Bojana
pre 14 godina
Necu nista da komentarisem i osudjujem nekog,nisam bila tamo da bih rekla bilo sta....Samo zelim da saopstim moje iskreno saucesce porodici,bilo mi je jako zao kada sam culaa..:(
Sreda, 05.10.2011.
13:17
Na ekskurziji u Budimpešti rano jutros poginuo je učenik gimnazije iz Sremske Mitrovice, potvrdio je ambasador Srbije u Mađarskoj Dejan Šahović.
IMAGE SOURCE
pre 14 godina
Necu nista da komentarisem i osudjujem nekog,nisam bila tamo da bih rekla bilo sta....Samo zelim da saopstim moje iskreno saucesce porodici,bilo mi je jako zao kada sam culaa..:(
pre 14 godina
Ovo je zaista strašno...Nije lako sačuvati ni sopstvenu decu. Ima primera velikog entuzijazma i truda i uspeha, ali o tome niko ne govori!
Dajte i neke pozitivne primere ogromnog zalaganja jer znam i kao roditelj da takvih profesora ima i da neki ne spavaju po celu noć...i obilaze dečje sobe...razgovaraju, ponekad ih i trezne kad se napiju!
Saučešće...život je nenadoknadiv...
roditelj
pre 14 godina
da je mesecario.. nije bilo u zdravstvenom kartonu.. zato sto on najverovatnije nije ni znao da mesecari.. mi smo ga ostavili da spava i kad smo se vratili nije radila kartica za otkljucavanje.. mi smo lupali, udarali ali nije vredela.. samo smo culi kako je nesto jako udarilo.. i posle 5 minuta dotrcava profesorica iz Kragujevacke gimnazije i pita nas jel neko pao sa terase.. Mi smo ga videli tek kad je pao.. Zato molim vas da ne pricate gluposti i lazi kad niste bili tu.. i ne znate nista..
pre 14 godina
Uzas, iako sam iz Nisa znam decka jer smo igrali zajedno jednu online igricu i prijatelj mi je na fejsbuku, mogao sam da zakljucim da je dobar decko iako ga nisam licno poznavao, uzasnuo sam se kad sam saznao. Neka pociva u miru i saucesce porodici. :(
pre 14 godina
Na mojoj ekskurziji u 4. razredu srednje skole u Budimpesti drugovi su izlazili kroz prozor desetog sprata jedne sobe zatim ulazili kroz prozor u drugu sobu.Pitanje je zasto to rade cesce DECACI? I krivi su roditelji koji nemaju jednaki tretman u vaspitanju decaka i devojcica! Cesto ochevi puste svoje decake da se sami "cheliche"..
pre 14 godina
Saucesce porodici!!Ovo je velikaa tragedija!! :((
pre 14 godina
Zalosno.Saucesce Porodici Mladica, za roditelj ovo je bol do dusee.
pre 14 godina
Moje najdublje saucesce porodici zbog ogromne tragedije koja ih je zadesila.
pre 14 godina
Ponašanje naše omladine u inostranstvu je razuzdano a na momente i divljačko. Zašto, nemam pojma. Mislim da su to neki kompleksi koji isplivavaju na površinu kada se mladi indoktrinirani ljudi prvi put nađu van granica Srbije, pa požele da ostatku sveta "pokažu" šta su i ko su. Da, zaista mislim to što kažem: indoktrinirani. Jer stalno nam se kroz vesti i televiziju natura da smo: najveće žrtve, najpravoslavniji, najpravedniji, najstariji, najduhovniji, najdarovitiji, najtalenti za matematiku, sport, fiziku, šta sve ne. Što pre shvatimo da smo samo jedno relativno beznačajno pleme među desetinama drugih plemena u EU, pre ćemo se smiriti.
pre 14 godina
Saucesce porodici.
Nesrece se desavaju i desavace se, nema potrebe pisati neumerene komentare na ovu temu.
pre 14 godina
a kakve veze ima ZOBS sa ovom tragedijom?
pre 14 godina
Kada sam svojevremno bio na ekskurziji u III gimnazije, jedan moj skolski drug (tada je imao 17. godina) se napio (od dve case vina) i hteo je da skace kroz prozor (ne secam se koji je sprat bio, ali sigurno je bilo dovoljno visoko da strada). Na srecu, nakon vise od pola sata ubedjivanja i smirivanja, uspeli smo da ga smirimo, te je potom zaspao u svom krevetu. Ekskurzija nije bila u inostranstvu (mada su sva mesta koja smo obilazili danas u inostranstvu).
pre 14 godina
moje saucesce porodici mladica
pre 14 godina
Pa jel znao neko da je mesečario, to nije naivno, kako su ga ostavili samog u sobi, kad razredni verovatno zna da ima taj problem?
pre 14 godina
Ja sam sad dosao sa ekskurzije i bio sam sa tim decakom 15 min pre nego sto ce se to desiti.. nemojte da pricate gluposti.. Niko od vas ne zna sta se desilo.. Decko nije bio ni pijan ni drogiran.. Najverovatnije je mesecario posto je to radio i prethodnu noc.. Bio je sam u sobi kada se to desilo.. BIO JE DIVAN DRUG.. Ostaces uvek sa nama u nasim srcima.. :(
pre 14 godina
Ovo je zaista strasna i tuzna vest.Saucesce porodici.
Niko ko nije proveo makar jedan sat na eksurziji ne zna kako to izgleda. Koliko ta deca imaju energije i mogu da ne spavaju danima, sta im sve pada na pamet, pa i osnovcima sto znam iz licnog iskustva. Treba sve to iskontrolisati i propratiti a nemoguce je sve ucenike imati na oku u svakom trenutku.ja za neki dan vodim ucenike 7.razreda na jednodnevni izlet i vec nocima ne spavam zbog brige, a tek sta me ceka sledece godine na trodnevnoj eksurziji ne smem ni da mislim. I koga to briga? Direktora ili mozda roditelje???/
Koleginica sutra vodi osmake na trodnevnu ekskurziju a tek im je razredna od prvog septembra, pri tom , to joj je prvo staresinstvo,a onda joj direktor kaze da povede i bivseg ucenika koji se ispisao pre
dve godine i uopste ga ne poznaje. I sta reci ???? Mozete misliti koliko je ta zena srecna sto ce zaraditi par hiljada dinara.
pre 14 godina
Odakle vam pravo da zakljucujete sami sta se dogodilo i sirite tu pricu? Nismo trebali da se vratimo u petak, vec danas, samo kasnije. Decko nije bio pijan, niti je koristio bilo kakve narkotike! Bio je srecan i veseo to vece. Mnogo djaka je prespavalo ceo dogadjaj. Profesori su sjajni, divni i sve vreme su bili uz nas, cak su nas i hvalili kako smo najmirniji do sad. Nemojte praviti ovo dogadjaj jos strasnijim tako sto cete se praviti pametni!
pre 14 godina
Ekskurzije u organizaciji škola treba da se zabrane u preambuli ustava!!!
Ako roditelji žele da im deca prošire vidike neka ih vode o trošku svojih živaca!!!
pre 14 godina
Onaj ko mesecari retko da pogine....
pre 14 godina
Mene samo interesuje, koji imbecil može, da na komentar "Moje iskreno saucesce porodici." udari minus?!?! A takvih je za sada 20-ak! Srbijo, jadna zemljo, otišla si do vraga...
pre 14 godina
Saucesce porodici nastradalog.
Nego, ja imam isto 17 godina i bio sam sa tim istim vodičem i kamermanom na istoj toj ekskurziji pre manje od 2 nedelje. Oni su brinuli o nama, tako da nije problem do vodiča, agencija i sl. Naravno da smo i mi imali osobe koje su pile (možda čak i koristile narkotike), ali smo brinuli i jedni o drugima da nepravimo gluposti. Ispali smo ekskurzija koja je bila najmirnija. I eto šta im se sad desilo..
pre 14 godina
vratila sams e sa ekskurzije prošlog petka. Bili smo u Budimpešti sa učenicima trećeg razreda gimnazije. grupu od preko 170 učenika vodilo je 6 razrednih starešina i direktor, Vodili smi lekara.
pre 14 godina
@ ZALOSNO
Radim u jednoj od najrenomiranijih turistickih agencija u Novom Sadu i tvrdim da niste u pravu. Necu govoriti u procentima kao vi, govoricu u ciframa, bice svima lakse. Agencijska zarada po uceniku je 5-10 eura, profesorske dnevnice su recimo za trodnevnu ekskurziju u Prag 40 eura + sto mnoge skole traze jos dodatno i besplatne izlete i ko zna sta sve jos da bi odabrali vasu agenciju. Uzasno je sta se desava, agencije dizu kredite od banke, da bi bile u mogucnosti da daju djacima otplatu na rate.
No, dnevnice su jedno, time bi se valjalo pozabaviti. Drugo je to sto profesori zaista nisu u mogucnosti da u isto vreme budu u npr. 5 soba, a cak i da sede ispred soba u hodniku, ne mogu da vide da li djak sedi na prozoru. Situacija je vrlo slozena, samo nemojte, molim vas, nikoga olako i pausalno ocenjivati, svaka medalja ima (bar) dve strane.
Nisu svi profesori isti, nisu ni svi djaci isti, vodite racuna o tome.
pre 14 godina
Kakve veze ima sto je inostranstvo, moglo je da se desi bilo gde, jedino sto iz bezbedonosnih razloga treba da se pazi da ekskurzije ne budu smestene na visim spratovima hotela...
pre 14 godina
Puno se pominju alkohol i narkotici, kao i "razuzdana" atmosfera na ekskurziji, ali mislim da nista od toga nije i ne moze biti presudan faktor, ako govorimo o nesrecnom slucaju. Godinu za godinom deca idu na ekskurzije i stalno se pije, a ponekad i konzumiraju droge, ali da bi osoba od 17 godina dosla u situaciju da padne kroz prozor, potrebno je nesto vise.
pre 14 godina
Test je prilicno oskudan sa informacijama, a verovatno ih jos i nema. Ne znamo da li je u pitanju zdravstveni problem, eventualno pijanstvo,opijati, ili sta vec. Shodno tome, molim vas da ne trcimo unapred sa zakljuckom sta bi bilo kad bi bilo i sta bi trebalo zabraniti ili ne,jer su sve nagadjanja do zvanicne objave nadleznih. Takodje treba imati obzira prema porodici nastradalog.
pre 14 godina
Iskreno saucesce porodici i prIjateljima.
Da se ne radi o samoubistvu? Takva tragedija se desila na nasoj ekskurziji 1999...
pre 14 godina
Ljudi najbolje da nista ne komentarisemo, vec da samo izjavimo saucesce njegovoj porodici i prijateljima i nastavnicima kojima sigurno nije lako.
Da li je bio miran momak pa se prvi put u zivotu napio, ili je bio zivahan mladic i hteo malo da se dokazuje pred drustvom da preskace spratove, sad nije vazno. U svakom slucaju nije bio kriv, bio je samo mlad. I svi smo mi bili tinejdzeri i znamo da tada nisu postojali nastavnici i roditelji koji su mogli da nas kontrolisu. Ovo je cista tragedija.
pre 14 godina
RIP, jadno dete plakala sam dok sam ovo citala!
