Zdravlje

Petak, 20.11.2015.

10:04

Dve šake oraha dnevno za jako srce

Samo dve šake oraha dnevno mogu vam pomoći u prevenciji srčanih bolesti, pokazala je nova studija.

Autor: Daily Mail

Podrazumevana plava slika
Foto: Thinkstock

Orasi snižavaju ukupni holesterol i tako smanjuju šanse za srčani udar. Ovi plodovi sadrže neke vrlo važne nutrijente poput nezasićenih masti, proteina, vitamina i minerala, kažu istraživači.

Dr Majkl Falk iz Instituta “Lajf sajensiz” je sa kolegama sproveo detaljan pregled i metaanalizu 61 kontorlisane studije o delotvornosti oraha.

Ispostavilo se da oni snižavaju takozvani “loši” holesterol i ApoB, primarni protein koji se nalazi u tom holesterolu.

Dr Falk kaže da bi dnevno trebalo unositi barem dve šake oraha, za maksimalan efekat.

Osim toga, rezultati su pokazali da orasi najbolje deluju na snižavanje rizika od srčanih bolesti kod osoba koje pate od dijabetesa tipa 2.

Orasi, inače, sadrže alfa-linoleinsku kiselinu, odnosno biljnu “verziju” omega 3 masnih kiselina, a bogati su i vlaknima i proteinima.

Studija je objavljena u stručnom časopisu “American Journal of Clinical Nutrition”.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

13 Komentari

Možda vas zanima

Podeli: