17.05.2024.

Šokantna saznanja ukazuju na aktivnost vanzemaljaca

Istraživanje solarnih sistema, uz pomoć algoritama "neuronske mreže", otkrilo je 60 zvezda za koje se čini da su okružene džinovskim vanzemaljskim elektranama.

Šokantna saznanja ukazuju na aktivnost vanzemaljaca
Shutterstock/Sergey Nivens

Primećeno je da sedam takozvanih M-patuljastih zvezda, koje se kreću između 60 i 8 procenata veličine našeg Sunca, daje neočekivano visoke infracrvene "toplotne potpise", prema astronomima, piše Daily Mail.

Prirodni i bolje shvaćeni "fenomeni" u svemiru, kako navode u svojoj novoj studiji, "ne mogu lako da objasne uočenu infracrvenu suvišnu emisiju".

Dajsonove sfere

Otkako je fizičar Friman Dajson prvi predložio tu ideju na Prinstonu 1960. godine, astrofizičari su spekulisali da su napredni vanzemaljci mogli da konstruišu masivne kolektore sunčeve energije oko jedne ili više zvezda.

Dok bi napajale svoje svemirske vanzemaljske civilizacije, ove hipotetičke "Dajsonove sfere" bi se otkrile zračeći više toplote nego inače, tvrdio je fizičar.

Astrofizičari i planetarni naučnici nazivaju "Dajsonove sfere" i druge koncepte poput njih "tehnosignaturama" ili jednostavno znacima tehnologije tamo u univerzumu.

Tehnosignature mogu da variraju od ovih neverovatnih inženjerskih dostignuća do poniznijih znakova, poput tehnološki napravljenog zagađenja  uključujući gas azot-dioksida iz izduvnih gasova sagorevanjem ili hlorofluorougljenike (CFC) koji su nekada ugrožavali Zemljin ozonski omotač pre mnogo godina, a oba se mogu otkriti preko teleskopa udaljenih svetlosnih godina.

Dva tima astronoma, predvođena Matijasom Suazom sa Univerziteta Upsala u Švedskoj i Gabi Kontardo sa Međunarodne škole za napredne studije u Italiji, vodili su najnoviji "lov" na infracrvene podatke koji bi mogli da otkriju daleku "Dajsonovu sferu".

Istraživanja još uvek traju

Istraživači su spojili podatke sa satelita Gaia Evropske svemirske agencije, svemirskog teleskopa Wide-field Infrared Survey Explorer (WISE) i istraživanja infracrvenog teleskopa na zemlji MASS2.

Iako možda postoje druga objašnjenja za višak infracrvenih potpisa koje su pronašli, Suazo je primetio: "Najfascinantnije objašnjenje bi mogle biti stvarne Dajsonove sfere."

Suazova grupa u Švedskoj utvrdila je da sedam, crvenih M-patuljastih zvezda, od kojih svaka nije dalja od 900 svetlosnih godina od Zemlje, proizvodi čak 60 puta više infracrvene toplote nego što bi se očekivalo na osnovu njihove veličine.

Za svaku zvezdu izračunali su koliki deo njenog zračenja treba da bude blokiran nekom mogućom tehnologijom prikupljanja energije da bi se proizveo izmereni odnos infracrvene toplote u odnosu na vidljivu svetlost.

Vrednosti su se kretale od 3 do 16 procenata pokrivenosti za sedam neobičnih zvezda koje su identifikovali.

"Ovo nije kao jedna čvrsta školjka oko zvezde", rekao je za New Scientist jedan član Suazoovog tima, astrofizičar Džejson Rajt sa Državnog univerziteta Pensilvanije.

Ako bi se pokazalo da su ove zvezde okružene vanzemaljskim elektranama, drugim rečima, verovatno bi bile varijanta sveobuhvatne Dajsonove sfere nazvane "Dajsonov roj".

Takav roj bi mogao doći u obliku velike flote satelita, koji bi orbitirali oko ovih zvezda kao sredstvo za prikupljanje energije.

"Definitivno su neophodne dodatne analize da bi se otkrila prava priroda ovih izvora", napisao je tim u svojoj studiji, objavljenoj ovog meseca u  "Monthly Notices of the Royal Astronomical Society".

Putin pobesneo; "Kazna je zaslužena"

Ruski predsednik Vladimir Putin besan je zbog napada dronom na vojni aerodrom u kome su pogođena dva napredna borbena aviona Su-57, rekao je portparol ukrajinske obaveštajne službe.

13.6.2024.

Orban je kažnjen, i to žestoko

Najviši sud Evropske unije doneo je odluku da Mađarska mora da plati kaznu od 200 miliona evra zbog nepoštovanja politike migracija i azila, javlja Dojče vele.

13.6.2024.