Koliko puta ste čuli da se neko žali na spor metabolizam zbog kog ne može da se oslobodi suvišnih kilograma?
Ako ste i vi jedna od tih osoba, treba da znate da se metabolizam uz nekoliko promena životnih navika može ubrzati, a vi osloboditi suvišnih kilograma.
Navalite na zeleni čaj
mckaysavage / Flickr.com
Zeleni čaj poznat je, ne samo zbog antikancerogenih svojstava, nego i kao sredstvo za ubrzavanje metabolizma.
Osobe koje su uzimale ekstrakt zelenog čaja tri puta dnevno imale su četiri odsto brži metabolizam, pokazala je studija objavljena u američkom Žurnalu kliničkog nutricionizma.
To znači da svakog dana možete da sagorite 60 kalorija više, odnosno da godišnje smršate tri kilograma samo zahvaljujući zelenom čaju.
Razlog za takvo dejstvo ove biljke je katehin, hemikalija koja podstiče lučenje norepinefrina, hormona zaduženog za ubrzavanje metabolizma.
Dižite tegove
BozDoz / Flickr.com
Treninzi pod opterećenjem najbolji su način da brzo sagorite kalorije.
Jedan kilogram mišića sagoreva i do devet puta više kalorija, nego jedan kilogram masnoće u vašem telu.
Treninzi pod opterećenjem takođe ubrzavaju vaš metabolizam u mirovanju, što znači da deluju čak i kad završite s vežbanjem.
Štaviše, vaš metabolizam je ubrzan puna dva sata posle treninga, pokazala je studija objavljena u žurnalu „Medicine & Science in Sports & Exercise“.
Jedite gvožđe
jonknee / Flickr.com
Ako vašem telu nedostaje gvožđa, do ćelija ne može da stigne dovoljna količina kiseonika, što usporava vaš metabolizam.
Većina multivitaminskih kompleksa sadrži oko 18 mg gvožđa, ali možete ga uneti i pravilnim odabirom namirnica – crveno meso, piletina i soja bogate su ovim mineralom.
Ako osećate simtome poput nesvestice i slabosti, pitajte lekara da vas testira na anemiju.
Pijte dovoljno vode
Public Domain Photos / Flickr.com
Nemačka studija pokazala je da osobe koje piju 1,5 litara vode dnevno, sagorevaju dodatnih 17.4000 kalorija godišnje, što znači da možete izgubiti i do dva i po kilograma samo zahvaljujući dovoljnom unosu tečnosti.
Proverite štitnu žlezdu
Ako sumnjate da vam je metabolizam usporen, trebalo bi da proverite štitnu žlezdu.
Ovaj organ kontroliše metabolizam i jedan od prvih znakova bolesti je nemogućnost da izgubite kilograme.
Stanje štitne žlezde možete proveriti prostim testom krvi.
Izbegavajte alkohol
ell brown / Flickr.com
Ako želite da sprečite suvišno gomilanje kilograma, treba da pijete više vode, a ne alkohola. Naime, alkoholna pića usporavaju metabolizam smanjujući aktivnost centralnog nervnog sistema.
Jedna britanska studija pokazala je da dodavanjem alkohola kaloričnim obrocima, telo sporije sagoreva kalorije.
Menjajte vežbe
keith ellwood / Flickr.com
Intenzivan trening sa malim pauzama ubrzava metabolizam, a naučnici Laval univerziteta u Kvebeku otkrili su da čak sagoreva i više masnoće u odnosu na standardne aerobne vežbe.
Ako obično trčite laganim tempom, dodajte vašim aktivnostima po 30 sekundi sprint trčanja na svakih pet minuta.
Jedite više mlečnih prerađevina
cwbuecheler / Flickr.com
Žene koje jedu više nemasnih mlečnih prerađevina, poput jogurta sa malim procentom mlečne masti tri puta dnevno, gube za 70 odsto više masnoće, nego one žene koje ne unose mlečne prerađevine, pokazala je studija objavljena u žurnalu Obesity Research.
Kalcijum iz takvih obroka služi kao prekidač koji vaše telo „tera“ da brže sagoreva masne naslage.
Ipak, suplementi na bazi ovog minerala nemaju isto dejstvo.
Isprobajte novi sport
pixietart / Flickr.com
Što se duže bavite nekom aktivnošću, to se vaše telo bolje prilagođava istoj i sagoreva manje kalorija. Ako želite da ubrzate metabolizam, trebalo bi da isprobate više različitih treninga tokom jedne nedelje.
Recimo, jedan dan trčite, a drugog vozite bicikl. Trećeg dana posetite teretanu, a onda radite kućne vežbe.
