Ponedeljak, 24.02.2014.

09:33

Komšije da se saglase pa da se meri

Plaćanje grejanja stanova "po utrošku", zbog aktuelnih propisa, veoma će teško zaživeti u prestonici. Za novi sistem potrebni potpisi svih stanara zgrade.

Izvor: Novosti

Komšije da se saglase pa da se meri IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

54 Komentari

Sortiraj po:

Zoran Vukov

pre 11 godina

Sadašnjim načinom plaćanja grejanja, svaki korisnik u zgradi plaća godišnje 200,464 kwh/m2, dok se prosečno godišnje isporuči manje od 100 kwh/m2 stanbenog prostora. U prethodnoj grejnoj sezoni plaćeno je 204 kwh/m2 stanbenog prostora a isporučeno je 88,5 kwh/m2 stan. prostora. Ove podatke korisnici nemaju, jer se podaci o isporučenim količinama objektu a i pojedinom korisniku ne prikazuju. SVE DOK SAMI NE IZVRŠITE OČITAVANJA KALORIMETRA U ZGRADI (podaci o isporukama se čuvaju u memoriji LOOP 2 unatrag 36 meseci)a isporučene količine mesečne i godišnje podelite sa UKUPNOM STANBENOM POVRŠINOM (koja plaća grejanje)dobiće se koliko kwh se isporuči po m2 mesečno i godišnje. Tada će svako shvatiti da godišnje plaća dvostruko veću količinu kwh nego što se isporuči celom objektu. U ovoj grejnoj sezoni isporučeno je u Okt.3,0067 kwh/m2 stanbenog prostora; Nov 10,8350 ; Dec 19,1479; Jan 17,0920 i do 23 Feb 11,1262 kwh/m2 stan. prostora.Ukupno je isporučeno 61,2079 kwh/m2 st. pros. Prodajna cena kwh je 6,70 din, Stvarni trošak grejanja (do 23.02.2014 iznosi: za stan od 60 m2 x 61,2079 kwh/m2 x 6,7 din/kwh = 24.605,58 din, umanjeno za popust 5% = 23.375,30 din. Ovo je način kako treba fakturisati. Predloženim načinom plaćanja korisnik GUBI SVAKU KONTROLU ISPRAVNOSTI SVOJE OBAVEZE ZA PLAĆANJE GREJANJA I MOGUĆNOST REKLAMACIJE. Samo količine kwh isporučene objektu su PREDMET KUPOVINE I PRAVILNE NAPLATE.

Nemoguća misija

pre 11 godina

Nije samo 100% potpisa stanara vašeg ulaza, nego svih stanara koji su priključeni na podstanicu, što pretvara čitav posao u nemoguću misiju, u drugom slučaju potrebne prepravke u podstanici.Podstanice nisu toplotno izolovane , ne postoji izolacija na cevima u podstanici ,ne postoji izolacija na toplovodnoj mreži koja ide do drugih ulaza zgrade kroz betonski kanal ( postavljene obične cevi umesto predizolovanih). Sama ideja je dobra, merenje po naplati, potrebno je uraditi izolaciju u stanovima i van stanova u objektu.

nada22

pre 11 godina

PROPISI se menjaju samo tako, od danas-do sutra, kada se zbog istih građani VIŠE opterećuju plaćanjem dal poreza, struje, vode, grejanja,...)! Ali OVI NEBULOZNI, i NELOGIČNI PROPISI se NE MENJAJU, IZ ISTOG RAZLOGA! Kao i "propis" da MORA da se plaća 30% grejanja iako NISTE priključeni na toplanu, jer se "grejete" od komšije. U zgradi, gde stanujem (4 sprata, 24 stana), SVI plaćamo PUNU CENU grejanja, a radijatori su ili HLADNI ili JEDVA MLAKI I U SRED ZIME. Meni (na 4. spratu) toplana NE dozvoljava DA SE ISKLJUĆIM (remeti im "sistem"!?), a i kad bi mi dozvolili, sa HLADNIM I JEDVA MLAKIM radijatorima komšija ne može da ugreje ni svoj stan, a kamoli još i moj (30%)!
SVE JE TO POZNATO, i zato se donose ovakvi "propisi", jer treba nahraniti NESPOSOBNE i NEŠKOLOVANE direktore, direktorčiće i "menadžere", čija je jedina kvalifikacija PREPORUKA ODOZGO!

inzenjer

pre 11 godina

prvo i osnovno grejanje nije 100 dinara po kvadratu kako se kaze vec oko 250 din. 6 letnjih meseci se ne greje a placa samim tim dolazimo na 200 din., a posto u grejnoj sezoni (kakva je ove godine) ceo novembar su iskljucivali grejanje cim predje 14 stepeni, samo da mi neko dokaze da ako je napolju 14 kako u kuci koja se luftira moze da bude 20 stepeni? ti njihovi koeficijenti ne piju vodu u ozbiljnim proracunima, a nagledao sam ih se po austriji i nemackoj. druga stvar u grejnoj sezoni nije 24 casa grejanje zasto pitam li se. pa tu dodjemo vec na 230- 240 din. a kad je kosava duvala i imao se osecaj da je -10 oni su grejali kao da je 1 stepen , posto je tako hmz javljao. e tu im dodam tih 10 din po kvadratu za srtuju(mozda bi trebalo i vise) i tako imamo cenu od 250 din po kvadratu. samo se u srbiji placa grejanje van grejne sezone. u nemackoj se tada placa samo taksa za odrzavanje a to je oko 20ak evra po stanu. zimi i potrosena toplotna energija. tako da gospodo iz toplana, posto vam remonte rade druge firme, administracija vam broji 70% viska, a ostatak 30-40% viska, lepo se reorganizujte, skinite nam se sa grbace, da mi placamo ovo jadno vase grejanje samo zimi 100 din po kvadratu, ali za 24 sata grejanja,a van sezone taksa ili ti pausal oko 1500-2000 din za odrzavanje i da bude svima lepo. a najvaznija stvar je da ja ne mogu da raskinem ugovor sa toplanom,a hteo bi, posto mi je jeftinije da za moj stan napravim grejanje na pelet.

isključen na lični zahtev

pre 11 godina

kako će -genijalci- da regulišu naplatu takozvanog APSORBOVANJA TOPLOTNE ENERGIJE kada nemam ,merač, a opština ubira harač na osnovu zakona kojeg su smislili -genijalci- da plaćaš 10% ili 20% od ukupne kvadrature stana puta njihova cena od 100 din. Samo u Srbiji plaćaš nešto što ne koristiš pod pretnjom zakona.

djuks

pre 11 godina

Zajednicki kalorimetar na podstanici,cista prevara!U Cacku od avgusta 2013g,svi placaju grejanje po kalorimetru.Racuni uvek slicni(veliki) u grejnoj sezoni bez obzira na spoljasnu temperaturu!Mislim da je njihova matematika prosta,ljudi lepo izracunali koliko im treba para na godisnjem nivou i dele racune!Istina,ne ide im na ruku ovo lepo vreme,poceli ljudi da se bune,ukapirali da ih legalno potkradaju.

Zabrinuti gradjanin Srbije za svoju egzistenciju

pre 11 godina

Ovo sa kalorimetrim i navodnom ustedom kada se ugradi je velika varka, jer ce racuni za grejanja sa njima biit mnogo veci u zgradama koje su izgradjene pre vise decenija. Tako imate trosak ugradnje od minimum 250 evra po stanu, koji ce te placati preko priznanica verovatno infostana mesecno a onda uz to se placa i stavka grejanje pa sam gledao na tv u nekim prilozima da su neke npr placali grejanje po m2 za stan npr za neki iznos od oko 6000 dinara mesecno (tj kazu da su placali nekoliko stotina preko 5000 dinara mesecno) a da su im po novim obracunu racuni mesecni bili 12000 dianra a nekima i 16000 dinara mesecno a ugradjeni su im kalorimetri. Tako da im je grejanje doslo 2,5 do 3 puta skuplje nego dok su ga placali po m2. A uz to se placa i onaj fiksni deo tokom cele godine tj svih 12 meseci a mnogi kazu da taj fiksni deo dodje oko 30 % ranijeg racuna dok se grejanje naplacivalo po m2 tako da sa kalorimetrima su svima u starim zgradama mnogo veci racunu nego dok su placali po m2. Uz to nam se posle namece i troska od nekoliko stotian evra po stanu da se izgradi energetski pasos, a onda sledi udar od nekoliko hiljada evra jer cemo objektima morati da dignemo za 1 ocenu vise efikasnost od one dobijene u pasosu, tj gradjani ce biti u obavezi da uzmu povljne kredite u dinarima sa kamatama od 20 tak i vise procenata, i u evrima koji idu od jedno minimum 5 % do jedno cak 15% u jednom banci je kredit u evrima sa tu namenu sa kamatom od cak 15% godisnje.

Dokle vise?

pre 11 godina

Pricajte, busajte se u junacke grudi i mlatite praznu slamu, ali realno merenje potrosnje ce doci i u Srbiju, zajedno sa realnim cenama, i to ce biti to. Ovo je samo priprema.
Posle, ko ima para, platice, a ko nema para neka ide lepo na "pradedovsko" ognjiste, pa neka se greje, pere i nocu cita kako zna i ume bez centralnog grejanja, tekuce vode i struje.
I zasto bi uostalom to bio bilo ciji problem sem njihov?

zoran

pre 11 godina

(mikin, 24. februar 2014 11:38)

Pročitaj moj komentar: (zoran, 24. februar 2014 10:35)

Sve što sam naveo je tako. Ako ne tražiš luksuz da ti bude toplo i u "špajzu", to ti je nejeftinije. Drugo, kod nas je što se zime tiče, manje ili više "kritično" tri meseca. Decembar, Januar i Februar. Novembar i Mart umeju da budu sa blagim temperaturama i to često kada grejanje i ne treba. Vremena su teška. Svako čezne da nas zezene. Po ovoj ceni struje ovo je najisplativije i uvek ima prostora za "skraćenje gubera" pa neka utrostruče cenu struje. TA peći ima na tržištu i polovnih a one su praktično večite. Ta investicija se i te kako isplati brzo.
Govorim iz vlastitog iskustva i nemam razloga da preuveličavam.

ky3ma

pre 11 godina

Zivim u stanu sa ovim kalorimetrima. U principu tokom dana smanjis grejanje i pojacas ga kada se vratis sa posla. Tada vise toplane ne greju pa se smrzavas. Onda odvrnes do kraja i kada nisi tu i ceo sistem je besmislen. . Posto komsija ispod mene nije tu on moze svoje grejanje da ugasi ijer mu se to isplati i ja onda placam vise jer ispod mene imam stan koji se ne greje plus ne mogu da se zagrejem dovoljno.


Najbolji sistem u ovoj drzavi je obracun na osnovu placenog. Strpis se malo oko placanja, malo sacekas neke izbore i onda drzava oprosti, ko je platio ispao je majmun.

Branko

pre 11 godina

Ustav se menja 2/3 većinom a ne može da se uvede kalorimetar? Koji je to pametnjaković napisao 100% saglasnost što čak ni teoretski nije moguće. Ovi će menjati Ustav Republike Srbije zbog Kosova a ne mogu da promene odluku koju usvaja Skupština Grada? Ima li razuma u Srbiji?

suvisli

pre 11 godina

na radijatore se ne ugrađuju kalorimetri, već indikatori potrošnje, koje Direkcija za tačnost merenja i dragocene metale ne priznaje kao merilo, u skladu za Zakonom o metrologiji. Ti uređaji nisu merila i nemaju potvrdu o etaloniranju, tako da se na osnovu njih nemože vršiti obračun utroška. Nijedna metrološka laboratorija u svetu nije izdala potvrdu o baždarenju tih uređaja. Čak ni sam proizvođač tih uređaja negarantuje tačnost merenja. Uvođenje firmi, kao što su Brunata, Techem i sl. je slično Bus-plusu u sistem daljinskog grajanja, čiji se trošak na kraju svali na potrošače. U razgovoru sa navedinim firmama, skepticizam koji smo iskazali (stanari naselja Mileva Marić Ajnštajn na Nbg) vezano za tačnost merenja delitelja, radnici su kao argument iznosili: "Majke mi tačno je" ili " to je otprilike to" ili " jbt, što ste toliko nepoverljivi" i slično. U gradu smo dobili usmeni odgovor da nemora baš sve po zakonu da se radi, da je taj zakon zastereo, nepraktičan. Posle je g-din Marko Stanojević dir. uprave za energetiku grada Beograda u Beogradakoj hronici izjavio da ti delitelji ipak nisu zakonom priznati uređaji za obračun utroška topl. energije.

Dalibor

pre 11 godina

Pljačka u nekoliko faza. U prvoj fazi sa obračunom po utrošenoj energiji na nivou zgrade računi će značajno porasti, jer je u proseku stolarija katastrofalna, navike stanara blago rečeno čudne, a izolacije nema. U drugoj fazi stanari nastavljaju da plaćaju uvećane račune, ali pokušavaju da prigrabe što veći deo zajedničke energije za sebe, pa povećavaju kapacitet grejnih tela. Računi još više rastu pri čemu su posebno ugroženi oni koji su novom stolarijom i izolacijom ostvarili uštede - oni štede, a računi im rastu. U trećoj fazi svi su uvećali grejna tela, toplane isporučuju mnogo više energije i više prihoduju. U četvrtoj fazi stanari jedva mogu da plate račune i traže izlaz u štednji. Ugrađuju se individualni merači, sređuje se stolarija, postavlja izolacija, racionalizuje potrošnja. Toplane isporučuju manje energije, ali uz korekcije fiksnih troškova i jedninčne cene isporučene energije održavaju visok nivo prihoda. U petoj fazi dolazi do stabilizacije sistema. Postignuta je energetska efikasnost, količina isporučene energije je značajno smanjena, a prihodi toplana veći nego na početku. U procesu građani će biti oštećeni, rođačke firme koje su dobile posao ugradnje merača zgrnuće ogroman novac, a toplane će poslovati sa velikim prihodom.

Milos

pre 11 godina

Pre svega slazem se da treba da se plati koliko se i potrosi, ALI NE PADA MI NA PAMET DA PLACAM "KOLIKO POTROSIM" DOK U "POTROSNJU" ULAZI 30% VISKA ZAPOSLENIH KOJI NE RADE NISTA, DOK JEDNA FIRMA IMA APSOLUTNI MONOPOL, KAO I DOK NE ZNAM KOLIKO CE TO TACNO DA KOSTA I KOLIKO CE TACNO DA BUDU CUVENI TROSKOVI ODRZAVANJA DOK SE NE GREJE.
Druga stvar, za sve koji misle da ce im biti jeftinije grejanje imam samo dva pitanja:
1. Da li ste ikada culi da neko, pogotovo u ovakvoj lopovskoj drzavi sa ovim brojem viska partijski zaposlenih ljudi, sa ovakvim elanom ubedjuje kupce da predju na sistem koji ce im UMANJITI ZARADU?
I zasto taj sistem nece da primene na placanje za toplu vodu?????
2. Kako to da na prmer Vodovod nece da predje na ovakav sistem merenja kada je sasvim sigurno da bismo imali manje racune za utrosenu vodu jer bi bilo nemoguce da porodica sa bebom, koja se racuna kao jednaki potrosac vode, potrosi 40kubika vode za mesec dana kao sto se sada desava?

jj

pre 11 godina

Moji roditelji su ugradili kalorimetar, kao i jos par komsija u zgradi. Zamenili su stolariju i poceli sa grejanjem po utrosku.
Sve je jos kako tako bilo ok,(zimi su racuni bili 10 000 din mesecna a nisu se mnogo grejali) dok gradska vlast nije odlucila da naplacuje taksu na kalorimetar 2300 din svaki mesec. Onda je i toplana odlucila da oni nisu nadlezni za ocitavanje kalorimetra pa prepustile nekoj privatnoj firmi ocitavanje a to da moji roditelji placaju.
Sada im dolazi, u toku ove blage zime, oko 16 000 din mesecno Infostan, od kojih je 1000-1500 din otislo na ostale stavke na racunu pa vi saberite koliko je to para i koliko ce da nas kosta.

Djordje

pre 11 godina

Informacija od Brunate je tacna samo ako se radi o energetski efikasnim objektima koji imaju odlicnu izolaciju. Nesreca je da je preko 90% objekata u Beogradu ne izolovano sa starom stolarijom u kojima žive ljudi čija primanja ne omogućavaju obnavljanje fasada (dodatna izolacija) i zamenu prozora i vrata sa termoizolacionim staklima i PVC stolarijom.

I slon i nilski konj

pre 11 godina

@Kiki
"Problem imamo i sa vodom jer ispada da moja četvoročlana porodica potroši 30 kubika vode mesečno što je apsolutna glupost."

Za vasu utehu, ja placam preko 11 kubika za stan u kome ne stanujem!

Boban

pre 11 godina

Ovi mangupi iz grejanja ce naplacivati 1200 dinara do 1600 dinara mesecno trosak ocitavanja ovih maraca. Kada onda to pomnozite sa 12 meseci cak I ako zatvorte radijatore dobicete sumu koju morate da platite. Kada se na ovaj trosak ocitavanja maraca doda I trosak za potrosnju onda racuni ispadnu duplo skuplji nego sto sada placate.
Ove izjave toplana da ce biti jeftinije odnose se samo na deo po potrosnji a oni precutkuju da se na to dodaje jos mesecna pretplata koja ide I do 1600 dinara. Onda kad se sve sabere vidi se da ovo uopste nije isplativo za gradjane. Samo da pokupe proviziju da prodaju kalorimetre I slicno. U zadjen vreme u zgrada ljudi masovno odbijaju da se uvode parna grejanja jer im je duplo jeftinije da se greju na struju , a ko moze da se greje na drva ispedne 4 puta jeftinije

Nenad

pre 11 godina

U Rumi su ugradili centralne kalorimetre u podstanice...i nije prošlo kako treba.

U oktobru smo imali potrošnju od 9000 dinara za 75 m2, u novembru 13500 dinara za 75 m2, u decembru 21500 dinara po m2...i onda smo se pobunili i tražili da vrate stari način naplate - 9000 dinara svaki mesec.

Kolike bi smo račune dobili u januaru, kada je decembar bio 21000, a prosečna dnevna temperatura dobro iznad nule?

MITA

pre 11 godina

Zbog sve cescih nadprosecnih temperatura u zimskom periodu, je van pameti pomisao, da Toplane uvode Kalorimetre i Ventile delitenja na radijatore, pa naplacuju po utrosku toplotne energije... Bolje je Toplanama da cute i naplacuju grejanje celu godinu po kvadratnom metru stana kao sto su do sad godinama cinili!

Zoran Vukov

pre 11 godina

Godinama se naplata grejanja zloupotrebljava i izbegava ispravan način fakturisanja koji je propisan Odlukom o načinu plaćanja komunalnih usluga na teritoriji grada Beograda Sl. list grada Beograda br. 24/2003 god.i (svako treba da je pažljivo pročita).Tako u Čl.3 stav 4 stoji da se AKONTACIJE MESEČNIH IZNOSA NAKNADA za plaćanje grejanja, vode i zajedničke električne energije utvrđuju na osnovu STVARNOG UTROŠKA vode , TOPLOTNE i električne energije. OVA ODLUKA NIJE SPTOVEDENA OD STRANE GRADSKIH VLASTI jer se fakturisalo sa višestruko većim količinama kwh/m2 stanbenog prostora, pa je izbegnuto prikazivanje OČITANIH STANJA BROJILA načina raspodele da pojedine korisnike (izdavanjem PRIZNANICA bez ikakvih podataka sem iznosa obaveze za plaćanje). Kako se radi o organizovanoj prevari građana, ova naplata grejanja se ne želi dovesti u zakonite okvire, jer se i dalje želi zaduživanjem za ne isporučene količine kwh godišnje ostvariti na prevaru prihod. Da bi razumeli, SAMO ISPORUČENA KOLIČINA kwh REGISTROVANA U PREDAJNOJ STANICI OBJEKTA je predmet naplate.Na osnovu praćenja isporuke u objektu u zadnjih 9 godina (kalorimetar je ugrađen u leto 2005 god. dobijeni su podaci o ISKUSTVENOJ KOLIČINI kwh koja se godišnje isporučuje po m2 zagrevanog prostora u objektu (92 kwh/m2 godišnje). Godišnji iznos OBAVEZE (kao naknada) dobija se množenjem 92 kwh/m2 x prodajna cena 6,7 din/kwh x površina stana korisnika primer 60 m2 = 36.984 din. Sa popustom od 5% iznosi 35.134,8 din OVO JE ISPRAVANO.

Djole

pre 11 godina

Stanujem u novoj zgradi koja ima sendvic zid, dobre prozore,....Za decembar mesec kada je vreme bilo ok za stan od 40 kvadrata dobio sam racun od
13 000 dinara a grejanje nista narocito.I nije tacno da se ne placa nista kada nije grejna sezona,za stan od 40 kvadrata placa se oko 1200 dinara.Bruka i sramota da placam 350 dinara po metru kvadratnom, a ovi iz Brunate vredjaju ljudima intelegenciju svojim ojasnjenjina

mikin

pre 11 godina

Pre nesto vise od 5 godina uveo sam centralno grejanje u stan u centru grada. To me je kostalo skoro 5.000€ ukupno, sto drzavi, sto toplani, sto za podstanicu, sto za vertikale a sto za razvod po stanu. Sada me grejanje kosta mesecno preko 90€(svih 12 meseci). Za godinu dana grejali ili ne, ode mi iz dzepa 1.100€. Sada sam definitivno odlucio da trazim raskid ugovora sa toplanama (neka im ostane moj deo za zajednicku instalaciju) i da ugradnjom grejaca, ekspanzionog suda i pumpe postanem "sam svoj mastor" i da time prekidac prebacim u sopstvene ruke. Prve godine ce usteda na grejanju otplatiti investiciju, a svaka naredna godina je cista usteda. Ako neko misli da ce struja poskupeti, hoce. Samo tada ce poskupeti i toplane.

Slobodan

pre 11 godina

Uvek i sta god uradili, drzava to radi da opljacka vise novca od gradjana. Ne zavaravajte se, mozete placati samo duplo skuplje grejanje.

Pera

pre 11 godina

@ (Kiki, 24. februar 2014 09:54)

Nemojte da vas brine sto ne postoji mogucnost ugradnje vodomera u stan, zasto?
Navescu par razloga:
- vodomeri koji mere potrosnju u kucama su neispravni
- ne postoji mogucnost njihove zamene a ni bazdarenja
- osobe koje ih iscitavaju pisu proizvoljnu cifru


U kucama moze biti samo gore, odnosno da budem precizan oni koji postuju "zakone" ispadnu budale.

nisam som

pre 11 godina

To mora skupstina grada da finansira,a ne gradjani.Radijatori su i postavljeni od njihove strane,odnosno toplana.
Odakle vam ideja da gradjani to finansiraju?
Neko plasirao pricu,pa pecaljka.

zoran

pre 11 godina

Grejem dnevni boravak 25m2-4Kw, kupatilo 6m2-2Kw i spavaću sobu 14m2-2Kw-oko 14stepeni. Krajem Oktobra uključim tajmere koji preko sklopke aktiviraju TA od ponoći do 8 sati AM. Tajmere isključim početkom Aprila. Kuvanje na gas, boca traje oko dva i po mesca. Mašina za veš ima odložen strat i pere isključivo noću kada uključujemo i bojler. NIJEDNA sijalica ne svetli bez potrebe iako smo skoro sve stavili štedljive. Zgrada ima "Demit" od 5 cm. Svi prozori su stavljeni novi. U proseku platim struju tokom zime oko 5.000. Nije mi svaki ćošak u stanu topao ali ono glavno jeste.
Mogu struju da isporučuju i po evropskim cenama i duplo skuplje, opet mi ne mogu ništa!
A da ja njima plaćam grejanje u Julu, kad je temperatura 40+??? To mogu samo ludaci i pokvarenjaci da izmisle a budale da plaćaju. Pa će posle, kao ovi u EPS-u da "dele dobit" dok ostali narod nema ni za 'lebac. U to ludilo ne ulazim nikako. Do zgrade mi je stiglo daljinsko ali u moj stan ući neće...
Struju moram da imam i da platim. Vodimo računa i štedimo maksimalno i to je to...

nn

pre 11 godina

interesantno...u Nisu vec naplacuju grejanje po 'utrosku' na nivou cele zgrade...nit' smo sta potpisali nit' smo se slozili jednostavno je tako krenulo od pre nekoliko meseci i to je to...i iako ne greju nesto posebno zbog visokih temperatura racuni su manje vise isti kao da su se razbili od grejanja...znaci koja usteda od 27% majke ti

veliki_blejk

pre 11 godina

Kad ce ova zemlja da se makne od ludih potpisa komsije pogoto za ove gluposti gde stanari imaju beneficije. Sto se neceka potpis svih stanra pre nego sto se promeni porez? To moze odmah a ovde se ceka da se svi sloze...

@ OPREMA 250 EVRA, UŠTEDA 27 ODSTO

pre 11 godina

Gospoda koja očitavaju grajanje po utrošku rekoše koliko se na ovaj način uštedi.
Voleo bih da čujem to i od nekoga ko ima to "zadovoljstvo" da plaća grejaje po utrošku. Koliko ja znam tu ima toliko nekih tzv. fiksniš troškova da mu dođe na isto.
Ja lično verujem samo sebi i rođenim očima zato planiram da se preselim u kuću i u njoj ću imati svoj vodomer i laćaću samo svoju potrušnju. Tako je isto i sa grejanjem.

Goran

pre 11 godina

A ne kažete - kao po običaju - šta se sve plaća po "meračkom" sistemu. Kao što se za struju plaća oko 600 do 1000 dinara mesečno fiksnih troškova, tako se i za grejanje, kada se pređe na "merenje" plaća poveća suma svakog meseca. Razni fiksni troškovi koje ne znaju pravilno i jasno da objasne, niti žele da obaveste građane pre nego se odluče da "mere" grejanje.

Posebna priča su jake zime, kada grejanje radi 24 sata. Ako se pređe na merenje, to "zadovoljstvo" će da košta poveću sumu, i da olako pojede svaku uštedu toplih dana.

Alan Ford

pre 11 godina

UPOMOĆ!!!!
Kako da izbacim HLADNE radijatore iz stana? Moje radijatore!!!
Nadležni kriminalci kažu da ne mogu, tj. da mogu al ću i dalje da plaćam grejanje...
UPUMOĆ...godišnje me klepe 500€

biljana

pre 11 godina

Postovani Gradjani, nemojte se nikako prikljucivati dok se ne izdefinise tacno sta se i kako obracunava i deli! Obracun preko "delitelja" izgleda tako da je Vasa potrosnja nekad pomnozena sa 1,03 a nekada sa 1,5 (ostali meseci izmedju toga)! Za stan od 34 m2,u novoizgradjenoj, dobro izolovanoj zgradi, sa dobrom stolarijom, za decembar 2013 mi je obracunato ca 13.000,00 rsd za grejanje. Kada pokusate da utvrdite ko sta ocitava i obracunava, setkaju vas od Techema, Infostana, Bg Elektrana... a NOPS vam napise da se obratite Elektrodistribuciji i Ministarstvu energetike, ali za kvalitet gasa! Ako vam na potstanicu (koja je njihova), prikljuce koga god... mozete doci u situaciju da vam obracunavaju grejanje za X nepoznatih potrosaca! Kada trazite uslove raskida ugovora sa BG elektranama, ne mozete da dobijete iste! Onda zavrnete radijatore i predjete na struju...

Bgd

pre 11 godina

Neću potpisati ništa što ne sadrži isključivo UTROŠENU energiju. Nikakve "zajedničke" i "fiksne" stavke na računima me ne interesuju. Platiću onoliko koliko potrošim, ni dinara više.

Vlada

pre 11 godina

A dobro, koji je onda biser odredio da moze da se desi da, na primer, ogromna manjina terorise vecinu, nek nije samo slobodan izbor jednog coveka? Da li bre u ovoj jadnoj zemlji ima i grama mozga, znanja i bilo kakve odgvornosti?

Bata

pre 11 godina

Kradu nas ko neprijatelje. Cele godine racun za grejaje od 100eur a efektivno se grejem 2 meseca a ove godine znamo svi koliko su grejali i zbog cega racuni nisu znacajno umanjeni. Zasto sam primoran da placam nesto sto ne zelim ? Ja ne zelim njihov prozivod, grejacu s ena struju ali mi ne dozvoljavaju da se skinem sa njihove mreze. Dakle, prinuda ! Gde je ovde Zakon o zastiti potrosaca ?

Neša

pre 11 godina

Imam veliko nepoverenje prema mnogim stvarima kaje se tiču grejanja stanoiva.Prvo,ove godine su nam radijatori bili vrlo često hladni a umanjenje računa za grejanje nije izvršeno.Drugo,novim načinom podešavanja grejanja stanovi u prizemljima zgrada po prirodi stvari nemaju i ne mogu da imaju propisanu temperaturu.Vi u korekciji računa kod takvih stanova niste ništa učinili.I na kraju svojevremeno pre dvadesdetak godina u jedan broj stanova na Dorćolu ugradjeni su na radijatorima merači koje su proizvedeni u Kuli(ne znam ko je bio proizvodjač).I nikada temperatura na tim meračima nije kontrolisana.Kad čovek pogleda pa vi vršite "zamajavanje"svojih potrošača.Troškovi grejanja iz daljinskog siste,ma grejanja postali su najveći,a bili su nsajmanji.Kako to ?.Zašto grejete noću,bar sada kada su temperature inače visoke.Razumem
to u ekstremno niskim temperaturama kada treba održati sistem,ali sada cele ove grjne sezone to nije bilo potrebno.Potrošači toplotne enrgije,uostalom i drugih komunalnih usluga zbog odredjivanja cena po troškovnom principu kada se prihvaztaju na nevidjenoi svi vaši troškovi plaćaju ove usluge preskupo.Mislim da bi cena grejanja bila niža kada bi se u odredjivanju cena koristili parametri stvarno potrebnih troškova(potreban broj uspolenih prema kapacitetima postojenja za grejanje,uključivanje cene energenata na zalihamama i dr.).Nekada se o tim stvarima itekako vodilo računa.

Bosanac

pre 11 godina

Po svim zakonima i propisima onaj ko prodaje robu dužan je da je i mjeri. Tako i Toplane su dužne da ugrade mjeraće potrošnje energije u svaki stan zasebno a ne nekakve zajedničke. U zgradi u kojoj živim (Sarajevo) potrošnju nam naplačuju po kvadratu i zgrada kada je useljavana bili su tzv. konvekrori radijatori. Međutim mnogi su te konvektore (bez ičije saglasnosti ) zamijenili sa gusanim radijatorima i to za sobu u kojoj je predviđeno recimo 5 rebara stavljali po 10.
Neki su iskoristili anarhično stanje pa su radijatore provodili i na ustakljene balkone koji ne ulaze u površinu grijanja.
Kao što kaže narodna ,,čist račun duga ljubav'' pa ovi proizvođaći toplotne energije neka se pobrinu da tako i bude.
Ponekad čak mislim da mi se jeftinije grijati na električnu energiju jer imam TA-peć a i ove nove grijalice-konvektori su fenomenalne bez puno potrošnje.

Vojvodinac

pre 11 godina

Toplane i Elektrane u Srbiji su u proseku stare 30 i više godina, ulagalo se samo šta se moralo.
Modernizacija je u ovim preduzećima nepoznata reč, i uvođenje ovakvih sistema obračuna, besmisleno je sa ovakvim instalacijama.
Neophodno je instalacije prilagoditi trenutnim standardima i propisima, kako stanari ne bi plaćali zagrevanje "zajedničkih" prostorija (hodnike, podrume... koji se inače i ne greju), već samo za svoj stan. U kućama ljudi plaćaju koliko se greju, a ne gubitke toplote na instalacijama do njihove kuće, ista prava ima i svaki stanar, koji je vlasnik stana, i samo stan i greje. Besmisleno je staviti kaloriometre na svaki radijator, zbog loše postavljenih cevi, ovaj sistem funkcioniše kada imamo jednu ulaznu cev, dakle jedan ventil, a po stanu vlasnik neka razvodi kako mu odgovara.
U Beogradu je više od 20% stanova potpuno reorganizovano, i nema precizne evidencije ni o rasporedu grejnih tela u njima, sve se radilo "prijateljski"!

Mika

pre 11 godina

Treba poceti sa merenjem i podelom troska na nivou cele zgrade ( centralizovan sistem ). To ce u velikom procentu slucajeva biti dovoljno dobro, tacno i jeftino resenje. Elektrane inace prate potrosnju i steluju protok vode na osnovu temperature i ostalih parametara.
Ko smatra da je ovim na neki nacin ostecen, iz bilo kog razloga, treba dati mogucnost da meri sopstvenu potrosnju u svom stanu i da stelovanjem ventila na radijatoru podesi svoju potrosnju.

Mark

pre 11 godina

Brunata je ugradila delitelje u nekim stambenim zgradama u Bečeju, i uprkos priličnoj štednji stanara, računi su astronomski. Dakle, dragi Beograđani ne zalećite se sa meračim potrošnje jer na kraju se to pokaže neekonomičnim iako na prvi pogled deluje kao da je moguća značajna ušteda.

Petar

pre 11 godina

Apsolutno sam siguran da cemo placati u najmanju ruku isto,mozda ne odmah.
Da se neko komunalno preduzece(drzava) odrekne haraca ?U ovoj zemlji?
Racun za telekom fiksni izadje oko 600 din , a da ga skoro uopste ne koristim.Da ga odjavim na neko vreme uzece mi broj.Vozim auto na gas,sam platim opremu, manje zagadjujem zivotnu sredinu i da li osecam neke povoljnosti? Ekoloska ,uredjena drzava? Otac sam ugradi PVC stolariju na kuci ,i placa porez kad kupi stolariju, a onda oporezuju ponovo i to kad se ugradi . Siledzijska drzava.

Pera svoja glava

pre 11 godina

Jel oni zaista misle da je neko toliko glup da u ovo vreme kada se nema za osnovne zivotne potrebe da nekakvi novoosnovanim firmama u indirektnom vlasnistvu politicara novac koji nema da bi mu racuni bili visi?

Ja da imam taj novac za ulaganje u kucu zamenio bih prozore ili radijatore od livenog gvozdja za aluminijumske (manite me onih prica da gvozdje "drzi" toplotu i slicno... aluminijum je treci metal po efikasnosti prenosa toplote...) a nemam ga. Dakle ko bi lud dao novac koji nema, ljudi i da imaju a da su i malo pri zdravoj pameti ne bi dali taj novac!

Dragan

pre 11 godina

A ko veruje u ovo svaka mu čast.Pa varaće na temperaturi u radijatorima a merači će meriti protok.Tako i Eps krade gradjane,smanji napon i skoči potrošnja.Kao da nekog na vlasti zanima da pomogne ljudima.Verovatno će neki naprednjak dobiti posao nabavke merača,uzme lovu a posle nekog vremena odustane se od ove ideji i nikom ništa.Naivčine.

Dušan

pre 11 godina

Prvo da se vidi kako će da izgleda obračun.Drugo-Osnovna stvar je nema fiksnih troškova oni su kad se stan negreje nula.Treće bolje rešenje umesto delitelja je stepenišni razvod i na ulasku u stan je kalorimetar jer postoji mogućnost isključenja i nestaju svi problemi oko prolaska vertikala kroz stan.Ovo mora da bude državni projekat koji plaćaju građani na period od 5 godinaGrađani moraju biti oprezni za nov sistem jer protiv sebe imaju opasnog neprijatelja-udruženje toplana tj udruženje monopolista i manipulanata.

zoran1965

pre 11 godina

svi vi koji se nadate da ce te placati manje, ne budite ovce.sistem je takav da omogucava pljackanje gradjana, kada god im zafali love.mozete da ugradite sta ocete,oni ce uzimati kolko im treba

Ja

pre 11 godina

Nije 100 din po kvadratu, nego 110 din, i placa se cele godine isto, a ove godine grejanja bukvalno da nije ni bilo, usled pretoplog vremena, a racuni kao da je -10 stepeni. Treba ljudima vratiti deo uplacenog novca, jer u suprotnom to ce biti lopovluk!!!

gradjanin Beograda ,ali pravi.

pre 11 godina

Predsednik sam skupstine stanara,zgrade koja je izgradjena 80-te. I ima 30 stanova.Nalazi se u relativnom centru grada.BOJIM SE DA JE OVA MISIJA NEMOGUCA.DA SE SLOZE SVI u zgradi.to bi bilo ravno pronalasku leka od raka.

popeye

pre 11 godina

Пре него што се залетите, реално, мислите ли да ово неко ради да би ви уштедели новац!?

Kiki

pre 11 godina

Ja sam prva za to da se naplaćuje onoliko koliko se potroši ali nikako neću potpisati da se to radi na novou zgrade!
Kada smo kupili stan zamenili smo kompletnu stolariju, dodali izolaciju da bi nam bilo toplije zimi a hladnije leti. I onda povremeno zavrnemo radijatore kada je prevruće, ne otvaramo prozore da bi se rashladili.
Na žalost u zgradi komšije imaju staru stolariju, otvaraju prozore kad je vruće i ne pada mi napamet da troškove grejanja zbog njihove bahatosti delimo na ravne časti.
Problem imamo i sa vodom jer ispada da moja četvoročlana porodica potroši 30 kubika vode mesečno što je apsolutna glupost. Pa ne kupamo slonove u stanu! Sve slavine su nove, kotlići ne cure, mašine za sudove i veš su klase A (potrošnja struje i vode). Ne postoji mogućnost ugradnje vodomera u stanu!
Zato ne pristajem da mi se na nivou zgrade očitava ni grejanje. Kada starije generacije koje su lepo živele i Titovo vreme shvate da se mora platiti ono što je potrošeno i da se mora štedeti ako nema novca, onda mogu da me pitaju da potpišem ovu saglasnost.

Sindjelic

pre 11 godina

Ako ne uvedete delitelje u svaki stan nego centralni, prijatelji lopovi vidimo se na Sudu u Strazburu. Odluka EU je obavezujuca i predvidaja INDIVIDUALNO merenje potrosnje grejanja. Sta malo hoce EU, malo nece EU. Zbog ovakve odluke pada i Vlada i Minstar ide u bajbokanu, a ko predlozi ovakvu glupost gubi izbore. Ne zivimo u komunizmu i komunama, pa da delimo troskove. Sramota. Mora se omoguciti i obavezati ugradnja delitelja za sve. Bilo bi dobro da se isto uradi i sa vodom.

Chkalja

pre 11 godina

Siguran sam da kad se to uvede da ce da se placa skuplje.
Ljudi ce manje trositi, pa ce toplane imati manji priliv novca. To dovodi do poskupljenja. Tako da nam dodje na isto.

Kiki

pre 11 godina

Ja sam prva za to da se naplaćuje onoliko koliko se potroši ali nikako neću potpisati da se to radi na novou zgrade!
Kada smo kupili stan zamenili smo kompletnu stolariju, dodali izolaciju da bi nam bilo toplije zimi a hladnije leti. I onda povremeno zavrnemo radijatore kada je prevruće, ne otvaramo prozore da bi se rashladili.
Na žalost u zgradi komšije imaju staru stolariju, otvaraju prozore kad je vruće i ne pada mi napamet da troškove grejanja zbog njihove bahatosti delimo na ravne časti.
Problem imamo i sa vodom jer ispada da moja četvoročlana porodica potroši 30 kubika vode mesečno što je apsolutna glupost. Pa ne kupamo slonove u stanu! Sve slavine su nove, kotlići ne cure, mašine za sudove i veš su klase A (potrošnja struje i vode). Ne postoji mogućnost ugradnje vodomera u stanu!
Zato ne pristajem da mi se na nivou zgrade očitava ni grejanje. Kada starije generacije koje su lepo živele i Titovo vreme shvate da se mora platiti ono što je potrošeno i da se mora štedeti ako nema novca, onda mogu da me pitaju da potpišem ovu saglasnost.

popeye

pre 11 godina

Пре него што се залетите, реално, мислите ли да ово неко ради да би ви уштедели новац!?

Ja

pre 11 godina

Nije 100 din po kvadratu, nego 110 din, i placa se cele godine isto, a ove godine grejanja bukvalno da nije ni bilo, usled pretoplog vremena, a racuni kao da je -10 stepeni. Treba ljudima vratiti deo uplacenog novca, jer u suprotnom to ce biti lopovluk!!!

Sindjelic

pre 11 godina

Ako ne uvedete delitelje u svaki stan nego centralni, prijatelji lopovi vidimo se na Sudu u Strazburu. Odluka EU je obavezujuca i predvidaja INDIVIDUALNO merenje potrosnje grejanja. Sta malo hoce EU, malo nece EU. Zbog ovakve odluke pada i Vlada i Minstar ide u bajbokanu, a ko predlozi ovakvu glupost gubi izbore. Ne zivimo u komunizmu i komunama, pa da delimo troskove. Sramota. Mora se omoguciti i obavezati ugradnja delitelja za sve. Bilo bi dobro da se isto uradi i sa vodom.

Chkalja

pre 11 godina

Siguran sam da kad se to uvede da ce da se placa skuplje.
Ljudi ce manje trositi, pa ce toplane imati manji priliv novca. To dovodi do poskupljenja. Tako da nam dodje na isto.

zoran

pre 11 godina

Grejem dnevni boravak 25m2-4Kw, kupatilo 6m2-2Kw i spavaću sobu 14m2-2Kw-oko 14stepeni. Krajem Oktobra uključim tajmere koji preko sklopke aktiviraju TA od ponoći do 8 sati AM. Tajmere isključim početkom Aprila. Kuvanje na gas, boca traje oko dva i po mesca. Mašina za veš ima odložen strat i pere isključivo noću kada uključujemo i bojler. NIJEDNA sijalica ne svetli bez potrebe iako smo skoro sve stavili štedljive. Zgrada ima "Demit" od 5 cm. Svi prozori su stavljeni novi. U proseku platim struju tokom zime oko 5.000. Nije mi svaki ćošak u stanu topao ali ono glavno jeste.
Mogu struju da isporučuju i po evropskim cenama i duplo skuplje, opet mi ne mogu ništa!
A da ja njima plaćam grejanje u Julu, kad je temperatura 40+??? To mogu samo ludaci i pokvarenjaci da izmisle a budale da plaćaju. Pa će posle, kao ovi u EPS-u da "dele dobit" dok ostali narod nema ni za 'lebac. U to ludilo ne ulazim nikako. Do zgrade mi je stiglo daljinsko ali u moj stan ući neće...
Struju moram da imam i da platim. Vodimo računa i štedimo maksimalno i to je to...

Goran

pre 11 godina

A ne kažete - kao po običaju - šta se sve plaća po "meračkom" sistemu. Kao što se za struju plaća oko 600 do 1000 dinara mesečno fiksnih troškova, tako se i za grejanje, kada se pređe na "merenje" plaća poveća suma svakog meseca. Razni fiksni troškovi koje ne znaju pravilno i jasno da objasne, niti žele da obaveste građane pre nego se odluče da "mere" grejanje.

Posebna priča su jake zime, kada grejanje radi 24 sata. Ako se pređe na merenje, to "zadovoljstvo" će da košta poveću sumu, i da olako pojede svaku uštedu toplih dana.

Mark

pre 11 godina

Brunata je ugradila delitelje u nekim stambenim zgradama u Bečeju, i uprkos priličnoj štednji stanara, računi su astronomski. Dakle, dragi Beograđani ne zalećite se sa meračim potrošnje jer na kraju se to pokaže neekonomičnim iako na prvi pogled deluje kao da je moguća značajna ušteda.

Petar

pre 11 godina

Apsolutno sam siguran da cemo placati u najmanju ruku isto,mozda ne odmah.
Da se neko komunalno preduzece(drzava) odrekne haraca ?U ovoj zemlji?
Racun za telekom fiksni izadje oko 600 din , a da ga skoro uopste ne koristim.Da ga odjavim na neko vreme uzece mi broj.Vozim auto na gas,sam platim opremu, manje zagadjujem zivotnu sredinu i da li osecam neke povoljnosti? Ekoloska ,uredjena drzava? Otac sam ugradi PVC stolariju na kuci ,i placa porez kad kupi stolariju, a onda oporezuju ponovo i to kad se ugradi . Siledzijska drzava.

Bgd

pre 11 godina

Neću potpisati ništa što ne sadrži isključivo UTROŠENU energiju. Nikakve "zajedničke" i "fiksne" stavke na računima me ne interesuju. Platiću onoliko koliko potrošim, ni dinara više.

zoran1965

pre 11 godina

svi vi koji se nadate da ce te placati manje, ne budite ovce.sistem je takav da omogucava pljackanje gradjana, kada god im zafali love.mozete da ugradite sta ocete,oni ce uzimati kolko im treba

Dragan

pre 11 godina

A ko veruje u ovo svaka mu čast.Pa varaće na temperaturi u radijatorima a merači će meriti protok.Tako i Eps krade gradjane,smanji napon i skoči potrošnja.Kao da nekog na vlasti zanima da pomogne ljudima.Verovatno će neki naprednjak dobiti posao nabavke merača,uzme lovu a posle nekog vremena odustane se od ove ideji i nikom ništa.Naivčine.

Dušan

pre 11 godina

Prvo da se vidi kako će da izgleda obračun.Drugo-Osnovna stvar je nema fiksnih troškova oni su kad se stan negreje nula.Treće bolje rešenje umesto delitelja je stepenišni razvod i na ulasku u stan je kalorimetar jer postoji mogućnost isključenja i nestaju svi problemi oko prolaska vertikala kroz stan.Ovo mora da bude državni projekat koji plaćaju građani na period od 5 godinaGrađani moraju biti oprezni za nov sistem jer protiv sebe imaju opasnog neprijatelja-udruženje toplana tj udruženje monopolista i manipulanata.

suvisli

pre 11 godina

na radijatore se ne ugrađuju kalorimetri, već indikatori potrošnje, koje Direkcija za tačnost merenja i dragocene metale ne priznaje kao merilo, u skladu za Zakonom o metrologiji. Ti uređaji nisu merila i nemaju potvrdu o etaloniranju, tako da se na osnovu njih nemože vršiti obračun utroška. Nijedna metrološka laboratorija u svetu nije izdala potvrdu o baždarenju tih uređaja. Čak ni sam proizvođač tih uređaja negarantuje tačnost merenja. Uvođenje firmi, kao što su Brunata, Techem i sl. je slično Bus-plusu u sistem daljinskog grajanja, čiji se trošak na kraju svali na potrošače. U razgovoru sa navedinim firmama, skepticizam koji smo iskazali (stanari naselja Mileva Marić Ajnštajn na Nbg) vezano za tačnost merenja delitelja, radnici su kao argument iznosili: "Majke mi tačno je" ili " to je otprilike to" ili " jbt, što ste toliko nepoverljivi" i slično. U gradu smo dobili usmeni odgovor da nemora baš sve po zakonu da se radi, da je taj zakon zastereo, nepraktičan. Posle je g-din Marko Stanojević dir. uprave za energetiku grada Beograda u Beogradakoj hronici izjavio da ti delitelji ipak nisu zakonom priznati uređaji za obračun utroška topl. energije.

mikin

pre 11 godina

Pre nesto vise od 5 godina uveo sam centralno grejanje u stan u centru grada. To me je kostalo skoro 5.000€ ukupno, sto drzavi, sto toplani, sto za podstanicu, sto za vertikale a sto za razvod po stanu. Sada me grejanje kosta mesecno preko 90€(svih 12 meseci). Za godinu dana grejali ili ne, ode mi iz dzepa 1.100€. Sada sam definitivno odlucio da trazim raskid ugovora sa toplanama (neka im ostane moj deo za zajednicku instalaciju) i da ugradnjom grejaca, ekspanzionog suda i pumpe postanem "sam svoj mastor" i da time prekidac prebacim u sopstvene ruke. Prve godine ce usteda na grejanju otplatiti investiciju, a svaka naredna godina je cista usteda. Ako neko misli da ce struja poskupeti, hoce. Samo tada ce poskupeti i toplane.

Djole

pre 11 godina

Stanujem u novoj zgradi koja ima sendvic zid, dobre prozore,....Za decembar mesec kada je vreme bilo ok za stan od 40 kvadrata dobio sam racun od
13 000 dinara a grejanje nista narocito.I nije tacno da se ne placa nista kada nije grejna sezona,za stan od 40 kvadrata placa se oko 1200 dinara.Bruka i sramota da placam 350 dinara po metru kvadratnom, a ovi iz Brunate vredjaju ljudima intelegenciju svojim ojasnjenjina

gradjanin Beograda ,ali pravi.

pre 11 godina

Predsednik sam skupstine stanara,zgrade koja je izgradjena 80-te. I ima 30 stanova.Nalazi se u relativnom centru grada.BOJIM SE DA JE OVA MISIJA NEMOGUCA.DA SE SLOZE SVI u zgradi.to bi bilo ravno pronalasku leka od raka.

Bata

pre 11 godina

Kradu nas ko neprijatelje. Cele godine racun za grejaje od 100eur a efektivno se grejem 2 meseca a ove godine znamo svi koliko su grejali i zbog cega racuni nisu znacajno umanjeni. Zasto sam primoran da placam nesto sto ne zelim ? Ja ne zelim njihov prozivod, grejacu s ena struju ali mi ne dozvoljavaju da se skinem sa njihove mreze. Dakle, prinuda ! Gde je ovde Zakon o zastiti potrosaca ?

Slobodan

pre 11 godina

Uvek i sta god uradili, drzava to radi da opljacka vise novca od gradjana. Ne zavaravajte se, mozete placati samo duplo skuplje grejanje.

Vojvodinac

pre 11 godina

Toplane i Elektrane u Srbiji su u proseku stare 30 i više godina, ulagalo se samo šta se moralo.
Modernizacija je u ovim preduzećima nepoznata reč, i uvođenje ovakvih sistema obračuna, besmisleno je sa ovakvim instalacijama.
Neophodno je instalacije prilagoditi trenutnim standardima i propisima, kako stanari ne bi plaćali zagrevanje "zajedničkih" prostorija (hodnike, podrume... koji se inače i ne greju), već samo za svoj stan. U kućama ljudi plaćaju koliko se greju, a ne gubitke toplote na instalacijama do njihove kuće, ista prava ima i svaki stanar, koji je vlasnik stana, i samo stan i greje. Besmisleno je staviti kaloriometre na svaki radijator, zbog loše postavljenih cevi, ovaj sistem funkcioniše kada imamo jednu ulaznu cev, dakle jedan ventil, a po stanu vlasnik neka razvodi kako mu odgovara.
U Beogradu je više od 20% stanova potpuno reorganizovano, i nema precizne evidencije ni o rasporedu grejnih tela u njima, sve se radilo "prijateljski"!

Nenad

pre 11 godina

U Rumi su ugradili centralne kalorimetre u podstanice...i nije prošlo kako treba.

U oktobru smo imali potrošnju od 9000 dinara za 75 m2, u novembru 13500 dinara za 75 m2, u decembru 21500 dinara po m2...i onda smo se pobunili i tražili da vrate stari način naplate - 9000 dinara svaki mesec.

Kolike bi smo račune dobili u januaru, kada je decembar bio 21000, a prosečna dnevna temperatura dobro iznad nule?

Alan Ford

pre 11 godina

UPOMOĆ!!!!
Kako da izbacim HLADNE radijatore iz stana? Moje radijatore!!!
Nadležni kriminalci kažu da ne mogu, tj. da mogu al ću i dalje da plaćam grejanje...
UPUMOĆ...godišnje me klepe 500€

Pera

pre 11 godina

@ (Kiki, 24. februar 2014 09:54)

Nemojte da vas brine sto ne postoji mogucnost ugradnje vodomera u stan, zasto?
Navescu par razloga:
- vodomeri koji mere potrosnju u kucama su neispravni
- ne postoji mogucnost njihove zamene a ni bazdarenja
- osobe koje ih iscitavaju pisu proizvoljnu cifru


U kucama moze biti samo gore, odnosno da budem precizan oni koji postuju "zakone" ispadnu budale.

nisam som

pre 11 godina

To mora skupstina grada da finansira,a ne gradjani.Radijatori su i postavljeni od njihove strane,odnosno toplana.
Odakle vam ideja da gradjani to finansiraju?
Neko plasirao pricu,pa pecaljka.

Bosanac

pre 11 godina

Po svim zakonima i propisima onaj ko prodaje robu dužan je da je i mjeri. Tako i Toplane su dužne da ugrade mjeraće potrošnje energije u svaki stan zasebno a ne nekakve zajedničke. U zgradi u kojoj živim (Sarajevo) potrošnju nam naplačuju po kvadratu i zgrada kada je useljavana bili su tzv. konvekrori radijatori. Međutim mnogi su te konvektore (bez ičije saglasnosti ) zamijenili sa gusanim radijatorima i to za sobu u kojoj je predviđeno recimo 5 rebara stavljali po 10.
Neki su iskoristili anarhično stanje pa su radijatore provodili i na ustakljene balkone koji ne ulaze u površinu grijanja.
Kao što kaže narodna ,,čist račun duga ljubav'' pa ovi proizvođaći toplotne energije neka se pobrinu da tako i bude.
Ponekad čak mislim da mi se jeftinije grijati na električnu energiju jer imam TA-peć a i ove nove grijalice-konvektori su fenomenalne bez puno potrošnje.

@ OPREMA 250 EVRA, UŠTEDA 27 ODSTO

pre 11 godina

Gospoda koja očitavaju grajanje po utrošku rekoše koliko se na ovaj način uštedi.
Voleo bih da čujem to i od nekoga ko ima to "zadovoljstvo" da plaća grejaje po utrošku. Koliko ja znam tu ima toliko nekih tzv. fiksniš troškova da mu dođe na isto.
Ja lično verujem samo sebi i rođenim očima zato planiram da se preselim u kuću i u njoj ću imati svoj vodomer i laćaću samo svoju potrušnju. Tako je isto i sa grejanjem.

nn

pre 11 godina

interesantno...u Nisu vec naplacuju grejanje po 'utrosku' na nivou cele zgrade...nit' smo sta potpisali nit' smo se slozili jednostavno je tako krenulo od pre nekoliko meseci i to je to...i iako ne greju nesto posebno zbog visokih temperatura racuni su manje vise isti kao da su se razbili od grejanja...znaci koja usteda od 27% majke ti

Branko

pre 11 godina

Ustav se menja 2/3 većinom a ne može da se uvede kalorimetar? Koji je to pametnjaković napisao 100% saglasnost što čak ni teoretski nije moguće. Ovi će menjati Ustav Republike Srbije zbog Kosova a ne mogu da promene odluku koju usvaja Skupština Grada? Ima li razuma u Srbiji?

biljana

pre 11 godina

Postovani Gradjani, nemojte se nikako prikljucivati dok se ne izdefinise tacno sta se i kako obracunava i deli! Obracun preko "delitelja" izgleda tako da je Vasa potrosnja nekad pomnozena sa 1,03 a nekada sa 1,5 (ostali meseci izmedju toga)! Za stan od 34 m2,u novoizgradjenoj, dobro izolovanoj zgradi, sa dobrom stolarijom, za decembar 2013 mi je obracunato ca 13.000,00 rsd za grejanje. Kada pokusate da utvrdite ko sta ocitava i obracunava, setkaju vas od Techema, Infostana, Bg Elektrana... a NOPS vam napise da se obratite Elektrodistribuciji i Ministarstvu energetike, ali za kvalitet gasa! Ako vam na potstanicu (koja je njihova), prikljuce koga god... mozete doci u situaciju da vam obracunavaju grejanje za X nepoznatih potrosaca! Kada trazite uslove raskida ugovora sa BG elektranama, ne mozete da dobijete iste! Onda zavrnete radijatore i predjete na struju...

Milos

pre 11 godina

Pre svega slazem se da treba da se plati koliko se i potrosi, ALI NE PADA MI NA PAMET DA PLACAM "KOLIKO POTROSIM" DOK U "POTROSNJU" ULAZI 30% VISKA ZAPOSLENIH KOJI NE RADE NISTA, DOK JEDNA FIRMA IMA APSOLUTNI MONOPOL, KAO I DOK NE ZNAM KOLIKO CE TO TACNO DA KOSTA I KOLIKO CE TACNO DA BUDU CUVENI TROSKOVI ODRZAVANJA DOK SE NE GREJE.
Druga stvar, za sve koji misle da ce im biti jeftinije grejanje imam samo dva pitanja:
1. Da li ste ikada culi da neko, pogotovo u ovakvoj lopovskoj drzavi sa ovim brojem viska partijski zaposlenih ljudi, sa ovakvim elanom ubedjuje kupce da predju na sistem koji ce im UMANJITI ZARADU?
I zasto taj sistem nece da primene na placanje za toplu vodu?????
2. Kako to da na prmer Vodovod nece da predje na ovakav sistem merenja kada je sasvim sigurno da bismo imali manje racune za utrosenu vodu jer bi bilo nemoguce da porodica sa bebom, koja se racuna kao jednaki potrosac vode, potrosi 40kubika vode za mesec dana kao sto se sada desava?

Djordje

pre 11 godina

Informacija od Brunate je tacna samo ako se radi o energetski efikasnim objektima koji imaju odlicnu izolaciju. Nesreca je da je preko 90% objekata u Beogradu ne izolovano sa starom stolarijom u kojima žive ljudi čija primanja ne omogućavaju obnavljanje fasada (dodatna izolacija) i zamenu prozora i vrata sa termoizolacionim staklima i PVC stolarijom.

ky3ma

pre 11 godina

Zivim u stanu sa ovim kalorimetrima. U principu tokom dana smanjis grejanje i pojacas ga kada se vratis sa posla. Tada vise toplane ne greju pa se smrzavas. Onda odvrnes do kraja i kada nisi tu i ceo sistem je besmislen. . Posto komsija ispod mene nije tu on moze svoje grejanje da ugasi ijer mu se to isplati i ja onda placam vise jer ispod mene imam stan koji se ne greje plus ne mogu da se zagrejem dovoljno.


Najbolji sistem u ovoj drzavi je obracun na osnovu placenog. Strpis se malo oko placanja, malo sacekas neke izbore i onda drzava oprosti, ko je platio ispao je majmun.

Zoran Vukov

pre 11 godina

Godinama se naplata grejanja zloupotrebljava i izbegava ispravan način fakturisanja koji je propisan Odlukom o načinu plaćanja komunalnih usluga na teritoriji grada Beograda Sl. list grada Beograda br. 24/2003 god.i (svako treba da je pažljivo pročita).Tako u Čl.3 stav 4 stoji da se AKONTACIJE MESEČNIH IZNOSA NAKNADA za plaćanje grejanja, vode i zajedničke električne energije utvrđuju na osnovu STVARNOG UTROŠKA vode , TOPLOTNE i električne energije. OVA ODLUKA NIJE SPTOVEDENA OD STRANE GRADSKIH VLASTI jer se fakturisalo sa višestruko većim količinama kwh/m2 stanbenog prostora, pa je izbegnuto prikazivanje OČITANIH STANJA BROJILA načina raspodele da pojedine korisnike (izdavanjem PRIZNANICA bez ikakvih podataka sem iznosa obaveze za plaćanje). Kako se radi o organizovanoj prevari građana, ova naplata grejanja se ne želi dovesti u zakonite okvire, jer se i dalje želi zaduživanjem za ne isporučene količine kwh godišnje ostvariti na prevaru prihod. Da bi razumeli, SAMO ISPORUČENA KOLIČINA kwh REGISTROVANA U PREDAJNOJ STANICI OBJEKTA je predmet naplate.Na osnovu praćenja isporuke u objektu u zadnjih 9 godina (kalorimetar je ugrađen u leto 2005 god. dobijeni su podaci o ISKUSTVENOJ KOLIČINI kwh koja se godišnje isporučuje po m2 zagrevanog prostora u objektu (92 kwh/m2 godišnje). Godišnji iznos OBAVEZE (kao naknada) dobija se množenjem 92 kwh/m2 x prodajna cena 6,7 din/kwh x površina stana korisnika primer 60 m2 = 36.984 din. Sa popustom od 5% iznosi 35.134,8 din OVO JE ISPRAVANO.

veliki_blejk

pre 11 godina

Kad ce ova zemlja da se makne od ludih potpisa komsije pogoto za ove gluposti gde stanari imaju beneficije. Sto se neceka potpis svih stanra pre nego sto se promeni porez? To moze odmah a ovde se ceka da se svi sloze...

jj

pre 11 godina

Moji roditelji su ugradili kalorimetar, kao i jos par komsija u zgradi. Zamenili su stolariju i poceli sa grejanjem po utrosku.
Sve je jos kako tako bilo ok,(zimi su racuni bili 10 000 din mesecna a nisu se mnogo grejali) dok gradska vlast nije odlucila da naplacuje taksu na kalorimetar 2300 din svaki mesec. Onda je i toplana odlucila da oni nisu nadlezni za ocitavanje kalorimetra pa prepustile nekoj privatnoj firmi ocitavanje a to da moji roditelji placaju.
Sada im dolazi, u toku ove blage zime, oko 16 000 din mesecno Infostan, od kojih je 1000-1500 din otislo na ostale stavke na racunu pa vi saberite koliko je to para i koliko ce da nas kosta.

Pera svoja glava

pre 11 godina

Jel oni zaista misle da je neko toliko glup da u ovo vreme kada se nema za osnovne zivotne potrebe da nekakvi novoosnovanim firmama u indirektnom vlasnistvu politicara novac koji nema da bi mu racuni bili visi?

Ja da imam taj novac za ulaganje u kucu zamenio bih prozore ili radijatore od livenog gvozdja za aluminijumske (manite me onih prica da gvozdje "drzi" toplotu i slicno... aluminijum je treci metal po efikasnosti prenosa toplote...) a nemam ga. Dakle ko bi lud dao novac koji nema, ljudi i da imaju a da su i malo pri zdravoj pameti ne bi dali taj novac!

Vlada

pre 11 godina

A dobro, koji je onda biser odredio da moze da se desi da, na primer, ogromna manjina terorise vecinu, nek nije samo slobodan izbor jednog coveka? Da li bre u ovoj jadnoj zemlji ima i grama mozga, znanja i bilo kakve odgvornosti?

MITA

pre 11 godina

Zbog sve cescih nadprosecnih temperatura u zimskom periodu, je van pameti pomisao, da Toplane uvode Kalorimetre i Ventile delitenja na radijatore, pa naplacuju po utrosku toplotne energije... Bolje je Toplanama da cute i naplacuju grejanje celu godinu po kvadratnom metru stana kao sto su do sad godinama cinili!

I slon i nilski konj

pre 11 godina

@Kiki
"Problem imamo i sa vodom jer ispada da moja četvoročlana porodica potroši 30 kubika vode mesečno što je apsolutna glupost."

Za vasu utehu, ja placam preko 11 kubika za stan u kome ne stanujem!

djuks

pre 11 godina

Zajednicki kalorimetar na podstanici,cista prevara!U Cacku od avgusta 2013g,svi placaju grejanje po kalorimetru.Racuni uvek slicni(veliki) u grejnoj sezoni bez obzira na spoljasnu temperaturu!Mislim da je njihova matematika prosta,ljudi lepo izracunali koliko im treba para na godisnjem nivou i dele racune!Istina,ne ide im na ruku ovo lepo vreme,poceli ljudi da se bune,ukapirali da ih legalno potkradaju.

Dalibor

pre 11 godina

Pljačka u nekoliko faza. U prvoj fazi sa obračunom po utrošenoj energiji na nivou zgrade računi će značajno porasti, jer je u proseku stolarija katastrofalna, navike stanara blago rečeno čudne, a izolacije nema. U drugoj fazi stanari nastavljaju da plaćaju uvećane račune, ali pokušavaju da prigrabe što veći deo zajedničke energije za sebe, pa povećavaju kapacitet grejnih tela. Računi još više rastu pri čemu su posebno ugroženi oni koji su novom stolarijom i izolacijom ostvarili uštede - oni štede, a računi im rastu. U trećoj fazi svi su uvećali grejna tela, toplane isporučuju mnogo više energije i više prihoduju. U četvrtoj fazi stanari jedva mogu da plate račune i traže izlaz u štednji. Ugrađuju se individualni merači, sređuje se stolarija, postavlja izolacija, racionalizuje potrošnja. Toplane isporučuju manje energije, ali uz korekcije fiksnih troškova i jedninčne cene isporučene energije održavaju visok nivo prihoda. U petoj fazi dolazi do stabilizacije sistema. Postignuta je energetska efikasnost, količina isporučene energije je značajno smanjena, a prihodi toplana veći nego na početku. U procesu građani će biti oštećeni, rođačke firme koje su dobile posao ugradnje merača zgrnuće ogroman novac, a toplane će poslovati sa velikim prihodom.

Zabrinuti gradjanin Srbije za svoju egzistenciju

pre 11 godina

Ovo sa kalorimetrim i navodnom ustedom kada se ugradi je velika varka, jer ce racuni za grejanja sa njima biit mnogo veci u zgradama koje su izgradjene pre vise decenija. Tako imate trosak ugradnje od minimum 250 evra po stanu, koji ce te placati preko priznanica verovatno infostana mesecno a onda uz to se placa i stavka grejanje pa sam gledao na tv u nekim prilozima da su neke npr placali grejanje po m2 za stan npr za neki iznos od oko 6000 dinara mesecno (tj kazu da su placali nekoliko stotina preko 5000 dinara mesecno) a da su im po novim obracunu racuni mesecni bili 12000 dianra a nekima i 16000 dinara mesecno a ugradjeni su im kalorimetri. Tako da im je grejanje doslo 2,5 do 3 puta skuplje nego dok su ga placali po m2. A uz to se placa i onaj fiksni deo tokom cele godine tj svih 12 meseci a mnogi kazu da taj fiksni deo dodje oko 30 % ranijeg racuna dok se grejanje naplacivalo po m2 tako da sa kalorimetrima su svima u starim zgradama mnogo veci racunu nego dok su placali po m2. Uz to nam se posle namece i troska od nekoliko stotian evra po stanu da se izgradi energetski pasos, a onda sledi udar od nekoliko hiljada evra jer cemo objektima morati da dignemo za 1 ocenu vise efikasnost od one dobijene u pasosu, tj gradjani ce biti u obavezi da uzmu povljne kredite u dinarima sa kamatama od 20 tak i vise procenata, i u evrima koji idu od jedno minimum 5 % do jedno cak 15% u jednom banci je kredit u evrima sa tu namenu sa kamatom od cak 15% godisnje.

Neša

pre 11 godina

Imam veliko nepoverenje prema mnogim stvarima kaje se tiču grejanja stanoiva.Prvo,ove godine su nam radijatori bili vrlo često hladni a umanjenje računa za grejanje nije izvršeno.Drugo,novim načinom podešavanja grejanja stanovi u prizemljima zgrada po prirodi stvari nemaju i ne mogu da imaju propisanu temperaturu.Vi u korekciji računa kod takvih stanova niste ništa učinili.I na kraju svojevremeno pre dvadesdetak godina u jedan broj stanova na Dorćolu ugradjeni su na radijatorima merači koje su proizvedeni u Kuli(ne znam ko je bio proizvodjač).I nikada temperatura na tim meračima nije kontrolisana.Kad čovek pogleda pa vi vršite "zamajavanje"svojih potrošača.Troškovi grejanja iz daljinskog siste,ma grejanja postali su najveći,a bili su nsajmanji.Kako to ?.Zašto grejete noću,bar sada kada su temperature inače visoke.Razumem
to u ekstremno niskim temperaturama kada treba održati sistem,ali sada cele ove grjne sezone to nije bilo potrebno.Potrošači toplotne enrgije,uostalom i drugih komunalnih usluga zbog odredjivanja cena po troškovnom principu kada se prihvaztaju na nevidjenoi svi vaši troškovi plaćaju ove usluge preskupo.Mislim da bi cena grejanja bila niža kada bi se u odredjivanju cena koristili parametri stvarno potrebnih troškova(potreban broj uspolenih prema kapacitetima postojenja za grejanje,uključivanje cene energenata na zalihamama i dr.).Nekada se o tim stvarima itekako vodilo računa.

Boban

pre 11 godina

Ovi mangupi iz grejanja ce naplacivati 1200 dinara do 1600 dinara mesecno trosak ocitavanja ovih maraca. Kada onda to pomnozite sa 12 meseci cak I ako zatvorte radijatore dobicete sumu koju morate da platite. Kada se na ovaj trosak ocitavanja maraca doda I trosak za potrosnju onda racuni ispadnu duplo skuplji nego sto sada placate.
Ove izjave toplana da ce biti jeftinije odnose se samo na deo po potrosnji a oni precutkuju da se na to dodaje jos mesecna pretplata koja ide I do 1600 dinara. Onda kad se sve sabere vidi se da ovo uopste nije isplativo za gradjane. Samo da pokupe proviziju da prodaju kalorimetre I slicno. U zadjen vreme u zgrada ljudi masovno odbijaju da se uvode parna grejanja jer im je duplo jeftinije da se greju na struju , a ko moze da se greje na drva ispedne 4 puta jeftinije

Mika

pre 11 godina

Treba poceti sa merenjem i podelom troska na nivou cele zgrade ( centralizovan sistem ). To ce u velikom procentu slucajeva biti dovoljno dobro, tacno i jeftino resenje. Elektrane inace prate potrosnju i steluju protok vode na osnovu temperature i ostalih parametara.
Ko smatra da je ovim na neki nacin ostecen, iz bilo kog razloga, treba dati mogucnost da meri sopstvenu potrosnju u svom stanu i da stelovanjem ventila na radijatoru podesi svoju potrosnju.

zoran

pre 11 godina

(mikin, 24. februar 2014 11:38)

Pročitaj moj komentar: (zoran, 24. februar 2014 10:35)

Sve što sam naveo je tako. Ako ne tražiš luksuz da ti bude toplo i u "špajzu", to ti je nejeftinije. Drugo, kod nas je što se zime tiče, manje ili više "kritično" tri meseca. Decembar, Januar i Februar. Novembar i Mart umeju da budu sa blagim temperaturama i to često kada grejanje i ne treba. Vremena su teška. Svako čezne da nas zezene. Po ovoj ceni struje ovo je najisplativije i uvek ima prostora za "skraćenje gubera" pa neka utrostruče cenu struje. TA peći ima na tržištu i polovnih a one su praktično večite. Ta investicija se i te kako isplati brzo.
Govorim iz vlastitog iskustva i nemam razloga da preuveličavam.

nada22

pre 11 godina

PROPISI se menjaju samo tako, od danas-do sutra, kada se zbog istih građani VIŠE opterećuju plaćanjem dal poreza, struje, vode, grejanja,...)! Ali OVI NEBULOZNI, i NELOGIČNI PROPISI se NE MENJAJU, IZ ISTOG RAZLOGA! Kao i "propis" da MORA da se plaća 30% grejanja iako NISTE priključeni na toplanu, jer se "grejete" od komšije. U zgradi, gde stanujem (4 sprata, 24 stana), SVI plaćamo PUNU CENU grejanja, a radijatori su ili HLADNI ili JEDVA MLAKI I U SRED ZIME. Meni (na 4. spratu) toplana NE dozvoljava DA SE ISKLJUĆIM (remeti im "sistem"!?), a i kad bi mi dozvolili, sa HLADNIM I JEDVA MLAKIM radijatorima komšija ne može da ugreje ni svoj stan, a kamoli još i moj (30%)!
SVE JE TO POZNATO, i zato se donose ovakvi "propisi", jer treba nahraniti NESPOSOBNE i NEŠKOLOVANE direktore, direktorčiće i "menadžere", čija je jedina kvalifikacija PREPORUKA ODOZGO!

inzenjer

pre 11 godina

prvo i osnovno grejanje nije 100 dinara po kvadratu kako se kaze vec oko 250 din. 6 letnjih meseci se ne greje a placa samim tim dolazimo na 200 din., a posto u grejnoj sezoni (kakva je ove godine) ceo novembar su iskljucivali grejanje cim predje 14 stepeni, samo da mi neko dokaze da ako je napolju 14 kako u kuci koja se luftira moze da bude 20 stepeni? ti njihovi koeficijenti ne piju vodu u ozbiljnim proracunima, a nagledao sam ih se po austriji i nemackoj. druga stvar u grejnoj sezoni nije 24 casa grejanje zasto pitam li se. pa tu dodjemo vec na 230- 240 din. a kad je kosava duvala i imao se osecaj da je -10 oni su grejali kao da je 1 stepen , posto je tako hmz javljao. e tu im dodam tih 10 din po kvadratu za srtuju(mozda bi trebalo i vise) i tako imamo cenu od 250 din po kvadratu. samo se u srbiji placa grejanje van grejne sezone. u nemackoj se tada placa samo taksa za odrzavanje a to je oko 20ak evra po stanu. zimi i potrosena toplotna energija. tako da gospodo iz toplana, posto vam remonte rade druge firme, administracija vam broji 70% viska, a ostatak 30-40% viska, lepo se reorganizujte, skinite nam se sa grbace, da mi placamo ovo jadno vase grejanje samo zimi 100 din po kvadratu, ali za 24 sata grejanja,a van sezone taksa ili ti pausal oko 1500-2000 din za odrzavanje i da bude svima lepo. a najvaznija stvar je da ja ne mogu da raskinem ugovor sa toplanom,a hteo bi, posto mi je jeftinije da za moj stan napravim grejanje na pelet.

Dokle vise?

pre 11 godina

Pricajte, busajte se u junacke grudi i mlatite praznu slamu, ali realno merenje potrosnje ce doci i u Srbiju, zajedno sa realnim cenama, i to ce biti to. Ovo je samo priprema.
Posle, ko ima para, platice, a ko nema para neka ide lepo na "pradedovsko" ognjiste, pa neka se greje, pere i nocu cita kako zna i ume bez centralnog grejanja, tekuce vode i struje.
I zasto bi uostalom to bio bilo ciji problem sem njihov?

isključen na lični zahtev

pre 11 godina

kako će -genijalci- da regulišu naplatu takozvanog APSORBOVANJA TOPLOTNE ENERGIJE kada nemam ,merač, a opština ubira harač na osnovu zakona kojeg su smislili -genijalci- da plaćaš 10% ili 20% od ukupne kvadrature stana puta njihova cena od 100 din. Samo u Srbiji plaćaš nešto što ne koristiš pod pretnjom zakona.

Nemoguća misija

pre 11 godina

Nije samo 100% potpisa stanara vašeg ulaza, nego svih stanara koji su priključeni na podstanicu, što pretvara čitav posao u nemoguću misiju, u drugom slučaju potrebne prepravke u podstanici.Podstanice nisu toplotno izolovane , ne postoji izolacija na cevima u podstanici ,ne postoji izolacija na toplovodnoj mreži koja ide do drugih ulaza zgrade kroz betonski kanal ( postavljene obične cevi umesto predizolovanih). Sama ideja je dobra, merenje po naplati, potrebno je uraditi izolaciju u stanovima i van stanova u objektu.

Zoran Vukov

pre 11 godina

Sadašnjim načinom plaćanja grejanja, svaki korisnik u zgradi plaća godišnje 200,464 kwh/m2, dok se prosečno godišnje isporuči manje od 100 kwh/m2 stanbenog prostora. U prethodnoj grejnoj sezoni plaćeno je 204 kwh/m2 stanbenog prostora a isporučeno je 88,5 kwh/m2 stan. prostora. Ove podatke korisnici nemaju, jer se podaci o isporučenim količinama objektu a i pojedinom korisniku ne prikazuju. SVE DOK SAMI NE IZVRŠITE OČITAVANJA KALORIMETRA U ZGRADI (podaci o isporukama se čuvaju u memoriji LOOP 2 unatrag 36 meseci)a isporučene količine mesečne i godišnje podelite sa UKUPNOM STANBENOM POVRŠINOM (koja plaća grejanje)dobiće se koliko kwh se isporuči po m2 mesečno i godišnje. Tada će svako shvatiti da godišnje plaća dvostruko veću količinu kwh nego što se isporuči celom objektu. U ovoj grejnoj sezoni isporučeno je u Okt.3,0067 kwh/m2 stanbenog prostora; Nov 10,8350 ; Dec 19,1479; Jan 17,0920 i do 23 Feb 11,1262 kwh/m2 stan. prostora.Ukupno je isporučeno 61,2079 kwh/m2 st. pros. Prodajna cena kwh je 6,70 din, Stvarni trošak grejanja (do 23.02.2014 iznosi: za stan od 60 m2 x 61,2079 kwh/m2 x 6,7 din/kwh = 24.605,58 din, umanjeno za popust 5% = 23.375,30 din. Ovo je način kako treba fakturisati. Predloženim načinom plaćanja korisnik GUBI SVAKU KONTROLU ISPRAVNOSTI SVOJE OBAVEZE ZA PLAĆANJE GREJANJA I MOGUĆNOST REKLAMACIJE. Samo količine kwh isporučene objektu su PREDMET KUPOVINE I PRAVILNE NAPLATE.

Mika

pre 11 godina

Treba poceti sa merenjem i podelom troska na nivou cele zgrade ( centralizovan sistem ). To ce u velikom procentu slucajeva biti dovoljno dobro, tacno i jeftino resenje. Elektrane inace prate potrosnju i steluju protok vode na osnovu temperature i ostalih parametara.
Ko smatra da je ovim na neki nacin ostecen, iz bilo kog razloga, treba dati mogucnost da meri sopstvenu potrosnju u svom stanu i da stelovanjem ventila na radijatoru podesi svoju potrosnju.

Dokle vise?

pre 11 godina

Pricajte, busajte se u junacke grudi i mlatite praznu slamu, ali realno merenje potrosnje ce doci i u Srbiju, zajedno sa realnim cenama, i to ce biti to. Ovo je samo priprema.
Posle, ko ima para, platice, a ko nema para neka ide lepo na "pradedovsko" ognjiste, pa neka se greje, pere i nocu cita kako zna i ume bez centralnog grejanja, tekuce vode i struje.
I zasto bi uostalom to bio bilo ciji problem sem njihov?

Chkalja

pre 11 godina

Siguran sam da kad se to uvede da ce da se placa skuplje.
Ljudi ce manje trositi, pa ce toplane imati manji priliv novca. To dovodi do poskupljenja. Tako da nam dodje na isto.

Kiki

pre 11 godina

Ja sam prva za to da se naplaćuje onoliko koliko se potroši ali nikako neću potpisati da se to radi na novou zgrade!
Kada smo kupili stan zamenili smo kompletnu stolariju, dodali izolaciju da bi nam bilo toplije zimi a hladnije leti. I onda povremeno zavrnemo radijatore kada je prevruće, ne otvaramo prozore da bi se rashladili.
Na žalost u zgradi komšije imaju staru stolariju, otvaraju prozore kad je vruće i ne pada mi napamet da troškove grejanja zbog njihove bahatosti delimo na ravne časti.
Problem imamo i sa vodom jer ispada da moja četvoročlana porodica potroši 30 kubika vode mesečno što je apsolutna glupost. Pa ne kupamo slonove u stanu! Sve slavine su nove, kotlići ne cure, mašine za sudove i veš su klase A (potrošnja struje i vode). Ne postoji mogućnost ugradnje vodomera u stanu!
Zato ne pristajem da mi se na nivou zgrade očitava ni grejanje. Kada starije generacije koje su lepo živele i Titovo vreme shvate da se mora platiti ono što je potrošeno i da se mora štedeti ako nema novca, onda mogu da me pitaju da potpišem ovu saglasnost.

popeye

pre 11 godina

Пре него што се залетите, реално, мислите ли да ово неко ради да би ви уштедели новац!?

Sindjelic

pre 11 godina

Ako ne uvedete delitelje u svaki stan nego centralni, prijatelji lopovi vidimo se na Sudu u Strazburu. Odluka EU je obavezujuca i predvidaja INDIVIDUALNO merenje potrosnje grejanja. Sta malo hoce EU, malo nece EU. Zbog ovakve odluke pada i Vlada i Minstar ide u bajbokanu, a ko predlozi ovakvu glupost gubi izbore. Ne zivimo u komunizmu i komunama, pa da delimo troskove. Sramota. Mora se omoguciti i obavezati ugradnja delitelja za sve. Bilo bi dobro da se isto uradi i sa vodom.

zoran

pre 11 godina

Grejem dnevni boravak 25m2-4Kw, kupatilo 6m2-2Kw i spavaću sobu 14m2-2Kw-oko 14stepeni. Krajem Oktobra uključim tajmere koji preko sklopke aktiviraju TA od ponoći do 8 sati AM. Tajmere isključim početkom Aprila. Kuvanje na gas, boca traje oko dva i po mesca. Mašina za veš ima odložen strat i pere isključivo noću kada uključujemo i bojler. NIJEDNA sijalica ne svetli bez potrebe iako smo skoro sve stavili štedljive. Zgrada ima "Demit" od 5 cm. Svi prozori su stavljeni novi. U proseku platim struju tokom zime oko 5.000. Nije mi svaki ćošak u stanu topao ali ono glavno jeste.
Mogu struju da isporučuju i po evropskim cenama i duplo skuplje, opet mi ne mogu ništa!
A da ja njima plaćam grejanje u Julu, kad je temperatura 40+??? To mogu samo ludaci i pokvarenjaci da izmisle a budale da plaćaju. Pa će posle, kao ovi u EPS-u da "dele dobit" dok ostali narod nema ni za 'lebac. U to ludilo ne ulazim nikako. Do zgrade mi je stiglo daljinsko ali u moj stan ući neće...
Struju moram da imam i da platim. Vodimo računa i štedimo maksimalno i to je to...

nisam som

pre 11 godina

To mora skupstina grada da finansira,a ne gradjani.Radijatori su i postavljeni od njihove strane,odnosno toplana.
Odakle vam ideja da gradjani to finansiraju?
Neko plasirao pricu,pa pecaljka.

Goran

pre 11 godina

A ne kažete - kao po običaju - šta se sve plaća po "meračkom" sistemu. Kao što se za struju plaća oko 600 do 1000 dinara mesečno fiksnih troškova, tako se i za grejanje, kada se pređe na "merenje" plaća poveća suma svakog meseca. Razni fiksni troškovi koje ne znaju pravilno i jasno da objasne, niti žele da obaveste građane pre nego se odluče da "mere" grejanje.

Posebna priča su jake zime, kada grejanje radi 24 sata. Ako se pređe na merenje, to "zadovoljstvo" će da košta poveću sumu, i da olako pojede svaku uštedu toplih dana.

Ja

pre 11 godina

Nije 100 din po kvadratu, nego 110 din, i placa se cele godine isto, a ove godine grejanja bukvalno da nije ni bilo, usled pretoplog vremena, a racuni kao da je -10 stepeni. Treba ljudima vratiti deo uplacenog novca, jer u suprotnom to ce biti lopovluk!!!

Dragan

pre 11 godina

A ko veruje u ovo svaka mu čast.Pa varaće na temperaturi u radijatorima a merači će meriti protok.Tako i Eps krade gradjane,smanji napon i skoči potrošnja.Kao da nekog na vlasti zanima da pomogne ljudima.Verovatno će neki naprednjak dobiti posao nabavke merača,uzme lovu a posle nekog vremena odustane se od ove ideji i nikom ništa.Naivčine.

zoran1965

pre 11 godina

svi vi koji se nadate da ce te placati manje, ne budite ovce.sistem je takav da omogucava pljackanje gradjana, kada god im zafali love.mozete da ugradite sta ocete,oni ce uzimati kolko im treba

Zabrinuti gradjanin Srbije za svoju egzistenciju

pre 11 godina

Ovo sa kalorimetrim i navodnom ustedom kada se ugradi je velika varka, jer ce racuni za grejanja sa njima biit mnogo veci u zgradama koje su izgradjene pre vise decenija. Tako imate trosak ugradnje od minimum 250 evra po stanu, koji ce te placati preko priznanica verovatno infostana mesecno a onda uz to se placa i stavka grejanje pa sam gledao na tv u nekim prilozima da su neke npr placali grejanje po m2 za stan npr za neki iznos od oko 6000 dinara mesecno (tj kazu da su placali nekoliko stotina preko 5000 dinara mesecno) a da su im po novim obracunu racuni mesecni bili 12000 dianra a nekima i 16000 dinara mesecno a ugradjeni su im kalorimetri. Tako da im je grejanje doslo 2,5 do 3 puta skuplje nego dok su ga placali po m2. A uz to se placa i onaj fiksni deo tokom cele godine tj svih 12 meseci a mnogi kazu da taj fiksni deo dodje oko 30 % ranijeg racuna dok se grejanje naplacivalo po m2 tako da sa kalorimetrima su svima u starim zgradama mnogo veci racunu nego dok su placali po m2. Uz to nam se posle namece i troska od nekoliko stotian evra po stanu da se izgradi energetski pasos, a onda sledi udar od nekoliko hiljada evra jer cemo objektima morati da dignemo za 1 ocenu vise efikasnost od one dobijene u pasosu, tj gradjani ce biti u obavezi da uzmu povljne kredite u dinarima sa kamatama od 20 tak i vise procenata, i u evrima koji idu od jedno minimum 5 % do jedno cak 15% u jednom banci je kredit u evrima sa tu namenu sa kamatom od cak 15% godisnje.

Neša

pre 11 godina

Imam veliko nepoverenje prema mnogim stvarima kaje se tiču grejanja stanoiva.Prvo,ove godine su nam radijatori bili vrlo često hladni a umanjenje računa za grejanje nije izvršeno.Drugo,novim načinom podešavanja grejanja stanovi u prizemljima zgrada po prirodi stvari nemaju i ne mogu da imaju propisanu temperaturu.Vi u korekciji računa kod takvih stanova niste ništa učinili.I na kraju svojevremeno pre dvadesdetak godina u jedan broj stanova na Dorćolu ugradjeni su na radijatorima merači koje su proizvedeni u Kuli(ne znam ko je bio proizvodjač).I nikada temperatura na tim meračima nije kontrolisana.Kad čovek pogleda pa vi vršite "zamajavanje"svojih potrošača.Troškovi grejanja iz daljinskog siste,ma grejanja postali su najveći,a bili su nsajmanji.Kako to ?.Zašto grejete noću,bar sada kada su temperature inače visoke.Razumem
to u ekstremno niskim temperaturama kada treba održati sistem,ali sada cele ove grjne sezone to nije bilo potrebno.Potrošači toplotne enrgije,uostalom i drugih komunalnih usluga zbog odredjivanja cena po troškovnom principu kada se prihvaztaju na nevidjenoi svi vaši troškovi plaćaju ove usluge preskupo.Mislim da bi cena grejanja bila niža kada bi se u odredjivanju cena koristili parametri stvarno potrebnih troškova(potreban broj uspolenih prema kapacitetima postojenja za grejanje,uključivanje cene energenata na zalihamama i dr.).Nekada se o tim stvarima itekako vodilo računa.

Bgd

pre 11 godina

Neću potpisati ništa što ne sadrži isključivo UTROŠENU energiju. Nikakve "zajedničke" i "fiksne" stavke na računima me ne interesuju. Platiću onoliko koliko potrošim, ni dinara više.

Mark

pre 11 godina

Brunata je ugradila delitelje u nekim stambenim zgradama u Bečeju, i uprkos priličnoj štednji stanara, računi su astronomski. Dakle, dragi Beograđani ne zalećite se sa meračim potrošnje jer na kraju se to pokaže neekonomičnim iako na prvi pogled deluje kao da je moguća značajna ušteda.

Branko

pre 11 godina

Ustav se menja 2/3 većinom a ne može da se uvede kalorimetar? Koji je to pametnjaković napisao 100% saglasnost što čak ni teoretski nije moguće. Ovi će menjati Ustav Republike Srbije zbog Kosova a ne mogu da promene odluku koju usvaja Skupština Grada? Ima li razuma u Srbiji?

Dušan

pre 11 godina

Prvo da se vidi kako će da izgleda obračun.Drugo-Osnovna stvar je nema fiksnih troškova oni su kad se stan negreje nula.Treće bolje rešenje umesto delitelja je stepenišni razvod i na ulasku u stan je kalorimetar jer postoji mogućnost isključenja i nestaju svi problemi oko prolaska vertikala kroz stan.Ovo mora da bude državni projekat koji plaćaju građani na period od 5 godinaGrađani moraju biti oprezni za nov sistem jer protiv sebe imaju opasnog neprijatelja-udruženje toplana tj udruženje monopolista i manipulanata.

Djordje

pre 11 godina

Informacija od Brunate je tacna samo ako se radi o energetski efikasnim objektima koji imaju odlicnu izolaciju. Nesreca je da je preko 90% objekata u Beogradu ne izolovano sa starom stolarijom u kojima žive ljudi čija primanja ne omogućavaju obnavljanje fasada (dodatna izolacija) i zamenu prozora i vrata sa termoizolacionim staklima i PVC stolarijom.

gradjanin Beograda ,ali pravi.

pre 11 godina

Predsednik sam skupstine stanara,zgrade koja je izgradjena 80-te. I ima 30 stanova.Nalazi se u relativnom centru grada.BOJIM SE DA JE OVA MISIJA NEMOGUCA.DA SE SLOZE SVI u zgradi.to bi bilo ravno pronalasku leka od raka.

Djole

pre 11 godina

Stanujem u novoj zgradi koja ima sendvic zid, dobre prozore,....Za decembar mesec kada je vreme bilo ok za stan od 40 kvadrata dobio sam racun od
13 000 dinara a grejanje nista narocito.I nije tacno da se ne placa nista kada nije grejna sezona,za stan od 40 kvadrata placa se oko 1200 dinara.Bruka i sramota da placam 350 dinara po metru kvadratnom, a ovi iz Brunate vredjaju ljudima intelegenciju svojim ojasnjenjina

Nenad

pre 11 godina

U Rumi su ugradili centralne kalorimetre u podstanice...i nije prošlo kako treba.

U oktobru smo imali potrošnju od 9000 dinara za 75 m2, u novembru 13500 dinara za 75 m2, u decembru 21500 dinara po m2...i onda smo se pobunili i tražili da vrate stari način naplate - 9000 dinara svaki mesec.

Kolike bi smo račune dobili u januaru, kada je decembar bio 21000, a prosečna dnevna temperatura dobro iznad nule?

suvisli

pre 11 godina

na radijatore se ne ugrađuju kalorimetri, već indikatori potrošnje, koje Direkcija za tačnost merenja i dragocene metale ne priznaje kao merilo, u skladu za Zakonom o metrologiji. Ti uređaji nisu merila i nemaju potvrdu o etaloniranju, tako da se na osnovu njih nemože vršiti obračun utroška. Nijedna metrološka laboratorija u svetu nije izdala potvrdu o baždarenju tih uređaja. Čak ni sam proizvođač tih uređaja negarantuje tačnost merenja. Uvođenje firmi, kao što su Brunata, Techem i sl. je slično Bus-plusu u sistem daljinskog grajanja, čiji se trošak na kraju svali na potrošače. U razgovoru sa navedinim firmama, skepticizam koji smo iskazali (stanari naselja Mileva Marić Ajnštajn na Nbg) vezano za tačnost merenja delitelja, radnici su kao argument iznosili: "Majke mi tačno je" ili " to je otprilike to" ili " jbt, što ste toliko nepoverljivi" i slično. U gradu smo dobili usmeni odgovor da nemora baš sve po zakonu da se radi, da je taj zakon zastereo, nepraktičan. Posle je g-din Marko Stanojević dir. uprave za energetiku grada Beograda u Beogradakoj hronici izjavio da ti delitelji ipak nisu zakonom priznati uređaji za obračun utroška topl. energije.

veliki_blejk

pre 11 godina

Kad ce ova zemlja da se makne od ludih potpisa komsije pogoto za ove gluposti gde stanari imaju beneficije. Sto se neceka potpis svih stanra pre nego sto se promeni porez? To moze odmah a ovde se ceka da se svi sloze...

Vlada

pre 11 godina

A dobro, koji je onda biser odredio da moze da se desi da, na primer, ogromna manjina terorise vecinu, nek nije samo slobodan izbor jednog coveka? Da li bre u ovoj jadnoj zemlji ima i grama mozga, znanja i bilo kakve odgvornosti?

Petar

pre 11 godina

Apsolutno sam siguran da cemo placati u najmanju ruku isto,mozda ne odmah.
Da se neko komunalno preduzece(drzava) odrekne haraca ?U ovoj zemlji?
Racun za telekom fiksni izadje oko 600 din , a da ga skoro uopste ne koristim.Da ga odjavim na neko vreme uzece mi broj.Vozim auto na gas,sam platim opremu, manje zagadjujem zivotnu sredinu i da li osecam neke povoljnosti? Ekoloska ,uredjena drzava? Otac sam ugradi PVC stolariju na kuci ,i placa porez kad kupi stolariju, a onda oporezuju ponovo i to kad se ugradi . Siledzijska drzava.

Bosanac

pre 11 godina

Po svim zakonima i propisima onaj ko prodaje robu dužan je da je i mjeri. Tako i Toplane su dužne da ugrade mjeraće potrošnje energije u svaki stan zasebno a ne nekakve zajedničke. U zgradi u kojoj živim (Sarajevo) potrošnju nam naplačuju po kvadratu i zgrada kada je useljavana bili su tzv. konvekrori radijatori. Međutim mnogi su te konvektore (bez ičije saglasnosti ) zamijenili sa gusanim radijatorima i to za sobu u kojoj je predviđeno recimo 5 rebara stavljali po 10.
Neki su iskoristili anarhično stanje pa su radijatore provodili i na ustakljene balkone koji ne ulaze u površinu grijanja.
Kao što kaže narodna ,,čist račun duga ljubav'' pa ovi proizvođaći toplotne energije neka se pobrinu da tako i bude.
Ponekad čak mislim da mi se jeftinije grijati na električnu energiju jer imam TA-peć a i ove nove grijalice-konvektori su fenomenalne bez puno potrošnje.

Zoran Vukov

pre 11 godina

Godinama se naplata grejanja zloupotrebljava i izbegava ispravan način fakturisanja koji je propisan Odlukom o načinu plaćanja komunalnih usluga na teritoriji grada Beograda Sl. list grada Beograda br. 24/2003 god.i (svako treba da je pažljivo pročita).Tako u Čl.3 stav 4 stoji da se AKONTACIJE MESEČNIH IZNOSA NAKNADA za plaćanje grejanja, vode i zajedničke električne energije utvrđuju na osnovu STVARNOG UTROŠKA vode , TOPLOTNE i električne energije. OVA ODLUKA NIJE SPTOVEDENA OD STRANE GRADSKIH VLASTI jer se fakturisalo sa višestruko većim količinama kwh/m2 stanbenog prostora, pa je izbegnuto prikazivanje OČITANIH STANJA BROJILA načina raspodele da pojedine korisnike (izdavanjem PRIZNANICA bez ikakvih podataka sem iznosa obaveze za plaćanje). Kako se radi o organizovanoj prevari građana, ova naplata grejanja se ne želi dovesti u zakonite okvire, jer se i dalje želi zaduživanjem za ne isporučene količine kwh godišnje ostvariti na prevaru prihod. Da bi razumeli, SAMO ISPORUČENA KOLIČINA kwh REGISTROVANA U PREDAJNOJ STANICI OBJEKTA je predmet naplate.Na osnovu praćenja isporuke u objektu u zadnjih 9 godina (kalorimetar je ugrađen u leto 2005 god. dobijeni su podaci o ISKUSTVENOJ KOLIČINI kwh koja se godišnje isporučuje po m2 zagrevanog prostora u objektu (92 kwh/m2 godišnje). Godišnji iznos OBAVEZE (kao naknada) dobija se množenjem 92 kwh/m2 x prodajna cena 6,7 din/kwh x površina stana korisnika primer 60 m2 = 36.984 din. Sa popustom od 5% iznosi 35.134,8 din OVO JE ISPRAVANO.

Boban

pre 11 godina

Ovi mangupi iz grejanja ce naplacivati 1200 dinara do 1600 dinara mesecno trosak ocitavanja ovih maraca. Kada onda to pomnozite sa 12 meseci cak I ako zatvorte radijatore dobicete sumu koju morate da platite. Kada se na ovaj trosak ocitavanja maraca doda I trosak za potrosnju onda racuni ispadnu duplo skuplji nego sto sada placate.
Ove izjave toplana da ce biti jeftinije odnose se samo na deo po potrosnji a oni precutkuju da se na to dodaje jos mesecna pretplata koja ide I do 1600 dinara. Onda kad se sve sabere vidi se da ovo uopste nije isplativo za gradjane. Samo da pokupe proviziju da prodaju kalorimetre I slicno. U zadjen vreme u zgrada ljudi masovno odbijaju da se uvode parna grejanja jer im je duplo jeftinije da se greju na struju , a ko moze da se greje na drva ispedne 4 puta jeftinije

Milos

pre 11 godina

Pre svega slazem se da treba da se plati koliko se i potrosi, ALI NE PADA MI NA PAMET DA PLACAM "KOLIKO POTROSIM" DOK U "POTROSNJU" ULAZI 30% VISKA ZAPOSLENIH KOJI NE RADE NISTA, DOK JEDNA FIRMA IMA APSOLUTNI MONOPOL, KAO I DOK NE ZNAM KOLIKO CE TO TACNO DA KOSTA I KOLIKO CE TACNO DA BUDU CUVENI TROSKOVI ODRZAVANJA DOK SE NE GREJE.
Druga stvar, za sve koji misle da ce im biti jeftinije grejanje imam samo dva pitanja:
1. Da li ste ikada culi da neko, pogotovo u ovakvoj lopovskoj drzavi sa ovim brojem viska partijski zaposlenih ljudi, sa ovakvim elanom ubedjuje kupce da predju na sistem koji ce im UMANJITI ZARADU?
I zasto taj sistem nece da primene na placanje za toplu vodu?????
2. Kako to da na prmer Vodovod nece da predje na ovakav sistem merenja kada je sasvim sigurno da bismo imali manje racune za utrosenu vodu jer bi bilo nemoguce da porodica sa bebom, koja se racuna kao jednaki potrosac vode, potrosi 40kubika vode za mesec dana kao sto se sada desava?

jj

pre 11 godina

Moji roditelji su ugradili kalorimetar, kao i jos par komsija u zgradi. Zamenili su stolariju i poceli sa grejanjem po utrosku.
Sve je jos kako tako bilo ok,(zimi su racuni bili 10 000 din mesecna a nisu se mnogo grejali) dok gradska vlast nije odlucila da naplacuje taksu na kalorimetar 2300 din svaki mesec. Onda je i toplana odlucila da oni nisu nadlezni za ocitavanje kalorimetra pa prepustile nekoj privatnoj firmi ocitavanje a to da moji roditelji placaju.
Sada im dolazi, u toku ove blage zime, oko 16 000 din mesecno Infostan, od kojih je 1000-1500 din otislo na ostale stavke na racunu pa vi saberite koliko je to para i koliko ce da nas kosta.

inzenjer

pre 11 godina

prvo i osnovno grejanje nije 100 dinara po kvadratu kako se kaze vec oko 250 din. 6 letnjih meseci se ne greje a placa samim tim dolazimo na 200 din., a posto u grejnoj sezoni (kakva je ove godine) ceo novembar su iskljucivali grejanje cim predje 14 stepeni, samo da mi neko dokaze da ako je napolju 14 kako u kuci koja se luftira moze da bude 20 stepeni? ti njihovi koeficijenti ne piju vodu u ozbiljnim proracunima, a nagledao sam ih se po austriji i nemackoj. druga stvar u grejnoj sezoni nije 24 casa grejanje zasto pitam li se. pa tu dodjemo vec na 230- 240 din. a kad je kosava duvala i imao se osecaj da je -10 oni su grejali kao da je 1 stepen , posto je tako hmz javljao. e tu im dodam tih 10 din po kvadratu za srtuju(mozda bi trebalo i vise) i tako imamo cenu od 250 din po kvadratu. samo se u srbiji placa grejanje van grejne sezone. u nemackoj se tada placa samo taksa za odrzavanje a to je oko 20ak evra po stanu. zimi i potrosena toplotna energija. tako da gospodo iz toplana, posto vam remonte rade druge firme, administracija vam broji 70% viska, a ostatak 30-40% viska, lepo se reorganizujte, skinite nam se sa grbace, da mi placamo ovo jadno vase grejanje samo zimi 100 din po kvadratu, ali za 24 sata grejanja,a van sezone taksa ili ti pausal oko 1500-2000 din za odrzavanje i da bude svima lepo. a najvaznija stvar je da ja ne mogu da raskinem ugovor sa toplanom,a hteo bi, posto mi je jeftinije da za moj stan napravim grejanje na pelet.

Alan Ford

pre 11 godina

UPOMOĆ!!!!
Kako da izbacim HLADNE radijatore iz stana? Moje radijatore!!!
Nadležni kriminalci kažu da ne mogu, tj. da mogu al ću i dalje da plaćam grejanje...
UPUMOĆ...godišnje me klepe 500€

Vojvodinac

pre 11 godina

Toplane i Elektrane u Srbiji su u proseku stare 30 i više godina, ulagalo se samo šta se moralo.
Modernizacija je u ovim preduzećima nepoznata reč, i uvođenje ovakvih sistema obračuna, besmisleno je sa ovakvim instalacijama.
Neophodno je instalacije prilagoditi trenutnim standardima i propisima, kako stanari ne bi plaćali zagrevanje "zajedničkih" prostorija (hodnike, podrume... koji se inače i ne greju), već samo za svoj stan. U kućama ljudi plaćaju koliko se greju, a ne gubitke toplote na instalacijama do njihove kuće, ista prava ima i svaki stanar, koji je vlasnik stana, i samo stan i greje. Besmisleno je staviti kaloriometre na svaki radijator, zbog loše postavljenih cevi, ovaj sistem funkcioniše kada imamo jednu ulaznu cev, dakle jedan ventil, a po stanu vlasnik neka razvodi kako mu odgovara.
U Beogradu je više od 20% stanova potpuno reorganizovano, i nema precizne evidencije ni o rasporedu grejnih tela u njima, sve se radilo "prijateljski"!

MITA

pre 11 godina

Zbog sve cescih nadprosecnih temperatura u zimskom periodu, je van pameti pomisao, da Toplane uvode Kalorimetre i Ventile delitenja na radijatore, pa naplacuju po utrosku toplotne energije... Bolje je Toplanama da cute i naplacuju grejanje celu godinu po kvadratnom metru stana kao sto su do sad godinama cinili!

mikin

pre 11 godina

Pre nesto vise od 5 godina uveo sam centralno grejanje u stan u centru grada. To me je kostalo skoro 5.000€ ukupno, sto drzavi, sto toplani, sto za podstanicu, sto za vertikale a sto za razvod po stanu. Sada me grejanje kosta mesecno preko 90€(svih 12 meseci). Za godinu dana grejali ili ne, ode mi iz dzepa 1.100€. Sada sam definitivno odlucio da trazim raskid ugovora sa toplanama (neka im ostane moj deo za zajednicku instalaciju) i da ugradnjom grejaca, ekspanzionog suda i pumpe postanem "sam svoj mastor" i da time prekidac prebacim u sopstvene ruke. Prve godine ce usteda na grejanju otplatiti investiciju, a svaka naredna godina je cista usteda. Ako neko misli da ce struja poskupeti, hoce. Samo tada ce poskupeti i toplane.

djuks

pre 11 godina

Zajednicki kalorimetar na podstanici,cista prevara!U Cacku od avgusta 2013g,svi placaju grejanje po kalorimetru.Racuni uvek slicni(veliki) u grejnoj sezoni bez obzira na spoljasnu temperaturu!Mislim da je njihova matematika prosta,ljudi lepo izracunali koliko im treba para na godisnjem nivou i dele racune!Istina,ne ide im na ruku ovo lepo vreme,poceli ljudi da se bune,ukapirali da ih legalno potkradaju.

Pera svoja glava

pre 11 godina

Jel oni zaista misle da je neko toliko glup da u ovo vreme kada se nema za osnovne zivotne potrebe da nekakvi novoosnovanim firmama u indirektnom vlasnistvu politicara novac koji nema da bi mu racuni bili visi?

Ja da imam taj novac za ulaganje u kucu zamenio bih prozore ili radijatore od livenog gvozdja za aluminijumske (manite me onih prica da gvozdje "drzi" toplotu i slicno... aluminijum je treci metal po efikasnosti prenosa toplote...) a nemam ga. Dakle ko bi lud dao novac koji nema, ljudi i da imaju a da su i malo pri zdravoj pameti ne bi dali taj novac!

nn

pre 11 godina

interesantno...u Nisu vec naplacuju grejanje po 'utrosku' na nivou cele zgrade...nit' smo sta potpisali nit' smo se slozili jednostavno je tako krenulo od pre nekoliko meseci i to je to...i iako ne greju nesto posebno zbog visokih temperatura racuni su manje vise isti kao da su se razbili od grejanja...znaci koja usteda od 27% majke ti

Bata

pre 11 godina

Kradu nas ko neprijatelje. Cele godine racun za grejaje od 100eur a efektivno se grejem 2 meseca a ove godine znamo svi koliko su grejali i zbog cega racuni nisu znacajno umanjeni. Zasto sam primoran da placam nesto sto ne zelim ? Ja ne zelim njihov prozivod, grejacu s ena struju ali mi ne dozvoljavaju da se skinem sa njihove mreze. Dakle, prinuda ! Gde je ovde Zakon o zastiti potrosaca ?

biljana

pre 11 godina

Postovani Gradjani, nemojte se nikako prikljucivati dok se ne izdefinise tacno sta se i kako obracunava i deli! Obracun preko "delitelja" izgleda tako da je Vasa potrosnja nekad pomnozena sa 1,03 a nekada sa 1,5 (ostali meseci izmedju toga)! Za stan od 34 m2,u novoizgradjenoj, dobro izolovanoj zgradi, sa dobrom stolarijom, za decembar 2013 mi je obracunato ca 13.000,00 rsd za grejanje. Kada pokusate da utvrdite ko sta ocitava i obracunava, setkaju vas od Techema, Infostana, Bg Elektrana... a NOPS vam napise da se obratite Elektrodistribuciji i Ministarstvu energetike, ali za kvalitet gasa! Ako vam na potstanicu (koja je njihova), prikljuce koga god... mozete doci u situaciju da vam obracunavaju grejanje za X nepoznatih potrosaca! Kada trazite uslove raskida ugovora sa BG elektranama, ne mozete da dobijete iste! Onda zavrnete radijatore i predjete na struju...

@ OPREMA 250 EVRA, UŠTEDA 27 ODSTO

pre 11 godina

Gospoda koja očitavaju grajanje po utrošku rekoše koliko se na ovaj način uštedi.
Voleo bih da čujem to i od nekoga ko ima to "zadovoljstvo" da plaća grejaje po utrošku. Koliko ja znam tu ima toliko nekih tzv. fiksniš troškova da mu dođe na isto.
Ja lično verujem samo sebi i rođenim očima zato planiram da se preselim u kuću i u njoj ću imati svoj vodomer i laćaću samo svoju potrušnju. Tako je isto i sa grejanjem.

Pera

pre 11 godina

@ (Kiki, 24. februar 2014 09:54)

Nemojte da vas brine sto ne postoji mogucnost ugradnje vodomera u stan, zasto?
Navescu par razloga:
- vodomeri koji mere potrosnju u kucama su neispravni
- ne postoji mogucnost njihove zamene a ni bazdarenja
- osobe koje ih iscitavaju pisu proizvoljnu cifru


U kucama moze biti samo gore, odnosno da budem precizan oni koji postuju "zakone" ispadnu budale.

Slobodan

pre 11 godina

Uvek i sta god uradili, drzava to radi da opljacka vise novca od gradjana. Ne zavaravajte se, mozete placati samo duplo skuplje grejanje.

zoran

pre 11 godina

(mikin, 24. februar 2014 11:38)

Pročitaj moj komentar: (zoran, 24. februar 2014 10:35)

Sve što sam naveo je tako. Ako ne tražiš luksuz da ti bude toplo i u "špajzu", to ti je nejeftinije. Drugo, kod nas je što se zime tiče, manje ili više "kritično" tri meseca. Decembar, Januar i Februar. Novembar i Mart umeju da budu sa blagim temperaturama i to često kada grejanje i ne treba. Vremena su teška. Svako čezne da nas zezene. Po ovoj ceni struje ovo je najisplativije i uvek ima prostora za "skraćenje gubera" pa neka utrostruče cenu struje. TA peći ima na tržištu i polovnih a one su praktično večite. Ta investicija se i te kako isplati brzo.
Govorim iz vlastitog iskustva i nemam razloga da preuveličavam.

Dalibor

pre 11 godina

Pljačka u nekoliko faza. U prvoj fazi sa obračunom po utrošenoj energiji na nivou zgrade računi će značajno porasti, jer je u proseku stolarija katastrofalna, navike stanara blago rečeno čudne, a izolacije nema. U drugoj fazi stanari nastavljaju da plaćaju uvećane račune, ali pokušavaju da prigrabe što veći deo zajedničke energije za sebe, pa povećavaju kapacitet grejnih tela. Računi još više rastu pri čemu su posebno ugroženi oni koji su novom stolarijom i izolacijom ostvarili uštede - oni štede, a računi im rastu. U trećoj fazi svi su uvećali grejna tela, toplane isporučuju mnogo više energije i više prihoduju. U četvrtoj fazi stanari jedva mogu da plate račune i traže izlaz u štednji. Ugrađuju se individualni merači, sređuje se stolarija, postavlja izolacija, racionalizuje potrošnja. Toplane isporučuju manje energije, ali uz korekcije fiksnih troškova i jedninčne cene isporučene energije održavaju visok nivo prihoda. U petoj fazi dolazi do stabilizacije sistema. Postignuta je energetska efikasnost, količina isporučene energije je značajno smanjena, a prihodi toplana veći nego na početku. U procesu građani će biti oštećeni, rođačke firme koje su dobile posao ugradnje merača zgrnuće ogroman novac, a toplane će poslovati sa velikim prihodom.

ky3ma

pre 11 godina

Zivim u stanu sa ovim kalorimetrima. U principu tokom dana smanjis grejanje i pojacas ga kada se vratis sa posla. Tada vise toplane ne greju pa se smrzavas. Onda odvrnes do kraja i kada nisi tu i ceo sistem je besmislen. . Posto komsija ispod mene nije tu on moze svoje grejanje da ugasi ijer mu se to isplati i ja onda placam vise jer ispod mene imam stan koji se ne greje plus ne mogu da se zagrejem dovoljno.


Najbolji sistem u ovoj drzavi je obracun na osnovu placenog. Strpis se malo oko placanja, malo sacekas neke izbore i onda drzava oprosti, ko je platio ispao je majmun.

I slon i nilski konj

pre 11 godina

@Kiki
"Problem imamo i sa vodom jer ispada da moja četvoročlana porodica potroši 30 kubika vode mesečno što je apsolutna glupost."

Za vasu utehu, ja placam preko 11 kubika za stan u kome ne stanujem!

isključen na lični zahtev

pre 11 godina

kako će -genijalci- da regulišu naplatu takozvanog APSORBOVANJA TOPLOTNE ENERGIJE kada nemam ,merač, a opština ubira harač na osnovu zakona kojeg su smislili -genijalci- da plaćaš 10% ili 20% od ukupne kvadrature stana puta njihova cena od 100 din. Samo u Srbiji plaćaš nešto što ne koristiš pod pretnjom zakona.

Nemoguća misija

pre 11 godina

Nije samo 100% potpisa stanara vašeg ulaza, nego svih stanara koji su priključeni na podstanicu, što pretvara čitav posao u nemoguću misiju, u drugom slučaju potrebne prepravke u podstanici.Podstanice nisu toplotno izolovane , ne postoji izolacija na cevima u podstanici ,ne postoji izolacija na toplovodnoj mreži koja ide do drugih ulaza zgrade kroz betonski kanal ( postavljene obične cevi umesto predizolovanih). Sama ideja je dobra, merenje po naplati, potrebno je uraditi izolaciju u stanovima i van stanova u objektu.

nada22

pre 11 godina

PROPISI se menjaju samo tako, od danas-do sutra, kada se zbog istih građani VIŠE opterećuju plaćanjem dal poreza, struje, vode, grejanja,...)! Ali OVI NEBULOZNI, i NELOGIČNI PROPISI se NE MENJAJU, IZ ISTOG RAZLOGA! Kao i "propis" da MORA da se plaća 30% grejanja iako NISTE priključeni na toplanu, jer se "grejete" od komšije. U zgradi, gde stanujem (4 sprata, 24 stana), SVI plaćamo PUNU CENU grejanja, a radijatori su ili HLADNI ili JEDVA MLAKI I U SRED ZIME. Meni (na 4. spratu) toplana NE dozvoljava DA SE ISKLJUĆIM (remeti im "sistem"!?), a i kad bi mi dozvolili, sa HLADNIM I JEDVA MLAKIM radijatorima komšija ne može da ugreje ni svoj stan, a kamoli još i moj (30%)!
SVE JE TO POZNATO, i zato se donose ovakvi "propisi", jer treba nahraniti NESPOSOBNE i NEŠKOLOVANE direktore, direktorčiće i "menadžere", čija je jedina kvalifikacija PREPORUKA ODOZGO!

Zoran Vukov

pre 11 godina

Sadašnjim načinom plaćanja grejanja, svaki korisnik u zgradi plaća godišnje 200,464 kwh/m2, dok se prosečno godišnje isporuči manje od 100 kwh/m2 stanbenog prostora. U prethodnoj grejnoj sezoni plaćeno je 204 kwh/m2 stanbenog prostora a isporučeno je 88,5 kwh/m2 stan. prostora. Ove podatke korisnici nemaju, jer se podaci o isporučenim količinama objektu a i pojedinom korisniku ne prikazuju. SVE DOK SAMI NE IZVRŠITE OČITAVANJA KALORIMETRA U ZGRADI (podaci o isporukama se čuvaju u memoriji LOOP 2 unatrag 36 meseci)a isporučene količine mesečne i godišnje podelite sa UKUPNOM STANBENOM POVRŠINOM (koja plaća grejanje)dobiće se koliko kwh se isporuči po m2 mesečno i godišnje. Tada će svako shvatiti da godišnje plaća dvostruko veću količinu kwh nego što se isporuči celom objektu. U ovoj grejnoj sezoni isporučeno je u Okt.3,0067 kwh/m2 stanbenog prostora; Nov 10,8350 ; Dec 19,1479; Jan 17,0920 i do 23 Feb 11,1262 kwh/m2 stan. prostora.Ukupno je isporučeno 61,2079 kwh/m2 st. pros. Prodajna cena kwh je 6,70 din, Stvarni trošak grejanja (do 23.02.2014 iznosi: za stan od 60 m2 x 61,2079 kwh/m2 x 6,7 din/kwh = 24.605,58 din, umanjeno za popust 5% = 23.375,30 din. Ovo je način kako treba fakturisati. Predloženim načinom plaćanja korisnik GUBI SVAKU KONTROLU ISPRAVNOSTI SVOJE OBAVEZE ZA PLAĆANJE GREJANJA I MOGUĆNOST REKLAMACIJE. Samo količine kwh isporučene objektu su PREDMET KUPOVINE I PRAVILNE NAPLATE.