Sreda, 25.01.2012.

12:16

Hrana u borbi protiv raka

Kako biste što više umanjili rizik od raka dovoljno je da otvorite frižider.

Podrazumevana plava slika

Svaka studija o kanceru prvenstveno ističe važnost zdrave ishrane bazirane na voću i povrću.

Brokoli

Svo zeljasto povrće, karfiol, kupus, kelj, sadrže sastojke efikasne u borbi pritiv raka, ali brokoli sadrži najveću količinu sulforafana koji podstiče zaštitne enzime u organizmu i uništava kancerogene supstance. Najnovija studija Univerziteta u Mičigenu otkrila je da suflforafan takođe reaguje protiv matičnih ćelija kancera, koje doprinose rastu tumora.

Pomaže kod raka dojke, jetre, pluća, prostate, kože i bešike.

Preporuka: što više brokolija jedete, to bolje - dodajte ga u sve što možete, salate, omlet, pa čak i na picu.

Bobičasto voće

Svako bobičasto voće sadrži fitonutricijente koji se bore protiv raka. Međutim crne maline naročito sadrže visoke koncentracije takozvanih antocijanina koji usporavaju rast premalignih ćelija i čuvaju od formiranja novih krvnih sudova koji bi snabdevali kancerogeni tumor.

Pomaže kod raka debelog creva, jednjaka, grla i kože.

Preporuka: pola šolje bobičastog voća dnevno štiti zdravlje.

Paradajz

Paradajz je najbolji izvor likopena - karotenoida koji mu daje crvenu boji. Jedno istraživanje je otkrilo da likopen sprečava rast ćelija raka materice.

Pomaže kod raka materice, pluća, prostate.

Preporuka: najefikasniji je kuvani paradajz, na primer u vidu sosa za pastu. Zagrevanje povećava količinu likopena.
Orasi

Fitosteroli iz oraha blokiraju receptore estrogena u ćelijama raka dojke, usporavajući njihov rast.

Pomažu kod raka dojke i prostate.

Preporuka: 30 grama oraha dnevno.

Beli luk

Fitosupstance u belom luku zadržavaju nitrosamine, kancerogene formirane u stomaku najčešće usled unosa nitrata - konzervansa koji se nalazi u hrani. Dijeta zasnovana na belom luku umanjuje rizik od raka debelog creva za čak 50 odsto.

Pomaže kod raka dojke, debelog creva, jednjaka.

Preporuka: izmrvite čen svežeg belog luka (mrvljenje pomaže oslobađanje korisnih enzima) i dodajte u so sod paradajza.

Pasulj

Studija mičigenskog državnog Univerziteta otkrila je da pasulj značajno umanjuje rizik od raka debelog creva, verovatno zato što ishrana bogata mahunama podiže nivo masne butanske kiseline koja u visokim koncentracijama ima zaštitnu ulogu protiv rasta ćelija raka.

Pomaže kod raka dojke i debelog creva.

Preporuka: porcija, odnosno pola šolje mahuna nekoliko puta nedeljno.

Foto: nksz / www.sxc.hu

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 6

Pogledaj komentare

6 Komentari

Možda vas zanima

Podeli: