Warhammer
pre 6 godina
Dobro,znam da mi je lamela davno gotova,ali na 1000 obrtaja udjem u petu i dizem brzinu bez stucanja i cimanja bez promene rada motora,sta onda?auto nije mali astra g karavan,1.6 16v.
Subota, 02.03.2019.
08:30
IMAGE SOURCE
pre 6 godina
Dobro,znam da mi je lamela davno gotova,ali na 1000 obrtaja udjem u petu i dizem brzinu bez stucanja i cimanja bez promene rada motora,sta onda?auto nije mali astra g karavan,1.6 16v.
pre 6 godina
Malo ste surovi protiv ovih koji koriste parkirnu kočnicu na uzbrdicama. Svaki automatik to uradi automatski, prebaci u P mode kad se stane, sem starih gde to radite manuelni i zaključate diferencijal. Prilikom kretanja u drive bez gasa auto sam ide na vagu a tek dodavanjem gasa pretvarač momenta daje pogon.
Elem, nikakva greška tehnički gledano i funkcioniše besprekorno kad je dobar tajming i sa manuelnom menjačem. Tek kad kreće otkači se sa parkirnu kočnice i sve pet!
pre 6 godina
ns ja
Drug moj, svaka ti cast na vozackom stazu... Al ako ne znas za ''vagu'', onda si vozac sa duzim stazom i slabom tehnikom, jer ti kao vozac na usponu iskljucivo kreces pomocu ''rucne'' kocnice. Rucna kocnica ima primarnu funkciju kao parkirna kocnica, a ne kao sredstvo za kretanje u svakom usponu. Ako ne znas sta znaci zadrzati auto na usponu, pod noznom (radnom) kocnicom, potom pronaci ''dozu'' kvacila da vozilo zadrzis na usponu i nastaviti dalje dodajuci lagan gas, a postepeno otpustajuci kvacilo, onda imas tanku tehniku upravljanja vozilom. Ima oko nas ljudi koji imaju vozacke dozvole i po 40god, al to ne znaci da su vrhunski vozaci. Jedno je ono sto si spomenuo kada se ljudi od dosade ''cimaju'' napred-nazad na uzbrdici i na taj nacin kidaju citav mehanizam kvacila, a nesto sasvim drugo je ''vaga'' kao nacin kretanja vozilom u usponu. Isto tako je nesto sasvim drugo ako cekas na crveno u usponu, potegnes rucnu da sacekas promjenu, pa ujedno krenes uz pomoc rucne kocnice, al bas u svakoj situaciji na usponu kretanje pod ''rucnom'' je vozacko (ne)znanje. Ako ces zbog stopa, kratkog zastoja ili nekakvog manevrisanja (u dvoristu ili sl.) na usponu potezati ''rucnu'', onda se nemas cime pohvaliti, na tvoju zalost. Rucna se koristi kada je vozilo optereceno (puno putnika) i kada si na bas velikom usponu, a iza vozilo do branika ili sl... Prvi komentar na ovu temu sam napisao dosta brzo, pa je zato ispao dosta nejasan, nadam se da je ovaj jasniji.
pre 6 godina
Vozač sam nekih 29 godina i neverovatno, prvi put sada čujem za neku "vagu", i cimanje gas, kvačilo za kretanje sa uzbrdice!? Pa samo pročitajte opisanu "tehniku" i već vam je jasno da to ne može biti normalna praksa!
A kako stojite na istoj uzbrdici? Šta, non-stop cimate auto dok ne krenete, i pri tome mislite kako je to u redu!? Pa neverovatno...
Kapiram da mi opisana tehnika liči na naše klinačko foliranje kada ljuljamo auto na semaforu (bez nagiba) kada postoje nabori na asfaltu...
"Prva brzina služi samo za pokretanje automobila iz mesta", potom odmah ide u drugu... e sad, vidim kod dizela može malo i da se vozi prvom (npr do 10-15km/h), ali ne razumem "stručnjake" koji u prvoj pokušavaju da idu do 47km/h !? Čemu služe takva (glupa) merenja? Ko normalan vozi prvom brzinom osim kada je baš, ali baš izuzetno velik nagib, a auto ima malo Nm..
(kažu da najbolje ide službeni auto, prva do 50, druga do 100km/h, itd... ono kad srbin jednom u životu zaduži službeni auto, pa ko veli "da se osveti")
pre 6 godina
basler
Sta te interesuje?
pre 6 godina
Nevoziti auto :-)
pre 6 godina
Kad sam presao na automatik zaboravio sam cemu mi leva noga sluzi:)
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ivica Toronto ex Vozdovac, 3. mart 2019 02:25)
Па ваљда да гурнеш врата кад излазиш?! :)
pre 6 godina
"Ne razumem ljude,zasto lamela,samo losi soferi uniste lamelu!
Presao sam preko milion kilometara sa devet Toyota "
(cobo, 02. mart 2019 22:05)
To se zove "Toyota kvalitet". Oko 110 kkm po jednom kvačilu.
pre 6 godina
@ disident
ako ne znas da citas a recimo imas menjac sa sest brzina,ubrzaj na pedeset,ubacis lepo u petu brzinu i po gasu,ubrzava li i dalje bez problema odlicno a ako ne ubrzava,e,onda makar imas dobar problem
pre 6 godina
@ dizel
ako salta bez problema pri ugasenom motoru onda lako moze biti da je u pitanju jedan od dva hidraulicna cilindera kvacila,verovatno onaj vanjski odmah na getribi,on se nalazi desno iza,skroz dole prema kabini
pre 6 godina
@joe, lamela moze da se trosi samo kada je auto upaljen, tj. kada se obrtni delovi zapravo i krecu, posto endotermicki motori moraju da se vrte da bi ostvarivali moment. Dakle, odgovor na tvoje pitanje je ne.
@vozac krseva, slazem se za prebacivanje u nizu brzinu, rev matching je obavezan, inace kvacilo i zamajac moraju da apsorbuju svu energiju razlike brzine obrtanja, sto im jako steti. Sto se tice duplog kvacila za prebacivanje u visu brzinu, to je apsolutno nepotrebno, i samo doprinosi brzem trosenju potisnog lezaja. Dovoljno je samo zadrzati rucicu menjaca za trenutak u neutralnom polozaju, pre nego se gurne ka visoj brzini. Prakticno promena brzine u dva koraka, odnosno dva "klika" rucice menjaca
pre 6 godina
Za vas ljubitelje automatika, samo da znate da i oni imaju lamele i to nekoliko komada, a servisiranje automatskog menjača kreće od 1000 evra pa naviše. To zavisi da li je auto noviji ili malo stariji. Tako da se mnogo ne uzdate u automatski menjač. Auto koje je prešlo 200 000km, a u pitanju je automatik, obavezno mora da mu se radi servis automatskog menjača. Toliko od mene.
(Automatika, 02. mart 2019 10:20)
Pretpostavljam da govoris iz licnog iskustva ili si "doktor" koji ume da pogleda. Posle gomile manualnih sada vozim drugi sa automatskim. Servis je zamena ulja i filtera u menjaču. Oko 6000 din. Auto je sad na oko 200000. Prethodni prodao sa 350000 km, bez tvoje pomenutih cifri za odrzavanje. Kvar bi bio skup ali i na manelnom kvar nije neuporedivo jeftiniji. Ne ulazim sad u prednosti i mane jednog ili drugog, komfor koji pruza automatik je neuporediv. Uostalom mozete naci pricu naseg coveka iz Beča koji je presao milion km sa Priusom menjajuci samo potrosne delove kocnica...
pre 6 godina
Klapanje, lupkanje u leru, kad stisnem kvacilo, vise se ne cuje - lezaj ili ne ?
(Radical, 02. mart 2019 14:58)
Moz bidne druk lezaj al moz bit i lamela.
Videces kad skines. (:
pre 6 godina
Kod mene se desavalo da se auto zatrese kad krece iz mesta,kao da mu ne dam dovoljno gas.Tako neko vreme dok nije proklizala lamela i nije mogao da se vozi.Ispalo je da je lamela bila dobra ali je korpa pukla.
pre 6 godina
(Hehe, 2. mart 2019 21:38)
Ja sam one podatke za TSI95 o maksimalnoj brzini u pojedinim stepenima prenosa ( prva 50 km/h, druga 96 km/h, treća 147 km/h ... ) dao za "zelene obrtaje".
Npr, to su ti istovremeno maksimalne brzine (za "zelene obrtaje") i za 1,0 TSI sa 82 ks (npr. imaš ga i u Audiju A1).
A, ako uzmeš verziju TSI 115 sa 6MT, onda su stepeni prenosa u menjaču "gušće složeni" (sa manjom razlikom prenosnih odnosa izmedju susednih stepeni prenosa), a i svi stepeni prenosa imaju manje maksimalne brzine (prva do 47 km/h, druga do 90, treća do 138 km/h).
Znači, kod onoga 1,0 TSI sa 82 ili 95 ks, prva ti je do 50, a kod onoga sa 115 ks, prva ti je do 47 km/h i logično je da će pri polasku u prvoj manje da trpi kvačilo (da kraće proklizuje) kod onoga sa 6MT, nego li sa 5MT.
Naravno, poseban problem (oko nivoa habanja lamele) u celoj priči je što neki motor na npr 1.000-1.200 rpm možda ima i 50% veći obrtni moment od nekog drugog, pa ima i 50% veću snagu, a samim time i može da krene lakše na nižim obrtajima, uz manje habanje kvačila. Dok onaj drugi (slabog momenta u niskim obrtajima) mora da se zavrti više da bi imao potrebnu snagu za polazak pod opterećenjem. A, naravno, takvi veći obrtaji spaljuju kvačilo.
pre 6 godina
Solidan clanak, ali glavni savet za dug zivot svega navedenog nije dat. Evo o cemu se radi:
Sve je u ispravnom saltovanju. Dakle ovako, iz nize u visu brzinu uvek saltovati sa "razdelom" (dva kuplunga), a iz vise u nizu, obavezno, sa "medjugasom".
Pustite price kako savremena vozila imaju sinhrone i slicna unapredjenja ipak je sve u tehnici i samo ispravnoj tehnici saltovanja.
pre 6 godina
Odličan tekst, dosta korisnih saveta. Ako bi moglo nešto o tom plivajućem zamajcu, tipa kad je stigao za zamenu i kako prepoznati simptome...
(disident, 02. mart 2019 12:42)
Taj segment je odrađen iz edukativnog ugla pre više od 10 godina https://cbc.rs/threads/5629-Plivajuci-zamajac
No, ukoliko te bas interesuje, pročitaj, na lakom srpskom je. :D
pre 6 godina
Dajte mi neki savet, glavi mi se menjac u brzinu, u prvu, drugu i rikverc. Nekad ne mogu da ubacim u brzinu, a nekad da izbacim iz brzine i kad se zaglavi motor malo promeni zvuk i kao da je automatik krece napred, znaci zaglavi se i krece sam da vozi par metara. Sta mislite da je u pitanju?
pre 6 godina
Imam ja pitanje. Ako parkiras auto na laganom nagibu, ostavis auto u brzini i ne povuces rucnu, da li je to opterecenje za lamelu i da li je moze ostetiti? Vecita dilema zimi da li povuci rucnu koja moze da smrzne ili ostaviri samo u brzini?
pre 6 godina
@metla, @kibo i ostali, ja kada sam polagao voznju pre 20 godina, tamo 1999 posle bombardovanja na jugicu, prvo što se uradi je da se kupi flajka goriva (litar ipo ili dva) od lokalnog dilera iza coska, auto ne gasi rezervu. Kvacilo ako uhvati uhvati, ako ne, instruktor preuzme na duplim komandama dok samo ne krenes pa onda opet ti. Za polaganje smo imali “najboljeg” jugica u skoli gde je kvacilo radilo kako treba. Jedva sam ga vozio takvog, ali uspeo da polozim iz prve!
pre 6 godina
Čubura jenRaj
Realno j...es vozaca koji na uzbrdici ne zna krenuti sa ''vage'' i jos na dizelu... Najbolji su oni sto na uzbrdici puste kocnicu, auto krene nazad pa puknu po gasu i pustaju kvacilo. Treba ih odmah vratiti na obuku. Mlade vozace treba uciti na ''vagu'', jer kada se fino odradjuje nema razlike u steti po lamelu u odnosu na kretanje uz pomoc rucne kocnice. Jedino kod bas velikih uspona je bolja rucno, al to bas u ekstremnim usponima...
(Srđan BL, 02. mart 2019 13:51)
I sta si napisao???
pre 6 godina
"Koliko će trošenje biti izraženo? To zavisi od mnogo faktora:"
Zavisi od ?? i ?V izmedju lamele i zamajca, što daje frikcionu dužinu. Na to priljubna sila kroz jedinicu vremena termičkim uticajem menja fizičko svojstvo frikcione konstante za oblog.
A lista koju su naveli je za Paja Patka.
Ko god da je pisao tekst je blizu ali ne i da baš zna.
Opruge u lameli koje pominju su duple, deluju sve u oba smera rotacione razlike u brzini ali i kad razlika ne postoji. Jedne su kraće od siceva dok su druge mekše zapete u vicevima i dejstvuju momentalno.
Razlog je zaštita ležajeva i zupčanika ulazne osovine (spojničke).
Zamena na modernim sklopovima je unutar zamajca sa plivajući masom što je omogućilo jeftinije materijale za menjače.
Vrhunski proizvođači super automobila koriste plivajući zamajac sa lamelom od carbon-sintera na bi-meralu, gde lagana frikcija izaziva povišenje temperature te proporcionalno sa tim raste ekspanzija lamele koja sama ulazi u zahvat.
O spojničke sklopu može lako knjiga da se napiše i što se više objašnjava za običnog vozača je teze za shvatiti. :D
pre 6 godina
Ne razumem ljude,zasto lamela,samo losi soferi uniste lamelu!
Presao sam preko milion kilometara sa devet Toyota,od 1989 bio tri puta u radioni(kod jedne srednji deo auspuha,kod jedne platinska dugmad,kod jedne kratki spoj),jednu Corollu sam prodao sa 230 000 km bez i jedne popravke,mozda ljudi vozite Reno :(
(cobo, 02. mart 2019 22:05)
Reno moze tojotu da uci kako se prave dizel motori.
A iuopste ne vidim da je tojots bolja od renoa?!?!?
Kao sto i objasnjavaju u tekstu, pouzdanist automobila, zavisi od ophodjenja prema istom.
Marka je sporedna.
pre 6 godina
@mile Pa to im je srednji član porodice... Čuli su tako kada su došli u Beograd
pre 6 godina
Kad sam presao na automatik zaboravio sam cemu mi leva noga sluzi:)
pre 6 godina
A na slici Alfa ? :D
(Fritz, 02. mart 2019 16:13)
Sasvim pogresan auto na slici. Vozim 159-ku 2.0 jtdm 170ks, kupio je kad je bila 3 god. stara sa 105000, sada ima 288000 i dalje ima sve fabricko osim guma, diskova, nesto od selena i jedan lager.
pre 6 godina
nemoj da mislis da se automatik nekvari ...
itekako se kvari to je tek skup sport .
(ivan, 02. mart 2019 15:16)
Bilo nekada, 80tih. Sadašnji automatski menjači su izuzetno pouzdani.
pre 6 godina
manuleni menjac - srednji vek
ili u prevodu srbija i njeni strucnjaci... kad ga ja presaltam baki, uzivanje u voznji (vozi golfa 89to)
pre 6 godina
@Posteno! Takvi automatici se vise ne prave. Sadasnji automatici su konstrukciono vrlo slicni klasicnim menjacima. Ima jeftinijih sa jednostrukim kvacilima (npr. Dacija Easy-R), to je potpuno isto sto i klasican menjac samo sto zupcanike pomeraju dva elektromotora a ne covek. Postoje i oni sa dva kvacila (DSG i slicni); takvi imaju dva seta kvacila i sinhro-zupcanika, pa se ne mogu napraviti od obicnog menjaca, vec su projektovani "od nule". Medjutim, princip rada je sustinski identican manuelnom menjacu. Postoje i CVT menjaci, oni u teoriji ne bi morali da imaju kvacilo ali u praksi imaju. Stariji su imali pretvarac momenta ("torque convertor"), noviji imaju klasicno kvacilo, ali kao i kod svih drugih automatskih menjaca, kontrolise ga racunar.
pre 6 godina
Heh pre 19 godina sam tek polozio i vrlo cesto radio navedenu 'vagu' na uzbrdici. Ne zato da bih se lansirao, vec sto mi je to bio najsigurniji nacin da krecem bez bojazni da odem previse unazad, a 'mrzelo' me je da koristim rucnu. Otprilike 6-12 meseci kasnije ostao na sred mostarske petlje s kvacilom koje landara.
pre 6 godina
Pa sajla može da pukne i kad ste već negde, obavezno zovete šlep službu da vam vrati auto ako vam ne radi ručna, aha. Sve neki Nemci u komentarima, a ovamo vadite sijalice iz table da se ne vide greške da vam auto prođe tehnički pregled. Pacijenti.
pre 6 godina
hm@
Automobil je srednjeg roda(das Automobil),po srpski - kola (ta kola),kola postanu kad Srbin sedne u nemacki automobil jer srpski ne postoji :(
pre 6 godina
Ne razumem ljude,zasto lamela,samo losi soferi uniste lamelu!
Presao sam preko milion kilometara sa devet Toyota,od 1989 bio tri puta u radioni(kod jedne srednji deo auspuha,kod jedne platinska dugmad,kod jedne kratki spoj),jednu Corollu sam prodao sa 230 000 km bez i jedne popravke,mozda ljudi vozite Reno :(
pre 6 godina
kupis automatika i cao. Problem resen :)
(hello, 02. mart 2019 09:42)
A jel automatici nemaju lamelu?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (only fools and horses, 2. mart 2019 15:51)
Nemaju. Imaju hidraulicni pretvarac obrtnog momenta.
pre 6 godina
@automatika
posebno ste vi strucni da dajete savete, koji govorite "auto" u srednjem rodu
pre 6 godina
Pogled iz Nemacke@
Ti krparis i po Nemackoj,ajde dete kuci,krpari tamo :(
pre 6 godina
@(moron, 2. mart 2019 09:55)
Kod svih benzinaca sa 5 brzina koje sam vozio, a ima ih dosta, prva je isla plafon u rasponu od malo preko 40 do 50kmh, a druga u rasponu od 85kmh do neverovatnih 105kmh (skinut limiter). Sa 6 brzina je druga prica.
Jedan od bitnih faktora trajnosti je i sam kvalitet celog seta kvacila. Opet iz nekog mog iskustva, malim gradskim autima sa benzinskim motorima brze strada lamela u poredjenju sa autima iz vise klase i jacim motorima. Neko ce reci, vise se voze po gradu, ali... rekao bih da je do samog kvaliteta i dizajna da izdrzi vecu torturu kod jacih/vecih.
pre 6 godina
Posle mnogo godina automatika, poslednjih meseci opet vozim manuelni. Doduse samo povremeno. Kakvo je to zaludjivanje,smaranje i ,rekao bih, gubljenje vremena majko mila. Ovi sto zive u BG nisu ni svesni koliko bi im zivot bio laksi da po gradskom haosu voze automatik,a ne manuelni.
(Slobodni Klikeri, 02. mart 2019 11:51)
Svako ko vozi po ovom gradu je svestan toga...ali nemaju svi pare za automatika. Mnogi ljudi kad kupuju auto uracunavaju i sve eventualne troskove koji mogu da ih snadju. Volim manuelac...volim da vozim, ali za Bg....ne bi trepnuo da mogu da prisutim nekog mladjeg automatika.
pre 6 godina
@(Mia, 2. mart 2019 16:05)
Na primer popravi se rucna.
pre 6 godina
@Cubura,
A šta će dete kad sedne u auto, a ručna ne radi? Kako će tad da krene uzbrdo? Ako zna da krene na kvačilo, zna i uz ručnu, nikakva greška što su ga učili tako.
(Mia, 02. mart 2019 16:05)
Kada ručna ne radi dete ne sme da seda u auto jer se to vozilo smatra neispravnim!!!
pre 6 godina
"A šta će dete kad sedne u auto, a ručna ne radi? Kako će tad da krene uzbrdo? "
Ако ручна не ради не идеш у саобраћај технички неисправним возилом. То је прекршајна одговорност, а уколико се докаже умишљај изазивања опште опасности у саобраћају онда је и кривична.
pre 6 godina
Ala ga je napisao, svaka mu čast !!!
pre 6 godina
Jednostavno ali skupo rešenje: voziti auto na struju.
pre 6 godina
Klapanje, lupkanje u leru, kad stisnem kvacilo, vise se ne cuje - lezaj ili ne ?
(Radical, 02. mart 2019 14:58)
korpa
pre 6 godina
pročitaj
pre 6 godina
Može i puno više preći km ali zavisno od mesta boravka. nije isto voziti u Vojvodini ili po brdovitom Beogradu sa mnogo semafora.
pre 6 godina
Uzmete CVT Toyotin menjač i ne razmišljate.
Nema održavanja,nema kvarova.
Traje večno.
pre 6 godina
Ja položio pre dve godine, obavezno je bilo kretanje SA RUČNOM tokom polaganja. Ako ne uspeš iz dva puta i auto ti krene baaaš nazad više puta, padaš..
(Kibo, 02. mart 2019 15:34)
I ja polagao pre dve godine. Kažu ajde sad na brdo pa kretanje pod ručnom. A instruktor mi kaže to se samo tako kaže, kreni sa kvačilom na pola tzv klackalicom. Ali učio sam na poligonu pod ručnom. Retko kad krećem tako. Samo kad je baš strmo. Sve ostalo klackalica. Lakše mi sa dva poteza krenuti nego sa tri.
pre 6 godina
Ма отиће кад тад, зависи како возите. Ја возим агресивније и знам да таква вожња кошта како за гориво тако и за све те потрошне делове. Ал добро, црни фонд за кола је увек у штеку па шта буде биће. Не могу да возим кола, а да гледам на све живо како бих уштедео неки динар. То за мене није уживање у вожњи. И под агресивном вожњом не мислим на велика прекорачења, већ на жустрију вожњу.
pre 6 godina
@ Jastog,jastog ribo cudnovata,jezik pregrizla;)
pre 6 godina
Noviji autimobili imaju kao standardnu opremu pomoc pri kretanju uzbrdo tako da je za novija vozila upotreba rucne nepotrebna. Kod nas je problem ato se voze uglavnom krsevi 15 i vise godina starosti
pre 6 godina
Scenic 3, 2011. godište 206.000 km, fabrička lamela i plivajući.
pre 6 godina
radical, druk lezaj je opterecen pritiskom na kvacilo... posto prestane lupkanje po pritisku kvacila, a to znaci da je raskinuta veza sa motorom, navodi da je izvor lupkanja lezaj osovine koja prenosi snagu ka glavnom snopu u menjacu(poluspojnicka kako neki zovu) ili nesto drugo a u menjacu i ima vazdan sta...
pre 6 godina
dok sam vozio manuelni dizelas rucnu sam koristio mozda 3x godisnje. Sad automatik+ hill holder tako da nema zime sto se tice kretanja u bilo kom slucaju. vidim ljudi se prepiru dal manuelac dal matik... sve jedno, komfor jeste veci u matiku ali ko zna da vozi taj brige nema ni sa manuelnim
pre 6 godina
Otkad sam kupio nov auto, hill assist je tu i nema razmisljanja.
pre 6 godina
Instruktor je moje dete u auto školi učio da na uzbrdici kreće samo i isključivo po principu "vage". Kažem ja svom detetu da od instruktora zatraži da ga nauči da na uzbrdici kreće pod ručnom. Vraća se dete sa časa i 'ladno mi kaže: "Rekao instruktor da svaki kandidat koji pod ručnom kreće na uzbrdici, obavezno padne, jer je za ispitivače jedino prihvatljiva "vaga" kao način polaska na uzbrdici. To su naše auto škole i instruktori koji rade u njima! To mi plaćamo 700 evra. Naravno, kada je dete položilo ispit, išlo je na moj kurs učenja polaska na uzbrdici pod ručnom kočnicom.
(Čubura jenRaj, 02. mart 2019 09:34)
i treba da zna vagu, koji ce mu rucna. pravis od deteta debila, sta kada sedne u auto sa elektronskom rucnom, sta onda...
pre 6 godina
Ovi sto zive u BG nisu ni svesni koliko bi im zivot bio laksi da po gradskom haosu voze automatik,a ne manuelni.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Slobodni Klikeri, 2. mart 2019 11:51)
Vozim manuelni a ponekada i automatik, u bG sam od rodjenja. Uspavam se od dosade sa automatikom ,mnonotono je i nezanimjivo.
pre 6 godina
@ Radical
lager garant,kod nekih auta se cuje pod opterecenjem a kod nekih i bez opterecenja.
pre 6 godina
Totalno zastarela i nepotrebna stvar! Automatici su na novijim automobilima, neuporedivo zanimljiviji i bolji za voznju! Nikad vise manuelni, to je kao da kupim auto sa kurblom za zatvaranje prozora. Cak bih i to pre vozio nego manuelni menjac!
pre 6 godina
@only fools ... Neki automatici imaju a neki nemaju.
Klasični imaju konvertor momenta, kao dve turbine jedna blizu druge potopljene u ulje - uprošćeno rečeno. Imaju mekše polaske, ali oni stari imaju proklizavanje pri naporu, tako da se stvar malo zakomplikovala u novim konstrukcijama. U suštini ponašaj se kao da je nema ?
Baš taj konvertor momenta daje prednost automaticima za terensku vožnju, ali to je druga tema.
pre 6 godina
@ Pogled iz nemacke
istina,naso sam dve,na jednoj bilo oko sto evra a na drugoj dvesta,ostavio stari vlasnik za novo kvacilo - ljudina;)
pre 6 godina
@ Zivota
zaboravi,120€ nije dovoljno ni za kvalitetan set kvacila a kamo li jos i za ruke?
pre 6 godina
Ima opasna fora za lamelu sa karticom kao iz banke.Ima kod zamajca jedan otvor tu ocistite cetkicom za farbanjem ali manju neku uzmite.Ubacite karticu u otvor ali pazljivo da upadne bas u taj deo od lamele.Vrlo je bitno da ostane totalno ravna u kucistu.Ostavite je celu noc i sipajte malo motornog ulja.Sutradan je sve ko podmazano.
pre 6 godina
@Cubura,
A šta će dete kad sedne u auto, a ručna ne radi? Kako će tad da krene uzbrdo? Ako zna da krene na kvačilo, zna i uz ručnu, nikakva greška što su ga učili tako.
pre 6 godina
Vecina Srba vozi auto od 2-3k evra. Ako je jeftin set, npr. reno 1.2 oko 6500 onda se ne premislja nego menjas ceo set, sa rukama oko 100e. Druga stvar je ford 17 godina star 1.6 benzin. Set 28000. Hidraulicni druk. Sa rukama 300e, a auto ne vredi 2000e. Tu moze nov druk, polovna ( ili stara, ako je nisu ujele nitne) korpa i nove ferode na staroj lameli. Sa rukama ispod 150e, i trajace. Kod novijih i skupljih automobila nema razmisljanja, ide kompletan set. I ne dajte vise od 50e za zamenu.
pre 6 godina
Vibracije generišu SUS motori zbog gravitacije a ne ovako kako je napisano. Ovo što je objašnjeno nije tačno.
pre 6 godina
A na slici Alfa 😄 :D
pre 6 godina
Instruktor je moje dete u auto školi učio da na uzbrdici kreće samo i isključivo po principu "vage". Kažem ja svom detetu da od instruktora zatraži da ga nauči da na uzbrdici kreće pod ručnom. Vraća se dete sa časa i 'ladno mi kaže: "Rekao instruktor da svaki kandidat koji pod ručnom kreće na uzbrdici, obavezno padne, jer je za ispitivače jedino prihvatljiva "vaga" kao način polaska na uzbrdici. To su naše auto škole i instruktori koji rade u njima! To mi plaćamo 700 evra. Naravno, kada je dete položilo ispit, išlo je na moj kurs učenja polaska na uzbrdici pod ručnom kočnicom.
(Čubura jenRaj, 02. mart 2019 09:34)
Ja položio pre dve godine, obavezno je bilo kretanje SA RUČNOM tokom polaganja. Ako ne uspeš iz dva puta i auto ti krene baaaš nazad više puta, padaš..
pre 6 godina
svaka čast za tekst, ki da je iz nekog udžbenika preuzet. medjutim, brdoviti beograd, namerno nema zelenog pojasa, i sada svi učesnici polaze pod ručnom! spavanje na zelenom+ ručna, petkom bi pojedinci stizali kući sa posla posle 22
pre 6 godina
S dva auta sam prosao po 200,000 km, nikad mi lamela nije bila ni blizu kraja..
pre 6 godina
Jednom u 10 godina platiš 120e za set kvačila i ruke i poštediš se razmišljanja.
pre 6 godina
Pa po svemu sudeći takvi instruktori a ni predavači neće dugo jer će ako hoće da rade morati položiti dodatne ispite i sertifikate.
pre 6 godina
Naravno, kada je dete položilo ispit, išlo je na moj kurs učenja polaska na uzbrdici pod ručnom kočnicom.
(Čubura jenRaj, 02. mart 2019 09:34)
@
Dete ce verovatno voziti automobil sa hill hold assistom sto bi trebao da bude standard u buducnosti. Srecno i dete i lamela.
pre 6 godina
@hello
nemoj da mislis da se automatik nekvari ...
itekako se kvari to je tek skup sport .
pre 6 godina
kupis automatika i cao. Problem resen :)
(hello, 02. mart 2019 09:42)
A jel automatici nemaju lamelu?
pre 6 godina
stvarno dobar tekst
pre 6 godina
kupiš automatik
pre 6 godina
Klapanje, lupkanje u leru, kad stisnem kvacilo, vise se ne cuje - lezaj ili ne ?
pre 6 godina
Automatik sa kruz kontrolom i ne razmisljas
pre 6 godina
Zamajac je potrosni deo isto tako lamela i kvacilo. Nisu to vise ni skupi delovi imaju u vidi da im je prosek trajanja oko 120 do 150 000 km.
