Subota, 02.05.2015.

11:34

Nestaje jug Srbije - koga je briga?

Proslava 1. maja, kao i drugi verski i državni praznici tokom godine, na kratko su ponovo "oživeli" sela na jugu Srbije.

Izvor: Beta

Nestaje jug Srbije - koga je briga? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

109 Komentari

Sortiraj po:

Vladimir

pre 10 godina

Eh, mnoga mesta na jugu Srbije nemaju put, do staroplaninskih sela oko Pirota se jedva stiže, a neki očekuju 3g... Ne kažem da nije bitno i to, ali neće ljudi doći tu da žive pa sve i da imaju 4g, ako nema puta da u slučaju bolesti ili povrede mogu blagovremeno da stignu do lekara. Da i zimi mogu do grada u nabavku. Ipak su to neki prioriteti.

neko

pre 10 godina

ja zivim u valjevu u glavnoj ulici,ako se nerviras izgubis zdravlje...samo veze,korupcija i sve u krug,ovde umire svaki dan mnogo ljudi,negativno,depresivno,ubijeno sve...ne znam sta vise reci...

lud, zbunjen, normalan...

pre 10 godina

U Babušnici ne postoji sud,putevi su neasfaltirani, nema ni jedne banke nezapošljenost je velika a i oni što rade plata je 20000 din i šta očekujete da neko ostane i muči se ceo život????

BOŽA prorok

pre 10 godina

Zakasnilo se sa problemom ,ovo iseljavanje jugoistoka Srbije pa i drugih krajeva ,traje šestdesetak godina .To država treba da uradi ozbiljnu strategiju i ozbiljne pare .I jedno i drugo m ne postoji ,samo deklaracije i predizborna kampanja .Omladina iz tih krajeva nema perspektivu ,jedino im je ostalo da završe što biolje školovanje ,jedino to i moraju i tamo se ne vraćaju.Dli je moguće ? moguće kako slovenci švarcarci austrijanc ,njihova planiska područja su ekstremnija od Srbije .Samo velika mašta i volja i pare da bi se nešto osetilo da duge staze .

Liberty

pre 10 godina

Poreklom sam sa juga. Poznato mi je kako je tamo. Problem je isključivo u tim ljudima. To su zaista divni ljudi, ali bezmalo svemu pogrešno učeni od malena (škola, crkva, roditelji, državna uprava).
Država ne može i ne treba da rešava njihove ekonomske probleme. Država treba samo da se skloni, jednom zauvek! Imaće šansu kada dramatično smanje poreze, ukinu sve takse, licence i druga ograničenja slobodnog preduzetništva, kada ukinu besmislene zakone o zoniranju, o planiranju i izgradnji i bezbroj drugih propisa koji ljude onemogućavaju da se posvete svom poslu, kada shvate da njihov prosperitet zavisi najviše od njihove sopstvene pameti i produktivnosti. Nekakva pomoć Beograda ili Abu Dabija može samo odložiti neumitno, trajati dok se ne pojede, a onda ponovo sve nizbrdo.
Posao države je samo i isključivo zaštita od nasilja - zaštita života, imovine i prava svojih gradjana. Da su Srbi pametni, u Ustavu bi masnim slovima stajala zabrana državi da se bavi ekonomijom. U takvoj zemlji korupcija uopšte nema razloga da postoji. Ovako svaki investitor koji želi nešto da stvori, u startu biva kažnjen sa bezbroj nameta, prepreka i uslova koje diktiraju zakoni, koje mi donosimo, a o kojima ne znamo ništa i ne želimo da znamo, jer ako nešto podje po zlu, uvek će "neko drugi" biti kriv. Duša me boli što ne mogu da kažem ništa osim da smo debelo zaslužili sve što nas pogadja.

riki

pre 10 godina

srbija ulaze svaki dan milion evrau u kim,da bi politicka elita ostala,mocno na vlasti.to je 365 miliona godisnje.vec 15 godina tako.to je cudo sto to cine. vlade,jedna za drugom,pa i koja ce doci,isto ce terati.cudom u srbije uspjeva sve sto nigdje drugdje ne uspeva.znaci odrzavanje onoga cega vise nema.ali narod je jos cudniji,to podrzava.stoga nemojte cvilit.kosovo je srce srbije,i ostat ce. pa makar se svi srbi iselili,po europi za parce hleba.bitno je da politicari iamju,za sto pricati.jer da nije slucaj kosova,kako bi opravdavali,taj silni novac koji,placaju porezni obveznici.a djele ga ,oni koji su naj glasniji u srbiju po pitanju kosova.narode moj stoko moja

SIlvester

pre 10 godina

Kada pametan čovek i počne u ovako nepovoljnoj situaciji da razmišlja o mogućima rešenjima za izlazak državi iz mnogobrojnih problema, samo se podseti kakvi ljudi na svim nivoima vode zemlju i samo bespomoćno digne ruke. Odavde treba pobeći glavom bez obzira, jer ovaj narod je odavno rešio da izvrši tiho i dugotrajno kolektivno samoubistvo. A njime upravljaju potpuno beskrupulozni, pokvareni i nesposobni "kadrovi". Mislim da je ovo jedinstven slučaj u nečemu što se zove civilizovani deo sveta. Da jedan narod i država toliko sebe unakazi do nivoa potpune neprepoznatljivosti.

Boris B.

pre 10 godina

Pored mnogih objektivnih teskoca osnovni problem Srbije je lopovluk i nestrucnost na svim nivoima od lokalne samouprave pa do vrha drzave.Kragujevac godinama nema autobusku stanicu a hoce da gradi Diznilend, Cacak nema dom za stare i gradi ga 19 godina a Velja Ilic ga ima privatno...sta reci...lipovluk.

Jose Alvelade

pre 10 godina

Sta je tu cudno, pa to se namerno radi. Namerno se pustosi jug da bi Albanci komotnije mogli da se nasele. U ovoj drzavi ne mozes nikako da pocnes privatni biznis ako nisi u sprezi sa vlascu, ili imas zestoka ledja. Legalno tesko da ces moci jer ce ti odmah uvaliti inspekciju,poreze ,takse i 300 cuda a sve u cilju sto veceg osiromasenja ovog jadnog slepog naroda. Nismo ni svesni sta sve imamo, ali danas klincima je u glavi da voze BMW i rade u kancelariji,zive u gradu. A ne shvataju da sve to mogu pa i vise cak,da se bave poljoprivredom. Ali dzaba,nece danas niko da bude seljak.

dusanmal

pre 10 godina

Treba nauciti od Ruande. Zaista.
Pre ratnih vremena (i ovde i tamo) oni su bili daleko iza cak i Juga Srbije, daleko cak i od prosecne Afrike. U oblasti koja za razliku od nas nema trgovinskih i tranzitnih interesa, mozda neka sirovinska blaga ali ni to u Africkim proporcijama. Mala zemlja.
Ratna vremena su ih razorila vise od nas. Najmanje stotine hiljada, verovatno milion+ zrtava.
Onda relativni mir kao i ovde... Tokom poslednje decenije Ruanda je regularno u 10 najbrze rastucih ekonomija u svetu. Par godina na samom vrhu. Gde je Srbija?
Zasto njihov uspeh? - Gusenje korupcije u korenu principom male, minimalne drzavne strukture koja je tu samo da pomogne ulaganja a ne da daje propise, milione zakona, taksi, dazbina,... ili upravlja "javnim preduzecima", te da ne zaposljava petinu radnog stanovnistva kao u Srbiji. Ako nema za sta da se korumpira - nema korupcije!
Drugi deo su pametni ljudi na celu. Da, privatni biznise, mozes da posedujes celokupne telekomunikacije, ali mora svuda da dosegne bolje nego u razvijenom svetu. Privatna kompanija to uradi i najzabacenija rupa u Ruandi ima brzi Internet no Beograd... Kad ima brz Internet - alo' Holivud evo vam prostor za skolu da obrazujete jeftinu radnu snagu za video-editing. Za 5 godina su stvorili obrazovano jezgro i ti kaskadno zaradjuju i podizu drustvo (a, ooo nije im crkla krava, i Holivud mlati pare jeftinom radnom snagom). Samo jedan od njihovih mnogobrojnih primera.

Pun Kanister

pre 10 godina

Zao mi je gospodo, ja sam veci patriota prema sebi i svojoj porodici, nego prema drzavi Srbiji. Moraju da se znaju prioriteti. Pozdav iz Nemacke.

Zdenka

pre 10 godina

Ja sam sad u jednom selu 40km od bg i nemam 3g pokrivenost. Ovo mi je bito jer radim od kuce kao programer. Da imam ne bi se vracala u grad. Ovako vikendima trcim da radim bastu, a radnim danima sedim u stanu. Ima dosta mojih kolega freelancer-a koji zele da zive na selu i tu odgajaju decu, ali jednstavno nemamo uslove za rad, a cini mi se da ne treba puno da se pojaca taj signal, kad bi bio pameti.....

P.s.gde su botovi!!!!????

Zlopamtilo

pre 10 godina

Malo mi mnogo smeta što se čak i ovaj problem pokušava iskoristiti u dnevno političke , petparačke priče , dosadno ispiranje usta sa političkim protivnicima a u stvari je državni problem koji je nastao mnogo pre aktuelne vlasti kao i mnogo pre njihovih prethodnika . Mislim da je početak kraja bio kraj ww2 odnosno povećana potreba tadašnjih vlasti za što više proletera te bi sada bilo logično da se država ozbiljno pozabavi iznalaženjem perspektive za ljude koji tamo žive i što je još važnije da motiviše nove ljude . Za početak , elementarna infrastruktura , putevi ,vodovod i kanalizacija , struja , telekomunikacije , internet ,plasman kvalitetnih poljoprivrednih proizvoda. Za početak. Ne treba očekivati od nekog u 21. -om veku da živi u nekoj zabiti i da na TV- u gleda kako drugi žive . Iz istog razloga danas ljudi beže sa balkana i iz Afrike u EU.

Ash

pre 10 godina

Dzabe kuknjava, Srbija je teritorijalno prevelika za potrebe srpskog naroda. Mi, kao narod, nemamo dovoljno intelektualnog kapaciteta da vladamo tolikom povrsinu i to ce vremenom da se urvnotezi. Posredan dokaz za ovu tvrdnju su rezultati izbora, a neposredan - demografska slika. Ne mozemo reci da je neko drugi kriv sto nestajemo? Ko je kriv Albancima sto rastu kao narod i drzava?

Zoki

pre 10 godina

Ovakve stvari se mogu rešavati samo strateški, državnom politikom. Ne može 150 farmi da zaustavi pražnjenje juga Srbije, samo po sebi. Oslobodite na sledećih 10 godina poreza svakoga ko otvori preduzeće na tom području i zaposli 10 radnika. Dajte kompaniji iz Beograda razlog da se preseli u Crnu Travu i ona će to učiniti. Radnici će otići tamo gde ima posla. Ali kada odu tamo, treba da ih dočeka neka normalna infrastruktura, da imaju struju, vodu i internet.

Roto Kos

pre 10 godina

neka vlada plati 500miliona godishno za jug Srbije umesto to pare da nosi u Kosqovo,kad svi znamo da u Kosovo su izgubljene ^pare
(mitat, 2. maj 2015 14:06)

E bratac, ali Zvezda mora da bude sampion bar u jednom sportu. Jer tako zeli nasa prevashodnost, srpski Eliot Nes. Ostatak se nekako slucajno prelije u stranacke dzepove.

Alexije

pre 10 godina

mene licno za celu srbiju bas briga... kako ziveti sa narodom koji obozava sopstvenu propast , krivi za to sve druge osim sebe , i u inat celom svetu bira najvece hohstoplere u svojim redovima.

Dajte mi VLAST

pre 10 godina

Dajte mi vlast na 4 godine, samo toliko, ni manje ni vise, KUNEM Vam se, napravicu CUDO od Srbije ! Za uzvrat ne trazim nista, apsolutno nista, samo neku platu da prezivim ja zena i beba, placene putne troskove do Nemacke,Svajcarske,Japana, Izraela i nazad, bezbednosnu zastitu Mosada, da me ne roknu patriJote i to je to! Posle 4 godine ako ne budemo u EU, a prosecna plata NE BUDE BAR 800 Eura, potpisujem javno sopstveni zatvor na 5 godina ! Jel to posteno ?

mick

pre 10 godina

problem sa ovim mestima je nesposobnost lokalnih vlasti i lopovluk. ne samo sada vec dugi niz godina unazad. ne odrzavaju se putevi a sto je najvaznije uopste se ne razmislja o struji, vodi i kanalizaciji. sve to treba mnogo brze da se uvodi a ne da se ceka ovoliko. jednostavno da se krene selo po selo i konstantno e tada moze da se ocekuje i da ljudi vise ostaju u selima sto je dobro za sve. doduse nije bas da se ne razmislja jer svaki put pred izbore uvedu kanalizaciju za kupovunu glasaca pa se onda stane na 3 godine. no ocigledno je ovima zgodnije da se nabijemo ko sardine u bg na vodi i da placamo papreno svaki m2...

Vladimir

pre 10 godina

Mene je briga!
Rodio sam se u Beogradu, volim ga, ali nikako ne mogu da shvatim zasto umesto u ovaj virtuelni "BG na vodi" ne uloze u razvoj juga srbije? Ne volimo "dosljake" koji se ne ponasaju urbano, ali sta ocekujete, da zive dole kao stoka po svaku cenu iz ljubavi prema otadzbini? Ne ide to tako, napravite dole urbane uslove, skole, bioskope, pozorsta, puteve, prevoz... Napravite Beograd na jugu umesto na vodi!

elita

pre 10 godina

Pa aman , Beograd je pun vasih rodjaka pozovite ih da se vrate , i onda sigurno nece ici sve za BGDH2O. Vise ste se smucili i bogu i narodu sa tim sve ode u Beograd a u stvari prvo Vi dodjoste u Beograd itd itd itd....

Sasa

pre 10 godina

Sve posljedice pogresne politike. Srbija je odabrala da bude zulj Zapadu i zato je platila ogromnu cijenu. Da stvar bude gora Srbija i dalje tjera istu politiku a nada se ulaganjima sa Zapada.

King Burger

pre 10 godina

Napustaju mladi sredine u kojoj vladaju ludaci, mafijaši i ljudi sa izgubljenim identitetom. Tamo gde nema nade da se siđu sa vlasti jer svaki želi da bude novi kralj/Tito.

Severnjak

pre 10 godina

Svuda gde hocete da resite ovakav problem samo smanjite poreze i doprinose za tu regiju. Posle same firme dolaze zbog manjih troskova. Druga ideja je da se Ministartsvo finansija preseli u Pirot. To bi zaustavilo razbacivanje drzavnih para 100% znajuci Pirocance

mrle

pre 10 godina

Prvo i osnovno svu administrap o ciju i skupstinu kao i univerzitete prebaciti u Nis npr. To je automatski 50.000 stanovnika mladih i mnogo vise para. U Bg nije sjajno ali je mnogo bolje nego u ostatku Srbije. Ko zeli da zivi na selu pogotovo u ne razvijenim podrucjima ukinuti poreze a sve ostale dazbine za 50% jeftinije. Ali boli ove dusmane na vlasti za sve nas bilo selo ili grad. Sit gladnom neveruje. Bojim se da ce Srbija skroz nestati do kraja ovog veka.

Aleksandar

pre 10 godina

Ista prica i u Italiji. Juznjaci kazu da ih sever krade i ubija, da oni imaju sve da su pametni i sto ne jos. Kazu da su siromasni jer ih sever potkrada. Ali hrle bas na tom severu zbog posla!
Primer jedan mali region Veneto uplati u drzavnu kasu 97 milijardi, a dobije samo 72!!! Region Reggio Calabria uplati 19 a dobije 27!
To je i kod nas. Dok ne zasukate rukave i ne budete POSTENI ( cast izuzecima ) i mislite da sve moze na prevaru i da vas neko podraka tako ce i biti.
A sto se tice Albanaca ne brinite nece ni oni u ta napustena sela. Njima su interesantni Nis Beograd Novi Sad Vojvodina...

Miloš

pre 10 godina

@(Kalca_Nis, 2. maj 2015 12:35)
pa otcepite se vec jednom.
samo ne znam sta cete kad uvidite da nije problem samo u beogradu nego da i sami snosite (veci) deo odgovornosti, sto izborom takvih poslanika kakve pominjes, sto izborom predsednika opstina/gradonacelnika, sto time sto cutite na sve njihove malverzacije i muljanja.
(mrmlj, 2. maj 2015 13:52)

Kao prvo,mi nemamo svoje poslanike jer po izbornom sistemu i ne možemo da ih biramo direktno,nego centrale stranaka u BG biraju svoje poslušnike koji posle budu poslanici...sve ste nagurali u Bg,ali će ovi problemi i vas da stignu kada komšije sa juga dođu do Bubanj potoka...možda ćete se tada zapitati gde ste grešili...

Vlada

pre 10 godina

Ajde da napravimo normalne puteve i ostalu infrustrukturu. Da neko ko živi na selu može brzo da stigne do većeg mesta gde ima bolnicu, školu, apoteku... Mi imamo Ibarsku magistralu koja ima jednu traku u jednom smeru, i to je magistrala? Pogledajte mapu Evrope, uporedite puteve u razvijenim i manje razvijenim delovima Evrope, sve ostalo su besmislene priče.

AO84

pre 10 godina

Briga je svakoga ko dodje na vlast, i proslu i sadasnju i buducu vlast bice briga.Bitno je da se ulaze u BG, BG na vodi a ne gleda se koji ce problemi nastati kad izumru sela po celoj Srbiji. U Vojvodini su putevi katastrofalni, nema se para, a u BG svake god nikne po jedan most.PREVRSILO SVAKU MERU!!

Marija

pre 10 godina

Propadamo jer živimo u prošlosti.

Ko o čemu, mi o ratovima, prvi, drugi, buna na dahije, ko je vera a ko je nevera...

Plašimo se života jer kao narod imamo kompleks manje vrednosti udružen sa napadima megalomanije, i opušteni smo samo sa močugom u ruci....

Još kad nam na sve te komplekse premijer ponavlja svaki bogovetni dan da smo neradnici, lenji, alavi, nesposobni i da nismo baš najbistriji ....

Samopouzdanje je ključ uspeha u životu, a nas svi ubijaju u pojam. Tudjima je to posao, al' što nas naši pljuju - ne razumem.


I zato pristojan svet odlazi odavde. Ili umire u tišini ako ostane.

ssasa

pre 10 godina

Ja sam poreklom sa juga iz malog gradića i našli smo posao sa suprugom(oba lekara) u Vojvodini i detetom, kad tamo nema šanse da se nađe posao!
DA NE MISLITE DA NAM SE IŠLO, ALI NISMO IMALI IZBORA, OSTAVITI SVE DOLE!

Ћезо рца

pre 10 godina

Само опуштано... Зна наш Премудри шта ради. Гради ,,Београд на води''... Сами идемо ка томе да се сведемо на пашалук... Кад је тако, бар' нек' буде на води.

mrmlj

pre 10 godina

@(Kalca_Nis, 2. maj 2015 12:35)
pa otcepite se vec jednom.
samo ne znam sta cete kad uvidite da nije problem samo u beogradu nego da i sami snosite (veci) deo odgovornosti, sto izborom takvih poslanika kakve pominjes, sto izborom predsednika opstina/gradonacelnika, sto time sto cutite na sve njihove malverzacije i muljanja.

Mladen

pre 10 godina

Re: ukljucite mozak , zemljak realnost ti je slaba strana. Bioloski smo u losem stanju medju 10 smo najstarijih nacija u svetu. Albanci kao nacija sa druge strane imaju mlado stanovnistvo i po tome su pri vrhu. Prvo nauci nesto, malo izadji iz udobnog Bg i poseti bar jednom Kosovo, ja sam bio cak i u Albaniji jednom i znam kako je. Drugo Albanci i kad odu van svoje drzave ide jedan ili dvojica brace , a minimum toliko ostaje kuci ! I najvaznije oni idu da zarade pa se obavezno vrate Srbi kada napuste Srbiju, nikada se po pravilu ne vracaju, ili se vrate starci. To je pored niskog nataliteta jos jedna losa stvar sa nama. Racunali smo na izbeglice iz Hr i BIH , ali ogroman broj ih je samo otisao u inostranstvo, njima je Srbija samo bila usput. Cela jedna Srbija skoro je u dijaspori, i ti ljudi se vise ne vracaju. Za mesec.idem i sam kod mojih u Nemacku.

ana

pre 10 godina

Živim u jednom selu, u jednoj zapadnoevropskoj zemlji. Odlično povezana s najbližom metropolom, još bliže neki manji gradovi, blozina dobrih bolnica, škola, sve je pristupacno. Nikakva razlika u životu izmedju grada i sela. U poslednjih desetak godina imala sam prilike da vidim Ivanjicu i Čačak. Kao da sam se vratila u 1957. godinu (kako je ja zamišljam), ne mogu opisati čemer koji sam, na žalost videla. Pogotovo mi je strasna Ivanjica, u onoj prelepoj prirodi, tucanikom povezana sa Studenicom...verujem da su i ostali gradovi slični. Razumem sve one koji beže, ne razumem državu.

singer

pre 10 godina

odlican clanak, odlicni komentari. srbija se prenapregnula u ambiciji, megalomanske projekcije tipa karlovac-karlobag-virovitica su se raspukle kao mehur od sapunice, otislo je kosovo, rasulo svugde a mladi odlaze li odlaze.... sto rece prof. Zec - krvoliptanje... a realnog plana i realnih politicara nigde na vidiku...

Marko

pre 10 godina

@Giga
Zato je izmedju ostalog prihvacen komunizam, ljudima je bilo muka da budu potlaceni i da im ovi iz grada i sa vlasti sisaju krv. Vece nepravde su se desavale tada, nego posle 90-ih. Ako ti se kopa na selu, idi kopaj, ali ne mozes drugima zabraniti da se sele u gradove zbog boljeg zivota. Seljaci da budu gradjani drugog reda i robovi "elite" iz grada? Probajte pa ce se desiti novi komunizam.

Inace napustanje ruralnih krajeva i odlazak u velike gradove je svetski trend. Metropole sirom sveta rastu, a sela izumiru. Bavljenje poljoprivredom postaje sve manje isplativo posto to preuzimaju kapitalisti sa skupim masinama. 3% radne snage je i vise nego dovoljno za poljoprivredu.

misha

pre 10 godina

Decentralizacija pod hitno!
Novac koji je zarađen u određenoj jedinici lokalne samouprave MORA ostati velikim delom u njoj. 90% lokalu - 10% centrali.

Rade

pre 10 godina

Nepismena vlast svih ovih decenija je kriva za to. Nece decentralizaciju, nece iz Beograda, ne znaju odakle poticu, unistavaju bazu, a hoce u buducnost sa Beogradom na vodi (mislim na ove poslednje, ali i svi prethodni su jednako krivi)... To je apsurd, zemlja bez poljoprivrede, industrije, infrastrukture...nema buducnost... A jednostavno je, poput Svajcarske, na svakoj "tromedji" (izmedju tri sela) po jedan proizvodni pogon za 30 do 50 zaposlenih i eto opstanka na selu. Jer, uz proizvodnju ide i trgovina, skole, sportski tereni, putevi, voda, struja, kanalizacija, stanovi...život... Ali, koga to briga u ovoj zemlji Srbiji!!!

Srdjan

pre 10 godina

Zabraniti migraciju po Srbiji zakonom kao pre 2 sv.rata.Nece seljaci da kopaju hoce da studiraju ugl i sefuju po Beogradu,Novom Sadu,Nisu,Kragujevcu,Subotici,Sabcu,Uzicu,Cacku itd.Ceka ih rodjak zemljak sa razradjenom semom za dobar posao.Kada bi raselio sva periferna divlja naselja u Beogradu i drugim velikim gradovima u Srbiji mogao bi da naselis i jug i kosovo.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Giga, 2. maj 2015 12:47)

Pa kada bi im ovi ''vasi'' iz vecih gradova omoguciili dobre skole i univerzitete po selima i manjim gradovima, mozda bi i ostali tu gde su rodjeni. Radnik na trafici, gore kod ''vas'' ima platu 30000 dinara, a na jugu Srbije u fabrici teskih metala jedva 20000 dinara.

Predlog Rekonstrukcije Destrukcije

pre 10 godina

Nestaje Srbija - koga je briga ?

Svake godine u Srbiji umre oko 30 000 ljudi vise nego sto se rodi. Svake godine iz Srbije se iseli vise od 32 000 radno sposobnih. Oni koji ostaju sve manje se usudjuju na prosirenje porodice.

Nestaje Srbija - koga je briga?

Vranjanac

pre 10 godina

Južna Srbija je otpisana od strane sopstvene države i vlasti. Nijedan najviši funkcioner države (predsednik, premijer), od uvođenja višestranačja u Srbiji, nije bio u zvaničnoj poseti Vranju, Bujanovcu ili Preševu. To je sada ekstremni jug zemlje, a s obzirom na noviju istoriju, neće biti još dugo.
Nijedna investicija, nikakva infrastrukturna ulaganja (koridor 10 ne želim da komentarišem kao neko ulaganje u jug, jer nije). Putevi po Vranju, Leskovcu i ostalim većim mestima na jugu su u očajnom stanju.
Kada su februara bile poplave na jugu zemlje (nekoliko sela oko Vranja su bila izuzetno ugrožena), javni servis je o tome izvestio sa kašnjenjem od 48h (saobraćaj na autoputu E75 je bio u prekidu,što se čulo na vestima AMSS-a, ali su sve televizije kasnila sa obeveštenjem bar 2 dana)!
Niš je odavno ekonomski mrtav grad, samo još uvek puko postojanje univerziteta održava privid neke sreće i materijalnog prosperiteta...
U Nišu i južnije od Niša živi sigurno preko 1.000.000 stanovnika ove zemlje. Žalosno je gledati kako svi (pa uključujući i mene) odlaze. Nigde u Srbiji nije lako, ali budite sigurni da je najteže na jugu!

fjuzzn

pre 10 godina

Tuga....do 2025te,znachi za desetak godina,Srbistan cce brojati cca 5 mil. stanovnika,od kojih cce rezidenti BG,NI,NS biti njih 4 miliona(bg-blizu 3mil,a Nish i ns-po pola mil.).....tih preostalih milion "nebeogradjana" zzivotaricce po zapushtenim planinchinama i kojekakvim zabitima "zaboravljene" Shumadije,Pomoravlja,Starog Vlaha,Timochke krajine,Homolja,Peshtera,Ponishavlja,Toplice,Rasine,Pchinjskog i Vlasinskog kraja,Ibarskog Kolashina....."zzivecce" na nivou rodovske zajednice peccinskih ljudi,otpisani i prepushteni sebi od "urbanog sveta" da bitishu kako sami umeju i znaju,i da umru kako oni drugi neznaju.....

jaca

pre 10 godina

nazalost mentalni sklop ljudikoji zive na tim podrucijima dovodi do voga.
Komentatri kao @ Meraklija77Nis su tipican primer.
na tim podrucijima su ostali oni koji se okupe oko seoske radnje, proglase krivca za sve / vlast, i beograd to ponavljaju decenijama i cekaju DA NEKO NESTO URADI ZA NJIH .
da drzava nesto uradi.
Od takvih ljudi i beze njihovi sugradjani u beograd i dalje u svet.
Da je ovo istina, pogledajte Arilje, i li Ivanjicu gde ljudi rade i zarade, ali nazalost profit ulazu u stanove u beogradu da DECI BUDE BOLJE.
Sami sebi smo najveci neprijatelji.

Fica

pre 10 godina

Kakvo ne poznavanje situacije iznova i iznova citam isto , neka glupa prica o Albancima koji vrebaju a njih je sve manje i manje i u Albaniji i Kosovu odakle odlaze, njima je cilj Svajcarska, Austrija , Nemacka a ne neka sela po Srbiji odakle i sami Srbi beze.Ukljucite mozak

Realno

pre 10 godina

Na jugu se prodaje zemljiste za 20 eura po aru!!!!20 eura!!!Kupaca naravno ima,stare musterije,albanci sa kosova...Pokupovase zemlju na jugu,prijavljuju boraviste,moze im se,jel'te oni su po ustavu drzavljani ove zemlje...Druga stvar,posto dole zbog siromastva i svega ima dosta nezenja,masovno dolaze albanke da se udaju...Kupovina zemljista,dolazak masovno albanki,nesto mi ovaj scenario poznat...Ali neko nikad ne nauci lekcije iz istorije koje su potrebne za prezivljavanje....

Deki

pre 10 godina

Mi kao narod nestajemo u samoj Srbiji i naravno da nikog nije briga. Mladi masovno odlaze na zapad, a našim političarima je napredak privrede u smanjenju plata u javnom sektoru? Da li to znači, ako bi se ukionula prosveta, zdravstvo, sud, milicija i vojska, da bi mi postali najrazvijenija privredna zemlja na svetu? Zamislite koje bi to olakšanje bilo za budžet zemlje? Ljudi ne mogu da žive gde nema posla. Svaki političart se bori za vlast, da se obogati i da zbrine svoje, a šta ostaje pololenjima?

neko sa strane

pre 10 godina

Nije vazan jug,ni Srbija...Vazno,da je Kosovo nase..500 miliona godisnje idu za Kosovo,ovde se smanjuju plate,penzije,decji dodatak,nema ulaganja...Sto je najtuznije,niko u Srbiji se ne buni za sebe,za svoja prava,za buducnost...I da nesto pokusaju,vlasti ce izmisliti neku situaciju sa Kosovom,i sva paznja ce biti okrenuta tamo....Zasluzujemo ovo..

Pokondirena tikvica

pre 10 godina

Evo konkretan predlog za nase strucnjake,najvaznije dati zemlju i kucu mladim parovima besplatno da se prvo vrate tamo.Obezbediti im prevoz do prvog veceg mesta zbog zdravstvene zastite,snabdevanja,skolovanja.Za svako dete rodjeno u ruralnoj sredini dati majci prosecnu platu do detetovog polaska u skolu.I na kraju obezbediti prioritetan otkup poljoprivrednih proizvoda od individualnih proizvodjaca koji su se vratili na selo.

Ламелица

pre 10 godina

Игром случаја радим посао који свакодневно подразумева обилазак села од Зајечара па све до Лесковца (агент продаје). Људи моји, нисте свесни каква је то туга и беда. Свака трећа кућа је празна, урасла у коров са обавезном умрлицом на капији. 80% становништва су старачка домаћинства која ће се, нажалост, такође угасити у наредних 10-15 година. У сваком селу се на прсте једне руке могу избројати оне младе породице са децом и родитељима до 40 година. У сваком од тих села је и велики број нежења који своје дане броји испијањем пива испред локалне продавнице. Осећам огромну тугу и сету када видим како нам пропада југ Србије, а сваку наду да ће ова држава предузети мере да се то спречи сам одавно изгубио.

Nada Dusseldorf

pre 10 godina

Nestaje cela Srbija-koga je to briga...Ko god je mogao da se iseli i ode negde otisao je.Ljudi kopaju i rukama i nogama zato sto tu kod nas nece biti skoro bolje.Samo u mom okruzenju su 4 porodice sa decom koje se iseljavaju..To je Srbija,ne samo-jug.

Joxim

pre 10 godina

Jel treba da placemo? Jug Srbije treba da se odcepi od matice ako misli da postoji i ubuduce. Ako hoce da izumru neka sede i cute.
(bane, 02. maj 2015 12:02)

O cemu pricas ti?

Line

pre 10 godina

Pozdrav iz Leskovca.Prodao sam njive i kucu pored Leskovca i kupujem stan u BgH2O.
Ne, ne nemojte mi reci, sta ce nam dosljaci.
Moram da dodjem u brdoviti Beograd zbog posla i egzistencije.

qwert

pre 10 godina

Sta je tu cudno ?
Moje selo u okolini Sjenice totalno napusteno. Pre 10 godina tu su ljudi imali po 10 krava , 20 ovaca , 20 kokosaka , plastili ogroman prostor...
Danas imaju samo po 2 krave i par kokosaka , zemlja netaknuta , plastovi sena sivi po 3 godine stari. Tako je i u drugim selima. Totalno umiru.

Artemis Foul

pre 10 godina

nije sreca para puna vreca,sreca je vriska i cika djece oko tebe. (shame boner, 02. maj 2015 11:54)
=====
Naročito dok ti deca vrtište i ciče od gladi.

Giga

pre 10 godina

Zabraniti migraciju po Srbiji zakonom kao pre 2 sv.rata.Nece seljaci da kopaju hoce da studiraju ugl i sefuju po Beogradu,Novom Sadu,Nisu,Kragujevcu,Subotici,Sabcu,Uzicu,Cacku itd.Ceka ih rodjak zemljak sa razradjenom semom za dobar posao.Kada bi raselio sva periferna divlja naselja u Beogradu i drugim velikim gradovima u Srbiji mogao bi da naselis i jug i kosovo.

komrenac

pre 10 godina

Urgentno doneti zakon kojim sva ulaganja u zemlju moraju biti u Nis i juznije...SAMO TAKO I NIKAKO DRUGACIJE !!! ZAUSTAVITI BGH2O !!!! Preteraste ste ga brate...

Nemanja

pre 10 godina

Sve one katastrofe 90-ih, tranzicije se tek sada ispoljavaju. Najveci problem. Sve je pusto, a Albanci samo vrebaju. Nas sve manje, njih sve vise plus podrska zapada. U veoma smo nezavidnoj situaciji. Resenje problema vidim u ekonomski snaznoj drzavi, ali da li cemo do toga stici, pitanje je.

Kalca_Nis

pre 10 godina

Juga Srbije se Vlast seti kad treba da se pune autobusi za mitinge u
Beogradu, ili ne daj Boze, kad treba da se mobilise prosta masa za rat.

U medjuvremenu ne postojimo za Vladare iz Beograda. Pri tome ne mislim
samo na Vucica, vec i na sve prethodne, od '90-tih.

Posebna bruka i sramota su poslanici Skupstine Republike Srbije koji dolaze iz juznih krajeva. Toliko su zaslepljeni sopstvenim interesima,
i interesima svojih partija, da ih bas briga za muku obicnog naroda.

Ova ideja o predlogu za otcepljenje i formiranje Juzne Srbije mi je strasno simpaticna. Uzdaj se u se i u svoje kljuse. Beogradjani neka se
brckaju u svom Beogradu na vodu a mi cemo u Nisavi, Moravi, u na prelepim jezerima Juzne Srbije. Mozda napravimo i ekonomski savez sa susednim delovima Bugarske, Makedonije i NASEG Kosova.

Ziveli braco i sestre iz JUZNE (i ISTOCNE) SRBIJE!

Misa

pre 10 godina

Ubili ste Jug zemlje , ubili ste vas same i identitet ove zemlje , zverovi jedni lažete ovaj narod a bogatite se preko njega ! Dokle vise ?!

mile iz niš

pre 10 godina

od novca koji pominju za izradu "beograda na vodi" korist bi imao ceo potez južno od niša, ali koga to zanima.

kad se razvija samo glava a ne celo telo - organizam postaje bogalj

shame boner

pre 10 godina

I ono malo sposobnih muskaraca sto je ostalo sjedi ispred zadruge,pije jeftino pivo i govori kako nema goreg naroda od nas,Srba. Imaju savrsen pristup flasi,ali kad trebs zeni reci prosto-prosirenu recenicu....eeeehhh,blokada. Znaju sve osim onog najvaznijeg,najbitnijeg u zivotu tj. da podare zivot,uloze sebe u drugog,da shvate ono sto mlade nacije imaju u svojem naslijedju....nije sreca para puna vreca,sreca je vriska i cika djece oko tebe.

Miroslav

pre 10 godina

Na žalost nema ništa ni od ovog apela da se smanje demografske razlike ravnomernim rergionalnim razvojem i ulaganjem u nerazvijena područija jer nam to dosadašnje iskustvo govori. Otkad znam za sebe a imam 40 godina priča se o tom ravnomernom regionalnom razvoju i uvek ništa od toga. Posle kada dođe neki drugi narod i naseli ta prazna područija onda se busamo u prsa kako je to naše a šta činimo da se sve oblasti u Srbiji ravnomerno razvijaju. Isključivo neznanjem, nezainteresovanošću i korupcijom naših vlasti od Srbije će ostati samo Beogradski pašaluk.

Dr. Nele

pre 10 godina

"Srbija se polako svodi samo na Beograd, kao što se Grčka svela na Atinu. Beograd treba da se razvija, ali ne smeju da se zapostave ostali delovi zemlje, naročito zbog toga što oni imaju izuzetno velike potencijale u rudarstvu i poljoprivredi",
Zivim u Njemackoj i vec 15 godina to pricam. Samo Beograd i nista drugo. To je propast za jednu tako malu zemlju.

pix

pre 10 godina

JUG LJUDI JUG!!
Bukvalno izolovan od 'Srbije'
juznije od Nisa sve tuznija situacija, drzava ne ulaze ne podstice nista!!
Ima ljudi, ima vrednih ljudi.. otvorite po nesto u tim gradicima, podstaknite stanovnistvo da ima volju za zivotom uopste, svi odose u inostranstva i u taj bg.
dajte ljudima neku nadu
A i inace kada se cuje neka vest za nesto sto je juznije od Nisa je iznenadjenje, ali obicno je to neka marcna i tuzna vest

Meraklija77Nis

pre 10 godina

Umesto beograda na vodi,trebalo je investirati u preporod juga Srbije....jer Srbija je jaka,samo onoliko,koliko je svaki njen deo jak...ali,polako se to sve svodi samo na bg.,kao sto pise u tekstu...Zadnji je trenutak da se nesto ucini...a albanci ce naseliti ta podrucja,cim im se ukaze prilika..i onda cemo svi da se selimo za beograd..moracemo.

adam

pre 10 godina

Vlada Srbije ne postoji a i one koje su pre postojale brojale su svoju delakosežnost i strateško planiranje na 4 godine. Svima je cilj bio jednostavan, brza i laka pljačka. Jug Srbije danas je slika Srbije za 10 godina. Ista priča je u manjim mestim u Vojvodini.

electromir

pre 10 godina

Beograd je prepun političara, državnih službenika i raznih "direktora" iz tih krajeva koji automatski, po smeštanju zadnjice u neku fotelju, zaboravljaju odakle su i koji su to pravi problemi.

cassius

pre 10 godina

nikog nije briga, bitno da nam je neprijatno koliko nam dobro ide i da nam ispiru mozak sa bilbordima slavimo Beograd...Beograd na vodi, jug Srbije niz vodu!!!

Kortez

pre 10 godina

Zapravo, nestaje cela Srbija. Nazalost. Od 25 skolskih drugova/drugarica iz osnovne, 12-oro se vec otisnulo put Zapada. Nemacka, Austrija, Svica, Danska, itd. Iz srednje, od 30-oro, 12 je napustilo zemlju, 7 ili 8 njih zavrsava faks i polako "zagreva" pasos. Iskreno, sa mojom Arhitekturom nemam gde. Veza nemam pa cu i ja put Amsterdama, kazu da im trebaju mladi intelektualci. Meni je zao, i volim ovu zemlju, ali jednostavno moram se obezbediti. Zelim ozeniti moju devojku s kojom sam vec 7 godina u vezi. Zelim decu. Ovde ne mozes imati porodicu, stan, prosecan auto itd. normalnim putem. Zao mi je ali tako je.

Kortez

pre 10 godina

Zapravo, nestaje cela Srbija. Nazalost. Od 25 skolskih drugova/drugarica iz osnovne, 12-oro se vec otisnulo put Zapada. Nemacka, Austrija, Svica, Danska, itd. Iz srednje, od 30-oro, 12 je napustilo zemlju, 7 ili 8 njih zavrsava faks i polako "zagreva" pasos. Iskreno, sa mojom Arhitekturom nemam gde. Veza nemam pa cu i ja put Amsterdama, kazu da im trebaju mladi intelektualci. Meni je zao, i volim ovu zemlju, ali jednostavno moram se obezbediti. Zelim ozeniti moju devojku s kojom sam vec 7 godina u vezi. Zelim decu. Ovde ne mozes imati porodicu, stan, prosecan auto itd. normalnim putem. Zao mi je ali tako je.

Misa

pre 10 godina

Ubili ste Jug zemlje , ubili ste vas same i identitet ove zemlje , zverovi jedni lažete ovaj narod a bogatite se preko njega ! Dokle vise ?!

Dr. Nele

pre 10 godina

"Srbija se polako svodi samo na Beograd, kao što se Grčka svela na Atinu. Beograd treba da se razvija, ali ne smeju da se zapostave ostali delovi zemlje, naročito zbog toga što oni imaju izuzetno velike potencijale u rudarstvu i poljoprivredi",
Zivim u Njemackoj i vec 15 godina to pricam. Samo Beograd i nista drugo. To je propast za jednu tako malu zemlju.

mile iz niš

pre 10 godina

od novca koji pominju za izradu "beograda na vodi" korist bi imao ceo potez južno od niša, ali koga to zanima.

kad se razvija samo glava a ne celo telo - organizam postaje bogalj

cassius

pre 10 godina

nikog nije briga, bitno da nam je neprijatno koliko nam dobro ide i da nam ispiru mozak sa bilbordima slavimo Beograd...Beograd na vodi, jug Srbije niz vodu!!!

Meraklija77Nis

pre 10 godina

Umesto beograda na vodi,trebalo je investirati u preporod juga Srbije....jer Srbija je jaka,samo onoliko,koliko je svaki njen deo jak...ali,polako se to sve svodi samo na bg.,kao sto pise u tekstu...Zadnji je trenutak da se nesto ucini...a albanci ce naseliti ta podrucja,cim im se ukaze prilika..i onda cemo svi da se selimo za beograd..moracemo.

Ламелица

pre 10 godina

Игром случаја радим посао који свакодневно подразумева обилазак села од Зајечара па све до Лесковца (агент продаје). Људи моји, нисте свесни каква је то туга и беда. Свака трећа кућа је празна, урасла у коров са обавезном умрлицом на капији. 80% становништва су старачка домаћинства која ће се, нажалост, такође угасити у наредних 10-15 година. У сваком селу се на прсте једне руке могу избројати оне младе породице са децом и родитељима до 40 година. У сваком од тих села је и велики број нежења који своје дане броји испијањем пива испред локалне продавнице. Осећам огромну тугу и сету када видим како нам пропада југ Србије, а сваку наду да ће ова држава предузети мере да се то спречи сам одавно изгубио.

electromir

pre 10 godina

Beograd je prepun političara, državnih službenika i raznih "direktora" iz tih krajeva koji automatski, po smeštanju zadnjice u neku fotelju, zaboravljaju odakle su i koji su to pravi problemi.

pix

pre 10 godina

JUG LJUDI JUG!!
Bukvalno izolovan od 'Srbije'
juznije od Nisa sve tuznija situacija, drzava ne ulaze ne podstice nista!!
Ima ljudi, ima vrednih ljudi.. otvorite po nesto u tim gradicima, podstaknite stanovnistvo da ima volju za zivotom uopste, svi odose u inostranstva i u taj bg.
dajte ljudima neku nadu
A i inace kada se cuje neka vest za nesto sto je juznije od Nisa je iznenadjenje, ali obicno je to neka marcna i tuzna vest

Realno

pre 10 godina

Na jugu se prodaje zemljiste za 20 eura po aru!!!!20 eura!!!Kupaca naravno ima,stare musterije,albanci sa kosova...Pokupovase zemlju na jugu,prijavljuju boraviste,moze im se,jel'te oni su po ustavu drzavljani ove zemlje...Druga stvar,posto dole zbog siromastva i svega ima dosta nezenja,masovno dolaze albanke da se udaju...Kupovina zemljista,dolazak masovno albanki,nesto mi ovaj scenario poznat...Ali neko nikad ne nauci lekcije iz istorije koje su potrebne za prezivljavanje....

adam

pre 10 godina

Vlada Srbije ne postoji a i one koje su pre postojale brojale su svoju delakosežnost i strateško planiranje na 4 godine. Svima je cilj bio jednostavan, brza i laka pljačka. Jug Srbije danas je slika Srbije za 10 godina. Ista priča je u manjim mestim u Vojvodini.

Kalca_Nis

pre 10 godina

Juga Srbije se Vlast seti kad treba da se pune autobusi za mitinge u
Beogradu, ili ne daj Boze, kad treba da se mobilise prosta masa za rat.

U medjuvremenu ne postojimo za Vladare iz Beograda. Pri tome ne mislim
samo na Vucica, vec i na sve prethodne, od '90-tih.

Posebna bruka i sramota su poslanici Skupstine Republike Srbije koji dolaze iz juznih krajeva. Toliko su zaslepljeni sopstvenim interesima,
i interesima svojih partija, da ih bas briga za muku obicnog naroda.

Ova ideja o predlogu za otcepljenje i formiranje Juzne Srbije mi je strasno simpaticna. Uzdaj se u se i u svoje kljuse. Beogradjani neka se
brckaju u svom Beogradu na vodu a mi cemo u Nisavi, Moravi, u na prelepim jezerima Juzne Srbije. Mozda napravimo i ekonomski savez sa susednim delovima Bugarske, Makedonije i NASEG Kosova.

Ziveli braco i sestre iz JUZNE (i ISTOCNE) SRBIJE!

Line

pre 10 godina

Pozdrav iz Leskovca.Prodao sam njive i kucu pored Leskovca i kupujem stan u BgH2O.
Ne, ne nemojte mi reci, sta ce nam dosljaci.
Moram da dodjem u brdoviti Beograd zbog posla i egzistencije.

Miroslav

pre 10 godina

Na žalost nema ništa ni od ovog apela da se smanje demografske razlike ravnomernim rergionalnim razvojem i ulaganjem u nerazvijena područija jer nam to dosadašnje iskustvo govori. Otkad znam za sebe a imam 40 godina priča se o tom ravnomernom regionalnom razvoju i uvek ništa od toga. Posle kada dođe neki drugi narod i naseli ta prazna područija onda se busamo u prsa kako je to naše a šta činimo da se sve oblasti u Srbiji ravnomerno razvijaju. Isključivo neznanjem, nezainteresovanošću i korupcijom naših vlasti od Srbije će ostati samo Beogradski pašaluk.

komrenac

pre 10 godina

Urgentno doneti zakon kojim sva ulaganja u zemlju moraju biti u Nis i juznije...SAMO TAKO I NIKAKO DRUGACIJE !!! ZAUSTAVITI BGH2O !!!! Preteraste ste ga brate...

Artemis Foul

pre 10 godina

nije sreca para puna vreca,sreca je vriska i cika djece oko tebe. (shame boner, 02. maj 2015 11:54)
=====
Naročito dok ti deca vrtište i ciče od gladi.

neko sa strane

pre 10 godina

Nije vazan jug,ni Srbija...Vazno,da je Kosovo nase..500 miliona godisnje idu za Kosovo,ovde se smanjuju plate,penzije,decji dodatak,nema ulaganja...Sto je najtuznije,niko u Srbiji se ne buni za sebe,za svoja prava,za buducnost...I da nesto pokusaju,vlasti ce izmisliti neku situaciju sa Kosovom,i sva paznja ce biti okrenuta tamo....Zasluzujemo ovo..

qwert

pre 10 godina

Sta je tu cudno ?
Moje selo u okolini Sjenice totalno napusteno. Pre 10 godina tu su ljudi imali po 10 krava , 20 ovaca , 20 kokosaka , plastili ogroman prostor...
Danas imaju samo po 2 krave i par kokosaka , zemlja netaknuta , plastovi sena sivi po 3 godine stari. Tako je i u drugim selima. Totalno umiru.

Marija

pre 10 godina

Propadamo jer živimo u prošlosti.

Ko o čemu, mi o ratovima, prvi, drugi, buna na dahije, ko je vera a ko je nevera...

Plašimo se života jer kao narod imamo kompleks manje vrednosti udružen sa napadima megalomanije, i opušteni smo samo sa močugom u ruci....

Još kad nam na sve te komplekse premijer ponavlja svaki bogovetni dan da smo neradnici, lenji, alavi, nesposobni i da nismo baš najbistriji ....

Samopouzdanje je ključ uspeha u životu, a nas svi ubijaju u pojam. Tudjima je to posao, al' što nas naši pljuju - ne razumem.


I zato pristojan svet odlazi odavde. Ili umire u tišini ako ostane.

Pokondirena tikvica

pre 10 godina

Evo konkretan predlog za nase strucnjake,najvaznije dati zemlju i kucu mladim parovima besplatno da se prvo vrate tamo.Obezbediti im prevoz do prvog veceg mesta zbog zdravstvene zastite,snabdevanja,skolovanja.Za svako dete rodjeno u ruralnoj sredini dati majci prosecnu platu do detetovog polaska u skolu.I na kraju obezbediti prioritetan otkup poljoprivrednih proizvoda od individualnih proizvodjaca koji su se vratili na selo.

Dajte mi VLAST

pre 10 godina

Dajte mi vlast na 4 godine, samo toliko, ni manje ni vise, KUNEM Vam se, napravicu CUDO od Srbije ! Za uzvrat ne trazim nista, apsolutno nista, samo neku platu da prezivim ja zena i beba, placene putne troskove do Nemacke,Svajcarske,Japana, Izraela i nazad, bezbednosnu zastitu Mosada, da me ne roknu patriJote i to je to! Posle 4 godine ako ne budemo u EU, a prosecna plata NE BUDE BAR 800 Eura, potpisujem javno sopstveni zatvor na 5 godina ! Jel to posteno ?

ana

pre 10 godina

Živim u jednom selu, u jednoj zapadnoevropskoj zemlji. Odlično povezana s najbližom metropolom, još bliže neki manji gradovi, blozina dobrih bolnica, škola, sve je pristupacno. Nikakva razlika u životu izmedju grada i sela. U poslednjih desetak godina imala sam prilike da vidim Ivanjicu i Čačak. Kao da sam se vratila u 1957. godinu (kako je ja zamišljam), ne mogu opisati čemer koji sam, na žalost videla. Pogotovo mi je strasna Ivanjica, u onoj prelepoj prirodi, tucanikom povezana sa Studenicom...verujem da su i ostali gradovi slični. Razumem sve one koji beže, ne razumem državu.

Fica

pre 10 godina

Kakvo ne poznavanje situacije iznova i iznova citam isto , neka glupa prica o Albancima koji vrebaju a njih je sve manje i manje i u Albaniji i Kosovu odakle odlaze, njima je cilj Svajcarska, Austrija , Nemacka a ne neka sela po Srbiji odakle i sami Srbi beze.Ukljucite mozak

Miloš

pre 10 godina

@(Kalca_Nis, 2. maj 2015 12:35)
pa otcepite se vec jednom.
samo ne znam sta cete kad uvidite da nije problem samo u beogradu nego da i sami snosite (veci) deo odgovornosti, sto izborom takvih poslanika kakve pominjes, sto izborom predsednika opstina/gradonacelnika, sto time sto cutite na sve njihove malverzacije i muljanja.
(mrmlj, 2. maj 2015 13:52)

Kao prvo,mi nemamo svoje poslanike jer po izbornom sistemu i ne možemo da ih biramo direktno,nego centrale stranaka u BG biraju svoje poslušnike koji posle budu poslanici...sve ste nagurali u Bg,ali će ovi problemi i vas da stignu kada komšije sa juga dođu do Bubanj potoka...možda ćete se tada zapitati gde ste grešili...

Deki

pre 10 godina

Mi kao narod nestajemo u samoj Srbiji i naravno da nikog nije briga. Mladi masovno odlaze na zapad, a našim političarima je napredak privrede u smanjenju plata u javnom sektoru? Da li to znači, ako bi se ukionula prosveta, zdravstvo, sud, milicija i vojska, da bi mi postali najrazvijenija privredna zemlja na svetu? Zamislite koje bi to olakšanje bilo za budžet zemlje? Ljudi ne mogu da žive gde nema posla. Svaki političart se bori za vlast, da se obogati i da zbrine svoje, a šta ostaje pololenjima?

fjuzzn

pre 10 godina

Tuga....do 2025te,znachi za desetak godina,Srbistan cce brojati cca 5 mil. stanovnika,od kojih cce rezidenti BG,NI,NS biti njih 4 miliona(bg-blizu 3mil,a Nish i ns-po pola mil.).....tih preostalih milion "nebeogradjana" zzivotaricce po zapushtenim planinchinama i kojekakvim zabitima "zaboravljene" Shumadije,Pomoravlja,Starog Vlaha,Timochke krajine,Homolja,Peshtera,Ponishavlja,Toplice,Rasine,Pchinjskog i Vlasinskog kraja,Ibarskog Kolashina....."zzivecce" na nivou rodovske zajednice peccinskih ljudi,otpisani i prepushteni sebi od "urbanog sveta" da bitishu kako sami umeju i znaju,i da umru kako oni drugi neznaju.....

Vranjanac

pre 10 godina

Južna Srbija je otpisana od strane sopstvene države i vlasti. Nijedan najviši funkcioner države (predsednik, premijer), od uvođenja višestranačja u Srbiji, nije bio u zvaničnoj poseti Vranju, Bujanovcu ili Preševu. To je sada ekstremni jug zemlje, a s obzirom na noviju istoriju, neće biti još dugo.
Nijedna investicija, nikakva infrastrukturna ulaganja (koridor 10 ne želim da komentarišem kao neko ulaganje u jug, jer nije). Putevi po Vranju, Leskovcu i ostalim većim mestima na jugu su u očajnom stanju.
Kada su februara bile poplave na jugu zemlje (nekoliko sela oko Vranja su bila izuzetno ugrožena), javni servis je o tome izvestio sa kašnjenjem od 48h (saobraćaj na autoputu E75 je bio u prekidu,što se čulo na vestima AMSS-a, ali su sve televizije kasnila sa obeveštenjem bar 2 dana)!
Niš je odavno ekonomski mrtav grad, samo još uvek puko postojanje univerziteta održava privid neke sreće i materijalnog prosperiteta...
U Nišu i južnije od Niša živi sigurno preko 1.000.000 stanovnika ove zemlje. Žalosno je gledati kako svi (pa uključujući i mene) odlaze. Nigde u Srbiji nije lako, ali budite sigurni da je najteže na jugu!

Predlog Rekonstrukcije Destrukcije

pre 10 godina

Nestaje Srbija - koga je briga ?

Svake godine u Srbiji umre oko 30 000 ljudi vise nego sto se rodi. Svake godine iz Srbije se iseli vise od 32 000 radno sposobnih. Oni koji ostaju sve manje se usudjuju na prosirenje porodice.

Nestaje Srbija - koga je briga?

jaca

pre 10 godina

nazalost mentalni sklop ljudikoji zive na tim podrucijima dovodi do voga.
Komentatri kao @ Meraklija77Nis su tipican primer.
na tim podrucijima su ostali oni koji se okupe oko seoske radnje, proglase krivca za sve / vlast, i beograd to ponavljaju decenijama i cekaju DA NEKO NESTO URADI ZA NJIH .
da drzava nesto uradi.
Od takvih ljudi i beze njihovi sugradjani u beograd i dalje u svet.
Da je ovo istina, pogledajte Arilje, i li Ivanjicu gde ljudi rade i zarade, ali nazalost profit ulazu u stanove u beogradu da DECI BUDE BOLJE.
Sami sebi smo najveci neprijatelji.

Vlada

pre 10 godina

Ajde da napravimo normalne puteve i ostalu infrustrukturu. Da neko ko živi na selu može brzo da stigne do većeg mesta gde ima bolnicu, školu, apoteku... Mi imamo Ibarsku magistralu koja ima jednu traku u jednom smeru, i to je magistrala? Pogledajte mapu Evrope, uporedite puteve u razvijenim i manje razvijenim delovima Evrope, sve ostalo su besmislene priče.

shame boner

pre 10 godina

I ono malo sposobnih muskaraca sto je ostalo sjedi ispred zadruge,pije jeftino pivo i govori kako nema goreg naroda od nas,Srba. Imaju savrsen pristup flasi,ali kad trebs zeni reci prosto-prosirenu recenicu....eeeehhh,blokada. Znaju sve osim onog najvaznijeg,najbitnijeg u zivotu tj. da podare zivot,uloze sebe u drugog,da shvate ono sto mlade nacije imaju u svojem naslijedju....nije sreca para puna vreca,sreca je vriska i cika djece oko tebe.

Nemanja

pre 10 godina

Sve one katastrofe 90-ih, tranzicije se tek sada ispoljavaju. Najveci problem. Sve je pusto, a Albanci samo vrebaju. Nas sve manje, njih sve vise plus podrska zapada. U veoma smo nezavidnoj situaciji. Resenje problema vidim u ekonomski snaznoj drzavi, ali da li cemo do toga stici, pitanje je.

Roto Kos

pre 10 godina

neka vlada plati 500miliona godishno za jug Srbije umesto to pare da nosi u Kosqovo,kad svi znamo da u Kosovo su izgubljene ^pare
(mitat, 2. maj 2015 14:06)

E bratac, ali Zvezda mora da bude sampion bar u jednom sportu. Jer tako zeli nasa prevashodnost, srpski Eliot Nes. Ostatak se nekako slucajno prelije u stranacke dzepove.

Severnjak

pre 10 godina

Svuda gde hocete da resite ovakav problem samo smanjite poreze i doprinose za tu regiju. Posle same firme dolaze zbog manjih troskova. Druga ideja je da se Ministartsvo finansija preseli u Pirot. To bi zaustavilo razbacivanje drzavnih para 100% znajuci Pirocance

Rade

pre 10 godina

Nepismena vlast svih ovih decenija je kriva za to. Nece decentralizaciju, nece iz Beograda, ne znaju odakle poticu, unistavaju bazu, a hoce u buducnost sa Beogradom na vodi (mislim na ove poslednje, ali i svi prethodni su jednako krivi)... To je apsurd, zemlja bez poljoprivrede, industrije, infrastrukture...nema buducnost... A jednostavno je, poput Svajcarske, na svakoj "tromedji" (izmedju tri sela) po jedan proizvodni pogon za 30 do 50 zaposlenih i eto opstanka na selu. Jer, uz proizvodnju ide i trgovina, skole, sportski tereni, putevi, voda, struja, kanalizacija, stanovi...život... Ali, koga to briga u ovoj zemlji Srbiji!!!

ssasa

pre 10 godina

Ja sam poreklom sa juga iz malog gradića i našli smo posao sa suprugom(oba lekara) u Vojvodini i detetom, kad tamo nema šanse da se nađe posao!
DA NE MISLITE DA NAM SE IŠLO, ALI NISMO IMALI IZBORA, OSTAVITI SVE DOLE!

AO84

pre 10 godina

Briga je svakoga ko dodje na vlast, i proslu i sadasnju i buducu vlast bice briga.Bitno je da se ulaze u BG, BG na vodi a ne gleda se koji ce problemi nastati kad izumru sela po celoj Srbiji. U Vojvodini su putevi katastrofalni, nema se para, a u BG svake god nikne po jedan most.PREVRSILO SVAKU MERU!!

Srdjan

pre 10 godina

Zabraniti migraciju po Srbiji zakonom kao pre 2 sv.rata.Nece seljaci da kopaju hoce da studiraju ugl i sefuju po Beogradu,Novom Sadu,Nisu,Kragujevcu,Subotici,Sabcu,Uzicu,Cacku itd.Ceka ih rodjak zemljak sa razradjenom semom za dobar posao.Kada bi raselio sva periferna divlja naselja u Beogradu i drugim velikim gradovima u Srbiji mogao bi da naselis i jug i kosovo.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Giga, 2. maj 2015 12:47)

Pa kada bi im ovi ''vasi'' iz vecih gradova omoguciili dobre skole i univerzitete po selima i manjim gradovima, mozda bi i ostali tu gde su rodjeni. Radnik na trafici, gore kod ''vas'' ima platu 30000 dinara, a na jugu Srbije u fabrici teskih metala jedva 20000 dinara.

misha

pre 10 godina

Decentralizacija pod hitno!
Novac koji je zarađen u određenoj jedinici lokalne samouprave MORA ostati velikim delom u njoj. 90% lokalu - 10% centrali.

Joxim

pre 10 godina

Jel treba da placemo? Jug Srbije treba da se odcepi od matice ako misli da postoji i ubuduce. Ako hoce da izumru neka sede i cute.
(bane, 02. maj 2015 12:02)

O cemu pricas ti?

singer

pre 10 godina

odlican clanak, odlicni komentari. srbija se prenapregnula u ambiciji, megalomanske projekcije tipa karlovac-karlobag-virovitica su se raspukle kao mehur od sapunice, otislo je kosovo, rasulo svugde a mladi odlaze li odlaze.... sto rece prof. Zec - krvoliptanje... a realnog plana i realnih politicara nigde na vidiku...

Ћезо рца

pre 10 godina

Само опуштано... Зна наш Премудри шта ради. Гради ,,Београд на води''... Сами идемо ка томе да се сведемо на пашалук... Кад је тако, бар' нек' буде на води.

Vladimir

pre 10 godina

Mene je briga!
Rodio sam se u Beogradu, volim ga, ali nikako ne mogu da shvatim zasto umesto u ovaj virtuelni "BG na vodi" ne uloze u razvoj juga srbije? Ne volimo "dosljake" koji se ne ponasaju urbano, ali sta ocekujete, da zive dole kao stoka po svaku cenu iz ljubavi prema otadzbini? Ne ide to tako, napravite dole urbane uslove, skole, bioskope, pozorsta, puteve, prevoz... Napravite Beograd na jugu umesto na vodi!

Mladen

pre 10 godina

Re: ukljucite mozak , zemljak realnost ti je slaba strana. Bioloski smo u losem stanju medju 10 smo najstarijih nacija u svetu. Albanci kao nacija sa druge strane imaju mlado stanovnistvo i po tome su pri vrhu. Prvo nauci nesto, malo izadji iz udobnog Bg i poseti bar jednom Kosovo, ja sam bio cak i u Albaniji jednom i znam kako je. Drugo Albanci i kad odu van svoje drzave ide jedan ili dvojica brace , a minimum toliko ostaje kuci ! I najvaznije oni idu da zarade pa se obavezno vrate Srbi kada napuste Srbiju, nikada se po pravilu ne vracaju, ili se vrate starci. To je pored niskog nataliteta jos jedna losa stvar sa nama. Racunali smo na izbeglice iz Hr i BIH , ali ogroman broj ih je samo otisao u inostranstvo, njima je Srbija samo bila usput. Cela jedna Srbija skoro je u dijaspori, i ti ljudi se vise ne vracaju. Za mesec.idem i sam kod mojih u Nemacku.

mrle

pre 10 godina

Prvo i osnovno svu administrap o ciju i skupstinu kao i univerzitete prebaciti u Nis npr. To je automatski 50.000 stanovnika mladih i mnogo vise para. U Bg nije sjajno ali je mnogo bolje nego u ostatku Srbije. Ko zeli da zivi na selu pogotovo u ne razvijenim podrucjima ukinuti poreze a sve ostale dazbine za 50% jeftinije. Ali boli ove dusmane na vlasti za sve nas bilo selo ili grad. Sit gladnom neveruje. Bojim se da ce Srbija skroz nestati do kraja ovog veka.

King Burger

pre 10 godina

Napustaju mladi sredine u kojoj vladaju ludaci, mafijaši i ljudi sa izgubljenim identitetom. Tamo gde nema nade da se siđu sa vlasti jer svaki želi da bude novi kralj/Tito.

Nada Dusseldorf

pre 10 godina

Nestaje cela Srbija-koga je to briga...Ko god je mogao da se iseli i ode negde otisao je.Ljudi kopaju i rukama i nogama zato sto tu kod nas nece biti skoro bolje.Samo u mom okruzenju su 4 porodice sa decom koje se iseljavaju..To je Srbija,ne samo-jug.

Giga

pre 10 godina

Zabraniti migraciju po Srbiji zakonom kao pre 2 sv.rata.Nece seljaci da kopaju hoce da studiraju ugl i sefuju po Beogradu,Novom Sadu,Nisu,Kragujevcu,Subotici,Sabcu,Uzicu,Cacku itd.Ceka ih rodjak zemljak sa razradjenom semom za dobar posao.Kada bi raselio sva periferna divlja naselja u Beogradu i drugim velikim gradovima u Srbiji mogao bi da naselis i jug i kosovo.

Zdenka

pre 10 godina

Ja sam sad u jednom selu 40km od bg i nemam 3g pokrivenost. Ovo mi je bito jer radim od kuce kao programer. Da imam ne bi se vracala u grad. Ovako vikendima trcim da radim bastu, a radnim danima sedim u stanu. Ima dosta mojih kolega freelancer-a koji zele da zive na selu i tu odgajaju decu, ali jednstavno nemamo uslove za rad, a cini mi se da ne treba puno da se pojaca taj signal, kad bi bio pameti.....

P.s.gde su botovi!!!!????

Sasa

pre 10 godina

Sve posljedice pogresne politike. Srbija je odabrala da bude zulj Zapadu i zato je platila ogromnu cijenu. Da stvar bude gora Srbija i dalje tjera istu politiku a nada se ulaganjima sa Zapada.

mick

pre 10 godina

problem sa ovim mestima je nesposobnost lokalnih vlasti i lopovluk. ne samo sada vec dugi niz godina unazad. ne odrzavaju se putevi a sto je najvaznije uopste se ne razmislja o struji, vodi i kanalizaciji. sve to treba mnogo brze da se uvodi a ne da se ceka ovoliko. jednostavno da se krene selo po selo i konstantno e tada moze da se ocekuje i da ljudi vise ostaju u selima sto je dobro za sve. doduse nije bas da se ne razmislja jer svaki put pred izbore uvedu kanalizaciju za kupovunu glasaca pa se onda stane na 3 godine. no ocigledno je ovima zgodnije da se nabijemo ko sardine u bg na vodi i da placamo papreno svaki m2...

SIlvester

pre 10 godina

Kada pametan čovek i počne u ovako nepovoljnoj situaciji da razmišlja o mogućima rešenjima za izlazak državi iz mnogobrojnih problema, samo se podseti kakvi ljudi na svim nivoima vode zemlju i samo bespomoćno digne ruke. Odavde treba pobeći glavom bez obzira, jer ovaj narod je odavno rešio da izvrši tiho i dugotrajno kolektivno samoubistvo. A njime upravljaju potpuno beskrupulozni, pokvareni i nesposobni "kadrovi". Mislim da je ovo jedinstven slučaj u nečemu što se zove civilizovani deo sveta. Da jedan narod i država toliko sebe unakazi do nivoa potpune neprepoznatljivosti.

Aleksandar

pre 10 godina

Ista prica i u Italiji. Juznjaci kazu da ih sever krade i ubija, da oni imaju sve da su pametni i sto ne jos. Kazu da su siromasni jer ih sever potkrada. Ali hrle bas na tom severu zbog posla!
Primer jedan mali region Veneto uplati u drzavnu kasu 97 milijardi, a dobije samo 72!!! Region Reggio Calabria uplati 19 a dobije 27!
To je i kod nas. Dok ne zasukate rukave i ne budete POSTENI ( cast izuzecima ) i mislite da sve moze na prevaru i da vas neko podraka tako ce i biti.
A sto se tice Albanaca ne brinite nece ni oni u ta napustena sela. Njima su interesantni Nis Beograd Novi Sad Vojvodina...

Boris B.

pre 10 godina

Pored mnogih objektivnih teskoca osnovni problem Srbije je lopovluk i nestrucnost na svim nivoima od lokalne samouprave pa do vrha drzave.Kragujevac godinama nema autobusku stanicu a hoce da gradi Diznilend, Cacak nema dom za stare i gradi ga 19 godina a Velja Ilic ga ima privatno...sta reci...lipovluk.

Alexije

pre 10 godina

mene licno za celu srbiju bas briga... kako ziveti sa narodom koji obozava sopstvenu propast , krivi za to sve druge osim sebe , i u inat celom svetu bira najvece hohstoplere u svojim redovima.

Marko

pre 10 godina

@Giga
Zato je izmedju ostalog prihvacen komunizam, ljudima je bilo muka da budu potlaceni i da im ovi iz grada i sa vlasti sisaju krv. Vece nepravde su se desavale tada, nego posle 90-ih. Ako ti se kopa na selu, idi kopaj, ali ne mozes drugima zabraniti da se sele u gradove zbog boljeg zivota. Seljaci da budu gradjani drugog reda i robovi "elite" iz grada? Probajte pa ce se desiti novi komunizam.

Inace napustanje ruralnih krajeva i odlazak u velike gradove je svetski trend. Metropole sirom sveta rastu, a sela izumiru. Bavljenje poljoprivredom postaje sve manje isplativo posto to preuzimaju kapitalisti sa skupim masinama. 3% radne snage je i vise nego dovoljno za poljoprivredu.

Pun Kanister

pre 10 godina

Zao mi je gospodo, ja sam veci patriota prema sebi i svojoj porodici, nego prema drzavi Srbiji. Moraju da se znaju prioriteti. Pozdav iz Nemacke.

Ash

pre 10 godina

Dzabe kuknjava, Srbija je teritorijalno prevelika za potrebe srpskog naroda. Mi, kao narod, nemamo dovoljno intelektualnog kapaciteta da vladamo tolikom povrsinu i to ce vremenom da se urvnotezi. Posredan dokaz za ovu tvrdnju su rezultati izbora, a neposredan - demografska slika. Ne mozemo reci da je neko drugi kriv sto nestajemo? Ko je kriv Albancima sto rastu kao narod i drzava?

dusanmal

pre 10 godina

Treba nauciti od Ruande. Zaista.
Pre ratnih vremena (i ovde i tamo) oni su bili daleko iza cak i Juga Srbije, daleko cak i od prosecne Afrike. U oblasti koja za razliku od nas nema trgovinskih i tranzitnih interesa, mozda neka sirovinska blaga ali ni to u Africkim proporcijama. Mala zemlja.
Ratna vremena su ih razorila vise od nas. Najmanje stotine hiljada, verovatno milion+ zrtava.
Onda relativni mir kao i ovde... Tokom poslednje decenije Ruanda je regularno u 10 najbrze rastucih ekonomija u svetu. Par godina na samom vrhu. Gde je Srbija?
Zasto njihov uspeh? - Gusenje korupcije u korenu principom male, minimalne drzavne strukture koja je tu samo da pomogne ulaganja a ne da daje propise, milione zakona, taksi, dazbina,... ili upravlja "javnim preduzecima", te da ne zaposljava petinu radnog stanovnistva kao u Srbiji. Ako nema za sta da se korumpira - nema korupcije!
Drugi deo su pametni ljudi na celu. Da, privatni biznise, mozes da posedujes celokupne telekomunikacije, ali mora svuda da dosegne bolje nego u razvijenom svetu. Privatna kompanija to uradi i najzabacenija rupa u Ruandi ima brzi Internet no Beograd... Kad ima brz Internet - alo' Holivud evo vam prostor za skolu da obrazujete jeftinu radnu snagu za video-editing. Za 5 godina su stvorili obrazovano jezgro i ti kaskadno zaradjuju i podizu drustvo (a, ooo nije im crkla krava, i Holivud mlati pare jeftinom radnom snagom). Samo jedan od njihovih mnogobrojnih primera.

Zoki

pre 10 godina

Ovakve stvari se mogu rešavati samo strateški, državnom politikom. Ne može 150 farmi da zaustavi pražnjenje juga Srbije, samo po sebi. Oslobodite na sledećih 10 godina poreza svakoga ko otvori preduzeće na tom području i zaposli 10 radnika. Dajte kompaniji iz Beograda razlog da se preseli u Crnu Travu i ona će to učiniti. Radnici će otići tamo gde ima posla. Ali kada odu tamo, treba da ih dočeka neka normalna infrastruktura, da imaju struju, vodu i internet.

elita

pre 10 godina

Pa aman , Beograd je pun vasih rodjaka pozovite ih da se vrate , i onda sigurno nece ici sve za BGDH2O. Vise ste se smucili i bogu i narodu sa tim sve ode u Beograd a u stvari prvo Vi dodjoste u Beograd itd itd itd....

Liberty

pre 10 godina

Poreklom sam sa juga. Poznato mi je kako je tamo. Problem je isključivo u tim ljudima. To su zaista divni ljudi, ali bezmalo svemu pogrešno učeni od malena (škola, crkva, roditelji, državna uprava).
Država ne može i ne treba da rešava njihove ekonomske probleme. Država treba samo da se skloni, jednom zauvek! Imaće šansu kada dramatično smanje poreze, ukinu sve takse, licence i druga ograničenja slobodnog preduzetništva, kada ukinu besmislene zakone o zoniranju, o planiranju i izgradnji i bezbroj drugih propisa koji ljude onemogućavaju da se posvete svom poslu, kada shvate da njihov prosperitet zavisi najviše od njihove sopstvene pameti i produktivnosti. Nekakva pomoć Beograda ili Abu Dabija može samo odložiti neumitno, trajati dok se ne pojede, a onda ponovo sve nizbrdo.
Posao države je samo i isključivo zaštita od nasilja - zaštita života, imovine i prava svojih gradjana. Da su Srbi pametni, u Ustavu bi masnim slovima stajala zabrana državi da se bavi ekonomijom. U takvoj zemlji korupcija uopšte nema razloga da postoji. Ovako svaki investitor koji želi nešto da stvori, u startu biva kažnjen sa bezbroj nameta, prepreka i uslova koje diktiraju zakoni, koje mi donosimo, a o kojima ne znamo ništa i ne želimo da znamo, jer ako nešto podje po zlu, uvek će "neko drugi" biti kriv. Duša me boli što ne mogu da kažem ništa osim da smo debelo zaslužili sve što nas pogadja.

lud, zbunjen, normalan...

pre 10 godina

U Babušnici ne postoji sud,putevi su neasfaltirani, nema ni jedne banke nezapošljenost je velika a i oni što rade plata je 20000 din i šta očekujete da neko ostane i muči se ceo život????

mrmlj

pre 10 godina

@(Kalca_Nis, 2. maj 2015 12:35)
pa otcepite se vec jednom.
samo ne znam sta cete kad uvidite da nije problem samo u beogradu nego da i sami snosite (veci) deo odgovornosti, sto izborom takvih poslanika kakve pominjes, sto izborom predsednika opstina/gradonacelnika, sto time sto cutite na sve njihove malverzacije i muljanja.

neko

pre 10 godina

ja zivim u valjevu u glavnoj ulici,ako se nerviras izgubis zdravlje...samo veze,korupcija i sve u krug,ovde umire svaki dan mnogo ljudi,negativno,depresivno,ubijeno sve...ne znam sta vise reci...

Jose Alvelade

pre 10 godina

Sta je tu cudno, pa to se namerno radi. Namerno se pustosi jug da bi Albanci komotnije mogli da se nasele. U ovoj drzavi ne mozes nikako da pocnes privatni biznis ako nisi u sprezi sa vlascu, ili imas zestoka ledja. Legalno tesko da ces moci jer ce ti odmah uvaliti inspekciju,poreze ,takse i 300 cuda a sve u cilju sto veceg osiromasenja ovog jadnog slepog naroda. Nismo ni svesni sta sve imamo, ali danas klincima je u glavi da voze BMW i rade u kancelariji,zive u gradu. A ne shvataju da sve to mogu pa i vise cak,da se bave poljoprivredom. Ali dzaba,nece danas niko da bude seljak.

Zlopamtilo

pre 10 godina

Malo mi mnogo smeta što se čak i ovaj problem pokušava iskoristiti u dnevno političke , petparačke priče , dosadno ispiranje usta sa političkim protivnicima a u stvari je državni problem koji je nastao mnogo pre aktuelne vlasti kao i mnogo pre njihovih prethodnika . Mislim da je početak kraja bio kraj ww2 odnosno povećana potreba tadašnjih vlasti za što više proletera te bi sada bilo logično da se država ozbiljno pozabavi iznalaženjem perspektive za ljude koji tamo žive i što je još važnije da motiviše nove ljude . Za početak , elementarna infrastruktura , putevi ,vodovod i kanalizacija , struja , telekomunikacije , internet ,plasman kvalitetnih poljoprivrednih proizvoda. Za početak. Ne treba očekivati od nekog u 21. -om veku da živi u nekoj zabiti i da na TV- u gleda kako drugi žive . Iz istog razloga danas ljudi beže sa balkana i iz Afrike u EU.

riki

pre 10 godina

srbija ulaze svaki dan milion evrau u kim,da bi politicka elita ostala,mocno na vlasti.to je 365 miliona godisnje.vec 15 godina tako.to je cudo sto to cine. vlade,jedna za drugom,pa i koja ce doci,isto ce terati.cudom u srbije uspjeva sve sto nigdje drugdje ne uspeva.znaci odrzavanje onoga cega vise nema.ali narod je jos cudniji,to podrzava.stoga nemojte cvilit.kosovo je srce srbije,i ostat ce. pa makar se svi srbi iselili,po europi za parce hleba.bitno je da politicari iamju,za sto pricati.jer da nije slucaj kosova,kako bi opravdavali,taj silni novac koji,placaju porezni obveznici.a djele ga ,oni koji su naj glasniji u srbiju po pitanju kosova.narode moj stoko moja

BOŽA prorok

pre 10 godina

Zakasnilo se sa problemom ,ovo iseljavanje jugoistoka Srbije pa i drugih krajeva ,traje šestdesetak godina .To država treba da uradi ozbiljnu strategiju i ozbiljne pare .I jedno i drugo m ne postoji ,samo deklaracije i predizborna kampanja .Omladina iz tih krajeva nema perspektivu ,jedino im je ostalo da završe što biolje školovanje ,jedino to i moraju i tamo se ne vraćaju.Dli je moguće ? moguće kako slovenci švarcarci austrijanc ,njihova planiska područja su ekstremnija od Srbije .Samo velika mašta i volja i pare da bi se nešto osetilo da duge staze .

Vladimir

pre 10 godina

Eh, mnoga mesta na jugu Srbije nemaju put, do staroplaninskih sela oko Pirota se jedva stiže, a neki očekuju 3g... Ne kažem da nije bitno i to, ali neće ljudi doći tu da žive pa sve i da imaju 4g, ako nema puta da u slučaju bolesti ili povrede mogu blagovremeno da stignu do lekara. Da i zimi mogu do grada u nabavku. Ipak su to neki prioriteti.

Giga

pre 10 godina

Zabraniti migraciju po Srbiji zakonom kao pre 2 sv.rata.Nece seljaci da kopaju hoce da studiraju ugl i sefuju po Beogradu,Novom Sadu,Nisu,Kragujevcu,Subotici,Sabcu,Uzicu,Cacku itd.Ceka ih rodjak zemljak sa razradjenom semom za dobar posao.Kada bi raselio sva periferna divlja naselja u Beogradu i drugim velikim gradovima u Srbiji mogao bi da naselis i jug i kosovo.

shame boner

pre 10 godina

I ono malo sposobnih muskaraca sto je ostalo sjedi ispred zadruge,pije jeftino pivo i govori kako nema goreg naroda od nas,Srba. Imaju savrsen pristup flasi,ali kad trebs zeni reci prosto-prosirenu recenicu....eeeehhh,blokada. Znaju sve osim onog najvaznijeg,najbitnijeg u zivotu tj. da podare zivot,uloze sebe u drugog,da shvate ono sto mlade nacije imaju u svojem naslijedju....nije sreca para puna vreca,sreca je vriska i cika djece oko tebe.

jaca

pre 10 godina

nazalost mentalni sklop ljudikoji zive na tim podrucijima dovodi do voga.
Komentatri kao @ Meraklija77Nis su tipican primer.
na tim podrucijima su ostali oni koji se okupe oko seoske radnje, proglase krivca za sve / vlast, i beograd to ponavljaju decenijama i cekaju DA NEKO NESTO URADI ZA NJIH .
da drzava nesto uradi.
Od takvih ljudi i beze njihovi sugradjani u beograd i dalje u svet.
Da je ovo istina, pogledajte Arilje, i li Ivanjicu gde ljudi rade i zarade, ali nazalost profit ulazu u stanove u beogradu da DECI BUDE BOLJE.
Sami sebi smo najveci neprijatelji.

elita

pre 10 godina

Pa aman , Beograd je pun vasih rodjaka pozovite ih da se vrate , i onda sigurno nece ici sve za BGDH2O. Vise ste se smucili i bogu i narodu sa tim sve ode u Beograd a u stvari prvo Vi dodjoste u Beograd itd itd itd....

mrmlj

pre 10 godina

@(Kalca_Nis, 2. maj 2015 12:35)
pa otcepite se vec jednom.
samo ne znam sta cete kad uvidite da nije problem samo u beogradu nego da i sami snosite (veci) deo odgovornosti, sto izborom takvih poslanika kakve pominjes, sto izborom predsednika opstina/gradonacelnika, sto time sto cutite na sve njihove malverzacije i muljanja.

Fica

pre 10 godina

Kakvo ne poznavanje situacije iznova i iznova citam isto , neka glupa prica o Albancima koji vrebaju a njih je sve manje i manje i u Albaniji i Kosovu odakle odlaze, njima je cilj Svajcarska, Austrija , Nemacka a ne neka sela po Srbiji odakle i sami Srbi beze.Ukljucite mozak

Joxim

pre 10 godina

Jel treba da placemo? Jug Srbije treba da se odcepi od matice ako misli da postoji i ubuduce. Ako hoce da izumru neka sede i cute.
(bane, 02. maj 2015 12:02)

O cemu pricas ti?

Aleksandar

pre 10 godina

Ista prica i u Italiji. Juznjaci kazu da ih sever krade i ubija, da oni imaju sve da su pametni i sto ne jos. Kazu da su siromasni jer ih sever potkrada. Ali hrle bas na tom severu zbog posla!
Primer jedan mali region Veneto uplati u drzavnu kasu 97 milijardi, a dobije samo 72!!! Region Reggio Calabria uplati 19 a dobije 27!
To je i kod nas. Dok ne zasukate rukave i ne budete POSTENI ( cast izuzecima ) i mislite da sve moze na prevaru i da vas neko podraka tako ce i biti.
A sto se tice Albanaca ne brinite nece ni oni u ta napustena sela. Njima su interesantni Nis Beograd Novi Sad Vojvodina...

Dajte mi VLAST

pre 10 godina

Dajte mi vlast na 4 godine, samo toliko, ni manje ni vise, KUNEM Vam se, napravicu CUDO od Srbije ! Za uzvrat ne trazim nista, apsolutno nista, samo neku platu da prezivim ja zena i beba, placene putne troskove do Nemacke,Svajcarske,Japana, Izraela i nazad, bezbednosnu zastitu Mosada, da me ne roknu patriJote i to je to! Posle 4 godine ako ne budemo u EU, a prosecna plata NE BUDE BAR 800 Eura, potpisujem javno sopstveni zatvor na 5 godina ! Jel to posteno ?

Kortez

pre 10 godina

Zapravo, nestaje cela Srbija. Nazalost. Od 25 skolskih drugova/drugarica iz osnovne, 12-oro se vec otisnulo put Zapada. Nemacka, Austrija, Svica, Danska, itd. Iz srednje, od 30-oro, 12 je napustilo zemlju, 7 ili 8 njih zavrsava faks i polako "zagreva" pasos. Iskreno, sa mojom Arhitekturom nemam gde. Veza nemam pa cu i ja put Amsterdama, kazu da im trebaju mladi intelektualci. Meni je zao, i volim ovu zemlju, ali jednostavno moram se obezbediti. Zelim ozeniti moju devojku s kojom sam vec 7 godina u vezi. Zelim decu. Ovde ne mozes imati porodicu, stan, prosecan auto itd. normalnim putem. Zao mi je ali tako je.

komrenac

pre 10 godina

Urgentno doneti zakon kojim sva ulaganja u zemlju moraju biti u Nis i juznije...SAMO TAKO I NIKAKO DRUGACIJE !!! ZAUSTAVITI BGH2O !!!! Preteraste ste ga brate...

Dr. Nele

pre 10 godina

"Srbija se polako svodi samo na Beograd, kao što se Grčka svela na Atinu. Beograd treba da se razvija, ali ne smeju da se zapostave ostali delovi zemlje, naročito zbog toga što oni imaju izuzetno velike potencijale u rudarstvu i poljoprivredi",
Zivim u Njemackoj i vec 15 godina to pricam. Samo Beograd i nista drugo. To je propast za jednu tako malu zemlju.

Realno

pre 10 godina

Na jugu se prodaje zemljiste za 20 eura po aru!!!!20 eura!!!Kupaca naravno ima,stare musterije,albanci sa kosova...Pokupovase zemlju na jugu,prijavljuju boraviste,moze im se,jel'te oni su po ustavu drzavljani ove zemlje...Druga stvar,posto dole zbog siromastva i svega ima dosta nezenja,masovno dolaze albanke da se udaju...Kupovina zemljista,dolazak masovno albanki,nesto mi ovaj scenario poznat...Ali neko nikad ne nauci lekcije iz istorije koje su potrebne za prezivljavanje....

Nemanja

pre 10 godina

Sve one katastrofe 90-ih, tranzicije se tek sada ispoljavaju. Najveci problem. Sve je pusto, a Albanci samo vrebaju. Nas sve manje, njih sve vise plus podrska zapada. U veoma smo nezavidnoj situaciji. Resenje problema vidim u ekonomski snaznoj drzavi, ali da li cemo do toga stici, pitanje je.

Kalca_Nis

pre 10 godina

Juga Srbije se Vlast seti kad treba da se pune autobusi za mitinge u
Beogradu, ili ne daj Boze, kad treba da se mobilise prosta masa za rat.

U medjuvremenu ne postojimo za Vladare iz Beograda. Pri tome ne mislim
samo na Vucica, vec i na sve prethodne, od '90-tih.

Posebna bruka i sramota su poslanici Skupstine Republike Srbije koji dolaze iz juznih krajeva. Toliko su zaslepljeni sopstvenim interesima,
i interesima svojih partija, da ih bas briga za muku obicnog naroda.

Ova ideja o predlogu za otcepljenje i formiranje Juzne Srbije mi je strasno simpaticna. Uzdaj se u se i u svoje kljuse. Beogradjani neka se
brckaju u svom Beogradu na vodu a mi cemo u Nisavi, Moravi, u na prelepim jezerima Juzne Srbije. Mozda napravimo i ekonomski savez sa susednim delovima Bugarske, Makedonije i NASEG Kosova.

Ziveli braco i sestre iz JUZNE (i ISTOCNE) SRBIJE!

neko sa strane

pre 10 godina

Nije vazan jug,ni Srbija...Vazno,da je Kosovo nase..500 miliona godisnje idu za Kosovo,ovde se smanjuju plate,penzije,decji dodatak,nema ulaganja...Sto je najtuznije,niko u Srbiji se ne buni za sebe,za svoja prava,za buducnost...I da nesto pokusaju,vlasti ce izmisliti neku situaciju sa Kosovom,i sva paznja ce biti okrenuta tamo....Zasluzujemo ovo..

Marko

pre 10 godina

@Giga
Zato je izmedju ostalog prihvacen komunizam, ljudima je bilo muka da budu potlaceni i da im ovi iz grada i sa vlasti sisaju krv. Vece nepravde su se desavale tada, nego posle 90-ih. Ako ti se kopa na selu, idi kopaj, ali ne mozes drugima zabraniti da se sele u gradove zbog boljeg zivota. Seljaci da budu gradjani drugog reda i robovi "elite" iz grada? Probajte pa ce se desiti novi komunizam.

Inace napustanje ruralnih krajeva i odlazak u velike gradove je svetski trend. Metropole sirom sveta rastu, a sela izumiru. Bavljenje poljoprivredom postaje sve manje isplativo posto to preuzimaju kapitalisti sa skupim masinama. 3% radne snage je i vise nego dovoljno za poljoprivredu.

Pokondirena tikvica

pre 10 godina

Evo konkretan predlog za nase strucnjake,najvaznije dati zemlju i kucu mladim parovima besplatno da se prvo vrate tamo.Obezbediti im prevoz do prvog veceg mesta zbog zdravstvene zastite,snabdevanja,skolovanja.Za svako dete rodjeno u ruralnoj sredini dati majci prosecnu platu do detetovog polaska u skolu.I na kraju obezbediti prioritetan otkup poljoprivrednih proizvoda od individualnih proizvodjaca koji su se vratili na selo.

Artemis Foul

pre 10 godina

nije sreca para puna vreca,sreca je vriska i cika djece oko tebe. (shame boner, 02. maj 2015 11:54)
=====
Naročito dok ti deca vrtište i ciče od gladi.

Meraklija77Nis

pre 10 godina

Umesto beograda na vodi,trebalo je investirati u preporod juga Srbije....jer Srbija je jaka,samo onoliko,koliko je svaki njen deo jak...ali,polako se to sve svodi samo na bg.,kao sto pise u tekstu...Zadnji je trenutak da se nesto ucini...a albanci ce naseliti ta podrucja,cim im se ukaze prilika..i onda cemo svi da se selimo za beograd..moracemo.

Roto Kos

pre 10 godina

neka vlada plati 500miliona godishno za jug Srbije umesto to pare da nosi u Kosqovo,kad svi znamo da u Kosovo su izgubljene ^pare
(mitat, 2. maj 2015 14:06)

E bratac, ali Zvezda mora da bude sampion bar u jednom sportu. Jer tako zeli nasa prevashodnost, srpski Eliot Nes. Ostatak se nekako slucajno prelije u stranacke dzepove.

Sasa

pre 10 godina

Sve posljedice pogresne politike. Srbija je odabrala da bude zulj Zapadu i zato je platila ogromnu cijenu. Da stvar bude gora Srbija i dalje tjera istu politiku a nada se ulaganjima sa Zapada.

electromir

pre 10 godina

Beograd je prepun političara, državnih službenika i raznih "direktora" iz tih krajeva koji automatski, po smeštanju zadnjice u neku fotelju, zaboravljaju odakle su i koji su to pravi problemi.

Miloš

pre 10 godina

@(Kalca_Nis, 2. maj 2015 12:35)
pa otcepite se vec jednom.
samo ne znam sta cete kad uvidite da nije problem samo u beogradu nego da i sami snosite (veci) deo odgovornosti, sto izborom takvih poslanika kakve pominjes, sto izborom predsednika opstina/gradonacelnika, sto time sto cutite na sve njihove malverzacije i muljanja.
(mrmlj, 2. maj 2015 13:52)

Kao prvo,mi nemamo svoje poslanike jer po izbornom sistemu i ne možemo da ih biramo direktno,nego centrale stranaka u BG biraju svoje poslušnike koji posle budu poslanici...sve ste nagurali u Bg,ali će ovi problemi i vas da stignu kada komšije sa juga dođu do Bubanj potoka...možda ćete se tada zapitati gde ste grešili...

Misa

pre 10 godina

Ubili ste Jug zemlje , ubili ste vas same i identitet ove zemlje , zverovi jedni lažete ovaj narod a bogatite se preko njega ! Dokle vise ?!

Alexije

pre 10 godina

mene licno za celu srbiju bas briga... kako ziveti sa narodom koji obozava sopstvenu propast , krivi za to sve druge osim sebe , i u inat celom svetu bira najvece hohstoplere u svojim redovima.

mile iz niš

pre 10 godina

od novca koji pominju za izradu "beograda na vodi" korist bi imao ceo potez južno od niša, ali koga to zanima.

kad se razvija samo glava a ne celo telo - organizam postaje bogalj

Srdjan

pre 10 godina

Zabraniti migraciju po Srbiji zakonom kao pre 2 sv.rata.Nece seljaci da kopaju hoce da studiraju ugl i sefuju po Beogradu,Novom Sadu,Nisu,Kragujevcu,Subotici,Sabcu,Uzicu,Cacku itd.Ceka ih rodjak zemljak sa razradjenom semom za dobar posao.Kada bi raselio sva periferna divlja naselja u Beogradu i drugim velikim gradovima u Srbiji mogao bi da naselis i jug i kosovo.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Giga, 2. maj 2015 12:47)

Pa kada bi im ovi ''vasi'' iz vecih gradova omoguciili dobre skole i univerzitete po selima i manjim gradovima, mozda bi i ostali tu gde su rodjeni. Radnik na trafici, gore kod ''vas'' ima platu 30000 dinara, a na jugu Srbije u fabrici teskih metala jedva 20000 dinara.

Marija

pre 10 godina

Propadamo jer živimo u prošlosti.

Ko o čemu, mi o ratovima, prvi, drugi, buna na dahije, ko je vera a ko je nevera...

Plašimo se života jer kao narod imamo kompleks manje vrednosti udružen sa napadima megalomanije, i opušteni smo samo sa močugom u ruci....

Još kad nam na sve te komplekse premijer ponavlja svaki bogovetni dan da smo neradnici, lenji, alavi, nesposobni i da nismo baš najbistriji ....

Samopouzdanje je ključ uspeha u životu, a nas svi ubijaju u pojam. Tudjima je to posao, al' što nas naši pljuju - ne razumem.


I zato pristojan svet odlazi odavde. Ili umire u tišini ako ostane.

cassius

pre 10 godina

nikog nije briga, bitno da nam je neprijatno koliko nam dobro ide i da nam ispiru mozak sa bilbordima slavimo Beograd...Beograd na vodi, jug Srbije niz vodu!!!

fjuzzn

pre 10 godina

Tuga....do 2025te,znachi za desetak godina,Srbistan cce brojati cca 5 mil. stanovnika,od kojih cce rezidenti BG,NI,NS biti njih 4 miliona(bg-blizu 3mil,a Nish i ns-po pola mil.).....tih preostalih milion "nebeogradjana" zzivotaricce po zapushtenim planinchinama i kojekakvim zabitima "zaboravljene" Shumadije,Pomoravlja,Starog Vlaha,Timochke krajine,Homolja,Peshtera,Ponishavlja,Toplice,Rasine,Pchinjskog i Vlasinskog kraja,Ibarskog Kolashina....."zzivecce" na nivou rodovske zajednice peccinskih ljudi,otpisani i prepushteni sebi od "urbanog sveta" da bitishu kako sami umeju i znaju,i da umru kako oni drugi neznaju.....

singer

pre 10 godina

odlican clanak, odlicni komentari. srbija se prenapregnula u ambiciji, megalomanske projekcije tipa karlovac-karlobag-virovitica su se raspukle kao mehur od sapunice, otislo je kosovo, rasulo svugde a mladi odlaze li odlaze.... sto rece prof. Zec - krvoliptanje... a realnog plana i realnih politicara nigde na vidiku...

Line

pre 10 godina

Pozdrav iz Leskovca.Prodao sam njive i kucu pored Leskovca i kupujem stan u BgH2O.
Ne, ne nemojte mi reci, sta ce nam dosljaci.
Moram da dodjem u brdoviti Beograd zbog posla i egzistencije.

qwert

pre 10 godina

Sta je tu cudno ?
Moje selo u okolini Sjenice totalno napusteno. Pre 10 godina tu su ljudi imali po 10 krava , 20 ovaca , 20 kokosaka , plastili ogroman prostor...
Danas imaju samo po 2 krave i par kokosaka , zemlja netaknuta , plastovi sena sivi po 3 godine stari. Tako je i u drugim selima. Totalno umiru.

Pun Kanister

pre 10 godina

Zao mi je gospodo, ja sam veci patriota prema sebi i svojoj porodici, nego prema drzavi Srbiji. Moraju da se znaju prioriteti. Pozdav iz Nemacke.

AO84

pre 10 godina

Briga je svakoga ko dodje na vlast, i proslu i sadasnju i buducu vlast bice briga.Bitno je da se ulaze u BG, BG na vodi a ne gleda se koji ce problemi nastati kad izumru sela po celoj Srbiji. U Vojvodini su putevi katastrofalni, nema se para, a u BG svake god nikne po jedan most.PREVRSILO SVAKU MERU!!

Miroslav

pre 10 godina

Na žalost nema ništa ni od ovog apela da se smanje demografske razlike ravnomernim rergionalnim razvojem i ulaganjem u nerazvijena područija jer nam to dosadašnje iskustvo govori. Otkad znam za sebe a imam 40 godina priča se o tom ravnomernom regionalnom razvoju i uvek ništa od toga. Posle kada dođe neki drugi narod i naseli ta prazna područija onda se busamo u prsa kako je to naše a šta činimo da se sve oblasti u Srbiji ravnomerno razvijaju. Isključivo neznanjem, nezainteresovanošću i korupcijom naših vlasti od Srbije će ostati samo Beogradski pašaluk.

adam

pre 10 godina

Vlada Srbije ne postoji a i one koje su pre postojale brojale su svoju delakosežnost i strateško planiranje na 4 godine. Svima je cilj bio jednostavan, brza i laka pljačka. Jug Srbije danas je slika Srbije za 10 godina. Ista priča je u manjim mestim u Vojvodini.

mrle

pre 10 godina

Prvo i osnovno svu administrap o ciju i skupstinu kao i univerzitete prebaciti u Nis npr. To je automatski 50.000 stanovnika mladih i mnogo vise para. U Bg nije sjajno ali je mnogo bolje nego u ostatku Srbije. Ko zeli da zivi na selu pogotovo u ne razvijenim podrucjima ukinuti poreze a sve ostale dazbine za 50% jeftinije. Ali boli ove dusmane na vlasti za sve nas bilo selo ili grad. Sit gladnom neveruje. Bojim se da ce Srbija skroz nestati do kraja ovog veka.

Zlopamtilo

pre 10 godina

Malo mi mnogo smeta što se čak i ovaj problem pokušava iskoristiti u dnevno političke , petparačke priče , dosadno ispiranje usta sa političkim protivnicima a u stvari je državni problem koji je nastao mnogo pre aktuelne vlasti kao i mnogo pre njihovih prethodnika . Mislim da je početak kraja bio kraj ww2 odnosno povećana potreba tadašnjih vlasti za što više proletera te bi sada bilo logično da se država ozbiljno pozabavi iznalaženjem perspektive za ljude koji tamo žive i što je još važnije da motiviše nove ljude . Za početak , elementarna infrastruktura , putevi ,vodovod i kanalizacija , struja , telekomunikacije , internet ,plasman kvalitetnih poljoprivrednih proizvoda. Za početak. Ne treba očekivati od nekog u 21. -om veku da živi u nekoj zabiti i da na TV- u gleda kako drugi žive . Iz istog razloga danas ljudi beže sa balkana i iz Afrike u EU.

Liberty

pre 10 godina

Poreklom sam sa juga. Poznato mi je kako je tamo. Problem je isključivo u tim ljudima. To su zaista divni ljudi, ali bezmalo svemu pogrešno učeni od malena (škola, crkva, roditelji, državna uprava).
Država ne može i ne treba da rešava njihove ekonomske probleme. Država treba samo da se skloni, jednom zauvek! Imaće šansu kada dramatično smanje poreze, ukinu sve takse, licence i druga ograničenja slobodnog preduzetništva, kada ukinu besmislene zakone o zoniranju, o planiranju i izgradnji i bezbroj drugih propisa koji ljude onemogućavaju da se posvete svom poslu, kada shvate da njihov prosperitet zavisi najviše od njihove sopstvene pameti i produktivnosti. Nekakva pomoć Beograda ili Abu Dabija može samo odložiti neumitno, trajati dok se ne pojede, a onda ponovo sve nizbrdo.
Posao države je samo i isključivo zaštita od nasilja - zaštita života, imovine i prava svojih gradjana. Da su Srbi pametni, u Ustavu bi masnim slovima stajala zabrana državi da se bavi ekonomijom. U takvoj zemlji korupcija uopšte nema razloga da postoji. Ovako svaki investitor koji želi nešto da stvori, u startu biva kažnjen sa bezbroj nameta, prepreka i uslova koje diktiraju zakoni, koje mi donosimo, a o kojima ne znamo ništa i ne želimo da znamo, jer ako nešto podje po zlu, uvek će "neko drugi" biti kriv. Duša me boli što ne mogu da kažem ništa osim da smo debelo zaslužili sve što nas pogadja.

pix

pre 10 godina

JUG LJUDI JUG!!
Bukvalno izolovan od 'Srbije'
juznije od Nisa sve tuznija situacija, drzava ne ulaze ne podstice nista!!
Ima ljudi, ima vrednih ljudi.. otvorite po nesto u tim gradicima, podstaknite stanovnistvo da ima volju za zivotom uopste, svi odose u inostranstva i u taj bg.
dajte ljudima neku nadu
A i inace kada se cuje neka vest za nesto sto je juznije od Nisa je iznenadjenje, ali obicno je to neka marcna i tuzna vest

ssasa

pre 10 godina

Ja sam poreklom sa juga iz malog gradića i našli smo posao sa suprugom(oba lekara) u Vojvodini i detetom, kad tamo nema šanse da se nađe posao!
DA NE MISLITE DA NAM SE IŠLO, ALI NISMO IMALI IZBORA, OSTAVITI SVE DOLE!

Mladen

pre 10 godina

Re: ukljucite mozak , zemljak realnost ti je slaba strana. Bioloski smo u losem stanju medju 10 smo najstarijih nacija u svetu. Albanci kao nacija sa druge strane imaju mlado stanovnistvo i po tome su pri vrhu. Prvo nauci nesto, malo izadji iz udobnog Bg i poseti bar jednom Kosovo, ja sam bio cak i u Albaniji jednom i znam kako je. Drugo Albanci i kad odu van svoje drzave ide jedan ili dvojica brace , a minimum toliko ostaje kuci ! I najvaznije oni idu da zarade pa se obavezno vrate Srbi kada napuste Srbiju, nikada se po pravilu ne vracaju, ili se vrate starci. To je pored niskog nataliteta jos jedna losa stvar sa nama. Racunali smo na izbeglice iz Hr i BIH , ali ogroman broj ih je samo otisao u inostranstvo, njima je Srbija samo bila usput. Cela jedna Srbija skoro je u dijaspori, i ti ljudi se vise ne vracaju. Za mesec.idem i sam kod mojih u Nemacku.

Ash

pre 10 godina

Dzabe kuknjava, Srbija je teritorijalno prevelika za potrebe srpskog naroda. Mi, kao narod, nemamo dovoljno intelektualnog kapaciteta da vladamo tolikom povrsinu i to ce vremenom da se urvnotezi. Posredan dokaz za ovu tvrdnju su rezultati izbora, a neposredan - demografska slika. Ne mozemo reci da je neko drugi kriv sto nestajemo? Ko je kriv Albancima sto rastu kao narod i drzava?

Jose Alvelade

pre 10 godina

Sta je tu cudno, pa to se namerno radi. Namerno se pustosi jug da bi Albanci komotnije mogli da se nasele. U ovoj drzavi ne mozes nikako da pocnes privatni biznis ako nisi u sprezi sa vlascu, ili imas zestoka ledja. Legalno tesko da ces moci jer ce ti odmah uvaliti inspekciju,poreze ,takse i 300 cuda a sve u cilju sto veceg osiromasenja ovog jadnog slepog naroda. Nismo ni svesni sta sve imamo, ali danas klincima je u glavi da voze BMW i rade u kancelariji,zive u gradu. A ne shvataju da sve to mogu pa i vise cak,da se bave poljoprivredom. Ali dzaba,nece danas niko da bude seljak.

Ламелица

pre 10 godina

Игром случаја радим посао који свакодневно подразумева обилазак села од Зајечара па све до Лесковца (агент продаје). Људи моји, нисте свесни каква је то туга и беда. Свака трећа кућа је празна, урасла у коров са обавезном умрлицом на капији. 80% становништва су старачка домаћинства која ће се, нажалост, такође угасити у наредних 10-15 година. У сваком селу се на прсте једне руке могу избројати оне младе породице са децом и родитељима до 40 година. У сваком од тих села је и велики број нежења који своје дане броји испијањем пива испред локалне продавнице. Осећам огромну тугу и сету када видим како нам пропада југ Србије, а сваку наду да ће ова држава предузети мере да се то спречи сам одавно изгубио.

Nada Dusseldorf

pre 10 godina

Nestaje cela Srbija-koga je to briga...Ko god je mogao da se iseli i ode negde otisao je.Ljudi kopaju i rukama i nogama zato sto tu kod nas nece biti skoro bolje.Samo u mom okruzenju su 4 porodice sa decom koje se iseljavaju..To je Srbija,ne samo-jug.

Ћезо рца

pre 10 godina

Само опуштано... Зна наш Премудри шта ради. Гради ,,Београд на води''... Сами идемо ка томе да се сведемо на пашалук... Кад је тако, бар' нек' буде на води.

ana

pre 10 godina

Živim u jednom selu, u jednoj zapadnoevropskoj zemlji. Odlično povezana s najbližom metropolom, još bliže neki manji gradovi, blozina dobrih bolnica, škola, sve je pristupacno. Nikakva razlika u životu izmedju grada i sela. U poslednjih desetak godina imala sam prilike da vidim Ivanjicu i Čačak. Kao da sam se vratila u 1957. godinu (kako je ja zamišljam), ne mogu opisati čemer koji sam, na žalost videla. Pogotovo mi je strasna Ivanjica, u onoj prelepoj prirodi, tucanikom povezana sa Studenicom...verujem da su i ostali gradovi slični. Razumem sve one koji beže, ne razumem državu.

mick

pre 10 godina

problem sa ovim mestima je nesposobnost lokalnih vlasti i lopovluk. ne samo sada vec dugi niz godina unazad. ne odrzavaju se putevi a sto je najvaznije uopste se ne razmislja o struji, vodi i kanalizaciji. sve to treba mnogo brze da se uvodi a ne da se ceka ovoliko. jednostavno da se krene selo po selo i konstantno e tada moze da se ocekuje i da ljudi vise ostaju u selima sto je dobro za sve. doduse nije bas da se ne razmislja jer svaki put pred izbore uvedu kanalizaciju za kupovunu glasaca pa se onda stane na 3 godine. no ocigledno je ovima zgodnije da se nabijemo ko sardine u bg na vodi i da placamo papreno svaki m2...

Vladimir

pre 10 godina

Mene je briga!
Rodio sam se u Beogradu, volim ga, ali nikako ne mogu da shvatim zasto umesto u ovaj virtuelni "BG na vodi" ne uloze u razvoj juga srbije? Ne volimo "dosljake" koji se ne ponasaju urbano, ali sta ocekujete, da zive dole kao stoka po svaku cenu iz ljubavi prema otadzbini? Ne ide to tako, napravite dole urbane uslove, skole, bioskope, pozorsta, puteve, prevoz... Napravite Beograd na jugu umesto na vodi!

Deki

pre 10 godina

Mi kao narod nestajemo u samoj Srbiji i naravno da nikog nije briga. Mladi masovno odlaze na zapad, a našim političarima je napredak privrede u smanjenju plata u javnom sektoru? Da li to znači, ako bi se ukionula prosveta, zdravstvo, sud, milicija i vojska, da bi mi postali najrazvijenija privredna zemlja na svetu? Zamislite koje bi to olakšanje bilo za budžet zemlje? Ljudi ne mogu da žive gde nema posla. Svaki političart se bori za vlast, da se obogati i da zbrine svoje, a šta ostaje pololenjima?

King Burger

pre 10 godina

Napustaju mladi sredine u kojoj vladaju ludaci, mafijaši i ljudi sa izgubljenim identitetom. Tamo gde nema nade da se siđu sa vlasti jer svaki želi da bude novi kralj/Tito.

Zdenka

pre 10 godina

Ja sam sad u jednom selu 40km od bg i nemam 3g pokrivenost. Ovo mi je bito jer radim od kuce kao programer. Da imam ne bi se vracala u grad. Ovako vikendima trcim da radim bastu, a radnim danima sedim u stanu. Ima dosta mojih kolega freelancer-a koji zele da zive na selu i tu odgajaju decu, ali jednstavno nemamo uslove za rad, a cini mi se da ne treba puno da se pojaca taj signal, kad bi bio pameti.....

P.s.gde su botovi!!!!????

SIlvester

pre 10 godina

Kada pametan čovek i počne u ovako nepovoljnoj situaciji da razmišlja o mogućima rešenjima za izlazak državi iz mnogobrojnih problema, samo se podseti kakvi ljudi na svim nivoima vode zemlju i samo bespomoćno digne ruke. Odavde treba pobeći glavom bez obzira, jer ovaj narod je odavno rešio da izvrši tiho i dugotrajno kolektivno samoubistvo. A njime upravljaju potpuno beskrupulozni, pokvareni i nesposobni "kadrovi". Mislim da je ovo jedinstven slučaj u nečemu što se zove civilizovani deo sveta. Da jedan narod i država toliko sebe unakazi do nivoa potpune neprepoznatljivosti.

riki

pre 10 godina

srbija ulaze svaki dan milion evrau u kim,da bi politicka elita ostala,mocno na vlasti.to je 365 miliona godisnje.vec 15 godina tako.to je cudo sto to cine. vlade,jedna za drugom,pa i koja ce doci,isto ce terati.cudom u srbije uspjeva sve sto nigdje drugdje ne uspeva.znaci odrzavanje onoga cega vise nema.ali narod je jos cudniji,to podrzava.stoga nemojte cvilit.kosovo je srce srbije,i ostat ce. pa makar se svi srbi iselili,po europi za parce hleba.bitno je da politicari iamju,za sto pricati.jer da nije slucaj kosova,kako bi opravdavali,taj silni novac koji,placaju porezni obveznici.a djele ga ,oni koji su naj glasniji u srbiju po pitanju kosova.narode moj stoko moja

Predlog Rekonstrukcije Destrukcije

pre 10 godina

Nestaje Srbija - koga je briga ?

Svake godine u Srbiji umre oko 30 000 ljudi vise nego sto se rodi. Svake godine iz Srbije se iseli vise od 32 000 radno sposobnih. Oni koji ostaju sve manje se usudjuju na prosirenje porodice.

Nestaje Srbija - koga je briga?

Rade

pre 10 godina

Nepismena vlast svih ovih decenija je kriva za to. Nece decentralizaciju, nece iz Beograda, ne znaju odakle poticu, unistavaju bazu, a hoce u buducnost sa Beogradom na vodi (mislim na ove poslednje, ali i svi prethodni su jednako krivi)... To je apsurd, zemlja bez poljoprivrede, industrije, infrastrukture...nema buducnost... A jednostavno je, poput Svajcarske, na svakoj "tromedji" (izmedju tri sela) po jedan proizvodni pogon za 30 do 50 zaposlenih i eto opstanka na selu. Jer, uz proizvodnju ide i trgovina, skole, sportski tereni, putevi, voda, struja, kanalizacija, stanovi...život... Ali, koga to briga u ovoj zemlji Srbiji!!!

misha

pre 10 godina

Decentralizacija pod hitno!
Novac koji je zarađen u određenoj jedinici lokalne samouprave MORA ostati velikim delom u njoj. 90% lokalu - 10% centrali.

Vlada

pre 10 godina

Ajde da napravimo normalne puteve i ostalu infrustrukturu. Da neko ko živi na selu može brzo da stigne do većeg mesta gde ima bolnicu, školu, apoteku... Mi imamo Ibarsku magistralu koja ima jednu traku u jednom smeru, i to je magistrala? Pogledajte mapu Evrope, uporedite puteve u razvijenim i manje razvijenim delovima Evrope, sve ostalo su besmislene priče.

dusanmal

pre 10 godina

Treba nauciti od Ruande. Zaista.
Pre ratnih vremena (i ovde i tamo) oni su bili daleko iza cak i Juga Srbije, daleko cak i od prosecne Afrike. U oblasti koja za razliku od nas nema trgovinskih i tranzitnih interesa, mozda neka sirovinska blaga ali ni to u Africkim proporcijama. Mala zemlja.
Ratna vremena su ih razorila vise od nas. Najmanje stotine hiljada, verovatno milion+ zrtava.
Onda relativni mir kao i ovde... Tokom poslednje decenije Ruanda je regularno u 10 najbrze rastucih ekonomija u svetu. Par godina na samom vrhu. Gde je Srbija?
Zasto njihov uspeh? - Gusenje korupcije u korenu principom male, minimalne drzavne strukture koja je tu samo da pomogne ulaganja a ne da daje propise, milione zakona, taksi, dazbina,... ili upravlja "javnim preduzecima", te da ne zaposljava petinu radnog stanovnistva kao u Srbiji. Ako nema za sta da se korumpira - nema korupcije!
Drugi deo su pametni ljudi na celu. Da, privatni biznise, mozes da posedujes celokupne telekomunikacije, ali mora svuda da dosegne bolje nego u razvijenom svetu. Privatna kompanija to uradi i najzabacenija rupa u Ruandi ima brzi Internet no Beograd... Kad ima brz Internet - alo' Holivud evo vam prostor za skolu da obrazujete jeftinu radnu snagu za video-editing. Za 5 godina su stvorili obrazovano jezgro i ti kaskadno zaradjuju i podizu drustvo (a, ooo nije im crkla krava, i Holivud mlati pare jeftinom radnom snagom). Samo jedan od njihovih mnogobrojnih primera.

Boris B.

pre 10 godina

Pored mnogih objektivnih teskoca osnovni problem Srbije je lopovluk i nestrucnost na svim nivoima od lokalne samouprave pa do vrha drzave.Kragujevac godinama nema autobusku stanicu a hoce da gradi Diznilend, Cacak nema dom za stare i gradi ga 19 godina a Velja Ilic ga ima privatno...sta reci...lipovluk.

BOŽA prorok

pre 10 godina

Zakasnilo se sa problemom ,ovo iseljavanje jugoistoka Srbije pa i drugih krajeva ,traje šestdesetak godina .To država treba da uradi ozbiljnu strategiju i ozbiljne pare .I jedno i drugo m ne postoji ,samo deklaracije i predizborna kampanja .Omladina iz tih krajeva nema perspektivu ,jedino im je ostalo da završe što biolje školovanje ,jedino to i moraju i tamo se ne vraćaju.Dli je moguće ? moguće kako slovenci švarcarci austrijanc ,njihova planiska područja su ekstremnija od Srbije .Samo velika mašta i volja i pare da bi se nešto osetilo da duge staze .

Vranjanac

pre 10 godina

Južna Srbija je otpisana od strane sopstvene države i vlasti. Nijedan najviši funkcioner države (predsednik, premijer), od uvođenja višestranačja u Srbiji, nije bio u zvaničnoj poseti Vranju, Bujanovcu ili Preševu. To je sada ekstremni jug zemlje, a s obzirom na noviju istoriju, neće biti još dugo.
Nijedna investicija, nikakva infrastrukturna ulaganja (koridor 10 ne želim da komentarišem kao neko ulaganje u jug, jer nije). Putevi po Vranju, Leskovcu i ostalim većim mestima na jugu su u očajnom stanju.
Kada su februara bile poplave na jugu zemlje (nekoliko sela oko Vranja su bila izuzetno ugrožena), javni servis je o tome izvestio sa kašnjenjem od 48h (saobraćaj na autoputu E75 je bio u prekidu,što se čulo na vestima AMSS-a, ali su sve televizije kasnila sa obeveštenjem bar 2 dana)!
Niš je odavno ekonomski mrtav grad, samo još uvek puko postojanje univerziteta održava privid neke sreće i materijalnog prosperiteta...
U Nišu i južnije od Niša živi sigurno preko 1.000.000 stanovnika ove zemlje. Žalosno je gledati kako svi (pa uključujući i mene) odlaze. Nigde u Srbiji nije lako, ali budite sigurni da je najteže na jugu!

Severnjak

pre 10 godina

Svuda gde hocete da resite ovakav problem samo smanjite poreze i doprinose za tu regiju. Posle same firme dolaze zbog manjih troskova. Druga ideja je da se Ministartsvo finansija preseli u Pirot. To bi zaustavilo razbacivanje drzavnih para 100% znajuci Pirocance

Zoki

pre 10 godina

Ovakve stvari se mogu rešavati samo strateški, državnom politikom. Ne može 150 farmi da zaustavi pražnjenje juga Srbije, samo po sebi. Oslobodite na sledećih 10 godina poreza svakoga ko otvori preduzeće na tom području i zaposli 10 radnika. Dajte kompaniji iz Beograda razlog da se preseli u Crnu Travu i ona će to učiniti. Radnici će otići tamo gde ima posla. Ali kada odu tamo, treba da ih dočeka neka normalna infrastruktura, da imaju struju, vodu i internet.

lud, zbunjen, normalan...

pre 10 godina

U Babušnici ne postoji sud,putevi su neasfaltirani, nema ni jedne banke nezapošljenost je velika a i oni što rade plata je 20000 din i šta očekujete da neko ostane i muči se ceo život????

neko

pre 10 godina

ja zivim u valjevu u glavnoj ulici,ako se nerviras izgubis zdravlje...samo veze,korupcija i sve u krug,ovde umire svaki dan mnogo ljudi,negativno,depresivno,ubijeno sve...ne znam sta vise reci...

Vladimir

pre 10 godina

Eh, mnoga mesta na jugu Srbije nemaju put, do staroplaninskih sela oko Pirota se jedva stiže, a neki očekuju 3g... Ne kažem da nije bitno i to, ali neće ljudi doći tu da žive pa sve i da imaju 4g, ako nema puta da u slučaju bolesti ili povrede mogu blagovremeno da stignu do lekara. Da i zimi mogu do grada u nabavku. Ipak su to neki prioriteti.