Libero Boskan
pre 10 godina
Sve, sve, ali 03/04/2015 moze biti i treci april i cetvrti mart, kako ko zeli da procita...
pre 10 godina
Sve, sve, ali 03/04/2015 moze biti i treci april i cetvrti mart, kako ko zeli da procita...
pre 10 godina
100 stepeni celzijusa, puta 1,8 +32 = 212 farenhajta, a obrnuto 212 farenhajta minus 32, pa puta 5 i podeljeno sa 9 jednako je...
pre 10 godina
Jova pobijedio! :-)
pre 10 godina
@djokica...U tom slucaju Englezi lazu, jer su motore sa unutrasnjim sagorevanjem (dizel i oto) izumeli Nemci.
pre 10 godina
Zato sto Amerikom vladaju Englezi koji ni u svojoj zemlji ne prihvataju metricko racunanje. Ko poznaje Engleza zna koliko je on arogantan i misli da je iznad drugih - ljudi, naroda, nacija...
pre 10 godina
@(EU Citizen, 6. jun 2015 11:08)
Da, bas su pametni. Hajde to za duzine, povrsine, zapreminu, ali sta rade sa izvedenim jedinicama? U kojim jedinicama iskazuju silu, rad, snagu?
"Ubijaju" se od preracunjavanja. (bezveze trose megabajte)
Mene nervira i to sto minut ima 60 sekundi, sat 3600, a dan 86400, pa mi treba "racunaljka" kad sredjujem jedinice.
"Normalni" ljudi su shvatili da je Paskal previse mali pa su "uveli" Bar (blizi pameti, jednoj atmosferi, ili jos "ilustrativnijoj" velicini 10 metara vodenog stuba).
Ljudi su vec napisali : njihova "zatucanost" po tom pitanju je identicna upotrebi julijanskog kalendara.
Tek da te podsetim, sluzbeni (laicki) kalendar u "zatucanoj" Srbiji je gregorijanski.
Postoji li ista na tom Zapadu sto nije idealno, i sto bi moglo da se bar malo dovede u pitanje.
Cuj ga samo: SI sistem "komunjarska" ujdurma.
pre 10 godina
Ja to percipiram potpuno isto kao Amerikanci, galon, funta i unca su za mene simbolično sloboda, tržište, kapitalizam, individualizam, a francuski metrički sistem komunjarenje, birokratija, državna tiranija i pljačka. Nadam se da Amerika nikada neće prihvatiti metrički sistem, i prilično sam siguran da je ta nada sasvim realna, jer je to jedna zdrva zemlja, možda i jedina na svetu od većih država, i ljudi pre svega cene svoju slobodu i nezavisnost, a meri sistem je, makar u toj simboličnoj ravni, jedan od njenih atributa :)
pre 10 godina
"Meni je kum koji živi u SAD rekao da je najlakši način za pretvaranje F u C i obratno sledeći: iz F u C ide minus 32 pa puta 5/9; iz C u F plus 32 pa puta 9/5."
Znaci da probam - 100F je jednako (100 - 32) * 5/9 a to je 37.778 C. Sad hocu obratno da vidim koliko je to u F znaci (37.778 + 32) * 9/5 a to je 125.6 F?!?
Znaci 100F je u stvari 125F! Alal vera i za tebe i za kuma :P :P
pre 10 godina
zasto Englezi voze levom stranom?!
(kris, 5. jun 2015 16:11
Zato da bi jahac mogao da izvuce mac u slucaju potrebe. S obzirom da su ljudi pretezno desnjaci, lakse je i prirodnije kada se protivnik nalazi sa desne strane, kao sto se i puska stavlja na desno rame i kroz nisan gleda desnim okom.
@verba volant: zakljucak nije logican, nije prirodno da desnom rukom drzis koplje da bi preko celog svog tela i ledja konja gadjao protivnika sa svoje leve strane.
pre 10 godina
Radi se samo o konvencijama i iskustvu.
Kada se rodimo, iskustvo je nula.
Kasnije, neko razvija reference npr temperature u C a neko u F.
Ako nam je data neka vrednost, ne moramo da izlazimo napolje da shvatimo da li je hladno ili toplo.
Mera za vreme je jedinstvena, sto je neophodno.
pre 10 godina
@aca
Sto se tice kalendara, Milutin Milankovic je projektovao pre skoro 100 god (1923 god) kalendar koji bi se do 2800 god poklapao sa Gregorijanskim. Nazvan je reformisani (revidirani) julijanski kalendar. Crkveno je nacelno prihvacen, kako od strane SPC, tako i od strane ostalih koji koriste julijanski kalendar. Ipak, stalno ga odlazu sa primenom posto se vrh Crkve plasi da bi pocetkom primene novog kalendara doslo do raskola medju vernicima. Koga zanima detaljnije, link je:
http://sh.m.wikipedia.org/wiki/Revidirani_julijanski_kalendar
I veliki pozdrav za Zorana, covek je definitivno uspeo u zivotu dok nema drugog posla nego da se raspravlja sa komentatorima. (PS. Skromnost je vrlina)
pre 10 godina
Meni je kum koji živi u SAD rekao da je najlakši način za pretvaranje F u C i obratno sledeći: iz F u C ide minus 32 pa puta 5/9; iz C u F plus 32 pa puta 9/5. To je sasvim dovoljno za normalne potrebe, ko radi na zahtevnijim hemijsko - tehnološkim procesima neka računa preciznije. Takođe tvrdi da su njihove "colovne" mere sačuvaj Bože neprecizne i "odoka" što se tiče ručnog alata, ja mu verujem jer je i ovde bio poznat kao neko ko ume da popravi sve što radi na tečno gorivo ili struju. Toliko, hvala.
pre 10 godina
@Zahir
Upravu si da moja racun nije tacan jer 58/2 je 29,tu sam permutovao. Ali sam naglasio da je - 1C...ili cak i 2C,jer 1C = 1,8F minus razlika od 32,i na svakih 5C odstupa 1C...racun je pojednostavljen i pravljen na okrugle cifre radi lakseg racunanja za svakodnevni zivot,kad ti prognoza na tvu kaze bice 90F ti sa ovim racunicom znas da je to oko 30C,ne treba ti za hemijiski eksperiment. A,ako guglas onda ce "masina" uvek da ti zaokruzi 30,5 na 31 i sl.
pre 10 godina
S druge strane, zašto mi računamo veličine ekrana monitora, tableta i mobilnih telefona u inčima? TV ekrane smo decenijama računali u cm a sada smo i njih počeli u inčima. Globalizacija, malo mi Amerima, malo oni nama.
pre 10 godina
@Zoran
Evo ja sam za to da se od sada sve merne jedinice u SAD, pa i jedinice duzine, nazovu po tebi! Dakle, nije ni metar ni jard, nego Zoran. Molim lepo.
Da se pitam, po tebi bih nazvao i jedinice znanja, pameti, lepote, finansijske moci, "cool factor-a", itd. itd....
Totalno onako usput da pitam, posto rece da te samo interesuju V8 motori, koji motor ima tvoj Buick?
What a joke.
S' nepostovanjem,
Tvoj Deda
pre 10 godina
Jovo molim te budi premijer, spasi nas!
pre 10 godina
Gresis za Fahrenhejt-e, 90F je 32C.. I tvoja računica nije tačna i ne može se praktikovati..
pre 10 godina
...kupim tečni prašak meriks a pakovanje je 4,7 l ...tj 1galon ...zašto nije 5 l ...?
(voša, 05. jun 2015 15:54)
Za sledeci put, galon je 3,78 l. Poz
pre 10 godina
Koliki je otpor da se predje na metricki sistem u americi, banalna stvar, ali je normalno za njih da se mijenjaju, cijepaju, drzave i uredjenja, pa i po cijenu zivota raznih naroda. Ma kakvi su to divljaci. Treba nama u svakoj balkanskoj drzavici po jedan drug Tito, odnosno gospodin Tito. Ne znamo mi drugacije. Kad je kod nas u istoriji funkcionisala demokratija i kapitalizam. Nikada.
pre 10 godina
Amerikanci će možda nekad i preći na metrički sistem, ali Eglezi neće nikad!
pre 10 godina
Jova je moj idol! Komentar godine!
pre 10 godina
Kazem da je sa celzujusom lakse. Nula kao sredina je lakse za orjentaciju. Nije bitno sta je preciznije, jer pola stepena ne moze ni da se oseti. A celzujusu i mozemo dodati manje jedinice 37.5 C ako nam bas treba za nauku.
pre 10 godina
Ti misli da ako neko dao 50.000 kes za Buick-a nema 100.000 kes za S550? Grdno se varas. Ko kupuje kola za kes u Americi taj ima MNOGO para. Samo da ti kazem da pored odlaska na skijanje, odlaska na more, odlaska deteta svake godine u Srbiju 2 puta, a mi jednom sa mesec i po odmora, ostaje nam CISTO USTEDJEVINE za jedan S550. Ali, ...kako da ti kazem, nije zlato sve sto sija.
(Zoran, 5. jun 2015 18:27)
Totalno te razumem ja sam gledao da uzmem Lexus LS pa sam ipak na kraju uzeo Toyotu Avensis
Lepo je sto imas "MNOGO" para ali malo je jadno sto se time hvalis na internetu
pre 10 godina
@ Bljuta
Farenhajt-Celzijus se preracunava tako sto se stepenu u F oduzme 32,pa se to podeli sa dva. Dobija se Celzijus sa greskom od oko - 1C,sto je prilicno tacno za svakodnevnu upotrebu. Npr. 90F-32= 58:2=26C.
Za one koji ne znaju 32F je 0C. Ako se dobro secam casova fizike i hemije Farenhajt se oslanja na zivu,a Celzijus na vodu,naravno tj. stepen mrznjenja.
Inace mislim da je imperijalni/standardni sistem uzasno rogobatan i apsolutno van svake logike. Nista nije "okruglo". Jer npr. 1fita=12inca, 3 fite =1 jarda,ne znam koliko fita ili jardi ima milja. I mnogo manje precizno od SI sistema. Konkretno,gedora 1/4 je 1/4 od cola/inca sto je 6-6,5 gedora/kljuc kod nas. Ili 7/8,3/4, sto je vrlo neprecizno i rogobatno u odnosu na metricke gedore. Sve je tako nelogicno u odnosu na SI. Inace mislim da ce Amerikanci vremenom potpuno preci
na SI,jer su ipak pod pritiskom sveta
i citave civilizacije da kazem. Koka kola pakuje u L i u SAD. Japanski i nemacki auto delovi su metricki. Tako da se alat vec pravi u dve mere i mehanicari znaju. Kada gledaju OI sve je metricki, i realan zivot sveta i odnosi sa svetom ce ih naterati da predju skroz na SI,samo treba jos vremena. Ali najsmesnije je sto ih buni 0-24h vreme. :)) Video sam jednom da neki po kancelarijama drze tabelu za vreme. :) :)
pre 10 godina
a zasto Englezi voze levom stranom?!
To sam i ja pitao par engleza, odgovor je bio a sto vi vozite desnom stranom, mi smo izmislili kola, mi smo prvi poceli da vozimo levom...znaci vi evropljani ste promenili....
btw levom se vozi i u australiji, juznoj africi, vozilo se na kipru, malti...verovatno u jos par zemalja....
ps mojne smarate o pravopisu i velikim slovima, ne radi mi caps locks
pre 10 godina
A citava nasa kultura se zasniva na tome da smo uzasno zaostali ali mislimo da smo najpametniji. Mi uglavnom stalno nekog mrzimo.
(Marko, 05. jun 2015 15:51)
Слажем се. Ево на пример ти и остала кардељева деца. Углавном сте после рата мрзели све који су имали неку имовину. Зато сте им ту имовину и отимали.
pre 10 godina
@ Nikola S
mogu da ti kazem da oni pojma nemaju o njihovom metrickom sistemu. kad budes imao prilike i dodjes ovde proveri sam. npr, pitaj ih koliko je inca 5ft, ili koliko je unci (ounces) 2 ipo galona, ili koliko je unci 5 i tri cetvrtine paundi. NEMAJU BLAGE VEZE i uglavnom ce ti reci, kao i za mnogo stvari inace, zasto da znam kada mogu da googlam, ili zasto da znam da racunam kada postoji digitron, ili zasto da znam bilo sta napamet kada ima zapisano u knjigama pa kad mi zatreba ja cu da nadjem da procitam. to je opravdanje za, necu da kazem glupost, ali neznanje sigurno.
pre 10 godina
"Ne znam za Mercedes i Audi ali u BMW-u kupljenim u SAD-u mozes da podesis km ili milje."
Pa ja znam ako ti ne znas. Vidis da BMW nisam citirao, a Mercedes i Audi jesam. Vidis evrospku TUPAVOST? Ameri stavili u Bjuika i milje i kilometre i celzijuse. Sto bi rekli: Budalu i vezan pas ujeda. Amerika zemlja sa ljudima sa svih strana i obicno su iz delova gde je metricki sitem. To Bjuik zna, ali Mercedes i Audi ne znaju. Idiotizam prve vrste.
pre 10 godina
a zasto Englezi voze levom stranom?!
(kris, 5. jun 2015 16:11)
Ne samo Englezi, već cijelo UK i Irska, a u Evropi još Malta i Cipar. Izvan Evrope, sav Commonwealth vozi lijevom stranom, uz dodatak Tajlanda, Indonezije i Japana. Interesantno je da se u dobrom dijelu Evrope do pred WWII, a u Švedskoj, Finsakoj i na Islandu i kasnije vozilo lijevom stranom, kao i u Portugalu, te u Madridu (ne u ostatku Španjolske). Zanimljivo je da se u zemljama koje su bile dio Austrougarske (Austrija, Mađarska, Češka, Slovačka, Bosna, Vojvodina, dijelovi Poljske, Ukrajine i Rumunjske) vozilo lijevom stranom, s izuzetkom Hrvatske, koja se držala desno.
pre 10 godina
zemljoposednik, 5. jun 2015 17:23, za one koji su ziveli ili zive tamo zna se da je Srbi najvise porede sa Jugoslavijom. A to se ogleda recimo i u lekarima, farmaceutima i mernim sistemima. Recimo lekar i farmaceut ako imaju dozvolu da rade u Ontariju nemaju pravo da rade u Britanskoj Kolumbiji. To je kao sto pravnik u Srbiji nije mogao da radi u Hrvatskoj. Metricki sistemi su uvedeni onako i ne prate narodne obicaje, niti je zelja naroda da prati taj zakon.
pre 10 godina
Zemaljska kugla je podeljena na 360stepeni.svaki stepen ima 60 minuta a dvaki minut 60 sekundi. Jedna sekunda je JEDNA NAUTICKA MILJA (AMERICKI SISTEM MERENJA)
Tako da je njihov sistem sa LOGICNE tacke gledanja mnogo prirodniji posto prati prirodu zemaljske kugle
pre 10 godina
Ne mere amerikanci u metrima, miljama...mere u dolarima!
pre 10 godina
He, he, znam ja mnogo bolje od vas, koje kuce nema za sta da ujede, kako stoje stvari sa Mercedesima i BMW-ima.
(Zoran, 5. jun 2015 18:12)
moze seljak iz sela ali selo iz seljaka ne, pa makar se preselio u Ameriku(ne odnosi se sa poljoprivrednike).
Podsecas me na moje komsije (u Nemackoj sam) koji koriste svaku priliku da pokazu leti u rodnom kraju kako su uspesniji od bivsih zemljaka jer rade u trafici u Nemackoj.Pretpostavljam da planiras neke lavove na ogradu da stavis
pre 10 godina
Šta znam, meni je to deo tog nekog posebnog šmeka koji Amerika ima. Možda bi mi bilo i čudno kad bi otišao pa video npr. ograničenje za brzinu u km umesto u miljama.
A i kad god idem u USA nemam nikakav problem sa preračunavanjem mera za dužinu, težinu, površinu, zapreminu... Sve one su iskazane u odnosu na metrički sistem. Jedino mi je komplikovano preračunavanje farenhajta u celzijuse kad gledam vremensku prognozu.
Na mnogim proizvodima je čak napisano i jednim i drugim sistemom. Sa druge strane, i kod nas npr. svu opremu za vodoinstalacije kupujemo u colima (inčima). Navoji i cevi su uvek izrazeni kao 1 col, 1/2 cola, 2/3 cola...
pre 10 godina
a zasto Englezi voze levom stranom?!
(kris, 5. jun 2015 16:11)
To je svojevremeno objasnio Timoti Bajford.
Na viteskim turnirima su se konjanici sa kopljima prilikom dvoboja kretali svojom desnom stranom jedan ka drugom.
Kretanje levom stranom znacilo je da "obracuna" nema.
A Englezi, k'o Englezi, postuju tradiciju, a kad magla padne na Lamans "skromno" kazu: Evropa je odsecena.
pre 10 godina
Jovo, care :)
pre 10 godina
@Waltz
10:30am je 10:30
a 10:00pm je 22:00
Druga je stvar, sto i mi nesvesno u govoru koristimo 10 uvece ili pola jedanaest pre podne, sto dodje na tvoje reci.
pre 10 godina
Kao sto je Srbija bila bisrr Otomanskog catstva tako je i USA. I mi smo veci Turci od Otomana kao i sto su Amerikanci veci Englezi od Engleza. Inace sistem se zove imperijalni. Ali bih uvrk kipio auto sa 100 kubnih stpa motorom i gepekom od 50. U Usa jos jedino ima potencijal da se nesto danas popravi. Svi ostali bi da vecno bude 1654.ta.
pre 10 godina
"Evo zasto:U mom Buick Enclave imam da postavim i km, milje, celzijuse i farenhajte, ali u Mercedesu, Audiju, koji se prave za Ameriku, nemam."
(Zoran, 05. jun 2015 15:23).
Zato sto je taj Buick isti i za trziste Kanade gde vazi metricki sistem. Audi i Mercedes prave autobile posebno za SAD a posebno za Kanadu.
pre 10 godina
Zato smo mi DJ-i i diskofili itekako familijarni sa inčima. 7" je gramofonska ploča single, 10" je E.P. a 12" je maxi-single formata LP.
pre 10 godina
@Zoran
Pa ti kupi BMW! You're welcome. ;)
---------------
Ineteresuju me samo V8 motori kod BMW-a i probao sam svasta, ali nisi cuo da popravlja gomilu motora V8 BMW ove godine, pocelo je jos pre 4, 5 meseci?
Neka hvala, necu ja da bacim 100.000 dolara, a posle da sedim kod majstora da mi menaj akumulatore i stosta jos, kao u ovom linku:
http://www.roadandtrack.com/car-culture/buying-maintenance/a25710/enginerdy-strange-connections-bmw-n63-v8/
A evo problema i sa motorm:
http://oppositelock.kinja.com/bmw-n63-recall-1688261428
He, he, znam ja mnogo bolje od vas, koje kuce nema za sta da ujede, kako stoje stvari sa Mercedesima i BMW-ima.
Ili recimo na kom se mestu nalazi Mercedes i BMW po reliability/pozdanosti?
Evo, u sredini:
http://pressroom.consumerreports.org/pressroom/2013/10/my-entry-5.html
U prevodu: KATASTROFA.
pre 10 godina
@Jova
Ti si bog :)
pre 10 godina
zorane nastavi da voziš američke automobile, dobićeš dosta opcija za te pare, verovatno i u japanskim.
ali mercedes je mercedes ;)
(porše, 5. jun 2015 16:47)
Mislis da su pare u pitanju? Sirotinja uvek tako misli. Sve sam ja probao do 120.000 dolara kola, S550, 750Li i S8. Mozda nesto i uzmem, ali TESKO. Ko je jednom imao ovog Bjuika TESKO da nadje ista sto pase cak i za duplo vece pare.
pre 10 godina
Jedan metar jednak je duljini puta koji u vakuumu prijeđe svjetlost za vrijeme od 1/299 792 458 sekunde.
Ovo je službena i jedina valjana definicija metra.
pre 10 godina
"Danas, SAD, Mjanmar i Liberija jedine su zemlje čije se merne jedinice zasnivaju na drugim sistemima."
Prevod za laike: SAD, nerazvijena emigrantska zemlja na 150. mestu po HDI i zemlja stvorena od strane SAD.
pre 10 godina
Za ove "dobronamerne" pacenike:
Radi se o Mecedesu S550 koji sam testirao, pa mi se javio covek i pita sta smo odlucili:
Hello,
We did not decide yet. Problem with Mercedes is that I do not like interior and exterior design, otherwise is fine. My daughter and wife like it, but I do not like to drive it in such interior. It is the best ride/interior quality, but design is the worst I have ever seen. Not my style at all. Mercedes/BMW reliability is in middle, but Audi is in first 5 places, 2 years ago.
pre 10 godina
"Jeste metarski sistem laksi. Jeste i celzius laksi."
Farenhajt je vise od 2 puta precizniji u odnosu na celzijus. Zasto imate u kolima po Evropi podesavanje na pola celzijusa? Pa zato sto i dalje je manje precizan od farenhajta.:) To je kao ona glupost sa milibarima gde se ceo pritisak vazduha krece u smesno malom rasponu.
pre 10 godina
zorane nastavi da voziš američke automobile, dobićeš dosta opcija za te pare, verovatno i u japanskim.
ali mercedes je mercedes ;)
(porše, 5. jun 2015 16:47)
Ti misli da ako neko dao 50.000 kes za Buick-a nema 100.000 kes za S550? Grdno se varas. Ko kupuje kola za kes u Americi taj ima MNOGO para. Samo da ti kazem da pored odlaska na skijanje, odlaska na more, odlaska deteta svake godine u Srbiju 2 puta, a mi jednom sa mesec i po odmora, ostaje nam CISTO USTEDJEVINE za jedan S550. Ali, ...kako da ti kazem, nije zlato sve sto sija.
pre 10 godina
@Voša
Jedan galon iznosi odprilike 3,78 l. To što je zapremina 4,7 l bi pre moglo da bude da bi izgledalo jeftinije. Zašto du na primer pakovanja pirinča 900gr. umesto 1kg.?
pre 10 godina
Čitava američka kultura se zasniva da su oni "mimo svijeta" i posebni pa tako i ovo.
Mnogo su iritantni i odbojni.
(Igor, 05. jun 2015 15:21)
Ti sigurno nikad nisi bio u Americi.
pre 10 godina
Ma isto ko nama sto je lakse da shvatimo koliko nesto kosta, kad na tv- u pricaju o milionima i milijardama dinara, uvek mi je lakse da shvatim o kojoj se sumi radi ako preracunam u evre :)
pre 10 godina
...kupim tečni prašak meriks a pakovanje je 4,7 l ...tj 1galon ...zašto nije 5 l ...?
(voša, 5. jun 2015 15:54)
To nema veze sa galonima, vec kao i sistem da je pakovanje cokolade 90g a ne 100g je to da se vecinja proizvodjaca odlucila da umesto da poveca cenu prizvoda, zadrzi istu cenu kao i pre ali smanji neto kolicinu. Pre ste kupovali 5l merixa za cenu za koju danas kupujete 4.7l
pre 10 godina
Meni je npr. zanimljivije pitanje zašto SPC ne pređe na Gregorijanski kalendar. Voleo bih da pročitam neki članak o tome. Ili npr. kako će SPC 2100. godine da objasni svojim vernicima zašto je odjednom ispalo da je Božić 8. Jan...
pre 10 godina
Čitava američka kultura se zasniva da su oni "mimo svijeta" i posebni pa tako i ovo. Mnogo su iritantni i odbojni.
(Igor, 5. jun 2015 15:21)
Pa takva je svaka kultura. Mimo sveta, posebni, ovo-ono. okreni se oko sebe: Tri puta se ljubimo, imamo krsnu slavu i gomilu drugih slicnih, uglavnom glupih obicaja koji su sigurno iritantni za nekog sa tvojim nivoom tolerancije.
pre 10 godina
I Kanada je zvanično na SI sistemu duže od 40godina ali se u narodu koriste imperijalne mere za dužinu i površinu, visoki ste 6 fita a ne 183cm, stan vam ima 1000 square feet a ne 91m2, kupujete 2 funte mesa a ne 900g, koristite leter size papira a ne A4, gradite sa 4x6 a ne sa gredama 10x15cm, čak i u unženjerskom računanju iako je zvanično SI sistem koriste se imperijalne jedinice (psf umesto MPa itd)... nekako se primio samo na benzinskim pumpama litar.
pre 10 godina
Tekst nije odgovorio na pitanje Zašto Amerikanci ne mere u metrima? Samo je konstatovao cinjenicu.
pre 10 godina
a zasto Englezi voze levom stranom?!
(kris, 5. jun 2015 16:11)
Razlog potice iz srednjeg veka. Vecina ljudi je desnoruko, tako da kada su konjanici bili na putevima, mogli su da koriste oruzije i dok su na konju na putu (jer se se kretali levom stranom). Iz tog istog razloga, veci deo kontinentalne Evrope je uveo pravilo da se saobracaj krece desnom stranom puta, tj da bi sprecili da se ljudi sukobljavaju direkno na putevima
pre 10 godina
Nadmeni bolidi i dve divljine,dovoljno je pogledati Sad, Mijanmar i Liberija
pre 10 godina
Amerikanci službeno mere u metrima. Ali ih prevode u stope jer je radna snaga sindikata obučena u stopama i ne mrda jer je to njihova sigurnost. Zato gradnja u Americi ima mnogo veću grešku nego u Evropi. Radnička klasa u Americi štiti samu sebe.
pre 10 godina
da 1 dl ide na 100 l vode, cesto usledi pitanje:"A kol'ko da stavim na 10 l?"
(Trovach, 5. jun 2015 16:15)
To sto mi danas zovemo "proporcija", nasi stari su zvali "PROSTO pravilo trojno".
A tek knjigovodja i procentni racun?
Kazes im pomnozi sa 1,2 , ili podeli sa 1,2 ,(20%-PDV) zavisi sta zelis. Da pogled "ubija", odavno bih bila mrtva.
pre 10 godina
Ne znam za Mercedes i Audi ali u BMW-u kupljenim u SAD-u mozes da podesis km ili milje. Kod mene na poslu se sve radi i u cm i u incima i u kg i u lb. Svi Ameri se dobro snalaze sa oba kod mene. Ja nikako da se izborim sa farenhajtima jer nema brzog racuna. I jedan savet, ova mrznja na svaki spomen SAD-a ili Zapada je poodavno postala smorena.
pre 10 godina
@Kol...Nije bas svakom lako da shvati metricki sistem. Kada musteriji prodajem neki pesticid i kazem (na primer) da 1 dl ide na 100 l vode, cesto usledi pitanje:"A kol'ko da stavim na 10 l?" Mozda oni spadaju u onu kategoriju koju ste naveli, ali onda ih ima zabrinjavajuce mnogo.
pre 10 godina
Jeste metarski sistem laksi. Jeste i celzius laksi. Ali je zato Americko casovno racunjanje prakticnije. 10:30am i 10pm umesto 22:30 i 10. Najpozeljnije je kombinovati najbolje.
pre 10 godina
Nas su ucili da je etalon metra cetrdesetomilioniti deo obima Ekvatora. Uvek sam se pitao zasto 40. 10ima vise smisla. A nisam znao da je pola meridijana 10.000 km. Sramota me je.
pre 10 godina
A kod nas i danas prevare jogurt prodaju na kilometar i prolazi im svakog dana.
pre 10 godina
To je samo stvar navike i potpuno je nebitno za nekog običnog pojedinca. Naravno dolazi se u problem kada amer otputuje negde isto kao i kad neko sa strane dođe u ameriku. Međutim navikavanje je brzo i lako. Ono što je zaista daleko bolje kod metrički sistema je primena u nauci i matematici zbog toga što su sve mere 10ti deo veće mere. Inace po mom skromnom mišljenju trebalo bi preći na oktalni sistem jer bi tada potpuno približili računarski i čovekov način računanja.
pre 10 godina
SI sistem je sjajan ali je tema veoma komplikovana. Amerikanci su sedamdesetih radili na tome da predju na SI, ali je u vreme Regana sve to stalo. Radi se o navikama ljudi, palci i stope se lakše shvataju, unca su dve supene kašike. Zemlja je ogromna, sa veoma razvijenim domaćim tržištem. Kanada je prešla na SI, ali cene u prodavicama i način na koji je pakovana roba pokazuje da su ljudima u glavi i dalje funte i unce. Amerika svakako treba da predje na SI, ali će to biti jako teško u praksi. Pogledajte format papira pa će vam biti jasno.
pre 10 godina
Isto kao što je u Srbiji Božić 7. januara. Nema veze logika i nauka, nego smo tako navikli, pa je stvar nacionalnog identiteta imati jedinicu za vreme koja ne radi.
pre 10 godina
"...Zbilja deluje cudno da neko odbija da prihvati nesto tako jednostavno...
(verba volant, 05. jun 2015 15:32)"
Ista star kao i sa SPC i gregorijanskim kalendarom. Idu mimo sveta, što bi rekli kod mene u selu...
pre 10 godina
Samo zato sto se prave pametni i na svaki nacin zele da budu posebni u odnosu na druge,zato ne prelaze na metricki sistem. Samo zbog toga. Smatraju da su svet za sebe i sami sebi dovoljni.
pre 10 godina
Metrički sistem bi bio stvarno extra. Ovde je malo ko vešt u baratanju merama. Baš skoro smo pričali ja i Ameri na poslu o odnosima yard, feet, inch, itd., i svako je imao svoje "mišljenje" Lol. A u pitanju su fakultetski obrazovani ljudi!
pre 10 godina
zorane nastavi da voziš američke automobile, dobićeš dosta opcija za te pare, verovatno i u japanskim.
ali mercedes je mercedes ;)
pre 10 godina
I posle kažu Srbi neće da prihvate inovacije i ne prilagođavaju se ostalom delu sveta.
pre 10 godina
Ekrani svih mogućih uređaja se i dalje označavaju u inčima, a ti isti ekrani (gotovo svi) proizvode se van Amerike?!
pre 10 godina
Skupo je prebaciti sve u metricki, a i navikli su na svoj sistem. Englezi su uveli metricki, ali jedva da ga koriste. Pitaj Engleza koliko je tezak i odgovorice ti u stonima (oko7kg). Pitaj ga koliko piva je popio, odgovorice u pintama, koliko je vozio u miljama itd. Najlakse je osudjivati, ali to je veliki i skup poduhvat, a moze im se i ovako. Da li bi ste vi menjali da ste u njihovoj kozi?
pre 10 godina
Za one koji ovo još nisu znali, a i one druge da ponove gradivo.
Razmak između železničkih šina u SAD je tačno 1,4351 m.
Zašto toliko?
Zašto što je toliki razmak između željezničkih šina britanske železnice.
Budući da su železnice u SAD počeli graditi Englezi, upotrebili su i u Americi istu meru.
A zašto u Engleskoj upotrebljavaju tu meru?
Zato što su prvi vagoni u Engleskoj izrađeni u radionici koja je pre izrade vagona proizvodila kočije. Za železničke vagone su upotrebili isto podvožje koje su pre koristili za kočije.
Zašto su za podvožja kočija upotrebljavali baš tu meru (1,4351 m)?
Zato što je razmak točkova na kočijama bio prilagođen starim evropskim putevima koji su imali tu širinu.
Zašto su putevi imali baš tu širinu?
Zato što su puteve napravili stari Rimljani tokom svojih osvajačkih pohoda.
Njihove dvokolice sa konjskom zapregom imale su tu meru.
A zašto su rimske dvokolice imale baš tu meru?
Zato što su zapregu konstruisali tako, da je bila široka tačno onoliko koliko su zahtijevale dve konjske guzice.
Konačno:
Američki space shuttle ima dva rezervoara za gorivo (SRB -Solid Rocket Booster), koje izrađuje firma Thiokol u saveznoj državi Utah.
Inženjeri koji su projektovali rezervoare hteli su napraviti šire, ali su bili ograničeni širinom železničkih tunela, kojima je prolazio voz sa rezervoarima. Širina tunela je određena razmakom šina.
Zaključak:
Najnapredniji primer američke tehnologije je zasnovan na temelju širine guzice rimskoga konja!
pre 10 godina
Izgleda ameri se drze ono sto mozes jednostavno kad mozes komplikovano.Cudim se da su usvojili i arapske brojeve.
pre 10 godina
a zasto Englezi voze levom stranom?!
pre 10 godina
Ja mislimd a je to super. Čak bi i mi trebali da izmislimo srpski metar, ili stopu ili stepen... Jes da kulturno nismo jaki da ga očuvamo ili nametnemo ali ako bi ga uklopili u neku proslavu ili festival moglo bi da prođe ako se dobro jede i loče.
Kao Srpska Nova Godina na primer.
pre 10 godina
Farenhajte u Celzijure, funte u kilograme, galone u litre, milje u kilometre...
pre 10 godina
1 metar je duzina koju predje svetlost u vakuumu za 1/300M sekundi.
pre 10 godina
Objasnio Sheldon Kuper u "Big bang theory" zasto. Inace, kada u ginekolozi na porodjaju procenjuju koliko je zena "otvorena", to izrazavaju u centimetrima, ne u incima. Za duzinu i zapreminu i nije tako tesko pretvarati mere, ali je malo teze preracunavati farenhajtove u celzijusove stepene.
pre 10 godina
Jeste, ne volite Ameriku a toliko pricate o njoj. Cak i B92 redovno pise o Americi a vi 'u Americi ne valja ovo, ne valja ono...'. To je isto kao kada sve devojke ogovaraju JEDNOG ISTOG frajera, on ne valja zbog toga, on ne valja zbog onoga, a sustina je ustvari da bi sve htele sa njim kao sto bismo i mi svi voleli da zivimo kao Amerikanci, odnosno da bar imamo njihov standard i da se osetimo mocni u odnosu na ostatak sveta.
Iza dobrog konja velika prasina
pre 10 godina
Čitava američka kultura se zasniva da su oni "mimo svijeta" i posebni pa tako i ovo.
Mnogo su iritantni i odbojni.
(Igor, 05. jun 2015 15:21)
A citava nasa kultura se zasniva na tome da smo uzasno zaostali ali mislimo da smo najpametniji. Mi uglavnom stalno nekog mrzimo.
pre 10 godina
Već su po ubistvima kao zemlje trećeg sveta a i ovde su u tom društvu.
pre 10 godina
...kupim tečni prašak meriks a pakovanje je 4,7 l ...tj 1galon ...zašto nije 5 l ...?
pre 10 godina
A tek kada bi Amerikanci koristili ćirilicu...! Koji bi to Stolz der Nation bio :)))
pre 10 godina
Prvo pogledajte svoje dvoriste:
http://www.convertunits.com/from/cm/to/alen+[Swedish]
pre 10 godina
Evo prepisanog sjajnog objašnjenja USA autora. Prenosim u originalu:
There are a lot of reasons, none of them particularly good.
(1) We've been a large enough economic power to be able to ignore the
pressure to conform to the rest of the world.
(2) Our decision makers are elected politicians, and the number of people
who will be irritated by a decision to change is sufficiently larger than
proponents of change to make it easier to vote against doing so.
(3) Our educational systems are happier with grade-school students working
in systems that their parents understand, and we don't care enough about
the longer learning curve for students in the sciences.
Notice that, in the long run, reason (3) will eventually cause us to fall
far enough behind that reason (1) may no longer be nearly as strong. At
that point, the pressures involved in reason (2) may change, and we may
eventually join the rest of the world.
pre 10 godina
Cim sam videla naslov, setila sam se ovog senzacionalnog promasaja Marsa.
Zbilja deluje cudno da neko odbija da prihvati nesto tako jednostavno. Kad uvedes eksponente, dimenzionalnu analizu sprovedes olovkom, za cas.
Sa druge strane, ljudi koji montiraju cevi malih precnika i kod nas radije koriste colove ( tehniku smo ucili od Nemaca ). Kad sam ih, davno,pitala zasto: stvili su palac pored cevi, i bilo mi je jasno.
pre 10 godina
@Zoran
Pa ti kupi BMW! You're welcome. ;)
pre 10 godina
Evo zasto:
U mom Buick Enclave imam da postavim i km, milje, celzijuse i farenhajte, ali u Mercedesu, Audiju, koji se prave za Ameriku, nemam.
pre 10 godina
@Kol
Ne možeš tako jednostrano da gledaš. Sve je stvar navike. Nama je komplikovan njihov sistem, koliko i njima naš. Iako, logički gledano, metrički je mnogo lakši. Ali kad ceo život sve meriš u jadama, stopama, farenhajtima, inčama...to ti je onda jednostavnije i prihvatljivije. Običnom čoveku je to muka, državi ogroman trošak. Nije to tako jednostavno "ajd da pređemo na metrički sistem i sve je super", pogotovo u tako velikoj zemlji koja je i dalje najjača ekonomska sila na svetu i nije previše ekonomski zavisna od ostatka sveta.
pre 10 godina
@Kol
Ako pitaš njih-i njima je njihov imperijalni način savršeno lak. Prosto su ceo svoj život u tome, potpuno im je logično baratanje miljama, stopama, inčima (ako je dužina u pitanju), sve konverzije, sve procene u svakodnevnom životu...
pre 10 godina
Čitava američka kultura se zasniva da su oni "mimo svijeta" i posebni pa tako i ovo.
Mnogo su iritantni i odbojni.
pre 10 godina
Jedno od najgenijalnijih resenja uopste je metricki sistem, lak i lagan za nauciti i primeniti pa sve ide na 10 napred ili nazad u zavisnosti od kolicine, samo idiot bi mogao da smatra metricki sistem kao komplikovan!
pre 10 godina
Za one koji ovo još nisu znali, a i one druge da ponove gradivo.
Razmak između železničkih šina u SAD je tačno 1,4351 m.
Zašto toliko?
Zašto što je toliki razmak između željezničkih šina britanske železnice.
Budući da su železnice u SAD počeli graditi Englezi, upotrebili su i u Americi istu meru.
A zašto u Engleskoj upotrebljavaju tu meru?
Zato što su prvi vagoni u Engleskoj izrađeni u radionici koja je pre izrade vagona proizvodila kočije. Za železničke vagone su upotrebili isto podvožje koje su pre koristili za kočije.
Zašto su za podvožja kočija upotrebljavali baš tu meru (1,4351 m)?
Zato što je razmak točkova na kočijama bio prilagođen starim evropskim putevima koji su imali tu širinu.
Zašto su putevi imali baš tu širinu?
Zato što su puteve napravili stari Rimljani tokom svojih osvajačkih pohoda.
Njihove dvokolice sa konjskom zapregom imale su tu meru.
A zašto su rimske dvokolice imale baš tu meru?
Zato što su zapregu konstruisali tako, da je bila široka tačno onoliko koliko su zahtijevale dve konjske guzice.
Konačno:
Američki space shuttle ima dva rezervoara za gorivo (SRB -Solid Rocket Booster), koje izrađuje firma Thiokol u saveznoj državi Utah.
Inženjeri koji su projektovali rezervoare hteli su napraviti šire, ali su bili ograničeni širinom železničkih tunela, kojima je prolazio voz sa rezervoarima. Širina tunela je određena razmakom šina.
Zaključak:
Najnapredniji primer američke tehnologije je zasnovan na temelju širine guzice rimskoga konja!
pre 10 godina
Jedno od najgenijalnijih resenja uopste je metricki sistem, lak i lagan za nauciti i primeniti pa sve ide na 10 napred ili nazad u zavisnosti od kolicine, samo idiot bi mogao da smatra metricki sistem kao komplikovan!
pre 10 godina
Čitava američka kultura se zasniva da su oni "mimo svijeta" i posebni pa tako i ovo.
Mnogo su iritantni i odbojni.
pre 10 godina
Ekrani svih mogućih uređaja se i dalje označavaju u inčima, a ti isti ekrani (gotovo svi) proizvode se van Amerike?!
pre 10 godina
Čitava američka kultura se zasniva da su oni "mimo svijeta" i posebni pa tako i ovo.
Mnogo su iritantni i odbojni.
(Igor, 05. jun 2015 15:21)
A citava nasa kultura se zasniva na tome da smo uzasno zaostali ali mislimo da smo najpametniji. Mi uglavnom stalno nekog mrzimo.
pre 10 godina
@Kol
Ako pitaš njih-i njima je njihov imperijalni način savršeno lak. Prosto su ceo svoj život u tome, potpuno im je logično baratanje miljama, stopama, inčima (ako je dužina u pitanju), sve konverzije, sve procene u svakodnevnom životu...
pre 10 godina
Cim sam videla naslov, setila sam se ovog senzacionalnog promasaja Marsa.
Zbilja deluje cudno da neko odbija da prihvati nesto tako jednostavno. Kad uvedes eksponente, dimenzionalnu analizu sprovedes olovkom, za cas.
Sa druge strane, ljudi koji montiraju cevi malih precnika i kod nas radije koriste colove ( tehniku smo ucili od Nemaca ). Kad sam ih, davno,pitala zasto: stvili su palac pored cevi, i bilo mi je jasno.
pre 10 godina
Metrički sistem bi bio stvarno extra. Ovde je malo ko vešt u baratanju merama. Baš skoro smo pričali ja i Ameri na poslu o odnosima yard, feet, inch, itd., i svako je imao svoje "mišljenje" Lol. A u pitanju su fakultetski obrazovani ljudi!
pre 10 godina
Isto kao što je u Srbiji Božić 7. januara. Nema veze logika i nauka, nego smo tako navikli, pa je stvar nacionalnog identiteta imati jedinicu za vreme koja ne radi.
pre 10 godina
"...Zbilja deluje cudno da neko odbija da prihvati nesto tako jednostavno...