Istina je,kod nas su promaja i plivajuci zamajac iskonski strahovi,ali ne vidim razlog za neki veliki problem tu..
pre 6 godina
350.000 i prodao auto bez zamene lamele .jos je ok bila.
mazda 6.
pre 6 godina
Odlican tekst, hvala vam.
pre 6 godina
@Čubura jenRaj
To nije tacno. Moze i pod rucnom a i ne mora.
pre 6 godina
Kandela lemela... eto tako se poznaje.
pre 6 godina
Posedujem starijeg VW automatika 2003 god. vozim ga vec 8 god, nikakav problem.
pre 6 godina
Čubura jenRaj
Realno j...es vozaca koji na uzbrdici ne zna krenuti sa ''vage'' i jos na dizelu... Najbolji su oni sto na uzbrdici puste kocnicu, auto krene nazad pa puknu po gasu i pustaju kvacilo. Treba ih odmah vratiti na obuku. Mlade vozace treba uciti na ''vagu'', jer kada se fino odradjuje nema razlike u steti po lamelu u odnosu na kretanje uz pomoc rucne kocnice. Jedino kod bas velikih uspona je bolja rucno, al to bas u ekstremnim usponima...
pre 6 godina
Nisam znao da kocenje motorom skodi lameli. Na prvom autu zamenio na 185.000 km, na drugom nisam menjao, prodat sa 225.000. Oba vozena izuzetno agresivno, ali bez potpisivanja, driftovanja i ostalih gluposti.
pre 6 godina
Kandela lamela :)
pre 6 godina
baba, simpatičan komentar, ali nauči da je auto imenica muškog roda!
pre 6 godina
kupis automatika i cao. Problem resen :)
(hello, 02. mart 2019 09:42)
ali kad ti rikne automatski menjač odma konopče spremi da se besiš..:))
pre 6 godina
Kako je na ovoj alfu uklopljen cd pa to je kriminal....kao cd plejeri pre 20 godina
pre 6 godina
Volim da saltam manuelni menjac, ali iduci auto kupujem automatski.
pre 6 godina
Odličan tekst, dosta korisnih saveta. Ako bi moglo nešto o tom plivajućem zamajcu, tipa kad je stigao za zamenu i kako prepoznati simptome...
pre 6 godina
KAKO SACUVATI ZDRAV RAZUM U SRBIJI
pre 6 godina
Ovi sto uzdizu automatik, oni roknu komplet. :) Te ploce menjaca, te zamajci, te servisi, te elektronika...
pre 6 godina
Koristiti automatski menjač!
pre 6 godina
Priča se o kvarovima a Alfa na slici. Slučajnost?
pre 6 godina
Odlican tekst!
pre 6 godina
Ne znam šta da sačuvaš, meni se sach lamela raspala nije se potrošila. Problem su užasno loši delovi.
pre 6 godina
Megan 2008.godište. 260 000km, fabrička lamela...
pre 6 godina
@ hello
yes,nekad bilo sad se pominjalo?
pre 6 godina
@ (Čubura jenRaj, 02. mart 2019 09:34)
Ili te dete laže, ili je instruktor pajser. Kad sam ja učio vožnju, isključivo su nas učili da polazimo na uzbrdici pod ručnom, a i prilikom polaganja, na poligonu je policajac ocenjivao vežbu "polaženja na uzbrdici pod ručnom"...
pre 6 godina
Samo automatik vozim
pre 6 godina
lamela se cuva stilom voznje, samo nije isto po Bg ili po selu i okolini kao ja !Osnovno pravilo je da ne stiskas gas do daske kada polazis vec da sacekas kada si barem u drugoj ! Samo, moraju i majstori da zive od nekoga - a to su pocetnici !
pre 6 godina
Posle mnogo godina automatika, poslednjih meseci opet vozim manuelni. Doduse samo povremeno. Kakvo je to zaludjivanje,smaranje i ,rekao bih, gubljenje vremena majko mila. Ovi sto zive u BG nisu ni svesni koliko bi im zivot bio laksi da po gradskom haosu voze automatik,a ne manuelni.
pre 6 godina
Izuzetan tekst, bravo za trud.
pre 6 godina
da,lamela ovo,ono,kvacilo se moze lako proveriti ako jos ima sajlu za podesavanje a ako ima ona dva hidraulicna cilindra nikad nisi siguran da li je do njih ili do neceg drugog,nije puno falilo "da mi zamene" komplet kvacilo samo zbog jednog cilindra koji inace kosta nesto vise od porcije cevapa;)
pre 6 godina
A šta o kretanju na uzbrdici mogu da kažu pljuvači automatske ručne kočnice?
pre 6 godina
Opet Alfa na slici? Svaki treći članak Alfa? Ajde u ovom se makar govori o kvarovima tako da slika Alfe ima potpunog smisla.
(Jastog, 02. mart 2019 09:19)
Lamela nije kvar.To je potrosni materijal.Kao i kocnice,homokineticni zglob itd itd...
pre 6 godina
Hill assist je keva. U pocetku malo smara dok se ne naviknes, ali u potpunosti menja kretanje pod rucnom, stedi lamelu i dozvoljava brz i bezbedan start na svakoj uzbrdici... Posebno je dobar za parkiranje kad morate da udenete auto na relativno malo mesto, a ulica je strma. Tu silovanje lamele prilicno dolazi do izrazaja, a ovako sasvim lagano mozete da idete napred i nazad dok se ne namestite kako vam odgovara.
pre 6 godina
cuj ove sa predlozima,kupiš automatik,haha. priznam samo americke automatike a od evropskih,bože spasi me!
pre 6 godina
Samo mi o tome razmišljamo, kao da je lamela 1500.evra... Potrošan deo kao i gume i sve ostalo, šta se pravi tolika drama...
pre 6 godina
@hello- aha ;)
pre 6 godina
Iz mog iskustva, ne treba se zamarati sa ovim stvarima. Sto vise pokusavate da sacuvate vise ce se trositi. Znaci, zaboravite na ovo sve i vozite nekim normalnijim stilom, kako ste i navikli. Treba imati nekad i jaci start. Znaci, najbitnije je da se ne opterecujete.
pre 6 godina
Nov auto kupljen 2011 god i zimus dana na 243 000 km čulo se lupanje na leru kad pustim kvačilo.
Majstor kaže verovatno zamajac moramo skinuti pa videti.
Skunuo menjač kaže "crkao" neki snop.
Nemam pojma šta je Snop ali kaže to je lupalo.
- Ako neko zna o kakvom Snopu se radi neka napiše.
Nije skup kvar ukupno 50 eura.
Pitam kad je već skinuo kakvi su zamajac i lamela kaže lamela super al zamajac ima malo "lufta"
Reko menjaj ceo set kad si već skinuo pa da sam miran.
Sve ukupno me koštalo 450 eura.
To je jedino veće ulaganje (sem redovnih servisa,diskova i pločica) posle 8 godina i skoro 250 000 pređenih kilometara.
Radi se o Golfu 6 1.6 tdi.
E sad znam da su mnogu na istom modelu auta lamelu i zamajac menjali već na 100 000 km tako da mislim da je sve do vozača,kako vozi i koliko je pažljiv.
pre 6 godina
Plivajuci zamajac - nocna mora svakog srpskog dizelasa.
pre 6 godina
Za vas ljubitelje automatika, samo da znate da i oni imaju lamele i to nekoliko komada, a servisiranje automatskog menjača kreće od 1000 evra pa naviše. To zavisi da li je auto noviji ili malo stariji. Tako da se mnogo ne uzdate u automatski menjač. Auto koje je prešlo 200 000km, a u pitanju je automatik, obavezno mora da mu se radi servis automatskog menjača. Toliko od mene.
pre 6 godina
230 000 pa zamenio. Ostalo pola lamele, pukla korpa...
Svaka cast za tekst...
Moze neki tekst o losem vakuumu...
Hvala
pre 6 godina
Nije ni automatik resenje. I on se servisira. Najbolje prodati auto pri kraju i kupiti mladji.
pre 6 godina
Znam neke koji su menjali i dva puta godisnje, ali takodje postoje i oni koji su menjali tek na 300.000 km sve zavisi od vozaca
pre 6 godina
Opet Alfa na slici? Svaki treći članak Alfa? Ajde u ovom se makar govori o kvarovima tako da slika Alfe ima potpunog smisla.
pre 6 godina
Najjednostavniji način da pridružite zivotni vek lamele jeste da po gradu, ako ste u prilici, vozite bicikl ...
Ako to ne može, sledeći savet je da izbegavate vozila sa predugim prvim stepenom prenosa, poput TSI 95,kod kog "gradskog" automobila prva ide do 50, a druga do 96 ...
I, najbitnije, krecite sa sto manje gasa, ako je to moguce u svetlu momenta/snage koji motor ostvaruje u veoma niskim obrtajima.
pre 6 godina
Bas dobar clanak ! Nadam se i nastavku - za nas koji vozimo dsg ili tct makine 😇
pre 6 godina
Ja idem samo nedeljom u crkvu tako da moja lamela izgleda NOVO NOVO NOVO. Inače auto je prelazilo po 160000 godišnje, ukupna kilometraža je 167000, godina proizvodnje 2008.
pre 6 godina
kupis automatika i cao. Problem resen :)
pre 6 godina
Khandela lamela:)
pre 6 godina
Odlican tekst!
pre 6 godina
Instruktor je moje dete u auto školi učio da na uzbrdici kreće samo i isključivo po principu "vage". Kažem ja svom detetu da od instruktora zatraži da ga nauči da na uzbrdici kreće pod ručnom. Vraća se dete sa časa i 'ladno mi kaže: "Rekao instruktor da svaki kandidat koji pod ručnom kreće na uzbrdici, obavezno padne, jer je za ispitivače jedino prihvatljiva "vaga" kao način polaska na uzbrdici. To su naše auto škole i instruktori koji rade u njima! To mi plaćamo 700 evra. Naravno, kada je dete položilo ispit, išlo je na moj kurs učenja polaska na uzbrdici pod ručnom kočnicom.
pre 6 godina
Летос упаднем у песак у Грчкој, удри по гасу и квачилу, задимило се као на дербију. У сваком случају скратио сам јој век. Следећи пут ме неће мрзети са подметнем патоснице под точкове.
pre 6 godina
Ziveo automatski menjac! ?
pre 6 godina
Instruktor je moje dete u auto školi učio da na uzbrdici kreće samo i isključivo po principu "vage". Kažem ja svom detetu da od instruktora zatraži da ga nauči da na uzbrdici kreće pod ručnom. Vraća se dete sa časa i 'ladno mi kaže: "Rekao instruktor da svaki kandidat koji pod ručnom kreće na uzbrdici, obavezno padne, jer je za ispitivače jedino prihvatljiva "vaga" kao način polaska na uzbrdici. To su naše auto škole i instruktori koji rade u njima! To mi plaćamo 700 evra. Naravno, kada je dete položilo ispit, išlo je na moj kurs učenja polaska na uzbrdici pod ručnom kočnicom.
pre 6 godina
Znam neke koji su menjali i dva puta godisnje, ali takodje postoje i oni koji su menjali tek na 300.000 km sve zavisi od vozaca
pre 6 godina
230 000 pa zamenio. Ostalo pola lamele, pukla korpa...
Svaka cast za tekst...
Moze neki tekst o losem vakuumu...
Hvala
pre 6 godina
Ja idem samo nedeljom u crkvu tako da moja lamela izgleda NOVO NOVO NOVO. Inače auto je prelazilo po 160000 godišnje, ukupna kilometraža je 167000, godina proizvodnje 2008.
pre 6 godina
Летос упаднем у песак у Грчкој, удри по гасу и квачилу, задимило се као на дербију. У сваком случају скратио сам јој век. Следећи пут ме неће мрзети са подметнем патоснице под точкове.
pre 6 godina
Bas dobar clanak ! Nadam se i nastavku - za nas koji vozimo dsg ili tct makine 😇
pre 6 godina
Opet Alfa na slici? Svaki treći članak Alfa? Ajde u ovom se makar govori o kvarovima tako da slika Alfe ima potpunog smisla.
pre 6 godina
Ziveo automatski menjac! ?
pre 6 godina
Instruktor je moje dete u auto školi učio da na uzbrdici kreće samo i isključivo po principu "vage". Kažem ja svom detetu da od instruktora zatraži da ga nauči da na uzbrdici kreće pod ručnom. Vraća se dete sa časa i 'ladno mi kaže: "Rekao instruktor da svaki kandidat koji pod ručnom kreće na uzbrdici, obavezno padne, jer je za ispitivače jedino prihvatljiva "vaga" kao način polaska na uzbrdici. To su naše auto škole i instruktori koji rade u njima! To mi plaćamo 700 evra. Naravno, kada je dete položilo ispit, išlo je na moj kurs učenja polaska na uzbrdici pod ručnom kočnicom.
(Čubura jenRaj, 02. mart 2019 09:34)
Ja položio pre dve godine, obavezno je bilo kretanje SA RUČNOM tokom polaganja. Ako ne uspeš iz dva puta i auto ti krene baaaš nazad više puta, padaš..
pre 6 godina
@Cubura,
A šta će dete kad sedne u auto, a ručna ne radi? Kako će tad da krene uzbrdo? Ako zna da krene na kvačilo, zna i uz ručnu, nikakva greška što su ga učili tako.
(Mia, 02. mart 2019 16:05)
Kada ručna ne radi dete ne sme da seda u auto jer se to vozilo smatra neispravnim!!!
pre 6 godina
Posle mnogo godina automatika, poslednjih meseci opet vozim manuelni. Doduse samo povremeno. Kakvo je to zaludjivanje,smaranje i ,rekao bih, gubljenje vremena majko mila. Ovi sto zive u BG nisu ni svesni koliko bi im zivot bio laksi da po gradskom haosu voze automatik,a ne manuelni.
pre 6 godina
kupis automatika i cao. Problem resen :)
(hello, 02. mart 2019 09:42)
ali kad ti rikne automatski menjač odma konopče spremi da se besiš..:))
pre 6 godina
kupis automatika i cao. Problem resen :)
pre 6 godina
Jednom u 10 godina platiš 120e za set kvačila i ruke i poštediš se razmišljanja.
pre 6 godina
Plivajuci zamajac - nocna mora svakog srpskog dizelasa.
pre 6 godina
Samo mi o tome razmišljamo, kao da je lamela 1500.evra... Potrošan deo kao i gume i sve ostalo, šta se pravi tolika drama...
pre 6 godina
kupis automatika i cao. Problem resen :)
(hello, 02. mart 2019 09:42)
A jel automatici nemaju lamelu?
pre 6 godina
Iz mog iskustva, ne treba se zamarati sa ovim stvarima. Sto vise pokusavate da sacuvate vise ce se trositi. Znaci, zaboravite na ovo sve i vozite nekim normalnijim stilom, kako ste i navikli. Treba imati nekad i jaci start. Znaci, najbitnije je da se ne opterecujete.
pre 6 godina
Zamajac je potrosni deo isto tako lamela i kvacilo. Nisu to vise ni skupi delovi imaju u vidi da im je prosek trajanja oko 120 do 150 000 km.
Istina je,kod nas su promaja i plivajuci zamajac iskonski strahovi,ali ne vidim razlog za neki veliki problem tu..
pre 6 godina
KAKO SACUVATI ZDRAV RAZUM U SRBIJI
pre 6 godina
Naravno, kada je dete položilo ispit, išlo je na moj kurs učenja polaska na uzbrdici pod ručnom kočnicom.
(Čubura jenRaj, 02. mart 2019 09:34)
@
Dete ce verovatno voziti automobil sa hill hold assistom sto bi trebao da bude standard u buducnosti. Srecno i dete i lamela.
pre 6 godina
Za vas ljubitelje automatika, samo da znate da i oni imaju lamele i to nekoliko komada, a servisiranje automatskog menjača kreće od 1000 evra pa naviše. To zavisi da li je auto noviji ili malo stariji. Tako da se mnogo ne uzdate u automatski menjač. Auto koje je prešlo 200 000km, a u pitanju je automatik, obavezno mora da mu se radi servis automatskog menjača. Toliko od mene.
pre 6 godina
Opet Alfa na slici? Svaki treći članak Alfa? Ajde u ovom se makar govori o kvarovima tako da slika Alfe ima potpunog smisla.
(Jastog, 02. mart 2019 09:19)
Lamela nije kvar.To je potrosni materijal.Kao i kocnice,homokineticni zglob itd itd...
pre 6 godina
Nisam znao da kocenje motorom skodi lameli. Na prvom autu zamenio na 185.000 km, na drugom nisam menjao, prodat sa 225.000. Oba vozena izuzetno agresivno, ali bez potpisivanja, driftovanja i ostalih gluposti.
pre 6 godina
@ (Čubura jenRaj, 02. mart 2019 09:34)
Ili te dete laže, ili je instruktor pajser. Kad sam ja učio vožnju, isključivo su nas učili da polazimo na uzbrdici pod ručnom, a i prilikom polaganja, na poligonu je policajac ocenjivao vežbu "polaženja na uzbrdici pod ručnom"...
pre 6 godina
@hello
nemoj da mislis da se automatik nekvari ...
itekako se kvari to je tek skup sport .
pre 6 godina
"A šta će dete kad sedne u auto, a ručna ne radi? Kako će tad da krene uzbrdo? "
Ако ручна не ради не идеш у саобраћај технички неисправним возилом. То је прекршајна одговорност, а уколико се докаже умишљај изазивања опште опасности у саобраћају онда је и кривична.
pre 6 godina
Posle mnogo godina automatika, poslednjih meseci opet vozim manuelni. Doduse samo povremeno. Kakvo je to zaludjivanje,smaranje i ,rekao bih, gubljenje vremena majko mila. Ovi sto zive u BG nisu ni svesni koliko bi im zivot bio laksi da po gradskom haosu voze automatik,a ne manuelni.
(Slobodni Klikeri, 02. mart 2019 11:51)
Svako ko vozi po ovom gradu je svestan toga...ali nemaju svi pare za automatika. Mnogi ljudi kad kupuju auto uracunavaju i sve eventualne troskove koji mogu da ih snadju. Volim manuelac...volim da vozim, ali za Bg....ne bi trepnuo da mogu da prisutim nekog mladjeg automatika.
pre 6 godina
Hill assist je keva. U pocetku malo smara dok se ne naviknes, ali u potpunosti menja kretanje pod rucnom, stedi lamelu i dozvoljava brz i bezbedan start na svakoj uzbrdici... Posebno je dobar za parkiranje kad morate da udenete auto na relativno malo mesto, a ulica je strma. Tu silovanje lamele prilicno dolazi do izrazaja, a ovako sasvim lagano mozete da idete napred i nazad dok se ne namestite kako vam odgovara.
pre 6 godina
350.000 i prodao auto bez zamene lamele .jos je ok bila.
mazda 6.
pre 6 godina
Nov auto kupljen 2011 god i zimus dana na 243 000 km čulo se lupanje na leru kad pustim kvačilo.
Majstor kaže verovatno zamajac moramo skinuti pa videti.
Skunuo menjač kaže "crkao" neki snop.
Nemam pojma šta je Snop ali kaže to je lupalo.
- Ako neko zna o kakvom Snopu se radi neka napiše.
Nije skup kvar ukupno 50 eura.
Pitam kad je već skinuo kakvi su zamajac i lamela kaže lamela super al zamajac ima malo "lufta"
Reko menjaj ceo set kad si već skinuo pa da sam miran.
Sve ukupno me koštalo 450 eura.
To je jedino veće ulaganje (sem redovnih servisa,diskova i pločica) posle 8 godina i skoro 250 000 pređenih kilometara.
Radi se o Golfu 6 1.6 tdi.
E sad znam da su mnogu na istom modelu auta lamelu i zamajac menjali već na 100 000 km tako da mislim da je sve do vozača,kako vozi i koliko je pažljiv.
pre 6 godina
S dva auta sam prosao po 200,000 km, nikad mi lamela nije bila ni blizu kraja..
pre 6 godina
Nije ni automatik resenje. I on se servisira. Najbolje prodati auto pri kraju i kupiti mladji.
pre 6 godina
@automatika
posebno ste vi strucni da dajete savete, koji govorite "auto" u srednjem rodu
pre 6 godina
A na slici Alfa 😄 :D
pre 6 godina
Kandela lamela :)
pre 6 godina
baba, simpatičan komentar, ali nauči da je auto imenica muškog roda!
pre 6 godina
Noviji autimobili imaju kao standardnu opremu pomoc pri kretanju uzbrdo tako da je za novija vozila upotreba rucne nepotrebna. Kod nas je problem ato se voze uglavnom krsevi 15 i vise godina starosti
pre 6 godina
lamela se cuva stilom voznje, samo nije isto po Bg ili po selu i okolini kao ja !Osnovno pravilo je da ne stiskas gas do daske kada polazis vec da sacekas kada si barem u drugoj ! Samo, moraju i majstori da zive od nekoga - a to su pocetnici !
pre 6 godina
svaka čast za tekst, ki da je iz nekog udžbenika preuzet. medjutim, brdoviti beograd, namerno nema zelenog pojasa, i sada svi učesnici polaze pod ručnom! spavanje na zelenom+ ručna, petkom bi pojedinci stizali kući sa posla posle 22
pre 6 godina
Ovi sto uzdizu automatik, oni roknu komplet. :) Te ploce menjaca, te zamajci, te servisi, te elektronika...
pre 6 godina
Može i puno više preći km ali zavisno od mesta boravka. nije isto voziti u Vojvodini ili po brdovitom Beogradu sa mnogo semafora.
pre 6 godina
Khandela lamela:)
pre 6 godina
Volim da saltam manuelni menjac, ali iduci auto kupujem automatski.
pre 6 godina
dok sam vozio manuelni dizelas rucnu sam koristio mozda 3x godisnje. Sad automatik+ hill holder tako da nema zime sto se tice kretanja u bilo kom slucaju. vidim ljudi se prepiru dal manuelac dal matik... sve jedno, komfor jeste veci u matiku ali ko zna da vozi taj brige nema ni sa manuelnim
pre 6 godina
Odlican tekst!
pre 6 godina
Najjednostavniji način da pridružite zivotni vek lamele jeste da po gradu, ako ste u prilici, vozite bicikl ...
Ako to ne može, sledeći savet je da izbegavate vozila sa predugim prvim stepenom prenosa, poput TSI 95,kod kog "gradskog" automobila prva ide do 50, a druga do 96 ...
I, najbitnije, krecite sa sto manje gasa, ako je to moguce u svetlu momenta/snage koji motor ostvaruje u veoma niskim obrtajima.
pre 6 godina
Odličan tekst, dosta korisnih saveta. Ako bi moglo nešto o tom plivajućem zamajcu, tipa kad je stigao za zamenu i kako prepoznati simptome...
pre 6 godina
Ма отиће кад тад, зависи како возите. Ја возим агресивније и знам да таква вожња кошта како за гориво тако и за све те потрошне делове. Ал добро, црни фонд за кола је увек у штеку па шта буде биће. Не могу да возим кола, а да гледам на све живо како бих уштедео неки динар. То за мене није уживање у вожњи. И под агресивном вожњом не мислим на велика прекорачења, већ на жустрију вожњу.
pre 6 godina
Izuzetan tekst, bravo za trud.
pre 6 godina
Kandela lemela... eto tako se poznaje.
pre 6 godina
Megan 2008.godište. 260 000km, fabrička lamela...
pre 6 godina
Ne znam šta da sačuvaš, meni se sach lamela raspala nije se potrošila. Problem su užasno loši delovi.
pre 6 godina
Ala ga je napisao, svaka mu čast !!!
pre 6 godina
stvarno dobar tekst
pre 6 godina
Odlican tekst, hvala vam.
pre 6 godina
@(Mia, 2. mart 2019 16:05)
Na primer popravi se rucna.
pre 6 godina
Klapanje, lupkanje u leru, kad stisnem kvacilo, vise se ne cuje - lezaj ili ne ?
pre 6 godina
Klapanje, lupkanje u leru, kad stisnem kvacilo, vise se ne cuje - lezaj ili ne ?
(Radical, 02. mart 2019 14:58)
korpa
pre 6 godina
da,lamela ovo,ono,kvacilo se moze lako proveriti ako jos ima sajlu za podesavanje a ako ima ona dva hidraulicna cilindra nikad nisi siguran da li je do njih ili do neceg drugog,nije puno falilo "da mi zamene" komplet kvacilo samo zbog jednog cilindra koji inace kosta nesto vise od porcije cevapa;)
pre 6 godina
Čubura jenRaj
Realno j...es vozaca koji na uzbrdici ne zna krenuti sa ''vage'' i jos na dizelu... Najbolji su oni sto na uzbrdici puste kocnicu, auto krene nazad pa puknu po gasu i pustaju kvacilo. Treba ih odmah vratiti na obuku. Mlade vozace treba uciti na ''vagu'', jer kada se fino odradjuje nema razlike u steti po lamelu u odnosu na kretanje uz pomoc rucne kocnice. Jedino kod bas velikih uspona je bolja rucno, al to bas u ekstremnim usponima...
pre 6 godina
Kad sam presao na automatik zaboravio sam cemu mi leva noga sluzi:)
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ivica Toronto ex Vozdovac, 3. mart 2019 02:25)
Па ваљда да гурнеш врата кад излазиш?! :)
pre 6 godina
A šta o kretanju na uzbrdici mogu da kažu pljuvači automatske ručne kočnice?
pre 6 godina
@Cubura,
A šta će dete kad sedne u auto, a ručna ne radi? Kako će tad da krene uzbrdo? Ako zna da krene na kvačilo, zna i uz ručnu, nikakva greška što su ga učili tako.
pre 6 godina
Jednostavno ali skupo rešenje: voziti auto na struju.
pre 6 godina
Vecina Srba vozi auto od 2-3k evra. Ako je jeftin set, npr. reno 1.2 oko 6500 onda se ne premislja nego menjas ceo set, sa rukama oko 100e. Druga stvar je ford 17 godina star 1.6 benzin. Set 28000. Hidraulicni druk. Sa rukama 300e, a auto ne vredi 2000e. Tu moze nov druk, polovna ( ili stara, ako je nisu ujele nitne) korpa i nove ferode na staroj lameli. Sa rukama ispod 150e, i trajace. Kod novijih i skupljih automobila nema razmisljanja, ide kompletan set. I ne dajte vise od 50e za zamenu.
pre 6 godina
Priča se o kvarovima a Alfa na slici. Slučajnost?
pre 6 godina
@ Zivota
zaboravi,120€ nije dovoljno ni za kvalitetan set kvacila a kamo li jos i za ruke?
pre 6 godina
@(moron, 2. mart 2019 09:55)
Kod svih benzinaca sa 5 brzina koje sam vozio, a ima ih dosta, prva je isla plafon u rasponu od malo preko 40 do 50kmh, a druga u rasponu od 85kmh do neverovatnih 105kmh (skinut limiter). Sa 6 brzina je druga prica.
Jedan od bitnih faktora trajnosti je i sam kvalitet celog seta kvacila. Opet iz nekog mog iskustva, malim gradskim autima sa benzinskim motorima brze strada lamela u poredjenju sa autima iz vise klase i jacim motorima. Neko ce reci, vise se voze po gradu, ali... rekao bih da je do samog kvaliteta i dizajna da izdrzi vecu torturu kod jacih/vecih.
pre 6 godina
kupis automatika i cao. Problem resen :)
(hello, 02. mart 2019 09:42)
A jel automatici nemaju lamelu?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (only fools and horses, 2. mart 2019 15:51)
Nemaju. Imaju hidraulicni pretvarac obrtnog momenta.
pre 6 godina
Odlican tekst!
pre 6 godina
Posedujem starijeg VW automatika 2003 god. vozim ga vec 8 god, nikakav problem.
pre 6 godina
Samo automatik vozim
pre 6 godina
Kako je na ovoj alfu uklopljen cd pa to je kriminal....kao cd plejeri pre 20 godina
pre 6 godina
Pa po svemu sudeći takvi instruktori a ni predavači neće dugo jer će ako hoće da rade morati položiti dodatne ispite i sertifikate.
pre 6 godina
Ovi sto zive u BG nisu ni svesni koliko bi im zivot bio laksi da po gradskom haosu voze automatik,a ne manuelni.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Slobodni Klikeri, 2. mart 2019 11:51)
Vozim manuelni a ponekada i automatik, u bG sam od rodjenja. Uspavam se od dosade sa automatikom ,mnonotono je i nezanimjivo.
pre 6 godina
Ja položio pre dve godine, obavezno je bilo kretanje SA RUČNOM tokom polaganja. Ako ne uspeš iz dva puta i auto ti krene baaaš nazad više puta, padaš..
(Kibo, 02. mart 2019 15:34)
I ja polagao pre dve godine. Kažu ajde sad na brdo pa kretanje pod ručnom. A instruktor mi kaže to se samo tako kaže, kreni sa kvačilom na pola tzv klackalicom. Ali učio sam na poligonu pod ručnom. Retko kad krećem tako. Samo kad je baš strmo. Sve ostalo klackalica. Lakše mi sa dva poteza krenuti nego sa tri.
pre 6 godina
Scenic 3, 2011. godište 206.000 km, fabrička lamela i plivajući.
pre 6 godina
cuj ove sa predlozima,kupiš automatik,haha. priznam samo americke automatike a od evropskih,bože spasi me!
pre 6 godina
Otkad sam kupio nov auto, hill assist je tu i nema razmisljanja.
pre 6 godina
Totalno zastarela i nepotrebna stvar! Automatici su na novijim automobilima, neuporedivo zanimljiviji i bolji za voznju! Nikad vise manuelni, to je kao da kupim auto sa kurblom za zatvaranje prozora. Cak bih i to pre vozio nego manuelni menjac!
pre 6 godina
@only fools ... Neki automatici imaju a neki nemaju.
Klasični imaju konvertor momenta, kao dve turbine jedna blizu druge potopljene u ulje - uprošćeno rečeno. Imaju mekše polaske, ali oni stari imaju proklizavanje pri naporu, tako da se stvar malo zakomplikovala u novim konstrukcijama. U suštini ponašaj se kao da je nema ?
Baš taj konvertor momenta daje prednost automaticima za terensku vožnju, ali to je druga tema.
pre 6 godina
Uzmete CVT Toyotin menjač i ne razmišljate.
Nema održavanja,nema kvarova.
Traje večno.
pre 6 godina
Ne razumem ljude,zasto lamela,samo losi soferi uniste lamelu!
Presao sam preko milion kilometara sa devet Toyota,od 1989 bio tri puta u radioni(kod jedne srednji deo auspuha,kod jedne platinska dugmad,kod jedne kratki spoj),jednu Corollu sam prodao sa 230 000 km bez i jedne popravke,mozda ljudi vozite Reno :(
(cobo, 02. mart 2019 22:05)
Reno moze tojotu da uci kako se prave dizel motori.
A iuopste ne vidim da je tojots bolja od renoa?!?!?
Kao sto i objasnjavaju u tekstu, pouzdanist automobila, zavisi od ophodjenja prema istom.
Marka je sporedna.
pre 6 godina
@metla, @kibo i ostali, ja kada sam polagao voznju pre 20 godina, tamo 1999 posle bombardovanja na jugicu, prvo što se uradi je da se kupi flajka goriva (litar ipo ili dva) od lokalnog dilera iza coska, auto ne gasi rezervu. Kvacilo ako uhvati uhvati, ako ne, instruktor preuzme na duplim komandama dok samo ne krenes pa onda opet ti. Za polaganje smo imali “najboljeg” jugica u skoli gde je kvacilo radilo kako treba. Jedva sam ga vozio takvog, ali uspeo da polozim iz prve!
pre 6 godina
Za vas ljubitelje automatika, samo da znate da i oni imaju lamele i to nekoliko komada, a servisiranje automatskog menjača kreće od 1000 evra pa naviše. To zavisi da li je auto noviji ili malo stariji. Tako da se mnogo ne uzdate u automatski menjač. Auto koje je prešlo 200 000km, a u pitanju je automatik, obavezno mora da mu se radi servis automatskog menjača. Toliko od mene.
(Automatika, 02. mart 2019 10:20)
Pretpostavljam da govoris iz licnog iskustva ili si "doktor" koji ume da pogleda. Posle gomile manualnih sada vozim drugi sa automatskim. Servis je zamena ulja i filtera u menjaču. Oko 6000 din. Auto je sad na oko 200000. Prethodni prodao sa 350000 km, bez tvoje pomenutih cifri za odrzavanje. Kvar bi bio skup ali i na manelnom kvar nije neuporedivo jeftiniji. Ne ulazim sad u prednosti i mane jednog ili drugog, komfor koji pruza automatik je neuporediv. Uostalom mozete naci pricu naseg coveka iz Beča koji je presao milion km sa Priusom menjajuci samo potrosne delove kocnica...
pre 6 godina
Koristiti automatski menjač!
pre 6 godina
@ Pogled iz nemacke
istina,naso sam dve,na jednoj bilo oko sto evra a na drugoj dvesta,ostavio stari vlasnik za novo kvacilo - ljudina;)
pre 6 godina
Automatik sa kruz kontrolom i ne razmisljas
pre 6 godina
Instruktor je moje dete u auto školi učio da na uzbrdici kreće samo i isključivo po principu "vage". Kažem ja svom detetu da od instruktora zatraži da ga nauči da na uzbrdici kreće pod ručnom. Vraća se dete sa časa i 'ladno mi kaže: "Rekao instruktor da svaki kandidat koji pod ručnom kreće na uzbrdici, obavezno padne, jer je za ispitivače jedino prihvatljiva "vaga" kao način polaska na uzbrdici. To su naše auto škole i instruktori koji rade u njima! To mi plaćamo 700 evra. Naravno, kada je dete položilo ispit, išlo je na moj kurs učenja polaska na uzbrdici pod ručnom kočnicom.
(Čubura jenRaj, 02. mart 2019 09:34)
i treba da zna vagu, koji ce mu rucna. pravis od deteta debila, sta kada sedne u auto sa elektronskom rucnom, sta onda...
pre 6 godina
Ne razumem ljude,zasto lamela,samo losi soferi uniste lamelu!
Presao sam preko milion kilometara sa devet Toyota,od 1989 bio tri puta u radioni(kod jedne srednji deo auspuha,kod jedne platinska dugmad,kod jedne kratki spoj),jednu Corollu sam prodao sa 230 000 km bez i jedne popravke,mozda ljudi vozite Reno :(
pre 6 godina
@Čubura jenRaj
To nije tacno. Moze i pod rucnom a i ne mora.
pre 6 godina
Pogled iz Nemacke@
Ti krparis i po Nemackoj,ajde dete kuci,krpari tamo :(
pre 6 godina
Čubura jenRaj
Realno j...es vozaca koji na uzbrdici ne zna krenuti sa ''vage'' i jos na dizelu... Najbolji su oni sto na uzbrdici puste kocnicu, auto krene nazad pa puknu po gasu i pustaju kvacilo. Treba ih odmah vratiti na obuku. Mlade vozace treba uciti na ''vagu'', jer kada se fino odradjuje nema razlike u steti po lamelu u odnosu na kretanje uz pomoc rucne kocnice. Jedino kod bas velikih uspona je bolja rucno, al to bas u ekstremnim usponima...
(Srđan BL, 02. mart 2019 13:51)
I sta si napisao???
pre 6 godina
Klapanje, lupkanje u leru, kad stisnem kvacilo, vise se ne cuje - lezaj ili ne ?
(Radical, 02. mart 2019 14:58)
Moz bidne druk lezaj al moz bit i lamela.
Videces kad skines. (:
pre 6 godina
kupiš automatik
pre 6 godina
Kod mene se desavalo da se auto zatrese kad krece iz mesta,kao da mu ne dam dovoljno gas.Tako neko vreme dok nije proklizala lamela i nije mogao da se vozi.Ispalo je da je lamela bila dobra ali je korpa pukla.
pre 6 godina
Heh pre 19 godina sam tek polozio i vrlo cesto radio navedenu 'vagu' na uzbrdici. Ne zato da bih se lansirao, vec sto mi je to bio najsigurniji nacin da krecem bez bojazni da odem previse unazad, a 'mrzelo' me je da koristim rucnu. Otprilike 6-12 meseci kasnije ostao na sred mostarske petlje s kvacilom koje landara.
pre 6 godina
Ima opasna fora za lamelu sa karticom kao iz banke.Ima kod zamajca jedan otvor tu ocistite cetkicom za farbanjem ali manju neku uzmite.Ubacite karticu u otvor ali pazljivo da upadne bas u taj deo od lamele.Vrlo je bitno da ostane totalno ravna u kucistu.Ostavite je celu noc i sipajte malo motornog ulja.Sutradan je sve ko podmazano.
pre 6 godina
radical, druk lezaj je opterecen pritiskom na kvacilo... posto prestane lupkanje po pritisku kvacila, a to znaci da je raskinuta veza sa motorom, navodi da je izvor lupkanja lezaj osovine koja prenosi snagu ka glavnom snopu u menjacu(poluspojnicka kako neki zovu) ili nesto drugo a u menjacu i ima vazdan sta...
pre 6 godina
Kad sam presao na automatik zaboravio sam cemu mi leva noga sluzi:)
pre 6 godina
@ hello
yes,nekad bilo sad se pominjalo?
pre 6 godina
@joe, lamela moze da se trosi samo kada je auto upaljen, tj. kada se obrtni delovi zapravo i krecu, posto endotermicki motori moraju da se vrte da bi ostvarivali moment. Dakle, odgovor na tvoje pitanje je ne.
@vozac krseva, slazem se za prebacivanje u nizu brzinu, rev matching je obavezan, inace kvacilo i zamajac moraju da apsorbuju svu energiju razlike brzine obrtanja, sto im jako steti. Sto se tice duplog kvacila za prebacivanje u visu brzinu, to je apsolutno nepotrebno, i samo doprinosi brzem trosenju potisnog lezaja. Dovoljno je samo zadrzati rucicu menjaca za trenutak u neutralnom polozaju, pre nego se gurne ka visoj brzini. Prakticno promena brzine u dva koraka, odnosno dva "klika" rucice menjaca
pre 6 godina
@hello- aha ;)
pre 6 godina
A na slici Alfa ? :D
(Fritz, 02. mart 2019 16:13)
Sasvim pogresan auto na slici. Vozim 159-ku 2.0 jtdm 170ks, kupio je kad je bila 3 god. stara sa 105000, sada ima 288000 i dalje ima sve fabricko osim guma, diskova, nesto od selena i jedan lager.
pre 6 godina
Imam ja pitanje. Ako parkiras auto na laganom nagibu, ostavis auto u brzini i ne povuces rucnu, da li je to opterecenje za lamelu i da li je moze ostetiti? Vecita dilema zimi da li povuci rucnu koja moze da smrzne ili ostaviri samo u brzini?
pre 6 godina
"Ne razumem ljude,zasto lamela,samo losi soferi uniste lamelu!
Presao sam preko milion kilometara sa devet Toyota "
(cobo, 02. mart 2019 22:05)
To se zove "Toyota kvalitet". Oko 110 kkm po jednom kvačilu.
pre 6 godina
@ Jastog,jastog ribo cudnovata,jezik pregrizla;)
pre 6 godina
hm@
Automobil je srednjeg roda(das Automobil),po srpski - kola (ta kola),kola postanu kad Srbin sedne u nemacki automobil jer srpski ne postoji :(
pre 6 godina
Vozač sam nekih 29 godina i neverovatno, prvi put sada čujem za neku "vagu", i cimanje gas, kvačilo za kretanje sa uzbrdice!? Pa samo pročitajte opisanu "tehniku" i već vam je jasno da to ne može biti normalna praksa!
A kako stojite na istoj uzbrdici? Šta, non-stop cimate auto dok ne krenete, i pri tome mislite kako je to u redu!? Pa neverovatno...
Kapiram da mi opisana tehnika liči na naše klinačko foliranje kada ljuljamo auto na semaforu (bez nagiba) kada postoje nabori na asfaltu...
"Prva brzina služi samo za pokretanje automobila iz mesta", potom odmah ide u drugu... e sad, vidim kod dizela može malo i da se vozi prvom (npr do 10-15km/h), ali ne razumem "stručnjake" koji u prvoj pokušavaju da idu do 47km/h !? Čemu služe takva (glupa) merenja? Ko normalan vozi prvom brzinom osim kada je baš, ali baš izuzetno velik nagib, a auto ima malo Nm..
(kažu da najbolje ide službeni auto, prva do 50, druga do 100km/h, itd... ono kad srbin jednom u životu zaduži službeni auto, pa ko veli "da se osveti")
pre 6 godina
Vibracije generišu SUS motori zbog gravitacije a ne ovako kako je napisano. Ovo što je objašnjeno nije tačno.
pre 6 godina
pročitaj
pre 6 godina
manuleni menjac - srednji vek
ili u prevodu srbija i njeni strucnjaci... kad ga ja presaltam baki, uzivanje u voznji (vozi golfa 89to)
pre 6 godina
Solidan clanak, ali glavni savet za dug zivot svega navedenog nije dat. Evo o cemu se radi:
Sve je u ispravnom saltovanju. Dakle ovako, iz nize u visu brzinu uvek saltovati sa "razdelom" (dva kuplunga), a iz vise u nizu, obavezno, sa "medjugasom".
Pustite price kako savremena vozila imaju sinhrone i slicna unapredjenja ipak je sve u tehnici i samo ispravnoj tehnici saltovanja.
pre 6 godina
@Posteno! Takvi automatici se vise ne prave. Sadasnji automatici su konstrukciono vrlo slicni klasicnim menjacima. Ima jeftinijih sa jednostrukim kvacilima (npr. Dacija Easy-R), to je potpuno isto sto i klasican menjac samo sto zupcanike pomeraju dva elektromotora a ne covek. Postoje i oni sa dva kvacila (DSG i slicni); takvi imaju dva seta kvacila i sinhro-zupcanika, pa se ne mogu napraviti od obicnog menjaca, vec su projektovani "od nule". Medjutim, princip rada je sustinski identican manuelnom menjacu. Postoje i CVT menjaci, oni u teoriji ne bi morali da imaju kvacilo ali u praksi imaju. Stariji su imali pretvarac momenta ("torque convertor"), noviji imaju klasicno kvacilo, ali kao i kod svih drugih automatskih menjaca, kontrolise ga racunar.
pre 6 godina
nemoj da mislis da se automatik nekvari ...
itekako se kvari to je tek skup sport .
(ivan, 02. mart 2019 15:16)
Bilo nekada, 80tih. Sadašnji automatski menjači su izuzetno pouzdani.
pre 6 godina
@ Radical
lager garant,kod nekih auta se cuje pod opterecenjem a kod nekih i bez opterecenja.
pre 6 godina
(Hehe, 2. mart 2019 21:38)
Ja sam one podatke za TSI95 o maksimalnoj brzini u pojedinim stepenima prenosa ( prva 50 km/h, druga 96 km/h, treća 147 km/h ... ) dao za "zelene obrtaje".
Npr, to su ti istovremeno maksimalne brzine (za "zelene obrtaje") i za 1,0 TSI sa 82 ks (npr. imaš ga i u Audiju A1).
A, ako uzmeš verziju TSI 115 sa 6MT, onda su stepeni prenosa u menjaču "gušće složeni" (sa manjom razlikom prenosnih odnosa izmedju susednih stepeni prenosa), a i svi stepeni prenosa imaju manje maksimalne brzine (prva do 47 km/h, druga do 90, treća do 138 km/h).
Znači, kod onoga 1,0 TSI sa 82 ili 95 ks, prva ti je do 50, a kod onoga sa 115 ks, prva ti je do 47 km/h i logično je da će pri polasku u prvoj manje da trpi kvačilo (da kraće proklizuje) kod onoga sa 6MT, nego li sa 5MT.
Naravno, poseban problem (oko nivoa habanja lamele) u celoj priči je što neki motor na npr 1.000-1.200 rpm možda ima i 50% veći obrtni moment od nekog drugog, pa ima i 50% veću snagu, a samim time i može da krene lakše na nižim obrtajima, uz manje habanje kvačila. Dok onaj drugi (slabog momenta u niskim obrtajima) mora da se zavrti više da bi imao potrebnu snagu za polazak pod opterećenjem. A, naravno, takvi veći obrtaji spaljuju kvačilo.
pre 6 godina
Pa sajla može da pukne i kad ste već negde, obavezno zovete šlep službu da vam vrati auto ako vam ne radi ručna, aha. Sve neki Nemci u komentarima, a ovamo vadite sijalice iz table da se ne vide greške da vam auto prođe tehnički pregled. Pacijenti.
pre 6 godina
Odličan tekst, dosta korisnih saveta. Ako bi moglo nešto o tom plivajućem zamajcu, tipa kad je stigao za zamenu i kako prepoznati simptome...
(disident, 02. mart 2019 12:42)
Taj segment je odrađen iz edukativnog ugla pre više od 10 godina https://cbc.rs/threads/5629-Plivajuci-zamajac
No, ukoliko te bas interesuje, pročitaj, na lakom srpskom je. :D
pre 6 godina
"Koliko će trošenje biti izraženo? To zavisi od mnogo faktora:"
Zavisi od ?? i ?V izmedju lamele i zamajca, što daje frikcionu dužinu. Na to priljubna sila kroz jedinicu vremena termičkim uticajem menja fizičko svojstvo frikcione konstante za oblog.
A lista koju su naveli je za Paja Patka.
Ko god da je pisao tekst je blizu ali ne i da baš zna.
Opruge u lameli koje pominju su duple, deluju sve u oba smera rotacione razlike u brzini ali i kad razlika ne postoji. Jedne su kraće od siceva dok su druge mekše zapete u vicevima i dejstvuju momentalno.
Razlog je zaštita ležajeva i zupčanika ulazne osovine (spojničke).
Zamena na modernim sklopovima je unutar zamajca sa plivajući masom što je omogućilo jeftinije materijale za menjače.
Vrhunski proizvođači super automobila koriste plivajući zamajac sa lamelom od carbon-sintera na bi-meralu, gde lagana frikcija izaziva povišenje temperature te proporcionalno sa tim raste ekspanzija lamele koja sama ulazi u zahvat.
O spojničke sklopu može lako knjiga da se napiše i što se više objašnjava za običnog vozača je teze za shvatiti. :D
pre 6 godina
@mile Pa to im je srednji član porodice... Čuli su tako kada su došli u Beograd
pre 6 godina
Dajte mi neki savet, glavi mi se menjac u brzinu, u prvu, drugu i rikverc. Nekad ne mogu da ubacim u brzinu, a nekad da izbacim iz brzine i kad se zaglavi motor malo promeni zvuk i kao da je automatik krece napred, znaci zaglavi se i krece sam da vozi par metara. Sta mislite da je u pitanju?
pre 6 godina
@ disident
ako ne znas da citas a recimo imas menjac sa sest brzina,ubrzaj na pedeset,ubacis lepo u petu brzinu i po gasu,ubrzava li i dalje bez problema odlicno a ako ne ubrzava,e,onda makar imas dobar problem
pre 6 godina
ns ja
Drug moj, svaka ti cast na vozackom stazu... Al ako ne znas za ''vagu'', onda si vozac sa duzim stazom i slabom tehnikom, jer ti kao vozac na usponu iskljucivo kreces pomocu ''rucne'' kocnice. Rucna kocnica ima primarnu funkciju kao parkirna kocnica, a ne kao sredstvo za kretanje u svakom usponu. Ako ne znas sta znaci zadrzati auto na usponu, pod noznom (radnom) kocnicom, potom pronaci ''dozu'' kvacila da vozilo zadrzis na usponu i nastaviti dalje dodajuci lagan gas, a postepeno otpustajuci kvacilo, onda imas tanku tehniku upravljanja vozilom. Ima oko nas ljudi koji imaju vozacke dozvole i po 40god, al to ne znaci da su vrhunski vozaci. Jedno je ono sto si spomenuo kada se ljudi od dosade ''cimaju'' napred-nazad na uzbrdici i na taj nacin kidaju citav mehanizam kvacila, a nesto sasvim drugo je ''vaga'' kao nacin kretanja vozilom u usponu. Isto tako je nesto sasvim drugo ako cekas na crveno u usponu, potegnes rucnu da sacekas promjenu, pa ujedno krenes uz pomoc rucne kocnice, al bas u svakoj situaciji na usponu kretanje pod ''rucnom'' je vozacko (ne)znanje. Ako ces zbog stopa, kratkog zastoja ili nekakvog manevrisanja (u dvoristu ili sl.) na usponu potezati ''rucnu'', onda se nemas cime pohvaliti, na tvoju zalost. Rucna se koristi kada je vozilo optereceno (puno putnika) i kada si na bas velikom usponu, a iza vozilo do branika ili sl... Prvi komentar na ovu temu sam napisao dosta brzo, pa je zato ispao dosta nejasan, nadam se da je ovaj jasniji.
pre 6 godina
@ dizel
ako salta bez problema pri ugasenom motoru onda lako moze biti da je u pitanju jedan od dva hidraulicna cilindera kvacila,verovatno onaj vanjski odmah na getribi,on se nalazi desno iza,skroz dole prema kabini
pre 6 godina
Nevoziti auto :-)
pre 6 godina
basler
Sta te interesuje?
pre 6 godina
Malo ste surovi protiv ovih koji koriste parkirnu kočnicu na uzbrdicama. Svaki automatik to uradi automatski, prebaci u P mode kad se stane, sem starih gde to radite manuelni i zaključate diferencijal. Prilikom kretanja u drive bez gasa auto sam ide na vagu a tek dodavanjem gasa pretvarač momenta daje pogon.
Elem, nikakva greška tehnički gledano i funkcioniše besprekorno kad je dobar tajming i sa manuelnom menjačem. Tek kad kreće otkači se sa parkirnu kočnice i sve pet!
pre 6 godina
Dobro,znam da mi je lamela davno gotova,ali na 1000 obrtaja udjem u petu i dizem brzinu bez stucanja i cimanja bez promene rada motora,sta onda?auto nije mali astra g karavan,1.6 16v.
pre 6 godina
kupis automatika i cao. Problem resen :)
pre 6 godina
Opet Alfa na slici? Svaki treći članak Alfa? Ajde u ovom se makar govori o kvarovima tako da slika Alfe ima potpunog smisla.
pre 6 godina
Ima opasna fora za lamelu sa karticom kao iz banke.Ima kod zamajca jedan otvor tu ocistite cetkicom za farbanjem ali manju neku uzmite.Ubacite karticu u otvor ali pazljivo da upadne bas u taj deo od lamele.Vrlo je bitno da ostane totalno ravna u kucistu.Ostavite je celu noc i sipajte malo motornog ulja.Sutradan je sve ko podmazano.
pre 6 godina
@Cubura,
A šta će dete kad sedne u auto, a ručna ne radi? Kako će tad da krene uzbrdo? Ako zna da krene na kvačilo, zna i uz ručnu, nikakva greška što su ga učili tako.
pre 6 godina
Vibracije generišu SUS motori zbog gravitacije a ne ovako kako je napisano. Ovo što je objašnjeno nije tačno.
pre 6 godina
Ziveo automatski menjac! ?
pre 6 godina
Čubura jenRaj
Realno j...es vozaca koji na uzbrdici ne zna krenuti sa ''vage'' i jos na dizelu... Najbolji su oni sto na uzbrdici puste kocnicu, auto krene nazad pa puknu po gasu i pustaju kvacilo. Treba ih odmah vratiti na obuku. Mlade vozace treba uciti na ''vagu'', jer kada se fino odradjuje nema razlike u steti po lamelu u odnosu na kretanje uz pomoc rucne kocnice. Jedino kod bas velikih uspona je bolja rucno, al to bas u ekstremnim usponima...
pre 6 godina
hm@
Automobil je srednjeg roda(das Automobil),po srpski - kola (ta kola),kola postanu kad Srbin sedne u nemacki automobil jer srpski ne postoji :(
pre 6 godina
Ne razumem ljude,zasto lamela,samo losi soferi uniste lamelu!
Presao sam preko milion kilometara sa devet Toyota,od 1989 bio tri puta u radioni(kod jedne srednji deo auspuha,kod jedne platinska dugmad,kod jedne kratki spoj),jednu Corollu sam prodao sa 230 000 km bez i jedne popravke,mozda ljudi vozite Reno :(
pre 6 godina
Ja idem samo nedeljom u crkvu tako da moja lamela izgleda NOVO NOVO NOVO. Inače auto je prelazilo po 160000 godišnje, ukupna kilometraža je 167000, godina proizvodnje 2008.
pre 6 godina
Instruktor je moje dete u auto školi učio da na uzbrdici kreće samo i isključivo po principu "vage". Kažem ja svom detetu da od instruktora zatraži da ga nauči da na uzbrdici kreće pod ručnom. Vraća se dete sa časa i 'ladno mi kaže: "Rekao instruktor da svaki kandidat koji pod ručnom kreće na uzbrdici, obavezno padne, jer je za ispitivače jedino prihvatljiva "vaga" kao način polaska na uzbrdici. To su naše auto škole i instruktori koji rade u njima! To mi plaćamo 700 evra. Naravno, kada je dete položilo ispit, išlo je na moj kurs učenja polaska na uzbrdici pod ručnom kočnicom.
(Čubura jenRaj, 02. mart 2019 09:34)
i treba da zna vagu, koji ce mu rucna. pravis od deteta debila, sta kada sedne u auto sa elektronskom rucnom, sta onda...
pre 6 godina
Ovi sto zive u BG nisu ni svesni koliko bi im zivot bio laksi da po gradskom haosu voze automatik,a ne manuelni.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Slobodni Klikeri, 2. mart 2019 11:51)
Vozim manuelni a ponekada i automatik, u bG sam od rodjenja. Uspavam se od dosade sa automatikom ,mnonotono je i nezanimjivo.
pre 6 godina
Automatik sa kruz kontrolom i ne razmisljas
pre 6 godina
kupiš automatik
pre 6 godina
Instruktor je moje dete u auto školi učio da na uzbrdici kreće samo i isključivo po principu "vage". Kažem ja svom detetu da od instruktora zatraži da ga nauči da na uzbrdici kreće pod ručnom. Vraća se dete sa časa i 'ladno mi kaže: "Rekao instruktor da svaki kandidat koji pod ručnom kreće na uzbrdici, obavezno padne, jer je za ispitivače jedino prihvatljiva "vaga" kao način polaska na uzbrdici. To su naše auto škole i instruktori koji rade u njima! To mi plaćamo 700 evra. Naravno, kada je dete položilo ispit, išlo je na moj kurs učenja polaska na uzbrdici pod ručnom kočnicom.
pre 6 godina
kupis automatika i cao. Problem resen :)
(hello, 02. mart 2019 09:42)
ali kad ti rikne automatski menjač odma konopče spremi da se besiš..:))
pre 6 godina
Uzmete CVT Toyotin menjač i ne razmišljate.
Nema održavanja,nema kvarova.
Traje večno.
pre 6 godina
cuj ove sa predlozima,kupiš automatik,haha. priznam samo americke automatike a od evropskih,bože spasi me!
pre 6 godina
Priča se o kvarovima a Alfa na slici. Slučajnost?
pre 6 godina
A na slici Alfa 😄 :D
pre 6 godina
Totalno zastarela i nepotrebna stvar! Automatici su na novijim automobilima, neuporedivo zanimljiviji i bolji za voznju! Nikad vise manuelni, to je kao da kupim auto sa kurblom za zatvaranje prozora. Cak bih i to pre vozio nego manuelni menjac!
pre 6 godina
Bas dobar clanak ! Nadam se i nastavku - za nas koji vozimo dsg ili tct makine 😇
pre 6 godina
kupis automatika i cao. Problem resen :)
(hello, 02. mart 2019 09:42)
A jel automatici nemaju lamelu?
pre 6 godina
Koristiti automatski menjač!
pre 6 godina
Za vas ljubitelje automatika, samo da znate da i oni imaju lamele i to nekoliko komada, a servisiranje automatskog menjača kreće od 1000 evra pa naviše. To zavisi da li je auto noviji ili malo stariji. Tako da se mnogo ne uzdate u automatski menjač. Auto koje je prešlo 200 000km, a u pitanju je automatik, obavezno mora da mu se radi servis automatskog menjača. Toliko od mene.
pre 6 godina
Ма отиће кад тад, зависи како возите. Ја возим агресивније и знам да таква вожња кошта како за гориво тако и за све те потрошне делове. Ал добро, црни фонд за кола је увек у штеку па шта буде биће. Не могу да возим кола, а да гледам на све живо како бих уштедео неки динар. То за мене није уживање у вожњи. И под агресивном вожњом не мислим на велика прекорачења, већ на жустрију вожњу.
pre 6 godina
Solidan clanak, ali glavni savet za dug zivot svega navedenog nije dat. Evo o cemu se radi:
Sve je u ispravnom saltovanju. Dakle ovako, iz nize u visu brzinu uvek saltovati sa "razdelom" (dva kuplunga), a iz vise u nizu, obavezno, sa "medjugasom".
Pustite price kako savremena vozila imaju sinhrone i slicna unapredjenja ipak je sve u tehnici i samo ispravnoj tehnici saltovanja.
pre 6 godina
Posle mnogo godina automatika, poslednjih meseci opet vozim manuelni. Doduse samo povremeno. Kakvo je to zaludjivanje,smaranje i ,rekao bih, gubljenje vremena majko mila. Ovi sto zive u BG nisu ni svesni koliko bi im zivot bio laksi da po gradskom haosu voze automatik,a ne manuelni.
pre 6 godina
Samo automatik vozim
pre 6 godina
Kako je na ovoj alfu uklopljen cd pa to je kriminal....kao cd plejeri pre 20 godina
pre 6 godina
@(moron, 2. mart 2019 09:55)
Kod svih benzinaca sa 5 brzina koje sam vozio, a ima ih dosta, prva je isla plafon u rasponu od malo preko 40 do 50kmh, a druga u rasponu od 85kmh do neverovatnih 105kmh (skinut limiter). Sa 6 brzina je druga prica.
Jedan od bitnih faktora trajnosti je i sam kvalitet celog seta kvacila. Opet iz nekog mog iskustva, malim gradskim autima sa benzinskim motorima brze strada lamela u poredjenju sa autima iz vise klase i jacim motorima. Neko ce reci, vise se voze po gradu, ali... rekao bih da je do samog kvaliteta i dizajna da izdrzi vecu torturu kod jacih/vecih.
pre 6 godina
Летос упаднем у песак у Грчкој, удри по гасу и квачилу, задимило се као на дербију. У сваком случају скратио сам јој век. Следећи пут ме неће мрзети са подметнем патоснице под точкове.
pre 6 godina
manuleni menjac - srednji vek
ili u prevodu srbija i njeni strucnjaci... kad ga ja presaltam baki, uzivanje u voznji (vozi golfa 89to)
pre 6 godina
Jednom u 10 godina platiš 120e za set kvačila i ruke i poštediš se razmišljanja.
pre 6 godina
kupis automatika i cao. Problem resen :)
(hello, 02. mart 2019 09:42)
A jel automatici nemaju lamelu?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (only fools and horses, 2. mart 2019 15:51)
Nemaju. Imaju hidraulicni pretvarac obrtnog momenta.
pre 6 godina
@automatika
posebno ste vi strucni da dajete savete, koji govorite "auto" u srednjem rodu
pre 6 godina
ns ja
Drug moj, svaka ti cast na vozackom stazu... Al ako ne znas za ''vagu'', onda si vozac sa duzim stazom i slabom tehnikom, jer ti kao vozac na usponu iskljucivo kreces pomocu ''rucne'' kocnice. Rucna kocnica ima primarnu funkciju kao parkirna kocnica, a ne kao sredstvo za kretanje u svakom usponu. Ako ne znas sta znaci zadrzati auto na usponu, pod noznom (radnom) kocnicom, potom pronaci ''dozu'' kvacila da vozilo zadrzis na usponu i nastaviti dalje dodajuci lagan gas, a postepeno otpustajuci kvacilo, onda imas tanku tehniku upravljanja vozilom. Ima oko nas ljudi koji imaju vozacke dozvole i po 40god, al to ne znaci da su vrhunski vozaci. Jedno je ono sto si spomenuo kada se ljudi od dosade ''cimaju'' napred-nazad na uzbrdici i na taj nacin kidaju citav mehanizam kvacila, a nesto sasvim drugo je ''vaga'' kao nacin kretanja vozilom u usponu. Isto tako je nesto sasvim drugo ako cekas na crveno u usponu, potegnes rucnu da sacekas promjenu, pa ujedno krenes uz pomoc rucne kocnice, al bas u svakoj situaciji na usponu kretanje pod ''rucnom'' je vozacko (ne)znanje. Ako ces zbog stopa, kratkog zastoja ili nekakvog manevrisanja (u dvoristu ili sl.) na usponu potezati ''rucnu'', onda se nemas cime pohvaliti, na tvoju zalost. Rucna se koristi kada je vozilo optereceno (puno putnika) i kada si na bas velikom usponu, a iza vozilo do branika ili sl... Prvi komentar na ovu temu sam napisao dosta brzo, pa je zato ispao dosta nejasan, nadam se da je ovaj jasniji.
pre 6 godina
Ovi sto uzdizu automatik, oni roknu komplet. :) Te ploce menjaca, te zamajci, te servisi, te elektronika...
pre 6 godina
S dva auta sam prosao po 200,000 km, nikad mi lamela nije bila ni blizu kraja..
pre 6 godina
"A šta će dete kad sedne u auto, a ručna ne radi? Kako će tad da krene uzbrdo? "
Ако ручна не ради не идеш у саобраћај технички неисправним возилом. То је прекршајна одговорност, а уколико се докаже умишљај изазивања опште опасности у саобраћају онда је и кривична.
pre 6 godina
Ne razumem ljude,zasto lamela,samo losi soferi uniste lamelu!
Presao sam preko milion kilometara sa devet Toyota,od 1989 bio tri puta u radioni(kod jedne srednji deo auspuha,kod jedne platinska dugmad,kod jedne kratki spoj),jednu Corollu sam prodao sa 230 000 km bez i jedne popravke,mozda ljudi vozite Reno :(
(cobo, 02. mart 2019 22:05)
Reno moze tojotu da uci kako se prave dizel motori.
A iuopste ne vidim da je tojots bolja od renoa?!?!?
Kao sto i objasnjavaju u tekstu, pouzdanist automobila, zavisi od ophodjenja prema istom.
Marka je sporedna.
pre 6 godina
@hello
nemoj da mislis da se automatik nekvari ...
itekako se kvari to je tek skup sport .
pre 6 godina
Ja položio pre dve godine, obavezno je bilo kretanje SA RUČNOM tokom polaganja. Ako ne uspeš iz dva puta i auto ti krene baaaš nazad više puta, padaš..
(Kibo, 02. mart 2019 15:34)
I ja polagao pre dve godine. Kažu ajde sad na brdo pa kretanje pod ručnom. A instruktor mi kaže to se samo tako kaže, kreni sa kvačilom na pola tzv klackalicom. Ali učio sam na poligonu pod ručnom. Retko kad krećem tako. Samo kad je baš strmo. Sve ostalo klackalica. Lakše mi sa dva poteza krenuti nego sa tri.
pre 6 godina
@ disident
ako ne znas da citas a recimo imas menjac sa sest brzina,ubrzaj na pedeset,ubacis lepo u petu brzinu i po gasu,ubrzava li i dalje bez problema odlicno a ako ne ubrzava,e,onda makar imas dobar problem
pre 6 godina
230 000 pa zamenio. Ostalo pola lamele, pukla korpa...
Svaka cast za tekst...
Moze neki tekst o losem vakuumu...
Hvala
pre 6 godina
svaka čast za tekst, ki da je iz nekog udžbenika preuzet. medjutim, brdoviti beograd, namerno nema zelenog pojasa, i sada svi učesnici polaze pod ručnom! spavanje na zelenom+ ručna, petkom bi pojedinci stizali kući sa posla posle 22
pre 6 godina
nemoj da mislis da se automatik nekvari ...
itekako se kvari to je tek skup sport .
(ivan, 02. mart 2019 15:16)
Bilo nekada, 80tih. Sadašnji automatski menjači su izuzetno pouzdani.
pre 6 godina
Samo mi o tome razmišljamo, kao da je lamela 1500.evra... Potrošan deo kao i gume i sve ostalo, šta se pravi tolika drama...
pre 6 godina
350.000 i prodao auto bez zamene lamele .jos je ok bila.
mazda 6.
pre 6 godina
Znam neke koji su menjali i dva puta godisnje, ali takodje postoje i oni koji su menjali tek na 300.000 km sve zavisi od vozaca
pre 6 godina
Najjednostavniji način da pridružite zivotni vek lamele jeste da po gradu, ako ste u prilici, vozite bicikl ...
Ako to ne može, sledeći savet je da izbegavate vozila sa predugim prvim stepenom prenosa, poput TSI 95,kod kog "gradskog" automobila prva ide do 50, a druga do 96 ...
I, najbitnije, krecite sa sto manje gasa, ako je to moguce u svetlu momenta/snage koji motor ostvaruje u veoma niskim obrtajima.
pre 6 godina
Volim da saltam manuelni menjac, ali iduci auto kupujem automatski.
pre 6 godina
Pogled iz Nemacke@
Ti krparis i po Nemackoj,ajde dete kuci,krpari tamo :(
pre 6 godina
Pa sajla može da pukne i kad ste već negde, obavezno zovete šlep službu da vam vrati auto ako vam ne radi ručna, aha. Sve neki Nemci u komentarima, a ovamo vadite sijalice iz table da se ne vide greške da vam auto prođe tehnički pregled. Pacijenti.
pre 6 godina
"Koliko će trošenje biti izraženo? To zavisi od mnogo faktora:"
Zavisi od ?? i ?V izmedju lamele i zamajca, što daje frikcionu dužinu. Na to priljubna sila kroz jedinicu vremena termičkim uticajem menja fizičko svojstvo frikcione konstante za oblog.
A lista koju su naveli je za Paja Patka.
Ko god da je pisao tekst je blizu ali ne i da baš zna.
Opruge u lameli koje pominju su duple, deluju sve u oba smera rotacione razlike u brzini ali i kad razlika ne postoji. Jedne su kraće od siceva dok su druge mekše zapete u vicevima i dejstvuju momentalno.
Razlog je zaštita ležajeva i zupčanika ulazne osovine (spojničke).
Zamena na modernim sklopovima je unutar zamajca sa plivajući masom što je omogućilo jeftinije materijale za menjače.
Vrhunski proizvođači super automobila koriste plivajući zamajac sa lamelom od carbon-sintera na bi-meralu, gde lagana frikcija izaziva povišenje temperature te proporcionalno sa tim raste ekspanzija lamele koja sama ulazi u zahvat.
O spojničke sklopu može lako knjiga da se napiše i što se više objašnjava za običnog vozača je teze za shvatiti. :D
pre 6 godina
"Ne razumem ljude,zasto lamela,samo losi soferi uniste lamelu!
Presao sam preko milion kilometara sa devet Toyota "
(cobo, 02. mart 2019 22:05)
To se zove "Toyota kvalitet". Oko 110 kkm po jednom kvačilu.
pre 6 godina
Nije ni automatik resenje. I on se servisira. Najbolje prodati auto pri kraju i kupiti mladji.
pre 6 godina
lamela se cuva stilom voznje, samo nije isto po Bg ili po selu i okolini kao ja !Osnovno pravilo je da ne stiskas gas do daske kada polazis vec da sacekas kada si barem u drugoj ! Samo, moraju i majstori da zive od nekoga - a to su pocetnici !
pre 6 godina
KAKO SACUVATI ZDRAV RAZUM U SRBIJI
pre 6 godina
Naravno, kada je dete položilo ispit, išlo je na moj kurs učenja polaska na uzbrdici pod ručnom kočnicom.
(Čubura jenRaj, 02. mart 2019 09:34)
@
Dete ce verovatno voziti automobil sa hill hold assistom sto bi trebao da bude standard u buducnosti. Srecno i dete i lamela.
pre 6 godina
Pa po svemu sudeći takvi instruktori a ni predavači neće dugo jer će ako hoće da rade morati položiti dodatne ispite i sertifikate.
pre 6 godina
Jednostavno ali skupo rešenje: voziti auto na struju.
pre 6 godina
@Cubura,
A šta će dete kad sedne u auto, a ručna ne radi? Kako će tad da krene uzbrdo? Ako zna da krene na kvačilo, zna i uz ručnu, nikakva greška što su ga učili tako.
(Mia, 02. mart 2019 16:05)
Kada ručna ne radi dete ne sme da seda u auto jer se to vozilo smatra neispravnim!!!
pre 6 godina
(Hehe, 2. mart 2019 21:38)
Ja sam one podatke za TSI95 o maksimalnoj brzini u pojedinim stepenima prenosa ( prva 50 km/h, druga 96 km/h, treća 147 km/h ... ) dao za "zelene obrtaje".
Npr, to su ti istovremeno maksimalne brzine (za "zelene obrtaje") i za 1,0 TSI sa 82 ks (npr. imaš ga i u Audiju A1).
A, ako uzmeš verziju TSI 115 sa 6MT, onda su stepeni prenosa u menjaču "gušće složeni" (sa manjom razlikom prenosnih odnosa izmedju susednih stepeni prenosa), a i svi stepeni prenosa imaju manje maksimalne brzine (prva do 47 km/h, druga do 90, treća do 138 km/h).
Znači, kod onoga 1,0 TSI sa 82 ili 95 ks, prva ti je do 50, a kod onoga sa 115 ks, prva ti je do 47 km/h i logično je da će pri polasku u prvoj manje da trpi kvačilo (da kraće proklizuje) kod onoga sa 6MT, nego li sa 5MT.
Naravno, poseban problem (oko nivoa habanja lamele) u celoj priči je što neki motor na npr 1.000-1.200 rpm možda ima i 50% veći obrtni moment od nekog drugog, pa ima i 50% veću snagu, a samim time i može da krene lakše na nižim obrtajima, uz manje habanje kvačila. Dok onaj drugi (slabog momenta u niskim obrtajima) mora da se zavrti više da bi imao potrebnu snagu za polazak pod opterećenjem. A, naravno, takvi veći obrtaji spaljuju kvačilo.
pre 6 godina
Za vas ljubitelje automatika, samo da znate da i oni imaju lamele i to nekoliko komada, a servisiranje automatskog menjača kreće od 1000 evra pa naviše. To zavisi da li je auto noviji ili malo stariji. Tako da se mnogo ne uzdate u automatski menjač. Auto koje je prešlo 200 000km, a u pitanju je automatik, obavezno mora da mu se radi servis automatskog menjača. Toliko od mene.
(Automatika, 02. mart 2019 10:20)
Pretpostavljam da govoris iz licnog iskustva ili si "doktor" koji ume da pogleda. Posle gomile manualnih sada vozim drugi sa automatskim. Servis je zamena ulja i filtera u menjaču. Oko 6000 din. Auto je sad na oko 200000. Prethodni prodao sa 350000 km, bez tvoje pomenutih cifri za odrzavanje. Kvar bi bio skup ali i na manelnom kvar nije neuporedivo jeftiniji. Ne ulazim sad u prednosti i mane jednog ili drugog, komfor koji pruza automatik je neuporediv. Uostalom mozete naci pricu naseg coveka iz Beča koji je presao milion km sa Priusom menjajuci samo potrosne delove kocnica...
pre 6 godina
Plivajuci zamajac - nocna mora svakog srpskog dizelasa.
pre 6 godina
A šta o kretanju na uzbrdici mogu da kažu pljuvači automatske ručne kočnice?
pre 6 godina
Posedujem starijeg VW automatika 2003 god. vozim ga vec 8 god, nikakav problem.
pre 6 godina
Nisam znao da kocenje motorom skodi lameli. Na prvom autu zamenio na 185.000 km, na drugom nisam menjao, prodat sa 225.000. Oba vozena izuzetno agresivno, ali bez potpisivanja, driftovanja i ostalih gluposti.
pre 6 godina
Zamajac je potrosni deo isto tako lamela i kvacilo. Nisu to vise ni skupi delovi imaju u vidi da im je prosek trajanja oko 120 do 150 000 km.
Istina je,kod nas su promaja i plivajuci zamajac iskonski strahovi,ali ne vidim razlog za neki veliki problem tu..
pre 6 godina
@ Jastog,jastog ribo cudnovata,jezik pregrizla;)
pre 6 godina
Posle mnogo godina automatika, poslednjih meseci opet vozim manuelni. Doduse samo povremeno. Kakvo je to zaludjivanje,smaranje i ,rekao bih, gubljenje vremena majko mila. Ovi sto zive u BG nisu ni svesni koliko bi im zivot bio laksi da po gradskom haosu voze automatik,a ne manuelni.
(Slobodni Klikeri, 02. mart 2019 11:51)
Svako ko vozi po ovom gradu je svestan toga...ali nemaju svi pare za automatika. Mnogi ljudi kad kupuju auto uracunavaju i sve eventualne troskove koji mogu da ih snadju. Volim manuelac...volim da vozim, ali za Bg....ne bi trepnuo da mogu da prisutim nekog mladjeg automatika.
pre 6 godina
Nevoziti auto :-)
pre 6 godina
Nov auto kupljen 2011 god i zimus dana na 243 000 km čulo se lupanje na leru kad pustim kvačilo.
Majstor kaže verovatno zamajac moramo skinuti pa videti.
Skunuo menjač kaže "crkao" neki snop.
Nemam pojma šta je Snop ali kaže to je lupalo.
- Ako neko zna o kakvom Snopu se radi neka napiše.
Nije skup kvar ukupno 50 eura.
Pitam kad je već skinuo kakvi su zamajac i lamela kaže lamela super al zamajac ima malo "lufta"
Reko menjaj ceo set kad si već skinuo pa da sam miran.
Sve ukupno me koštalo 450 eura.
To je jedino veće ulaganje (sem redovnih servisa,diskova i pločica) posle 8 godina i skoro 250 000 pređenih kilometara.
Radi se o Golfu 6 1.6 tdi.
E sad znam da su mnogu na istom modelu auta lamelu i zamajac menjali već na 100 000 km tako da mislim da je sve do vozača,kako vozi i koliko je pažljiv.
pre 6 godina
Hill assist je keva. U pocetku malo smara dok se ne naviknes, ali u potpunosti menja kretanje pod rucnom, stedi lamelu i dozvoljava brz i bezbedan start na svakoj uzbrdici... Posebno je dobar za parkiranje kad morate da udenete auto na relativno malo mesto, a ulica je strma. Tu silovanje lamele prilicno dolazi do izrazaja, a ovako sasvim lagano mozete da idete napred i nazad dok se ne namestite kako vam odgovara.
pre 6 godina
Megan 2008.godište. 260 000km, fabrička lamela...
pre 6 godina
baba, simpatičan komentar, ali nauči da je auto imenica muškog roda!
pre 6 godina
A na slici Alfa ? :D
(Fritz, 02. mart 2019 16:13)
Sasvim pogresan auto na slici. Vozim 159-ku 2.0 jtdm 170ks, kupio je kad je bila 3 god. stara sa 105000, sada ima 288000 i dalje ima sve fabricko osim guma, diskova, nesto od selena i jedan lager.
pre 6 godina
@ dizel
ako salta bez problema pri ugasenom motoru onda lako moze biti da je u pitanju jedan od dva hidraulicna cilindera kvacila,verovatno onaj vanjski odmah na getribi,on se nalazi desno iza,skroz dole prema kabini
pre 6 godina
Opet Alfa na slici? Svaki treći članak Alfa? Ajde u ovom se makar govori o kvarovima tako da slika Alfe ima potpunog smisla.
(Jastog, 02. mart 2019 09:19)
Lamela nije kvar.To je potrosni materijal.Kao i kocnice,homokineticni zglob itd itd...
pre 6 godina
@ (Čubura jenRaj, 02. mart 2019 09:34)
Ili te dete laže, ili je instruktor pajser. Kad sam ja učio vožnju, isključivo su nas učili da polazimo na uzbrdici pod ručnom, a i prilikom polaganja, na poligonu je policajac ocenjivao vežbu "polaženja na uzbrdici pod ručnom"...
pre 6 godina
Kandela lemela... eto tako se poznaje.
pre 6 godina
Kandela lamela :)
pre 6 godina
@Čubura jenRaj
To nije tacno. Moze i pod rucnom a i ne mora.
pre 6 godina
Noviji autimobili imaju kao standardnu opremu pomoc pri kretanju uzbrdo tako da je za novija vozila upotreba rucne nepotrebna. Kod nas je problem ato se voze uglavnom krsevi 15 i vise godina starosti
pre 6 godina
@Posteno! Takvi automatici se vise ne prave. Sadasnji automatici su konstrukciono vrlo slicni klasicnim menjacima. Ima jeftinijih sa jednostrukim kvacilima (npr. Dacija Easy-R), to je potpuno isto sto i klasican menjac samo sto zupcanike pomeraju dva elektromotora a ne covek. Postoje i oni sa dva kvacila (DSG i slicni); takvi imaju dva seta kvacila i sinhro-zupcanika, pa se ne mogu napraviti od obicnog menjaca, vec su projektovani "od nule". Medjutim, princip rada je sustinski identican manuelnom menjacu. Postoje i CVT menjaci, oni u teoriji ne bi morali da imaju kvacilo ali u praksi imaju. Stariji su imali pretvarac momenta ("torque convertor"), noviji imaju klasicno kvacilo, ali kao i kod svih drugih automatskih menjaca, kontrolise ga racunar.
pre 6 godina
@mile Pa to im je srednji član porodice... Čuli su tako kada su došli u Beograd
pre 6 godina
Čubura jenRaj
Realno j...es vozaca koji na uzbrdici ne zna krenuti sa ''vage'' i jos na dizelu... Najbolji su oni sto na uzbrdici puste kocnicu, auto krene nazad pa puknu po gasu i pustaju kvacilo. Treba ih odmah vratiti na obuku. Mlade vozace treba uciti na ''vagu'', jer kada se fino odradjuje nema razlike u steti po lamelu u odnosu na kretanje uz pomoc rucne kocnice. Jedino kod bas velikih uspona je bolja rucno, al to bas u ekstremnim usponima...
(Srđan BL, 02. mart 2019 13:51)
I sta si napisao???
pre 6 godina
Imam ja pitanje. Ako parkiras auto na laganom nagibu, ostavis auto u brzini i ne povuces rucnu, da li je to opterecenje za lamelu i da li je moze ostetiti? Vecita dilema zimi da li povuci rucnu koja moze da smrzne ili ostaviri samo u brzini?
pre 6 godina
Dajte mi neki savet, glavi mi se menjac u brzinu, u prvu, drugu i rikverc. Nekad ne mogu da ubacim u brzinu, a nekad da izbacim iz brzine i kad se zaglavi motor malo promeni zvuk i kao da je automatik krece napred, znaci zaglavi se i krece sam da vozi par metara. Sta mislite da je u pitanju?
pre 6 godina
Kad sam presao na automatik zaboravio sam cemu mi leva noga sluzi:)
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ivica Toronto ex Vozdovac, 3. mart 2019 02:25)
Па ваљда да гурнеш врата кад излазиш?! :)
pre 6 godina
Iz mog iskustva, ne treba se zamarati sa ovim stvarima. Sto vise pokusavate da sacuvate vise ce se trositi. Znaci, zaboravite na ovo sve i vozite nekim normalnijim stilom, kako ste i navikli. Treba imati nekad i jaci start. Znaci, najbitnije je da se ne opterecujete.
pre 6 godina
da,lamela ovo,ono,kvacilo se moze lako proveriti ako jos ima sajlu za podesavanje a ako ima ona dva hidraulicna cilindra nikad nisi siguran da li je do njih ili do neceg drugog,nije puno falilo "da mi zamene" komplet kvacilo samo zbog jednog cilindra koji inace kosta nesto vise od porcije cevapa;)
pre 6 godina
Klapanje, lupkanje u leru, kad stisnem kvacilo, vise se ne cuje - lezaj ili ne ?
pre 6 godina
Otkad sam kupio nov auto, hill assist je tu i nema razmisljanja.
pre 6 godina
dok sam vozio manuelni dizelas rucnu sam koristio mozda 3x godisnje. Sad automatik+ hill holder tako da nema zime sto se tice kretanja u bilo kom slucaju. vidim ljudi se prepiru dal manuelac dal matik... sve jedno, komfor jeste veci u matiku ali ko zna da vozi taj brige nema ni sa manuelnim
pre 6 godina
Scenic 3, 2011. godište 206.000 km, fabrička lamela i plivajući.
pre 6 godina
@ Radical
lager garant,kod nekih auta se cuje pod opterecenjem a kod nekih i bez opterecenja.
pre 6 godina
Može i puno više preći km ali zavisno od mesta boravka. nije isto voziti u Vojvodini ili po brdovitom Beogradu sa mnogo semafora.
pre 6 godina
Kad sam presao na automatik zaboravio sam cemu mi leva noga sluzi:)
pre 6 godina
Odličan tekst, dosta korisnih saveta. Ako bi moglo nešto o tom plivajućem zamajcu, tipa kad je stigao za zamenu i kako prepoznati simptome...
(disident, 02. mart 2019 12:42)
Taj segment je odrađen iz edukativnog ugla pre više od 10 godina https://cbc.rs/threads/5629-Plivajuci-zamajac
No, ukoliko te bas interesuje, pročitaj, na lakom srpskom je. :D
pre 6 godina
@joe, lamela moze da se trosi samo kada je auto upaljen, tj. kada se obrtni delovi zapravo i krecu, posto endotermicki motori moraju da se vrte da bi ostvarivali moment. Dakle, odgovor na tvoje pitanje je ne.
@vozac krseva, slazem se za prebacivanje u nizu brzinu, rev matching je obavezan, inace kvacilo i zamajac moraju da apsorbuju svu energiju razlike brzine obrtanja, sto im jako steti. Sto se tice duplog kvacila za prebacivanje u visu brzinu, to je apsolutno nepotrebno, i samo doprinosi brzem trosenju potisnog lezaja. Dovoljno je samo zadrzati rucicu menjaca za trenutak u neutralnom polozaju, pre nego se gurne ka visoj brzini. Prakticno promena brzine u dva koraka, odnosno dva "klika" rucice menjaca
pre 6 godina
Khandela lamela:)
pre 6 godina
@hello- aha ;)
pre 6 godina
Odlican tekst!
pre 6 godina
Odlican tekst, hvala vam.
pre 6 godina
Vecina Srba vozi auto od 2-3k evra. Ako je jeftin set, npr. reno 1.2 oko 6500 onda se ne premislja nego menjas ceo set, sa rukama oko 100e. Druga stvar je ford 17 godina star 1.6 benzin. Set 28000. Hidraulicni druk. Sa rukama 300e, a auto ne vredi 2000e. Tu moze nov druk, polovna ( ili stara, ako je nisu ujele nitne) korpa i nove ferode na staroj lameli. Sa rukama ispod 150e, i trajace. Kod novijih i skupljih automobila nema razmisljanja, ide kompletan set. I ne dajte vise od 50e za zamenu.
pre 6 godina
@ Pogled iz nemacke
istina,naso sam dve,na jednoj bilo oko sto evra a na drugoj dvesta,ostavio stari vlasnik za novo kvacilo - ljudina;)
pre 6 godina
@ Zivota
zaboravi,120€ nije dovoljno ni za kvalitetan set kvacila a kamo li jos i za ruke?
pre 6 godina
Klapanje, lupkanje u leru, kad stisnem kvacilo, vise se ne cuje - lezaj ili ne ?
(Radical, 02. mart 2019 14:58)
korpa
pre 6 godina
@metla, @kibo i ostali, ja kada sam polagao voznju pre 20 godina, tamo 1999 posle bombardovanja na jugicu, prvo što se uradi je da se kupi flajka goriva (litar ipo ili dva) od lokalnog dilera iza coska, auto ne gasi rezervu. Kvacilo ako uhvati uhvati, ako ne, instruktor preuzme na duplim komandama dok samo ne krenes pa onda opet ti. Za polaganje smo imali “najboljeg” jugica u skoli gde je kvacilo radilo kako treba. Jedva sam ga vozio takvog, ali uspeo da polozim iz prve!
pre 6 godina
basler
Sta te interesuje?
pre 6 godina
Odlican tekst!
pre 6 godina
@ hello
yes,nekad bilo sad se pominjalo?
pre 6 godina
Ne znam šta da sačuvaš, meni se sach lamela raspala nije se potrošila. Problem su užasno loši delovi.
pre 6 godina
Izuzetan tekst, bravo za trud.
pre 6 godina
Instruktor je moje dete u auto školi učio da na uzbrdici kreće samo i isključivo po principu "vage". Kažem ja svom detetu da od instruktora zatraži da ga nauči da na uzbrdici kreće pod ručnom. Vraća se dete sa časa i 'ladno mi kaže: "Rekao instruktor da svaki kandidat koji pod ručnom kreće na uzbrdici, obavezno padne, jer je za ispitivače jedino prihvatljiva "vaga" kao način polaska na uzbrdici. To su naše auto škole i instruktori koji rade u njima! To mi plaćamo 700 evra. Naravno, kada je dete položilo ispit, išlo je na moj kurs učenja polaska na uzbrdici pod ručnom kočnicom.
(Čubura jenRaj, 02. mart 2019 09:34)
Ja položio pre dve godine, obavezno je bilo kretanje SA RUČNOM tokom polaganja. Ako ne uspeš iz dva puta i auto ti krene baaaš nazad više puta, padaš..
pre 6 godina
pročitaj
pre 6 godina
Ala ga je napisao, svaka mu čast !!!
pre 6 godina
@(Mia, 2. mart 2019 16:05)
Na primer popravi se rucna.
pre 6 godina
Heh pre 19 godina sam tek polozio i vrlo cesto radio navedenu 'vagu' na uzbrdici. Ne zato da bih se lansirao, vec sto mi je to bio najsigurniji nacin da krecem bez bojazni da odem previse unazad, a 'mrzelo' me je da koristim rucnu. Otprilike 6-12 meseci kasnije ostao na sred mostarske petlje s kvacilom koje landara.
pre 6 godina
Kod mene se desavalo da se auto zatrese kad krece iz mesta,kao da mu ne dam dovoljno gas.Tako neko vreme dok nije proklizala lamela i nije mogao da se vozi.Ispalo je da je lamela bila dobra ali je korpa pukla.
pre 6 godina
Klapanje, lupkanje u leru, kad stisnem kvacilo, vise se ne cuje - lezaj ili ne ?
(Radical, 02. mart 2019 14:58)
Moz bidne druk lezaj al moz bit i lamela.
Videces kad skines. (:
pre 6 godina
Malo ste surovi protiv ovih koji koriste parkirnu kočnicu na uzbrdicama. Svaki automatik to uradi automatski, prebaci u P mode kad se stane, sem starih gde to radite manuelni i zaključate diferencijal. Prilikom kretanja u drive bez gasa auto sam ide na vagu a tek dodavanjem gasa pretvarač momenta daje pogon.
Elem, nikakva greška tehnički gledano i funkcioniše besprekorno kad je dobar tajming i sa manuelnom menjačem. Tek kad kreće otkači se sa parkirnu kočnice i sve pet!
pre 6 godina
Odličan tekst, dosta korisnih saveta. Ako bi moglo nešto o tom plivajućem zamajcu, tipa kad je stigao za zamenu i kako prepoznati simptome...
pre 6 godina
stvarno dobar tekst
pre 6 godina
radical, druk lezaj je opterecen pritiskom na kvacilo... posto prestane lupkanje po pritisku kvacila, a to znaci da je raskinuta veza sa motorom, navodi da je izvor lupkanja lezaj osovine koja prenosi snagu ka glavnom snopu u menjacu(poluspojnicka kako neki zovu) ili nesto drugo a u menjacu i ima vazdan sta...
pre 6 godina
@only fools ... Neki automatici imaju a neki nemaju.
Klasični imaju konvertor momenta, kao dve turbine jedna blizu druge potopljene u ulje - uprošćeno rečeno. Imaju mekše polaske, ali oni stari imaju proklizavanje pri naporu, tako da se stvar malo zakomplikovala u novim konstrukcijama. U suštini ponašaj se kao da je nema ?
Baš taj konvertor momenta daje prednost automaticima za terensku vožnju, ali to je druga tema.
pre 6 godina
Vozač sam nekih 29 godina i neverovatno, prvi put sada čujem za neku "vagu", i cimanje gas, kvačilo za kretanje sa uzbrdice!? Pa samo pročitajte opisanu "tehniku" i već vam je jasno da to ne može biti normalna praksa!
A kako stojite na istoj uzbrdici? Šta, non-stop cimate auto dok ne krenete, i pri tome mislite kako je to u redu!? Pa neverovatno...
Kapiram da mi opisana tehnika liči na naše klinačko foliranje kada ljuljamo auto na semaforu (bez nagiba) kada postoje nabori na asfaltu...
"Prva brzina služi samo za pokretanje automobila iz mesta", potom odmah ide u drugu... e sad, vidim kod dizela može malo i da se vozi prvom (npr do 10-15km/h), ali ne razumem "stručnjake" koji u prvoj pokušavaju da idu do 47km/h !? Čemu služe takva (glupa) merenja? Ko normalan vozi prvom brzinom osim kada je baš, ali baš izuzetno velik nagib, a auto ima malo Nm..
(kažu da najbolje ide službeni auto, prva do 50, druga do 100km/h, itd... ono kad srbin jednom u životu zaduži službeni auto, pa ko veli "da se osveti")
pre 6 godina
Dobro,znam da mi je lamela davno gotova,ali na 1000 obrtaja udjem u petu i dizem brzinu bez stucanja i cimanja bez promene rada motora,sta onda?auto nije mali astra g karavan,1.6 16v.
130 Komentari
Sortiraj po: