Nedelja, 05.02.2012.

11:01

"Podela Kosova najbolje rešenje"

Bivši koordinator Pakta stabilnosti za Jugoistočnu Evropu Erhard Busek izjavio je u Prištini da Kosovo i Srbija treba da počnu razgovore o podeli.

Izvor: Beta

"Podela Kosova najbolje rešenje" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

104 Komentari

Sortiraj po:

vasilije

pre 14 godina

Hoće li mi samo neko objasniti, ali argumentovano!!! Kada je Kosovo i Metohija bila Albanija - ili albansko!? Ako je to nekada u istoriji bilo, legalno, onda treba prihvatiti nezavisnost, ali ako nije, treba edukovati Albance da su oduvek živeli u Srbiji i ne huškati ih protiv Srba. Stvarno ne mogu da shvatim Albance koji nas ubeđuju u nešto iluzorno i pričaju nam neke bajke!!! Ko ne prihvati državu Srbiju kao svoju državu, vratiti ih odmah tamo odakle su došli!!!

Arben - Prishtina

pre 14 godina

i sta posle toga, nije vise vereme da budemo zebicni nego treba da mislimo i na komsije..ako se to desi onda 100% ima da pocnu podele: makedonije, bonse, CG i mnogo je moguce Vojvodine i Sandjaka....zar nismo se vise opametili ljudi, nije li bilo dosta ratova do sada?!?!vas kral je jednom mnogo dobro reko "HEJ NARODE MOJA HEJ STOKA MOJA"...ja sam za mir i da zivimo ko ljudi dosta je bili mrznje....

takigji

pre 14 godina

moje mislenje je da skinemo granice ,da zivimo bez granice ,da ljudi slobodno krecu po tim granicama ,jer ljudi u Pristinu i Beograd nemaju ama bas nista u tim granicama osim ljudi koji zive u tim granicnim zonama pa dajmo da ne mislimo pokvarenim stvarima .Ako srbi misle o severu kosova kao srbsko onda moraju mislito i o ostalim srbima na jugu kosova,sta ce biti s njima, te isto i albanci moraju misliti o jugu srbije sta ce biti s albancima juzne srbije .

Hana

pre 14 godina

Jednom ste proterali Albance iz TOPLICE 1878 , devedesetih je isti recept, pokuvao da primeni Milisevic , a zna se kako je zavrsio. Dogovor kucu gradi , nikako drukcije , nece doneti dobro nikone . Valjda je to jasno.

SECTOR

pre 14 godina

Ako se Albanci ne opamete i ne preduju sever izgubiće celo Kosovo! Okupacija se ne zaboravlja, a eventalni treći svetski rat ne bi preživeli.

Nemate sanse na duge staze!

pre 14 godina

Mislim da nigde na svetu ne postoji tako neodrziva situacija kao na Kosovu trenutno. Albanci (cija je OVK porazena i isterana is Srbije 1998/9) pri normalnim okolnostima (citaj bez NATO pomoci) ne bi 2 dana sacuvali Kosovo u otvorenom sukobu sa Srbijom, a oni umesto da se smire i mole Boga da na ovome stane oni pokazuju dalje pretenzije u Makedoniji, Cg i prema Presevskoj dolini. Toliki ste zalogaj zagrizi da sanse nema da ga progutate. Vec sada vam stoji u grlu, a Ameri ce iskljuciti aparate za odrzavanje zivota kad-tad.

tru

pre 14 godina

Nema podele,šta da delimo naše nekom okupatoru,promeniće se svet i geopolitičke okolnosti pa neće valjda SAD večno biti najveća sila na svetu,za 30,40 godina,bitno je da mi ne priznamo,ljudi samo strpljenje,setite se turske okupacije 500 godina.

Nikola

pre 14 godina

sta je problem, albanci oteli ste nam kosovo, sad nam vratite jedan mali deo. zar je to tesko staviti carinsku rampu neki kilometar juznije.

balkancaffe

pre 14 godina

Ljudi posdedite sebe muka da se bavite "planovima " za kosovo,Lepo vam vas predsednik rekao"NEMA PODELE KOSOVA,JE VELIKE SILE NECE"!!!

Dejan

pre 14 godina

Jedino odrzivo resenje je vracanje okupiranog dela Srbije u njen sastav. Sa okupatorima koji su oteli deo zemlje ne moze se i ne sme nista deliti.
Zamislite da vama neko uzme sve vase nekretnine i automobile i onda se pojavi neko koji kao razumno resenje vidi da vi to sa lopovom podelite???!!!!

Milica

pre 14 godina

Ne budemo li se dogovorili da Kosmet i dalje bude u Srbiji, biće ono, danas ste vi nas proterali, sutra kada dođe naše vreme mi ćemo vas, i ne verujem da ćete se više ikada vraćati.
Zar se tako stvara država?
Niko ne zaboravlja zločine posebno ne sada kada nam je svest na višem nivou nego od pre 60 godina, kada su nam, radi komunizma, zataškali sve genocidne i fašisoidne zločine koji su počinjeni nad Srbima.

E pa draga braćo Albanci ili ćemo lepo živeti u zemlji Srbiji ili ćete se vratiti odakle ste došli a pitajte vaše roditelje gde su vam pradede živele! I dosta licitacije sa našom zemljom i dajte da se dogovorimo da nam svima bude bolje u ovom nevremenu!!!

zena

pre 14 godina

(Tahir meha prekaz, 5. februar 2012 13:25)

Mozemo da se kladimo da ce za 10 godina ( a i pre ) KiM biti i dalje pokrajina Srbije. Ne nadajte se da cete biti drzava.

Peca

pre 14 godina

Nema trgovine sa zemljom srpskom. Kosmet će svakako u celosti biti srpski, živi bili pa svedočili. Duhovno ispred materijalnog! Izdržati još samo malo.

e

pre 14 godina

Ja bi samo dopunio g. Buseka: Šta g. Busek misli kako rešiti enklave unutar K.iM. Ja mislim razmenom stanovništva sa Albancima iz Preševske doline. Znači Severno Kosovo i Preševska dolina da pripadnu r. Srbiji, a ostatak K.i M. Albancima. Albanci bi imali čistu situaciju bez Srba, a slično bi imali i Srbi. Tada da trebalo bi priznati tu državu. Šta posle? Pozvati Kineze da nam naprave zid, naravno moderan sa svim elektronskim uređajima kao što su ameri napravili prema Meksiku. Ameri bi to morali shvatiti.Oni imaju problem,i mi takođe isti problem.

Bosančeros

pre 14 godina

vi ste obična govna od sajta,vi ste obična nula ne želite objavljivati komentare Bosanskih čitalaca...što boli vas istina ili ste svi isti i vjerujete samo jednoj srpskoj istini koja je svugdje u svijetu,evropi i na balkanu srpska laž...

haxhei ssepheri

pre 14 godina

To je treba ´90 dase dogodi kad albanci trazili proktetorjat od MZ ali sad je prekasno jedino sa radtum mugucno a to BG nije ustanju zbog razne razloge itd. Znaci ostaje ovako kako je (Athisar-plan) ili kako sad Srbija nazove cetri (4) tacke gosp.Tadic.

Nisha

pre 14 godina

Ljudi, vratimo se svi u jednu uniju. Jugounija, savrsena formula za resenje ove situacije. Tvrdo bazirana na razmenu dobara, slobodnom trzistu i jacanju ekonomije, bez uplitanja u nacionalna pitanja zemalja clanica. Imali bi trziste od 23 miliona, da ne spominjem proizvode koji bi bili po etiketom made in Jugounija. Stvorili bi visi ekonomski rast nego ikad. Zamislite samo turizam, nacionalni brendovi, filmska industrija, poljoprivreda, Hrvastka ima more Srbija ima Vojvodinu. Crna Gora ima mora, bosna prirodna bogastva, svako bi na svoj nacin precizno definisinanim stavovima i raspodeli dobara potpisali sporazum o toj uniji. Sto se sporta tice ujedinili bi sve lige, ne ulazeci u reprezentativna pitanja (svaka clanica bi imala svoju reprezentaciju,a na olimpijskim igrama bi ucestvovali kao unija). Mi obicni gradjani, politicari, bogatasi svi znaju koliko bi nam svima znacila. Kosovo bi bila demilitarizovana zona, Kosovo bi imalo vladu, severni deo poseban status i tako sprecavamo moguce krvoprolice. Sve sto sam rekao je mozda izvodljivo u praksi, u realnosti su nam potrebni ljudi koji ce ovu ideju shvatiti ozbiljno i nanjoj raditti u narednih godina, kako bi mi nasoj deci omogucili bolji zivot, da ne dozive ovo sto smo mi doziveli.

wiener

pre 14 godina

podela kosova definitivno jeste najbolje resenje i sto vise politicara na zapadu to sto pre shvati to bolje. to bi u stvari donelo vise stabilnosti i u bosni, jer bi ipak malo smirilo strasti u srbiji, a kosovo ne moze biti presedan nizasta, jer je to "jedinstveni slucaj". jedino bi jos trebalo da srpski manastiri na kosovu dobiju vatikanski status i budu zvanicno srpska teritorija pod upravom kosova da albanci ne bi mogli da ih proglasavaju za kosovsko kulturno nasledje i to je to. za srbe u juznom delu kosova (ali i druge manjine koje to zele) treba obezbediti sto vise autonomije, ali licno ne verujem u dugorocni opstanak tih manjina tamo.

jeste da ovo za sad govore uglavnom bivsi, ali to ne znaci da se to nikada nece promeniti. bivsi cesto govore ono o cemu aktuelni razmisljaju ali ne smeju reci.

daba

pre 14 godina

pa lepo covek kaze "odrzivo resenje", samo je zaboravio da kaze odrzivo do sledeceg rata, kao i sva druga rsenja na ovim prostorima...

Sizif

pre 14 godina

Apsolutno se slažem sa ovom ideju.Mislim da treba da budemo apsolutno pragmatični,da sagledamo trenutni odnos velikih sila koji ne ide nama u prilog i da pregovaramo o podjeli i tako omogućimo većinski srpskom sjeveru da ostane u sastavu Srbije.Treba naravno i obezbijediti najveće moguće standarde za Srbe koji žive južno od Ibra,kao i standarde zaštite i obezbjeđivanja srpskih svetinja na Kosovu.Ne mislim da Srbija treba da poklanja preševsku dolinu jer su Albanci i sa ostatkom Kosova itekako puno dobili iako to nikako ne zaslužuju.

Ivan

pre 14 godina

Slažem se da treba da bude podela Kosova, ali nikako da se trguje sa teritorijom Preševa, jer to nema nikakve veze s Kosovom, niti ima problema te prirode u Preševu. Dakle, konflikt je na Kosovu, i tema je Kosovo, tu je žarište! Trgovina teritorija ( Kosovo-Preševo) što predlaže Busek potpuno je besmislica i neozbiljnost! A ponavljam podela Kosova DA!

Goran

pre 14 godina

Alo bre, da li ste svi vi normalni, da damo pola svoje teritorije, da bismo dobili drugu polovinu, pa to nije zabelezeno u istoriji. nema podele, nema priznavanja, nema nista, cekamo da se prilike u svetu promene, a onda nastupamo mi. Ne moze vetar da duva uvek sa zapadne strane. polako

Apache

pre 14 godina

kapiram da je kosovo uvek bilo deo srbije ali sto se tice politike ono je nezavisno pa je nezavisno mozemo svi na trepavice da se okrenemo to ncece da se promeni, tako da nema sanse da u kompletu opet bude u nasim granicama pa je najbolje resenje da se podeli da taj severni deo gde je vecina srba pripadne nama...

Gavra

pre 14 godina

Šta priča Herr Busek? Kakva razmena teritorija? Da damo Preševo i Bujanovac pa da nam put i pruga za Makedoniju idu preko Bugarske? Svasta!

Bruce

pre 14 godina

Razmena za Preševsku dolinu ne dolazi u obzir zbog njenog strateškog značaja, tu prolazi autoput i pruga, pa bi poklanjanje tog dela teritorije bilo suludo. Zamislite situaciju da krenete kolima za Grčku na more, pa da morate prvo da prelazite srpsko-kosovsku granicu, a 20-ak kilometara niže kosovsko-makedonsku? I zar ništa nismo naučili iz 1915. godine kad su nam Bugari presekli put ka Makedoniji i Grčkoj? Svi spominju samo sever Kosova, a Leposavić se do 50-ih godina nije ni računao u Kosovo. Šta je sa Gračanicom i Sirinićkom župom, sa Gorom? Šta bi bilo kad biste im spomenuli da mi tzv. sever Kosova računamo do Prilužja koje leži na uglju? Šta je sa manastirima u Metohiji? Ne možeš jednoj strani da vraćaš parčence otetog, a da joj pritom otimaš još nešto.

Goran

pre 14 godina

To je lep predlog ali problem je sto Albanci iz Preseva i Bujanovca tacnije vecina njih, ne zeli da se pripoji Kosovu. Ko je lud da se pripaja nekoj teritoriji gde cveta kriminal, nezaposlenost, siromastvo? Ljudska prava su na Kosovu jedna velika nula! Ne kazem da je Srbija Amerika ali za onako Kosovo nasa Srbija je raj. Njima je puno bolje u Srbiji nego na Kosovu ja sam duboko ubedjen u to. Da bi napravili trajni mir na Balkanu nakon podele Kosova treba i R. Srpsku pripojiti Srbiji jer tamo zivi milion ipo Srba koji ne zele tamo da zive a takva BIH je najpogodnija za nove ratove. Treba to odmah saseci i odvojiti R. Srpsku i dodeliti joj status nove Srpske pokrajine u sastavu matice Srbije. Nikada vise na ovim prostorima nebi bilo ratova i poceli bi da se bavimo pametnim temama.

The doctor 46

pre 14 godina

Necu vise da moja zemlja izdvaja 15 evra po sekundi za Kosovo!!! Necu da gledam kako Kosovari imaju troduple plate i kako ne placaju nikakve komunalije.
Hocu da te pare se uloze u NOVA RADNA MESTA u Srbiji. To govorim iz pogranicnog grada Raske!
Za sve one koji bi da ratuju neka idu. Ja necu i ne zelim.

leonid.yv

pre 14 godina

O cemu vi ovde pisete? Sta znaci "zar da menjamo nase, za nase"? Sta je tu nase, kad ni na koji nacin, prakticno ne raspolazemo tim dobrima, ni prirodnim, ni kulturnim. protiv sam uplitanja Presevske doline, ali podela Kosova je cista premija... osvestite se, ili otreznite se, kako god

flori

pre 14 godina

Covek je u pravu.Zashto ljudi da pate zbog izbora u Srbiju.Treba revizija Titove podele teritorije Kosova.Leposavic ,Zubin Potok i zvecane treba Menjati sa Presevskom Dolinim ,i mir i komshiluk dolazi vrlo brzo.To trazhe i Vlasti u Beogradu a i Lokalno stanovnshtvo.Pa da ne gubimo vreme ,najbolje radikalne promene.

bobby

pre 14 godina

Ovi komentari ostavljaju utisak da se srbija za nesto pita i da je neki faktor na balkanu. Da li bi neko od vas opet ratovao sa amerikom?

hombah

pre 14 godina

Ne razumem zasto bi Srbija trampila nesto sto kontrolise tj. sever Kosova za nesto sto isto tako kontrolise kao sto je tzv. "presevska dolina"? Na stranu to sto su Albanci dobili i previse na tom Kosovu i da zbog zlocina, etnickog ciscenja, raznih tacija i haradinaja, kriminala i elementarnog krsenja ljudskih prava, ne zasluzuju ni jedan centimetar zemlje da im se vise da, ali zaista mi nije jasna ova logika da se daje nesto sto imas za nesto drugo sto isto tako imas. Albanci mogu da razmenjuju samo ono sto kontrolisu i nista vise. Isto tako, nije mi jasno zasto se prica o podeli Kosova a spominje se i tzv. "presevska dolina" koja nije deo Kosova. Znaci da se onda govori i o podeli Srbije i ako se vec govori o podeli Srbije, zasto onda u te razmene ne bi ukljucili i delove Kosova koje su pod albanskom kontrolom ali gde su Srbi vecina ili o teritoriji Albanije?

S druge strane

pre 14 godina

Šteta što srpski političari ne žele priznati realnost samostalnosti Kosova. Još nekoliko zemalja treba da prizna Kosovo i ono će postati punopravna članica UN zato je glupo pred tom činjenicom gurati glavu u pijesak. EU i Amerika imaju svoju agendu i oni rade po njoj i nigdje im se ne žuri. Za to vrijeme Srbija stagnira u priključivanju modernom svijetu i sve više zaostaje. Nadam se da će ipak biti dovoljno pameti pa da i vi krenete naprijed.

petarV

pre 14 godina

Sećam se zadataka iz prvog razreda osnovne škole:

1.) Miroslav ima 10 jabuka...ako da 3 jabuke Nikoli,koliko jabuka ostaje Miroslavu?!

Ali...sada me zbunjuju ti zadaci:

1.) Ibrahim ima 10 jabuka (ukrao od Nikole) a Nikola ima 3 jabuke.
Ako Ibrahim da 3 jabuke Nikoli...a i Nikola da 6 jabuka Ibrahimu...koliko jabuka sada ima Ibrahim a koliko Nikola?

Sale@

pre 14 godina

Pali bre...
Menjaj ti svoje, a nas ostavi na miru. Svoje za svoje da menjamo je još jedna ujdurma i podmetačina tajnih centara moći, koji se svim silama trude da legalizuju tzv. kosovsku državu. Njima treba i Kosmet i koridor 10 (ne tzv.preševska dolina), njima treba i Crna Gora i Republika srpska, njima treba i Sveta Atoska gora, njima sve treba što je srpsko i pravoslavno, jer im smeta pravoslavna molitva koja se čuje do neba, pa antihrista još uvek ne mogu posaditi na svoj presto.
Pozdrav za sve dobre ljude!

Limski

pre 14 godina

Ako se republika srpska odvoji od Bosne onda nek i Sandzak pripadne bosni.
(svakom svoje, 5. februar 2012 11:58)

Izvini prijatelju, ali to i nije realno.
Prvo, "Sandžak" se graniči sa Republikom Srpskom. Znači, ne može da se "pripoji" FBiH, može samo R.Srpskoj :D
Drugo, u 3 od 6 "sandžačkih" opština u Srbiji, većinsko stanovništvo je srpsko. Konfuzija, a?

Nista licno

pre 14 godina

Sto bi rekao Dragce u "Moj rodjak sa sela":E pa vidite ovako,ja trenutno mogu da vam dam k....,a za ostalo cemo da s e dogovorimo!"

Hrvat

pre 14 godina

Man'te se vi vise nas u svojim matematikama o velicini i granicama Srbije. Dovoljno je sukoba srpsko pametovanje o tome gdje su granice Srbije prouzrocilo na Balkanu. Srbija ne moze i nece nikad biti u Hrvatskoj.

A za Kosovo, nek vam je svima Bog na pomoci.

VLADIMIR

pre 14 godina

Dobar predlog, uz malu modifikaciju: Srbima sever Kosova i one delove gde žive Srbi,a naslanjaju se na Srbiju, a Kosovu za uzvrat: Albanci iz tzv. "Preševske doline" - da i oni konačno žive svi u jednoj "državi",pa da budemo dobre komšije.

cicibannn

pre 14 godina

moze da se deli nesto sto je deda ili pradeda ili otac ostavio ali tebi,ono sto je ostvljeno svima to nemoze i nije tvoje da delis . podeli ono sto su tebi ostavili nase nediraj i nedeli jer boga ima i doce svi na red pre ili kasnije .

Nikola

pre 14 godina

Ne razumem kako doticni moze da predlaze da Srbija ponudi deo svoje teritorije za dobijanje dela ponovo svoje teritorije?
Kako kada me poslodavac ne placa za posao koji obavljam pa mi kaze da radim i vikendom pa ce mi dati deo regularne plate bez povisice.

laza

pre 14 godina

naravno da je podela najbolje resenje, samo bez razmene teritoria sa presevskom dolinom jer se time nista ne dobija. uzeli bi nam jos jedan deo teritorije, a vratili deo onoga sto su nam inace uzeli.
ovo treba uraditi zbog srpskog i albanskog naroda, da se krene sa normalnim i dobrosusedskim odnosima napred u bolju buducnost, ali ako se radi zbog EU, dzabe se radi, ni jedni ni drugi nikad nece biti primljeni.

Vlada

pre 14 godina

Ne tako, nego samo podela Kosova, pa da onda na nasoj strani ostane isto toliko Albanaca koliko i Srba na njihovoj. Ta cifra bi bila mala, ali bi garantovala da obe strane postuju njihova prava. Presevska dolina ne moze da se da jer tom teritorijom prolazi autoput.

ДуЛе

pre 14 godina

Ау какав трип и нова дефиниција поделе! Делимо наше за наше,Косово за југ Србије! Докле бре више понижења,докле!

Вељо

pre 14 godina

Рече у серији "Мој рођак са села" матори Малешевић:"НЕ ПОКЛАЊАЈ ТУЂЕ, СИНОВЧЕ"...

Rade

pre 14 godina

Moj predlog: Razmena stanovnistva. Srbi iz severnog Kosova u Srbiju a Albanci iz Presevske Doline u Kosovo! Posle toga priznati Kosovo i svako sebi bez pomesanja u buducnosti! Inace bi nas Albanci mogli i u uzoj Srbiji preplaviti, ako se demografski trend nastavlja.

авет

pre 14 godina

хааахах :-) па то онда није подела Космета него још једна подела Србије. Неће да може!!!!

ROMAN

pre 14 godina

Pa da li ovi protivnici podele Kosova u Srbiji imaju imalo svesti ako ne znanja,iskustva i secanja.Pa ako nam se pruzi sansa za podelu treba da je prihvatimo i rukama i nogama.U protivnom izgubicemo zauvek sve,i jare i pare i Kosovo i Presevsku dolinu.E onda ce neko reci da je bolje da smo prihvatili,ali vise nece nikada biti povratka na izbor!

svi (ni)su isti

pre 14 godina

Nova koska za glodanje - da prihvatimo podelu Kosova i tako legalizujemo podelu Srbije. Usput nam uzmu dodatne teritorije pa nakon "podele" imamo manje nego pre nje!

Ne dolazi u obzir.

Tesoti

pre 14 godina

Gospodine Busek, delite Vi Korusku sa Slovencima, dajte Tirol Italijanima, Salcburg podelite sa Nemcima, dajte Foralrbeg Svajcarcima a sta cemo mi da uradimo sa svojom zemljom ipak ostavite nama da odlucimo. Najlakse je deliti i poklanjati tudje. A podela koju vi predlazete sa samo jednim kriterijumom nacionalnom pripadnoscu gradjana koji zive na delu teritorije, samo svedoci da niste ni najmamanje raskrstili sa teorijama kojima je Vas zemljak, nesupesni slikar,pre 72 godine zapalio Evropu i svet. Upravo zbog njega je i uspostavljen sistem Ujedinjenih Nacija kako bi se zastitile drzave od onih koji imaju aspiracije da se prosiruju na tudj racun. I upravo zbog njega bi vi Austrijanci vise od bilo koga drugog trebali da stitite Ujedinjene Nacije.

LjutaPaprika

pre 14 godina

Alko test, za Buseka!
Srbija ima pametnija posla nego da trampi svoje za svoje.
Po kojoj logici Knin nije mogao da bude Preševo, gospodine Busek?

ma nemoj

pre 14 godina

A sta je sa manastirima? da li bi ja to trebalo da vadim pasos svaki put ako hocu videti Gracanicu? Oko svetinja i ljudi ne sme biti kompromisa!

