04.05.2024.

Sve smo bliži kontaktu sa vanzemaljcima: Naučnici otkrili i kada to tačno očekuju

Čini se da sa svakom novom informacijom koju saznamo o prostranstvu univerzuma, verovatnoća kontakta sa vanzemaljskim oblikom života postaje sve manja. Međutim, poslednjih godina došlo je do promene konsenzusa među nekim vrhunskim naučnicima.

Shutterstock/Mechanik

Neki od njih sada misle da je to moguće u narednoj deceniji. Optimizam u velikoj meri potiče od NASA-ine predstojeće misije na Jupiterov satelit 2030. godine, za koji se veruje da je okeanski svet pogodan za život.

Ali drugi lovci na vanzemaljce misle da će kontakt biti ostvaren signalima koji putuju kroz univerzum.

To je zato što astronomi šalju transmisije u svemir od 1970-ih, pri čemu prvi sadrži informacije o hemikalijama života i strukturi DNK, zajedno sa lokacijom Zemlje u našem Sunčevom sistemu.

Signali koje očekujemo

Projekat SETI je u lovu na vanzemaljski život od 1980-ih i jedan od vođa projekta se kladi da će jedan od signala stići do 2036. godine.

Set Šostak (80) je bio viši astronom u projektu SETI (Traženje vanzemaljske inteligencije) skoro četvrt veka i kladi se na sve što će ljudska rasa čuti od inteligentnih vanzemaljaca do 2036.

Nagađanja se zasnivaju na stalnim poboljšanjima tehnologije teleskopa i računarskog hardvera.

Šoštak je takođe tvrdio da su nedavna istraživanja utvrdila da u svemiru mogu postojati milijarde svetova sličnih Zemlji, sugerišući da je malo verovatno da je Zemlja jedina na kojoj ima života.

"To je možda najjači argument za život u svemiru. Jer, ako ga nema, postoji nešto zaista izuzetno u onome što se dogodilo ovde na Zemlji. Iako to ne isključuju podaci, čini se da je malo sebično", rekao je Šostak, piše Daily Mail.

To što još nije pronašao vanzemaljski život nije sprečilo SETI da se pripremi za trenutak.

Sve smo bliži kontaktu, vanzemaljci su možda već primili signale

Signali koje je poslala NASA-ina mreža dubokog svemira (DSN) na satelit Pioneer 10 koji je lansiran 1972. možda su već stigli do vanzemaljaca – a mi bismo mogli da dobijemo odgovor pre kraja ove decenije.

DSN se trenutno sastoji od tri radio antene u Barstouu, Kaliforniji, Madridu i Kanberi, i osigurava da nijedna svemirska letelica nikada ne bude van komunikacije, šaljući moćne, ciljane prenose u svemir.

Istraživači su otkrili da je beli patuljak udaljen 27 svetlosnih godina od Zemlje na putu signala koje DSN šalje Pioneer-u 10.

Ako postoji planeta oko belog patuljka, mogli bismo da se čujemo već 2029. godine - iako nijedna planeta još nije otkrivena.

Beli patuljak je astronomski objekat koji nastaje kada zvezda male ili srednje mase završi svoj život.

Drugi prenos koji je DSN poslao drugim sondama mogao bi da dobije odgovor 2030-ih, kažu istraživači, navodi Daily Mail.

Palo 600 ratnih aviona: Rusi se oglasili

Ruske trupe uništile su 600 ukrajinskih ratnih aviona i 1.300 višecevnih raketnih bacača od početka Specijalne vojne operacije u Ukrajini, saopštilo je Ministarstvo odbrane Rusije.

16.5.2024.