(verba volant, 05. jun 2015 15:32)"
Ista star kao i sa SPC i gregorijanskim kalendarom. Idu mimo sveta, što bi rekli kod mene u selu...
pre 10 godina
Evo zasto:
U mom Buick Enclave imam da postavim i km, milje, celzijuse i farenhajte, ali u Mercedesu, Audiju, koji se prave za Ameriku, nemam.
pre 10 godina
...kupim tečni prašak meriks a pakovanje je 4,7 l ...tj 1galon ...zašto nije 5 l ...?
pre 10 godina
I posle kažu Srbi neće da prihvate inovacije i ne prilagođavaju se ostalom delu sveta.
pre 10 godina
Skupo je prebaciti sve u metricki, a i navikli su na svoj sistem. Englezi su uveli metricki, ali jedva da ga koriste. Pitaj Engleza koliko je tezak i odgovorice ti u stonima (oko7kg). Pitaj ga koliko piva je popio, odgovorice u pintama, koliko je vozio u miljama itd. Najlakse je osudjivati, ali to je veliki i skup poduhvat, a moze im se i ovako. Da li bi ste vi menjali da ste u njihovoj kozi?
pre 10 godina
Farenhajte u Celzijure, funte u kilograme, galone u litre, milje u kilometre...
pre 10 godina
A tek kada bi Amerikanci koristili ćirilicu...! Koji bi to Stolz der Nation bio :)))
pre 10 godina
a zasto Englezi voze levom stranom?!
pre 10 godina
Već su po ubistvima kao zemlje trećeg sveta a i ovde su u tom društvu.
pre 10 godina
Jeste, ne volite Ameriku a toliko pricate o njoj. Cak i B92 redovno pise o Americi a vi 'u Americi ne valja ovo, ne valja ono...'. To je isto kao kada sve devojke ogovaraju JEDNOG ISTOG frajera, on ne valja zbog toga, on ne valja zbog onoga, a sustina je ustvari da bi sve htele sa njim kao sto bismo i mi svi voleli da zivimo kao Amerikanci, odnosno da bar imamo njihov standard i da se osetimo mocni u odnosu na ostatak sveta.
Iza dobrog konja velika prasina
pre 10 godina
Nas su ucili da je etalon metra cetrdesetomilioniti deo obima Ekvatora. Uvek sam se pitao zasto 40. 10ima vise smisla. A nisam znao da je pola meridijana 10.000 km. Sramota me je.
pre 10 godina
He, he, znam ja mnogo bolje od vas, koje kuce nema za sta da ujede, kako stoje stvari sa Mercedesima i BMW-ima.
(Zoran, 5. jun 2015 18:12)
moze seljak iz sela ali selo iz seljaka ne, pa makar se preselio u Ameriku(ne odnosi se sa poljoprivrednike).
Podsecas me na moje komsije (u Nemackoj sam) koji koriste svaku priliku da pokazu leti u rodnom kraju kako su uspesniji od bivsih zemljaka jer rade u trafici u Nemackoj.Pretpostavljam da planiras neke lavove na ogradu da stavis
pre 10 godina
zorane nastavi da voziš američke automobile, dobićeš dosta opcija za te pare, verovatno i u japanskim.
ali mercedes je mercedes ;)
pre 10 godina
Evo prepisanog sjajnog objašnjenja USA autora. Prenosim u originalu:
There are a lot of reasons, none of them particularly good.
(1) We've been a large enough economic power to be able to ignore the
pressure to conform to the rest of the world.
(2) Our decision makers are elected politicians, and the number of people
who will be irritated by a decision to change is sufficiently larger than
proponents of change to make it easier to vote against doing so.
(3) Our educational systems are happier with grade-school students working
in systems that their parents understand, and we don't care enough about
the longer learning curve for students in the sciences.
Notice that, in the long run, reason (3) will eventually cause us to fall
far enough behind that reason (1) may no longer be nearly as strong. At
that point, the pressures involved in reason (2) may change, and we may
eventually join the rest of the world.
pre 10 godina
SI sistem je sjajan ali je tema veoma komplikovana. Amerikanci su sedamdesetih radili na tome da predju na SI, ali je u vreme Regana sve to stalo. Radi se o navikama ljudi, palci i stope se lakše shvataju, unca su dve supene kašike. Zemlja je ogromna, sa veoma razvijenim domaćim tržištem. Kanada je prešla na SI, ali cene u prodavicama i način na koji je pakovana roba pokazuje da su ljudima u glavi i dalje funte i unce. Amerika svakako treba da predje na SI, ali će to biti jako teško u praksi. Pogledajte format papira pa će vam biti jasno.
pre 10 godina
A kod nas i danas prevare jogurt prodaju na kilometar i prolazi im svakog dana.
pre 10 godina
Meni je npr. zanimljivije pitanje zašto SPC ne pređe na Gregorijanski kalendar. Voleo bih da pročitam neki članak o tome. Ili npr. kako će SPC 2100. godine da objasni svojim vernicima zašto je odjednom ispalo da je Božić 8. Jan...
pre 10 godina
Objasnio Sheldon Kuper u "Big bang theory" zasto. Inace, kada u ginekolozi na porodjaju procenjuju koliko je zena "otvorena", to izrazavaju u centimetrima, ne u incima. Za duzinu i zapreminu i nije tako tesko pretvarati mere, ali je malo teze preracunavati farenhajtove u celzijusove stepene.
pre 10 godina
A citava nasa kultura se zasniva na tome da smo uzasno zaostali ali mislimo da smo najpametniji. Mi uglavnom stalno nekog mrzimo.
(Marko, 05. jun 2015 15:51)
Слажем се. Ево на пример ти и остала кардељева деца. Углавном сте после рата мрзели све који су имали неку имовину. Зато сте им ту имовину и отимали.
pre 10 godina
Čitava američka kultura se zasniva da su oni "mimo svijeta" i posebni pa tako i ovo. Mnogo su iritantni i odbojni.
(Igor, 5. jun 2015 15:21)
Pa takva je svaka kultura. Mimo sveta, posebni, ovo-ono. okreni se oko sebe: Tri puta se ljubimo, imamo krsnu slavu i gomilu drugih slicnih, uglavnom glupih obicaja koji su sigurno iritantni za nekog sa tvojim nivoom tolerancije.
pre 10 godina
Ne mere amerikanci u metrima, miljama...mere u dolarima!
pre 10 godina
...kupim tečni prašak meriks a pakovanje je 4,7 l ...tj 1galon ...zašto nije 5 l ...?
(voša, 5. jun 2015 15:54)
To nema veze sa galonima, vec kao i sistem da je pakovanje cokolade 90g a ne 100g je to da se vecinja proizvodjaca odlucila da umesto da poveca cenu prizvoda, zadrzi istu cenu kao i pre ali smanji neto kolicinu. Pre ste kupovali 5l merixa za cenu za koju danas kupujete 4.7l
pre 10 godina
@Zoran
Pa ti kupi BMW! You're welcome. ;)
pre 10 godina
@Kol...Nije bas svakom lako da shvati metricki sistem. Kada musteriji prodajem neki pesticid i kazem (na primer) da 1 dl ide na 100 l vode, cesto usledi pitanje:"A kol'ko da stavim na 10 l?" Mozda oni spadaju u onu kategoriju koju ste naveli, ali onda ih ima zabrinjavajuce mnogo.
pre 10 godina
a zasto Englezi voze levom stranom?!
(kris, 5. jun 2015 16:11)
To je svojevremeno objasnio Timoti Bajford.
Na viteskim turnirima su se konjanici sa kopljima prilikom dvoboja kretali svojom desnom stranom jedan ka drugom.
Kretanje levom stranom znacilo je da "obracuna" nema.
A Englezi, k'o Englezi, postuju tradiciju, a kad magla padne na Lamans "skromno" kazu: Evropa je odsecena.
pre 10 godina
@Kol
Ne možeš tako jednostrano da gledaš. Sve je stvar navike. Nama je komplikovan njihov sistem, koliko i njima naš. Iako, logički gledano, metrički je mnogo lakši. Ali kad ceo život sve meriš u jadama, stopama, farenhajtima, inčama...to ti je onda jednostavnije i prihvatljivije. Običnom čoveku je to muka, državi ogroman trošak. Nije to tako jednostavno "ajd da pređemo na metrički sistem i sve je super", pogotovo u tako velikoj zemlji koja je i dalje najjača ekonomska sila na svetu i nije previše ekonomski zavisna od ostatka sveta.
pre 10 godina
a zasto Englezi voze levom stranom?!
(kris, 5. jun 2015 16:11)
Razlog potice iz srednjeg veka. Vecina ljudi je desnoruko, tako da kada su konjanici bili na putevima, mogli su da koriste oruzije i dok su na konju na putu (jer se se kretali levom stranom). Iz tog istog razloga, veci deo kontinentalne Evrope je uveo pravilo da se saobracaj krece desnom stranom puta, tj da bi sprecili da se ljudi sukobljavaju direkno na putevima
pre 10 godina
Jedan metar jednak je duljini puta koji u vakuumu prijeđe svjetlost za vrijeme od 1/299 792 458 sekunde.
Ovo je službena i jedina valjana definicija metra.
pre 10 godina
Ja mislimd a je to super. Čak bi i mi trebali da izmislimo srpski metar, ili stopu ili stepen... Jes da kulturno nismo jaki da ga očuvamo ili nametnemo ali ako bi ga uklopili u neku proslavu ili festival moglo bi da prođe ako se dobro jede i loče.
Kao Srpska Nova Godina na primer.
pre 10 godina
Tekst nije odgovorio na pitanje Zašto Amerikanci ne mere u metrima? Samo je konstatovao cinjenicu.
pre 10 godina
Čitava američka kultura se zasniva da su oni "mimo svijeta" i posebni pa tako i ovo.
Mnogo su iritantni i odbojni.
(Igor, 05. jun 2015 15:21)
Ti sigurno nikad nisi bio u Americi.
pre 10 godina
"Evo zasto:U mom Buick Enclave imam da postavim i km, milje, celzijuse i farenhajte, ali u Mercedesu, Audiju, koji se prave za Ameriku, nemam."
(Zoran, 05. jun 2015 15:23).
Zato sto je taj Buick isti i za trziste Kanade gde vazi metricki sistem. Audi i Mercedes prave autobile posebno za SAD a posebno za Kanadu.
pre 10 godina
Ne znam za Mercedes i Audi ali u BMW-u kupljenim u SAD-u mozes da podesis km ili milje. Kod mene na poslu se sve radi i u cm i u incima i u kg i u lb. Svi Ameri se dobro snalaze sa oba kod mene. Ja nikako da se izborim sa farenhajtima jer nema brzog racuna. I jedan savet, ova mrznja na svaki spomen SAD-a ili Zapada je poodavno postala smorena.
pre 10 godina
@ Nikola S
mogu da ti kazem da oni pojma nemaju o njihovom metrickom sistemu. kad budes imao prilike i dodjes ovde proveri sam. npr, pitaj ih koliko je inca 5ft, ili koliko je unci (ounces) 2 ipo galona, ili koliko je unci 5 i tri cetvrtine paundi. NEMAJU BLAGE VEZE i uglavnom ce ti reci, kao i za mnogo stvari inace, zasto da znam kada mogu da googlam, ili zasto da znam da racunam kada postoji digitron, ili zasto da znam bilo sta napamet kada ima zapisano u knjigama pa kad mi zatreba ja cu da nadjem da procitam. to je opravdanje za, necu da kazem glupost, ali neznanje sigurno.
pre 10 godina
@ Bljuta
Farenhajt-Celzijus se preracunava tako sto se stepenu u F oduzme 32,pa se to podeli sa dva. Dobija se Celzijus sa greskom od oko - 1C,sto je prilicno tacno za svakodnevnu upotrebu. Npr. 90F-32= 58:2=26C.
Za one koji ne znaju 32F je 0C. Ako se dobro secam casova fizike i hemije Farenhajt se oslanja na zivu,a Celzijus na vodu,naravno tj. stepen mrznjenja.
Inace mislim da je imperijalni/standardni sistem uzasno rogobatan i apsolutno van svake logike. Nista nije "okruglo". Jer npr. 1fita=12inca, 3 fite =1 jarda,ne znam koliko fita ili jardi ima milja. I mnogo manje precizno od SI sistema. Konkretno,gedora 1/4 je 1/4 od cola/inca sto je 6-6,5 gedora/kljuc kod nas. Ili 7/8,3/4, sto je vrlo neprecizno i rogobatno u odnosu na metricke gedore. Sve je tako nelogicno u odnosu na SI. Inace mislim da ce Amerikanci vremenom potpuno preci
na SI,jer su ipak pod pritiskom sveta
i citave civilizacije da kazem. Koka kola pakuje u L i u SAD. Japanski i nemacki auto delovi su metricki. Tako da se alat vec pravi u dve mere i mehanicari znaju. Kada gledaju OI sve je metricki, i realan zivot sveta i odnosi sa svetom ce ih naterati da predju skroz na SI,samo treba jos vremena. Ali najsmesnije je sto ih buni 0-24h vreme. :)) Video sam jednom da neki po kancelarijama drze tabelu za vreme. :) :)
pre 10 godina
@Waltz
10:30am je 10:30
a 10:00pm je 22:00
Druga je stvar, sto i mi nesvesno u govoru koristimo 10 uvece ili pola jedanaest pre podne, sto dodje na tvoje reci.
pre 10 godina
Ti misli da ako neko dao 50.000 kes za Buick-a nema 100.000 kes za S550? Grdno se varas. Ko kupuje kola za kes u Americi taj ima MNOGO para. Samo da ti kazem da pored odlaska na skijanje, odlaska na more, odlaska deteta svake godine u Srbiju 2 puta, a mi jednom sa mesec i po odmora, ostaje nam CISTO USTEDJEVINE za jedan S550. Ali, ...kako da ti kazem, nije zlato sve sto sija.
(Zoran, 5. jun 2015 18:27)
Totalno te razumem ja sam gledao da uzmem Lexus LS pa sam ipak na kraju uzeo Toyotu Avensis
Lepo je sto imas "MNOGO" para ali malo je jadno sto se time hvalis na internetu
pre 10 godina
a zasto Englezi voze levom stranom?!
