Ponedeljak, 16.03.2009.

01:08

I vino rizik za oboljevanje od raka

I crno i belo vino podjednako su škodljivi što se tiče povećanja rizika od raka dojke, zaključili su stručnjaci Istraživačkog centra za rak iz Sijetla.

Izvor: Tanjug

Podrazumevana plava slika

Mada su neka dosadašnja istraživanja već pokazala da u principu konzumiranje alkohola povećava rizk od raka dojke, dobra reputacija crnog vina (kao pića koje, na primer, smanjuje rizik od srčanih bolesti i raka prostate) navela je stručnjake iz Sijetla da provere da li ono eventualno ima neki pozitivan efekat i kod raka dojke.

Pokazalo se, međutim, da ni crno, kao ni belo vino, ne samo da ne smanjuje rizik od raka dojke, nego ga povećava.

Analizirajući navike u piću 6.237 žena s rakom dojke i 7.558 zdravih žena, starosti između 20 i 69 godina, tim iz Sijetla, na čelu sa dr Poli Njukomb, došao je do zaključka da su one koje piju 14 ili više alkoholnih pića nedeljno, bez obzira da li su u pitanju crno ili belo vino, žestoka pića ili pivo, izložene 24 odsto većem riziku da obole od raka dojke.

"Ako žena pije, to treba da radi umereno - ne više od jednog pića dnevno. Ako bira crno vino, to treba da čini zato što joj se dopada njegov ukus, a ne zato što bi ono moglo da umanji rizik od raka dojke", poručuje Njukomb.

Inače, u obe grupe ispitanica učestalost konzumiranja alkohola bila je slična, a ljubiteljke belog i crnog vina su bile otprilike ravnopravno zastupljene.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

10 Komentari

Možda vas zanima

Podeli: