Medijski haos: Tramp, ruska prostitutka, uriniranje, Obama

Donald Tramp je žestoko reagovao na navodne obaveštajne podatke o njegovim "perverzijama u Rusiji", oko čega se podiglo mnogo prašine na medijskoj sceni u SAD.

Izvor: B92
Podeli
Getty Images
Getty Images

CNN je objavio da "postoji dokument", koji je prosleđen Baraku Obami i Trampu, u kom se navodi da ruske obaveštajne službe imaju kompromitujući materijal o ekscentričnom milijarderu. Međutim, portal Bazfid je otišao korak dalje, objavivši sam dokument u kome se eksplicitno navodi navodna epizoda iz moskovskog hotela "Ric Karlton".

Posle objave u više medija da određeni “poverljivi dokumenti“ cirkulišu u visokim krugovima u Vašingtonu, Bazfid je odlučio da objavi niz neproverenih beležaka koji su, kako prenose ruski mediji, stigli do Trampovih političkih protivnika, preko osobe za koju se pretpostavlja da je "agent britanske obaveštajne službe".

U dokumentima između ostalog postoji i optužba da je Tramp imao "lične opsesije i seksualne perverzije", uključujući i tvrdnje da je on unajmio ruske prostitutke "za zabavu uriniranja po krevetu koji su delili Barak i Mišel Obama".

U objavljenom izveštaju, čija autentičnost nije potvrđena, piše da je Tramp odseo u moskovskom hotelu Ric Karlton i da je zatražio predsednički apartman, uz znanje da su predsednik SAD i prva dama tu boravili neposredno pre toga tokom zvanične posete Rusiji.

Kako se navodi u dokumentu, Tramp je "mrzeo prvu damu SAD".

Više izvora koji su obeleženi slovima abecede su "potvrdili događaj" i naveli da je ta situaciaj bila "posebno plodonosna" za ruske agente, jer je soba u kojoj se sve to navodno dešavalo opremljena tajnim kamerama i mikrofonima koje je postavila ruska obaveštajna služba FSB.

"Trampovo neuobičajeno ponašanje u Rusiji tokom godina je tamošnjim vlastima dalo dovoljno materijala za ucenu, ukoliko to žele", navodi se u izveštaju.

Vikiliks je objavio da dokument u PDF formatu na 35 strana nije obaveštajni izveštaj prema stilu pisanja, navedenim činjenicama i navedenim datumima.

Nakon ovih objava reagovale su brojne velike medijske kuće, koje su se uzdržale od objavljivanja samih dokumenata i eksplicitnog navođenja činjenica i pozvale druge kolege, pre svih one iz Bazfida, na bolje poštovanje novinarske etike i kodeksa.

Doduše, svi svetski mediji su izvestili o postojanju dokumentacije čija autentičnost nije potvrđena, a čitaocima u digitalnoj eri je potrebno samo nekoliko klikova da do dokumenata i stignu.

Ipak, neki istaknuti novinari i urednici bili su veoma kritični prema odluci Bazfida da objavi dokument u celosti.

"Čak i Donald Tramp zaslužuje novinarsku pravičnost", napisao je na Tviteru urednik magazina Mader Džons Dejvid Korn.

Vesti su se ipak toliko brzo širile da su ti navodi postali glavna tema na Tviteru.

Urednik Bazfida Ben Smit je rekao da je ta novinska organizacija odlučila da objavi informacije da bi Amerikanci mogli sami da odluče o njima.

"Naš princip je biti transparentan u novinarstvu i deliti ono što imamo s našim čitaocima", napisao je Smit.

Iako je primetio da postoje sumnje u navode iz izveštaja i naveo da je taj medij pokušao i da će nastaviti da pokušava da ih proveri, Smit je napisao da objavljivanje izveštaja odražava kako oni "vide posao reportera u 2017".

Pročitajte još: Prvo Trampovo obraćanje: Hakovanje? Mislim da je Rusija

Prati B92 na Viberu

Svet

strana 1 od 12753 idi na stranu