To sam i ja pitao par engleza, odgovor je bio a sto vi vozite desnom stranom, mi smo izmislili kola, mi smo prvi poceli da vozimo levom...znaci vi evropljani ste promenili....
btw levom se vozi i u australiji, juznoj africi, vozilo se na kipru, malti...verovatno u jos par zemalja....
ps mojne smarate o pravopisu i velikim slovima, ne radi mi caps locks
pre 10 godina
I Kanada je zvanično na SI sistemu duže od 40godina ali se u narodu koriste imperijalne mere za dužinu i površinu, visoki ste 6 fita a ne 183cm, stan vam ima 1000 square feet a ne 91m2, kupujete 2 funte mesa a ne 900g, koristite leter size papira a ne A4, gradite sa 4x6 a ne sa gredama 10x15cm, čak i u unženjerskom računanju iako je zvanično SI sistem koriste se imperijalne jedinice (psf umesto MPa itd)... nekako se primio samo na benzinskim pumpama litar.
pre 10 godina
Ma isto ko nama sto je lakse da shvatimo koliko nesto kosta, kad na tv- u pricaju o milionima i milijardama dinara, uvek mi je lakse da shvatim o kojoj se sumi radi ako preracunam u evre :)
pre 10 godina
S druge strane, zašto mi računamo veličine ekrana monitora, tableta i mobilnih telefona u inčima? TV ekrane smo decenijama računali u cm a sada smo i njih počeli u inčima. Globalizacija, malo mi Amerima, malo oni nama.
pre 10 godina
Jeste metarski sistem laksi. Jeste i celzius laksi. Ali je zato Americko casovno racunjanje prakticnije. 10:30am i 10pm umesto 22:30 i 10. Najpozeljnije je kombinovati najbolje.
pre 10 godina
Amerikanci službeno mere u metrima. Ali ih prevode u stope jer je radna snaga sindikata obučena u stopama i ne mrda jer je to njihova sigurnost. Zato gradnja u Americi ima mnogo veću grešku nego u Evropi. Radnička klasa u Americi štiti samu sebe.
pre 10 godina
@Voša
Jedan galon iznosi odprilike 3,78 l. To što je zapremina 4,7 l bi pre moglo da bude da bi izgledalo jeftinije. Zašto du na primer pakovanja pirinča 900gr. umesto 1kg.?
pre 10 godina
da 1 dl ide na 100 l vode, cesto usledi pitanje:"A kol'ko da stavim na 10 l?"
(Trovach, 5. jun 2015 16:15)
To sto mi danas zovemo "proporcija", nasi stari su zvali "PROSTO pravilo trojno".
A tek knjigovodja i procentni racun?
Kazes im pomnozi sa 1,2 , ili podeli sa 1,2 ,(20%-PDV) zavisi sta zelis. Da pogled "ubija", odavno bih bila mrtva.
pre 10 godina
1 metar je duzina koju predje svetlost u vakuumu za 1/300M sekundi.
pre 10 godina
Prvo pogledajte svoje dvoriste:
http://www.convertunits.com/from/cm/to/alen+[Swedish]
pre 10 godina
To je samo stvar navike i potpuno je nebitno za nekog običnog pojedinca. Naravno dolazi se u problem kada amer otputuje negde isto kao i kad neko sa strane dođe u ameriku. Međutim navikavanje je brzo i lako. Ono što je zaista daleko bolje kod metrički sistema je primena u nauci i matematici zbog toga što su sve mere 10ti deo veće mere. Inace po mom skromnom mišljenju trebalo bi preći na oktalni sistem jer bi tada potpuno približili računarski i čovekov način računanja.
pre 10 godina
Jova je moj idol! Komentar godine!
pre 10 godina
"Danas, SAD, Mjanmar i Liberija jedine su zemlje čije se merne jedinice zasnivaju na drugim sistemima."
Prevod za laike: SAD, nerazvijena emigrantska zemlja na 150. mestu po HDI i zemlja stvorena od strane SAD.
pre 10 godina
zorane nastavi da voziš američke automobile, dobićeš dosta opcija za te pare, verovatno i u japanskim.
ali mercedes je mercedes ;)
(porše, 5. jun 2015 16:47)
Ti misli da ako neko dao 50.000 kes za Buick-a nema 100.000 kes za S550? Grdno se varas. Ko kupuje kola za kes u Americi taj ima MNOGO para. Samo da ti kazem da pored odlaska na skijanje, odlaska na more, odlaska deteta svake godine u Srbiju 2 puta, a mi jednom sa mesec i po odmora, ostaje nam CISTO USTEDJEVINE za jedan S550. Ali, ...kako da ti kazem, nije zlato sve sto sija.
pre 10 godina
Zato smo mi DJ-i i diskofili itekako familijarni sa inčima. 7" je gramofonska ploča single, 10" je E.P. a 12" je maxi-single formata LP.
pre 10 godina
...kupim tečni prašak meriks a pakovanje je 4,7 l ...tj 1galon ...zašto nije 5 l ...?
(voša, 05. jun 2015 15:54)
Za sledeci put, galon je 3,78 l. Poz
pre 10 godina
@Zoran
Evo ja sam za to da se od sada sve merne jedinice u SAD, pa i jedinice duzine, nazovu po tebi! Dakle, nije ni metar ni jard, nego Zoran. Molim lepo.
Da se pitam, po tebi bih nazvao i jedinice znanja, pameti, lepote, finansijske moci, "cool factor-a", itd. itd....
Totalno onako usput da pitam, posto rece da te samo interesuju V8 motori, koji motor ima tvoj Buick?
What a joke.
S' nepostovanjem,
Tvoj Deda
pre 10 godina
Nadmeni bolidi i dve divljine,dovoljno je pogledati Sad, Mijanmar i Liberija
pre 10 godina
Jovo, care :)
pre 10 godina
Kao sto je Srbija bila bisrr Otomanskog catstva tako je i USA. I mi smo veci Turci od Otomana kao i sto su Amerikanci veci Englezi od Engleza. Inace sistem se zove imperijalni. Ali bih uvrk kipio auto sa 100 kubnih stpa motorom i gepekom od 50. U Usa jos jedino ima potencijal da se nesto danas popravi. Svi ostali bi da vecno bude 1654.ta.
pre 10 godina
a zasto Englezi voze levom stranom?!
(kris, 5. jun 2015 16:11)
Ne samo Englezi, već cijelo UK i Irska, a u Evropi još Malta i Cipar. Izvan Evrope, sav Commonwealth vozi lijevom stranom, uz dodatak Tajlanda, Indonezije i Japana. Interesantno je da se u dobrom dijelu Evrope do pred WWII, a u Švedskoj, Finsakoj i na Islandu i kasnije vozilo lijevom stranom, kao i u Portugalu, te u Madridu (ne u ostatku Španjolske). Zanimljivo je da se u zemljama koje su bile dio Austrougarske (Austrija, Mađarska, Češka, Slovačka, Bosna, Vojvodina, dijelovi Poljske, Ukrajine i Rumunjske) vozilo lijevom stranom, s izuzetkom Hrvatske, koja se držala desno.
pre 10 godina
Izgleda ameri se drze ono sto mozes jednostavno kad mozes komplikovano.Cudim se da su usvojili i arapske brojeve.
pre 10 godina
zorane nastavi da voziš američke automobile, dobićeš dosta opcija za te pare, verovatno i u japanskim.
ali mercedes je mercedes ;)
(porše, 5. jun 2015 16:47)
Mislis da su pare u pitanju? Sirotinja uvek tako misli. Sve sam ja probao do 120.000 dolara kola, S550, 750Li i S8. Mozda nesto i uzmem, ali TESKO. Ko je jednom imao ovog Bjuika TESKO da nadje ista sto pase cak i za duplo vece pare.
pre 10 godina
Šta znam, meni je to deo tog nekog posebnog šmeka koji Amerika ima. Možda bi mi bilo i čudno kad bi otišao pa video npr. ograničenje za brzinu u km umesto u miljama.
A i kad god idem u USA nemam nikakav problem sa preračunavanjem mera za dužinu, težinu, površinu, zapreminu... Sve one su iskazane u odnosu na metrički sistem. Jedino mi je komplikovano preračunavanje farenhajta u celzijuse kad gledam vremensku prognozu.
Na mnogim proizvodima je čak napisano i jednim i drugim sistemom. Sa druge strane, i kod nas npr. svu opremu za vodoinstalacije kupujemo u colima (inčima). Navoji i cevi su uvek izrazeni kao 1 col, 1/2 cola, 2/3 cola...
pre 10 godina
@Jova
Ti si bog :)
pre 10 godina
"Ne znam za Mercedes i Audi ali u BMW-u kupljenim u SAD-u mozes da podesis km ili milje."
Pa ja znam ako ti ne znas. Vidis da BMW nisam citirao, a Mercedes i Audi jesam. Vidis evrospku TUPAVOST? Ameri stavili u Bjuika i milje i kilometre i celzijuse. Sto bi rekli: Budalu i vezan pas ujeda. Amerika zemlja sa ljudima sa svih strana i obicno su iz delova gde je metricki sitem. To Bjuik zna, ali Mercedes i Audi ne znaju. Idiotizam prve vrste.
pre 10 godina
@(EU Citizen, 6. jun 2015 11:08)
Da, bas su pametni. Hajde to za duzine, povrsine, zapreminu, ali sta rade sa izvedenim jedinicama? U kojim jedinicama iskazuju silu, rad, snagu?
"Ubijaju" se od preracunjavanja. (bezveze trose megabajte)
Mene nervira i to sto minut ima 60 sekundi, sat 3600, a dan 86400, pa mi treba "racunaljka" kad sredjujem jedinice.
"Normalni" ljudi su shvatili da je Paskal previse mali pa su "uveli" Bar (blizi pameti, jednoj atmosferi, ili jos "ilustrativnijoj" velicini 10 metara vodenog stuba).
Ljudi su vec napisali : njihova "zatucanost" po tom pitanju je identicna upotrebi julijanskog kalendara.
Tek da te podsetim, sluzbeni (laicki) kalendar u "zatucanoj" Srbiji je gregorijanski.
Postoji li ista na tom Zapadu sto nije idealno, i sto bi moglo da se bar malo dovede u pitanje.
Cuj ga samo: SI sistem "komunjarska" ujdurma.
pre 10 godina
Kazem da je sa celzujusom lakse. Nula kao sredina je lakse za orjentaciju. Nije bitno sta je preciznije, jer pola stepena ne moze ni da se oseti. A celzujusu i mozemo dodati manje jedinice 37.5 C ako nam bas treba za nauku.
pre 10 godina
Samo zato sto se prave pametni i na svaki nacin zele da budu posebni u odnosu na druge,zato ne prelaze na metricki sistem. Samo zbog toga. Smatraju da su svet za sebe i sami sebi dovoljni.
pre 10 godina
Za ove "dobronamerne" pacenike:
Radi se o Mecedesu S550 koji sam testirao, pa mi se javio covek i pita sta smo odlucili:
Hello,
We did not decide yet. Problem with Mercedes is that I do not like interior and exterior design, otherwise is fine. My daughter and wife like it, but I do not like to drive it in such interior. It is the best ride/interior quality, but design is the worst I have ever seen. Not my style at all. Mercedes/BMW reliability is in middle, but Audi is in first 5 places, 2 years ago.
pre 10 godina
Zato sto Amerikom vladaju Englezi koji ni u svojoj zemlji ne prihvataju metricko racunanje. Ko poznaje Engleza zna koliko je on arogantan i misli da je iznad drugih - ljudi, naroda, nacija...
pre 10 godina
Sve, sve, ali 03/04/2015 moze biti i treci april i cetvrti mart, kako ko zeli da procita...
pre 10 godina
Gresis za Fahrenhejt-e, 90F je 32C.. I tvoja računica nije tačna i ne može se praktikovati..
pre 10 godina
Jovo molim te budi premijer, spasi nas!
pre 10 godina
@aca
Sto se tice kalendara, Milutin Milankovic je projektovao pre skoro 100 god (1923 god) kalendar koji bi se do 2800 god poklapao sa Gregorijanskim. Nazvan je reformisani (revidirani) julijanski kalendar. Crkveno je nacelno prihvacen, kako od strane SPC, tako i od strane ostalih koji koriste julijanski kalendar. Ipak, stalno ga odlazu sa primenom posto se vrh Crkve plasi da bi pocetkom primene novog kalendara doslo do raskola medju vernicima. Koga zanima detaljnije, link je:
http://sh.m.wikipedia.org/wiki/Revidirani_julijanski_kalendar
I veliki pozdrav za Zorana, covek je definitivno uspeo u zivotu dok nema drugog posla nego da se raspravlja sa komentatorima. (PS. Skromnost je vrlina)
pre 10 godina
"Meni je kum koji živi u SAD rekao da je najlakši način za pretvaranje F u C i obratno sledeći: iz F u C ide minus 32 pa puta 5/9; iz C u F plus 32 pa puta 9/5."
Znaci da probam - 100F je jednako (100 - 32) * 5/9 a to je 37.778 C. Sad hocu obratno da vidim koliko je to u F znaci (37.778 + 32) * 9/5 a to je 125.6 F?!?
Znaci 100F je u stvari 125F! Alal vera i za tebe i za kuma :P :P
pre 10 godina
"Jeste metarski sistem laksi. Jeste i celzius laksi."
Farenhajt je vise od 2 puta precizniji u odnosu na celzijus. Zasto imate u kolima po Evropi podesavanje na pola celzijusa? Pa zato sto i dalje je manje precizan od farenhajta.:) To je kao ona glupost sa milibarima gde se ceo pritisak vazduha krece u smesno malom rasponu.
pre 10 godina
Zemaljska kugla je podeljena na 360stepeni.svaki stepen ima 60 minuta a dvaki minut 60 sekundi. Jedna sekunda je JEDNA NAUTICKA MILJA (AMERICKI SISTEM MERENJA)
Tako da je njihov sistem sa LOGICNE tacke gledanja mnogo prirodniji posto prati prirodu zemaljske kugle
pre 10 godina
Radi se samo o konvencijama i iskustvu.
Kada se rodimo, iskustvo je nula.
Kasnije, neko razvija reference npr temperature u C a neko u F.
Ako nam je data neka vrednost, ne moramo da izlazimo napolje da shvatimo da li je hladno ili toplo.
Mera za vreme je jedinstvena, sto je neophodno.
pre 10 godina
@Zoran
Pa ti kupi BMW! You're welcome. ;)
---------------
Ineteresuju me samo V8 motori kod BMW-a i probao sam svasta, ali nisi cuo da popravlja gomilu motora V8 BMW ove godine, pocelo je jos pre 4, 5 meseci?
Neka hvala, necu ja da bacim 100.000 dolara, a posle da sedim kod majstora da mi menaj akumulatore i stosta jos, kao u ovom linku:
http://www.roadandtrack.com/car-culture/buying-maintenance/a25710/enginerdy-strange-connections-bmw-n63-v8/
A evo problema i sa motorm:
http://oppositelock.kinja.com/bmw-n63-recall-1688261428
He, he, znam ja mnogo bolje od vas, koje kuce nema za sta da ujede, kako stoje stvari sa Mercedesima i BMW-ima.
Ili recimo na kom se mestu nalazi Mercedes i BMW po reliability/pozdanosti?
Evo, u sredini:
http://pressroom.consumerreports.org/pressroom/2013/10/my-entry-5.html
U prevodu: KATASTROFA.
pre 10 godina
zemljoposednik, 5. jun 2015 17:23, za one koji su ziveli ili zive tamo zna se da je Srbi najvise porede sa Jugoslavijom. A to se ogleda recimo i u lekarima, farmaceutima i mernim sistemima. Recimo lekar i farmaceut ako imaju dozvolu da rade u Ontariju nemaju pravo da rade u Britanskoj Kolumbiji. To je kao sto pravnik u Srbiji nije mogao da radi u Hrvatskoj. Metricki sistemi su uvedeni onako i ne prate narodne obicaje, niti je zelja naroda da prati taj zakon.
pre 10 godina
Amerikanci će možda nekad i preći na metrički sistem, ali Eglezi neće nikad!
pre 10 godina
Koliki je otpor da se predje na metricki sistem u americi, banalna stvar, ali je normalno za njih da se mijenjaju, cijepaju, drzave i uredjenja, pa i po cijenu zivota raznih naroda. Ma kakvi su to divljaci. Treba nama u svakoj balkanskoj drzavici po jedan drug Tito, odnosno gospodin Tito. Ne znamo mi drugacije. Kad je kod nas u istoriji funkcionisala demokratija i kapitalizam. Nikada.
pre 10 godina
Meni je kum koji živi u SAD rekao da je najlakši način za pretvaranje F u C i obratno sledeći: iz F u C ide minus 32 pa puta 5/9; iz C u F plus 32 pa puta 9/5. To je sasvim dovoljno za normalne potrebe, ko radi na zahtevnijim hemijsko - tehnološkim procesima neka računa preciznije. Takođe tvrdi da su njihove "colovne" mere sačuvaj Bože neprecizne i "odoka" što se tiče ručnog alata, ja mu verujem jer je i ovde bio poznat kao neko ko ume da popravi sve što radi na tečno gorivo ili struju. Toliko, hvala.
pre 10 godina
zasto Englezi voze levom stranom?!
(kris, 5. jun 2015 16:11
Zato da bi jahac mogao da izvuce mac u slucaju potrebe. S obzirom da su ljudi pretezno desnjaci, lakse je i prirodnije kada se protivnik nalazi sa desne strane, kao sto se i puska stavlja na desno rame i kroz nisan gleda desnim okom.
@verba volant: zakljucak nije logican, nije prirodno da desnom rukom drzis koplje da bi preko celog svog tela i ledja konja gadjao protivnika sa svoje leve strane.
pre 10 godina
Ja to percipiram potpuno isto kao Amerikanci, galon, funta i unca su za mene simbolično sloboda, tržište, kapitalizam, individualizam, a francuski metrički sistem komunjarenje, birokratija, državna tiranija i pljačka. Nadam se da Amerika nikada neće prihvatiti metrički sistem, i prilično sam siguran da je ta nada sasvim realna, jer je to jedna zdrva zemlja, možda i jedina na svetu od većih država, i ljudi pre svega cene svoju slobodu i nezavisnost, a meri sistem je, makar u toj simboličnoj ravni, jedan od njenih atributa :)
pre 10 godina
Jova pobijedio! :-)
pre 10 godina
@djokica...U tom slucaju Englezi lazu, jer su motore sa unutrasnjim sagorevanjem (dizel i oto) izumeli Nemci.
pre 10 godina
100 stepeni celzijusa, puta 1,8 +32 = 212 farenhajta, a obrnuto 212 farenhajta minus 32, pa puta 5 i podeljeno sa 9 jednako je...
pre 10 godina
@Zahir
Upravu si da moja racun nije tacan jer 58/2 je 29,tu sam permutovao. Ali sam naglasio da je - 1C...ili cak i 2C,jer 1C = 1,8F minus razlika od 32,i na svakih 5C odstupa 1C...racun je pojednostavljen i pravljen na okrugle cifre radi lakseg racunanja za svakodnevni zivot,kad ti prognoza na tvu kaze bice 90F ti sa ovim racunicom znas da je to oko 30C,ne treba ti za hemijiski eksperiment. A,ako guglas onda ce "masina" uvek da ti zaokruzi 30,5 na 31 i sl.
pre 10 godina
Jeste metarski sistem laksi. Jeste i celzius laksi. Ali je zato Americko casovno racunjanje prakticnije. 10:30am i 10pm umesto 22:30 i 10. Najpozeljnije je kombinovati najbolje.
pre 10 godina
Čitava američka kultura se zasniva da su oni "mimo svijeta" i posebni pa tako i ovo.
Mnogo su iritantni i odbojni.
pre 10 godina
Čitava američka kultura se zasniva da su oni "mimo svijeta" i posebni pa tako i ovo.
Mnogo su iritantni i odbojni.
(Igor, 05. jun 2015 15:21)
A citava nasa kultura se zasniva na tome da smo uzasno zaostali ali mislimo da smo najpametniji. Mi uglavnom stalno nekog mrzimo.
pre 10 godina
Već su po ubistvima kao zemlje trećeg sveta a i ovde su u tom društvu.
pre 10 godina
Prvo pogledajte svoje dvoriste:
http://www.convertunits.com/from/cm/to/alen+[Swedish]
pre 10 godina
@Kol
Ako pitaš njih-i njima je njihov imperijalni način savršeno lak. Prosto su ceo svoj život u tome, potpuno im je logično baratanje miljama, stopama, inčima (ako je dužina u pitanju), sve konverzije, sve procene u svakodnevnom životu...
pre 10 godina
Evo zasto:
U mom Buick Enclave imam da postavim i km, milje, celzijuse i farenhajte, ali u Mercedesu, Audiju, koji se prave za Ameriku, nemam.
pre 10 godina
Zemaljska kugla je podeljena na 360stepeni.svaki stepen ima 60 minuta a dvaki minut 60 sekundi. Jedna sekunda je JEDNA NAUTICKA MILJA (AMERICKI SISTEM MERENJA)
Tako da je njihov sistem sa LOGICNE tacke gledanja mnogo prirodniji posto prati prirodu zemaljske kugle
pre 10 godina
Za ove "dobronamerne" pacenike:
Radi se o Mecedesu S550 koji sam testirao, pa mi se javio covek i pita sta smo odlucili:
Hello,
We did not decide yet. Problem with Mercedes is that I do not like interior and exterior design, otherwise is fine. My daughter and wife like it, but I do not like to drive it in such interior. It is the best ride/interior quality, but design is the worst I have ever seen. Not my style at all. Mercedes/BMW reliability is in middle, but Audi is in first 5 places, 2 years ago.
pre 10 godina
zorane nastavi da voziš američke automobile, dobićeš dosta opcija za te pare, verovatno i u japanskim.
ali mercedes je mercedes ;)
(porše, 5. jun 2015 16:47)
Ti misli da ako neko dao 50.000 kes za Buick-a nema 100.000 kes za S550? Grdno se varas. Ko kupuje kola za kes u Americi taj ima MNOGO para. Samo da ti kazem da pored odlaska na skijanje, odlaska na more, odlaska deteta svake godine u Srbiju 2 puta, a mi jednom sa mesec i po odmora, ostaje nam CISTO USTEDJEVINE za jedan S550. Ali, ...kako da ti kazem, nije zlato sve sto sija.
pre 10 godina
Isto kao što je u Srbiji Božić 7. januara. Nema veze logika i nauka, nego smo tako navikli, pa je stvar nacionalnog identiteta imati jedinicu za vreme koja ne radi.
pre 10 godina
Jeste, ne volite Ameriku a toliko pricate o njoj. Cak i B92 redovno pise o Americi a vi 'u Americi ne valja ovo, ne valja ono...'. To je isto kao kada sve devojke ogovaraju JEDNOG ISTOG frajera, on ne valja zbog toga, on ne valja zbog onoga, a sustina je ustvari da bi sve htele sa njim kao sto bismo i mi svi voleli da zivimo kao Amerikanci, odnosno da bar imamo njihov standard i da se osetimo mocni u odnosu na ostatak sveta.
Iza dobrog konja velika prasina
pre 10 godina
A citava nasa kultura se zasniva na tome da smo uzasno zaostali ali mislimo da smo najpametniji. Mi uglavnom stalno nekog mrzimo.
(Marko, 05. jun 2015 15:51)
Слажем се. Ево на пример ти и остала кардељева деца. Углавном сте после рата мрзели све који су имали неку имовину. Зато сте им ту имовину и отимали.
pre 10 godina
"Jeste metarski sistem laksi. Jeste i celzius laksi."
Farenhajt je vise od 2 puta precizniji u odnosu na celzijus. Zasto imate u kolima po Evropi podesavanje na pola celzijusa? Pa zato sto i dalje je manje precizan od farenhajta.:) To je kao ona glupost sa milibarima gde se ceo pritisak vazduha krece u smesno malom rasponu.
pre 10 godina
zorane nastavi da voziš američke automobile, dobićeš dosta opcija za te pare, verovatno i u japanskim.
ali mercedes je mercedes ;)
(porše, 5. jun 2015 16:47)
Mislis da su pare u pitanju? Sirotinja uvek tako misli. Sve sam ja probao do 120.000 dolara kola, S550, 750Li i S8. Mozda nesto i uzmem, ali TESKO. Ko je jednom imao ovog Bjuika TESKO da nadje ista sto pase cak i za duplo vece pare.
pre 10 godina
@Zoran
Pa ti kupi BMW! You're welcome. ;)
---------------
Ineteresuju me samo V8 motori kod BMW-a i probao sam svasta, ali nisi cuo da popravlja gomilu motora V8 BMW ove godine, pocelo je jos pre 4, 5 meseci?
Neka hvala, necu ja da bacim 100.000 dolara, a posle da sedim kod majstora da mi menaj akumulatore i stosta jos, kao u ovom linku:
http://www.roadandtrack.com/car-culture/buying-maintenance/a25710/enginerdy-strange-connections-bmw-n63-v8/
A evo problema i sa motorm:
http://oppositelock.kinja.com/bmw-n63-recall-1688261428
He, he, znam ja mnogo bolje od vas, koje kuce nema za sta da ujede, kako stoje stvari sa Mercedesima i BMW-ima.
Ili recimo na kom se mestu nalazi Mercedes i BMW po reliability/pozdanosti?
Evo, u sredini:
http://pressroom.consumerreports.org/pressroom/2013/10/my-entry-5.html
U prevodu: KATASTROFA.
pre 10 godina
To je samo stvar navike i potpuno je nebitno za nekog običnog pojedinca. Naravno dolazi se u problem kada amer otputuje negde isto kao i kad neko sa strane dođe u ameriku. Međutim navikavanje je brzo i lako. Ono što je zaista daleko bolje kod metrički sistema je primena u nauci i matematici zbog toga što su sve mere 10ti deo veće mere. Inace po mom skromnom mišljenju trebalo bi preći na oktalni sistem jer bi tada potpuno približili računarski i čovekov način računanja.
pre 10 godina
Ja to percipiram potpuno isto kao Amerikanci, galon, funta i unca su za mene simbolično sloboda, tržište, kapitalizam, individualizam, a francuski metrički sistem komunjarenje, birokratija, državna tiranija i pljačka. Nadam se da Amerika nikada neće prihvatiti metrički sistem, i prilično sam siguran da je ta nada sasvim realna, jer je to jedna zdrva zemlja, možda i jedina na svetu od većih država, i ljudi pre svega cene svoju slobodu i nezavisnost, a meri sistem je, makar u toj simboličnoj ravni, jedan od njenih atributa :)
pre 10 godina
"...Zbilja deluje cudno da neko odbija da prihvati nesto tako jednostavno...
(verba volant, 05. jun 2015 15:32)"
Ista star kao i sa SPC i gregorijanskim kalendarom. Idu mimo sveta, što bi rekli kod mene u selu...
pre 10 godina
"Ne znam za Mercedes i Audi ali u BMW-u kupljenim u SAD-u mozes da podesis km ili milje."
Pa ja znam ako ti ne znas. Vidis da BMW nisam citirao, a Mercedes i Audi jesam. Vidis evrospku TUPAVOST? Ameri stavili u Bjuika i milje i kilometre i celzijuse. Sto bi rekli: Budalu i vezan pas ujeda. Amerika zemlja sa ljudima sa svih strana i obicno su iz delova gde je metricki sitem. To Bjuik zna, ali Mercedes i Audi ne znaju. Idiotizam prve vrste.
pre 10 godina
Skupo je prebaciti sve u metricki, a i navikli su na svoj sistem. Englezi su uveli metricki, ali jedva da ga koriste. Pitaj Engleza koliko je tezak i odgovorice ti u stonima (oko7kg). Pitaj ga koliko piva je popio, odgovorice u pintama, koliko je vozio u miljama itd. Najlakse je osudjivati, ali to je veliki i skup poduhvat, a moze im se i ovako. Da li bi ste vi menjali da ste u njihovoj kozi?
pre 10 godina
...kupim tečni prašak meriks a pakovanje je 4,7 l ...tj 1galon ...zašto nije 5 l ...?
pre 10 godina
Za one koji ovo još nisu znali, a i one druge da ponove gradivo.
Razmak između železničkih šina u SAD je tačno 1,4351 m.
Zašto toliko?
Zašto što je toliki razmak između željezničkih šina britanske železnice.
Budući da su železnice u SAD počeli graditi Englezi, upotrebili su i u Americi istu meru.
A zašto u Engleskoj upotrebljavaju tu meru?
Zato što su prvi vagoni u Engleskoj izrađeni u radionici koja je pre izrade vagona proizvodila kočije. Za železničke vagone su upotrebili isto podvožje koje su pre koristili za kočije.
Zašto su za podvožja kočija upotrebljavali baš tu meru (1,4351 m)?
Zato što je razmak točkova na kočijama bio prilagođen starim evropskim putevima koji su imali tu širinu.
Zašto su putevi imali baš tu širinu?
Zato što su puteve napravili stari Rimljani tokom svojih osvajačkih pohoda.
Njihove dvokolice sa konjskom zapregom imale su tu meru.
A zašto su rimske dvokolice imale baš tu meru?
Zato što su zapregu konstruisali tako, da je bila široka tačno onoliko koliko su zahtijevale dve konjske guzice.
Konačno:
Američki space shuttle ima dva rezervoara za gorivo (SRB -Solid Rocket Booster), koje izrađuje firma Thiokol u saveznoj državi Utah.
Inženjeri koji su projektovali rezervoare hteli su napraviti šire, ali su bili ograničeni širinom železničkih tunela, kojima je prolazio voz sa rezervoarima. Širina tunela je određena razmakom šina.
Zaključak:
Najnapredniji primer američke tehnologije je zasnovan na temelju širine guzice rimskoga konja!
pre 10 godina
Jedno od najgenijalnijih resenja uopste je metricki sistem, lak i lagan za nauciti i primeniti pa sve ide na 10 napred ili nazad u zavisnosti od kolicine, samo idiot bi mogao da smatra metricki sistem kao komplikovan!
pre 10 godina
zorane nastavi da voziš američke automobile, dobićeš dosta opcija za te pare, verovatno i u japanskim.
ali mercedes je mercedes ;)
pre 10 godina
Samo zato sto se prave pametni i na svaki nacin zele da budu posebni u odnosu na druge,zato ne prelaze na metricki sistem. Samo zbog toga. Smatraju da su svet za sebe i sami sebi dovoljni.
pre 10 godina
A tek kada bi Amerikanci koristili ćirilicu...! Koji bi to Stolz der Nation bio :)))
pre 10 godina
Nadmeni bolidi i dve divljine,dovoljno je pogledati Sad, Mijanmar i Liberija
pre 10 godina
@Kol...Nije bas svakom lako da shvati metricki sistem. Kada musteriji prodajem neki pesticid i kazem (na primer) da 1 dl ide na 100 l vode, cesto usledi pitanje:"A kol'ko da stavim na 10 l?" Mozda oni spadaju u onu kategoriju koju ste naveli, ali onda ih ima zabrinjavajuce mnogo.
pre 10 godina
Koliki je otpor da se predje na metricki sistem u americi, banalna stvar, ali je normalno za njih da se mijenjaju, cijepaju, drzave i uredjenja, pa i po cijenu zivota raznih naroda. Ma kakvi su to divljaci. Treba nama u svakoj balkanskoj drzavici po jedan drug Tito, odnosno gospodin Tito. Ne znamo mi drugacije. Kad je kod nas u istoriji funkcionisala demokratija i kapitalizam. Nikada.
pre 10 godina
@Kol
Ne možeš tako jednostrano da gledaš. Sve je stvar navike. Nama je komplikovan njihov sistem, koliko i njima naš. Iako, logički gledano, metrički je mnogo lakši. Ali kad ceo život sve meriš u jadama, stopama, farenhajtima, inčama...to ti je onda jednostavnije i prihvatljivije. Običnom čoveku je to muka, državi ogroman trošak. Nije to tako jednostavno "ajd da pređemo na metrički sistem i sve je super", pogotovo u tako velikoj zemlji koja je i dalje najjača ekonomska sila na svetu i nije previše ekonomski zavisna od ostatka sveta.
pre 10 godina
Kao sto je Srbija bila bisrr Otomanskog catstva tako je i USA. I mi smo veci Turci od Otomana kao i sto su Amerikanci veci Englezi od Engleza. Inace sistem se zove imperijalni. Ali bih uvrk kipio auto sa 100 kubnih stpa motorom i gepekom od 50. U Usa jos jedino ima potencijal da se nesto danas popravi. Svi ostali bi da vecno bude 1654.ta.
pre 10 godina
I posle kažu Srbi neće da prihvate inovacije i ne prilagođavaju se ostalom delu sveta.
pre 10 godina
Ja mislimd a je to super. Čak bi i mi trebali da izmislimo srpski metar, ili stopu ili stepen... Jes da kulturno nismo jaki da ga očuvamo ili nametnemo ali ako bi ga uklopili u neku proslavu ili festival moglo bi da prođe ako se dobro jede i loče.
Kao Srpska Nova Godina na primer.
pre 10 godina
Izgleda ameri se drze ono sto mozes jednostavno kad mozes komplikovano.Cudim se da su usvojili i arapske brojeve.
pre 10 godina
Zato smo mi DJ-i i diskofili itekako familijarni sa inčima. 7" je gramofonska ploča single, 10" je E.P. a 12" je maxi-single formata LP.
pre 10 godina
zemljoposednik, 5. jun 2015 17:23, za one koji su ziveli ili zive tamo zna se da je Srbi najvise porede sa Jugoslavijom. A to se ogleda recimo i u lekarima, farmaceutima i mernim sistemima. Recimo lekar i farmaceut ako imaju dozvolu da rade u Ontariju nemaju pravo da rade u Britanskoj Kolumbiji. To je kao sto pravnik u Srbiji nije mogao da radi u Hrvatskoj. Metricki sistemi su uvedeni onako i ne prate narodne obicaje, niti je zelja naroda da prati taj zakon.
pre 10 godina
Cim sam videla naslov, setila sam se ovog senzacionalnog promasaja Marsa.
Zbilja deluje cudno da neko odbija da prihvati nesto tako jednostavno. Kad uvedes eksponente, dimenzionalnu analizu sprovedes olovkom, za cas.
Sa druge strane, ljudi koji montiraju cevi malih precnika i kod nas radije koriste colove ( tehniku smo ucili od Nemaca ). Kad sam ih, davno,pitala zasto: stvili su palac pored cevi, i bilo mi je jasno.
pre 10 godina
Ekrani svih mogućih uređaja se i dalje označavaju u inčima, a ti isti ekrani (gotovo svi) proizvode se van Amerike?!
pre 10 godina
Evo prepisanog sjajnog objašnjenja USA autora. Prenosim u originalu:
There are a lot of reasons, none of them particularly good.
(1) We've been a large enough economic power to be able to ignore the
pressure to conform to the rest of the world.
(2) Our decision makers are elected politicians, and the number of people
who will be irritated by a decision to change is sufficiently larger than
proponents of change to make it easier to vote against doing so.
(3) Our educational systems are happier with grade-school students working
in systems that their parents understand, and we don't care enough about
the longer learning curve for students in the sciences.
Notice that, in the long run, reason (3) will eventually cause us to fall
far enough behind that reason (1) may no longer be nearly as strong. At
that point, the pressures involved in reason (2) may change, and we may
eventually join the rest of the world.
pre 10 godina
Ne znam za Mercedes i Audi ali u BMW-u kupljenim u SAD-u mozes da podesis km ili milje. Kod mene na poslu se sve radi i u cm i u incima i u kg i u lb. Svi Ameri se dobro snalaze sa oba kod mene. Ja nikako da se izborim sa farenhajtima jer nema brzog racuna. I jedan savet, ova mrznja na svaki spomen SAD-a ili Zapada je poodavno postala smorena.
pre 10 godina
Meni je npr. zanimljivije pitanje zašto SPC ne pređe na Gregorijanski kalendar. Voleo bih da pročitam neki članak o tome. Ili npr. kako će SPC 2100. godine da objasni svojim vernicima zašto je odjednom ispalo da je Božić 8. Jan...
pre 10 godina
Čitava američka kultura se zasniva da su oni "mimo svijeta" i posebni pa tako i ovo. Mnogo su iritantni i odbojni.
(Igor, 5. jun 2015 15:21)
Pa takva je svaka kultura. Mimo sveta, posebni, ovo-ono. okreni se oko sebe: Tri puta se ljubimo, imamo krsnu slavu i gomilu drugih slicnih, uglavnom glupih obicaja koji su sigurno iritantni za nekog sa tvojim nivoom tolerancije.
pre 10 godina
Čitava američka kultura se zasniva da su oni "mimo svijeta" i posebni pa tako i ovo.
Mnogo su iritantni i odbojni.
(Igor, 05. jun 2015 15:21)
Ti sigurno nikad nisi bio u Americi.
pre 10 godina
a zasto Englezi voze levom stranom?!
(kris, 5. jun 2015 16:11)
To je svojevremeno objasnio Timoti Bajford.
Na viteskim turnirima su se konjanici sa kopljima prilikom dvoboja kretali svojom desnom stranom jedan ka drugom.
Kretanje levom stranom znacilo je da "obracuna" nema.
A Englezi, k'o Englezi, postuju tradiciju, a kad magla padne na Lamans "skromno" kazu: Evropa je odsecena.
pre 10 godina
a zasto Englezi voze levom stranom?!
To sam i ja pitao par engleza, odgovor je bio a sto vi vozite desnom stranom, mi smo izmislili kola, mi smo prvi poceli da vozimo levom...znaci vi evropljani ste promenili....
btw levom se vozi i u australiji, juznoj africi, vozilo se na kipru, malti...verovatno u jos par zemalja....
ps mojne smarate o pravopisu i velikim slovima, ne radi mi caps locks
pre 10 godina
Ne mere amerikanci u metrima, miljama...mere u dolarima!
pre 10 godina
Amerikanci će možda nekad i preći na metrički sistem, ali Eglezi neće nikad!
pre 10 godina
@Zoran
Pa ti kupi BMW! You're welcome. ;)
pre 10 godina
A kod nas i danas prevare jogurt prodaju na kilometar i prolazi im svakog dana.
pre 10 godina
Metrički sistem bi bio stvarno extra. Ovde je malo ko vešt u baratanju merama. Baš skoro smo pričali ja i Ameri na poslu o odnosima yard, feet, inch, itd., i svako je imao svoje "mišljenje" Lol. A u pitanju su fakultetski obrazovani ljudi!
pre 10 godina
da 1 dl ide na 100 l vode, cesto usledi pitanje:"A kol'ko da stavim na 10 l?"
(Trovach, 5. jun 2015 16:15)
To sto mi danas zovemo "proporcija", nasi stari su zvali "PROSTO pravilo trojno".
A tek knjigovodja i procentni racun?
Kazes im pomnozi sa 1,2 , ili podeli sa 1,2 ,(20%-PDV) zavisi sta zelis. Da pogled "ubija", odavno bih bila mrtva.
pre 10 godina
@Jova
Ti si bog :)
pre 10 godina
Zato sto Amerikom vladaju Englezi koji ni u svojoj zemlji ne prihvataju metricko racunanje. Ko poznaje Engleza zna koliko je on arogantan i misli da je iznad drugih - ljudi, naroda, nacija...
pre 10 godina
a zasto Englezi voze levom stranom?!
pre 10 godina
SI sistem je sjajan ali je tema veoma komplikovana. Amerikanci su sedamdesetih radili na tome da predju na SI, ali je u vreme Regana sve to stalo. Radi se o navikama ljudi, palci i stope se lakše shvataju, unca su dve supene kašike. Zemlja je ogromna, sa veoma razvijenim domaćim tržištem. Kanada je prešla na SI, ali cene u prodavicama i način na koji je pakovana roba pokazuje da su ljudima u glavi i dalje funte i unce. Amerika svakako treba da predje na SI, ali će to biti jako teško u praksi. Pogledajte format papira pa će vam biti jasno.
pre 10 godina
@ Nikola S
mogu da ti kazem da oni pojma nemaju o njihovom metrickom sistemu. kad budes imao prilike i dodjes ovde proveri sam. npr, pitaj ih koliko je inca 5ft, ili koliko je unci (ounces) 2 ipo galona, ili koliko je unci 5 i tri cetvrtine paundi. NEMAJU BLAGE VEZE i uglavnom ce ti reci, kao i za mnogo stvari inace, zasto da znam kada mogu da googlam, ili zasto da znam da racunam kada postoji digitron, ili zasto da znam bilo sta napamet kada ima zapisano u knjigama pa kad mi zatreba ja cu da nadjem da procitam. to je opravdanje za, necu da kazem glupost, ali neznanje sigurno.
pre 10 godina
@ Bljuta
Farenhajt-Celzijus se preracunava tako sto se stepenu u F oduzme 32,pa se to podeli sa dva. Dobija se Celzijus sa greskom od oko - 1C,sto je prilicno tacno za svakodnevnu upotrebu. Npr. 90F-32= 58:2=26C.
Za one koji ne znaju 32F je 0C. Ako se dobro secam casova fizike i hemije Farenhajt se oslanja na zivu,a Celzijus na vodu,naravno tj. stepen mrznjenja.
Inace mislim da je imperijalni/standardni sistem uzasno rogobatan i apsolutno van svake logike. Nista nije "okruglo". Jer npr. 1fita=12inca, 3 fite =1 jarda,ne znam koliko fita ili jardi ima milja. I mnogo manje precizno od SI sistema. Konkretno,gedora 1/4 je 1/4 od cola/inca sto je 6-6,5 gedora/kljuc kod nas. Ili 7/8,3/4, sto je vrlo neprecizno i rogobatno u odnosu na metricke gedore. Sve je tako nelogicno u odnosu na SI. Inace mislim da ce Amerikanci vremenom potpuno preci
na SI,jer su ipak pod pritiskom sveta
i citave civilizacije da kazem. Koka kola pakuje u L i u SAD. Japanski i nemacki auto delovi su metricki. Tako da se alat vec pravi u dve mere i mehanicari znaju. Kada gledaju OI sve je metricki, i realan zivot sveta i odnosi sa svetom ce ih naterati da predju skroz na SI,samo treba jos vremena. Ali najsmesnije je sto ih buni 0-24h vreme. :)) Video sam jednom da neki po kancelarijama drze tabelu za vreme. :) :)
pre 10 godina
Meni je kum koji živi u SAD rekao da je najlakši način za pretvaranje F u C i obratno sledeći: iz F u C ide minus 32 pa puta 5/9; iz C u F plus 32 pa puta 9/5. To je sasvim dovoljno za normalne potrebe, ko radi na zahtevnijim hemijsko - tehnološkim procesima neka računa preciznije. Takođe tvrdi da su njihove "colovne" mere sačuvaj Bože neprecizne i "odoka" što se tiče ručnog alata, ja mu verujem jer je i ovde bio poznat kao neko ko ume da popravi sve što radi na tečno gorivo ili struju. Toliko, hvala.
pre 10 godina
@(EU Citizen, 6. jun 2015 11:08)
Da, bas su pametni. Hajde to za duzine, povrsine, zapreminu, ali sta rade sa izvedenim jedinicama? U kojim jedinicama iskazuju silu, rad, snagu?
"Ubijaju" se od preracunjavanja. (bezveze trose megabajte)
Mene nervira i to sto minut ima 60 sekundi, sat 3600, a dan 86400, pa mi treba "racunaljka" kad sredjujem jedinice.
"Normalni" ljudi su shvatili da je Paskal previse mali pa su "uveli" Bar (blizi pameti, jednoj atmosferi, ili jos "ilustrativnijoj" velicini 10 metara vodenog stuba).
Ljudi su vec napisali : njihova "zatucanost" po tom pitanju je identicna upotrebi julijanskog kalendara.
Tek da te podsetim, sluzbeni (laicki) kalendar u "zatucanoj" Srbiji je gregorijanski.
Postoji li ista na tom Zapadu sto nije idealno, i sto bi moglo da se bar malo dovede u pitanje.
Cuj ga samo: SI sistem "komunjarska" ujdurma.
pre 10 godina
Farenhajte u Celzijure, funte u kilograme, galone u litre, milje u kilometre...
pre 10 godina
Jedan metar jednak je duljini puta koji u vakuumu prijeđe svjetlost za vrijeme od 1/299 792 458 sekunde.
Ovo je službena i jedina valjana definicija metra.
pre 10 godina
He, he, znam ja mnogo bolje od vas, koje kuce nema za sta da ujede, kako stoje stvari sa Mercedesima i BMW-ima.
(Zoran, 5. jun 2015 18:12)
moze seljak iz sela ali selo iz seljaka ne, pa makar se preselio u Ameriku(ne odnosi se sa poljoprivrednike).
Podsecas me na moje komsije (u Nemackoj sam) koji koriste svaku priliku da pokazu leti u rodnom kraju kako su uspesniji od bivsih zemljaka jer rade u trafici u Nemackoj.Pretpostavljam da planiras neke lavove na ogradu da stavis
pre 10 godina
Šta znam, meni je to deo tog nekog posebnog šmeka koji Amerika ima. Možda bi mi bilo i čudno kad bi otišao pa video npr. ograničenje za brzinu u km umesto u miljama.
A i kad god idem u USA nemam nikakav problem sa preračunavanjem mera za dužinu, težinu, površinu, zapreminu... Sve one su iskazane u odnosu na metrički sistem. Jedino mi je komplikovano preračunavanje farenhajta u celzijuse kad gledam vremensku prognozu.
Na mnogim proizvodima je čak napisano i jednim i drugim sistemom. Sa druge strane, i kod nas npr. svu opremu za vodoinstalacije kupujemo u colima (inčima). Navoji i cevi su uvek izrazeni kao 1 col, 1/2 cola, 2/3 cola...
pre 10 godina
zasto Englezi voze levom stranom?!
(kris, 5. jun 2015 16:11
Zato da bi jahac mogao da izvuce mac u slucaju potrebe. S obzirom da su ljudi pretezno desnjaci, lakse je i prirodnije kada se protivnik nalazi sa desne strane, kao sto se i puska stavlja na desno rame i kroz nisan gleda desnim okom.
@verba volant: zakljucak nije logican, nije prirodno da desnom rukom drzis koplje da bi preko celog svog tela i ledja konja gadjao protivnika sa svoje leve strane.
pre 10 godina
"Meni je kum koji živi u SAD rekao da je najlakši način za pretvaranje F u C i obratno sledeći: iz F u C ide minus 32 pa puta 5/9; iz C u F plus 32 pa puta 9/5."
Znaci da probam - 100F je jednako (100 - 32) * 5/9 a to je 37.778 C. Sad hocu obratno da vidim koliko je to u F znaci (37.778 + 32) * 9/5 a to je 125.6 F?!?
Znaci 100F je u stvari 125F! Alal vera i za tebe i za kuma :P :P
pre 10 godina
Objasnio Sheldon Kuper u "Big bang theory" zasto. Inace, kada u ginekolozi na porodjaju procenjuju koliko je zena "otvorena", to izrazavaju u centimetrima, ne u incima. Za duzinu i zapreminu i nije tako tesko pretvarati mere, ali je malo teze preracunavati farenhajtove u celzijusove stepene.
pre 10 godina
Nas su ucili da je etalon metra cetrdesetomilioniti deo obima Ekvatora. Uvek sam se pitao zasto 40. 10ima vise smisla. A nisam znao da je pola meridijana 10.000 km. Sramota me je.
pre 10 godina
1 metar je duzina koju predje svetlost u vakuumu za 1/300M sekundi.
pre 10 godina
Tekst nije odgovorio na pitanje Zašto Amerikanci ne mere u metrima? Samo je konstatovao cinjenicu.
pre 10 godina
Amerikanci službeno mere u metrima. Ali ih prevode u stope jer je radna snaga sindikata obučena u stopama i ne mrda jer je to njihova sigurnost. Zato gradnja u Americi ima mnogo veću grešku nego u Evropi. Radnička klasa u Americi štiti samu sebe.
pre 10 godina
"Danas, SAD, Mjanmar i Liberija jedine su zemlje čije se merne jedinice zasnivaju na drugim sistemima."
Prevod za laike: SAD, nerazvijena emigrantska zemlja na 150. mestu po HDI i zemlja stvorena od strane SAD.
pre 10 godina
...kupim tečni prašak meriks a pakovanje je 4,7 l ...tj 1galon ...zašto nije 5 l ...?
(voša, 05. jun 2015 15:54)
Za sledeci put, galon je 3,78 l. Poz
pre 10 godina
@Zoran
Evo ja sam za to da se od sada sve merne jedinice u SAD, pa i jedinice duzine, nazovu po tebi! Dakle, nije ni metar ni jard, nego Zoran. Molim lepo.
Da se pitam, po tebi bih nazvao i jedinice znanja, pameti, lepote, finansijske moci, "cool factor-a", itd. itd....
Totalno onako usput da pitam, posto rece da te samo interesuju V8 motori, koji motor ima tvoj Buick?
What a joke.
S' nepostovanjem,
Tvoj Deda
pre 10 godina
@Zahir
Upravu si da moja racun nije tacan jer 58/2 je 29,tu sam permutovao. Ali sam naglasio da je - 1C...ili cak i 2C,jer 1C = 1,8F minus razlika od 32,i na svakih 5C odstupa 1C...racun je pojednostavljen i pravljen na okrugle cifre radi lakseg racunanja za svakodnevni zivot,kad ti prognoza na tvu kaze bice 90F ti sa ovim racunicom znas da je to oko 30C,ne treba ti za hemijiski eksperiment. A,ako guglas onda ce "masina" uvek da ti zaokruzi 30,5 na 31 i sl.
pre 10 godina
@aca
Sto se tice kalendara, Milutin Milankovic je projektovao pre skoro 100 god (1923 god) kalendar koji bi se do 2800 god poklapao sa Gregorijanskim. Nazvan je reformisani (revidirani) julijanski kalendar. Crkveno je nacelno prihvacen, kako od strane SPC, tako i od strane ostalih koji koriste julijanski kalendar. Ipak, stalno ga odlazu sa primenom posto se vrh Crkve plasi da bi pocetkom primene novog kalendara doslo do raskola medju vernicima. Koga zanima detaljnije, link je:
http://sh.m.wikipedia.org/wiki/Revidirani_julijanski_kalendar
I veliki pozdrav za Zorana, covek je definitivno uspeo u zivotu dok nema drugog posla nego da se raspravlja sa komentatorima. (PS. Skromnost je vrlina)
pre 10 godina
@Voša
Jedan galon iznosi odprilike 3,78 l. To što je zapremina 4,7 l bi pre moglo da bude da bi izgledalo jeftinije. Zašto du na primer pakovanja pirinča 900gr. umesto 1kg.?
pre 10 godina
...kupim tečni prašak meriks a pakovanje je 4,7 l ...tj 1galon ...zašto nije 5 l ...?
(voša, 5. jun 2015 15:54)
To nema veze sa galonima, vec kao i sistem da je pakovanje cokolade 90g a ne 100g je to da se vecinja proizvodjaca odlucila da umesto da poveca cenu prizvoda, zadrzi istu cenu kao i pre ali smanji neto kolicinu. Pre ste kupovali 5l merixa za cenu za koju danas kupujete 4.7l
pre 10 godina
I Kanada je zvanično na SI sistemu duže od 40godina ali se u narodu koriste imperijalne mere za dužinu i površinu, visoki ste 6 fita a ne 183cm, stan vam ima 1000 square feet a ne 91m2, kupujete 2 funte mesa a ne 900g, koristite leter size papira a ne A4, gradite sa 4x6 a ne sa gredama 10x15cm, čak i u unženjerskom računanju iako je zvanično SI sistem koriste se imperijalne jedinice (psf umesto MPa itd)... nekako se primio samo na benzinskim pumpama litar.
pre 10 godina
a zasto Englezi voze levom stranom?!
(kris, 5. jun 2015 16:11)
Razlog potice iz srednjeg veka. Vecina ljudi je desnoruko, tako da kada su konjanici bili na putevima, mogli su da koriste oruzije i dok su na konju na putu (jer se se kretali levom stranom). Iz tog istog razloga, veci deo kontinentalne Evrope je uveo pravilo da se saobracaj krece desnom stranom puta, tj da bi sprecili da se ljudi sukobljavaju direkno na putevima
pre 10 godina
Ma isto ko nama sto je lakse da shvatimo koliko nesto kosta, kad na tv- u pricaju o milionima i milijardama dinara, uvek mi je lakse da shvatim o kojoj se sumi radi ako preracunam u evre :)
pre 10 godina
Jovo, care :)
pre 10 godina
@Waltz
10:30am je 10:30
a 10:00pm je 22:00
Druga je stvar, sto i mi nesvesno u govoru koristimo 10 uvece ili pola jedanaest pre podne, sto dodje na tvoje reci.
pre 10 godina
a zasto Englezi voze levom stranom?!
(kris, 5. jun 2015 16:11)
Ne samo Englezi, već cijelo UK i Irska, a u Evropi još Malta i Cipar. Izvan Evrope, sav Commonwealth vozi lijevom stranom, uz dodatak Tajlanda, Indonezije i Japana. Interesantno je da se u dobrom dijelu Evrope do pred WWII, a u Švedskoj, Finsakoj i na Islandu i kasnije vozilo lijevom stranom, kao i u Portugalu, te u Madridu (ne u ostatku Španjolske). Zanimljivo je da se u zemljama koje su bile dio Austrougarske (Austrija, Mađarska, Češka, Slovačka, Bosna, Vojvodina, dijelovi Poljske, Ukrajine i Rumunjske) vozilo lijevom stranom, s izuzetkom Hrvatske, koja se držala desno.
pre 10 godina
Kazem da je sa celzujusom lakse. Nula kao sredina je lakse za orjentaciju. Nije bitno sta je preciznije, jer pola stepena ne moze ni da se oseti. A celzujusu i mozemo dodati manje jedinice 37.5 C ako nam bas treba za nauku.
pre 10 godina
@djokica...U tom slucaju Englezi lazu, jer su motore sa unutrasnjim sagorevanjem (dizel i oto) izumeli Nemci.
pre 10 godina
100 stepeni celzijusa, puta 1,8 +32 = 212 farenhajta, a obrnuto 212 farenhajta minus 32, pa puta 5 i podeljeno sa 9 jednako je...
pre 10 godina
"Evo zasto:U mom Buick Enclave imam da postavim i km, milje, celzijuse i farenhajte, ali u Mercedesu, Audiju, koji se prave za Ameriku, nemam."
(Zoran, 05. jun 2015 15:23).
Zato sto je taj Buick isti i za trziste Kanade gde vazi metricki sistem. Audi i Mercedes prave autobile posebno za SAD a posebno za Kanadu.
pre 10 godina
Gresis za Fahrenhejt-e, 90F je 32C.. I tvoja računica nije tačna i ne može se praktikovati..
pre 10 godina
Jova je moj idol! Komentar godine!
pre 10 godina
Ti misli da ako neko dao 50.000 kes za Buick-a nema 100.000 kes za S550? Grdno se varas. Ko kupuje kola za kes u Americi taj ima MNOGO para. Samo da ti kazem da pored odlaska na skijanje, odlaska na more, odlaska deteta svake godine u Srbiju 2 puta, a mi jednom sa mesec i po odmora, ostaje nam CISTO USTEDJEVINE za jedan S550. Ali, ...kako da ti kazem, nije zlato sve sto sija.
(Zoran, 5. jun 2015 18:27)
Totalno te razumem ja sam gledao da uzmem Lexus LS pa sam ipak na kraju uzeo Toyotu Avensis
Lepo je sto imas "MNOGO" para ali malo je jadno sto se time hvalis na internetu
pre 10 godina
Jovo molim te budi premijer, spasi nas!
pre 10 godina
S druge strane, zašto mi računamo veličine ekrana monitora, tableta i mobilnih telefona u inčima? TV ekrane smo decenijama računali u cm a sada smo i njih počeli u inčima. Globalizacija, malo mi Amerima, malo oni nama.
pre 10 godina
Radi se samo o konvencijama i iskustvu.
Kada se rodimo, iskustvo je nula.
Kasnije, neko razvija reference npr temperature u C a neko u F.
Ako nam je data neka vrednost, ne moramo da izlazimo napolje da shvatimo da li je hladno ili toplo.
Mera za vreme je jedinstvena, sto je neophodno.
pre 10 godina
Jova pobijedio! :-)
pre 10 godina
Sve, sve, ali 03/04/2015 moze biti i treci april i cetvrti mart, kako ko zeli da procita...
96 Komentari
Sortiraj po: