Pokret "Podrži RTV" pozvao građane: Zovite direktora RTV

Novi Sad -- Pokret "Podrži RTV" pozvao građane da telefonom zovu generalnog direktora RTV Miodraga Koprivicu i od njega traže objašnjenje o otkazu Slobodanu Arežini.

Izvor: Beta
Podeli

Podsetimo, programski direktro Radio-televizije Vojvodine otkaz je dobio juče i to nakon osluke nadležnog suda da mu se funkcija vrati.

Pokret "Podrži RTV" poziva građane i da aktuelnog direktora RTV pitaju kada će on podneti ostavku na direktorsku poziciju.

"Zato što krše zakon, ignorišu sudske presude, uništavaju javni servis. Zato što ih svi mi plaćamo - zovemo generalnog direktora da pitamo jedno jedino pitanje: Kad će podneti ostavku? Probajte i vi, možda baš vama odgovori", navedeno je u saopštenju u kojem je ostavljen i broj mobilnog telefona na koji gradjani mogu da zovu Koprivicu.

Programski direktor RTV-a Slobodan Arežina izjavio je u ponedeljak da je dobio otkaz iz te medijske kuće, iako ga je Apelacioni sud prethodno vratio na posao uz presudu da je "nezakonito smenjen", i gde je radio kao drugi programski direktor, zajedno sa Sonjom Kokotović Zečević, koja je na to mesto postavljena nakon Arežinine smene.

Arežina je nekoliko dana ranije podneo još jednu tužbu protiv pokrajinskog javnog medijskog servisa, koja se odnosi upravo na odluku rukovodstva RTV-a da donese rešenje o dva programska direktora, jer je suprotna Statutu i sistematizaciji RTV-a.

Arežina je agenciji Beta rekao da mu je uručeno rešenje o otkazu, te da su u Radio-televiziji Vojvodine prethodno napravili uporednu analizu dva programska direktora, nakon koje je rukovodstvao RTV utvrdilo da je "Kokotović bolji kandidat jer u RTV radi 11, a Arežina šest godina".

Njemu je uručeno Rešenje o utvrđivanju viška zaposlenih, koje datira od 24. januara 2018. godine, a u kojem stoji da "Sonja Kokotović Zečević ima prednost u odnosu na Slobodana Arežinu prema kriterijumu dužine staža".

"Ovde je reč o obesti i gluposti, i reč je o gaženju zakona, pravde i nezavisnog sudstva. Ovo je nešto što nadilazi pitanje ko je programski direktor. Ako mi ulazimo u sferu gde je nebitna odluka Apelacionog suda, u kojem je zakon nebitan, nego želja nekog pojedinca, onda smo zaista u mnogo većem problemu", rekao je Arežina.

RTV je prošle nedelje naložio zaposlenima da se ubuduće na odjavnim špicama potpišu dva programska direktora, uprkos presudi Apelacionog suda po kojoj imaju obavezu da na mesto programskog direktora vrate Slobodana Arežinu, koji je sa te funkcije protivzakonito smenjen u maju 2016. godine.

Arežina je 29. decembra prošle godine dobio potpisano rešenje kojim je vraćen na mesto direktora programa Radio-televizije Vojvodina, ali tu dužnost on nije uspeo da preuzme.

U dopisima Upravnom odboru i direktoru Arežina je zatražio i da se program RTV-a hitno redefiniše i inovira kako bi se zaustavio dalji pad gledanosti i "strmoglavi pad poverenja u pokrajinski javni servis kao primarni izvor informacija".

U cilju vraćanja funkcije javnog servisa RTV-u, Arežina je predložio vraćanje profesionalaca na mesta s kojih su smenjeni u maju pretprošle godine, te emisija koje su u medjuvremenu izbačene iz programa, poput Radara, U nedostatku dokaza i Gruvanja.

Posle smenjivanja Arežine, ostavku su podneli generalni direktor RTV-a Srđan Mihajlović i glavna i odgovorna urednica Prvog programa Televizije Novi Sad Marjana Jović.

Usledile su brojne smene u RTV-u, a smenjeni novinari i urednici pokrajinskog javnog servisa formirali su Pokret Podrži RTV koji je organizovao ulične proteste i druge akcije da bi ukazao na političku pozadinu smenjivanja.

Reagovali i NUNS i NDNV

Danas su zbog otkaza Arežini reagovali i Nezavisno udruženje novinara Srbije i Nezavisno društvo novinara Vojvodine. Ta udruženja su ocenila da uručivanje otkaza programskom direktoru Radio-televizije Vojvodina, uprkos pravosnažnoj i izvršnoj odluci suda, nije samo medijski već veoma ozbiljan institucionalni i politički problem koji se može rešiti jedino smenom i odgovarajućim krivičnim postupcima protiv članova Upravnog odbora i generalnog direktora te medijske kuće Miodraga Koprivice.

NUNS i NDNV smatraju da nepoštovanje pravosnažne sudske odluke, kakva je odluka Apelacionog suda u Novom Sadu kojom je naloženo da se Arežina vrati na mesto programskog direktora pokrajinskog javnog servisa, predstavlja ozbiljno krivično delo, koje je u ovom slučaju i demontracija političkog nasilja i izrugivanje gradjanima Srbije i njenim evropskim integracijama.

"Otkaz ugovora predstavlja i pokušaj da se novim nezakonitostima prikriju ranija kršenja zakona u ovoj medijskoj kući, a s obzirom da postoji evidentan kontinuitet protivzakonitog delovanja, i to ne samo u smislu političke instumentalizacije i partijskog kadrovanja, već i ukupnog poslovanju, o čemu su izveštavali mediji – NUNS i NDNV pozivaju Državnu revizorsku instituciju da uradi celokupnu reviziju poslovanja RTV-a, odnosno reviziju finansijskih izveštaja, reviziju pravilnosti i svrsishodnosti poslovanja", navodi se u saopštenju novinarskih udruženja.

Dodaje se da je "ovako bahato i beskrupulozno izigravanje zakona i sudskih presuda nezamislivo u civilizovanim državama, i stoga NUNS i NDNV očekuju javnu reakciju i resornog ministarstva, ali i drugih visokih predstavnika vlasti, kao i predstavnika medjunarodnih institucija koje deluju u Srbiji".

Odsustvo reakcije će, kako je ocenjeno, "biti veoma rečito".

strana 1 od 152 idi na stranu