Sočna i ukusna jabuka oduvek je poznata po koristima po naše zdravlje, budući da leči sve – od problema sa zubima do dijabetesa.
Među poslednjim otkrićima je to da dve porcije nedeljno ovog voća smanjuju rizik od dijabetesa tipa 2 za 23 odsto u poređenju sa onim ljudima koji jedu manje od jedne porcije mesečno.
Istraživanje koje je obuhvatilo 187.382 ispitanika objavljeno je u Britanskom medicinskom žurnalu.
Druge studije pokazale su impresivne dobrobiti koje ljudski organizam može imati od jabuke. Predstavljamo vam neke od njih.
Zaštita od kardiovaskularnih bolesti
Jabuka natopljena sokom mandarina za užinu kod dece je smanjila rizik od kardiovaskularnih bolesti, smatraju istraživači Univerziteta u Valensiji. Studija je obuhvatila 48 gojaznih mališana starosti od devet do 15 godina koji su bili na niskokaloričnoj dijeti tokom četiri nedelje.
Ova užina popravljala je krvni pritisak kod dece, nivo lipida i antioksidanasa u krvi, a smanjivala zapaljenja povezana sa rizicima od srčanih bolesti.
Manji rizik od šloga
Holandska studija pokazala je da jedna srednje velika jabuka dnevno može smanjiti rizik od šloga za 52 odsto u poređenju s ljudima koji jedu manje količine.
Belji i zdraviji zubi
Jabuka se često smatra prirodnom četkicom za zube jer pomaže da se očiste naslage hrane između zuba. Njihova abrazivna tekstura stimuliše desni i uklanja naslage, dok blago kiseli ukus podstiče lučenje pljuvačke koja spira plak.
Studija iz 2012. pokazala je da muškarci koji jedu voće bogato vlaknima (naročito jabuke i banane) imaju manji rizik od gubitka zuba i napredovanja bolesti desni. Studija je sprovedena nad 625 muškarca tokom 15 godina.
Čini vas vitkim
Studije su pokazale da ljudi koji jedu tri jabuke ili kruške na dan lakše gube kilograme. Ovo voće ima malo kalorija, a prepuno je vode i vlakana zbog čega vas duže čini sitim.
Pomaže u sprečavanju osam vrsta kancera
JustSan2009 / Flickr.com
U naučnom pregledu više studija otkriveno je da ljudi koji jedu jednu ili više jabuka dnevno imaju manji rizik od raka usta, glasnih žica, dojke, jednjaka, creva, bubrega, prostate i jajnika u poređenju sa osobama koje ne jedu često ovo voće.
Studija je obuhvatila više od 6.000 ljudi, a rezultati su potvrđeni čak i kada su u obzir uzete godine, kalorijski unos, dijeta, pušenje i težina.
Sprečavaju srčani udar
U istom naučnom pregledu utvrđeno je da žene koje jedu svega 71 gram jabuka dnevno (oko pola male jabuke) imaju 43 odsto manje šanse da umru od kardiovaskularnih bolesti, nego one koje ne jedu ovo voće.
Studija sprovedena nad starijim muškarcima pokazala je slične rezultate.
Možda pomaže u borbi protiv Alchajmera
Ispitivanja nad životinjama pokazala su da sok od jabuke može imati koristi po zdravlje mozga, uključujući i smanjenje rizika od mentalnog propadanja izazvanog starenjem. Još nije poznato da li su efekti i po ljudsko zdravlje isti.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Najbolji srpski teniser Novak Đoković doživeo je krah i završio učešće u Sinsinatiju već u drugom kolu porazom od Tijaga Agustina Tirantea rezultatom 6:2, 4:6, 4:6.
Rat u Ukrajini – 1.631. dan. Ukrajina je preko treće strane poslala ponudu Rusiji da obe strane obustave napade na civilne ciljeve u Crnom moru. Pripadnik ruskog Ministarstva odbrane poginuo je u eksploziji u Sevastopolju, saopštio je FSB.
Evropa se suočava sa velikim talasom šumskih požara, a ekstremne temperature i dugotrajna suša otežavaju njihovo gašenje. Požari su zahvatili više delova kontinenta, a među najteže pogođenim zemljama su Francuska, Španija, Grčka, Nemačka, Italija, Hrvatska...
Nemačka centralna banka namerava da ukine besplatne račune za svoje službenike, potvrdila je portparolka Bundesbanke, nakon što je to objavio poslovni list Handelsblatt.
Trka "Beogradska brza desetka", u organizaciji Beogradskog maratona, održaće se 5. septembra od 18 časova, a očekuje se da će na startu biti više od 4.000 učesnika.
Ministarstvo odbrane Rusije saopštilo je da je tokom noći protivvazdušna odbrana presrela i uništila 598 ukrajinskih dronova iznad ruskih regiona i voda Azovskog i Crnog mora.
Najbolji srpski teniser Novak Đoković doživeo je krah i završio učešće u Sinsinatiju već u drugom kolu porazom od Tijaga Agustina Tirantea rezultatom 6:2, 4:6, 4:6.
Novak Đoković završio je učešće na Mastersu u Sinsinatiju već posle prvog meča, a nakon poraza od Tijaga Agustina Tirantea govorio je o zdravstvenom problemu koji ga prati godinama.
Ministarstvo odbrane Rusije saopštilo je da je tokom noći protivvazdušna odbrana presrela i uništila 598 ukrajinskih dronova iznad ruskih regiona i voda Azovskog i Crnog mora.
Libansko ministarstvo zdravlja saopštilo je da je najmanje 11 ljudi ubijeno u izraelskim napadima na jug Libana u subotu, u jednom od najsmrtonosnijih napada u poslednjih nekoliko nedelja.
Tropska oluja Lala ojačala je danas u uragan dok se približava Velikom ostrvu američke savezne države Havaji, saopštile su lokalne vlasti navodeći da je za Veliko ostrvo na snazi upozorenje na uragan.
Predsednica Narodne skupštine Ana Brnabić rekla je da se rektor Beogradskog univerziteta Vladan Đokić još uvek nije oglasio na temu pada te državne institucije na Šangajskoj listi.
Iako je Sabalenka od tenisa zaradila više od 50 miliona dolara samo od turnira, a sigurno bar još toliko od sponzora, njen verenik je mnogo bogatiji i procenjuje se da je "težak" više od 300 miliona dolara.
Njena umerena konzumacija povezuje se sa manjim rizikom od gojaznosti, kardiovaskularnih bolesti, određenih vrsta raka, Alchajmerove bolesti, respiratornih problema, pa čak i nekih psiholoških tegoba.
Nakon 12 nedelja, grupa koja je konzumirala nemasne mlečne proizvode uz kalorijsku restrikciju zabeležila je najveće smanjenje sistolnog krvnog pritiska – za oko 4,25 mmHg.
S obzirom na to da temperature ne popuštaju, milioni ljudi mogli bi biti izloženi povećanom riziku od dehidratacije i toplotnog udara, a stručnjaci upozoravaju i da određeni lekovi mogu dodatno povećati osetljivost organizma.
Topao biljni čaj može biti jednostavan način da nakon noćnog sna nadoknadite tečnost i nežno pokrenete probavni sistem. Gastroenterolozi izdvajaju čaj od đumbira, nane i kamilice, ali i toplu vodu i vodu sa limunom.
Za većinu ljudi tuširanje, kiša ili obično znojenje predstavljaju sasvim normalne stvari, naročito tokom vrelih letnjih dana. Međutim, za tridesetčetvorogodišnju Kimberli Mils iz Hjustona u SAD to može značiti sate bola.
Džon Karpenter nije želeo da snimi "Noć veštica 2", ali je pristao zbog griže savesti. Kasnije je priznao da tokom pisanja scenarija "nije bilo nikakve priče".
Film ne mora nužno biti loš da bi gledaocu bio dosadan. Nekima će zasmetati spora radnja, drugima predugo trajanje, a postoje i filmovi koji jednostavno ne uspevaju da drže pažnju bez obzira na kvalitet glume, režije ili produkcije.
Autorska zbirka kolumni i tekstova sa sajta "srpskaistorija.com" - da ono što je godinama pisano ne ostane samo na internetu i ne bude izgubljeno u zaboravu.
Valve je zvanično uveo sekciju za Overwatch na zvanični Counter-Strike 2 sajt. Glavna svrha ovog sistema biće obuka i unapređenje VACnet anti-cheat modela.
Counter-Strike mečevi često umeju da budu neizvesni, ali ponekad prerastu u prave maratone koji testiraju ne samo veštinu igrača, već i njihovu koncentraciju, izdržljivost i mentalnu snagu.
Flights from Catania Airport in Sicily will remain suspended until Saturday afternoon due to volcanic ash from Mount Etna’s activity, with hundreds of flights canceled or diverted over the past week, airport operator SAC said.
A passenger train in Essex, eastern England, derailed today, less than 24 hours after 20 people were injured in a similar incident involving a train traveling from London to Eastbourne.
Members of the so-called Kosovo Police conducted a search today in the village of Strmac near Zubin Potok over suspected illegal possession of weapons and detained six people in the process.
Serbian President Aleksandar Vučić announced that the railway line connecting EXPO, Nikola Tesla Airport and central Belgrade, as well as Novi Beograd railway station, will be completed by the end of the year.
Russian Foreign Minister Sergey Lavrov said today that Russian President Vladimir Putin is ready to receive U.S. envoys Steve Witkoff and Jared Kushner.
Godox C100 je neobična kompaktna kamera koja koristi poluprovidno kućište, omogućavajući korisniku da kadrira fotografiju dok istovremeno vidi šta se nalazi iza samog uređaja.
Nova studija pokazuje da električni automobili tokom celog životnog veka emituju 40 do 60 odsto manje štetnih gasova od benzinskih vozila, čak i u oblastima gde se struja proizvodi iz fosilnih goriva.
Policija je ostala zatečena kada je na telefonu fudbalera pronašla snimke vožnje BMW-a X3 M brzinom od čak 307 km/h. Zbog niza opasnih prekršaja završio je iza rešetaka na četiri godine.
Komentari 7
Pogledaj komentare