Oni su - proučivši podatke više ranijih studija, kojima je bilo obuhvaćeno do 700.000 ljudi, praćenih i do 20 godina - zaključili da konzumiranje bezalkoholna pića može doprineti gojaznosati ili razvoju dijabetesa, što su stanja koja povećavaju rizik od raka, ali da nije uočena direktna veza ni izmedju korišćenja tih napitaka i raka debelog creva.
Povod za istraživanje bio je podatak da se od zemlje do zemlje učestalost te vrste kancera razlikuje i do 25 puta, pa naučnici veruju da bi način života mogao da ima ulogu u tome, preneo je Rojters.
Kafa i čaj, na primer, sadrže mešavinu sastojaka koja može da deluje preventivno protiv raka, ali i da doprinese njegovom nastanku, dok se smanjenje konzumiranja bezalkoholnih napitaka, ili nj potpuna elimiihovanacija iz ishrane, često smatra bitnom stavkom za smanjivanje rizika oboljevanja od bilo koje vrste kancera.
Sintija Tomson i Marija Elena Martines, sa Univerziteta Arizone, navode da odrasli ljudi uglavnom ne piju zasladjena bezalkoholna pića u onoj meri u kojoj to čine dece, pa bi možda eventualni uticaj tih napitaka na rak debelog creva trebalo početi ispitivati na mladjim osobama, što bi možda dalo drugačije rezultate.
U harvardskom istraživanju se ispostavilo da su jedino veliki zaljubljenici u čaj, tj. oni koji dnevno piju najmanje četiri šolje tog napitka, pod 28 odsto većim rizikom da obole od raka debelog creva.
Harvardski stručnjaci procenjuju, medjutim, da povećan rizik možda nije u vezi sa samim čajem, već sa time da li su ispitanici u njega redovno dodavali šećer ili mleko, ili su ga pilu uz kolače.
Konačan zaključak je da konzumiranje kafe i bezalkoholnih pića nije od uticaja na razvoj raka debeleog creva, dok odnos pijenja čaja i te vrste raka zasad nije razjašnjen.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Komentari 0
Pogledaj komentare