Redovno igrajte fudbal sa svojom decom, jer ćete im tako možda pomoći da izbegnu prelom kuka kada odrastu, kažu istraživači koji su predstavili svoj rad na Dan Američkog Društva Ortopeda u Sportskoj Medicini u Čikagu.
Izvor: medicalnewstoday.com
"Naša studija pozala je da fizička aktivnost u detinjstvu može da se dovede u vezu sa smanjenim rizikom od pojave preloma u odraslom dobu, na osnovu povećanja koštane mase kod dece koja se razvijaju i redovno bave nekom fizičkom aktivnošću" rekao je vodeći autor studije dr Bjorn Rozengren, iz Univerzitetske bolnice Skane u Malmeu.
Rozengren i njegove kolege sproveli su kontrolisanu interventnu studiju među decom uzrasta 7-9 godina, u gradu Malme u Švedskoj, koja je trajala šest godina. Interventnu grupu činilo je 362 devojčice i 446 dečaka, koji su svaki dan vežbali 40 minuta u školi.
U kontrolnoj grupi bilo je 780 devojčica i 807 dečaka, a oni su provodili 60 minuta nedeljno vežbajući. Istraživači su na godišnjem nivou beležili pojavu preloma i pratili razvoj skeletnog sistema. Tokom trajanja studije, zabeležili su 72 slučaja preloma u interventnoj grupi i 143 slučaja preloma u kontrolnoj grupi, što govori da je rizik od pojave preloma sličan kod obe grupe. Povećanje gustine pršljenova kičmenog stuba zabeleženo je i kod dečaka i kod devojčica u interventnoj grupi.
U istom periodu, istraživači su sproveli retrospektivnu studiju preseka koja je obuhvatila 709 muškaraca, bivših sportista, koji su u proseku imali 69 godina, i 1.368 muškaraca, koji su činili kontrolnu grupu, i imali u proseku 70 godina, kako bi utvrdili broj slučajeva preloma i stopu smanjenja gustine koštane mase. Kod ispitanika iz grupe sportista, gustina koštane mase smanjila se tek neznatno, +1.0 do +0.7 standardne devijacije u poređenju sa kontrolnom grupom.
"Povećana fizička aktivnost u detinjstvu pomaže u povećanju koštane mase i pozitivno utiče na razvoj skeletnog sistema kod devojčica, bez povećanja rizika od pojave preloma. Naša studija dodatno potvrđuje da je potrebno da se deca redovno bave nekom fizičkom aktivnošću kako bi poboljšali zdravstveno stanje, kako u mlađem tako i u starijem dobu" rekao je Rozengren.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Američlka politička organizacija Republikanci za nacionalnu obnovu saopštila je danas da bi američki predsednik Donald Tramp trebalo da se odazove pozivu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i poseti Srbiju.
Sukob na Bliskom istoku – 104. dan. Predsednik SAD Donald Tramp je objavio da obustavlja planirane napade na Iran. Izjavio je da uskoro očekuje da bude potpisan sporazum sa Iranom, istakavši da su "dokumenti blizu konačnih oblika".
Ako ste mislili da je maratonsko gledanje popularnih serija poput "Rivals" ili "Bridžerton" samo vaš mali "guilty pleasure", stručnjaci tvrde da biste mogli imati i više koristi nego što mislite.
Rezultati B92.sport ankete među ljubiteljima fudbala u Srbiji donose prilično pesimističnu sliku i realnost sa kojom se suočava domaći reprezentativni fudbal.
Ministarka privrede Adrijana Mesarović, ministarka za brigu o porodici i demografiju Jelena Žarić Kovačević, ministarka zaštite životne sredine Sara Pavkov i ministar sporta Zoran Gajić posetili su danas Bačku Palanku.
Ministarka privrede Adrijana Mesarović, ministarka za brigu o porodici i demografiju Jelena Žarić Kovačević, ministarka zaštite životne sredine Sara Pavkov i ministar sporta Zoran Gajić posetili su danas Bačku Palanku.
Sukob na Bliskom istoku – 106. dan. Pojavili su se detalji mogućeg sporazuma između SAD i Irana, berze su reagovale rastom, dok sukobi u Ormuskom moreuzu ne prestaju.
Transportni avion AN-32 indijskog ratnog vazduhoplovstva zapalio se nakon sletanja u vojnoj bazi u Džorhatu u Asamu, petoro članova posade je poginulo a kopilot je preživeo, saopštili su zvaničnici.
Pavle Grbović se na tvom nalogu na društvenoj mreži Iks ponovo obratio blokaderima sa fakulteta ističući da "su postali eksperti automatski čim su se zainteresovali i da je samo njihovo mišljene ispravno".
Nastup Kejti Peri na ceremoniji otvaranja Svetskog prvenstva u Los Anđelesu izazvao je lavinu reakcija na društvenim mrežama, a mnogi fanovi nisu krili razočaranje.
Poznata manekenka i supruga pevača Džona Ledženda, Krisi Tajgen, podelila je potresnu vest sa svojim pratiocima na društvenim mrežama – njen otac Ron je preminuo.
Ako ste mislili da je maratonsko gledanje popularnih serija poput "Rivals" ili "Bridžerton" samo vaš mali "guilty pleasure", stručnjaci tvrde da biste mogli imati i više koristi nego što mislite.
Američka glumica i komičarka Ejmi Šumer iskoristila je društvene mreže kako bi ponovo progovorila o endometriozi, bolnom stanju s kojim se i sama godinama borila.
Od članova porodice do lekara, svi nas stalno podsećaju da tokom dana pijemo dovoljno vode radi zdravlja. Međutim, kada uzimamo lekove, ta "opštepoznata istina" često nam ispadne iz vida, a ima izuzetan značaj.
Jedan manje poznat ratni film dostupan na Netflix poslednjih je godina stekao brojne obožavaoce, koji ga porede s klasicima žanra poput filma "Spašavanje redova Rajana".
Neki su je već proglasili nezvaničnom himnom Svetskog prvenstva u fudbalu 2026. Kako je jedna pesma Dubioze kolektiv stara više od deset godina uspela da osvoji Balkan – a i mnogo šire?
U sklopu ovogodišnjeg Urusai Con eventa u Sava Centru, organizujemo League of Legends 2v2 turnir. Ako želiš da sa svojim duo partnerom odmeriš snage protiv drugih ekipa uživo, ovo je prava prilika da se prijavite.
The Air Force of the Armed Forces of Ukraine warned on Friday, June 12, about a high probability that Russian forces will use “Oreshnik” medium-range ballistic missiles.
The European Migration Pact, a comprehensive legislative package establishing common rules for migration management, border control, and asylum procedures, begins to apply today in all member states.
The U.S. website Axios reported that four aircraft of the United States Air Force have taken off for Europe as part of preparations for a possible signing ceremony of an agreement between the United States and Iran to end the war.
Kompanija Google podnela je tužbu protiv kineske mreže za sajber-kriminal koja je koristila njihovu veštačku inteligenciju Gemini za sprovođenje masovnih prevara na internetu.
Komentari 1
Pogledaj komentare