Nedelja, 23.10.2022.

13:21

Da li će obuka u auto-školama opet poskupeti?

Izvor: Izvor: B92, Tanjug

Da li æe obuka u auto-školama opet poskupeti? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

77 Komentari

Sortiraj po:

Simke

pre 1 godinu

Dok ne vrate privatne instruktore, zatvore auto škole, i kandidatima ostave da sami uče testove i polažu, a da ih instruktori uče samo vožnji i dalje će mladi ginuti po putevima svaki dan. Školama je interes samo da uzmu pare...
Mene je učio čovek, privatno na fići i stalo mu je bilo da me nauči ...
Kasnije kao student položio sam za instruktora i radio u Signalu... Ja savesno, a mnoge kolege otaljavale posao... Bolelo ih uvo, bila plata, auto nije njihov, samo čekali da se završi čas...
Realno sada bi čas mogao da košta 2.000, 1000 za gorivo i 1000 za instruktora koji bi plaćao porez . 7 kandidata dnevno, dasvim dovoljno za mesečnih 150.000 dinara. A 25 časova je dovoljno da se nauli vožnja... ako baš nisi duduk, a mogu i dopunski...

Sinovac

pre 1 godinu

@Dragan, 24. oktobar 2022 10:37)
(Komša, 24. oktobar 2022 09:19)

Do pre nekih 15-tak godina bio sam 5 godina menadžer jedne auto škole sa 15 vozila, 20 instruktora i licencama za sve kategorije...Za vreme mog angažovanja promenjen je kompletan vozni park auto-škole, a broj vozila povećan sa 9 na 15.
Kao što vidite u računici nisam uneo ni provizije na polaganje ispita, dodatne časove koje mnogi naplaćuju na "crno" za vozila koja nemaju tahograf,kao ni cene izdavanja raznoraznih potvrda i uverenja, koja se itekako naplaćuju.
Nisam više u tom poslu, jer radim nešto drugo, ali mi je posao itekako poznat, kao i načini poslovanja. Inače su vlasnici auto-škole bili obični instruktori, koji su znali da je najbolji način za uvećanje kapitala poveravanje menadžerskog posla profesionalcu.

IKAR

pre 1 godinu

Moralo bi radi kvaliteta obuke lečka da poskupi. 30 do 50%. Jer bez toga odoše nam svi instruktori u Švedsku, Finsku, Norvešku koji mogu više da plate.

Gordana

pre 1 godinu

Mene je i sad po staroj ceni tj upisala sam pre 5 meseci izaslo 100 hiljada tako da mi je sad bas svejedno ja sam svoje zavrsila

IKAR

pre 1 godinu

Moralo bi radi kvaliteta obuke lečka da poskupi. 30 do 50%. Jer bez toga odoše nam svi instruktori u Švedsku, Finsku, Norvešku koji mogu više da plate.

LuKa

pre 1 godinu

Da li ce se broj stanovnika smanjiti, hoce.Ti dizes cene a smanjuje ti se broj stanovmika.Imas dijabetes a sibas 30 grama cokolade dnevno.Ovde neko nije u vinklu.

LuKa

pre 1 godinu

Oni misle da ce imati isti broj polagaca za vozacki bez obzira kolika je cena.I da cene mogu da se dizu bez ogranicenja.Pre nekog vremena punjena bela veselica je kostala 270 dinara, a sad je otisla na 420 dinara.A kila svezih svinjskih snicli 650 dinara.Znas kad cu opet da kupim punjenu.Nikad.Pa ti sad dizi cenu dalje.

Toza

pre 1 godinu

@Philip Marlowe Slazem se, nisam polagao u Nemackoj ali jesam u Holandiji (sa postojecom srpskom dozvolom koju sam imao 20 godina). I uz sve to je izaslo skoro 2500 evra, a polozio sam iz prva i moralo je barem 6 meseci obuke. I tako kako je to je veoma jevtino. Nisam imao dodatne troskove zbog ponovnog polaganja koji uopste nisu mali (cekanje na novo polaganje, takse, casovi, vreme). Sasvim je realno da obuka i polaganje bude 3000+ evra u proseku, sto uopste nije malo.

misko

pre 1 godinu

Ko jos polaze,tutnes pare i kraj price ,dozvola kod tebe u roku 7 dana.Poznajem ljude koji su kupili i cas voze bolje od mnogih,jer su se ispraksali etc,niti jedan prkrsaj i kaznu nemaju

Joka

pre 1 godinu

Isto tako je i kvadrat stana u Srbiji 5x skuplji u odnosu na Nemačku, poredeći prosečne plate, pa niko ne kaže da je to pljačka nego dižu kredite kao ludi i zadužuju se do kraja života po nenormalnim cenama!
(Novosadjanin, 24. oktobar 2022 10:11) # Link komentara

To uopste nije tacno, moja sestra je pocetkom godine kupila stan u Minhenu i to podalje od centra, izaslo je oko 500.000e. Takav stan u Beogradu bi je kostao 200.000. Dakle odnos je vrlo priblizan. Za sve ostalo sijemo Nemacku kada se uporedi odnos plate i cena.

kole

pre 1 godinu

Organizovali su obuku tako da samo jaki igraci mogu da imaju skolu, a ti igraci su pogadjate, clanovi biblioteke. Tako je i sa tehnickim pregledima, sa upravnicima po zgradama i vecina drugih stvari. Skola se ne bira da se nauci voznja, nego da skola ima veze u policiji i da kanditati poloze u max drugom pokusaju. Vise puta sam navodio genijalni svedski model, gde imate odredjeni broj casova, polozite teoriju, a onda stavite na zadnji kraj auta veliku tablu koja obelezava pocetnika u saobracaju i vozite uz nekoga ko ima dozvolu. Vozite tako dok god ne procenite da ste spremni za polaganje, a neki tako predju i po 10.000km. Pri tom sve vreme voze po propisima jer i najmanja greska im onemogucava polaganje, pa veoma paze. Tako nauce da postuju propise i naviknu na pristojnu voznju.

Novosadjanin

pre 1 godinu

Prema podacima FHWA, u Americi godišnje u saobraćaju pogine 40.000 ljudi, što je po broju stanovnika duplo više nego kod nas. Sa onakvom putnom mrežom to je stvarno zastrašujuće


Na zapadu su na vreme shvatili da je posedovanje vozacke preka potreba u zivotu I da se voznja uci prvenstveno kroz iskustvo pa su max olaksali dobijanje iste. Dosao sam na polaganje u Cikagu, tvoje je da dodjes sa nekim ko ima auto, ispravan i sa vazecim osiguranjem, testovi laksi I bez trik pitanja, test voznje 10 minuta po okolnim ulicama bez ikakvih koski. 2 sata od dolaska I nekih 30$ kasnije dozvola je u ruci. A mi nauku napravili deci nauku I silne troskove za roditelje za nesto tako jednostavno. Ali zato sistem funkcionise, sve je jednostavno I ima smisla, znakovi ako ne mogu da se objasne slikom lepo se objasni recima, hiljade putokaza. A to da nema iskakanja iz zbunja od strane policije I da imaju pravo da te zaustave samo kada napravis prekrsaj, o tome da I ne govorimo.
(Petar, 23. oktobar 2022 17:41)

Aleksandar

pre 1 godinu

Bitno je cenu podici. Ali zato polaznik auto skole bira da li ce uciti kretanje pod rucnom ili vagu. Eeeeeeeejjjjjjjjj instruktori, on bira. Sta bre bira, ko daje instruktoru i novom vozacu pravo da ista bira, Postoje pravila, a njih treba postovati gospodo instruktori i vlasnici skola. Moj sin upravo polozio, otisao na parking, a on rucnu ne zna da spusti, a kamoli cemu ona sluzi. Tako da posle izdvojenih 80.000 din koje kazete da su malo. Ja moram da nadoknadim vase ne znanje i ne ucenje. Pa gde je posle toga ponasanje u saobracaju, znakovi itd. Pa za sta i kome placamo tolike pare, da bi nove vozace sve ponovo ucili i kako treba. Sta placamo, porez na budale ocigledno.

Novosadjanin

pre 1 godinu

Isto tako je i kvadrat stana u Srbiji 5x skuplji u odnosu na Nemačku, poredeći prosečne plate, pa niko ne kaže da je to pljačka nego dižu kredite kao ludi i zadužuju se do kraja života po nenormalnim cenama!


To je ekvivalent kao kada bi u Nemackoj polaganje i obuka bili 4000e kada se uporedi odnos prosecne plate i cene obuke. Nevidjena pljacka gradjana je trenutno na delu u svim segmentima a drzava cuti jer joj ocigledno to ne smeta.
(Misko, 23. oktobar 2022 20:42)

mr

pre 1 godinu

U Novom Sadu se u auto školama vozi Golf 8 i Opel Moka. To su automobili koji koštaju preko 20.000 evra.
(Široko, 23. oktobar 2022 19:33)

Nekad je postojao samo Crveni Signal i svi su polagali na Jugu. Sa 100 autoškola, "konkurencija", a cene nikad veće.
A šta bi sad falilo da svi polažu na Dačiji Logan ili Fiatu 500L?
(Veliki brat, 24. oktobar 2022 02:27)

Пре пар година сам возио југића од фирме. Сео сам у југића први пут после 25 година. Колико код нас људи немају појма да возе, тек видиш када седиш у некој канти. Пуно нових возача, пуно возача са стране, углавном скоро сви са мало километара. Ладно гледам како саобраћајац регулише саобраћај на кружном току, и девојка мртва ладна пролази испод његове испружене руке и улеће у хаос, овај у шоку, не може да верује да неко пролази поред њега. Џаба све обуке, када немају појма. Да ли их лоше уче, или ови полажу тек онако те испите, немам појма, али видим да никад више лоших возача на улицама.

Philip Marlowe

pre 1 godinu

To je ekvivalent kao kada bi u Nemackoj polaganje i obuka bili 4000e kada se uporedi odnos prosecne plate i cene obuke. Nevidjena pljacka gradjana je trenutno na delu u svim segmentima a drzava cuti jer joj ocigledno to ne smeta.
(Misko, 23. oktobar 2022 20:42)

Pa toliko i kosta u Nemackoj ako nemas neko pred znanje i moras uzeti normalan broj casova, sa minimalnom brojem casova sa kojim pocetnik ne moze nista nauciti izadje 3000e.
(dada, 24. oktobar 2022 00:21)

Nabili ste coveku minuse, a potpuno je u pravu.
Polozio sam pre dva meseca u Minhenu. Na kraju sam izasao na 3800€.
Imao sam minimalan broj casova, ali sam prvi put pao na praksi, sto je znacilo dodatnih 500€. Znaci, da sam polozio iz prve sa malim brojem casova izasao bih na 3300€.

Dragan

pre 1 godinu

Realna cena časa ne bi smela da bude iznad 1300 dinara, tj. minimalna bi trebala da bude 1200. sa tom cenom instruktor bi imao minimalnu platu od 75.000 dinara.
(Sinovac, 24. oktobar 2022 08:29)

A sto ne otvoris svoju auto-skolu i naplacujes te pare koje si izracunao? Da li shvatas da si na korak od bogatstva? Imas ceo biznis plan sa kalkulacijama samo da krenes u posao i da ti svane? Sve znas ceo zivot samo nikako da nesto uradis od svog zivota.

Nenad

pre 1 godinu

Pa toliko i kosta u Nemackoj ako nemas neko pred znanje i moras uzeti normalan broj casova, sa minimalnom brojem casova sa kojim pocetnik ne moze nista nauciti izadje 3000e.
(dada, 24. oktobar 2022 00:21)

Kosta manje, a drugo lakse je nemcu da sa platom od 2500e izdvoji te pare jer mu hrana i odeca kostaju kao u Srbiji nego srbinu da izdvoji sa platom od 500e 1000e za polaganje gde mu plata jedva zakrpi hranu i racune.

Debeli šef

pre 1 godinu

Odličnih telefona ima za 30k dinara.A što se tiče vozačke obuke treba da košta najmanje 10 miliona dindži.Kod vozača na obuci 70% dozvola je unapred kupljeno.Kod vozačkinja na obuci 70% dozvola je dobijeno dobrovoljnim skidanjem gaćica.Obuka,vožnja i testovi se izvode samo radi forme.Moj najbolji drug je instruktor vožnje već 20 godina,to su njegove reči.Ja lično nemam vozačku niti mi treba i odlično funkcionišem bez kola.

trt

pre 1 godinu

Nacin sticanja vozacke dozvole kod nas je predstavljen kao proces gde kupac usluge dobija prakticno i teorijsko znanje o upravljanu vozilom i pravilima saobracaja.....to je ok da dobija bilo sta od gore navedenog sve se na kraju svede na formu i na napamet nauceni pravac voznje i srecu...Cemu casovi u okviru "skole" koje papreno placamo, mnogo ozbiljniji kursevi se polazu preko neta bez i jednog casa...cemu 40 casova voznje nekome ne treba ni jedan nekome treba...omogucite vozacima da sami obucavaju svoju decu ko u normalnom svetu a ako treba i uzimanje casova od instruktora....stvorili su novu nauku od obicnog upravljanja motornim vozilom...jos malo pa ce obuku naplacivati za elektricme trotinete i bicikle. Uvedite u skole poznavanje saobracajnih propisa to je dovoljno za svakog normalnog....a ako neko oce da vozi kamion, autobus....neka placa dozvole za druge kategorije.

Ihrael

pre 1 godinu

Naravoučenije - odete i kupite dozvolu. Em je komfornije, em je jeftinije. Doduše, kakvo većina stanovnika ove uboge zemlje vozi, izgleda da su i oni kupili dozvole.

Jeremija

pre 1 godinu

"Ako je kružni sa jednom trakom, levi žmigavac signalizira ostalima da sigurno ne nameravaš da se isključiš na prvom isključenju, a ako ti nije uključen ni levi ni desni žmigavac, ostali ne mogu biti sigurni da li se isključuješ ili ne."
(Veliki brat, 24. oktobar 2022 02:27)

==> Signalizira se namera, a ne odsustvo namere. Ili konkretnije, ukoliko se vozilo iskljucuje (namera), daje desni zmigavac (signal ostalim ucesnicima u kruznom toku), a nema zmigavca, vozilo ostaje u Traci... Da ekstrapoliramo logiku komentatora, onda bi u desnoj Traci autoputa bilo korisno da vozaci ukljucen sva cetiri zmigavca, jer (Ili u novo-srpskom "Jel") ostali vozaci "ne mogu biti sigurni da li vozilo ostaje u Traci Ili ne.

Komša

pre 1 godinu

@sinovac

Postoji gomila troškova koje nisi uzeo u obzir.
Davno sam polagao ali rekao bih da svaka auto škola ima i troskove prostora za nastavu i polaganje testa.Dalje,troskovi poslovnog prostora (kancelarija) pa onda održavanje vozila - zamisli vozilo koje dnevno aka desetak početnika.
Pa ta plata od 70000 ima i neke doprinose.Pa pored instruktora sigurno ima još plata- dve...Ne znam kako stoje sa poligonima ali kapiram da i tu postoji neka naknada...
To je samo ono što sam se setio sada - neki vlasnik auto - škole bi ti verovatno preciznije izneo troškove.

I jos nešto,Kada god neko ko se nikada nije upustio u privatan posao pravi planove on pravi istu grešku - računa da ce posao ići kao podmazan,da ce promet biti 100% kapaciteta.
U stvarnosti to bas ne bude tako. Šta god da radiš.
Svaki sitni zanatlija je svestan toga - ide,ide pa stane ,pa sve u krug.

Nije malo 100 hiljada dinara za polaganje tako da se ljudi bas nece "tuci da stignu na red" da uplate...

Mika

pre 1 godinu

Samo se razgovara o ceni. A to sto ove obuke nista ne valjaju i veoma su povrsne, nema veze. Ove obuke obuhvataju samo osnovnu tehniku voznje i poznavanje saobracajnih znakova i pravila. A potpuno izostaje na primer objasnjavanje potencijalno opasnih situacija- sto je veoma vazno , kultura ponasanja u saobracaju, opasnosti voznje pod dejstvom alkohola i narkotika, opasnost bahate voznje i td. Ozbiljnijom i pametnijom obukom bi se sigurno smanjio broj smrtnih slucajeva posebno kod mladih vozaca.

petar markovic

pre 1 godinu

Mobilni telefon košta 40-60000 din. Za te pare se dobije sve što vam treba. Tako treba da bude i sa vozačkom dozvolom. kome treba da vozi formulu 1 neka plaća više.
(Ilija, 23. oktobar 2022 19:17)

Verovao ili ne ima da se kupi dobar mobilni i za manje od 40 hiljada

Sinovac

pre 1 godinu

Skupa vam obuka, a jer znate koliki su troskovi? Grubo izracunato instruktor po casu auto skolu sa porezima i doprinosima izadje 600 dinara. Jer znate da za jedan cas u proseku potrosite 300 dinara goriva. Vec smo na 900 dinara troskova. Ako cas kosta 1500 din (a skupo) 600 dinara ostane autoskoli od vaseg casa. Za taj novac treba kupiti auto, odrzavati ga i jos da se zaradi. Na zalost tesko da tu para ima. Ja licno nikada ne bih kupio nov auto da mi ostane 600 din po casu ili 4800 din na dan, jer je to ne isplativo!
(Vlada, 23. oktobar 2022 21:58)

Loša ti je računica. Instruktor košta 700 dinara po času, gorivo 200 dinara, a ako ti ostane 40€ dnevno, to je na godišnjem nivou minimum 12000€ po autu, tj. auto za 5 godina donese 60.000, kada je vreme za promenu vozila. Prodajom automobila pokrivaš sva ulaganja u vozilo za 5 godine, što znači da školi po autu ostaje 1000€ bruto svakog meseca. Ako 2 instruktora dele auto, onda je zarada duplo veća.
Realna cena časa ne bi smela da bude iznad 1300 dinara, tj. minimalna bi trebala da bude 1200. sa tom cenom instruktor bi imao minimalnu platu od 75.000 dinara.

Mile

pre 1 godinu

Kako obucavate buduce vozace,i to kako im dajete dozvole,koliko god da kosta nista be valja. Menjanje pravca kretanja bez pokazivaca ili migavaca,ne postovanje prvenstva prolaza,jedan idiot mi je pokazivao pistolj jer on ima " prednost,"na oesackom prelazu ne staju,najvise to rade zene,beskrupulozno " gaze, " pesake na pesackom prelazu ne staju u opste. Ja bi svim auto- skolama zabranio da obucavaju buduce vozace,jer kako ovi posle voze...opasnost po bezbednost i zivot ostalih ucesnika saobracaja...

XXX

pre 1 godinu

USA (California) polaganje $30. Klinci (maloletnici) su u obavezi da imaju 10 časova vožnje (oko $400 u ovom momentu), odrasli ne. Za predhodno pomenutih $30 polažeš dok ne položiš. Polaganje se svodi na ovo: kreni, skreni ovde, promeni traku, zaustavi se paralelno sa ivičnjakom i vozi 5 m u rikverc, vrati se odakle si krenuo, naravno uz navodjenje osobe sa kolom polažeš). Da ima mnogo onih koji ne znaju da voze, ima, ali verovatno ništa bolje nije u Srbiji i pored tolike “škole” i klepanja po novčaniku.

Bukač

pre 1 godinu

... nije loše da angencije počnu da razmišljaju o polaganju ispita u inostransvu gde je duplo jeftinije a potom se lako prevede dozvola.

pera

pre 1 godinu

Skupa vam obuka, a jer znate koliki su troskovi? Grubo izracunato instruktor po casu auto skolu sa porezima i doprinosima izadje 600 dinara. Jer znate da za jedan cas u proseku potrosite 300 dinara goriva. Vec smo na 900 dinara troskova. Ako cas kosta 1500 din (a skupo) 600 dinara ostane autoskoli od vaseg casa. Za taj novac treba kupiti auto, odrzavati ga i jos da se zaradi. Na zalost tesko da tu para ima. Ja licno nikada ne bih kupio nov auto da mi ostane 600 din po casu ili 4800 din na dan, jer je to ne isplativo!
(Vlada, 23. oktobar 2022 21:58)
kad se postavlja pitanje pise se jel a ne jer. I pise ne neisplativo. Pa neke treba u osnovnu skolu poslati a ne u autoskolu

dragioki

pre 1 godinu

neka cena i način sticanje dozvole bude kao SAD da nema agencija za saobraćaj da vidim šta bi radili saob. inž. koje niko u svetu ne školuje.

Uh

pre 1 godinu

Opusteno, ni do sad nismo imala za obuku pa cemo nastaviti da koristimo javni gradski prevoz i nastavicemo da trpimo zlostavljanje u njemu, nista strasno. Bitno da cemo da placamo karte kako bi se budzet napunio.
I sad mi pade na pamet, jel izdaju oni fiskalne racune? Kako to ide kod auto skola?

Veliki brat

pre 1 godinu

U Novom Sadu se u auto školama vozi Golf 8 i Opel Moka. To su automobili koji koštaju preko 20.000 evra.
(Široko, 23. oktobar 2022 19:33)

Nekad je postojao samo Crveni Signal i svi su polagali na Jugu. Sa 100 autoškola, "konkurencija", a cene nikad veće.
A šta bi sad falilo da svi polažu na Dačiji Logan ili Fiatu 500L?

Veliki brat

pre 1 godinu

Ajde ako moze ovaj majstor da objasni kako su drva i ogrev poskupela preko 100%,ajde objasni ako znas.Koji ste vi plackasi i prevaranti...
(pa, 23. oktobar 2022 22:11)

Verovao ili ne, drvo za ogrev se iz Srbije izvozi da pojedine zemlje u EU, mislim uglavnom za Austriju i Nemačku, i zato su cene takve kod nas, ovi veliki trgovci su pokupovali sve po šumama, kad si zadnji put video neki Tamić ili malu Zastavu sa 2-3 metra drva i brojem telefona na velikom kartonu? Nema, u većini šuma je sve kupljeno unapred za 40-50e u "dubećem položaju", jer se tim trgovcima na veliko isplati da toliko plate, plus troškove seče, izvlačenja iz šume i transporta, pošto se većina drveta izveze, a ovde ako se proda po 10-12.000 dinara za kubik, proda se, ako se ne proda, i to malo što je ponuđeno našem tržištu ide za izvoz.


jer vi niste doktori nauka nego često jedne neznalice koje uče polaznike da se u kružnom toku daje levi migavac i vozi u krug!
(Alex, 23. oktobar 2022 21:05)

U kružnom toku stalno menjaš "pravac" kretanja, a žmigavac je samo nepoželjan u kružnom sa više traka kada voziš npr. srednjom trakom, jer ako nastavljaš tom trakom, nije poželjan levi žmigavac. Ako je kružni sa jednom trakom, levi žmigavac signalizira ostalima da sigurno ne nameravaš da se isključiš na prvom isključenju, a ako ti nije uključen ni levi ni desni žmigavac, ostali ne mogu biti sigurni da li se isključuješ ili ne.

Veliki brat

pre 1 godinu

"Mobilni telefon koji svako ima košta otprilike toliko, a obuka je nešto što se odradi sada za ceo život", smatra ovaj instruktor.

Dobro, koliko tek neki plaćaju telefone ili laptopove u SAD, pa zašto tamo trošak do vozačke nije npr. 5000 dolara?


Covek bukvalno kaze "rastu cene, pa treba I mi da dognemo cene". Bukvalno bi da podignu cene jer im se može.
(T, 23. oktobar 2022 18:58)

Ili moraju da placaju dažbine a možda i da,zamisli žive od nečega...
(Komša, 23. oktobar 2022 20:12)

Od čega žive u SAD oni kod kojih se polaže za vozačku?



Sto vise cene obuke,vise mrtvih po drumovima!🙄
(Zoc, 23. oktobar 2022 21:00)

Pa, kad plate toliko, neki misle da su dobili dozvolu za koju ne važe saobraćajni propisi niti zakoni fizike!



Što kukate na cenu obuke. Koliko koštaju teretane, fitnes centri itd. U auto školu idete samo jednom u životu i "dobijate diplomu za rad". Zanimanje-vozač.
(Čedo Malin, 23. oktobar 2022 21:45)

I u SAD idu u teretane i na fitnes, pa svi troškovi zaključno sa polaganjem koštaju tipa 300 dolara, samo polaganje košta oko 50 dolara. A tamo instruktor može da ti bude i neko od roditelja. Ali, tako je to kod "glupih amerikanaca", koji nisu tako pametni kao mi...


Dosao sam na polaganje u Cikagu... 2 sata od dolaska I nekih 30$ kasnije dozvola je u ruci. A mi nauku napravili...
(Petar, 23. oktobar 2022 17:41)

Kod nas svaka autoškola mora da ima zaposlenog sa diplomom Saobraćajnog fakulteta - šta on tamo radi je enigma!

Boki

pre 1 godinu

"Mobilni telefon koji svako ima košta otprilike toliko, a obuka je nešto što se odradi sada za ceo život", smatra ovaj instruktor."

Godina na fakultetu kosta tolko. &oce neko da mi kaze da je ucenje u auto skoli vise vredi nego znanje profesora ii asistenata koje uce studente? Pa u Americi se samo polaganje placa 20 dolara...sramota

dada

pre 1 godinu

To je ekvivalent kao kada bi u Nemackoj polaganje i obuka bili 4000e kada se uporedi odnos prosecne plate i cene obuke. Nevidjena pljacka gradjana je trenutno na delu u svim segmentima a drzava cuti jer joj ocigledno to ne smeta.
(Misko, 23. oktobar 2022 20:42)

Pa toliko i kosta u Nemackoj ako nemas neko pred znanje i moras uzeti normalan broj casova, sa minimalnom brojem casova sa kojim pocetnik ne moze nista nauciti izadje 3000e.

ls

pre 1 godinu

U Novom Sadu se u auto školama vozi Golf 8 i Opel Moka. To su automobili koji koštaju preko 20.000 evra.
(Široko, 23. oktobar 2022 19:33)

Kakve su cene polaganja mogli bi i Majbaha da ubace komotno.

pa

pre 1 godinu

Au,kakve izjave.Neverovatno.Jos poredjenje telefona?
Kakve veze u zivotu ima vrednost telefona sa bilo cim?
Vecina kupuje telefon do 20 hiljada dinara,kazem vecina.Kupuju ljudi i skuplje,ali kakve to veze ima sa cenom polaganja voznje?
Ajde ako moze ovaj majstor da objasni kako su drva i ogrev poskupela preko 100%,ajde objasni ako znas.Koji ste vi plackasi i prevaranti...
Koja sam budala ma budaletina bio kad sam mogao pre 20 godina da odem za Kanadu,i ne ode.Muka mi je od svega.

Alex

pre 1 godinu

Nijr to nikakva škola nego kurs koji traje 2 meseca. Ne može kurs da košta 100 hiljada jer vi niste doktori nauka nego često jedne neznalice koje uče polaznike da se u kružnom toku daje levi migavac i vozi u krug!Pa samo za tu budalaštinu bih vam uzimao licence a kamoli za druge nebuloze. Neznalice jedne!

Vlada

pre 1 godinu

Skupa vam obuka, a jer znate koliki su troskovi? Grubo izracunato instruktor po casu auto skolu sa porezima i doprinosima izadje 600 dinara. Jer znate da za jedan cas u proseku potrosite 300 dinara goriva. Vec smo na 900 dinara troskova. Ako cas kosta 1500 din (a skupo) 600 dinara ostane autoskoli od vaseg casa. Za taj novac treba kupiti auto, odrzavati ga i jos da se zaradi. Na zalost tesko da tu para ima. Ja licno nikada ne bih kupio nov auto da mi ostane 600 din po casu ili 4800 din na dan, jer je to ne isplativo!

Čedo Malin

pre 1 godinu

Što kukate na cenu obuke. Koliko koštaju teretane, fitnes centri itd. U auto školu idete samo jednom u životu i "dobijate diplomu za rad". Zanimanje-vozač.

Misko

pre 1 godinu

To je ekvivalent kao kada bi u Nemackoj polaganje i obuka bili 4000e kada se uporedi odnos prosecne plate i cene obuke. Nevidjena pljacka gradjana je trenutno na delu u svim segmentima a drzava cuti jer joj ocigledno to ne smeta.

Lola

pre 1 godinu

Ja imam 32 godine a do sada nisam potrosio 100k na telefone sve ukupno.
(Aleksandar, 23. oktobar 2022 16:35)

Skoro 40,od 3210 do sad nije bilo preko 1500e sa sve ovim Caomijem

Kosta

pre 1 godinu

Ja sve telefone uzimam uz paket za 1 dinar....Eto vam predlog, uz dozvolu dodelite i neko vozilo za 1 dinar . Jeftinija dozvola, manje vozilo i obrnuto. Fer, zar ne?

Milan

pre 1 godinu

Nalazimo se u svetskoj inflatornoj spirali, a vi se pitate zašto poskupljuje auto-škola?!
Sada nije vreme za velike izdatke tipa auto-škola, auto, stan i ostalo treba da se ostavi za bolje vreme.

Komša

pre 1 godinu

Covek bukvalno kaze "rastu cene, pa treba I mi da dognemo cene". Bukvalno bi da podignu cene jer im se može.
(T, 23. oktobar 2022 18:58) 

Ili moraju da placaju dažbine a možda i da,zamisli žive od nečega...
Svaki put kada udjes u prodavnicu platiš više i poneseš manje.
Zašto bi svako uskladjivao svoje cene sa troškivima života (inflacijom) a ti i dalje radio za satnicu za koju možeš da kupiš sve manje?
Nije realno.

Kako god - kao da smo ušli u onu spiralu i da jedno poskupljenje gura drugo.
Nisam bas ni siguran da mi i mozemo nesto mnogo da uradimo jer ovo je vestački izazvana kriza svuda.
Na koronu se nadovezao rat u Ukrajini koji je postao izgovor za ovo što mam se desava.

Dragan

pre 1 godinu

Ako vam je skupo vi otvorite auto-skole pa se obogatite. Spas vam je na dohvat ruke sta cekate? Ili samo volite da mlatite ceo zivot gubitnici jedni.

i to vam je tako

pre 1 godinu

Ne razumem poentu nekih prozivodjaca kod svih ovih "opravdanih" poskupljenja.

Milsim, neko sad umesto 500 dinara, kilo kajmaka naplacuje 1500 dinara, wtf ?!

Mozes da stavis i 55.000 niko ti nece kupiti i kraj

Crinius

pre 1 godinu

"Mobilni telefon koji svako ima košta otprilike toliko, a obuka je nešto što se odradi sada za ceo život", smatra ovaj instruktor.


Šta priča bre ovaj tip? Svako ima telefon od 100k rsd? Nisam siguran da živimo u istoj državi, ili je lik extremno bahat i bezobrazan!
Nema....danas je sve dozvoljeno...uh!!!

Ilija

pre 1 godinu

Mobilni telefon košta 40-60000 din. Za te pare se dobije sve što vam treba. Tako treba da bude i sa vozačkom dozvolom. kome treba da vozi formulu 1 neka plaća više.

Petar

pre 1 godinu

Na zapadu su na vreme shvatili da je posedovanje vozacke preka potreba u zivotu I da se voznja uci prvenstveno kroz iskustvo pa su max olaksali dobijanje iste. Dosao sam na polaganje u Cikagu, tvoje je da dodjes sa nekim ko ima auto, ispravan i sa vazecim osiguranjem, testovi laksi I bez trik pitanja, test voznje 10 minuta po okolnim ulicama bez ikakvih koski. 2 sata od dolaska I nekih 30$ kasnije dozvola je u ruci. A mi nauku napravili deci nauku I silne troskove za roditelje za nesto tako jednostavno. Ali zato sistem funkcionise, sve je jednostavno I ima smisla, znakovi ako ne mogu da se objasne slikom lepo se objasni recima, hiljade putokaza. A to da nema iskakanja iz zbunja od strane policije I da imaju pravo da te zaustave samo kada napravis prekrsaj, o tome da I ne govorimo.

Hmm

pre 1 godinu

Samo ću reći hahaahahah. Kada sam ja polagao, bilo je 250 maraka, većina tih vozača je bolja od ovih sto idu pola godine i plaćaju 1k eur, pa zašto onda poskupljuje? Gde je kvalitet? Video sam Lamborghini u BG sa L oznakom, jel to zato što vlasnicima škola loše ide? Na robiju sve političare poslednjih 30 godina, banda korumpirana koja je načinila VELEIZDAJU naroda!

Hmm

pre 1 godinu

Samo ću reći hahaahahah. Kada sam ja polagao, bilo je 250 maraka, većina tih vozača je bolja od ovih sto idu pola godine i plaćaju 1k eur, pa zašto onda poskupljuje? Gde je kvalitet? Video sam Lamborghini u BG sa L oznakom, jel to zato što vlasnicima škola loše ide? Na robiju sve političare poslednjih 30 godina, banda korumpirana koja je načinila VELEIZDAJU naroda!

Petar

pre 1 godinu

Na zapadu su na vreme shvatili da je posedovanje vozacke preka potreba u zivotu I da se voznja uci prvenstveno kroz iskustvo pa su max olaksali dobijanje iste. Dosao sam na polaganje u Cikagu, tvoje je da dodjes sa nekim ko ima auto, ispravan i sa vazecim osiguranjem, testovi laksi I bez trik pitanja, test voznje 10 minuta po okolnim ulicama bez ikakvih koski. 2 sata od dolaska I nekih 30$ kasnije dozvola je u ruci. A mi nauku napravili deci nauku I silne troskove za roditelje za nesto tako jednostavno. Ali zato sistem funkcionise, sve je jednostavno I ima smisla, znakovi ako ne mogu da se objasne slikom lepo se objasni recima, hiljade putokaza. A to da nema iskakanja iz zbunja od strane policije I da imaju pravo da te zaustave samo kada napravis prekrsaj, o tome da I ne govorimo.

Crinius

pre 1 godinu

"Mobilni telefon koji svako ima košta otprilike toliko, a obuka je nešto što se odradi sada za ceo život", smatra ovaj instruktor.


Šta priča bre ovaj tip? Svako ima telefon od 100k rsd? Nisam siguran da živimo u istoj državi, ili je lik extremno bahat i bezobrazan!
Nema....danas je sve dozvoljeno...uh!!!

Misko

pre 1 godinu

To je ekvivalent kao kada bi u Nemackoj polaganje i obuka bili 4000e kada se uporedi odnos prosecne plate i cene obuke. Nevidjena pljacka gradjana je trenutno na delu u svim segmentima a drzava cuti jer joj ocigledno to ne smeta.

Alex

pre 1 godinu

Nijr to nikakva škola nego kurs koji traje 2 meseca. Ne može kurs da košta 100 hiljada jer vi niste doktori nauka nego često jedne neznalice koje uče polaznike da se u kružnom toku daje levi migavac i vozi u krug!Pa samo za tu budalaštinu bih vam uzimao licence a kamoli za druge nebuloze. Neznalice jedne!

ls

pre 1 godinu

U Novom Sadu se u auto školama vozi Golf 8 i Opel Moka. To su automobili koji koštaju preko 20.000 evra.
(Široko, 23. oktobar 2022 19:33)

Kakve su cene polaganja mogli bi i Majbaha da ubace komotno.

i to vam je tako

pre 1 godinu

Ne razumem poentu nekih prozivodjaca kod svih ovih "opravdanih" poskupljenja.

Milsim, neko sad umesto 500 dinara, kilo kajmaka naplacuje 1500 dinara, wtf ?!

Mozes da stavis i 55.000 niko ti nece kupiti i kraj

Kosta

pre 1 godinu

Ja sve telefone uzimam uz paket za 1 dinar....Eto vam predlog, uz dozvolu dodelite i neko vozilo za 1 dinar . Jeftinija dozvola, manje vozilo i obrnuto. Fer, zar ne?

pa

pre 1 godinu

Au,kakve izjave.Neverovatno.Jos poredjenje telefona?
Kakve veze u zivotu ima vrednost telefona sa bilo cim?
Vecina kupuje telefon do 20 hiljada dinara,kazem vecina.Kupuju ljudi i skuplje,ali kakve to veze ima sa cenom polaganja voznje?
Ajde ako moze ovaj majstor da objasni kako su drva i ogrev poskupela preko 100%,ajde objasni ako znas.Koji ste vi plackasi i prevaranti...
Koja sam budala ma budaletina bio kad sam mogao pre 20 godina da odem za Kanadu,i ne ode.Muka mi je od svega.

