- Komentari -

Ovako je Tesla govorio o ženama

Nikola Tesla odlučio je da ostane neženja, a u intervjuu za američki list objasnio je ono što je mnoge tog vremena zanimalo, a to je zašto i kako je odlučio da zauvek ostane neženja. “Ja sam se odavno venčao s naukom”, govorio je Tesla.

Izvor: B92
Pošaljite komentar
  1. Drago mi je i ponosna sam što svojim radom i akademskim rezultatima doprinosim ovome što je nazvano "propašću civilizacije".

    Radim i kućne poslove, a to valjda doprinosi razvoju civilizacije (?!). Ali šta ću, neki unutrašnji poriv, radoznalost, naučni duh, motivišu me da se takmičim sa muškarcima u nauci i da budem vrlo kompetentna i da - avaj! - prevaziđem neke od njih.

    Eto, da se držim samo kuhinje, doprinosila bih razvoju civilizacije, ali time što sam prevazišla muškarce koji su slabiji od mene u mom poslu, e zbog toga svet srlja u propast.

    Pomozite mi da shvatim ovu logiku.
    (M, 13. jul 2018 02:33)

    # Link komentara

  2. Vidim, da srbi mešate dve stvari u jednu... odnosno da izjednačujete Hrvate i ustaše. A to više govori o vama nego o njima. Je li svaki Srbin i četnik? Ne bih rekao.
    A i po rezultatima izbora, rekao bi da je u Srbiji više nacionalista nego u Hrvatskoj. U Srbiji Vučić i ekipa na izborima dobija laganih 50% + Šešelj 8 (ili tako nekako), pa ti do dođe na nekih 60% glasova za ekstremnu desnicu. Jer Vučić je za mene lagano ekstremni desničar.
    Do čim u Hrvatskoj ta brojka nikad nije bila iznad 25%. Kao uostalom ni u Sloveniji.
    A i tako opevana Srbska državotvornost je samo posledica drugačije politike vaših gazda Turaka, kojima ste bili vazal 500 godina! A to nikad ne spominjete. Vi proti Turaka nikad niste ratovali kao država. Ali je zato ratovala Austrougarska monarhija, čiji delovi su obuhvaćali i delove današnje Srbije. A politika AU je bila takva da nije dozvoljavala država unutar svog sustava, ali je zato Hrvatska imala svoj sabor i političke predstavnike u toj monarhiji, što ukazuje na političku kontrolu hrvatske teritorije, prevedeno naznake države. A inače prvi Hrvatski sabor bio je sazvan davne 821. godine. A slično se dogadjalo i kod nas u Sloveniji.
    (Slovenija, EU, 12. jul 2018 13:52)

    # Link komentara

  3. Hmmm....Milutin Gradic....cistokrvni Amerikanac....jasta....on najbolje zna...
    (Zaza, 11. jul 2018 16:13)

    Milutin je potomak americkih indijanaca i njegov brat je Bik Koji Sjedi a njegovo indijansko ime je Junac Koji Sjedi.
    (cento, 12. jul 2018 13:26)

    # Link komentara

  4. -Belaj- Samnom radi jedan bas takav Hrvat ali bas onaj pravi. Kaze on da danas 2/3 Hrvata su u stvari pokatoliceni Srbi i da sva ova sra.a koja se desavaju upravo ti " hrvati " prave. On zna sta je zna korene jos iz doba Hazburga i dalje....a ti pokatoliceni imaju problem i oni se najvise busaju hrvatstvom
    (Atreides, 12. jul 2018 12:53)

    # Link komentara

  5. Tesla je Prometej, a debili razglabaju o njegovom poreklu i zašto se nije ženio.
    Tesla se previše dugo i previše intenzivno bavio svojom prometejskom misijom, tako da nije stigao da upozna ljude kojima je podario novu vatru. Kada ih je konačno upoznao, zavoleo je golubove. Zbog onih koje je najbolje poznavao (Srbi, Hrvati, Amerikanci...) zbog takvih je zavoleo golubove.

    Uostalom, golubovi su ga jednako toliko razumeli koliko i vi takvi. Isti ste kao ti golubovi, letite naokolo i serete po svemu.
    (Džoni, 12. jul 2018 12:45)

    # Link komentara

  6. e zabeležen - hvala na trudu.
    ko kod nas u vojsci..mi smo zene kva kva..ravnopravne smo kva kva a kad treba da se podigne nesto teze od 10kg e onda su zene zene a muskarci muskarci
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (porucnik, 11. jul 2018 14:14)

    Porucnik ili patak, to je pitanje. Valjda postoji nesto sto se zove fizicko ogranicenje, pa te zene ne mogu da podignu teret od 20 kg. Kao sto ti ne mozes da rodis dete. Hvala bogu na tome.
    (Tanja, 11. jul 2018 16:37)

    Па што се онда гурају у војску кад не могу то да издрже? Ми мушкарци бар не покушавамо да родимо дете. Узгред, има жена које су физички јаке, које нису размажене и које раме уз раме са мушкарцима подносе све напоре. Глупог ли поређења.
    (Бацач пламена, 12. jul 2018 12:22)

    # Link komentara

  7. imaju li japanci nekog svetski poznatog izumitelja?
    (neutralni felsh, 11. jul 2018 21:13)
    !. U tome je suština inteligencije. Ne u tome da se konstatuje šta postoji (to je svest), već u veštini otkrića da ne postoji nešto što bi moralo da postoji.
    (CATAPA, 12. jul 2018 12:02)

    # Link komentara

  8. Srpski sarlatan kome su stavili nema otkrica kao njegova iako nije ima pojma ni o ćemu, a ojo htjeli da sakriju slobodnu energiju i sad luudi krosite skupu elektricnu energiju jer ju je ovaj sharlatan podrzavao.
    (Sandzaklija, 11. jul 2018 14:33)
    Da pogađamo, jedva završena osnovna, poklonjena dvojka iz fizike?
    U ćentar, mm?
    (Kristijan, 12. jul 2018 10:39)

    # Link komentara

  9. Tesla je rođen u Kraljevini Hrvatske, Slavonije i Dalmacije, izguglajte "Tesla pasoš" pa mi nađite gdje piše Austrougarska!
    @(Magistra vitae, 11. jul 2018 13:55)

    Tačno @Magistra vitae, kad se izgugluje "Tesla pasoš" pojavljuje se naslovna strana njegovog pasoša, gde piše "hrv-slav-dalm ZEMALJSKA vlada", ili ti na nemačkom "Landes-Regierung". Da kojim slučajem stoji "Staads-Regierung" onda bi se to odnosilo na "državnu vladu", a ne na "zemaljsku vladu", što u praksi znači "oblasna vlada". Hrvatska nije ni mogla da bude nezavisna država, jer je tad bila deo velikog carstva. Zbog veličine teritorije državna vlada u Beču je imala svoje okružne ili oblasne vlade po celoj teritoriji carstva. A to carstvo se nije zvalo Hrvatsko carstvo.
    To što je postojalo više vlada na toj teritoriji, ne znači da su to bile nezavisne države - daleko od toga. Da li znaš da u BiH postoje 13 vlada i da svaka ima svoja ministarstva? 10 kantona, Federacija, Republika Srpska i Distrikt Brčko, a država samo jedna - BiH. Zasada...
    (Milan_PT, 12. jul 2018 10:10)

    # Link komentara

  10. "Tesla je i za ona vremena morao da bude "politički korektan", alo ko ga razume, jasno je da je i u ovom slučaju bio u pravu. Davanjem prava glasa ženama, demokratija je trivijalizovana, a potom i suspendovana. Demokratske države su stavljene pred demokratski izbor: ako svako glasa, onda svačiji (ničiji) glas neće vredeti ništa. "

    Drugim recima, svaki muski mediokritet treba da ima pravo glasa, a neke Marije Kiri, Rosalind Frenklin, Hana Arnet, Drage Ljucic, itd ne. One treba da su ekonomski zavisne, podredjene jer je svet musko zabaviste gde sve funkcionise po princip "JA hocu sta JA hocu kad se MENI naprndaci". One to ima da ispunjavaju, a ako nece ima da lupamo i razbijamo i oduzimamo prava. Sva velika unistenja, logori, uzajamna ubijanja organizovale su iskljucivo zene. Prvo se zahebavamo unistavamo drustva ekonomski, bioloski (ubjanjem), a posle udaramo po zenama kako nece da nadoknadjuju neciju zahebanciju. Zene postoje da sluze muskarcu da ne redjam zasta, a oni ce svoje vreme da koriste spram intelektualnog kapaciteta od kladionice do istrazivaca.
    Ne znam sta je stajalo iza Teslinog izbora, ne bih spekulisala. Najverovatnije je da nije zeleo da se zeni, jer takva posvecenost ne ostavlja mnogo mesta za druge osobe u zivotu. Covek nije bio praktican ni sto se sebe tice, kako bi bio praktican u odlukama koje se ticu porodice. On je sebe procenio i doneo ispravnu odluku, ali nije imao petlje da stane iza nje.
    (Filmofil, 12. jul 2018 09:44)

    # Link komentara

  11. @ Belaj, 11. jul 2018 14:10
    Hrvatska ima dosta plemićkih porodica stare po 600-700 godina koje i danas postoje...
    Imate li vi koju pravu dinastiju osim seljačkih Karađorđevića?!
    (Belaj, 11. jul 2018 14:10)

    Srbija je za vreme Eugena Savojskog (branio BG od Turaka) bila pokrajina Habzburškog carstva koja se zvala Kraljevina Srbija. Isto tako, za vreme Turaka imala je "knezove" (razlikovati od "kneževa).
    Ali vidiš, pošto je ta "kraljevina" bila samo oblast pod tuđom vlašću (isto što je i Hr bila u mislim istom periodu), mi je ne doživljavamo kao nešto čime bismo se hvalili, to je za Srbe samo epizoda koliko i nemačka okupacija.
    Oni "knezovi" iz doba Turaka su taman u rangu hrvatskih plemićkih porodica - bogatiji i uticajniji članovi društva kojima je neki strani (u Srbiji je strani=privremeni) vladar dao neke privilegije i titulu da se njome okiti. Za nas oni nisu plemstvo nego pre nešto kao administracija.
    Te "kraljevine" nemaju državotvorni potencijal, za nas to nije kraljevina, niti su ti plemići pravi plemići. Ovo ne zna samo onaj ko nije imao svog vladara, pa nek je i seljački.
    (Marija, 12. jul 2018 08:35)

    # Link komentara

  12. U savremenoj duhovnoj i moralnoj dekadenciji čoveka svaka polna uloga je osakaćena, jer zloupotreba sposobnosti radi satisfakcije (koja je koren polne nezrelosti) dovodi do gubljenja funkcije zbog koje ta sposobnost postoji, pa se to otkriva i u funkciji polnih sposobnosti. Emotivnost koja treba da bude sposobnost izražavanja ljubavi, postaje izvor satisfakcije, pa ljudi više vole osećanja koja im voljena osoba izaziva nego njenu ličnost. Žena se odriče svojih ženskih odgovornosti (odgajanja deteta i služenja mužu), jer to ponižava njenu gordost. Ona postaje gorda da prizna zavisnost od muškarca u onim sferama u kojima je normalno da gradi komplementarni odnos prema muškarcu. Zato joj mnogobrojni izrazi nežnosti, koji su bili sasvim uobičajeni u zapadnoj kulturi u vreme njenog najvećeg prosperiteta smetaju, jer ih shvata kao poniženje sopstvene gordosti. I muškarac se odriče svoje muške preduzimljivosti, borbe za društvenu pravdu i služenja društvu i čovečanstvu, pa postaje kukavica i “papučar”. On svoje sopstvene odgovornosti prebacuje na državu, što objašnjava zašto se nivo testosterona kod muškaraca iz godine u godinu sve više snižava. U takvom stanju oba roditelja gube motiv brižnosti prema svojoj deci jer ih deca ometaju u hedonizmu. Na kraju čovek gubi smisao života, jer je jedini pravi smisao života, koji prožima odnose i žive i nežive tvari, da postoji radi drugoga i da služi drugome.
    (Milos Bogdanovic, 12. jul 2018 07:16)

    # Link komentara

  13. Tesla, sa ovom i ovakvom Srbijom, i Hrvatskom kakva danas jeste, ne bi imao nista zajednicko, stideo bi se i jedne i druge drzave. A po svoj prilici je bio homoseksualac koji je odabrao da zivi u celibatu, da ne bi naskodio svom ugledu.
    (Milan, 12. jul 2018 05:28)

    # Link komentara

  14. @Belaj "Imate li vi jos koju pravu dinastiju osim seljackih Karadjordjevica?"

    Imamo i to jako mnogo! Pored "seljackih" Karadjordjevica imamo i "seljacke" Nemanjice, te "seljacke" Brankovice i Lazarevice, pa onda i "seljacke" Obrenovice. Svi ti "seljoberi" su nam ostavili neprocenjivo politicko i kulturno nasledje na kome artikulisemo sopstveni identitet. Sto se vasih "plemica" tice oni su bili toliko veliki "Hrvati" da ste morali da cekate kraj 20-og veka da uz pomoc jednog srpskog diktatora "sklepate" aktuelnu drzavicu!
    (ketiS, 12. jul 2018 04:08)

    # Link komentara

  15. TESLA je bio Srbin, a par hrvatića oće da ga prisvoje jel nemaju ništa svoje!!:))
    (sava, 11. jul 2018 12:41)

    Hrvatska ima dosta plemićkih porodica stare po 600-700 godina koje i danas postoje, sa mnom u razred je išao lik čijoj porodici je papa potvrdio plemstvo prije 800 godina, Jelačići su stari nekih 600 godina i direktni potomak bana Jelačića je danas dječji pisac.
    Imate li vi koju pravu dinastiju osim seljačkih Karađorđevića?!
    (Belaj, 11. jul 2018 14:10)

    Ovako ... Hrvatska je 936 goduna postala kraljevina i papa je krunisao Tomislava za kralja.Hrvatska je na Petrovoj Gori izgubila bitku gde je zatim kralj Zvonimir umro 1104g a njegova cerka udala za Ugarskog kralha Belu i celo plemstvo je priznalo Ugarsku krunu kao svoju.
    Dali to plemstvo od pre 600-700 godina Ugarsko plemstvo!? Dali Teslu mozemo nazvati Austro-Ugarom ili Srbinom koji je ziveo u Austro-Ugarskoj ili vojnoj krajini!

    Cinjenica je da su rodnu kucu Nikole Tesle ustase spalile 1942 a opet njegov spomenik srusile 1992-93 ... tako da kada vam valja Tesla vi ga svojatate a kada vam ne valja vi ga spaljujete.Inace Hrvatska je svoju drzavnost obnovila 1992g.

    Istina, da je Tesla ostao tu gde jeste ... mozda bi bio ludak.On je nastavio svoj naucno-istrazuvacki rad u SAD i ostavio buducnosti nezamusliva dela.Tesla jeste poreklom Srbin ali Tesla je covek koji je okrenuo planetu i on pripada danasnjem covecanstvu!!!
     (ce gevara, 12. jul 2018 00:56)

    # Link komentara

  16. Tužno da u ovako jednoj važnoj temi koju je još tad osetio veliki genije kao strašan problem, dolazi do nacionalističkih primitivnih izliva. Ne vidite suštinu!

    Ljudi zar ne shvatate su nam emancipacija i feminizam doneli urušavanje najlepšeg sistema, porodičnog. Bela kuga. Uništen porodični spokoj.Imate dva muškarca u kući. Ne ide to.

    Takodje, došlo je do nenormalnog porasta birokratije i administracije, novih komplikovanih zakona i taksi, da bi eto, taj korpus nešto kao radio, tjs odsustvovao od kuće i dece,a što sve zajedno guši stvaraoca i preduzimača i dolazi do stagnacije.

    O uništenim životima gradjana zbog dejstva tog parazitarnog korpusa drugom prilikom..
    (radnim ženama, iz korisnih profesija, svaka čast., 12. jul 2018 00:25)

    # Link komentara

  17. Tesla je i za ona vremena morao da bude "politički korektan", alo ko ga razume, jasno je da je i u ovom slučaju bio u pravu. Davanjem prava glasa ženama, demokratija je trivijalizovana, a potom i suspendovana. Demokratske države su stavljene pred demokratski izbor: ako svako glasa, onda svačiji (ničiji) glas neće vredeti ništa.

    Odabrano je ovo drugo. Tako je demokratija postala forma, a suština je postala mnogo gora nego što je i pre bila.

    Teslu je nemoguće razumeti i tumačiti u današnjim okvirima. Pre svega mi smo ubeđeni da smo danas inteligentniji nego što su ljudi ikada pre bili. Naprotiv, ljudska inteligencija odumire jer je i sve manje neophodna za preživljavanje i stvaranje potomaka, što povratnom spregom stvara nepodoban ambijent za razvoj inteligentnih ljudi.

    Mi danas živimo u svetu bez individualnih intelektualnih autoriteta. Shvatate li koliko je strašno što današnjicu otkrivamo kroz reči jednog Tesle (na primer) koji je umro pre 85 godina!

    Danas više ne postoji niko, ni jedan pojedinac ćija je reč uopšte važna, kamoli istina koju ne želimo da čujemo. Budale vole laskavce, a ne one koji im govore šta su.
    (CATAPA, 12. jul 2018 00:06)

    # Link komentara

  18. Ovoliki komentari, ogromna vecina neznalacko navijanje - za i protiv.
    Ni tekst nije bolji...

    Preci Nikole Tesle, kao i svi Licani, vode poreklo iz moje Metohije. Jovanka Budisavljevic - Broz, poreklom je iz Budisavaca, 15-tak km od Peći, a selo joj se zove Pećani.

    Tesla je sin pravoslavnog svestenika i pravoslavke. U to vreme, u Lici nije bilo Hrvata, cak ni pokatolicenih Srba. Gospic je u to vreme bio u Ugarskoj, tako da je Tesla rodjen, skolovao se, otisao u Ameriku kao Srbin - Ugarski drzavljanin, sa Madjarskim pasosem! Nikako nije mogao biti Srbin iz Hrvatske - jer Hrvatske u Lici nikada nije bilo do 1. decembra 1946. Cak i Drugo zasedanje Avnoja, na koje se kace velikohrvati, bilo je 11 meseci posle Tesline smrti.

    Kao takav, formalno, je i umro, a jedna od njegovih dragih uspomena, bila je kesa sa grumenom zemlje iz rodnog Smiljana.

    Tesla se nije zenio jer je ostao veran svojoj zaljubljenosti u Minu - cerku Mihaila Pupina! Pupin nije hteo da cuje da mu gorstak Licanin bude zet. Otada je trajala netrpeljivost izmedju njih dvojice, sve do par dana pred Pupinovu smrt, kada je Pupina grizla savest, pa je molio Nikolu da ga poseti na samrtnickoj postelji, sto je Tesla i uradio, i OPROSTIO Mihailu sto je ostao nezenja.

    Tesla je odbijao bogate udavace, i Morganovu cerku, ali i Lazinu ideju da se ozeni Lenkom Dundjerski.

    Jedna od najcuvenijih Teslinih izjava je: ja sam isuvise grub za ta divna stvorenja - zene. Tesla je ugasio seksualni nagon u sebi, snagom volje, iz razloga razocaranosti, a ne zbog neke poremecenosti.

    Zakljucak: Hrvati, dalje ruke od Srbina Nikole Tesle, sina Pravoslavnog svestenika, ciju ste rodnu kucu porusili u svom besu i bezumlju. - Srbi, ipak malo znamo o velikanu naseg narodnog stabla.

    Cak ga Amerikanci bolje poznaju... Bez obzira sto ima udruzenje, s preko 30 miliona sledbenika, koji tvrde da je Tesla vanzemaljac...
     (acomurija, 11. jul 2018 23:24)

    # Link komentara

  19. Čuj ne zna se pa je svetski!? Kakav bezvezan kraj teksta...
    (gde živi autor?, 11. jul 2018 22:12)

    # Link komentara

  20. ma gej klasican
     (m, 11. jul 2018 22:10)

    # Link komentara

  21. Sto vi balkanci volite da prisvajate tuđe. Tesla je naš USA naučnik. Jedan od najboljih. Vama je i Zlatan bosanac ili sta vec a on čovek Šveđanin. Šta je Tesla uradio za vas da bi bio vaš? Šta je Zlatan uradio za Bosnu? Samo prisvajate i kitite se tuđim perjem.   
    (USA državljanin MILUTIN GRADIĆ, 11. jul 2018 12:04)   

    kratko i jasno.  
    (neutralni felsh, 11. jul 2018 13:30)  

    Sta je u prethodnom komentaru "kratko i jasno"???
    (EU Citizen,190cm+,100kg+,mnogo sam jak, 11. jul 2018 17:08)

    izraz "kratko i jasno" se odnosio prerezno na zakljucak: "kicenje tudjim perjem". uvek me je nerviralo to nase (i srpsko i hrvatsko) provicijalno prosvajanje ljudi koji su odavde mahom pobegli glavom bez obzira. sta imamo od toga sto je tesla nas? sta smo postigli sa takvim potencijalom? imamo li meku firmu koja to moze globalno da iskorosti? ne, mi smo svu energiju potrosili na sasave teme - ne da objasnimo i definisemo nasledje nasih ljudi u svetu, nego da ih glorifikujemo mistifikacijom i svojatamo cisto da bi pokazali da smo bolji od drugih. ispada da su nam nenamerno naneli vise stete od koristi. imaju li japanci nekog svetski poznatog izumitelja?
     (neutralni felsh, 11. jul 2018 21:13)

    # Link komentara

  22. Sto vi balkanci volite da prisvajate tuđe. Tesla je naš USA naučnik. Jedan od najboljih. Vama je i Zlatan bosanac ili sta vec a on čovek Šveđanin. Šta je Tesla uradio za vas da bi bio vaš? Šta je Zlatan uradio za Bosnu? Samo prisvajate i kitite se tuđim perjem.
    (USA državljanin MILUTIN GRADIĆ, 11. jul 2018 12:04)

    kratko i jasno.

    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (neutralni felsh, 11. jul 2018 13:30) # Link komentara
    Preporučujem (+24

    Zasto mesate drzave sa narodnostima? Ne radi se ovde o tome gde je neko ziveo ili gde je rodjen nego o narodnoj pripadnosti. Milutine jel ima jos neki svedjanin sa starim svedjanskim prezimenom Ibrahimovic? ili mozda je MILUTIN staro americko ime? (verovatno jos od starosedoca "indijanaca")?

    vidi ne volim ni ja "DRZAVU" Srbiju ali volim ZEMLJU Srbiju i svoj narod i ako ne zivim na svojoj zemlji zbog "DRZAVE" .... dakle poenta je, od "DRZAVE" mozes pobeci ali od pripadnosti jednom narodu ne mozes! Krv i gene ne mozes promenniti!! Mozes ti biti drzavljanin bilo koje Drzave ali ti je narodna pripadnost Srpska..
    (XiDe, 11. jul 2018 21:03)

    # Link komentara

  23. Tesla nije bio homoseksualac, za to ne postoji ni jedan dokaz, to su nebulozna objasnjenja onih koji ne mogu da razumeju duhovno stanje u kojem se covek delom odrice seksualnosti da bi se potpuno posvetio stvaranju.
    (homoseksualac, 11. jul 2018 20:03)

    # Link komentara

  24. Kontroverzni penzioner, to što si rekao, dokazuje suprotno, na žalost. Čovek koji tako nešto može da izjavi za svog sunarodnika koji odbija nacionalizam...kakav je to čovek?!
     (J., 11. jul 2018 19:19)

    # Link komentara

  25. "Da je žena korisna i i Bog bi je imao."
    (dragan, 11. jul 2018 14:41)

    Да је жена корисна, не би стварала ауторе тако отрцаних коментара.
    (pft, 11. jul 2018 19:03)

    # Link komentara

  26. @"Jelačići su stari nekih 600 godina..." - I jesu li oni zbog toga značajni za čovečanstvo??
    (samo da kazem..., 11. jul 2018 18:54)

    # Link komentara

  27. Sto vi balkanci volite da prisvajate tuđe. Tesla je naš USA naučnik. Jedan od najboljih. Vama je i Zlatan bosanac ili sta vec a on čovek Šveđanin. Šta je Tesla uradio za vas da bi bio vaš? Šta je Zlatan uradio za Bosnu? Samo prisvajate i kitite se tuđim perjem.
    (USA državljanin MILUTIN GRADIĆ, 11. jul 2018 12:04)

    Ako si ti "njihov", zasto onda citas i pises komentare po balkanskim novinama. Veci si balkanac sa svojim komentarom od svih ovde, makar da si se kultivisao. Sto bi se reklo, moze ti da odes od sela, ali selo od tebe ne.

    Tesla ne bi mogao ni u 21. veku da ostvari u Srbiji ono sto je ostvario u 20. jednostavno nemamo minimum uslova.zamislite kolika je tada beda bila ovde.i ti si otisao u tu USA trbuhom za kruhom..Da su postojali avioni i telefoni, verujem da bi se cesto vracao i bio u kontaktu.

    Da je Djokovic rodjen u 20. veku, verov se i on ne bi vracao, i ne bismo znali koliko je velik.
     (aabb, 11. jul 2018 18:52)

    # Link komentara

  28. Da je zena dobra i Bog bi je imao.
     (Toza Vampir, 11. jul 2018 18:34)

    # Link komentara

  29. Hrvatska ima dosta plemićkih porodica stare po 600-700 godina koje i danas postoje, sa mnom u razred je išao lik čijoj porodici je papa potvrdio plemstvo prije 800 godina, Jelačići su stari nekih 600 godina i direktni potomak bana Jelačića je danas dječji pisac. 
    Imate li vi koju pravu dinastiju osim seljačkih Karađorđevića?!
    (Belaj, 11. jul 2018 14:10)

    Bolan, ja ćito da je Jelaćić bijo Srbin iz Petrovaradina i da zbog toga efendija-predsjednik hoće pomoć da mu podignu spomenik u Zagrebu...
     (komšija, 11. jul 2018 18:24)

    # Link komentara

  30. @Ivane Veljkovicu od porekla ne mozes pobeci a to gde si se skolovao i ziveo sa tim nema veze. Mozes ti da zavrsis Harward i zivis u USA ali ces uvek biti Srbin, Kinez, Svedjanin....
     (moki, 11. jul 2018 18:16)

    # Link komentara

  31. Kao i svaki nevini muskarac idealizovao je zene. Zene su ista g**** kao i mi muskarci.
     (Nikola, 11. jul 2018 18:09)

    # Link komentara

  32. hehe, prikriveni homić. Kakve veze ima, niko nije savršen.
    u Lici, ili Srbiji da je došao kojim slučajem, zbog toga se ne bi dobro proveo bi onda, a ni danas.
    I zato on ode u Ameriku, gde sve može...
    (nesavršenstvo s manom, 11. jul 2018 18:07)

    # Link komentara

  33. USA državljanin MILUTIN GRADIĆ

    Tesla je pre svog naucnog proboja u Americi prevodio srpske epske pesme na Engleski. Cesto je u sali govorio da ce po tome ostati vise upamcen nego po svom naucnom radu. Na sahrani mu je svirana "Tamo daleko". Vrlo cudno za Amrikanca hrvatskog porekla.

    A za ove koji tvrde da je voleo isti pol. Tesla je u mladosti bio veliki zenskaros. Visok skoro 2 metra, markantan, u Americi je bio vrlo popularan medju zenama. Kasnije sa godinama i ulaskom u frenetican naucni rad se opredelio za zivot u celibatu.
    (Menadzerska kombinacija, 11. jul 2018 18:01)

    # Link komentara

  34. Kako da ne, baš je Tela gubio vreme razmišljajući o ženama..
    (Goci, 11. jul 2018 17:55)

    # Link komentara

  35. Jos kada sam prvi put na nekom kvizu pre vise godina cula za Teslu zgoditivla sam ga ono bas do kraja. Brate ova ti je najacha do sad ako mi ga verujes. Kad dodjes u Bg biraj splava ja castim i separea i najskupljega pica kojega sluze!!
    (Zvecarkica, 11. jul 2018 17:51)

    # Link komentara

  36. @boki Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen na teritoriji hrvatske.

    ...rodjen u Austrougraskoj, na teritoriji koja danas pripada Hrvatskoj.
    (Uros, 11. jul 2018 17:46)

    # Link komentara

  37. Hrvatska ima dosta plemićkih porodica stare po 600-700 godina koje i danas postoje, sa mnom u razred je išao lik čijoj porodici je papa potvrdio plemstvo prije 800 godina, Jelačići su stari nekih 600 godina i direktni potomak bana Jelačića je danas dječji pisac. Imate li vi koju pravu dinastiju osim seljačkih Karađorđevića?!
    (Belaj, 11. jul 2018 14:10)

    Nemamo, sve smo ih pobili.
     (Milos, 11. jul 2018 17:41)

    # Link komentara

  38. Nikola Tesla je Hrvat koliko je ban Josip Jelacic Srbin. Nikola Tesla nije ni Hrvat niti je rodjen u Hrvatskoj. On je rodjen u Habsburskoj monarhiji, u Vojnoj Krajini, u srbskoj porodici. Malo pogledajte kakve su bile granice Hrvatske unutar Habsburske monarhije u vreme njegovog rodjenja. Varazdin, Hrvatsko Zagorje i okolina. Lika (Vojna Krajina) nema veze sa Hrvatskom ni u teritorialnom ni u upravnom smislu. A tek govoriti da je Srbin Hrvat ...
    (Cinjenice su cudo, 11. jul 2018 17:25)

    # Link komentara

  39. Tesla je rođen u Kraljevini Hrvatske, Slavonije i Dalmacije, izguglajte "Tesla pasoš" pa mi nađite gdje piše Austrougarska!
    @(Magistra vitae, 11. jul 2018 13:55)

    lol brale, kakva mitomanija, Austro-Ugarska je država u kojoj se Tesla rodio, a to što ti navodiš u to vreme u toj monarhiji može biti smo neka opština ili tako neka druga provincija.
    (el Dino, 11. jul 2018 17:22)

    # Link komentara

  40. Hrvatska ima dosta plemićkih porodica stare po 600-700 godina koje i danas postoje, sa mnom u razred je išao lik čijoj porodici je papa potvrdio plemstvo prije 800 godina, Jelačići su stari nekih 600 godina i direktni potomak bana Jelačića je danas dječji pisac.
    Imate li vi koju pravu dinastiju osim seljačkih Karađorđevića?!

    #(Belaj, 11. jul 2018 14:10)

    I onda te neko pita, a gde su im grobovi, a ti oda "beee..."
    ajde ne blamiraj se, kakvi vaši plemići, vladari i kraljevi, još niste bili ni državu dobili kako valja i odma su vas Ugari stavili pod svoju šapu u ropstvo i tako vas držali narednih 1000 godina, dok na udariše ludi Srbi 1918. godine, no šta nam je to trebalo, velika je to greška bila što smo ginuli za vašu slobodu, zahvalili ste nam se na najgori mogući način.
    (Politico, 11. jul 2018 17:16)

    # Link komentara

  41. Sto vi balkanci volite da prisvajate tuđe. Tesla je naš USA naučnik. Jedan od najboljih. Vama je i Zlatan bosanac ili sta vec a on čovek Šveđanin. Šta je Tesla uradio za vas da bi bio vaš? Šta je Zlatan uradio za Bosnu? Samo prisvajate i kitite se tuđim perjem.  
    (USA državljanin MILUTIN GRADIĆ, 11. jul 2018 12:04)  

    kratko i jasno. 
    (neutralni felsh, 11. jul 2018 13:30) 

    Sta je u prethodnom komentaru "kratko i jasno"???
     (EU Citizen,190cm+,100kg+,mnogo sam jak, 11. jul 2018 17:08)

    # Link komentara

  42. Opet prepucavanja oko toga čiji je Tesla. Tesla ne može biti američki naučnik, jer se školovao u Evropi, u Beču i Pragu, dakle sva svoja znanja stekao je u Evropi, a onda ih je samo primenio u Americi, dakle Tesla je naučnik svetskog kalibra ili što bi neki rekli "svetski, a naš", jer je pre svega i na prvom mestu bio veliki Srbin i rodoljub koji je voleo svoju majku, porodicu i svoj srpski narod kao i sve ljude sveta kojima je nesebično poklonio svoja umetnička dela od nauke i svoje vizije.
    (Politico, 11. jul 2018 17:06)

    # Link komentara

  43. Nijedna istorijska knjiga ne spominje cinjenicu da je Teslin pradeda bio Madjar i da mu je cela majcina linija iz Madjarske, dok je otac polumadjar(teslina baka je bila Madjarica).
    (Istvan, 11. jul 2018 12:02)

    Tesla je bio Severnomakedonac albanskog porekla po babine linije, i tačka!
    (Kontroverzni penzioner, 11. jul 2018 14:11)

    Ma, jok, naturalizovani Cincarin sa čečensko-mongolskim precima!
    (Lacerta, 11. jul 2018 17:06)

    # Link komentara

  44. Čovek van vremena, genije kakvog nije bilo i nece biti, steta sto u vremenu u kom je ziveo apsolutno nije bio shvaćen....i još uvek nije.
     (neko neko, 11. jul 2018 17:00)

    # Link komentara

  45. Poenta price je da je ostao ovde niko nikad ne bi cuo za njega. Ili bi bio svestenik, ili bi ga zaklali ili bi bi bio neki cata... Poreklo mu je srpsko ali nikad ne bi bio to sto je bio da nije bio u Americi. I da je Hrvat opet ne bi bilo nista od njega da je ostao ovde. Amerikanci imaju sve pravo da ga svojataju a to ne rade. Samo na Balkanu svadja ciji je neko cije poreklo nema nikakve veze sa onim sto je uradio u svetu... a mnogi verovatno I ne znaju ali znaju ko su mu askurdjeli i bele vrane...
    (Zakljucak, 11. jul 2018 16:57)

    # Link komentara

  46. posle citanja ovakvih komentara, raznih ima ovde, zakljucio sam da nam treba gore. Lose zivimo ali nam treba gore. ljudi su djubrad
     (mis, 11. jul 2018 16:49)

    # Link komentara

  47. Feminizam kao pokret je devalvirao status muskaraca u svetu. Rodna ravnopravnost je najveca glupost izmisljena, uz feminizam. Zaboga, zene ne mogu raditi isto sto i muskarci, kao i obratno, jer nismo i ne trebamo ikada biti programirani na taj nacin. Zene su projektovane da budu supruge i majke, i to im je prva uloga, a sve ostale su na dalekom 5om ili 6om mestu. Ako treba da zaradjuju, neka, ali cenim zene kojima je porodica na prvom mestu, a ove sa karijerama koje su udate za posao i on im je na prvom mestu volim da ispitujem koliko su srecne zapravo (95% nisu i postaju depresivne). Ovo sve pisem iz iskustva u razgovoru sa koleginicama iz struke (zdravstvo).
     (Aca el Loco, 11. jul 2018 16:43)

    # Link komentara

  48. e zabeležen - hvala na trudu.
    ko kod nas u vojsci..mi smo zene kva kva..ravnopravne smo kva kva a kad treba da se podigne nesto teze od 10kg e onda su zene zene a muskarci muskarci
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (porucnik, 11. jul 2018 14:14)

    Porucnik ili patak, to je pitanje. Valjda postoji nesto sto se zove fizicko ogranicenje, pa te zene ne mogu da podignu teret od 20 kg. Kao sto ti ne mozes da rodis dete. Hvala bogu na tome.
    (Tanja, 11. jul 2018 16:37)

    # Link komentara

  49. Hrvatska ima dosta plemićkih porodica stare po 600-700 godina koje i danas postoje, sa mnom u razred je išao lik čijoj porodici je papa potvrdio plemstvo prije 800 godina, Jelačići su stari nekih 600 godina i direktni potomak bana Jelačića je danas dječji pisac. 
    Imate li vi koju pravu dinastiju osim seljačkih Karađorđevića?!
    (Belaj, 11. jul 2018 14:10)

    a pape su inace poznate po tome da uvek govore istinu hahahaa
     (seka, 11. jul 2018 16:36)

    # Link komentara

  50. Ta Lenka izgleda bila neka mnogo dobra riba
     (dejan, 11. jul 2018 16:26)

    # Link komentara

  51. Ustase ubile ukupno 91 coveka koji su bili Teslin rod, sigurno zato sto je bio hrvat?
    Obelodanjeno na izlozbi u New York-u.
    (Marko, 11. jul 2018 16:18)

    # Link komentara

  52. E G-dine Tesla da ste malo bolje upoznali žene ne bi ih toliko hvalili. Koja crna ženska produhovljenost i cistoca
    (Miško Genija, 11. jul 2018 16:13)

    # Link komentara

  53. Hmmm....Milutin Gradic....cistokrvni Amerikanac....jasta....on najbolje zna...
    (Zaza, 11. jul 2018 16:13)

    # Link komentara

  54. Vidi se da covek nikada nije bio ozenjen. Ajde sada uvrede kako sam kreten, itd. Svestan sam svega, ali ove izjave o superiornosti zena i slicno moze da prica samo neko ko je bio nezenja ceo zivot ;) ... uz svo duzno postovanje ka zenama, kao neznijem i lepsem polu. Volim svoju zenu, ali je ne smatram bozanstvom i svestan sam i njenih mana, kao i svojih.
    (realista, 11. jul 2018 16:11)

    # Link komentara

  55. Hvala nebesimo sto ode iz rodnog sela, ustase bi ubile takvog genija.
     (Deki, 11. jul 2018 16:10)

    # Link komentara

  56. I dok se mi raspravljamo čiji je Tesla, naučnici i umetnici i dalje moraju da odu iz obe zemlje da bi iskoristili svoj talenat i znanje. Da je Tesla ostao ovde bio bi izložen podsmehu i zbog načina i života i zbog svojih ideja. Baš kao Marina Abramović danas, primera radi.
    (Ivana, 11. jul 2018 15:52)

    # Link komentara

  57. "Venčan sa naukom?" Milioni naučnika imaju porodice, ali jedan je Tesla. Ipak mislim da je on bio venčan sa samim sobom... i sa naukom.
    Teško je takve genijalce psihoanalizirati, ili čak kritikovati, ali te njegove izjave o ženama iz 1924 su čudne, kontroverzne i nelogične, čak i za ono vreme.
    Kriviti emancipovane žene za propast civilizacije je kao i kritikovati naučnike-neženje za propast civilizacije. Naivno i nezrelo...
    Mislim da je OK reći da je u socijalnom pogledu Tesla bio blago ugrožen kao i puno štrebera kojima je nauka dovoljna.
    E pa sada lupajte minuse...
     (prevod, 11. jul 2018 15:52)

    # Link komentara

  58. @zna tesla. Koja su to istraživanja iz prošlosti koja pokazuju da su zene danas nezadovoljnije nego u prošlosti? Mozda su i danas zene nezadovoljne, ali ne iz istih razloga: u prošlosti je tretirana kao stvar (setite se Petrijinog venca, čitajte etnografske materijale sa nasih prostora o tretmanu žena, o tome da se žensko dete tretiralo drukcije nego muško, da u CG ni dan danas u mnogim familijama žensko dete ne nasledjuje...i da ne nabrajam). Jeste, mozda su zene i danas nezadovoljne kad su za isti posao plaćene manje, ali su slobodnije, a kako koja koristi ili zloupotrebljava svoju slobodu, to varira od slučaja do slučaja. A Tesla je bio genije u nauci, ali kao covek ograničen svojim vremenom i iskustvom.
    (Minja, 11. jul 2018 15:49)

    # Link komentara

  59. Jeste Nikola, ali kako mogu da vidim ne rodi se ni jedna Nikolina Tesla.
     (PK, 11. jul 2018 15:48)

    # Link komentara

  60. Tesla je bio sin pravoslavnog svestenika iz Kosova koji je na silu poslan u Hrvatsku na sluzbovanje,
    sto znaci Albanac.
    (ortodox, 11. jul 2018 15:47)

    # Link komentara

  61. bio mi je idol,sad ga gledam kao boga,alo bre trofazni sistem obrtnog magnetnog polja,koja ideja,pa znaš kad bi mi ta ideja pala na pamet?,Nikad , zašto? zato što mi je uvek u glavi pi..ka bila!,svaka mu čast!
     (kneža, 11. jul 2018 15:47)

    # Link komentara

  62. U bre... Nije Srbin. Pa ako mu je tac bio pravoslavni pop koje nacionalnosti bi on mogao biti!? A to gde je ziveo i radio je jedno a odkle potice je drugo. I Mihajlo Pupin, sta je on bio, Japanac!? Nego ljudi mlate svasta, krivo im sto je Srbin. Ne mogu ocima da nss gledaju...
    (Goran, 11. jul 2018 15:40)

    # Link komentara

  63. Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen na teritoriji hrvatske.
    (boki, 11. jul 2018 10:50)
    rodjen na teritoriji Austrougarske
    (lva, 11. jul 2018 15:34)

    # Link komentara

  64. @zna tesla. Morate malo poznavati trziste rada i videti da u Holandiji postoje part time poslovi koji su dobro placeni i zene ih dosta koriste. A drugo apsolutno netacno da su danas zene nesrecnije nego pre, pa samo pogledajte kolko je zena sa sela nesrecnija od one koja ima karijeru i koja nije postala neciji rob, vec ima dosta samostalnosti.
     (ahshha@gmail.com, 11. jul 2018 15:33)

    # Link komentara

  65. @Vagica

    Taj mit da su žene plaćene manje za isti posao je odavno razotkriven i nema veze sa istinom. Moraš da znaš da na razliku u plati utiče dosta varijabli... Žene mnogo više odsustvuju sa posla, trudničko bolovanje pa posle oko dece kad su prehladjena i sl. Realno ne vole da rade prekovremeno. Biraju manje lukrarativna zanimanja gde nema para i ko je tome kriv? Jesu muškarci krivi što je neka odlučila da rodi dvoje dece i što posle zaradjuje manje ili radi na lošijoj poziciji? Žene po prirodi nisu ambiciozne, ne vole da talasaju i da menjaju firme. Pogledaj od svih ljudi koji ide u inostranstvo da radi 70% su muškarci, jednostavno nemaju potrebu da se trude jer će o njima uvek neko da se brine, ili država ili roditelji, dečko, muž...

    Srbije 70% su muškarci.
     (odgovor, 11. jul 2018 15:16)

    # Link komentara

  66. Tesla je blistavi um. Jos pre 100 godina je locirao problem sa zenama i stranputicu kojom je covecanstvo krenulo. Rasprava o poreklu Tesle kaska stotinama godina ze genijalnoscu tog coveka.
     (trt, 11. jul 2018 15:15)

    # Link komentara

  67. u mostanici zivi covjek izbjegao iz like 95, zove se nikola tesla. nesto nije jasno?
    (abraham, 11. jul 2018 13:48)


    ima jedan slican zivi u Lazi :)
     (neutralni felsh, 11. jul 2018 15:10)

    # Link komentara

  68. Da,otac Nikole Tesle je Srbin-Pravoslavni sveštenik.
     (Hudini, 11. jul 2018 15:07)

    # Link komentara

  69. Sto vi balkanci volite da prisvajate tuđe. Tesla je naš USA naučnik. Jedan od najboljih. Vama je i Zlatan bosanac ili sta vec a on čovek Šveđanin. Šta je Tesla uradio za vas da bi bio vaš? Šta je Zlatan uradio za Bosnu? Samo prisvajate i kitite se tuđim perjem. 
    (USA državljanin MILUTIN GRADIĆ, 11. jul 2018 12:04) 


    kratko i jasno.
    (neutralni felsh, 11. jul 2018 13:30)

    Što u prevodu znači da i ti nisi "sav svoj"?
     (senka velikog brata, 11. jul 2018 15:04)

    # Link komentara

  70. Tesla, cistokrvni Srbin i pravoslavac, nikakve veze sa hrvatskom nema. Da je kojim slucaju ostao u svom austro-ugarskom selu Smiljan gde je rodjen, bio bi zaklan od ustasa kao i ostali Srbi koji su bili uhvaceni u tom selu.
    A hrvati mogu samo da svojataju, posto nemaju nikoga svoga. Toliko...
     (Nikad sandzak-oduvek i samo RASKA, 11. jul 2018 15:00)

    # Link komentara

  71. Nijedna istorijska knjiga ne spominje cinjenicu da je Teslin pradeda bio Madjar i da mu je cela majcina linija iz Madjarske, dok je otac polumadjar(teslina baka je bila Madjarica).
    (Istvan, 11. jul 2018 12:02)

    Pa, ni jedna istorijska knjiga to ne spominje, jer to nije činjenica, već obična glupost!
    Potraži u nekoj mađarskoj SF knjižari takvo štivo!
    Možda ćeš tu otkriti da je bio Abordžin!
     (Kale*, 11. jul 2018 14:45)

    # Link komentara

  72. Je li stan bas tvoj, ili si da uzela na kredit od 20-30 godina? Jer ako je uzet na kredit onda nije tvoj.
    (Bojan @Ana, 11. jul 2018 14:42)

    # Link komentara

  73. Da je žena korisna i i Bog bi je imao.
     (dragan, 11. jul 2018 14:41)

    # Link komentara

  74. @seki
    Pa onda ti lepo u Saudisjku Arabiju, tamo su tek pre neki mesec dobile pravo da voze. O fudbalu mogu da maštaju.
     (zvezdarac, 11. jul 2018 14:34)

    # Link komentara

  75. Srpski sarlatan kome su stavili nema otkrica kao njegova iako nije ima pojma ni o ćemu, a ojo htjeli da sakriju slobodnu energiju i sad luudi krosite skupu elektricnu energiju jer ju je ovaj sharlatan podrzavao.
    (Sandzaklija, 11. jul 2018 14:33)

    # Link komentara

  76. Ma Tesla je Amer, kaki bre srbin ili hrvat.
    (Djoka, 11. jul 2018 14:33)

    # Link komentara

  77. "Nikada ne veruj sjaju u očima žene, jer to je samo svetlost što prodire kroz njezinu šuplju glavu..." Tesla
    (Skywalker, 11. jul 2018 14:28)

    # Link komentara

  78. Ložio ih.
    (Lepi, 11. jul 2018 14:28)

    # Link komentara

  79. Ložio ih.
    (Lepi, 11. jul 2018 14:27)

    # Link komentara

  80. @da li je bas tako?
    Uplasio me taj problem pre 8 meseci, iz istog razloga, ali brt, nisam se dao. Dobra cicka me skroz povadila. Potreban neko da se zaljubi u tebe, da osetis kako je biti voljen. Posle sve moze.
    (srecno razveden(a) ne postoji, 11. jul 2018 14:21)

    # Link komentara

  81. Tamo daleko... Pa neka raspravljaju.
     (Srdjan, 11. jul 2018 14:18)

    # Link komentara

  82. Zato sam i ja pobegao, pa se vi samo bavite koje veći Srbin a ko Hrvat.
    (Nikola, 11. jul 2018 11:40)

    Hvala ti. Što vas više ode, manje đubreta ovde.
     (Kontroverzni penzioner, 11. jul 2018 14:17)

    # Link komentara

  83. ko kod nas u vojsci..mi smo zene kva kva..ravnopravne smo kva kva a kad treba da se podigne nesto teze od 10kg e onda su zene zene a muskarci muskarci
     (porucnik, 11. jul 2018 14:14)

    # Link komentara

  84. Nijedna istorijska knjiga ne spominje cinjenicu da je Teslin pradeda bio Madjar i da mu je cela majcina linija iz Madjarske, dok je otac polumadjar(teslina baka je bila Madjarica).
    (Istvan, 11. jul 2018 12:02)

    Tesla je bio Severnomakedonac albanskog porekla po babine linije, i tačka!
     (Kontroverzni penzioner, 11. jul 2018 14:11)

    # Link komentara

  85. Dame i Gospodo Nikola Tesla je Srbin od oca Pravoslavnog svestenika i majke Hrvatice po zanimanju(domaćica,majka) Zato nema potrebe ulazoti u dalju diskusiju o poreklu.
     (Hudini, 11. jul 2018 14:11)

    # Link komentara

  86. TESLA je bio Srbin, a par hrvatića oće da ga prisvoje jel nemaju ništa svoje!!:))
    (sava, 11. jul 2018 12:41)

    Hrvatska ima dosta plemićkih porodica stare po 600-700 godina koje i danas postoje, sa mnom u razred je išao lik čijoj porodici je papa potvrdio plemstvo prije 800 godina, Jelačići su stari nekih 600 godina i direktni potomak bana Jelačića je danas dječji pisac.
    Imate li vi koju pravu dinastiju osim seljačkih Karađorđevića?!
    (Belaj, 11. jul 2018 14:10)

    # Link komentara

  87. (USA državljanin MILUTIN GRADIĆ, 11. jul 2018 12:04)

    Au, brate dragi! Ja da sam na tvom mestu grdno bih se zabrinuo za svoju bezbednost. Ima CIA da te skenja k'o poslednje magare. Ovakvom glupom pričom, naneo si nemerljivu štetu imidžu njihovih građana za koje i onako važi uvreženo mišljenje da su ograničeni i priglupi. Ti si baš reprezentativan primerak, a oni ti to neće oprostiti jer si se javno eksponirao.
    Ja sve ovo tebi rekoh, ali brine me da li ćeš moći razumeti, pošto si takav kakav si.
     (Kontroverzni penzioner, 11. jul 2018 14:09)

    # Link komentara

  88. Тесла може бити само хрватским националистима хрватски научник. Сви други, укључујући и Хрвата који нису задојени национализмом, а има их итекако, Теслу сматрају српским научником. Јесте Тесла живео већи део живота у Америци али још нико од Американаца Теслу није назвао америчким научником; сви га у најмању руку сматрају српско-америчким. И ова кратка цртица о његовом односу са Лазом Костићем говори да је Тесла био јако свестан чијег јег порекла и из којег је народа.
     (Бата Стојковић, 11. jul 2018 14:06)

    # Link komentara

  89. Tesla MGTOW
     (Cavilikon, 11. jul 2018 14:06)

    # Link komentara

  90. Pedja Stojković rođen u Hrvatskoj igrao u Americi šta je on?
     (Pomoravac, 11. jul 2018 14:05)

    # Link komentara

  91. Ostao nevin, dzaba mu sve bilo.
    (Pancevac, 11. jul 2018 14:05)

    # Link komentara

  92. Nikola Tesla je bio homoseksualac i imao je neki "cudan odnos" sa golubom. Njegovo misljene o zenama ni tada nije imalo nikakav uticaj na nista a sada jos manje.

    Ono sto je bitno je da je Tesla bio neprikosoven u svojoj oblasti i time Srbi stvarno mozemo da se ponosimo.
    (tamo daleko, 11. jul 2018 14:04)

    # Link komentara

  93. Covek je bio gej. Tacka.
    (Nenad, 11. jul 2018 14:03)

    # Link komentara

  94. Ne znam koje nacionalnosti moze da bude covek koji trazi za sahranu da mu ss svira "Tamo daleko".
    A drugo, osim feministkinja ne moze se niko ljutiti na lepe reci koje je rekao za zene (u skladu sa vremenom u kojem ze ziveo)i ocigledno je vise postovao zene nego vecina tada.
    (Lakana, 11. jul 2018 13:58)

    # Link komentara

  95. @nick !!
     (Bravo, 11. jul 2018 13:58)

    # Link komentara

  96. Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen na teritoriji hrvatske.
    (boki, 11. jul 2018 10:50)

    Rodjen na teritoriji Austrougarske.
    Znam da boli, ali Hrvatska u to vreme nije postojala.
    (JocaBoca, 11. jul 2018 13:58)

    # Link komentara

  97. ovo je najizraženije kod srpskih žena zbog urodjenog inata i kontriranja kao odlike nacionalnog mentaliteta i kod američkih anglosaksonskih žena, koje su tradicionalno iskompleksirane.
    (kompleksi guše čovečanstvo, opustite se, 11. jul 2018 13:57)

    # Link komentara

  98. Tesla je rođen u Kraljevini Hrvatske, Slavonije i Dalmacije, izguglajte "Tesla pasoš" pa mi nađite gdje piše Austrougarska!
    (Magistra vitae, 11. jul 2018 13:55)

    # Link komentara

  99. Tesla niti je rodjen u Srbiji, niti se skolovao u srbiji niti je zivio u Srbiji, ali je zato najveci Srbin kojeg je Srbija imala.
    Mitomanska logika na djelu....
    Tesla je rodjen u Hrvatskoj, i to nemoze promjeniti nikakvi mitovi, lazi i ostale gluposti.....
    (da, 11. jul 2018 13:52)

    # Link komentara

  100. u mostanici zivi covjek izbjegao iz like 95, zove se nikola tesla. nesto nije jasno?
     (abraham, 11. jul 2018 13:48)

    # Link komentara

  101. Uz svo postovanje za velikog naucnika, ovakva shvatanja su bila prevazidjena jos i u njegovo doba, a kamoli danas. Zrtva takvih stavova, da je zeni mesto u kuhinji, da radja i kuva i "neznom ljubavlju" usmerava muskarca, bila je i nasa Mileva Maric. Zena izuzetnog talenta i tuzne sudbine. Na kraju ju je Ajnstajn ostavio, da sama odgaja dete, a da se posvetila nauci, verujem da bi njeno ime danas bilo proslavljeno sirom sveta. No, dobro, to je bio njen izbor. Zenama treba pravo na izbor, karijera, ili porodica, pa neka same odlucuju. Iako jedno ne iskljucuje drugo, naravno.
    (Tanja, 11. jul 2018 13:47)

    # Link komentara

  102. Da samo dopunim povodom toga o srpskom poreklu Tesle.
    To je samo za nas Srbe bruka i sramota, jer ovde nije imao razumevanja i kapacitet da iznese svoje ideje, sto je tako tipicno za sve prestavnike Srpskog naroda koji su napredni.Svi do jednoga odlaze u inostranstvo gde su prihvaceni bolje od rodjene drzave gde im ljudi koji mogu da ih razumeju u dubini duse duboko zavide (sto naravno prelazu u mrznju).
    Zavist je direktna manifestacija licne nesposobnosti i neuspeha sto je u nasem narodu jako izrazeno.Jednostavno mi kao nacija nemamo mentalni kapacitet da razumemo ljude koji su ispred svog vremena u bilo cemu, tako da su nam nadimci i omalozavanja najcesca odbrana.
    (nick, 11. jul 2018 13:42)

    # Link komentara

  103. Nikola Tesla je rođen na teritoriji Austro-Ugarske, današnja Hrvatska u pravoslavnoj srpskoj porodici, koji se, kako je poznato istoriji, izjašnjavao kao Srbin, družio se sa Srbima, želeo da bude sahranjen u Srbiji, i na njegovom sprovodu se sviralo Tamo daleko. Školu završio u Gracu, današnja Austrija. Matica Srpska iz Novog Sada ga je dva puta odbijala za stipendiju. Školovanje bezuspešno nastavlja u Pragu. Najveće znanje stekao na poslovima u Budimpešti, Parizu i Strazburu.

    U svakom slučaju Tesla nije ni srpski, a još manje hrvatski naučnik. U pitanju je američko - austrougarski naučnik. To može nama da se svidi ili ne, ali to su činjenice. Austrougarska ga školovala, u Americi je postigao največa naučna dostignuća. Srbija i Hrvatska veze nemaju sa tim.

    Ivan Veljković
    (ivan, 11. jul 2018 13:36)

    # Link komentara

  104. То што се није женио, ништа није пропустио...
     (Ilija Čvorović, 11. jul 2018 13:35)

    # Link komentara

  105. Zoran...a ti veruješ šta su rekli u americi za njega ?! Strašno...vidim da ti veruješ našim neprijateljima...
     (pertla, 11. jul 2018 13:30)

    # Link komentara

  106. Sto vi balkanci volite da prisvajate tuđe. Tesla je naš USA naučnik. Jedan od najboljih. Vama je i Zlatan bosanac ili sta vec a on čovek Šveđanin. Šta je Tesla uradio za vas da bi bio vaš? Šta je Zlatan uradio za Bosnu? Samo prisvajate i kitite se tuđim perjem.
    (USA državljanin MILUTIN GRADIĆ, 11. jul 2018 12:04)


    kratko i jasno.
     (neutralni felsh, 11. jul 2018 13:30)

    # Link komentara

  107. Tesla je bio gay,
    kao i neki drugi svetski naucnici..npr Alan Turing ili Cajkovski, Oskar Wild itd
    (eto, 11. jul 2018 13:29)

    # Link komentara

  108. @ (nick, 11. jul 2018 12:36)

    Slažem se sa vašim komentarom. Ali, "finansiski"?
    Pridev je 'finansijski', jer je imenica 'finansije'.
    (A., 11. jul 2018 13:28)

    # Link komentara

  109. Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen u Austrougarskoj a na teritoriji današnje Hrvatske. Čiji je onda? Mislim da ga ovako treba predstavljati a ne svojatati. A što se žena tiče: one jesu i treba da budu ravnopravne sa muškarcima ali nikad ne mogu biti jednake sa muškarcima jer je to tako Bog (ili priroda) odredio. Izgledaju različito, različitih su gabarita, različitih sposobnosti, ja bih čak rekao i da im mozak drugačije funkcioniše, ali jednostavno nisu jednake sa muškarcima. One mogu da rode a muškarci ne mogu. Zar to nije dokaz da nisu jednake. Mnoge žene jesu sposobnije od mnogih muškaraca ali nikako nisu jednake sa muškarcima.
    (Smeško Belić, 11. jul 2018 12:09)


    pobrkani termini.
     (neutralni felsh, 11. jul 2018 13:28)

    # Link komentara

  110. Dakle na temi o Teslinom stavu prema ženama koristi se prilika još jednom provući kompleksaška teza da Tesla nije imao nikakve veze sa Hrvatskom. Štoviše da tamo nije niti rođen jer eto Hrvatska tada nije postojala. Riječ je o mrziteljskoj tezi vrijednoj samo najdubljeg prijezira. Međutim, taj stav kao da postaje mainstream u srpskoj javnosti. Imam osjećaj kao da bi pojedinci najradije zabranili Hrvatskoj da spominje i poštuje Teslin lik i djelo. Jer on je isključivo srpski. Htjeli bi i preimenovati imena osnovnih škola po Hrvatskoj, gradskih trgova, pa i maknuti Teslin kip iz središta Zagreba. Taj film nećete gledati. Pozivajući se na njegovo srpsko pravoslavno porijeklo zanijekali bi Hrvatskoj najradije i sam spomen na Nikolu Teslu. Međutim, ta ista ekipa spremno će taj kriterij odmah zaboraviti kada se priča o Ivi Andriću i spremno ga proglasiti Srbinom. Kojeg li licemjerja! Dobro, valjda Vlada Austrougarske monarhije očekuje priljev srpskih turista u Teslin Smiljan. Ček' malo, to je ipak Hrvatska. Kako nezgodno...
    (Marinero, 11. jul 2018 13:27)

    # Link komentara

  111. Ajde sto ga Hrvati prisvajaju, nego poceli su i homoseksualci???
    Tesla je voleo zene ili je bio aseksualan, tako da gejevi odbijte.
     (Marko, 11. jul 2018 13:21)

    # Link komentara

  112. Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen na teritoriji hrvatske.
    (boki, 11. jul 2018 10:50)

    Austrougarske, ne hrvatske.
     (Zeleni zmaj, 11. jul 2018 13:21)

    # Link komentara

  113. Nikola....kako može da Tesla bude američki naučnik ? Tesla je kao naučnik postao u Srbiji tu se i rodio, a živeo i radio je u americi, te je svoje znanje tamo pokazivao ostalim neznalicama...jedan od njih je bio Edison, arogantni britanac - koji ga je ujedno i pokrao...
     (pertla, 11. jul 2018 13:21)

    # Link komentara

  114. ...mnogo bolje mu je išla elektrotehnika od ovog razumevanja žena i hoće to kog genijalaca, kad je nešto teško i kompleksno kao što su ta pitanja vezana za struju brilijantno se snalaze, a potpuno drugačiji su na ovim prostim pitanjima, kao što je ovo vezano za žene...imaš love, biraj, nemaš, čuti i trpi !!!
    (Pera Pisar, 11. jul 2018 13:19)

    # Link komentara

  115. Tesla je bio nas, Rep Srpska
     (Borislav BL, 11. jul 2018 13:19)

    # Link komentara

  116. Tesla nije bio bio ženjen, ali je imao devojku. Tako da u tom smislu nije oskudevao..
     (pertla, 11. jul 2018 13:16)

    # Link komentara

  117. Ne razumem ni Srbe ni Hrvate oko svadje zbog Tesle. Pa Tesla je bio Vlah pravoslavne veroipovesti. Tesla je vlasko prezime. Kao sto su to bili i Pasic, Apis i slicni, da ih ne nabrajam. Teslino lice ima klasicne morlacke karakteristike. Licani su izmedju ostalog vecinom karavlasi/morlaci. A Smiljan se nalazi upravo u predelu stare Morlakije, uporistu Vlaha u okolini dalmacije. Mnogo me jedi sto ste zaboravili na sve sto su Vlasi doprineli regionu, kao i na njih same, kao da su sugavi. U Hrvatskoj je taj izraz i pogrdan, mada je tamo sve pogrdno.
    (Cincar, 11. jul 2018 13:15)

    # Link komentara

  118. Ne izgleda mi da žene teže da budu kao muškarci, nego samo da se za isto obavljen posao isto plate, i da se cene kao osobe, a ne kao predmet obožavanja nekog muškarca.
    Žena rađa i to ne može ničim da se zameni. Muškarac oplodi ženu, i treba da se brine o njoj i deci kada su nemoćni. Dok je takvog odnosa, dok je dostojanstva i međusobnog poštovanja, sve je u redu. Onim muškarcima koji svojim ponašanjem ne mogu da zasluže poštovanje treba ukazati na to i preporučiti da rade na sebi i odnosu prema drugima.
     (Vagica, 11. jul 2018 13:13)

    # Link komentara

  119. Bez uvrede velikom naucniku ali Tesla pojma nije imao o zenama.
    (Nooffence, 11. jul 2018 13:09)

    # Link komentara

  120. Ovo i ja govorim: žene su nam strani uticaji svrgli sa svog prirodnog pijedestala. Spustili su ih dole među muškarce. Ali tu su muškarci prvi krivi, jer su dopustili da poveruju u te zle i otrovne misli, koje su ubacivane sa neke zlonamerne spoljne strane. Ženama nije mesto isključivo u kuhinji, za šporetom, da čuvaju decu, da stalno traže nešto materijalno. Njima je mesto u muškarčevom srcu i u sredini društva. Nije žena samo fizički objekat, niti materica. Ona je divno i uzvišeno stvorenje, koje mužu daje motiv za ceo njegov život, deci uzor, bebi život, a opet, celom društvu zamajac. Napravismo u društvu sve od igle do svemirskih letelica, a žene i dalje odvraćamo od njihove prirode i lepote duha. One su slobodne, a u stvari još više robuju. One su poštovane, a ustvari su daleko najviše ukaljane. One su voljene, a u stvari nikad više prezirane i nipodaštavane. One biraju, a u stvari nikad više manipulisane i podvođene. One su trebale da budu izvor, a napravljeno je sve da postanu ponor života.
    (Shvatite, 11. jul 2018 13:08)

    # Link komentara

  121. Čiji je ON naučnik - rasprava se vodi samo medju srbima i hrvatima, inače nikog to nezanima.
    (sarmica, 11. jul 2018 13:06)

    # Link komentara

  122. Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen na teritoriji hrvatske.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boki, 11. jul 2018 10:50)

    Rodjen na teritoriji Austrougarske.
    (Realno, 11. jul 2018 13:05)

    # Link komentara

  123. Iz svega onoga sto sam procitao o Tesli zakljucio sam da je taj covek koliko god bio genijalan po pitanju nauke u privatnom zivotu bio sklon
    nacionalizmu, u odnosima medju polovima moze se reci cak i sovinizmu i jednom zapravo sveobuhvatnom zivotnom amaterizmu, tako da zapravo i nema razloga razmatrati njegove stavove koji nemaju veze sa naukom. I ne cudi me sto je ovaj tekst privukao veliki broj komentatora nesigurnih u svoju muskost koji u Teslinim recima traze opravdanje za svoje sopstvene racionalizacije proistekle iz te nesigurnosti. Ako zaista zelite da se ozbiljnije pozabavite pitanjima o kojima je Tesla ovde govorio uputio bih vas da se upoznate sa radom Alfreda Adlera, psihologa iz prve polovine proslog veka i u prvo vreme Frojdovog saradnika, preporucujem knjigu "Individualna psihologija", ili ako to ne nadjete onda "O nervoznom karakteru".
    (Asabajlis, 11. jul 2018 12:59)

    # Link komentara

  124. Bar smo se setili da AD nazovemo po Tesli. Tu smo ih pretekli! Mora da su crkli od muke sto se oni togs nidu prvi setili. Bravo za onoga ko je AD tako nazvao. A i ne znamo cija je to ideja...Novinari jer mozete da saznate cija je to ideja.
     (Maja, 11. jul 2018 12:55)

    # Link komentara

  125. Da zena valja i bog bi se ozenio :)
     (milanns, 11. jul 2018 12:54)

    # Link komentara

  126. Tesla je u životu imao dva pasoša, tj državljanstva: austro-ugarsko i američko. Bio je srpskog porekla, i po majci i po ocu iz istaknutih pravoslavnih svešteničkih porodica, i to generacijama. Dok je bio dečak, bilo je planirano da nasledi svog oca Milutina na popovskoj funkciji. Veza sa Hrvatskom mu je bila ta, što se taj kraj gde je rođen, vekovima pre njegovog rođenja pripadao i skoro vek i po posle njegovog rođenja pripada državi Hrvatskoj...

    Dakle, etnički Srbin, sa državljanstvom Austro-Ugarske i SAD, rođen na sadašnjoj teritoriji Republike Hrvatske. Sve je rečeno u prethodnoj rečenici, a ako nekome i dalje ništa nije jasno, tome ne mogu pomoći...
    (Milan_PT, 11. jul 2018 12:53)

    # Link komentara

  127. Više mu se sad divim zbog ovog, nego zbog nauke.
    (Rade, 11. jul 2018 12:53)

    # Link komentara

  128. Zene: ne mozes s njima, a nemo'š ni sa njima!
     (Oliver Nedeljković, zapamtite to ime!, 11. jul 2018 12:49)

    # Link komentara

  129. Potpuno je u pravu po pitanju zena. Cilj nije da zena postane isto sto i musksrac, vec da se zena kao takva, razlicita od muskarca uvazi. Tasla care najbolji si!!!!
     (Maja, 11. jul 2018 12:46)

    # Link komentara

  130. Ja se kao žena potpuno slažem s' ovim napisanim.
    Nastajanje potpunog matrijarhata u nekoj civilizaciji, obavezno je vodio do propadanja te civilizacije. Ja sam pre svega Čovek, pa tek onda sam žena i nikad ne bih želela da sve muke koje dolaze sa propašću jedne
    civilizacije, snađu moj porod... muškog ili ženskog pola.
    Tesla je Srbin !
     (Saška, 11. jul 2018 12:45)

    # Link komentara

  131. @boki
    Rodjen na teritoriji Austrougarske.
     (Pera Detlic 2, 11. jul 2018 12:42)

    # Link komentara

  132. TESLA je bio Srbin, a par hrvatića oće da ga prisvoje jel nemaju ništa svoje!!:))
    (sava, 11. jul 2018 12:41)

    # Link komentara

  133. Mozda nije voleo zene ali ovde je pametno govorio da oponasaju muskarce to je drasticno kad vidim da boksuju igraju fudbal to je katastrofa.
    (seki, 11. jul 2018 12:41)

    # Link komentara

  134. Pretposlednja rečenica je bespotrebna. Gde se vodi rasprava? Samo u Hrvatskoj i nigde više.
    (Ivana, 11. jul 2018 12:39)

    # Link komentara

  135. U prevodu, hteo je miran zivot bez zvicanja :).
    Realno.
     (freality, 11. jul 2018 12:36)

    # Link komentara

  136. Interesantno da je Tesla javno rekao da su mu stopala fetis.
    Dalje sve sto je napisao o zenama je uvio u fasadu ispod koje stoji strah od istih.Bojao se snage svojih emocija kao i potencijalnog napustanja od strane istih (zena).To bi ga verovatno psihicki razorilo, jer je poznatno da su vrhunski intelektualci izuzetno emotivno nestabilni (neprosvecen narod ih dozivljava kao ludake).I prividno cudno ponasanje kod intelektualaca je dokaz izgleda bica kod koji je um jaci od telesnih pobuda (sto u sustini je nezdravo i nije normalno ponasanje).
    Energija koja se razvija kod ljubavi je strahovita snaga i vrlo lako coveka zaludi i paralise mu fino razvijene mehanizme da misli o bilo cemu sem o partneru.Takvo ponasanje kod ljudi koji inovativno stvaraju je neprihvatljivo.
    Inace sam u potpunosti za najpre finansisku samostalnost (kao kljucni resurs zivotnog opstanka) kod zena.U proslosti pa i danas mnoge zene trpe tesko frustrirane muskarce iz cisto ekonomskih razloga.
    Prava stvar je kada su oboje ekonomski nezavisni i ravni, i sta se u toj vezi rodi je cista emocija, bez nekih finansisko egzistencijalnih manifetluka.
    Tesla je odmah svatio moc ljubavi i kompletnu energiju prebacio u nauku.Frustracije koje su mu se stvarale zbog uskracenosti je sigurno kompenzovao ekstravagantnim projektima i publikacijama.
    (nick, 11. jul 2018 12:36)

    # Link komentara

  137. Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen na teritoriji tadašnje Austro-Ugarske ako ćemo precizno. Dakle mogu da ga svojataju Amerikanci, Srbi i Austrijanci. Hrvatima u ovoj polemici nema mesta.
    (Nikola, 11. jul 2018 12:34)

    # Link komentara

  138. Tesla je, bre, bio homoseksualac. Naravno, to nije ni negativno, ni pozitivno, nego samo i iskljucivo normalno, i proverena istorijska cinjenica... Kakve veze ima sta je vole da radi (i sa kim) go u sopstvena, privatna cetiri zida... Uvek ce biti i ostati veliki naucnik, srpskog porekla... A nasa javnost bolje da malo otvori oci umesto sto vekovima tumara u mraku...
    (Gospodin Jezda i Gospodja Dafina, 11. jul 2018 10:48

    Meni pre deluje da je bio aseksualan..
     (strahinja, 11. jul 2018 12:31)

    # Link komentara

  139. Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen na teritoriji hrvatske.
    (boki, 11. jul 2018 10:50)
    Americki ambasador u Beogradu rece pre nekoliko dana da je Tesla Srbin.
    Donald Tusk visoki evropaki zvanicnike takodje rece da je Tesla Srbin.
    Teslini ostaci se nalaze u Beogradu a ne u americi i vi opet uporno lazete sebe i sve oko sebe.
     (Ns, 11. jul 2018 12:30)

    # Link komentara

  140. cecc, 11. jul 2018 10:50
    Nikola Tesla je Srbin.
    Aman, covece, manj se gluposti.
    Na kraju krajeva i Hrvati su svi Srbi
    (pedja, 11. jul 2018 12:29)

    # Link komentara

  141. Tesla je srpski brend mobilnih telefona koji lijepe stikere preko kineskih jeftinih modela.
    Nikola Tesla je hrvat preko kojeg srbi lijepe stikere srbstva i svojataju velikog hrvatskog naucnika.
    Tesla je Hrvat koliko i Marko Polo ili Dioklecijan.
    Prestanite da se blamirate prisvajajući tuđe, bolje se okretnite kažnjavanju onih koji su recimo spalili srpsku crkvu u kojoj mu je otac bio sveštenik.
    (Aki, 11. jul 2018 12:29)

    # Link komentara

  142. Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen na teritoriji hrvatske.
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (boki, 11. jul 2018 10:50)


    ako cemo u detalje rodjen je na teritoriji austro ugarske monarhije. on je hrvat taman koliko i milan martic.
    (architekt, 11. jul 2018 12:27)

    # Link komentara

  143. Sta bi tek Tesla rekao danas....
    Zene su definitivno izgubile prednost koje su nekada imale u svojoj smernosti i pristojnosti.
    Statistika to neumoljivo potvrdjuje.Brakovi se raspadaju kao nikada do sada.
    Ravnopravnost je definitivno izgubljena zahvaljujuci agresivnim feministickim kampanjama.
    Na kraju ce se muskarci zeniti muskarcima a zene zenama....Mozda je tako i najbolje.
    (Dragan, 11. jul 2018 12:26)

    # Link komentara

  144. Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen na teritoriji hrvatske.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boki, 11. jul 2018 10:50)
    Srbin, američkog državljanstva, rođen na teritoriji Austro-Ugarske.
    (Arsa, 11. jul 2018 12:26)

    # Link komentara

  145. Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen na teritoriji hrvatske. (boki, 11. jul 2018 10:50)
    Nije rodjen na teritoriji Hrvatske, jer Hrvatska tada nije postojala. Isto kao sto recimo Konstantin nije rodjen u Srbiji. Ostalo je u redu, s malom ispravkom da Tesla nije bio naucnik nego pronalazac. Pozdrav.
     (Alisa, 11. jul 2018 12:25)

    # Link komentara

  146. @cecc

    Hrvatski naucnik je sin pravoslavnog svestenika?
     (Fright Night, 11. jul 2018 12:23)

    # Link komentara

  147. Ako se dokaže da je Tesla Hrvat, smesta prelazim na istosmernu struju !!!
     (Prosečan Srbin, 11. jul 2018 12:22)

    # Link komentara

  148. @boki
    Američki naučnik, srpskog porekla, rođen na teritoriji austro-ugarske koja je dans u sklopu republike hrvatske.
    (u ndh nikad, 11. jul 2018 12:22)

    # Link komentara

  149. @boki
    Србин рођен у Хрватској (тада Аустријско царство) са касније америчким држављанством.
     (ЖЕЉКО.ШУЋУР, 11. jul 2018 12:22)

    # Link komentara

  150. boki@
    Na teritoriji Austro-Ugarske :)
     (nt, 11. jul 2018 12:21)

    # Link komentara

  151. Tesla je srpski brend mobilnih telefona koji lijepe stikere preko kineskih jeftinih modela.
    Nikola Tesla je hrvat preko kojeg srbi lijepe stikere srbstva i svojataju velikog hrvatskog naucnika.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)
    (cecc, 11. jul 2018 10:50)

    Nikola Tesla je hrvat (namerno, jer si i ti napisao malim slovom) isto onoliko koliko je i Marko Polo! Marko Polo je rođen na Korčuli. Samo to i ništa više (isto kao i Nikola Tesla). Ajte hrvati, usudite se pa napišite da je Marko Polo vaš. Ima da dobijete od Italijana po tamburi tako da Vam nikada više neće pasti na pamet da bilo koga svojajate.
    Da imate malo obraza i stida, nakon Drugog svetskog rata, i poslednjih ratova i svega onoga šta ste uradili Srbima u svojoj zemlji nikada ne biste spomenuli da je Nikola Tesla vaš! Ali već je poznato da vi nemate stida, obraza, trunke morala...
    Dokaz za to je i podatak da ste samo dve godine nakon proterivanja Srba iz Hrvatske uveli u UNESKO ojkaču kao deo kulturnog nasleđa hrvata.
    Koji to hrvat peva ojkaču!?
    (Staka Zulu, 11. jul 2018 12:18)

    # Link komentara

  152. zasto se jos uvek raspravlja njegova nacionalnost, kada se zna sta je rekao u beogradu dok je drzo govor kada je dosao majci na sahranu i na njegovoj sahrani po njegovoj zelji je svirano "tamo daleko"
     (riki, 11. jul 2018 12:17)

    # Link komentara

  153. U Americi kazu da je bio homoseksualac, kao i nasa premijerka, pa sta to ima lose, svi smo mi ljudi, rodjeni takvi kakvi smo.
    (Zoran, 11. jul 2018 12:14)

    # Link komentara

  154. @boki hrvatska postoji 30 godina... to je bila teritorija austrije
     (ninjo, 11. jul 2018 12:10)

    # Link komentara

  155. Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen u Austrougarskoj a na teritoriji današnje Hrvatske. Čiji je onda? Mislim da ga ovako treba predstavljati a ne svojatati. A što se žena tiče: one jesu i treba da budu ravnopravne sa muškarcima ali nikad ne mogu biti jednake sa muškarcima jer je to tako Bog (ili priroda) odredio. Izgledaju različito, različitih su gabarita, različitih sposobnosti, ja bih čak rekao i da im mozak drugačije funkcioniše, ali jednostavno nisu jednake sa muškarcima. One mogu da rode a muškarci ne mogu. Zar to nije dokaz da nisu jednake. Mnoge žene jesu sposobnije od mnogih muškaraca ali nikako nisu jednake sa muškarcima.
    (Smeško Belić, 11. jul 2018 12:09)

    # Link komentara

  156. Tesline reci kao da su danas izrecene, sto znaci da je i pre 100 godina bilo isto. Sta cemo onda sa ovom danasnjom modernom supljom pricom o "neravnopravnosti"?
    (Pravi Gargamel, 11. jul 2018 12:09)

    # Link komentara

  157. Tako da je sasvim logično i očekivano što je MGTOW najbrže rastući "pokret" u istoriji...
    (Znalac, 11. jul 2018 10:49)

    Zbog toga je sasvim logično i očekivano što je INCEL najbrže rastući "pokret" u istoriji...
    Samo vi momci nastavite da krivite žene za "propast" civilizacije i sledi vam život u celibatu. Uostalom i sam Tesla je tako živeo pa što bi vi bili išta bolji.
    (Život u celibatu, 11. jul 2018 12:09)

    # Link komentara

  158. po drzavljanstvu je bio austrijski naucnik kao sto je ajnstajn bio nemacki...prvi je bio srbin po ocu i majci drugi jevrejin...
     (ninjo, 11. jul 2018 12:08)

    # Link komentara

  159. @cecc

    u pravu si da tesla nije imao puno veze sa srbijom al pogotovo nikakve veze sa hrvatskom. rodjen je na teritoriji austrije u vojnoj krajini ,srpskom delu tadasnje austrije koji je stitio austriju od turaka. ta krajina je polako pokrstena,pobijena i izseljena u zadnjem veku od pokrstenih srba i hrvata nacista. tako da svojatati teslu nema smisla. covek krajisnik %100
     (zicer, 11. jul 2018 12:08)

    # Link komentara

  160. Teslin muzej sa svim njegovim radovima se nalazi gde? U Srbiji, u Beogradu! Ko razume, shvatiće.
    (sima, 11. jul 2018 12:08)

    # Link komentara

  161. Sto vi balkanci volite da prisvajate tuđe. Tesla je naš USA naučnik. Jedan od najboljih. Vama je i Zlatan bosanac ili sta vec a on čovek Šveđanin. Šta je Tesla uradio za vas da bi bio vaš? Šta je Zlatan uradio za Bosnu? Samo prisvajate i kitite se tuđim perjem.
    (USA državljanin MILUTIN GRADIĆ, 11. jul 2018 12:04)

    # Link komentara

  162. Nijedna istorijska knjiga ne spominje cinjenicu da je Teslin pradeda bio Madjar i da mu je cela majcina linija iz Madjarske, dok je otac polumadjar(teslina baka je bila Madjarica).
     (Istvan, 11. jul 2018 12:02)

    # Link komentara

  163. Tesla je bio americki naucnik, srpskog porekla.
    (Tesla, 11. jul 2018 10:31)

    Вероватно мислиш да си паметан, али пишеш глупости. Српски научник који радио и живео у америци. Видиш како је једноставно
    (Мики, 11. jul 2018 12:02)

    # Link komentara

  164. @Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen na teritoriji hrvatske.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boki, 11. jul 2018 10:50)

    Hrvatske? mislis Austrougarske..
    (...off topic, 11. jul 2018 12:02)

    # Link komentara

  165. Kakva bre rasprava? Raspravu možda vode hrvati, sami sa sobom...Srbin čovek, jasno k'o dan...aj' zdravo...
     (Ćorava posla, 11. jul 2018 12:02)

    # Link komentara

  166. Ako je Tesla Hrvat i rođen u Hrvatskoj onda su i 17 rimskih Imperatora, koji su rođeni na teritoriji današnje Srbije, Srbi !!! A volim Teslu jer je i onda a i sad bio i ostao iznad svih. I nikada ga razumeti nećemo.
    (Aksentije, 11. jul 2018 12:00)

    # Link komentara

  167. ...Srbin, rođen u Austro-Ugarskoj.
     (Dejan B, 11. jul 2018 11:56)

    # Link komentara

  168. Tesla se ovde slavi,njegovo se ime pise onom miroslavljevom cirilicom kao i rusko bugarskim fontom, a prava istina je da je on u Srbiji bio svega 2 sata u celom zivotu a i tada je doziveo nepravdu,niko ga nije primio na razgovor...
     (C i n i k, 11. jul 2018 11:55)

    # Link komentara

  169. Man...Dakle po tebi zena treba da uzme varjacu u ruke da bi ti mogao da se osecas ostvareno 😊Izvini ali dominante zene zele sposobnog muskarca.A ti pravac u neko selo da se zenis 🤣Jadni Svedjani i Nemci sa njihovim zenama...i zakonima koji garantuju ravnopravnost.
    (Ana, 11. jul 2018 11:55)

    # Link komentara

  170. Poslusajte pesmu koja je intonirana na Sahrani velikog naučnika i vidite ko mu je bio otac pa ćete sami zaključiti poreklo Nikole Tesle.
    (Jovan, 11. jul 2018 11:55)

    # Link komentara

  171. oteli bi ga hrvati odavno da mu otac nije bio pravoslavni sveštenik i majka potomak loze Nemanjića...da nije otišao u svet,završio bi u nekoj od nebrojenih jama...ko zna koliko je Tesli tako završilo?!?! Toliko o hrvatima, strašno su to kompleksi kad ga uprkos neizmernoj mržnji prema srbima svojataju
    P. S. Tesla je rođen na teritoriji Austrougarske
     (građanin, 11. jul 2018 11:52)

    # Link komentara

  172. Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen na teritoriji hrvatske.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boki, 11. jul 2018 10:50)

    zapravo, americki naucnik, srpskog porekla rodjen na teritoriji austrougarske. nema bas mnogo veze sa hrvatskom, kako god da okrenes.
    (bojan, 11. jul 2018 11:52)

    # Link komentara

  173. ne dirajte Teslu, alo!
     (amandman, 11. jul 2018 11:50)

    # Link komentara

  174. Uopšte se više ne vodi bilo kakva rasprava. Dokazana činjenica je da je Srbin. Pa prvi bi Hrvati po njemu nazvali npr. zagrebački aerodrom da je Hrvat, a ne mi beogradski. Zar ne vidite koliki su nacionalisti kada im, u Americi školovana predsednica, izigrava u Rusiji najgoreg nacionalistu. I Šešelj bi joj pozavideo. Naravno, čast izuzecima.
    (Bardami, 11. jul 2018 11:49)

    # Link komentara

  175. Ušao na komentare da vidim šta ljudi pišu o Teslinom odnosu prema ženama. Kad ono rasprava o njegovom poreklu. Strašno, nema nama pomoći.
    (Kupac diplome, 11. jul 2018 11:48)

    # Link komentara

  176. Tesla je srpski brend mobilnih telefona koji lijepe stikere preko kineskih jeftinih modela.
    Nikola Tesla je hrvat preko kojeg srbi lijepe stikere srbstva i svojataju velikog hrvatskog naucnika.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (cecc, 11. jul 2018 10:50)


    Tesla je srpski naucnik, kojeg hrvati svim silama pokusavaju da svojataju, ali bezuspesno!
    (Ninja, 11. jul 2018 11:48)

    # Link komentara

  177. @boki,

    Nikola Tesla je rodjen 1856. u tadašnjoj Vojnoj krajini Austrijskog carstava.
    (marija, 11. jul 2018 11:44)

    # Link komentara

  178. Kakvi ste vi to ljudi, da porodicu 'svog' naucnika iskorenite u genocidu?
    (@cecc, 11. jul 2018 11:43)

    # Link komentara

  179. @cecc; hrvat pravoslavac? pitaj bolje tvog Tompsona sta on misli o tome.
    (pft, 11. jul 2018 11:41)

    # Link komentara

  180. Fasciniran sam kako možemo da izmenino bilo koju temu naopako. Ovde se nije pisalo dali je Srbin, hrvat ili bilo ko drugi - tema je njegovo vidjenje zana pobogu ljudi!!!

    Verovatno je jadan čovek i pobegao zbog toga i zato nam i jeste tako kako jeste!

    Zato sam i ja pobegao, pa se vi samo bavite koje veći Srbin a ko Hrvat.
    (Nikola, 11. jul 2018 11:40)

    # Link komentara

  181. Ali, u stvari, srpski!
    (DraganT, 11. jul 2018 11:39)

    # Link komentara

  182. cecc, 11. jul 2018 10:50)
    Тако је ,Тесла је још тада схватио да сте ви Хрвати велики,па је одлучио да вас превари и себе назове Србином (без обзира што му је отац православни свештеник) и што су му сви Срби..ал' само је он Хрват.Успут за време његовог живота Хрватска није ни постојала.. значи Тесла је Аустроугар!!!
     (смена страже, 11. jul 2018 11:39)

    # Link komentara

  183. Da je živ vjerovatno bi se ogradio i od nacionalista i fašista...
    (marko, 11. jul 2018 11:39)

    # Link komentara

  184. @boki; nije to bila teritorija hrvatske, vec austrougarske.
    (pft, 11. jul 2018 11:38)

    # Link komentara

  185. Bio je srbin kao i onih 300000 sto su ih proterali.
     (ljuba, 11. jul 2018 11:37)

    # Link komentara

  186. tesla nije bio gej. poznata su njegova prijateljstva sa bar dve zene pinimenu i prezimenu koje su se bavile najstarijim zanatom tokom njegovih studija...
     (ba_gra, 11. jul 2018 11:34)

    # Link komentara

  187. ljudi kad je tesla rodjen nije postojala hrvatska pa nije i ne mize da bude hrvatski drzavljanin ili gradajnin

    teslina sira producica je prema nekim procenama dala 30tak svestenika Spc

    teslin otac je zeleo da tesla nastavi porodicnu tradiciju

    tesla je umro u americi kao americki drzavljanin srpskog porekla/korena

    sve ostalo su gluposti
     (ba_gra, 11. jul 2018 11:30)

    # Link komentara

  188. Američki naučnik srpskog porekla. Rođen je na teritoriji Austro-Ugarske u Lici. Ta teritorija je posle stravičnog pokolja od strane Hrvata nad Srbima i pokatoličenja Srba, administratuvno pripala Hrvatskoj 1945, a tihim državnim udarom 1974 data Hrvatskoj.
     (komšija, 11. jul 2018 11:29)

    # Link komentara

  189. Ne moze covek za sve da bude pametan, obicno preterana logicka inteligencija ne ide pod ruku sa emotivnom i socijalnom, izgleda je tako i kod Tesle bilo.
    (jelena, 11. jul 2018 11:28)

    # Link komentara

  190. Tako da je sasvim logično i očekivano što je MGTOW najbrže rastući "pokret" u istoriji...
    (Znalac, 11. jul 2018 10:49)

    Logicno je i ocekivano da MGTOW pokret iscezne posle jedne generacije.
     (Darvinova nagrada, 11. jul 2018 11:26)

    # Link komentara

  191. Tesla je srpski brend mobilnih telefona koji lijepe stikere preko kineskih jeftinih modela. 
    Nikola Tesla je hrvat preko kojeg srbi lijepe stikere srbstva i svojataju velikog hrvatskog naucnika.
    (cecc, 11. jul 2018 10:50)

    Kandidat za glupost godine. Čestitamo na Vasoj kandidaturi.
     (EU Citizen,190cm+,100kg+,mnogo sam jak, 11. jul 2018 11:24)

    # Link komentara

  192. (Gospodin Jezda i Gospodja Dafina, 11. jul 2018 10:48)

    Aseksualac. Modernim zargonom receno "Low T", nizak nivo testosterona koji ga nije terao na seks ni sa kim. Da je bio gej, to bi se vec znalo, a pronaslo bi se neko nezno pisamce nekom muskarcu, kao sto su to nasli u zaostavstini Cajkovskog ... Aseksualnost postoji. Ja imam slican problem, ali sam ga dobio tek u 45. godini zivota, nakon dramaticnog razvoda. Od tada nemam zelje za seksom, cak ni u solo reziji. Mogu pornic da odgledam kao crtani film i da ne osetim bukvalno nista! I naravno, uvek se nadju pametnjakovici da mi pricaju kako postoje nekakvi flasteri ... kao da ja to ne znam i kao da ja nisam obisao vec 10 doktora koji su mi rekli da bi to kod mene bila opasna terapija. Ali ne vredi, uvek se nadje neko da mi trabunja kako neki ruski doktor (obavezno ruski) ima lek za to ... i jos se onda naljuti ako ne poslusam te glupe savete!
    (da li je bas tako?, 11. jul 2018 11:23)

    # Link komentara

  193. Човек је био научник, а такви са женама су углавном слабо пролазили. Према томе, то је и разлог за овакво трабуњање. Живеле жене!
    (adriano_galliani, 11. jul 2018 11:23)

    # Link komentara

  194. Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen na teritoriji hrvatske.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boki, 11. jul 2018 10:50)

    Српски научник, живео у Америци, рођен у Аустро-Угарској. Хрватска тада није постојала, а и сада постоји тек 20-ак година..
    (adriano_galliani, 11. jul 2018 11:19)

    # Link komentara

  195. stari foot fetish lover
     (ja, 11. jul 2018 11:17)

    # Link komentara

  196. Covek imovinu zavestao Srbiji. Nikad nije rekao da je hrvat. Rodjen u Austro-Ugarskoj kao i milion drugih srba i hrvata.Kad je njegov rodni kraj postao Hrvatska tada mu jodbina pobijena od ustasa.
     (Ja nisam odavde, 11. jul 2018 11:16)

    # Link komentara

  197. Zna tesla...Koje zene?Tvoja zena?Ja sam zena i srecna sam i zadovoljna.Imam 37 godina,svoj stan,svoj mir.Naravno da bih volela da se udam i naravno da bih mog muza volela i postovala.E sada zapitaj se zasto je tvoja zena nesrecna?
    (Ana, 11. jul 2018 11:11)

    # Link komentara

  198. Nikola Tesla je odličan primer reakcija na pritisak okruženja jednog homoseksualca(pravdanje zauzetoscu poslom,koji mu ne ostavlja prostor za druga interesovanja i slično).
     (Andrija, 11. jul 2018 11:09)

    # Link komentara

  199. Pa može li ijedan članak o Tesli proći bez zilion komentara da je bio Srbin?!
    (Emeritus, 11. jul 2018 11:04)

    # Link komentara

  200. Tesla otkrio dobitnu kombinaciju, apstinencija!
    (Bruder Jakob, 11. jul 2018 10:57)

    # Link komentara

  201. Ovakav stav prema zenama imam i ja, jos od kad znam za sebe. Da li je to mozda neki poremecaj?
    (Car, 11. jul 2018 10:55)

    # Link komentara

  202. Americki naucnik, srpskog porekla, rodjen na teritoriji hrvatske.
     (boki, 11. jul 2018 10:50)

    # Link komentara

  203. Tesla je srpski brend mobilnih telefona koji lijepe stikere preko kineskih jeftinih modela.
    Nikola Tesla je hrvat preko kojeg srbi lijepe stikere srbstva i svojataju velikog hrvatskog naucnika.
     (cecc, 11. jul 2018 10:50)

    # Link komentara

  204. Tesla je lepo izložio stadijume koje mi muškarci prolazimo u odnosu sa ženama. Od idealizacije & obožavanja...

    "Stavljao sam je na uzvišeni pijedestal, figurativno govoreći, i po nekim nesumnjivo važnim svojstvima smatrao znatno višom od muškarca. Obožavao sam stopala stvorenja koje sam uzdigao na tu visinu i, kao svaki pravi obožavatelj, osećam se nedostojnim predmeta tog obožavanja”

    ...do uviđanja nakazne Istine i kraha Iluzije:

    "Sada je nežna žena blagog glasa kakvu sam obožavao praktično nestala"

    "Na njeno mesto je došla žena koja misli da je njen glavni uspeh u životu da se što više izjednači s muškarcem - odevanjem, glasom i postupcima, u sportovima i dostignućima svake vrste"

    "Muškarac je bio nadahnut za velike stvari jer je neka žena verovala u njega, jer je želeo da zasluži njeno divljenje i poštovanje. Zato se borio za nju i stalno iznova rizikovao svoj život"

    "Ova rastuća tendencija žena da bace muškost u zapećak predstavlja znak propadanja civilizacije", ukazao je.

    Tako da je sasvim logično i očekivano što je MGTOW najbrže rastući "pokret" u istoriji...
    (Znalac, 11. jul 2018 10:49)

    # Link komentara

  205. Tesla je, bre, bio homoseksualac. Naravno, to nije ni negativno, ni pozitivno, nego samo i iskljucivo normalno, i proverena istorijska cinjenica... Kakve veze ima sta je vole da radi (i sa kim) go u sopstvena, privatna cetiri zida... Uvek ce biti i ostati veliki naucnik, srpskog porekla... A nasa javnost bolje da malo otvori oci umesto sto vekovima tumara u mraku...
    (Gospodin Jezda i Gospodja Dafina, 11. jul 2018 10:48)

    # Link komentara

  206. Danas su žene nikad nezadovoljnije životom postoje istraživanja na tu temu. Paradoksalno, žene su bile više srećnije kad su bile domaćice i kad je mušarac donosio resurse, danas su najzadovoljnije životom Holandjanke koje najmanje rade jer se bave decom. Feminizam je unesrećio milione žena...
     (zna tesla, 11. jul 2018 10:47)

    # Link komentara

  207. Srpski naravno.
     (Miles Davis, 11. jul 2018 10:45)

    # Link komentara

  208. Tesla predvideo feminizam.
    Istina, danas žene gledaju da oponašaju muškarce ali najgore je što se kroz agresivni feminizam trećeg talasa muškarci izbacuju iz mnogih profesija. A muško bez poslovne ostvarenosti i resursa ne može ni da se oženi i zašto danas nema nataliteta. Pogledajte vojsku i policiju gde rade žene, onda sistem obaveznih kvota u javnoj upravi gde mora biti 40% žena , a obvezne kvote žele da nametnu i privatnim firmama. Na osnovu pola ne kvalifikacija najprimitivnije moguće uspostavlja se vladvina žena - matrijarhat, ali sve pod kišobranim tzv. " ravnopravnosti", koje ni nema kad se žene povlašćene kao kad dobijaju decu posle razvoda u 90% slučajeva ili kad rade manje rizične poslove. Ili kad ranije idu u penziju itd.
     (man, 11. jul 2018 10:43)

    # Link komentara

  209. Ima ovde par ozbiljnih recenica..
    (Stefana, 11. jul 2018 10:41)

    # Link komentara

  210. U njegovom životu nije bilo žena, ali je možda bio kakav muškarac. Barem u snovima.
    (danijel_, 11. jul 2018 10:38)

    # Link komentara

  211. Hrvatski naučnik. Zato su mu ustaše pobile rodbinu i spalili kuću jer nije Srbin pravoslavac, kao i što njegov otac nije bio.
     (Tralalala, 11. jul 2018 10:38)

    # Link komentara

  212. Ljudi su složena bića i različito se ostvaruju u različitim domenima. Tesla zaslužuje sve divljenje ovog sveta za naučna dostignuća, ali to ne znači da sva njegova shvatanja treba automatski da prihvatimo kao ispravna.
    (Nela, 11. jul 2018 10:35)

    # Link komentara

  213. Zena koja uporno zeli da bude veca i jaca od muskarca i sa tim kompleksima da bude superiornija i da dominira nad muskarcem niko normalan ne bi hteo, osim naravno edipovaca.
     (Nije sve u parama nesto je i u novcu, 11. jul 2018 10:35)

    # Link komentara

  214. Tesla je bio americki naucnik, srpskog porekla.
    (Tesla, 11. jul 2018 10:31)

    # Link komentara

  215. A gde se vodi ta rasprava?Cinjenica je da je Tesla srbin.
    (Ssss, 11. jul 2018 10:28)

    # Link komentara

  216. Feministkinje u transu!
     (m..., 11. jul 2018 10:27)

    # Link komentara

  217. Ma kakva rasprava?
    Čovek je bio Srbin, bar je to jasno kao dan
     (Caw, 11. jul 2018 10:24)

    # Link komentara