Ponedeljak, 05.03.2018.

08:48

Test: Toyota C-HR Hybrid C-ULT

Izvor: B92

Test: Toyota C-HR Hybrid C-ULT IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

28 Komentari

Sortiraj po:

Petar

pre 6 godina

(Ivan, 6. mart 2018 13:23)

Slažem se. Sećam se i ja supertesta jaris hibrida u Auto Bildu, prosek potrošnje je bio čak 6,4 na 100.000 km. To je realnost.

Crni Gruja

pre 6 godina

Veoma zanimljiv test. Imao sam priliku prošle godine na vidim ovakav auto u gradu, realno svi ga zagledaju, neobičan i to veoma.
Takođe je zanimljivo da je toyota klub imao ovaj auto na testu prošle godine i na njihovom sajtu su postavili test koji dosta liči na ovaj samo kod njih je detaljniji i sa dosta više slika.

Ako sme da se postavi link staviću, fino odrađeno.

Ivan

pre 6 godina

Evo da se javim ovima sto mrze hibride. Sa Auris karavan hibridom najgora potrosnja u gradu je bila 38lit benzina na 596km a najbolja 39.3lit na 784km tj. 5.01lit na 100km iskljucivo gradske voznje i to do posla 2km, vrtic 1800m, tempo 2.5km, Jerkovicu 8km, Borca 12km. Sve kratke relacije. Na otvorenom putu najmanja potrosnja je bila na putu za Kikindu 3.7lit, put za Grcku do Atine prosek 5.0lit. Najveca potrosnja na otvorenom na autoputu za Beč 6.5lit voznja do 170kmh. Eto. Ja sam presrecan pogotovo sto je benzin jos uvek jeftiniji od dizela. Menjac je ok s obzirom da je auto na najvisim obrtajima manje bucan od prosecnog benzinca tj. u kabini nije previse bucan. Na kraju svaki auto kada se zustro vozi motor je bucan. Nekome smeta nekome ne. Servis 1 na 15000km 12000din. servis 2 na 30000km 21000din. I to je manje za skoro 20% od mog starog mercedesa w211 kog je odzavao majstor daleko od ovlascenog servisa. Hibrid i pri velikim brzinama ide na struju ali vrlo kratko 2-3 sekunde ali se za npr. 4 sata puta to vreme nakupi i procentualno opet ustedi. Baterija moze biti problem kad istekne garancija tamo neke 2027godine a tada realno ko zna gde ce tojota biti. Poruka nevernim Tomama. Idite sa namerom da kupite auto pokazite interesovanje i pare i dobicete popust a ne da idete da pipate gledate ogrebete se za voznju i dovidjenja.

Ivan ZG

pre 6 godina

Milane@

Ovo nije plug-in hibrid nego onaj bez punjenja na utičnicu. To znači da mu je baterija mala (obično oko 3 kwh) koja se stalno puni i prazni i koja je taška cca. 20 kg. Težina dodatnog hibridnog sklopa kao što je elektromotor nije velika jer el. motor mijenja starter čiju težinu treba oduzeti tako da je razlika cca. 100 kg ili manje od 8% ukupne težine.
Kod vožnje po otvorenoj cesti 90% energije se troši na savladavanje otpora zraka, a 10% na trenje guma. Dakle težine utječe na trenje guma i ono je nešto veće, ali ne puno. Sve u svemu tih dodatnih 100 kg na otvorenom rezultiraju razlikom od 0,2 litre ili manjom. Slobodno možemo reći nikakvom bitnom.
Plug-in hibridi imaju dosta teže baterije, ali i to bitno ne utječe na potrošnju po otvorenoj cesti i razlika je manja od 0,5 litara. Kod novog Priusa su rastegli odnose u CVT mjenjaču pa sada puno tiše i štedljivije vozi po autocesti. U SAD-u se neki vozili po autocesti (ograničenje 110 km/h) ispod 4 litre na 100 km. Ako to nije dovoljno štedljivo onda ne znam što je. U gradu rijetko dolazi do 5, a najviše se vrti oko 4,5 litara.

Milan

pre 6 godina

@ Ivan ZG
Složili smo se da je hybrid samo za ljude koji većinu voze po gradu. Ja 80% vozim naplju, bar 50% na autoputu i hybrid mi nema smisla. Nemoguće je da hybrid ne troši više, ima baterije i mora trošiti bar zbog dodatne težine , mada je veći faktor kod toyote podešenost auta za grad.
Pravi hybrid je plug-in, gde dopuniš auto na utičnicu i 50km voziš samo na struju. Tad stvarno štediš. Moj prijatelj ima porše kajen plug-in, po gradu besplatno na autoputu zver.

Ivan ZG

pre 6 godina

Milan@

Nije mi jasno šta znači pravi hibrid?
Ako misliš na neki sa 200 KS onda mislim da ti hibrid ni ne treba. Hibrid je za ljude koji cijene jednostavnost vožnje i nisku potrošnju u gradu. Slažem se da je malo neobično voziti auto sa CVT mjenjačem, a nije ni nešto baš uzbudljivo. Ali u gradu CVt ima puno prednosti, a najvažnija je jednostavnost korištenja pogotovo u odnosu na dizel koji ima izuzetno kratke prve dvije brzine. Stani - kreni je idealna vožnja za hibrid. Onaj tko ne vozi barem 50% vremena u gradu nema potrebu kupovat hibrid. Meni koji vozim valjda 80% vremena u gradu hibrid bi odlično došao.
Vozio sam Toyotu Prius i o vožnji nisam uopće razmišljao niti je to od mene auto zahtjevao. Bio sam u stranoj zemlji i sve mi je bilo interesantnije od same vožnje i prebacivanja brzina. Baš zato je za većinu hibrid - rasterećujući.
Još jedna zabluda vlada da hibrid troši više od benzinca na otvorenoj cesti, a to uoće nije istina. Najnoviji Prius troši 5,5-6 litara pri 130 km/h. Ovaj auto zbog svoje visine troši litru više što je još uvijek 6,5-7 i vrlo je štedljivo. Samo tada auto radi na višim okretajima i nije više baš tako tiho.

Milan

pre 6 godina

Ivan ZG

Vozio sam se toyotinim hibridom po parizu i uopšte nisam impresioniran .
CVT je los menjač u kom god sam ga autu probao. Tražiti od vozača da vozi kao po jajima ne bi li uštedeo malo goriva meni je naporno, ozbiljan plug in hibrid će vam pružiti i uživanje u gradskoj voznji na struju uz minimalne troškove. Izvan grada, pogotovo na autoputu svaki hibrid troši više od odgovarajućih benzin i dizel parnjaka. Over an out je u pravu, šteta za ovaj auto što nema pravi motor jer dizajn smatram izuzetno uspelim.

Nebojša

pre 6 godina

Ovo sam video uživo na putu neki kažu da je ružan nikako se ne slažem izgleda neverovatno moćno i moderno prosto te tera da ga gledaš.

Over And Out

pre 6 godina

Ovaj auto je u nesrazmeri sa ovako nafuranom i agrasivnom spoljasnoscu i ovako kilavim agregatom koji ga pogoni. Hocu, kao kupac, cist benzin 1.8 motor, ili 2.0 sa 200 do 250 konja da ide ispod 6 sekundi do stotke. J mi se da li trosi 5,5 litara ba 100 kilometara, ili 10 litara na 100 kilometara! Imqm pare da platim razliku u potrosnji benzina, zovitee divljakom, seljakom i moronom, hocu auto za svoje pare!

Riki Lugonjic

pre 6 godina

@pera – Verovatno se ta razlika u manjku zapremine rezervoara opravdava hibridnim pogonom. Po gradskoj vožnji, interesuje me, ugrubo, koliko kilometara voziš sa gorivom, a koliko hibridno? Da li je to 4/5 na gorivo vs 1/5 hibridno ili nešto drugačije? Pošto je ovde rezervoar manji za odprilike 1/5 od zapremina koje su danas standardne (~50l).

Samo da je lepši i iznutra praktičniji, bio bi po mom ukusu. Ovako, svakako je za pohvalu to što je Toyota u pitanju, nema sumnje da je kvalitet vrhunski.

moron

pre 6 godina

nagard, 5. mart 2018 14:55

Ja Te potpuno podržavam. I ja ću da kupim hibrid i to čim više objektivno ne bude moguće da kupim automobil koji nije hibrid.

A mislim da ću najpre da kupim "meki hibrid" (ili kako se to već zove), npr, uz DCI 110 to ima "napolju" i skuplji je samo 1.000 od klasičnog DCI 110. Ili neki benzinac uz isti takav hibridni pogon. Jeftino je (i za kupca), ide odlično, a prolazi sve eko norme.

pera

pre 6 godina

@Riki
U potpunosti razumem tvoj komentar za mali rezervoar cisto kao o brojcanom podatku. Ali ono sto ne mozes znati je da sa tih skromnih 43l mozes leti bez problema da predjes i do 1000km. Provereno u praksi.

@Beogradjanin
Razumem i fascinaciju PSA dizel motorima. Recimo da sam neko ko je do sada u zivotu prevalio oko 1.000.000km i veci deo toga na dizel pogon. Ispratio sam promene u voznji i potrosnji od euro 3 do euro 6 i moj zakljucak je da je recimo euro 4 vrhunac dizel tehnologije za korisnika. Sve posle toga je cisto silovanje tehnologije (iz opravdanih razloga) zbog ekologije. Nakon toga osetljive piezo dizne i DPF filteri narocito kod euro 6 znacajno kvare sliku i povecavaju troskove. Na stranu to sto su verovatno svi lagali oko izduvnih gasova dizel motora. Ovo je buducnost, zasto ziveti u proslosti.

Ja CHR-a vozim u paketu opreme CEnter, po meni najpametnijem za nase puteve. Nije bas toliko cool i saren ali ima sve sto treba. Paketi kod CHR-a su vise stilski nego sto se razlikuju po funkcionalnosti.

Zaboravih da pomenem u prvom obracanju aktivni radarski tempomat koji radi do 0kmh i od 0 kmh. Za mene nema vise nerviranja na Gazeli i u Kneza Milosa...

nagard

pre 6 godina

Svaki PSA od 1,6 hdi ili slican 1,5 auto ima ovakvu potrosnju a kosta skoro upola manje. Pitanje sta se ovde placa?

Kako ne razumes, covece? Postoje ljudi, poput mene, koje ni puskom ne bi naterao da kupi dizelasa! Imao sam prilike da nedavno vozim Tojotu Prius i to je jedan poseban dozivljaj. Voznja dizela nasprem ovoga je kao da si zajahao IMT 539 delux! Ni jedan dizelas te klase ne moze da trosi isto ili manje od hibrida, mozete samo da se lazete medjusobno! U tekstu se govori o gradskoj voznji, a po Beogradu svaki naftas ide preko 8L! Do sada sam imao preko 20 automobila, samo je jedan bio dizel i nikad vise! Tojotin hibrid je moje sledece vozilo!

Ivan ZG

pre 6 godina

Vidim da polovica komentatora nije pročitala ni naslov. Piše hibrid.
A neki pišu turbo motor, drugi da se za tu cijenu može dobiti i hibrid (kao da ovaj to nije), treći govori da im je skup CVT mjenjač, a ovaj auto se bez njega ni ne prodaje, a četvrti da sigurno troši 10 litara u gradu.
Ovaj auto ne može potrošiti 10 litara. Ni u gradu ni nigdje. A onaj koji vozi samo sa gasom do kraja neka kupi stari BMW sa 300 KS i neka se odmah sa 250 zabije u zid. Da se drugi mogu normalno voziti.
Auto je izuzetno atraktivan izvana i iznutra i malo manje praktičan jer nije baš pregledan. Onima koji sjede odostraga može biti i klaustrofobično jer su stražnji prozori jako mali iako prostora ima iznenađujuće puno. Uglavnom, obiteljske potrebe vrlo dobro zadovoljava.
Tko se malo privikne na rad hibrida vozit će se sa prosjekom od 4-5 litara što za sada niti jedan dizel ne može. Na stranu što zagađuju 5-10 puta više jer se u ovom autu pola vremena u gradu vozite samo na struju. Ako lagano ubrzavate do 40 km/h ne pali se benzinski motor. Najbolje je što vi ne vodite računa na šta se trenutno vozite jer auto to sam regulira. Nema trzaja, nema prebrzog puštanja kuplunga, nema gašenja motora pri kretanju.
I što je najbolje hibridni sklop je provjeren na više milijuna automobila tako da je vrlo trajan i nezahtjevan za održavanje koje je jeftinije nego za običnog benzinca. Prve disk pločice ćete vjerojatno mijenjati na 100.000 km.

daki

pre 6 godina

Iznenadio me prostranoscu, ocekivao sam zbog dizajna skucenost, ali ima dobar gepek I nazad se sedi komotno, jedino je cudno sto linija vrata ide bas visoko pa je malo cudno. kako god, svidja mi se ovaj auto

Realno

pre 6 godina

Iskreno bio sam pozitivno iznenadjen kada sam testirao ovaj auto po losem putu, ocekivao sam krut auto i da ce se svaka rupa osetiti (ipak je to jedan mali dzipic) i onda iznenadjenje, bolje je podneo rupe nego A6 (2015 godiste) i vrlo malo toga se osecalo, za ovu klasu auta: "odlicno". U gradu mi se hibridni sistem mnogo dopao, tih je i povuce lepo i trosi oko 5 litara, ali zato na otvorenom puta kada hoces recimo da zaboidjes nekog ispred sebe on postane od jednom mnogo bucan tjst motor, izgleda da njihov E-CVT automatik nije za ovako slab motor. Negde samo procitao da ove godine izlazi novi 2.0l Motor sa 143 KS umesto sada 1.8l i 98 KS, to bi izgleda bilo resenje.

pera

pre 6 godina

Vec 6 meseci vozim ovaj auto i moram da priznam da je prevazisao sva moja ocekivanja. Ono sto impresionira na prvom mestu nije potrosnja vec ukupne vozne karakteristike koje su po mom skromnom misljenju iznad RAV4 koji sam prethodno koristio. Fenomenalan balans izmedju udobne i dinamicne voznje. Auto u voznji je ugladjeniji i deluje "veci" nego RAV4. Naravno mesta na zadnjoj klupi ima manje nego kod RAV-a, iako se do sada jos niko ko se vozio pozadi nije bunio.
Potrosnja puno zavisi od spoljne temperature. Leti sa klimom po gradu oko 4,5l, zimi oko 6l jer pali motor i kada je baterija puna samo da bi se kabina zagrejala. Auto put do 130kmh je oko 6,5l.
E-CVT automatski menjac trazi malo privikavanja kao i nacin kocenja jer prvi pritisak na pedalu aktivira elektromagnetnu kocnicu za dodatno punjenje baterije.
Gomila prijatelja me pita i interesuje se oko tehnologije u autu i svi su iznenadjeni jer nisu znali da auto ne mora da se dopunjuje na uticnici. Ovakav hibrid to i nema i baterija se puni iskljucivo od strane motora, kocenjem i na nizbrdicama. Auto sam bira koji pogon ce koristiti, da li SUS motor, da li elektro motor ili oba a sve to zavisi od pritiska na papucicu gasa i sve je to lepo prikazano na displeju.
Ono sto posebno prija nakon dugogodisnje voznje dizela je odsustvo buke u kabini. Jednom kada se naviknete vise ne zelite nazad.

Dikh tu kava

pre 6 godina

Kod mene jedino što izaziva "WOW" efekat je "MDS" automatski menjač od EUR 3300. Nisam siguran da postoji skuplji CVT na tržištu. Ostalo je prilično teško komentarisati u pogledu cene za koju može pristojan RAV 4 da se kupi, pa čak još malo i hibrid..

Riki Lugonjic

pre 6 godina

Lično, ne dopada mi se ni izgled, a ni karakteristike.
Jedino što mi se dopada je što je to Toyota.

Rezervoar mu je baš mali, plus je i težak na tako malu zapreminu rezerovara.

Sa fotografija, sedenje pozadi za nekog od 180-190cm mi deluje kao mučenje, kao kod novog Qashqai-ja.

I ne razumem ovo forsiranje ambijentalne rasvete koje izgleda kao razvučene LED trake u nekom seoskom kafiću po gipsanom plafonu. Prvi put sam video to kod Renoa, a vidim i da Mercedes ima isto.

Da li smo svi mala deca ?

pre 6 godina

U ove priče o potrošnji ni mala deca ne veruju. Ova Toyota ima turbo motor i to po gradu (a i inače ako ne ne vozite na vrhu gasa) troši kao da je šupalj. Ovo ne može ispod 10.
Ali sada će da nam se javi neki diler toyote predstavljajući se ovde kao vlasnik toyote hibrida koju je novu platio sa popustom od jedne trećine cene i reći da njemu troši 5 ili 6. Kao da gledam.

Beogradjanin

pre 6 godina

Svaki PSA od 1,6 hdi ili slican 1,5 auto ima ovakvu potrosnju a kosta skoro upola manje. Pitanje sta se ovde placa? Verovatno dizajn i ime kao i pripadnost modernom trendu

Aца

pre 6 godina

Шта је сад ово? Па јел смо се договорили да жена може бити са села имати бркове, 120кг, па чак и глисте али ауто мора бити полован дизел из Немачке ХХL! Шала на страну али само да додамо да овај "империјални" ( Рат Звезда ) војник већ у основном пакету за 20000е. има поред алу фелни, магленки и "брдо" опреме

pera

pre 6 godina

Vec 6 meseci vozim ovaj auto i moram da priznam da je prevazisao sva moja ocekivanja. Ono sto impresionira na prvom mestu nije potrosnja vec ukupne vozne karakteristike koje su po mom skromnom misljenju iznad RAV4 koji sam prethodno koristio. Fenomenalan balans izmedju udobne i dinamicne voznje. Auto u voznji je ugladjeniji i deluje "veci" nego RAV4. Naravno mesta na zadnjoj klupi ima manje nego kod RAV-a, iako se do sada jos niko ko se vozio pozadi nije bunio.
Potrosnja puno zavisi od spoljne temperature. Leti sa klimom po gradu oko 4,5l, zimi oko 6l jer pali motor i kada je baterija puna samo da bi se kabina zagrejala. Auto put do 130kmh je oko 6,5l.
E-CVT automatski menjac trazi malo privikavanja kao i nacin kocenja jer prvi pritisak na pedalu aktivira elektromagnetnu kocnicu za dodatno punjenje baterije.
Gomila prijatelja me pita i interesuje se oko tehnologije u autu i svi su iznenadjeni jer nisu znali da auto ne mora da se dopunjuje na uticnici. Ovakav hibrid to i nema i baterija se puni iskljucivo od strane motora, kocenjem i na nizbrdicama. Auto sam bira koji pogon ce koristiti, da li SUS motor, da li elektro motor ili oba a sve to zavisi od pritiska na papucicu gasa i sve je to lepo prikazano na displeju.
Ono sto posebno prija nakon dugogodisnje voznje dizela je odsustvo buke u kabini. Jednom kada se naviknete vise ne zelite nazad.

Ivan ZG

pre 6 godina

Vidim da polovica komentatora nije pročitala ni naslov. Piše hibrid.
A neki pišu turbo motor, drugi da se za tu cijenu može dobiti i hibrid (kao da ovaj to nije), treći govori da im je skup CVT mjenjač, a ovaj auto se bez njega ni ne prodaje, a četvrti da sigurno troši 10 litara u gradu.
Ovaj auto ne može potrošiti 10 litara. Ni u gradu ni nigdje. A onaj koji vozi samo sa gasom do kraja neka kupi stari BMW sa 300 KS i neka se odmah sa 250 zabije u zid. Da se drugi mogu normalno voziti.
Auto je izuzetno atraktivan izvana i iznutra i malo manje praktičan jer nije baš pregledan. Onima koji sjede odostraga može biti i klaustrofobično jer su stražnji prozori jako mali iako prostora ima iznenađujuće puno. Uglavnom, obiteljske potrebe vrlo dobro zadovoljava.
Tko se malo privikne na rad hibrida vozit će se sa prosjekom od 4-5 litara što za sada niti jedan dizel ne može. Na stranu što zagađuju 5-10 puta više jer se u ovom autu pola vremena u gradu vozite samo na struju. Ako lagano ubrzavate do 40 km/h ne pali se benzinski motor. Najbolje je što vi ne vodite računa na šta se trenutno vozite jer auto to sam regulira. Nema trzaja, nema prebrzog puštanja kuplunga, nema gašenja motora pri kretanju.
I što je najbolje hibridni sklop je provjeren na više milijuna automobila tako da je vrlo trajan i nezahtjevan za održavanje koje je jeftinije nego za običnog benzinca. Prve disk pločice ćete vjerojatno mijenjati na 100.000 km.

Riki Lugonjic

pre 6 godina

Lično, ne dopada mi se ni izgled, a ni karakteristike.
Jedino što mi se dopada je što je to Toyota.

Rezervoar mu je baš mali, plus je i težak na tako malu zapreminu rezerovara.

Sa fotografija, sedenje pozadi za nekog od 180-190cm mi deluje kao mučenje, kao kod novog Qashqai-ja.

I ne razumem ovo forsiranje ambijentalne rasvete koje izgleda kao razvučene LED trake u nekom seoskom kafiću po gipsanom plafonu. Prvi put sam video to kod Renoa, a vidim i da Mercedes ima isto.

Beogradjanin

pre 6 godina

Svaki PSA od 1,6 hdi ili slican 1,5 auto ima ovakvu potrosnju a kosta skoro upola manje. Pitanje sta se ovde placa? Verovatno dizajn i ime kao i pripadnost modernom trendu

Realno

pre 6 godina

Iskreno bio sam pozitivno iznenadjen kada sam testirao ovaj auto po losem putu, ocekivao sam krut auto i da ce se svaka rupa osetiti (ipak je to jedan mali dzipic) i onda iznenadjenje, bolje je podneo rupe nego A6 (2015 godiste) i vrlo malo toga se osecalo, za ovu klasu auta: "odlicno". U gradu mi se hibridni sistem mnogo dopao, tih je i povuce lepo i trosi oko 5 litara, ali zato na otvorenom puta kada hoces recimo da zaboidjes nekog ispred sebe on postane od jednom mnogo bucan tjst motor, izgleda da njihov E-CVT automatik nije za ovako slab motor. Negde samo procitao da ove godine izlazi novi 2.0l Motor sa 143 KS umesto sada 1.8l i 98 KS, to bi izgleda bilo resenje.

nagard

pre 6 godina

Svaki PSA od 1,6 hdi ili slican 1,5 auto ima ovakvu potrosnju a kosta skoro upola manje. Pitanje sta se ovde placa?

Kako ne razumes, covece? Postoje ljudi, poput mene, koje ni puskom ne bi naterao da kupi dizelasa! Imao sam prilike da nedavno vozim Tojotu Prius i to je jedan poseban dozivljaj. Voznja dizela nasprem ovoga je kao da si zajahao IMT 539 delux! Ni jedan dizelas te klase ne moze da trosi isto ili manje od hibrida, mozete samo da se lazete medjusobno! U tekstu se govori o gradskoj voznji, a po Beogradu svaki naftas ide preko 8L! Do sada sam imao preko 20 automobila, samo je jedan bio dizel i nikad vise! Tojotin hibrid je moje sledece vozilo!

daki

pre 6 godina

Iznenadio me prostranoscu, ocekivao sam zbog dizajna skucenost, ali ima dobar gepek I nazad se sedi komotno, jedino je cudno sto linija vrata ide bas visoko pa je malo cudno. kako god, svidja mi se ovaj auto

Aца

pre 6 godina

Шта је сад ово? Па јел смо се договорили да жена може бити са села имати бркове, 120кг, па чак и глисте али ауто мора бити полован дизел из Немачке ХХL! Шала на страну али само да додамо да овај "империјални" ( Рат Звезда ) војник већ у основном пакету за 20000е. има поред алу фелни, магленки и "брдо" опреме

Dikh tu kava

pre 6 godina

Kod mene jedino što izaziva "WOW" efekat je "MDS" automatski menjač od EUR 3300. Nisam siguran da postoji skuplji CVT na tržištu. Ostalo je prilično teško komentarisati u pogledu cene za koju može pristojan RAV 4 da se kupi, pa čak još malo i hibrid..

Nebojša

pre 6 godina

Ovo sam video uživo na putu neki kažu da je ružan nikako se ne slažem izgleda neverovatno moćno i moderno prosto te tera da ga gledaš.

Over And Out

pre 6 godina

Ovaj auto je u nesrazmeri sa ovako nafuranom i agrasivnom spoljasnoscu i ovako kilavim agregatom koji ga pogoni. Hocu, kao kupac, cist benzin 1.8 motor, ili 2.0 sa 200 do 250 konja da ide ispod 6 sekundi do stotke. J mi se da li trosi 5,5 litara ba 100 kilometara, ili 10 litara na 100 kilometara! Imqm pare da platim razliku u potrosnji benzina, zovitee divljakom, seljakom i moronom, hocu auto za svoje pare!

Ivan

pre 6 godina

Evo da se javim ovima sto mrze hibride. Sa Auris karavan hibridom najgora potrosnja u gradu je bila 38lit benzina na 596km a najbolja 39.3lit na 784km tj. 5.01lit na 100km iskljucivo gradske voznje i to do posla 2km, vrtic 1800m, tempo 2.5km, Jerkovicu 8km, Borca 12km. Sve kratke relacije. Na otvorenom putu najmanja potrosnja je bila na putu za Kikindu 3.7lit, put za Grcku do Atine prosek 5.0lit. Najveca potrosnja na otvorenom na autoputu za Beč 6.5lit voznja do 170kmh. Eto. Ja sam presrecan pogotovo sto je benzin jos uvek jeftiniji od dizela. Menjac je ok s obzirom da je auto na najvisim obrtajima manje bucan od prosecnog benzinca tj. u kabini nije previse bucan. Na kraju svaki auto kada se zustro vozi motor je bucan. Nekome smeta nekome ne. Servis 1 na 15000km 12000din. servis 2 na 30000km 21000din. I to je manje za skoro 20% od mog starog mercedesa w211 kog je odzavao majstor daleko od ovlascenog servisa. Hibrid i pri velikim brzinama ide na struju ali vrlo kratko 2-3 sekunde ali se za npr. 4 sata puta to vreme nakupi i procentualno opet ustedi. Baterija moze biti problem kad istekne garancija tamo neke 2027godine a tada realno ko zna gde ce tojota biti. Poruka nevernim Tomama. Idite sa namerom da kupite auto pokazite interesovanje i pare i dobicete popust a ne da idete da pipate gledate ogrebete se za voznju i dovidjenja.

Da li smo svi mala deca ?

pre 6 godina

U ove priče o potrošnji ni mala deca ne veruju. Ova Toyota ima turbo motor i to po gradu (a i inače ako ne ne vozite na vrhu gasa) troši kao da je šupalj. Ovo ne može ispod 10.
Ali sada će da nam se javi neki diler toyote predstavljajući se ovde kao vlasnik toyote hibrida koju je novu platio sa popustom od jedne trećine cene i reći da njemu troši 5 ili 6. Kao da gledam.

pera

pre 6 godina

@Riki
U potpunosti razumem tvoj komentar za mali rezervoar cisto kao o brojcanom podatku. Ali ono sto ne mozes znati je da sa tih skromnih 43l mozes leti bez problema da predjes i do 1000km. Provereno u praksi.

@Beogradjanin
Razumem i fascinaciju PSA dizel motorima. Recimo da sam neko ko je do sada u zivotu prevalio oko 1.000.000km i veci deo toga na dizel pogon. Ispratio sam promene u voznji i potrosnji od euro 3 do euro 6 i moj zakljucak je da je recimo euro 4 vrhunac dizel tehnologije za korisnika. Sve posle toga je cisto silovanje tehnologije (iz opravdanih razloga) zbog ekologije. Nakon toga osetljive piezo dizne i DPF filteri narocito kod euro 6 znacajno kvare sliku i povecavaju troskove. Na stranu to sto su verovatno svi lagali oko izduvnih gasova dizel motora. Ovo je buducnost, zasto ziveti u proslosti.

Ja CHR-a vozim u paketu opreme CEnter, po meni najpametnijem za nase puteve. Nije bas toliko cool i saren ali ima sve sto treba. Paketi kod CHR-a su vise stilski nego sto se razlikuju po funkcionalnosti.

Zaboravih da pomenem u prvom obracanju aktivni radarski tempomat koji radi do 0kmh i od 0 kmh. Za mene nema vise nerviranja na Gazeli i u Kneza Milosa...

Ivan ZG

pre 6 godina

Milane@

Ovo nije plug-in hibrid nego onaj bez punjenja na utičnicu. To znači da mu je baterija mala (obično oko 3 kwh) koja se stalno puni i prazni i koja je taška cca. 20 kg. Težina dodatnog hibridnog sklopa kao što je elektromotor nije velika jer el. motor mijenja starter čiju težinu treba oduzeti tako da je razlika cca. 100 kg ili manje od 8% ukupne težine.
Kod vožnje po otvorenoj cesti 90% energije se troši na savladavanje otpora zraka, a 10% na trenje guma. Dakle težine utječe na trenje guma i ono je nešto veće, ali ne puno. Sve u svemu tih dodatnih 100 kg na otvorenom rezultiraju razlikom od 0,2 litre ili manjom. Slobodno možemo reći nikakvom bitnom.
Plug-in hibridi imaju dosta teže baterije, ali i to bitno ne utječe na potrošnju po otvorenoj cesti i razlika je manja od 0,5 litara. Kod novog Priusa su rastegli odnose u CVT mjenjaču pa sada puno tiše i štedljivije vozi po autocesti. U SAD-u se neki vozili po autocesti (ograničenje 110 km/h) ispod 4 litre na 100 km. Ako to nije dovoljno štedljivo onda ne znam što je. U gradu rijetko dolazi do 5, a najviše se vrti oko 4,5 litara.

Riki Lugonjic

pre 6 godina

@pera – Verovatno se ta razlika u manjku zapremine rezervoara opravdava hibridnim pogonom. Po gradskoj vožnji, interesuje me, ugrubo, koliko kilometara voziš sa gorivom, a koliko hibridno? Da li je to 4/5 na gorivo vs 1/5 hibridno ili nešto drugačije? Pošto je ovde rezervoar manji za odprilike 1/5 od zapremina koje su danas standardne (~50l).

Samo da je lepši i iznutra praktičniji, bio bi po mom ukusu. Ovako, svakako je za pohvalu to što je Toyota u pitanju, nema sumnje da je kvalitet vrhunski.

Crni Gruja

pre 6 godina

Veoma zanimljiv test. Imao sam priliku prošle godine na vidim ovakav auto u gradu, realno svi ga zagledaju, neobičan i to veoma.
Takođe je zanimljivo da je toyota klub imao ovaj auto na testu prošle godine i na njihovom sajtu su postavili test koji dosta liči na ovaj samo kod njih je detaljniji i sa dosta više slika.

Ako sme da se postavi link staviću, fino odrađeno.

Ivan ZG

pre 6 godina

Milan@

Nije mi jasno šta znači pravi hibrid?
Ako misliš na neki sa 200 KS onda mislim da ti hibrid ni ne treba. Hibrid je za ljude koji cijene jednostavnost vožnje i nisku potrošnju u gradu. Slažem se da je malo neobično voziti auto sa CVT mjenjačem, a nije ni nešto baš uzbudljivo. Ali u gradu CVt ima puno prednosti, a najvažnija je jednostavnost korištenja pogotovo u odnosu na dizel koji ima izuzetno kratke prve dvije brzine. Stani - kreni je idealna vožnja za hibrid. Onaj tko ne vozi barem 50% vremena u gradu nema potrebu kupovat hibrid. Meni koji vozim valjda 80% vremena u gradu hibrid bi odlično došao.
Vozio sam Toyotu Prius i o vožnji nisam uopće razmišljao niti je to od mene auto zahtjevao. Bio sam u stranoj zemlji i sve mi je bilo interesantnije od same vožnje i prebacivanja brzina. Baš zato je za većinu hibrid - rasterećujući.
Još jedna zabluda vlada da hibrid troši više od benzinca na otvorenoj cesti, a to uoće nije istina. Najnoviji Prius troši 5,5-6 litara pri 130 km/h. Ovaj auto zbog svoje visine troši litru više što je još uvijek 6,5-7 i vrlo je štedljivo. Samo tada auto radi na višim okretajima i nije više baš tako tiho.

Petar

pre 6 godina

(Ivan, 6. mart 2018 13:23)

Slažem se. Sećam se i ja supertesta jaris hibrida u Auto Bildu, prosek potrošnje je bio čak 6,4 na 100.000 km. To je realnost.

Milan

pre 6 godina

@ Ivan ZG
Složili smo se da je hybrid samo za ljude koji većinu voze po gradu. Ja 80% vozim naplju, bar 50% na autoputu i hybrid mi nema smisla. Nemoguće je da hybrid ne troši više, ima baterije i mora trošiti bar zbog dodatne težine , mada je veći faktor kod toyote podešenost auta za grad.
Pravi hybrid je plug-in, gde dopuniš auto na utičnicu i 50km voziš samo na struju. Tad stvarno štediš. Moj prijatelj ima porše kajen plug-in, po gradu besplatno na autoputu zver.

moron

pre 6 godina

nagard, 5. mart 2018 14:55

Ja Te potpuno podržavam. I ja ću da kupim hibrid i to čim više objektivno ne bude moguće da kupim automobil koji nije hibrid.

A mislim da ću najpre da kupim "meki hibrid" (ili kako se to već zove), npr, uz DCI 110 to ima "napolju" i skuplji je samo 1.000 od klasičnog DCI 110. Ili neki benzinac uz isti takav hibridni pogon. Jeftino je (i za kupca), ide odlično, a prolazi sve eko norme.

Milan

pre 6 godina

Ivan ZG

Vozio sam se toyotinim hibridom po parizu i uopšte nisam impresioniran .
CVT je los menjač u kom god sam ga autu probao. Tražiti od vozača da vozi kao po jajima ne bi li uštedeo malo goriva meni je naporno, ozbiljan plug in hibrid će vam pružiti i uživanje u gradskoj voznji na struju uz minimalne troškove. Izvan grada, pogotovo na autoputu svaki hibrid troši više od odgovarajućih benzin i dizel parnjaka. Over an out je u pravu, šteta za ovaj auto što nema pravi motor jer dizajn smatram izuzetno uspelim.

Da li smo svi mala deca ?

pre 6 godina

U ove priče o potrošnji ni mala deca ne veruju. Ova Toyota ima turbo motor i to po gradu (a i inače ako ne ne vozite na vrhu gasa) troši kao da je šupalj. Ovo ne može ispod 10.
Ali sada će da nam se javi neki diler toyote predstavljajući se ovde kao vlasnik toyote hibrida koju je novu platio sa popustom od jedne trećine cene i reći da njemu troši 5 ili 6. Kao da gledam.

Beogradjanin

pre 6 godina

Svaki PSA od 1,6 hdi ili slican 1,5 auto ima ovakvu potrosnju a kosta skoro upola manje. Pitanje sta se ovde placa? Verovatno dizajn i ime kao i pripadnost modernom trendu

Riki Lugonjic

pre 6 godina

Lično, ne dopada mi se ni izgled, a ni karakteristike.
Jedino što mi se dopada je što je to Toyota.

Rezervoar mu je baš mali, plus je i težak na tako malu zapreminu rezerovara.

Sa fotografija, sedenje pozadi za nekog od 180-190cm mi deluje kao mučenje, kao kod novog Qashqai-ja.

I ne razumem ovo forsiranje ambijentalne rasvete koje izgleda kao razvučene LED trake u nekom seoskom kafiću po gipsanom plafonu. Prvi put sam video to kod Renoa, a vidim i da Mercedes ima isto.

Over And Out

pre 6 godina

Ovaj auto je u nesrazmeri sa ovako nafuranom i agrasivnom spoljasnoscu i ovako kilavim agregatom koji ga pogoni. Hocu, kao kupac, cist benzin 1.8 motor, ili 2.0 sa 200 do 250 konja da ide ispod 6 sekundi do stotke. J mi se da li trosi 5,5 litara ba 100 kilometara, ili 10 litara na 100 kilometara! Imqm pare da platim razliku u potrosnji benzina, zovitee divljakom, seljakom i moronom, hocu auto za svoje pare!

Aца

pre 6 godina

Шта је сад ово? Па јел смо се договорили да жена може бити са села имати бркове, 120кг, па чак и глисте али ауто мора бити полован дизел из Немачке ХХL! Шала на страну али само да додамо да овај "империјални" ( Рат Звезда ) војник већ у основном пакету за 20000е. има поред алу фелни, магленки и "брдо" опреме

Ivan

pre 6 godina

Evo da se javim ovima sto mrze hibride. Sa Auris karavan hibridom najgora potrosnja u gradu je bila 38lit benzina na 596km a najbolja 39.3lit na 784km tj. 5.01lit na 100km iskljucivo gradske voznje i to do posla 2km, vrtic 1800m, tempo 2.5km, Jerkovicu 8km, Borca 12km. Sve kratke relacije. Na otvorenom putu najmanja potrosnja je bila na putu za Kikindu 3.7lit, put za Grcku do Atine prosek 5.0lit. Najveca potrosnja na otvorenom na autoputu za Beč 6.5lit voznja do 170kmh. Eto. Ja sam presrecan pogotovo sto je benzin jos uvek jeftiniji od dizela. Menjac je ok s obzirom da je auto na najvisim obrtajima manje bucan od prosecnog benzinca tj. u kabini nije previse bucan. Na kraju svaki auto kada se zustro vozi motor je bucan. Nekome smeta nekome ne. Servis 1 na 15000km 12000din. servis 2 na 30000km 21000din. I to je manje za skoro 20% od mog starog mercedesa w211 kog je odzavao majstor daleko od ovlascenog servisa. Hibrid i pri velikim brzinama ide na struju ali vrlo kratko 2-3 sekunde ali se za npr. 4 sata puta to vreme nakupi i procentualno opet ustedi. Baterija moze biti problem kad istekne garancija tamo neke 2027godine a tada realno ko zna gde ce tojota biti. Poruka nevernim Tomama. Idite sa namerom da kupite auto pokazite interesovanje i pare i dobicete popust a ne da idete da pipate gledate ogrebete se za voznju i dovidjenja.

pera

pre 6 godina

Vec 6 meseci vozim ovaj auto i moram da priznam da je prevazisao sva moja ocekivanja. Ono sto impresionira na prvom mestu nije potrosnja vec ukupne vozne karakteristike koje su po mom skromnom misljenju iznad RAV4 koji sam prethodno koristio. Fenomenalan balans izmedju udobne i dinamicne voznje. Auto u voznji je ugladjeniji i deluje "veci" nego RAV4. Naravno mesta na zadnjoj klupi ima manje nego kod RAV-a, iako se do sada jos niko ko se vozio pozadi nije bunio.
Potrosnja puno zavisi od spoljne temperature. Leti sa klimom po gradu oko 4,5l, zimi oko 6l jer pali motor i kada je baterija puna samo da bi se kabina zagrejala. Auto put do 130kmh je oko 6,5l.
E-CVT automatski menjac trazi malo privikavanja kao i nacin kocenja jer prvi pritisak na pedalu aktivira elektromagnetnu kocnicu za dodatno punjenje baterije.
Gomila prijatelja me pita i interesuje se oko tehnologije u autu i svi su iznenadjeni jer nisu znali da auto ne mora da se dopunjuje na uticnici. Ovakav hibrid to i nema i baterija se puni iskljucivo od strane motora, kocenjem i na nizbrdicama. Auto sam bira koji pogon ce koristiti, da li SUS motor, da li elektro motor ili oba a sve to zavisi od pritiska na papucicu gasa i sve je to lepo prikazano na displeju.
Ono sto posebno prija nakon dugogodisnje voznje dizela je odsustvo buke u kabini. Jednom kada se naviknete vise ne zelite nazad.

Milan

pre 6 godina

Ivan ZG

Vozio sam se toyotinim hibridom po parizu i uopšte nisam impresioniran .
CVT je los menjač u kom god sam ga autu probao. Tražiti od vozača da vozi kao po jajima ne bi li uštedeo malo goriva meni je naporno, ozbiljan plug in hibrid će vam pružiti i uživanje u gradskoj voznji na struju uz minimalne troškove. Izvan grada, pogotovo na autoputu svaki hibrid troši više od odgovarajućih benzin i dizel parnjaka. Over an out je u pravu, šteta za ovaj auto što nema pravi motor jer dizajn smatram izuzetno uspelim.

nagard

pre 6 godina

Svaki PSA od 1,6 hdi ili slican 1,5 auto ima ovakvu potrosnju a kosta skoro upola manje. Pitanje sta se ovde placa?

Kako ne razumes, covece? Postoje ljudi, poput mene, koje ni puskom ne bi naterao da kupi dizelasa! Imao sam prilike da nedavno vozim Tojotu Prius i to je jedan poseban dozivljaj. Voznja dizela nasprem ovoga je kao da si zajahao IMT 539 delux! Ni jedan dizelas te klase ne moze da trosi isto ili manje od hibrida, mozete samo da se lazete medjusobno! U tekstu se govori o gradskoj voznji, a po Beogradu svaki naftas ide preko 8L! Do sada sam imao preko 20 automobila, samo je jedan bio dizel i nikad vise! Tojotin hibrid je moje sledece vozilo!

Realno

pre 6 godina

Iskreno bio sam pozitivno iznenadjen kada sam testirao ovaj auto po losem putu, ocekivao sam krut auto i da ce se svaka rupa osetiti (ipak je to jedan mali dzipic) i onda iznenadjenje, bolje je podneo rupe nego A6 (2015 godiste) i vrlo malo toga se osecalo, za ovu klasu auta: "odlicno". U gradu mi se hibridni sistem mnogo dopao, tih je i povuce lepo i trosi oko 5 litara, ali zato na otvorenom puta kada hoces recimo da zaboidjes nekog ispred sebe on postane od jednom mnogo bucan tjst motor, izgleda da njihov E-CVT automatik nije za ovako slab motor. Negde samo procitao da ove godine izlazi novi 2.0l Motor sa 143 KS umesto sada 1.8l i 98 KS, to bi izgleda bilo resenje.

Dikh tu kava

pre 6 godina

Kod mene jedino što izaziva "WOW" efekat je "MDS" automatski menjač od EUR 3300. Nisam siguran da postoji skuplji CVT na tržištu. Ostalo je prilično teško komentarisati u pogledu cene za koju može pristojan RAV 4 da se kupi, pa čak još malo i hibrid..

daki

pre 6 godina

Iznenadio me prostranoscu, ocekivao sam zbog dizajna skucenost, ali ima dobar gepek I nazad se sedi komotno, jedino je cudno sto linija vrata ide bas visoko pa je malo cudno. kako god, svidja mi se ovaj auto

Milan

pre 6 godina

@ Ivan ZG
Složili smo se da je hybrid samo za ljude koji većinu voze po gradu. Ja 80% vozim naplju, bar 50% na autoputu i hybrid mi nema smisla. Nemoguće je da hybrid ne troši više, ima baterije i mora trošiti bar zbog dodatne težine , mada je veći faktor kod toyote podešenost auta za grad.
Pravi hybrid je plug-in, gde dopuniš auto na utičnicu i 50km voziš samo na struju. Tad stvarno štediš. Moj prijatelj ima porše kajen plug-in, po gradu besplatno na autoputu zver.

Ivan ZG

pre 6 godina

Vidim da polovica komentatora nije pročitala ni naslov. Piše hibrid.
A neki pišu turbo motor, drugi da se za tu cijenu može dobiti i hibrid (kao da ovaj to nije), treći govori da im je skup CVT mjenjač, a ovaj auto se bez njega ni ne prodaje, a četvrti da sigurno troši 10 litara u gradu.
Ovaj auto ne može potrošiti 10 litara. Ni u gradu ni nigdje. A onaj koji vozi samo sa gasom do kraja neka kupi stari BMW sa 300 KS i neka se odmah sa 250 zabije u zid. Da se drugi mogu normalno voziti.
Auto je izuzetno atraktivan izvana i iznutra i malo manje praktičan jer nije baš pregledan. Onima koji sjede odostraga može biti i klaustrofobično jer su stražnji prozori jako mali iako prostora ima iznenađujuće puno. Uglavnom, obiteljske potrebe vrlo dobro zadovoljava.
Tko se malo privikne na rad hibrida vozit će se sa prosjekom od 4-5 litara što za sada niti jedan dizel ne može. Na stranu što zagađuju 5-10 puta više jer se u ovom autu pola vremena u gradu vozite samo na struju. Ako lagano ubrzavate do 40 km/h ne pali se benzinski motor. Najbolje je što vi ne vodite računa na šta se trenutno vozite jer auto to sam regulira. Nema trzaja, nema prebrzog puštanja kuplunga, nema gašenja motora pri kretanju.
I što je najbolje hibridni sklop je provjeren na više milijuna automobila tako da je vrlo trajan i nezahtjevan za održavanje koje je jeftinije nego za običnog benzinca. Prve disk pločice ćete vjerojatno mijenjati na 100.000 km.

Petar

pre 6 godina

(Ivan, 6. mart 2018 13:23)

Slažem se. Sećam se i ja supertesta jaris hibrida u Auto Bildu, prosek potrošnje je bio čak 6,4 na 100.000 km. To je realnost.

pera

pre 6 godina

@Riki
U potpunosti razumem tvoj komentar za mali rezervoar cisto kao o brojcanom podatku. Ali ono sto ne mozes znati je da sa tih skromnih 43l mozes leti bez problema da predjes i do 1000km. Provereno u praksi.

@Beogradjanin
Razumem i fascinaciju PSA dizel motorima. Recimo da sam neko ko je do sada u zivotu prevalio oko 1.000.000km i veci deo toga na dizel pogon. Ispratio sam promene u voznji i potrosnji od euro 3 do euro 6 i moj zakljucak je da je recimo euro 4 vrhunac dizel tehnologije za korisnika. Sve posle toga je cisto silovanje tehnologije (iz opravdanih razloga) zbog ekologije. Nakon toga osetljive piezo dizne i DPF filteri narocito kod euro 6 znacajno kvare sliku i povecavaju troskove. Na stranu to sto su verovatno svi lagali oko izduvnih gasova dizel motora. Ovo je buducnost, zasto ziveti u proslosti.

Ja CHR-a vozim u paketu opreme CEnter, po meni najpametnijem za nase puteve. Nije bas toliko cool i saren ali ima sve sto treba. Paketi kod CHR-a su vise stilski nego sto se razlikuju po funkcionalnosti.

Zaboravih da pomenem u prvom obracanju aktivni radarski tempomat koji radi do 0kmh i od 0 kmh. Za mene nema vise nerviranja na Gazeli i u Kneza Milosa...

Nebojša

pre 6 godina

Ovo sam video uživo na putu neki kažu da je ružan nikako se ne slažem izgleda neverovatno moćno i moderno prosto te tera da ga gledaš.

Ivan ZG

pre 6 godina

Milane@

Ovo nije plug-in hibrid nego onaj bez punjenja na utičnicu. To znači da mu je baterija mala (obično oko 3 kwh) koja se stalno puni i prazni i koja je taška cca. 20 kg. Težina dodatnog hibridnog sklopa kao što je elektromotor nije velika jer el. motor mijenja starter čiju težinu treba oduzeti tako da je razlika cca. 100 kg ili manje od 8% ukupne težine.
Kod vožnje po otvorenoj cesti 90% energije se troši na savladavanje otpora zraka, a 10% na trenje guma. Dakle težine utječe na trenje guma i ono je nešto veće, ali ne puno. Sve u svemu tih dodatnih 100 kg na otvorenom rezultiraju razlikom od 0,2 litre ili manjom. Slobodno možemo reći nikakvom bitnom.
Plug-in hibridi imaju dosta teže baterije, ali i to bitno ne utječe na potrošnju po otvorenoj cesti i razlika je manja od 0,5 litara. Kod novog Priusa su rastegli odnose u CVT mjenjaču pa sada puno tiše i štedljivije vozi po autocesti. U SAD-u se neki vozili po autocesti (ograničenje 110 km/h) ispod 4 litre na 100 km. Ako to nije dovoljno štedljivo onda ne znam što je. U gradu rijetko dolazi do 5, a najviše se vrti oko 4,5 litara.

moron

pre 6 godina

nagard, 5. mart 2018 14:55

Ja Te potpuno podržavam. I ja ću da kupim hibrid i to čim više objektivno ne bude moguće da kupim automobil koji nije hibrid.

A mislim da ću najpre da kupim "meki hibrid" (ili kako se to već zove), npr, uz DCI 110 to ima "napolju" i skuplji je samo 1.000 od klasičnog DCI 110. Ili neki benzinac uz isti takav hibridni pogon. Jeftino je (i za kupca), ide odlično, a prolazi sve eko norme.

Riki Lugonjic

pre 6 godina

@pera – Verovatno se ta razlika u manjku zapremine rezervoara opravdava hibridnim pogonom. Po gradskoj vožnji, interesuje me, ugrubo, koliko kilometara voziš sa gorivom, a koliko hibridno? Da li je to 4/5 na gorivo vs 1/5 hibridno ili nešto drugačije? Pošto je ovde rezervoar manji za odprilike 1/5 od zapremina koje su danas standardne (~50l).

Samo da je lepši i iznutra praktičniji, bio bi po mom ukusu. Ovako, svakako je za pohvalu to što je Toyota u pitanju, nema sumnje da je kvalitet vrhunski.

Ivan ZG

pre 6 godina

Milan@

Nije mi jasno šta znači pravi hibrid?
Ako misliš na neki sa 200 KS onda mislim da ti hibrid ni ne treba. Hibrid je za ljude koji cijene jednostavnost vožnje i nisku potrošnju u gradu. Slažem se da je malo neobično voziti auto sa CVT mjenjačem, a nije ni nešto baš uzbudljivo. Ali u gradu CVt ima puno prednosti, a najvažnija je jednostavnost korištenja pogotovo u odnosu na dizel koji ima izuzetno kratke prve dvije brzine. Stani - kreni je idealna vožnja za hibrid. Onaj tko ne vozi barem 50% vremena u gradu nema potrebu kupovat hibrid. Meni koji vozim valjda 80% vremena u gradu hibrid bi odlično došao.
Vozio sam Toyotu Prius i o vožnji nisam uopće razmišljao niti je to od mene auto zahtjevao. Bio sam u stranoj zemlji i sve mi je bilo interesantnije od same vožnje i prebacivanja brzina. Baš zato je za većinu hibrid - rasterećujući.
Još jedna zabluda vlada da hibrid troši više od benzinca na otvorenoj cesti, a to uoće nije istina. Najnoviji Prius troši 5,5-6 litara pri 130 km/h. Ovaj auto zbog svoje visine troši litru više što je još uvijek 6,5-7 i vrlo je štedljivo. Samo tada auto radi na višim okretajima i nije više baš tako tiho.

Crni Gruja

pre 6 godina

Veoma zanimljiv test. Imao sam priliku prošle godine na vidim ovakav auto u gradu, realno svi ga zagledaju, neobičan i to veoma.
Takođe je zanimljivo da je toyota klub imao ovaj auto na testu prošle godine i na njihovom sajtu su postavili test koji dosta liči na ovaj samo kod njih je detaljniji i sa dosta više slika.

Ako sme da se postavi link staviću, fino odrađeno.