Ilija

pre 1 godinu

Mobilni telefon košta 40-60000 din. Za te pare se dobije sve što vam treba. Tako treba da bude i sa vozačkom dozvolom. kome treba da vozi formulu 1 neka plaća više.

Lola

pre 1 godinu

Ja imam 32 godine a do sada nisam potrosio 100k na telefone sve ukupno.
(Aleksandar, 23. oktobar 2022 16:35)

Skoro 40,od 3210 do sad nije bilo preko 1500e sa sve ovim Caomijem

Komša

pre 1 godinu

Covek bukvalno kaze "rastu cene, pa treba I mi da dognemo cene". Bukvalno bi da podignu cene jer im se može.
(T, 23. oktobar 2022 18:58) 

Ili moraju da placaju dažbine a možda i da,zamisli žive od nečega...
Svaki put kada udjes u prodavnicu platiš više i poneseš manje.
Zašto bi svako uskladjivao svoje cene sa troškivima života (inflacijom) a ti i dalje radio za satnicu za koju možeš da kupiš sve manje?
Nije realno.

Kako god - kao da smo ušli u onu spiralu i da jedno poskupljenje gura drugo.
Nisam bas ni siguran da mi i mozemo nesto mnogo da uradimo jer ovo je vestački izazvana kriza svuda.
Na koronu se nadovezao rat u Ukrajini koji je postao izgovor za ovo što mam se desava.

XXX

pre 1 godinu

USA (California) polaganje $30. Klinci (maloletnici) su u obavezi da imaju 10 časova vožnje (oko $400 u ovom momentu), odrasli ne. Za predhodno pomenutih $30 polažeš dok ne položiš. Polaganje se svodi na ovo: kreni, skreni ovde, promeni traku, zaustavi se paralelno sa ivičnjakom i vozi 5 m u rikverc, vrati se odakle si krenuo, naravno uz navodjenje osobe sa kolom polažeš). Da ima mnogo onih koji ne znaju da voze, ima, ali verovatno ništa bolje nije u Srbiji i pored tolike “škole” i klepanja po novčaniku.

Sinovac

pre 1 godinu

Skupa vam obuka, a jer znate koliki su troskovi? Grubo izracunato instruktor po casu auto skolu sa porezima i doprinosima izadje 600 dinara. Jer znate da za jedan cas u proseku potrosite 300 dinara goriva. Vec smo na 900 dinara troskova. Ako cas kosta 1500 din (a skupo) 600 dinara ostane autoskoli od vaseg casa. Za taj novac treba kupiti auto, odrzavati ga i jos da se zaradi. Na zalost tesko da tu para ima. Ja licno nikada ne bih kupio nov auto da mi ostane 600 din po casu ili 4800 din na dan, jer je to ne isplativo!
(Vlada, 23. oktobar 2022 21:58)

Loša ti je računica. Instruktor košta 700 dinara po času, gorivo 200 dinara, a ako ti ostane 40€ dnevno, to je na godišnjem nivou minimum 12000€ po autu, tj. auto za 5 godina donese 60.000, kada je vreme za promenu vozila. Prodajom automobila pokrivaš sva ulaganja u vozilo za 5 godine, što znači da školi po autu ostaje 1000€ bruto svakog meseca. Ako 2 instruktora dele auto, onda je zarada duplo veća.
Realna cena časa ne bi smela da bude iznad 1300 dinara, tj. minimalna bi trebala da bude 1200. sa tom cenom instruktor bi imao minimalnu platu od 75.000 dinara.

petar markovic

pre 1 godinu

Mobilni telefon košta 40-60000 din. Za te pare se dobije sve što vam treba. Tako treba da bude i sa vozačkom dozvolom. kome treba da vozi formulu 1 neka plaća više.
(Ilija, 23. oktobar 2022 19:17)

Verovao ili ne ima da se kupi dobar mobilni i za manje od 40 hiljada

Milan

pre 1 godinu

Nalazimo se u svetskoj inflatornoj spirali, a vi se pitate zašto poskupljuje auto-škola?!
Sada nije vreme za velike izdatke tipa auto-škola, auto, stan i ostalo treba da se ostavi za bolje vreme.

Mika

pre 1 godinu

Samo se razgovara o ceni. A to sto ove obuke nista ne valjaju i veoma su povrsne, nema veze. Ove obuke obuhvataju samo osnovnu tehniku voznje i poznavanje saobracajnih znakova i pravila. A potpuno izostaje na primer objasnjavanje potencijalno opasnih situacija- sto je veoma vazno , kultura ponasanja u saobracaju, opasnosti voznje pod dejstvom alkohola i narkotika, opasnost bahate voznje i td. Ozbiljnijom i pametnijom obukom bi se sigurno smanjio broj smrtnih slucajeva posebno kod mladih vozaca.

Bukač

pre 1 godinu

... nije loše da angencije počnu da razmišljaju o polaganju ispita u inostransvu gde je duplo jeftinije a potom se lako prevede dozvola.

pera

pre 1 godinu

Skupa vam obuka, a jer znate koliki su troskovi? Grubo izracunato instruktor po casu auto skolu sa porezima i doprinosima izadje 600 dinara. Jer znate da za jedan cas u proseku potrosite 300 dinara goriva. Vec smo na 900 dinara troskova. Ako cas kosta 1500 din (a skupo) 600 dinara ostane autoskoli od vaseg casa. Za taj novac treba kupiti auto, odrzavati ga i jos da se zaradi. Na zalost tesko da tu para ima. Ja licno nikada ne bih kupio nov auto da mi ostane 600 din po casu ili 4800 din na dan, jer je to ne isplativo!
(Vlada, 23. oktobar 2022 21:58)
kad se postavlja pitanje pise se jel a ne jer. I pise ne neisplativo. Pa neke treba u osnovnu skolu poslati a ne u autoskolu

Boki

pre 1 godinu

"Mobilni telefon koji svako ima košta otprilike toliko, a obuka je nešto što se odradi sada za ceo život", smatra ovaj instruktor."

Godina na fakultetu kosta tolko. &oce neko da mi kaze da je ucenje u auto skoli vise vredi nego znanje profesora ii asistenata koje uce studente? Pa u Americi se samo polaganje placa 20 dolara...sramota

Mile

pre 1 godinu

Kako obucavate buduce vozace,i to kako im dajete dozvole,koliko god da kosta nista be valja. Menjanje pravca kretanja bez pokazivaca ili migavaca,ne postovanje prvenstva prolaza,jedan idiot mi je pokazivao pistolj jer on ima " prednost,"na oesackom prelazu ne staju,najvise to rade zene,beskrupulozno " gaze, " pesake na pesackom prelazu ne staju u opste. Ja bi svim auto- skolama zabranio da obucavaju buduce vozace,jer kako ovi posle voze...opasnost po bezbednost i zivot ostalih ucesnika saobracaja...

Aleksandar

pre 1 godinu

Bitno je cenu podici. Ali zato polaznik auto skole bira da li ce uciti kretanje pod rucnom ili vagu. Eeeeeeeejjjjjjjjj instruktori, on bira. Sta bre bira, ko daje instruktoru i novom vozacu pravo da ista bira, Postoje pravila, a njih treba postovati gospodo instruktori i vlasnici skola. Moj sin upravo polozio, otisao na parking, a on rucnu ne zna da spusti, a kamoli cemu ona sluzi. Tako da posle izdvojenih 80.000 din koje kazete da su malo. Ja moram da nadoknadim vase ne znanje i ne ucenje. Pa gde je posle toga ponasanje u saobracaju, znakovi itd. Pa za sta i kome placamo tolike pare, da bi nove vozace sve ponovo ucili i kako treba. Sta placamo, porez na budale ocigledno.

Veliki brat

pre 1 godinu

U Novom Sadu se u auto školama vozi Golf 8 i Opel Moka. To su automobili koji koštaju preko 20.000 evra.
(Široko, 23. oktobar 2022 19:33)

Nekad je postojao samo Crveni Signal i svi su polagali na Jugu. Sa 100 autoškola, "konkurencija", a cene nikad veće.
A šta bi sad falilo da svi polažu na Dačiji Logan ili Fiatu 500L?

Veliki brat

pre 1 godinu

"Mobilni telefon koji svako ima košta otprilike toliko, a obuka je nešto što se odradi sada za ceo život", smatra ovaj instruktor.

Dobro, koliko tek neki plaćaju telefone ili laptopove u SAD, pa zašto tamo trošak do vozačke nije npr. 5000 dolara?


Covek bukvalno kaze "rastu cene, pa treba I mi da dognemo cene". Bukvalno bi da podignu cene jer im se može.
(T, 23. oktobar 2022 18:58)

Ili moraju da placaju dažbine a možda i da,zamisli žive od nečega...
(Komša, 23. oktobar 2022 20:12)

Od čega žive u SAD oni kod kojih se polaže za vozačku?



Sto vise cene obuke,vise mrtvih po drumovima!🙄
(Zoc, 23. oktobar 2022 21:00)

Pa, kad plate toliko, neki misle da su dobili dozvolu za koju ne važe saobraćajni propisi niti zakoni fizike!



Što kukate na cenu obuke. Koliko koštaju teretane, fitnes centri itd. U auto školu idete samo jednom u životu i "dobijate diplomu za rad". Zanimanje-vozač.
(Čedo Malin, 23. oktobar 2022 21:45)

I u SAD idu u teretane i na fitnes, pa svi troškovi zaključno sa polaganjem koštaju tipa 300 dolara, samo polaganje košta oko 50 dolara. A tamo instruktor može da ti bude i neko od roditelja. Ali, tako je to kod "glupih amerikanaca", koji nisu tako pametni kao mi...


Dosao sam na polaganje u Cikagu... 2 sata od dolaska I nekih 30$ kasnije dozvola je u ruci. A mi nauku napravili...
(Petar, 23. oktobar 2022 17:41)

Kod nas svaka autoškola mora da ima zaposlenog sa diplomom Saobraćajnog fakulteta - šta on tamo radi je enigma!

Dragan

pre 1 godinu

Ako vam je skupo vi otvorite auto-skole pa se obogatite. Spas vam je na dohvat ruke sta cekate? Ili samo volite da mlatite ceo zivot gubitnici jedni.

mr

pre 1 godinu

U Novom Sadu se u auto školama vozi Golf 8 i Opel Moka. To su automobili koji koštaju preko 20.000 evra.
(Široko, 23. oktobar 2022 19:33)

Nekad je postojao samo Crveni Signal i svi su polagali na Jugu. Sa 100 autoškola, "konkurencija", a cene nikad veće.
A šta bi sad falilo da svi polažu na Dačiji Logan ili Fiatu 500L?
(Veliki brat, 24. oktobar 2022 02:27)

Пре пар година сам возио југића од фирме. Сео сам у југића први пут после 25 година. Колико код нас људи немају појма да возе, тек видиш када седиш у некој канти. Пуно нових возача, пуно возача са стране, углавном скоро сви са мало километара. Ладно гледам како саобраћајац регулише саобраћај на кружном току, и девојка мртва ладна пролази испод његове испружене руке и улеће у хаос, овај у шоку, не може да верује да неко пролази поред њега. Џаба све обуке, када немају појма. Да ли их лоше уче, или ови полажу тек онако те испите, немам појма, али видим да никад више лоших возача на улицама.

dragioki

pre 1 godinu

neka cena i način sticanje dozvole bude kao SAD da nema agencija za saobraćaj da vidim šta bi radili saob. inž. koje niko u svetu ne školuje.

Uh

pre 1 godinu

Opusteno, ni do sad nismo imala za obuku pa cemo nastaviti da koristimo javni gradski prevoz i nastavicemo da trpimo zlostavljanje u njemu, nista strasno. Bitno da cemo da placamo karte kako bi se budzet napunio.
I sad mi pade na pamet, jel izdaju oni fiskalne racune? Kako to ide kod auto skola?

LuKa

pre 1 godinu

Oni misle da ce imati isti broj polagaca za vozacki bez obzira kolika je cena.I da cene mogu da se dizu bez ogranicenja.Pre nekog vremena punjena bela veselica je kostala 270 dinara, a sad je otisla na 420 dinara.A kila svezih svinjskih snicli 650 dinara.Znas kad cu opet da kupim punjenu.Nikad.Pa ti sad dizi cenu dalje.

kole

pre 1 godinu

Organizovali su obuku tako da samo jaki igraci mogu da imaju skolu, a ti igraci su pogadjate, clanovi biblioteke. Tako je i sa tehnickim pregledima, sa upravnicima po zgradama i vecina drugih stvari. Skola se ne bira da se nauci voznja, nego da skola ima veze u policiji i da kanditati poloze u max drugom pokusaju. Vise puta sam navodio genijalni svedski model, gde imate odredjeni broj casova, polozite teoriju, a onda stavite na zadnji kraj auta veliku tablu koja obelezava pocetnika u saobracaju i vozite uz nekoga ko ima dozvolu. Vozite tako dok god ne procenite da ste spremni za polaganje, a neki tako predju i po 10.000km. Pri tom sve vreme voze po propisima jer i najmanja greska im onemogucava polaganje, pa veoma paze. Tako nauce da postuju propise i naviknu na pristojnu voznju.

Čedo Malin

pre 1 godinu

Što kukate na cenu obuke. Koliko koštaju teretane, fitnes centri itd. U auto školu idete samo jednom u životu i "dobijate diplomu za rad". Zanimanje-vozač.

Philip Marlowe

pre 1 godinu

To je ekvivalent kao kada bi u Nemackoj polaganje i obuka bili 4000e kada se uporedi odnos prosecne plate i cene obuke. Nevidjena pljacka gradjana je trenutno na delu u svim segmentima a drzava cuti jer joj ocigledno to ne smeta.
(Misko, 23. oktobar 2022 20:42)

Pa toliko i kosta u Nemackoj ako nemas neko pred znanje i moras uzeti normalan broj casova, sa minimalnom brojem casova sa kojim pocetnik ne moze nista nauciti izadje 3000e.
(dada, 24. oktobar 2022 00:21)

Nabili ste coveku minuse, a potpuno je u pravu.
Polozio sam pre dva meseca u Minhenu. Na kraju sam izasao na 3800€.
Imao sam minimalan broj casova, ali sam prvi put pao na praksi, sto je znacilo dodatnih 500€. Znaci, da sam polozio iz prve sa malim brojem casova izasao bih na 3300€.

Komša

pre 1 godinu

@sinovac

Postoji gomila troškova koje nisi uzeo u obzir.
Davno sam polagao ali rekao bih da svaka auto škola ima i troskove prostora za nastavu i polaganje testa.Dalje,troskovi poslovnog prostora (kancelarija) pa onda održavanje vozila - zamisli vozilo koje dnevno aka desetak početnika.
Pa ta plata od 70000 ima i neke doprinose.Pa pored instruktora sigurno ima još plata- dve...Ne znam kako stoje sa poligonima ali kapiram da i tu postoji neka naknada...
To je samo ono što sam se setio sada - neki vlasnik auto - škole bi ti verovatno preciznije izneo troškove.

I jos nešto,Kada god neko ko se nikada nije upustio u privatan posao pravi planove on pravi istu grešku - računa da ce posao ići kao podmazan,da ce promet biti 100% kapaciteta.
U stvarnosti to bas ne bude tako. Šta god da radiš.
Svaki sitni zanatlija je svestan toga - ide,ide pa stane ,pa sve u krug.

Nije malo 100 hiljada dinara za polaganje tako da se ljudi bas nece "tuci da stignu na red" da uplate...

Novosadjanin

pre 1 godinu

Prema podacima FHWA, u Americi godišnje u saobraćaju pogine 40.000 ljudi, što je po broju stanovnika duplo više nego kod nas. Sa onakvom putnom mrežom to je stvarno zastrašujuće


Na zapadu su na vreme shvatili da je posedovanje vozacke preka potreba u zivotu I da se voznja uci prvenstveno kroz iskustvo pa su max olaksali dobijanje iste. Dosao sam na polaganje u Cikagu, tvoje je da dodjes sa nekim ko ima auto, ispravan i sa vazecim osiguranjem, testovi laksi I bez trik pitanja, test voznje 10 minuta po okolnim ulicama bez ikakvih koski. 2 sata od dolaska I nekih 30$ kasnije dozvola je u ruci. A mi nauku napravili deci nauku I silne troskove za roditelje za nesto tako jednostavno. Ali zato sistem funkcionise, sve je jednostavno I ima smisla, znakovi ako ne mogu da se objasne slikom lepo se objasni recima, hiljade putokaza. A to da nema iskakanja iz zbunja od strane policije I da imaju pravo da te zaustave samo kada napravis prekrsaj, o tome da I ne govorimo.
(Petar, 23. oktobar 2022 17:41)

LuKa

pre 1 godinu

Da li ce se broj stanovnika smanjiti, hoce.Ti dizes cene a smanjuje ti se broj stanovmika.Imas dijabetes a sibas 30 grama cokolade dnevno.Ovde neko nije u vinklu.

Debeli šef

pre 1 godinu

Odličnih telefona ima za 30k dinara.A što se tiče vozačke obuke treba da košta najmanje 10 miliona dindži.Kod vozača na obuci 70% dozvola je unapred kupljeno.Kod vozačkinja na obuci 70% dozvola je dobijeno dobrovoljnim skidanjem gaćica.Obuka,vožnja i testovi se izvode samo radi forme.Moj najbolji drug je instruktor vožnje već 20 godina,to su njegove reči.Ja lično nemam vozačku niti mi treba i odlično funkcionišem bez kola.

Ihrael

pre 1 godinu

Naravoučenije - odete i kupite dozvolu. Em je komfornije, em je jeftinije. Doduše, kakvo većina stanovnika ove uboge zemlje vozi, izgleda da su i oni kupili dozvole.

Vlada

pre 1 godinu

Skupa vam obuka, a jer znate koliki su troskovi? Grubo izracunato instruktor po casu auto skolu sa porezima i doprinosima izadje 600 dinara. Jer znate da za jedan cas u proseku potrosite 300 dinara goriva. Vec smo na 900 dinara troskova. Ako cas kosta 1500 din (a skupo) 600 dinara ostane autoskoli od vaseg casa. Za taj novac treba kupiti auto, odrzavati ga i jos da se zaradi. Na zalost tesko da tu para ima. Ja licno nikada ne bih kupio nov auto da mi ostane 600 din po casu ili 4800 din na dan, jer je to ne isplativo!

Nenad

pre 1 godinu

Pa toliko i kosta u Nemackoj ako nemas neko pred znanje i moras uzeti normalan broj casova, sa minimalnom brojem casova sa kojim pocetnik ne moze nista nauciti izadje 3000e.
(dada, 24. oktobar 2022 00:21)

Kosta manje, a drugo lakse je nemcu da sa platom od 2500e izdvoji te pare jer mu hrana i odeca kostaju kao u Srbiji nego srbinu da izdvoji sa platom od 500e 1000e za polaganje gde mu plata jedva zakrpi hranu i racune.

trt

pre 1 godinu

Nacin sticanja vozacke dozvole kod nas je predstavljen kao proces gde kupac usluge dobija prakticno i teorijsko znanje o upravljanu vozilom i pravilima saobracaja.....to je ok da dobija bilo sta od gore navedenog sve se na kraju svede na formu i na napamet nauceni pravac voznje i srecu...Cemu casovi u okviru "skole" koje papreno placamo, mnogo ozbiljniji kursevi se polazu preko neta bez i jednog casa...cemu 40 casova voznje nekome ne treba ni jedan nekome treba...omogucite vozacima da sami obucavaju svoju decu ko u normalnom svetu a ako treba i uzimanje casova od instruktora....stvorili su novu nauku od obicnog upravljanja motornim vozilom...jos malo pa ce obuku naplacivati za elektricme trotinete i bicikle. Uvedite u skole poznavanje saobracajnih propisa to je dovoljno za svakog normalnog....a ako neko oce da vozi kamion, autobus....neka placa dozvole za druge kategorije.

Dragan

pre 1 godinu

Realna cena časa ne bi smela da bude iznad 1300 dinara, tj. minimalna bi trebala da bude 1200. sa tom cenom instruktor bi imao minimalnu platu od 75.000 dinara.
(Sinovac, 24. oktobar 2022 08:29)

A sto ne otvoris svoju auto-skolu i naplacujes te pare koje si izracunao? Da li shvatas da si na korak od bogatstva? Imas ceo biznis plan sa kalkulacijama samo da krenes u posao i da ti svane? Sve znas ceo zivot samo nikako da nesto uradis od svog zivota.

Joka

pre 1 godinu

Isto tako je i kvadrat stana u Srbiji 5x skuplji u odnosu na Nemačku, poredeći prosečne plate, pa niko ne kaže da je to pljačka nego dižu kredite kao ludi i zadužuju se do kraja života po nenormalnim cenama!
(Novosadjanin, 24. oktobar 2022 10:11) # Link komentara

To uopste nije tacno, moja sestra je pocetkom godine kupila stan u Minhenu i to podalje od centra, izaslo je oko 500.000e. Takav stan u Beogradu bi je kostao 200.000. Dakle odnos je vrlo priblizan. Za sve ostalo sijemo Nemacku kada se uporedi odnos plate i cena.

Jeremija

pre 1 godinu

"Ako je kružni sa jednom trakom, levi žmigavac signalizira ostalima da sigurno ne nameravaš da se isključiš na prvom isključenju, a ako ti nije uključen ni levi ni desni žmigavac, ostali ne mogu biti sigurni da li se isključuješ ili ne."
(Veliki brat, 24. oktobar 2022 02:27)

==> Signalizira se namera, a ne odsustvo namere. Ili konkretnije, ukoliko se vozilo iskljucuje (namera), daje desni zmigavac (signal ostalim ucesnicima u kruznom toku), a nema zmigavca, vozilo ostaje u Traci... Da ekstrapoliramo logiku komentatora, onda bi u desnoj Traci autoputa bilo korisno da vozaci ukljucen sva cetiri zmigavca, jer (Ili u novo-srpskom "Jel") ostali vozaci "ne mogu biti sigurni da li vozilo ostaje u Traci Ili ne.

IKAR

pre 1 godinu

Moralo bi radi kvaliteta obuke lečka da poskupi. 30 do 50%. Jer bez toga odoše nam svi instruktori u Švedsku, Finsku, Norvešku koji mogu više da plate.

Veliki brat

pre 1 godinu

Ajde ako moze ovaj majstor da objasni kako su drva i ogrev poskupela preko 100%,ajde objasni ako znas.Koji ste vi plackasi i prevaranti...
(pa, 23. oktobar 2022 22:11)

Verovao ili ne, drvo za ogrev se iz Srbije izvozi da pojedine zemlje u EU, mislim uglavnom za Austriju i Nemačku, i zato su cene takve kod nas, ovi veliki trgovci su pokupovali sve po šumama, kad si zadnji put video neki Tamić ili malu Zastavu sa 2-3 metra drva i brojem telefona na velikom kartonu? Nema, u većini šuma je sve kupljeno unapred za 40-50e u "dubećem položaju", jer se tim trgovcima na veliko isplati da toliko plate, plus troškove seče, izvlačenja iz šume i transporta, pošto se većina drveta izveze, a ovde ako se proda po 10-12.000 dinara za kubik, proda se, ako se ne proda, i to malo što je ponuđeno našem tržištu ide za izvoz.


jer vi niste doktori nauka nego često jedne neznalice koje uče polaznike da se u kružnom toku daje levi migavac i vozi u krug!
(Alex, 23. oktobar 2022 21:05)

U kružnom toku stalno menjaš "pravac" kretanja, a žmigavac je samo nepoželjan u kružnom sa više traka kada voziš npr. srednjom trakom, jer ako nastavljaš tom trakom, nije poželjan levi žmigavac. Ako je kružni sa jednom trakom, levi žmigavac signalizira ostalima da sigurno ne nameravaš da se isključiš na prvom isključenju, a ako ti nije uključen ni levi ni desni žmigavac, ostali ne mogu biti sigurni da li se isključuješ ili ne.

dada

pre 1 godinu

To je ekvivalent kao kada bi u Nemackoj polaganje i obuka bili 4000e kada se uporedi odnos prosecne plate i cene obuke. Nevidjena pljacka gradjana je trenutno na delu u svim segmentima a drzava cuti jer joj ocigledno to ne smeta.
(Misko, 23. oktobar 2022 20:42)

Pa toliko i kosta u Nemackoj ako nemas neko pred znanje i moras uzeti normalan broj casova, sa minimalnom brojem casova sa kojim pocetnik ne moze nista nauciti izadje 3000e.

Toza

pre 1 godinu

@Philip Marlowe Slazem se, nisam polagao u Nemackoj ali jesam u Holandiji (sa postojecom srpskom dozvolom koju sam imao 20 godina). I uz sve to je izaslo skoro 2500 evra, a polozio sam iz prva i moralo je barem 6 meseci obuke. I tako kako je to je veoma jevtino. Nisam imao dodatne troskove zbog ponovnog polaganja koji uopste nisu mali (cekanje na novo polaganje, takse, casovi, vreme). Sasvim je realno da obuka i polaganje bude 3000+ evra u proseku, sto uopste nije malo.

Gordana

pre 1 godinu

Mene je i sad po staroj ceni tj upisala sam pre 5 meseci izaslo 100 hiljada tako da mi je sad bas svejedno ja sam svoje zavrsila

Sinovac

pre 1 godinu

@Dragan, 24. oktobar 2022 10:37)
(Komša, 24. oktobar 2022 09:19)

Do pre nekih 15-tak godina bio sam 5 godina menadžer jedne auto škole sa 15 vozila, 20 instruktora i licencama za sve kategorije...Za vreme mog angažovanja promenjen je kompletan vozni park auto-škole, a broj vozila povećan sa 9 na 15.
Kao što vidite u računici nisam uneo ni provizije na polaganje ispita, dodatne časove koje mnogi naplaćuju na "crno" za vozila koja nemaju tahograf,kao ni cene izdavanja raznoraznih potvrda i uverenja, koja se itekako naplaćuju.
Nisam više u tom poslu, jer radim nešto drugo, ali mi je posao itekako poznat, kao i načini poslovanja. Inače su vlasnici auto-škole bili obični instruktori, koji su znali da je najbolji način za uvećanje kapitala poveravanje menadžerskog posla profesionalcu.

Novosadjanin

pre 1 godinu

Isto tako je i kvadrat stana u Srbiji 5x skuplji u odnosu na Nemačku, poredeći prosečne plate, pa niko ne kaže da je to pljačka nego dižu kredite kao ludi i zadužuju se do kraja života po nenormalnim cenama!


To je ekvivalent kao kada bi u Nemackoj polaganje i obuka bili 4000e kada se uporedi odnos prosecne plate i cene obuke. Nevidjena pljacka gradjana je trenutno na delu u svim segmentima a drzava cuti jer joj ocigledno to ne smeta.
(Misko, 23. oktobar 2022 20:42)

IKAR

pre 1 godinu

Moralo bi radi kvaliteta obuke lečka da poskupi. 30 do 50%. Jer bez toga odoše nam svi instruktori u Švedsku, Finsku, Norvešku koji mogu više da plate.

Simke

pre 1 godinu

Dok ne vrate privatne instruktore, zatvore auto škole, i kandidatima ostave da sami uče testove i polažu, a da ih instruktori uče samo vožnji i dalje će mladi ginuti po putevima svaki dan. Školama je interes samo da uzmu pare...
Mene je učio čovek, privatno na fići i stalo mu je bilo da me nauči ...
Kasnije kao student položio sam za instruktora i radio u Signalu... Ja savesno, a mnoge kolege otaljavale posao... Bolelo ih uvo, bila plata, auto nije njihov, samo čekali da se završi čas...
Realno sada bi čas mogao da košta 2.000, 1000 za gorivo i 1000 za instruktora koji bi plaćao porez . 7 kandidata dnevno, dasvim dovoljno za mesečnih 150.000 dinara. A 25 časova je dovoljno da se nauli vožnja... ako baš nisi duduk, a mogu i dopunski...

misko

pre 1 godinu

Ko jos polaze,tutnes pare i kraj price ,dozvola kod tebe u roku 7 dana.Poznajem ljude koji su kupili i cas voze bolje od mnogih,jer su se ispraksali etc,niti jedan prkrsaj i kaznu nemaju

Dragan

pre 1 godinu

Ako vam je skupo vi otvorite auto-skole pa se obogatite. Spas vam je na dohvat ruke sta cekate? Ili samo volite da mlatite ceo zivot gubitnici jedni.

Čedo Malin

pre 1 godinu

Što kukate na cenu obuke. Koliko koštaju teretane, fitnes centri itd. U auto školu idete samo jednom u životu i "dobijate diplomu za rad". Zanimanje-vozač.

Vlada

pre 1 godinu

Skupa vam obuka, a jer znate koliki su troskovi? Grubo izracunato instruktor po casu auto skolu sa porezima i doprinosima izadje 600 dinara. Jer znate da za jedan cas u proseku potrosite 300 dinara goriva. Vec smo na 900 dinara troskova. Ako cas kosta 1500 din (a skupo) 600 dinara ostane autoskoli od vaseg casa. Za taj novac treba kupiti auto, odrzavati ga i jos da se zaradi. Na zalost tesko da tu para ima. Ja licno nikada ne bih kupio nov auto da mi ostane 600 din po casu ili 4800 din na dan, jer je to ne isplativo!

Milan

pre 1 godinu

Nalazimo se u svetskoj inflatornoj spirali, a vi se pitate zašto poskupljuje auto-škola?!
Sada nije vreme za velike izdatke tipa auto-škola, auto, stan i ostalo treba da se ostavi za bolje vreme.

Komša

pre 1 godinu

Covek bukvalno kaze "rastu cene, pa treba I mi da dognemo cene". Bukvalno bi da podignu cene jer im se može.
(T, 23. oktobar 2022 18:58) 

Ili moraju da placaju dažbine a možda i da,zamisli žive od nečega...
Svaki put kada udjes u prodavnicu platiš više i poneseš manje.
Zašto bi svako uskladjivao svoje cene sa troškivima života (inflacijom) a ti i dalje radio za satnicu za koju možeš da kupiš sve manje?
Nije realno.

Kako god - kao da smo ušli u onu spiralu i da jedno poskupljenje gura drugo.
Nisam bas ni siguran da mi i mozemo nesto mnogo da uradimo jer ovo je vestački izazvana kriza svuda.
Na koronu se nadovezao rat u Ukrajini koji je postao izgovor za ovo što mam se desava.

dada

pre 1 godinu

To je ekvivalent kao kada bi u Nemackoj polaganje i obuka bili 4000e kada se uporedi odnos prosecne plate i cene obuke. Nevidjena pljacka gradjana je trenutno na delu u svim segmentima a drzava cuti jer joj ocigledno to ne smeta.
(Misko, 23. oktobar 2022 20:42)

Pa toliko i kosta u Nemackoj ako nemas neko pred znanje i moras uzeti normalan broj casova, sa minimalnom brojem casova sa kojim pocetnik ne moze nista nauciti izadje 3000e.

Alex

pre 1 godinu

Nijr to nikakva škola nego kurs koji traje 2 meseca. Ne može kurs da košta 100 hiljada jer vi niste doktori nauka nego često jedne neznalice koje uče polaznike da se u kružnom toku daje levi migavac i vozi u krug!Pa samo za tu budalaštinu bih vam uzimao licence a kamoli za druge nebuloze. Neznalice jedne!

Veliki brat

pre 1 godinu

Ajde ako moze ovaj majstor da objasni kako su drva i ogrev poskupela preko 100%,ajde objasni ako znas.Koji ste vi plackasi i prevaranti...
(pa, 23. oktobar 2022 22:11)

Verovao ili ne, drvo za ogrev se iz Srbije izvozi da pojedine zemlje u EU, mislim uglavnom za Austriju i Nemačku, i zato su cene takve kod nas, ovi veliki trgovci su pokupovali sve po šumama, kad si zadnji put video neki Tamić ili malu Zastavu sa 2-3 metra drva i brojem telefona na velikom kartonu? Nema, u većini šuma je sve kupljeno unapred za 40-50e u "dubećem položaju", jer se tim trgovcima na veliko isplati da toliko plate, plus troškove seče, izvlačenja iz šume i transporta, pošto se većina drveta izveze, a ovde ako se proda po 10-12.000 dinara za kubik, proda se, ako se ne proda, i to malo što je ponuđeno našem tržištu ide za izvoz.


jer vi niste doktori nauka nego često jedne neznalice koje uče polaznike da se u kružnom toku daje levi migavac i vozi u krug!
(Alex, 23. oktobar 2022 21:05)

U kružnom toku stalno menjaš "pravac" kretanja, a žmigavac je samo nepoželjan u kružnom sa više traka kada voziš npr. srednjom trakom, jer ako nastavljaš tom trakom, nije poželjan levi žmigavac. Ako je kružni sa jednom trakom, levi žmigavac signalizira ostalima da sigurno ne nameravaš da se isključiš na prvom isključenju, a ako ti nije uključen ni levi ni desni žmigavac, ostali ne mogu biti sigurni da li se isključuješ ili ne.

Petar

pre 1 godinu

Na zapadu su na vreme shvatili da je posedovanje vozacke preka potreba u zivotu I da se voznja uci prvenstveno kroz iskustvo pa su max olaksali dobijanje iste. Dosao sam na polaganje u Cikagu, tvoje je da dodjes sa nekim ko ima auto, ispravan i sa vazecim osiguranjem, testovi laksi I bez trik pitanja, test voznje 10 minuta po okolnim ulicama bez ikakvih koski. 2 sata od dolaska I nekih 30$ kasnije dozvola je u ruci. A mi nauku napravili deci nauku I silne troskove za roditelje za nesto tako jednostavno. Ali zato sistem funkcionise, sve je jednostavno I ima smisla, znakovi ako ne mogu da se objasne slikom lepo se objasni recima, hiljade putokaza. A to da nema iskakanja iz zbunja od strane policije I da imaju pravo da te zaustave samo kada napravis prekrsaj, o tome da I ne govorimo.

Kosta

pre 1 godinu

Ja sve telefone uzimam uz paket za 1 dinar....Eto vam predlog, uz dozvolu dodelite i neko vozilo za 1 dinar . Jeftinija dozvola, manje vozilo i obrnuto. Fer, zar ne?

Hmm

pre 1 godinu

Samo ću reći hahaahahah. Kada sam ja polagao, bilo je 250 maraka, većina tih vozača je bolja od ovih sto idu pola godine i plaćaju 1k eur, pa zašto onda poskupljuje? Gde je kvalitet? Video sam Lamborghini u BG sa L oznakom, jel to zato što vlasnicima škola loše ide? Na robiju sve političare poslednjih 30 godina, banda korumpirana koja je načinila VELEIZDAJU naroda!

misko

pre 1 godinu

Ko jos polaze,tutnes pare i kraj price ,dozvola kod tebe u roku 7 dana.Poznajem ljude koji su kupili i cas voze bolje od mnogih,jer su se ispraksali etc,niti jedan prkrsaj i kaznu nemaju

Lola

pre 1 godinu

Ja imam 32 godine a do sada nisam potrosio 100k na telefone sve ukupno.
(Aleksandar, 23. oktobar 2022 16:35)

Skoro 40,od 3210 do sad nije bilo preko 1500e sa sve ovim Caomijem

Ilija

pre 1 godinu

Mobilni telefon košta 40-60000 din. Za te pare se dobije sve što vam treba. Tako treba da bude i sa vozačkom dozvolom. kome treba da vozi formulu 1 neka plaća više.

i to vam je tako

pre 1 godinu

Ne razumem poentu nekih prozivodjaca kod svih ovih "opravdanih" poskupljenja.

Milsim, neko sad umesto 500 dinara, kilo kajmaka naplacuje 1500 dinara, wtf ?!

Mozes da stavis i 55.000 niko ti nece kupiti i kraj

Misko

pre 1 godinu

To je ekvivalent kao kada bi u Nemackoj polaganje i obuka bili 4000e kada se uporedi odnos prosecne plate i cene obuke. Nevidjena pljacka gradjana je trenutno na delu u svim segmentima a drzava cuti jer joj ocigledno to ne smeta.

Debeli šef

pre 1 godinu

Odličnih telefona ima za 30k dinara.A što se tiče vozačke obuke treba da košta najmanje 10 miliona dindži.Kod vozača na obuci 70% dozvola je unapred kupljeno.Kod vozačkinja na obuci 70% dozvola je dobijeno dobrovoljnim skidanjem gaćica.Obuka,vožnja i testovi se izvode samo radi forme.Moj najbolji drug je instruktor vožnje već 20 godina,to su njegove reči.Ja lično nemam vozačku niti mi treba i odlično funkcionišem bez kola.

pera

pre 1 godinu

Skupa vam obuka, a jer znate koliki su troskovi? Grubo izracunato instruktor po casu auto skolu sa porezima i doprinosima izadje 600 dinara. Jer znate da za jedan cas u proseku potrosite 300 dinara goriva. Vec smo na 900 dinara troskova. Ako cas kosta 1500 din (a skupo) 600 dinara ostane autoskoli od vaseg casa. Za taj novac treba kupiti auto, odrzavati ga i jos da se zaradi. Na zalost tesko da tu para ima. Ja licno nikada ne bih kupio nov auto da mi ostane 600 din po casu ili 4800 din na dan, jer je to ne isplativo!
(Vlada, 23. oktobar 2022 21:58)
kad se postavlja pitanje pise se jel a ne jer. I pise ne neisplativo. Pa neke treba u osnovnu skolu poslati a ne u autoskolu

Sinovac

pre 1 godinu

Skupa vam obuka, a jer znate koliki su troskovi? Grubo izracunato instruktor po casu auto skolu sa porezima i doprinosima izadje 600 dinara. Jer znate da za jedan cas u proseku potrosite 300 dinara goriva. Vec smo na 900 dinara troskova. Ako cas kosta 1500 din (a skupo) 600 dinara ostane autoskoli od vaseg casa. Za taj novac treba kupiti auto, odrzavati ga i jos da se zaradi. Na zalost tesko da tu para ima. Ja licno nikada ne bih kupio nov auto da mi ostane 600 din po casu ili 4800 din na dan, jer je to ne isplativo!
(Vlada, 23. oktobar 2022 21:58)

Loša ti je računica. Instruktor košta 700 dinara po času, gorivo 200 dinara, a ako ti ostane 40€ dnevno, to je na godišnjem nivou minimum 12000€ po autu, tj. auto za 5 godina donese 60.000, kada je vreme za promenu vozila. Prodajom automobila pokrivaš sva ulaganja u vozilo za 5 godine, što znači da školi po autu ostaje 1000€ bruto svakog meseca. Ako 2 instruktora dele auto, onda je zarada duplo veća.
Realna cena časa ne bi smela da bude iznad 1300 dinara, tj. minimalna bi trebala da bude 1200. sa tom cenom instruktor bi imao minimalnu platu od 75.000 dinara.

pa

pre 1 godinu

Au,kakve izjave.Neverovatno.Jos poredjenje telefona?
Kakve veze u zivotu ima vrednost telefona sa bilo cim?
Vecina kupuje telefon do 20 hiljada dinara,kazem vecina.Kupuju ljudi i skuplje,ali kakve to veze ima sa cenom polaganja voznje?
Ajde ako moze ovaj majstor da objasni kako su drva i ogrev poskupela preko 100%,ajde objasni ako znas.Koji ste vi plackasi i prevaranti...
Koja sam budala ma budaletina bio kad sam mogao pre 20 godina da odem za Kanadu,i ne ode.Muka mi je od svega.

Novosadjanin

pre 1 godinu

Prema podacima FHWA, u Americi godišnje u saobraćaju pogine 40.000 ljudi, što je po broju stanovnika duplo više nego kod nas. Sa onakvom putnom mrežom to je stvarno zastrašujuće


Na zapadu su na vreme shvatili da je posedovanje vozacke preka potreba u zivotu I da se voznja uci prvenstveno kroz iskustvo pa su max olaksali dobijanje iste. Dosao sam na polaganje u Cikagu, tvoje je da dodjes sa nekim ko ima auto, ispravan i sa vazecim osiguranjem, testovi laksi I bez trik pitanja, test voznje 10 minuta po okolnim ulicama bez ikakvih koski. 2 sata od dolaska I nekih 30$ kasnije dozvola je u ruci. A mi nauku napravili deci nauku I silne troskove za roditelje za nesto tako jednostavno. Ali zato sistem funkcionise, sve je jednostavno I ima smisla, znakovi ako ne mogu da se objasne slikom lepo se objasni recima, hiljade putokaza. A to da nema iskakanja iz zbunja od strane policije I da imaju pravo da te zaustave samo kada napravis prekrsaj, o tome da I ne govorimo.
(Petar, 23. oktobar 2022 17:41)

Novosadjanin

pre 1 godinu

Isto tako je i kvadrat stana u Srbiji 5x skuplji u odnosu na Nemačku, poredeći prosečne plate, pa niko ne kaže da je to pljačka nego dižu kredite kao ludi i zadužuju se do kraja života po nenormalnim cenama!


To je ekvivalent kao kada bi u Nemackoj polaganje i obuka bili 4000e kada se uporedi odnos prosecne plate i cene obuke. Nevidjena pljacka gradjana je trenutno na delu u svim segmentima a drzava cuti jer joj ocigledno to ne smeta.
(Misko, 23. oktobar 2022 20:42)

Philip Marlowe

pre 1 godinu

To je ekvivalent kao kada bi u Nemackoj polaganje i obuka bili 4000e kada se uporedi odnos prosecne plate i cene obuke. Nevidjena pljacka gradjana je trenutno na delu u svim segmentima a drzava cuti jer joj ocigledno to ne smeta.
(Misko, 23. oktobar 2022 20:42)

Pa toliko i kosta u Nemackoj ako nemas neko pred znanje i moras uzeti normalan broj casova, sa minimalnom brojem casova sa kojim pocetnik ne moze nista nauciti izadje 3000e.
(dada, 24. oktobar 2022 00:21)

Nabili ste coveku minuse, a potpuno je u pravu.
Polozio sam pre dva meseca u Minhenu. Na kraju sam izasao na 3800€.
Imao sam minimalan broj casova, ali sam prvi put pao na praksi, sto je znacilo dodatnih 500€. Znaci, da sam polozio iz prve sa malim brojem casova izasao bih na 3300€.

Dragan

pre 1 godinu

Realna cena časa ne bi smela da bude iznad 1300 dinara, tj. minimalna bi trebala da bude 1200. sa tom cenom instruktor bi imao minimalnu platu od 75.000 dinara.
(Sinovac, 24. oktobar 2022 08:29)

A sto ne otvoris svoju auto-skolu i naplacujes te pare koje si izracunao? Da li shvatas da si na korak od bogatstva? Imas ceo biznis plan sa kalkulacijama samo da krenes u posao i da ti svane? Sve znas ceo zivot samo nikako da nesto uradis od svog zivota.

Crinius

pre 1 godinu

"Mobilni telefon koji svako ima košta otprilike toliko, a obuka je nešto što se odradi sada za ceo život", smatra ovaj instruktor.


Šta priča bre ovaj tip? Svako ima telefon od 100k rsd? Nisam siguran da živimo u istoj državi, ili je lik extremno bahat i bezobrazan!
Nema....danas je sve dozvoljeno...uh!!!

ls

pre 1 godinu

U Novom Sadu se u auto školama vozi Golf 8 i Opel Moka. To su automobili koji koštaju preko 20.000 evra.
(Široko, 23. oktobar 2022 19:33)

Kakve su cene polaganja mogli bi i Majbaha da ubace komotno.

dragioki

pre 1 godinu

neka cena i način sticanje dozvole bude kao SAD da nema agencija za saobraćaj da vidim šta bi radili saob. inž. koje niko u svetu ne školuje.

Toza

pre 1 godinu

@Philip Marlowe Slazem se, nisam polagao u Nemackoj ali jesam u Holandiji (sa postojecom srpskom dozvolom koju sam imao 20 godina). I uz sve to je izaslo skoro 2500 evra, a polozio sam iz prva i moralo je barem 6 meseci obuke. I tako kako je to je veoma jevtino. Nisam imao dodatne troskove zbog ponovnog polaganja koji uopste nisu mali (cekanje na novo polaganje, takse, casovi, vreme). Sasvim je realno da obuka i polaganje bude 3000+ evra u proseku, sto uopste nije malo.

Simke

pre 1 godinu

Dok ne vrate privatne instruktore, zatvore auto škole, i kandidatima ostave da sami uče testove i polažu, a da ih instruktori uče samo vožnji i dalje će mladi ginuti po putevima svaki dan. Školama je interes samo da uzmu pare...
Mene je učio čovek, privatno na fići i stalo mu je bilo da me nauči ...
Kasnije kao student položio sam za instruktora i radio u Signalu... Ja savesno, a mnoge kolege otaljavale posao... Bolelo ih uvo, bila plata, auto nije njihov, samo čekali da se završi čas...
Realno sada bi čas mogao da košta 2.000, 1000 za gorivo i 1000 za instruktora koji bi plaćao porez . 7 kandidata dnevno, dasvim dovoljno za mesečnih 150.000 dinara. A 25 časova je dovoljno da se nauli vožnja... ako baš nisi duduk, a mogu i dopunski...

Ihrael

pre 1 godinu

Naravoučenije - odete i kupite dozvolu. Em je komfornije, em je jeftinije. Doduše, kakvo većina stanovnika ove uboge zemlje vozi, izgleda da su i oni kupili dozvole.

Joka

pre 1 godinu

Isto tako je i kvadrat stana u Srbiji 5x skuplji u odnosu na Nemačku, poredeći prosečne plate, pa niko ne kaže da je to pljačka nego dižu kredite kao ludi i zadužuju se do kraja života po nenormalnim cenama!
(Novosadjanin, 24. oktobar 2022 10:11) # Link komentara

To uopste nije tacno, moja sestra je pocetkom godine kupila stan u Minhenu i to podalje od centra, izaslo je oko 500.000e. Takav stan u Beogradu bi je kostao 200.000. Dakle odnos je vrlo priblizan. Za sve ostalo sijemo Nemacku kada se uporedi odnos plate i cena.

kole

pre 1 godinu

Organizovali su obuku tako da samo jaki igraci mogu da imaju skolu, a ti igraci su pogadjate, clanovi biblioteke. Tako je i sa tehnickim pregledima, sa upravnicima po zgradama i vecina drugih stvari. Skola se ne bira da se nauci voznja, nego da skola ima veze u policiji i da kanditati poloze u max drugom pokusaju. Vise puta sam navodio genijalni svedski model, gde imate odredjeni broj casova, polozite teoriju, a onda stavite na zadnji kraj auta veliku tablu koja obelezava pocetnika u saobracaju i vozite uz nekoga ko ima dozvolu. Vozite tako dok god ne procenite da ste spremni za polaganje, a neki tako predju i po 10.000km. Pri tom sve vreme voze po propisima jer i najmanja greska im onemogucava polaganje, pa veoma paze. Tako nauce da postuju propise i naviknu na pristojnu voznju.

IKAR

pre 1 godinu

Moralo bi radi kvaliteta obuke lečka da poskupi. 30 do 50%. Jer bez toga odoše nam svi instruktori u Švedsku, Finsku, Norvešku koji mogu više da plate.

Gordana

pre 1 godinu

Mene je i sad po staroj ceni tj upisala sam pre 5 meseci izaslo 100 hiljada tako da mi je sad bas svejedno ja sam svoje zavrsila

Veliki brat

pre 1 godinu

"Mobilni telefon koji svako ima košta otprilike toliko, a obuka je nešto što se odradi sada za ceo život", smatra ovaj instruktor.

Dobro, koliko tek neki plaćaju telefone ili laptopove u SAD, pa zašto tamo trošak do vozačke nije npr. 5000 dolara?


Covek bukvalno kaze "rastu cene, pa treba I mi da dognemo cene". Bukvalno bi da podignu cene jer im se može.
(T, 23. oktobar 2022 18:58)

Ili moraju da placaju dažbine a možda i da,zamisli žive od nečega...
(Komša, 23. oktobar 2022 20:12)

Od čega žive u SAD oni kod kojih se polaže za vozačku?



Sto vise cene obuke,vise mrtvih po drumovima!🙄
(Zoc, 23. oktobar 2022 21:00)

Pa, kad plate toliko, neki misle da su dobili dozvolu za koju ne važe saobraćajni propisi niti zakoni fizike!



Što kukate na cenu obuke. Koliko koštaju teretane, fitnes centri itd. U auto školu idete samo jednom u životu i "dobijate diplomu za rad". Zanimanje-vozač.
(Čedo Malin, 23. oktobar 2022 21:45)

I u SAD idu u teretane i na fitnes, pa svi troškovi zaključno sa polaganjem koštaju tipa 300 dolara, samo polaganje košta oko 50 dolara. A tamo instruktor može da ti bude i neko od roditelja. Ali, tako je to kod "glupih amerikanaca", koji nisu tako pametni kao mi...


Dosao sam na polaganje u Cikagu... 2 sata od dolaska I nekih 30$ kasnije dozvola je u ruci. A mi nauku napravili...
(Petar, 23. oktobar 2022 17:41)

Kod nas svaka autoškola mora da ima zaposlenog sa diplomom Saobraćajnog fakulteta - šta on tamo radi je enigma!

Veliki brat

pre 1 godinu

U Novom Sadu se u auto školama vozi Golf 8 i Opel Moka. To su automobili koji koštaju preko 20.000 evra.
(Široko, 23. oktobar 2022 19:33)

Nekad je postojao samo Crveni Signal i svi su polagali na Jugu. Sa 100 autoškola, "konkurencija", a cene nikad veće.
A šta bi sad falilo da svi polažu na Dačiji Logan ili Fiatu 500L?

XXX

pre 1 godinu

USA (California) polaganje $30. Klinci (maloletnici) su u obavezi da imaju 10 časova vožnje (oko $400 u ovom momentu), odrasli ne. Za predhodno pomenutih $30 polažeš dok ne položiš. Polaganje se svodi na ovo: kreni, skreni ovde, promeni traku, zaustavi se paralelno sa ivičnjakom i vozi 5 m u rikverc, vrati se odakle si krenuo, naravno uz navodjenje osobe sa kolom polažeš). Da ima mnogo onih koji ne znaju da voze, ima, ali verovatno ništa bolje nije u Srbiji i pored tolike “škole” i klepanja po novčaniku.

trt

pre 1 godinu

Nacin sticanja vozacke dozvole kod nas je predstavljen kao proces gde kupac usluge dobija prakticno i teorijsko znanje o upravljanu vozilom i pravilima saobracaja.....to je ok da dobija bilo sta od gore navedenog sve se na kraju svede na formu i na napamet nauceni pravac voznje i srecu...Cemu casovi u okviru "skole" koje papreno placamo, mnogo ozbiljniji kursevi se polazu preko neta bez i jednog casa...cemu 40 casova voznje nekome ne treba ni jedan nekome treba...omogucite vozacima da sami obucavaju svoju decu ko u normalnom svetu a ako treba i uzimanje casova od instruktora....stvorili su novu nauku od obicnog upravljanja motornim vozilom...jos malo pa ce obuku naplacivati za elektricme trotinete i bicikle. Uvedite u skole poznavanje saobracajnih propisa to je dovoljno za svakog normalnog....a ako neko oce da vozi kamion, autobus....neka placa dozvole za druge kategorije.

Aleksandar

pre 1 godinu

Bitno je cenu podici. Ali zato polaznik auto skole bira da li ce uciti kretanje pod rucnom ili vagu. Eeeeeeeejjjjjjjjj instruktori, on bira. Sta bre bira, ko daje instruktoru i novom vozacu pravo da ista bira, Postoje pravila, a njih treba postovati gospodo instruktori i vlasnici skola. Moj sin upravo polozio, otisao na parking, a on rucnu ne zna da spusti, a kamoli cemu ona sluzi. Tako da posle izdvojenih 80.000 din koje kazete da su malo. Ja moram da nadoknadim vase ne znanje i ne ucenje. Pa gde je posle toga ponasanje u saobracaju, znakovi itd. Pa za sta i kome placamo tolike pare, da bi nove vozace sve ponovo ucili i kako treba. Sta placamo, porez na budale ocigledno.

LuKa

pre 1 godinu

Oni misle da ce imati isti broj polagaca za vozacki bez obzira kolika je cena.I da cene mogu da se dizu bez ogranicenja.Pre nekog vremena punjena bela veselica je kostala 270 dinara, a sad je otisla na 420 dinara.A kila svezih svinjskih snicli 650 dinara.Znas kad cu opet da kupim punjenu.Nikad.Pa ti sad dizi cenu dalje.

IKAR

pre 1 godinu

Moralo bi radi kvaliteta obuke lečka da poskupi. 30 do 50%. Jer bez toga odoše nam svi instruktori u Švedsku, Finsku, Norvešku koji mogu više da plate.

Boki

pre 1 godinu

"Mobilni telefon koji svako ima košta otprilike toliko, a obuka je nešto što se odradi sada za ceo život", smatra ovaj instruktor."

Godina na fakultetu kosta tolko. &oce neko da mi kaze da je ucenje u auto skoli vise vredi nego znanje profesora ii asistenata koje uce studente? Pa u Americi se samo polaganje placa 20 dolara...sramota

Uh

pre 1 godinu

Opusteno, ni do sad nismo imala za obuku pa cemo nastaviti da koristimo javni gradski prevoz i nastavicemo da trpimo zlostavljanje u njemu, nista strasno. Bitno da cemo da placamo karte kako bi se budzet napunio.
I sad mi pade na pamet, jel izdaju oni fiskalne racune? Kako to ide kod auto skola?

Bukač

pre 1 godinu

... nije loše da angencije počnu da razmišljaju o polaganju ispita u inostransvu gde je duplo jeftinije a potom se lako prevede dozvola.

Mile

pre 1 godinu

Kako obucavate buduce vozace,i to kako im dajete dozvole,koliko god da kosta nista be valja. Menjanje pravca kretanja bez pokazivaca ili migavaca,ne postovanje prvenstva prolaza,jedan idiot mi je pokazivao pistolj jer on ima " prednost,"na oesackom prelazu ne staju,najvise to rade zene,beskrupulozno " gaze, " pesake na pesackom prelazu ne staju u opste. Ja bi svim auto- skolama zabranio da obucavaju buduce vozace,jer kako ovi posle voze...opasnost po bezbednost i zivot ostalih ucesnika saobracaja...

petar markovic

pre 1 godinu

Mobilni telefon košta 40-60000 din. Za te pare se dobije sve što vam treba. Tako treba da bude i sa vozačkom dozvolom. kome treba da vozi formulu 1 neka plaća više.
(Ilija, 23. oktobar 2022 19:17)

Verovao ili ne ima da se kupi dobar mobilni i za manje od 40 hiljada

Nenad

pre 1 godinu

Pa toliko i kosta u Nemackoj ako nemas neko pred znanje i moras uzeti normalan broj casova, sa minimalnom brojem casova sa kojim pocetnik ne moze nista nauciti izadje 3000e.
(dada, 24. oktobar 2022 00:21)

Kosta manje, a drugo lakse je nemcu da sa platom od 2500e izdvoji te pare jer mu hrana i odeca kostaju kao u Srbiji nego srbinu da izdvoji sa platom od 500e 1000e za polaganje gde mu plata jedva zakrpi hranu i racune.

Komša

pre 1 godinu

@sinovac

Postoji gomila troškova koje nisi uzeo u obzir.
Davno sam polagao ali rekao bih da svaka auto škola ima i troskove prostora za nastavu i polaganje testa.Dalje,troskovi poslovnog prostora (kancelarija) pa onda održavanje vozila - zamisli vozilo koje dnevno aka desetak početnika.
Pa ta plata od 70000 ima i neke doprinose.Pa pored instruktora sigurno ima još plata- dve...Ne znam kako stoje sa poligonima ali kapiram da i tu postoji neka naknada...
To je samo ono što sam se setio sada - neki vlasnik auto - škole bi ti verovatno preciznije izneo troškove.

I jos nešto,Kada god neko ko se nikada nije upustio u privatan posao pravi planove on pravi istu grešku - računa da ce posao ići kao podmazan,da ce promet biti 100% kapaciteta.
U stvarnosti to bas ne bude tako. Šta god da radiš.
Svaki sitni zanatlija je svestan toga - ide,ide pa stane ,pa sve u krug.

Nije malo 100 hiljada dinara za polaganje tako da se ljudi bas nece "tuci da stignu na red" da uplate...

Jeremija

pre 1 godinu

"Ako je kružni sa jednom trakom, levi žmigavac signalizira ostalima da sigurno ne nameravaš da se isključiš na prvom isključenju, a ako ti nije uključen ni levi ni desni žmigavac, ostali ne mogu biti sigurni da li se isključuješ ili ne."
(Veliki brat, 24. oktobar 2022 02:27)

==> Signalizira se namera, a ne odsustvo namere. Ili konkretnije, ukoliko se vozilo iskljucuje (namera), daje desni zmigavac (signal ostalim ucesnicima u kruznom toku), a nema zmigavca, vozilo ostaje u Traci... Da ekstrapoliramo logiku komentatora, onda bi u desnoj Traci autoputa bilo korisno da vozaci ukljucen sva cetiri zmigavca, jer (Ili u novo-srpskom "Jel") ostali vozaci "ne mogu biti sigurni da li vozilo ostaje u Traci Ili ne.

mr

pre 1 godinu

U Novom Sadu se u auto školama vozi Golf 8 i Opel Moka. To su automobili koji koštaju preko 20.000 evra.
(Široko, 23. oktobar 2022 19:33)

Nekad je postojao samo Crveni Signal i svi su polagali na Jugu. Sa 100 autoškola, "konkurencija", a cene nikad veće.
A šta bi sad falilo da svi polažu na Dačiji Logan ili Fiatu 500L?
(Veliki brat, 24. oktobar 2022 02:27)

Пре пар година сам возио југића од фирме. Сео сам у југића први пут после 25 година. Колико код нас људи немају појма да возе, тек видиш када седиш у некој канти. Пуно нових возача, пуно возача са стране, углавном скоро сви са мало километара. Ладно гледам како саобраћајац регулише саобраћај на кружном току, и девојка мртва ладна пролази испод његове испружене руке и улеће у хаос, овај у шоку, не може да верује да неко пролази поред њега. Џаба све обуке, када немају појма. Да ли их лоше уче, или ови полажу тек онако те испите, немам појма, али видим да никад више лоших возача на улицама.

LuKa

pre 1 godinu

Da li ce se broj stanovnika smanjiti, hoce.Ti dizes cene a smanjuje ti se broj stanovmika.Imas dijabetes a sibas 30 grama cokolade dnevno.Ovde neko nije u vinklu.

Mika

pre 1 godinu

Samo se razgovara o ceni. A to sto ove obuke nista ne valjaju i veoma su povrsne, nema veze. Ove obuke obuhvataju samo osnovnu tehniku voznje i poznavanje saobracajnih znakova i pravila. A potpuno izostaje na primer objasnjavanje potencijalno opasnih situacija- sto je veoma vazno , kultura ponasanja u saobracaju, opasnosti voznje pod dejstvom alkohola i narkotika, opasnost bahate voznje i td. Ozbiljnijom i pametnijom obukom bi se sigurno smanjio broj smrtnih slucajeva posebno kod mladih vozaca.

Sinovac

pre 1 godinu

@Dragan, 24. oktobar 2022 10:37)
(Komša, 24. oktobar 2022 09:19)

Do pre nekih 15-tak godina bio sam 5 godina menadžer jedne auto škole sa 15 vozila, 20 instruktora i licencama za sve kategorije...Za vreme mog angažovanja promenjen je kompletan vozni park auto-škole, a broj vozila povećan sa 9 na 15.
Kao što vidite u računici nisam uneo ni provizije na polaganje ispita, dodatne časove koje mnogi naplaćuju na "crno" za vozila koja nemaju tahograf,kao ni cene izdavanja raznoraznih potvrda i uverenja, koja se itekako naplaćuju.
Nisam više u tom poslu, jer radim nešto drugo, ali mi je posao itekako poznat, kao i načini poslovanja. Inače su vlasnici auto-škole bili obični instruktori, koji su znali da je najbolji način za uvećanje kapitala poveravanje menadžerskog posla profesionalcu.