Moje dete je pre neki dan doslo sa ekskurzije, hvala Bogu sve je bilo dobro i imaju jedno divno ljudsko stvorenje od nastavnice koja je citavu noc sedela u hodniku hotela dezurajuci svoj sektor da slucajno neko ne izadje napolje.
Prvo, ja samo mogu da kazem da ove ekskurzije u Srbiji treba ZABRANITI..dugo godina sam se bavila turizmom u Americi, a skole tamo nikad ne vode malu decu kao sto rade u Srbiji, (a inace Srbi UVEK vole da se ugledaju na Ameriku i kako smo mi zaostali u odnosi na njih!?)
Drugo, cene tih putovanja su VRH....prosle godine i ove godina sam sela izracunala kilometrazu, benzin, zvala Lastu da vidim koliko kosta najam busa, proverila cene ulaznica, muzeja itd. i uracunala dnevnice nastavnicama, cak sam ubacila koji dinarcic i za direktoru.....TVRDIM 10000% da agencije zarade izmedju 75-90% proviziju, samo da napomenem da u svetu agencije uzimaju 10% VRH a i vrlo, vrlo retko do 12%.
Dragi roditelji, samo se upitajte: zasto ima vise turisticki agencija u Beogradu u odnosu na primer na jedan Njujork......
pre 14 godina
Nije mi jasno zasto samo gimnazija mora da vodi svoje ucenike u inostranstvo dok drugi idu u Srbiju..Normalno da kad odu preko granice buku kao pusteni sa lanca..Mozda inostranstvo ali tek u cetvrtoj godini
pre 14 godina
I sta se postize zabranom ekskurzija u inostranstvo? Gravitacija je slabija u nasoj zemlji? Pa ako neko padne sa 5. sprata nekog naseg hotela nece nastradati?
Zabraniti ekskurzije zbog ovog tragicnog slucaja je kao zabraniti automobile zbog saobracajne nesrece. Zabrana jednostavno NIJE resenje problema, nego guranje problema pod tepih.
pre 14 godina
Nije problem da li su bili na ekskurziji u inostranstvu ili ne, s kim su bili.. I kod nas ima zgrada od pet spratova. Osoba od 17 godina je skoro punoletna. Zabranjivanje ekskurzija nije rešenje, jer našu decu ne možemo kontrolistai 24h i držati pod staklenim zvonom. I pre 30-40 god smo mi isli na ekskurzije i putovanja, ali su tada vladale neke druge vrednosti među mladima. Bilo je i tada svega, ali nije prioritetan cilje ekskurzija bio da se neko "oleši", kako oni danas kažu, ili da konzumira neku drogu. Deca su onakva kakve smo ih mi roditelji, i društvo stvorili. Koliko mladih danas ispod 18 izlazi svaki vikend i pije? Moramo da se suočimo sa problemima i kažemo istinu da bi bili sposobni da ih rešimo.
pre 14 godina
Taj momak je imao 17 godina, to vise nije dete. Ako je neko civilizovan, nije bitno da li je sedmi, jedanaesti ili petstojedanaesti sprat, vrlo verovatno da nece ispasti jer nece sebe dovesti u tu situaciju. Ne vidim kako spratnost ima neke veze. Ja sam jos sa cetri godine znao da ne treba da skacem kroz prozor, ako neko ne moze da nauci do osnovne ili srednje skole, pa mislim da mu pomoci nema.
pre 14 godina
Ne treba zabraniti ni exkurzije niti kriviti roditelje/profesore. Svi smo imali 16/17 godina i znamo da tu pomoci nema; nego pamet u ruke i trazi resenje, koje je biblijski prosto:
Nocenja samo u hotelima u kojima su prozori "obezbedjeni", kao u svim novijim u Evropi. Znaci, moze da se otskrine, ali nikako da se toliko otvori da decko "padne". Kraj price.
PS. Roditeljima saucesce i dobar advokat. Tacka.
PSS. Pitanje -Jel' ste vi gospodo prosvetni radnici, direktori gimnazija, placeni da pronalaze ovakva jednostavna resenja ili se ceka da jos po neko "padne"?
pre 14 godina
Odlicno ucenje i primjerno vladanje nisu nikakva garancija da ce inace disciplinovani ucenici biti takvi i daleko od roditeljskog doma. Moja iskustva su pokazala da je vecina odlicnih ucenika zapravo vrlo problematicna na skolskim putovanjima jer su to djeca koja su veci dio vremena pod strozijom roditeljskom kontrolom. Odlazak na ekskurziju vide kao mogucnost slobode, prvih opijanja i sve to u kombinaciji s hormonima u tim godinama daje ponasanje koje je profesorima tesko kontrolisati, tim vise sto predstavljaju iznenadjenje. Rjesenje nije ukidati djeci ono sto im ostaje u najljepsim sjecanjima citavog zivota, rjesenje je edukovati roditelje na zdrav odnos sa svojom djecom i izgradnja medjusobnog povjerenja.
Saucesce porodici preminulog.
pre 14 godina
Slušajte, deca i u Beogradu žive i na spratovima preko desetog, a ovaj dečko nije ni dete, već skoro punoletna osoba. Ne bih donosio nikakve zaklučke unapred, ali isao sam i ja na ekskurzije pre samo neku godinu, i znam da je to prilika za "dobro" opijanje, a za neke i za uzimanje narkotika. Nazalost, to je tužna istina i čvrsto verujem da je nešto od ova dva uzrok tragedije. Tada su i nastavnici nemoćni, jer ne mogu da kontrolišu svakog učenika ponaosob, pričam to iz iskustva. Moje saučešće porodici
pre 14 godina
Pobogu ljudi,pa takve stvari se desavaju. Nisu tu krivi ni roditelji,a ni profesori. Na kraju ce se komentari svesti da ne treba ici na ekskurzije! Naravno da treba,to su najlepsi dozivljaji u mladosti. MOJE NAJISKRENIJE SAUCESCE RODITELJIMA!
pre 14 godina
Moje 16-ogodisnje dete je ovog leta putovalo u organizaciji Zemunske gimnazije na more i poslala sam dete samo zato jer je htelo da letuje sa drustvom iz razreda i zato sto sam mislila da ce ipak neko brinuti o njemu. Deca su, njih oko 50, deset dana bila u Grckoj bez ikakvog nadzora dva profesora i direktora gimnazije, bili su potpuno slobodni i prepusteni sami sebi, to mi je dete reklo kada se vratilo kuci, da ih niko od profesora nizasta nije kontrolisao; necu ni da spominjem, a to svi roditelji znaju, koliko kostaju takva letovanja, odnosno koliko su skuplja od onih koja nude agencije, slicno je i sa djackim ekskurzijama;
pre 14 godina
Dali je sam pao il je gurnut,sada je manje vazno,tu profesori nisu nista krivi,krivi smo mi roditelji sto su nam deca takva!!!
Saucesce porodici!!!
pre 14 godina
I puno bogatije zemlje od nas ne salju ucenike u strane zemlje. Ali mi smo cudo!!! Sto smo jadniji i bedniji to su nam ekskurzije zesce: Milano, Barselona, Pesta, Prag, Atina.... Jadni profesori koji vode tu decu (druzim se sa nekoliko njih i oni bukvalno mole Boga da ne idu na ekskurziju). Da je imalo pameti u ovoj bednoj vladi pa da se te ekskurzije zabrane.
pre 14 godina
Svakih par godina desi se nešto loše na inostranim ekskurzijama. I šta će biti? Ništa. Nekoliko dana talambasaće se po medijima, grmeće ministar prosvete, najavljivaće zabranu tih ekskurzija, po ko zna koji put, a onda će se sve stišati, i sve po starom. Previše je interesa ugrađeno u tu priču, da bi se prekinulo. Agencije, direktori škola, profesori, svi imaju procenat, a učenici jedva čekaju da se puste s lanca, i svi vrše pritisak na roditelje, koji su nemoćni da utiču. Ali najgore od svega - drugi razred ide na ekskurziju u Peštu? Pa to su potpuno nezreli klinci, bez ikakve samonotrole! I ko će odgovarati što je maloletni učenik poginuo? Ko je odgovoran za njegov život?
pre 14 godina
ekskurzije su postale sinonim za razuzdanost i totalno rasulo. tačno je da dnevnica nastavnika nije ni adekvatna za odgovornost koju imaju u tih nekoliko dana (a naročito noći). tačno je i to da je na roditeljima da vaspitaju svoju decu. ali je činjenica da više ne postoji autoritet koji bi deca poštovala. smatram da ekskurzije treba zabraniti, iz puno razloga. pobogu, pa zar je zarada agencija, i kojekakvi procenti, važniji od naše dece? uostalom, činjenica je da se deca svuda na ekskurzijama ponašaju kao da su puštena s lanca, ali ne zaboravimo da u inostranstvu oni predstavljaju našu zemlju. ali, najvažnije od svega jeste bezbednost i život naše dece. nadležni, ukinite ekskurzije.
pre 14 godina
Saucesce roditeljima
Sto se tice organizacije ekskurzije, to treba ispitati. I ja znam kako je pijan prelaziti sa terase na terasu hotela, da bi usao u susednu sobu tokom noci. A objektivno gledano, profesori ne mogu da budu u svim sobama i kontrolisu sta ko radi. ALI profesori mogu da dozvole ucenicima da prolaze iz sobe u sobu kroz VRATA, a ne da ih zabranom teraju da koriste prozore...
pre 14 godina
Realno, generacije koje dolaze su dosta raspustenije od nas. To mi pricaju prijatelji profesori i ucitelji.Roditelji vise nisu strogi a zastita deteta prelazi granice racionalnog.Ja sam sazreo tek oko 21-22god. Do tada sam mogao da zavrsim kao ovo dete vise puta. Profesori su pod velikim pritiskom tokom i pre ekskurzije, na roditelje se vrsi pritisak, deca su zeljna putovanja...Sve u svemu jako mi je zao roditelja ali i profesora koji verovatno nije mogao nista da promeni.
pre 14 godina
Tragedije se desavaju, ali nemojmo molim vas odmah da histerisemo, zabranjujemo ekskurzije deci i da se jos vise zatvaramo! Naravno da treba da putuju i naravno da treba da idu u inostranstvo. I naravno da ne treba odmah preterivati i traziti krivce u svima.
Tragedije se dogadjaju i dogadjace se, pubertetlije ce uvek biti pubertetlije, a jedina preventiva je pre svega kucno vaspitanje.
Svakih par godina desi se nešto loše na inostranim ekskurzijama. I šta će biti? Ništa. Nekoliko dana talambasaće se po medijima, grmeće ministar prosvete, najavljivaće zabranu tih ekskurzija, po ko zna koji put, a onda će se sve stišati, i sve po starom. Previše je interesa ugrađeno u tu priču, da bi se prekinulo. Agencije, direktori škola, profesori, svi imaju procenat, a učenici jedva čekaju da se puste s lanca, i svi vrše pritisak na roditelje, koji su nemoćni da utiču. Ali najgore od svega - drugi razred ide na ekskurziju u Peštu? Pa to su potpuno nezreli klinci, bez ikakve samonotrole! I ko će odgovarati što je maloletni učenik poginuo? Ko je odgovoran za njegov život?
(
pre 14 godina
Alkohol + hormoni + loša sreća.....
Saučešće :(
pre 14 godina
Moje iskreno saučešće porodici poginulog mladića
pre 14 godina
Naša deca se u opšte ne ponašaju normalno. Nije ni čudo kada svakoga dana čuju kako je ceo svet protiv nas, a mi smo nebeski narod koji ima slavnu istoriju, velike junake itd. Niko i ne razmišlja na koji način ovakve izjave ultradesničarskih obraza,dveri,1389, naših utiču na mušku mladu populaciju.
Iskreno saučešće porodici, i ne krivite profesore za tragediju. neka svako od nas malo preispita sebe i svoje stavove.
pre 14 godina
I pored toga što nastavnici dobijaju pare za vođenje grupe, vrlo često razredni gleda da ako može ne ide on već neko drugi. Mogu da mislim koji je to stres njima. I šta je problem što su na visokom spratu? Pa nemaju 5 godina nego 17. Valjda su svesni činjenice da pad sa velike visine može da im ugrozi život. Iskreno saučešće porodici.
pre 14 godina
@Roditelj: Imam više prijatelja koji rade u školama i mole Boga da ne moraju da vode decu na ekskurziju... Ne verujem da mnogo profesora želi to.
pre 14 godina
Stanite pa koji su ovo retardi sto daju minuse u izjavljivanju saucesca porodici poginulog,gde mi zivimo ljudi moji...Takodje iskreno saucesce zbog nestanka jos jednog mladog zivota...
pre 14 godina
Nije mi jasno cemu te ekskurzije? Pricam pre 2 nedelje sa komsinicom, kaze mi - idemo na ekskurziju ubijacemo se od alkohola svako vece...i da ne spominjem kakve sam sve price od nje cuo kad je dosla. Osim za alkoholisanje, anarhisanje, ponasanje kao 'psi pusteni sa lanca' cemu njihova svrha? Saucesce porodici
pre 14 godina
EKSKURZIJE U OSNOVNIM I SREDNJIM SKOLAMA TREBA UKINUTI! Dovoljni su jednodnevni izleti u blizini skole, ne vise od 50 km udaljenosti. Obilazak prirodnih i kulturno-istorijskih objekata. Vise nego dovoljno!I to samo za odlicne ucenike sa primernim vladanjem. Prvo sto bi to bilo povoljno po kucni budzet a potom, bezbednost, sigurnost... Ovo je neophodno sto pre sprovesti u delo. Zivoti mladih su u pitanju. Veliki je rizik voditi decu na ekskurziji sa svim svojim pravima. A i nemoguce cuvati 25 i vise adolescenata. Najsigurnije je ukidanje ekskurzija u skolama!
pre 14 godina
@Roditelj
Pa vi onda drzite svoje dete u kuci, tako je najbezbednije, a i vama lakse jel?
A da probate da se bavite svojim detetom, da ga vaspitate i naucite da samostalno funkcionise i prepoznaje opasnosti? Zar ne mislite da je socijalizacija izuzetno vazna za razvoj mladog coveka?
Svi smo pravili razne gluposti na ekskurzijama, to su adolescentni nestasluci i imali smo srece. Nije ni profesorima bilo lako sa nama.
Necu da kritikujem, ali ne mogu da prihvatim prebacivanje krivice i to da cemo pre odustati od necega nego da se pozabavimo problemom.
pre 14 godina
Ne želim ni da pomislim kako je roditeljima i nastavniku, starešini. Odgovornost je na svima.Na društvu, državi, roditeljima, nastavnicima, agenciji, hotelima....lista je beskonačna. Kada šaljem dete na eksurziju ili u školu u prirodi imam prvenstveno poverenje u svoje dete i ono što je uloženo i kako je uloženo u njega (nju).
pre 14 godina
Iako je za odlazak na ekskurziju ili rekreativnu nastavu neophodna saglasnost roditelja ili staratelja, iako se radi o sumi novca koja predstavlja značajan izdatak za kućni budžet,radi se o velikom pritisku od stane učitelja ili nastavnika koji vodi đake na ekskurziju,jer on ima svoj interes tj. po učeniku dobije najmanje 2000 din... Tako da roditelji, i protiv svog negativnog stava o ekskurzijama, ipak daju svoju saglasnost
pre 14 godina
Strasno. Sad su reci suvisne...Roditelji vaspitavajte svoju decu, da ne piju, da se ne naginju kroz prozore u transu dok pevaju Semsu ili slicno. To je kafanska a ne hotelska muzika :) Nastavnici nista tu ne mogu, ne mogu da budu u ucenickim sobama.
pre 14 godina
SAUCESCE RODITELJIMA...
Svako ko misli da je prosvetnim radnicima na ekskurzijama divno i da su zarade ogromne, putuje se, uziva se... grdno se vara ...vecini normalnih nije tako....
Ovo je, na zalost, jedan tragican primer zasto...
Dokle god kod nas postoji misljenje da se deca u skolu salju radi vaspitanja i da je to obaveza prosvetnih radnika, lose se pise ovom drustvu... Skola je vaspitno-obrazovna institucija, ima vaznu ulogu i veliki uticaj u vaspitavanju i odrastanju dece, ali ne presudni i jedini. Najvaznije je ono sto svako ponese iz svoje porodice, a verujte, svaki iole trezveniji prosvetni radnik na osnovu deteta moze da zakljuci kakva je porodica i kakvi su roditelji.
Zato roditelji pamet u glavu i VASPITAVAJTE SVOJU DECU! Treba da ih cuvamo i vaspitavamo svi, zajednickim snagama - i roditelji i skola i drustvo! Samo tako nam svima moze biti bolje.
pre 14 godina
Tragedija!!
Čisto da dam još jedan, u seriji, primera neodgovornosti organizatora ekskurzija. U mom gradu, Valjevu, pre par dana bila je neka ekskurzija sa malom decom (niži razredi osnovne). Oni su bili smešteni na 5.-6. spratu lokalnog hotela Narcis. Dok sam ja prolazio ispod, deca su visila sa prozora, derala se i igrala međusobno, iako su bila u različitim sobama...
pre 14 godina
Zao mi je malog. Zivim u Pesti i cesto vidjam nase ekskurzije po centru. Ponasanje tih mladih ljudi je van pameti. Jadni obezbozeni narod.
pre 14 godina
jaoooo katastrofa moje saucesce porodici mladica
pre 14 godina
I ja sam na ekskurziji nekada, preskakao iz sobe u sobu, preko terasa....
(Milos Milosevic, 5. oktobar 2011 14:24)
Realno nema ko nije. Sad ce kao profesori biti krivi...
pre 14 godina
Evo ja Roditelju nudim da za sve pare umesto mene vodi moje djake. Glupost je da se dobijaju tolike pare po uceniku. A i ne mislite valjda da cu za dzabe da ne spavam nocima i vodim racuna o 25 pubertetlija!
pre 14 godina
I ja sam na ekskurziji nekada, preskakao iz sobe u sobu, preko terasa....
pre 14 godina
Moje iskreno saucesce porodici.
pre 14 godina
Tragično, ali ne neočekivano! Zašto organizatori ekskurzija za tinejđžere prihvataju smeštaj na visokim spratovima hotela? U svom dugom iskustvu bio sam u prilici da sa 14-godišnjacima popunjavam 11.(JEDANAESTI!) sprat niškog hotela Ambasador. Ne zato što je hotel bio popunjen, naprotiv, bio je skoro prazan, nego verovatno zbog komfora recepcionera. Sa svojim kolegama, videći u kakvoj smo situaciji, samo smo se u sebi molili Bogu da ne dođe do tragedije jer ništa drugo nismo ni mogli.
pre 14 godina
Zao mi je malog. Zivim u Pesti i cesto vidjam nase ekskurzije po centru. Ponasanje tih mladih ljudi je van pameti. Jadni obezbozeni narod.
pre 14 godina
I ja sam na ekskurziji nekada, preskakao iz sobe u sobu, preko terasa....
(Milos Milosevic, 5. oktobar 2011 14:24)
Realno nema ko nije. Sad ce kao profesori biti krivi...
pre 14 godina
Evo ja Roditelju nudim da za sve pare umesto mene vodi moje djake. Glupost je da se dobijaju tolike pare po uceniku. A i ne mislite valjda da cu za dzabe da ne spavam nocima i vodim racuna o 25 pubertetlija!
pre 14 godina
SAUCESCE RODITELJIMA...
Svako ko misli da je prosvetnim radnicima na ekskurzijama divno i da su zarade ogromne, putuje se, uziva se... grdno se vara ...vecini normalnih nije tako....
Ovo je, na zalost, jedan tragican primer zasto...
Dokle god kod nas postoji misljenje da se deca u skolu salju radi vaspitanja i da je to obaveza prosvetnih radnika, lose se pise ovom drustvu... Skola je vaspitno-obrazovna institucija, ima vaznu ulogu i veliki uticaj u vaspitavanju i odrastanju dece, ali ne presudni i jedini. Najvaznije je ono sto svako ponese iz svoje porodice, a verujte, svaki iole trezveniji prosvetni radnik na osnovu deteta moze da zakljuci kakva je porodica i kakvi su roditelji.
Zato roditelji pamet u glavu i VASPITAVAJTE SVOJU DECU! Treba da ih cuvamo i vaspitavamo svi, zajednickim snagama - i roditelji i skola i drustvo! Samo tako nam svima moze biti bolje.
pre 14 godina
I ja sam na ekskurziji nekada, preskakao iz sobe u sobu, preko terasa....
pre 14 godina
Tragično, ali ne neočekivano! Zašto organizatori ekskurzija za tinejđžere prihvataju smeštaj na visokim spratovima hotela? U svom dugom iskustvu bio sam u prilici da sa 14-godišnjacima popunjavam 11.(JEDANAESTI!) sprat niškog hotela Ambasador. Ne zato što je hotel bio popunjen, naprotiv, bio je skoro prazan, nego verovatno zbog komfora recepcionera. Sa svojim kolegama, videći u kakvoj smo situaciji, samo smo se u sebi molili Bogu da ne dođe do tragedije jer ništa drugo nismo ni mogli.
pre 14 godina
Moje iskreno saucesce porodici.
pre 14 godina
@Roditelj: Imam više prijatelja koji rade u školama i mole Boga da ne moraju da vode decu na ekskurziju... Ne verujem da mnogo profesora želi to.
pre 14 godina
I sta se postize zabranom ekskurzija u inostranstvo? Gravitacija je slabija u nasoj zemlji? Pa ako neko padne sa 5. sprata nekog naseg hotela nece nastradati?
Zabraniti ekskurzije zbog ovog tragicnog slucaja je kao zabraniti automobile zbog saobracajne nesrece. Zabrana jednostavno NIJE resenje problema, nego guranje problema pod tepih.
pre 14 godina
jaoooo katastrofa moje saucesce porodici mladica
pre 14 godina
Dali je sam pao il je gurnut,sada je manje vazno,tu profesori nisu nista krivi,krivi smo mi roditelji sto su nam deca takva!!!
Saucesce porodici!!!
pre 14 godina
I pored toga što nastavnici dobijaju pare za vođenje grupe, vrlo često razredni gleda da ako može ne ide on već neko drugi. Mogu da mislim koji je to stres njima. I šta je problem što su na visokom spratu? Pa nemaju 5 godina nego 17. Valjda su svesni činjenice da pad sa velike visine može da im ugrozi život. Iskreno saučešće porodici.
pre 14 godina
Taj momak je imao 17 godina, to vise nije dete. Ako je neko civilizovan, nije bitno da li je sedmi, jedanaesti ili petstojedanaesti sprat, vrlo verovatno da nece ispasti jer nece sebe dovesti u tu situaciju. Ne vidim kako spratnost ima neke veze. Ja sam jos sa cetri godine znao da ne treba da skacem kroz prozor, ako neko ne moze da nauci do osnovne ili srednje skole, pa mislim da mu pomoci nema.
pre 14 godina
Naša deca se u opšte ne ponašaju normalno. Nije ni čudo kada svakoga dana čuju kako je ceo svet protiv nas, a mi smo nebeski narod koji ima slavnu istoriju, velike junake itd. Niko i ne razmišlja na koji način ovakve izjave ultradesničarskih obraza,dveri,1389, naših utiču na mušku mladu populaciju.
Iskreno saučešće porodici, i ne krivite profesore za tragediju. neka svako od nas malo preispita sebe i svoje stavove.
pre 14 godina
Nije problem da li su bili na ekskurziji u inostranstvu ili ne, s kim su bili.. I kod nas ima zgrada od pet spratova. Osoba od 17 godina je skoro punoletna. Zabranjivanje ekskurzija nije rešenje, jer našu decu ne možemo kontrolistai 24h i držati pod staklenim zvonom. I pre 30-40 god smo mi isli na ekskurzije i putovanja, ali su tada vladale neke druge vrednosti među mladima. Bilo je i tada svega, ali nije prioritetan cilje ekskurzija bio da se neko "oleši", kako oni danas kažu, ili da konzumira neku drogu. Deca su onakva kakve smo ih mi roditelji, i društvo stvorili. Koliko mladih danas ispod 18 izlazi svaki vikend i pije? Moramo da se suočimo sa problemima i kažemo istinu da bi bili sposobni da ih rešimo.
pre 14 godina
Strasno. Sad su reci suvisne...Roditelji vaspitavajte svoju decu, da ne piju, da se ne naginju kroz prozore u transu dok pevaju Semsu ili slicno. To je kafanska a ne hotelska muzika :) Nastavnici nista tu ne mogu, ne mogu da budu u ucenickim sobama.
pre 14 godina
Nije mi jasno cemu te ekskurzije? Pricam pre 2 nedelje sa komsinicom, kaze mi - idemo na ekskurziju ubijacemo se od alkohola svako vece...i da ne spominjem kakve sam sve price od nje cuo kad je dosla. Osim za alkoholisanje, anarhisanje, ponasanje kao 'psi pusteni sa lanca' cemu njihova svrha? Saucesce porodici
pre 14 godina
Realno, generacije koje dolaze su dosta raspustenije od nas. To mi pricaju prijatelji profesori i ucitelji.Roditelji vise nisu strogi a zastita deteta prelazi granice racionalnog.Ja sam sazreo tek oko 21-22god. Do tada sam mogao da zavrsim kao ovo dete vise puta. Profesori su pod velikim pritiskom tokom i pre ekskurzije, na roditelje se vrsi pritisak, deca su zeljna putovanja...Sve u svemu jako mi je zao roditelja ali i profesora koji verovatno nije mogao nista da promeni.
pre 14 godina
Stanite pa koji su ovo retardi sto daju minuse u izjavljivanju saucesca porodici poginulog,gde mi zivimo ljudi moji...Takodje iskreno saucesce zbog nestanka jos jednog mladog zivota...
pre 14 godina
Slušajte, deca i u Beogradu žive i na spratovima preko desetog, a ovaj dečko nije ni dete, već skoro punoletna osoba. Ne bih donosio nikakve zaklučke unapred, ali isao sam i ja na ekskurzije pre samo neku godinu, i znam da je to prilika za "dobro" opijanje, a za neke i za uzimanje narkotika. Nazalost, to je tužna istina i čvrsto verujem da je nešto od ova dva uzrok tragedije. Tada su i nastavnici nemoćni, jer ne mogu da kontrolišu svakog učenika ponaosob, pričam to iz iskustva. Moje saučešće porodici
pre 14 godina
Pobogu ljudi,pa takve stvari se desavaju. Nisu tu krivi ni roditelji,a ni profesori. Na kraju ce se komentari svesti da ne treba ici na ekskurzije! Naravno da treba,to su najlepsi dozivljaji u mladosti. MOJE NAJISKRENIJE SAUCESCE RODITELJIMA!
pre 14 godina
@ ZALOSNO
Radim u jednoj od najrenomiranijih turistickih agencija u Novom Sadu i tvrdim da niste u pravu. Necu govoriti u procentima kao vi, govoricu u ciframa, bice svima lakse. Agencijska zarada po uceniku je 5-10 eura, profesorske dnevnice su recimo za trodnevnu ekskurziju u Prag 40 eura + sto mnoge skole traze jos dodatno i besplatne izlete i ko zna sta sve jos da bi odabrali vasu agenciju. Uzasno je sta se desava, agencije dizu kredite od banke, da bi bile u mogucnosti da daju djacima otplatu na rate.
No, dnevnice su jedno, time bi se valjalo pozabaviti. Drugo je to sto profesori zaista nisu u mogucnosti da u isto vreme budu u npr. 5 soba, a cak i da sede ispred soba u hodniku, ne mogu da vide da li djak sedi na prozoru. Situacija je vrlo slozena, samo nemojte, molim vas, nikoga olako i pausalno ocenjivati, svaka medalja ima (bar) dve strane.
Nisu svi profesori isti, nisu ni svi djaci isti, vodite racuna o tome.
pre 14 godina
I puno bogatije zemlje od nas ne salju ucenike u strane zemlje. Ali mi smo cudo!!! Sto smo jadniji i bedniji to su nam ekskurzije zesce: Milano, Barselona, Pesta, Prag, Atina.... Jadni profesori koji vode tu decu (druzim se sa nekoliko njih i oni bukvalno mole Boga da ne idu na ekskurziju). Da je imalo pameti u ovoj bednoj vladi pa da se te ekskurzije zabrane.
pre 14 godina
@Roditelj
Pa vi onda drzite svoje dete u kuci, tako je najbezbednije, a i vama lakse jel?
A da probate da se bavite svojim detetom, da ga vaspitate i naucite da samostalno funkcionise i prepoznaje opasnosti? Zar ne mislite da je socijalizacija izuzetno vazna za razvoj mladog coveka?
Svi smo pravili razne gluposti na ekskurzijama, to su adolescentni nestasluci i imali smo srece. Nije ni profesorima bilo lako sa nama.
Necu da kritikujem, ali ne mogu da prihvatim prebacivanje krivice i to da cemo pre odustati od necega nego da se pozabavimo problemom.
pre 14 godina
Ja sam sad dosao sa ekskurzije i bio sam sa tim decakom 15 min pre nego sto ce se to desiti.. nemojte da pricate gluposti.. Niko od vas ne zna sta se desilo.. Decko nije bio ni pijan ni drogiran.. Najverovatnije je mesecario posto je to radio i prethodnu noc.. Bio je sam u sobi kada se to desilo.. BIO JE DIVAN DRUG.. Ostaces uvek sa nama u nasim srcima.. :(
pre 14 godina
Moje iskreno saučešće porodici poginulog mladića
pre 14 godina
Alkohol + hormoni + loša sreća.....
Saučešće :(
pre 14 godina
Odlicno ucenje i primjerno vladanje nisu nikakva garancija da ce inace disciplinovani ucenici biti takvi i daleko od roditeljskog doma. Moja iskustva su pokazala da je vecina odlicnih ucenika zapravo vrlo problematicna na skolskim putovanjima jer su to djeca koja su veci dio vremena pod strozijom roditeljskom kontrolom. Odlazak na ekskurziju vide kao mogucnost slobode, prvih opijanja i sve to u kombinaciji s hormonima u tim godinama daje ponasanje koje je profesorima tesko kontrolisati, tim vise sto predstavljaju iznenadjenje. Rjesenje nije ukidati djeci ono sto im ostaje u najljepsim sjecanjima citavog zivota, rjesenje je edukovati roditelje na zdrav odnos sa svojom djecom i izgradnja medjusobnog povjerenja.
Saucesce porodici preminulog.
pre 14 godina
Iako je za odlazak na ekskurziju ili rekreativnu nastavu neophodna saglasnost roditelja ili staratelja, iako se radi o sumi novca koja predstavlja značajan izdatak za kućni budžet,radi se o velikom pritisku od stane učitelja ili nastavnika koji vodi đake na ekskurziju,jer on ima svoj interes tj. po učeniku dobije najmanje 2000 din... Tako da roditelji, i protiv svog negativnog stava o ekskurzijama, ipak daju svoju saglasnost
pre 14 godina
Tragedija!!
Čisto da dam još jedan, u seriji, primera neodgovornosti organizatora ekskurzija. U mom gradu, Valjevu, pre par dana bila je neka ekskurzija sa malom decom (niži razredi osnovne). Oni su bili smešteni na 5.-6. spratu lokalnog hotela Narcis. Dok sam ja prolazio ispod, deca su visila sa prozora, derala se i igrala međusobno, iako su bila u različitim sobama...
pre 14 godina
RIP, jadno dete plakala sam dok sam ovo citala!
Moje dete je pre neki dan doslo sa ekskurzije, hvala Bogu sve je bilo dobro i imaju jedno divno ljudsko stvorenje od nastavnice koja je citavu noc sedela u hodniku hotela dezurajuci svoj sektor da slucajno neko ne izadje napolje.
Prvo, ja samo mogu da kazem da ove ekskurzije u Srbiji treba ZABRANITI..dugo godina sam se bavila turizmom u Americi, a skole tamo nikad ne vode malu decu kao sto rade u Srbiji, (a inace Srbi UVEK vole da se ugledaju na Ameriku i kako smo mi zaostali u odnosi na njih!?)
Drugo, cene tih putovanja su VRH....prosle godine i ove godina sam sela izracunala kilometrazu, benzin, zvala Lastu da vidim koliko kosta najam busa, proverila cene ulaznica, muzeja itd. i uracunala dnevnice nastavnicama, cak sam ubacila koji dinarcic i za direktoru.....TVRDIM 10000% da agencije zarade izmedju 75-90% proviziju, samo da napomenem da u svetu agencije uzimaju 10% VRH a i vrlo, vrlo retko do 12%.
