Najnovija naučna istraživanja pokazala su da maslinovo ulje sadrži isto jedinjenje kao i lek "brufen", odnosno "ibuprofen", što znači da bi dnevna doza maslinovog ulja mogla da pomogne kod reumatičnih i srčanih oboljenja.
Prema rečima dr Garija Bičama sa Univerziteta u Filadelfiji, ta ideja javila se prilikom razmatranja osećaja koji se javlja kada se popije "ibuprofen" - ništa se ne dešava dok je lek u ustima, ali čim se proguta, on "sprži" grlo.
Ispostavilo se da maslinovo ulje radi istu stvar - "sprži" grlo i to na istom mestu kao i "brufen" i zato su lekari posumnjali da postoji ista farmakološka supstanca u ulju i leku.
Sumnja dr Bičama potvrdila se i tokom naučnih istraživanja, tako da je otkriven identični sastojak u "brufenu" i u maslinovom ulju.
Međutim, veoma je važno i o kom maslinovom ulju je reč jer, prema Bičamovom mišljenju, najbolje je ono ulje koje se dobija prvim ceđenjem.
S druge strane, kada se maslinovo ulje koristi prilikom kuvanja, onda se efekat bitne supstance u njemu smanjuje.
Većina ljudi, međutim, i to uglavnom na Mediteranu, koristi maslinovo ulje za salate i povrće, dakle, koristi ga sirovo, što znači da se ostvaruje pun efekat.
Doktor Bičam takođe smatra da je količina maslinovog ulja koju svakodnevno upotrebljavaju ljudi na Mediteranu jednaka dozi od jedne pilule aspirina za decu i to svakako ima pozitivne efekte po zdravlje, posebno kada je reč o srčanim i drugim kardiovaskularnim oboljenjima.
Korišćenje maslinovog ulja datira još oko 5.000 godina pre nove ere u oblasti Egipta i Mediterana, a 60-tih godina ovoga veka utvrđeno je da Grci koji konzumiraju velike količine soli i masnoća, ali i dosta voća i povrća žive duže od Japanaca, koji u ishrani koriste mnogo soli, ali jedu hranu koja ima manje masnoća i namirnica biljnog porekla.
Stručnjaci su utvrdili da Grci žive duže jer ređe oboljevaju od moždanog i srčanog udara, raka creva, oboljenja kardiovaskularnog sistema, a naučnici su, takođe, primetili da ljudi koji žive na selu širom Mediterana retko oboljevaju od srčanih bolesti bez obzira što unose veće količine monosaturisanih masnoća poreklom od maslinovog ulja, koje čini glavni sastavni deo njihove ishrane.
Korisno dejstvo maslinovog ulja na zdravlje potiče od visokog sadržaja monosaturisanih masnih kiselina i visoke koncentracije antioksidativnih supstanci.
Studije su pokazale da maslinovo ulje štiti od oboljenja srca tako što kontroliše nivo LDL (lošeg) holesterola i podiže nivo HDL (dobrog) holesterola, zahvaljujući monosaturisanim masnim kiselinama.
Ljudi koji uzimaju 25 mililitra, što je dve kafene kašičice maslinovog ulja dnevno, tokom jedne nedelje pokazuju značajno smanjenje LDL holesterola i povećanu koncentraciju antioksidanasa, specijalno fenola u krvi.
Neprerađeno maslinovo ulje sadrži i viši nivo antioksidanasa, pre svega vitamina E i fenola u odnosu na prerađena maslinova ulja.
Maslinovo ulje se lako vari i ima zaštitnu ulogu na digestivni trakt, pomaže kod gastritisa i čira i podstiče sekreciju žuči i pankreasa, što utiče na smanjenje mogućnosti za formiranje kamena u žučnoj kesi.
Monosaturisane masnoće imaju istu kalorijsku vrednost kao i druge masnoće - oko 37 kilodžula po gramu, ali se kalorije koje potiču od maslinovog ulja drugačije raspoređuju.
Poređene su dve grupe ljudi koje su pokušavale da izgube višak kilograma, pri čemu je jedna grupa pratila mediteranski način ishrane i gubila ravnomerno višak kilograma, dok je druga grupa ljudi sledila dijetu sa smanjenim unosom masnoća i povećanim unosom ugljenih hidrata, što je rezultiralo gubljenjem sala samo sa donjih delova tela.
Maslinovo ulje ima i druga blagotvorna dejstva na zdravlje kao što je smanjeni rizik od oboljevanja od raka dojke i debelog creva, smanjeni rizik od dijabetesa i odloženu pojavu komplikacija kod dijabetičara koji su insulinski zavisnici.
Aleksandra Milovanović, Tanjug.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Prvi Akva park u Srbiji izgrađen je u Jagodini pre dve decenije, na incijativu i po ideji Dragana Markovića Palme, kao i sve ostale destinacije koje danas čine Memorijalno – turistički kompleks nazvan po svom autoru "Dragan Marković Palma“.
Sukob na Bliskom istoku – 104. dan. Predsednik SAD Donald Tramp je objavio da obustavlja planirane napade na Iran. Izjavio je da uskoro očekuje da bude potpisan sporazum sa Iranom, istakavši da su "dokumenti blizu konačnih oblika".
Selektor Južne Afrike Hugo Bros osudio je odluku glavnog arbitra da isključi Tembua Zvanea u porazu 2:0 od Meksika na otvaranju Svetskog prvenstva u četvrtak.
Rat na Bliskom istoku značajno je poremetio globalno tržište tečnog prirodnog gasa (LNG), tako da je sada znatno teže zaključiti dugoročne ugovore sa američkim dobavljačima, izjavio je direktor grčke kompanije Atlantic SEE LNG Trade, Aleksandros Eksarhu.
U mnogima omiljenoj seriji u poslednje vreme, "The Pitt" dešavaju se promene kada su u pitanju glumci i njihov razvoj uloga i zato se otvara put za dalji razvoj priče i nove sezone, a sada se tiču lika Viktorije koji je mnogima omiljen.
Tokom gostovanja Miloša Vučevića na Informer televiziji gde je govorio od važnim temama za državu Srbiju, ali i prljavim namerama studentsko blokaderskog pokreta, te pokušajima da otcepe Vojvodinu od Srbije, oglasili su se iz studentsko blokaderskog pokreta.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić redovno je meta napada zbog toga što nije uveo sankcije Rusiji. Blokaderi bi, kako su više puta i rekli, to odmah uradili, prenose mediji.
Tokom gostovanja Miloša Vučevića na Informer televiziji gde je govorio od važnim temama za državu Srbiju, ali i prljavim namerama studentsko blokaderskog pokreta, te pokušajima da otcepe Vojvodinu od Srbije, oglasili su se iz studentsko blokaderskog pokreta.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić redovno je meta napada zbog toga što nije uveo sankcije Rusiji. Blokaderi bi, kako su više puta i rekli, to odmah uradili, prenose mediji.
Kada su Slovenci zbog graničnog spora godinu dana blokirali nastavak pregovora Hrvatske i Evropske unije, zvanični Zagreb obećao je da to neće u budućnosti raditi nijednoj zemlji u regionu.
Tajlandska princeza Badžrakitijaba Narendira Debjavati, najstarije dete tajlandskog kralja Maha Vadžiralongkorna, preminula je u 47. godini, saopštila je kraljevska palata u petak, nakon višestrukih zdravstvenih problema i skoro četiri godine provedene u komi.
Meksička glumica Selma Hajek Pino (Salma Hayek Pinault) danas je na travnjaku stadiona Asteka pozdravila publiku i zvanično označila početak Svetskog prvenstva u fudbalu 2026. godine.
Spektakularno otvaranje Svetskog prvenstva 2026. u Meksiko Sitiju obeležio je nastup Šakire i Burna Boya, koji su izveli pesmu "Dai Dai", jednu od glavnih numera ovogodišnjeg Mundijala.
Poslednjih dana ljubitelji fudbala širom sveta pevuše refren "Dai Dai", nove zvanične himne Svetskog prvenstva 2026. godine koju izvode Šakira i Burna Boj, a malo ko zna značenje pesme.
Temperatura vazduha značajno je opala nakon nekoliko veoma toplih dana, pa se mnogima ova promena odrazila i na zdravlje, te je bitno i kako se ponašamo tokom ovakvih dana.
Nakon obilnog obroka mnogi požele samo da se odmore na kauču, ali stručnjaci ističu da bi jedna jednostavna promena u rutini mogla da pomogne u održavanju nivoa šećera u krvi u zdravim granicama.
Bogate antioksidansima i hranljivim materijama, trešnje mogu pomoći boljem snu i bržem oporavku organizma. Ovo malo, ali moćno voće prepuno je vitamina, minerala i antioksidansa.
Postizanje bolje fizičke forme i smanjenje telesne težine ne moraju nužno da podrazumevaju višesatne treninge u teretani nekoliko puta nedeljno, pokazuje novo naučno istraživanje.
U sklopu ovogodišnjeg Urusai Con eventa u Sava Centru, organizujemo League of Legends 2v2 turnir. Ako želiš da sa svojim duo partnerom odmeriš snage protiv drugih ekipa uživo, ovo je prava prilika da se prijavite.
U sklopu ovogodišnjeg Urusai Con eventa u Sava Centru, u subotu 13. juna organizujemo Clash Royale 1v1 turnir. Ako aktivno igraš i želiš da odmeriš snage sa drugim igračima uživo, pozivamo te da se prijaviš.
At the “Azteca” stadium, the Mexico national football team defeated the South Africa national football team 2–0 in the opening match of Group A at the 2026 FIFA World Cup.
Members of the Rapid Response Unit 92 and the manager of the “Steak and Wine Bar” were questioned before the Higher Public Prosecutor’s Office in Belgrade over suspicion that they concealed a shooting that took place in November last year.
The NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration) has confirmed the development of El Niño in the Pacific Ocean, warning that it could trigger extreme weather events around the world.
TikTok izgleda testira glasovne pozive unutar privatnih poruka, što bi popularnu platformu za kratke video-snimke moglo da približi aplikacijama kao što su Messenger i WhatsApp.
Insajderi "šuškaju" da Samsung planira veliko osveženje za januar, kada bi pored modela Galaxy S27, Galaxy S27+ i Galaxy S27 Ultra trebalo da predstavi i potpuno novi Galaxy S27 Pro.
Anthropic je predstavio novi AI model Claude Fable 5, prvu verziju svog najmoćnijeg AI modela Mythos koja je dostupna široj javnosti, ali uz rigorozne bezbednosne restrikcije.
Instagram je konačno uveo jednu od najtraženijih funkcija - korisnici sada mogu ručno da menjaju raspored objava na svom profilu zahvaljujući novoj opciji pod nazivom "Grid Reordering".
Komentari 5
Pogledaj komentare