Srbo-Kanadjanin iz Makaoa

pre 14 godina

Moze, ali samo ako se istovremeno Republika Srpska, ponovo uspostavljena Republika Srpska Krajina (trenutno pod okupacijom Hrvatske) i Luzicka Srbija (trenutno pod okupacijom Nemacke) odcepe i pridruze Srbiji.

Miloš

pre 14 godina

Slažem se u potpunosti sa podelom Kosova i pripajanje Preševske doline tom novom Kosovu ili kako već ali pod uslovom da se u istom trenutku i Repubika Srpska odvoji od Bosne i pripoji sa Srbijom! Onda je Balkanska priča završena, granice lepo po etničkoj liniji i svi srećni i zadovoljni.

komsija iz MK

pre 14 godina

eto, blizi se prolece na balkanu, idemo iznova, sve po starom...
neka bog pomogne srbiji, makedoniji i crnoj gori kad krene ovaj voz kojeg vozi ovaj ludak, busek !
jel' sada jasno zasto ni srbija ni makedonija ne mogu u nato i eu? nikad?

Nk

pre 14 godina

Cak i da za Presevo nude 90% Kosova niko normalan ne bi pristao na ovakve gluposti. Ovo znaci da svako moze da otima terotoriju druge drzave, nakon oruzane pobune.

Trixter

pre 14 godina

Tako ce i biti, ali bez razmene teritorija. KiM se deli, nema trampe, a posle Srbija prizna Kosovo, ima jos nekoliko uslova koje Srbija ispostavlja Kosovu, a to su exteritorijalni status manastira recimo. Za srpske enklave juzno od Ibra moze trampa za Presevo i deo Buijanovca gde su Siptari u vecini, ali samo razmenom stanovnistva, sto je i logicno, za ostale koji ne budu obuhvaceni razmenom dati odstetu ako zele da se isele sa obe strane i gotovo. Posle toga zid oko KiM podici i ne dati im da ulaze u Srbiju, jer ce se ponoviti Kosovo i otimanje i kradja teritorije njihovim ogromnim natalitetom. Resenje jeste podela KiM naravno.

Enver Kelmendi

pre 14 godina

Podela Kosova nije bas najbolje resenje Gospodine,jer ce tada Albanci u Presevskoj dolini traziti spajanje sa Kosovom.A ako moze da se spoji Presevska dolina sa Kosovom i sever Kosova sa Srbijom zasto ne bi mogao Republika Srpska sa Srbijom,zapadna Makedonija sa Albanijom itd.A ako hocemo tango,onda je najbolje da se trazi jedna Balkanska konferencija gde bi se resili granice u bivsoj Jugoslaviji.A jadni i bedni ne smeju da zamisle tako nesto a kamoli da traze neku Balkansku konferenciju.Kao sto je rekao jedan ambasador:jel ima ovde Srba,a ja dodajem dali ima ovde i Albanaca?Ali,kao po obicaju nece velike sile da rese probleme jer bi onda morala Amerika da se spakuje od Evrope a ona nece.Pogledajte mapu BiH na sta lici.Zato na veliko se igra i sprema se jedna druga Republika Srpska u Kosovo.I val vampira ce se igrati do kataklizme u Balkanu,jer nista bolje ne zasluzujemo,kada nista ne mozemo sami da resimo.Ne mozemo da odigramo jednu rukometnu utakmicu bez prisustva policije i na svaki deseti navijac da bude jedan pandur.

max

pre 14 godina

Moze, ali samo ako se istovremeno Republika Srpska, ponovo uspostavljena Republika Srpska Krajina (trenutno pod okupacijom Hrvatske) i Luzicka Srbija (trenutno pod okupacijom Nemacke) odcepe i pridruze Srbiji.
(Srbo-Kanadjanin iz Makaoa, 5. februar 2012 11:16)

Srbi tj. Sorbi, Sorabi ... je jedan od Staroslovenskih naziva za Slovene (alt. Rasi, Rašani, Koloveni itd.) Sorbi u Lužicama jesu "bratski narod" ali sa Srbijom imaju jednake veze kao Česi, Slovaci ili Poljaci.

crni domino

pre 14 godina

Sada ja trebam da poverujem nekom Huseku Buseku, da cemo dobiti deo Kosova nazad. Ljudi, ostavite se corava posla i prestanite da nas zaludjujete. Kosovo ce poceti da pregovbara sa Srbijom o teritoriji tek kada ga Srbija prizna!

ex demokrata 1

pre 14 godina

Treba ubediti USA,ništa od albanaca ne zavisi. To jeste najbolje rešenje,s tim da bih ja na toj novoj granici podigao zid od 6 metara ko' amerikanci sa Mexicom,za svaki slučaj.

ef-x

pre 14 godina

Podela bi otvorila nova pitanja, probleme,... imala bi domino efekat na Balkanu. A i ne zaboravimo da je Kosovo priznato od svih Juginih malisana, osim Bosne!!!

Ratko

pre 14 godina

Pametno. Ja bih to odmah uradio da zavrsimo sa Albancima za sva vremena. Donese se odluka, raspise referendum 51 procenat i ubedjen sam da bi gradjani Srbije to odabrali. Onda mirnom politikom cekamo R. Srpsku i kroz deset do 20 godina eto i nje u sastavu Srbije i novih milion ipo stanovnika koji su Srbi. Vise nebi bilo kriznih zarista i separatista koji bi mogli da otpocinju ratove. Svi srecni i zadovoljni.

Sava Drugi

pre 14 godina

Nema više para da se silom drži okupirano Kosovo, pa hajde da izvaćarimo naivne Srbe na brzinu, da im uzmemo još malo teritorije a da im damo za uzvrat šarenu lažu u obliku statusa kandidata za čekanje voza koji je odavno otišao = ništa.

Ta glupost zapadne politike košta ih djavo ipo. Otomanska imperija je tu izdržala nekoliko stotina godina, zapadne zemlje mogu u njboljem slučaju nekoliko decenija.

srdjan

pre 14 godina

Zar svi misle da se mi srbi zakopcavamo pozadi kao ludaci da mogu sa nama doveka tako.da damo svoju teritoriju kako bi dobili polovinu te iste ovo je za skrivenu kameru.

PoeticGenius

pre 14 godina

Mi smo apsolutni majstori u brzini shvatanja, ali ne bih se previse nadao, mislim da ce i ovo da nam dodje do mozga kad vec ne bude bilo izvodljivo.

gordijev cvor

pre 14 godina

Sto se mene tice to bi bilo i najbolje resenje ali podela ili "razgranicenje" izmedju Srba i Albanaca nebi bilo samo sever za Presevo ili tako nesto. Podela bi trebalo da bude hiruski zahvacena tako da obuhvati sto vise teritorije gde zive Srbi i gde su istorisjki srpski spomenici, manastiri itd. Tako napr. Srbi bi trebali dobiti severne opstine + opstinu Gracanica sa manastirom, gazimestanom. Jedini problem bi mogao da bude opstina Strpce ali smatram kako bi se nekom improvizacijom i ta opstina mogla spojiti sa centralnom Srbijom. Manastri Pec ili pecka patrijarsija ako nemoze teritorijalno da se spoji sa ostatkom Srbije onda bi trebalo da dobije poseban status kao sto je sveta gora dobila u Grckoj gde je mnostvo manastira medju kojima je i manastri Hilandar. Jedino moguce i pravo resenej za trajni mir na Balkanu jeste da se putem pregovora resi pitanje zamrznutog konflikta tj. Kosova koje bi konacno odpetljalo gordijev cvor i omogucilo evro-atlanske integracije u citavom regionu.

Zaboravljena enklava

pre 14 godina

A šta ćemo sa zaboravljenim Srbima iz enklava južno od Ibra?
Ako govorimo o razgranjčenju Srba i Albanaca gde ostaju Srbi od kojih svi okreću leđa?
Političari i ostali bar po nekad pomenite ljude koji nisu prodali svoju zemlju i koji su ostali na svojim vekovnim ognjištima.
Muka mi je da više slušam o kriminalnom severu a da se niko ne seti enklava.

Ovo je smesan probni balon.

pre 14 godina

Ovo je smesan probni balon. Oteli nase i sad bi jos da sa tim trguju. Srbija da menja teritorije sa americkim protektoratom i kvazi drzavom koju ne priznaje 2 trecine stanovnika ove planete.

ДуЛе

pre 14 godina

Ау какав трип и нова дефиниција поделе! Делимо наше за наше,Косово за југ Србије! Докле бре више понижења,докле!

LjutaPaprika

pre 14 godina

Alko test, za Buseka!
Srbija ima pametnija posla nego da trampi svoje za svoje.
Po kojoj logici Knin nije mogao da bude Preševo, gospodine Busek?

Srbo-Kanadjanin iz Makaoa

pre 14 godina

Moze, ali samo ako se istovremeno Republika Srpska, ponovo uspostavljena Republika Srpska Krajina (trenutno pod okupacijom Hrvatske) i Luzicka Srbija (trenutno pod okupacijom Nemacke) odcepe i pridruze Srbiji.

авет

pre 14 godina

хааахах :-) па то онда није подела Космета него још једна подела Србије. Неће да може!!!!

Вељо

pre 14 godina

Рече у серији "Мој рођак са села" матори Малешевић:"НЕ ПОКЛАЊАЈ ТУЂЕ, СИНОВЧЕ"...

Tesoti

pre 14 godina

Gospodine Busek, delite Vi Korusku sa Slovencima, dajte Tirol Italijanima, Salcburg podelite sa Nemcima, dajte Foralrbeg Svajcarcima a sta cemo mi da uradimo sa svojom zemljom ipak ostavite nama da odlucimo. Najlakse je deliti i poklanjati tudje. A podela koju vi predlazete sa samo jednim kriterijumom nacionalnom pripadnoscu gradjana koji zive na delu teritorije, samo svedoci da niste ni najmamanje raskrstili sa teorijama kojima je Vas zemljak, nesupesni slikar,pre 72 godine zapalio Evropu i svet. Upravo zbog njega je i uspostavljen sistem Ujedinjenih Nacija kako bi se zastitile drzave od onih koji imaju aspiracije da se prosiruju na tudj racun. I upravo zbog njega bi vi Austrijanci vise od bilo koga drugog trebali da stitite Ujedinjene Nacije.

Trixter

pre 14 godina

Tako ce i biti, ali bez razmene teritorija. KiM se deli, nema trampe, a posle Srbija prizna Kosovo, ima jos nekoliko uslova koje Srbija ispostavlja Kosovu, a to su exteritorijalni status manastira recimo. Za srpske enklave juzno od Ibra moze trampa za Presevo i deo Buijanovca gde su Siptari u vecini, ali samo razmenom stanovnistva, sto je i logicno, za ostale koji ne budu obuhvaceni razmenom dati odstetu ako zele da se isele sa obe strane i gotovo. Posle toga zid oko KiM podici i ne dati im da ulaze u Srbiju, jer ce se ponoviti Kosovo i otimanje i kradja teritorije njihovim ogromnim natalitetom. Resenje jeste podela KiM naravno.

Miloš

pre 14 godina

Slažem se u potpunosti sa podelom Kosova i pripajanje Preševske doline tom novom Kosovu ili kako već ali pod uslovom da se u istom trenutku i Repubika Srpska odvoji od Bosne i pripoji sa Srbijom! Onda je Balkanska priča završena, granice lepo po etničkoj liniji i svi srećni i zadovoljni.

Vlada

pre 14 godina

Ne tako, nego samo podela Kosova, pa da onda na nasoj strani ostane isto toliko Albanaca koliko i Srba na njihovoj. Ta cifra bi bila mala, ali bi garantovala da obe strane postuju njihova prava. Presevska dolina ne moze da se da jer tom teritorijom prolazi autoput.

Limski

pre 14 godina

Ako se republika srpska odvoji od Bosne onda nek i Sandzak pripadne bosni.
(svakom svoje, 5. februar 2012 11:58)

Izvini prijatelju, ali to i nije realno.
Prvo, "Sandžak" se graniči sa Republikom Srpskom. Znači, ne može da se "pripoji" FBiH, može samo R.Srpskoj :D
Drugo, u 3 od 6 "sandžačkih" opština u Srbiji, većinsko stanovništvo je srpsko. Konfuzija, a?

Ovo je smesan probni balon.

pre 14 godina

Ovo je smesan probni balon. Oteli nase i sad bi jos da sa tim trguju. Srbija da menja teritorije sa americkim protektoratom i kvazi drzavom koju ne priznaje 2 trecine stanovnika ove planete.

ma nemoj

pre 14 godina

A sta je sa manastirima? da li bi ja to trebalo da vadim pasos svaki put ako hocu videti Gracanicu? Oko svetinja i ljudi ne sme biti kompromisa!

Enver Kelmendi

pre 14 godina

Podela Kosova nije bas najbolje resenje Gospodine,jer ce tada Albanci u Presevskoj dolini traziti spajanje sa Kosovom.A ako moze da se spoji Presevska dolina sa Kosovom i sever Kosova sa Srbijom zasto ne bi mogao Republika Srpska sa Srbijom,zapadna Makedonija sa Albanijom itd.A ako hocemo tango,onda je najbolje da se trazi jedna Balkanska konferencija gde bi se resili granice u bivsoj Jugoslaviji.A jadni i bedni ne smeju da zamisle tako nesto a kamoli da traze neku Balkansku konferenciju.Kao sto je rekao jedan ambasador:jel ima ovde Srba,a ja dodajem dali ima ovde i Albanaca?Ali,kao po obicaju nece velike sile da rese probleme jer bi onda morala Amerika da se spakuje od Evrope a ona nece.Pogledajte mapu BiH na sta lici.Zato na veliko se igra i sprema se jedna druga Republika Srpska u Kosovo.I val vampira ce se igrati do kataklizme u Balkanu,jer nista bolje ne zasluzujemo,kada nista ne mozemo sami da resimo.Ne mozemo da odigramo jednu rukometnu utakmicu bez prisustva policije i na svaki deseti navijac da bude jedan pandur.

Bosančeros

pre 14 godina

vi ste obična govna od sajta,vi ste obična nula ne želite objavljivati komentare Bosanskih čitalaca...što boli vas istina ili ste svi isti i vjerujete samo jednoj srpskoj istini koja je svugdje u svijetu,evropi i na balkanu srpska laž...

crni domino

pre 14 godina

Sada ja trebam da poverujem nekom Huseku Buseku, da cemo dobiti deo Kosova nazad. Ljudi, ostavite se corava posla i prestanite da nas zaludjujete. Kosovo ce poceti da pregovbara sa Srbijom o teritoriji tek kada ga Srbija prizna!

svi (ni)su isti

pre 14 godina

Nova koska za glodanje - da prihvatimo podelu Kosova i tako legalizujemo podelu Srbije. Usput nam uzmu dodatne teritorije pa nakon "podele" imamo manje nego pre nje!

Ne dolazi u obzir.

Zaboravljena enklava

pre 14 godina

A šta ćemo sa zaboravljenim Srbima iz enklava južno od Ibra?
Ako govorimo o razgranjčenju Srba i Albanaca gde ostaju Srbi od kojih svi okreću leđa?
Političari i ostali bar po nekad pomenite ljude koji nisu prodali svoju zemlju i koji su ostali na svojim vekovnim ognjištima.
Muka mi je da više slušam o kriminalnom severu a da se niko ne seti enklava.

Nk

pre 14 godina

Cak i da za Presevo nude 90% Kosova niko normalan ne bi pristao na ovakve gluposti. Ovo znaci da svako moze da otima terotoriju druge drzave, nakon oruzane pobune.

max

pre 14 godina

Moze, ali samo ako se istovremeno Republika Srpska, ponovo uspostavljena Republika Srpska Krajina (trenutno pod okupacijom Hrvatske) i Luzicka Srbija (trenutno pod okupacijom Nemacke) odcepe i pridruze Srbiji.
(Srbo-Kanadjanin iz Makaoa, 5. februar 2012 11:16)

Srbi tj. Sorbi, Sorabi ... je jedan od Staroslovenskih naziva za Slovene (alt. Rasi, Rašani, Koloveni itd.) Sorbi u Lužicama jesu "bratski narod" ali sa Srbijom imaju jednake veze kao Česi, Slovaci ili Poljaci.

Sava Drugi

pre 14 godina

Nema više para da se silom drži okupirano Kosovo, pa hajde da izvaćarimo naivne Srbe na brzinu, da im uzmemo još malo teritorije a da im damo za uzvrat šarenu lažu u obliku statusa kandidata za čekanje voza koji je odavno otišao = ništa.

Ta glupost zapadne politike košta ih djavo ipo. Otomanska imperija je tu izdržala nekoliko stotina godina, zapadne zemlje mogu u njboljem slučaju nekoliko decenija.

ex demokrata 1

pre 14 godina

Treba ubediti USA,ništa od albanaca ne zavisi. To jeste najbolje rešenje,s tim da bih ja na toj novoj granici podigao zid od 6 metara ko' amerikanci sa Mexicom,za svaki slučaj.

Nikola

pre 14 godina

Ne razumem kako doticni moze da predlaze da Srbija ponudi deo svoje teritorije za dobijanje dela ponovo svoje teritorije?
Kako kada me poslodavac ne placa za posao koji obavljam pa mi kaze da radim i vikendom pa ce mi dati deo regularne plate bez povisice.

srdjan

pre 14 godina

Zar svi misle da se mi srbi zakopcavamo pozadi kao ludaci da mogu sa nama doveka tako.da damo svoju teritoriju kako bi dobili polovinu te iste ovo je za skrivenu kameru.

Peca

pre 14 godina

Nema trgovine sa zemljom srpskom. Kosmet će svakako u celosti biti srpski, živi bili pa svedočili. Duhovno ispred materijalnog! Izdržati još samo malo.

zena

pre 14 godina

(Tahir meha prekaz, 5. februar 2012 13:25)

Mozemo da se kladimo da ce za 10 godina ( a i pre ) KiM biti i dalje pokrajina Srbije. Ne nadajte se da cete biti drzava.

gordijev cvor

pre 14 godina

Sto se mene tice to bi bilo i najbolje resenje ali podela ili "razgranicenje" izmedju Srba i Albanaca nebi bilo samo sever za Presevo ili tako nesto. Podela bi trebalo da bude hiruski zahvacena tako da obuhvati sto vise teritorije gde zive Srbi i gde su istorisjki srpski spomenici, manastiri itd. Tako napr. Srbi bi trebali dobiti severne opstine + opstinu Gracanica sa manastirom, gazimestanom. Jedini problem bi mogao da bude opstina Strpce ali smatram kako bi se nekom improvizacijom i ta opstina mogla spojiti sa centralnom Srbijom. Manastri Pec ili pecka patrijarsija ako nemoze teritorijalno da se spoji sa ostatkom Srbije onda bi trebalo da dobije poseban status kao sto je sveta gora dobila u Grckoj gde je mnostvo manastira medju kojima je i manastri Hilandar. Jedino moguce i pravo resenej za trajni mir na Balkanu jeste da se putem pregovora resi pitanje zamrznutog konflikta tj. Kosova koje bi konacno odpetljalo gordijev cvor i omogucilo evro-atlanske integracije u citavom regionu.

Ratko

pre 14 godina

Pametno. Ja bih to odmah uradio da zavrsimo sa Albancima za sva vremena. Donese se odluka, raspise referendum 51 procenat i ubedjen sam da bi gradjani Srbije to odabrali. Onda mirnom politikom cekamo R. Srpsku i kroz deset do 20 godina eto i nje u sastavu Srbije i novih milion ipo stanovnika koji su Srbi. Vise nebi bilo kriznih zarista i separatista koji bi mogli da otpocinju ratove. Svi srecni i zadovoljni.

laza

pre 14 godina

naravno da je podela najbolje resenje, samo bez razmene teritoria sa presevskom dolinom jer se time nista ne dobija. uzeli bi nam jos jedan deo teritorije, a vratili deo onoga sto su nam inace uzeli.
ovo treba uraditi zbog srpskog i albanskog naroda, da se krene sa normalnim i dobrosusedskim odnosima napred u bolju buducnost, ali ako se radi zbog EU, dzabe se radi, ni jedni ni drugi nikad nece biti primljeni.

ROMAN

pre 14 godina

Pa da li ovi protivnici podele Kosova u Srbiji imaju imalo svesti ako ne znanja,iskustva i secanja.Pa ako nam se pruzi sansa za podelu treba da je prihvatimo i rukama i nogama.U protivnom izgubicemo zauvek sve,i jare i pare i Kosovo i Presevsku dolinu.E onda ce neko reci da je bolje da smo prihvatili,ali vise nece nikada biti povratka na izbor!

Nista licno

pre 14 godina

Sto bi rekao Dragce u "Moj rodjak sa sela":E pa vidite ovako,ja trenutno mogu da vam dam k....,a za ostalo cemo da s e dogovorimo!"

cicibannn

pre 14 godina

moze da se deli nesto sto je deda ili pradeda ili otac ostavio ali tebi,ono sto je ostvljeno svima to nemoze i nije tvoje da delis . podeli ono sto su tebi ostavili nase nediraj i nedeli jer boga ima i doce svi na red pre ili kasnije .

S druge strane

pre 14 godina

Šteta što srpski političari ne žele priznati realnost samostalnosti Kosova. Još nekoliko zemalja treba da prizna Kosovo i ono će postati punopravna članica UN zato je glupo pred tom činjenicom gurati glavu u pijesak. EU i Amerika imaju svoju agendu i oni rade po njoj i nigdje im se ne žuri. Za to vrijeme Srbija stagnira u priključivanju modernom svijetu i sve više zaostaje. Nadam se da će ipak biti dovoljno pameti pa da i vi krenete naprijed.

ef-x

pre 14 godina

Podela bi otvorila nova pitanja, probleme,... imala bi domino efekat na Balkanu. A i ne zaboravimo da je Kosovo priznato od svih Juginih malisana, osim Bosne!!!

Rade

pre 14 godina

Moj predlog: Razmena stanovnistva. Srbi iz severnog Kosova u Srbiju a Albanci iz Presevske Doline u Kosovo! Posle toga priznati Kosovo i svako sebi bez pomesanja u buducnosti! Inace bi nas Albanci mogli i u uzoj Srbiji preplaviti, ako se demografski trend nastavlja.

Milica

pre 14 godina

Ne budemo li se dogovorili da Kosmet i dalje bude u Srbiji, biće ono, danas ste vi nas proterali, sutra kada dođe naše vreme mi ćemo vas, i ne verujem da ćete se više ikada vraćati.
Zar se tako stvara država?
Niko ne zaboravlja zločine posebno ne sada kada nam je svest na višem nivou nego od pre 60 godina, kada su nam, radi komunizma, zataškali sve genocidne i fašisoidne zločine koji su počinjeni nad Srbima.

E pa draga braćo Albanci ili ćemo lepo živeti u zemlji Srbiji ili ćete se vratiti odakle ste došli a pitajte vaše roditelje gde su vam pradede živele! I dosta licitacije sa našom zemljom i dajte da se dogovorimo da nam svima bude bolje u ovom nevremenu!!!

komsija iz MK

pre 14 godina

eto, blizi se prolece na balkanu, idemo iznova, sve po starom...
neka bog pomogne srbiji, makedoniji i crnoj gori kad krene ovaj voz kojeg vozi ovaj ludak, busek !
jel' sada jasno zasto ni srbija ni makedonija ne mogu u nato i eu? nikad?

balkancaffe

pre 14 godina

Ljudi posdedite sebe muka da se bavite "planovima " za kosovo,Lepo vam vas predsednik rekao"NEMA PODELE KOSOVA,JE VELIKE SILE NECE"!!!

Bruce

pre 14 godina

Razmena za Preševsku dolinu ne dolazi u obzir zbog njenog strateškog značaja, tu prolazi autoput i pruga, pa bi poklanjanje tog dela teritorije bilo suludo. Zamislite situaciju da krenete kolima za Grčku na more, pa da morate prvo da prelazite srpsko-kosovsku granicu, a 20-ak kilometara niže kosovsko-makedonsku? I zar ništa nismo naučili iz 1915. godine kad su nam Bugari presekli put ka Makedoniji i Grčkoj? Svi spominju samo sever Kosova, a Leposavić se do 50-ih godina nije ni računao u Kosovo. Šta je sa Gračanicom i Sirinićkom župom, sa Gorom? Šta bi bilo kad biste im spomenuli da mi tzv. sever Kosova računamo do Prilužja koje leži na uglju? Šta je sa manastirima u Metohiji? Ne možeš jednoj strani da vraćaš parčence otetog, a da joj pritom otimaš još nešto.

Hrvat

pre 14 godina

Man'te se vi vise nas u svojim matematikama o velicini i granicama Srbije. Dovoljno je sukoba srpsko pametovanje o tome gdje su granice Srbije prouzrocilo na Balkanu. Srbija ne moze i nece nikad biti u Hrvatskoj.

A za Kosovo, nek vam je svima Bog na pomoci.

bobby

pre 14 godina

Ovi komentari ostavljaju utisak da se srbija za nesto pita i da je neki faktor na balkanu. Da li bi neko od vas opet ratovao sa amerikom?

Hana

pre 14 godina

Jednom ste proterali Albance iz TOPLICE 1878 , devedesetih je isti recept, pokuvao da primeni Milisevic , a zna se kako je zavrsio. Dogovor kucu gradi , nikako drukcije , nece doneti dobro nikone . Valjda je to jasno.

e

pre 14 godina

Ja bi samo dopunio g. Buseka: Šta g. Busek misli kako rešiti enklave unutar K.iM. Ja mislim razmenom stanovništva sa Albancima iz Preševske doline. Znači Severno Kosovo i Preševska dolina da pripadnu r. Srbiji, a ostatak K.i M. Albancima. Albanci bi imali čistu situaciju bez Srba, a slično bi imali i Srbi. Tada da trebalo bi priznati tu državu. Šta posle? Pozvati Kineze da nam naprave zid, naravno moderan sa svim elektronskim uređajima kao što su ameri napravili prema Meksiku. Ameri bi to morali shvatiti.Oni imaju problem,i mi takođe isti problem.

Goran

pre 14 godina

Alo bre, da li ste svi vi normalni, da damo pola svoje teritorije, da bismo dobili drugu polovinu, pa to nije zabelezeno u istoriji. nema podele, nema priznavanja, nema nista, cekamo da se prilike u svetu promene, a onda nastupamo mi. Ne moze vetar da duva uvek sa zapadne strane. polako

tru

pre 14 godina

Nema podele,šta da delimo naše nekom okupatoru,promeniće se svet i geopolitičke okolnosti pa neće valjda SAD večno biti najveća sila na svetu,za 30,40 godina,bitno je da mi ne priznamo,ljudi samo strpljenje,setite se turske okupacije 500 godina.

petarV

pre 14 godina

Sećam se zadataka iz prvog razreda osnovne škole:

1.) Miroslav ima 10 jabuka...ako da 3 jabuke Nikoli,koliko jabuka ostaje Miroslavu?!

Ali...sada me zbunjuju ti zadaci:

1.) Ibrahim ima 10 jabuka (ukrao od Nikole) a Nikola ima 3 jabuke.
Ako Ibrahim da 3 jabuke Nikoli...a i Nikola da 6 jabuka Ibrahimu...koliko jabuka sada ima Ibrahim a koliko Nikola?

haxhei ssepheri

pre 14 godina

To je treba ´90 dase dogodi kad albanci trazili proktetorjat od MZ ali sad je prekasno jedino sa radtum mugucno a to BG nije ustanju zbog razne razloge itd. Znaci ostaje ovako kako je (Athisar-plan) ili kako sad Srbija nazove cetri (4) tacke gosp.Tadic.

Nisha

pre 14 godina

Ljudi, vratimo se svi u jednu uniju. Jugounija, savrsena formula za resenje ove situacije. Tvrdo bazirana na razmenu dobara, slobodnom trzistu i jacanju ekonomije, bez uplitanja u nacionalna pitanja zemalja clanica. Imali bi trziste od 23 miliona, da ne spominjem proizvode koji bi bili po etiketom made in Jugounija. Stvorili bi visi ekonomski rast nego ikad. Zamislite samo turizam, nacionalni brendovi, filmska industrija, poljoprivreda, Hrvastka ima more Srbija ima Vojvodinu. Crna Gora ima mora, bosna prirodna bogastva, svako bi na svoj nacin precizno definisinanim stavovima i raspodeli dobara potpisali sporazum o toj uniji. Sto se sporta tice ujedinili bi sve lige, ne ulazeci u reprezentativna pitanja (svaka clanica bi imala svoju reprezentaciju,a na olimpijskim igrama bi ucestvovali kao unija). Mi obicni gradjani, politicari, bogatasi svi znaju koliko bi nam svima znacila. Kosovo bi bila demilitarizovana zona, Kosovo bi imalo vladu, severni deo poseban status i tako sprecavamo moguce krvoprolice. Sve sto sam rekao je mozda izvodljivo u praksi, u realnosti su nam potrebni ljudi koji ce ovu ideju shvatiti ozbiljno i nanjoj raditti u narednih godina, kako bi mi nasoj deci omogucili bolji zivot, da ne dozive ovo sto smo mi doziveli.

VLADIMIR

pre 14 godina

Dobar predlog, uz malu modifikaciju: Srbima sever Kosova i one delove gde žive Srbi,a naslanjaju se na Srbiju, a Kosovu za uzvrat: Albanci iz tzv. "Preševske doline" - da i oni konačno žive svi u jednoj "državi",pa da budemo dobre komšije.

Dejan

pre 14 godina

Jedino odrzivo resenje je vracanje okupiranog dela Srbije u njen sastav. Sa okupatorima koji su oteli deo zemlje ne moze se i ne sme nista deliti.
Zamislite da vama neko uzme sve vase nekretnine i automobile i onda se pojavi neko koji kao razumno resenje vidi da vi to sa lopovom podelite???!!!!

The doctor 46

pre 14 godina

Necu vise da moja zemlja izdvaja 15 evra po sekundi za Kosovo!!! Necu da gledam kako Kosovari imaju troduple plate i kako ne placaju nikakve komunalije.
Hocu da te pare se uloze u NOVA RADNA MESTA u Srbiji. To govorim iz pogranicnog grada Raske!
Za sve one koji bi da ratuju neka idu. Ja necu i ne zelim.

Goran

pre 14 godina

To je lep predlog ali problem je sto Albanci iz Preseva i Bujanovca tacnije vecina njih, ne zeli da se pripoji Kosovu. Ko je lud da se pripaja nekoj teritoriji gde cveta kriminal, nezaposlenost, siromastvo? Ljudska prava su na Kosovu jedna velika nula! Ne kazem da je Srbija Amerika ali za onako Kosovo nasa Srbija je raj. Njima je puno bolje u Srbiji nego na Kosovu ja sam duboko ubedjen u to. Da bi napravili trajni mir na Balkanu nakon podele Kosova treba i R. Srpsku pripojiti Srbiji jer tamo zivi milion ipo Srba koji ne zele tamo da zive a takva BIH je najpogodnija za nove ratove. Treba to odmah saseci i odvojiti R. Srpsku i dodeliti joj status nove Srpske pokrajine u sastavu matice Srbije. Nikada vise na ovim prostorima nebi bilo ratova i poceli bi da se bavimo pametnim temama.

Sale@

pre 14 godina

Pali bre...
Menjaj ti svoje, a nas ostavi na miru. Svoje za svoje da menjamo je još jedna ujdurma i podmetačina tajnih centara moći, koji se svim silama trude da legalizuju tzv. kosovsku državu. Njima treba i Kosmet i koridor 10 (ne tzv.preševska dolina), njima treba i Crna Gora i Republika srpska, njima treba i Sveta Atoska gora, njima sve treba što je srpsko i pravoslavno, jer im smeta pravoslavna molitva koja se čuje do neba, pa antihrista još uvek ne mogu posaditi na svoj presto.
Pozdrav za sve dobre ljude!

Gavra

pre 14 godina

Šta priča Herr Busek? Kakva razmena teritorija? Da damo Preševo i Bujanovac pa da nam put i pruga za Makedoniju idu preko Bugarske? Svasta!

PoeticGenius

pre 14 godina

Mi smo apsolutni majstori u brzini shvatanja, ali ne bih se previse nadao, mislim da ce i ovo da nam dodje do mozga kad vec ne bude bilo izvodljivo.

Sizif

pre 14 godina

Apsolutno se slažem sa ovom ideju.Mislim da treba da budemo apsolutno pragmatični,da sagledamo trenutni odnos velikih sila koji ne ide nama u prilog i da pregovaramo o podjeli i tako omogućimo većinski srpskom sjeveru da ostane u sastavu Srbije.Treba naravno i obezbijediti najveće moguće standarde za Srbe koji žive južno od Ibra,kao i standarde zaštite i obezbjeđivanja srpskih svetinja na Kosovu.Ne mislim da Srbija treba da poklanja preševsku dolinu jer su Albanci i sa ostatkom Kosova itekako puno dobili iako to nikako ne zaslužuju.

Nemate sanse na duge staze!

pre 14 godina

Mislim da nigde na svetu ne postoji tako neodrziva situacija kao na Kosovu trenutno. Albanci (cija je OVK porazena i isterana is Srbije 1998/9) pri normalnim okolnostima (citaj bez NATO pomoci) ne bi 2 dana sacuvali Kosovo u otvorenom sukobu sa Srbijom, a oni umesto da se smire i mole Boga da na ovome stane oni pokazuju dalje pretenzije u Makedoniji, Cg i prema Presevskoj dolini. Toliki ste zalogaj zagrizi da sanse nema da ga progutate. Vec sada vam stoji u grlu, a Ameri ce iskljuciti aparate za odrzavanje zivota kad-tad.

hombah

pre 14 godina

Ne razumem zasto bi Srbija trampila nesto sto kontrolise tj. sever Kosova za nesto sto isto tako kontrolise kao sto je tzv. "presevska dolina"? Na stranu to sto su Albanci dobili i previse na tom Kosovu i da zbog zlocina, etnickog ciscenja, raznih tacija i haradinaja, kriminala i elementarnog krsenja ljudskih prava, ne zasluzuju ni jedan centimetar zemlje da im se vise da, ali zaista mi nije jasna ova logika da se daje nesto sto imas za nesto drugo sto isto tako imas. Albanci mogu da razmenjuju samo ono sto kontrolisu i nista vise. Isto tako, nije mi jasno zasto se prica o podeli Kosova a spominje se i tzv. "presevska dolina" koja nije deo Kosova. Znaci da se onda govori i o podeli Srbije i ako se vec govori o podeli Srbije, zasto onda u te razmene ne bi ukljucili i delove Kosova koje su pod albanskom kontrolom ali gde su Srbi vecina ili o teritoriji Albanije?

Ivan

pre 14 godina

Slažem se da treba da bude podela Kosova, ali nikako da se trguje sa teritorijom Preševa, jer to nema nikakve veze s Kosovom, niti ima problema te prirode u Preševu. Dakle, konflikt je na Kosovu, i tema je Kosovo, tu je žarište! Trgovina teritorija ( Kosovo-Preševo) što predlaže Busek potpuno je besmislica i neozbiljnost! A ponavljam podela Kosova DA!

flori

pre 14 godina

Covek je u pravu.Zashto ljudi da pate zbog izbora u Srbiju.Treba revizija Titove podele teritorije Kosova.Leposavic ,Zubin Potok i zvecane treba Menjati sa Presevskom Dolinim ,i mir i komshiluk dolazi vrlo brzo.To trazhe i Vlasti u Beogradu a i Lokalno stanovnshtvo.Pa da ne gubimo vreme ,najbolje radikalne promene.

vasilije

pre 14 godina

Hoće li mi samo neko objasniti, ali argumentovano!!! Kada je Kosovo i Metohija bila Albanija - ili albansko!? Ako je to nekada u istoriji bilo, legalno, onda treba prihvatiti nezavisnost, ali ako nije, treba edukovati Albance da su oduvek živeli u Srbiji i ne huškati ih protiv Srba. Stvarno ne mogu da shvatim Albance koji nas ubeđuju u nešto iluzorno i pričaju nam neke bajke!!! Ko ne prihvati državu Srbiju kao svoju državu, vratiti ih odmah tamo odakle su došli!!!

SECTOR

pre 14 godina

Ako se Albanci ne opamete i ne preduju sever izgubiće celo Kosovo! Okupacija se ne zaboravlja, a eventalni treći svetski rat ne bi preživeli.

daba

pre 14 godina

pa lepo covek kaze "odrzivo resenje", samo je zaboravio da kaze odrzivo do sledeceg rata, kao i sva druga rsenja na ovim prostorima...

Nikola

pre 14 godina

sta je problem, albanci oteli ste nam kosovo, sad nam vratite jedan mali deo. zar je to tesko staviti carinsku rampu neki kilometar juznije.

wiener

pre 14 godina

podela kosova definitivno jeste najbolje resenje i sto vise politicara na zapadu to sto pre shvati to bolje. to bi u stvari donelo vise stabilnosti i u bosni, jer bi ipak malo smirilo strasti u srbiji, a kosovo ne moze biti presedan nizasta, jer je to "jedinstveni slucaj". jedino bi jos trebalo da srpski manastiri na kosovu dobiju vatikanski status i budu zvanicno srpska teritorija pod upravom kosova da albanci ne bi mogli da ih proglasavaju za kosovsko kulturno nasledje i to je to. za srbe u juznom delu kosova (ali i druge manjine koje to zele) treba obezbediti sto vise autonomije, ali licno ne verujem u dugorocni opstanak tih manjina tamo.

jeste da ovo za sad govore uglavnom bivsi, ali to ne znaci da se to nikada nece promeniti. bivsi cesto govore ono o cemu aktuelni razmisljaju ali ne smeju reci.

Arben - Prishtina

pre 14 godina

i sta posle toga, nije vise vereme da budemo zebicni nego treba da mislimo i na komsije..ako se to desi onda 100% ima da pocnu podele: makedonije, bonse, CG i mnogo je moguce Vojvodine i Sandjaka....zar nismo se vise opametili ljudi, nije li bilo dosta ratova do sada?!?!vas kral je jednom mnogo dobro reko "HEJ NARODE MOJA HEJ STOKA MOJA"...ja sam za mir i da zivimo ko ljudi dosta je bili mrznje....

leonid.yv

pre 14 godina

O cemu vi ovde pisete? Sta znaci "zar da menjamo nase, za nase"? Sta je tu nase, kad ni na koji nacin, prakticno ne raspolazemo tim dobrima, ni prirodnim, ni kulturnim. protiv sam uplitanja Presevske doline, ali podela Kosova je cista premija... osvestite se, ili otreznite se, kako god

Apache

pre 14 godina

kapiram da je kosovo uvek bilo deo srbije ali sto se tice politike ono je nezavisno pa je nezavisno mozemo svi na trepavice da se okrenemo to ncece da se promeni, tako da nema sanse da u kompletu opet bude u nasim granicama pa je najbolje resenje da se podeli da taj severni deo gde je vecina srba pripadne nama...

takigji

pre 14 godina

moje mislenje je da skinemo granice ,da zivimo bez granice ,da ljudi slobodno krecu po tim granicama ,jer ljudi u Pristinu i Beograd nemaju ama bas nista u tim granicama osim ljudi koji zive u tim granicnim zonama pa dajmo da ne mislimo pokvarenim stvarima .Ako srbi misle o severu kosova kao srbsko onda moraju mislito i o ostalim srbima na jugu kosova,sta ce biti s njima, te isto i albanci moraju misliti o jugu srbije sta ce biti s albancima juzne srbije .

Peca

pre 14 godina

Nema trgovine sa zemljom srpskom. Kosmet će svakako u celosti biti srpski, živi bili pa svedočili. Duhovno ispred materijalnog! Izdržati još samo malo.

zena

pre 14 godina

(Tahir meha prekaz, 5. februar 2012 13:25)

Mozemo da se kladimo da ce za 10 godina ( a i pre ) KiM biti i dalje pokrajina Srbije. Ne nadajte se da cete biti drzava.

Bosančeros

pre 14 godina

vi ste obična govna od sajta,vi ste obična nula ne želite objavljivati komentare Bosanskih čitalaca...što boli vas istina ili ste svi isti i vjerujete samo jednoj srpskoj istini koja je svugdje u svijetu,evropi i na balkanu srpska laž...

Rade

pre 14 godina

Moj predlog: Razmena stanovnistva. Srbi iz severnog Kosova u Srbiju a Albanci iz Presevske Doline u Kosovo! Posle toga priznati Kosovo i svako sebi bez pomesanja u buducnosti! Inace bi nas Albanci mogli i u uzoj Srbiji preplaviti, ako se demografski trend nastavlja.

ДуЛе

pre 14 godina

Ау какав трип и нова дефиниција поделе! Делимо наше за наше,Косово за југ Србије! Докле бре више понижења,докле!

Srbo-Kanadjanin iz Makaoa

pre 14 godina

Moze, ali samo ako se istovremeno Republika Srpska, ponovo uspostavljena Republika Srpska Krajina (trenutno pod okupacijom Hrvatske) i Luzicka Srbija (trenutno pod okupacijom Nemacke) odcepe i pridruze Srbiji.

S druge strane

pre 14 godina

Šteta što srpski političari ne žele priznati realnost samostalnosti Kosova. Još nekoliko zemalja treba da prizna Kosovo i ono će postati punopravna članica UN zato je glupo pred tom činjenicom gurati glavu u pijesak. EU i Amerika imaju svoju agendu i oni rade po njoj i nigdje im se ne žuri. Za to vrijeme Srbija stagnira u priključivanju modernom svijetu i sve više zaostaje. Nadam se da će ipak biti dovoljno pameti pa da i vi krenete naprijed.

Miloš

pre 14 godina

Slažem se u potpunosti sa podelom Kosova i pripajanje Preševske doline tom novom Kosovu ili kako već ali pod uslovom da se u istom trenutku i Repubika Srpska odvoji od Bosne i pripoji sa Srbijom! Onda je Balkanska priča završena, granice lepo po etničkoj liniji i svi srećni i zadovoljni.

Nisha

pre 14 godina

Ljudi, vratimo se svi u jednu uniju. Jugounija, savrsena formula za resenje ove situacije. Tvrdo bazirana na razmenu dobara, slobodnom trzistu i jacanju ekonomije, bez uplitanja u nacionalna pitanja zemalja clanica. Imali bi trziste od 23 miliona, da ne spominjem proizvode koji bi bili po etiketom made in Jugounija. Stvorili bi visi ekonomski rast nego ikad. Zamislite samo turizam, nacionalni brendovi, filmska industrija, poljoprivreda, Hrvastka ima more Srbija ima Vojvodinu. Crna Gora ima mora, bosna prirodna bogastva, svako bi na svoj nacin precizno definisinanim stavovima i raspodeli dobara potpisali sporazum o toj uniji. Sto se sporta tice ujedinili bi sve lige, ne ulazeci u reprezentativna pitanja (svaka clanica bi imala svoju reprezentaciju,a na olimpijskim igrama bi ucestvovali kao unija). Mi obicni gradjani, politicari, bogatasi svi znaju koliko bi nam svima znacila. Kosovo bi bila demilitarizovana zona, Kosovo bi imalo vladu, severni deo poseban status i tako sprecavamo moguce krvoprolice. Sve sto sam rekao je mozda izvodljivo u praksi, u realnosti su nam potrebni ljudi koji ce ovu ideju shvatiti ozbiljno i nanjoj raditti u narednih godina, kako bi mi nasoj deci omogucili bolji zivot, da ne dozive ovo sto smo mi doziveli.

Ratko

pre 14 godina

Pametno. Ja bih to odmah uradio da zavrsimo sa Albancima za sva vremena. Donese se odluka, raspise referendum 51 procenat i ubedjen sam da bi gradjani Srbije to odabrali. Onda mirnom politikom cekamo R. Srpsku i kroz deset do 20 godina eto i nje u sastavu Srbije i novih milion ipo stanovnika koji su Srbi. Vise nebi bilo kriznih zarista i separatista koji bi mogli da otpocinju ratove. Svi srecni i zadovoljni.

LjutaPaprika

pre 14 godina

Alko test, za Buseka!
Srbija ima pametnija posla nego da trampi svoje za svoje.
Po kojoj logici Knin nije mogao da bude Preševo, gospodine Busek?

Dejan

pre 14 godina

Jedino odrzivo resenje je vracanje okupiranog dela Srbije u njen sastav. Sa okupatorima koji su oteli deo zemlje ne moze se i ne sme nista deliti.
Zamislite da vama neko uzme sve vase nekretnine i automobile i onda se pojavi neko koji kao razumno resenje vidi da vi to sa lopovom podelite???!!!!

tru

pre 14 godina

Nema podele,šta da delimo naše nekom okupatoru,promeniće se svet i geopolitičke okolnosti pa neće valjda SAD večno biti najveća sila na svetu,za 30,40 godina,bitno je da mi ne priznamo,ljudi samo strpljenje,setite se turske okupacije 500 godina.

Milica

pre 14 godina

Ne budemo li se dogovorili da Kosmet i dalje bude u Srbiji, biće ono, danas ste vi nas proterali, sutra kada dođe naše vreme mi ćemo vas, i ne verujem da ćete se više ikada vraćati.
Zar se tako stvara država?
Niko ne zaboravlja zločine posebno ne sada kada nam je svest na višem nivou nego od pre 60 godina, kada su nam, radi komunizma, zataškali sve genocidne i fašisoidne zločine koji su počinjeni nad Srbima.

E pa draga braćo Albanci ili ćemo lepo živeti u zemlji Srbiji ili ćete se vratiti odakle ste došli a pitajte vaše roditelje gde su vam pradede živele! I dosta licitacije sa našom zemljom i dajte da se dogovorimo da nam svima bude bolje u ovom nevremenu!!!

SECTOR

pre 14 godina

Ako se Albanci ne opamete i ne preduju sever izgubiće celo Kosovo! Okupacija se ne zaboravlja, a eventalni treći svetski rat ne bi preživeli.

Nikola

pre 14 godina

sta je problem, albanci oteli ste nam kosovo, sad nam vratite jedan mali deo. zar je to tesko staviti carinsku rampu neki kilometar juznije.

haxhei ssepheri

pre 14 godina

To je treba ´90 dase dogodi kad albanci trazili proktetorjat od MZ ali sad je prekasno jedino sa radtum mugucno a to BG nije ustanju zbog razne razloge itd. Znaci ostaje ovako kako je (Athisar-plan) ili kako sad Srbija nazove cetri (4) tacke gosp.Tadic.

Nemate sanse na duge staze!

pre 14 godina

Mislim da nigde na svetu ne postoji tako neodrziva situacija kao na Kosovu trenutno. Albanci (cija je OVK porazena i isterana is Srbije 1998/9) pri normalnim okolnostima (citaj bez NATO pomoci) ne bi 2 dana sacuvali Kosovo u otvorenom sukobu sa Srbijom, a oni umesto da se smire i mole Boga da na ovome stane oni pokazuju dalje pretenzije u Makedoniji, Cg i prema Presevskoj dolini. Toliki ste zalogaj zagrizi da sanse nema da ga progutate. Vec sada vam stoji u grlu, a Ameri ce iskljuciti aparate za odrzavanje zivota kad-tad.

ma nemoj

pre 14 godina

A sta je sa manastirima? da li bi ja to trebalo da vadim pasos svaki put ako hocu videti Gracanicu? Oko svetinja i ljudi ne sme biti kompromisa!

ROMAN

pre 14 godina

Pa da li ovi protivnici podele Kosova u Srbiji imaju imalo svesti ako ne znanja,iskustva i secanja.Pa ako nam se pruzi sansa za podelu treba da je prihvatimo i rukama i nogama.U protivnom izgubicemo zauvek sve,i jare i pare i Kosovo i Presevsku dolinu.E onda ce neko reci da je bolje da smo prihvatili,ali vise nece nikada biti povratka na izbor!

авет

pre 14 godina

хааахах :-) па то онда није подела Космета него још једна подела Србије. Неће да може!!!!

Vlada

pre 14 godina

Ne tako, nego samo podela Kosova, pa da onda na nasoj strani ostane isto toliko Albanaca koliko i Srba na njihovoj. Ta cifra bi bila mala, ali bi garantovala da obe strane postuju njihova prava. Presevska dolina ne moze da se da jer tom teritorijom prolazi autoput.

Trixter

pre 14 godina

Tako ce i biti, ali bez razmene teritorija. KiM se deli, nema trampe, a posle Srbija prizna Kosovo, ima jos nekoliko uslova koje Srbija ispostavlja Kosovu, a to su exteritorijalni status manastira recimo. Za srpske enklave juzno od Ibra moze trampa za Presevo i deo Buijanovca gde su Siptari u vecini, ali samo razmenom stanovnistva, sto je i logicno, za ostale koji ne budu obuhvaceni razmenom dati odstetu ako zele da se isele sa obe strane i gotovo. Posle toga zid oko KiM podici i ne dati im da ulaze u Srbiju, jer ce se ponoviti Kosovo i otimanje i kradja teritorije njihovim ogromnim natalitetom. Resenje jeste podela KiM naravno.

Limski

pre 14 godina

Ako se republika srpska odvoji od Bosne onda nek i Sandzak pripadne bosni.
(svakom svoje, 5. februar 2012 11:58)

Izvini prijatelju, ali to i nije realno.
Prvo, "Sandžak" se graniči sa Republikom Srpskom. Znači, ne može da se "pripoji" FBiH, može samo R.Srpskoj :D
Drugo, u 3 od 6 "sandžačkih" opština u Srbiji, većinsko stanovništvo je srpsko. Konfuzija, a?

svi (ni)su isti

pre 14 godina

Nova koska za glodanje - da prihvatimo podelu Kosova i tako legalizujemo podelu Srbije. Usput nam uzmu dodatne teritorije pa nakon "podele" imamo manje nego pre nje!

Ne dolazi u obzir.

flori

pre 14 godina

Covek je u pravu.Zashto ljudi da pate zbog izbora u Srbiju.Treba revizija Titove podele teritorije Kosova.Leposavic ,Zubin Potok i zvecane treba Menjati sa Presevskom Dolinim ,i mir i komshiluk dolazi vrlo brzo.To trazhe i Vlasti u Beogradu a i Lokalno stanovnshtvo.Pa da ne gubimo vreme ,najbolje radikalne promene.

bobby

pre 14 godina

Ovi komentari ostavljaju utisak da se srbija za nesto pita i da je neki faktor na balkanu. Da li bi neko od vas opet ratovao sa amerikom?

crni domino

pre 14 godina

Sada ja trebam da poverujem nekom Huseku Buseku, da cemo dobiti deo Kosova nazad. Ljudi, ostavite se corava posla i prestanite da nas zaludjujete. Kosovo ce poceti da pregovbara sa Srbijom o teritoriji tek kada ga Srbija prizna!

Tesoti

pre 14 godina

Gospodine Busek, delite Vi Korusku sa Slovencima, dajte Tirol Italijanima, Salcburg podelite sa Nemcima, dajte Foralrbeg Svajcarcima a sta cemo mi da uradimo sa svojom zemljom ipak ostavite nama da odlucimo. Najlakse je deliti i poklanjati tudje. A podela koju vi predlazete sa samo jednim kriterijumom nacionalnom pripadnoscu gradjana koji zive na delu teritorije, samo svedoci da niste ni najmamanje raskrstili sa teorijama kojima je Vas zemljak, nesupesni slikar,pre 72 godine zapalio Evropu i svet. Upravo zbog njega je i uspostavljen sistem Ujedinjenih Nacija kako bi se zastitile drzave od onih koji imaju aspiracije da se prosiruju na tudj racun. I upravo zbog njega bi vi Austrijanci vise od bilo koga drugog trebali da stitite Ujedinjene Nacije.

gordijev cvor

pre 14 godina

Sto se mene tice to bi bilo i najbolje resenje ali podela ili "razgranicenje" izmedju Srba i Albanaca nebi bilo samo sever za Presevo ili tako nesto. Podela bi trebalo da bude hiruski zahvacena tako da obuhvati sto vise teritorije gde zive Srbi i gde su istorisjki srpski spomenici, manastiri itd. Tako napr. Srbi bi trebali dobiti severne opstine + opstinu Gracanica sa manastirom, gazimestanom. Jedini problem bi mogao da bude opstina Strpce ali smatram kako bi se nekom improvizacijom i ta opstina mogla spojiti sa centralnom Srbijom. Manastri Pec ili pecka patrijarsija ako nemoze teritorijalno da se spoji sa ostatkom Srbije onda bi trebalo da dobije poseban status kao sto je sveta gora dobila u Grckoj gde je mnostvo manastira medju kojima je i manastri Hilandar. Jedino moguce i pravo resenej za trajni mir na Balkanu jeste da se putem pregovora resi pitanje zamrznutog konflikta tj. Kosova koje bi konacno odpetljalo gordijev cvor i omogucilo evro-atlanske integracije u citavom regionu.

max

pre 14 godina

Moze, ali samo ako se istovremeno Republika Srpska, ponovo uspostavljena Republika Srpska Krajina (trenutno pod okupacijom Hrvatske) i Luzicka Srbija (trenutno pod okupacijom Nemacke) odcepe i pridruze Srbiji.
(Srbo-Kanadjanin iz Makaoa, 5. februar 2012 11:16)

Srbi tj. Sorbi, Sorabi ... je jedan od Staroslovenskih naziva za Slovene (alt. Rasi, Rašani, Koloveni itd.) Sorbi u Lužicama jesu "bratski narod" ali sa Srbijom imaju jednake veze kao Česi, Slovaci ili Poljaci.

Nikola

pre 14 godina

Ne razumem kako doticni moze da predlaze da Srbija ponudi deo svoje teritorije za dobijanje dela ponovo svoje teritorije?
Kako kada me poslodavac ne placa za posao koji obavljam pa mi kaze da radim i vikendom pa ce mi dati deo regularne plate bez povisice.

Ovo je smesan probni balon.

pre 14 godina

Ovo je smesan probni balon. Oteli nase i sad bi jos da sa tim trguju. Srbija da menja teritorije sa americkim protektoratom i kvazi drzavom koju ne priznaje 2 trecine stanovnika ove planete.

Sizif

pre 14 godina

Apsolutno se slažem sa ovom ideju.Mislim da treba da budemo apsolutno pragmatični,da sagledamo trenutni odnos velikih sila koji ne ide nama u prilog i da pregovaramo o podjeli i tako omogućimo većinski srpskom sjeveru da ostane u sastavu Srbije.Treba naravno i obezbijediti najveće moguće standarde za Srbe koji žive južno od Ibra,kao i standarde zaštite i obezbjeđivanja srpskih svetinja na Kosovu.Ne mislim da Srbija treba da poklanja preševsku dolinu jer su Albanci i sa ostatkom Kosova itekako puno dobili iako to nikako ne zaslužuju.

Hrvat

pre 14 godina

Man'te se vi vise nas u svojim matematikama o velicini i granicama Srbije. Dovoljno je sukoba srpsko pametovanje o tome gdje su granice Srbije prouzrocilo na Balkanu. Srbija ne moze i nece nikad biti u Hrvatskoj.

A za Kosovo, nek vam je svima Bog na pomoci.

Вељо

pre 14 godina

Рече у серији "Мој рођак са села" матори Малешевић:"НЕ ПОКЛАЊАЈ ТУЂЕ, СИНОВЧЕ"...

e

pre 14 godina

Ja bi samo dopunio g. Buseka: Šta g. Busek misli kako rešiti enklave unutar K.iM. Ja mislim razmenom stanovništva sa Albancima iz Preševske doline. Znači Severno Kosovo i Preševska dolina da pripadnu r. Srbiji, a ostatak K.i M. Albancima. Albanci bi imali čistu situaciju bez Srba, a slično bi imali i Srbi. Tada da trebalo bi priznati tu državu. Šta posle? Pozvati Kineze da nam naprave zid, naravno moderan sa svim elektronskim uređajima kao što su ameri napravili prema Meksiku. Ameri bi to morali shvatiti.Oni imaju problem,i mi takođe isti problem.

Sava Drugi

pre 14 godina

Nema više para da se silom drži okupirano Kosovo, pa hajde da izvaćarimo naivne Srbe na brzinu, da im uzmemo još malo teritorije a da im damo za uzvrat šarenu lažu u obliku statusa kandidata za čekanje voza koji je odavno otišao = ništa.

Ta glupost zapadne politike košta ih djavo ipo. Otomanska imperija je tu izdržala nekoliko stotina godina, zapadne zemlje mogu u njboljem slučaju nekoliko decenija.

The doctor 46

pre 14 godina

Necu vise da moja zemlja izdvaja 15 evra po sekundi za Kosovo!!! Necu da gledam kako Kosovari imaju troduple plate i kako ne placaju nikakve komunalije.
Hocu da te pare se uloze u NOVA RADNA MESTA u Srbiji. To govorim iz pogranicnog grada Raske!
Za sve one koji bi da ratuju neka idu. Ja necu i ne zelim.

VLADIMIR

pre 14 godina

Dobar predlog, uz malu modifikaciju: Srbima sever Kosova i one delove gde žive Srbi,a naslanjaju se na Srbiju, a Kosovu za uzvrat: Albanci iz tzv. "Preševske doline" - da i oni konačno žive svi u jednoj "državi",pa da budemo dobre komšije.

cicibannn

pre 14 godina

moze da se deli nesto sto je deda ili pradeda ili otac ostavio ali tebi,ono sto je ostvljeno svima to nemoze i nije tvoje da delis . podeli ono sto su tebi ostavili nase nediraj i nedeli jer boga ima i doce svi na red pre ili kasnije .

Apache

pre 14 godina

kapiram da je kosovo uvek bilo deo srbije ali sto se tice politike ono je nezavisno pa je nezavisno mozemo svi na trepavice da se okrenemo to ncece da se promeni, tako da nema sanse da u kompletu opet bude u nasim granicama pa je najbolje resenje da se podeli da taj severni deo gde je vecina srba pripadne nama...

komsija iz MK

pre 14 godina

eto, blizi se prolece na balkanu, idemo iznova, sve po starom...
neka bog pomogne srbiji, makedoniji i crnoj gori kad krene ovaj voz kojeg vozi ovaj ludak, busek !
jel' sada jasno zasto ni srbija ni makedonija ne mogu u nato i eu? nikad?

petarV

pre 14 godina

Sećam se zadataka iz prvog razreda osnovne škole:

1.) Miroslav ima 10 jabuka...ako da 3 jabuke Nikoli,koliko jabuka ostaje Miroslavu?!

Ali...sada me zbunjuju ti zadaci:

1.) Ibrahim ima 10 jabuka (ukrao od Nikole) a Nikola ima 3 jabuke.
Ako Ibrahim da 3 jabuke Nikoli...a i Nikola da 6 jabuka Ibrahimu...koliko jabuka sada ima Ibrahim a koliko Nikola?

Nk

pre 14 godina

Cak i da za Presevo nude 90% Kosova niko normalan ne bi pristao na ovakve gluposti. Ovo znaci da svako moze da otima terotoriju druge drzave, nakon oruzane pobune.

ex demokrata 1

pre 14 godina

Treba ubediti USA,ništa od albanaca ne zavisi. To jeste najbolje rešenje,s tim da bih ja na toj novoj granici podigao zid od 6 metara ko' amerikanci sa Mexicom,za svaki slučaj.

Bruce

pre 14 godina

Razmena za Preševsku dolinu ne dolazi u obzir zbog njenog strateškog značaja, tu prolazi autoput i pruga, pa bi poklanjanje tog dela teritorije bilo suludo. Zamislite situaciju da krenete kolima za Grčku na more, pa da morate prvo da prelazite srpsko-kosovsku granicu, a 20-ak kilometara niže kosovsko-makedonsku? I zar ništa nismo naučili iz 1915. godine kad su nam Bugari presekli put ka Makedoniji i Grčkoj? Svi spominju samo sever Kosova, a Leposavić se do 50-ih godina nije ni računao u Kosovo. Šta je sa Gračanicom i Sirinićkom župom, sa Gorom? Šta bi bilo kad biste im spomenuli da mi tzv. sever Kosova računamo do Prilužja koje leži na uglju? Šta je sa manastirima u Metohiji? Ne možeš jednoj strani da vraćaš parčence otetog, a da joj pritom otimaš još nešto.

srdjan

pre 14 godina

Zar svi misle da se mi srbi zakopcavamo pozadi kao ludaci da mogu sa nama doveka tako.da damo svoju teritoriju kako bi dobili polovinu te iste ovo je za skrivenu kameru.

Enver Kelmendi

pre 14 godina

Podela Kosova nije bas najbolje resenje Gospodine,jer ce tada Albanci u Presevskoj dolini traziti spajanje sa Kosovom.A ako moze da se spoji Presevska dolina sa Kosovom i sever Kosova sa Srbijom zasto ne bi mogao Republika Srpska sa Srbijom,zapadna Makedonija sa Albanijom itd.A ako hocemo tango,onda je najbolje da se trazi jedna Balkanska konferencija gde bi se resili granice u bivsoj Jugoslaviji.A jadni i bedni ne smeju da zamisle tako nesto a kamoli da traze neku Balkansku konferenciju.Kao sto je rekao jedan ambasador:jel ima ovde Srba,a ja dodajem dali ima ovde i Albanaca?Ali,kao po obicaju nece velike sile da rese probleme jer bi onda morala Amerika da se spakuje od Evrope a ona nece.Pogledajte mapu BiH na sta lici.Zato na veliko se igra i sprema se jedna druga Republika Srpska u Kosovo.I val vampira ce se igrati do kataklizme u Balkanu,jer nista bolje ne zasluzujemo,kada nista ne mozemo sami da resimo.Ne mozemo da odigramo jednu rukometnu utakmicu bez prisustva policije i na svaki deseti navijac da bude jedan pandur.

Goran

pre 14 godina

To je lep predlog ali problem je sto Albanci iz Preseva i Bujanovca tacnije vecina njih, ne zeli da se pripoji Kosovu. Ko je lud da se pripaja nekoj teritoriji gde cveta kriminal, nezaposlenost, siromastvo? Ljudska prava su na Kosovu jedna velika nula! Ne kazem da je Srbija Amerika ali za onako Kosovo nasa Srbija je raj. Njima je puno bolje u Srbiji nego na Kosovu ja sam duboko ubedjen u to. Da bi napravili trajni mir na Balkanu nakon podele Kosova treba i R. Srpsku pripojiti Srbiji jer tamo zivi milion ipo Srba koji ne zele tamo da zive a takva BIH je najpogodnija za nove ratove. Treba to odmah saseci i odvojiti R. Srpsku i dodeliti joj status nove Srpske pokrajine u sastavu matice Srbije. Nikada vise na ovim prostorima nebi bilo ratova i poceli bi da se bavimo pametnim temama.

ef-x

pre 14 godina

Podela bi otvorila nova pitanja, probleme,... imala bi domino efekat na Balkanu. A i ne zaboravimo da je Kosovo priznato od svih Juginih malisana, osim Bosne!!!

Zaboravljena enklava

pre 14 godina

A šta ćemo sa zaboravljenim Srbima iz enklava južno od Ibra?
Ako govorimo o razgranjčenju Srba i Albanaca gde ostaju Srbi od kojih svi okreću leđa?
Političari i ostali bar po nekad pomenite ljude koji nisu prodali svoju zemlju i koji su ostali na svojim vekovnim ognjištima.
Muka mi je da više slušam o kriminalnom severu a da se niko ne seti enklava.

PoeticGenius

pre 14 godina

Mi smo apsolutni majstori u brzini shvatanja, ali ne bih se previse nadao, mislim da ce i ovo da nam dodje do mozga kad vec ne bude bilo izvodljivo.

wiener

pre 14 godina

podela kosova definitivno jeste najbolje resenje i sto vise politicara na zapadu to sto pre shvati to bolje. to bi u stvari donelo vise stabilnosti i u bosni, jer bi ipak malo smirilo strasti u srbiji, a kosovo ne moze biti presedan nizasta, jer je to "jedinstveni slucaj". jedino bi jos trebalo da srpski manastiri na kosovu dobiju vatikanski status i budu zvanicno srpska teritorija pod upravom kosova da albanci ne bi mogli da ih proglasavaju za kosovsko kulturno nasledje i to je to. za srbe u juznom delu kosova (ali i druge manjine koje to zele) treba obezbediti sto vise autonomije, ali licno ne verujem u dugorocni opstanak tih manjina tamo.

jeste da ovo za sad govore uglavnom bivsi, ali to ne znaci da se to nikada nece promeniti. bivsi cesto govore ono o cemu aktuelni razmisljaju ali ne smeju reci.

leonid.yv

pre 14 godina

O cemu vi ovde pisete? Sta znaci "zar da menjamo nase, za nase"? Sta je tu nase, kad ni na koji nacin, prakticno ne raspolazemo tim dobrima, ni prirodnim, ni kulturnim. protiv sam uplitanja Presevske doline, ali podela Kosova je cista premija... osvestite se, ili otreznite se, kako god

Sale@

pre 14 godina

Pali bre...
Menjaj ti svoje, a nas ostavi na miru. Svoje za svoje da menjamo je još jedna ujdurma i podmetačina tajnih centara moći, koji se svim silama trude da legalizuju tzv. kosovsku državu. Njima treba i Kosmet i koridor 10 (ne tzv.preševska dolina), njima treba i Crna Gora i Republika srpska, njima treba i Sveta Atoska gora, njima sve treba što je srpsko i pravoslavno, jer im smeta pravoslavna molitva koja se čuje do neba, pa antihrista još uvek ne mogu posaditi na svoj presto.
Pozdrav za sve dobre ljude!

hombah

pre 14 godina

Ne razumem zasto bi Srbija trampila nesto sto kontrolise tj. sever Kosova za nesto sto isto tako kontrolise kao sto je tzv. "presevska dolina"? Na stranu to sto su Albanci dobili i previse na tom Kosovu i da zbog zlocina, etnickog ciscenja, raznih tacija i haradinaja, kriminala i elementarnog krsenja ljudskih prava, ne zasluzuju ni jedan centimetar zemlje da im se vise da, ali zaista mi nije jasna ova logika da se daje nesto sto imas za nesto drugo sto isto tako imas. Albanci mogu da razmenjuju samo ono sto kontrolisu i nista vise. Isto tako, nije mi jasno zasto se prica o podeli Kosova a spominje se i tzv. "presevska dolina" koja nije deo Kosova. Znaci da se onda govori i o podeli Srbije i ako se vec govori o podeli Srbije, zasto onda u te razmene ne bi ukljucili i delove Kosova koje su pod albanskom kontrolom ali gde su Srbi vecina ili o teritoriji Albanije?

Ivan

pre 14 godina

Slažem se da treba da bude podela Kosova, ali nikako da se trguje sa teritorijom Preševa, jer to nema nikakve veze s Kosovom, niti ima problema te prirode u Preševu. Dakle, konflikt je na Kosovu, i tema je Kosovo, tu je žarište! Trgovina teritorija ( Kosovo-Preševo) što predlaže Busek potpuno je besmislica i neozbiljnost! A ponavljam podela Kosova DA!

Hana

pre 14 godina

Jednom ste proterali Albance iz TOPLICE 1878 , devedesetih je isti recept, pokuvao da primeni Milisevic , a zna se kako je zavrsio. Dogovor kucu gradi , nikako drukcije , nece doneti dobro nikone . Valjda je to jasno.

laza

pre 14 godina

naravno da je podela najbolje resenje, samo bez razmene teritoria sa presevskom dolinom jer se time nista ne dobija. uzeli bi nam jos jedan deo teritorije, a vratili deo onoga sto su nam inace uzeli.
ovo treba uraditi zbog srpskog i albanskog naroda, da se krene sa normalnim i dobrosusedskim odnosima napred u bolju buducnost, ali ako se radi zbog EU, dzabe se radi, ni jedni ni drugi nikad nece biti primljeni.

Goran

pre 14 godina

Alo bre, da li ste svi vi normalni, da damo pola svoje teritorije, da bismo dobili drugu polovinu, pa to nije zabelezeno u istoriji. nema podele, nema priznavanja, nema nista, cekamo da se prilike u svetu promene, a onda nastupamo mi. Ne moze vetar da duva uvek sa zapadne strane. polako

Gavra

pre 14 godina

Šta priča Herr Busek? Kakva razmena teritorija? Da damo Preševo i Bujanovac pa da nam put i pruga za Makedoniju idu preko Bugarske? Svasta!

Nista licno

pre 14 godina

Sto bi rekao Dragce u "Moj rodjak sa sela":E pa vidite ovako,ja trenutno mogu da vam dam k....,a za ostalo cemo da s e dogovorimo!"

balkancaffe

pre 14 godina

Ljudi posdedite sebe muka da se bavite "planovima " za kosovo,Lepo vam vas predsednik rekao"NEMA PODELE KOSOVA,JE VELIKE SILE NECE"!!!

Arben - Prishtina

pre 14 godina

i sta posle toga, nije vise vereme da budemo zebicni nego treba da mislimo i na komsije..ako se to desi onda 100% ima da pocnu podele: makedonije, bonse, CG i mnogo je moguce Vojvodine i Sandjaka....zar nismo se vise opametili ljudi, nije li bilo dosta ratova do sada?!?!vas kral je jednom mnogo dobro reko "HEJ NARODE MOJA HEJ STOKA MOJA"...ja sam za mir i da zivimo ko ljudi dosta je bili mrznje....

daba

pre 14 godina

pa lepo covek kaze "odrzivo resenje", samo je zaboravio da kaze odrzivo do sledeceg rata, kao i sva druga rsenja na ovim prostorima...

vasilije

pre 14 godina

Hoće li mi samo neko objasniti, ali argumentovano!!! Kada je Kosovo i Metohija bila Albanija - ili albansko!? Ako je to nekada u istoriji bilo, legalno, onda treba prihvatiti nezavisnost, ali ako nije, treba edukovati Albance da su oduvek živeli u Srbiji i ne huškati ih protiv Srba. Stvarno ne mogu da shvatim Albance koji nas ubeđuju u nešto iluzorno i pričaju nam neke bajke!!! Ko ne prihvati državu Srbiju kao svoju državu, vratiti ih odmah tamo odakle su došli!!!

takigji

pre 14 godina

moje mislenje je da skinemo granice ,da zivimo bez granice ,da ljudi slobodno krecu po tim granicama ,jer ljudi u Pristinu i Beograd nemaju ama bas nista u tim granicama osim ljudi koji zive u tim granicnim zonama pa dajmo da ne mislimo pokvarenim stvarima .Ako srbi misle o severu kosova kao srbsko onda moraju mislito i o ostalim srbima na jugu kosova,sta ce biti s njima, te isto i albanci moraju misliti o jugu srbije sta ce biti s albancima juzne srbije .