Ponedeljak, 15.05.2017.

13:49

Kraj jedne ere: MP3 je mrtav

Izvor: gizmodo.com, zimo.dnevnik.hr

Kraj jedne ere: MP3 je mrtav IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

91 Komentari

Sortiraj po:

neutralni felsh

pre 6 godina

"da, audiofil sa "zeinhaizer" slusalicama nalik je bajkeru na vespi :) " 
molim za pojasnjenje jel sad ni sennheiser ne valja?
(neko, 18. maj 2017 01:53)

taman posla, hteo sam samo da kazem da su dobre slusalice (ipak) samo zamensko sredstvo za dobre zvucnike :)

aj'zdravo

pre 6 godina

@ neko
bas zapelo za sennheiser?
istina je da sennheiser pravi jedne od najboljih aktivnih slusalica - orpheus,ali to je sasvim,sasvim druga prica..sto se tice njihovih slusalica za nekih 500€ zaboravi,za iste pare beyerdynamic dt 1990 pro rastura skoro sve do 1000 evra;)

Misho

pre 6 godina

Evo bogme moj sajt za preuzimanje mp3 sa YouTube samo belježi rast posjeta (https://www.ytbmp3.com). Mp3 je sinonim za digitalni audio format td. trajaće on još dugo.

neutralni felsh

pre 6 godina

e nesto sto me stvarno zanima, na cemu ovi silni audiofili sto isplivaju cim se pomene kvalitet zvuka slusaju svoju muziku? ne moze biti da je samo do zvucnika ili slusalica, sta salje taj zvuk ka izlazu? evo recimo da imate sinhajzer od 500e na sta ih zakacite kad pustite pjesmu od 4,1gb?
(neko, 16. maj 2017 09:27)

da, empirijski je utvrdjeno: u 60 posto slucajeva audiofil je drugi izraz za snoba :)
da, audiofil sa "zeinhaizer" slusalicama nalik je bajkeru na vespi :)

prvo FLAC, potom malo bolja zvucna karta u kompu, zatim malo bolji DAC (kutijica koja menja digital signal u analog) pa sav taj zbirni signal ide u pojacalo, pa iz njega u zvucnike... i sve bi to trebalo da drzi vodu.

ruku na srce, ako imas dobro uklopljen hi-fi sistem (ponavljam, ne skup, nego dobro uklopljen), i pristojno kompresovan mp3 moze da drzi vodu - danas mnoge dobre zvucne karte imaju pristojno "peglanje" klasicnih mp3 falinki, recimo x-fi serije i sl.

ovi malo stariji sto kukaju na slab kvalitet mp3-ja, neka se sete na kakvim su sve tugama od kaseta i diskova (pa i ploca, ruku na srce) ponekad slusali muziku diveci se "cistom zvuku", pa onda neka sude.

mp3 je doneo slobodu, hvala mu za sve.

evo trcim

pre 6 godina

Evo sad cu da obrisem svih nekoliko hiljada, pa mozda i desetina hiljada pesama, filmova itd, gde je zvuk u mp3 formatu i koje sakupljam od 1996 ili 97, samo da bih bio pomodar. Mada ne sporim da je AAC naredna generacija, ali bjaaaaaži, bjaaaaži. To cemo novo da pravimo u AAC a ovo ostaje i šlus.

Mrkva

pre 6 godina

FLAC ima kompresiju, FLAC je tzv. "kontejner", a audio plejer izvrši "dekompresiju". Što je veća kompresija, to će audio plejer da koristi više CPU, naravno sa današnjom snagom CPU-a to je zanemarljivo.
Drugo, praktično svi muzički servisi strimuju u 128kbps mp3, Soundcloud, Bandcamp, itd.
I pored drugih kvalitetnijih formata, poput OGG, svi su se opredeljivali za mp3 jer je najpopularniji format. Još 90-ih Yamaha je imala svoj format koji je bio mnogo bolji od mp3, zaboravio sam ekstenziju, davno je bilo.
Ono što ja željno isčekujem jeste da se muzički servisi reše više strimovanja u 128kbps mp3 obliku, krajnje je vreme, da makar podignu na 196kbps...

Ne kontam

pre 6 godina

Wav format je zakon, bar za SD zvuk.
(Zemunac, 15. maj 2017 22:34)

Wav i flac, kao i svaki drugi loseless format, daju zvuk identicnog kvaliteta.

wer

pre 6 godina

za nas sirotinju sa dial-up modemima i bez kesha za pozlacene kablove mp3 je znacio beskonacnu slobodu da skines i preslusas doslovno svaki band koji si ikada zeleo. hvala do groba :)

uvek je postojala razlika izmedju ljudi kojima znaci sama muzika, i ego triperima kojima znace preskupe komponente pod plastom 'jedinog pravog uzivanja'

neko

pre 6 godina

e nesto sto me stvarno zanima, na cemu ovi silni audiofili sto isplivaju cim se pomene kvalitet zvuka slusaju svoju muziku? ne moze biti da je samo do zvucnika ili slusalica, sta salje taj zvuk ka izlazu? evo recimo da imate sinhajzer od 500e na sta ih zakacite kad pustite pjesmu od 4,1gb?

Sax

pre 6 godina

@20 kinte, dragi prijatelju, stylus, ne da je od zlata, nego od dijamanta... zub je od morža, ali bio si blizu, od dedinja sam udaljen bar 100km vazdušnom linijom a preferiram Monte Cristo cigare, mada retko imam priliku da ih konzumiram?

Lincoln

pre 6 godina

Meni je i dalje 90% muzike u mp3 formatu, nesto malo flac i nesto malo aac. Na telefonu, sa bubicama nema neke razlike u kvalitetu, osim sto flac zauzima mnogo više prostora po minutu muzike, dok se razlika primećuje na hifi setup-u u sobi ali tu se vrlo retko i sluša. Ne verujem da će mp3 tek tako da zamre jer je definitivno najrasireniji format trenutno i vise je nego dovoljan za neko normalno slušanje muzike (telefon, plejer, u autu itd). Pravi ljubitelji zvuka će se sigurno opredeliti za nešto drugo. Primetan pad kvaliteta kod mp3 je tek ispod 128kbps, sve preko toga do 320kbps po meni zvuči isto.

rog

pre 6 godina

FLAC je losless codec, nema kompresije za razliku od mp3 koji koristite kad vam treba kompresija. Koriste se za razlicite stvari.
(sdfds, 15. maj 2017 20:06)

Kreni od tumacenja reci losless i bice jasnije. Dakle naravno da ima kompresije ali nema gubitaka.

Gonzales

pre 6 godina

Imao sam Creative mp3 player bar 3 godine prije iPod-a. Mala "cigla", hd umotan u aluminijsko kućište sa malim lcd-om ali još uvijek radi :)

20 kinte

pre 6 godina

@sax To je jako lepo. Verujem da svoje vinile slušaš na turntableu sa stylusom od zlata i zuba mrtve zaštićene foke, dok pušiš kubanske cigare u vili na Dedinju.

banezi

pre 6 godina

@(Sax, 15. maj 2017 19:13)
Jeste to lepo druže, ali skroblovanje onda zaboravi. Ko se na to navukao taj neće pesmu da pusti ako ne može da se utefteri njeno puštanje.

milos

pre 6 godina

imao sam do sada tri razna playera (sony, ipod, etc.), i nijedan ne moze da pusta aac fajlove. na bilo kom torrent sajtu su sve pesme ili u mp3, i ponekad u flac formatu. tako da ne znam odakle vam ove informacije.

Kaboom

pre 6 godina

Ipod-ov osnovni format je AAC, ni jedna pesma sa Itunes store nije MP3, tako da ne vidim poentu pominjanja jabuke u kontekstu MP3 fajlova.
Još je zanimljivije što se osnovna poenta "umiranja" MP3 ne pominje u tekstu - a to je kraj poslednjih patentnih prava i US i kraj prihoda... realno MP3 poslednju reviziju je imao 1998me, a 2008me je poslednja revizija nestandardne verzije 2.5.
Interesantno je da i u masi stranih medija pominje se "umiranje MP3", a niko ne pominje taj patentni razlog.
U realnosti, MP3 će još dugo dugo živeti kao najpogodniji format za audio fajlove gde totalni HiFi nije nužan.

flac, flac, maco...

pre 6 godina

Istina je da je flac kvalitetniji audio format od mp3, ali šta ćemo sa prostorom koji isti treba da zauzme na hard disku (u proseku, jedna pesma zahvata između 25 i 30 MB) i činjenicom da je znatno teže pronaći raritetnu muziku na ovom formatu. Mislim, lako će ovi koji slušaju neki mainstream ali šta ćemo mi ostali koji volimo i nešto alternativnije stvari, manje poznate izvođače kao i žanrove koji se manje slušaju.

neko

pre 6 godina

ja cak nikad ni ne slusam muziku preko tih novotarija vec kad zelim nesto cuti zovem tog izvodjaca da mi svira u dnevnoj sobi. Sta tu ima da se gubi kvalitet zvuka, il kako valja il nikako!!!

goran

pre 6 godina

uvek ce postojati konvertori koji ce prilagoditi exteziju audio pleju koji imate kod kuce ili u autu youtube downloader,format factori itd. pa ce svako da opici sta mu je potrbno

Olja

pre 6 godina

U kom formatu sada iTunes sinhronizuje muziku u iPhone-u? Jel zna neko?
(Herzegovina, 15. maj 2017 15:41) - iTunes sinhronizuje muziku koja je po kvalitetu iznad svih ostalih! Samo sto se u Srbiji zadovoljavaju sa MP3, jer mnogi ne znaju za bolje!

Stefan

pre 6 godina

Mp3 je idalje neverovatan format za sve osim za naravno muziku i filmove. Jer ljudi zele da svoje nove zvucnike i ceo hd program program koriste do maksimuma.

Medjutim da li nam treba nesto sto zauzima 10x vise mesta bez potrebe kada slusamo audio knjige, ili prezentacije ili bilo sta gde bass i ostali instrumenti apsolutno bisu potrebni?

Milos.

pre 6 godina

FLAC je losless codec, nema kompresije za razliku od mp3 koji koristite kad vam treba kompresija. Koriste se za razlicite stvari.
(sdfds, 15. maj 2017 20:06)

Netacno.
FLAC je audio format za kompresiju bez gubitaka (losless compression) i originalni WAV format redukuje do 50% velicine, naravno, bez gubitaka i kao takav je sigurno najbolji.

Olja

pre 6 godina

Bice da kanda kasnim za svetom jedno 20 godina ! MP3 - za mene Zakon !
(MrsiMudoje, 15. maj 2017 20:37) - Tragedija je sto ljudi ne znaju za bolje, verovatno zbog slusaluca na usima od 5 Evra!

да да

pre 6 godina

Истина је да Фраунхофер институту истиче право на патент и убудуће ће тек сви моћи да користе и енкодере како пожеле ! Тек ће да видимо да ли ће бити мртав !

Ja sam

pre 6 godina

AAC je licenciran lossy format isto kao MP3. Kvalitet reprodukcije je na strani AAC.
FLAC je free lossless audio format. Njegov licencirani pandan je ALAC.
Free lossy audio format je OGG koji je bolji od AAC, a tvorac je isti koji je napravio FLAC.
Dakle, "kupujte" OGG.

Boža zvani pub

pre 6 godina

A ja tek treba da hiljadudvesta mojih cd-a prebacim u mp3 format i to peške - disk po disk, a kad to za koju godinu završim, onda iz početka u taj drugi format. A kompjuter star i spor, cd-i mnogi neispravni od starosti i - pa izvol'te na youtube! Ali to nije to! Virtuelna kolekcija nije kolekcija. A da kliknem na dugme da bih čuo omiljenu stvar nije uopšte ni intrigantno ni interesantno. Zato popravljam stari gramofon i počinjem iznova da sakupljam ploče, kojih se, kao ni muzičkih kaseta ni magnetofonskih traka ova današnja deca ni ne sećaju.

Smuleco

pre 6 godina

@sdfds: Vrlo dobro znam razliku, između ta dva formata. Izrazio sam mišljenje, da je FLAC superioran format, u smislu kvalitetu zvuka, a MP3 me u tom kontekstu, nikada nije ni zanimao, niti može na bilo koji način, da se poredi sa njim. Iskreno, mislim, da je MP3, samo "informacija" o muzici, i ništa dalje od toga.

Crnogorac

pre 6 godina

@EU Citizen
Ja koliko sam shvatio, bez neke mnogo jake opreme nema razlike između MP3 i FLACa, a čak i tako jedva da je primjetno.
Doduše nisam neki sluhista tako da možda griješim.

dekompresor

pre 6 godina

man'te me pričom o FLAC-u na prenosnim uređajima, kada puštate na jeftinim slušalicama, razlike između FLAC-a i 320kbps MP3 nema. ko je čuje, taj tripuje, proverio sam više puta testom "na slepo". e sad, kad uzmete dobre slušalice, to je već druga priča.
nego, ovo sve je zbog novog MPEG-H audio standarda na kome rade i koji treba uskoro da izađe i omogući daleko bolji zvuk uz odličan stepen kompresije, podršku do 128 kanala, i naravno, patent koji će Frauhoffer institutu da donese još puuuno para

dzonikg.

pre 6 godina

Kod mene vala nije..jos je ziv winamp koji koristim jos od 90tih ( i ne vidim nijedan bolji i prostiji program za to) i na hardu 40 000 pesama.
Jedno vreme sam bio malo batalio i slusao muziku na youtubu i tamo pravio liste medjutim poceli su sve agresivnije da ubaciju reklame i tipa pustim listu a ono izmedju pesme neka reklama i to po 3-4 minuta traje ako ne prekines ..neke i po sat vremena ..tako da sam se vratio na winamp i moju kolekciju mp3a gde sam vremenom kreirao sve zive liste za sva raspolozenja.
Ne vidim nijedan razlog da prebacujem u drugi format jer tih 40 000 pesama mi zauzima 120 gb sto je smesno jer to su 2 blueray filma

sdfds

pre 6 godina

FLAC. Ostalo, ni prineti.
(Smuleco, 15. maj 2017 16:11)

FLAC je losless codec, nema kompresije za razliku od mp3 koji koristite kad vam treba kompresija. Koriste se za razlicite stvari.

Cvetanje u eri stručnjaka

pre 6 godina

Zar je bitan naziv ekstenzije? Deliće ih na one sa više i manje informacija koje nose a koristiće se oni koji su najpodržaniji od strane player-a... i uvek će biti player koji će puštati sve formate...

EU Citizen

pre 6 godina

Pa ja mislim da retko ko ko voli muziku već više od decenije, otkad se pojavio flac, koristi MP3, ali tamo gde zvuk nije toliko bitan, što se mene tiče, pre svega za audio-knjige, još uvek je nezamenljiv. Neka velika razlika za takve primene u odnosu na AAC ne postoji, a tamo gde je potreban veći kvalitet nijedan ni drugi nisu primenljivi.

My name is Zlatan

pre 6 godina

To znaci da sam ostario :( odlazi u povijest format mojih Teen godina i mladosti aaaa... nikad ne zaboravim napster 56k modem i to skidanje bez kraja... skidaš 2h pukne veza pjesma je na pola moraš ponovo... onda kad je došao ISDN 64k x2 (ako si spojio i liniju telefona onda je islo na 128) onda je vec bilo ozbiljno :D... kako dobra vremena.. nabavio sam rabljenu mizuno pržilicu staru 2 godine koja je pržila na 1x i na 2x za sto bi danas bilo 150€ cca... al mi je sam lik koji ju prodao rekao na 2x prži podatke, mjuza mora na 1x... isplatio sam je u par mjeseci i prodao dalje za iste pare i ja sebi kupio plextora 16x, to je tad bila the pržilica, ona je imala prva i burn proof zaštitu da ti ne zgori CD kad preskoče podaci... koliko je to mjuze i CD-a mp3 ispržilo.. isto sam je isplatio vrlo brzo... te kompjutere jasno vise nemam.. al cak moguće da sam sačuvao negdje plextora, za uspomenu, i jos uvijek sam siguran da radi. Winamp, jao par desetaka tisuća pjesmi na listi i shuffle... skinovi, animacije, kobajagi mixanje.. ludilo...

Sax

pre 6 godina

U svom životu nisam slušao muziku niti downoadovao istu u MP3 formatu...zato imam par hiljada vinila, isto toliko CD-a te Hi rez i Red book flacova!

adriano_galliani

pre 6 godina

Jer pre iPoda niko nije koristio mp3, posebno ne korisnici, verovatno najpopularnijeg playera ikad, znate, zvao se Winamp, slava mu i milost. Ne, Apple je lansirao i uzdigao mp3.
(Arch, 15. maj 2017 14:41)

Заправо је Apple популарисао управо AAC, подржавали су mp3 али продавали су AAC.

Meister Jakob

pre 6 godina

verovatno najpopularnijeg playera ikad, znate, zvao se Winamp, slava mu i milost. Ne, Apple je lansirao i uzdigao mp3.
(Arch, 15. maj 2017 14:41)
Inače kod za Winamp je napisao klinac iz Zagreba Tomislav Uzelac, program je nazvao AMP i stavio ga na net ko freeware, onda je došao Nullsoft uzeo kompletni kod, prilagodio Windowsima, dodao dizajn, fino zapakirao i prodavao.
Nisam siguran, bila je neka tužba i nagodba, dobio je nekih par miliona dolara, tada je imao 19 godina!

BagSt

pre 6 godina

Jeste da je AAC kvalitetniji od MP3 formata,ali MP3 je dosta rašireniji u upotrebi i proće dosta vremena dok AAC zameni MP3.Ako ga ikada i zameni....

Nole

pre 6 godina

@zbunjen

Slabo si pratio na času. Firma iz NS koju pominješ je učestvovala u pravljenju prvog hardverskog MP3 dekodera kojeg je proizvela tadašnja nemačka kompanija Micronas. Kao neko ko je tada radio u Micranasu mogu da potvrdim da je to tačno.

Paja

pre 6 godina

mozda je mp3 mrtav al ONAJ osećaj kad sam nabacio 600 pesama sa 128 kbs na cd će zauvek biti sačuvan. pa onda kad smo krenuli da režemo na 256..ihajjjj

soda cat

pre 6 godina

MP3 je krenuo da lipsava kada su se pojavili pametni telefoni i MicroSD kartice velikog kapaciteta, tada je bilo i hardvera i prostora da se potera FLAC koji nudi kvalitetniji zvuk.

Che

pre 6 godina

"Svoje zlatne trenutke MP3 format je doživeo krajem devedesetih godina prošlog veka, kada je Apple predstavio svoj iPod uređaj. MP3 je tada postao standard, a dodatno se proširio upravo zahvaljujući iPodu."

Hmmm...cudno.Mora da sam neko bozanstvo, posto sam mp3 koristio mnogo pre nastanka ipoda koji je nastao krajem 2001. a ne krajem devedesetih. A pritom ipod koristi apple lossless format a ne klasican mp3, ako se dobro secam.

Sale

pre 6 godina

Istini bi više odgovarao naslov "Roditelji napustili mp3, ostao je siroče". Dobar je aac, ali za slušanje na bubicama od telefona razlika se i ne čuje. Isto kao i za slušanje npr. na kompu, ako nemate stvarno dobre zvučnike, razlika kao da ne postoji. Naravno, ko ima dobre zvučnike, koristiće FLAC.

Meni aac igra ulogu kod filmova, jer moj tv (a ne samo on) iz nekog razloga (valjda patenti) ne podržava ac3 zvuk. Onda mala konverzija u aac i radi.

okitoki

pre 6 godina

Jel moze neko da mi da primer AAC formata? Verujem da je zvuk kvalitetniji ako tako kazu, ali koliko npr jedna pesma od 5MB u MP3 formatu zauzima memorije u AAC formatu? I da li se AAC moze slusati na starim uredjajima na kojima smo i do sada slusali MP3??? Hvala!

dsf

pre 6 godina

Mozda i najbitnija stvar je da je istekla patentna zastita za mp3 format i noramlno je da nece da ulazu vreme i novac da bi neko drugi pravio pare.

Arch

pre 6 godina

Jer pre iPoda niko nije koristio mp3, posebno ne korisnici, verovatno najpopularnijeg playera ikad, znate, zvao se Winamp, slava mu i milost. Ne, Apple je lansirao i uzdigao mp3.

Arch

pre 6 godina

Jer pre iPoda niko nije koristio mp3, posebno ne korisnici, verovatno najpopularnijeg playera ikad, znate, zvao se Winamp, slava mu i milost. Ne, Apple je lansirao i uzdigao mp3.

dsf

pre 6 godina

Mozda i najbitnija stvar je da je istekla patentna zastita za mp3 format i noramlno je da nece da ulazu vreme i novac da bi neko drugi pravio pare.

Meister Jakob

pre 6 godina

verovatno najpopularnijeg playera ikad, znate, zvao se Winamp, slava mu i milost. Ne, Apple je lansirao i uzdigao mp3.
(Arch, 15. maj 2017 14:41)
Inače kod za Winamp je napisao klinac iz Zagreba Tomislav Uzelac, program je nazvao AMP i stavio ga na net ko freeware, onda je došao Nullsoft uzeo kompletni kod, prilagodio Windowsima, dodao dizajn, fino zapakirao i prodavao.
Nisam siguran, bila je neka tužba i nagodba, dobio je nekih par miliona dolara, tada je imao 19 godina!

Paja

pre 6 godina

mozda je mp3 mrtav al ONAJ osećaj kad sam nabacio 600 pesama sa 128 kbs na cd će zauvek biti sačuvan. pa onda kad smo krenuli da režemo na 256..ihajjjj

My name is Zlatan

pre 6 godina

To znaci da sam ostario :( odlazi u povijest format mojih Teen godina i mladosti aaaa... nikad ne zaboravim napster 56k modem i to skidanje bez kraja... skidaš 2h pukne veza pjesma je na pola moraš ponovo... onda kad je došao ISDN 64k x2 (ako si spojio i liniju telefona onda je islo na 128) onda je vec bilo ozbiljno :D... kako dobra vremena.. nabavio sam rabljenu mizuno pržilicu staru 2 godine koja je pržila na 1x i na 2x za sto bi danas bilo 150€ cca... al mi je sam lik koji ju prodao rekao na 2x prži podatke, mjuza mora na 1x... isplatio sam je u par mjeseci i prodao dalje za iste pare i ja sebi kupio plextora 16x, to je tad bila the pržilica, ona je imala prva i burn proof zaštitu da ti ne zgori CD kad preskoče podaci... koliko je to mjuze i CD-a mp3 ispržilo.. isto sam je isplatio vrlo brzo... te kompjutere jasno vise nemam.. al cak moguće da sam sačuvao negdje plextora, za uspomenu, i jos uvijek sam siguran da radi. Winamp, jao par desetaka tisuća pjesmi na listi i shuffle... skinovi, animacije, kobajagi mixanje.. ludilo...

BagSt

pre 6 godina

Jeste da je AAC kvalitetniji od MP3 formata,ali MP3 je dosta rašireniji u upotrebi i proće dosta vremena dok AAC zameni MP3.Ako ga ikada i zameni....

Che

pre 6 godina

"Svoje zlatne trenutke MP3 format je doživeo krajem devedesetih godina prošlog veka, kada je Apple predstavio svoj iPod uređaj. MP3 je tada postao standard, a dodatno se proširio upravo zahvaljujući iPodu."

Hmmm...cudno.Mora da sam neko bozanstvo, posto sam mp3 koristio mnogo pre nastanka ipoda koji je nastao krajem 2001. a ne krajem devedesetih. A pritom ipod koristi apple lossless format a ne klasican mp3, ako se dobro secam.

adriano_galliani

pre 6 godina

Jer pre iPoda niko nije koristio mp3, posebno ne korisnici, verovatno najpopularnijeg playera ikad, znate, zvao se Winamp, slava mu i milost. Ne, Apple je lansirao i uzdigao mp3.
(Arch, 15. maj 2017 14:41)

Заправо је Apple популарисао управо AAC, подржавали су mp3 али продавали су AAC.

Nole

pre 6 godina

@zbunjen

Slabo si pratio na času. Firma iz NS koju pominješ je učestvovala u pravljenju prvog hardverskog MP3 dekodera kojeg je proizvela tadašnja nemačka kompanija Micronas. Kao neko ko je tada radio u Micranasu mogu da potvrdim da je to tačno.

sdfds

pre 6 godina

FLAC. Ostalo, ni prineti.
(Smuleco, 15. maj 2017 16:11)

FLAC je losless codec, nema kompresije za razliku od mp3 koji koristite kad vam treba kompresija. Koriste se za razlicite stvari.

Cvetanje u eri stručnjaka

pre 6 godina

Zar je bitan naziv ekstenzije? Deliće ih na one sa više i manje informacija koje nose a koristiće se oni koji su najpodržaniji od strane player-a... i uvek će biti player koji će puštati sve formate...

okitoki

pre 6 godina

Jel moze neko da mi da primer AAC formata? Verujem da je zvuk kvalitetniji ako tako kazu, ali koliko npr jedna pesma od 5MB u MP3 formatu zauzima memorije u AAC formatu? I da li se AAC moze slusati na starim uredjajima na kojima smo i do sada slusali MP3??? Hvala!

Sale

pre 6 godina

Istini bi više odgovarao naslov "Roditelji napustili mp3, ostao je siroče". Dobar je aac, ali za slušanje na bubicama od telefona razlika se i ne čuje. Isto kao i za slušanje npr. na kompu, ako nemate stvarno dobre zvučnike, razlika kao da ne postoji. Naravno, ko ima dobre zvučnike, koristiće FLAC.

Meni aac igra ulogu kod filmova, jer moj tv (a ne samo on) iz nekog razloga (valjda patenti) ne podržava ac3 zvuk. Onda mala konverzija u aac i radi.

soda cat

pre 6 godina

MP3 je krenuo da lipsava kada su se pojavili pametni telefoni i MicroSD kartice velikog kapaciteta, tada je bilo i hardvera i prostora da se potera FLAC koji nudi kvalitetniji zvuk.

EU Citizen

pre 6 godina

Pa ja mislim da retko ko ko voli muziku već više od decenije, otkad se pojavio flac, koristi MP3, ali tamo gde zvuk nije toliko bitan, što se mene tiče, pre svega za audio-knjige, još uvek je nezamenljiv. Neka velika razlika za takve primene u odnosu na AAC ne postoji, a tamo gde je potreban veći kvalitet nijedan ni drugi nisu primenljivi.

neko

pre 6 godina

ja cak nikad ni ne slusam muziku preko tih novotarija vec kad zelim nesto cuti zovem tog izvodjaca da mi svira u dnevnoj sobi. Sta tu ima da se gubi kvalitet zvuka, il kako valja il nikako!!!

Sax

pre 6 godina

U svom životu nisam slušao muziku niti downoadovao istu u MP3 formatu...zato imam par hiljada vinila, isto toliko CD-a te Hi rez i Red book flacova!

20 kinte

pre 6 godina

@sax To je jako lepo. Verujem da svoje vinile slušaš na turntableu sa stylusom od zlata i zuba mrtve zaštićene foke, dok pušiš kubanske cigare u vili na Dedinju.

Kaboom

pre 6 godina

Ipod-ov osnovni format je AAC, ni jedna pesma sa Itunes store nije MP3, tako da ne vidim poentu pominjanja jabuke u kontekstu MP3 fajlova.
Još je zanimljivije što se osnovna poenta "umiranja" MP3 ne pominje u tekstu - a to je kraj poslednjih patentnih prava i US i kraj prihoda... realno MP3 poslednju reviziju je imao 1998me, a 2008me je poslednja revizija nestandardne verzije 2.5.
Interesantno je da i u masi stranih medija pominje se "umiranje MP3", a niko ne pominje taj patentni razlog.
U realnosti, MP3 će još dugo dugo živeti kao najpogodniji format za audio fajlove gde totalni HiFi nije nužan.

Lincoln

pre 6 godina

Meni je i dalje 90% muzike u mp3 formatu, nesto malo flac i nesto malo aac. Na telefonu, sa bubicama nema neke razlike u kvalitetu, osim sto flac zauzima mnogo više prostora po minutu muzike, dok se razlika primećuje na hifi setup-u u sobi ali tu se vrlo retko i sluša. Ne verujem da će mp3 tek tako da zamre jer je definitivno najrasireniji format trenutno i vise je nego dovoljan za neko normalno slušanje muzike (telefon, plejer, u autu itd). Pravi ljubitelji zvuka će se sigurno opredeliti za nešto drugo. Primetan pad kvaliteta kod mp3 je tek ispod 128kbps, sve preko toga do 320kbps po meni zvuči isto.

wer

pre 6 godina

za nas sirotinju sa dial-up modemima i bez kesha za pozlacene kablove mp3 je znacio beskonacnu slobodu da skines i preslusas doslovno svaki band koji si ikada zeleo. hvala do groba :)

uvek je postojala razlika izmedju ljudi kojima znaci sama muzika, i ego triperima kojima znace preskupe komponente pod plastom 'jedinog pravog uzivanja'

Crnogorac

pre 6 godina

@EU Citizen
Ja koliko sam shvatio, bez neke mnogo jake opreme nema razlike između MP3 i FLACa, a čak i tako jedva da je primjetno.
Doduše nisam neki sluhista tako da možda griješim.

flac, flac, maco...

pre 6 godina

Istina je da je flac kvalitetniji audio format od mp3, ali šta ćemo sa prostorom koji isti treba da zauzme na hard disku (u proseku, jedna pesma zahvata između 25 i 30 MB) i činjenicom da je znatno teže pronaći raritetnu muziku na ovom formatu. Mislim, lako će ovi koji slušaju neki mainstream ali šta ćemo mi ostali koji volimo i nešto alternativnije stvari, manje poznate izvođače kao i žanrove koji se manje slušaju.

Ne kontam

pre 6 godina

Wav format je zakon, bar za SD zvuk.
(Zemunac, 15. maj 2017 22:34)

Wav i flac, kao i svaki drugi loseless format, daju zvuk identicnog kvaliteta.

Gonzales

pre 6 godina

Imao sam Creative mp3 player bar 3 godine prije iPod-a. Mala "cigla", hd umotan u aluminijsko kućište sa malim lcd-om ali još uvijek radi :)

да да

pre 6 godina

Истина је да Фраунхофер институту истиче право на патент и убудуће ће тек сви моћи да користе и енкодере како пожеле ! Тек ће да видимо да ли ће бити мртав !

rog

pre 6 godina

FLAC je losless codec, nema kompresije za razliku od mp3 koji koristite kad vam treba kompresija. Koriste se za razlicite stvari.
(sdfds, 15. maj 2017 20:06)

Kreni od tumacenja reci losless i bice jasnije. Dakle naravno da ima kompresije ali nema gubitaka.

neutralni felsh

pre 6 godina

e nesto sto me stvarno zanima, na cemu ovi silni audiofili sto isplivaju cim se pomene kvalitet zvuka slusaju svoju muziku? ne moze biti da je samo do zvucnika ili slusalica, sta salje taj zvuk ka izlazu? evo recimo da imate sinhajzer od 500e na sta ih zakacite kad pustite pjesmu od 4,1gb?
(neko, 16. maj 2017 09:27)

da, empirijski je utvrdjeno: u 60 posto slucajeva audiofil je drugi izraz za snoba :)
da, audiofil sa "zeinhaizer" slusalicama nalik je bajkeru na vespi :)

prvo FLAC, potom malo bolja zvucna karta u kompu, zatim malo bolji DAC (kutijica koja menja digital signal u analog) pa sav taj zbirni signal ide u pojacalo, pa iz njega u zvucnike... i sve bi to trebalo da drzi vodu.

ruku na srce, ako imas dobro uklopljen hi-fi sistem (ponavljam, ne skup, nego dobro uklopljen), i pristojno kompresovan mp3 moze da drzi vodu - danas mnoge dobre zvucne karte imaju pristojno "peglanje" klasicnih mp3 falinki, recimo x-fi serije i sl.

ovi malo stariji sto kukaju na slab kvalitet mp3-ja, neka se sete na kakvim su sve tugama od kaseta i diskova (pa i ploca, ruku na srce) ponekad slusali muziku diveci se "cistom zvuku", pa onda neka sude.

mp3 je doneo slobodu, hvala mu za sve.

dzonikg.

pre 6 godina

Kod mene vala nije..jos je ziv winamp koji koristim jos od 90tih ( i ne vidim nijedan bolji i prostiji program za to) i na hardu 40 000 pesama.
Jedno vreme sam bio malo batalio i slusao muziku na youtubu i tamo pravio liste medjutim poceli su sve agresivnije da ubaciju reklame i tipa pustim listu a ono izmedju pesme neka reklama i to po 3-4 minuta traje ako ne prekines ..neke i po sat vremena ..tako da sam se vratio na winamp i moju kolekciju mp3a gde sam vremenom kreirao sve zive liste za sva raspolozenja.
Ne vidim nijedan razlog da prebacujem u drugi format jer tih 40 000 pesama mi zauzima 120 gb sto je smesno jer to su 2 blueray filma

Milos.

pre 6 godina

FLAC je losless codec, nema kompresije za razliku od mp3 koji koristite kad vam treba kompresija. Koriste se za razlicite stvari.
(sdfds, 15. maj 2017 20:06)

Netacno.
FLAC je audio format za kompresiju bez gubitaka (losless compression) i originalni WAV format redukuje do 50% velicine, naravno, bez gubitaka i kao takav je sigurno najbolji.

neko

pre 6 godina

e nesto sto me stvarno zanima, na cemu ovi silni audiofili sto isplivaju cim se pomene kvalitet zvuka slusaju svoju muziku? ne moze biti da je samo do zvucnika ili slusalica, sta salje taj zvuk ka izlazu? evo recimo da imate sinhajzer od 500e na sta ih zakacite kad pustite pjesmu od 4,1gb?

dekompresor

pre 6 godina

man'te me pričom o FLAC-u na prenosnim uređajima, kada puštate na jeftinim slušalicama, razlike između FLAC-a i 320kbps MP3 nema. ko je čuje, taj tripuje, proverio sam više puta testom "na slepo". e sad, kad uzmete dobre slušalice, to je već druga priča.
nego, ovo sve je zbog novog MPEG-H audio standarda na kome rade i koji treba uskoro da izađe i omogući daleko bolji zvuk uz odličan stepen kompresije, podršku do 128 kanala, i naravno, patent koji će Frauhoffer institutu da donese još puuuno para

Stefan

pre 6 godina

Mp3 je idalje neverovatan format za sve osim za naravno muziku i filmove. Jer ljudi zele da svoje nove zvucnike i ceo hd program program koriste do maksimuma.

Medjutim da li nam treba nesto sto zauzima 10x vise mesta bez potrebe kada slusamo audio knjige, ili prezentacije ili bilo sta gde bass i ostali instrumenti apsolutno bisu potrebni?

milos

pre 6 godina

imao sam do sada tri razna playera (sony, ipod, etc.), i nijedan ne moze da pusta aac fajlove. na bilo kom torrent sajtu su sve pesme ili u mp3, i ponekad u flac formatu. tako da ne znam odakle vam ove informacije.

Ja sam

pre 6 godina

AAC je licenciran lossy format isto kao MP3. Kvalitet reprodukcije je na strani AAC.
FLAC je free lossless audio format. Njegov licencirani pandan je ALAC.
Free lossy audio format je OGG koji je bolji od AAC, a tvorac je isti koji je napravio FLAC.
Dakle, "kupujte" OGG.

Mrkva

pre 6 godina

FLAC ima kompresiju, FLAC je tzv. "kontejner", a audio plejer izvrši "dekompresiju". Što je veća kompresija, to će audio plejer da koristi više CPU, naravno sa današnjom snagom CPU-a to je zanemarljivo.
Drugo, praktično svi muzički servisi strimuju u 128kbps mp3, Soundcloud, Bandcamp, itd.
I pored drugih kvalitetnijih formata, poput OGG, svi su se opredeljivali za mp3 jer je najpopularniji format. Još 90-ih Yamaha je imala svoj format koji je bio mnogo bolji od mp3, zaboravio sam ekstenziju, davno je bilo.
Ono što ja željno isčekujem jeste da se muzički servisi reše više strimovanja u 128kbps mp3 obliku, krajnje je vreme, da makar podignu na 196kbps...

Boža zvani pub

pre 6 godina

A ja tek treba da hiljadudvesta mojih cd-a prebacim u mp3 format i to peške - disk po disk, a kad to za koju godinu završim, onda iz početka u taj drugi format. A kompjuter star i spor, cd-i mnogi neispravni od starosti i - pa izvol'te na youtube! Ali to nije to! Virtuelna kolekcija nije kolekcija. A da kliknem na dugme da bih čuo omiljenu stvar nije uopšte ni intrigantno ni interesantno. Zato popravljam stari gramofon i počinjem iznova da sakupljam ploče, kojih se, kao ni muzičkih kaseta ni magnetofonskih traka ova današnja deca ni ne sećaju.

goran

pre 6 godina

uvek ce postojati konvertori koji ce prilagoditi exteziju audio pleju koji imate kod kuce ili u autu youtube downloader,format factori itd. pa ce svako da opici sta mu je potrbno

Sax

pre 6 godina

@20 kinte, dragi prijatelju, stylus, ne da je od zlata, nego od dijamanta... zub je od morža, ali bio si blizu, od dedinja sam udaljen bar 100km vazdušnom linijom a preferiram Monte Cristo cigare, mada retko imam priliku da ih konzumiram?

Smuleco

pre 6 godina

@sdfds: Vrlo dobro znam razliku, između ta dva formata. Izrazio sam mišljenje, da je FLAC superioran format, u smislu kvalitetu zvuka, a MP3 me u tom kontekstu, nikada nije ni zanimao, niti može na bilo koji način, da se poredi sa njim. Iskreno, mislim, da je MP3, samo "informacija" o muzici, i ništa dalje od toga.

evo trcim

pre 6 godina

Evo sad cu da obrisem svih nekoliko hiljada, pa mozda i desetina hiljada pesama, filmova itd, gde je zvuk u mp3 formatu i koje sakupljam od 1996 ili 97, samo da bih bio pomodar. Mada ne sporim da je AAC naredna generacija, ali bjaaaaaži, bjaaaaži. To cemo novo da pravimo u AAC a ovo ostaje i šlus.

Misho

pre 6 godina

Evo bogme moj sajt za preuzimanje mp3 sa YouTube samo belježi rast posjeta (https://www.ytbmp3.com). Mp3 je sinonim za digitalni audio format td. trajaće on još dugo.

Olja

pre 6 godina

Bice da kanda kasnim za svetom jedno 20 godina ! MP3 - za mene Zakon !
(MrsiMudoje, 15. maj 2017 20:37) - Tragedija je sto ljudi ne znaju za bolje, verovatno zbog slusaluca na usima od 5 Evra!

banezi

pre 6 godina

@(Sax, 15. maj 2017 19:13)
Jeste to lepo druže, ali skroblovanje onda zaboravi. Ko se na to navukao taj neće pesmu da pusti ako ne može da se utefteri njeno puštanje.

neutralni felsh

pre 6 godina

"da, audiofil sa "zeinhaizer" slusalicama nalik je bajkeru na vespi :) " 
molim za pojasnjenje jel sad ni sennheiser ne valja?
(neko, 18. maj 2017 01:53)

taman posla, hteo sam samo da kazem da su dobre slusalice (ipak) samo zamensko sredstvo za dobre zvucnike :)

Olja

pre 6 godina

U kom formatu sada iTunes sinhronizuje muziku u iPhone-u? Jel zna neko?
(Herzegovina, 15. maj 2017 15:41) - iTunes sinhronizuje muziku koja je po kvalitetu iznad svih ostalih! Samo sto se u Srbiji zadovoljavaju sa MP3, jer mnogi ne znaju za bolje!

aj'zdravo

pre 6 godina

@ neko
bas zapelo za sennheiser?
istina je da sennheiser pravi jedne od najboljih aktivnih slusalica - orpheus,ali to je sasvim,sasvim druga prica..sto se tice njihovih slusalica za nekih 500€ zaboravi,za iste pare beyerdynamic dt 1990 pro rastura skoro sve do 1000 evra;)

Sax

pre 6 godina

U svom životu nisam slušao muziku niti downoadovao istu u MP3 formatu...zato imam par hiljada vinila, isto toliko CD-a te Hi rez i Red book flacova!

EU Citizen

pre 6 godina

Pa ja mislim da retko ko ko voli muziku već više od decenije, otkad se pojavio flac, koristi MP3, ali tamo gde zvuk nije toliko bitan, što se mene tiče, pre svega za audio-knjige, još uvek je nezamenljiv. Neka velika razlika za takve primene u odnosu na AAC ne postoji, a tamo gde je potreban veći kvalitet nijedan ni drugi nisu primenljivi.

Arch

pre 6 godina

Jer pre iPoda niko nije koristio mp3, posebno ne korisnici, verovatno najpopularnijeg playera ikad, znate, zvao se Winamp, slava mu i milost. Ne, Apple je lansirao i uzdigao mp3.

Olja

pre 6 godina

U kom formatu sada iTunes sinhronizuje muziku u iPhone-u? Jel zna neko?
(Herzegovina, 15. maj 2017 15:41) - iTunes sinhronizuje muziku koja je po kvalitetu iznad svih ostalih! Samo sto se u Srbiji zadovoljavaju sa MP3, jer mnogi ne znaju za bolje!

Olja

pre 6 godina

Bice da kanda kasnim za svetom jedno 20 godina ! MP3 - za mene Zakon !
(MrsiMudoje, 15. maj 2017 20:37) - Tragedija je sto ljudi ne znaju za bolje, verovatno zbog slusaluca na usima od 5 Evra!

soda cat

pre 6 godina

MP3 je krenuo da lipsava kada su se pojavili pametni telefoni i MicroSD kartice velikog kapaciteta, tada je bilo i hardvera i prostora da se potera FLAC koji nudi kvalitetniji zvuk.

Meister Jakob

pre 6 godina

verovatno najpopularnijeg playera ikad, znate, zvao se Winamp, slava mu i milost. Ne, Apple je lansirao i uzdigao mp3.
(Arch, 15. maj 2017 14:41)
Inače kod za Winamp je napisao klinac iz Zagreba Tomislav Uzelac, program je nazvao AMP i stavio ga na net ko freeware, onda je došao Nullsoft uzeo kompletni kod, prilagodio Windowsima, dodao dizajn, fino zapakirao i prodavao.
Nisam siguran, bila je neka tužba i nagodba, dobio je nekih par miliona dolara, tada je imao 19 godina!

sdfds

pre 6 godina

FLAC. Ostalo, ni prineti.
(Smuleco, 15. maj 2017 16:11)

FLAC je losless codec, nema kompresije za razliku od mp3 koji koristite kad vam treba kompresija. Koriste se za razlicite stvari.

My name is Zlatan

pre 6 godina

To znaci da sam ostario :( odlazi u povijest format mojih Teen godina i mladosti aaaa... nikad ne zaboravim napster 56k modem i to skidanje bez kraja... skidaš 2h pukne veza pjesma je na pola moraš ponovo... onda kad je došao ISDN 64k x2 (ako si spojio i liniju telefona onda je islo na 128) onda je vec bilo ozbiljno :D... kako dobra vremena.. nabavio sam rabljenu mizuno pržilicu staru 2 godine koja je pržila na 1x i na 2x za sto bi danas bilo 150€ cca... al mi je sam lik koji ju prodao rekao na 2x prži podatke, mjuza mora na 1x... isplatio sam je u par mjeseci i prodao dalje za iste pare i ja sebi kupio plextora 16x, to je tad bila the pržilica, ona je imala prva i burn proof zaštitu da ti ne zgori CD kad preskoče podaci... koliko je to mjuze i CD-a mp3 ispržilo.. isto sam je isplatio vrlo brzo... te kompjutere jasno vise nemam.. al cak moguće da sam sačuvao negdje plextora, za uspomenu, i jos uvijek sam siguran da radi. Winamp, jao par desetaka tisuća pjesmi na listi i shuffle... skinovi, animacije, kobajagi mixanje.. ludilo...

Smuleco

pre 6 godina

@sdfds: Vrlo dobro znam razliku, između ta dva formata. Izrazio sam mišljenje, da je FLAC superioran format, u smislu kvalitetu zvuka, a MP3 me u tom kontekstu, nikada nije ni zanimao, niti može na bilo koji način, da se poredi sa njim. Iskreno, mislim, da je MP3, samo "informacija" o muzici, i ništa dalje od toga.

BagSt

pre 6 godina

Jeste da je AAC kvalitetniji od MP3 formata,ali MP3 je dosta rašireniji u upotrebi i proće dosta vremena dok AAC zameni MP3.Ako ga ikada i zameni....

Boža zvani pub

pre 6 godina

A ja tek treba da hiljadudvesta mojih cd-a prebacim u mp3 format i to peške - disk po disk, a kad to za koju godinu završim, onda iz početka u taj drugi format. A kompjuter star i spor, cd-i mnogi neispravni od starosti i - pa izvol'te na youtube! Ali to nije to! Virtuelna kolekcija nije kolekcija. A da kliknem na dugme da bih čuo omiljenu stvar nije uopšte ni intrigantno ni interesantno. Zato popravljam stari gramofon i počinjem iznova da sakupljam ploče, kojih se, kao ni muzičkih kaseta ni magnetofonskih traka ova današnja deca ni ne sećaju.

dsf

pre 6 godina

Mozda i najbitnija stvar je da je istekla patentna zastita za mp3 format i noramlno je da nece da ulazu vreme i novac da bi neko drugi pravio pare.

adriano_galliani

pre 6 godina

Jer pre iPoda niko nije koristio mp3, posebno ne korisnici, verovatno najpopularnijeg playera ikad, znate, zvao se Winamp, slava mu i milost. Ne, Apple je lansirao i uzdigao mp3.
(Arch, 15. maj 2017 14:41)

Заправо је Apple популарисао управо AAC, подржавали су mp3 али продавали су AAC.

Paja

pre 6 godina

mozda je mp3 mrtav al ONAJ osećaj kad sam nabacio 600 pesama sa 128 kbs na cd će zauvek biti sačuvan. pa onda kad smo krenuli da režemo na 256..ihajjjj

okitoki

pre 6 godina

Jel moze neko da mi da primer AAC formata? Verujem da je zvuk kvalitetniji ako tako kazu, ali koliko npr jedna pesma od 5MB u MP3 formatu zauzima memorije u AAC formatu? I da li se AAC moze slusati na starim uredjajima na kojima smo i do sada slusali MP3??? Hvala!

Sale

pre 6 godina

Istini bi više odgovarao naslov "Roditelji napustili mp3, ostao je siroče". Dobar je aac, ali za slušanje na bubicama od telefona razlika se i ne čuje. Isto kao i za slušanje npr. na kompu, ako nemate stvarno dobre zvučnike, razlika kao da ne postoji. Naravno, ko ima dobre zvučnike, koristiće FLAC.

Meni aac igra ulogu kod filmova, jer moj tv (a ne samo on) iz nekog razloga (valjda patenti) ne podržava ac3 zvuk. Onda mala konverzija u aac i radi.

Che

pre 6 godina

"Svoje zlatne trenutke MP3 format je doživeo krajem devedesetih godina prošlog veka, kada je Apple predstavio svoj iPod uređaj. MP3 je tada postao standard, a dodatno se proširio upravo zahvaljujući iPodu."

Hmmm...cudno.Mora da sam neko bozanstvo, posto sam mp3 koristio mnogo pre nastanka ipoda koji je nastao krajem 2001. a ne krajem devedesetih. A pritom ipod koristi apple lossless format a ne klasican mp3, ako se dobro secam.

Nole

pre 6 godina

@zbunjen

Slabo si pratio na času. Firma iz NS koju pominješ je učestvovala u pravljenju prvog hardverskog MP3 dekodera kojeg je proizvela tadašnja nemačka kompanija Micronas. Kao neko ko je tada radio u Micranasu mogu da potvrdim da je to tačno.

Cvetanje u eri stručnjaka

pre 6 godina

Zar je bitan naziv ekstenzije? Deliće ih na one sa više i manje informacija koje nose a koristiće se oni koji su najpodržaniji od strane player-a... i uvek će biti player koji će puštati sve formate...

Sax

pre 6 godina

@20 kinte, dragi prijatelju, stylus, ne da je od zlata, nego od dijamanta... zub je od morža, ali bio si blizu, od dedinja sam udaljen bar 100km vazdušnom linijom a preferiram Monte Cristo cigare, mada retko imam priliku da ih konzumiram?

Milos.

pre 6 godina

FLAC je losless codec, nema kompresije za razliku od mp3 koji koristite kad vam treba kompresija. Koriste se za razlicite stvari.
(sdfds, 15. maj 2017 20:06)

Netacno.
FLAC je audio format za kompresiju bez gubitaka (losless compression) i originalni WAV format redukuje do 50% velicine, naravno, bez gubitaka i kao takav je sigurno najbolji.

neko

pre 6 godina

ja cak nikad ni ne slusam muziku preko tih novotarija vec kad zelim nesto cuti zovem tog izvodjaca da mi svira u dnevnoj sobi. Sta tu ima da se gubi kvalitet zvuka, il kako valja il nikako!!!

20 kinte

pre 6 godina

@sax To je jako lepo. Verujem da svoje vinile slušaš na turntableu sa stylusom od zlata i zuba mrtve zaštićene foke, dok pušiš kubanske cigare u vili na Dedinju.

neko

pre 6 godina

e nesto sto me stvarno zanima, na cemu ovi silni audiofili sto isplivaju cim se pomene kvalitet zvuka slusaju svoju muziku? ne moze biti da je samo do zvucnika ili slusalica, sta salje taj zvuk ka izlazu? evo recimo da imate sinhajzer od 500e na sta ih zakacite kad pustite pjesmu od 4,1gb?

Ne kontam

pre 6 godina

Wav format je zakon, bar za SD zvuk.
(Zemunac, 15. maj 2017 22:34)

Wav i flac, kao i svaki drugi loseless format, daju zvuk identicnog kvaliteta.

flac, flac, maco...

pre 6 godina

Istina je da je flac kvalitetniji audio format od mp3, ali šta ćemo sa prostorom koji isti treba da zauzme na hard disku (u proseku, jedna pesma zahvata između 25 i 30 MB) i činjenicom da je znatno teže pronaći raritetnu muziku na ovom formatu. Mislim, lako će ovi koji slušaju neki mainstream ali šta ćemo mi ostali koji volimo i nešto alternativnije stvari, manje poznate izvođače kao i žanrove koji se manje slušaju.

Gonzales

pre 6 godina

Imao sam Creative mp3 player bar 3 godine prije iPod-a. Mala "cigla", hd umotan u aluminijsko kućište sa malim lcd-om ali još uvijek radi :)

wer

pre 6 godina

za nas sirotinju sa dial-up modemima i bez kesha za pozlacene kablove mp3 je znacio beskonacnu slobodu da skines i preslusas doslovno svaki band koji si ikada zeleo. hvala do groba :)

uvek je postojala razlika izmedju ljudi kojima znaci sama muzika, i ego triperima kojima znace preskupe komponente pod plastom 'jedinog pravog uzivanja'

dzonikg.

pre 6 godina

Kod mene vala nije..jos je ziv winamp koji koristim jos od 90tih ( i ne vidim nijedan bolji i prostiji program za to) i na hardu 40 000 pesama.
Jedno vreme sam bio malo batalio i slusao muziku na youtubu i tamo pravio liste medjutim poceli su sve agresivnije da ubaciju reklame i tipa pustim listu a ono izmedju pesme neka reklama i to po 3-4 minuta traje ako ne prekines ..neke i po sat vremena ..tako da sam se vratio na winamp i moju kolekciju mp3a gde sam vremenom kreirao sve zive liste za sva raspolozenja.
Ne vidim nijedan razlog da prebacujem u drugi format jer tih 40 000 pesama mi zauzima 120 gb sto je smesno jer to su 2 blueray filma

milos

pre 6 godina

imao sam do sada tri razna playera (sony, ipod, etc.), i nijedan ne moze da pusta aac fajlove. na bilo kom torrent sajtu su sve pesme ili u mp3, i ponekad u flac formatu. tako da ne znam odakle vam ove informacije.

Crnogorac

pre 6 godina

@EU Citizen
Ja koliko sam shvatio, bez neke mnogo jake opreme nema razlike između MP3 i FLACa, a čak i tako jedva da je primjetno.
Doduše nisam neki sluhista tako da možda griješim.

dekompresor

pre 6 godina

man'te me pričom o FLAC-u na prenosnim uređajima, kada puštate na jeftinim slušalicama, razlike između FLAC-a i 320kbps MP3 nema. ko je čuje, taj tripuje, proverio sam više puta testom "na slepo". e sad, kad uzmete dobre slušalice, to je već druga priča.
nego, ovo sve je zbog novog MPEG-H audio standarda na kome rade i koji treba uskoro da izađe i omogući daleko bolji zvuk uz odličan stepen kompresije, podršku do 128 kanala, i naravno, patent koji će Frauhoffer institutu da donese još puuuno para

Lincoln

pre 6 godina

Meni je i dalje 90% muzike u mp3 formatu, nesto malo flac i nesto malo aac. Na telefonu, sa bubicama nema neke razlike u kvalitetu, osim sto flac zauzima mnogo više prostora po minutu muzike, dok se razlika primećuje na hifi setup-u u sobi ali tu se vrlo retko i sluša. Ne verujem da će mp3 tek tako da zamre jer je definitivno najrasireniji format trenutno i vise je nego dovoljan za neko normalno slušanje muzike (telefon, plejer, u autu itd). Pravi ljubitelji zvuka će se sigurno opredeliti za nešto drugo. Primetan pad kvaliteta kod mp3 je tek ispod 128kbps, sve preko toga do 320kbps po meni zvuči isto.

rog

pre 6 godina

FLAC je losless codec, nema kompresije za razliku od mp3 koji koristite kad vam treba kompresija. Koriste se za razlicite stvari.
(sdfds, 15. maj 2017 20:06)

Kreni od tumacenja reci losless i bice jasnije. Dakle naravno da ima kompresije ali nema gubitaka.

neutralni felsh

pre 6 godina

e nesto sto me stvarno zanima, na cemu ovi silni audiofili sto isplivaju cim se pomene kvalitet zvuka slusaju svoju muziku? ne moze biti da je samo do zvucnika ili slusalica, sta salje taj zvuk ka izlazu? evo recimo da imate sinhajzer od 500e na sta ih zakacite kad pustite pjesmu od 4,1gb?
(neko, 16. maj 2017 09:27)

da, empirijski je utvrdjeno: u 60 posto slucajeva audiofil je drugi izraz za snoba :)
da, audiofil sa "zeinhaizer" slusalicama nalik je bajkeru na vespi :)

prvo FLAC, potom malo bolja zvucna karta u kompu, zatim malo bolji DAC (kutijica koja menja digital signal u analog) pa sav taj zbirni signal ide u pojacalo, pa iz njega u zvucnike... i sve bi to trebalo da drzi vodu.

ruku na srce, ako imas dobro uklopljen hi-fi sistem (ponavljam, ne skup, nego dobro uklopljen), i pristojno kompresovan mp3 moze da drzi vodu - danas mnoge dobre zvucne karte imaju pristojno "peglanje" klasicnih mp3 falinki, recimo x-fi serije i sl.

ovi malo stariji sto kukaju na slab kvalitet mp3-ja, neka se sete na kakvim su sve tugama od kaseta i diskova (pa i ploca, ruku na srce) ponekad slusali muziku diveci se "cistom zvuku", pa onda neka sude.

mp3 je doneo slobodu, hvala mu za sve.

Misho

pre 6 godina

Evo bogme moj sajt za preuzimanje mp3 sa YouTube samo belježi rast posjeta (https://www.ytbmp3.com). Mp3 je sinonim za digitalni audio format td. trajaće on još dugo.

Stefan

pre 6 godina

Mp3 je idalje neverovatan format za sve osim za naravno muziku i filmove. Jer ljudi zele da svoje nove zvucnike i ceo hd program program koriste do maksimuma.

Medjutim da li nam treba nesto sto zauzima 10x vise mesta bez potrebe kada slusamo audio knjige, ili prezentacije ili bilo sta gde bass i ostali instrumenti apsolutno bisu potrebni?

goran

pre 6 godina

uvek ce postojati konvertori koji ce prilagoditi exteziju audio pleju koji imate kod kuce ili u autu youtube downloader,format factori itd. pa ce svako da opici sta mu je potrbno

Kaboom

pre 6 godina

Ipod-ov osnovni format je AAC, ni jedna pesma sa Itunes store nije MP3, tako da ne vidim poentu pominjanja jabuke u kontekstu MP3 fajlova.
Još je zanimljivije što se osnovna poenta "umiranja" MP3 ne pominje u tekstu - a to je kraj poslednjih patentnih prava i US i kraj prihoda... realno MP3 poslednju reviziju je imao 1998me, a 2008me je poslednja revizija nestandardne verzije 2.5.
Interesantno je da i u masi stranih medija pominje se "umiranje MP3", a niko ne pominje taj patentni razlog.
U realnosti, MP3 će još dugo dugo živeti kao najpogodniji format za audio fajlove gde totalni HiFi nije nužan.

banezi

pre 6 godina

@(Sax, 15. maj 2017 19:13)
Jeste to lepo druže, ali skroblovanje onda zaboravi. Ko se na to navukao taj neće pesmu da pusti ako ne može da se utefteri njeno puštanje.

evo trcim

pre 6 godina

Evo sad cu da obrisem svih nekoliko hiljada, pa mozda i desetina hiljada pesama, filmova itd, gde je zvuk u mp3 formatu i koje sakupljam od 1996 ili 97, samo da bih bio pomodar. Mada ne sporim da je AAC naredna generacija, ali bjaaaaaži, bjaaaaži. To cemo novo da pravimo u AAC a ovo ostaje i šlus.

Ja sam

pre 6 godina

AAC je licenciran lossy format isto kao MP3. Kvalitet reprodukcije je na strani AAC.
FLAC je free lossless audio format. Njegov licencirani pandan je ALAC.
Free lossy audio format je OGG koji je bolji od AAC, a tvorac je isti koji je napravio FLAC.
Dakle, "kupujte" OGG.

да да

pre 6 godina

Истина је да Фраунхофер институту истиче право на патент и убудуће ће тек сви моћи да користе и енкодере како пожеле ! Тек ће да видимо да ли ће бити мртав !

Mrkva

pre 6 godina

FLAC ima kompresiju, FLAC je tzv. "kontejner", a audio plejer izvrši "dekompresiju". Što je veća kompresija, to će audio plejer da koristi više CPU, naravno sa današnjom snagom CPU-a to je zanemarljivo.
Drugo, praktično svi muzički servisi strimuju u 128kbps mp3, Soundcloud, Bandcamp, itd.
I pored drugih kvalitetnijih formata, poput OGG, svi su se opredeljivali za mp3 jer je najpopularniji format. Još 90-ih Yamaha je imala svoj format koji je bio mnogo bolji od mp3, zaboravio sam ekstenziju, davno je bilo.
Ono što ja željno isčekujem jeste da se muzički servisi reše više strimovanja u 128kbps mp3 obliku, krajnje je vreme, da makar podignu na 196kbps...

aj'zdravo

pre 6 godina

@ neko
bas zapelo za sennheiser?
istina je da sennheiser pravi jedne od najboljih aktivnih slusalica - orpheus,ali to je sasvim,sasvim druga prica..sto se tice njihovih slusalica za nekih 500€ zaboravi,za iste pare beyerdynamic dt 1990 pro rastura skoro sve do 1000 evra;)

neutralni felsh

pre 6 godina

"da, audiofil sa "zeinhaizer" slusalicama nalik je bajkeru na vespi :) " 
molim za pojasnjenje jel sad ni sennheiser ne valja?
(neko, 18. maj 2017 01:53)

taman posla, hteo sam samo da kazem da su dobre slusalice (ipak) samo zamensko sredstvo za dobre zvucnike :)