Ravan stomak želja je koju većina verovatno pokušava ostvariti upravo pred leto, kada uske majice i letnja garderoba savršeno ocrtavaju sve naše prednosti i nedostatke.
Autor: Tportal.hr
Kako biste imali što ravniji stomak, morate u svoj život uneti i neke promene, a mi vam donosimo odlične savete.
Opustite se
Stres i nervoza podstiču proizvodnju kortizola, hormona koji pomaže telu da skladišti masti naročito u delu abdomena. Praktikujte duboko disanje. To je, naime, vežba koja snižava nivo stresa pa na svaki sat uzmite kratku pauzu, udahnite pet do deset puta duboko. Dok udišete izbrojte do pet, dok izdišete do deset.
Sedite i pojedite
Naime, ako jedete premalo, telo je u pripravnosti i „podešeno je“ na izgladnjivanje. Zato će svu kaloričnu hranu koju unesete u organizam uskladištiti umesto da je sagori, zbog „straha“ da će opet brzo doći u fazu izgladnjivanja.
Radite kardio-vežbe
666isMONEY ☮ ♥ & ☠ / Flickr.com
Mišići su metabolički više aktivni nego masno tkivo, što znači da što ih više imate, brži vam je metabolizam. Tom Holand, lični trener, savetuje da nedeljno vežbate onoliko minuta koliko kilograma imate, ali računajući u američkoj mernoj jedinici. Dakle, 65 kilograma je 145 lb i toliko minuta treba vežbati. Ako imate recimo 80 kilograma, to je 175 lb i nedeljno morate vežbati toliko minuta, koje ćete, naravno, rasporediti po danima.
Jedite integralne žitarice
Studija Pen stejt i Univerziteta Tafts, otkrile su, svaka u svom istraživanju, da ljudi koji jedu više integralnih žitarica, a manje rafinisanih ugljenih hidrata imaju manje masnoća u struku.
Kad vežbate, obuhvatite sve mišiće
Trener poznatih Ganar Peterson, koji radi sa Sofijom Vergarom i Kim Kardašijan, kaže da treba raditi vežbe za prednji deo stomaka, zatim frontalne pokrete, kako bi se ojačali mišići sa strane i rotacione kako bi se obuhvatili baš svi mišići.
Pijte zeleni čaj
Mnoga istraživanja pokazala su da antioksidansi iz zelenog čaja podstiču metabolizam i povoljno deluju na područje stomaka.
Posegnite za biljkama
AlexPears / Flickr.com
Metvica, kamilica i đumbir smanjuju nadutost, a blagotvorno deluju na ceo probavni trakt. Ako ne volite ove napitke, dobra alternativa je ananas, koji takođe sadrži bromelin, enzim koji ima isto dejstvo na probavu kao i ove biljke.
Smanjite unos šećera
Neke američke studije pokazale su da prosečni Amerikanac u organizam dnevno unese 20 čajnih kašika šećera. Većina tog šećera nije ni svesna jer se nalazi u zamrznutim večerama, jogurtima, umacima za salatu. To je dodatnih 325 kalorija na dan, a osim tog podatka važno je znati da šećer povećava proizvodnju insulina, koji usporava metabolizam.
Držite se pravila deset odsto
Trener Holand savetuje da deset odsto vežbanja uvek rezervišete za trbušne mišiće. Dakle, ako vežbate sat , šest minuta odvojite za trbušnjake.
Jednostavno večerajte
Za večeru jedite samo proteine i zeleno povrće. Izbegavajte deserte i tešku hranu, pogotovo pre godišnjeg odmora i skidanja u bikini.
Vodite dnevnik ishrane
Zapisujte šta jedete i zapamtite nakon koje hrane ste se osećali naduto.
Jedite hranu bogatu kalijumom i kalcijumom
Telo može zadržavati više vode ako je nivo kalijuma i kalcijuma u organizmu mali. Kako biste zadržali njihov nivo, jedite spanać, banane, mahunarke, urme, jogurt, suvo grožđe, ribu, sos od paradajza, krompir.
Izbegavajte prženu hranu
Masnoće u prženoj hrani sporije se vare i zbog njih ćete se osećati teško i naduto.
Pojačajte intenzitet vežbanja
Svojim uobičajenim kardio-vežbama dodajte intenzitet i više ćete kalorija potrošiti tokom vežbanja. Lični trener Peterson savetuje da sprint na biciklu, pokretnoj traci, plivanju ili bilo čemu drugom može trajati 10, 20 ili 30 sekundi. Nakon malog predaha opet možete ubaciti jedan brži set vežbanja.
Smejte se
Smeh će podstaći mišiće da se kontrahuju, kaže Peterson. Naravno, to nije sve što treba činiti, ali je odličan izgovor za zabavljanje.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će na velikom skupu Srpske naredne strane 27. i 28. juna u Beogradu biti predstavljen paket za penzionere, koji će poboljšati njihov ekonomski status.
Na samom ulazu u Bokokotorski zaliv, na poluostrva Luštica, nalazi se malo primorsko selo Rose – mesto koje poslednjih godina sve češće privlači pažnju turista koji su u potrazi za mirom i autentičnim doživljajem mora.
Rat u Ukrajini ušao je u 1.566. dan, a ruski ministar spoljnih poslova Sergej Lavrov izjavio je danas da je teško komentarisati izglede za pregovore o mirovnom rešenju u Ukrajini u ovom trenutku.
Rat u Ukrajini – 1.567. dan. U ruskom napadu na Harkovsku oblast poginulo je najmanje troje ljudi. Ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski razgovarao je sa izaslanicima predsednika SAD Donalda Trampa.
Stalni predstavnik Ukrajine pri UN Andrij Meljnik izjavio je na sednici Saveta bezbednosti UN da bi Rusija trebalo da bude isključena iz mirovnih operacija, a da je, kako je naveo, "možda došlo vreme i da napusti Ujedinjene nacije".
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić dočekuje predsednika Republike Angole Žoaa Manuela Gonsalveša Lorensa, koji boravi u zvaničnoj poseti Srbiji od 8. do 10. juna.
Bubrezi su jedan od najvažnijih organa u ljudskom telu, a njihov zadatak je neprekidno filtriranje toksina i održavanje ravnoteže tečnosti. Iako često ne razmišljamo o njihovom zdravlju dok se ne pojave problemi, svakodnevna ishrana može imati značajan uticaj.
Demokratska Republika Kongo je saopštila da je broj potvrđenih smrtnih slučajeva od ebole porastao na 101 i da prisustvo naoružanih grupa nastavlja da ometa napore na suzbijanju epidemije u najteže pogođenoj provinciji, preneo je Rojters.
Osvežavajuća, slatka i puna vode, lubenica nije samo omiljeno letnje voće već i pravi saveznik zdravlja – od zaštite srca do pomoći u mršavljenju i hidrataciji organizma.
Broj slučajeva raka kože naglo je porastao poslednjih godina. Najnoviji podaci pokazuju da bi kombinacija mRNA vakcine i imunoterapije mogla dugoročno da zaštiti pacijente od povratka bolesti.
Kit Harington i Sofi Tarner, koji su odrasli zajedno na setu "Igre prestola" glumeći likove za koje se godinama verovalo da su brat i sestra, ponovo su se našli pred kamerama.
Novi film Breta Goldstina zauzeo je vrh Netflixove liste gledanosti širom sveta, ali umesto klasične ljubavne priče, najveću pažnju privukla je jedna scena koju gledaoci opisuju kao nešto što "nikada neće moći da zaborave".
Novi film legendarnog reditelja Stivena Spilberga pod nazivom "Dan razotkrivanja" (Disclosure Day) stiže u bioskope 10. juna 2026. godine, a već sada izaziva ogromnu pažnju publike širom sveta.
U sklopu ovogodišnjeg Urusai Con eventa u Sava Centru, organizujemo League of Legends 2v2 turnir. Ako želiš da sa svojim duo partnerom odmeriš snage protiv drugih ekipa uživo, ovo je prava prilika da se prijavite.
U sklopu ovogodišnjeg Urusai Con eventa u Sava Centru, u subotu 13. juna organizujemo Clash Royale 1v1 turnir. Ako aktivno igraš i želiš da odmeriš snage sa drugim igračima uživo, pozivamo te da se prijaviš.
U sklopu ovogodišnjeg Urusai Con eventa u Sava Centru, 14. juna organizujemo Hearthstone turnir. Ako igraš HS i želiš da odmeriš snage sa drugim igračima uživo, ovo je prava prilika.
A powerful storm has hit Wellington, the capital of New Zealand, bringing waves of up to nine meters, cancelled flights and ferry services, road closures, and evacuations of residents.
Russia and Belarus are ready to use all available means, including nuclear weapons, to protect the Union State, said Russian Deputy Foreign Minister Mikhail Galuzin.
The death toll from the 7.8-magnitude earthquake on the Richter scale that struck the Sarangani area on the Philippine island of Mindanao on Monday has risen to 37, the Office of Civil Defense (OCD) said.
U.S. President Donald Trump said that he could present a proposal for an agreement with Iran within the next few days, adding that the negotiations are “going very well.”
A U.S. military AH-64 Apache helicopter crashed near the Strait of Hormuz, and both crew members were safely rescued, according to sources familiar with the incident.
Apple je na godišnjoj konferenciji WWDC 2026 predstavio veliku nadogradnju za Siri. Takođe, ovo je bilo poslednje obraćanje Tima Kuka kao izvršnog direktora kompanije.
Britanski regulator za zaštitu konkurencije CMA naložio je da Google izdavačima omogući veću kontrolu nad korišćenjem sadržaja u pretrazi zasnovanoj na AI , kao i prilikom obuke Google AI modela.
Brendan Grin i njegov studio PlayerUnknown Productions saopštili su da sprovode reorganizaciju poslovanja koja uključuje otpuštanje dela zaposlenih i obustavljanje razvoja igre Prologue: Go Wayback.
Komentari 15
Pogledaj komentare