Letovanje iz noćnih mora: Šta su sve Srbi doživeli u Rimu

Posle vesti da su srpski turisti pokradeni u Rimu, pojavila su se i svedočenja nekih od njih kojima se planirani odmor pretvorio u pakao.

Petak, 28.07.2017.

Letovanje iz noćnih mora: Šta su sve Srbi doživeli u Rimu
Thinkstock

Redakciji TV B92 se javila jedna putnica koja je potvrdila da je u italijanskoj prestonici bilo pljačke, a požalila se i na kompletan tretman tokom putovanja.

Kako je navela, u Rimu su putnici bili smešteni u hotelu koji nije bio deo programa putovanja agencije kojoj su poverili organizaciju svog letovanja.

“Nakon smeštanja u hotel, imali smo slobodan ostatak dana namenjen razgledanju grada. Sutradan, rečeno nam je da moramo napustiti hotel u osam ujutru, nakon čega je vođa puta vršio prozivku redosleda ubacivanja kofera u autobus, u zavisnosti od mesta boravka na ostrvu. Odvezeni smo do Vatikana, gde je trebalo da se ponovo sastanemo u 20 časova, radi polaska na Siciliju. Kada su došli po nas, saopšteno nam je da nam je autobus obijen i da je ostalo samo osam kofera, od čega su dva pripadala vozačima. BIlo je ukupno 44 putnika, od čega su dvojica vozači i jedan vodič i smatra se da je ukradeno preko 40 kofera punih novca, aparata, laptopova, neophodnih lekova hroničnih bolesnika, a u nekim koferima je bilo i pasoša. Po objašnjenju vođe puta, do krađe je došlo zbog nepropisnog parkiranja autobusa van parkinga hotela, koji ni na koji način nije osiguran i gde nema video-nadzora. Autobus je sve vreme bio prazan, jer su trojica odgovornih bili navodno sve vreme u hotelu, odmarajući, dok su njihove lične stvari bile sa njima. Kada su, po njihovoj priči, oko 18 sati, krenuli da ubace svoje stvari u autobus, primetili su da je vozilo obijeno i da kofera nema. S obzirom na to da su prema putnicima bili vrlo drski i neljubazni, pri čemu su fizički nasrnuli na jednu putnicu i vređali čoveka čije je zdravlje životno ugroženo, odbijali da nas odvezu do policije i do ambasade, pojavila se sumnja da su upravo oni saučesnici organizovanog kriminala. Očajnim putnicima koji su ostali bez ičega, od strane agencije je u opticaju bio samo nastavak puta ka Siciliji, bez obzira na splet okolnosti“, navodi se u obraćanju.

Dalje putnica piše da je posle pobune putnika rečeno da njihove porodice uplate novac preko agencije da bi letovanje bilo nastavljeno.

“Još veći revolt je izazvan i zahtevali smo da nas vrate kući. Preneseno nam je da je povraćaj novca nemoguć i da ukoliko želimo da se vratimo moramo potpisati da se svojevoljno odričemo putovanja i da je to naš hir. Za desetak putnika je postojala mogućnost vraćanja u Srbiju sa turom koja je bila u obilasku Rima i koja je kretala sutradan, ali su imali obavezu da sami plate noćenje, iako su ostali bez para, dok za ostale nije postojalo rešenje. Polovina odlučuje da nastavi put, dok polovina nas resava da se vrati i traži od šofera da nas odveze u ambasadu od koje tražimo zaštitu koju nismo dobili od same agencije. Posle dužeg otpora da ispune naše zahteve, ipak nas ostavljaju ispred ambasade, pokusavši da nas ostave na ulici i pobegnu, što im ambasada nije dozvolila. Insistirali su da agencija reši nas smestaj za tu noć i sutrašnji povratak, da bi autobus mogao da krene na željenu destinaciju. Posle par sati pregovaranja sa ambasadom, agencija je primorana da nas obezbedi i smešteni smo u hotel, gde su bili i turisti sa kojima je bio obezbeđen povratak. U ambasadi su bili šokirani postupkom agencije, kao i čudnim ponašanjem celokupne ekipe koje je bila odgovorna za nas. Tokom našeg celodnevnog boravka u hotelu, niko nas nije kontaktirao da li nam išta treba, dok mi nismo imali ni osnovna sredstva za higijenu. Trinaestoro ljudi je smešteno u autobus, dok je nas šestoro smešteno u kombi koji je poslat iz Beograda tog dana da nas pokupi i prešao hiljade kilometara, ciji je vozac napravio sat vremena pauze pre nego sto smo krenuli za Srbiju i pritom nije imalo ko da ga menja. Samo par minuta nakon polaska, imamo saobaćajnu nesreću pri sudaru sa tramvajem, gde srećom nije bilo povređenih, ali je stakla bilo svuda oko nas. Policija nas je zadržala tri sata, rekavši nam da je bilo povređenih da bismo završili u zatvoru. Kada su čuli da nas jedan vozač vraća, bili su šokirani i pitali kako mislimo da stignemo do Srbije i da li smo svesni ozbiljnosti cele situacije. Vozač je platio deo kazne kako bismo uopšte krenuli dalje, dok nas autobus nije čekao, već je nastavio svojim putem. S obzirom na to da vozač ima odlično iskustvo, stigli smo živi i zdravi, ali već danima ne možemo da se oporavimo od preživljenih stresova. Agencija odbija da sarađuje sa nama, pere ruke od svega, blokira slanje u medije, tvrdi da nije njihova krivica, a iz svega priloženog vidi se da je krivica i te kako njihova“, navodi se u obraćanju.

Sličnu priču je preneo i kragujevački portal infokg.rs.

“Rim-Sicilija-Bolonja bila je planirana ruta grupe turista koja je iz Srbije krenula na odmor 19. jula. Prenoćili su u večnom gradu, a zatim ih je autobus prevezao do centra gde su u fakultativnim obilascima proveli dan. kada su se uveče sastali na dogovorenom mestu, dočekao ih je hladan tuš - obavešteni su da je autobus opljačkan i da su nestali gotovo svi koferi! Pljačka se, navodno, dogodila u sred bela dana, u 15 časova. Ostalo je, kažu, svega pet, šest kofera“, navodi se.

Takođe, turisti su istakli da im je bio sumnjiv parking na koje je autobus bio celog dana, dok su oni obilazili Rim.

"Nije predviđen za autobuse, nije osiguran, nema video nadzor, nalazi se pored puta i slobodan je. Na njemu nije trebalo da bude parkiran autobus jedne turističke agencije krcat stvarima putnika koje očekuje letovanje", kažu nesrećni ljudi u agoniji. Takođe, niko nije uočio tragove obijanja. Vozači su, prema rečima turista, otišli da odmaraju, a autobus je ostao bez nadzora. Možete samo da zamislite kako nam je bilo, ljudi su se hvatali za glavu, plakali, bili u šoku! Nestale su nam najlepše stvari koje smo poneli očekujući nezaboravno letovanje na Siciliji, takođe i računari, nekima i dokumenta, a bilo je ljudi koji su u prtljagu imali lekove koje ne smeju da ne popiju jer su u pitanju ozbiljne dijagnoze", kažu putnici.

Dodaju i da su im bile ponuđene dve opcije.

“Nesrećni ljudi kažu da ne znaju šta je od toga bilo nelogičnije: Da putovanje nastave dalje, kao da se ništa nije ni desilo, ili da prenoće u Rimu o sopstvenom trošku i da bi agencija obezbedila povratak za njih desetak, a za ostale će se videti...Turisti su se pobunili, tražili da ih odvedu u ambasadu, a rečeno im je da ne radi! Autobus je, navodno, žurio dalje, jer je ipak bilo nekoliko putnika odlučnih da se i pored svega domognu mora. Većina se ipak zaputila u ambasadu gde ih je dočekao srdačan prijem. Agencija je morala da spusti loptu, obezbedila im prenoćište i sutradan prevoz do Srbije. Rešeni da se izbore za sebe, u ime grupe, oko 17 putnika očekivalo je prijem od čelnih ljudi agencije, ali su umesto toga odbijeni pod izgovorom da niko od "funkcionera" nije tu. Umesto razgovora, putnici kažu da je zbog njih pozvana policija! Organi reda, srećom, nisu grupu nesrećnih ljudi prepoznali problematičnima, pa je neko iz agencije ipak morao da ih primi na sastanak. Pojavila se, kažu, šefica sa advokatom i putnici su, pojedinačno, podneli žalbe u kojima traže naknadu štete za izgubljene stvari i pretrpljen stres. Odgovor će, navodno, dobiti kroz 14 dana. Grupa je takođe zatražila pravni savet, te uzela advokata koji, kako su nam rekli, očekuje da će, ako završe na sudu, pravda biti na njihovoj strani“, zaključuje se u tekstu kragujevačkog portala.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.