Sreda, 06.10.2021.

17:57

Pucnjava u srednjoj školi, veliki broj žrtava VIDEO/FOTO

U gradu Arlingtonu u saveznoj državi Teksas dogodila se velika tragedija, javljaju američki mediji.

Izvor: B92

Pucnjava u srednjoj školi, veliki broj žrtava VIDEO/FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

The Unforgiven

pre 4 godine

Што се Америке тиче, другар ми живи у Висконсину и због страха да га неко не опљачка спава са две пушке и два ножа поред кревета! Ето колико се осећа безбедно у стану у којем станује.
(veliki strumf, 6. oktobar 2021 22:55)
------------------------

Od svih vecih gradova, Milwaukee u Wisconsinu je najvise podeljen na belce i crnce. Crnci su na severnom delu grada, a belci na juznom. Osim ako taj tvoj prijatelj zivi bas u najtezem ghettu, nema ni najmanjeg razloga da spava sa "dve puske i dva noza pored kreveta". A cak i da radi u McDonaldsu ne bi trebao da ima problem da nadje stan u nekom "srednjem" delu grada gde stopa kriminala nije velika (tipa West Allis ili Bay View).
Tako da ili ti prijatelj ne govori istinu ili ti je prijatelj neka teska propalica koja moze da priusti stan samo u najgorem delu grada.

axon

pre 4 godine

Priznali mi to ili ne, nas je komunizam unazadio mentalno, verovatno nepovratno. Sloboda i sigurnost nikad ne idu zajedno. Uvek bi pre izabrao da živim u zemlji gde 200 miliona ljudi ima oružje nego u zemlji gde ga imaju uglavnom policajci i kriminalci.
(Mojo, 06. oktobar 2021 21:04)

Osećam se glupim sto uopšte odgovaram na, tvoj post, ali pamtim dobro vreme od "81 kada sam počeo sam da se krećem po beogradu kada je bio socijalizam, pa tamo negde do "90. Mogu da se setim 3 ubistva iz tog perioda: neki debil silovao i zapalio devojku, jednog mladića su izboli na konjaniku, malo uzbrdo pre toga ubijen srpski dač šulc kao jedini mafijaški obračun u tom periodu. Meseci mozda i godine su prolazile od nekog zvučnog ubistva, naravno da je bilo toga više zbog medje pijanstva itd, ali jako retko. i da, za tvoju informaciju komunizam je postojao samo kao ideja i partije, komunizam nikada nigde nije postojao u realnosti. Imam 55 godina i tada amo svi živeli kao svoj na svome, imali svi dovoljno za pristojan život i putovali slobodno svuda po svetu. Sovijalizam smeta fašistima i kapitalistima, kao, što rekoh komunizam nikad nije izašao dalje od ideje, a edukuj se malo šta je osnovna ideja komunizma.

Mark

pre 4 godine

Ja sam pistol u Teksasu kupio u marketu ceo proces 10 minuta max. Kakva crna papirologija I duzina? Ako nemas history vrlo lako kupiš. A mlađi, psycho uglavnom nemaju. I eto problem. Čitam neko upoređuje sa evropom i broj stanovnika, USA ima ubedljivo najviše ubistava u skolama u celom svetu. Stalno se o tome priča ali džaba. U US je sve biznis.

The Unforgiven

pre 4 godine

Ukratko, ona ne planira nikada da se vrati, zbog oruzja, nepostojanja socijalnog sistema I prava radnika. Ona I dalje ne moze da veruje da ima 30 dana placenog odsustva godisnje, placeno odsustvo kada je bolesna I da oruzje ne moze svako da kupi I da ga poseduje.
(American nightmare, 6. oktobar 2021 20:28)
----------------------------

Zivim u Americi 22 godine, imam 4 sedmice godisnjeg (s tim ako ne potrosim ne gubim max do 8 sedmica godisnje), placeno odsustvo u slucaju da sam bolestan, a oruzje ne moze svako da kupi i poseduje. Ili te je koleginica slagala ili je imala neki dno dna posao gde radnici nisu zasticeno kao beli medvedi.

Zapamtite - nije problem u onima koji su legalno kupili oruzje i legalno ga posedujuju. To je ona urbana legenda kako svako moze uci u prodavnicu oruzja i kupiti ga, a to je daleko od istine. Znam licno koliki je proces bio kad sam kupovao.

M

pre 4 godine

Ziveo sam i radio par godina u USA i moj zakljucak je da su uzasno prepotentni, rasizam opipljiv i ocigledan iako to negiraju. Vrlo cesto su paranoicni po pitanju da ce neko nesto da im uzme i da moraju da se brane od nekih neprijatelja iz rusije, kine ili evrope a oruzije je dostupno skoro na svakom cosku. Vrlo su retki bili ljudi sa kojima sam mogao normalno da komuniciram tako da me ovo bas i ne cudi mnogo. Vratio sam se kuci cim mi je istekao ugovor iako su mi nudili produzenje ugovora.
(mile, 6. oktobar 2021 19:37)

Ne sumnjam da si bio ali si pravu Ameriku video samo iz aviona. To gde si ti bio i takve sa kakvima si se druzio, tamo normalan svet ne ulazi.

simo

pre 4 godine

@unforgiven..
Ne znam u kojoj drzavi Amerike zivis, ja sam u Tennessee; sav proces u prodavnici, od izbora pistolja, do placanja i preuzimanja ne traje vise od 15 minuta. Prodavac izvrsi provjeru krimi rekorda kod FBI, to kosta $10 i traje manje od 10 minuta. Nakon toga platis cijenu odabranog oruzja sa kredit karticom, preuzimas kupljeno i ides kuci. Naravno da na istom mjestu mozes kupiti i odgovarajucu municiju. Pozdrav

CZ99

pre 4 godine

Ovde u Americi sve se vrti oko biznisa,a u to spada i oruzje gdje se zaradjuju velike pare.Nije problem u nabavci oruzja,nego je problem sto se jako malo gleda ko ga kupuje.Slabo se gleda u historijat osoba koji ga kupuju.
(vuk, 06. oktobar 2021 20:27)

Gleda "samo" FBI....

The Unforgiven

pre 4 godine

@unforgiven..
Ne znam u kojoj drzavi Amerike zivis, ja sam u Tennessee; sav proces u prodavnici, od izbora pistolja, do placanja i preuzimanja ne traje vise od 15 minuta. Prodavac izvrsi provjeru krimi rekorda kod FBI, to kosta $10 i traje manje od 10 minuta. Nakon toga platis cijenu odabranog oruzja sa kredit karticom, preuzimas kupljeno i ides kuci. Naravno da na istom mjestu mozes kupiti i odgovarajucu municiju. Pozdrav
(simo, 6. oktobar 2021 22:26)
----------------------

Ja sam u Wisconsinu. Kupio sam .44 Magnum pre nekih desetak godina.

Potpisao sam papirologiju za background check, cekao cini mi se sedamicu dana iako sam cist ko suza bez i najmanje mrlje. Tek posle sedmicu dana mi je bilo odobreno da se vratim u prodavnicu i preuzmem oruzje.

Zubac

pre 4 godine

Vidim da mnogi kazu da kupiti oruzje legalno u USA nije bas lako, pa mozda nije, ali je na crnom trzistu,tj ulici prelako, dovoljno je da se ode u neku od losijih cetvrti u velikim gradovima i to je to. To vam je braco i sestre Amerika.

veliki strumf

pre 4 godine

Bio sam u Americi nekoliko puta i nesigurno sam se osjećao samo iz materijalnih razloga, tj da će me neko opljačkati (i to na određenim mjestima). Taj narod je uglavnom vrlo ljubazan i normalan, ne znam kako se ovakve ludosti dešavaju.
(Toni, 06. oktobar 2021 19:09). Не знам где си то био, али логично је да нормалних људи има свуда. Шта је ту чудно? Ипак, има и доста лудака па се тамо и овакви масовни масакри неретко дешавају (о уличним убиствима не треба причати, то је тамо као добар дан). У Европи се такве ствари по школама изузетно ретко дешавају. Овај што написа за неког Норвежанина (а мислио је на Швеђанина) нема појма о чему пише - Богу хвала код нас се то никада није догодило. Што се Америке тиче, другар ми живи у Висконсину и због страха да га неко не опљачка спава са две пушке и два ножа поред кревета! Ето колико се осећа безбедно у стану у којем станује.

Haos

pre 4 godine

Što bi rekao miljenik Srba, narandžasti klovn, D. Tramp, treba opremiti svakog nastavnika sa jednim komadom vatrenog oružja. Ali avaj, bitno da je Tramp borac protiv krupnog kapitala, zar ne?

Indigo

pre 4 godine

Desavace se ovoga jos u narednom periodu. Poenta je sledeca: Cilj je da se u ovoj krizi ogoli jos vise narod,zato su im dozvolili u poslednje vreme da se naoruzaju do zuba. Onda kada bude krenulo sve vise ubistava, promenice zakon i oduzece im bukvalno svo oružje, a vec prisutno nezadovoljstvo ce dovoditi do jos vecih sukoba i gradjanskih ratova. Zivi bili pa videli

Ves

pre 4 godine

Da bi u USA legalno kupili vatreno oružje u prodavnici prvo morate da prođete federalni 'background check' - dobićete papir koji morate da ispunite i koji prodavac šalje u FBI koji vrši proveru. Bilo ko ko je prethodno osuđivan za nasilna kriminalna dela ili je od strane lekara označen kao potencijalno opasna osoba biće odbijen i ne može legalno nabaviti oružje.

Većina ubistava u USA se počini ilegalno nabavljenim oružjem, i većinom su u pitanju obračuni kriminalnih bandi u velikim gradovima, na žalost većinom to su crnci i latinosi.

A 2. amandman nije donešen da bi se neko šepurio sa oružjem već da bi se pojedincu omogućilo da odbrani život od napadača koji može biti i tiranska vlast. Zato se u tom istom amandanu i spominje pravo na udruživanje u organizovane milicije (paravojne formacije) i to pravo, kao i ostala ljudska prava, se smatra 'datim od Boga' tj. svako ljudsko biće ima ta prava samom činjenicom da je ljudsko biće.

Marko od Mođile

pre 4 godine

Problem je u glavama ubica. Svakako da pristupačnost vatrenog oružja, doprinosi da posledice budu velike. Predlažem da kod nas država novčano stimuliše predaju - vraćanje oružja bez posledica.

Mojo

pre 4 godine

Priznali mi to ili ne, nas je komunizam unazadio mentalno, verovatno nepovratno. Sloboda i sigurnost nikad ne idu zajedno. Uvek bi pre izabrao da živim u zemlji gde 200 miliona ljudi ima oružje nego u zemlji gde ga imaju uglavnom policajci i kriminalci.

Dubioza

pre 4 godine

Takođe živeo na par milja severnije kao kolega komentator i nisam mogao bolji opis da napišem od njega, a takođe sam išao u jednu od škola u blizini. Prvo, svaka škola ima detektor za oružje i zaključava se u 9 sati i možete da izađete samo uz posebnu potvrdu do pola 5 iz same škole tako da ne znam kako je ovo uopšte moguće. Ja sam se družio sa svima ali ima tih rasnih razlika posebno među mlađim svetom u raznim krugovima. Mnogo je sigurno bilo pre 10 godina, nismo razmišljali ni o zaključavanju ni o nekom kriminalu. Što se tiče oružja, ja sam zagovornik posedovanja toga kao i većina ljudi čiji je život u nekom periodu dotakao Teksas. Ima mnogo razloga zbog čega tako mislim, ali o tome nekom drugom prilikom.

The Unforgiven

pre 4 godine

Tako ti je kad svaka budala moze da kupi oruzje u Teksasu i u jos mnogo drugih drzava u USA i ne bitno koje i koliko ,a onda se cude...
(Arigo Saki, 6. oktobar 2021 18:47)
------------------------

Ko god da ti je rekao da svako lako moze da kupi oruzje u Americi te je debelo slagao. Legalan proces kupovine je zapravo poprilicno dugacak, sa dosta papirologije i dosta cekanja. Pricam iz licnog iskustva.

American nightmare

pre 4 godine

Nisam bio u Americi, ne mogu svoje misljenje da iznesem. Najbolja prijateljica mi je Amerikanka I od nje sam cuo dosta informacija "iz prve ruke" o zivotu u Americi. Ukratko, ona ne planira nikada da se vrati, zbog oruzja, nepostojanja socijalnog sistema I prava radnika. Ona I dalje ne moze da veruje da ima 30 dana placenog odsustva godisnje, placeno odsustvo kada je bolesna I da oruzje ne moze svako da kupi I da ga poseduje. Amerika se zaista cini kao jedna velika sarena laza, u kojoj bogati zive sjajno a siromasni su bukvalno prepusteni sebi samima. O ludacima na ulicama sa oruzjem u rukama ne vredi ni govoriti...

Daj bre

pre 4 godine

Naravno, ograničenje posedovanja oružja će se desiti - nikad. Pre bi Aljasku vratili Rusima nego što bi zabranili posedovanje dugih cevi.

(John, 6. oktobar 2021 19:39) # Link komentara


Ne mogu i svejedno da hoce, ustav im neda, drugi amandman, a da budem iskren bolje je, dok policija ovde dodje tebi svasta moze da se desi ako ti lopov upadne u kucu.

XXX

pre 4 godine

@(mile, 06. oktobar 2021 19:37): Mile, živim u USA (sa porodicom) više od 17 godina i imam apsolutno suprotno mišljenje o “prosečnom Amerikancu”. Da li si se zapitao da, možda, nije bilo “malo” do tebe.

vuk

pre 4 godine

Ovde u Americi sve se vrti oko biznisa,a u to spada i oruzje gdje se zaradjuju velike pare.Nije problem u nabavci oruzja,nego je problem sto se jako malo gleda ko ga kupuje.Slabo se gleda u historijat osoba koji ga kupuju.

dude

pre 4 godine

Kaubojština.
(DEX, 06. oktobar 2021 18:25)

da. onaj što je pre par dana pobio decu na univerzitetu u rusiji je isto kauboj. evgenij the kid.

Ner565

pre 4 godine

Ludi republikanci.
Ti ekstremni evandjelisti nisu nista bolji od Islamske republike.
Zatucana ruralna Amerika.
(Iop, 06. oktobar 2021 18:16)

Koliko videh, osumnjiceni je Afroamerikanac, tesko da je u pitanju ekstremni evandjelista ili republikanac.

John

pre 4 godine

(Arigo Saki, 6. oktobar 2021 18:47)

Naravno, ograničenje posedovanja oružja će se desiti - nikad. Pre bi Aljasku vratili Rusima nego što bi zabranili posedovanje dugih cevi.
Čak će ovo da bude argument nekim republikanskim/NRA prsotinama da posedovanje oružja treba da bude još liberalnije jer "da je neko od nastavnika u školi bio naoružan, mogao je da zaustavi pucača" (ne sprdam se, ovo je stvarno bio argument posle jedne slične pucnjave).
Ludaka ima svugde. Ali samo u Americi ludaci imaju neometan pristup skoro pa bilo čemu od oružja.

Ivan

pre 4 godine

"stvar je u oruzju, da je ovde dostupno ko tamo.... ne smem da zamisljam"

stvar je u demografiji, FBI je izbacio statistike za ubistva i rase od krivca i zrtava. Beli su 45%, a ako se u to ne racunaju latino amerikanci, onda su beli oko 30%. I onda ako uporedis tu statistiku sa ubistvima po raznim zemljama, beli ljudi u americi se ubijaju na nivou kao Belgija. A s'obzirom koliko su naoruzani, moze se reci da su relativno veoma pitomi.

mile

pre 4 godine

Ziveo sam i radio par godina u USA i moj zakljucak je da su uzasno prepotentni, rasizam opipljiv i ocigledan iako to negiraju. Vrlo cesto su paranoicni po pitanju da ce neko nesto da im uzme i da moraju da se brane od nekih neprijatelja iz rusije, kine ili evrope a oruzije je dostupno skoro na svakom cosku. Vrlo su retki bili ljudi sa kojima sam mogao normalno da komuniciram tako da me ovo bas i ne cudi mnogo. Vratio sam se kuci cim mi je istekao ugovor iako su mi nudili produzenje ugovora.

Hrep

pre 4 godine

Suluda Trampova rasisticka ruralna Amerika.
Ti zatucani evangelisti nisu ništa bolji ili lošiji od islamske republike.

Islamska republika se slika sa kuranom i kalašnjikovom, evangelisti sa biblijom i kalašnjikovom, isto izgledaju, imaju brade, voze iste aute kamionete, bukvalno preslikani psihološki profili.

Samo što islamska republika ubija hrišćane, dok beli supremisti, evangelisti vrše masovne pucnjave po školama, tržnim centrima, koncertima gde su meksikanci, levičari, crnci...

Cole

pre 4 godine

Ovoga bar za sada kod nas jos uvek nema..
(Perhan, 06. oktobar 2021 18:04)

Ma jok... nema, kao onaj pre neku godinu u onom selu ....

Perhane, ovakve stvari se desavaju kada drzava ima 300M stanovnika. Na nivou Evrope (koja ima vise od 300M stanovnika)... takodje imas ovakve bolesne incidente. Svake godine, pi dva tri, isto kao Amerika. Jedino u Evropi se to jednom desi u Francuskoj, nekad u Nemackoj, nekad u Srbiji...
Seti se onog Norvezanina.....
(mr.wolf, 6. oktobar 2021 18:39)

Tacno je to sto si napisao
ali ovde se radi o upadu u skolu,
a ne o seoskim masakrima. Druga
stvar, u USA se proporcijalno
broju stanovnika to desava mozda
i 10 puta cesce nego u Evropi.
Dakle, nije isto. Poz.

Toni

pre 4 godine

Bio sam u Americi nekoliko puta i nesigurno sam se osjećao samo iz materijalnih razloga, tj da će me neko opljačkati (i to na određenim mjestima). Taj narod je uglavnom vrlo ljubazan i normalan, ne znam kako se ovakve ludosti dešavaju.

American

pre 4 godine

Mnogo ludaka.
(Bogoljub, 06. oktobar 2021 17:57)

Uvek bilo i uvek ce biti. Ali im dati tako lak pristup oružju, to je tragedija. Da je imao niz umesto AR, bila bi druga priča :(

I jedan crtani film oslikava taj mentalitet tamo, a mi se pitamo što bombarduju sve po svetu!

pre 4 godine

Ima crtana serija South Park pa sezona od pre dve ili tru godine, kada su se rokali svaki drugi dan po školama te godine odma od početka januara u USA i kad je oboren rekord, pa kad je krenula sezona crtaća u septembru, svaka epizoda prvo počinje pucnjavom u školi.

I dok se puca i po hodniku lete meci, akteri crtaća opušteno kao i profesori se ponašaju, kao i bilo koja redovna školska rutina...

mr.wolf

pre 4 godine

Ovoga bar za sada kod nas jos uvek nema..
(Perhan, 06. oktobar 2021 18:04)

Ma jok... nema, kao onaj pre neku godinu u onom selu ....

Perhane, ovakve stvari se desavaju kada drzava ima 300M stanovnika. Na nivou Evrope (koja ima vise od 300M stanovnika)... takodje imas ovakve bolesne incidente. Svake godine, pi dva tri, isto kao Amerika. Jedino u Evropi se to jednom desi u Francuskoj, nekad u Nemackoj, nekad u Srbiji...
Seti se onog Norvezanina.....

Arigo Saki

pre 4 godine

Tako ti je kad svaka budala moze da kupi oruzje u Teksasu i u jos mnogo drugih drzava u USA i ne bitno koje i koliko ,a onda se cude...
Mada i ovde mnogo budala ima oruzje...

seljadin

pre 4 godine

ja sam ziveo 10 milja odatle kolima, u Grand Prairie, elem u posledje vreme se metroplex izmenio - severni i juzni deo, u juznom delu je uglavnom veci procenat obojenog stanovnistva, gde je i ovaj grad, i visa stopa kriminala u odnosu na severni deo oko 3 puta. Ne znam ima li ovo veze sa rasnom mrznjom ili sa cime, jednostavno u ovakvim slucajevima sumnjam da cemo saznati istinu, pa se cesto zataskavaju okolnosti kao i motivi ubice, na primer kao kad je bio pozar, srusila se bonfire u Bryan College Station pa je poginulo mnogo dece, ali istina nije bila u medijima, vec propaganda preko cnn-a. Uglavnom veliki je problem rasizma ali i koriscenja droge, a to najcesce u ovakvim slucajevima prikazu da je neko izgubio razum, poludeo, i da nije bio ni drogiran niti je imao svoj politicki program, ili oprostajno pismo zasto je pocinio zlocin.
po meni Teksas je jedno od najboljih mesta za zivot, ali kao i svuda u USA imaju problem masovnih ubistava i kriminala u nekim delovima grada, to je USA.

Nebojša

pre 4 godine

Nije mala lista zemalja u kojoj su pucnjave učestale ali koliko vidim samo u Americi su učestale pucnjave u školama i to konkretno učenici ubijaju druge učenike nije mi baš jasno zašto u toj meri a baš ih puno ima nekada i nekoliko puta godišnje.

mr.wolf

pre 4 godine

Ovoga bar za sada kod nas jos uvek nema..
(Perhan, 06. oktobar 2021 18:04)

Ma jok... nema, kao onaj pre neku godinu u onom selu ....

Perhane, ovakve stvari se desavaju kada drzava ima 300M stanovnika. Na nivou Evrope (koja ima vise od 300M stanovnika)... takodje imas ovakve bolesne incidente. Svake godine, pi dva tri, isto kao Amerika. Jedino u Evropi se to jednom desi u Francuskoj, nekad u Nemackoj, nekad u Srbiji...
Seti se onog Norvezanina.....

seljadin

pre 4 godine

ja sam ziveo 10 milja odatle kolima, u Grand Prairie, elem u posledje vreme se metroplex izmenio - severni i juzni deo, u juznom delu je uglavnom veci procenat obojenog stanovnistva, gde je i ovaj grad, i visa stopa kriminala u odnosu na severni deo oko 3 puta. Ne znam ima li ovo veze sa rasnom mrznjom ili sa cime, jednostavno u ovakvim slucajevima sumnjam da cemo saznati istinu, pa se cesto zataskavaju okolnosti kao i motivi ubice, na primer kao kad je bio pozar, srusila se bonfire u Bryan College Station pa je poginulo mnogo dece, ali istina nije bila u medijima, vec propaganda preko cnn-a. Uglavnom veliki je problem rasizma ali i koriscenja droge, a to najcesce u ovakvim slucajevima prikazu da je neko izgubio razum, poludeo, i da nije bio ni drogiran niti je imao svoj politicki program, ili oprostajno pismo zasto je pocinio zlocin.
po meni Teksas je jedno od najboljih mesta za zivot, ali kao i svuda u USA imaju problem masovnih ubistava i kriminala u nekim delovima grada, to je USA.

I jedan crtani film oslikava taj mentalitet tamo, a mi se pitamo što bombarduju sve po svetu!

pre 4 godine

Ima crtana serija South Park pa sezona od pre dve ili tru godine, kada su se rokali svaki drugi dan po školama te godine odma od početka januara u USA i kad je oboren rekord, pa kad je krenula sezona crtaća u septembru, svaka epizoda prvo počinje pucnjavom u školi.

I dok se puca i po hodniku lete meci, akteri crtaća opušteno kao i profesori se ponašaju, kao i bilo koja redovna školska rutina...

dude

pre 4 godine

Kaubojština.
(DEX, 06. oktobar 2021 18:25)

da. onaj što je pre par dana pobio decu na univerzitetu u rusiji je isto kauboj. evgenij the kid.

Cole

pre 4 godine

Ovoga bar za sada kod nas jos uvek nema..
(Perhan, 06. oktobar 2021 18:04)

Ma jok... nema, kao onaj pre neku godinu u onom selu ....

Perhane, ovakve stvari se desavaju kada drzava ima 300M stanovnika. Na nivou Evrope (koja ima vise od 300M stanovnika)... takodje imas ovakve bolesne incidente. Svake godine, pi dva tri, isto kao Amerika. Jedino u Evropi se to jednom desi u Francuskoj, nekad u Nemackoj, nekad u Srbiji...
Seti se onog Norvezanina.....
(mr.wolf, 6. oktobar 2021 18:39)

Tacno je to sto si napisao
ali ovde se radi o upadu u skolu,
a ne o seoskim masakrima. Druga
stvar, u USA se proporcijalno
broju stanovnika to desava mozda
i 10 puta cesce nego u Evropi.
Dakle, nije isto. Poz.

Toni

pre 4 godine

Bio sam u Americi nekoliko puta i nesigurno sam se osjećao samo iz materijalnih razloga, tj da će me neko opljačkati (i to na određenim mjestima). Taj narod je uglavnom vrlo ljubazan i normalan, ne znam kako se ovakve ludosti dešavaju.

Nebojša

pre 4 godine

Nije mala lista zemalja u kojoj su pucnjave učestale ali koliko vidim samo u Americi su učestale pucnjave u školama i to konkretno učenici ubijaju druge učenike nije mi baš jasno zašto u toj meri a baš ih puno ima nekada i nekoliko puta godišnje.

Ner565

pre 4 godine

Ludi republikanci.
Ti ekstremni evandjelisti nisu nista bolji od Islamske republike.
Zatucana ruralna Amerika.
(Iop, 06. oktobar 2021 18:16)

Koliko videh, osumnjiceni je Afroamerikanac, tesko da je u pitanju ekstremni evandjelista ili republikanac.

mile

pre 4 godine

Ziveo sam i radio par godina u USA i moj zakljucak je da su uzasno prepotentni, rasizam opipljiv i ocigledan iako to negiraju. Vrlo cesto su paranoicni po pitanju da ce neko nesto da im uzme i da moraju da se brane od nekih neprijatelja iz rusije, kine ili evrope a oruzije je dostupno skoro na svakom cosku. Vrlo su retki bili ljudi sa kojima sam mogao normalno da komuniciram tako da me ovo bas i ne cudi mnogo. Vratio sam se kuci cim mi je istekao ugovor iako su mi nudili produzenje ugovora.

Ivan

pre 4 godine

"stvar je u oruzju, da je ovde dostupno ko tamo.... ne smem da zamisljam"

stvar je u demografiji, FBI je izbacio statistike za ubistva i rase od krivca i zrtava. Beli su 45%, a ako se u to ne racunaju latino amerikanci, onda su beli oko 30%. I onda ako uporedis tu statistiku sa ubistvima po raznim zemljama, beli ljudi u americi se ubijaju na nivou kao Belgija. A s'obzirom koliko su naoruzani, moze se reci da su relativno veoma pitomi.

John

pre 4 godine

(Arigo Saki, 6. oktobar 2021 18:47)

Naravno, ograničenje posedovanja oružja će se desiti - nikad. Pre bi Aljasku vratili Rusima nego što bi zabranili posedovanje dugih cevi.
Čak će ovo da bude argument nekim republikanskim/NRA prsotinama da posedovanje oružja treba da bude još liberalnije jer "da je neko od nastavnika u školi bio naoružan, mogao je da zaustavi pucača" (ne sprdam se, ovo je stvarno bio argument posle jedne slične pucnjave).
Ludaka ima svugde. Ali samo u Americi ludaci imaju neometan pristup skoro pa bilo čemu od oružja.

Arigo Saki

pre 4 godine

Tako ti je kad svaka budala moze da kupi oruzje u Teksasu i u jos mnogo drugih drzava u USA i ne bitno koje i koliko ,a onda se cude...
Mada i ovde mnogo budala ima oruzje...

American

pre 4 godine

Mnogo ludaka.
(Bogoljub, 06. oktobar 2021 17:57)

Uvek bilo i uvek ce biti. Ali im dati tako lak pristup oružju, to je tragedija. Da je imao niz umesto AR, bila bi druga priča :(

American nightmare

pre 4 godine

Nisam bio u Americi, ne mogu svoje misljenje da iznesem. Najbolja prijateljica mi je Amerikanka I od nje sam cuo dosta informacija "iz prve ruke" o zivotu u Americi. Ukratko, ona ne planira nikada da se vrati, zbog oruzja, nepostojanja socijalnog sistema I prava radnika. Ona I dalje ne moze da veruje da ima 30 dana placenog odsustva godisnje, placeno odsustvo kada je bolesna I da oruzje ne moze svako da kupi I da ga poseduje. Amerika se zaista cini kao jedna velika sarena laza, u kojoj bogati zive sjajno a siromasni su bukvalno prepusteni sebi samima. O ludacima na ulicama sa oruzjem u rukama ne vredi ni govoriti...

Ves

pre 4 godine

Da bi u USA legalno kupili vatreno oružje u prodavnici prvo morate da prođete federalni 'background check' - dobićete papir koji morate da ispunite i koji prodavac šalje u FBI koji vrši proveru. Bilo ko ko je prethodno osuđivan za nasilna kriminalna dela ili je od strane lekara označen kao potencijalno opasna osoba biće odbijen i ne može legalno nabaviti oružje.

Većina ubistava u USA se počini ilegalno nabavljenim oružjem, i većinom su u pitanju obračuni kriminalnih bandi u velikim gradovima, na žalost većinom to su crnci i latinosi.

A 2. amandman nije donešen da bi se neko šepurio sa oružjem već da bi se pojedincu omogućilo da odbrani život od napadača koji može biti i tiranska vlast. Zato se u tom istom amandanu i spominje pravo na udruživanje u organizovane milicije (paravojne formacije) i to pravo, kao i ostala ljudska prava, se smatra 'datim od Boga' tj. svako ljudsko biće ima ta prava samom činjenicom da je ljudsko biće.

Dubioza

pre 4 godine

Takođe živeo na par milja severnije kao kolega komentator i nisam mogao bolji opis da napišem od njega, a takođe sam išao u jednu od škola u blizini. Prvo, svaka škola ima detektor za oružje i zaključava se u 9 sati i možete da izađete samo uz posebnu potvrdu do pola 5 iz same škole tako da ne znam kako je ovo uopšte moguće. Ja sam se družio sa svima ali ima tih rasnih razlika posebno među mlađim svetom u raznim krugovima. Mnogo je sigurno bilo pre 10 godina, nismo razmišljali ni o zaključavanju ni o nekom kriminalu. Što se tiče oružja, ja sam zagovornik posedovanja toga kao i većina ljudi čiji je život u nekom periodu dotakao Teksas. Ima mnogo razloga zbog čega tako mislim, ali o tome nekom drugom prilikom.

axon

pre 4 godine

Priznali mi to ili ne, nas je komunizam unazadio mentalno, verovatno nepovratno. Sloboda i sigurnost nikad ne idu zajedno. Uvek bi pre izabrao da živim u zemlji gde 200 miliona ljudi ima oružje nego u zemlji gde ga imaju uglavnom policajci i kriminalci.
(Mojo, 06. oktobar 2021 21:04)

Osećam se glupim sto uopšte odgovaram na, tvoj post, ali pamtim dobro vreme od "81 kada sam počeo sam da se krećem po beogradu kada je bio socijalizam, pa tamo negde do "90. Mogu da se setim 3 ubistva iz tog perioda: neki debil silovao i zapalio devojku, jednog mladića su izboli na konjaniku, malo uzbrdo pre toga ubijen srpski dač šulc kao jedini mafijaški obračun u tom periodu. Meseci mozda i godine su prolazile od nekog zvučnog ubistva, naravno da je bilo toga više zbog medje pijanstva itd, ali jako retko. i da, za tvoju informaciju komunizam je postojao samo kao ideja i partije, komunizam nikada nigde nije postojao u realnosti. Imam 55 godina i tada amo svi živeli kao svoj na svome, imali svi dovoljno za pristojan život i putovali slobodno svuda po svetu. Sovijalizam smeta fašistima i kapitalistima, kao, što rekoh komunizam nikad nije izašao dalje od ideje, a edukuj se malo šta je osnovna ideja komunizma.

Hrep

pre 4 godine

Suluda Trampova rasisticka ruralna Amerika.
Ti zatucani evangelisti nisu ništa bolji ili lošiji od islamske republike.

Islamska republika se slika sa kuranom i kalašnjikovom, evangelisti sa biblijom i kalašnjikovom, isto izgledaju, imaju brade, voze iste aute kamionete, bukvalno preslikani psihološki profili.

Samo što islamska republika ubija hrišćane, dok beli supremisti, evangelisti vrše masovne pucnjave po školama, tržnim centrima, koncertima gde su meksikanci, levičari, crnci...

Mark

pre 4 godine

Ja sam pistol u Teksasu kupio u marketu ceo proces 10 minuta max. Kakva crna papirologija I duzina? Ako nemas history vrlo lako kupiš. A mlađi, psycho uglavnom nemaju. I eto problem. Čitam neko upoređuje sa evropom i broj stanovnika, USA ima ubedljivo najviše ubistava u skolama u celom svetu. Stalno se o tome priča ali džaba. U US je sve biznis.

The Unforgiven

pre 4 godine

Што се Америке тиче, другар ми живи у Висконсину и због страха да га неко не опљачка спава са две пушке и два ножа поред кревета! Ето колико се осећа безбедно у стану у којем станује.
(veliki strumf, 6. oktobar 2021 22:55)
------------------------

Od svih vecih gradova, Milwaukee u Wisconsinu je najvise podeljen na belce i crnce. Crnci su na severnom delu grada, a belci na juznom. Osim ako taj tvoj prijatelj zivi bas u najtezem ghettu, nema ni najmanjeg razloga da spava sa "dve puske i dva noza pored kreveta". A cak i da radi u McDonaldsu ne bi trebao da ima problem da nadje stan u nekom "srednjem" delu grada gde stopa kriminala nije velika (tipa West Allis ili Bay View).
Tako da ili ti prijatelj ne govori istinu ili ti je prijatelj neka teska propalica koja moze da priusti stan samo u najgorem delu grada.

Daj bre

pre 4 godine

Naravno, ograničenje posedovanja oružja će se desiti - nikad. Pre bi Aljasku vratili Rusima nego što bi zabranili posedovanje dugih cevi.

(John, 6. oktobar 2021 19:39) # Link komentara


Ne mogu i svejedno da hoce, ustav im neda, drugi amandman, a da budem iskren bolje je, dok policija ovde dodje tebi svasta moze da se desi ako ti lopov upadne u kucu.

Mojo

pre 4 godine

Priznali mi to ili ne, nas je komunizam unazadio mentalno, verovatno nepovratno. Sloboda i sigurnost nikad ne idu zajedno. Uvek bi pre izabrao da živim u zemlji gde 200 miliona ljudi ima oružje nego u zemlji gde ga imaju uglavnom policajci i kriminalci.

vuk

pre 4 godine

Ovde u Americi sve se vrti oko biznisa,a u to spada i oruzje gdje se zaradjuju velike pare.Nije problem u nabavci oruzja,nego je problem sto se jako malo gleda ko ga kupuje.Slabo se gleda u historijat osoba koji ga kupuju.

XXX

pre 4 godine

@(mile, 06. oktobar 2021 19:37): Mile, živim u USA (sa porodicom) više od 17 godina i imam apsolutno suprotno mišljenje o “prosečnom Amerikancu”. Da li si se zapitao da, možda, nije bilo “malo” do tebe.

The Unforgiven

pre 4 godine

Tako ti je kad svaka budala moze da kupi oruzje u Teksasu i u jos mnogo drugih drzava u USA i ne bitno koje i koliko ,a onda se cude...
(Arigo Saki, 6. oktobar 2021 18:47)
------------------------

Ko god da ti je rekao da svako lako moze da kupi oruzje u Americi te je debelo slagao. Legalan proces kupovine je zapravo poprilicno dugacak, sa dosta papirologije i dosta cekanja. Pricam iz licnog iskustva.

simo

pre 4 godine

@unforgiven..
Ne znam u kojoj drzavi Amerike zivis, ja sam u Tennessee; sav proces u prodavnici, od izbora pistolja, do placanja i preuzimanja ne traje vise od 15 minuta. Prodavac izvrsi provjeru krimi rekorda kod FBI, to kosta $10 i traje manje od 10 minuta. Nakon toga platis cijenu odabranog oruzja sa kredit karticom, preuzimas kupljeno i ides kuci. Naravno da na istom mjestu mozes kupiti i odgovarajucu municiju. Pozdrav

CZ99

pre 4 godine

Ovde u Americi sve se vrti oko biznisa,a u to spada i oruzje gdje se zaradjuju velike pare.Nije problem u nabavci oruzja,nego je problem sto se jako malo gleda ko ga kupuje.Slabo se gleda u historijat osoba koji ga kupuju.
(vuk, 06. oktobar 2021 20:27)

Gleda "samo" FBI....

Zubac

pre 4 godine

Vidim da mnogi kazu da kupiti oruzje legalno u USA nije bas lako, pa mozda nije, ali je na crnom trzistu,tj ulici prelako, dovoljno je da se ode u neku od losijih cetvrti u velikim gradovima i to je to. To vam je braco i sestre Amerika.

M

pre 4 godine

Ziveo sam i radio par godina u USA i moj zakljucak je da su uzasno prepotentni, rasizam opipljiv i ocigledan iako to negiraju. Vrlo cesto su paranoicni po pitanju da ce neko nesto da im uzme i da moraju da se brane od nekih neprijatelja iz rusije, kine ili evrope a oruzije je dostupno skoro na svakom cosku. Vrlo su retki bili ljudi sa kojima sam mogao normalno da komuniciram tako da me ovo bas i ne cudi mnogo. Vratio sam se kuci cim mi je istekao ugovor iako su mi nudili produzenje ugovora.
(mile, 6. oktobar 2021 19:37)

Ne sumnjam da si bio ali si pravu Ameriku video samo iz aviona. To gde si ti bio i takve sa kakvima si se druzio, tamo normalan svet ne ulazi.

The Unforgiven

pre 4 godine

Ukratko, ona ne planira nikada da se vrati, zbog oruzja, nepostojanja socijalnog sistema I prava radnika. Ona I dalje ne moze da veruje da ima 30 dana placenog odsustva godisnje, placeno odsustvo kada je bolesna I da oruzje ne moze svako da kupi I da ga poseduje.
(American nightmare, 6. oktobar 2021 20:28)
----------------------------

Zivim u Americi 22 godine, imam 4 sedmice godisnjeg (s tim ako ne potrosim ne gubim max do 8 sedmica godisnje), placeno odsustvo u slucaju da sam bolestan, a oruzje ne moze svako da kupi i poseduje. Ili te je koleginica slagala ili je imala neki dno dna posao gde radnici nisu zasticeno kao beli medvedi.

Zapamtite - nije problem u onima koji su legalno kupili oruzje i legalno ga posedujuju. To je ona urbana legenda kako svako moze uci u prodavnicu oruzja i kupiti ga, a to je daleko od istine. Znam licno koliki je proces bio kad sam kupovao.

The Unforgiven

pre 4 godine

@unforgiven..
Ne znam u kojoj drzavi Amerike zivis, ja sam u Tennessee; sav proces u prodavnici, od izbora pistolja, do placanja i preuzimanja ne traje vise od 15 minuta. Prodavac izvrsi provjeru krimi rekorda kod FBI, to kosta $10 i traje manje od 10 minuta. Nakon toga platis cijenu odabranog oruzja sa kredit karticom, preuzimas kupljeno i ides kuci. Naravno da na istom mjestu mozes kupiti i odgovarajucu municiju. Pozdrav
(simo, 6. oktobar 2021 22:26)
----------------------

Ja sam u Wisconsinu. Kupio sam .44 Magnum pre nekih desetak godina.

Potpisao sam papirologiju za background check, cekao cini mi se sedamicu dana iako sam cist ko suza bez i najmanje mrlje. Tek posle sedmicu dana mi je bilo odobreno da se vratim u prodavnicu i preuzmem oruzje.

Haos

pre 4 godine

Što bi rekao miljenik Srba, narandžasti klovn, D. Tramp, treba opremiti svakog nastavnika sa jednim komadom vatrenog oružja. Ali avaj, bitno da je Tramp borac protiv krupnog kapitala, zar ne?

veliki strumf

pre 4 godine

Bio sam u Americi nekoliko puta i nesigurno sam se osjećao samo iz materijalnih razloga, tj da će me neko opljačkati (i to na određenim mjestima). Taj narod je uglavnom vrlo ljubazan i normalan, ne znam kako se ovakve ludosti dešavaju.
(Toni, 06. oktobar 2021 19:09). Не знам где си то био, али логично је да нормалних људи има свуда. Шта је ту чудно? Ипак, има и доста лудака па се тамо и овакви масовни масакри неретко дешавају (о уличним убиствима не треба причати, то је тамо као добар дан). У Европи се такве ствари по школама изузетно ретко дешавају. Овај што написа за неког Норвежанина (а мислио је на Швеђанина) нема појма о чему пише - Богу хвала код нас се то никада није догодило. Што се Америке тиче, другар ми живи у Висконсину и због страха да га неко не опљачка спава са две пушке и два ножа поред кревета! Ето колико се осећа безбедно у стану у којем станује.

Indigo

pre 4 godine

Desavace se ovoga jos u narednom periodu. Poenta je sledeca: Cilj je da se u ovoj krizi ogoli jos vise narod,zato su im dozvolili u poslednje vreme da se naoruzaju do zuba. Onda kada bude krenulo sve vise ubistava, promenice zakon i oduzece im bukvalno svo oružje, a vec prisutno nezadovoljstvo ce dovoditi do jos vecih sukoba i gradjanskih ratova. Zivi bili pa videli

Marko od Mođile

pre 4 godine

Problem je u glavama ubica. Svakako da pristupačnost vatrenog oružja, doprinosi da posledice budu velike. Predlažem da kod nas država novčano stimuliše predaju - vraćanje oružja bez posledica.

Hrep

pre 4 godine

Suluda Trampova rasisticka ruralna Amerika.
Ti zatucani evangelisti nisu ništa bolji ili lošiji od islamske republike.

Islamska republika se slika sa kuranom i kalašnjikovom, evangelisti sa biblijom i kalašnjikovom, isto izgledaju, imaju brade, voze iste aute kamionete, bukvalno preslikani psihološki profili.

Samo što islamska republika ubija hrišćane, dok beli supremisti, evangelisti vrše masovne pucnjave po školama, tržnim centrima, koncertima gde su meksikanci, levičari, crnci...

mr.wolf

pre 4 godine

Ovoga bar za sada kod nas jos uvek nema..
(Perhan, 06. oktobar 2021 18:04)

Ma jok... nema, kao onaj pre neku godinu u onom selu ....

Perhane, ovakve stvari se desavaju kada drzava ima 300M stanovnika. Na nivou Evrope (koja ima vise od 300M stanovnika)... takodje imas ovakve bolesne incidente. Svake godine, pi dva tri, isto kao Amerika. Jedino u Evropi se to jednom desi u Francuskoj, nekad u Nemackoj, nekad u Srbiji...
Seti se onog Norvezanina.....

Mojo

pre 4 godine

Priznali mi to ili ne, nas je komunizam unazadio mentalno, verovatno nepovratno. Sloboda i sigurnost nikad ne idu zajedno. Uvek bi pre izabrao da živim u zemlji gde 200 miliona ljudi ima oružje nego u zemlji gde ga imaju uglavnom policajci i kriminalci.

dude

pre 4 godine

Kaubojština.
(DEX, 06. oktobar 2021 18:25)

da. onaj što je pre par dana pobio decu na univerzitetu u rusiji je isto kauboj. evgenij the kid.

mile

pre 4 godine

Ziveo sam i radio par godina u USA i moj zakljucak je da su uzasno prepotentni, rasizam opipljiv i ocigledan iako to negiraju. Vrlo cesto su paranoicni po pitanju da ce neko nesto da im uzme i da moraju da se brane od nekih neprijatelja iz rusije, kine ili evrope a oruzije je dostupno skoro na svakom cosku. Vrlo su retki bili ljudi sa kojima sam mogao normalno da komuniciram tako da me ovo bas i ne cudi mnogo. Vratio sam se kuci cim mi je istekao ugovor iako su mi nudili produzenje ugovora.

Haos

pre 4 godine

Što bi rekao miljenik Srba, narandžasti klovn, D. Tramp, treba opremiti svakog nastavnika sa jednim komadom vatrenog oružja. Ali avaj, bitno da je Tramp borac protiv krupnog kapitala, zar ne?

American nightmare

pre 4 godine

Nisam bio u Americi, ne mogu svoje misljenje da iznesem. Najbolja prijateljica mi je Amerikanka I od nje sam cuo dosta informacija "iz prve ruke" o zivotu u Americi. Ukratko, ona ne planira nikada da se vrati, zbog oruzja, nepostojanja socijalnog sistema I prava radnika. Ona I dalje ne moze da veruje da ima 30 dana placenog odsustva godisnje, placeno odsustvo kada je bolesna I da oruzje ne moze svako da kupi I da ga poseduje. Amerika se zaista cini kao jedna velika sarena laza, u kojoj bogati zive sjajno a siromasni su bukvalno prepusteni sebi samima. O ludacima na ulicama sa oruzjem u rukama ne vredi ni govoriti...

Cole

pre 4 godine

Ovoga bar za sada kod nas jos uvek nema..
(Perhan, 06. oktobar 2021 18:04)

Ma jok... nema, kao onaj pre neku godinu u onom selu ....

Perhane, ovakve stvari se desavaju kada drzava ima 300M stanovnika. Na nivou Evrope (koja ima vise od 300M stanovnika)... takodje imas ovakve bolesne incidente. Svake godine, pi dva tri, isto kao Amerika. Jedino u Evropi se to jednom desi u Francuskoj, nekad u Nemackoj, nekad u Srbiji...
Seti se onog Norvezanina.....
(mr.wolf, 6. oktobar 2021 18:39)

Tacno je to sto si napisao
ali ovde se radi o upadu u skolu,
a ne o seoskim masakrima. Druga
stvar, u USA se proporcijalno
broju stanovnika to desava mozda
i 10 puta cesce nego u Evropi.
Dakle, nije isto. Poz.

The Unforgiven

pre 4 godine

Ukratko, ona ne planira nikada da se vrati, zbog oruzja, nepostojanja socijalnog sistema I prava radnika. Ona I dalje ne moze da veruje da ima 30 dana placenog odsustva godisnje, placeno odsustvo kada je bolesna I da oruzje ne moze svako da kupi I da ga poseduje.
(American nightmare, 6. oktobar 2021 20:28)
----------------------------

Zivim u Americi 22 godine, imam 4 sedmice godisnjeg (s tim ako ne potrosim ne gubim max do 8 sedmica godisnje), placeno odsustvo u slucaju da sam bolestan, a oruzje ne moze svako da kupi i poseduje. Ili te je koleginica slagala ili je imala neki dno dna posao gde radnici nisu zasticeno kao beli medvedi.

Zapamtite - nije problem u onima koji su legalno kupili oruzje i legalno ga posedujuju. To je ona urbana legenda kako svako moze uci u prodavnicu oruzja i kupiti ga, a to je daleko od istine. Znam licno koliki je proces bio kad sam kupovao.

seljadin

pre 4 godine

ja sam ziveo 10 milja odatle kolima, u Grand Prairie, elem u posledje vreme se metroplex izmenio - severni i juzni deo, u juznom delu je uglavnom veci procenat obojenog stanovnistva, gde je i ovaj grad, i visa stopa kriminala u odnosu na severni deo oko 3 puta. Ne znam ima li ovo veze sa rasnom mrznjom ili sa cime, jednostavno u ovakvim slucajevima sumnjam da cemo saznati istinu, pa se cesto zataskavaju okolnosti kao i motivi ubice, na primer kao kad je bio pozar, srusila se bonfire u Bryan College Station pa je poginulo mnogo dece, ali istina nije bila u medijima, vec propaganda preko cnn-a. Uglavnom veliki je problem rasizma ali i koriscenja droge, a to najcesce u ovakvim slucajevima prikazu da je neko izgubio razum, poludeo, i da nije bio ni drogiran niti je imao svoj politicki program, ili oprostajno pismo zasto je pocinio zlocin.
po meni Teksas je jedno od najboljih mesta za zivot, ali kao i svuda u USA imaju problem masovnih ubistava i kriminala u nekim delovima grada, to je USA.

M

pre 4 godine

Ziveo sam i radio par godina u USA i moj zakljucak je da su uzasno prepotentni, rasizam opipljiv i ocigledan iako to negiraju. Vrlo cesto su paranoicni po pitanju da ce neko nesto da im uzme i da moraju da se brane od nekih neprijatelja iz rusije, kine ili evrope a oruzije je dostupno skoro na svakom cosku. Vrlo su retki bili ljudi sa kojima sam mogao normalno da komuniciram tako da me ovo bas i ne cudi mnogo. Vratio sam se kuci cim mi je istekao ugovor iako su mi nudili produzenje ugovora.
(mile, 6. oktobar 2021 19:37)

Ne sumnjam da si bio ali si pravu Ameriku video samo iz aviona. To gde si ti bio i takve sa kakvima si se druzio, tamo normalan svet ne ulazi.

John

pre 4 godine

(Arigo Saki, 6. oktobar 2021 18:47)

Naravno, ograničenje posedovanja oružja će se desiti - nikad. Pre bi Aljasku vratili Rusima nego što bi zabranili posedovanje dugih cevi.
Čak će ovo da bude argument nekim republikanskim/NRA prsotinama da posedovanje oružja treba da bude još liberalnije jer "da je neko od nastavnika u školi bio naoružan, mogao je da zaustavi pucača" (ne sprdam se, ovo je stvarno bio argument posle jedne slične pucnjave).
Ludaka ima svugde. Ali samo u Americi ludaci imaju neometan pristup skoro pa bilo čemu od oružja.

Ivan

pre 4 godine

"stvar je u oruzju, da je ovde dostupno ko tamo.... ne smem da zamisljam"

stvar je u demografiji, FBI je izbacio statistike za ubistva i rase od krivca i zrtava. Beli su 45%, a ako se u to ne racunaju latino amerikanci, onda su beli oko 30%. I onda ako uporedis tu statistiku sa ubistvima po raznim zemljama, beli ljudi u americi se ubijaju na nivou kao Belgija. A s'obzirom koliko su naoruzani, moze se reci da su relativno veoma pitomi.

The Unforgiven

pre 4 godine

Tako ti je kad svaka budala moze da kupi oruzje u Teksasu i u jos mnogo drugih drzava u USA i ne bitno koje i koliko ,a onda se cude...
(Arigo Saki, 6. oktobar 2021 18:47)
------------------------

Ko god da ti je rekao da svako lako moze da kupi oruzje u Americi te je debelo slagao. Legalan proces kupovine je zapravo poprilicno dugacak, sa dosta papirologije i dosta cekanja. Pricam iz licnog iskustva.

I jedan crtani film oslikava taj mentalitet tamo, a mi se pitamo što bombarduju sve po svetu!

pre 4 godine

Ima crtana serija South Park pa sezona od pre dve ili tru godine, kada su se rokali svaki drugi dan po školama te godine odma od početka januara u USA i kad je oboren rekord, pa kad je krenula sezona crtaća u septembru, svaka epizoda prvo počinje pucnjavom u školi.

I dok se puca i po hodniku lete meci, akteri crtaća opušteno kao i profesori se ponašaju, kao i bilo koja redovna školska rutina...

Toni

pre 4 godine

Bio sam u Americi nekoliko puta i nesigurno sam se osjećao samo iz materijalnih razloga, tj da će me neko opljačkati (i to na određenim mjestima). Taj narod je uglavnom vrlo ljubazan i normalan, ne znam kako se ovakve ludosti dešavaju.

Indigo

pre 4 godine

Desavace se ovoga jos u narednom periodu. Poenta je sledeca: Cilj je da se u ovoj krizi ogoli jos vise narod,zato su im dozvolili u poslednje vreme da se naoruzaju do zuba. Onda kada bude krenulo sve vise ubistava, promenice zakon i oduzece im bukvalno svo oružje, a vec prisutno nezadovoljstvo ce dovoditi do jos vecih sukoba i gradjanskih ratova. Zivi bili pa videli

veliki strumf

pre 4 godine

Bio sam u Americi nekoliko puta i nesigurno sam se osjećao samo iz materijalnih razloga, tj da će me neko opljačkati (i to na određenim mjestima). Taj narod je uglavnom vrlo ljubazan i normalan, ne znam kako se ovakve ludosti dešavaju.
(Toni, 06. oktobar 2021 19:09). Не знам где си то био, али логично је да нормалних људи има свуда. Шта је ту чудно? Ипак, има и доста лудака па се тамо и овакви масовни масакри неретко дешавају (о уличним убиствима не треба причати, то је тамо као добар дан). У Европи се такве ствари по школама изузетно ретко дешавају. Овај што написа за неког Норвежанина (а мислио је на Швеђанина) нема појма о чему пише - Богу хвала код нас се то никада није догодило. Што се Америке тиче, другар ми живи у Висконсину и због страха да га неко не опљачка спава са две пушке и два ножа поред кревета! Ето колико се осећа безбедно у стану у којем станује.

XXX

pre 4 godine

@(mile, 06. oktobar 2021 19:37): Mile, živim u USA (sa porodicom) više od 17 godina i imam apsolutno suprotno mišljenje o “prosečnom Amerikancu”. Da li si se zapitao da, možda, nije bilo “malo” do tebe.

Arigo Saki

pre 4 godine

Tako ti je kad svaka budala moze da kupi oruzje u Teksasu i u jos mnogo drugih drzava u USA i ne bitno koje i koliko ,a onda se cude...
Mada i ovde mnogo budala ima oruzje...

Daj bre

pre 4 godine

Naravno, ograničenje posedovanja oružja će se desiti - nikad. Pre bi Aljasku vratili Rusima nego što bi zabranili posedovanje dugih cevi.

(John, 6. oktobar 2021 19:39) # Link komentara


Ne mogu i svejedno da hoce, ustav im neda, drugi amandman, a da budem iskren bolje je, dok policija ovde dodje tebi svasta moze da se desi ako ti lopov upadne u kucu.

The Unforgiven

pre 4 godine

Што се Америке тиче, другар ми живи у Висконсину и због страха да га неко не опљачка спава са две пушке и два ножа поред кревета! Ето колико се осећа безбедно у стану у којем станује.
(veliki strumf, 6. oktobar 2021 22:55)
------------------------

Od svih vecih gradova, Milwaukee u Wisconsinu je najvise podeljen na belce i crnce. Crnci su na severnom delu grada, a belci na juznom. Osim ako taj tvoj prijatelj zivi bas u najtezem ghettu, nema ni najmanjeg razloga da spava sa "dve puske i dva noza pored kreveta". A cak i da radi u McDonaldsu ne bi trebao da ima problem da nadje stan u nekom "srednjem" delu grada gde stopa kriminala nije velika (tipa West Allis ili Bay View).
Tako da ili ti prijatelj ne govori istinu ili ti je prijatelj neka teska propalica koja moze da priusti stan samo u najgorem delu grada.

axon

pre 4 godine

Priznali mi to ili ne, nas je komunizam unazadio mentalno, verovatno nepovratno. Sloboda i sigurnost nikad ne idu zajedno. Uvek bi pre izabrao da živim u zemlji gde 200 miliona ljudi ima oružje nego u zemlji gde ga imaju uglavnom policajci i kriminalci.
(Mojo, 06. oktobar 2021 21:04)

Osećam se glupim sto uopšte odgovaram na, tvoj post, ali pamtim dobro vreme od "81 kada sam počeo sam da se krećem po beogradu kada je bio socijalizam, pa tamo negde do "90. Mogu da se setim 3 ubistva iz tog perioda: neki debil silovao i zapalio devojku, jednog mladića su izboli na konjaniku, malo uzbrdo pre toga ubijen srpski dač šulc kao jedini mafijaški obračun u tom periodu. Meseci mozda i godine su prolazile od nekog zvučnog ubistva, naravno da je bilo toga više zbog medje pijanstva itd, ali jako retko. i da, za tvoju informaciju komunizam je postojao samo kao ideja i partije, komunizam nikada nigde nije postojao u realnosti. Imam 55 godina i tada amo svi živeli kao svoj na svome, imali svi dovoljno za pristojan život i putovali slobodno svuda po svetu. Sovijalizam smeta fašistima i kapitalistima, kao, što rekoh komunizam nikad nije izašao dalje od ideje, a edukuj se malo šta je osnovna ideja komunizma.

American

pre 4 godine

Mnogo ludaka.
(Bogoljub, 06. oktobar 2021 17:57)

Uvek bilo i uvek ce biti. Ali im dati tako lak pristup oružju, to je tragedija. Da je imao niz umesto AR, bila bi druga priča :(

Marko od Mođile

pre 4 godine

Problem je u glavama ubica. Svakako da pristupačnost vatrenog oružja, doprinosi da posledice budu velike. Predlažem da kod nas država novčano stimuliše predaju - vraćanje oružja bez posledica.

Nebojša

pre 4 godine

Nije mala lista zemalja u kojoj su pucnjave učestale ali koliko vidim samo u Americi su učestale pucnjave u školama i to konkretno učenici ubijaju druge učenike nije mi baš jasno zašto u toj meri a baš ih puno ima nekada i nekoliko puta godišnje.

vuk

pre 4 godine

Ovde u Americi sve se vrti oko biznisa,a u to spada i oruzje gdje se zaradjuju velike pare.Nije problem u nabavci oruzja,nego je problem sto se jako malo gleda ko ga kupuje.Slabo se gleda u historijat osoba koji ga kupuju.

Ner565

pre 4 godine

Ludi republikanci.
Ti ekstremni evandjelisti nisu nista bolji od Islamske republike.
Zatucana ruralna Amerika.
(Iop, 06. oktobar 2021 18:16)

Koliko videh, osumnjiceni je Afroamerikanac, tesko da je u pitanju ekstremni evandjelista ili republikanac.

Zubac

pre 4 godine

Vidim da mnogi kazu da kupiti oruzje legalno u USA nije bas lako, pa mozda nije, ali je na crnom trzistu,tj ulici prelako, dovoljno je da se ode u neku od losijih cetvrti u velikim gradovima i to je to. To vam je braco i sestre Amerika.

Ves

pre 4 godine

Da bi u USA legalno kupili vatreno oružje u prodavnici prvo morate da prođete federalni 'background check' - dobićete papir koji morate da ispunite i koji prodavac šalje u FBI koji vrši proveru. Bilo ko ko je prethodno osuđivan za nasilna kriminalna dela ili je od strane lekara označen kao potencijalno opasna osoba biće odbijen i ne može legalno nabaviti oružje.

Većina ubistava u USA se počini ilegalno nabavljenim oružjem, i većinom su u pitanju obračuni kriminalnih bandi u velikim gradovima, na žalost većinom to su crnci i latinosi.

A 2. amandman nije donešen da bi se neko šepurio sa oružjem već da bi se pojedincu omogućilo da odbrani život od napadača koji može biti i tiranska vlast. Zato se u tom istom amandanu i spominje pravo na udruživanje u organizovane milicije (paravojne formacije) i to pravo, kao i ostala ljudska prava, se smatra 'datim od Boga' tj. svako ljudsko biće ima ta prava samom činjenicom da je ljudsko biće.

Dubioza

pre 4 godine

Takođe živeo na par milja severnije kao kolega komentator i nisam mogao bolji opis da napišem od njega, a takođe sam išao u jednu od škola u blizini. Prvo, svaka škola ima detektor za oružje i zaključava se u 9 sati i možete da izađete samo uz posebnu potvrdu do pola 5 iz same škole tako da ne znam kako je ovo uopšte moguće. Ja sam se družio sa svima ali ima tih rasnih razlika posebno među mlađim svetom u raznim krugovima. Mnogo je sigurno bilo pre 10 godina, nismo razmišljali ni o zaključavanju ni o nekom kriminalu. Što se tiče oružja, ja sam zagovornik posedovanja toga kao i većina ljudi čiji je život u nekom periodu dotakao Teksas. Ima mnogo razloga zbog čega tako mislim, ali o tome nekom drugom prilikom.

The Unforgiven

pre 4 godine

@unforgiven..
Ne znam u kojoj drzavi Amerike zivis, ja sam u Tennessee; sav proces u prodavnici, od izbora pistolja, do placanja i preuzimanja ne traje vise od 15 minuta. Prodavac izvrsi provjeru krimi rekorda kod FBI, to kosta $10 i traje manje od 10 minuta. Nakon toga platis cijenu odabranog oruzja sa kredit karticom, preuzimas kupljeno i ides kuci. Naravno da na istom mjestu mozes kupiti i odgovarajucu municiju. Pozdrav
(simo, 6. oktobar 2021 22:26)
----------------------

Ja sam u Wisconsinu. Kupio sam .44 Magnum pre nekih desetak godina.

Potpisao sam papirologiju za background check, cekao cini mi se sedamicu dana iako sam cist ko suza bez i najmanje mrlje. Tek posle sedmicu dana mi je bilo odobreno da se vratim u prodavnicu i preuzmem oruzje.

Mark

pre 4 godine

Ja sam pistol u Teksasu kupio u marketu ceo proces 10 minuta max. Kakva crna papirologija I duzina? Ako nemas history vrlo lako kupiš. A mlađi, psycho uglavnom nemaju. I eto problem. Čitam neko upoređuje sa evropom i broj stanovnika, USA ima ubedljivo najviše ubistava u skolama u celom svetu. Stalno se o tome priča ali džaba. U US je sve biznis.

simo

pre 4 godine

@unforgiven..
Ne znam u kojoj drzavi Amerike zivis, ja sam u Tennessee; sav proces u prodavnici, od izbora pistolja, do placanja i preuzimanja ne traje vise od 15 minuta. Prodavac izvrsi provjeru krimi rekorda kod FBI, to kosta $10 i traje manje od 10 minuta. Nakon toga platis cijenu odabranog oruzja sa kredit karticom, preuzimas kupljeno i ides kuci. Naravno da na istom mjestu mozes kupiti i odgovarajucu municiju. Pozdrav

CZ99

pre 4 godine

Ovde u Americi sve se vrti oko biznisa,a u to spada i oruzje gdje se zaradjuju velike pare.Nije problem u nabavci oruzja,nego je problem sto se jako malo gleda ko ga kupuje.Slabo se gleda u historijat osoba koji ga kupuju.
(vuk, 06. oktobar 2021 20:27)

Gleda "samo" FBI....