Utorak, 09.02.2010.

10:31

Umerena konzumacija piva jača kosti

Sadržaj silicijuma u biološki prihvatljivom obliku u pivu je toliko visok da njegova konzumacija u umerenim količinama može blagotvorno da utiče na zdravlje kostiju, ukazuje se u istraživanju naučnika objavljenom u američkom naučnom časopisu za hranu i poljoprivredu (Journal of the Science of Food and Agriculture).

Podrazumevana plava slika

Autori publikacije analizirali su sadržaj silicijuma u različitim vrstama piva, i utvrdili da se najveća količina ovog hemijskog elementa, oko 56 miligrama po litru, nalazi u sortama pripremljenim sa ječmom i hmeljom, dok su bezalkoholne vrste piva najslabije obogaćene silicijumom.

Naučnici pri tom ukazuju da se najveći sadržaj silicijuma u pivu nalazi u obliku rastvorljive silicijumske kiseline H2SiO4, koju organizam lako apsorbuje.

Prema podacima medicinskih istraživanja, silicijum je veoma važan za razvoj koštanog sistema organizma, tako da autori istraživanja smatraju da umereno konzumiranje piva može da potpomogne u lečenju osteoporoze.

"Ispitali smo sadržaj silicijuma u velikom broju sorti piva, i utvrdili uticaj polaznih sastojaka i procesa pripreme na taj sadržaj.

Najbogatije silicijumom su vrste piva pripremljene sa ječmom i hmeljom, dok pšenične sorte sadrže manju količinu tog elementa", komentarisao je istraživanje Čarls Bemfort, autor publikacije iz Kalifornijskog univerziteta u Devisu.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 0

Pogledaj komentare

0 Komentari

Možda vas zanima

Podeli: