Četvrtak, 03.04.2014.

08:36

Sad kažu da može i obična vakcina

Sva deca koja su započela vakcinaciju kombinovanom petovalentnom vakcinom mogu da je nastave vakcinama koje su dostupne u domovima zdravlja, kažu u "Batutu".

Izvor: Beta

Sad kažu da može i obièna vakcina IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

88 Komentari

Sortiraj po:

cica

pre 12 godina

RFZO uz pomoc Torlaka primorava roditelje na "stare" vakcine, sto sve zajedno odgovara Torlaku, a finansijski RFZO manje izdvaja para. Koja namestaljka, a svi se "primili".

Sosa

pre 12 godina

E gde su sada ona stara pravila da kada postavljeno lice prihvata neku odgovornu duznost potpisje IZJAVU DA JE PRIHVATA POD MATERIJALNOM I KRIVICNOM ODGOVORNOSCU? Samo nemojte reci da je kapitalizam, pa valjda i u njemu ima neke odgovornosti pogotovo kada su u pitanju deca, i kada se pita gde odlaze novci od poreza.
Vucicu, istina da se na komuniste gadis, ali ovakve potpisane izjave su tada itekako imale i sudski epilog.

Realan

pre 12 godina

@Realan

za jednu ti garantuje država a za drugu ti ne garantuje niko...pametnom dosta.
(gradjanin, 3. april 2014 13:38)

@Gradjanin

Pozdravlja te zatrovano mleko... ne, izvini, drzava je rekla da nije zatrovano nakon sto je podigla minimalnu dozvoljenu vrednost.
Sama cinjenica da se ta vakcina za koju "garantuje" drzava vise nigde ne koristi, a da se petovalentna koristi svuda bi "pametnom" zaista trebalo da bude dosta.
Na zalost, u ovoj "drzavi" pamet nije na ceni vec dugo vremena.

бидермајер

pre 12 godina

Србија је постала земља боли и туге! Боли,јел то је флоскула будућег премијера.Србија и народ трпе "БОЛНЕ" потезе болне промене, до скора је била популарна крилатица нема пара у буџету!? Нећете рећи да је изборна кампања била бесплатна? А влада у оставци ћути ко заливена,односно пише програм. О влади у оставци о бившој и још ресорно одговорној за то питање нема одговора ни на болнија питања у здравству,о чекању на ред у Сремској Каменици на радиологији на пример 12 месеци !!! И да не ређам даље алармантне пропусте,корупцију и мито искључиво у здравству1 Ове вакцине су само копрена на народне очи, небил' се скренула пажња са нечег важнијег,а то је ,погодите сами. ТИШИНА КОЈА ВЛАДА СРБИЈОМ !?ВАЉДА НЕМА ШТА ДА СЕ ИЗЈАВИ....

zeolit

pre 12 godina

boze nebuloznog naroda.....roditelji u panici sto im fale nove doze vakcina punih teskih metala.....nemojte se kroz 10-20 godina zaliti na retke bolesti i traziti dobrovoljne priloge za lecenje vase dece!

Aki

pre 12 godina

I tako puf....Istina postade ono sto je neko izjavio za novine. Banana drzava smo, najveca na svetu.
(Nikola, 3. april 2014 08:53)

Nismo ni to, na zalost. Trebace nam jos barem 5 godina da doguramo na nivo banana-drzave.
Otac sam cetvoro dece, cetvrto dete ima mesec dana. Zvali smo dom zdravlja prosle nedelje, da dete primi prvu vakcinu, onu koja se prima sa mesec dana, i rekli su nam da dodjemo za mesec dana! Za snimanje kukova, da zakazu, pa mozda ga i snime za koji mesec. Jedino da covek sve to zakaze dok je trudnica jos u 6.-7. mesecu trudnoce.

Pentaxim smo i ranije "jurili" i nabavljali kako smo znali, nesposobnoscu "drzave" izgleda da ce i sada morati da se razvije privatna inicijativa.

vuk

pre 12 godina

Ova i sve prethodne vlasti , nikada nisu imali dugorocni plan, vec se samo bave gasenjem pozara uzrokovani potpunom nekompetnentoscu vladara. Samo me zanima, zasto kada su dobili informaciju da nece proizvodjaci ispostovati kolicinu i vremenski okvir, nisu tada seli i nasli resenje. Nego sad imaju vremena za raspravi i trazenje resenja. SRAMOTA!

Realan

pre 12 godina

Nas kada su pre nekoliko godina pitali da li cemo vakcinu koju nabavlja drzava, ili da kupujemo neke francuske (verovatno te petovalentne), ja sam pitao da li drzava stoji iza tih petovalentnih, rekli su ne, njih kupujete sami, kostaju toliko i toliko... Nebitno koliko kostaju, ja sam izabrao vakcinu koju uvozi drzava... Nemam pojma sta je u kojoj vakcini, isto kao sto nema pojma 99% komentatora ovde, i samim tim ne pada mi na pamet da detetu dam nesto sto uvozi ko zna ko, transportuje se ko zna kako i skladisti ko zna gde... Neka je ova "drzavna" na papiru losija, bar neko stoji iza nje... Isto bih uradio i sad, bez obzira na to ko je ministar i ko je vlast. A inace me mnogo nerviraju neuroticni roditelji pametniji od svih, sutra ce traziti sami da operisu decu...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Uros, 3. april 2014 12:20)


@Uros

Tako je Urose, zato sto je opste poznata i utvrdjena cinjenica da su stvari iza kojih nasa drzava stoji apsolutno proverene, sigurne i konstantne.

Cekaj malo...

zabrinuti posmatrač

pre 12 godina

Ono što je gospođa iz Batuta zaboravila da spomene dok je jutros mlatila o kvalitetu, efikasnosti i bezbednosti koju tobože garantuje ALIMS za vakcine koje legalnim putem dospevaju u Srbiju (što je u načelu tačno) - jeste da se o efikasnosti može govoriti samo u kontekstu definisanog protokola imunizacije datom vakcinom.
Kakva je efikasnost imunizacije započete petovalentnom vakcinom, a dovršene nekom trećom kombinacijom? Na osnovu koje studije se ta efikasnost tvrdi i ko za nju garantuje?

Za roditelje je svakako bolje da prema savetu pedijatra nastave sa imunizacijom nego da eksperimentišu sa vakcinama iz sivih tokova ili ne odvedu dete na vakcinaciju uopšte. No, za ovu situaciju neko jeste odgovoran i taj neko mora da odgovara.

Aki

pre 12 godina

Moje dete je primalo Pentaksim, sve do revakcinacije pred polazak u školu. Onda me je pedijatar savetovao da primi one vakcine iz doma zdravlja, tj živu vakcinu, jer je imuniacija bolja, tako je rekao, ako je, bar jedna doza u procesu vakcinacije živa. I tako smo uradili. Evo je, ništa joj ne fali, zdrava, prava, ide u školu. Mnogo je ovde neznanja i mnogo drame, posebno ovih što ovde žive lepo, ali su spremni da pljuju sve i svakoga. Slažem se da je ministarstvo trebalo bolje da reaguje, ali ovolika drama...

djole

pre 12 godina

@Mikrobiolog iz inostranstva

Institut Torlak proizvodi vakcine za tih pet bolesti (primaju se kao tri vakcine) i proizvodi ih bar u poslednjih 20-30 godina.
Što se tiče te šestovalentne vakcine, Glaxo je nudi Crnogorcima po ceni od 30 evra da ih kupi država, a ne može da isporuči petovalentne (ugovorene po ceni od 10-ak evra).

Toliko

pre 12 godina

Ista prica kao i sa aflatoksinom. "Nije bitno sto je to pre bilo strogo zabranjeno, sad vise nije". Tako i sa ovim, ranije ni pod razno nisi smeo da mesas vakcine, sad je u redu. Onda se naravno jave pro-rezimski komentatori da ne daj boze niko ni posredno ne kritikuje velikog vodju, jer je zemlja savrsena od kad je on tu. Za aflatoksin su tvrdili da je zavera, a za ovo tvrde da su ljudi koji daju pentaxim snobovi. Samo ne daj boze da je neko u vlasti kriv. A Babic je kako sam kaze "izvukao pouku", a hvala i njemu i ovim sto ih u tome podrzavaju.

uf

pre 12 godina

naravno da moze i obicna vakcina. to je ona vakcina koju su kao deca izmedju ostalih primali i oni koji su sada u strahu za svoju decu sto nema u slobodnoj prodaji petovalentne vakcine.

ko je kriv?

pre 12 godina

Znaci, daj sta das. Ne radi se o tome da li moze obicna vakcina ili ne, vec je problem u tome KO JE KRIV za ovu situaciju? Ako se deci daju i obicne vakcine, znaci deca ce posluziti u eksperimentalne svrhe. Ako ste verovali u ovakvu buducnost, onda se ne zalite. Meni je samo zao sto su deca zrtve ovakve drzave.

coga

pre 12 godina

Glasali smo - dobili smo sto smo trazili. Usput, da li ste culi za onu istinitu pricu o ministru iz Japana koji je zbog s...a u njegovom sektoru izvrsio harakiri... A zbog price one iz Instituta, gresni Batut se u grobu prevrce. Uglavnom, u Srbiji su deca za vlast i dembelane koji su je zaposeli samo obicna poslednja rupa na svirali.

kobayashi

pre 12 godina

@doktor
a ko vama lekarima servira informacije?
po cemu vi realno mozete tvrditi da je vakcina 100% bezbedna? mislite da je meni, kao roditelju, dovoljno to ste ste i vi to isto dali svome detetu?
zasto lekari smatraju da o nekom farmakoloskom proizvodu znaju vise od drugih ljudi, od osoba iz drugih profesija, koji su usko povezani sa samim stvaranjem odredjenog leka?
mikro-biolozima, hemicarima, bio-hemicarima, farmakolozima....
to sto vi mislite, je samo vase misljenje, dr-e....

Grgurgrga

pre 12 godina

Posto ovde ima puno uspanicenih roditelja koji su krenuli sa jednom vakcinom i ne znaju sta dalje, a buduci da sam i sam otac koji ceka trecu dozu Pentaxima (doduse tek u maju), a sa starijim detetom sa prosao citav ciklus (prosle godine primila skolsku), imam potrebu da pojedinima umirim savest.
Izmedju Pentaxima i nazvacu ih "drzavnih" vakcina ima dve razlike. Prva je ta sto se "drzavne" primaju odvojeno, i to dve se daju u nogu (DTP i HiB) a treca Polio (ili OPV) se pije. Kod Pentaxima sve se nalaze u jednoj vakcini. Drugo, jedino je ova Polio vakcina ziva kada se pije, a mrtva u Pentaximu, dok su ove druge mrtve i kod Pentaxima i kod drzavnih vakcina. To znaci, da se kod (DTP i HiB) mogu kombinovati Pentaxim i drzavna tj. ko je krenuo jednom moze nastaviti drugom. Ono sto je meni nerazjasnjeno pitanje i sto moram konsultovati pedijatr, jeste ta Polio vakcina tj. da li se moze kombinovati mrtva komponenta iz Pentaxima sa zivom vakcinom koja se pije?
Drugo, revakcina koja se daje pred polazak u skolu je ista (po mom pedijatru) bilo da je dete uzimalo Pentaxim ili drzavne vakcine, jer je rec o revakcini svih do tada primljenih vakcina. Tako da ne postoji Pentaxim revakcina u za skolarce (jer se ne revakcinise protiv velikog kaslja i HiB koje su sastavni deo vakcine Pentaxim). Tako da je ta skolska vakcina ili bolje reci revakccina ista za sve (sadrzi revakcinu na DT(vidimo da fali P), Polio(ili OPV( i MMR (koji nije sastavni deo Pentaxima).Samo jos da resimo ovu Polio :-)

mili

pre 12 godina

Dragi moji sugradjani, da li vi uopste znate koje su komponente petovalentnih vakcina, uopste? (Perica, 03. april 2014 11:00) Pa ne znaju, zato se i dize ova frka. Davati bebi ciji imuni sistem je nula, petovalentnu vakcinu, moze izazvati vise stete nego koristi. moje troje dece su vakcinisani vakcinama iz doma zdravlja(Di-Te-per polio), ACT-hib su primili u jednoj dozi posle navrsenih godinu dana, a Euvax i MMR nisu ni primili. dete moze da primi vakcinu i posle isteka perioda od 6 nedelja, i to do 2 meseca. Na kraju krajeva , sta da vam je dete bolesno( prehlada tem.itd.) morali bi da sacekte da dete bude potpuno zdravo, i time isto probijate taj rok od 6 nedelja. Bez panike.

mama

pre 12 godina

Čitam sve ovo (imam dete od 17 meseci koje treba da se revakciniše Pentaksimom koga nema) i dve stvari su mi u glavi:
1. Osecam se strašno neodgovorno što nisam otišla odavde i što sam osudila rodjeno dete na ove papazjanije. Ne živim loše za naše uslove, ali ovakve stvari nemaju cenu.
2. Da nisam roditelj i da pročitam ovo....i sve priče zašto ne radjamo decu....pa da li ste vi realni?! Čovek mora da bude totalni entuzijasta da se upusti u to ovde.

zoran lazic

pre 12 godina

VAZNO!!!Isto mi se desilo sa mojim sinom, i nakon promene vakcine smo zavrsili u bolnici!!!
Nemojte menjati vakcine, a pogotovo ih nemojte kombinovati!

3maj

pre 12 godina

@Doktor: doco, odgledajte film o Poliu. Tamo je bas lepo ispricano o tome kako su lekari "vakcinisali" svoju decu. Izvinite, mozda niste takvi ali taj film je cinjenica. Nije neka YT produkcija, vec ViaSat History ili NG, ne drzite me za rec. Neka je i sektaski film, i teorija zavere, ali u tom filmu deca optuzuju svoje roditelje, lekare koj su radili na Poliu.
Ne verujem vise u lekarsku etiku, osim mladim lekarima.
Zakazali mi hitan pregled srca za kraj maja, a kad sam zatrazio potvrdu da refundiram pregled u privatnoj klinici, "dobio" sam 7. april u redovnoj bolnici.
Gde je tu etika, ako ja moram da proucavam zakone da bih se pregledao?

Radovan

pre 12 godina

Zdravstvo koje nije u stanju da izleči narod/pojedinca od zaraznih bolesti, već "preventivno vakciniše" narod "protiv" tih bolesti, je NESPOSOBNO i NESTRUČNO zdravstvo.
Jedino Tetanus vakcinu priznajem.

Uros

pre 12 godina

Nas kada su pre nekoliko godina pitali da li cemo vakcinu koju nabavlja drzava, ili da kupujemo neke francuske (verovatno te petovalentne), ja sam pitao da li drzava stoji iza tih petovalentnih, rekli su ne, njih kupujete sami, kostaju toliko i toliko... Nebitno koliko kostaju, ja sam izabrao vakcinu koju uvozi drzava... Nemam pojma sta je u kojoj vakcini, isto kao sto nema pojma 99% komentatora ovde, i samim tim ne pada mi na pamet da detetu dam nesto sto uvozi ko zna ko, transportuje se ko zna kako i skladisti ko zna gde... Neka je ova "drzavna" na papiru losija, bar neko stoji iza nje... Isto bih uradio i sad, bez obzira na to ko je ministar i ko je vlast. A inace me mnogo nerviraju neuroticni roditelji pametniji od svih, sutra ce traziti sami da operisu decu...

Doktor

pre 12 godina

@555 Verovatno nemas dete pa ne znas. Radi se o potpuno razlicitim vakcinama. Petovalentne vakcine Infanrix i Pentaxim su korisne i neophodne, i ne izazivaju nikakve stetne posledice, za razliku od vakcine MMR za koju se (opravdano, cak u Italiji postoji i presuda) sumnja da moze izazvati autizam.
(veliki strumf, 3. april 2014 09:33)

Mozda on nema dete, ali vi nemate ni osnovno znanje, ali opet autoritativno prosipate neistine kao cinjenice. Prica o vezi izmedju vakcine MMR i autizma nema apsolutno nikakvo naucno utemeljenje. Postojao je jedan rad koji je objavljen pre dosta godina, ali je pokazano da studija nije dobro uradjena i sam autor je povukao i izvinio se. Osim toga, od stotina istrazivanja radjenih na tu temu ni jedno jedino nije pokazalo nikakvu vezu. Sve je vise neukih ljudi koji, noseni ovakvim vasim i slicnim izjavama sire ovu besmislenu pricu protiv vakcina. Ko se bavi time zna da su to gluposti, ali u eri gde je vecina ljudi obrazovana iz tabloida, a pri tome spremna da sa sigurnoscu izjavljuje stvari o kojima nema pojma, tesko je ubediti neuke mase da ne moze bas svako istom jacinom o tome pricati. Ja, kao lekar, kao i sve moje kolege, smo takodje ljudi, takodje iamo decu i svi svoju decu vakcinisemo. Mislite li da bismo mi rizikovali zdravlje svoje deece? A od vas svakako znamo vise o MMR i ostalim vakcinama. Molim vas shvatite to i ostavite se teorija zavere.

Bob Sent Kler

pre 12 godina

@ neimenovan izvor

Sa koje dve vakcine pred polazak u skolu??? Moje dete i sva druga deca koja su posla u skolu prosle godine zajedno sa mojom cerkom su primila jednu vakcinu. Smem da potpisem za 5-oro dece da su primili samo tu jednu vakcinu, i to istu i deca koja su bila na Pentaximu (moj slucaj) i deca koja su primila regularnu vvakcinu!

Marko

pre 12 godina

Ovo što se dešava sa vakcinacijom je više nego neozbiljno i za svaku osudu, a da ne govorim da bar 5-6 visoko nadležnih po lancu odgovornosti treba da budu smenjeni, ne da daju ostavke nego da budu SMENjENI!!
U vreme opšte histerije oko nepotrebne vakcinacije dece, nebuloznih priča o njihovoj štetnosti ovakav gaf se NIKAKO nije smeo dogoditi (u koliko naravno nije nameran)! Kako će te sada gospodo iz ministarstva ubediti prosečno ili ispod-prosečno obrazovanog građanina da je vakcinacija normalan i neophodan zadatak! Hoćete da vam kažem? NEĆETE!!!

majstor

pre 12 godina

i ova tema se koristi za zamlacivanje, zaplasivanje i manipulisanje prostim narodom. jos kad su bebe u pitanju tu zdrav razum odavno ne igra nikakvu ulogu nego samo emocije! ja svoju bebu sam prvi put vakcinisao u 5 mjesecu (6-valentna vakcina) i posle toga nakon 2+ (ne smije se dati pre 2 mjeseca kasnije nije uopste frka) mjeseci sledeca doza i posle 6+ mjeseci zadnja doza. Objasnjenje: BSG se u civilizovanim zemljama vise ne daje a rotavirus smo odbili. Osim toga 3 vakcina u 9x% slucajeva uopste nije potrebna jer 9x% posto djece razvije dovoljan imunitet posle 2 vakcije, treca vakcina je za onaj mali postotak koji ne razvije imunitet nego im je potrebna jos jedna doza. I u tom slucaju 100% djece ne razvije dovoljan imunitet, ali statisticki gledano ne moze se ici do 100% jer bi onda bio potreban nezamislivo veci broj doza a dobit veoma mala, a rizik za 9x% djece prevelik kojima su se 'primile' i 2 vakcine. 3 su kompromis.
Ovo se moze provjeriti kako u ozbiljnim casopisima, tako i u planovima vakcinacije u njemackoj (oni spricaju 4 puta), austrije (3 puta), svajcarske (3 puta) i sva djeca su ok. Dakle savjetovao bih malo mira jer se klincima nista nece desiti iako vakcina kasni nekoliko sedmica.

dragoon

pre 12 godina

U razvijenim zemljama vakcinacija je neobavezna, naše Ministarstvo zdravlja kontolišu farmaceutske kompanije i finansiraju ovakve tekstove, vrše pritisak da se vakcine nabave. Svake godine uvode se nove vakcinacije, a sastav vakcina je poslovna tajna. Nama je zdravstvo u kolapsu a imamo najveći procenat VAKCINISANE dece u Evropi. Mislite da je to normalno?

stop lekarsko-farmakološkoj mafiji

pre 12 godina

Ne može obična vakcina jer deca nisu tovne svinje pa da im se svašta uvaljuje. Jedino što sada može je smena odgovornih a nesposobnih i njihovo kažnjavanje. Srbiji je dosta nesposobnih "eksperata" koji ništa ne znaju i ništa ne umeju osim da se zaklanjaju iza ko zna kako stečene diplome.

tsf

pre 12 godina

Cekajte, ova zena kaze da posle jedne ili dve doze vakcine sa mrtvim virusima ja detetu treba da dam ovu sa zivim?! Jesu li oni bre normalni?! Kako nisam emigrirala na vreme...

kg

pre 12 godina

Ja sam i ovako uzeo obicnu posta ta kosta 4000 din i kupuje se tri puta.Razlika je u tome sto posle ove obicne dete dobije temperaturu na dva tri sata a ova od 4000 din nema nikakve posledice.

Snežana Cvekić

pre 12 godina

Događanja koja nas prate poslednjih meseci, a tiču se najosetljivijih članova društva-dece,bivaju sve bizarnija.Ova priča o vakcinama dobija epilog po već prepoznatljivom šablonu.Ako nam je mleko lošeg kvaliteta sa prevelikim procentom aflatoksina,uredbom povećavamo dozvoljeni nivo i mleko je zdravo!? Nema adekvatnih vakcina za revakcinaciju,da li će se uredbom odrediti i da su i postojeće sasvim dobre,iako znamo da to nije tako? Besramno se poigrava sa zdravljem naše dece.

Mikrobiolog iz inostranstva

pre 12 godina

dakle ovako:

1) Vakcina o kojoj je rec je mesavina vakcina protiv PET razlicitih bolesti (difterija/tetanus/veliki kasalj/polimijelitis/ hepatitsB) i koliko je meni poznato nijedna firma u Srbiji je ne proizvodi.
2) U svakoj zemlji postoje lista preporucenih vakcine (koje svake godine obnavlja lokalno ministartsvo zdravlja ili nadlezna drzavna institucija) i te vakcine su besplatne.
3) Svuda postoje i vakcine koje nisu besplatne (recimo protiv tropskih bolesti ili bolesti koje prenose krpelji itd.) ali u svakom slucaju vakcine NIKAKO ne bi trebalo da se ni kupuju ni dobijaju u apotekama vec kod lekara. Ilegalna prodaja i promet vakcinama bi morala biti zakonski kaznjiva.
4) Petovalentna vakcina o kojoj je ovde rec je vec godinama na listi besplatnih vakcina u svim evropskim zemaljama kao i velikom broju drugih zemalja.
3) Spisak vakcina koje drzava Srbija placa i preporucuje nije obnavljan barem 20-30 godina.
4) Gde moze da se vidi spisak vakcina koje ministarstvo zdravlja RS planira ili preporucuje gradjanima i gde se tacno vidi od koje godine je koja planirana kao besplatna? To je informacija od javnog znacaja bitna za zdravlje ljudi. Nek se oglasi poverenik Sabic.
5) Iz vesti nije receno koja je tacno vakcina koju ima Batut i protiv kojih bolesti? Ako nije ista cak i ako je dobra ne stiti protiv svih pet bolesti.
6) inace Glaxo prodaje vec uveliko i sestovalentnu (Infanrix hexa: difetija(tetanus/veliki kasalj/polio/hepatitisB/hemofilus influenzae)

mirjana

pre 12 godina

Postovana doktorice, zbog cega niste tako govorili prosle godine kada su roditelji morali da kupe petovalentnu vakcinu, ukoliko zele njom da vakcinisu decu i to po preporuci pedijatara. Nije tacno da nisu dobijali uputstvo od pedijatara, pogotovu sto u 90% slucajeva u blizini domova zdravlja ima, i cak i najcesce drzavnih apoteka, jer i sumnjate u sve.Zasto neko ne izadje jednom i otvoreno kaze sta se zapravo desava.Dokle bacanja prasine u oci, a da ne pricamo da se radi o najmladjima.

Jelena

pre 12 godina

"od vakcine MMR za koju se (opravdano, cak u Italiji postoji i presuda) sumnja da moze izazvati autizam."
Dosta s tim dezinformacijama! I OVDE u Italiji se juce, povodom dana autizma, po ko zna koji put, govorilo da autizam nema veze sa vakcinama, jer je bolest postojeca vec kod embriona i genetski uslovljena.

Dejan Kostić

pre 12 godina

Pitanje za sefica odseka za imunizaciju u institutu za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović - Batut"- Goranka Lončarević glasi:
Gde je dostupna petovalentna vakcina. Dajte nam spisak i adrese. Pa ona nikad nije bila dostupna u domovima zdravlja. Oduvek se kupovala u apotekama a sad je nema ni tamo.

neki gramaticki znaci izostavljeni da bi opisala dogadjaj

pre 12 godina

Ja sam bila pre cetiri godine u istoj ovakvoj situaciji. Tri meseca sam trazila vakcinu za revakcinaciju i svaki dan dolazila u ambulantu da ih obavestavam da trazene vakcine nema nigde. Posto sam baka i sa unucetom dolazila gotovo svakodnevno da se raspitam da li je ambulanta pribavila tu vakcinu sestra mi je dala karton da idem kod lekara da vidim sta da radim jer je vec isticao neki da kazem optimalni rok da unuce primi vakcinu. Doktor sav nadrndan odgovorio mi je pa sta ste do sada cekali pa pre tri meseca trebali ste dete dovesti na revakcinaciju jednostavno drzao mi cas etike koju ni sam nije imao. Tada mi je rekao da ima vakcine ali su nas proizvod i da treba dete da primi vakcinu. Videvsi sestra da sam se gotovo svakodnevno sa unucetom maltletirala i dolazila u ambulantu da su pocele velike vrucine 7.8.i 9. mesec, ona mi je rekla da ima vakcine nas proizvod i da pitam doktora da li ona moze da mu da vakcinu. Opet nadrndan lekar rece pa sta cekate. Posle toga razgovarala sam sa sestrom ona mi je rekla da je razlika izmedju nase i strane vakcine u tome sto u stranoj postoji komponenta koja neutralise bol i otok. Moje unuce je primilo vakcinu s tim sto mi je sestra rekla da ce biti veliki otok i bolno mesto ruke. Za otok otisla sam u apoteku i zatrazila burov odnosno neki gel za ublazavanje bola i otoka na sta me je apotekarka rekla ko mi je to rekao da se stavlja takav oblog. Rekla sam joj da su i moja deca nekada primala vakcinu i da sam burovom ublazavala otok.

sarkastro

pre 12 godina

"Bagro jedna, zar ste zaslužili da primite vakcine?

Kada nas God King Vucic siđe sa neba, on će svakom detetu dati po litar svoje krvi i od te krvi deca ima da naglo ojačaju i da budu imuna na sve viruse (pa i HIV), bakterije (pa i Đilasa) i ostale komuniste. Osim naravno preslabe dece koja će umreti od siline te injekcije. Ali ona su i zaslužila da umru.

Srbija je zemlja jakih ljudi, ne slabića. Slabići nek se pakuju i putuju na zapad."

levo kod albukerkija

pre 12 godina

Zar nije trebalo da se obezbedi pentaxim o trosku fonda, a u skladu sa tim su porucene odredjene kolicine od proizvodjaca? Posto fond para nema kako to da nema "planiranih kolicina" za nase trziste? umesto preko fonda samo nek puste iste kolicine u slobodnu prodaju, to su te kolicine potrebne za trziste a roditelji ce se vec nekako snaci kao i uvek...

Shone

pre 12 godina

Ko može da poveruje u ovo, tj da su dva najveća svetska proizvodjaca vakcina kriva za nestašicu? Ako su vam, navodno, javili sto to niste izneli u javnosti na vreme? Nisu to paprike ili štipaljke, pa da bude nebitno. Pa tuzite ih onda.

South Park

pre 12 godina

Da li stvarno mislite da ce neko pristati da posle jedne vrste vakcine revakcinise dete drugom, znatno losijom, a da ne pominjemo neadekvatnom u smislu zamene, samo zato sto su drzava, RFZO i farmaceutske kompanije napravile ovaj cirkus?!
Znaci oni ne samo sto su prouzrokovali ogroman problem koji uopste nije naivan sa stanovista zdravlja dece, nego su jos i tako bezobrazni da nam danas ovako odgovore?! Ultimativni bezobrazluk!!
(jana, 3. april 2014 09:20)

Licno ne verujem da su farmaceutske kompanije krive. One prave plan proizvodnje na osnovu porudzbina . Verovatno su ovi nasi rekli da nam ne treba ili tako nesto.
Progutali smo da nam truju decu mlekom, sada ovo, dajte da se organizujemo vise, a ne samo da komentarisemo na netu.

Реалан

pre 12 godina

Какве су ово глупости! Са којом вакцином се почело са том треба и да се настави вакцинација! То вам педијатар одмах каже. Овде се неко грубо игра са здрављем деце!

zbog ogranicenih karaktera ovo je nastavak price

pre 12 godina

Jos jedan slucaj sa kojim sam se susretala pre tri godine a tice se vakciniacije. Opet komentar pise ona ista baka koja je vodila unuce na revakcinaciju.
Posle revakcinacije otisla sam privatno kod jedne doktorice pedijatrije i razgovarala u vezi vakcina i na moje veliko zaprepascenje rekla mi je da vase unuce je primilo vakcine ali u tim vakcinama nije bila komponenta protiv menengitisa. Uzasnuta tim saznanjem otisla sam u ambulantu i pitala na sta mi je isti taj nadrndani lekar rekao pa takva vakcina se posebno kupuje i da te komponente u sastavu domacih vakcina nema. Nekako sam pronasla tu vakcinu i unuce mi je primilo vakcinu u tri puta koja me je tada kostala 12.000 dinara.
U to vreme nisam imala kompjuter da bilo koga obavestim ali sada apelujem na roditelje da budu uporni u svojim zahtevima, da otkrivaju sve prljave rabote izmedju apoteke i ambulante, ko se u tim igrama ima-nema ugradjuje, ko nam uskracuje saopstenja o SASTAVU VAKCINE, da li dobijate posle vakcine od lekara objasnjenje i obavestenje sta sve sadrzi vakcina i revakcina i protiv kojih bolesti. Jedino mi je bilo tesko saznanje da sam bila uverena da mi je unuce vakcinisano od svih bolesti ali se ispostavilo da to nije tako i da zivimo u lazima a pogotovo u lekarskoj neetici koji stite tajkune a ne decu i njihovo buduce zdravlje.
Izvinjavam se ako sam uzela mnogo prostora ali htela sam da ovi slucajevi ne ostanu bez saznanja.

zoran

pre 12 godina

Ljudi, sta se cudite..??
U Srbiji ljudi na jednom mestu piju vodu sa crvima u istoj, dok na drugoj arsen u vodi u kolicinama desetine puta vecom od normalne..??!!!!!!! Sta dalje pricati..?? Cela nacija je zatrovana, ali to smo mi. Drushtvena svest nepostojeca. Vazno je da narod bude fokusiran na Zvezdu i Partizan...ma, raspad...totalni raspad....

Mare

pre 12 godina

Pa godinu dana su trovali decu mlekom, šta im je sada što tu i tamo neka beba neće biti propisno vakcinisana. Pola njihovog biračkog tela ionako veruje da su vakcine prevara farmaceutske industrije i u slične budalaštine kojima su zatrovali glave ljudima. Ostaje nam da se povežemo mi normalni, brinemo jedni o drugima, da se što manje razmnožavamo i da gledamo da bar našu decu pošaljemo što dalje od Srbije, ako već mi nismo otišli kad je bilo vreme. Pa kad ostanu samo političari, megatrendovci, botovi i penzioneri, da ih vidimo kako će preživeti i jedan dan.

Roditelj

pre 12 godina

Tako su nam objašnjavali da je i aflatoksin neškodljiv i da nema mesta zabrinutosti
(Dragan, 3. april 2014 08:51)

Tako ce ti objasnjavati za sve sto zas..ru , jer naravno oni nisu nikad krivi , uvek je kriv neko drugi.
Sada ce verovatno optuziti farmaceutske kuce za nestasicu.

jana

pre 12 godina

Da li stvarno mislite da ce neko pristati da posle jedne vrste vakcine revakcinise dete drugom, znatno losijom, a da ne pominjemo neadekvatnom u smislu zamene, samo zato sto su drzava, RFZO i farmaceutske kompanije napravile ovaj cirkus?!
Znaci oni ne samo sto su prouzrokovali ogroman problem koji uopste nije naivan sa stanovista zdravlja dece, nego su jos i tako bezobrazni da nam danas ovako odgovore?! Ultimativni bezobrazluk!!

margaretica

pre 12 godina

Ne znam zasto se svi 'primaju' na ove strane vakcine? Moje starije dete je pre 3 godine primilo ovu domacu, a mladje sad treba da primi drugi put takodje ovu domacu u DZ. Zasto je odjednom postalo da sve sto je nase je lose? Pa i te americke (rekli su mi da su njihove) proizvode velike farmaceutske firme koje trose milione na marketinske kampanje.
E sad, da li treba vakcinisati ili ne, o tome bi se moglo debatizovati do sutra sa milion argumenata i za i protiv...

veliki strumf

pre 12 godina

@555 Verovatno nemas dete pa ne znas. Radi se o potpuno razlicitim vakcinama. Petovalentne vakcine Infanrix i Pentaxim su korisne i neophodne, i ne izazivaju nikakve stetne posledice, za razliku od vakcine MMR za koju se (opravdano, cak u Italiji postoji i presuda) sumnja da moze izazvati autizam.

ivan

pre 12 godina

ne interesuje me...necu ja svoje dete da sad vakcinisem nekom drugom a ostala je samo jos jedna revakcina pentaxinom
......pa to.onda nije revakcina.
....drugacije kad neko pocne od pocetka sa domacom....hitno se snadjite i uvezite vakcine pentaxim...ne igrajte se nasim nervima....bagro jedna...milione ste potrosili na reklame i plakate za izbore...sram vas bilo

nada 22

pre 12 godina

E, pa ovo stvarno nema smisla! Sve se svodi na to da su RODITELJI KRIVI!
1. Kako majka/otac da reaguje kad je LEKAR pošalje u apoteku da KUPI vakcinu?
2. Kako majka/otac DA ZNA da li je TAJ dečiji lekar (kog mu je odredio dom zdravlja!) ODGOVORAN ili ne? Da li mu piše na čelu?
3. Ako su TE vakcine (druga i treća doza) SADA IPAK dostupne domovima zdravlja, da li to znači da NJIMA roditelji treba da plate? Kako, na ruke, uz fiskalni račun,...?
TO ću valda saznati 9. aprila, kada moje unuče treba da primi 3. dozu!

pera

pre 12 godina

O cemu pricate, kako "ima vakcina"?? Ima onih koje niko nece da da svom detetu, onih koje nisu petovalentne! Pa sta mislite zasto je nestasica Pentaxima? Zato sto svi hoce tu vakcinu! Ne moze se tek tako nesto uvesti u sistem zdravstvene zastite i onda tek tako dici ruke od toga ili ne ispuniti svoju obavezu, narocito ako je u pitanju nesto sto treba kontinuirano da se koristi!
I sta sad mi da radimo? Evo molim vas nek mi neko kaze - treba da progutam g***o i da dam detetu one neke bangave vakcine sto sede po domovima zdravlja? Kako bre nema mesta panici??

Djole

pre 12 godina

Žena mi se porodila pre par dana u Bgd-u, i u porodilištu trenutno nema Be-se-že vakcina, prvih vakcina koje dobijaju bebe. O tome niko ne priča, povrh svega trenutno je i zastoj u deljenju paketa pomoći za bebe Skupštine grada Beograda. Totalni raspad....

neimenovan izvor

pre 12 godina

Juce sam trebao da vakcinisem dete pred polazak u skolu sa 2 vakcine i jedne nije bilo. Tako da ministarstvo gnusno laze narod. Kao i obicno. Inace to je nastavak vakcinacije posle petovalentne vakcine koju je primao kao mladji i koju smo kupovali u apoteci.

au

pre 12 godina

Sta rekose ovo? Ima li Pentaksima ili oni to muljaju kao nema veze sto ce deca biti revakcinisana starim tipom vakcine nakon dve primljene nove? Ja koliko znam posle Pentaksima ne sme ova obična. Ovo je vređanje inteligencije!!!!

bla bla

pre 12 godina

Moje dete je primilo 3 doze,ostalo je samo da se revakcinise. Kako je moguce to uraditi sa domacom vakcinom kad svi znamo da ona nije ista. Da li ce neko odgovarati za ovu situaciju?

Novosadjanin

pre 12 godina

Pa kakve su ovo lazi? Precutali su da nema bas istih vakcina, nego zamenskih "takodje proverenih". Naravno da revakcinacija treba biti uradjena identicnom vakcinom, a to sada nije slucaj.
Jos jedno krpljenje Vucicevog rejtinga, ovoga puta preko ledja najmladjih.
Umesto da neko odgovara za nastalu situaciju, jos ce na kraju da nam pricaju da je "bas ovako i trebalo da bude".

555

pre 12 godina

ovde jedan dan kukaju na vakcine, viču na sav glas da su štetne i da ne treba vakcinisati decu, sledeći dan ti isti kukaju kako nema vakcina, kako su im deca nezaštićena i kako o tome niko ne vodi računa...primer mi je moja sestra koja menja stavove kako vetar duva, u skladu sa onim što tog dana čuje ili pročita negde, molim da konačno počne da se edukuje ovaj narod šta je dobro za njega a šta ne

ivan

pre 12 godina

ne interesuje me...necu ja svoje dete da sad vakcinisem nekom drugom a ostala je samo jos jedna revakcina pentaxinom
......pa to.onda nije revakcina.
....drugacije kad neko pocne od pocetka sa domacom....hitno se snadjite i uvezite vakcine pentaxim...ne igrajte se nasim nervima....bagro jedna...milione ste potrosili na reklame i plakate za izbore...sram vas bilo

Djole

pre 12 godina

Žena mi se porodila pre par dana u Bgd-u, i u porodilištu trenutno nema Be-se-že vakcina, prvih vakcina koje dobijaju bebe. O tome niko ne priča, povrh svega trenutno je i zastoj u deljenju paketa pomoći za bebe Skupštine grada Beograda. Totalni raspad....

jana

pre 12 godina

Da li stvarno mislite da ce neko pristati da posle jedne vrste vakcine revakcinise dete drugom, znatno losijom, a da ne pominjemo neadekvatnom u smislu zamene, samo zato sto su drzava, RFZO i farmaceutske kompanije napravile ovaj cirkus?!
Znaci oni ne samo sto su prouzrokovali ogroman problem koji uopste nije naivan sa stanovista zdravlja dece, nego su jos i tako bezobrazni da nam danas ovako odgovore?! Ultimativni bezobrazluk!!

Novosadjanin

pre 12 godina

Pa kakve su ovo lazi? Precutali su da nema bas istih vakcina, nego zamenskih "takodje proverenih". Naravno da revakcinacija treba biti uradjena identicnom vakcinom, a to sada nije slucaj.
Jos jedno krpljenje Vucicevog rejtinga, ovoga puta preko ledja najmladjih.
Umesto da neko odgovara za nastalu situaciju, jos ce na kraju da nam pricaju da je "bas ovako i trebalo da bude".

bla bla

pre 12 godina

Moje dete je primilo 3 doze,ostalo je samo da se revakcinise. Kako je moguce to uraditi sa domacom vakcinom kad svi znamo da ona nije ista. Da li ce neko odgovarati za ovu situaciju?

au

pre 12 godina

Sta rekose ovo? Ima li Pentaksima ili oni to muljaju kao nema veze sto ce deca biti revakcinisana starim tipom vakcine nakon dve primljene nove? Ja koliko znam posle Pentaksima ne sme ova obična. Ovo je vređanje inteligencije!!!!

pera

pre 12 godina

O cemu pricate, kako "ima vakcina"?? Ima onih koje niko nece da da svom detetu, onih koje nisu petovalentne! Pa sta mislite zasto je nestasica Pentaxima? Zato sto svi hoce tu vakcinu! Ne moze se tek tako nesto uvesti u sistem zdravstvene zastite i onda tek tako dici ruke od toga ili ne ispuniti svoju obavezu, narocito ako je u pitanju nesto sto treba kontinuirano da se koristi!
I sta sad mi da radimo? Evo molim vas nek mi neko kaze - treba da progutam g***o i da dam detetu one neke bangave vakcine sto sede po domovima zdravlja? Kako bre nema mesta panici??

nada 22

pre 12 godina

E, pa ovo stvarno nema smisla! Sve se svodi na to da su RODITELJI KRIVI!
1. Kako majka/otac da reaguje kad je LEKAR pošalje u apoteku da KUPI vakcinu?
2. Kako majka/otac DA ZNA da li je TAJ dečiji lekar (kog mu je odredio dom zdravlja!) ODGOVORAN ili ne? Da li mu piše na čelu?
3. Ako su TE vakcine (druga i treća doza) SADA IPAK dostupne domovima zdravlja, da li to znači da NJIMA roditelji treba da plate? Kako, na ruke, uz fiskalni račun,...?
TO ću valda saznati 9. aprila, kada moje unuče treba da primi 3. dozu!

zoran

pre 12 godina

Ljudi, sta se cudite..??
U Srbiji ljudi na jednom mestu piju vodu sa crvima u istoj, dok na drugoj arsen u vodi u kolicinama desetine puta vecom od normalne..??!!!!!!! Sta dalje pricati..?? Cela nacija je zatrovana, ali to smo mi. Drushtvena svest nepostojeca. Vazno je da narod bude fokusiran na Zvezdu i Partizan...ma, raspad...totalni raspad....

South Park

pre 12 godina

Da li stvarno mislite da ce neko pristati da posle jedne vrste vakcine revakcinise dete drugom, znatno losijom, a da ne pominjemo neadekvatnom u smislu zamene, samo zato sto su drzava, RFZO i farmaceutske kompanije napravile ovaj cirkus?!
Znaci oni ne samo sto su prouzrokovali ogroman problem koji uopste nije naivan sa stanovista zdravlja dece, nego su jos i tako bezobrazni da nam danas ovako odgovore?! Ultimativni bezobrazluk!!
(jana, 3. april 2014 09:20)

Licno ne verujem da su farmaceutske kompanije krive. One prave plan proizvodnje na osnovu porudzbina . Verovatno su ovi nasi rekli da nam ne treba ili tako nesto.
Progutali smo da nam truju decu mlekom, sada ovo, dajte da se organizujemo vise, a ne samo da komentarisemo na netu.

Реалан

pre 12 godina

Какве су ово глупости! Са којом вакцином се почело са том треба и да се настави вакцинација! То вам педијатар одмах каже. Овде се неко грубо игра са здрављем деце!

555

pre 12 godina

ovde jedan dan kukaju na vakcine, viču na sav glas da su štetne i da ne treba vakcinisati decu, sledeći dan ti isti kukaju kako nema vakcina, kako su im deca nezaštićena i kako o tome niko ne vodi računa...primer mi je moja sestra koja menja stavove kako vetar duva, u skladu sa onim što tog dana čuje ili pročita negde, molim da konačno počne da se edukuje ovaj narod šta je dobro za njega a šta ne

tsf

pre 12 godina

Cekajte, ova zena kaze da posle jedne ili dve doze vakcine sa mrtvim virusima ja detetu treba da dam ovu sa zivim?! Jesu li oni bre normalni?! Kako nisam emigrirala na vreme...

sarkastro

pre 12 godina

"Bagro jedna, zar ste zaslužili da primite vakcine?

Kada nas God King Vucic siđe sa neba, on će svakom detetu dati po litar svoje krvi i od te krvi deca ima da naglo ojačaju i da budu imuna na sve viruse (pa i HIV), bakterije (pa i Đilasa) i ostale komuniste. Osim naravno preslabe dece koja će umreti od siline te injekcije. Ali ona su i zaslužila da umru.

Srbija je zemlja jakih ljudi, ne slabića. Slabići nek se pakuju i putuju na zapad."

Mare

pre 12 godina

Pa godinu dana su trovali decu mlekom, šta im je sada što tu i tamo neka beba neće biti propisno vakcinisana. Pola njihovog biračkog tela ionako veruje da su vakcine prevara farmaceutske industrije i u slične budalaštine kojima su zatrovali glave ljudima. Ostaje nam da se povežemo mi normalni, brinemo jedni o drugima, da se što manje razmnožavamo i da gledamo da bar našu decu pošaljemo što dalje od Srbije, ako već mi nismo otišli kad je bilo vreme. Pa kad ostanu samo političari, megatrendovci, botovi i penzioneri, da ih vidimo kako će preživeti i jedan dan.

Shone

pre 12 godina

Ko može da poveruje u ovo, tj da su dva najveća svetska proizvodjaca vakcina kriva za nestašicu? Ako su vam, navodno, javili sto to niste izneli u javnosti na vreme? Nisu to paprike ili štipaljke, pa da bude nebitno. Pa tuzite ih onda.

zbog ogranicenih karaktera ovo je nastavak price

pre 12 godina

Jos jedan slucaj sa kojim sam se susretala pre tri godine a tice se vakciniacije. Opet komentar pise ona ista baka koja je vodila unuce na revakcinaciju.
Posle revakcinacije otisla sam privatno kod jedne doktorice pedijatrije i razgovarala u vezi vakcina i na moje veliko zaprepascenje rekla mi je da vase unuce je primilo vakcine ali u tim vakcinama nije bila komponenta protiv menengitisa. Uzasnuta tim saznanjem otisla sam u ambulantu i pitala na sta mi je isti taj nadrndani lekar rekao pa takva vakcina se posebno kupuje i da te komponente u sastavu domacih vakcina nema. Nekako sam pronasla tu vakcinu i unuce mi je primilo vakcinu u tri puta koja me je tada kostala 12.000 dinara.
U to vreme nisam imala kompjuter da bilo koga obavestim ali sada apelujem na roditelje da budu uporni u svojim zahtevima, da otkrivaju sve prljave rabote izmedju apoteke i ambulante, ko se u tim igrama ima-nema ugradjuje, ko nam uskracuje saopstenja o SASTAVU VAKCINE, da li dobijate posle vakcine od lekara objasnjenje i obavestenje sta sve sadrzi vakcina i revakcina i protiv kojih bolesti. Jedino mi je bilo tesko saznanje da sam bila uverena da mi je unuce vakcinisano od svih bolesti ali se ispostavilo da to nije tako i da zivimo u lazima a pogotovo u lekarskoj neetici koji stite tajkune a ne decu i njihovo buduce zdravlje.
Izvinjavam se ako sam uzela mnogo prostora ali htela sam da ovi slucajevi ne ostanu bez saznanja.

neimenovan izvor

pre 12 godina

Juce sam trebao da vakcinisem dete pred polazak u skolu sa 2 vakcine i jedne nije bilo. Tako da ministarstvo gnusno laze narod. Kao i obicno. Inace to je nastavak vakcinacije posle petovalentne vakcine koju je primao kao mladji i koju smo kupovali u apoteci.

stop lekarsko-farmakološkoj mafiji

pre 12 godina

Ne može obična vakcina jer deca nisu tovne svinje pa da im se svašta uvaljuje. Jedino što sada može je smena odgovornih a nesposobnih i njihovo kažnjavanje. Srbiji je dosta nesposobnih "eksperata" koji ništa ne znaju i ništa ne umeju osim da se zaklanjaju iza ko zna kako stečene diplome.

Snežana Cvekić

pre 12 godina

Događanja koja nas prate poslednjih meseci, a tiču se najosetljivijih članova društva-dece,bivaju sve bizarnija.Ova priča o vakcinama dobija epilog po već prepoznatljivom šablonu.Ako nam je mleko lošeg kvaliteta sa prevelikim procentom aflatoksina,uredbom povećavamo dozvoljeni nivo i mleko je zdravo!? Nema adekvatnih vakcina za revakcinaciju,da li će se uredbom odrediti i da su i postojeće sasvim dobre,iako znamo da to nije tako? Besramno se poigrava sa zdravljem naše dece.

mama

pre 12 godina

Čitam sve ovo (imam dete od 17 meseci koje treba da se revakciniše Pentaksimom koga nema) i dve stvari su mi u glavi:
1. Osecam se strašno neodgovorno što nisam otišla odavde i što sam osudila rodjeno dete na ove papazjanije. Ne živim loše za naše uslove, ali ovakve stvari nemaju cenu.
2. Da nisam roditelj i da pročitam ovo....i sve priče zašto ne radjamo decu....pa da li ste vi realni?! Čovek mora da bude totalni entuzijasta da se upusti u to ovde.

Jelena

pre 12 godina

"od vakcine MMR za koju se (opravdano, cak u Italiji postoji i presuda) sumnja da moze izazvati autizam."
Dosta s tim dezinformacijama! I OVDE u Italiji se juce, povodom dana autizma, po ko zna koji put, govorilo da autizam nema veze sa vakcinama, jer je bolest postojeca vec kod embriona i genetski uslovljena.

Roditelj

pre 12 godina

Tako su nam objašnjavali da je i aflatoksin neškodljiv i da nema mesta zabrinutosti
(Dragan, 3. april 2014 08:51)

Tako ce ti objasnjavati za sve sto zas..ru , jer naravno oni nisu nikad krivi , uvek je kriv neko drugi.
Sada ce verovatno optuziti farmaceutske kuce za nestasicu.

veliki strumf

pre 12 godina

@555 Verovatno nemas dete pa ne znas. Radi se o potpuno razlicitim vakcinama. Petovalentne vakcine Infanrix i Pentaxim su korisne i neophodne, i ne izazivaju nikakve stetne posledice, za razliku od vakcine MMR za koju se (opravdano, cak u Italiji postoji i presuda) sumnja da moze izazvati autizam.

Dejan Kostić

pre 12 godina

Pitanje za sefica odseka za imunizaciju u institutu za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović - Batut"- Goranka Lončarević glasi:
Gde je dostupna petovalentna vakcina. Dajte nam spisak i adrese. Pa ona nikad nije bila dostupna u domovima zdravlja. Oduvek se kupovala u apotekama a sad je nema ni tamo.

mirjana

pre 12 godina

Postovana doktorice, zbog cega niste tako govorili prosle godine kada su roditelji morali da kupe petovalentnu vakcinu, ukoliko zele njom da vakcinisu decu i to po preporuci pedijatara. Nije tacno da nisu dobijali uputstvo od pedijatara, pogotovu sto u 90% slucajeva u blizini domova zdravlja ima, i cak i najcesce drzavnih apoteka, jer i sumnjate u sve.Zasto neko ne izadje jednom i otvoreno kaze sta se zapravo desava.Dokle bacanja prasine u oci, a da ne pricamo da se radi o najmladjima.

levo kod albukerkija

pre 12 godina

Zar nije trebalo da se obezbedi pentaxim o trosku fonda, a u skladu sa tim su porucene odredjene kolicine od proizvodjaca? Posto fond para nema kako to da nema "planiranih kolicina" za nase trziste? umesto preko fonda samo nek puste iste kolicine u slobodnu prodaju, to su te kolicine potrebne za trziste a roditelji ce se vec nekako snaci kao i uvek...

neki gramaticki znaci izostavljeni da bi opisala dogadjaj

pre 12 godina

Ja sam bila pre cetiri godine u istoj ovakvoj situaciji. Tri meseca sam trazila vakcinu za revakcinaciju i svaki dan dolazila u ambulantu da ih obavestavam da trazene vakcine nema nigde. Posto sam baka i sa unucetom dolazila gotovo svakodnevno da se raspitam da li je ambulanta pribavila tu vakcinu sestra mi je dala karton da idem kod lekara da vidim sta da radim jer je vec isticao neki da kazem optimalni rok da unuce primi vakcinu. Doktor sav nadrndan odgovorio mi je pa sta ste do sada cekali pa pre tri meseca trebali ste dete dovesti na revakcinaciju jednostavno drzao mi cas etike koju ni sam nije imao. Tada mi je rekao da ima vakcine ali su nas proizvod i da treba dete da primi vakcinu. Videvsi sestra da sam se gotovo svakodnevno sa unucetom maltletirala i dolazila u ambulantu da su pocele velike vrucine 7.8.i 9. mesec, ona mi je rekla da ima vakcine nas proizvod i da pitam doktora da li ona moze da mu da vakcinu. Opet nadrndan lekar rece pa sta cekate. Posle toga razgovarala sam sa sestrom ona mi je rekla da je razlika izmedju nase i strane vakcine u tome sto u stranoj postoji komponenta koja neutralise bol i otok. Moje unuce je primilo vakcinu s tim sto mi je sestra rekla da ce biti veliki otok i bolno mesto ruke. Za otok otisla sam u apoteku i zatrazila burov odnosno neki gel za ublazavanje bola i otoka na sta me je apotekarka rekla ko mi je to rekao da se stavlja takav oblog. Rekla sam joj da su i moja deca nekada primala vakcinu i da sam burovom ublazavala otok.

margaretica

pre 12 godina

Ne znam zasto se svi 'primaju' na ove strane vakcine? Moje starije dete je pre 3 godine primilo ovu domacu, a mladje sad treba da primi drugi put takodje ovu domacu u DZ. Zasto je odjednom postalo da sve sto je nase je lose? Pa i te americke (rekli su mi da su njihove) proizvode velike farmaceutske firme koje trose milione na marketinske kampanje.
E sad, da li treba vakcinisati ili ne, o tome bi se moglo debatizovati do sutra sa milion argumenata i za i protiv...

dragoon

pre 12 godina

U razvijenim zemljama vakcinacija je neobavezna, naše Ministarstvo zdravlja kontolišu farmaceutske kompanije i finansiraju ovakve tekstove, vrše pritisak da se vakcine nabave. Svake godine uvode se nove vakcinacije, a sastav vakcina je poslovna tajna. Nama je zdravstvo u kolapsu a imamo najveći procenat VAKCINISANE dece u Evropi. Mislite da je to normalno?

Doktor

pre 12 godina

@555 Verovatno nemas dete pa ne znas. Radi se o potpuno razlicitim vakcinama. Petovalentne vakcine Infanrix i Pentaxim su korisne i neophodne, i ne izazivaju nikakve stetne posledice, za razliku od vakcine MMR za koju se (opravdano, cak u Italiji postoji i presuda) sumnja da moze izazvati autizam.
(veliki strumf, 3. april 2014 09:33)

Mozda on nema dete, ali vi nemate ni osnovno znanje, ali opet autoritativno prosipate neistine kao cinjenice. Prica o vezi izmedju vakcine MMR i autizma nema apsolutno nikakvo naucno utemeljenje. Postojao je jedan rad koji je objavljen pre dosta godina, ali je pokazano da studija nije dobro uradjena i sam autor je povukao i izvinio se. Osim toga, od stotina istrazivanja radjenih na tu temu ni jedno jedino nije pokazalo nikakvu vezu. Sve je vise neukih ljudi koji, noseni ovakvim vasim i slicnim izjavama sire ovu besmislenu pricu protiv vakcina. Ko se bavi time zna da su to gluposti, ali u eri gde je vecina ljudi obrazovana iz tabloida, a pri tome spremna da sa sigurnoscu izjavljuje stvari o kojima nema pojma, tesko je ubediti neuke mase da ne moze bas svako istom jacinom o tome pricati. Ja, kao lekar, kao i sve moje kolege, smo takodje ljudi, takodje iamo decu i svi svoju decu vakcinisemo. Mislite li da bismo mi rizikovali zdravlje svoje deece? A od vas svakako znamo vise o MMR i ostalim vakcinama. Molim vas shvatite to i ostavite se teorija zavere.

Mikrobiolog iz inostranstva

pre 12 godina

dakle ovako:

1) Vakcina o kojoj je rec je mesavina vakcina protiv PET razlicitih bolesti (difterija/tetanus/veliki kasalj/polimijelitis/ hepatitsB) i koliko je meni poznato nijedna firma u Srbiji je ne proizvodi.
2) U svakoj zemlji postoje lista preporucenih vakcine (koje svake godine obnavlja lokalno ministartsvo zdravlja ili nadlezna drzavna institucija) i te vakcine su besplatne.
3) Svuda postoje i vakcine koje nisu besplatne (recimo protiv tropskih bolesti ili bolesti koje prenose krpelji itd.) ali u svakom slucaju vakcine NIKAKO ne bi trebalo da se ni kupuju ni dobijaju u apotekama vec kod lekara. Ilegalna prodaja i promet vakcinama bi morala biti zakonski kaznjiva.
4) Petovalentna vakcina o kojoj je ovde rec je vec godinama na listi besplatnih vakcina u svim evropskim zemaljama kao i velikom broju drugih zemalja.
3) Spisak vakcina koje drzava Srbija placa i preporucuje nije obnavljan barem 20-30 godina.
4) Gde moze da se vidi spisak vakcina koje ministarstvo zdravlja RS planira ili preporucuje gradjanima i gde se tacno vidi od koje godine je koja planirana kao besplatna? To je informacija od javnog znacaja bitna za zdravlje ljudi. Nek se oglasi poverenik Sabic.
5) Iz vesti nije receno koja je tacno vakcina koju ima Batut i protiv kojih bolesti? Ako nije ista cak i ako je dobra ne stiti protiv svih pet bolesti.
6) inace Glaxo prodaje vec uveliko i sestovalentnu (Infanrix hexa: difetija(tetanus/veliki kasalj/polio/hepatitisB/hemofilus influenzae)

Marko

pre 12 godina

Ovo što se dešava sa vakcinacijom je više nego neozbiljno i za svaku osudu, a da ne govorim da bar 5-6 visoko nadležnih po lancu odgovornosti treba da budu smenjeni, ne da daju ostavke nego da budu SMENjENI!!
U vreme opšte histerije oko nepotrebne vakcinacije dece, nebuloznih priča o njihovoj štetnosti ovakav gaf se NIKAKO nije smeo dogoditi (u koliko naravno nije nameran)! Kako će te sada gospodo iz ministarstva ubediti prosečno ili ispod-prosečno obrazovanog građanina da je vakcinacija normalan i neophodan zadatak! Hoćete da vam kažem? NEĆETE!!!

Grgurgrga

pre 12 godina

Posto ovde ima puno uspanicenih roditelja koji su krenuli sa jednom vakcinom i ne znaju sta dalje, a buduci da sam i sam otac koji ceka trecu dozu Pentaxima (doduse tek u maju), a sa starijim detetom sa prosao citav ciklus (prosle godine primila skolsku), imam potrebu da pojedinima umirim savest.
Izmedju Pentaxima i nazvacu ih "drzavnih" vakcina ima dve razlike. Prva je ta sto se "drzavne" primaju odvojeno, i to dve se daju u nogu (DTP i HiB) a treca Polio (ili OPV) se pije. Kod Pentaxima sve se nalaze u jednoj vakcini. Drugo, jedino je ova Polio vakcina ziva kada se pije, a mrtva u Pentaximu, dok su ove druge mrtve i kod Pentaxima i kod drzavnih vakcina. To znaci, da se kod (DTP i HiB) mogu kombinovati Pentaxim i drzavna tj. ko je krenuo jednom moze nastaviti drugom. Ono sto je meni nerazjasnjeno pitanje i sto moram konsultovati pedijatr, jeste ta Polio vakcina tj. da li se moze kombinovati mrtva komponenta iz Pentaxima sa zivom vakcinom koja se pije?
Drugo, revakcina koja se daje pred polazak u skolu je ista (po mom pedijatru) bilo da je dete uzimalo Pentaxim ili drzavne vakcine, jer je rec o revakcini svih do tada primljenih vakcina. Tako da ne postoji Pentaxim revakcina u za skolarce (jer se ne revakcinise protiv velikog kaslja i HiB koje su sastavni deo vakcine Pentaxim). Tako da je ta skolska vakcina ili bolje reci revakccina ista za sve (sadrzi revakcinu na DT(vidimo da fali P), Polio(ili OPV( i MMR (koji nije sastavni deo Pentaxima).Samo jos da resimo ovu Polio :-)

mili

pre 12 godina

Dragi moji sugradjani, da li vi uopste znate koje su komponente petovalentnih vakcina, uopste? (Perica, 03. april 2014 11:00) Pa ne znaju, zato se i dize ova frka. Davati bebi ciji imuni sistem je nula, petovalentnu vakcinu, moze izazvati vise stete nego koristi. moje troje dece su vakcinisani vakcinama iz doma zdravlja(Di-Te-per polio), ACT-hib su primili u jednoj dozi posle navrsenih godinu dana, a Euvax i MMR nisu ni primili. dete moze da primi vakcinu i posle isteka perioda od 6 nedelja, i to do 2 meseca. Na kraju krajeva , sta da vam je dete bolesno( prehlada tem.itd.) morali bi da sacekte da dete bude potpuno zdravo, i time isto probijate taj rok od 6 nedelja. Bez panike.

Realan

pre 12 godina

Nas kada su pre nekoliko godina pitali da li cemo vakcinu koju nabavlja drzava, ili da kupujemo neke francuske (verovatno te petovalentne), ja sam pitao da li drzava stoji iza tih petovalentnih, rekli su ne, njih kupujete sami, kostaju toliko i toliko... Nebitno koliko kostaju, ja sam izabrao vakcinu koju uvozi drzava... Nemam pojma sta je u kojoj vakcini, isto kao sto nema pojma 99% komentatora ovde, i samim tim ne pada mi na pamet da detetu dam nesto sto uvozi ko zna ko, transportuje se ko zna kako i skladisti ko zna gde... Neka je ova "drzavna" na papiru losija, bar neko stoji iza nje... Isto bih uradio i sad, bez obzira na to ko je ministar i ko je vlast. A inace me mnogo nerviraju neuroticni roditelji pametniji od svih, sutra ce traziti sami da operisu decu...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Uros, 3. april 2014 12:20)


@Uros

Tako je Urose, zato sto je opste poznata i utvrdjena cinjenica da su stvari iza kojih nasa drzava stoji apsolutno proverene, sigurne i konstantne.

Cekaj malo...

Uros

pre 12 godina

Nas kada su pre nekoliko godina pitali da li cemo vakcinu koju nabavlja drzava, ili da kupujemo neke francuske (verovatno te petovalentne), ja sam pitao da li drzava stoji iza tih petovalentnih, rekli su ne, njih kupujete sami, kostaju toliko i toliko... Nebitno koliko kostaju, ja sam izabrao vakcinu koju uvozi drzava... Nemam pojma sta je u kojoj vakcini, isto kao sto nema pojma 99% komentatora ovde, i samim tim ne pada mi na pamet da detetu dam nesto sto uvozi ko zna ko, transportuje se ko zna kako i skladisti ko zna gde... Neka je ova "drzavna" na papiru losija, bar neko stoji iza nje... Isto bih uradio i sad, bez obzira na to ko je ministar i ko je vlast. A inace me mnogo nerviraju neuroticni roditelji pametniji od svih, sutra ce traziti sami da operisu decu...

majstor

pre 12 godina

i ova tema se koristi za zamlacivanje, zaplasivanje i manipulisanje prostim narodom. jos kad su bebe u pitanju tu zdrav razum odavno ne igra nikakvu ulogu nego samo emocije! ja svoju bebu sam prvi put vakcinisao u 5 mjesecu (6-valentna vakcina) i posle toga nakon 2+ (ne smije se dati pre 2 mjeseca kasnije nije uopste frka) mjeseci sledeca doza i posle 6+ mjeseci zadnja doza. Objasnjenje: BSG se u civilizovanim zemljama vise ne daje a rotavirus smo odbili. Osim toga 3 vakcina u 9x% slucajeva uopste nije potrebna jer 9x% posto djece razvije dovoljan imunitet posle 2 vakcije, treca vakcina je za onaj mali postotak koji ne razvije imunitet nego im je potrebna jos jedna doza. I u tom slucaju 100% djece ne razvije dovoljan imunitet, ali statisticki gledano ne moze se ici do 100% jer bi onda bio potreban nezamislivo veci broj doza a dobit veoma mala, a rizik za 9x% djece prevelik kojima su se 'primile' i 2 vakcine. 3 su kompromis.
Ovo se moze provjeriti kako u ozbiljnim casopisima, tako i u planovima vakcinacije u njemackoj (oni spricaju 4 puta), austrije (3 puta), svajcarske (3 puta) i sva djeca su ok. Dakle savjetovao bih malo mira jer se klincima nista nece desiti iako vakcina kasni nekoliko sedmica.

Realan

pre 12 godina

@Realan

za jednu ti garantuje država a za drugu ti ne garantuje niko...pametnom dosta.
(gradjanin, 3. april 2014 13:38)

@Gradjanin

Pozdravlja te zatrovano mleko... ne, izvini, drzava je rekla da nije zatrovano nakon sto je podigla minimalnu dozvoljenu vrednost.
Sama cinjenica da se ta vakcina za koju "garantuje" drzava vise nigde ne koristi, a da se petovalentna koristi svuda bi "pametnom" zaista trebalo da bude dosta.
Na zalost, u ovoj "drzavi" pamet nije na ceni vec dugo vremena.

kobayashi

pre 12 godina

@doktor
a ko vama lekarima servira informacije?
po cemu vi realno mozete tvrditi da je vakcina 100% bezbedna? mislite da je meni, kao roditelju, dovoljno to ste ste i vi to isto dali svome detetu?
zasto lekari smatraju da o nekom farmakoloskom proizvodu znaju vise od drugih ljudi, od osoba iz drugih profesija, koji su usko povezani sa samim stvaranjem odredjenog leka?
mikro-biolozima, hemicarima, bio-hemicarima, farmakolozima....
to sto vi mislite, je samo vase misljenje, dr-e....

zoran lazic

pre 12 godina

VAZNO!!!Isto mi se desilo sa mojim sinom, i nakon promene vakcine smo zavrsili u bolnici!!!
Nemojte menjati vakcine, a pogotovo ih nemojte kombinovati!

ko je kriv?

pre 12 godina

Znaci, daj sta das. Ne radi se o tome da li moze obicna vakcina ili ne, vec je problem u tome KO JE KRIV za ovu situaciju? Ako se deci daju i obicne vakcine, znaci deca ce posluziti u eksperimentalne svrhe. Ako ste verovali u ovakvu buducnost, onda se ne zalite. Meni je samo zao sto su deca zrtve ovakve drzave.

Toliko

pre 12 godina

Ista prica kao i sa aflatoksinom. "Nije bitno sto je to pre bilo strogo zabranjeno, sad vise nije". Tako i sa ovim, ranije ni pod razno nisi smeo da mesas vakcine, sad je u redu. Onda se naravno jave pro-rezimski komentatori da ne daj boze niko ni posredno ne kritikuje velikog vodju, jer je zemlja savrsena od kad je on tu. Za aflatoksin su tvrdili da je zavera, a za ovo tvrde da su ljudi koji daju pentaxim snobovi. Samo ne daj boze da je neko u vlasti kriv. A Babic je kako sam kaze "izvukao pouku", a hvala i njemu i ovim sto ih u tome podrzavaju.

3maj

pre 12 godina

@Doktor: doco, odgledajte film o Poliu. Tamo je bas lepo ispricano o tome kako su lekari "vakcinisali" svoju decu. Izvinite, mozda niste takvi ali taj film je cinjenica. Nije neka YT produkcija, vec ViaSat History ili NG, ne drzite me za rec. Neka je i sektaski film, i teorija zavere, ali u tom filmu deca optuzuju svoje roditelje, lekare koj su radili na Poliu.
Ne verujem vise u lekarsku etiku, osim mladim lekarima.
Zakazali mi hitan pregled srca za kraj maja, a kad sam zatrazio potvrdu da refundiram pregled u privatnoj klinici, "dobio" sam 7. april u redovnoj bolnici.
Gde je tu etika, ako ja moram da proucavam zakone da bih se pregledao?

zeolit

pre 12 godina

boze nebuloznog naroda.....roditelji u panici sto im fale nove doze vakcina punih teskih metala.....nemojte se kroz 10-20 godina zaliti na retke bolesti i traziti dobrovoljne priloge za lecenje vase dece!

vuk

pre 12 godina

Ova i sve prethodne vlasti , nikada nisu imali dugorocni plan, vec se samo bave gasenjem pozara uzrokovani potpunom nekompetnentoscu vladara. Samo me zanima, zasto kada su dobili informaciju da nece proizvodjaci ispostovati kolicinu i vremenski okvir, nisu tada seli i nasli resenje. Nego sad imaju vremena za raspravi i trazenje resenja. SRAMOTA!

zabrinuti posmatrač

pre 12 godina

Ono što je gospođa iz Batuta zaboravila da spomene dok je jutros mlatila o kvalitetu, efikasnosti i bezbednosti koju tobože garantuje ALIMS za vakcine koje legalnim putem dospevaju u Srbiju (što je u načelu tačno) - jeste da se o efikasnosti može govoriti samo u kontekstu definisanog protokola imunizacije datom vakcinom.
Kakva je efikasnost imunizacije započete petovalentnom vakcinom, a dovršene nekom trećom kombinacijom? Na osnovu koje studije se ta efikasnost tvrdi i ko za nju garantuje?

Za roditelje je svakako bolje da prema savetu pedijatra nastave sa imunizacijom nego da eksperimentišu sa vakcinama iz sivih tokova ili ne odvedu dete na vakcinaciju uopšte. No, za ovu situaciju neko jeste odgovoran i taj neko mora da odgovara.

Radovan

pre 12 godina

Zdravstvo koje nije u stanju da izleči narod/pojedinca od zaraznih bolesti, već "preventivno vakciniše" narod "protiv" tih bolesti, je NESPOSOBNO i NESTRUČNO zdravstvo.
Jedino Tetanus vakcinu priznajem.

Aki

pre 12 godina

I tako puf....Istina postade ono sto je neko izjavio za novine. Banana drzava smo, najveca na svetu.
(Nikola, 3. april 2014 08:53)

Nismo ni to, na zalost. Trebace nam jos barem 5 godina da doguramo na nivo banana-drzave.
Otac sam cetvoro dece, cetvrto dete ima mesec dana. Zvali smo dom zdravlja prosle nedelje, da dete primi prvu vakcinu, onu koja se prima sa mesec dana, i rekli su nam da dodjemo za mesec dana! Za snimanje kukova, da zakazu, pa mozda ga i snime za koji mesec. Jedino da covek sve to zakaze dok je trudnica jos u 6.-7. mesecu trudnoce.

Pentaxim smo i ranije "jurili" i nabavljali kako smo znali, nesposobnoscu "drzave" izgleda da ce i sada morati da se razvije privatna inicijativa.

kg

pre 12 godina

Ja sam i ovako uzeo obicnu posta ta kosta 4000 din i kupuje se tri puta.Razlika je u tome sto posle ove obicne dete dobije temperaturu na dva tri sata a ova od 4000 din nema nikakve posledice.

coga

pre 12 godina

Glasali smo - dobili smo sto smo trazili. Usput, da li ste culi za onu istinitu pricu o ministru iz Japana koji je zbog s...a u njegovom sektoru izvrsio harakiri... A zbog price one iz Instituta, gresni Batut se u grobu prevrce. Uglavnom, u Srbiji su deca za vlast i dembelane koji su je zaposeli samo obicna poslednja rupa na svirali.

djole

pre 12 godina

@Mikrobiolog iz inostranstva

Institut Torlak proizvodi vakcine za tih pet bolesti (primaju se kao tri vakcine) i proizvodi ih bar u poslednjih 20-30 godina.
Što se tiče te šestovalentne vakcine, Glaxo je nudi Crnogorcima po ceni od 30 evra da ih kupi država, a ne može da isporuči petovalentne (ugovorene po ceni od 10-ak evra).

бидермајер

pre 12 godina

Србија је постала земља боли и туге! Боли,јел то је флоскула будућег премијера.Србија и народ трпе "БОЛНЕ" потезе болне промене, до скора је била популарна крилатица нема пара у буџету!? Нећете рећи да је изборна кампања била бесплатна? А влада у оставци ћути ко заливена,односно пише програм. О влади у оставци о бившој и још ресорно одговорној за то питање нема одговора ни на болнија питања у здравству,о чекању на ред у Сремској Каменици на радиологији на пример 12 месеци !!! И да не ређам даље алармантне пропусте,корупцију и мито искључиво у здравству1 Ове вакцине су само копрена на народне очи, небил' се скренула пажња са нечег важнијег,а то је ,погодите сами. ТИШИНА КОЈА ВЛАДА СРБИЈОМ !?ВАЉДА НЕМА ШТА ДА СЕ ИЗЈАВИ....

uf

pre 12 godina

naravno da moze i obicna vakcina. to je ona vakcina koju su kao deca izmedju ostalih primali i oni koji su sada u strahu za svoju decu sto nema u slobodnoj prodaji petovalentne vakcine.

Sosa

pre 12 godina

E gde su sada ona stara pravila da kada postavljeno lice prihvata neku odgovornu duznost potpisje IZJAVU DA JE PRIHVATA POD MATERIJALNOM I KRIVICNOM ODGOVORNOSCU? Samo nemojte reci da je kapitalizam, pa valjda i u njemu ima neke odgovornosti pogotovo kada su u pitanju deca, i kada se pita gde odlaze novci od poreza.
Vucicu, istina da se na komuniste gadis, ali ovakve potpisane izjave su tada itekako imale i sudski epilog.

Aki

pre 12 godina

Moje dete je primalo Pentaksim, sve do revakcinacije pred polazak u školu. Onda me je pedijatar savetovao da primi one vakcine iz doma zdravlja, tj živu vakcinu, jer je imuniacija bolja, tako je rekao, ako je, bar jedna doza u procesu vakcinacije živa. I tako smo uradili. Evo je, ništa joj ne fali, zdrava, prava, ide u školu. Mnogo je ovde neznanja i mnogo drame, posebno ovih što ovde žive lepo, ali su spremni da pljuju sve i svakoga. Slažem se da je ministarstvo trebalo bolje da reaguje, ali ovolika drama...

Bob Sent Kler

pre 12 godina

@ neimenovan izvor

Sa koje dve vakcine pred polazak u skolu??? Moje dete i sva druga deca koja su posla u skolu prosle godine zajedno sa mojom cerkom su primila jednu vakcinu. Smem da potpisem za 5-oro dece da su primili samo tu jednu vakcinu, i to istu i deca koja su bila na Pentaximu (moj slucaj) i deca koja su primila regularnu vvakcinu!

cica

pre 12 godina

RFZO uz pomoc Torlaka primorava roditelje na "stare" vakcine, sto sve zajedno odgovara Torlaku, a finansijski RFZO manje izdvaja para. Koja namestaljka, a svi se "primili".

margaretica

pre 12 godina

Ne znam zasto se svi 'primaju' na ove strane vakcine? Moje starije dete je pre 3 godine primilo ovu domacu, a mladje sad treba da primi drugi put takodje ovu domacu u DZ. Zasto je odjednom postalo da sve sto je nase je lose? Pa i te americke (rekli su mi da su njihove) proizvode velike farmaceutske firme koje trose milione na marketinske kampanje.
E sad, da li treba vakcinisati ili ne, o tome bi se moglo debatizovati do sutra sa milion argumenata i za i protiv...

555

pre 12 godina

ovde jedan dan kukaju na vakcine, viču na sav glas da su štetne i da ne treba vakcinisati decu, sledeći dan ti isti kukaju kako nema vakcina, kako su im deca nezaštićena i kako o tome niko ne vodi računa...primer mi je moja sestra koja menja stavove kako vetar duva, u skladu sa onim što tog dana čuje ili pročita negde, molim da konačno počne da se edukuje ovaj narod šta je dobro za njega a šta ne

dragoon

pre 12 godina

U razvijenim zemljama vakcinacija je neobavezna, naše Ministarstvo zdravlja kontolišu farmaceutske kompanije i finansiraju ovakve tekstove, vrše pritisak da se vakcine nabave. Svake godine uvode se nove vakcinacije, a sastav vakcina je poslovna tajna. Nama je zdravstvo u kolapsu a imamo najveći procenat VAKCINISANE dece u Evropi. Mislite da je to normalno?

veliki strumf

pre 12 godina

@555 Verovatno nemas dete pa ne znas. Radi se o potpuno razlicitim vakcinama. Petovalentne vakcine Infanrix i Pentaxim su korisne i neophodne, i ne izazivaju nikakve stetne posledice, za razliku od vakcine MMR za koju se (opravdano, cak u Italiji postoji i presuda) sumnja da moze izazvati autizam.

Uros

pre 12 godina

Nas kada su pre nekoliko godina pitali da li cemo vakcinu koju nabavlja drzava, ili da kupujemo neke francuske (verovatno te petovalentne), ja sam pitao da li drzava stoji iza tih petovalentnih, rekli su ne, njih kupujete sami, kostaju toliko i toliko... Nebitno koliko kostaju, ja sam izabrao vakcinu koju uvozi drzava... Nemam pojma sta je u kojoj vakcini, isto kao sto nema pojma 99% komentatora ovde, i samim tim ne pada mi na pamet da detetu dam nesto sto uvozi ko zna ko, transportuje se ko zna kako i skladisti ko zna gde... Neka je ova "drzavna" na papiru losija, bar neko stoji iza nje... Isto bih uradio i sad, bez obzira na to ko je ministar i ko je vlast. A inace me mnogo nerviraju neuroticni roditelji pametniji od svih, sutra ce traziti sami da operisu decu...

zeolit

pre 12 godina

boze nebuloznog naroda.....roditelji u panici sto im fale nove doze vakcina punih teskih metala.....nemojte se kroz 10-20 godina zaliti na retke bolesti i traziti dobrovoljne priloge za lecenje vase dece!

Radovan

pre 12 godina

Zdravstvo koje nije u stanju da izleči narod/pojedinca od zaraznih bolesti, već "preventivno vakciniše" narod "protiv" tih bolesti, je NESPOSOBNO i NESTRUČNO zdravstvo.
Jedino Tetanus vakcinu priznajem.

mili

pre 12 godina

Dragi moji sugradjani, da li vi uopste znate koje su komponente petovalentnih vakcina, uopste? (Perica, 03. april 2014 11:00) Pa ne znaju, zato se i dize ova frka. Davati bebi ciji imuni sistem je nula, petovalentnu vakcinu, moze izazvati vise stete nego koristi. moje troje dece su vakcinisani vakcinama iz doma zdravlja(Di-Te-per polio), ACT-hib su primili u jednoj dozi posle navrsenih godinu dana, a Euvax i MMR nisu ni primili. dete moze da primi vakcinu i posle isteka perioda od 6 nedelja, i to do 2 meseca. Na kraju krajeva , sta da vam je dete bolesno( prehlada tem.itd.) morali bi da sacekte da dete bude potpuno zdravo, i time isto probijate taj rok od 6 nedelja. Bez panike.

Aki

pre 12 godina

Moje dete je primalo Pentaksim, sve do revakcinacije pred polazak u školu. Onda me je pedijatar savetovao da primi one vakcine iz doma zdravlja, tj živu vakcinu, jer je imuniacija bolja, tako je rekao, ako je, bar jedna doza u procesu vakcinacije živa. I tako smo uradili. Evo je, ništa joj ne fali, zdrava, prava, ide u školu. Mnogo je ovde neznanja i mnogo drame, posebno ovih što ovde žive lepo, ali su spremni da pljuju sve i svakoga. Slažem se da je ministarstvo trebalo bolje da reaguje, ali ovolika drama...

neki gramaticki znaci izostavljeni da bi opisala dogadjaj

pre 12 godina

Ja sam bila pre cetiri godine u istoj ovakvoj situaciji. Tri meseca sam trazila vakcinu za revakcinaciju i svaki dan dolazila u ambulantu da ih obavestavam da trazene vakcine nema nigde. Posto sam baka i sa unucetom dolazila gotovo svakodnevno da se raspitam da li je ambulanta pribavila tu vakcinu sestra mi je dala karton da idem kod lekara da vidim sta da radim jer je vec isticao neki da kazem optimalni rok da unuce primi vakcinu. Doktor sav nadrndan odgovorio mi je pa sta ste do sada cekali pa pre tri meseca trebali ste dete dovesti na revakcinaciju jednostavno drzao mi cas etike koju ni sam nije imao. Tada mi je rekao da ima vakcine ali su nas proizvod i da treba dete da primi vakcinu. Videvsi sestra da sam se gotovo svakodnevno sa unucetom maltletirala i dolazila u ambulantu da su pocele velike vrucine 7.8.i 9. mesec, ona mi je rekla da ima vakcine nas proizvod i da pitam doktora da li ona moze da mu da vakcinu. Opet nadrndan lekar rece pa sta cekate. Posle toga razgovarala sam sa sestrom ona mi je rekla da je razlika izmedju nase i strane vakcine u tome sto u stranoj postoji komponenta koja neutralise bol i otok. Moje unuce je primilo vakcinu s tim sto mi je sestra rekla da ce biti veliki otok i bolno mesto ruke. Za otok otisla sam u apoteku i zatrazila burov odnosno neki gel za ublazavanje bola i otoka na sta me je apotekarka rekla ko mi je to rekao da se stavlja takav oblog. Rekla sam joj da su i moja deca nekada primala vakcinu i da sam burovom ublazavala otok.

Jelena

pre 12 godina

"od vakcine MMR za koju se (opravdano, cak u Italiji postoji i presuda) sumnja da moze izazvati autizam."
Dosta s tim dezinformacijama! I OVDE u Italiji se juce, povodom dana autizma, po ko zna koji put, govorilo da autizam nema veze sa vakcinama, jer je bolest postojeca vec kod embriona i genetski uslovljena.

uf

pre 12 godina

naravno da moze i obicna vakcina. to je ona vakcina koju su kao deca izmedju ostalih primali i oni koji su sada u strahu za svoju decu sto nema u slobodnoj prodaji petovalentne vakcine.

Mare

pre 12 godina

Pa godinu dana su trovali decu mlekom, šta im je sada što tu i tamo neka beba neće biti propisno vakcinisana. Pola njihovog biračkog tela ionako veruje da su vakcine prevara farmaceutske industrije i u slične budalaštine kojima su zatrovali glave ljudima. Ostaje nam da se povežemo mi normalni, brinemo jedni o drugima, da se što manje razmnožavamo i da gledamo da bar našu decu pošaljemo što dalje od Srbije, ako već mi nismo otišli kad je bilo vreme. Pa kad ostanu samo političari, megatrendovci, botovi i penzioneri, da ih vidimo kako će preživeti i jedan dan.

majstor

pre 12 godina

i ova tema se koristi za zamlacivanje, zaplasivanje i manipulisanje prostim narodom. jos kad su bebe u pitanju tu zdrav razum odavno ne igra nikakvu ulogu nego samo emocije! ja svoju bebu sam prvi put vakcinisao u 5 mjesecu (6-valentna vakcina) i posle toga nakon 2+ (ne smije se dati pre 2 mjeseca kasnije nije uopste frka) mjeseci sledeca doza i posle 6+ mjeseci zadnja doza. Objasnjenje: BSG se u civilizovanim zemljama vise ne daje a rotavirus smo odbili. Osim toga 3 vakcina u 9x% slucajeva uopste nije potrebna jer 9x% posto djece razvije dovoljan imunitet posle 2 vakcije, treca vakcina je za onaj mali postotak koji ne razvije imunitet nego im je potrebna jos jedna doza. I u tom slucaju 100% djece ne razvije dovoljan imunitet, ali statisticki gledano ne moze se ici do 100% jer bi onda bio potreban nezamislivo veci broj doza a dobit veoma mala, a rizik za 9x% djece prevelik kojima su se 'primile' i 2 vakcine. 3 su kompromis.
Ovo se moze provjeriti kako u ozbiljnim casopisima, tako i u planovima vakcinacije u njemackoj (oni spricaju 4 puta), austrije (3 puta), svajcarske (3 puta) i sva djeca su ok. Dakle savjetovao bih malo mira jer se klincima nista nece desiti iako vakcina kasni nekoliko sedmica.

tsf

pre 12 godina

Cekajte, ova zena kaze da posle jedne ili dve doze vakcine sa mrtvim virusima ja detetu treba da dam ovu sa zivim?! Jesu li oni bre normalni?! Kako nisam emigrirala na vreme...

stop lekarsko-farmakološkoj mafiji

pre 12 godina

Ne može obična vakcina jer deca nisu tovne svinje pa da im se svašta uvaljuje. Jedino što sada može je smena odgovornih a nesposobnih i njihovo kažnjavanje. Srbiji je dosta nesposobnih "eksperata" koji ništa ne znaju i ništa ne umeju osim da se zaklanjaju iza ko zna kako stečene diplome.

Doktor

pre 12 godina

@555 Verovatno nemas dete pa ne znas. Radi se o potpuno razlicitim vakcinama. Petovalentne vakcine Infanrix i Pentaxim su korisne i neophodne, i ne izazivaju nikakve stetne posledice, za razliku od vakcine MMR za koju se (opravdano, cak u Italiji postoji i presuda) sumnja da moze izazvati autizam.
(veliki strumf, 3. april 2014 09:33)

Mozda on nema dete, ali vi nemate ni osnovno znanje, ali opet autoritativno prosipate neistine kao cinjenice. Prica o vezi izmedju vakcine MMR i autizma nema apsolutno nikakvo naucno utemeljenje. Postojao je jedan rad koji je objavljen pre dosta godina, ali je pokazano da studija nije dobro uradjena i sam autor je povukao i izvinio se. Osim toga, od stotina istrazivanja radjenih na tu temu ni jedno jedino nije pokazalo nikakvu vezu. Sve je vise neukih ljudi koji, noseni ovakvim vasim i slicnim izjavama sire ovu besmislenu pricu protiv vakcina. Ko se bavi time zna da su to gluposti, ali u eri gde je vecina ljudi obrazovana iz tabloida, a pri tome spremna da sa sigurnoscu izjavljuje stvari o kojima nema pojma, tesko je ubediti neuke mase da ne moze bas svako istom jacinom o tome pricati. Ja, kao lekar, kao i sve moje kolege, smo takodje ljudi, takodje iamo decu i svi svoju decu vakcinisemo. Mislite li da bismo mi rizikovali zdravlje svoje deece? A od vas svakako znamo vise o MMR i ostalim vakcinama. Molim vas shvatite to i ostavite se teorija zavere.

mama

pre 12 godina

Čitam sve ovo (imam dete od 17 meseci koje treba da se revakciniše Pentaksimom koga nema) i dve stvari su mi u glavi:
1. Osecam se strašno neodgovorno što nisam otišla odavde i što sam osudila rodjeno dete na ove papazjanije. Ne živim loše za naše uslove, ali ovakve stvari nemaju cenu.
2. Da nisam roditelj i da pročitam ovo....i sve priče zašto ne radjamo decu....pa da li ste vi realni?! Čovek mora da bude totalni entuzijasta da se upusti u to ovde.

Реалан

pre 12 godina

Какве су ово глупости! Са којом вакцином се почело са том треба и да се настави вакцинација! То вам педијатар одмах каже. Овде се неко грубо игра са здрављем деце!

zbog ogranicenih karaktera ovo je nastavak price

pre 12 godina

Jos jedan slucaj sa kojim sam se susretala pre tri godine a tice se vakciniacije. Opet komentar pise ona ista baka koja je vodila unuce na revakcinaciju.
Posle revakcinacije otisla sam privatno kod jedne doktorice pedijatrije i razgovarala u vezi vakcina i na moje veliko zaprepascenje rekla mi je da vase unuce je primilo vakcine ali u tim vakcinama nije bila komponenta protiv menengitisa. Uzasnuta tim saznanjem otisla sam u ambulantu i pitala na sta mi je isti taj nadrndani lekar rekao pa takva vakcina se posebno kupuje i da te komponente u sastavu domacih vakcina nema. Nekako sam pronasla tu vakcinu i unuce mi je primilo vakcinu u tri puta koja me je tada kostala 12.000 dinara.
U to vreme nisam imala kompjuter da bilo koga obavestim ali sada apelujem na roditelje da budu uporni u svojim zahtevima, da otkrivaju sve prljave rabote izmedju apoteke i ambulante, ko se u tim igrama ima-nema ugradjuje, ko nam uskracuje saopstenja o SASTAVU VAKCINE, da li dobijate posle vakcine od lekara objasnjenje i obavestenje sta sve sadrzi vakcina i revakcina i protiv kojih bolesti. Jedino mi je bilo tesko saznanje da sam bila uverena da mi je unuce vakcinisano od svih bolesti ali se ispostavilo da to nije tako i da zivimo u lazima a pogotovo u lekarskoj neetici koji stite tajkune a ne decu i njihovo buduce zdravlje.
Izvinjavam se ako sam uzela mnogo prostora ali htela sam da ovi slucajevi ne ostanu bez saznanja.

nada 22

pre 12 godina

E, pa ovo stvarno nema smisla! Sve se svodi na to da su RODITELJI KRIVI!
1. Kako majka/otac da reaguje kad je LEKAR pošalje u apoteku da KUPI vakcinu?
2. Kako majka/otac DA ZNA da li je TAJ dečiji lekar (kog mu je odredio dom zdravlja!) ODGOVORAN ili ne? Da li mu piše na čelu?
3. Ako su TE vakcine (druga i treća doza) SADA IPAK dostupne domovima zdravlja, da li to znači da NJIMA roditelji treba da plate? Kako, na ruke, uz fiskalni račun,...?
TO ću valda saznati 9. aprila, kada moje unuče treba da primi 3. dozu!

bla bla

pre 12 godina

Moje dete je primilo 3 doze,ostalo je samo da se revakcinise. Kako je moguce to uraditi sa domacom vakcinom kad svi znamo da ona nije ista. Da li ce neko odgovarati za ovu situaciju?

jana

pre 12 godina

Da li stvarno mislite da ce neko pristati da posle jedne vrste vakcine revakcinise dete drugom, znatno losijom, a da ne pominjemo neadekvatnom u smislu zamene, samo zato sto su drzava, RFZO i farmaceutske kompanije napravile ovaj cirkus?!
Znaci oni ne samo sto su prouzrokovali ogroman problem koji uopste nije naivan sa stanovista zdravlja dece, nego su jos i tako bezobrazni da nam danas ovako odgovore?! Ultimativni bezobrazluk!!

pera

pre 12 godina

O cemu pricate, kako "ima vakcina"?? Ima onih koje niko nece da da svom detetu, onih koje nisu petovalentne! Pa sta mislite zasto je nestasica Pentaxima? Zato sto svi hoce tu vakcinu! Ne moze se tek tako nesto uvesti u sistem zdravstvene zastite i onda tek tako dici ruke od toga ili ne ispuniti svoju obavezu, narocito ako je u pitanju nesto sto treba kontinuirano da se koristi!
I sta sad mi da radimo? Evo molim vas nek mi neko kaze - treba da progutam g***o i da dam detetu one neke bangave vakcine sto sede po domovima zdravlja? Kako bre nema mesta panici??

kg

pre 12 godina

Ja sam i ovako uzeo obicnu posta ta kosta 4000 din i kupuje se tri puta.Razlika je u tome sto posle ove obicne dete dobije temperaturu na dva tri sata a ova od 4000 din nema nikakve posledice.

Realan

pre 12 godina

Nas kada su pre nekoliko godina pitali da li cemo vakcinu koju nabavlja drzava, ili da kupujemo neke francuske (verovatno te petovalentne), ja sam pitao da li drzava stoji iza tih petovalentnih, rekli su ne, njih kupujete sami, kostaju toliko i toliko... Nebitno koliko kostaju, ja sam izabrao vakcinu koju uvozi drzava... Nemam pojma sta je u kojoj vakcini, isto kao sto nema pojma 99% komentatora ovde, i samim tim ne pada mi na pamet da detetu dam nesto sto uvozi ko zna ko, transportuje se ko zna kako i skladisti ko zna gde... Neka je ova "drzavna" na papiru losija, bar neko stoji iza nje... Isto bih uradio i sad, bez obzira na to ko je ministar i ko je vlast. A inace me mnogo nerviraju neuroticni roditelji pametniji od svih, sutra ce traziti sami da operisu decu...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Uros, 3. april 2014 12:20)


@Uros

Tako je Urose, zato sto je opste poznata i utvrdjena cinjenica da su stvari iza kojih nasa drzava stoji apsolutno proverene, sigurne i konstantne.

Cekaj malo...

South Park

pre 12 godina

Da li stvarno mislite da ce neko pristati da posle jedne vrste vakcine revakcinise dete drugom, znatno losijom, a da ne pominjemo neadekvatnom u smislu zamene, samo zato sto su drzava, RFZO i farmaceutske kompanije napravile ovaj cirkus?!
Znaci oni ne samo sto su prouzrokovali ogroman problem koji uopste nije naivan sa stanovista zdravlja dece, nego su jos i tako bezobrazni da nam danas ovako odgovore?! Ultimativni bezobrazluk!!
(jana, 3. april 2014 09:20)

Licno ne verujem da su farmaceutske kompanije krive. One prave plan proizvodnje na osnovu porudzbina . Verovatno su ovi nasi rekli da nam ne treba ili tako nesto.
Progutali smo da nam truju decu mlekom, sada ovo, dajte da se organizujemo vise, a ne samo da komentarisemo na netu.

zoran lazic

pre 12 godina

VAZNO!!!Isto mi se desilo sa mojim sinom, i nakon promene vakcine smo zavrsili u bolnici!!!
Nemojte menjati vakcine, a pogotovo ih nemojte kombinovati!

au

pre 12 godina

Sta rekose ovo? Ima li Pentaksima ili oni to muljaju kao nema veze sto ce deca biti revakcinisana starim tipom vakcine nakon dve primljene nove? Ja koliko znam posle Pentaksima ne sme ova obična. Ovo je vređanje inteligencije!!!!

Dejan Kostić

pre 12 godina

Pitanje za sefica odseka za imunizaciju u institutu za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović - Batut"- Goranka Lončarević glasi:
Gde je dostupna petovalentna vakcina. Dajte nam spisak i adrese. Pa ona nikad nije bila dostupna u domovima zdravlja. Oduvek se kupovala u apotekama a sad je nema ni tamo.

levo kod albukerkija

pre 12 godina

Zar nije trebalo da se obezbedi pentaxim o trosku fonda, a u skladu sa tim su porucene odredjene kolicine od proizvodjaca? Posto fond para nema kako to da nema "planiranih kolicina" za nase trziste? umesto preko fonda samo nek puste iste kolicine u slobodnu prodaju, to su te kolicine potrebne za trziste a roditelji ce se vec nekako snaci kao i uvek...

Marko

pre 12 godina

Ovo što se dešava sa vakcinacijom je više nego neozbiljno i za svaku osudu, a da ne govorim da bar 5-6 visoko nadležnih po lancu odgovornosti treba da budu smenjeni, ne da daju ostavke nego da budu SMENjENI!!
U vreme opšte histerije oko nepotrebne vakcinacije dece, nebuloznih priča o njihovoj štetnosti ovakav gaf se NIKAKO nije smeo dogoditi (u koliko naravno nije nameran)! Kako će te sada gospodo iz ministarstva ubediti prosečno ili ispod-prosečno obrazovanog građanina da je vakcinacija normalan i neophodan zadatak! Hoćete da vam kažem? NEĆETE!!!

Novosadjanin

pre 12 godina

Pa kakve su ovo lazi? Precutali su da nema bas istih vakcina, nego zamenskih "takodje proverenih". Naravno da revakcinacija treba biti uradjena identicnom vakcinom, a to sada nije slucaj.
Jos jedno krpljenje Vucicevog rejtinga, ovoga puta preko ledja najmladjih.
Umesto da neko odgovara za nastalu situaciju, jos ce na kraju da nam pricaju da je "bas ovako i trebalo da bude".

ivan

pre 12 godina

ne interesuje me...necu ja svoje dete da sad vakcinisem nekom drugom a ostala je samo jos jedna revakcina pentaxinom
......pa to.onda nije revakcina.
....drugacije kad neko pocne od pocetka sa domacom....hitno se snadjite i uvezite vakcine pentaxim...ne igrajte se nasim nervima....bagro jedna...milione ste potrosili na reklame i plakate za izbore...sram vas bilo

Snežana Cvekić

pre 12 godina

Događanja koja nas prate poslednjih meseci, a tiču se najosetljivijih članova društva-dece,bivaju sve bizarnija.Ova priča o vakcinama dobija epilog po već prepoznatljivom šablonu.Ako nam je mleko lošeg kvaliteta sa prevelikim procentom aflatoksina,uredbom povećavamo dozvoljeni nivo i mleko je zdravo!? Nema adekvatnih vakcina za revakcinaciju,da li će se uredbom odrediti i da su i postojeće sasvim dobre,iako znamo da to nije tako? Besramno se poigrava sa zdravljem naše dece.

kobayashi

pre 12 godina

@doktor
a ko vama lekarima servira informacije?
po cemu vi realno mozete tvrditi da je vakcina 100% bezbedna? mislite da je meni, kao roditelju, dovoljno to ste ste i vi to isto dali svome detetu?
zasto lekari smatraju da o nekom farmakoloskom proizvodu znaju vise od drugih ljudi, od osoba iz drugih profesija, koji su usko povezani sa samim stvaranjem odredjenog leka?
mikro-biolozima, hemicarima, bio-hemicarima, farmakolozima....
to sto vi mislite, je samo vase misljenje, dr-e....

neimenovan izvor

pre 12 godina

Juce sam trebao da vakcinisem dete pred polazak u skolu sa 2 vakcine i jedne nije bilo. Tako da ministarstvo gnusno laze narod. Kao i obicno. Inace to je nastavak vakcinacije posle petovalentne vakcine koju je primao kao mladji i koju smo kupovali u apoteci.

Shone

pre 12 godina

Ko može da poveruje u ovo, tj da su dva najveća svetska proizvodjaca vakcina kriva za nestašicu? Ako su vam, navodno, javili sto to niste izneli u javnosti na vreme? Nisu to paprike ili štipaljke, pa da bude nebitno. Pa tuzite ih onda.

zoran

pre 12 godina

Ljudi, sta se cudite..??
U Srbiji ljudi na jednom mestu piju vodu sa crvima u istoj, dok na drugoj arsen u vodi u kolicinama desetine puta vecom od normalne..??!!!!!!! Sta dalje pricati..?? Cela nacija je zatrovana, ali to smo mi. Drushtvena svest nepostojeca. Vazno je da narod bude fokusiran na Zvezdu i Partizan...ma, raspad...totalni raspad....

sarkastro

pre 12 godina

"Bagro jedna, zar ste zaslužili da primite vakcine?

Kada nas God King Vucic siđe sa neba, on će svakom detetu dati po litar svoje krvi i od te krvi deca ima da naglo ojačaju i da budu imuna na sve viruse (pa i HIV), bakterije (pa i Đilasa) i ostale komuniste. Osim naravno preslabe dece koja će umreti od siline te injekcije. Ali ona su i zaslužila da umru.

Srbija je zemlja jakih ljudi, ne slabića. Slabići nek se pakuju i putuju na zapad."

Roditelj

pre 12 godina

Tako su nam objašnjavali da je i aflatoksin neškodljiv i da nema mesta zabrinutosti
(Dragan, 3. april 2014 08:51)

Tako ce ti objasnjavati za sve sto zas..ru , jer naravno oni nisu nikad krivi , uvek je kriv neko drugi.
Sada ce verovatno optuziti farmaceutske kuce za nestasicu.

Mikrobiolog iz inostranstva

pre 12 godina

dakle ovako:

1) Vakcina o kojoj je rec je mesavina vakcina protiv PET razlicitih bolesti (difterija/tetanus/veliki kasalj/polimijelitis/ hepatitsB) i koliko je meni poznato nijedna firma u Srbiji je ne proizvodi.
2) U svakoj zemlji postoje lista preporucenih vakcine (koje svake godine obnavlja lokalno ministartsvo zdravlja ili nadlezna drzavna institucija) i te vakcine su besplatne.
3) Svuda postoje i vakcine koje nisu besplatne (recimo protiv tropskih bolesti ili bolesti koje prenose krpelji itd.) ali u svakom slucaju vakcine NIKAKO ne bi trebalo da se ni kupuju ni dobijaju u apotekama vec kod lekara. Ilegalna prodaja i promet vakcinama bi morala biti zakonski kaznjiva.
4) Petovalentna vakcina o kojoj je ovde rec je vec godinama na listi besplatnih vakcina u svim evropskim zemaljama kao i velikom broju drugih zemalja.
3) Spisak vakcina koje drzava Srbija placa i preporucuje nije obnavljan barem 20-30 godina.
4) Gde moze da se vidi spisak vakcina koje ministarstvo zdravlja RS planira ili preporucuje gradjanima i gde se tacno vidi od koje godine je koja planirana kao besplatna? To je informacija od javnog znacaja bitna za zdravlje ljudi. Nek se oglasi poverenik Sabic.
5) Iz vesti nije receno koja je tacno vakcina koju ima Batut i protiv kojih bolesti? Ako nije ista cak i ako je dobra ne stiti protiv svih pet bolesti.
6) inace Glaxo prodaje vec uveliko i sestovalentnu (Infanrix hexa: difetija(tetanus/veliki kasalj/polio/hepatitisB/hemofilus influenzae)

Grgurgrga

pre 12 godina

Posto ovde ima puno uspanicenih roditelja koji su krenuli sa jednom vakcinom i ne znaju sta dalje, a buduci da sam i sam otac koji ceka trecu dozu Pentaxima (doduse tek u maju), a sa starijim detetom sa prosao citav ciklus (prosle godine primila skolsku), imam potrebu da pojedinima umirim savest.
Izmedju Pentaxima i nazvacu ih "drzavnih" vakcina ima dve razlike. Prva je ta sto se "drzavne" primaju odvojeno, i to dve se daju u nogu (DTP i HiB) a treca Polio (ili OPV) se pije. Kod Pentaxima sve se nalaze u jednoj vakcini. Drugo, jedino je ova Polio vakcina ziva kada se pije, a mrtva u Pentaximu, dok su ove druge mrtve i kod Pentaxima i kod drzavnih vakcina. To znaci, da se kod (DTP i HiB) mogu kombinovati Pentaxim i drzavna tj. ko je krenuo jednom moze nastaviti drugom. Ono sto je meni nerazjasnjeno pitanje i sto moram konsultovati pedijatr, jeste ta Polio vakcina tj. da li se moze kombinovati mrtva komponenta iz Pentaxima sa zivom vakcinom koja se pije?
Drugo, revakcina koja se daje pred polazak u skolu je ista (po mom pedijatru) bilo da je dete uzimalo Pentaxim ili drzavne vakcine, jer je rec o revakcini svih do tada primljenih vakcina. Tako da ne postoji Pentaxim revakcina u za skolarce (jer se ne revakcinise protiv velikog kaslja i HiB koje su sastavni deo vakcine Pentaxim). Tako da je ta skolska vakcina ili bolje reci revakccina ista za sve (sadrzi revakcinu na DT(vidimo da fali P), Polio(ili OPV( i MMR (koji nije sastavni deo Pentaxima).Samo jos da resimo ovu Polio :-)

coga

pre 12 godina

Glasali smo - dobili smo sto smo trazili. Usput, da li ste culi za onu istinitu pricu o ministru iz Japana koji je zbog s...a u njegovom sektoru izvrsio harakiri... A zbog price one iz Instituta, gresni Batut se u grobu prevrce. Uglavnom, u Srbiji su deca za vlast i dembelane koji su je zaposeli samo obicna poslednja rupa na svirali.

ko je kriv?

pre 12 godina

Znaci, daj sta das. Ne radi se o tome da li moze obicna vakcina ili ne, vec je problem u tome KO JE KRIV za ovu situaciju? Ako se deci daju i obicne vakcine, znaci deca ce posluziti u eksperimentalne svrhe. Ako ste verovali u ovakvu buducnost, onda se ne zalite. Meni je samo zao sto su deca zrtve ovakve drzave.

Toliko

pre 12 godina

Ista prica kao i sa aflatoksinom. "Nije bitno sto je to pre bilo strogo zabranjeno, sad vise nije". Tako i sa ovim, ranije ni pod razno nisi smeo da mesas vakcine, sad je u redu. Onda se naravno jave pro-rezimski komentatori da ne daj boze niko ni posredno ne kritikuje velikog vodju, jer je zemlja savrsena od kad je on tu. Za aflatoksin su tvrdili da je zavera, a za ovo tvrde da su ljudi koji daju pentaxim snobovi. Samo ne daj boze da je neko u vlasti kriv. A Babic je kako sam kaze "izvukao pouku", a hvala i njemu i ovim sto ih u tome podrzavaju.

Sosa

pre 12 godina

E gde su sada ona stara pravila da kada postavljeno lice prihvata neku odgovornu duznost potpisje IZJAVU DA JE PRIHVATA POD MATERIJALNOM I KRIVICNOM ODGOVORNOSCU? Samo nemojte reci da je kapitalizam, pa valjda i u njemu ima neke odgovornosti pogotovo kada su u pitanju deca, i kada se pita gde odlaze novci od poreza.
Vucicu, istina da se na komuniste gadis, ali ovakve potpisane izjave su tada itekako imale i sudski epilog.

Djole

pre 12 godina

Žena mi se porodila pre par dana u Bgd-u, i u porodilištu trenutno nema Be-se-že vakcina, prvih vakcina koje dobijaju bebe. O tome niko ne priča, povrh svega trenutno je i zastoj u deljenju paketa pomoći za bebe Skupštine grada Beograda. Totalni raspad....

mirjana

pre 12 godina

Postovana doktorice, zbog cega niste tako govorili prosle godine kada su roditelji morali da kupe petovalentnu vakcinu, ukoliko zele njom da vakcinisu decu i to po preporuci pedijatara. Nije tacno da nisu dobijali uputstvo od pedijatara, pogotovu sto u 90% slucajeva u blizini domova zdravlja ima, i cak i najcesce drzavnih apoteka, jer i sumnjate u sve.Zasto neko ne izadje jednom i otvoreno kaze sta se zapravo desava.Dokle bacanja prasine u oci, a da ne pricamo da se radi o najmladjima.

Bob Sent Kler

pre 12 godina

@ neimenovan izvor

Sa koje dve vakcine pred polazak u skolu??? Moje dete i sva druga deca koja su posla u skolu prosle godine zajedno sa mojom cerkom su primila jednu vakcinu. Smem da potpisem za 5-oro dece da su primili samo tu jednu vakcinu, i to istu i deca koja su bila na Pentaximu (moj slucaj) i deca koja su primila regularnu vvakcinu!

Aki

pre 12 godina

I tako puf....Istina postade ono sto je neko izjavio za novine. Banana drzava smo, najveca na svetu.
(Nikola, 3. april 2014 08:53)

Nismo ni to, na zalost. Trebace nam jos barem 5 godina da doguramo na nivo banana-drzave.
Otac sam cetvoro dece, cetvrto dete ima mesec dana. Zvali smo dom zdravlja prosle nedelje, da dete primi prvu vakcinu, onu koja se prima sa mesec dana, i rekli su nam da dodjemo za mesec dana! Za snimanje kukova, da zakazu, pa mozda ga i snime za koji mesec. Jedino da covek sve to zakaze dok je trudnica jos u 6.-7. mesecu trudnoce.

Pentaxim smo i ranije "jurili" i nabavljali kako smo znali, nesposobnoscu "drzave" izgleda da ce i sada morati da se razvije privatna inicijativa.

Realan

pre 12 godina

@Realan

za jednu ti garantuje država a za drugu ti ne garantuje niko...pametnom dosta.
(gradjanin, 3. april 2014 13:38)

@Gradjanin

Pozdravlja te zatrovano mleko... ne, izvini, drzava je rekla da nije zatrovano nakon sto je podigla minimalnu dozvoljenu vrednost.
Sama cinjenica da se ta vakcina za koju "garantuje" drzava vise nigde ne koristi, a da se petovalentna koristi svuda bi "pametnom" zaista trebalo da bude dosta.
Na zalost, u ovoj "drzavi" pamet nije na ceni vec dugo vremena.

cica

pre 12 godina

RFZO uz pomoc Torlaka primorava roditelje na "stare" vakcine, sto sve zajedno odgovara Torlaku, a finansijski RFZO manje izdvaja para. Koja namestaljka, a svi se "primili".

3maj

pre 12 godina

@Doktor: doco, odgledajte film o Poliu. Tamo je bas lepo ispricano o tome kako su lekari "vakcinisali" svoju decu. Izvinite, mozda niste takvi ali taj film je cinjenica. Nije neka YT produkcija, vec ViaSat History ili NG, ne drzite me za rec. Neka je i sektaski film, i teorija zavere, ali u tom filmu deca optuzuju svoje roditelje, lekare koj su radili na Poliu.
Ne verujem vise u lekarsku etiku, osim mladim lekarima.
Zakazali mi hitan pregled srca za kraj maja, a kad sam zatrazio potvrdu da refundiram pregled u privatnoj klinici, "dobio" sam 7. april u redovnoj bolnici.
Gde je tu etika, ako ja moram da proucavam zakone da bih se pregledao?

vuk

pre 12 godina

Ova i sve prethodne vlasti , nikada nisu imali dugorocni plan, vec se samo bave gasenjem pozara uzrokovani potpunom nekompetnentoscu vladara. Samo me zanima, zasto kada su dobili informaciju da nece proizvodjaci ispostovati kolicinu i vremenski okvir, nisu tada seli i nasli resenje. Nego sad imaju vremena za raspravi i trazenje resenja. SRAMOTA!

zabrinuti posmatrač

pre 12 godina

Ono što je gospođa iz Batuta zaboravila da spomene dok je jutros mlatila o kvalitetu, efikasnosti i bezbednosti koju tobože garantuje ALIMS za vakcine koje legalnim putem dospevaju u Srbiju (što je u načelu tačno) - jeste da se o efikasnosti može govoriti samo u kontekstu definisanog protokola imunizacije datom vakcinom.
Kakva je efikasnost imunizacije započete petovalentnom vakcinom, a dovršene nekom trećom kombinacijom? Na osnovu koje studije se ta efikasnost tvrdi i ko za nju garantuje?

Za roditelje je svakako bolje da prema savetu pedijatra nastave sa imunizacijom nego da eksperimentišu sa vakcinama iz sivih tokova ili ne odvedu dete na vakcinaciju uopšte. No, za ovu situaciju neko jeste odgovoran i taj neko mora da odgovara.

djole

pre 12 godina

@Mikrobiolog iz inostranstva

Institut Torlak proizvodi vakcine za tih pet bolesti (primaju se kao tri vakcine) i proizvodi ih bar u poslednjih 20-30 godina.
Što se tiče te šestovalentne vakcine, Glaxo je nudi Crnogorcima po ceni od 30 evra da ih kupi država, a ne može da isporuči petovalentne (ugovorene po ceni od 10-ak evra).

бидермајер

pre 12 godina

Србија је постала земља боли и туге! Боли,јел то је флоскула будућег премијера.Србија и народ трпе "БОЛНЕ" потезе болне промене, до скора је била популарна крилатица нема пара у буџету!? Нећете рећи да је изборна кампања била бесплатна? А влада у оставци ћути ко заливена,односно пише програм. О влади у оставци о бившој и још ресорно одговорној за то питање нема одговора ни на болнија питања у здравству,о чекању на ред у Сремској Каменици на радиологији на пример 12 месеци !!! И да не ређам даље алармантне пропусте,корупцију и мито искључиво у здравству1 Ове вакцине су само копрена на народне очи, небил' се скренула пажња са нечег важнијег,а то је ,погодите сами. ТИШИНА КОЈА ВЛАДА СРБИЈОМ !?ВАЉДА НЕМА ШТА ДА СЕ ИЗЈАВИ....