10.06.2026.
19:49
Jedan avokado dnevno može da pomogne u regulaciji šećera u krvi: Novo istraživanje otkrilo niz benefita
Konzumacija samo jednog avokada dnevno mogla bi da pomogne u smanjenju naglih skokova šećera u krvi i potencijalno smanji rizik od hroničnih bolesti, uključujući dijabetes i određene vrste raka.
To pokazuje novo istraživanje objavljeno u časopisu Current Developments in Nutrition, koje je utvrdilo da su osobe koje su svakodnevno jele avokado imale znatno niže glikemijsko opterećenje ishrane.
Glikemijsko opterećenje pokazuje koliko određena namirnica utiče na nivo šećera u krvi, uzimajući u obzir i vrstu i količinu unetih ugljenih hidrata.
Ranija istraživanja već su povezala ishranu sa nižim glikemijskim opterećenjem sa smanjenim rizikom od dijabetesa tipa 2, pojedinih vrsta raka i nižom ukupnom stopom smrtnosti.
Analizirani podaci skoro hiljadu odraslih osoba
Naučnici su analizirali podatke 961 odrasle osobe koje su učestvovale u šestomesečnoj studiji Habitual Diet and Avocado Trial. Učesnici, svi stariji od 25 godina i sa povećanim obimom struka, bili su podeljeni u dve grupe.
Možda vas zanima
Pet namirnica koje prirodno podstiču apsorpciju vitamina D
Uzimanje vitamina D uz određene namirnice može pomoći organizmu da ga bolje apsorbuje. To se posebno odnosi na masnu hranu poput masne ribe, avokada i maslinovog ulja.
12:15
20.5.2026.
21 d
Ova kombinacija voća može da poboljša zdravlje srca – naučnici otkrili efekat
Nova studija pokazuje da svakodnevna kombinacija manga i avokada kod osoba sa predijabetesom može poboljšati funkciju krvnih sudova i doprineti boljem zdravlju srca, zahvaljujući vlaknima, kalijumu i zdravim mastima.
13:35
11.5.2026.
30 d
Jedna grupa je svakodnevno jela jedan veliki avokado, dok je kontrolna grupa nastavila sa uobičajenom ishranom i smela da pojede najviše dva avokada mesečno.
Osim ovog uslova, od učesnika je traženo da tokom istraživanja zadrže svoje uobičajene prehrambene navike i način života.
Kako bi procenili njihovu ishranu, istraživači su prikupljali podatke putem tri odvojena 24-časovna upitnika o unosu hrane i izračunali prosečne vrednosti glikemijskog indeksa i glikemijskog opterećenja za svakog učesnika.
Visok sadržaj vlakana i zdravih masti
Rezultati su pokazali da su osobe koje su svakodnevno jele avokado imale značajno niže glikemijsko opterećenje ishrane u poređenju sa kontrolnom grupom. Stručnjaci smatraju da se ovi nalazi mogu da se objasne specifičnim nutritivnim sastavom avokada.
Istraživači veruju da je efekat delimično posledica visokog sadržaja vlakana i zdravih masti. Vlakna usporavaju varenje i pomažu u regulaciji nivoa šećera u krvi, dok mononezasićene masti mogu da doprinesu boljem metaboličkom zdravlju.
Možda vas zanima
Ove tri namirnice mogu da vam pomognu da snizite holesterol: Nutricionisti ih preporučuju
Na snižavanje holesterola ishrana može da ima veliki uticaj. Iako lekovi imaju svoju ulogu, stručnjaci za ishranu ističu da povećan unos vlakana može sniziti nivo holesterola.
17:12
30.4.2026.
41 d
Stručnjake su pitali koje je ulje najzdravije, a koje treba izbegavati: Svi su rekli isto
Izbor ulja za kuvanje u supermarketu često deluje kao minsko polje. Ponuda je velika – od maslinovog i avokadovog, do kokosovog, suncokretovog i brojnih drugih.
14:16
25.1.2026.
136 d
Emili Lanc, doktorka nauka i nutricionistkinja sa UTMB-a, koja nije učestvovala u istraživanju, istakla je da je "konzumacija jednog avokada dnevno smanjila ukupno glikemijsko opterećenje" ishrane učesnika. Slično mišljenje deli i registrovana dijetetičarka Karen Z. Berg.
"Avokado je namirnica bogata hranljivim materijama i ima brojne zdravstvene prednosti. Sadrži dosta kalorija, mononezasićenih masti i vlakana. Veoma zasiti, pa ljudi koji ga češće jedu verovatno unose manje druge hrane koja možda nije toliko zdrava. To bi mogao da bude razlog zašto je ova studija pokazala tako pozitivne rezultate", izjavila je za Medical News Today.
Ograničenja studije
Uprkos ohrabrujućim rezultatima, istraživači upozoravaju da iz njih ne treba izvlačiti preširoke zaključke. Uzorak ispitanika nije bio u potpunosti reprezentativan za opštu populaciju: oko 73 odsto učesnika bile su žene, približno polovina su bili belci, a svi su imali prekomernu telesnu težinu ili gojaznost.
Studija se takođe oslanjala na podatke o ishrani koje su učesnici sami prijavljivali, što je metoda podložna greškama u pamćenju i netačnostima. Pored toga, istraživanje je finansirao Hass Avocado Board, ali su autori naveli da ta organizacija nije imala nikakvu ulogu u prikupljanju podataka, analizi rezultata niti pripremi rada.
Lanc je takođe naglasila da dokazi koji povezuju ishranu sa niskim glikemijskim opterećenjem i dugoročne zdravstvene ishode još uvek nisu dovoljno snažni da bi opravdali njeno uključivanje u nacionalne smernice za ishranu.
Avokado kao deo uravnotežene ishrane
Stručnjaci za ishranu zato preporučuju da se avokado uključi kao deo uravnotežene ishrane, a ne da se posmatra kao samostalno rešenje za prevenciju bolesti.
Svima koji razmišljaju o povećanju unosa avokada savetuje se da se posavetuju sa registrovanim dijetetičarom ili zdravstvenim stručnjakom kako bi bili sigurni da se ova namirnica uklapa u njihove prehrambene potrebe i zdravstvene ciljeve.
Komentari 0
Pogledaj komentare Pošalji komentar