Jedite više ribe
Yandle / Flickr.com
Osobe koje redovno jedu ribu imaju niži nivo hormona leptina, povezanog sa sporim metabolizmom i gojaznošću. Zato se trudite da svake nedelje jedete četiri porcije masne ribe poput lososa, tunjevine ili skuše.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Sukob na Bliskom istoku – 104. dan. Predsednik SAD Donald Tramp je objavio da obustavlja planirane napade na Iran. Izjavio je da uskoro očekuje da bude potpisan sporazum sa Iranom, istakavši da su "dokumenti blizu konačnih oblika".
Džesika Simpson poslednjih godina sve se češće vraća muzici i koncertnim nastupima, a na nedavnom koncertu u Pensilvaniji prisetila se teških početaka svoje karijere.
Sjedinjene Američke Države postale su najveći izvoznik nafte na svetu, čime su prekinule višedecenijsku dominaciju Saudijske Arabije i Rusije na globalnom energetskom tržištu.
Dnevne novine u Srbiji za nedelju, 14. jun 2026. godine na naslovnim stranama najavljuju brojne aktuelne društveno-političke teme i donose ekskluzivne priče.
Dnevne novine u Srbiji za nedelju, 14. jun 2026. godine na naslovnim stranama najavljuju brojne aktuelne društveno-političke teme i donose ekskluzivne priče.
Rat u Ukrajini – 1.571. dan. Sukobi se nastavljaju uz nove napade dronovima i artiljerijom, dok Moskva najavljuje pojačane udare, a Kijev upozorava na moguću eskalaciju raketama "Orešnik".
Sukob na Bliskom istoku – 106. dan. Pojavili su se detalji mogućeg sporazuma između SAD i Irana, berze su reagovale rastom, dok sukobi u Ormuskom moreuzu ne prestaju.
Novi sporazum između SAD i Irana ukazuje na to da je Vašington pristao na glavne uslove Teherana, a tim dokumentom ugroženi su bezbednosni interesi Izraela, javio je danas izraelski Kanal 12, pozivajući se izjave visokih izraelskih zvaničnika.
Sporazum SAD i Irana, za koji Vašington i Islamabad tvrde da bi mogao da bude potpisan već sutra, iranske vlasti ocenjuju kao nedovršen i poručuju da datum potpisivanja još nije utvrđen.
Džesika Simpson poslednjih godina sve se češće vraća muzici i koncertnim nastupima, a na nedavnom koncertu u Pensilvaniji prisetila se teških početaka svoje karijere.
Drveće možda ne može da skladišti onoliko ugljen-dioksida koji zagreva planetu koliko se ranije pretpostavljalo, jer fotosinteza ne mora uvek da dovede do rasta drveta, sugeriše najnovija studija.
Uzbuđenje pred završnicu najgledanijeg muzičkog takmičenja u regionu dostiže vrhunac, a večerašnja, četvrtfinalna epizoda "Zvezda Granda" donosi novu dozu neizvesnosti.
Melinda Gejts, bivša supruga Bila Gejtsa, koji je optužen za vezu sa Džefrijem Epstajnom, izjavila je danas da je susret sa Epstinom za nju bio duboko neprijatan i uznemirujući, nnavodeći da je odmah stekla izrazito negativan utisak o njemu.
Kada je Landon Denis (37) iz Jute pao sa kuhinjskog pulta nakon predoziranja heroinom i metamfetaminom i glavom udario o pločice, nije slutio da će, doživeti nešto što će mu zauvek promeniti život.
Jedan manje poznat ratni film dostupan na Netflix poslednjih je godina stekao brojne obožavaoce, koji ga porede s klasicima žanra poput filma "Spašavanje redova Rajana".
U sklopu ovogodišnjeg Urusai Con eventa u Sava Centru, organizujemo League of Legends 2v2 turnir. Ako želiš da sa svojim duo partnerom odmeriš snage protiv drugih ekipa uživo, ovo je prava prilika da se prijavite.
The Air Force of the Armed Forces of Ukraine warned on Friday, June 12, about a high probability that Russian forces will use “Oreshnik” medium-range ballistic missiles.
The European Migration Pact, a comprehensive legislative package establishing common rules for migration management, border control, and asylum procedures, begins to apply today in all member states.
The U.S. website Axios reported that four aircraft of the United States Air Force have taken off for Europe as part of preparations for a possible signing ceremony of an agreement between the United States and Iran to end the war.
Na Reditu se ovih dana govori o pomalo bizarnoj priči koja tehnički nema veze sa gejmingom, ali nosi zanimljivu pouku: gejmerski kompjuter spasava život.
Peugeot je ove nedelje zvanično predstavio E-208 GTi, prvi potpuno električni model sa legendarnom GTi oznakom, a sada su poznati svi tehnički detalji, kao i cena ovog automobila.
Komentari 6
Pogledaj komentare