Dokumentarci koji savršeno pokazuju kakav je svet u kome živimo

Filmovi odlično prikazuju realnost, a neki od njih savršeno ukazuju na to šta se dešava oko nas.

Izvor: B92

Utorak, 28.07.2020.

12:04

Ovo je 10 takvih filmova koji odlično opisuju 2020. godinu, nisu nužno pravljeni u ovoj godini, ali "Filthy Rich" jeste. U pitanju je serijal Liz Brajant, koji govori o skandalu koji je izazvala nekontrolisana moć, piše Kliks. Ova četvorosatna Netfliksova drama se može svrstati i u mini-seriju nefikcije o Džefriju Epstinu i njegovoj užasnoj istoriji maloletničkog zlostavljanja. "I Am Not Your Negro" je snimljen 2016. godine, a režiser Raul Pek je za ovaj film osvojio Baftu i zaradio nominaciju za Oskara. Dokumentarcu popularnost raste usled antirasističkih protesta, dok priča govori o Džejmsu Boldvinu i njegovim političkim idejama i uverenjima. "On the Record" je priča koja snažno povezuje pokret boraca za vrednovanje života crnaca Black Lives Matter i MeToo pokret, odnosno problem diskriminacije i zlostavljanja osoba tamne puti i žena u današnjem društvu. Film Krbija Dika i Ejmi Ziring iskreno govori o poteškoćama s kojima su se crnkinje suočile u procesu iznošenja svoje priče. "The Last Dance" je Netfliksov sportski dokumentarac koji je objavljen ove godine. U pitanju je priča o legendarnom Džordanu u 10 delova i njegovoj finalnoj sezoni sa Čikago bulsima. "Spaceship Earth" je još jedan film koji je izašao ove godine i savršeno opisuje socijalne tenzije zbog ograničenja kretanja i karantina. "Our Planet" je Netfliksova serija koja govori o klimatskim promenama koje nas sve ugrožavaju. Ovaj film je naša stvarnost, ali nije mračan i pozitivan je pokretač ove teme. "13th" je još jedan dobitnik Bafte koji govori o problemima Afroamerikanaca, a ovaj put su u centru događaja zatvorenici i rasno zlostavljanje u američkim zatvorima. Naslov aludira na 13. amandman kojim je ukinuto ropstvo, ali je "omogućeno prisilno ropstvo osuđenim zločincima". "Seahorse" je film koji govori o transrodnim osobama i socijalnim, emocionalnim i medicinskim komplikacijama s kojima se susreću te osobe. "Tiger King" je Netfliksova mini-serija, a postala je viralna opsesija prvih dana izolacije. Gledaoci su najviše reagovali na jezivu priču o ekscentričnom čuvaru u zoološkom vrtu koji je i osuđeni zločinac. "For Sama" je retko viđena ženska perspektiva rata u Siriji, najveće humanitarne krize našeg doba. Film prati ženu tokom šest godina sukoba u Alepu, prvo kao studentkinju, a kasnije i kao mladu majku.