Dragi roditelji, samo se upitajte: zasto ima vise turisticki agencija u Beogradu u odnosu na primer na jedan Njujork......
pre 14 godina
Odakle vam pravo da zakljucujete sami sta se dogodilo i sirite tu pricu? Nismo trebali da se vratimo u petak, vec danas, samo kasnije. Decko nije bio pijan, niti je koristio bilo kakve narkotike! Bio je srecan i veseo to vece. Mnogo djaka je prespavalo ceo dogadjaj. Profesori su sjajni, divni i sve vreme su bili uz nas, cak su nas i hvalili kako smo najmirniji do sad. Nemojte praviti ovo dogadjaj jos strasnijim tako sto cete se praviti pametni!
pre 14 godina
Ovo je zaista strasna i tuzna vest.Saucesce porodici.
Niko ko nije proveo makar jedan sat na eksurziji ne zna kako to izgleda. Koliko ta deca imaju energije i mogu da ne spavaju danima, sta im sve pada na pamet, pa i osnovcima sto znam iz licnog iskustva. Treba sve to iskontrolisati i propratiti a nemoguce je sve ucenike imati na oku u svakom trenutku.ja za neki dan vodim ucenike 7.razreda na jednodnevni izlet i vec nocima ne spavam zbog brige, a tek sta me ceka sledece godine na trodnevnoj eksurziji ne smem ni da mislim. I koga to briga? Direktora ili mozda roditelje???/
Koleginica sutra vodi osmake na trodnevnu ekskurziju a tek im je razredna od prvog septembra, pri tom , to joj je prvo staresinstvo,a onda joj direktor kaze da povede i bivseg ucenika koji se ispisao pre
dve godine i uopste ga ne poznaje. I sta reci ???? Mozete misliti koliko je ta zena srecna sto ce zaraditi par hiljada dinara.
pre 14 godina
Ponašanje naše omladine u inostranstvu je razuzdano a na momente i divljačko. Zašto, nemam pojma. Mislim da su to neki kompleksi koji isplivavaju na površinu kada se mladi indoktrinirani ljudi prvi put nađu van granica Srbije, pa požele da ostatku sveta "pokažu" šta su i ko su. Da, zaista mislim to što kažem: indoktrinirani. Jer stalno nam se kroz vesti i televiziju natura da smo: najveće žrtve, najpravoslavniji, najpravedniji, najstariji, najduhovniji, najdarovitiji, najtalenti za matematiku, sport, fiziku, šta sve ne. Što pre shvatimo da smo samo jedno relativno beznačajno pleme među desetinama drugih plemena u EU, pre ćemo se smiriti.
pre 14 godina
Kada sam svojevremno bio na ekskurziji u III gimnazije, jedan moj skolski drug (tada je imao 17. godina) se napio (od dve case vina) i hteo je da skace kroz prozor (ne secam se koji je sprat bio, ali sigurno je bilo dovoljno visoko da strada). Na srecu, nakon vise od pola sata ubedjivanja i smirivanja, uspeli smo da ga smirimo, te je potom zaspao u svom krevetu. Ekskurzija nije bila u inostranstvu (mada su sva mesta koja smo obilazili danas u inostranstvu).
pre 14 godina
Ekskurzije u organizaciji škola treba da se zabrane u preambuli ustava!!!
Ako roditelji žele da im deca prošire vidike neka ih vode o trošku svojih živaca!!!
pre 14 godina
EKSKURZIJE U OSNOVNIM I SREDNJIM SKOLAMA TREBA UKINUTI! Dovoljni su jednodnevni izleti u blizini skole, ne vise od 50 km udaljenosti. Obilazak prirodnih i kulturno-istorijskih objekata. Vise nego dovoljno!I to samo za odlicne ucenike sa primernim vladanjem. Prvo sto bi to bilo povoljno po kucni budzet a potom, bezbednost, sigurnost... Ovo je neophodno sto pre sprovesti u delo. Zivoti mladih su u pitanju. Veliki je rizik voditi decu na ekskurziji sa svim svojim pravima. A i nemoguce cuvati 25 i vise adolescenata. Najsigurnije je ukidanje ekskurzija u skolama!
pre 14 godina
Ne želim ni da pomislim kako je roditeljima i nastavniku, starešini. Odgovornost je na svima.Na društvu, državi, roditeljima, nastavnicima, agenciji, hotelima....lista je beskonačna. Kada šaljem dete na eksurziju ili u školu u prirodi imam prvenstveno poverenje u svoje dete i ono što je uloženo i kako je uloženo u njega (nju).
pre 14 godina
ekskurzije su postale sinonim za razuzdanost i totalno rasulo. tačno je da dnevnica nastavnika nije ni adekvatna za odgovornost koju imaju u tih nekoliko dana (a naročito noći). tačno je i to da je na roditeljima da vaspitaju svoju decu. ali je činjenica da više ne postoji autoritet koji bi deca poštovala. smatram da ekskurzije treba zabraniti, iz puno razloga. pobogu, pa zar je zarada agencija, i kojekakvi procenti, važniji od naše dece? uostalom, činjenica je da se deca svuda na ekskurzijama ponašaju kao da su puštena s lanca, ali ne zaboravimo da u inostranstvu oni predstavljaju našu zemlju. ali, najvažnije od svega jeste bezbednost i život naše dece. nadležni, ukinite ekskurzije.
pre 14 godina
Svakih par godina desi se nešto loše na inostranim ekskurzijama. I šta će biti? Ništa. Nekoliko dana talambasaće se po medijima, grmeće ministar prosvete, najavljivaće zabranu tih ekskurzija, po ko zna koji put, a onda će se sve stišati, i sve po starom. Previše je interesa ugrađeno u tu priču, da bi se prekinulo. Agencije, direktori škola, profesori, svi imaju procenat, a učenici jedva čekaju da se puste s lanca, i svi vrše pritisak na roditelje, koji su nemoćni da utiču. Ali najgore od svega - drugi razred ide na ekskurziju u Peštu? Pa to su potpuno nezreli klinci, bez ikakve samonotrole! I ko će odgovarati što je maloletni učenik poginuo? Ko je odgovoran za njegov život?
pre 14 godina
Saucesce roditeljima
Sto se tice organizacije ekskurzije, to treba ispitati. I ja znam kako je pijan prelaziti sa terase na terasu hotela, da bi usao u susednu sobu tokom noci. A objektivno gledano, profesori ne mogu da budu u svim sobama i kontrolisu sta ko radi. ALI profesori mogu da dozvole ucenicima da prolaze iz sobe u sobu kroz VRATA, a ne da ih zabranom teraju da koriste prozore...
pre 14 godina
Mene samo interesuje, koji imbecil može, da na komentar "Moje iskreno saucesce porodici." udari minus?!?! A takvih je za sada 20-ak! Srbijo, jadna zemljo, otišla si do vraga...
pre 14 godina
Nije mi jasno zasto samo gimnazija mora da vodi svoje ucenike u inostranstvo dok drugi idu u Srbiju..Normalno da kad odu preko granice buku kao pusteni sa lanca..Mozda inostranstvo ali tek u cetvrtoj godini
pre 14 godina
moje saucesce porodici mladica
pre 14 godina
Moje 16-ogodisnje dete je ovog leta putovalo u organizaciji Zemunske gimnazije na more i poslala sam dete samo zato jer je htelo da letuje sa drustvom iz razreda i zato sto sam mislila da ce ipak neko brinuti o njemu. Deca su, njih oko 50, deset dana bila u Grckoj bez ikakvog nadzora dva profesora i direktora gimnazije, bili su potpuno slobodni i prepusteni sami sebi, to mi je dete reklo kada se vratilo kuci, da ih niko od profesora nizasta nije kontrolisao; necu ni da spominjem, a to svi roditelji znaju, koliko kostaju takva letovanja, odnosno koliko su skuplja od onih koja nude agencije, slicno je i sa djackim ekskurzijama;
pre 14 godina
Tragedije se desavaju, ali nemojmo molim vas odmah da histerisemo, zabranjujemo ekskurzije deci i da se jos vise zatvaramo! Naravno da treba da putuju i naravno da treba da idu u inostranstvo. I naravno da ne treba odmah preterivati i traziti krivce u svima.
Tragedije se dogadjaju i dogadjace se, pubertetlije ce uvek biti pubertetlije, a jedina preventiva je pre svega kucno vaspitanje.
Svakih par godina desi se nešto loše na inostranim ekskurzijama. I šta će biti? Ništa. Nekoliko dana talambasaće se po medijima, grmeće ministar prosvete, najavljivaće zabranu tih ekskurzija, po ko zna koji put, a onda će se sve stišati, i sve po starom. Previše je interesa ugrađeno u tu priču, da bi se prekinulo. Agencije, direktori škola, profesori, svi imaju procenat, a učenici jedva čekaju da se puste s lanca, i svi vrše pritisak na roditelje, koji su nemoćni da utiču. Ali najgore od svega - drugi razred ide na ekskurziju u Peštu? Pa to su potpuno nezreli klinci, bez ikakve samonotrole! I ko će odgovarati što je maloletni učenik poginuo? Ko je odgovoran za njegov život?
(
pre 14 godina
Saucesce porodici nastradalog.
Nego, ja imam isto 17 godina i bio sam sa tim istim vodičem i kamermanom na istoj toj ekskurziji pre manje od 2 nedelje. Oni su brinuli o nama, tako da nije problem do vodiča, agencija i sl. Naravno da smo i mi imali osobe koje su pile (možda čak i koristile narkotike), ali smo brinuli i jedni o drugima da nepravimo gluposti. Ispali smo ekskurzija koja je bila najmirnija. I eto šta im se sad desilo..
pre 14 godina
Saucesce porodici.
Nesrece se desavaju i desavace se, nema potrebe pisati neumerene komentare na ovu temu.
pre 14 godina
Puno se pominju alkohol i narkotici, kao i "razuzdana" atmosfera na ekskurziji, ali mislim da nista od toga nije i ne moze biti presudan faktor, ako govorimo o nesrecnom slucaju. Godinu za godinom deca idu na ekskurzije i stalno se pije, a ponekad i konzumiraju droge, ali da bi osoba od 17 godina dosla u situaciju da padne kroz prozor, potrebno je nesto vise.
pre 14 godina
Ljudi najbolje da nista ne komentarisemo, vec da samo izjavimo saucesce njegovoj porodici i prijateljima i nastavnicima kojima sigurno nije lako.
Da li je bio miran momak pa se prvi put u zivotu napio, ili je bio zivahan mladic i hteo malo da se dokazuje pred drustvom da preskace spratove, sad nije vazno. U svakom slucaju nije bio kriv, bio je samo mlad. I svi smo mi bili tinejdzeri i znamo da tada nisu postojali nastavnici i roditelji koji su mogli da nas kontrolisu. Ovo je cista tragedija.
pre 14 godina
vratila sams e sa ekskurzije prošlog petka. Bili smo u Budimpešti sa učenicima trećeg razreda gimnazije. grupu od preko 170 učenika vodilo je 6 razrednih starešina i direktor, Vodili smi lekara.
pre 14 godina
Pa jel znao neko da je mesečario, to nije naivno, kako su ga ostavili samog u sobi, kad razredni verovatno zna da ima taj problem?
pre 14 godina
Test je prilicno oskudan sa informacijama, a verovatno ih jos i nema. Ne znamo da li je u pitanju zdravstveni problem, eventualno pijanstvo,opijati, ili sta vec. Shodno tome, molim vas da ne trcimo unapred sa zakljuckom sta bi bilo kad bi bilo i sta bi trebalo zabraniti ili ne,jer su sve nagadjanja do zvanicne objave nadleznih. Takodje treba imati obzira prema porodici nastradalog.
pre 14 godina
Kakve veze ima sto je inostranstvo, moglo je da se desi bilo gde, jedino sto iz bezbedonosnih razloga treba da se pazi da ekskurzije ne budu smestene na visim spratovima hotela...
pre 14 godina
Na mojoj ekskurziji u 4. razredu srednje skole u Budimpesti drugovi su izlazili kroz prozor desetog sprata jedne sobe zatim ulazili kroz prozor u drugu sobu.Pitanje je zasto to rade cesce DECACI? I krivi su roditelji koji nemaju jednaki tretman u vaspitanju decaka i devojcica! Cesto ochevi puste svoje decake da se sami "cheliche"..
pre 14 godina
a kakve veze ima ZOBS sa ovom tragedijom?
pre 14 godina
Zalosno.Saucesce Porodici Mladica, za roditelj ovo je bol do dusee.
pre 14 godina
Onaj ko mesecari retko da pogine....
pre 14 godina
Moje najdublje saucesce porodici zbog ogromne tragedije koja ih je zadesila.
pre 14 godina
Ovo je zaista strašno...Nije lako sačuvati ni sopstvenu decu. Ima primera velikog entuzijazma i truda i uspeha, ali o tome niko ne govori!
Dajte i neke pozitivne primere ogromnog zalaganja jer znam i kao roditelj da takvih profesora ima i da neki ne spavaju po celu noć...i obilaze dečje sobe...razgovaraju, ponekad ih i trezne kad se napiju!
Saučešće...život je nenadoknadiv...
roditelj
pre 14 godina
Ne treba zabraniti ni exkurzije niti kriviti roditelje/profesore. Svi smo imali 16/17 godina i znamo da tu pomoci nema; nego pamet u ruke i trazi resenje, koje je biblijski prosto:
Nocenja samo u hotelima u kojima su prozori "obezbedjeni", kao u svim novijim u Evropi. Znaci, moze da se otskrine, ali nikako da se toliko otvori da decko "padne". Kraj price.
PS. Roditeljima saucesce i dobar advokat. Tacka.
PSS. Pitanje -Jel' ste vi gospodo prosvetni radnici, direktori gimnazija, placeni da pronalaze ovakva jednostavna resenja ili se ceka da jos po neko "padne"?
pre 14 godina
Uzas, iako sam iz Nisa znam decka jer smo igrali zajedno jednu online igricu i prijatelj mi je na fejsbuku, mogao sam da zakljucim da je dobar decko iako ga nisam licno poznavao, uzasnuo sam se kad sam saznao. Neka pociva u miru i saucesce porodici. :(
pre 14 godina
da je mesecario.. nije bilo u zdravstvenom kartonu.. zato sto on najverovatnije nije ni znao da mesecari.. mi smo ga ostavili da spava i kad smo se vratili nije radila kartica za otkljucavanje.. mi smo lupali, udarali ali nije vredela.. samo smo culi kako je nesto jako udarilo.. i posle 5 minuta dotrcava profesorica iz Kragujevacke gimnazije i pita nas jel neko pao sa terase.. Mi smo ga videli tek kad je pao.. Zato molim vas da ne pricate gluposti i lazi kad niste bili tu.. i ne znate nista..
pre 14 godina
Iskreno saucesce porodici i prIjateljima.
Da se ne radi o samoubistvu? Takva tragedija se desila na nasoj ekskurziji 1999...
pre 14 godina
Saucesce porodici!!Ovo je velikaa tragedija!! :((
pre 14 godina
Necu nista da komentarisem i osudjujem nekog,nisam bila tamo da bih rekla bilo sta....Samo zelim da saopstim moje iskreno saucesce porodici,bilo mi je jako zao kada sam culaa..:(
pre 14 godina
Iako je za odlazak na ekskurziju ili rekreativnu nastavu neophodna saglasnost roditelja ili staratelja, iako se radi o sumi novca koja predstavlja značajan izdatak za kućni budžet,radi se o velikom pritisku od stane učitelja ili nastavnika koji vodi đake na ekskurziju,jer on ima svoj interes tj. po učeniku dobije najmanje 2000 din... Tako da roditelji, i protiv svog negativnog stava o ekskurzijama, ipak daju svoju saglasnost
pre 14 godina
EKSKURZIJE U OSNOVNIM I SREDNJIM SKOLAMA TREBA UKINUTI! Dovoljni su jednodnevni izleti u blizini skole, ne vise od 50 km udaljenosti. Obilazak prirodnih i kulturno-istorijskih objekata. Vise nego dovoljno!I to samo za odlicne ucenike sa primernim vladanjem. Prvo sto bi to bilo povoljno po kucni budzet a potom, bezbednost, sigurnost... Ovo je neophodno sto pre sprovesti u delo. Zivoti mladih su u pitanju. Veliki je rizik voditi decu na ekskurziji sa svim svojim pravima. A i nemoguce cuvati 25 i vise adolescenata. Najsigurnije je ukidanje ekskurzija u skolama!
pre 14 godina
Tragično, ali ne neočekivano! Zašto organizatori ekskurzija za tinejđžere prihvataju smeštaj na visokim spratovima hotela? U svom dugom iskustvu bio sam u prilici da sa 14-godišnjacima popunjavam 11.(JEDANAESTI!) sprat niškog hotela Ambasador. Ne zato što je hotel bio popunjen, naprotiv, bio je skoro prazan, nego verovatno zbog komfora recepcionera. Sa svojim kolegama, videći u kakvoj smo situaciji, samo smo se u sebi molili Bogu da ne dođe do tragedije jer ništa drugo nismo ni mogli.
pre 14 godina
Nije mi jasno zasto samo gimnazija mora da vodi svoje ucenike u inostranstvo dok drugi idu u Srbiju..Normalno da kad odu preko granice buku kao pusteni sa lanca..Mozda inostranstvo ali tek u cetvrtoj godini
pre 14 godina
Zao mi je malog. Zivim u Pesti i cesto vidjam nase ekskurzije po centru. Ponasanje tih mladih ljudi je van pameti. Jadni obezbozeni narod.
pre 14 godina
RIP, jadno dete plakala sam dok sam ovo citala!
Moje dete je pre neki dan doslo sa ekskurzije, hvala Bogu sve je bilo dobro i imaju jedno divno ljudsko stvorenje od nastavnice koja je citavu noc sedela u hodniku hotela dezurajuci svoj sektor da slucajno neko ne izadje napolje.
Prvo, ja samo mogu da kazem da ove ekskurzije u Srbiji treba ZABRANITI..dugo godina sam se bavila turizmom u Americi, a skole tamo nikad ne vode malu decu kao sto rade u Srbiji, (a inace Srbi UVEK vole da se ugledaju na Ameriku i kako smo mi zaostali u odnosi na njih!?)
Drugo, cene tih putovanja su VRH....prosle godine i ove godina sam sela izracunala kilometrazu, benzin, zvala Lastu da vidim koliko kosta najam busa, proverila cene ulaznica, muzeja itd. i uracunala dnevnice nastavnicama, cak sam ubacila koji dinarcic i za direktoru.....TVRDIM 10000% da agencije zarade izmedju 75-90% proviziju, samo da napomenem da u svetu agencije uzimaju 10% VRH a i vrlo, vrlo retko do 12%.
Dragi roditelji, samo se upitajte: zasto ima vise turisticki agencija u Beogradu u odnosu na primer na jedan Njujork......
pre 14 godina
I puno bogatije zemlje od nas ne salju ucenike u strane zemlje. Ali mi smo cudo!!! Sto smo jadniji i bedniji to su nam ekskurzije zesce: Milano, Barselona, Pesta, Prag, Atina.... Jadni profesori koji vode tu decu (druzim se sa nekoliko njih i oni bukvalno mole Boga da ne idu na ekskurziju). Da je imalo pameti u ovoj bednoj vladi pa da se te ekskurzije zabrane.
pre 14 godina
I ja sam na ekskurziji nekada, preskakao iz sobe u sobu, preko terasa....
pre 14 godina
Moje 16-ogodisnje dete je ovog leta putovalo u organizaciji Zemunske gimnazije na more i poslala sam dete samo zato jer je htelo da letuje sa drustvom iz razreda i zato sto sam mislila da ce ipak neko brinuti o njemu. Deca su, njih oko 50, deset dana bila u Grckoj bez ikakvog nadzora dva profesora i direktora gimnazije, bili su potpuno slobodni i prepusteni sami sebi, to mi je dete reklo kada se vratilo kuci, da ih niko od profesora nizasta nije kontrolisao; necu ni da spominjem, a to svi roditelji znaju, koliko kostaju takva letovanja, odnosno koliko su skuplja od onih koja nude agencije, slicno je i sa djackim ekskurzijama;
pre 14 godina
Naša deca se u opšte ne ponašaju normalno. Nije ni čudo kada svakoga dana čuju kako je ceo svet protiv nas, a mi smo nebeski narod koji ima slavnu istoriju, velike junake itd. Niko i ne razmišlja na koji način ovakve izjave ultradesničarskih obraza,dveri,1389, naših utiču na mušku mladu populaciju.
Iskreno saučešće porodici, i ne krivite profesore za tragediju. neka svako od nas malo preispita sebe i svoje stavove.
pre 14 godina
Svakih par godina desi se nešto loše na inostranim ekskurzijama. I šta će biti? Ništa. Nekoliko dana talambasaće se po medijima, grmeće ministar prosvete, najavljivaće zabranu tih ekskurzija, po ko zna koji put, a onda će se sve stišati, i sve po starom. Previše je interesa ugrađeno u tu priču, da bi se prekinulo. Agencije, direktori škola, profesori, svi imaju procenat, a učenici jedva čekaju da se puste s lanca, i svi vrše pritisak na roditelje, koji su nemoćni da utiču. Ali najgore od svega - drugi razred ide na ekskurziju u Peštu? Pa to su potpuno nezreli klinci, bez ikakve samonotrole! I ko će odgovarati što je maloletni učenik poginuo? Ko je odgovoran za njegov život?
pre 14 godina
Evo ja Roditelju nudim da za sve pare umesto mene vodi moje djake. Glupost je da se dobijaju tolike pare po uceniku. A i ne mislite valjda da cu za dzabe da ne spavam nocima i vodim racuna o 25 pubertetlija!
pre 14 godina
Stanite pa koji su ovo retardi sto daju minuse u izjavljivanju saucesca porodici poginulog,gde mi zivimo ljudi moji...Takodje iskreno saucesce zbog nestanka jos jednog mladog zivota...
pre 14 godina
Nije mi jasno cemu te ekskurzije? Pricam pre 2 nedelje sa komsinicom, kaze mi - idemo na ekskurziju ubijacemo se od alkohola svako vece...i da ne spominjem kakve sam sve price od nje cuo kad je dosla. Osim za alkoholisanje, anarhisanje, ponasanje kao 'psi pusteni sa lanca' cemu njihova svrha? Saucesce porodici
pre 14 godina
Saucesce roditeljima
Sto se tice organizacije ekskurzije, to treba ispitati. I ja znam kako je pijan prelaziti sa terase na terasu hotela, da bi usao u susednu sobu tokom noci. A objektivno gledano, profesori ne mogu da budu u svim sobama i kontrolisu sta ko radi. ALI profesori mogu da dozvole ucenicima da prolaze iz sobe u sobu kroz VRATA, a ne da ih zabranom teraju da koriste prozore...
pre 14 godina
Ekskurzije u organizaciji škola treba da se zabrane u preambuli ustava!!!
Ako roditelji žele da im deca prošire vidike neka ih vode o trošku svojih živaca!!!
pre 14 godina
ekskurzije su postale sinonim za razuzdanost i totalno rasulo. tačno je da dnevnica nastavnika nije ni adekvatna za odgovornost koju imaju u tih nekoliko dana (a naročito noći). tačno je i to da je na roditeljima da vaspitaju svoju decu. ali je činjenica da više ne postoji autoritet koji bi deca poštovala. smatram da ekskurzije treba zabraniti, iz puno razloga. pobogu, pa zar je zarada agencija, i kojekakvi procenti, važniji od naše dece? uostalom, činjenica je da se deca svuda na ekskurzijama ponašaju kao da su puštena s lanca, ali ne zaboravimo da u inostranstvu oni predstavljaju našu zemlju. ali, najvažnije od svega jeste bezbednost i život naše dece. nadležni, ukinite ekskurzije.
pre 14 godina
Tragedija!!
Čisto da dam još jedan, u seriji, primera neodgovornosti organizatora ekskurzija. U mom gradu, Valjevu, pre par dana bila je neka ekskurzija sa malom decom (niži razredi osnovne). Oni su bili smešteni na 5.-6. spratu lokalnog hotela Narcis. Dok sam ja prolazio ispod, deca su visila sa prozora, derala se i igrala međusobno, iako su bila u različitim sobama...
pre 14 godina
I ja sam na ekskurziji nekada, preskakao iz sobe u sobu, preko terasa....
(Milos Milosevic, 5. oktobar 2011 14:24)
Realno nema ko nije. Sad ce kao profesori biti krivi...
pre 14 godina
Mene samo interesuje, koji imbecil može, da na komentar "Moje iskreno saucesce porodici." udari minus?!?! A takvih je za sada 20-ak! Srbijo, jadna zemljo, otišla si do vraga...
pre 14 godina
Moje iskreno saucesce porodici.
pre 14 godina
Ja sam sad dosao sa ekskurzije i bio sam sa tim decakom 15 min pre nego sto ce se to desiti.. nemojte da pricate gluposti.. Niko od vas ne zna sta se desilo.. Decko nije bio ni pijan ni drogiran.. Najverovatnije je mesecario posto je to radio i prethodnu noc.. Bio je sam u sobi kada se to desilo.. BIO JE DIVAN DRUG.. Ostaces uvek sa nama u nasim srcima.. :(
pre 14 godina
Taj momak je imao 17 godina, to vise nije dete. Ako je neko civilizovan, nije bitno da li je sedmi, jedanaesti ili petstojedanaesti sprat, vrlo verovatno da nece ispasti jer nece sebe dovesti u tu situaciju. Ne vidim kako spratnost ima neke veze. Ja sam jos sa cetri godine znao da ne treba da skacem kroz prozor, ako neko ne moze da nauci do osnovne ili srednje skole, pa mislim da mu pomoci nema.
pre 14 godina
Tragedije se desavaju, ali nemojmo molim vas odmah da histerisemo, zabranjujemo ekskurzije deci i da se jos vise zatvaramo! Naravno da treba da putuju i naravno da treba da idu u inostranstvo. I naravno da ne treba odmah preterivati i traziti krivce u svima.
Tragedije se dogadjaju i dogadjace se, pubertetlije ce uvek biti pubertetlije, a jedina preventiva je pre svega kucno vaspitanje.
Svakih par godina desi se nešto loše na inostranim ekskurzijama. I šta će biti? Ništa. Nekoliko dana talambasaće se po medijima, grmeće ministar prosvete, najavljivaće zabranu tih ekskurzija, po ko zna koji put, a onda će se sve stišati, i sve po starom. Previše je interesa ugrađeno u tu priču, da bi se prekinulo. Agencije, direktori škola, profesori, svi imaju procenat, a učenici jedva čekaju da se puste s lanca, i svi vrše pritisak na roditelje, koji su nemoćni da utiču. Ali najgore od svega - drugi razred ide na ekskurziju u Peštu? Pa to su potpuno nezreli klinci, bez ikakve samonotrole! I ko će odgovarati što je maloletni učenik poginuo? Ko je odgovoran za njegov život?
(
pre 14 godina
I sta se postize zabranom ekskurzija u inostranstvo? Gravitacija je slabija u nasoj zemlji? Pa ako neko padne sa 5. sprata nekog naseg hotela nece nastradati?
Zabraniti ekskurzije zbog ovog tragicnog slucaja je kao zabraniti automobile zbog saobracajne nesrece. Zabrana jednostavno NIJE resenje problema, nego guranje problema pod tepih.
pre 14 godina
jaoooo katastrofa moje saucesce porodici mladica
pre 14 godina
Pa jel znao neko da je mesečario, to nije naivno, kako su ga ostavili samog u sobi, kad razredni verovatno zna da ima taj problem?
pre 14 godina
Ne treba zabraniti ni exkurzije niti kriviti roditelje/profesore. Svi smo imali 16/17 godina i znamo da tu pomoci nema; nego pamet u ruke i trazi resenje, koje je biblijski prosto:
Nocenja samo u hotelima u kojima su prozori "obezbedjeni", kao u svim novijim u Evropi. Znaci, moze da se otskrine, ali nikako da se toliko otvori da decko "padne". Kraj price.
PS. Roditeljima saucesce i dobar advokat. Tacka.
PSS. Pitanje -Jel' ste vi gospodo prosvetni radnici, direktori gimnazija, placeni da pronalaze ovakva jednostavna resenja ili se ceka da jos po neko "padne"?
pre 14 godina
@Roditelj
Pa vi onda drzite svoje dete u kuci, tako je najbezbednije, a i vama lakse jel?
A da probate da se bavite svojim detetom, da ga vaspitate i naucite da samostalno funkcionise i prepoznaje opasnosti? Zar ne mislite da je socijalizacija izuzetno vazna za razvoj mladog coveka?
Svi smo pravili razne gluposti na ekskurzijama, to su adolescentni nestasluci i imali smo srece. Nije ni profesorima bilo lako sa nama.
Necu da kritikujem, ali ne mogu da prihvatim prebacivanje krivice i to da cemo pre odustati od necega nego da se pozabavimo problemom.
pre 14 godina
Strasno. Sad su reci suvisne...Roditelji vaspitavajte svoju decu, da ne piju, da se ne naginju kroz prozore u transu dok pevaju Semsu ili slicno. To je kafanska a ne hotelska muzika :) Nastavnici nista tu ne mogu, ne mogu da budu u ucenickim sobama.
pre 14 godina
Pobogu ljudi,pa takve stvari se desavaju. Nisu tu krivi ni roditelji,a ni profesori. Na kraju ce se komentari svesti da ne treba ici na ekskurzije! Naravno da treba,to su najlepsi dozivljaji u mladosti. MOJE NAJISKRENIJE SAUCESCE RODITELJIMA!
pre 14 godina
Alkohol + hormoni + loša sreća.....
Saučešće :(
pre 14 godina
Dali je sam pao il je gurnut,sada je manje vazno,tu profesori nisu nista krivi,krivi smo mi roditelji sto su nam deca takva!!!
Saucesce porodici!!!
pre 14 godina
Puno se pominju alkohol i narkotici, kao i "razuzdana" atmosfera na ekskurziji, ali mislim da nista od toga nije i ne moze biti presudan faktor, ako govorimo o nesrecnom slucaju. Godinu za godinom deca idu na ekskurzije i stalno se pije, a ponekad i konzumiraju droge, ali da bi osoba od 17 godina dosla u situaciju da padne kroz prozor, potrebno je nesto vise.
pre 14 godina
Odlicno ucenje i primjerno vladanje nisu nikakva garancija da ce inace disciplinovani ucenici biti takvi i daleko od roditeljskog doma. Moja iskustva su pokazala da je vecina odlicnih ucenika zapravo vrlo problematicna na skolskim putovanjima jer su to djeca koja su veci dio vremena pod strozijom roditeljskom kontrolom. Odlazak na ekskurziju vide kao mogucnost slobode, prvih opijanja i sve to u kombinaciji s hormonima u tim godinama daje ponasanje koje je profesorima tesko kontrolisati, tim vise sto predstavljaju iznenadjenje. Rjesenje nije ukidati djeci ono sto im ostaje u najljepsim sjecanjima citavog zivota, rjesenje je edukovati roditelje na zdrav odnos sa svojom djecom i izgradnja medjusobnog povjerenja.
Saucesce porodici preminulog.
pre 14 godina
SAUCESCE RODITELJIMA...
Svako ko misli da je prosvetnim radnicima na ekskurzijama divno i da su zarade ogromne, putuje se, uziva se... grdno se vara ...vecini normalnih nije tako....
Ovo je, na zalost, jedan tragican primer zasto...
Dokle god kod nas postoji misljenje da se deca u skolu salju radi vaspitanja i da je to obaveza prosvetnih radnika, lose se pise ovom drustvu... Skola je vaspitno-obrazovna institucija, ima vaznu ulogu i veliki uticaj u vaspitavanju i odrastanju dece, ali ne presudni i jedini. Najvaznije je ono sto svako ponese iz svoje porodice, a verujte, svaki iole trezveniji prosvetni radnik na osnovu deteta moze da zakljuci kakva je porodica i kakvi su roditelji.
Zato roditelji pamet u glavu i VASPITAVAJTE SVOJU DECU! Treba da ih cuvamo i vaspitavamo svi, zajednickim snagama - i roditelji i skola i drustvo! Samo tako nam svima moze biti bolje.
pre 14 godina
Odakle vam pravo da zakljucujete sami sta se dogodilo i sirite tu pricu? Nismo trebali da se vratimo u petak, vec danas, samo kasnije. Decko nije bio pijan, niti je koristio bilo kakve narkotike! Bio je srecan i veseo to vece. Mnogo djaka je prespavalo ceo dogadjaj. Profesori su sjajni, divni i sve vreme su bili uz nas, cak su nas i hvalili kako smo najmirniji do sad. Nemojte praviti ovo dogadjaj jos strasnijim tako sto cete se praviti pametni!
pre 14 godina
@Roditelj: Imam više prijatelja koji rade u školama i mole Boga da ne moraju da vode decu na ekskurziju... Ne verujem da mnogo profesora želi to.
pre 14 godina
Saucesce porodici nastradalog.
Nego, ja imam isto 17 godina i bio sam sa tim istim vodičem i kamermanom na istoj toj ekskurziji pre manje od 2 nedelje. Oni su brinuli o nama, tako da nije problem do vodiča, agencija i sl. Naravno da smo i mi imali osobe koje su pile (možda čak i koristile narkotike), ali smo brinuli i jedni o drugima da nepravimo gluposti. Ispali smo ekskurzija koja je bila najmirnija. I eto šta im se sad desilo..
pre 14 godina
Ponašanje naše omladine u inostranstvu je razuzdano a na momente i divljačko. Zašto, nemam pojma. Mislim da su to neki kompleksi koji isplivavaju na površinu kada se mladi indoktrinirani ljudi prvi put nađu van granica Srbije, pa požele da ostatku sveta "pokažu" šta su i ko su. Da, zaista mislim to što kažem: indoktrinirani. Jer stalno nam se kroz vesti i televiziju natura da smo: najveće žrtve, najpravoslavniji, najpravedniji, najstariji, najduhovniji, najdarovitiji, najtalenti za matematiku, sport, fiziku, šta sve ne. Što pre shvatimo da smo samo jedno relativno beznačajno pleme među desetinama drugih plemena u EU, pre ćemo se smiriti.
pre 14 godina
Moje iskreno saučešće porodici poginulog mladića
pre 14 godina
I pored toga što nastavnici dobijaju pare za vođenje grupe, vrlo često razredni gleda da ako može ne ide on već neko drugi. Mogu da mislim koji je to stres njima. I šta je problem što su na visokom spratu? Pa nemaju 5 godina nego 17. Valjda su svesni činjenice da pad sa velike visine može da im ugrozi život. Iskreno saučešće porodici.
pre 14 godina
Nije problem da li su bili na ekskurziji u inostranstvu ili ne, s kim su bili.. I kod nas ima zgrada od pet spratova. Osoba od 17 godina je skoro punoletna. Zabranjivanje ekskurzija nije rešenje, jer našu decu ne možemo kontrolistai 24h i držati pod staklenim zvonom. I pre 30-40 god smo mi isli na ekskurzije i putovanja, ali su tada vladale neke druge vrednosti među mladima. Bilo je i tada svega, ali nije prioritetan cilje ekskurzija bio da se neko "oleši", kako oni danas kažu, ili da konzumira neku drogu. Deca su onakva kakve smo ih mi roditelji, i društvo stvorili. Koliko mladih danas ispod 18 izlazi svaki vikend i pije? Moramo da se suočimo sa problemima i kažemo istinu da bi bili sposobni da ih rešimo.
pre 14 godina
Ovo je zaista strasna i tuzna vest.Saucesce porodici.
Niko ko nije proveo makar jedan sat na eksurziji ne zna kako to izgleda. Koliko ta deca imaju energije i mogu da ne spavaju danima, sta im sve pada na pamet, pa i osnovcima sto znam iz licnog iskustva. Treba sve to iskontrolisati i propratiti a nemoguce je sve ucenike imati na oku u svakom trenutku.ja za neki dan vodim ucenike 7.razreda na jednodnevni izlet i vec nocima ne spavam zbog brige, a tek sta me ceka sledece godine na trodnevnoj eksurziji ne smem ni da mislim. I koga to briga? Direktora ili mozda roditelje???/
Koleginica sutra vodi osmake na trodnevnu ekskurziju a tek im je razredna od prvog septembra, pri tom , to joj je prvo staresinstvo,a onda joj direktor kaze da povede i bivseg ucenika koji se ispisao pre
dve godine i uopste ga ne poznaje. I sta reci ???? Mozete misliti koliko je ta zena srecna sto ce zaraditi par hiljada dinara.
pre 14 godina
Realno, generacije koje dolaze su dosta raspustenije od nas. To mi pricaju prijatelji profesori i ucitelji.Roditelji vise nisu strogi a zastita deteta prelazi granice racionalnog.Ja sam sazreo tek oko 21-22god. Do tada sam mogao da zavrsim kao ovo dete vise puta. Profesori su pod velikim pritiskom tokom i pre ekskurzije, na roditelje se vrsi pritisak, deca su zeljna putovanja...Sve u svemu jako mi je zao roditelja ali i profesora koji verovatno nije mogao nista da promeni.
pre 14 godina
Slušajte, deca i u Beogradu žive i na spratovima preko desetog, a ovaj dečko nije ni dete, već skoro punoletna osoba. Ne bih donosio nikakve zaklučke unapred, ali isao sam i ja na ekskurzije pre samo neku godinu, i znam da je to prilika za "dobro" opijanje, a za neke i za uzimanje narkotika. Nazalost, to je tužna istina i čvrsto verujem da je nešto od ova dva uzrok tragedije. Tada su i nastavnici nemoćni, jer ne mogu da kontrolišu svakog učenika ponaosob, pričam to iz iskustva. Moje saučešće porodici
pre 14 godina
@ ZALOSNO
Radim u jednoj od najrenomiranijih turistickih agencija u Novom Sadu i tvrdim da niste u pravu. Necu govoriti u procentima kao vi, govoricu u ciframa, bice svima lakse. Agencijska zarada po uceniku je 5-10 eura, profesorske dnevnice su recimo za trodnevnu ekskurziju u Prag 40 eura + sto mnoge skole traze jos dodatno i besplatne izlete i ko zna sta sve jos da bi odabrali vasu agenciju. Uzasno je sta se desava, agencije dizu kredite od banke, da bi bile u mogucnosti da daju djacima otplatu na rate.
No, dnevnice su jedno, time bi se valjalo pozabaviti. Drugo je to sto profesori zaista nisu u mogucnosti da u isto vreme budu u npr. 5 soba, a cak i da sede ispred soba u hodniku, ne mogu da vide da li djak sedi na prozoru. Situacija je vrlo slozena, samo nemojte, molim vas, nikoga olako i pausalno ocenjivati, svaka medalja ima (bar) dve strane.
Nisu svi profesori isti, nisu ni svi djaci isti, vodite racuna o tome.
pre 14 godina
Onaj ko mesecari retko da pogine....
pre 14 godina
Saucesce porodici!!Ovo je velikaa tragedija!! :((
pre 14 godina
Ne želim ni da pomislim kako je roditeljima i nastavniku, starešini. Odgovornost je na svima.Na društvu, državi, roditeljima, nastavnicima, agenciji, hotelima....lista je beskonačna. Kada šaljem dete na eksurziju ili u školu u prirodi imam prvenstveno poverenje u svoje dete i ono što je uloženo i kako je uloženo u njega (nju).
pre 14 godina
moje saucesce porodici mladica
pre 14 godina
Saucesce porodici.
Nesrece se desavaju i desavace se, nema potrebe pisati neumerene komentare na ovu temu.
pre 14 godina
da je mesecario.. nije bilo u zdravstvenom kartonu.. zato sto on najverovatnije nije ni znao da mesecari.. mi smo ga ostavili da spava i kad smo se vratili nije radila kartica za otkljucavanje.. mi smo lupali, udarali ali nije vredela.. samo smo culi kako je nesto jako udarilo.. i posle 5 minuta dotrcava profesorica iz Kragujevacke gimnazije i pita nas jel neko pao sa terase.. Mi smo ga videli tek kad je pao.. Zato molim vas da ne pricate gluposti i lazi kad niste bili tu.. i ne znate nista..
pre 14 godina
vratila sams e sa ekskurzije prošlog petka. Bili smo u Budimpešti sa učenicima trećeg razreda gimnazije. grupu od preko 170 učenika vodilo je 6 razrednih starešina i direktor, Vodili smi lekara.
pre 14 godina
a kakve veze ima ZOBS sa ovom tragedijom?
pre 14 godina
Na mojoj ekskurziji u 4. razredu srednje skole u Budimpesti drugovi su izlazili kroz prozor desetog sprata jedne sobe zatim ulazili kroz prozor u drugu sobu.Pitanje je zasto to rade cesce DECACI? I krivi su roditelji koji nemaju jednaki tretman u vaspitanju decaka i devojcica! Cesto ochevi puste svoje decake da se sami "cheliche"..
pre 14 godina
Ljudi najbolje da nista ne komentarisemo, vec da samo izjavimo saucesce njegovoj porodici i prijateljima i nastavnicima kojima sigurno nije lako.
Da li je bio miran momak pa se prvi put u zivotu napio, ili je bio zivahan mladic i hteo malo da se dokazuje pred drustvom da preskace spratove, sad nije vazno. U svakom slucaju nije bio kriv, bio je samo mlad. I svi smo mi bili tinejdzeri i znamo da tada nisu postojali nastavnici i roditelji koji su mogli da nas kontrolisu. Ovo je cista tragedija.
pre 14 godina
Iskreno saucesce porodici i prIjateljima.
Da se ne radi o samoubistvu? Takva tragedija se desila na nasoj ekskurziji 1999...
pre 14 godina
Zalosno.Saucesce Porodici Mladica, za roditelj ovo je bol do dusee.
pre 14 godina
Moje najdublje saucesce porodici zbog ogromne tragedije koja ih je zadesila.
pre 14 godina
Test je prilicno oskudan sa informacijama, a verovatno ih jos i nema. Ne znamo da li je u pitanju zdravstveni problem, eventualno pijanstvo,opijati, ili sta vec. Shodno tome, molim vas da ne trcimo unapred sa zakljuckom sta bi bilo kad bi bilo i sta bi trebalo zabraniti ili ne,jer su sve nagadjanja do zvanicne objave nadleznih. Takodje treba imati obzira prema porodici nastradalog.
pre 14 godina
Kakve veze ima sto je inostranstvo, moglo je da se desi bilo gde, jedino sto iz bezbedonosnih razloga treba da se pazi da ekskurzije ne budu smestene na visim spratovima hotela...
pre 14 godina
Kada sam svojevremno bio na ekskurziji u III gimnazije, jedan moj skolski drug (tada je imao 17. godina) se napio (od dve case vina) i hteo je da skace kroz prozor (ne secam se koji je sprat bio, ali sigurno je bilo dovoljno visoko da strada). Na srecu, nakon vise od pola sata ubedjivanja i smirivanja, uspeli smo da ga smirimo, te je potom zaspao u svom krevetu. Ekskurzija nije bila u inostranstvu (mada su sva mesta koja smo obilazili danas u inostranstvu).
pre 14 godina
Uzas, iako sam iz Nisa znam decka jer smo igrali zajedno jednu online igricu i prijatelj mi je na fejsbuku, mogao sam da zakljucim da je dobar decko iako ga nisam licno poznavao, uzasnuo sam se kad sam saznao. Neka pociva u miru i saucesce porodici. :(
pre 14 godina
Ovo je zaista strašno...Nije lako sačuvati ni sopstvenu decu. Ima primera velikog entuzijazma i truda i uspeha, ali o tome niko ne govori!
Dajte i neke pozitivne primere ogromnog zalaganja jer znam i kao roditelj da takvih profesora ima i da neki ne spavaju po celu noć...i obilaze dečje sobe...razgovaraju, ponekad ih i trezne kad se napiju!
Saučešće...život je nenadoknadiv...
roditelj
pre 14 godina
Necu nista da komentarisem i osudjujem nekog,nisam bila tamo da bih rekla bilo sta....Samo zelim da saopstim moje iskreno saucesce porodici,bilo mi je jako zao kada sam culaa..:(
66 Komentari
Sortiraj po: