Naslovna strana









 

 

B92: Saopstenje RTV Pink vrhunski cinizam

Beograd, 23.6.2003. - RTV B92 zeli da upozori javnost da saopstenje Upravnog odbora RTV Pink emitovano u informativnim emisijama TV Pink 22. i 23. juna obiluje brojnim netacnim i zlonamernim informacijama.

B92 zeli da ukaze da je netacno da je nasa kuca pokrenula bilo kakvu kampanju protiv RTV Pink, vec je u svojim informativnim emisijama objavila prilog povodom saopstenja Nezavisnog sindikata RTS-a. B92 je u prilogu, postujuci pravila struke, omogucila obema suprotstavljenim stranama da iznesu svoje stavove, pa su se tako u prilogu mogle cuti i cinjenice koje je izneo advokat RTV Pink, g. Goran Djurasinovic.

Iz nama nepoznatih razloga, nakon ovoga, usledilo je nervozno i neprimereno saopstenje Upravnog odbora RTV Pink.

Smatramo potpuno neprimerenim da nas Upravni odbor kompanije ciji je vlasnik 1996. godine, ali i kasnije, bio visoki partijski funkcioner Jugoslovenske levice, sada optuzuje za saradnju sa Dragoljubom Milanovicem. Ugovor Radija B92 i RTS-a iz 1996. godine, kojim je ozvaniceno stanje koje postoji od osnivanja B92 1989. godine, upravo je zakljucen pod pritiskom gradjanskih protesta na ulicama Beograda, ali i protesta medjunarodne javnosti. Nakon sto je prvo ugasio Radio B92, trapavo to pravdajuci prodorom vode u koaksijalni kabl, rezim Slobodana Milosevica je bio prinudjen da kroz formu ovakvog ugovora program Radija B92 vrati u etar.

Teza o bliskim vezama Dragoljuba Milanovica i B92 i izjednacavanje te relacije sa odnosom koji su sa RTS-om imali neki drugi prorezimski mediji predstavlja vrhunski cinizam, ali je vazno istaci da se smisljeno lansira sa ciljem da se potkrepi lazna teza o tome da su "svi oni isti". O tome da nisu svi isti upravo svedoci cinjenica da dok je Radio B92 emitovao program koji se preko jednog starog i permanentno ometanog predajnika mogao cuti tek u pola Beograda, RTV Pink, na osnovu ugovora sa RTS-om i njegovih aneksa u periodu od 1994. do 1997. godine, zloupotrebljavajuci zakonsku mogucnost RTS da za svoje potrebe dobija radijske frekvencije i televizijske kanale mimo javnog konkursa, izgradio svoju nacionalnu TV mrezu.

Ostali ugovori izmedju B92 i RTS-a na koje se poziva saopstenje UO RTV Pink zakljuceni su u poslednjih godinu dana i odnose se na pruzanje usluga na emisionim objektima. Oni su zakljuceni pod komercijalnim uslovima u skladu sa zvanicnim cenovnicima RTS-a, a B92 svoje obaveze po njima uredno izvrsava. Ovakvi ugovori predstavljaju uobicajenu praksu u odnosima svih emitera, i bar sto se B92 tice, u njihovom zakljucivanju nikada nismo videli nista sporno. O tome da je RTS zakljucivanjem ovakvih ugovora povredio neku ranije postojecu obavezu prema RTV Pink, B92 nema saznanja, niti zeli da se u ugovorne odnose Pinka i RTS-a mesa.

Ostatak navoda iz saopstenja Upravnog odbora RTV Pink, zapravo je ponavljanje teza koje je Pink neuspesno prenosio jos oktobra prosle godine, koristeci kao izvor podgoricki dnevnik "Publika". Iako smo se tim povodom oglasili jos u vreme kada su optuzbe originalno iznete, zelimo samo da ponovimo da je apsolutno netacno da su krivicne prijave protiv celnika nase kuce podnosili zaposleni u B92. Postojale su dve prijave koje nije potpisao niko, bilo zaposlen ili nezaposlen u B92, pa ih zato i treba jasno nazvati anonimnim. Ni jedan zaposleni u nasoj kuci nikada nije javno podrzao ni jedan navod iz takvih prijava. Netacno je i da nadlezni drzavni organi po navedenim anonimnim prijavama nisu reagovali. Upravo suprotno, Okruzno javno tuzilastvo u Beogradu, posle sprovedenog postupka u skladu sa Zakonom, obe anonimne prijave je kao neosnovane odbacilo, jednu 4. marta, a drugu 8. maja ove godine.

Ponavljanje ovakvih navoda u saopstenju UO RTV Pink, smatramo ne vise samo napadom na RTV B92, vec i na nadlezne drzavne organe koje RTV Pink sada navodno dobronamerno upozorava na nepravilnosti u postupku vlasnicke transformacije Radija B92.

Upravo su ti nadlezni organi svojim odlukama verifikovali i potvrdili da je postupak vlasnicke transformacije u svemu vodjen u skladu sa zakonom, i to ne samo inicijalno kad su se konkretni postupci vodili, vec i naknadno, po anonimnim prijavama, o cemu svedoci i cinjenica da je, upravo zbog navedenih prijava, aukcija na kojoj je trebalo da se izvrsi privatizacija 70% preostalog drustvenog kapitala naseg preduzeca vec dva puta odlagana. B92 zato posebno odbacuje optuzbe o navodno namestenoj aukciji zbog postavljanja posebnih uslova, te poziva i Ministarstvo privrede i privatizacije i Agenciju za privatizaciju, cije se odluke sada, bez ikakvih argumenata dovode u pitanje, da se o napadima javno izjasne, i sprece da se ponovnim odlaganjem aukcije, rusi ugled kako nase kuce, tako i Vlade Srbije i drzavnih organa.

RTV B92 ce u skladu sa odredbama Zakona o javnom informisanju od RTV Pink zahtevati da u svojim informativnim emisijama objavi ispravku objavljenih neistinitih informacija.


Sasa Mirkovic,
direktor

Dodatne informacije: Slobodan Kremenjak, 063 388 065


[pošaljite komentar]

 

Sadržaj:

Naslovna strana specijala
23.06 - B92: Saopštenje RTV Pink vrhunski cinizam
23.06 - Zahtev Radija B 92 i Verana Matića za objavljivanje odgovora na informaciju
23.06 - B92: Odgovor na neistinitu informaciju objavljenu na TV Pink
24.06 - B92: RTV Pink skraćenjem odgovora krši zakon
25.06 - B92: Dati šansu Pinku
26.06 - Ambasador Montgomeri posetio NIN

[komentari] [pink files]

Click Here!

© B92, 2003