Miki
pre 4 godine
Koliko su dugotrajne baterije i jeftina reparacija govori podatak da se el automobili stari 3-6 g prodaju za trecinu cijene novog, tihi jesu ostalo???
Petak, 10.12.2021.
16:01
IMAGE SOURCE
pre 4 godine
Koliko su dugotrajne baterije i jeftina reparacija govori podatak da se el automobili stari 3-6 g prodaju za trecinu cijene novog, tihi jesu ostalo???
pre 4 godine
Golf ID elektrik kod nas 29000€ isti takav golf na benzin 17000 za 5 god vožnje nemožeš potrošiti tu razliku para da neznam kolko da se voziš. Više sam za hybrid rešenje jednostavno električno vozilo i struja bez sus motora nekako riskantno jedino ko je električar pa se razume 🤣
pre 4 godine
Čitajući komentare vidim da većina nikad nije sela u auto sa baterijom. Da ne pričam o tome da su to sve automatci, odličan za vožnju, tih i ...Elem, svaka baterija može da se reparira za 300-400 eur i dobiješ garanciju 100.000km i to kod nas u Srbiji. Tako gospodo dizelaši i ostali nepišite stvari o kojima nemate pojma
pre 4 godine
TNG - gorivo prošlosti i gorivo budućnosti ! SUS motor ns TNG, to je "u metu"! Ali, ko nema vajdu od toga, da čjjem?!
pre 4 godine
e-C4 je katastrofa po hladnom vremenu. 150km domet sa slabijom baterijom, a puni se trista godina.
pre 4 godine
Korporacije najvece pare zarade u ekspolataciji automobila koje prodaju kroz rez. delove, servise i ostalo. Elektro automobili su sad hit, ali ji oni nece biti za dzabe. Taman kada im se cena smanji, nametnuce se neke nove dazbine u eksploataciji.
pre 4 godine
Ko se iole razume u tehnologiju današnjih baterija zna da je ovo velika šarena laza.
pre 4 godine
Па сваки аутомобил троши више него што фабрика каже.
Свака част Дачији.
pre 4 godine
Ja sam mojim električnim leti prebacujem kilometrazu po punjenju i do 15%. Zimi je već druga priča i pad ide i do 30% manje predjene kilometraže. Zima utiče, ali po mom iskustvu vetar i kiša su ubistvo za električni auto. U Norveskoj je garancija na baterije 8 godina ili 150 hiljada kilometara.
pre 4 godine
Ti el. automobili su toliko pre...avanje da boli. Nekome odgovara taj trend i ajmo malo o čistom vazduhu... Uf!
pre 4 godine
Podaci o potrosnji su samo okvirna informacija i imaju smisla samo za poredjenje dva modela i to samo ako su testirani pod potpuno identicnim racunarski kontrolisanim fabrickim uslovima na pokretnoj traci, a ne na putu. Milion faktora uticu na potrosnju, covek moze dva puta da vozi do iste lokacije, i koliko god se trudio da isto vozi, potrosnja ce opet razlikovati. Te razlike su kod elektricnih automobila jos vece, jer ni kvalitet svake baterije nije potpuno isti jos kad izadje iz fabrike, iako je model identican.
pre 4 godine
Симпатична су то аута али никад га не бих купио. Иначе кад преузму примат ЕВ онда ће поскупети струја.
pre 4 godine
STOP dehumanizaciji planete.
pre 4 godine
Pa koji auto benzinac ili dizel troši goriva kolko piše u katalogu! NIJEDAN!
(D.R, 11. decembar 2021 09:30)
Toyota corolla e12 1.6 vvti, kataloski kombinovana voznja 6,5 litara, trenutno na bordu pokazuje 6,1 litru.
pre 4 godine
STOP dehumanizaciji planete.
pre 4 godine
[Ime] Aleksandar Popovic
[Mobilni] +381631933447- elektricar moj
Obo du vozila. do 30.000 eur.
pre 4 godine
@Stena Mile
I šta reći. Ljudi vodonik je budućnost. Ne zanosite se baterijama.
(Stena Mile, 11. decembar 2021 09:39)
A kako se dolazi do vodonika?
Pomoću struje i to dosta struje.
pre 4 godine
Ovi što "neće" da kupe električni automobil dok ne bude ovo ili ono, ne moraju, niko ih ne tera. Ni početkom dvadesetog veka skoro nigde nije bilo pumpi za gorivo, automobili nisu mogli da pređu ni 50 kilometara pa su automobili opstali, a konji nestali.
Za deset godina od sada, automobili sa SUS motorima će biti retkost i izopšteni iz društva.
Progres nikada nije nosila većina, nego osvešćena manjina. Kao što su nestala zaprežna vozila i parne mašine, nestaće sigurno i SUS motori i to veoma brzo.
(Dragan EV, 11. decembar 2021 13:19)
Dragane, ovaj video je pravljen za ljude poput tebe:
https://www.youtube.com/watch?v=PLxPAwIeL0w
pre 4 godine
Sve je to jos u pelenama!
pre 4 godine
Dizel je majka bio i osto.
pre 4 godine
El vozila su samo prelazno resenje u pokusaju dok ne usavrse vozila na vodonik.
(Aki, 11. decembar 2021 18:48)
Ne znam koliko pratiš, ali čak i Japanci koji su najviše i najduže eksperimentisali sa vodonikom (zbog brodova, ne zbog automobila), sve više dižu ruke i prelaze na perspektivniji amonijak i/ili hidrazin. Pisao sam ovde i o prednostima i o nedostacima, da ne ponavljam.
Vodonik je oduvek bio ćorsokak. Njega su medijski forsirale naftne kompanije, čak ne verujući u perspektivnost, nego zato što se istraživanja subvencioniraju iz istih državnih "zelenih fondova". Forsirali su ga baš zato što su znali da nema perspektivu. Ima napretka u efikasnijim gorivnim ćelijama, ali je opet manji od napretka na polju kapaciteta i cene baterija. Što su istraživanja intenzivnija, ta razlika je sve veća. Niko to bolje ne uviđa baš od Japanaca koji su sa vodonikom praktično tamo gde su bili i kad su počeli. Ako se amonijak pokaže kao isplativa alternativa (bar za brodove), i oni će završiti tu avanturu sa vodonikom. Kako sada stoje stvari, automobili na vodonik su verovatni koliko i na vodu. Tojest, nisu naročito.
Šanse da se dogodi nekakav "quantum leap" u nauci i tehnici koji bi se reflektovao samo na vodonik su apsolutno nikakve. Nikada se neki takav izolovani napredak u nauci i tehnici nije ni dešavao; nisu ni baterijski automobili uskrsnuli zbog automobilske, nego zbog potreba elektronske industrije. A ona baš nimalo nije zainteresovana za vodonik.
pre 4 godine
@U pravu su skeptici. EV su samo za po gradu i malo okolo. Ali PHEV su zato i za po gradu (na struju) i za duža putovanja (na benzin). Noviji PHEV na struju mogu da pređu i po 70 km, što je za dnevno kretanje po gradu sasvim ok, s tim da se puni svake noći po 4x jeftinijoj struji.
(Đurica, 11. decembar 2021 20:33)
Na duzim putovanjima dolazi do dosta veće potrošnje benzina kod jeftinijih gradskih automobila jer kombinacije npr 90 HP benzinac + 50 HP električni se manjifestuje kroz slab benzinski motor za auto put i ako hoces 130 km/h sa punim kolima duplirace potrošnju.
pre 4 godine
Smece a ne auto
pre 4 godine
Samo dizel i 6 cilindara. A ovi eko-prdeži mogu da ga duvaju u polučučnju...
pre 4 godine
Razlika između zapreznih i autonomnih vozila ne može da se poredi sa razlikom između ev i sus vozila. U prvom slučaju razlikuju se koncepti vozila a u drugom vrsta pogonskog goriva.
(Gulliver, 11. decembar 2021 19:00)
Razlika ove nove revolucije je mnogo veća i značajnija. Prelaskom sa konja na naftu nije se drastično menjala putna infrastruktura, nešto su prilagođene podloge (na primer asfalt), ali putevi su uglavnom gde su bili, bilo da su prošireni ili zakomplikovani zbog većih brzina.
Baterijska el. vozila su JEDINA individualna prevozna sredstva ikada za čiji pogon nije potreban kiseonik. Konji i naftni motori imaju mnogo više sličnosti nego što se to čini. Razmišljaj ovako: da li bi uopšte postojali tuneli za vozove dugi nekoliko kilometara, kad ne bi postojali električni vozovi? Mogu takvim tunelima i dizel lokomotive, naravno, ali samo ako iza lokomotive nema nikoga naviknutog da diše.
Do sada nije bilo moguće ili isplativo praviti takve tunele za automobile. Sa električnim, prvi put u istoriji gradova, većina saobraćaja bi mogla da se odvija ispod zemlje, sa "ukrštanjima" trasa u nekoliko nivoa bez povećanja troškova izgradnje.
Zatim automatizacija. Od upravljanja saobraćajem do upravljanja samim vozilima. To nizgled ne mora da bude samo sa el.automobilima, ali praktično je neminovno. Automatizovati ove na naftu je kao i one na travu i seno, teško do nemoguće.
Nisu ljudi ni prešli sa konja na automobile, nego s konja na magarca, samo nisu toga svesni.
pre 4 godine
Naravno, kada testove vrše konji a ne fabrika!
pre 4 godine
@U pravu su skeptici. EV su samo za po gradu i malo okolo. Ali PHEV su zato i za po gradu (na struju) i za duža putovanja (na benzin). Noviji PHEV na struju mogu da pređu i po 70 km, što je za dnevno kretanje po gradu sasvim ok, s tim da se puni svake noći po 4x jeftinijoj struji.
(Đurica, 11. decembar 2021 20:33)
Samo sto PHEV u realnosti na duzim putovanjima trose vise goriva nego ekvivalenti sa SUS motorima, zbog svoje tezine.
pre 4 godine
Da li postoje vojna borbena vozila na el energiju ? Kad se setimo bombardovanja i Nato udara na el mrežu ...u slučaju rata svi el automobili se zaustavljaju.
(Tatatatira, 11. decembar 2021 16:57)
Ne znam ovo za vojna borbena vozila jer ih ne vozim, ali za vreme bombardovanja su nam unistili i rafinerije i skladista sa gorivom pa se nismo vozili ni sa SUS vozilima. U svakom slucaju u EU ce prestati da prodaju cista SUS vozila za 10ak godina, mi ionako kupujemo polovnjake stare bar deceniju tako da cu o tome da li su el vozila dobra razmisljati tamo negde oko 2040( naravno, ako pozivim do tad)
pre 4 godine
Koliko glupih komentara i teorija zavere, pa ovo je porazno!
Em ne znate nista o elektricnim motorima i njihovoj daleko vecoj efikasnosti od SUS motora, em u elektricni auto niste usli, a kamo li vozili neki. A elektricni automobili jesu buducnost, pogotovo kada se bude uspostavila mreza punjaca koja je vec sada u mnogim zemljama zapada dovoljno dobra.
Fosilna goriva nece trajati zauvek ali prosecnog srpskog teoreticara zavere to nije briga, vazno je da on ima da se vozi, a buduce generacije neka vide sta ce. Srasno je koliko smo neobrazovani i nevaspitani kao narod, stvarno strasno!
pre 4 godine
Kreneš u Grčku i taman kad posle 3 dana stigneš moraš nazad da bi stigo pre kraja godišnjeg odmora.
pre 4 godine
Pitanje je samo, koliko baterije oslabe vremenom. Da ne bude kao sa telefonima, posle 2 god, oni su 50% slabiji
(stef, 11. decembar 2021 12:53
Svi daju garanciju na 100.000 km ili 5,6 godina pa sta se pre ostvari a takodje ti daju napomenu da posle 100.000 km baterija nbi trebalo da padne na ispod 70% kapaciteta...
A to je 30% manje autonomije tj km...
Ako hoces da reklmiras bateriju onda moras da ostavis auto u servis, ako se makar 1 pokaze da si vozio auto a na displeju ti pisalo upozorenje "hitno napuniti bateriju" sto je kako kod koga ali ajde cca 15% preostale baterije, ne priznaje se garancija...
Ne isplati se ta prica sa EV, nova baterija kosta ko pola novog Ev, zimi baterija traje 50% od deklarisane a to pise i u garanciji, za grad je ok ako imas svoju garazu sve ostalo je teska utopija...
pre 4 godine
Dacija zakon ! Ono sto platis, to i dobijes, cak i vise, sto se u ovom testu i vidi
pre 4 godine
Gde je Tesla?
pre 4 godine
Pune ih u Segedinu ili Slav.Brodu na Superchargeru pre dolaska kuci, onda se po Vojvodini snalaze kako znaju i umeju.
(Za Day, 11. decembar 2021 17:57
Tesla/u mozes da punis i na kucnoj uticnici sto traje vecnost ili na trofaznoj ako je ugradis sa min 16 amp po fazi...sto punje je onda traje oko 3,5 sata..
I dalje tvrdim da je EV ok samo za gradsku voznju, sada, zimi, realan range EV je duplo manji od proklamovanog..
Na sharemaps imas pregled/mapu punjaca u SRB, u Bgd ima cini mi se oko 50,60 takvih besplatnih punjaca,trenutno se ugradjuje 10 ak kod Bgd na vodi kod mosta..
Ali svejedno, realna upotreba Ev je gradska i tu za sada nikakve dileme nema.
pre 4 godine
Sada nam pakuju zabranu motora sa unutrašnjim sagorevanjem, šatro zbog ekologije, sledeće je zabrana uzgoja krava, navodno, mnogo prde, pićemo mleko i ješćemo meso iz laboratorije, ekološki prihvatljivo.
(Niki, 11. decembar 2021 19:34)
U pravu si, to što kažeš je prokleta budućnost čovečanstva, koju diktiraju "vladari iz senke". :(
pre 4 godine
Svi modeli sa ovog testa su automobili za grad - namenjeni da se pune kući za odlazak na posao, nisu multifunkcionalni automobili na koje smo navikli.
(Milan, 11. decembar 2021 13:59
Slazem se.
Tesko ce EV da zazivi za neka iole ozbiljnija pitovanja kakav su vozaci navikli recimo cca 1000 km u cugu da predju...
Za gradsku voznju Ev je ok ali ako imas svoj punjac i garazu..
Ev nije resenje i nznm zasto se forsira, besmisleno je.
pre 4 godine
Bravo za Dačiju-Reno!
(Pop, 11. decembar 2021 12:00)
Kakva sad Dacia/Renjo?
To je u njemu Renjo, Dacia je samo ime brenda sto je nkd postojalo, danas je to 100% Fr firma, sve u Daciji je od starijih renjola, isto kao VW koji ima Skoda/Audi/Seat, nema tu nikakve tajne, od A do S je i na Skodi i na Daciji od maticnih firmi jer ni Skoda ( kao ni Seat ili Audi) ni Dacia ne postoje kao posebne firme, to sy firme u 100% vlasnistvu Renjola tj VW..
Dakle cestitaj renjolu koji je to osmislio i napravio a ne nekoj Daciji koja zapravo ne postoji...
Cak se Dacia u J Americi i prodaje pod znakom renjo...
pre 4 godine
U pravu su skeptici. EV su samo za po gradu i malo okolo. Ali PHEV su zato i za po gradu (na struju) i za duža putovanja (na benzin). Noviji PHEV na struju mogu da pređu i po 70 km, što je za dnevno kretanje po gradu sasvim ok, s tim da se puni svake noći po 4x jeftinijoj struji.
pre 4 godine
Kad se setimo bombardovanja i Nato udara na el mrežu ...u slučaju rata svi el automobili se zaustavljaju.
(Tatatatira, 11. decembar 2021 16:57)
Bogme, da mi je tada bio električni automobil, pozdravljao bih one što čekaju u kilometarskim redovima na pumpi. Prolazio bih nekoliko puta da ih pozdravim.
E, baš si našao "argument"! Ako nije sarkazam, onda si idiot. Ako jeste, izvini, vidiš i sam koliko je notornih debila, ne mogu uvek da razaznam.
pre 4 godine
@dragan ev:
Razlika između zapreznih i autonomnih vozila ne može da se poredi sa razlikom između ev i sus vozila. U prvom slučaju razlikuju se koncepti vozila a u drugom vrsta pogonskog goriva.
pre 4 godine
@Dragan EV
Da, ali automobil je bio ogroman napredak u odnosu na konje i volove, dok su baterije ogroman korak unazad u odnosu na benzin. Prosto je.
pre 4 godine
Sada nam pakuju zabranu motora sa unutrašnjim sagorevanjem, šatro zbog ekologije, sledeće je zabrana uzgoja krava, navodno, mnogo prde, pićemo mleko i ješćemo meso iz laboratorije, ekološki prihvatljivo.
pre 4 godine
@Vlada
Kia Ev6 se puni od 10%-80% za 18min a Hyundai Iconic isto za manje od pola sata, tako da su uslovi da kupite E-auto ispunjeni!
pre 4 godine
Ne čudi me. Dačija je najbliža onome "šta si platio, to si dobio". Svi ostali, ko manje - ko više, ali previše naplaćuju "brend", tojest onu pločicu sa znakom firme (koja takođe ne garantuje da unutra nije na primer "kinez"). Kod Springa znaš da jeste, pa što bi onda lagali? Tako i ovo sa radijusom. Kome je malo ono deklarisano, neka zaobiđe. Neka kupi Teslu.
Rumuni najpošteniji! I posle nek mi neko kaže da svet nije otišao u... naopako.
pre 4 godine
Kupiću električni automobil onog trenutka kad budu rešili brzinu punjenja do 30minuta i kad bude bilo punjača barem upola koliko sad ima benzinskih pumpi.
(Vlada, 11. decembar 2021 11:26)
Kupićeš i pre ako prestanu da proizvode automobile sa SUS motorom ili prestanu da toče beznin.
(Locutus, 11. decembar 2021 13:57)
Ako prestanu da to e benzin pravicemo sopstveni alkohol.
pre 4 godine
Vozim Nisan voltiu od predviđenih 220 km dometa, sa vožnjom na otvorenom putu to se smanjuje na 50-60% dometa pošto i grejanje puno baterije troši. Sa samodopunjavanjem u gradskoj vožnji može se preći oko 300km + - 20%
pre 4 godine
Није битно колико лажу (одувек су), битно је да је реална аутономија и даље бедна.
Са пуним резервоаром ја свој стари ауто могу да возим 1100km.
Још увек је ова електрика само за вожњу у близини куће.
pre 4 godine
El vozila su samo prelazno resenje u pokusaju dok ne usavrse vozila na vodonik.
pre 4 godine
pa ni jedan auto ne trosi gorivo ,dizel ili benzim prema fabrickoj deklaraciji.bar 20 % vise
pre 4 godine
Jedva cekam da svi predju na el.vozila da meni pojeftini dizel za Golfa2...
pre 4 godine
Bilo bi interesantno ponoviti isti eksperiment za 3-5 godina kad se baterije pohabaju, rezultati bi bili još depresivniji...
pre 4 godine
@Day-pa zavisi sta vozis i odakle iz Srbije kreces :)
Za ovim autima koja su testirana jedink bih se usudio krenuti sa Konom, lepo stajes na svakih 350 km i ako kreces iz BG neces mnogo kasnije stici nego sa SUS autom (pod uslovom da nahvatas prazne punjace gde ti trebaju).
Ako, na primer, uzmes Teslu Model 3 Long Range ili ID3/ID4/ID5/ID6 sa najvecom baterijom, ili Porsche Taycan ili Lucid Aid Grand Touring ili Mercedes EQS, to su vec sve auta sa oko 500 km i vise realnog autoput dometa (posebno se istice EQS i Lucid sa preko 600 km autoput dometa).
Ali oni su i dalje svi preko 80.000 EUR.
Ali uzmi na primer Lucid, kreni iz Subotice, sa max dva stajanja ti si u Grckoj. Opet ponavljam, ako imas punjac!
Po Vojvodini se vec uveliko gledaju Tesle sa stranim tablicama, nasi gastosi dolaze.
Pune ih u Segedinu ili Slav.Brodu na Superchargeru pre dolaska kuci, onda se po Vojvodini snalaze kako znaju i umeju.
pre 4 godine
Na zalost, ovo je primer gde nece preovladati bolja tehnologija, zato sto je bolja, vec zato sto se zabranjuje prethodna koja je bolja…..
(Jovan, 11. decembar 2021 15:10)
Molim da se objasni po čemu je SUS tehnologija bolja od ekektrične sa današnjom tehnologijom baterija i infrastrukturom? Zar je moguće da porediš nivoe tehnologije baterija i električnu infrastrukturu sa početka 20-og veka i danas? Infrastruktura i baterije će još više napredovati a SUS motori su došli do nekog vrhunca posle kofmga nije više ekonomski isplativo unapređivati…
pre 4 godine
@(Rodion Gataulin, 11. decembar 2021 11:11): do kada ćete više da branite taj VW u vezi prevare sa emisijom dizel motora? Nisu oni proveravali emisiju na putu uzbrdo do Mont Everesta, nego u laboratorijskim uslovima jer je podatak o prevari “procureo” od “Insajdera”. Ovi sto su otkrili da autonomija nije kao sto je deklarisana su otkrili “rupu u saksiji”.
pre 4 godine
У другој години коришћења капацитет батерије опада за додатних 15% . Електрични аутомобили су велика превара !
pre 4 godine
Da li postoje vojna borbena vozila na el energiju ? Kad se setimo bombardovanja i Nato udara na el mrežu ...u slučaju rata svi el automobili se zaustavljaju.
pre 4 godine
@(Rodion Gataulin, 11. decembar 2021 11:11): do kada ćete više da branite taj VW u vezi prevare sa emisijom dizel motora? Nisu oni proveravali emisiju na putu uzbrdo do Mont Everesta, nego u laboratorijskim uslovima jer je podatak o prevari “procureo” od “Insajdera”. Ovi sto su otkrili da autonomija nije kao sto je deklarisana su otkrili “rupu u saksiji”.
pre 4 godine
@Korvin
Uvek je bilo onih koji su spremni na žrtvu zbog nove tehnologije, tako je i sada. Problem je samo ako nas nateraju da svi budemo žrtve
pre 4 godine
ID 3 i Mini E provereno po gradu i sa malo, ali samo malo uzbrdice po temperaturi oko nule ni 30% od deklarisane autonomije. Shvatio na tezi nacin. Samo hibrid, potpuno elektricni automobili su i dalje mazohizam ljuti.
pre 4 godine
po ovome do Grcke iz NS mi treba 3 dana
pre 4 godine
Naravno,sve je prevara kao i sama ideja.
pre 4 godine
@Nema sumnje da je ogroman lobi za sus motore,zamislite koliko ce njih ostati bez posla, od direktnih proizvodjaca,proizvodjaca rezervnih delova do servisera.Zato i tolki otpor prema EV ali tocak se zavrteo i povratka nema.Buducnos su EV svidelo se to nekom ili ne.
(ciko, 11. decembar 2021 11:15)
Na zalost, ovo je primer gde nece preovladati bolja tehnologija, zato sto je bolja, vec zato sto se zabranjuje prethodna koja je bolja. Elektricni automobili su izgubili trku pocetkom 20. veka zbog svoje neefikasnosti i niko nije zabranio prodaju i pravljenje elektricnih automobila, vec su SUS motori se pokazali kao bolji. Zalosno je da su SUS motori jos uvek bolji, ali prelazak na elektricne je dirigovan od vladajuce oligarhije buducim zabranama SUS motora, a ne zato sto su bolji.
Sve sto se promovise pod prisilom je bez buducnosti i uglavnom se zavrsi katastrofalno, tako ce i ova epizoda sa el. automobilima za jedno 30 godina dovesti do toga.
pre 4 godine
Kakav je trend, vraticemo se mi na konje i volove :-(
(zox, 11. decembar 2021 10:34)
Super. Bar konja i volova imamo i za izvoz.
pre 4 godine
Dačija najmanje laže... Ako je to uteha vlasniku koji stvarno može da predje manje od 300 km... Od Beograda do Niša i gotov si..
pre 4 godine
Primećuje se, da isto kao sa SUS motorima, azijate najmanje lažu i sa električnim.
Jer jednom lopov, uvek lopov = nemci.
pre 4 godine
I šta reći. Ljudi vodonik je budućnost. Ne zanosite se baterijama.
(Stena Mile, 11. decembar 2021 09:39)
Mozda za autonomiju, ali je upotreba vodonika skuplja. A proces podrazumeva: ekstrakciju (proizvodnju), cuvanje, transport i distribuciju.
pre 4 godine
Kupiću električni automobil onog trenutka kad budu rešili brzinu punjenja do 30minuta i kad bude bilo punjača barem upola koliko sad ima benzinskih pumpi.
(Vlada, 11. decembar 2021 11:26)
Pre sto i nešto godina isto nije bilo pumpi nego se benzin kupovao u apoteci u bocama od litar. Da su ljudi tada razmišljali kao ti i dalje bi se vozili fijakerom.
pre 4 godine
Ali sto Kona razvaljuje auuu svaka cast!
pre 4 godine
...sto samo potvrdjuje staru pricu da su elektricari dobri za grad i okolinu, a za dalek put dizel limuzina od 5 metara je najbolja stvar.
pre 4 godine
Kupiću električni automobil onog trenutka kad budu rešili brzinu punjenja do 30minuta i kad bude bilo punjača barem upola koliko sad ima benzinskih pumpi.
(Vlada, 11. decembar 2021 11:26)
Kupićeš i pre ako prestanu da proizvode automobile sa SUS motorom ili prestanu da toče beznin.
pre 4 godine
Ovi što "neće" da kupe električni automobil dok ne bude ovo ili ono, ne moraju, niko ih ne tera. Ni početkom dvadesetog veka skoro nigde nije bilo pumpi za gorivo, automobili nisu mogli da pređu ni 50 kilometara pa su automobili opstali, a konji nestali.
Za deset godina od sada, automobili sa SUS motorima će biti retkost i izopšteni iz društva.
Progres nikada nije nosila većina, nego osvešćena manjina. Kao što su nestala zaprežna vozila i parne mašine, nestaće sigurno i SUS motori i to veoma brzo.
pre 4 godine
До сада не видех веће преваре до оних код потрошње возила са моторима са унутрашњим сагоревањем, па се тиме никада нису озбиљније бавили нити на тај начин прозивали произвођаче!
Што се овог теста тиче - по мени он је само информативан све док се не објави НАЧИН тестирања!
pre 4 godine
Nema ni Teslinih modela ni Toyota.
pre 4 godine
naravno da ne dostize!
pre 4 godine
Autonomija je još manja kada padne temperatura.
Testirani su novi automobili. Za godinu dve dodatno pada kapacitet baterija.
Sve zajedno električnim vizilima na baterije ne može se ići na godišnji odmor ili put preko 150-200km.
(Mika, 11. decembar 2021 09:38)
Na godišnji odmor (ako je daleko) ide se avionom ili rent-a-carom. Kupovina automobila za potrebe odlaska na godišnji odmor jednom godišnje je glupost.
pre 4 godine
@Pozdrav iz Norveške
Upravo sinoć odgledah test Mdrcedesa EQS iz Norveške. Bjorn oduševljen autom, prvi koji je pri 120km/h prešao preko 400km.
Da bi putovali EV ljudi moraju da prihvate:
baterije ispod 80kwh su premale
Na brzinama preko 80km/h otpor vazduha prevazilazi sve druge otpore - limuzine su budućnost, SUV-om nećete stići nigde. Pomenuti EQS je među tri najaerdinamičnija automobila na svetu
Da biste putovali potrebni su brzi pu jači i baterije koje su im prilagođene. Struja sa brzih punjača će biti skuplja od vožnje na benzin i dizel.
Svi modeli sa ovog testa su automobili za grad - namenjeni da se pune kući za odlazak na posao, nisu multifunkcionalni automobili na koje smo navikli.
pre 4 godine
Чуди ме да ови “еколошки протестанти” не протествују против електричних возила. Колико рудника литујума у свету има због тих возила(биће рудника и код нас). Зна се од чега су батерије. Друга ствар колико угља се потроши за електричну енергију да би се та возила односно батерије напуниле. Та возила су све само не еколошка!
pre 4 godine
Sve mi nekako drago kada vidim da "Dačija" deli lekcije "boljim" brendovima...
Hoću reći da verovatno nikada neću dati svoj novac za istu, niti je 220 km automomije za hvalu, ali opet taj epski motiv David protiv Golijata te prosto tera da navijaš za Rumune...
Bravo.
pre 4 godine
sve je to lepo dok ne poskupi struja kao u norveskoj za samo nekoliko puta..
(norge, 11. decembar 2021 10:10)
Zanose se ljudi da kad predju na elektriku da to vise nista ne kosta u odnosu na benzin. To je samo za "early adopter" korisnike. Ali nadje drzava nacin da ti zavuce u dzep cim se malo omasove... Samo sto ti onda zavuce i za sporet, bojler, klimu, komp/tv, pa ti je malo jeftinija voznja al sve ostalo ti je skuplje. A i nema vise punjenja za dzaba, "javne" punionice prestaju da budu dz kad baza postane dovoljno velika, ispadne nesto jeftinije od sipanja plina ili metana npr. Komfor upotrebe elektricara ne sporim (daljinsko grejanje/hladjenje svega npr), ali nije to med i mleko koliko se predstavlja. Nema dileme da ce se ugasiti proizvodnja SUS motora, samo ili si prvi sa EV ili poslednji. Prvi "kaci" sve pogodnosti, poslednji "kaci" razvijenu tehnologiju i prelezane decije bolesti...
pre 4 godine
Bravo za Dačiju-Reno!
pre 4 godine
Pitanje je samo, koliko baterije oslabe vremenom. Da ne bude kao sa telefonima, posle 2 god, oni su 50% slabiji
pre 4 godine
Low end automobili - low end i očekivanja. Mercedes EQS premašuje očekivanja. Potvrdiću kad mi stigne.
pre 4 godine
Odlicno je ovo. Sve vise ima automobila koji mogu da predju 400-500km sa jednim punjenjem. Uz gradnju stanica za punjenje i razvoj i te tahnologije, za koju godinu razvoja bice to taman da zameni ove klasicne sa unutrasnjim sagorevanjem.
pre 4 godine
Klasična prevara kao i mnogo drugih stvari! Sve rade radi nas a ne radi njih. Svi ćemo baciti svoje automobile i kupiti druge a posle će se ispostaviti da je to bila mala greška!!!
pre 4 godine
Zimi pogotovu. Kapacitet baterija u toku zime(hladnoće), smanjuje se za oko 30-40%! Naravno, o tome proizvođači neće ni da zucnu.
pre 4 godine
Kupiću električni automobil onog trenutka kad budu rešili brzinu punjenja do 30minuta i kad bude bilo punjača barem upola koliko sad ima benzinskih pumpi.
pre 4 godine
Šta ima to da vas čudi, meri se u laboratorijskim uslovima (i krade se) verovatno, isto je i sa potrošnjom goriva u SUS motorima, delkalisanih 6 litara kombinovano u praksi je često 9 ili 10 kombinovano...
pre 4 godine
Sve u svemu, ev nece biti ekonomski isplatljiv ni za 10g
pre 4 godine
Posto zivim u zemlji gde se elektricni automobili voze u velikom broju, i posedujem el automobil, ljudi moraju da shvate u kojim uslovima se meri duzina trajanja baterija i ko testira. Naravno broj jedan je jos uvek Tesla, slede novi Mustang, Byd pa ostali Kia, Hjundaj VW, Bmw…
pre 4 godine
evo ja kao vozac elektricne bicikle na Li baterije mogu da vam kazem da se autonomija razlikuje mnogo i sa jako malom promenom nagiba, po ravnom 40 km, mali nagib 80 km, mali nagib uzbrdo 15 km. Naravno da je kod elek automobila druga prica, ali poenta je da mnogo toga utice na autonomiju, nagib, temperatura, kvalitet baterije. Velika muka i glavobolja je auto na baterije ali svaki napredak na tom polju koliko god mali bio je vazan za buducnost.
pre 4 godine
Nema sumnje da je ogroman lobi za sus motore,zamislite koliko ce njih ostati bez posla, od direktnih proizvodjaca,proizvodjaca rezervnih delova do servisera.Zato i tolki otpor prema EV ali tocak se zavrteo i povratka nema.Buducnos su EV svidelo se to nekom ili ne.
pre 4 godine
@1 momenat u ovakvim testovima je veoma bitan, a to je nagib trase. Ako se trasa spušta, pređena kilometraža je znatno veća, pa i dvostruko veća, od trase koja se uspinje. Ono što fabrika daje kao podatak vrv se odnosi na ravnu trasu, u ravnici.
(L18K20, 11. decembar 2021 10:17)
Naravno, ali tako je i kod testiranja čuvenih CO2 emisija za SUS, koliko grama CO2 SUS oslobodi po pređenom kilometru. Šta je kilometar? Da li je kreni-stani u gradu ili 130kmh po auto-putu? Da li je uzbrdica od 7% ili je nizbrdica od 5% ? Da li nas ima 5 u autu sa prtljagom ili samo vozač? Da li je spoljna temperatura 40 ili minus 20? Ovi "standardi" jesu teška glupost jer su nedorečeni, ali ako čovečanstvo nije potpuno ogrezlo u licemerje, onda i ove proizvođače npr PSA i Honda sa više od 20% odstupanja neko treba da tuži i istrese im 100 milijardi dolara kao što su se našli "pametni" (čitaj: POKVARENI) koji su tužili VW za "lažiranje" software-a za CO2 emisije (kako može da bude lažno nešto što standardom NIJE DEFINISANO, u odnosu NA ŠTA je lažirano???).
Ali dobro da je neko izvršio ovo ispitivanje da se ogoli laž o EV i njihovoj "upotrebljivosti" i onako neubedljivi brojevi u praksi su JOŠ GORI.
pre 4 godine
Pa koji auto benzinac ili dizel troši goriva kolko piše u katalogu! NIJEDAN!
(D.R
Kako da trosi koliko pise u katalogu kad vecina ne razmislja kad vozi. Ceka ih crveno a oni osinu po gasu pa koci...a semafora pun grad.
Na autoputu ga malo izduvaju da se svjecice ociste i eto ga dva/tri litra preko kataloga.
pre 4 godine
Intersantno bi bilo da su naveli kolika je potrošnja i autonomija u zimskim uslovima.Verovatno još 30% manja od ove a možda i više. Načekaćemo se mi još podosta dok neka nova tehnologija proizvodnje baterija ne dostigne realnu autonomiju od min.800 km.
pre 4 godine
1 momenat u ovakvim testovima je veoma bitan, a to je nagib trase. Ako se trasa spušta, pređena kilometraža je znatno veća, pa i dvostruko veća, od trase koja se uspinje. Ono što fabrika daje kao podatak vrv se odnosi na ravnu trasu, u ravnici.
pre 4 godine
Auto industrija je desetinama godina lagala o performansama običnih automobila. Ni jedan automobil nikada nije imao potrošnju koju su reklamirali. Na testovima pre desetak godina ni jedan od poznatih automobila nije bio u 20% od reklamirane potrošnje. Posle se ispostavilo da se potrošnja meri na valjkovima u fabrici i da izvade sedišta, akumulator i sve što mogu da bi auto bio lakši. U jednom slučaju Američka kompanija nije stavljala školjku na šasiju.
Zašto bi sada bilo drugačije?
pre 4 godine
Kakav je trend, vraticemo se mi na konje i volove :-(
pre 4 godine
Наравно.
pre 4 godine
sve je to lepo dok ne poskupi struja kao u norveskoj za samo nekoliko puta..
pre 4 godine
stavite americku teslu, kineski Nio i xpeng pa ce te da vidite sta je prava autonomija, a ne daciu ,fiat i reno, daleko su oni od ovih dugih kompanija koje se iskljucivo bave proizvidnjom elektricnih vozila!
pre 4 godine
Hyundai Kona - kapa dole!
pre 4 godine
Ova Kona kida sa autonomijom, 400+ kilometara za te pare za koje se prodaje, deluje top izbor, a Dacia kida kada je pogledas cenovno (govoreci kroz pricu dometa) - maltene 50% para u odnosu na neke koji imaju jedva 10-20% veci realni domet.
pre 4 godine
EV je dobra stvar za lokal i ako imas svoj punjac.
Sve drugo je nemoguca misija.
pre 4 godine
Testirajte ih zimi pa da vidimo sta kazu rezultati.
pre 4 godine
Znaci ona bedna autonomija kojom se diče nije tacna. Ako je realna 80% od onoga sto proizvodjac kaze, znaci da ne zimi 50% otprilike.
pre 4 godine
Testirajte malo Nio ili Xpeng pa ćete videti autonomiju
pre 4 godine
Autonomija je još manja kada padne temperatura.
Testirani su novi automobili. Za godinu dve dodatno pada kapacitet baterija.
Sve zajedno električnim vizilima na baterije ne može se ići na godišnji odmor ili put preko 150-200km.
pre 4 godine
I šta reći. Ljudi vodonik je budućnost. Ne zanosite se baterijama.
pre 4 godine
Pa koji auto benzinac ili dizel troši goriva kolko piše u katalogu! NIJEDAN!
pre 4 godine
Pa koji auto benzinac ili dizel troši goriva kolko piše u katalogu! NIJEDAN!
pre 4 godine
sve je to lepo dok ne poskupi struja kao u norveskoj za samo nekoliko puta..
pre 4 godine
I šta reći. Ljudi vodonik je budućnost. Ne zanosite se baterijama.
pre 4 godine
Autonomija je još manja kada padne temperatura.
Testirani su novi automobili. Za godinu dve dodatno pada kapacitet baterija.
Sve zajedno električnim vizilima na baterije ne može se ići na godišnji odmor ili put preko 150-200km.
pre 4 godine
Kakav je trend, vraticemo se mi na konje i volove :-(
pre 4 godine
Sve mi nekako drago kada vidim da "Dačija" deli lekcije "boljim" brendovima...
Hoću reći da verovatno nikada neću dati svoj novac za istu, niti je 220 km automomije za hvalu, ali opet taj epski motiv David protiv Golijata te prosto tera da navijaš za Rumune...
Bravo.
pre 4 godine
Hyundai Kona - kapa dole!
pre 4 godine
sve je to lepo dok ne poskupi struja kao u norveskoj za samo nekoliko puta..
(norge, 11. decembar 2021 10:10)
Zanose se ljudi da kad predju na elektriku da to vise nista ne kosta u odnosu na benzin. To je samo za "early adopter" korisnike. Ali nadje drzava nacin da ti zavuce u dzep cim se malo omasove... Samo sto ti onda zavuce i za sporet, bojler, klimu, komp/tv, pa ti je malo jeftinija voznja al sve ostalo ti je skuplje. A i nema vise punjenja za dzaba, "javne" punionice prestaju da budu dz kad baza postane dovoljno velika, ispadne nesto jeftinije od sipanja plina ili metana npr. Komfor upotrebe elektricara ne sporim (daljinsko grejanje/hladjenje svega npr), ali nije to med i mleko koliko se predstavlja. Nema dileme da ce se ugasiti proizvodnja SUS motora, samo ili si prvi sa EV ili poslednji. Prvi "kaci" sve pogodnosti, poslednji "kaci" razvijenu tehnologiju i prelezane decije bolesti...
pre 4 godine
Ova Kona kida sa autonomijom, 400+ kilometara za te pare za koje se prodaje, deluje top izbor, a Dacia kida kada je pogledas cenovno (govoreci kroz pricu dometa) - maltene 50% para u odnosu na neke koji imaju jedva 10-20% veci realni domet.
pre 4 godine
Kakav je trend, vraticemo se mi na konje i volove :-(
(zox, 11. decembar 2021 10:34)
Super. Bar konja i volova imamo i za izvoz.
pre 4 godine
EV je dobra stvar za lokal i ako imas svoj punjac.
Sve drugo je nemoguca misija.
pre 4 godine
po ovome do Grcke iz NS mi treba 3 dana
pre 4 godine
evo ja kao vozac elektricne bicikle na Li baterije mogu da vam kazem da se autonomija razlikuje mnogo i sa jako malom promenom nagiba, po ravnom 40 km, mali nagib 80 km, mali nagib uzbrdo 15 km. Naravno da je kod elek automobila druga prica, ali poenta je da mnogo toga utice na autonomiju, nagib, temperatura, kvalitet baterije. Velika muka i glavobolja je auto na baterije ali svaki napredak na tom polju koliko god mali bio je vazan za buducnost.
pre 4 godine
Auto industrija je desetinama godina lagala o performansama običnih automobila. Ni jedan automobil nikada nije imao potrošnju koju su reklamirali. Na testovima pre desetak godina ni jedan od poznatih automobila nije bio u 20% od reklamirane potrošnje. Posle se ispostavilo da se potrošnja meri na valjkovima u fabrici i da izvade sedišta, akumulator i sve što mogu da bi auto bio lakši. U jednom slučaju Američka kompanija nije stavljala školjku na šasiju.
Zašto bi sada bilo drugačije?
pre 4 godine
@Pozdrav iz Norveške
Upravo sinoć odgledah test Mdrcedesa EQS iz Norveške. Bjorn oduševljen autom, prvi koji je pri 120km/h prešao preko 400km.
Da bi putovali EV ljudi moraju da prihvate:
baterije ispod 80kwh su premale
Na brzinama preko 80km/h otpor vazduha prevazilazi sve druge otpore - limuzine su budućnost, SUV-om nećete stići nigde. Pomenuti EQS je među tri najaerdinamičnija automobila na svetu
Da biste putovali potrebni su brzi pu jači i baterije koje su im prilagođene. Struja sa brzih punjača će biti skuplja od vožnje na benzin i dizel.
Svi modeli sa ovog testa su automobili za grad - namenjeni da se pune kući za odlazak na posao, nisu multifunkcionalni automobili na koje smo navikli.
pre 4 godine
Sve u svemu, ev nece biti ekonomski isplatljiv ni za 10g
pre 4 godine
Šta ima to da vas čudi, meri se u laboratorijskim uslovima (i krade se) verovatno, isto je i sa potrošnjom goriva u SUS motorima, delkalisanih 6 litara kombinovano u praksi je često 9 ili 10 kombinovano...
pre 4 godine
Zimi pogotovu. Kapacitet baterija u toku zime(hladnoće), smanjuje se za oko 30-40%! Naravno, o tome proizvođači neće ni da zucnu.
pre 4 godine
@Nema sumnje da je ogroman lobi za sus motore,zamislite koliko ce njih ostati bez posla, od direktnih proizvodjaca,proizvodjaca rezervnih delova do servisera.Zato i tolki otpor prema EV ali tocak se zavrteo i povratka nema.Buducnos su EV svidelo se to nekom ili ne.
(ciko, 11. decembar 2021 11:15)
Na zalost, ovo je primer gde nece preovladati bolja tehnologija, zato sto je bolja, vec zato sto se zabranjuje prethodna koja je bolja. Elektricni automobili su izgubili trku pocetkom 20. veka zbog svoje neefikasnosti i niko nije zabranio prodaju i pravljenje elektricnih automobila, vec su SUS motori se pokazali kao bolji. Zalosno je da su SUS motori jos uvek bolji, ali prelazak na elektricne je dirigovan od vladajuce oligarhije buducim zabranama SUS motora, a ne zato sto su bolji.
Sve sto se promovise pod prisilom je bez buducnosti i uglavnom se zavrsi katastrofalno, tako ce i ova epizoda sa el. automobilima za jedno 30 godina dovesti do toga.
pre 4 godine
Sada nam pakuju zabranu motora sa unutrašnjim sagorevanjem, šatro zbog ekologije, sledeće je zabrana uzgoja krava, navodno, mnogo prde, pićemo mleko i ješćemo meso iz laboratorije, ekološki prihvatljivo.
pre 4 godine
Intersantno bi bilo da su naveli kolika je potrošnja i autonomija u zimskim uslovima.Verovatno još 30% manja od ove a možda i više. Načekaćemo se mi još podosta dok neka nova tehnologija proizvodnje baterija ne dostigne realnu autonomiju od min.800 km.
pre 4 godine
Znaci ona bedna autonomija kojom se diče nije tacna. Ako je realna 80% od onoga sto proizvodjac kaze, znaci da ne zimi 50% otprilike.
pre 4 godine
Pa koji auto benzinac ili dizel troši goriva kolko piše u katalogu! NIJEDAN!
(D.R
Kako da trosi koliko pise u katalogu kad vecina ne razmislja kad vozi. Ceka ih crveno a oni osinu po gasu pa koci...a semafora pun grad.
Na autoputu ga malo izduvaju da se svjecice ociste i eto ga dva/tri litra preko kataloga.
pre 4 godine
Bravo za Dačiju-Reno!
pre 4 godine
Bilo bi interesantno ponoviti isti eksperiment za 3-5 godina kad se baterije pohabaju, rezultati bi bili još depresivniji...
pre 4 godine
Pitanje je samo, koliko baterije oslabe vremenom. Da ne bude kao sa telefonima, posle 2 god, oni su 50% slabiji
(stef, 11. decembar 2021 12:53
Svi daju garanciju na 100.000 km ili 5,6 godina pa sta se pre ostvari a takodje ti daju napomenu da posle 100.000 km baterija nbi trebalo da padne na ispod 70% kapaciteta...
A to je 30% manje autonomije tj km...
Ako hoces da reklmiras bateriju onda moras da ostavis auto u servis, ako se makar 1 pokaze da si vozio auto a na displeju ti pisalo upozorenje "hitno napuniti bateriju" sto je kako kod koga ali ajde cca 15% preostale baterije, ne priznaje se garancija...
Ne isplati se ta prica sa EV, nova baterija kosta ko pola novog Ev, zimi baterija traje 50% od deklarisane a to pise i u garanciji, za grad je ok ako imas svoju garazu sve ostalo je teska utopija...
pre 4 godine
Наравно.
pre 4 godine
Kupiću električni automobil onog trenutka kad budu rešili brzinu punjenja do 30minuta i kad bude bilo punjača barem upola koliko sad ima benzinskih pumpi.
pre 4 godine
Testirajte ih zimi pa da vidimo sta kazu rezultati.
pre 4 godine
ID 3 i Mini E provereno po gradu i sa malo, ali samo malo uzbrdice po temperaturi oko nule ni 30% od deklarisane autonomije. Shvatio na tezi nacin. Samo hibrid, potpuno elektricni automobili su i dalje mazohizam ljuti.
pre 4 godine
Није битно колико лажу (одувек су), битно је да је реална аутономија и даље бедна.
Са пуним резервоаром ја свој стари ауто могу да возим 1100km.
Још увек је ова електрика само за вожњу у близини куће.
pre 4 godine
Klasična prevara kao i mnogo drugih stvari! Sve rade radi nas a ne radi njih. Svi ćemo baciti svoje automobile i kupiti druge a posle će se ispostaviti da je to bila mala greška!!!
pre 4 godine
Чуди ме да ови “еколошки протестанти” не протествују против електричних возила. Колико рудника литујума у свету има због тих возила(биће рудника и код нас). Зна се од чега су батерије. Друга ствар колико угља се потроши за електричну енергију да би се та возила односно батерије напуниле. Та возила су све само не еколошка!
pre 4 godine
@1 momenat u ovakvim testovima je veoma bitan, a to je nagib trase. Ako se trasa spušta, pređena kilometraža je znatno veća, pa i dvostruko veća, od trase koja se uspinje. Ono što fabrika daje kao podatak vrv se odnosi na ravnu trasu, u ravnici.
(L18K20, 11. decembar 2021 10:17)
Naravno, ali tako je i kod testiranja čuvenih CO2 emisija za SUS, koliko grama CO2 SUS oslobodi po pređenom kilometru. Šta je kilometar? Da li je kreni-stani u gradu ili 130kmh po auto-putu? Da li je uzbrdica od 7% ili je nizbrdica od 5% ? Da li nas ima 5 u autu sa prtljagom ili samo vozač? Da li je spoljna temperatura 40 ili minus 20? Ovi "standardi" jesu teška glupost jer su nedorečeni, ali ako čovečanstvo nije potpuno ogrezlo u licemerje, onda i ove proizvođače npr PSA i Honda sa više od 20% odstupanja neko treba da tuži i istrese im 100 milijardi dolara kao što su se našli "pametni" (čitaj: POKVARENI) koji su tužili VW za "lažiranje" software-a za CO2 emisije (kako može da bude lažno nešto što standardom NIJE DEFINISANO, u odnosu NA ŠTA je lažirano???).
Ali dobro da je neko izvršio ovo ispitivanje da se ogoli laž o EV i njihovoj "upotrebljivosti" i onako neubedljivi brojevi u praksi su JOŠ GORI.
pre 4 godine
...sto samo potvrdjuje staru pricu da su elektricari dobri za grad i okolinu, a za dalek put dizel limuzina od 5 metara je najbolja stvar.
pre 4 godine
I šta reći. Ljudi vodonik je budućnost. Ne zanosite se baterijama.
(Stena Mile, 11. decembar 2021 09:39)
Mozda za autonomiju, ali je upotreba vodonika skuplja. A proces podrazumeva: ekstrakciju (proizvodnju), cuvanje, transport i distribuciju.
pre 4 godine
Da li postoje vojna borbena vozila na el energiju ? Kad se setimo bombardovanja i Nato udara na el mrežu ...u slučaju rata svi el automobili se zaustavljaju.
(Tatatatira, 11. decembar 2021 16:57)
Ne znam ovo za vojna borbena vozila jer ih ne vozim, ali za vreme bombardovanja su nam unistili i rafinerije i skladista sa gorivom pa se nismo vozili ni sa SUS vozilima. U svakom slucaju u EU ce prestati da prodaju cista SUS vozila za 10ak godina, mi ionako kupujemo polovnjake stare bar deceniju tako da cu o tome da li su el vozila dobra razmisljati tamo negde oko 2040( naravno, ako pozivim do tad)
pre 4 godine
Ne čudi me. Dačija je najbliža onome "šta si platio, to si dobio". Svi ostali, ko manje - ko više, ali previše naplaćuju "brend", tojest onu pločicu sa znakom firme (koja takođe ne garantuje da unutra nije na primer "kinez"). Kod Springa znaš da jeste, pa što bi onda lagali? Tako i ovo sa radijusom. Kome je malo ono deklarisano, neka zaobiđe. Neka kupi Teslu.
Rumuni najpošteniji! I posle nek mi neko kaže da svet nije otišao u... naopako.
pre 4 godine
@Dragan EV
Da, ali automobil je bio ogroman napredak u odnosu na konje i volove, dok su baterije ogroman korak unazad u odnosu na benzin. Prosto je.
pre 4 godine
Naravno,sve je prevara kao i sama ideja.
pre 4 godine
Kupiću električni automobil onog trenutka kad budu rešili brzinu punjenja do 30minuta i kad bude bilo punjača barem upola koliko sad ima benzinskih pumpi.
(Vlada, 11. decembar 2021 11:26)
Pre sto i nešto godina isto nije bilo pumpi nego se benzin kupovao u apoteci u bocama od litar. Da su ljudi tada razmišljali kao ti i dalje bi se vozili fijakerom.
pre 4 godine
Pitanje je samo, koliko baterije oslabe vremenom. Da ne bude kao sa telefonima, posle 2 god, oni su 50% slabiji
pre 4 godine
@U pravu su skeptici. EV su samo za po gradu i malo okolo. Ali PHEV su zato i za po gradu (na struju) i za duža putovanja (na benzin). Noviji PHEV na struju mogu da pređu i po 70 km, što je za dnevno kretanje po gradu sasvim ok, s tim da se puni svake noći po 4x jeftinijoj struji.
(Đurica, 11. decembar 2021 20:33)
Samo sto PHEV u realnosti na duzim putovanjima trose vise goriva nego ekvivalenti sa SUS motorima, zbog svoje tezine.
pre 4 godine
stavite americku teslu, kineski Nio i xpeng pa ce te da vidite sta je prava autonomija, a ne daciu ,fiat i reno, daleko su oni od ovih dugih kompanija koje se iskljucivo bave proizvidnjom elektricnih vozila!
pre 4 godine
Autonomija je još manja kada padne temperatura.
Testirani su novi automobili. Za godinu dve dodatno pada kapacitet baterija.
Sve zajedno električnim vizilima na baterije ne može se ići na godišnji odmor ili put preko 150-200km.
(Mika, 11. decembar 2021 09:38)
Na godišnji odmor (ako je daleko) ide se avionom ili rent-a-carom. Kupovina automobila za potrebe odlaska na godišnji odmor jednom godišnje je glupost.
pre 4 godine
Sada nam pakuju zabranu motora sa unutrašnjim sagorevanjem, šatro zbog ekologije, sledeće je zabrana uzgoja krava, navodno, mnogo prde, pićemo mleko i ješćemo meso iz laboratorije, ekološki prihvatljivo.
(Niki, 11. decembar 2021 19:34)
U pravu si, to što kažeš je prokleta budućnost čovečanstva, koju diktiraju "vladari iz senke". :(
pre 4 godine
Kreneš u Grčku i taman kad posle 3 dana stigneš moraš nazad da bi stigo pre kraja godišnjeg odmora.
pre 4 godine
Posto zivim u zemlji gde se elektricni automobili voze u velikom broju, i posedujem el automobil, ljudi moraju da shvate u kojim uslovima se meri duzina trajanja baterija i ko testira. Naravno broj jedan je jos uvek Tesla, slede novi Mustang, Byd pa ostali Kia, Hjundaj VW, Bmw…
pre 4 godine
Koliko glupih komentara i teorija zavere, pa ovo je porazno!
Em ne znate nista o elektricnim motorima i njihovoj daleko vecoj efikasnosti od SUS motora, em u elektricni auto niste usli, a kamo li vozili neki. A elektricni automobili jesu buducnost, pogotovo kada se bude uspostavila mreza punjaca koja je vec sada u mnogim zemljama zapada dovoljno dobra.
Fosilna goriva nece trajati zauvek ali prosecnog srpskog teoreticara zavere to nije briga, vazno je da on ima da se vozi, a buduce generacije neka vide sta ce. Srasno je koliko smo neobrazovani i nevaspitani kao narod, stvarno strasno!
pre 4 godine
1 momenat u ovakvim testovima je veoma bitan, a to je nagib trase. Ako se trasa spušta, pređena kilometraža je znatno veća, pa i dvostruko veća, od trase koja se uspinje. Ono što fabrika daje kao podatak vrv se odnosi na ravnu trasu, u ravnici.
pre 4 godine
У другој години коришћења капацитет батерије опада за додатних 15% . Електрични аутомобили су велика превара !
pre 4 godine
Jedva cekam da svi predju na el.vozila da meni pojeftini dizel za Golfa2...
pre 4 godine
Pune ih u Segedinu ili Slav.Brodu na Superchargeru pre dolaska kuci, onda se po Vojvodini snalaze kako znaju i umeju.
(Za Day, 11. decembar 2021 17:57
Tesla/u mozes da punis i na kucnoj uticnici sto traje vecnost ili na trofaznoj ako je ugradis sa min 16 amp po fazi...sto punje je onda traje oko 3,5 sata..
I dalje tvrdim da je EV ok samo za gradsku voznju, sada, zimi, realan range EV je duplo manji od proklamovanog..
Na sharemaps imas pregled/mapu punjaca u SRB, u Bgd ima cini mi se oko 50,60 takvih besplatnih punjaca,trenutno se ugradjuje 10 ak kod Bgd na vodi kod mosta..
Ali svejedno, realna upotreba Ev je gradska i tu za sada nikakve dileme nema.
pre 4 godine
Svi modeli sa ovog testa su automobili za grad - namenjeni da se pune kući za odlazak na posao, nisu multifunkcionalni automobili na koje smo navikli.
(Milan, 11. decembar 2021 13:59
Slazem se.
Tesko ce EV da zazivi za neka iole ozbiljnija pitovanja kakav su vozaci navikli recimo cca 1000 km u cugu da predju...
Za gradsku voznju Ev je ok ali ako imas svoj punjac i garazu..
Ev nije resenje i nznm zasto se forsira, besmisleno je.
pre 4 godine
Kupiću električni automobil onog trenutka kad budu rešili brzinu punjenja do 30minuta i kad bude bilo punjača barem upola koliko sad ima benzinskih pumpi.
(Vlada, 11. decembar 2021 11:26)
Kupićeš i pre ako prestanu da proizvode automobile sa SUS motorom ili prestanu da toče beznin.
pre 4 godine
Nema sumnje da je ogroman lobi za sus motore,zamislite koliko ce njih ostati bez posla, od direktnih proizvodjaca,proizvodjaca rezervnih delova do servisera.Zato i tolki otpor prema EV ali tocak se zavrteo i povratka nema.Buducnos su EV svidelo se to nekom ili ne.
pre 4 godine
Primećuje se, da isto kao sa SUS motorima, azijate najmanje lažu i sa električnim.
Jer jednom lopov, uvek lopov = nemci.
pre 4 godine
Testirajte malo Nio ili Xpeng pa ćete videti autonomiju
pre 4 godine
Da li postoje vojna borbena vozila na el energiju ? Kad se setimo bombardovanja i Nato udara na el mrežu ...u slučaju rata svi el automobili se zaustavljaju.
pre 4 godine
U pravu su skeptici. EV su samo za po gradu i malo okolo. Ali PHEV su zato i za po gradu (na struju) i za duža putovanja (na benzin). Noviji PHEV na struju mogu da pređu i po 70 km, što je za dnevno kretanje po gradu sasvim ok, s tim da se puni svake noći po 4x jeftinijoj struji.
pre 4 godine
Ovi što "neće" da kupe električni automobil dok ne bude ovo ili ono, ne moraju, niko ih ne tera. Ni početkom dvadesetog veka skoro nigde nije bilo pumpi za gorivo, automobili nisu mogli da pređu ni 50 kilometara pa su automobili opstali, a konji nestali.
Za deset godina od sada, automobili sa SUS motorima će biti retkost i izopšteni iz društva.
Progres nikada nije nosila većina, nego osvešćena manjina. Kao što su nestala zaprežna vozila i parne mašine, nestaće sigurno i SUS motori i to veoma brzo.
pre 4 godine
El vozila su samo prelazno resenje u pokusaju dok ne usavrse vozila na vodonik.
pre 4 godine
Dačija najmanje laže... Ako je to uteha vlasniku koji stvarno može da predje manje od 300 km... Od Beograda do Niša i gotov si..
pre 4 godine
Ali sto Kona razvaljuje auuu svaka cast!
pre 4 godine
pa ni jedan auto ne trosi gorivo ,dizel ili benzim prema fabrickoj deklaraciji.bar 20 % vise
pre 4 godine
@Korvin
Uvek je bilo onih koji su spremni na žrtvu zbog nove tehnologije, tako je i sada. Problem je samo ako nas nateraju da svi budemo žrtve
pre 4 godine
До сада не видех веће преваре до оних код потрошње возила са моторима са унутрашњим сагоревањем, па се тиме никада нису озбиљније бавили нити на тај начин прозивали произвођаче!
Што се овог теста тиче - по мени он је само информативан све док се не објави НАЧИН тестирања!
pre 4 godine
@Day-pa zavisi sta vozis i odakle iz Srbije kreces :)
Za ovim autima koja su testirana jedink bih se usudio krenuti sa Konom, lepo stajes na svakih 350 km i ako kreces iz BG neces mnogo kasnije stici nego sa SUS autom (pod uslovom da nahvatas prazne punjace gde ti trebaju).
Ako, na primer, uzmes Teslu Model 3 Long Range ili ID3/ID4/ID5/ID6 sa najvecom baterijom, ili Porsche Taycan ili Lucid Aid Grand Touring ili Mercedes EQS, to su vec sve auta sa oko 500 km i vise realnog autoput dometa (posebno se istice EQS i Lucid sa preko 600 km autoput dometa).
Ali oni su i dalje svi preko 80.000 EUR.
Ali uzmi na primer Lucid, kreni iz Subotice, sa max dva stajanja ti si u Grckoj. Opet ponavljam, ako imas punjac!
Po Vojvodini se vec uveliko gledaju Tesle sa stranim tablicama, nasi gastosi dolaze.
Pune ih u Segedinu ili Slav.Brodu na Superchargeru pre dolaska kuci, onda se po Vojvodini snalaze kako znaju i umeju.
pre 4 godine
Kupiću električni automobil onog trenutka kad budu rešili brzinu punjenja do 30minuta i kad bude bilo punjača barem upola koliko sad ima benzinskih pumpi.
(Vlada, 11. decembar 2021 11:26)
Kupićeš i pre ako prestanu da proizvode automobile sa SUS motorom ili prestanu da toče beznin.
(Locutus, 11. decembar 2021 13:57)
Ako prestanu da to e benzin pravicemo sopstveni alkohol.
pre 4 godine
Dacija zakon ! Ono sto platis, to i dobijes, cak i vise, sto se u ovom testu i vidi
pre 4 godine
Gde je Tesla?
pre 4 godine
@(Rodion Gataulin, 11. decembar 2021 11:11): do kada ćete više da branite taj VW u vezi prevare sa emisijom dizel motora? Nisu oni proveravali emisiju na putu uzbrdo do Mont Everesta, nego u laboratorijskim uslovima jer je podatak o prevari “procureo” od “Insajdera”. Ovi sto su otkrili da autonomija nije kao sto je deklarisana su otkrili “rupu u saksiji”.
pre 4 godine
Симпатична су то аута али никад га не бих купио. Иначе кад преузму примат ЕВ онда ће поскупети струја.
pre 4 godine
Nema ni Teslinih modela ni Toyota.
pre 4 godine
Kad se setimo bombardovanja i Nato udara na el mrežu ...u slučaju rata svi el automobili se zaustavljaju.
(Tatatatira, 11. decembar 2021 16:57)
Bogme, da mi je tada bio električni automobil, pozdravljao bih one što čekaju u kilometarskim redovima na pumpi. Prolazio bih nekoliko puta da ih pozdravim.
E, baš si našao "argument"! Ako nije sarkazam, onda si idiot. Ako jeste, izvini, vidiš i sam koliko je notornih debila, ne mogu uvek da razaznam.
pre 4 godine
Ti el. automobili su toliko pre...avanje da boli. Nekome odgovara taj trend i ajmo malo o čistom vazduhu... Uf!
pre 4 godine
Ja sam mojim električnim leti prebacujem kilometrazu po punjenju i do 15%. Zimi je već druga priča i pad ide i do 30% manje predjene kilometraže. Zima utiče, ali po mom iskustvu vetar i kiša su ubistvo za električni auto. U Norveskoj je garancija na baterije 8 godina ili 150 hiljada kilometara.
pre 4 godine
Vozim Nisan voltiu od predviđenih 220 km dometa, sa vožnjom na otvorenom putu to se smanjuje na 50-60% dometa pošto i grejanje puno baterije troši. Sa samodopunjavanjem u gradskoj vožnji može se preći oko 300km + - 20%
pre 4 godine
@dragan ev:
Razlika između zapreznih i autonomnih vozila ne može da se poredi sa razlikom između ev i sus vozila. U prvom slučaju razlikuju se koncepti vozila a u drugom vrsta pogonskog goriva.
pre 4 godine
@Stena Mile
I šta reći. Ljudi vodonik je budućnost. Ne zanosite se baterijama.
(Stena Mile, 11. decembar 2021 09:39)
A kako se dolazi do vodonika?
Pomoću struje i to dosta struje.
pre 4 godine
Odlicno je ovo. Sve vise ima automobila koji mogu da predju 400-500km sa jednim punjenjem. Uz gradnju stanica za punjenje i razvoj i te tahnologije, za koju godinu razvoja bice to taman da zameni ove klasicne sa unutrasnjim sagorevanjem.
pre 4 godine
@Vlada
Kia Ev6 se puni od 10%-80% za 18min a Hyundai Iconic isto za manje od pola sata, tako da su uslovi da kupite E-auto ispunjeni!
pre 4 godine
Na zalost, ovo je primer gde nece preovladati bolja tehnologija, zato sto je bolja, vec zato sto se zabranjuje prethodna koja je bolja…..
(Jovan, 11. decembar 2021 15:10)
Molim da se objasni po čemu je SUS tehnologija bolja od ekektrične sa današnjom tehnologijom baterija i infrastrukturom? Zar je moguće da porediš nivoe tehnologije baterija i električnu infrastrukturu sa početka 20-og veka i danas? Infrastruktura i baterije će još više napredovati a SUS motori su došli do nekog vrhunca posle kofmga nije više ekonomski isplativo unapređivati…
pre 4 godine
Razlika između zapreznih i autonomnih vozila ne može da se poredi sa razlikom između ev i sus vozila. U prvom slučaju razlikuju se koncepti vozila a u drugom vrsta pogonskog goriva.
(Gulliver, 11. decembar 2021 19:00)
Razlika ove nove revolucije je mnogo veća i značajnija. Prelaskom sa konja na naftu nije se drastično menjala putna infrastruktura, nešto su prilagođene podloge (na primer asfalt), ali putevi su uglavnom gde su bili, bilo da su prošireni ili zakomplikovani zbog većih brzina.
Baterijska el. vozila su JEDINA individualna prevozna sredstva ikada za čiji pogon nije potreban kiseonik. Konji i naftni motori imaju mnogo više sličnosti nego što se to čini. Razmišljaj ovako: da li bi uopšte postojali tuneli za vozove dugi nekoliko kilometara, kad ne bi postojali električni vozovi? Mogu takvim tunelima i dizel lokomotive, naravno, ali samo ako iza lokomotive nema nikoga naviknutog da diše.
Do sada nije bilo moguće ili isplativo praviti takve tunele za automobile. Sa električnim, prvi put u istoriji gradova, većina saobraćaja bi mogla da se odvija ispod zemlje, sa "ukrštanjima" trasa u nekoliko nivoa bez povećanja troškova izgradnje.
Zatim automatizacija. Od upravljanja saobraćajem do upravljanja samim vozilima. To nizgled ne mora da bude samo sa el.automobilima, ali praktično je neminovno. Automatizovati ove na naftu je kao i one na travu i seno, teško do nemoguće.
Nisu ljudi ni prešli sa konja na automobile, nego s konja na magarca, samo nisu toga svesni.
pre 4 godine
Bravo za Dačiju-Reno!
(Pop, 11. decembar 2021 12:00)
Kakva sad Dacia/Renjo?
To je u njemu Renjo, Dacia je samo ime brenda sto je nkd postojalo, danas je to 100% Fr firma, sve u Daciji je od starijih renjola, isto kao VW koji ima Skoda/Audi/Seat, nema tu nikakve tajne, od A do S je i na Skodi i na Daciji od maticnih firmi jer ni Skoda ( kao ni Seat ili Audi) ni Dacia ne postoje kao posebne firme, to sy firme u 100% vlasnistvu Renjola tj VW..
Dakle cestitaj renjolu koji je to osmislio i napravio a ne nekoj Daciji koja zapravo ne postoji...
Cak se Dacia u J Americi i prodaje pod znakom renjo...
pre 4 godine
Pa koji auto benzinac ili dizel troši goriva kolko piše u katalogu! NIJEDAN!
(D.R, 11. decembar 2021 09:30)
Toyota corolla e12 1.6 vvti, kataloski kombinovana voznja 6,5 litara, trenutno na bordu pokazuje 6,1 litru.
pre 4 godine
Samo dizel i 6 cilindara. A ovi eko-prdeži mogu da ga duvaju u polučučnju...
pre 4 godine
El vozila su samo prelazno resenje u pokusaju dok ne usavrse vozila na vodonik.
(Aki, 11. decembar 2021 18:48)
Ne znam koliko pratiš, ali čak i Japanci koji su najviše i najduže eksperimentisali sa vodonikom (zbog brodova, ne zbog automobila), sve više dižu ruke i prelaze na perspektivniji amonijak i/ili hidrazin. Pisao sam ovde i o prednostima i o nedostacima, da ne ponavljam.
Vodonik je oduvek bio ćorsokak. Njega su medijski forsirale naftne kompanije, čak ne verujući u perspektivnost, nego zato što se istraživanja subvencioniraju iz istih državnih "zelenih fondova". Forsirali su ga baš zato što su znali da nema perspektivu. Ima napretka u efikasnijim gorivnim ćelijama, ali je opet manji od napretka na polju kapaciteta i cene baterija. Što su istraživanja intenzivnija, ta razlika je sve veća. Niko to bolje ne uviđa baš od Japanaca koji su sa vodonikom praktično tamo gde su bili i kad su počeli. Ako se amonijak pokaže kao isplativa alternativa (bar za brodove), i oni će završiti tu avanturu sa vodonikom. Kako sada stoje stvari, automobili na vodonik su verovatni koliko i na vodu. Tojest, nisu naročito.
Šanse da se dogodi nekakav "quantum leap" u nauci i tehnici koji bi se reflektovao samo na vodonik su apsolutno nikakve. Nikada se neki takav izolovani napredak u nauci i tehnici nije ni dešavao; nisu ni baterijski automobili uskrsnuli zbog automobilske, nego zbog potreba elektronske industrije. A ona baš nimalo nije zainteresovana za vodonik.
pre 4 godine
Dizel je majka bio i osto.
pre 4 godine
Podaci o potrosnji su samo okvirna informacija i imaju smisla samo za poredjenje dva modela i to samo ako su testirani pod potpuno identicnim racunarski kontrolisanim fabrickim uslovima na pokretnoj traci, a ne na putu. Milion faktora uticu na potrosnju, covek moze dva puta da vozi do iste lokacije, i koliko god se trudio da isto vozi, potrosnja ce opet razlikovati. Te razlike su kod elektricnih automobila jos vece, jer ni kvalitet svake baterije nije potpuno isti jos kad izadje iz fabrike, iako je model identican.
pre 4 godine
Ko se iole razume u tehnologiju današnjih baterija zna da je ovo velika šarena laza.
pre 4 godine
@(Rodion Gataulin, 11. decembar 2021 11:11): do kada ćete više da branite taj VW u vezi prevare sa emisijom dizel motora? Nisu oni proveravali emisiju na putu uzbrdo do Mont Everesta, nego u laboratorijskim uslovima jer je podatak o prevari “procureo” od “Insajdera”. Ovi sto su otkrili da autonomija nije kao sto je deklarisana su otkrili “rupu u saksiji”.
pre 4 godine
STOP dehumanizaciji planete.
pre 4 godine
Low end automobili - low end i očekivanja. Mercedes EQS premašuje očekivanja. Potvrdiću kad mi stigne.
pre 4 godine
Ovi što "neće" da kupe električni automobil dok ne bude ovo ili ono, ne moraju, niko ih ne tera. Ni početkom dvadesetog veka skoro nigde nije bilo pumpi za gorivo, automobili nisu mogli da pređu ni 50 kilometara pa su automobili opstali, a konji nestali.
Za deset godina od sada, automobili sa SUS motorima će biti retkost i izopšteni iz društva.
Progres nikada nije nosila većina, nego osvešćena manjina. Kao što su nestala zaprežna vozila i parne mašine, nestaće sigurno i SUS motori i to veoma brzo.
(Dragan EV, 11. decembar 2021 13:19)
Dragane, ovaj video je pravljen za ljude poput tebe:
https://www.youtube.com/watch?v=PLxPAwIeL0w
pre 4 godine
STOP dehumanizaciji planete.
pre 4 godine
naravno da ne dostize!
pre 4 godine
Sve je to jos u pelenama!
pre 4 godine
Korporacije najvece pare zarade u ekspolataciji automobila koje prodaju kroz rez. delove, servise i ostalo. Elektro automobili su sad hit, ali ji oni nece biti za dzabe. Taman kada im se cena smanji, nametnuce se neke nove dazbine u eksploataciji.
pre 4 godine
@U pravu su skeptici. EV su samo za po gradu i malo okolo. Ali PHEV su zato i za po gradu (na struju) i za duža putovanja (na benzin). Noviji PHEV na struju mogu da pređu i po 70 km, što je za dnevno kretanje po gradu sasvim ok, s tim da se puni svake noći po 4x jeftinijoj struji.
(Đurica, 11. decembar 2021 20:33)
Na duzim putovanjima dolazi do dosta veće potrošnje benzina kod jeftinijih gradskih automobila jer kombinacije npr 90 HP benzinac + 50 HP električni se manjifestuje kroz slab benzinski motor za auto put i ako hoces 130 km/h sa punim kolima duplirace potrošnju.
pre 4 godine
Smece a ne auto
pre 4 godine
Па сваки аутомобил троши више него што фабрика каже.
Свака част Дачији.
pre 4 godine
Naravno, kada testove vrše konji a ne fabrika!
pre 4 godine
e-C4 je katastrofa po hladnom vremenu. 150km domet sa slabijom baterijom, a puni se trista godina.
pre 4 godine
Čitajući komentare vidim da većina nikad nije sela u auto sa baterijom. Da ne pričam o tome da su to sve automatci, odličan za vožnju, tih i ...Elem, svaka baterija može da se reparira za 300-400 eur i dobiješ garanciju 100.000km i to kod nas u Srbiji. Tako gospodo dizelaši i ostali nepišite stvari o kojima nemate pojma
pre 4 godine
Golf ID elektrik kod nas 29000€ isti takav golf na benzin 17000 za 5 god vožnje nemožeš potrošiti tu razliku para da neznam kolko da se voziš. Više sam za hybrid rešenje jednostavno električno vozilo i struja bez sus motora nekako riskantno jedino ko je električar pa se razume 🤣
pre 4 godine
TNG - gorivo prošlosti i gorivo budućnosti ! SUS motor ns TNG, to je "u metu"! Ali, ko nema vajdu od toga, da čjjem?!
pre 4 godine
Koliko su dugotrajne baterije i jeftina reparacija govori podatak da se el automobili stari 3-6 g prodaju za trecinu cijene novog, tihi jesu ostalo???
pre 4 godine
[Ime] Aleksandar Popovic
[Mobilni] +381631933447- elektricar moj
Obo du vozila. do 30.000 eur.
pre 4 godine
stavite americku teslu, kineski Nio i xpeng pa ce te da vidite sta je prava autonomija, a ne daciu ,fiat i reno, daleko su oni od ovih dugih kompanija koje se iskljucivo bave proizvidnjom elektricnih vozila!
pre 4 godine
Low end automobili - low end i očekivanja. Mercedes EQS premašuje očekivanja. Potvrdiću kad mi stigne.
pre 4 godine
Ovi što "neće" da kupe električni automobil dok ne bude ovo ili ono, ne moraju, niko ih ne tera. Ni početkom dvadesetog veka skoro nigde nije bilo pumpi za gorivo, automobili nisu mogli da pređu ni 50 kilometara pa su automobili opstali, a konji nestali.
Za deset godina od sada, automobili sa SUS motorima će biti retkost i izopšteni iz društva.
Progres nikada nije nosila većina, nego osvešćena manjina. Kao što su nestala zaprežna vozila i parne mašine, nestaće sigurno i SUS motori i to veoma brzo.
pre 4 godine
Autonomija je još manja kada padne temperatura.
Testirani su novi automobili. Za godinu dve dodatno pada kapacitet baterija.
Sve zajedno električnim vizilima na baterije ne može se ići na godišnji odmor ili put preko 150-200km.
(Mika, 11. decembar 2021 09:38)
Na godišnji odmor (ako je daleko) ide se avionom ili rent-a-carom. Kupovina automobila za potrebe odlaska na godišnji odmor jednom godišnje je glupost.
pre 4 godine
Koliko glupih komentara i teorija zavere, pa ovo je porazno!
Em ne znate nista o elektricnim motorima i njihovoj daleko vecoj efikasnosti od SUS motora, em u elektricni auto niste usli, a kamo li vozili neki. A elektricni automobili jesu buducnost, pogotovo kada se bude uspostavila mreza punjaca koja je vec sada u mnogim zemljama zapada dovoljno dobra.
Fosilna goriva nece trajati zauvek ali prosecnog srpskog teoreticara zavere to nije briga, vazno je da on ima da se vozi, a buduce generacije neka vide sta ce. Srasno je koliko smo neobrazovani i nevaspitani kao narod, stvarno strasno!
pre 4 godine
Nema sumnje da je ogroman lobi za sus motore,zamislite koliko ce njih ostati bez posla, od direktnih proizvodjaca,proizvodjaca rezervnih delova do servisera.Zato i tolki otpor prema EV ali tocak se zavrteo i povratka nema.Buducnos su EV svidelo se to nekom ili ne.
pre 4 godine
Kupiću električni automobil onog trenutka kad budu rešili brzinu punjenja do 30minuta i kad bude bilo punjača barem upola koliko sad ima benzinskih pumpi.
(Vlada, 11. decembar 2021 11:26)
Pre sto i nešto godina isto nije bilo pumpi nego se benzin kupovao u apoteci u bocama od litar. Da su ljudi tada razmišljali kao ti i dalje bi se vozili fijakerom.
pre 4 godine
I šta reći. Ljudi vodonik je budućnost. Ne zanosite se baterijama.
pre 4 godine
1 momenat u ovakvim testovima je veoma bitan, a to je nagib trase. Ako se trasa spušta, pređena kilometraža je znatno veća, pa i dvostruko veća, od trase koja se uspinje. Ono što fabrika daje kao podatak vrv se odnosi na ravnu trasu, u ravnici.
pre 4 godine
Testirajte malo Nio ili Xpeng pa ćete videti autonomiju
pre 4 godine
Na zalost, ovo je primer gde nece preovladati bolja tehnologija, zato sto je bolja, vec zato sto se zabranjuje prethodna koja je bolja…..
(Jovan, 11. decembar 2021 15:10)
Molim da se objasni po čemu je SUS tehnologija bolja od ekektrične sa današnjom tehnologijom baterija i infrastrukturom? Zar je moguće da porediš nivoe tehnologije baterija i električnu infrastrukturu sa početka 20-og veka i danas? Infrastruktura i baterije će još više napredovati a SUS motori su došli do nekog vrhunca posle kofmga nije više ekonomski isplativo unapređivati…
pre 4 godine
Bravo za Dačiju-Reno!
(Pop, 11. decembar 2021 12:00)
Kakva sad Dacia/Renjo?
To je u njemu Renjo, Dacia je samo ime brenda sto je nkd postojalo, danas je to 100% Fr firma, sve u Daciji je od starijih renjola, isto kao VW koji ima Skoda/Audi/Seat, nema tu nikakve tajne, od A do S je i na Skodi i na Daciji od maticnih firmi jer ni Skoda ( kao ni Seat ili Audi) ni Dacia ne postoje kao posebne firme, to sy firme u 100% vlasnistvu Renjola tj VW..
Dakle cestitaj renjolu koji je to osmislio i napravio a ne nekoj Daciji koja zapravo ne postoji...
Cak se Dacia u J Americi i prodaje pod znakom renjo...
pre 4 godine
Razlika između zapreznih i autonomnih vozila ne može da se poredi sa razlikom između ev i sus vozila. U prvom slučaju razlikuju se koncepti vozila a u drugom vrsta pogonskog goriva.
(Gulliver, 11. decembar 2021 19:00)
Razlika ove nove revolucije je mnogo veća i značajnija. Prelaskom sa konja na naftu nije se drastično menjala putna infrastruktura, nešto su prilagođene podloge (na primer asfalt), ali putevi su uglavnom gde su bili, bilo da su prošireni ili zakomplikovani zbog većih brzina.
Baterijska el. vozila su JEDINA individualna prevozna sredstva ikada za čiji pogon nije potreban kiseonik. Konji i naftni motori imaju mnogo više sličnosti nego što se to čini. Razmišljaj ovako: da li bi uopšte postojali tuneli za vozove dugi nekoliko kilometara, kad ne bi postojali električni vozovi? Mogu takvim tunelima i dizel lokomotive, naravno, ali samo ako iza lokomotive nema nikoga naviknutog da diše.
Do sada nije bilo moguće ili isplativo praviti takve tunele za automobile. Sa električnim, prvi put u istoriji gradova, većina saobraćaja bi mogla da se odvija ispod zemlje, sa "ukrštanjima" trasa u nekoliko nivoa bez povećanja troškova izgradnje.
Zatim automatizacija. Od upravljanja saobraćajem do upravljanja samim vozilima. To nizgled ne mora da bude samo sa el.automobilima, ali praktično je neminovno. Automatizovati ove na naftu je kao i one na travu i seno, teško do nemoguće.
Nisu ljudi ni prešli sa konja na automobile, nego s konja na magarca, samo nisu toga svesni.
pre 4 godine
Autonomija je još manja kada padne temperatura.
Testirani su novi automobili. Za godinu dve dodatno pada kapacitet baterija.
Sve zajedno električnim vizilima na baterije ne može se ići na godišnji odmor ili put preko 150-200km.
pre 4 godine
Pa koji auto benzinac ili dizel troši goriva kolko piše u katalogu! NIJEDAN!
pre 4 godine
@Vlada
Kia Ev6 se puni od 10%-80% za 18min a Hyundai Iconic isto za manje od pola sata, tako da su uslovi da kupite E-auto ispunjeni!
pre 4 godine
@Dragan EV
Da, ali automobil je bio ogroman napredak u odnosu na konje i volove, dok su baterije ogroman korak unazad u odnosu na benzin. Prosto je.
pre 4 godine
Odlicno je ovo. Sve vise ima automobila koji mogu da predju 400-500km sa jednim punjenjem. Uz gradnju stanica za punjenje i razvoj i te tahnologije, za koju godinu razvoja bice to taman da zameni ove klasicne sa unutrasnjim sagorevanjem.
pre 4 godine
Naravno,sve je prevara kao i sama ideja.
pre 4 godine
Kakav je trend, vraticemo se mi na konje i volove :-(
pre 4 godine
@Nema sumnje da je ogroman lobi za sus motore,zamislite koliko ce njih ostati bez posla, od direktnih proizvodjaca,proizvodjaca rezervnih delova do servisera.Zato i tolki otpor prema EV ali tocak se zavrteo i povratka nema.Buducnos su EV svidelo se to nekom ili ne.
(ciko, 11. decembar 2021 11:15)
Na zalost, ovo je primer gde nece preovladati bolja tehnologija, zato sto je bolja, vec zato sto se zabranjuje prethodna koja je bolja. Elektricni automobili su izgubili trku pocetkom 20. veka zbog svoje neefikasnosti i niko nije zabranio prodaju i pravljenje elektricnih automobila, vec su SUS motori se pokazali kao bolji. Zalosno je da su SUS motori jos uvek bolji, ali prelazak na elektricne je dirigovan od vladajuce oligarhije buducim zabranama SUS motora, a ne zato sto su bolji.
Sve sto se promovise pod prisilom je bez buducnosti i uglavnom se zavrsi katastrofalno, tako ce i ova epizoda sa el. automobilima za jedno 30 godina dovesti do toga.
pre 4 godine
Dizel je majka bio i osto.
pre 4 godine
Чуди ме да ови “еколошки протестанти” не протествују против електричних возила. Колико рудника литујума у свету има због тих возила(биће рудника и код нас). Зна се од чега су батерије. Друга ствар колико угља се потроши за електричну енергију да би се та возила односно батерије напуниле. Та возила су све само не еколошка!
pre 4 godine
У другој години коришћења капацитет батерије опада за додатних 15% . Електрични аутомобили су велика превара !
pre 4 godine
sve je to lepo dok ne poskupi struja kao u norveskoj za samo nekoliko puta..
pre 4 godine
Samo dizel i 6 cilindara. A ovi eko-prdeži mogu da ga duvaju u polučučnju...
pre 4 godine
Sve u svemu, ev nece biti ekonomski isplatljiv ni za 10g
pre 4 godine
Sada nam pakuju zabranu motora sa unutrašnjim sagorevanjem, šatro zbog ekologije, sledeće je zabrana uzgoja krava, navodno, mnogo prde, pićemo mleko i ješćemo meso iz laboratorije, ekološki prihvatljivo.
pre 4 godine
Kupiću električni automobil onog trenutka kad budu rešili brzinu punjenja do 30minuta i kad bude bilo punjača barem upola koliko sad ima benzinskih pumpi.
pre 4 godine
Klasična prevara kao i mnogo drugih stvari! Sve rade radi nas a ne radi njih. Svi ćemo baciti svoje automobile i kupiti druge a posle će se ispostaviti da je to bila mala greška!!!
pre 4 godine
Bilo bi interesantno ponoviti isti eksperiment za 3-5 godina kad se baterije pohabaju, rezultati bi bili još depresivniji...
pre 4 godine
Kad se setimo bombardovanja i Nato udara na el mrežu ...u slučaju rata svi el automobili se zaustavljaju.
(Tatatatira, 11. decembar 2021 16:57)
Bogme, da mi je tada bio električni automobil, pozdravljao bih one što čekaju u kilometarskim redovima na pumpi. Prolazio bih nekoliko puta da ih pozdravim.
E, baš si našao "argument"! Ako nije sarkazam, onda si idiot. Ako jeste, izvini, vidiš i sam koliko je notornih debila, ne mogu uvek da razaznam.
pre 4 godine
Kreneš u Grčku i taman kad posle 3 dana stigneš moraš nazad da bi stigo pre kraja godišnjeg odmora.
pre 4 godine
Posto zivim u zemlji gde se elektricni automobili voze u velikom broju, i posedujem el automobil, ljudi moraju da shvate u kojim uslovima se meri duzina trajanja baterija i ko testira. Naravno broj jedan je jos uvek Tesla, slede novi Mustang, Byd pa ostali Kia, Hjundaj VW, Bmw…
pre 4 godine
Pitanje je samo, koliko baterije oslabe vremenom. Da ne bude kao sa telefonima, posle 2 god, oni su 50% slabiji
(stef, 11. decembar 2021 12:53
Svi daju garanciju na 100.000 km ili 5,6 godina pa sta se pre ostvari a takodje ti daju napomenu da posle 100.000 km baterija nbi trebalo da padne na ispod 70% kapaciteta...
A to je 30% manje autonomije tj km...
Ako hoces da reklmiras bateriju onda moras da ostavis auto u servis, ako se makar 1 pokaze da si vozio auto a na displeju ti pisalo upozorenje "hitno napuniti bateriju" sto je kako kod koga ali ajde cca 15% preostale baterije, ne priznaje se garancija...
Ne isplati se ta prica sa EV, nova baterija kosta ko pola novog Ev, zimi baterija traje 50% od deklarisane a to pise i u garanciji, za grad je ok ako imas svoju garazu sve ostalo je teska utopija...
pre 4 godine
po ovome do Grcke iz NS mi treba 3 dana
pre 4 godine
Svi modeli sa ovog testa su automobili za grad - namenjeni da se pune kući za odlazak na posao, nisu multifunkcionalni automobili na koje smo navikli.
(Milan, 11. decembar 2021 13:59
Slazem se.
Tesko ce EV da zazivi za neka iole ozbiljnija pitovanja kakav su vozaci navikli recimo cca 1000 km u cugu da predju...
Za gradsku voznju Ev je ok ali ako imas svoj punjac i garazu..
Ev nije resenje i nznm zasto se forsira, besmisleno je.
pre 4 godine
@1 momenat u ovakvim testovima je veoma bitan, a to je nagib trase. Ako se trasa spušta, pređena kilometraža je znatno veća, pa i dvostruko veća, od trase koja se uspinje. Ono što fabrika daje kao podatak vrv se odnosi na ravnu trasu, u ravnici.
(L18K20, 11. decembar 2021 10:17)
Naravno, ali tako je i kod testiranja čuvenih CO2 emisija za SUS, koliko grama CO2 SUS oslobodi po pređenom kilometru. Šta je kilometar? Da li je kreni-stani u gradu ili 130kmh po auto-putu? Da li je uzbrdica od 7% ili je nizbrdica od 5% ? Da li nas ima 5 u autu sa prtljagom ili samo vozač? Da li je spoljna temperatura 40 ili minus 20? Ovi "standardi" jesu teška glupost jer su nedorečeni, ali ako čovečanstvo nije potpuno ogrezlo u licemerje, onda i ove proizvođače npr PSA i Honda sa više od 20% odstupanja neko treba da tuži i istrese im 100 milijardi dolara kao što su se našli "pametni" (čitaj: POKVARENI) koji su tužili VW za "lažiranje" software-a za CO2 emisije (kako može da bude lažno nešto što standardom NIJE DEFINISANO, u odnosu NA ŠTA je lažirano???).
Ali dobro da je neko izvršio ovo ispitivanje da se ogoli laž o EV i njihovoj "upotrebljivosti" i onako neubedljivi brojevi u praksi su JOŠ GORI.
pre 4 godine
Ti el. automobili su toliko pre...avanje da boli. Nekome odgovara taj trend i ajmo malo o čistom vazduhu... Uf!
pre 4 godine
Zimi pogotovu. Kapacitet baterija u toku zime(hladnoće), smanjuje se za oko 30-40%! Naravno, o tome proizvođači neće ni da zucnu.
pre 4 godine
Ovi što "neće" da kupe električni automobil dok ne bude ovo ili ono, ne moraju, niko ih ne tera. Ni početkom dvadesetog veka skoro nigde nije bilo pumpi za gorivo, automobili nisu mogli da pređu ni 50 kilometara pa su automobili opstali, a konji nestali.
Za deset godina od sada, automobili sa SUS motorima će biti retkost i izopšteni iz društva.
Progres nikada nije nosila većina, nego osvešćena manjina. Kao što su nestala zaprežna vozila i parne mašine, nestaće sigurno i SUS motori i to veoma brzo.
(Dragan EV, 11. decembar 2021 13:19)
Dragane, ovaj video je pravljen za ljude poput tebe:
https://www.youtube.com/watch?v=PLxPAwIeL0w
pre 4 godine
Kupiću električni automobil onog trenutka kad budu rešili brzinu punjenja do 30minuta i kad bude bilo punjača barem upola koliko sad ima benzinskih pumpi.
(Vlada, 11. decembar 2021 11:26)
Kupićeš i pre ako prestanu da proizvode automobile sa SUS motorom ili prestanu da toče beznin.
pre 4 godine
@Day-pa zavisi sta vozis i odakle iz Srbije kreces :)
Za ovim autima koja su testirana jedink bih se usudio krenuti sa Konom, lepo stajes na svakih 350 km i ako kreces iz BG neces mnogo kasnije stici nego sa SUS autom (pod uslovom da nahvatas prazne punjace gde ti trebaju).
Ako, na primer, uzmes Teslu Model 3 Long Range ili ID3/ID4/ID5/ID6 sa najvecom baterijom, ili Porsche Taycan ili Lucid Aid Grand Touring ili Mercedes EQS, to su vec sve auta sa oko 500 km i vise realnog autoput dometa (posebno se istice EQS i Lucid sa preko 600 km autoput dometa).
Ali oni su i dalje svi preko 80.000 EUR.
Ali uzmi na primer Lucid, kreni iz Subotice, sa max dva stajanja ti si u Grckoj. Opet ponavljam, ako imas punjac!
Po Vojvodini se vec uveliko gledaju Tesle sa stranim tablicama, nasi gastosi dolaze.
Pune ih u Segedinu ili Slav.Brodu na Superchargeru pre dolaska kuci, onda se po Vojvodini snalaze kako znaju i umeju.
pre 4 godine
El vozila su samo prelazno resenje u pokusaju dok ne usavrse vozila na vodonik.
pre 4 godine
Pa koji auto benzinac ili dizel troši goriva kolko piše u katalogu! NIJEDAN!
(D.R
Kako da trosi koliko pise u katalogu kad vecina ne razmislja kad vozi. Ceka ih crveno a oni osinu po gasu pa koci...a semafora pun grad.
Na autoputu ga malo izduvaju da se svjecice ociste i eto ga dva/tri litra preko kataloga.
pre 4 godine
Da li postoje vojna borbena vozila na el energiju ? Kad se setimo bombardovanja i Nato udara na el mrežu ...u slučaju rata svi el automobili se zaustavljaju.
pre 4 godine
Naravno, kada testove vrše konji a ne fabrika!
pre 4 godine
Smece a ne auto
pre 4 godine
Hyundai Kona - kapa dole!
pre 4 godine
Sve mi nekako drago kada vidim da "Dačija" deli lekcije "boljim" brendovima...
Hoću reći da verovatno nikada neću dati svoj novac za istu, niti je 220 km automomije za hvalu, ali opet taj epski motiv David protiv Golijata te prosto tera da navijaš za Rumune...
Bravo.
pre 4 godine
...sto samo potvrdjuje staru pricu da su elektricari dobri za grad i okolinu, a za dalek put dizel limuzina od 5 metara je najbolja stvar.
pre 4 godine
Čitajući komentare vidim da većina nikad nije sela u auto sa baterijom. Da ne pričam o tome da su to sve automatci, odličan za vožnju, tih i ...Elem, svaka baterija može da se reparira za 300-400 eur i dobiješ garanciju 100.000km i to kod nas u Srbiji. Tako gospodo dizelaši i ostali nepišite stvari o kojima nemate pojma
pre 4 godine
sve je to lepo dok ne poskupi struja kao u norveskoj za samo nekoliko puta..
(norge, 11. decembar 2021 10:10)
Zanose se ljudi da kad predju na elektriku da to vise nista ne kosta u odnosu na benzin. To je samo za "early adopter" korisnike. Ali nadje drzava nacin da ti zavuce u dzep cim se malo omasove... Samo sto ti onda zavuce i za sporet, bojler, klimu, komp/tv, pa ti je malo jeftinija voznja al sve ostalo ti je skuplje. A i nema vise punjenja za dzaba, "javne" punionice prestaju da budu dz kad baza postane dovoljno velika, ispadne nesto jeftinije od sipanja plina ili metana npr. Komfor upotrebe elektricara ne sporim (daljinsko grejanje/hladjenje svega npr), ali nije to med i mleko koliko se predstavlja. Nema dileme da ce se ugasiti proizvodnja SUS motora, samo ili si prvi sa EV ili poslednji. Prvi "kaci" sve pogodnosti, poslednji "kaci" razvijenu tehnologiju i prelezane decije bolesti...
pre 4 godine
Pitanje je samo, koliko baterije oslabe vremenom. Da ne bude kao sa telefonima, posle 2 god, oni su 50% slabiji
pre 4 godine
@(Rodion Gataulin, 11. decembar 2021 11:11): do kada ćete više da branite taj VW u vezi prevare sa emisijom dizel motora? Nisu oni proveravali emisiju na putu uzbrdo do Mont Everesta, nego u laboratorijskim uslovima jer je podatak o prevari “procureo” od “Insajdera”. Ovi sto su otkrili da autonomija nije kao sto je deklarisana su otkrili “rupu u saksiji”.
pre 4 godine
Није битно колико лажу (одувек су), битно је да је реална аутономија и даље бедна.
Са пуним резервоаром ја свој стари ауто могу да возим 1100km.
Још увек је ова електрика само за вожњу у близини куће.
pre 4 godine
Pune ih u Segedinu ili Slav.Brodu na Superchargeru pre dolaska kuci, onda se po Vojvodini snalaze kako znaju i umeju.
(Za Day, 11. decembar 2021 17:57
Tesla/u mozes da punis i na kucnoj uticnici sto traje vecnost ili na trofaznoj ako je ugradis sa min 16 amp po fazi...sto punje je onda traje oko 3,5 sata..
I dalje tvrdim da je EV ok samo za gradsku voznju, sada, zimi, realan range EV je duplo manji od proklamovanog..
Na sharemaps imas pregled/mapu punjaca u SRB, u Bgd ima cini mi se oko 50,60 takvih besplatnih punjaca,trenutno se ugradjuje 10 ak kod Bgd na vodi kod mosta..
Ali svejedno, realna upotreba Ev je gradska i tu za sada nikakve dileme nema.
pre 4 godine
ID 3 i Mini E provereno po gradu i sa malo, ali samo malo uzbrdice po temperaturi oko nule ni 30% od deklarisane autonomije. Shvatio na tezi nacin. Samo hibrid, potpuno elektricni automobili su i dalje mazohizam ljuti.
pre 4 godine
@Korvin
Uvek je bilo onih koji su spremni na žrtvu zbog nove tehnologije, tako je i sada. Problem je samo ako nas nateraju da svi budemo žrtve
pre 4 godine
Jedva cekam da svi predju na el.vozila da meni pojeftini dizel za Golfa2...
pre 4 godine
Sada nam pakuju zabranu motora sa unutrašnjim sagorevanjem, šatro zbog ekologije, sledeće je zabrana uzgoja krava, navodno, mnogo prde, pićemo mleko i ješćemo meso iz laboratorije, ekološki prihvatljivo.
(Niki, 11. decembar 2021 19:34)
U pravu si, to što kažeš je prokleta budućnost čovečanstva, koju diktiraju "vladari iz senke". :(
pre 4 godine
@Stena Mile
I šta reći. Ljudi vodonik je budućnost. Ne zanosite se baterijama.
(Stena Mile, 11. decembar 2021 09:39)
A kako se dolazi do vodonika?
Pomoću struje i to dosta struje.
pre 4 godine
Podaci o potrosnji su samo okvirna informacija i imaju smisla samo za poredjenje dva modela i to samo ako su testirani pod potpuno identicnim racunarski kontrolisanim fabrickim uslovima na pokretnoj traci, a ne na putu. Milion faktora uticu na potrosnju, covek moze dva puta da vozi do iste lokacije, i koliko god se trudio da isto vozi, potrosnja ce opet razlikovati. Te razlike su kod elektricnih automobila jos vece, jer ni kvalitet svake baterije nije potpuno isti jos kad izadje iz fabrike, iako je model identican.
pre 4 godine
Znaci ona bedna autonomija kojom se diče nije tacna. Ako je realna 80% od onoga sto proizvodjac kaze, znaci da ne zimi 50% otprilike.
pre 4 godine
evo ja kao vozac elektricne bicikle na Li baterije mogu da vam kazem da se autonomija razlikuje mnogo i sa jako malom promenom nagiba, po ravnom 40 km, mali nagib 80 km, mali nagib uzbrdo 15 km. Naravno da je kod elek automobila druga prica, ali poenta je da mnogo toga utice na autonomiju, nagib, temperatura, kvalitet baterije. Velika muka i glavobolja je auto na baterije ali svaki napredak na tom polju koliko god mali bio je vazan za buducnost.
pre 4 godine
До сада не видех веће преваре до оних код потрошње возила са моторима са унутрашњим сагоревањем, па се тиме никада нису озбиљније бавили нити на тај начин прозивали произвођаче!
Што се овог теста тиче - по мени он је само информативан све док се не објави НАЧИН тестирања!
pre 4 godine
@Pozdrav iz Norveške
Upravo sinoć odgledah test Mdrcedesa EQS iz Norveške. Bjorn oduševljen autom, prvi koji je pri 120km/h prešao preko 400km.
Da bi putovali EV ljudi moraju da prihvate:
baterije ispod 80kwh su premale
Na brzinama preko 80km/h otpor vazduha prevazilazi sve druge otpore - limuzine su budućnost, SUV-om nećete stići nigde. Pomenuti EQS je među tri najaerdinamičnija automobila na svetu
Da biste putovali potrebni su brzi pu jači i baterije koje su im prilagođene. Struja sa brzih punjača će biti skuplja od vožnje na benzin i dizel.
Svi modeli sa ovog testa su automobili za grad - namenjeni da se pune kući za odlazak na posao, nisu multifunkcionalni automobili na koje smo navikli.
pre 4 godine
Dacija zakon ! Ono sto platis, to i dobijes, cak i vise, sto se u ovom testu i vidi
pre 4 godine
Pa koji auto benzinac ili dizel troši goriva kolko piše u katalogu! NIJEDAN!
(D.R, 11. decembar 2021 09:30)
Toyota corolla e12 1.6 vvti, kataloski kombinovana voznja 6,5 litara, trenutno na bordu pokazuje 6,1 litru.
pre 4 godine
STOP dehumanizaciji planete.
pre 4 godine
Ova Kona kida sa autonomijom, 400+ kilometara za te pare za koje se prodaje, deluje top izbor, a Dacia kida kada je pogledas cenovno (govoreci kroz pricu dometa) - maltene 50% para u odnosu na neke koji imaju jedva 10-20% veci realni domet.
pre 4 godine
STOP dehumanizaciji planete.
pre 4 godine
@(Rodion Gataulin, 11. decembar 2021 11:11): do kada ćete više da branite taj VW u vezi prevare sa emisijom dizel motora? Nisu oni proveravali emisiju na putu uzbrdo do Mont Everesta, nego u laboratorijskim uslovima jer je podatak o prevari “procureo” od “Insajdera”. Ovi sto su otkrili da autonomija nije kao sto je deklarisana su otkrili “rupu u saksiji”.
pre 4 godine
pa ni jedan auto ne trosi gorivo ,dizel ili benzim prema fabrickoj deklaraciji.bar 20 % vise
pre 4 godine
U pravu su skeptici. EV su samo za po gradu i malo okolo. Ali PHEV su zato i za po gradu (na struju) i za duža putovanja (na benzin). Noviji PHEV na struju mogu da pređu i po 70 km, što je za dnevno kretanje po gradu sasvim ok, s tim da se puni svake noći po 4x jeftinijoj struji.
pre 4 godine
Симпатична су то аута али никад га не бих купио. Иначе кад преузму примат ЕВ онда ће поскупети струја.
pre 4 godine
Ja sam mojim električnim leti prebacujem kilometrazu po punjenju i do 15%. Zimi je već druga priča i pad ide i do 30% manje predjene kilometraže. Zima utiče, ali po mom iskustvu vetar i kiša su ubistvo za električni auto. U Norveskoj je garancija na baterije 8 godina ili 150 hiljada kilometara.
pre 4 godine
Kupiću električni automobil onog trenutka kad budu rešili brzinu punjenja do 30minuta i kad bude bilo punjača barem upola koliko sad ima benzinskih pumpi.
(Vlada, 11. decembar 2021 11:26)
Kupićeš i pre ako prestanu da proizvode automobile sa SUS motorom ili prestanu da toče beznin.
(Locutus, 11. decembar 2021 13:57)
Ako prestanu da to e benzin pravicemo sopstveni alkohol.
pre 4 godine
@U pravu su skeptici. EV su samo za po gradu i malo okolo. Ali PHEV su zato i za po gradu (na struju) i za duža putovanja (na benzin). Noviji PHEV na struju mogu da pređu i po 70 km, što je za dnevno kretanje po gradu sasvim ok, s tim da se puni svake noći po 4x jeftinijoj struji.
(Đurica, 11. decembar 2021 20:33)
Samo sto PHEV u realnosti na duzim putovanjima trose vise goriva nego ekvivalenti sa SUS motorima, zbog svoje tezine.
pre 4 godine
Наравно.
pre 4 godine
Intersantno bi bilo da su naveli kolika je potrošnja i autonomija u zimskim uslovima.Verovatno još 30% manja od ove a možda i više. Načekaćemo se mi još podosta dok neka nova tehnologija proizvodnje baterija ne dostigne realnu autonomiju od min.800 km.
pre 4 godine
Bravo za Dačiju-Reno!
pre 4 godine
[Ime] Aleksandar Popovic
[Mobilni] +381631933447- elektricar moj
Obo du vozila. do 30.000 eur.
pre 4 godine
Auto industrija je desetinama godina lagala o performansama običnih automobila. Ni jedan automobil nikada nije imao potrošnju koju su reklamirali. Na testovima pre desetak godina ni jedan od poznatih automobila nije bio u 20% od reklamirane potrošnje. Posle se ispostavilo da se potrošnja meri na valjkovima u fabrici i da izvade sedišta, akumulator i sve što mogu da bi auto bio lakši. U jednom slučaju Američka kompanija nije stavljala školjku na šasiju.
Zašto bi sada bilo drugačije?
pre 4 godine
Da li postoje vojna borbena vozila na el energiju ? Kad se setimo bombardovanja i Nato udara na el mrežu ...u slučaju rata svi el automobili se zaustavljaju.
(Tatatatira, 11. decembar 2021 16:57)
Ne znam ovo za vojna borbena vozila jer ih ne vozim, ali za vreme bombardovanja su nam unistili i rafinerije i skladista sa gorivom pa se nismo vozili ni sa SUS vozilima. U svakom slucaju u EU ce prestati da prodaju cista SUS vozila za 10ak godina, mi ionako kupujemo polovnjake stare bar deceniju tako da cu o tome da li su el vozila dobra razmisljati tamo negde oko 2040( naravno, ako pozivim do tad)
pre 4 godine
@U pravu su skeptici. EV su samo za po gradu i malo okolo. Ali PHEV su zato i za po gradu (na struju) i za duža putovanja (na benzin). Noviji PHEV na struju mogu da pređu i po 70 km, što je za dnevno kretanje po gradu sasvim ok, s tim da se puni svake noći po 4x jeftinijoj struji.
(Đurica, 11. decembar 2021 20:33)
Na duzim putovanjima dolazi do dosta veće potrošnje benzina kod jeftinijih gradskih automobila jer kombinacije npr 90 HP benzinac + 50 HP električni se manjifestuje kroz slab benzinski motor za auto put i ako hoces 130 km/h sa punim kolima duplirace potrošnju.
pre 4 godine
Sve je to jos u pelenama!
pre 4 godine
TNG - gorivo prošlosti i gorivo budućnosti ! SUS motor ns TNG, to je "u metu"! Ali, ko nema vajdu od toga, da čjjem?!
pre 4 godine
I šta reći. Ljudi vodonik je budućnost. Ne zanosite se baterijama.
(Stena Mile, 11. decembar 2021 09:39)
Mozda za autonomiju, ali je upotreba vodonika skuplja. A proces podrazumeva: ekstrakciju (proizvodnju), cuvanje, transport i distribuciju.
pre 4 godine
@dragan ev:
Razlika između zapreznih i autonomnih vozila ne može da se poredi sa razlikom između ev i sus vozila. U prvom slučaju razlikuju se koncepti vozila a u drugom vrsta pogonskog goriva.
pre 4 godine
Ne čudi me. Dačija je najbliža onome "šta si platio, to si dobio". Svi ostali, ko manje - ko više, ali previše naplaćuju "brend", tojest onu pločicu sa znakom firme (koja takođe ne garantuje da unutra nije na primer "kinez"). Kod Springa znaš da jeste, pa što bi onda lagali? Tako i ovo sa radijusom. Kome je malo ono deklarisano, neka zaobiđe. Neka kupi Teslu.
Rumuni najpošteniji! I posle nek mi neko kaže da svet nije otišao u... naopako.
pre 4 godine
El vozila su samo prelazno resenje u pokusaju dok ne usavrse vozila na vodonik.
(Aki, 11. decembar 2021 18:48)
Ne znam koliko pratiš, ali čak i Japanci koji su najviše i najduže eksperimentisali sa vodonikom (zbog brodova, ne zbog automobila), sve više dižu ruke i prelaze na perspektivniji amonijak i/ili hidrazin. Pisao sam ovde i o prednostima i o nedostacima, da ne ponavljam.
Vodonik je oduvek bio ćorsokak. Njega su medijski forsirale naftne kompanije, čak ne verujući u perspektivnost, nego zato što se istraživanja subvencioniraju iz istih državnih "zelenih fondova". Forsirali su ga baš zato što su znali da nema perspektivu. Ima napretka u efikasnijim gorivnim ćelijama, ali je opet manji od napretka na polju kapaciteta i cene baterija. Što su istraživanja intenzivnija, ta razlika je sve veća. Niko to bolje ne uviđa baš od Japanaca koji su sa vodonikom praktično tamo gde su bili i kad su počeli. Ako se amonijak pokaže kao isplativa alternativa (bar za brodove), i oni će završiti tu avanturu sa vodonikom. Kako sada stoje stvari, automobili na vodonik su verovatni koliko i na vodu. Tojest, nisu naročito.
Šanse da se dogodi nekakav "quantum leap" u nauci i tehnici koji bi se reflektovao samo na vodonik su apsolutno nikakve. Nikada se neki takav izolovani napredak u nauci i tehnici nije ni dešavao; nisu ni baterijski automobili uskrsnuli zbog automobilske, nego zbog potreba elektronske industrije. A ona baš nimalo nije zainteresovana za vodonik.
pre 4 godine
Ko se iole razume u tehnologiju današnjih baterija zna da je ovo velika šarena laza.
pre 4 godine
Testirajte ih zimi pa da vidimo sta kazu rezultati.
pre 4 godine
Šta ima to da vas čudi, meri se u laboratorijskim uslovima (i krade se) verovatno, isto je i sa potrošnjom goriva u SUS motorima, delkalisanih 6 litara kombinovano u praksi je često 9 ili 10 kombinovano...
pre 4 godine
Dačija najmanje laže... Ako je to uteha vlasniku koji stvarno može da predje manje od 300 km... Od Beograda do Niša i gotov si..
pre 4 godine
Ali sto Kona razvaljuje auuu svaka cast!
pre 4 godine
Па сваки аутомобил троши више него што фабрика каже.
Свака част Дачији.
pre 4 godine
EV je dobra stvar za lokal i ako imas svoj punjac.
Sve drugo je nemoguca misija.
pre 4 godine
naravno da ne dostize!
pre 4 godine
Nema ni Teslinih modela ni Toyota.
pre 4 godine
Primećuje se, da isto kao sa SUS motorima, azijate najmanje lažu i sa električnim.
Jer jednom lopov, uvek lopov = nemci.
pre 4 godine
Kakav je trend, vraticemo se mi na konje i volove :-(
(zox, 11. decembar 2021 10:34)
Super. Bar konja i volova imamo i za izvoz.
pre 4 godine
Vozim Nisan voltiu od predviđenih 220 km dometa, sa vožnjom na otvorenom putu to se smanjuje na 50-60% dometa pošto i grejanje puno baterije troši. Sa samodopunjavanjem u gradskoj vožnji može se preći oko 300km + - 20%
pre 4 godine
Korporacije najvece pare zarade u ekspolataciji automobila koje prodaju kroz rez. delove, servise i ostalo. Elektro automobili su sad hit, ali ji oni nece biti za dzabe. Taman kada im se cena smanji, nametnuce se neke nove dazbine u eksploataciji.
pre 4 godine
Golf ID elektrik kod nas 29000€ isti takav golf na benzin 17000 za 5 god vožnje nemožeš potrošiti tu razliku para da neznam kolko da se voziš. Više sam za hybrid rešenje jednostavno električno vozilo i struja bez sus motora nekako riskantno jedino ko je električar pa se razume 🤣
pre 4 godine
Gde je Tesla?
pre 4 godine
Koliko su dugotrajne baterije i jeftina reparacija govori podatak da se el automobili stari 3-6 g prodaju za trecinu cijene novog, tihi jesu ostalo???
pre 4 godine
e-C4 je katastrofa po hladnom vremenu. 150km domet sa slabijom baterijom, a puni se trista godina.
109 Komentari
Sortiraj po: