Život

Utorak, 07.10.2008.

15:00

Gojaznost: sve je teže smršati

Manje od 25 odsto Amerikanaca koji pokušavaju da drže dijetu zaista izgube težinu, ali većina njih ima teškoće da održi novu telesnu težinu, saopštili su američki naučnici u studiji objavljenoj u SAD.

Podrazumevana plava slika

Kako prenosi Glas Amerike (Voice of America), nekoliko milijardi dolara troši se na programe za mršavljenje u SAD.

Svetska zdravstvena organizacija procenjuje da više od milijardu odraslih ljudi na svetu ima prekomernu težinu i da se još 400 miliona smatra gojaznim.

Dodatnih 20 miliona dece ispod pet godina ima prekomernu težinu, dodaje Svetska zdravstvena organizacija.

Tri vrste dijeta su, izgleda, opšte prihvaćene, navodi Glas Amerike.

Niskokalorična dijeta promoviše žitarice, voće i povrće.

Dijeta sa niskim nivoom ugljenih hidrata zasniva se pre svega na proteinima kao što su jaja, meso, piletina, riba i poneko povrće.

Treća dijeta je dijeta bazirana na mediteranskom načinu kuvanja. To uključuje manje porcije mesa i ribe i veće porcije voća, povrća i žitarica uz semenje i maslinovo ulje.

U nedavno objavljenoj studiji, nekoliko stotina pacijenata sa prekomernom težinom i gojaznih zamoljeno je da se drži jedne od tih triju dijeta.

Nakon perioda od dve godine, pacijenti koji su koristili dijetu sa manje ugljenih hidrata izgubili su najviše kilograma.

"Ne iznenađuje da je dijeta sa malo ugljenih hidrata dovela do većeg gubitka težine zato što kad jedete proteine i masnoće, to vas čini sitim, tako da ne morate da jedete više", izjavio je naučnik Erik Vestman, istraživač u Medicinskoj školi Univerziteta Djuk.

Prekomerna težina ili gojaznost često vode ka ozbiljnim zdravstvenim problemima. Hrana bogata mastima vodi ka višim nivoima holesterola i insulina, što zatim često dovodi do srčanih oboljenja, moždanog udara i dijabetesa. Istraživači su ustanovili da dijeta sa manje ugljenih hidrata snižava te nivoe.

"Dijeta s manje ugljenih hidrata - ona sa manje pirinča, testenina, hleba i krompira - smanjuje nivoe insulina u telu. I sa tim smanjenim nivoom insulina telo prizvodi manje lošeg holesterola", rekao je Vestman.

U ranijim kliničkim ispitivanjima bilo je teško izmeriti efikasnost dijeta za gubitak težine na duži vremenski period. Najnovije studije, sprovedene u Izraelu i SAD, bile su najduže kontrolisane studije do sada, navodi Glas Amerike.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 9

Pogledaj komentare

9 Komentari

Možda vas zanima

Podeli: