Moler
pre 13 godina
Zar neko uopste slusa taj kic?
Ko ima bar malo samopostovanja ignorisace te klovnove!
Četvrtak, 13.12.2012.
20:48
IMAGE SOURCE
pre 13 godina
Zar neko uopste slusa taj kic?
Ko ima bar malo samopostovanja ignorisace te klovnove!
pre 13 godina
Kad čovjek vidi koji su sve izvođači punili Beogradsku arenu mislim da bi za Beograd kao metropolu bila sramota da ne bude puna dvorana.
pre 13 godina
Видели смо колико су Хрвати уморни...
pre 13 godina
Pesma mojoj majci nastala 88 godine i covek je posvetio bas njoj.Ko god ima ista u glavi kad preslusa tekst videce da je to istina,e sad svi oni sto mrze prvo sebe pa onda druge nacice to drugo sto traze.Druga je stvar sto se taj narod prepoznao u ono suludo vreme u toj pesmi isto kao sto smo se mi ovde pronalazili u Corbinim ili neki cak u malom knindzi tako da je iluzorno bilo sta komentarisati u vezi ove pesme.Jos jedna stvar ne verujem da ce se pevati posto znamo da i pored svog obezbedjenja moze da se dogodi neka glupost,ima nas raznih...
pre 13 godina
Da li bi neko mogao meni, mladom i neupućenom u dešavanja, objasniti problematičnost ove pesme?
Hvala.
pre 13 godina
@branimir, mylo i slicni
Ko god ima dobro pamcenje zna da je istovremenom sa pojavom te pjesme eksplodirao i nacionalizam u hrvatskoj. Na svakom koncertu desetine hrvatskih zastava u vrijeme kad je zastava zvanicne drzave imala petokraku. A na ulazima na stadione majce sa slovom U , za dom spremni itd.
Ne radi se samo o lijepoj romanticnoj nja nja baladi. Ali srbi su mazohisti, napunice salu.
pre 13 godina
Nigde nisam uspeo da pronadjem izvestaj sa koncerta grupe KERBER koji su prave legende ali zato verujem da ce izvestaj sa koncerta Prljavog Kazalista biti udarna vest.
pre 13 godina
.. pa dajte i ustašku himnu . kao da vaši "obožavatelji znaju šta slušaju . To je imbecilan narod , mladež . Podignite ruku i recite zs dom spremni , odgovoriće vam istom mjerom a ako im neko kaže šta rade , oni će reći da su umorni od ratova i mržnje te treba voditi bratstvo i jedinstvo .
pre 13 godina
Brate,nemam šta da dodam na tvoj komentar.
pre 13 godina
ako ti je Koncert merilo patriotizma-SvakA TI ČAST!
pre 13 godina
...vi bi i Springstinu zabranili da peva "Born in the USA",koja je kao i Ruža direktno usmerena protiv Srba,oladite malo!!!
pre 13 godina
Ljudi, stvarno preterujete... Ko voli muziku i Prljavo kazalište, biće na koncertu. Uopšte mi nije jasno zašto ste opterećeni generalima i ostalim glupostima.. Kazalište je jedan od najboljih bendova 80tih.. Zar ste stvarno toliko ograničenii da mislite da zbog te presude ne treba slušati hrvatsku muziku?? To što su članovi benda podržavali svoju zemlju u ratu, to je njihova stvar.. Bez obzira na sve ja volim njihove prve albume, a omiljena pesma mi je "Zagreb"..
(Sonja, 14. decembar 2012 07:45)
I verovatno imas osamanest godina. Da si ratovala sa njima ne bi tako pricala. Da ima Prljavo kazaliste odlicne pesme i sam ih slusam ponekad kuci, ali mi nesto sto se zove savest ne dozvoljava da idem na njihov koncert. Znas li ti sta je to savest?
pre 13 godina
a moga bi i onu pjesmu "lupi petama reci evo sve za Hrvatsku"
pre 13 godina
Mislim da se pravi velika drama oko ovog koncerta. Beograd je veliki grad, i naravno da ce bilo ko, ko ima malo proslosti i pesama, sakupiti 10 hiljada gledalaca, posebno ako dugo nije bio. Pa u Beogradu sigurno zivi 15-20 hiljada hrvata, i jos dosta drugin nacija pa i tih jugoslovena, koji to vole i dan danas. Ne vidim tu neko mesto za dramu, i pseudosocioloska trabunjanja kakvi smo kao narod. Pa ista je prica i sa ovim intervjuima komsijskih predsednika, jedan je to radio iz jednog, drugi iz drugog razloga, a pri tome nas niko nije ni pitao. Odozgo se pokusava nametanje odredjenih misljenja, a ne odozdo. Koliko ce to biti uspesno, zavisice od duzine i intenziteta trajanja. Sa obzirom da to traje 70 godina, jos smo i dobri.
pre 13 godina
Napisati pesmu svojoj pokojnoj majci i nazvati je "Ruzo hrvatska"? Pa sto je nije nazvao "Ruzo moja", "Ruzo bela", "Ruzo jedina"...? Mnogo ovdasnjih komentatora glumi ludilo, pravda svoj odlazak na taj koncert time sto je pesma navodno posvecena majci. Vrlo verovatno zbog onog 1% moralnih vrednosti, koje jos uvek poseduju, pa ih koliko toliko grize savest i stide se samih sebe.
pre 13 godina
Kada bih pisala pesmu o svojoj pokojnoj majci koja se zvala Ruzica u zivotu mi ne bi palo na pamet da kazem "zaspala je zadnja ruza srpska". Time bih potencirala da je najveci kvalitet moje majke bio sto je bila Srpkinja. Ja smatram da je moja majka imala mnogo bitnije i dragocenije osobenosti od svoje nacionalnosti, da bi mi bila jednako dobra majka i da je bila Hrvatica ili Rumunka. Svi koji su bili rodjeni i dovoljno odrasli da budu svesni atmosfere oko sebe tih godina dobro znaju da je Jasenko taj "hrvatski" stih u, inace za to doba sasvim pristojnu pesmu, ubacio iskljucivo da bi pomogao sirenju "novoprobudjenog" hrvatskog nacionalnog ponosa. Vi koji ste se rodili malo kasnije ne znate nista o tome pa stoga idite na koncert, niko vam ne brani. Podignite svoje mobilne sa upaljenim ekranima visoko i njisite se uz "Mojoj majci". Zadovoljite Jasenka i Prljavce do kraja. Molim vas samo da ne prosipate svoju glupost, neobrazovanje, kvazipacifizam i mrznju prema ovoj zemlji ovde u komentarima. Zahvaljujem.
pre 13 godina
aman ljudi, dokle više prepucavanja. muzika je najlepše ostvarenje čoveka od postanka, dok je politika najodvratnije i najljigavije ostvarenje. ako već ne možemo da budemo normalni, hajde bar da se prisetimo vremena kada smo bili normalni.
pre 13 godina
Komentar za Col Turkey i " Prelepa pesma..." Zaista smesna izjava da su Houra i Brega ukrali 90% pesama. Ajde mi nabroj pet od svakog od njih, i koju deonicu pesme su ukrali. Da je tako lako ukrasti pesmu svu bi bili Bregovici, zar ne vidis da u poslednjih 10g.od kad nema dugmeta i jos nekoliko starih kompozitora nema pesme koja ce ostati evergrin.
pre 13 godina
I Jura Stublic je svirao u Srbiji, pa nikad nije rekao da ce svirati "E moj druze beogradski", niti je svirao tu pesmu. I ja smatram da je ovo cista provokacija, jer zna se, koliko god pesma bila lepa, a jeste lepa, zna se cemu je ta pesma sluzila, i zna se uloga Jasenka i ekipe u raspirivanju nacionalizma u Hrvatskoj. Palanacki bend, koji je jedino tako mogao da se probije sa svojim njakavim pesmama, narocito od kad je Davorin Bogovic otisao iz benda.
pre 13 godina
Letos sam ih gledao na moru, bio sam sokiran koliko slabo zvuce, k'o po kazni da su svirali, a jos vise time sto sam od celog koncerta prepoznao ukupno 3 pesme, a njhova prva 3 albuma sam svojevremeno vise puta preslusavao !?
(Baki SM, 14. decembar 2012 09:34)
Tko zna na cijem si ti koncertu bio..... :)
http://www.youtube.com/watch?v=2RUF8BuFK3o
pre 13 godina
(Vladimir Pula, 14. decembar 2012 08:46)
Prijatelju , ne gledamo mi Seve zbog muzike nego zbog mastarija.
pre 13 godina
Citajuci komentare vidim da malo ko shvata znacenje te pesme. Kao neko ko je rodjen i odrastao u ZG bio sam pocetkom 90-tih direktan ucesnik i svedok desavanja u ZG. Ta pesma se medju hrvatima nije dozivljavala kao pesma posvecena necijoj majci. Ta pesma je bila i ostala simbol hrvatskog nacionalizma u najgorem obliku. Ali posto je BG veliki grad velikog srca naci ce se mesta i za ovakve sitne duse.
pre 13 godina
Upravo zbog oslobadjanja hrvatskih zlocinaca, ovo je cista PROVOKACIJA pozvati band u Beograd.
Srbiju svako moze za......bavati kako hoce!
pre 13 godina
Ja stvarno ne znam šta je sporno u ovoj pesmi. Idem i na koncert da to "proverim". Pa Jasenko je "malo dete" za Boru "Čorbu" po pitanju verbalnog delikta ali nam to ne smeta. Imao sam 14 god, kada sam ih gledao poslednji i jedini put.
pre 13 godina
svaki koncert pevača iz hrvatske i BIH je uvek pun iz jednostavnog razloga. u beogradu ima hiljade izbeglica koje su odrasle na tim pesmam i pevačima i oni idu na koncerte. koreni vuku.
pre 13 godina
E pa ja cu da idem! Ni ovu drzavu ne zanimam ja, pa sto bi onda mene zanimala drzava. Uostalom, to i nije drzava. I ostavite me tog kvazi rodobljublja...kad ste tako velike patriote sto se niste borili za svoju drzavu,nego sad rodoljubisete iza ekrana! Jedini problem su mi je*ene pare. *ebo drzavu kad ne mogu ni na jedan koncert da odem kao covek!
pre 13 godina
Bez obzira odakle su, to je narodna muzika!
pre 13 godina
Ja ovaj tekst ništa ne razumem. Što bih išao da slušam muziku koju ne razumem???!!!
pre 13 godina
Letos sam ih gledao na moru, bio sam sokiran koliko slabo zvuce, k'o po kazni da su svirali, a jos vise time sto sam od celog koncerta prepoznao ukupno 3 pesme, a njhova prva 3 albuma sam svojevremeno vise puta preslusavao !?
pre 13 godina
Ako poslušate tekst - nije mi jasno što je tu sporno Dali se nekog vrijeđa? Pjesma je lijepa i posvećena njegovoj majci. I to je to
pre 13 godina
Svakako će se sociologija kulture morati pozabaviti utjecajem bendova i muzičara i predhodnim ratovima.Uloga Tomsona, Bore Čorbe, Malog Knindže je dosta jasna, ali sociloški će majteže biti odrediti ulogu Prljavaca i njihov koncert na Trgu Republike pred sam početak rata.Tu prije svega mislim na ljubavnu pjesmu Ruža hrvatska posvećnu pokojnoj Hourinoj majci.Bez obzira što u Srbiji živi ogroman broj ljudi frustriranih ratom siguran sam da će velika beogradska publika znati se pravilno odrediti prema tpj pjesmi i poslušati je kao kulturološki fenomen ne davajuči joj nikakve konačne istorijske odluke.Na službenom sajtu prljavaca se spominje koncert Prljavaca na stadionu JNA, kome je prisustvovala i moja malenkost.Siguran sam da će nove generacije i one stare koje nisu rasute po svijetu znati se pravilno posatviti spram ovoj pjesmi i grupi i cijelini i dati novu dimenziju Prljavcima koju su im dali prije više desetljeća.Sretno.
pre 13 godina
A, hoce li biti i "Lupi petama ..." ?
pre 13 godina
Meni ne smeta pesma Ruža hrvatska, koliko mi smeta stih u pesmi Uzalud vam trud svirači: Slavonijo, ko te nije volio, ne zna šta je izgubio...
pre 13 godina
Provincijalci hoće da se hvale u svojoj provinciji kako su pevali Srbima u sred Beograda "Ružu hrvatsku".
Beograd je mnogo veliki grad, može da se skupi i ta publika...a može i za Cecu, pa to opet nije Beograd.
Ovo me podseti na priču jednog Hajdukovca kako je njih nekoliko došlo u Beograd na utakmicu sa Zvezdom - mislili su da ceo Beograd samo u njih gleda u onoj gomili koja ide ka stadionu... kompleksi provincije.
Ko hoće neka ide na koncert, niko ne može da zabrani - osim sopstvene savesti.
pre 13 godina
U umetnosti nema mesta nacionalizmu! Činjenica da će svirati Ružu hrvatsku jeste provokacija. Na publici je da ostane smirena i da prosto bude iznad njih. Ne vidim razlog za bojkotovanje koncerta zbog jedne pesme, mada mi se želudac prevrće od potenciranja nacionalnog u muzici, naročito u onom negativnom smislu. Vi koji ovo poredite sa Tompsonom, zapitajte se malo o besmislu svog poređenja! Kazalište je bilo veoma popularno u svim delovima bivše Juge i cilj njegovog nastajanja nije bio politički i ideološki obojen. Tompsonove pesme su isključivo nacionalističke i on je samo iz tog razloga popularan u Hrvatskoj.
pre 13 godina
Tekst pjesme je vrlo intiman i senzibilizira oproštaj od majke koja je autoru (Jasenku) u tom trenutku nezamjenjiva. Ali, izgleda da pojedince smeta svaka riječ koja u korijenu sadrži "hrv", bez obzira u kojem kontekstu. Mislim da su nordijci dobar uzor, a njihova velika kvaliteta je upravo tolerantnost prema različitostima kojima ne ugrožavamo druge.
pre 13 godina
Severina vam vec dulje vrijeme puni sve živo gdje se pojavi, a sada tu pišete komentare kako Srbi nisu Srbi jer idu na prljavce... Mislim da je Bora Corba puno spornija ličnost od Prljavog Kazališta, a ja bi prvi išao na koncert da se ikad pojavi u Hr. On je meni jednostavno legendaran pjevač i umjetnik i mogu to odvojiti od gluposti koje je on govorio i mislio u medjuvremenu. Zapravo ne zanima me kakav je on covjek, nego kakav je pjevač ..
Ako vam se ide na koncert idite, ne rade dečki za Haaški tribunal...
pre 13 godina
Okrenimo se budućnosti.
pre 13 godina
Мени није јасно како уопште постоји разлог за одржавање овог концерта. Ова група је имала зенит у тадашњој Југославији осамдесетих година прошлог вијека односно деведесетих година у новонасталој Хрватској. За одржавање концерта потребан је одређен број посјетилаца. А пошто публика која је некад слушала пјесме ове групе више и није за излазак на концерте (надам се да нисам никог увриједио) а данашње генерације сигурно не слушају ову врсту музике, сумњам да ће овај концерт наићи на велики одзив међу људима.
Осим тога експлицитно најављивање пјевање одређене пјесме није ништа друго него чиста провокација.
pre 13 godina
More bre, ja idem i bice super provod!!!
pre 13 godina
pola nacije uzdise uz sulejmana velikog, zasto ne i na ruzu hrvatske
pre 13 godina
Kakva usporedba Prljavaca i Thompsona!? Brkaju se babe i zabe, nemaju veze jedan sa drugima, informiranje se malo, Google danas čini čuda, nemojte živjeti u mraku..
pre 13 godina
Dobro dosli. U ime svih nas koji zelimo da zivimo bolje i gledamo u sutra. Meni je zao sto mi je Beograd daleko pa necu moci da budem na koncertu. Zakopajmo vec jednom te ratne sekire!
pre 13 godina
Poslušao sam tekst , koji je toliko dvosmislen da se jasno vidi da peva o Hrvatskoj ,a ne o svojoj majci. Prema tome ko voli nek izvoli,ja NE hvala.
pre 13 godina
Odlična pjesma !!!Podsjeća me na U 2
pre 13 godina
I jos nesto, ne stavljajmo u isti kos ratno huskaca tompsona i Houru koga zanima iskljucivo muzika i dobra svirka!
pre 13 godina
Imam na kompjutoru fakat ektenzivnu glazbenu biblioteku s šezdesetak hiljada stvari ali mislim...ček da provjerim... da! nema niti jedne jedine stvari Prljavog kazališta. Iako su u ona davna vremena još nešto i znali simpatično prtljati poslije su postali toliko nevjerojatno neinteresantni a ponekad i pomalo iritantni da ih već duuuuugo vremena jednostavno ignoriram...
pre 13 godina
Sta bre vise dizemo frku oko hrvata? Jednostavno ih ignorisati i ukazati im da stvarno nisu rado vidjeni gosti u nasoj zemlji. Da je hala prazna ne bi se setili vise ni da pomisle o poseti Srbiji. Ne samo oni i drugi hrvatski bendovi. Ne pridavati im paznju i cuvati ih se zauvek.
pre 13 godina
Ja idem na koncert Kazališta, a vi mislite šta hoćete! Što se tiče "Ruže hrvatske", nemam nikakav problem sa tom pesmom, jer je Hrvatska za mene druga domovina... ja sam Jugosloven!
pre 13 godina
Ljudi, stvarno preterujete... Ko voli muziku i Prljavo kazalište, biće na koncertu. Uopšte mi nije jasno zašto ste opterećeni generalima i ostalim glupostima.. Kazalište je jedan od najboljih bendova 80tih.. Zar ste stvarno toliko ograničenii da mislite da zbog te presude ne treba slušati hrvatsku muziku?? To što su članovi benda podržavali svoju zemlju u ratu, to je njihova stvar.. Bez obzira na sve ja volim njihove prve albume, a omiljena pesma mi je "Zagreb"..
pre 13 godina
Prosto je neverovatno da ljudi ne znaju, ili ne zele da znaju, da je Houra 'Ruzicu' napisao duboko potresen smrcu svoje majke, ubrzo posle njene smrti, i da je ta pesma posvecena njoj, bez ikakvih politickih aluzija. Medjutim, nacionalistima je istina samo ono sto oni misle da je istina. "Druga star, svako voli svoju zemlju, pa i on, a koliko se secam nikad nije davao neke izjave usmerene da raspiruju mrznju prema nasem narodu, sto je pokazao i u ovim poslednjim intervjuima. Idem sa uzivanjem na koncert da uzivam u odlicnoj svirci i pesmama koje ce me podsetiti na divna vremena kada se nije gledalo ko je koje nacije i vere.
pre 13 godina
Jasenko ima rodjake u Torontu, dolazio je privatno ovde, i znam (iz druge ruke, od prijatelja) da je sasvim normalan tip. Pred rat je pevao o ludilu i imbecilnosti toga da te neko tera "ne slusaj Brenu" i "gasi Boru". Ne mogu da ga pljujem zato sto je napisao pesmu o zemlji u kojoj se rodio i koju voli, koga on ovom pesmom vredja? A siguran sam da i Sbriju voli vise nego gomila domacih "patrijota" koji vole samo sebe.
pre 13 godina
Ne postoji narod na svetu koji vise prodaje veru (vise ni za veceru, vec besplatno) od nas Srba. Nemamo ni d od dostojanstva. Jad i beda.
pre 13 godina
Slusao sam Kazaliste kao klinac i voleo bih da ih cujem uzivo. Na zalost to nisam mogao kad bi mi to mnogo vise znacilo i dok su bili vredni slusanja. Necu ici da ih vidim ovom prilikom jer mislim da bi bilo degutantno. Isto tako nikad vise necu krociti u "lijepu njihovu" jer ima mnogo lepih mesta i zemalja koje treba posetiti gde cu pri tom sigurno biti dobrodosao i necu se ni jednog trenutka uplasiti za sopstvenu sigurnost. Ipak, podrzavam odrzavanje koncerta. Beograd je uvek bio jednia metropola na ovim prostorima i tako treba i da ostane. Svako ko zeli da dodje je dobrodosao i ne treba zeleti nikom lose. Tom otvorenoscu i prihvatanjem razlika, idemo napred i mozemo biti pravi lideri u regionu. A ljudi neka sami izaberu koga zele da vide i sta hoce da slusaju.
pre 13 godina
Ne znam u čemu je problem, čovek peva pesmu (o) svojoj majci. Da mu je majka Estonka, bila bi valjda "Ruža Estonska". To samo budali može da smeta.
pre 13 godina
Prelepa pesma,jedna od retkih,koje Houra nije ukrao(kao uostalom i Bregović).I zašto da je ne pevamo.Ali je izlizana sa prostačkim nacionalizmom(kao i Thomsonova "Vjetre s´Dinare"),koju i danas rado slušam.A kao Hravati(i to još vrlob poznati),ne pevaju javno po klubovima Cecine pesme!?
P.S.ovde u komentarima,ima toliko licemerija...:P
pre 13 godina
S obzirom da se radi o Srbji i pogotovo Beogradu, ovde bi komotno mogli nastupati u duetu ante pavelic i thomson. Arena bi bila puna i rasprodata mesec dana pre odrzavanja koncerta.
Sta mislite da neka srpska grupa peva u zagrebu 'Mojoj majci-zadnja Ruza srpska'? Spalili bi ih zajedno sa binom u roku od 5 sekundi...
pre 13 godina
Stvarno ne znam ko ovu patetiku slusha pa sve i da je ruza jugoslovenska mada na hrtu je bilo da lepa brena ne sme da peva pesmu o jugoslaviji u hr koju je svuda pevala :p al stvarno ko su ti ljudi sto slusaju ovo i dina merlina, i pink je bolji od ovoga... tri dana da me neko terorise sa ovim mentalno bih oboleo. bljak fuj
pre 13 godina
Dobro, budimo pošteni, Ruža nije isto što i Tompson - to je "domoljubna" pesma, lepo pevaju o svojoj zemlji i nema niti jedan ružan stih o bilo kome, uključujući Srbe i Srbiju. To što nama smeta Hrvatska sama so sebi, to je samo naš problem. I ko ima problem sa tim s kojom se zemljom graničimo, može slobodno da ne dođe na koncert, nikad ne ode u Hrvatsku i nikada ne kupuje u Idei. Sve super.
Ceo njihov "ratni" opus je uplifting, veseo koliko to može biti i nema niti jedne pogrdne reči. Za razliku od Tompsona, koji je neupitno ekstremista. I zaista, možete li zameriti bendu što su usred rata pisali i pevali pesme kao što je Ruža? Znate, u Hrvatskoj je bio rat, dok se u Beogradu pevalo 200 na sat i Koka kola, Marlboro, Suzuki...
pre 13 godina
bojkot
pre 13 godina
Na koncert ce doci ljudi koji ih vole. Ne smeta "Ruza hrvatska" , odlicna je stvar.
pre 13 godina
Zašto je ova pjesma sporna uopće?Vrijeđa li koga?I u vremenu kad je nastala znalo se da Hrvati vole Hrvatsku više od Jugoslavije,tako je uvijek bilo.Mene zanima hoće li svirati "lupi petama" da čujem cijelu dvoranu:"i reci evo sve za Hrvatsku" :))
pre 13 godina
smeloo
pre 13 godina
Ako imamo i malo obraza i dostojanstva,onda necemo otici na koncert,ne samo njima,vec i vecini ostalih njihovih muzicara.
pre 13 godina
Ja Srbiju, srpski narod, nase zrtve, sebe i svoj novac vrednujem mnogo vise. To dakle nije samo pitanje patriotizma i nacionalnog, vec i licnog postovanja. Ako nekome ne smeta da plati za sopstveno ponizenje, meni jos manje.
pre 13 godina
A zbog cega bi pesma "Mojoj majci" nekoga vredjala? Iskreno, to je jedna od najlepsih balada napisana krajem osamdesetih...
pre 13 godina
raduje me sto dolaze, Ruza hrvatska je mnogo dirljiva pesma i predivna
pre 13 godina
Ma to je krs bend od kad je Jaje frontmen. Ne bi ga slusao ni da je nas.
pre 13 godina
Ajmo beogradjani navalite,pokazite jos jednom koliko mrzite svoju zemlju.
pre 13 godina
Ljudi vi ste smijesni oko cega vi dizete buku ...
Pa ta pjesma se zove MOJOJ MAJCI,koju je Jasenko Houra napisao za svoju majku koja je umrla i pjeva o njoj koju naziva Ruza Hrvatska.
Pa je ne znam zasto je uopce to postavljeno to pitanje....?
Pa tko bi meni ikada i gdje to mogao zabraniti da je ne otpjevam pjesmu koju sam napisao za svoju pokojnu majku a da negdje natupam....ne postoji taj frajer koji bi to meni zabranio.
A vi sada pisite i dalje do sutra ako zelite.
pre 13 godina
= Ocenio je da su "ljudi umorni" od prošlosti i ratova. "Prljavo kazalište" je poslednji put nastupilo u Srbiji pre 26 godina.=
Pre otprilike toliko su i snimili nešto vredno pažnje. Ne razumem ljude koji će otići na koncert. Sa kojom namerom? Da čuju hitove od pre 25 ili 30 godina? I još važnije: kakve emocije će vam pružiti Jasenko? Pesme o ljubavi? Da, svakako...
I još jedno pitanje, 20 godina posle ratova verovatno i najvažnije: kojim propisim se određuje plaćanje poreza na zaradu ostvarenu na gostovanjima umetnika i zabavljača iz inostranstva? Da li će ti propisi biti poštovani i kolika će biti korist naše države?
Mislim da Jasenko i družina, ali ni mnogi drugi hrvatski muzičari, ne bi ni dolazili u Srbiju kad bi morali da plate poreza onoliko koliko bi stvarno trebali, jer bi u protivnom ulaznice morale da budu skuplje; možda čak toliko da ljubitelji njihove umetnosti u Srbiji ne bi mogli da ih plate.
pre 13 godina
mnoge jugoslovenske rock grupe su bile popularne samo zato sto su pevale na jeziku koji se u jugosalviji razume, ali su iskreno bile neoriginalne i dosadne. veliki broj stranaca ce radije slusati turbofolk nego yu-rock. ja razumem zasto. meni je muzika vaznija od texta i zato mi je mnogo pesama dosadno. ja ne znam ni za jednu pesmu ove grupe koju bih slusao, na primer.
ali citao sam da su hrvatske grupe imale vise uspeha u srbiji nekad, kao i obrnute. i kad rockeri omatore i ponestane im para oni prave koncerte ponovo. to je prvi razlog da se ne ide na ovaj koncert. dodaj i one politicke i ovo je cista glupost.
pre 13 godina
Veselo..bas me interesuje,da li bi Riblja Corba mogla da otpeva Andjele u Domu Drazena Petrovica..na koncertu..??Svi mi znamo odgovor jako dobro..i ne znam zasto izmisljamo toplu vodu...Samo cist reciprocitet..
pre 13 godina
Na veliku zalost,purgerski palanacki decki su na ustrb punk rocka otvorili sebi vrata popularnosti i izgradili karijeru.Kasniji radovi su pokazali da je Houra Jasenko ili Jajo kako ga je Dzoni Stulic prozvao,jedna palanacka proracunata njuska koja je na vreme uskocila u voz(vlak)vulgarnog nacionalizma i dosadne lokalne(hrvatske)estrade.Ko i Bora Djordjevic na ovoj strani.Kazaliste nije vredno ni novca,ni truda,ni vremena.
pre 13 godina
Ne ide se u Arenu da se navija za nase rukometasice ali se zato ide na koncert ovih luzera.
Neka je sramota sve one koji odu na ovaj koncert.
pre 13 godina
Da smirimo malo duhove, nekada smo pevali i mi i Hrvati sve iste pesme. I oni nase i mi njihove. Sto smo dozvolili da nas politicka i ekonomska mafija zavadi sami smo budale.
pre 13 godina
Ja ne idem, ako se to tiče nekoga uopšte!!!
pre 13 godina
A kada ce Thompson da odrzi koncert u Beogradu? Stvarno bi mogao i bio bi red. Za posetu ne brinem, ovo vec odavno nije ni drzava ni narod.
pre 13 godina
Nije problem u Kazalištu(koje sam dosta slušao kao klinac) nego je problem u onim ljudima koji će otići na koncert,stvarno smo jadni kao narod...,obični mazohisti!Slažem se u potpunosti sa komentarom u vezi Tompsona,samo nam još on fali pa da zaokružimo pljuvanje samih sebe u usta,dokle ćemo se samo ponižavati...,idite dobri ljudi na koncert ja vam želim dobar provod,naročito budite veseli dok budete pevali Mojoj majci,ko ima malo više godina seti će se kako su je i kada Jasenko i ekipa pevali početkom devedesetih...
pre 13 godina
A kada ce Thompson da odrzi koncert u Beogradu? Stvarno bi mogao i bio bi red. Za posetu ne brinem, ovo vec odavno nije ni drzava ni narod.
pre 13 godina
Nije problem u Kazalištu(koje sam dosta slušao kao klinac) nego je problem u onim ljudima koji će otići na koncert,stvarno smo jadni kao narod...,obični mazohisti!Slažem se u potpunosti sa komentarom u vezi Tompsona,samo nam još on fali pa da zaokružimo pljuvanje samih sebe u usta,dokle ćemo se samo ponižavati...,idite dobri ljudi na koncert ja vam želim dobar provod,naročito budite veseli dok budete pevali Mojoj majci,ko ima malo više godina seti će se kako su je i kada Jasenko i ekipa pevali početkom devedesetih...
pre 13 godina
Ja ne idem, ako se to tiče nekoga uopšte!!!
pre 13 godina
Na veliku zalost,purgerski palanacki decki su na ustrb punk rocka otvorili sebi vrata popularnosti i izgradili karijeru.Kasniji radovi su pokazali da je Houra Jasenko ili Jajo kako ga je Dzoni Stulic prozvao,jedna palanacka proracunata njuska koja je na vreme uskocila u voz(vlak)vulgarnog nacionalizma i dosadne lokalne(hrvatske)estrade.Ko i Bora Djordjevic na ovoj strani.Kazaliste nije vredno ni novca,ni truda,ni vremena.
pre 13 godina
pola nacije uzdise uz sulejmana velikog, zasto ne i na ruzu hrvatske
pre 13 godina
Ne ide se u Arenu da se navija za nase rukometasice ali se zato ide na koncert ovih luzera.
Neka je sramota sve one koji odu na ovaj koncert.
pre 13 godina
Ajmo beogradjani navalite,pokazite jos jednom koliko mrzite svoju zemlju.
pre 13 godina
Veselo..bas me interesuje,da li bi Riblja Corba mogla da otpeva Andjele u Domu Drazena Petrovica..na koncertu..??Svi mi znamo odgovor jako dobro..i ne znam zasto izmisljamo toplu vodu...Samo cist reciprocitet..
pre 13 godina
Provincijalci hoće da se hvale u svojoj provinciji kako su pevali Srbima u sred Beograda "Ružu hrvatsku".
Beograd je mnogo veliki grad, može da se skupi i ta publika...a može i za Cecu, pa to opet nije Beograd.
Ovo me podseti na priču jednog Hajdukovca kako je njih nekoliko došlo u Beograd na utakmicu sa Zvezdom - mislili su da ceo Beograd samo u njih gleda u onoj gomili koja ide ka stadionu... kompleksi provincije.
Ko hoće neka ide na koncert, niko ne može da zabrani - osim sopstvene savesti.
pre 13 godina
Citajuci komentare vidim da malo ko shvata znacenje te pesme. Kao neko ko je rodjen i odrastao u ZG bio sam pocetkom 90-tih direktan ucesnik i svedok desavanja u ZG. Ta pesma se medju hrvatima nije dozivljavala kao pesma posvecena necijoj majci. Ta pesma je bila i ostala simbol hrvatskog nacionalizma u najgorem obliku. Ali posto je BG veliki grad velikog srca naci ce se mesta i za ovakve sitne duse.
pre 13 godina
Ma to je krs bend od kad je Jaje frontmen. Ne bi ga slusao ni da je nas.
pre 13 godina
A zbog cega bi pesma "Mojoj majci" nekoga vredjala? Iskreno, to je jedna od najlepsih balada napisana krajem osamdesetih...
pre 13 godina
Upravo zbog oslobadjanja hrvatskih zlocinaca, ovo je cista PROVOKACIJA pozvati band u Beograd.
Srbiju svako moze za......bavati kako hoce!
pre 13 godina
I Jura Stublic je svirao u Srbiji, pa nikad nije rekao da ce svirati "E moj druze beogradski", niti je svirao tu pesmu. I ja smatram da je ovo cista provokacija, jer zna se, koliko god pesma bila lepa, a jeste lepa, zna se cemu je ta pesma sluzila, i zna se uloga Jasenka i ekipe u raspirivanju nacionalizma u Hrvatskoj. Palanacki bend, koji je jedino tako mogao da se probije sa svojim njakavim pesmama, narocito od kad je Davorin Bogovic otisao iz benda.
pre 13 godina
Dobro, budimo pošteni, Ruža nije isto što i Tompson - to je "domoljubna" pesma, lepo pevaju o svojoj zemlji i nema niti jedan ružan stih o bilo kome, uključujući Srbe i Srbiju. To što nama smeta Hrvatska sama so sebi, to je samo naš problem. I ko ima problem sa tim s kojom se zemljom graničimo, može slobodno da ne dođe na koncert, nikad ne ode u Hrvatsku i nikada ne kupuje u Idei. Sve super.
Ceo njihov "ratni" opus je uplifting, veseo koliko to može biti i nema niti jedne pogrdne reči. Za razliku od Tompsona, koji je neupitno ekstremista. I zaista, možete li zameriti bendu što su usred rata pisali i pevali pesme kao što je Ruža? Znate, u Hrvatskoj je bio rat, dok se u Beogradu pevalo 200 na sat i Koka kola, Marlboro, Suzuki...
pre 13 godina
Ja Srbiju, srpski narod, nase zrtve, sebe i svoj novac vrednujem mnogo vise. To dakle nije samo pitanje patriotizma i nacionalnog, vec i licnog postovanja. Ako nekome ne smeta da plati za sopstveno ponizenje, meni jos manje.
pre 13 godina
E pa ja cu da idem! Ni ovu drzavu ne zanimam ja, pa sto bi onda mene zanimala drzava. Uostalom, to i nije drzava. I ostavite me tog kvazi rodobljublja...kad ste tako velike patriote sto se niste borili za svoju drzavu,nego sad rodoljubisete iza ekrana! Jedini problem su mi je*ene pare. *ebo drzavu kad ne mogu ni na jedan koncert da odem kao covek!
pre 13 godina
Da smirimo malo duhove, nekada smo pevali i mi i Hrvati sve iste pesme. I oni nase i mi njihove. Sto smo dozvolili da nas politicka i ekonomska mafija zavadi sami smo budale.
pre 13 godina
S obzirom da se radi o Srbji i pogotovo Beogradu, ovde bi komotno mogli nastupati u duetu ante pavelic i thomson. Arena bi bila puna i rasprodata mesec dana pre odrzavanja koncerta.
Sta mislite da neka srpska grupa peva u zagrebu 'Mojoj majci-zadnja Ruza srpska'? Spalili bi ih zajedno sa binom u roku od 5 sekundi...
pre 13 godina
Prosto je neverovatno da ljudi ne znaju, ili ne zele da znaju, da je Houra 'Ruzicu' napisao duboko potresen smrcu svoje majke, ubrzo posle njene smrti, i da je ta pesma posvecena njoj, bez ikakvih politickih aluzija. Medjutim, nacionalistima je istina samo ono sto oni misle da je istina. "Druga star, svako voli svoju zemlju, pa i on, a koliko se secam nikad nije davao neke izjave usmerene da raspiruju mrznju prema nasem narodu, sto je pokazao i u ovim poslednjim intervjuima. Idem sa uzivanjem na koncert da uzivam u odlicnoj svirci i pesmama koje ce me podsetiti na divna vremena kada se nije gledalo ko je koje nacije i vere.
pre 13 godina
Severina vam vec dulje vrijeme puni sve živo gdje se pojavi, a sada tu pišete komentare kako Srbi nisu Srbi jer idu na prljavce... Mislim da je Bora Corba puno spornija ličnost od Prljavog Kazališta, a ja bi prvi išao na koncert da se ikad pojavi u Hr. On je meni jednostavno legendaran pjevač i umjetnik i mogu to odvojiti od gluposti koje je on govorio i mislio u medjuvremenu. Zapravo ne zanima me kakav je on covjek, nego kakav je pjevač ..
Ako vam se ide na koncert idite, ne rade dečki za Haaški tribunal...
pre 13 godina
Мени није јасно како уопште постоји разлог за одржавање овог концерта. Ова група је имала зенит у тадашњој Југославији осамдесетих година прошлог вијека односно деведесетих година у новонасталој Хрватској. За одржавање концерта потребан је одређен број посјетилаца. А пошто публика која је некад слушала пјесме ове групе више и није за излазак на концерте (надам се да нисам никог увриједио) а данашње генерације сигурно не слушају ову врсту музике, сумњам да ће овај концерт наићи на велики одзив међу људима.
Осим тога експлицитно најављивање пјевање одређене пјесме није ништа друго него чиста провокација.
pre 13 godina
Jasenko ima rodjake u Torontu, dolazio je privatno ovde, i znam (iz druge ruke, od prijatelja) da je sasvim normalan tip. Pred rat je pevao o ludilu i imbecilnosti toga da te neko tera "ne slusaj Brenu" i "gasi Boru". Ne mogu da ga pljujem zato sto je napisao pesmu o zemlji u kojoj se rodio i koju voli, koga on ovom pesmom vredja? A siguran sam da i Sbriju voli vise nego gomila domacih "patrijota" koji vole samo sebe.
pre 13 godina
Ne znam u čemu je problem, čovek peva pesmu (o) svojoj majci. Da mu je majka Estonka, bila bi valjda "Ruža Estonska". To samo budali može da smeta.
pre 13 godina
Poslušao sam tekst , koji je toliko dvosmislen da se jasno vidi da peva o Hrvatskoj ,a ne o svojoj majci. Prema tome ko voli nek izvoli,ja NE hvala.
pre 13 godina
Ne postoji narod na svetu koji vise prodaje veru (vise ni za veceru, vec besplatno) od nas Srba. Nemamo ni d od dostojanstva. Jad i beda.
pre 13 godina
Ja idem na koncert Kazališta, a vi mislite šta hoćete! Što se tiče "Ruže hrvatske", nemam nikakav problem sa tom pesmom, jer je Hrvatska za mene druga domovina... ja sam Jugosloven!
pre 13 godina
= Ocenio je da su "ljudi umorni" od prošlosti i ratova. "Prljavo kazalište" je poslednji put nastupilo u Srbiji pre 26 godina.=
Pre otprilike toliko su i snimili nešto vredno pažnje. Ne razumem ljude koji će otići na koncert. Sa kojom namerom? Da čuju hitove od pre 25 ili 30 godina? I još važnije: kakve emocije će vam pružiti Jasenko? Pesme o ljubavi? Da, svakako...
I još jedno pitanje, 20 godina posle ratova verovatno i najvažnije: kojim propisim se određuje plaćanje poreza na zaradu ostvarenu na gostovanjima umetnika i zabavljača iz inostranstva? Da li će ti propisi biti poštovani i kolika će biti korist naše države?
Mislim da Jasenko i družina, ali ni mnogi drugi hrvatski muzičari, ne bi ni dolazili u Srbiju kad bi morali da plate poreza onoliko koliko bi stvarno trebali, jer bi u protivnom ulaznice morale da budu skuplje; možda čak toliko da ljubitelji njihove umetnosti u Srbiji ne bi mogli da ih plate.
pre 13 godina
Kakva usporedba Prljavaca i Thompsona!? Brkaju se babe i zabe, nemaju veze jedan sa drugima, informiranje se malo, Google danas čini čuda, nemojte živjeti u mraku..
pre 13 godina
Kada bih pisala pesmu o svojoj pokojnoj majci koja se zvala Ruzica u zivotu mi ne bi palo na pamet da kazem "zaspala je zadnja ruza srpska". Time bih potencirala da je najveci kvalitet moje majke bio sto je bila Srpkinja. Ja smatram da je moja majka imala mnogo bitnije i dragocenije osobenosti od svoje nacionalnosti, da bi mi bila jednako dobra majka i da je bila Hrvatica ili Rumunka. Svi koji su bili rodjeni i dovoljno odrasli da budu svesni atmosfere oko sebe tih godina dobro znaju da je Jasenko taj "hrvatski" stih u, inace za to doba sasvim pristojnu pesmu, ubacio iskljucivo da bi pomogao sirenju "novoprobudjenog" hrvatskog nacionalnog ponosa. Vi koji ste se rodili malo kasnije ne znate nista o tome pa stoga idite na koncert, niko vam ne brani. Podignite svoje mobilne sa upaljenim ekranima visoko i njisite se uz "Mojoj majci". Zadovoljite Jasenka i Prljavce do kraja. Molim vas samo da ne prosipate svoju glupost, neobrazovanje, kvazipacifizam i mrznju prema ovoj zemlji ovde u komentarima. Zahvaljujem.
pre 13 godina
Sta bre vise dizemo frku oko hrvata? Jednostavno ih ignorisati i ukazati im da stvarno nisu rado vidjeni gosti u nasoj zemlji. Da je hala prazna ne bi se setili vise ni da pomisle o poseti Srbiji. Ne samo oni i drugi hrvatski bendovi. Ne pridavati im paznju i cuvati ih se zauvek.
pre 13 godina
Ljudi vi ste smijesni oko cega vi dizete buku ...
Pa ta pjesma se zove MOJOJ MAJCI,koju je Jasenko Houra napisao za svoju majku koja je umrla i pjeva o njoj koju naziva Ruza Hrvatska.
Pa je ne znam zasto je uopce to postavljeno to pitanje....?
Pa tko bi meni ikada i gdje to mogao zabraniti da je ne otpjevam pjesmu koju sam napisao za svoju pokojnu majku a da negdje natupam....ne postoji taj frajer koji bi to meni zabranio.
A vi sada pisite i dalje do sutra ako zelite.
pre 13 godina
Ako imamo i malo obraza i dostojanstva,onda necemo otici na koncert,ne samo njima,vec i vecini ostalih njihovih muzicara.
pre 13 godina
Prelepa pesma,jedna od retkih,koje Houra nije ukrao(kao uostalom i Bregović).I zašto da je ne pevamo.Ali je izlizana sa prostačkim nacionalizmom(kao i Thomsonova "Vjetre s´Dinare"),koju i danas rado slušam.A kao Hravati(i to još vrlob poznati),ne pevaju javno po klubovima Cecine pesme!?
P.S.ovde u komentarima,ima toliko licemerija...:P
pre 13 godina
Dobro dosli. U ime svih nas koji zelimo da zivimo bolje i gledamo u sutra. Meni je zao sto mi je Beograd daleko pa necu moci da budem na koncertu. Zakopajmo vec jednom te ratne sekire!
pre 13 godina
More bre, ja idem i bice super provod!!!
pre 13 godina
Ako poslušate tekst - nije mi jasno što je tu sporno Dali se nekog vrijeđa? Pjesma je lijepa i posvećena njegovoj majci. I to je to
pre 13 godina
Na koncert ce doci ljudi koji ih vole. Ne smeta "Ruza hrvatska" , odlicna je stvar.
pre 13 godina
Stvarno ne znam ko ovu patetiku slusha pa sve i da je ruza jugoslovenska mada na hrtu je bilo da lepa brena ne sme da peva pesmu o jugoslaviji u hr koju je svuda pevala :p al stvarno ko su ti ljudi sto slusaju ovo i dina merlina, i pink je bolji od ovoga... tri dana da me neko terorise sa ovim mentalno bih oboleo. bljak fuj
pre 13 godina
Ljudi, stvarno preterujete... Ko voli muziku i Prljavo kazalište, biće na koncertu. Uopšte mi nije jasno zašto ste opterećeni generalima i ostalim glupostima.. Kazalište je jedan od najboljih bendova 80tih.. Zar ste stvarno toliko ograničenii da mislite da zbog te presude ne treba slušati hrvatsku muziku?? To što su članovi benda podržavali svoju zemlju u ratu, to je njihova stvar.. Bez obzira na sve ja volim njihove prve albume, a omiljena pesma mi je "Zagreb"..
pre 13 godina
Zašto je ova pjesma sporna uopće?Vrijeđa li koga?I u vremenu kad je nastala znalo se da Hrvati vole Hrvatsku više od Jugoslavije,tako je uvijek bilo.Mene zanima hoće li svirati "lupi petama" da čujem cijelu dvoranu:"i reci evo sve za Hrvatsku" :))
pre 13 godina
Svakako će se sociologija kulture morati pozabaviti utjecajem bendova i muzičara i predhodnim ratovima.Uloga Tomsona, Bore Čorbe, Malog Knindže je dosta jasna, ali sociloški će majteže biti odrediti ulogu Prljavaca i njihov koncert na Trgu Republike pred sam početak rata.Tu prije svega mislim na ljubavnu pjesmu Ruža hrvatska posvećnu pokojnoj Hourinoj majci.Bez obzira što u Srbiji živi ogroman broj ljudi frustriranih ratom siguran sam da će velika beogradska publika znati se pravilno odrediti prema tpj pjesmi i poslušati je kao kulturološki fenomen ne davajuči joj nikakve konačne istorijske odluke.Na službenom sajtu prljavaca se spominje koncert Prljavaca na stadionu JNA, kome je prisustvovala i moja malenkost.Siguran sam da će nove generacije i one stare koje nisu rasute po svijetu znati se pravilno posatviti spram ovoj pjesmi i grupi i cijelini i dati novu dimenziju Prljavcima koju su im dali prije više desetljeća.Sretno.
pre 13 godina
Odlična pjesma !!!Podsjeća me na U 2
pre 13 godina
raduje me sto dolaze, Ruza hrvatska je mnogo dirljiva pesma i predivna
pre 13 godina
Imam na kompjutoru fakat ektenzivnu glazbenu biblioteku s šezdesetak hiljada stvari ali mislim...ček da provjerim... da! nema niti jedne jedine stvari Prljavog kazališta. Iako su u ona davna vremena još nešto i znali simpatično prtljati poslije su postali toliko nevjerojatno neinteresantni a ponekad i pomalo iritantni da ih već duuuuugo vremena jednostavno ignoriram...
pre 13 godina
Okrenimo se budućnosti.
pre 13 godina
bojkot
pre 13 godina
I jos nesto, ne stavljajmo u isti kos ratno huskaca tompsona i Houru koga zanima iskljucivo muzika i dobra svirka!
pre 13 godina
Letos sam ih gledao na moru, bio sam sokiran koliko slabo zvuce, k'o po kazni da su svirali, a jos vise time sto sam od celog koncerta prepoznao ukupno 3 pesme, a njhova prva 3 albuma sam svojevremeno vise puta preslusavao !?
pre 13 godina
(Vladimir Pula, 14. decembar 2012 08:46)
Prijatelju , ne gledamo mi Seve zbog muzike nego zbog mastarija.
pre 13 godina
Meni ne smeta pesma Ruža hrvatska, koliko mi smeta stih u pesmi Uzalud vam trud svirači: Slavonijo, ko te nije volio, ne zna šta je izgubio...
pre 13 godina
Tekst pjesme je vrlo intiman i senzibilizira oproštaj od majke koja je autoru (Jasenku) u tom trenutku nezamjenjiva. Ali, izgleda da pojedince smeta svaka riječ koja u korijenu sadrži "hrv", bez obzira u kojem kontekstu. Mislim da su nordijci dobar uzor, a njihova velika kvaliteta je upravo tolerantnost prema različitostima kojima ne ugrožavamo druge.
pre 13 godina
A, hoce li biti i "Lupi petama ..." ?
pre 13 godina
svaki koncert pevača iz hrvatske i BIH je uvek pun iz jednostavnog razloga. u beogradu ima hiljade izbeglica koje su odrasle na tim pesmam i pevačima i oni idu na koncerte. koreni vuku.
pre 13 godina
Slusao sam Kazaliste kao klinac i voleo bih da ih cujem uzivo. Na zalost to nisam mogao kad bi mi to mnogo vise znacilo i dok su bili vredni slusanja. Necu ici da ih vidim ovom prilikom jer mislim da bi bilo degutantno. Isto tako nikad vise necu krociti u "lijepu njihovu" jer ima mnogo lepih mesta i zemalja koje treba posetiti gde cu pri tom sigurno biti dobrodosao i necu se ni jednog trenutka uplasiti za sopstvenu sigurnost. Ipak, podrzavam odrzavanje koncerta. Beograd je uvek bio jednia metropola na ovim prostorima i tako treba i da ostane. Svako ko zeli da dodje je dobrodosao i ne treba zeleti nikom lose. Tom otvorenoscu i prihvatanjem razlika, idemo napred i mozemo biti pravi lideri u regionu. A ljudi neka sami izaberu koga zele da vide i sta hoce da slusaju.
pre 13 godina
U umetnosti nema mesta nacionalizmu! Činjenica da će svirati Ružu hrvatsku jeste provokacija. Na publici je da ostane smirena i da prosto bude iznad njih. Ne vidim razlog za bojkotovanje koncerta zbog jedne pesme, mada mi se želudac prevrće od potenciranja nacionalnog u muzici, naročito u onom negativnom smislu. Vi koji ovo poredite sa Tompsonom, zapitajte se malo o besmislu svog poređenja! Kazalište je bilo veoma popularno u svim delovima bivše Juge i cilj njegovog nastajanja nije bio politički i ideološki obojen. Tompsonove pesme su isključivo nacionalističke i on je samo iz tog razloga popularan u Hrvatskoj.
pre 13 godina
Ja ovaj tekst ništa ne razumem. Što bih išao da slušam muziku koju ne razumem???!!!
pre 13 godina
Ljudi, stvarno preterujete... Ko voli muziku i Prljavo kazalište, biće na koncertu. Uopšte mi nije jasno zašto ste opterećeni generalima i ostalim glupostima.. Kazalište je jedan od najboljih bendova 80tih.. Zar ste stvarno toliko ograničenii da mislite da zbog te presude ne treba slušati hrvatsku muziku?? To što su članovi benda podržavali svoju zemlju u ratu, to je njihova stvar.. Bez obzira na sve ja volim njihove prve albume, a omiljena pesma mi je "Zagreb"..
(Sonja, 14. decembar 2012 07:45)
I verovatno imas osamanest godina. Da si ratovala sa njima ne bi tako pricala. Da ima Prljavo kazaliste odlicne pesme i sam ih slusam ponekad kuci, ali mi nesto sto se zove savest ne dozvoljava da idem na njihov koncert. Znas li ti sta je to savest?
pre 13 godina
mnoge jugoslovenske rock grupe su bile popularne samo zato sto su pevale na jeziku koji se u jugosalviji razume, ali su iskreno bile neoriginalne i dosadne. veliki broj stranaca ce radije slusati turbofolk nego yu-rock. ja razumem zasto. meni je muzika vaznija od texta i zato mi je mnogo pesama dosadno. ja ne znam ni za jednu pesmu ove grupe koju bih slusao, na primer.
ali citao sam da su hrvatske grupe imale vise uspeha u srbiji nekad, kao i obrnute. i kad rockeri omatore i ponestane im para oni prave koncerte ponovo. to je prvi razlog da se ne ide na ovaj koncert. dodaj i one politicke i ovo je cista glupost.
pre 13 godina
Ja stvarno ne znam šta je sporno u ovoj pesmi. Idem i na koncert da to "proverim". Pa Jasenko je "malo dete" za Boru "Čorbu" po pitanju verbalnog delikta ali nam to ne smeta. Imao sam 14 god, kada sam ih gledao poslednji i jedini put.
pre 13 godina
Napisati pesmu svojoj pokojnoj majci i nazvati je "Ruzo hrvatska"? Pa sto je nije nazvao "Ruzo moja", "Ruzo bela", "Ruzo jedina"...? Mnogo ovdasnjih komentatora glumi ludilo, pravda svoj odlazak na taj koncert time sto je pesma navodno posvecena majci. Vrlo verovatno zbog onog 1% moralnih vrednosti, koje jos uvek poseduju, pa ih koliko toliko grize savest i stide se samih sebe.
pre 13 godina
Bez obzira odakle su, to je narodna muzika!
pre 13 godina
...vi bi i Springstinu zabranili da peva "Born in the USA",koja je kao i Ruža direktno usmerena protiv Srba,oladite malo!!!
pre 13 godina
Letos sam ih gledao na moru, bio sam sokiran koliko slabo zvuce, k'o po kazni da su svirali, a jos vise time sto sam od celog koncerta prepoznao ukupno 3 pesme, a njhova prva 3 albuma sam svojevremeno vise puta preslusavao !?
(Baki SM, 14. decembar 2012 09:34)
Tko zna na cijem si ti koncertu bio..... :)
http://www.youtube.com/watch?v=2RUF8BuFK3o
pre 13 godina
aman ljudi, dokle više prepucavanja. muzika je najlepše ostvarenje čoveka od postanka, dok je politika najodvratnije i najljigavije ostvarenje. ako već ne možemo da budemo normalni, hajde bar da se prisetimo vremena kada smo bili normalni.
pre 13 godina
a moga bi i onu pjesmu "lupi petama reci evo sve za Hrvatsku"
pre 13 godina
Nigde nisam uspeo da pronadjem izvestaj sa koncerta grupe KERBER koji su prave legende ali zato verujem da ce izvestaj sa koncerta Prljavog Kazalista biti udarna vest.
pre 13 godina
Da li bi neko mogao meni, mladom i neupućenom u dešavanja, objasniti problematičnost ove pesme?
Hvala.
pre 13 godina
smeloo
pre 13 godina
@branimir, mylo i slicni
Ko god ima dobro pamcenje zna da je istovremenom sa pojavom te pjesme eksplodirao i nacionalizam u hrvatskoj. Na svakom koncertu desetine hrvatskih zastava u vrijeme kad je zastava zvanicne drzave imala petokraku. A na ulazima na stadione majce sa slovom U , za dom spremni itd.
Ne radi se samo o lijepoj romanticnoj nja nja baladi. Ali srbi su mazohisti, napunice salu.
pre 13 godina
Pesma mojoj majci nastala 88 godine i covek je posvetio bas njoj.Ko god ima ista u glavi kad preslusa tekst videce da je to istina,e sad svi oni sto mrze prvo sebe pa onda druge nacice to drugo sto traze.Druga je stvar sto se taj narod prepoznao u ono suludo vreme u toj pesmi isto kao sto smo se mi ovde pronalazili u Corbinim ili neki cak u malom knindzi tako da je iluzorno bilo sta komentarisati u vezi ove pesme.Jos jedna stvar ne verujem da ce se pevati posto znamo da i pored svog obezbedjenja moze da se dogodi neka glupost,ima nas raznih...
pre 13 godina
ako ti je Koncert merilo patriotizma-SvakA TI ČAST!
pre 13 godina
Komentar za Col Turkey i " Prelepa pesma..." Zaista smesna izjava da su Houra i Brega ukrali 90% pesama. Ajde mi nabroj pet od svakog od njih, i koju deonicu pesme su ukrali. Da je tako lako ukrasti pesmu svu bi bili Bregovici, zar ne vidis da u poslednjih 10g.od kad nema dugmeta i jos nekoliko starih kompozitora nema pesme koja ce ostati evergrin.
pre 13 godina
Mislim da se pravi velika drama oko ovog koncerta. Beograd je veliki grad, i naravno da ce bilo ko, ko ima malo proslosti i pesama, sakupiti 10 hiljada gledalaca, posebno ako dugo nije bio. Pa u Beogradu sigurno zivi 15-20 hiljada hrvata, i jos dosta drugin nacija pa i tih jugoslovena, koji to vole i dan danas. Ne vidim tu neko mesto za dramu, i pseudosocioloska trabunjanja kakvi smo kao narod. Pa ista je prica i sa ovim intervjuima komsijskih predsednika, jedan je to radio iz jednog, drugi iz drugog razloga, a pri tome nas niko nije ni pitao. Odozgo se pokusava nametanje odredjenih misljenja, a ne odozdo. Koliko ce to biti uspesno, zavisice od duzine i intenziteta trajanja. Sa obzirom da to traje 70 godina, jos smo i dobri.
pre 13 godina
Zar neko uopste slusa taj kic?
Ko ima bar malo samopostovanja ignorisace te klovnove!
pre 13 godina
Видели смо колико су Хрвати уморни...
pre 13 godina
Kad čovjek vidi koji su sve izvođači punili Beogradsku arenu mislim da bi za Beograd kao metropolu bila sramota da ne bude puna dvorana.
pre 13 godina
Brate,nemam šta da dodam na tvoj komentar.
pre 13 godina
.. pa dajte i ustašku himnu . kao da vaši "obožavatelji znaju šta slušaju . To je imbecilan narod , mladež . Podignite ruku i recite zs dom spremni , odgovoriće vam istom mjerom a ako im neko kaže šta rade , oni će reći da su umorni od ratova i mržnje te treba voditi bratstvo i jedinstvo .
pre 13 godina
Nije problem u Kazalištu(koje sam dosta slušao kao klinac) nego je problem u onim ljudima koji će otići na koncert,stvarno smo jadni kao narod...,obični mazohisti!Slažem se u potpunosti sa komentarom u vezi Tompsona,samo nam još on fali pa da zaokružimo pljuvanje samih sebe u usta,dokle ćemo se samo ponižavati...,idite dobri ljudi na koncert ja vam želim dobar provod,naročito budite veseli dok budete pevali Mojoj majci,ko ima malo više godina seti će se kako su je i kada Jasenko i ekipa pevali početkom devedesetih...
pre 13 godina
E pa ja cu da idem! Ni ovu drzavu ne zanimam ja, pa sto bi onda mene zanimala drzava. Uostalom, to i nije drzava. I ostavite me tog kvazi rodobljublja...kad ste tako velike patriote sto se niste borili za svoju drzavu,nego sad rodoljubisete iza ekrana! Jedini problem su mi je*ene pare. *ebo drzavu kad ne mogu ni na jedan koncert da odem kao covek!
pre 13 godina
A kada ce Thompson da odrzi koncert u Beogradu? Stvarno bi mogao i bio bi red. Za posetu ne brinem, ovo vec odavno nije ni drzava ni narod.
pre 13 godina
Ja ne idem, ako se to tiče nekoga uopšte!!!
pre 13 godina
Ja idem na koncert Kazališta, a vi mislite šta hoćete! Što se tiče "Ruže hrvatske", nemam nikakav problem sa tom pesmom, jer je Hrvatska za mene druga domovina... ja sam Jugosloven!
pre 13 godina
Ljudi vi ste smijesni oko cega vi dizete buku ...
Pa ta pjesma se zove MOJOJ MAJCI,koju je Jasenko Houra napisao za svoju majku koja je umrla i pjeva o njoj koju naziva Ruza Hrvatska.
Pa je ne znam zasto je uopce to postavljeno to pitanje....?
Pa tko bi meni ikada i gdje to mogao zabraniti da je ne otpjevam pjesmu koju sam napisao za svoju pokojnu majku a da negdje natupam....ne postoji taj frajer koji bi to meni zabranio.
A vi sada pisite i dalje do sutra ako zelite.
pre 13 godina
A zbog cega bi pesma "Mojoj majci" nekoga vredjala? Iskreno, to je jedna od najlepsih balada napisana krajem osamdesetih...
pre 13 godina
More bre, ja idem i bice super provod!!!
pre 13 godina
Ajmo beogradjani navalite,pokazite jos jednom koliko mrzite svoju zemlju.
pre 13 godina
Ne znam u čemu je problem, čovek peva pesmu (o) svojoj majci. Da mu je majka Estonka, bila bi valjda "Ruža Estonska". To samo budali može da smeta.
pre 13 godina
Na koncert ce doci ljudi koji ih vole. Ne smeta "Ruza hrvatska" , odlicna je stvar.
pre 13 godina
Da smirimo malo duhove, nekada smo pevali i mi i Hrvati sve iste pesme. I oni nase i mi njihove. Sto smo dozvolili da nas politicka i ekonomska mafija zavadi sami smo budale.
pre 13 godina
Prosto je neverovatno da ljudi ne znaju, ili ne zele da znaju, da je Houra 'Ruzicu' napisao duboko potresen smrcu svoje majke, ubrzo posle njene smrti, i da je ta pesma posvecena njoj, bez ikakvih politickih aluzija. Medjutim, nacionalistima je istina samo ono sto oni misle da je istina. "Druga star, svako voli svoju zemlju, pa i on, a koliko se secam nikad nije davao neke izjave usmerene da raspiruju mrznju prema nasem narodu, sto je pokazao i u ovim poslednjim intervjuima. Idem sa uzivanjem na koncert da uzivam u odlicnoj svirci i pesmama koje ce me podsetiti na divna vremena kada se nije gledalo ko je koje nacije i vere.
pre 13 godina
Ako poslušate tekst - nije mi jasno što je tu sporno Dali se nekog vrijeđa? Pjesma je lijepa i posvećena njegovoj majci. I to je to
pre 13 godina
raduje me sto dolaze, Ruza hrvatska je mnogo dirljiva pesma i predivna
pre 13 godina
Dobro dosli. U ime svih nas koji zelimo da zivimo bolje i gledamo u sutra. Meni je zao sto mi je Beograd daleko pa necu moci da budem na koncertu. Zakopajmo vec jednom te ratne sekire!
pre 13 godina
Severina vam vec dulje vrijeme puni sve živo gdje se pojavi, a sada tu pišete komentare kako Srbi nisu Srbi jer idu na prljavce... Mislim da je Bora Corba puno spornija ličnost od Prljavog Kazališta, a ja bi prvi išao na koncert da se ikad pojavi u Hr. On je meni jednostavno legendaran pjevač i umjetnik i mogu to odvojiti od gluposti koje je on govorio i mislio u medjuvremenu. Zapravo ne zanima me kakav je on covjek, nego kakav je pjevač ..
Ako vam se ide na koncert idite, ne rade dečki za Haaški tribunal...
pre 13 godina
Upravo zbog oslobadjanja hrvatskih zlocinaca, ovo je cista PROVOKACIJA pozvati band u Beograd.
Srbiju svako moze za......bavati kako hoce!
pre 13 godina
Ne ide se u Arenu da se navija za nase rukometasice ali se zato ide na koncert ovih luzera.
Neka je sramota sve one koji odu na ovaj koncert.
pre 13 godina
Ja stvarno ne znam šta je sporno u ovoj pesmi. Idem i na koncert da to "proverim". Pa Jasenko je "malo dete" za Boru "Čorbu" po pitanju verbalnog delikta ali nam to ne smeta. Imao sam 14 god, kada sam ih gledao poslednji i jedini put.
pre 13 godina
Poslušao sam tekst , koji je toliko dvosmislen da se jasno vidi da peva o Hrvatskoj ,a ne o svojoj majci. Prema tome ko voli nek izvoli,ja NE hvala.
pre 13 godina
Zašto je ova pjesma sporna uopće?Vrijeđa li koga?I u vremenu kad je nastala znalo se da Hrvati vole Hrvatsku više od Jugoslavije,tako je uvijek bilo.Mene zanima hoće li svirati "lupi petama" da čujem cijelu dvoranu:"i reci evo sve za Hrvatsku" :))
pre 13 godina
Kakva usporedba Prljavaca i Thompsona!? Brkaju se babe i zabe, nemaju veze jedan sa drugima, informiranje se malo, Google danas čini čuda, nemojte živjeti u mraku..
pre 13 godina
Ljudi, stvarno preterujete... Ko voli muziku i Prljavo kazalište, biće na koncertu. Uopšte mi nije jasno zašto ste opterećeni generalima i ostalim glupostima.. Kazalište je jedan od najboljih bendova 80tih.. Zar ste stvarno toliko ograničenii da mislite da zbog te presude ne treba slušati hrvatsku muziku?? To što su članovi benda podržavali svoju zemlju u ratu, to je njihova stvar.. Bez obzira na sve ja volim njihove prve albume, a omiljena pesma mi je "Zagreb"..
pre 13 godina
Dobro, budimo pošteni, Ruža nije isto što i Tompson - to je "domoljubna" pesma, lepo pevaju o svojoj zemlji i nema niti jedan ružan stih o bilo kome, uključujući Srbe i Srbiju. To što nama smeta Hrvatska sama so sebi, to je samo naš problem. I ko ima problem sa tim s kojom se zemljom graničimo, može slobodno da ne dođe na koncert, nikad ne ode u Hrvatsku i nikada ne kupuje u Idei. Sve super.
Ceo njihov "ratni" opus je uplifting, veseo koliko to može biti i nema niti jedne pogrdne reči. Za razliku od Tompsona, koji je neupitno ekstremista. I zaista, možete li zameriti bendu što su usred rata pisali i pevali pesme kao što je Ruža? Znate, u Hrvatskoj je bio rat, dok se u Beogradu pevalo 200 na sat i Koka kola, Marlboro, Suzuki...
pre 13 godina
Sta bre vise dizemo frku oko hrvata? Jednostavno ih ignorisati i ukazati im da stvarno nisu rado vidjeni gosti u nasoj zemlji. Da je hala prazna ne bi se setili vise ni da pomisle o poseti Srbiji. Ne samo oni i drugi hrvatski bendovi. Ne pridavati im paznju i cuvati ih se zauvek.
pre 13 godina
Svakako će se sociologija kulture morati pozabaviti utjecajem bendova i muzičara i predhodnim ratovima.Uloga Tomsona, Bore Čorbe, Malog Knindže je dosta jasna, ali sociloški će majteže biti odrediti ulogu Prljavaca i njihov koncert na Trgu Republike pred sam početak rata.Tu prije svega mislim na ljubavnu pjesmu Ruža hrvatska posvećnu pokojnoj Hourinoj majci.Bez obzira što u Srbiji živi ogroman broj ljudi frustriranih ratom siguran sam da će velika beogradska publika znati se pravilno odrediti prema tpj pjesmi i poslušati je kao kulturološki fenomen ne davajuči joj nikakve konačne istorijske odluke.Na službenom sajtu prljavaca se spominje koncert Prljavaca na stadionu JNA, kome je prisustvovala i moja malenkost.Siguran sam da će nove generacije i one stare koje nisu rasute po svijetu znati se pravilno posatviti spram ovoj pjesmi i grupi i cijelini i dati novu dimenziju Prljavcima koju su im dali prije više desetljeća.Sretno.
pre 13 godina
Jasenko ima rodjake u Torontu, dolazio je privatno ovde, i znam (iz druge ruke, od prijatelja) da je sasvim normalan tip. Pred rat je pevao o ludilu i imbecilnosti toga da te neko tera "ne slusaj Brenu" i "gasi Boru". Ne mogu da ga pljujem zato sto je napisao pesmu o zemlji u kojoj se rodio i koju voli, koga on ovom pesmom vredja? A siguran sam da i Sbriju voli vise nego gomila domacih "patrijota" koji vole samo sebe.
pre 13 godina
Ako imamo i malo obraza i dostojanstva,onda necemo otici na koncert,ne samo njima,vec i vecini ostalih njihovih muzicara.
pre 13 godina
Prelepa pesma,jedna od retkih,koje Houra nije ukrao(kao uostalom i Bregović).I zašto da je ne pevamo.Ali je izlizana sa prostačkim nacionalizmom(kao i Thomsonova "Vjetre s´Dinare"),koju i danas rado slušam.A kao Hravati(i to još vrlob poznati),ne pevaju javno po klubovima Cecine pesme!?
P.S.ovde u komentarima,ima toliko licemerija...:P
pre 13 godina
Odlična pjesma !!!Podsjeća me na U 2
pre 13 godina
S obzirom da se radi o Srbji i pogotovo Beogradu, ovde bi komotno mogli nastupati u duetu ante pavelic i thomson. Arena bi bila puna i rasprodata mesec dana pre odrzavanja koncerta.
Sta mislite da neka srpska grupa peva u zagrebu 'Mojoj majci-zadnja Ruza srpska'? Spalili bi ih zajedno sa binom u roku od 5 sekundi...
pre 13 godina
Slusao sam Kazaliste kao klinac i voleo bih da ih cujem uzivo. Na zalost to nisam mogao kad bi mi to mnogo vise znacilo i dok su bili vredni slusanja. Necu ici da ih vidim ovom prilikom jer mislim da bi bilo degutantno. Isto tako nikad vise necu krociti u "lijepu njihovu" jer ima mnogo lepih mesta i zemalja koje treba posetiti gde cu pri tom sigurno biti dobrodosao i necu se ni jednog trenutka uplasiti za sopstvenu sigurnost. Ipak, podrzavam odrzavanje koncerta. Beograd je uvek bio jednia metropola na ovim prostorima i tako treba i da ostane. Svako ko zeli da dodje je dobrodosao i ne treba zeleti nikom lose. Tom otvorenoscu i prihvatanjem razlika, idemo napred i mozemo biti pravi lideri u regionu. A ljudi neka sami izaberu koga zele da vide i sta hoce da slusaju.
pre 13 godina
Letos sam ih gledao na moru, bio sam sokiran koliko slabo zvuce, k'o po kazni da su svirali, a jos vise time sto sam od celog koncerta prepoznao ukupno 3 pesme, a njhova prva 3 albuma sam svojevremeno vise puta preslusavao !?
(Baki SM, 14. decembar 2012 09:34)
Tko zna na cijem si ti koncertu bio..... :)
http://www.youtube.com/watch?v=2RUF8BuFK3o
pre 13 godina
Ja Srbiju, srpski narod, nase zrtve, sebe i svoj novac vrednujem mnogo vise. To dakle nije samo pitanje patriotizma i nacionalnog, vec i licnog postovanja. Ako nekome ne smeta da plati za sopstveno ponizenje, meni jos manje.
pre 13 godina
I jos nesto, ne stavljajmo u isti kos ratno huskaca tompsona i Houru koga zanima iskljucivo muzika i dobra svirka!
pre 13 godina
Meni ne smeta pesma Ruža hrvatska, koliko mi smeta stih u pesmi Uzalud vam trud svirači: Slavonijo, ko te nije volio, ne zna šta je izgubio...
pre 13 godina
U umetnosti nema mesta nacionalizmu! Činjenica da će svirati Ružu hrvatsku jeste provokacija. Na publici je da ostane smirena i da prosto bude iznad njih. Ne vidim razlog za bojkotovanje koncerta zbog jedne pesme, mada mi se želudac prevrće od potenciranja nacionalnog u muzici, naročito u onom negativnom smislu. Vi koji ovo poredite sa Tompsonom, zapitajte se malo o besmislu svog poređenja! Kazalište je bilo veoma popularno u svim delovima bivše Juge i cilj njegovog nastajanja nije bio politički i ideološki obojen. Tompsonove pesme su isključivo nacionalističke i on je samo iz tog razloga popularan u Hrvatskoj.
pre 13 godina
Okrenimo se budućnosti.
pre 13 godina
Мени није јасно како уопште постоји разлог за одржавање овог концерта. Ова група је имала зенит у тадашњој Југославији осамдесетих година прошлог вијека односно деведесетих година у новонасталој Хрватској. За одржавање концерта потребан је одређен број посјетилаца. А пошто публика која је некад слушала пјесме ове групе више и није за излазак на концерте (надам се да нисам никог увриједио) а данашње генерације сигурно не слушају ову врсту музике, сумњам да ће овај концерт наићи на велики одзив међу људима.
Осим тога експлицитно најављивање пјевање одређене пјесме није ништа друго него чиста провокација.
pre 13 godina
Citajuci komentare vidim da malo ko shvata znacenje te pesme. Kao neko ko je rodjen i odrastao u ZG bio sam pocetkom 90-tih direktan ucesnik i svedok desavanja u ZG. Ta pesma se medju hrvatima nije dozivljavala kao pesma posvecena necijoj majci. Ta pesma je bila i ostala simbol hrvatskog nacionalizma u najgorem obliku. Ali posto je BG veliki grad velikog srca naci ce se mesta i za ovakve sitne duse.
pre 13 godina
bojkot
pre 13 godina
Stvarno ne znam ko ovu patetiku slusha pa sve i da je ruza jugoslovenska mada na hrtu je bilo da lepa brena ne sme da peva pesmu o jugoslaviji u hr koju je svuda pevala :p al stvarno ko su ti ljudi sto slusaju ovo i dina merlina, i pink je bolji od ovoga... tri dana da me neko terorise sa ovim mentalno bih oboleo. bljak fuj
pre 13 godina
Veselo..bas me interesuje,da li bi Riblja Corba mogla da otpeva Andjele u Domu Drazena Petrovica..na koncertu..??Svi mi znamo odgovor jako dobro..i ne znam zasto izmisljamo toplu vodu...Samo cist reciprocitet..
pre 13 godina
Tekst pjesme je vrlo intiman i senzibilizira oproštaj od majke koja je autoru (Jasenku) u tom trenutku nezamjenjiva. Ali, izgleda da pojedince smeta svaka riječ koja u korijenu sadrži "hrv", bez obzira u kojem kontekstu. Mislim da su nordijci dobar uzor, a njihova velika kvaliteta je upravo tolerantnost prema različitostima kojima ne ugrožavamo druge.
pre 13 godina
Provincijalci hoće da se hvale u svojoj provinciji kako su pevali Srbima u sred Beograda "Ružu hrvatsku".
Beograd je mnogo veliki grad, može da se skupi i ta publika...a može i za Cecu, pa to opet nije Beograd.
Ovo me podseti na priču jednog Hajdukovca kako je njih nekoliko došlo u Beograd na utakmicu sa Zvezdom - mislili su da ceo Beograd samo u njih gleda u onoj gomili koja ide ka stadionu... kompleksi provincije.
Ko hoće neka ide na koncert, niko ne može da zabrani - osim sopstvene savesti.
pre 13 godina
Ma to je krs bend od kad je Jaje frontmen. Ne bi ga slusao ni da je nas.
pre 13 godina
Ne postoji narod na svetu koji vise prodaje veru (vise ni za veceru, vec besplatno) od nas Srba. Nemamo ni d od dostojanstva. Jad i beda.
pre 13 godina
Imam na kompjutoru fakat ektenzivnu glazbenu biblioteku s šezdesetak hiljada stvari ali mislim...ček da provjerim... da! nema niti jedne jedine stvari Prljavog kazališta. Iako su u ona davna vremena još nešto i znali simpatično prtljati poslije su postali toliko nevjerojatno neinteresantni a ponekad i pomalo iritantni da ih već duuuuugo vremena jednostavno ignoriram...
pre 13 godina
svaki koncert pevača iz hrvatske i BIH je uvek pun iz jednostavnog razloga. u beogradu ima hiljade izbeglica koje su odrasle na tim pesmam i pevačima i oni idu na koncerte. koreni vuku.
pre 13 godina
mnoge jugoslovenske rock grupe su bile popularne samo zato sto su pevale na jeziku koji se u jugosalviji razume, ali su iskreno bile neoriginalne i dosadne. veliki broj stranaca ce radije slusati turbofolk nego yu-rock. ja razumem zasto. meni je muzika vaznija od texta i zato mi je mnogo pesama dosadno. ja ne znam ni za jednu pesmu ove grupe koju bih slusao, na primer.
ali citao sam da su hrvatske grupe imale vise uspeha u srbiji nekad, kao i obrnute. i kad rockeri omatore i ponestane im para oni prave koncerte ponovo. to je prvi razlog da se ne ide na ovaj koncert. dodaj i one politicke i ovo je cista glupost.
pre 13 godina
Na veliku zalost,purgerski palanacki decki su na ustrb punk rocka otvorili sebi vrata popularnosti i izgradili karijeru.Kasniji radovi su pokazali da je Houra Jasenko ili Jajo kako ga je Dzoni Stulic prozvao,jedna palanacka proracunata njuska koja je na vreme uskocila u voz(vlak)vulgarnog nacionalizma i dosadne lokalne(hrvatske)estrade.Ko i Bora Djordjevic na ovoj strani.Kazaliste nije vredno ni novca,ni truda,ni vremena.
pre 13 godina
...vi bi i Springstinu zabranili da peva "Born in the USA",koja je kao i Ruža direktno usmerena protiv Srba,oladite malo!!!
pre 13 godina
I Jura Stublic je svirao u Srbiji, pa nikad nije rekao da ce svirati "E moj druze beogradski", niti je svirao tu pesmu. I ja smatram da je ovo cista provokacija, jer zna se, koliko god pesma bila lepa, a jeste lepa, zna se cemu je ta pesma sluzila, i zna se uloga Jasenka i ekipe u raspirivanju nacionalizma u Hrvatskoj. Palanacki bend, koji je jedino tako mogao da se probije sa svojim njakavim pesmama, narocito od kad je Davorin Bogovic otisao iz benda.
pre 13 godina
aman ljudi, dokle više prepucavanja. muzika je najlepše ostvarenje čoveka od postanka, dok je politika najodvratnije i najljigavije ostvarenje. ako već ne možemo da budemo normalni, hajde bar da se prisetimo vremena kada smo bili normalni.
pre 13 godina
Kada bih pisala pesmu o svojoj pokojnoj majci koja se zvala Ruzica u zivotu mi ne bi palo na pamet da kazem "zaspala je zadnja ruza srpska". Time bih potencirala da je najveci kvalitet moje majke bio sto je bila Srpkinja. Ja smatram da je moja majka imala mnogo bitnije i dragocenije osobenosti od svoje nacionalnosti, da bi mi bila jednako dobra majka i da je bila Hrvatica ili Rumunka. Svi koji su bili rodjeni i dovoljno odrasli da budu svesni atmosfere oko sebe tih godina dobro znaju da je Jasenko taj "hrvatski" stih u, inace za to doba sasvim pristojnu pesmu, ubacio iskljucivo da bi pomogao sirenju "novoprobudjenog" hrvatskog nacionalnog ponosa. Vi koji ste se rodili malo kasnije ne znate nista o tome pa stoga idite na koncert, niko vam ne brani. Podignite svoje mobilne sa upaljenim ekranima visoko i njisite se uz "Mojoj majci". Zadovoljite Jasenka i Prljavce do kraja. Molim vas samo da ne prosipate svoju glupost, neobrazovanje, kvazipacifizam i mrznju prema ovoj zemlji ovde u komentarima. Zahvaljujem.
pre 13 godina
Komentar za Col Turkey i " Prelepa pesma..." Zaista smesna izjava da su Houra i Brega ukrali 90% pesama. Ajde mi nabroj pet od svakog od njih, i koju deonicu pesme su ukrali. Da je tako lako ukrasti pesmu svu bi bili Bregovici, zar ne vidis da u poslednjih 10g.od kad nema dugmeta i jos nekoliko starih kompozitora nema pesme koja ce ostati evergrin.
pre 13 godina
= Ocenio je da su "ljudi umorni" od prošlosti i ratova. "Prljavo kazalište" je poslednji put nastupilo u Srbiji pre 26 godina.=
Pre otprilike toliko su i snimili nešto vredno pažnje. Ne razumem ljude koji će otići na koncert. Sa kojom namerom? Da čuju hitove od pre 25 ili 30 godina? I još važnije: kakve emocije će vam pružiti Jasenko? Pesme o ljubavi? Da, svakako...
I još jedno pitanje, 20 godina posle ratova verovatno i najvažnije: kojim propisim se određuje plaćanje poreza na zaradu ostvarenu na gostovanjima umetnika i zabavljača iz inostranstva? Da li će ti propisi biti poštovani i kolika će biti korist naše države?
Mislim da Jasenko i družina, ali ni mnogi drugi hrvatski muzičari, ne bi ni dolazili u Srbiju kad bi morali da plate poreza onoliko koliko bi stvarno trebali, jer bi u protivnom ulaznice morale da budu skuplje; možda čak toliko da ljubitelji njihove umetnosti u Srbiji ne bi mogli da ih plate.
pre 13 godina
Letos sam ih gledao na moru, bio sam sokiran koliko slabo zvuce, k'o po kazni da su svirali, a jos vise time sto sam od celog koncerta prepoznao ukupno 3 pesme, a njhova prva 3 albuma sam svojevremeno vise puta preslusavao !?
pre 13 godina
Ja ovaj tekst ništa ne razumem. Što bih išao da slušam muziku koju ne razumem???!!!
pre 13 godina
Napisati pesmu svojoj pokojnoj majci i nazvati je "Ruzo hrvatska"? Pa sto je nije nazvao "Ruzo moja", "Ruzo bela", "Ruzo jedina"...? Mnogo ovdasnjih komentatora glumi ludilo, pravda svoj odlazak na taj koncert time sto je pesma navodno posvecena majci. Vrlo verovatno zbog onog 1% moralnih vrednosti, koje jos uvek poseduju, pa ih koliko toliko grize savest i stide se samih sebe.
pre 13 godina
smeloo
pre 13 godina
Ljudi, stvarno preterujete... Ko voli muziku i Prljavo kazalište, biće na koncertu. Uopšte mi nije jasno zašto ste opterećeni generalima i ostalim glupostima.. Kazalište je jedan od najboljih bendova 80tih.. Zar ste stvarno toliko ograničenii da mislite da zbog te presude ne treba slušati hrvatsku muziku?? To što su članovi benda podržavali svoju zemlju u ratu, to je njihova stvar.. Bez obzira na sve ja volim njihove prve albume, a omiljena pesma mi je "Zagreb"..
(Sonja, 14. decembar 2012 07:45)
I verovatno imas osamanest godina. Da si ratovala sa njima ne bi tako pricala. Da ima Prljavo kazaliste odlicne pesme i sam ih slusam ponekad kuci, ali mi nesto sto se zove savest ne dozvoljava da idem na njihov koncert. Znas li ti sta je to savest?
pre 13 godina
pola nacije uzdise uz sulejmana velikog, zasto ne i na ruzu hrvatske
pre 13 godina
@branimir, mylo i slicni
Ko god ima dobro pamcenje zna da je istovremenom sa pojavom te pjesme eksplodirao i nacionalizam u hrvatskoj. Na svakom koncertu desetine hrvatskih zastava u vrijeme kad je zastava zvanicne drzave imala petokraku. A na ulazima na stadione majce sa slovom U , za dom spremni itd.
Ne radi se samo o lijepoj romanticnoj nja nja baladi. Ali srbi su mazohisti, napunice salu.
pre 13 godina
Pesma mojoj majci nastala 88 godine i covek je posvetio bas njoj.Ko god ima ista u glavi kad preslusa tekst videce da je to istina,e sad svi oni sto mrze prvo sebe pa onda druge nacice to drugo sto traze.Druga je stvar sto se taj narod prepoznao u ono suludo vreme u toj pesmi isto kao sto smo se mi ovde pronalazili u Corbinim ili neki cak u malom knindzi tako da je iluzorno bilo sta komentarisati u vezi ove pesme.Jos jedna stvar ne verujem da ce se pevati posto znamo da i pored svog obezbedjenja moze da se dogodi neka glupost,ima nas raznih...
pre 13 godina
Bez obzira odakle su, to je narodna muzika!
pre 13 godina
Mislim da se pravi velika drama oko ovog koncerta. Beograd je veliki grad, i naravno da ce bilo ko, ko ima malo proslosti i pesama, sakupiti 10 hiljada gledalaca, posebno ako dugo nije bio. Pa u Beogradu sigurno zivi 15-20 hiljada hrvata, i jos dosta drugin nacija pa i tih jugoslovena, koji to vole i dan danas. Ne vidim tu neko mesto za dramu, i pseudosocioloska trabunjanja kakvi smo kao narod. Pa ista je prica i sa ovim intervjuima komsijskih predsednika, jedan je to radio iz jednog, drugi iz drugog razloga, a pri tome nas niko nije ni pitao. Odozgo se pokusava nametanje odredjenih misljenja, a ne odozdo. Koliko ce to biti uspesno, zavisice od duzine i intenziteta trajanja. Sa obzirom da to traje 70 godina, jos smo i dobri.
pre 13 godina
Da li bi neko mogao meni, mladom i neupućenom u dešavanja, objasniti problematičnost ove pesme?
Hvala.
pre 13 godina
Zar neko uopste slusa taj kic?
Ko ima bar malo samopostovanja ignorisace te klovnove!
pre 13 godina
A, hoce li biti i "Lupi petama ..." ?
pre 13 godina
ako ti je Koncert merilo patriotizma-SvakA TI ČAST!
pre 13 godina
(Vladimir Pula, 14. decembar 2012 08:46)
Prijatelju , ne gledamo mi Seve zbog muzike nego zbog mastarija.
pre 13 godina
a moga bi i onu pjesmu "lupi petama reci evo sve za Hrvatsku"
pre 13 godina
Kad čovjek vidi koji su sve izvođači punili Beogradsku arenu mislim da bi za Beograd kao metropolu bila sramota da ne bude puna dvorana.
pre 13 godina
Видели смо колико су Хрвати уморни...
pre 13 godina
Brate,nemam šta da dodam na tvoj komentar.
pre 13 godina
.. pa dajte i ustašku himnu . kao da vaši "obožavatelji znaju šta slušaju . To je imbecilan narod , mladež . Podignite ruku i recite zs dom spremni , odgovoriće vam istom mjerom a ako im neko kaže šta rade , oni će reći da su umorni od ratova i mržnje te treba voditi bratstvo i jedinstvo .
pre 13 godina
Nigde nisam uspeo da pronadjem izvestaj sa koncerta grupe KERBER koji su prave legende ali zato verujem da ce izvestaj sa koncerta Prljavog Kazalista biti udarna vest.
79 Komentari
Sortiraj po: