Hrana koju unosimo čini mnogo više od popunjavanja praznog stomaka; ona našem telu daje važne nutritijente koji su mu potrebni za funkcionisanje.
Autor: Yahoo!
Neke vrste namirnica mogu podstaći prirodne sposobnosti vašeg tela da se bori protiv bolesti, dok će vam druge dati energiju i balans vašem sistemu organa za varenje.
Predstavljamo vam namirnice za svaki od vitamina koji su nam potrebni.
Vitamin A
Cjcj / sxc.hu
Vitamin A se rastvara u mastima i pomaže u održavanju zdravlja zuba, kostiju, mekih tkiva i kože. Takođe, ključan je za borbu protiv bakterijskih i virusnih infekcija, sprečavanje noćnog slepila i zdrave nokte i kosu.
Namirnice bogate vitaminom A su:
- slatki krompir
- šargarepa
- spanać, kelj i ostalo zeleno lisnato povrće
- dinja
- kajsije
- bundeva
Neki začini su takođe bogati ovim nutritijentom a među njima su oni napravljeni od sušenih paprika.
Vitamini B grupe
kuwashima / Flickr.com
Vitamini B6, B12 i folna kiselina (B9) svi pomažu u funkcionisanju nerava, sintezi DNK i formiranju crvenih krvnih zrnaca. Takođe, održavaju funkcionisanje mozga, sprečavaju anemiju i važni su za metabolizam.
Namirnice bogate vitaminima B6 i B12 su:
- crveno meso, živinsko meso i riba
- morski plodovi
- jaja
- mleko
Hrana bogata folnom kiselinom:
- zeleno lisnato povrće
- živinsko meso
- agrumi, naročito pomorandže i grejpfrut
Vitamin C
orwardcom / sxc.hu
Poznat i kao askorbinska kiselina, vitamin C je moćan antioksidans koji štiti zdravlje ćelija i poboljšava apsorpciju gvožđa.
Važan je u održavanju zdravlja zuba, desni, isceljivanju rana i pomaže telu da se bori protiv infekcija.
Hrana bogata vitaminom C:
- papaja
- agrumi
- jagode
- paprike
- brokoli
- prokelj
- zeleno lisnato povrće
Vitamin D
Tandarie / sxc.hu
Vitamin D je jedinstven vitamin, jer ga može stvarati telo izlaganjem sunčevoj svetlosti. Od ključnog je značaja za zdravlje kostiju, imuni sistem i apsorpciju kalcijuma.
Prema američkom Nacionalnom institutu za proučavanje raka, ovaj vitamin smanjuje rizik od kolorektalnog kancera. Ipak, da li smanjuje rizik i od drugih tipova ove opake bolesti, još nije poznato.
Hrana bogata vitaminom D:
- neke vrste ribe poput lososa, haringe, soma
- mleko
- jaja
- šitake pečurke
Vitamin E
thebittenword.com / Flickr.com
Kao i vitamin C, vitamin E je moćan antioksidans koji štiti ćelije od oštećenja, pomaže telu da apsorbuje vitamin K i obnavlja mišićne ćelije.
Studije koje su proučavale vitamin E i njegov uticaj na kancer davale su oprečne rezultate. Ipak, Američko društvo za borbu protiv raka kaže da poslednje upućuju da vitamin E iz kukuruza i soje ima antikancerogena svojstva.
Hrana bogata vitaminom E:
- semenke suncokreta
- bademi
- spanać i ostalo zeleno lisnato povrće
- paprike
- špargla
Vitamin K
alfredo-9 / Flickr.com
Vitamin K je ključan za zgrušavanje krvi. Bez njega biste mogli da iskrvarite na smrt i od obične posekotine.
Studije upućuju da ovaj vitamin rastvorljiv u mastima takođe pomaže starijim osobama sa krtim kostima.
Hrana bogata vitaminom K:
- kelj, spanać i ostalo zeleno lisnato povrće
- prokelj
- špargla
- peršun
- brokoli
Čak i ako želite da jedete zdravo, može biti teško da na dnevnoj bazi unosite sve vitamine koji su potrebni organizmu.
Zbog toga biste mogli da padnete u iskušenje i posegnete za suplementima, ali Američka asocijacija za zdravlje srca tvrdi da to nije najbolja opcija.
Bolje bi bilo da jedete koliko god možete adekvatnog povrća i voća, što će na duge staze biti dobro za vaš organizam.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Američlka politička organizacija Republikanci za nacionalnu obnovu saopštila je danas da bi američki predsednik Donald Tramp trebalo da se odazove pozivu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i poseti Srbiju.
Sukob na Bliskom istoku – 104. dan. Predsednik SAD Donald Tramp je objavio da obustavlja planirane napade na Iran. Izjavio je da uskoro očekuje da bude potpisan sporazum sa Iranom, istakavši da su "dokumenti blizu konačnih oblika".
Pripreme za 80. rođendana predsednika SAD Donalda Trampa su u punom jeku, a u sklopu te manifestacije lider SAD biće u nedelju, 14. juna, domaćin takmičenja u ultimativnim borbama (UFC) u Beloj kući.
Pripadnici švajcarske vojske u okviru Kfora na Kosovu i Metohiji nastaviće da obavljaju svoju misiju iako je NATO najavio smanjenjenje svojih mirovnih snaga na KiM, saopštilo je danas švajcarsko Ministarstvo odbrane, civilne zaštite i sporta (DDPS).
Rat u Ukrajini – 1.571. dan. Sukobi se nastavljaju uz nove napade dronovima i artiljerijom, dok Moskva najavljuje pojačane udare, a Kijev upozorava na moguću eskalaciju raketama "Orešnik".
Novinar Frankfurtskih vesti, koji je prisustvovao tribini ProGlasa, tvrdi da mu deo publike nije dozvolio da postavi pitanje, uz povike da nije "njihov" i da ne treba da dobije mikrofon, prenose mediji.
Pripadnici švajcarske vojske u okviru Kfora na Kosovu i Metohiji nastaviće da obavljaju svoju misiju iako je NATO najavio smanjenjenje svojih mirovnih snaga na KiM, saopštilo je danas švajcarsko Ministarstvo odbrane, civilne zaštite i sporta (DDPS).
Rat u Ukrajini – 1.571. dan. Sukobi se nastavljaju uz nove napade dronovima i artiljerijom, dok Moskva najavljuje pojačane udare, a Kijev upozorava na moguću eskalaciju raketama "Orešnik".
Novinar Frankfurtskih vesti, koji je prisustvovao tribini ProGlasa, tvrdi da mu deo publike nije dozvolio da postavi pitanje, uz povike da nije "njihov" i da ne treba da dobije mikrofon, prenose mediji.
Ruski sistem regrutacije značajno je pooštren nakon invazije na Ukrajinu, uz uvođenje celogodišnjeg pozivanja, digitalnog praćenja i pojačanog pritiska na mlade muškarce da potpisuju vojne ugovore.
Venecijanska komisija je dala pozitivno mišljenje o pravosudnim zakonima i Srbija je pohvaljena za sve što je urađeno sa tim zakonima, izjavio je danas predsednik Odbora za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu i predlagač zakona Uglješa Mrdić.
Jedan manje poznat ratni film dostupan na Netflix poslednjih je godina stekao brojne obožavaoce, koji ga porede s klasicima žanra poput filma "Spašavanje redova Rajana".
Neki su je već proglasili nezvaničnom himnom Svetskog prvenstva u fudbalu 2026. Kako je jedna pesma Dubioze kolektiv stara više od deset godina uspela da osvoji Balkan – a i mnogo šire?
The Air Force of the Armed Forces of Ukraine warned on Friday, June 12, about a high probability that Russian forces will use “Oreshnik” medium-range ballistic missiles.
The European Migration Pact, a comprehensive legislative package establishing common rules for migration management, border control, and asylum procedures, begins to apply today in all member states.
The U.S. website Axios reported that four aircraft of the United States Air Force have taken off for Europe as part of preparations for a possible signing ceremony of an agreement between the United States and Iran to end the war.
Kompanija Google podnela je tužbu protiv kineske mreže za sajber-kriminal koja je koristila njihovu veštačku inteligenciju Gemini za sprovođenje masovnih prevara na internetu.
Komentari 9
Pogledaj komentare