30.04.2024.

Nova morbidna teorija koja objašnjava zašto vanzemaljci nisu stupili u kontakt sa nama

Nagađanja da neki oblik vanzemaljskog života postoji izvan naše planete sežu do antičke Grčke i Rima, ali ljudi još uvek nisu uspostavili kontakt.

Shutterstock/Liz Kcer

Postojale su različite teorije, uključujući usamljeni predlog da je inteligencija na nivou čoveka potpuno "jedinstvena" u univerzumu, ali jedan naučnik je otkrio verovatniji scenario - vanzemaljske civilizacije su uništene bljescima gama zračenja (GRB).

GRB su neizmerno energične eksplozije koje su primećene u udaljenim galaksijama, a dešavaju se kada jezgro masivne zvezde ostane bez nuklearnog goriva i kolabira pod sopstvenom težinom, oslobađajući ogromnu "super novu" radijacije.

"To je čvrsto fokusiran snop. I, ako je usmeren kroz ravan galaksije, mogao bi u osnovi da steriliše oko 10 procenata planeta u galaksiji. To je samo jedno od mnogih mogućih objašnjenja", rekao je profesor astronomije dr Frederik Volter za Daily Mail.

NASA naziva eksplozije gama zraka "najmoćnijom klasom eksplozija u svemiru"

Tipičan prasak isporučuje sjajan snop usmerene energije: jedan trilion puta jačinu svetlosti našeg sopstvenog sunca, više nego dovoljno, drugim rečima, da sagore vanzemaljsku civilizaciju sa svog mesta u galaksiji.

Srećom, na osnovu decenija istraživanja NASA-inog orbitalnog Opservatorijuma gama zraka u Komtonu, eksplozije gama zraka su relativno retke u našoj matičnoj galaksiji, Mlečnom putu.

Kada je satelit opservatorijuma Compton lansiran 1991. godine, istraživači NASA-e su očekivali da će videti više 'GRB-ova' koji izlaze iz našeg galaktičkog diska. Ali stvarnost se pokazalo kao da su ovi eksplozivni događaji 'super nove' bili mnogo češći u mlađim, udaljenim galaksijama, još uvek vrućim u procesu formiranja novih zvezda, ili u slučaju dugotrajnih GRB-ova, pretvarajući zvezde u kolapsu u crne rupe.

"Procenjuje se da na svakih 100 miliona godina u bilo kojoj galaksiji postoji eksplozija gama zraka“, kaže dr Volter, koji je predavao kurs o potrazi za vanzemaljskim životom na Univerzitetu Stoni Bruk u Njujorku.

"U proseku više od milijardu godina, možete očekivati da će značajan broj civilizacija biti iskorenjen", rekao je, "ako bi trebalo da postoje."

Da li zbog toga nema kontakta sa vanzemaljcima?

Druge procene sugerišu da bi eksplozije gama zraka mogle da se dešavaju jednom na svakih 10 miliona godina po galaksiji - ali bilo koji domet bi značio da bi mnoge vanzemaljske vrste mogle biti izbrisane pre nego što je dobijena prilika da se urade mnoga istraživanja svemira.

Astronom iz Stoni Bruka je istakao da je planeta Zemlja stara otprilike 4,5 milijardi godina i da je bilo potrebno skoro toliko vremena da evoluira jedina tehnološki napredna vrsta za koju čovečanstvo trenutno ima dokaz: samo čovečanstvo.

Neki geofizičari i drugi istraživači su, u stvari, tvrdili da je ili Zemljino ordovikovsko i/ili njeno masovno izumiranje u devonu pre otprilike 359 do 445 miliona godina moglo biti rezultat eksplozije gama zraka upravo takve zvezde u kolapsu ili crne rupe- formiranje događaja.

Ali dr Volter je naglasio da je ovo samo jedna hipoteza zašto čovečanstvo tek treba da zvanično otkrije znake vanzemaljske civilizacije negde tamo u svemiru.

Iako ove eksplozije super nove mogu biti apokaliptično smrtonosne, dr Volter je savetovao da bilo kakva potencijalna pretnja čovečanstvu od GRB-a "nije vredna brige".

"Oni su retki i usmereni su“, što čini mnogo manjom verovatnoćom da će pogoditi Zemlju, rekao je astronom, piše Daily Mail.

Palo 600 ratnih aviona: Rusi se oglasili

Ruske trupe uništile su 600 ukrajinskih ratnih aviona i 1.300 višecevnih raketnih bacača od početka Specijalne vojne operacije u Ukrajini, saopštilo je Ministarstvo odbrane Rusije.

16.5.2024.

19 h

Iznenađenje: Oni su "tajni" ruski saveznici

Britanski proizvođač rovokopača JCB nastavio je da proizvodi i isporučuje te radne mašine za rusko tržište mesecima nakon što je objavio da je zaustavio izvoz zbog rata Rusije u Ukrajini, prenosi Gardijan.

15.5.2024.