Ponedeljak, 24.03.2014.

17:30

Doći će kad nam plate budu 500€

Prosečna zarada od najmanje 500 evra za velike svetske trgovce je zlatni standard i oni ne dolaze ako ovaj preduslov nije ispunjen, piše "Politika".

Izvor: Politika

Doæi æe kad nam plate budu 500€ IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

104 Komentari

Sortiraj po:

slobo

pre 12 godina

dakle nikad!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bole, 25. mart 2014 07:55)
# Link komentara
чудно а Вучић обећао

anonimus

pre 12 godina

haha u pravu su veliki lanci što ne dolaze. šta treba on da ulozi ogromne pare i da mu niko ne ulazi u radnju jer narod nema para da kupi cacakalice?? iskreno, naslov me je nasmejao.

lerma

pre 12 godina

@Zoranic
samo se zaludjuj sa tim ciframa, taj iznos koji si naveo moze da ima samo dobar strucnjak u jakoj firmi, posle 20tak godina skolovanja. 70.000eura na godisnjem nivou je odlicna plata i za zapad koji malobrojni imaju. Mnogo vise njih radi za 1500-2500 bruto. a to je tek razlika koju kod nas mnogi ne shvataj. kod nas se plata izrazava u neto iznosu koji primamo na ruke tj racun, a preko u bruto iznosima tj zajedno sa porezima i doprinosima drzavi.

Branko V.

pre 12 godina

Sad se tek vidi koliko su smešne priče o tome da će u srbiji doći veliki lanci i sniziti cene. Velike trgovinske lance zanima samo velika kupovna moć i veliki broj kupaca. Kad se misli na broj kupca oni broje samo one koji primaju platu a oni na birou su za njih čiste nule.

Banjalucanin

pre 12 godina

Dajte ljudi poredite plate sa Svajcarskom ,pa nikad u istoriji nismo bili blizu njih,oni su posebna lopovska nacija.Aj sad neobrazovani udarite minus i govorite kako si svajcarci fini ljudi.I jos jedan mi minus udarite za Njemacku,ljudi pobili pola svijeta,a ove sto nisu pobili pod kredite stavili.Uspijesne zemlje jesu,ali kako vi kazete CIVILIZOVANE,KULTURNE,TOLERANTNE nisu niti ce ikada biti.Kao sto nijedna zemlja,nacija,nije tolerantna prema pridoslicama.Sto je i normalno,samim tim sto dodjes u njegovu zemlju ti njemu otimas iz usta.

Toto

pre 12 godina

Prvo, treba biti svestan da plata u Srbiji ne postoji. Hranarina, socijalna pomoć, koska pred štrajk ili ustanak, su neki adekvatni nazivi. Plata ili zarada je novčana nadoknada za rad od koje primalac može da jede, da se obuče, da se leči i popravi zube, plati grejanje i, daj bože, izdržava malu decu i sl. Plati prethodi dobro obavljen posao, a tome prethodi da neko nudi posao. Ovome prethodi da je neko pokrenuo proizvodnju i traži radnika-budućeg primaoca plate, a ovome da postoje zakoni koji istu aktivnost pomažu, a ne da je uništavaju. Svemu tome prethodi da postoji država sa svojim predstavnicima u vidu institucija koje beskompromisno nose najbolji ljudi i koji pomoću kvalitetnih zakona upravljaju ovim procesom koji se gradi decenijama da bude kako valja...vi sada sami procenite šta od navedenog postoji u Srbiji, pa zaključite kada će Srbin imati platu ili zaradu.

Ika

pre 12 godina

U ovoj zemlji je i veci prosecni prihod medecni od 500 e po ststistici.
Ovo zbog sabiranja plata nepotrebnih 250 poslanika,nepotrebnih agencija cije poslove bi trebalo da obavljaju ministarstva,ogromnog broja nepotrebnih sluzbenika u opstinama i regionima, sa bednim platama radnika u takozvanim pvatizovanim radionicama.
Posto su radnici iz tih preduzeca-radionica u ogromnom broju u odnosu na prve sa velikim platama,to ovi veliki lanci normalno i da nisu zainteresovani da budu u Srbiji za potrosace koji jedva prezivljavaju ,odnosno da su im oni sa visokim nezasluzenim platama odlicni kupci u drugim zemljama.
Prema tome statistika u Srbiji je zasnovana po principu sabiranja baba i zaba,a ne po delatnostima i drugim merilima.

pera

pre 12 godina

u Srbiji su najveće socijalne razlike u Evropi imate 5 posto stanovništva koji mogu sebi da priušte sve i 95 na ivici gladi gde ih do bankrota deli samo jedna neisplaćena zarada ili penzija. drugo, trgovinski lanci neće doći jer samo par stotina hiljada kupaca ima platežnu moć, uostalom vidite kako je prošao delez i to svi vodeći lanci znaju. to što se po bg voze džipovi nije merilo, otiđite malo severnije od ns i malo južnije od lazarevca, sve je pustinja.

beli

pre 12 godina

Realno ljudi, skoro sam bio u hrvatskoj i dotakli smo se teme standarda zivota i proseka plate, oni imaju duplo vece plate od nas, znaci kod njih obican vojnik ima 650e platu, a kod nas toliku platu imaju majori u vojsci, hrana i rezije su im skuplji i ista je nezaposlenost kao kod nas, mozda cak i veca, jedino sto sam ja rekao, mi da imamo plate kao oni i ove cene hrane i rezija, pa.srbija bi bila zamlja iz snova.

Porez na imovinu povecan 500% od 2007. do 2011. ! A 2014 ?

pre 12 godina

Nije problem naterati plate na 500 Evra, samo podignes poreze i cene drzavno kntrolisanih "proizvoda", pozatvaras fabrike ciji radnici primaju niske plate i evo ga trazeni prosek ! Uostalom to se i radi od 2000. nista drugo ! Od cega je prosek plate u Bg preko 500 Evra ? Od proizvodnje ? Od poljoprivrede ? Od izvoza ? Ne, nego od poreza, akciza, globa, naknada, procenta, troska, zaduzenja, kamata, i PDVa na sve to !

krimpo

pre 12 godina

Nama plata nije dozvoljena 250 evra,vec naredjena.
Meni koliko je poznato,mesecna primanja narodnih poslanika je visa od 250 evra,vec privrednici nece da daju vise i udju u nov sistem.
Ja u citavoj aziji,evropi umam zaradu koja je u rasponi od 2000 do 4000(usd-eur) u zavisnosti od ugovorenog posla i kolicine mesecno,dok ovde za isti meni kazu 400 evra i to im je mnogo.Naravno preko nema ni slobodna nedelja.
Radi se o nameri nasih experata,a ne o realnom stanju.
Ja nemam pojma kako smo svi u stanju da radimo yu svaki boziji dan u inostranstvu,ovde kao nestrucni,ne obrazovani,neradni,nesposobni

Duci0167

pre 12 godina

Sta je sa Rumunima i Bugarima? Tamo plate nisu 500€ pa imaju sve te lance...potrošačke?
(Dr Smislov, 25. mart 2014 00:36)

DA ti objasnim kad se stalno hvatate na njih da bi dokazali kako je EU pukla ili puca. To su te iste drzave i narodi kao mi! Mislili su da ce bez muke dobiti standard kao magicnim stapicem. Ima da se radi,da se menja drustvo i sistem. Dzabe ulazis u EU ako ostajes prost,tvrdoglav i usput se opires. Takvog te ne bi ni clanstvo EU i USA izvadilo. Narodi koji prihvate norme zivljenja Evrope i ponasanja (recimo da im ulice budu ciste sto je kod nas nemoguca misija jer smo strokavi) imaju sanse da na kraju docekaju visok standard,miran zivot sa manje stresa. Kapirate sada vase nebuloze oko cepanja i eventualnog raspada EU???

ex sns

pre 12 godina

Pa prosecna plata bar zvanicno,i jeste blizu 500 € a ako pogledamo Bgd onda mnogo vise.Mislim da su ovo malo preterane price kako bi se skrenula paznja sa pravog problema,lose propise i nedavanje dozvola investitorima.

Obecanje

pre 12 godina

Ako plata u srbiji bude ikad bila vise od tih tricavih 500 evra (U luxemburgu je 2000,imaju stanovnistvo petine beograda,a teritorija im je kao bg) ja cu da pojedem celu rolnu tolet papira sa jogurtom !!!!

Unity3D

pre 12 godina

e tugo
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mm, 24. mart 2014 20:19)

Mislim da nikada nisam pročitao sažetiji a sveobuhvatniji komentar na internetu.

Iskusni fizikalac u Nemackoj

pre 12 godina

Kao prvo za opstu informaciju - oni stari gastarbajteri su davno pomrli ili su u penziji. Ovo sto danas zivi u Nemackoj je uglavnom muljator i probisvet. Ostali su deca gastarbajtera i poneki skolovaniji srecnik kome su priznali diplomu. Narod iz Srbije kupuje u Lidlu kad bas mora. Inace mnogo radje preferira Turske prodavnice i Turske proizvode. Niti hrana u Lidlu, niti namestaj u IKEA-i predstavlja ukus prosecnog Srpskog coveka. Kada udjete u stepeniste neke zgrade u kojoj zive i Srbi i Turci, iz svakog stana izvire skoro pa identicna muzika i mirisi iste kuhinje.

eTule

pre 12 godina

Trgovacki lanci su u istocnu europu poceli dolazit pocetkom 21st i tada je prosjecna placa u vecini zemalja bila 200-300e samo su slovenija i hrvatska sa 680/470e stajale bolje tako da teza o 500e ne stoji bas. Ja bi se prije ogledo na godisnju inflaciju od 7-10%. A i politicku nestabilnost u zadnjih 20g.

Nbg

pre 12 godina

Evo ovako, sve što Srbija može da proizvede u srbiji e upravo tim proizvodima zabraniti uvoz iz Kine. Na taj način ćemo uništiti naše uvoznike, ali ćemo pokrenuti preduztnike. Mislim da li je moguće da ne znamo da napravimo cement. A laporca ima gde hoćeš...

Vlada

pre 12 godina

Prosečna plata 500 evra?! Kod nas je zvanično blizu 400, realno oko 300, a ako želimo da ispunimo taj uslov možemo u javnom sektoru da dignemo platu za 30% i eto proseka. Njima baš treba.

dzoniNS

pre 12 godina

@Damijan
Merkur u Novom Sadu posluje katastrofalno, smanjuje se broj radnika a svoj prostor iznajmljuju drugima. I to zbog toga što drže cene kakve ljudi ovde ne mogu da priušte. Dok Idea ima drugačiji koncept, oni idu na količinu, otvaraju velik broj prodavnica i svaka ima po malo profita. Ovi veliki lanci bi otvorili svega par prodavnica u Srbiji, a ne bi mogli da se pokriju sa njima što se tiče troškova, a kamoli da zarade.

adje

pre 12 godina

Putin ce vam pomoci da prezivite....hahahaha.....gde ste rusofili nemate hleba da jedete a napalili se na putina i eto vam ga putin da vam pomogne....daleko je putin od vas...gledajte svoja posla i ne treba da povecavate platu nego treba da uskladite cene prema platama npr u evropi je minimalna plata 1200 eura a litar jestivog ulja je 1.19 a kod nas je minimalna plata 100 eura a jestivo ulje najgoreg kvaliteta je 1 euro sto znaci da jestivo ulje kod nad treba da je po pravilu 0.10 eurocenti u odnosu na minimalnu platu znaci u evropi mozes da kupis 1000 litara ulja a kod nas za minimalnu platu 100 litara...mediji ako kriju zivotni standard od gradjana ne mogu od nas koji zivimo u evropi i dodjemo u srbiju i vidimo kako je katastrofalan zivot nenormalno skup....a sistem gori nego u africke zemlje sve kriminalci do kriminalca i lopovi do lopova....nikad kod nas nece doci vreme da gradjani zive dobro takav je sistem da pojedinci zive od istorije patriotizma srpske bolesti itd...

500 e

pre 12 godina

kakva kultura kakvi bakrači sve je malo jednostavnije a tiče se politike (a to je paravan krupnog kapitala), nas su mučili sankcijama pa ni to nije bilo dovoljno nego su nas i bombardovali. privreda i infrastruktuura skroz razorena. prvo su razbili sfrj pa rasturili srbiju u svakom smislu a najznačajnije je u ekonomskom. naša privreda je bila vezana za zapadne partnere a oni su odlučili da mi ne treba da proizvodimo ništa već da im služimo kao robovi i zamorčići.

Zarko

pre 12 godina

Ne posluje austrijski Spar ali posluje Spar Grcka,u cemu je razlika? Bugarska je puna supermarketa pa je plata 200evra? Prvo, Billa nije prisutna ni u nekim zapadnim zemljama,jos 2007 ona je ispitivala trziste ali je procenila da je za nju neisplativo.

Trovach

pre 12 godina

Plate ce nam biti vise kada opet budemo proizvodili. Nekadasnje firme: EI Nis, Sloboda Cacak, Sever Subotica... Plus 5-10 puta vise krava, svinja, ovaca... Sada svi samo trgujemo i jedni drugima preprodajemo sve manje ostatke svoje bede. Najgore u svemu tome je sto to ovi koji nas vode, kao, ne vide. Prodaju nam mu*a za bubrege, dok pune svoje dzepove, a mi samo gledamo i blejimo.

Kobajasi Maru

pre 12 godina

Malo je 500 evra. Treba da stremimo bar za hiljadu vise. Tek to je pristojan novac. Dakle, cilj je 1500 evra prosek. To je samo 8-9 evra po satu. Moguce?

Apatinka

pre 12 godina

U Apatinu na salteru lokalne poreske administracije radi jedan sluzbenik koji je olicenje svih najgorih osobina koje postoje u drzavnoj administraciji. Neljubazan, nervozan, nadrndan, a povrh svega neinteligentan. Prosle nedelje sam morala tamo otici da proverim stanje na racunima za firmu. Ono je uzas, ali bukvalno uzas. Nije mi jasno kako se moglo desiti da neko takav radi na tako odgovornom mestu i na koji nacin je on tamo dospeo? Pa nije ni cudo da je administracija losa i spora sa takvima. Kako da investitori ostanu ako im lupas samare kad dodju?

Realna

pre 12 godina

Prodje nam mladost cekajuci takvu platu,pa ne trazimo mi mnogo,jednostavno toliko da mozemo da poplacamo racune,da imamo za hranu do iduce plate,da mozemo da otputujemo jednom godisnje negde,pa pre su nam albumi bili prepuni porodicnih fotografija sa odmora,a sad!Alo drzavo daj nam da pristojno zivimo!Samo toliko,ne trazim mnogo!

Realno!

pre 12 godina

Pa dobro, bre, Srbi, a sta ste vi mislili? Da ce da dodju medju ovu gologuziju gde robu ne bi mogli da prodaju i da zarade, pa na glavu da se postave?

pox

pre 12 godina

G. Lovreta je sjajan profesor i veliki znalac. Ne znam da li je on rekao za 500€ plate. Čisto sumnjam, jer IKEA je ušla u Rumuniju, a tamo su plate niže. Očigledno to nije jedini faktor. Možda da ministar Velja objasni kako ide konverzija zemljišta i zašto se ništa ne gradi na rubovima Beograda.

NN

pre 12 godina

Pa to onda znaci da nikada nece doci, jer sa ovakvim kadrovima koje ima vladajuca stranka oni nikada nece uspeti da podignu da plate budu skoro svima preko 500 evra, a ne samo mnogima u javnom sektoru i lazno statisticki , pa onda ispada da nam je prosek preko 400 evra a onda u Beogradu kod mnogih privatnika radite za 20000 do 25000 dinara bez prijave ...

Mare

pre 12 godina

(Dule_KG, 24. mart 2014 19:52)

Evo da ti objasnim- kad imas ikeu ona uvek deo proizvoda nabavlja od domacih proizvodjaca i onda ih dalje prodaje. Tako u svakoj ikeinoj radnji u eu imas npr karakteristicne bugarske case ili rumunske tanjire. A znas li kad bi ti isti izvezli svoje proizvode u eu? Imaju dva puta- put slepog creva evrope ili put ka clanstvu u eu. A slepo crevo se vremenom odstrani.

Pametnjaković

pre 12 godina

Gde god se pojave veliki lanci, tu plate padaju za 50% u roku od par godina. Tako da sigurno neće da dolaze za neku siću, jer bi beležili gubitke, a ne zaradu.

buzzz

pre 12 godina

este, prijatelju, ali je seselj onda zakljucio da je ante markovic drzavni neprijatelj no1, a sloba da je bolje da lizemo ruski shoe-pack nego da zivimo ko sav normalan svet. A onda vam kriv William za bombardovanje. Uzivajte u vasoj "slobodi"
(oleg, 24. mart 2014 19:39)

Kada Ante Marković nije dobio(novčanu)podršku sa zapada da izvrši svoje reforme sve je palo u vodu.Tada,1990-te,zapadu(SAD) je glavna preokupacija bilo rušenje SSSR-a,druge svetske super sile,a mi smo izgubili značaj.A Slobi nije bilo do Rusije,već do komunizma.Propustio je pad Berlinskog zida.Zato je i napravio veliki sporazum sa Kinom,jer je verovao da je to povratak u socijalizam,a ne zato što je bio vizionar ogromnog Kineskog ekonomskog buma.Tada su taj sporazum svi ismevali,a danas?

Durlika

pre 12 godina

Da, da , pre deset dana sam bio u Bugarskoj ( Sofiji ) imaju i Ikeu i Lidl a sigurno nemaju 500€ prosek plata !!
Nego, ne žele da se takmiče sa monopolistima Srbije !!

pustara

pre 12 godina

u ovu prokletu pustinju neko da dodje,..,dobar vic. gde niko ne radi, ko i radi ima platu oko 150, 200 evra, a sad kad izotpustaju ovih 100000 i smanje i plate i penzije, onda ce i ovo malo stranih firmi da pobegne u najsirem luku odavde..

Akhenaton

pre 12 godina

Kod mene u selu je prosečna plata već oko 500€. Samo što od oko 100 radno sposobnih ljudi, rade samo dvojica i imaju plate po oko 500€ a i gazda im, od 12 mogućih plata u godini, isplati samo 7.

oleg

pre 12 godina

@(Trovach, 24. mart 2014 18:13)

Jeste, prijatelju, ali je seselj onda zakljucio da je ante markovic drzavni neprijatelj no1, a sloba da je bolje da lizemo ruski shoe-pack nego da zivimo ko sav normalan svet. A onda vam kriv William za bombardovanje. Uzivajte u vasoj "slobodi"

Mile

pre 12 godina

Glupost. To uošte nije razlog njihovog nedolaska ovde. Konkretno Špar se povlači iz Češke ovih dana, fokusira se na tržišta na kojima ima veći udeo,a generalno nikome više ne cvetaju ruže, recesija je gotovo svuda već 6 godina, niko nema viška novca za investiranje, Metro grupa koja je vlasnik Real hipermarketa se povlači s ovim formatom iz cele istočne Evrope i fokusira na Nemačko tržište...Carrefour se povukao iz Grčke tj prodao polovinu svom grčkom partneru itd.itd...

Nikola

pre 12 godina

A sta ce oni nama? Samo mi nemojte o nizim cenama!.. Hocemo li mi nesto stvarati? Hocemo li unapredjivati nasu ekonomiju, vise novca tako imati? Mi se hvalimo sto ce neko da dodje da nam uzme pare! Pa i ekonomski sistem nase zemlje treba da bude nas proizvod, nasa renta. I da se mi pitamo za njega! Ali neeeee... Drugi ce doci, mi cemo da radimo za njih! Samo kod nas nas najobrazovaniji sloj sanja da radi za drugoga, ne daj Boze da preuzme odgovornost!

seljadin

pre 12 godina

kad odete u Berlin, svratite do Poljske, Boleslaviec, i slični gradovi, pa ćete videti da tamo rade sve ove marke, a da su beda ko mi pod sankcijama...

Aca

pre 12 godina

Kada nam plate budu 500e cene ce biti takve da ce biti jos gore nego sada. Pola zivota mi je proslo cekajuci bolje dane, a kako vidim nista ne ide na bolje nego na gore.

logika

pre 12 godina

Tacno je da je Lidl jeftniji od mnogih drugih lanaca (a pri tome je prilicno kvalitetan)... ipak, smesno zvuci kada jeftiniji lanac nece da dodje jer su gradjani siromasni, dok oni skuplji lanci nemaju problem sa tim. Gde je tu logika?

podanik

pre 12 godina

""Prosečna zarada od najmanje 500 evra je za velike svetske trgovce zlatni standard, ne dolaze ako ovaj preduslov nije ispunjen"

kakva nebuloza. Pa kako su onda dosli u Rumuniju i Bugarsku, gde su plate daleko manje od 500e , manje cak i od nasih ?? Nego da se nadamo da ce im nova vlast traziti manje provizije od zutih koji im nisu dali bez ugrdjivanja da udju na ovo trziste.

Peja

pre 12 godina

Ponovicu ono sto sam rekao i za Ikeu pre nedelju dana, inostrani lanci ne dolaze jer nashi ovde "feudalci" uvek traze neki harach da bi mogli ovde da trguju.

Ljuba

pre 12 godina

Moja plata je 24000, a o tom vasem proseku mogu samo da sanjam. Da mi nije roditelja i tazbine, ne bih imao ni za racune, a dvoje dece ne znaju sta je uzina ako ne ponesu sendvic u skolu. Sta ce meni trgovinski lanci, meni su lanci oko vrata.

Stefano

pre 12 godina

Nije vazno kolika ti je plata, nego koliko mozes za nju da dobijes.

U Parizu sa 500 Eura mozes taman pod most, a u nekom selu u Srbiji budes (trenutno) glavni badza.

Problem su ogromni izdaci, koji rastu nenormalno brzo.

Sve ima dva kraja.

Dule_KG

pre 12 godina

Pa šta će nam veliki prodavci? Da budemo window shoppers? Ljudi, pa treba valjda da postoje neki prioriteti i neki redosled. Prvo se prave pare, pa se onda troše.

brankoL

pre 12 godina

Pre dve-tri godine sam bio u Svajcarskoj poslom , da vam ne pricam ( oci k'o u srne) ...Cene povrca u hipermarketu potpuno iste kao sto sam ih 'ostavio' ovde (!) ali zato 'junk' hrana ( u to ubrajam i grickalice) skupa do bola. Sprijateljio se sa nekim ljudima koji su rodjeni tamo i posle price kako je tamo a kako kod nas -vise su njemu oci bile 'k'o u srne" ...i sad se secam tugaljivog pogleda i pitanja:'pa prijatelju sta vi jedete?' jer sam mu objasnio da treba platiti 'evropsku cenu' struje ,vode,goriva ...ali od STVARNIH 300 eura koliko sam tada dobijao platu ...ne mogu oni da zamisle 'kako nasa masta moze svasta' .... al' sta sad ...Nije mi krivo zbog Ikee kao IKEE ( da se ne lazemo kvalitet je kao nas Forma ideale -znaci nista posebno ) nego mi je krivo zato sto 'nasi' nemaju konkurenciju ( ako ne mogu da snize cene onda nek poboljsaju kvalitet ! ) Onda s'pravom mogu reci 'kupujmo domace' a ovako '....ima dusu' :)

NOLE

pre 12 godina

70% Srbije zivi u Siromastvu sa 120 eura primanja, i onaj Fiat je dosao na racun budzeta Srbije .

Presiromasna zemlja za bilo kakvo ulaganje i ostvarenje profita

Magyar

pre 12 godina

Bitno je da Rusi mogu zavrnuti plin a 50% komentara zadnjih 20-tak dana je bilo tog tipa...šta će Srbiji da dolazi zapadni kapital kad Srbija ima Rusiju koja može da zavrne plin tim istim zapadnjacima koji bi da investiraju u nama dragu Srbiju - na kraju krajeva sav taj plin koji bi trebao da ide u EU Rusi će da preusmere u Srbiju i onda će Srbi da žive od Ruskog plina pa tako da nam ne treba ni EU niti njihove investicije.

bole

pre 12 godina

Najzad je neko pronašao "rupu na saksiji" samo se postavlja pitanje kako do te plate.Teško do tog proseka ako država "štiti" postojeći minimalac,a on u stvari i pokazuje koliko država ceni i misli o svom narodu.

E moj političaru....

pre 12 godina

"Ljudi ne razumeju da nikada nece doci vreme kada ce plate biti 500 ili 1000 ili 4000 e!To treba zakonom da se odredi kao minimalac (Politicar, 24. mart 2014 17:50)"

Vidi se da si političar - to je kao kad bi odredio zakonom da svi moraju da voze auto najmanje u vrednosti novog "golfa" i da ga menjaju svake dve godine. Slažem se sa idejom, jer vozim od toga lošiji auto - samo, ko će to da plati? I ovo malo ljudi koji su uložili pare u Srbiju pobeglo bi glavom bez obzira - nisu oni došli ovde da svoje pare nama razdele, nego da nešto zarade. Ako ne mogu da zarade regularnih 10% godišnje, neće ni dolaziti. S druge strane, država nema para da leči desetoro bolesne dece, a ne da isplaćuje "minimalce" od 500 evra. Malo matematike - ako odrediš odnos 1:4 u platama (najmanja ka najvećoj), prosek bi bio najmanje 650 evra neto, ili za 800 hiljada ljudi na državnom kazanu preko pola milijarde evra. Neto. Mesečno. Uz milion "i kusur" penzionera sa penzijama od 75% prosečne plate (znači, oko 490 evra po čoveku), to je najmanje cela milijarda mesečno ili 12 milijardi godišnje neto, samo za plate u državnoj službi i penzije. Da ova država može samo da proizvede i proda robe za 12 milijardi evra godišnje (a kamoli da te pare zaradi - trebalo bi da obrnemo najmanje 10 puta više novca od toga), bili bismo raj na Zemlji. Sve u svemu - jesi li ti čoveče pri sebi kad ovako nešto predlažeš, ili ti je ministar Bačević neki blizak rođak?

srbin

pre 12 godina

Na ovako visoke cene SVEGA minimalac MORA biti 500 eura ! Kada narod plati komunalije nista mu ne ostane za POTROSNJU ! Pa ni pijace ne mogu da rade a ne neki ozbiljni investitori (sem ako ih drzava ne casti kao Fiat) nadam se da ce rodizelji uspeti da odhrane i iskoluju decu sa trenutnim standardom...

Mile

pre 12 godina

Dosli bi oni i za manje, problem je sto ovde ne postoji pre svega politicka i pravna regulativa, ne mogu ljudi da se po 2-3 godine bave prikupljanjem papira i potkupljivanjem opstinskih funkcionera.

kosmajacsale

pre 12 godina

mmf se pita za sve a u srbiji ce rast od 1-2% biti rast u 2014,15,16,17 tek se u 2018 ocekuje rast 3.5-4. 2020 oko 5 % kada pocinju da rastu plate i standard , sve ispod 4, 5% nema rast cisto vegetiranje. znaci ne sanjajte ne slusajte vuciceve bajke nego probajte da odete ne tracite vreme u nadi i mastanju u srbiji. tu boljitka nema nikada nekog osetnog . najvaznije nema mladih nema trzista ko da kupuje gradi trosi kada se stalno smanjujemo i starimo.u narednih 30 godina necemo preci 500e realnih ne ovih vladinih laznih statistika

Zoran M.

pre 12 godina

Pa gde je to normalno da porez plaćaš unapred? Pre nego se isplati plata zaposlenog država traži uplatu poreza, kao što plaćaš i PDV pre nego li ti je novac legao na račun. Jel to učenje moralu ili imamo posla sa posesivnom državnom administracijom (političkom "elitom") koga gleda samo svoje du** a za rođene građane je boli uvo.

Trovach

pre 12 godina

Krajem 80-ih sam imao platu oko 800 DM sto bi danas bilo otprilike u evrima. Firma u kojoj sam radio je mogla dati i vece plate (super smo stajali-skracenica ASP), ali su rukovodioci napravili mali kiks jer nisu povecali plate pre Markovicevog "zamrzavanja". Ipak, kada bismo otisli u provod u Budimpestu, za 5 dana bismo spicili prosecnu madjarsku platu, a da ni ne osetimo. Kada smo pre 2 godine ponovo bili u Madjarskoj, "malo" vise smo pazili na trosenje. Malo je falilo da na Balatonu spavamo u kolima.

neko

pre 12 godina

Mislim da je za trgovinske lance mnogo bitnije koliki je mesecni prihod prosecne porodice.

Dakle, ne toliko kolika je zvanicna plata, nego kakvo je stanje na terenu.

Recimo, ako je u Bugarskoj nezaposlenost 12%, a prosecna plata ista kao kod nas, uz vecu stopu aktivnog stanovnistva, onda dolazimo do zakljucka da u porodici radi dvoje(a nekad i troje) sto donese 350*2(3)= 700 do 1000 evra u proseku.

Ako je u Srbiji prosecna plata 350 evra, a radi samo jedan clan porodice, onda su prihodi 350 evra.

Dakle, to je sustina. Ne sama prosecna plata. Mozemo imati duplo manje zaposlenih i prosecnu platu od 500 evra, ali to ne znaci da je stanje bolje.

Ovo sto sam naveo se odnosi pre svega na prehrambene trgovine, ali je ovo naravno previse grubo receno.

Prave analize posmatraju da li postoji dovoljno ljudi koji bi imali mogucnosti da kupuju robu iz te trgovine i po kojim cenama. Njih prosecna plata ne interesuje previse, nego da li imaju ciljnu grupu ili ne.

Naravno, veoma bitna stvar je prognoza za naredni period. Da li ce zemlja napredovati ili ne? Kojom brzinom?

Marko

pre 12 godina

Da se razumemo,u Srbiji ima vise para i bolje se zivi nego sto pokazuje zvanicna statistika. Siva ekonomija je ogromna,mnogi su placeni na ruke u celini ili delimicno. A da ne pominjemo da se oko 5 milijardi evra godisnje slije iz inostranstva od gastarbajtera,sto onih starih sto rade fizicke poslove po Nemackoj i Svici,sto ovih novih obrazovanih iz Kanada,Australija i Novih Zelanda. Kad bi smo mi stvarno svi ziveli od prosecne plate od oko 400 evra, ne bi smo imali ni za bioskop,a kamoli za letovanja po Halkidikiju.

vojvoda

pre 12 godina

pametni ljudi, kod njih ne pali slatka reč političara i lažni prosek plat proteklih 15god. Sad Vam je ostalo da lažete samo sebe...

g...

pre 12 godina

Interesantno je kako se najave o dolasku velikih lanaca razlikuju u zavisnosti od perioda u kome daju. Pocetkom godine, citaj "pre izbora", pune novine naslova o dolasku svega i svakoga (ponajvise Lidl-a)...sada...jednostavno istrazivanje je pokazalo da nam je standard nizak i oni nisu zainteresovani da posluju u ovako jadnim i siromasnim zemljama. Tacka! Valjda su te istrazivanja bila temeljna pa su eto sada posle izbora stigli rezultati...idemoooo novi krug!

Damijan

pre 12 godina

pa nesto ne mislim da je bas tako. izvinite, na sajmu turizma je samo toyota prodala 79 vozila!!!! a gde je ostatak od preko 50 razlicitih marki automobila. zatim kika posluje sada vec godinama u srbiji, merkur, da ne pricam o ideji koja sad vec masovno otvara lance i u manjim mestima u srbiji. da ne pricam o tome da su srbi kada su bili najsiromasniji u istoriji, razvili turizam severne grcke, doduse zato sto je bila blizu, ali ipak uticali na omasovljenje turizam u parajlijama, na halkidikiju itd itd.. dakle, prosecan srbin i te kako kupuje. da ne pricam o tome da bi i samo jedna ikeina velika prodavnica u beogradu sasvim dobro poslovala, s obzirom da ima prelepe proizvode, a veoma jeftine. da ne podsecam na odlaske nasih ljudi u budimpestu, zagreb i sl bas u kupovinu ikeinih proizvoda.. mislim da je ipak po sredi nekakav uslov koji ti prodajni giganti postavljaju: jeftinija renta i slicne stvari koje bi isle direktno njima u korist.

Politicar

pre 12 godina

Ljudi ne razumeju da nikada nece doci vreme kada ce plate biti 500 ili 1000 ili 4000 e!To treba zakonom da se odredi kao minimalac...bez toga... nema nista...Za minimalac od 500 e se moramo izboriti ... sto pre to bolje za nas...da li cemo se izboriti za to sutra ili za 100 godina videcemo...

lex

pre 12 godina

Nadam se da cete uskoro da shvatite. Trgovci ostvaruju profit 5-10% od ukupnog prometa, u najboljem slucaju. Cesto su i na gubitku. S obzirom da su kod nas promet mali, jer porodica ima za trosenje mesecno, ako oboje rade, 200-300e u vr' glave, u ostatku Srbije i manje. U normalnoj zapadnoj zemlji dvoje u kucu donesu 2000e, i moze i pola da potrosi u marketu.
Takodje, fama je da su kod nas marze abnormalne. Tacno je da su na nekim proizvodima marze i 30-40%, ali ima i onih sa 5 i manje. Verujte da je 80% robe koja se prodaje sa malim marzama, jer spadaju u osnovne zivotne namirnice, koje se uglavnom kupuju.
Da je kod nas takva Meka za trgovce, svi bi se otimali da dodju ovde, a stranih lanaca nema nigde. U Hrvatskoj ih ima 10. Nazalost, dok standard ne bude bolji, nece biti ni ozbiljnije konkurencije na trzistu. Zdrava privreda je kljuc za vecu potrosnju.

Aron

pre 12 godina

Da je ovo normalna zemlja mi bi imali 500 evra prosečnu platu.Jer realno više nezaslužujemo s obzirom na kulturni nivo obrazovanih i običnih ljudi.Paralela može da se napravi sa Poljskom,Češkom i Slovačkom gde su plate negde oko 700,800 evra.I oni su baš i za toliko kulturniji od nas što se tiče reda,rada i diccipline.I to su fakti.

seven

pre 12 godina

To se zna odavno,Na svaki tekst o dolasku Lidl-a,Ikea i ostalih jakih stranih lanaca ostavio bih komentar,da je glavni razlog nedolaska,slaba kupovna moc .Minimalan prosek plata bi trebao biti 400e,da te komanije posluju ovde,kod nas je plata realno 250e,plus ogromna vojska nezaoslenih oko 2miliona.Uslovi,stvoreni za izbegavanje.

Aron

pre 12 godina

Da je ovo normalna zemlja mi bi imali 500 evra prosečnu platu.Jer realno više nezaslužujemo s obzirom na kulturni nivo obrazovanih i običnih ljudi.Paralela može da se napravi sa Poljskom,Češkom i Slovačkom gde su plate negde oko 700,800 evra.I oni su baš i za toliko kulturniji od nas što se tiče reda,rada i diccipline.I to su fakti.

g...

pre 12 godina

Interesantno je kako se najave o dolasku velikih lanaca razlikuju u zavisnosti od perioda u kome daju. Pocetkom godine, citaj "pre izbora", pune novine naslova o dolasku svega i svakoga (ponajvise Lidl-a)...sada...jednostavno istrazivanje je pokazalo da nam je standard nizak i oni nisu zainteresovani da posluju u ovako jadnim i siromasnim zemljama. Tacka! Valjda su te istrazivanja bila temeljna pa su eto sada posle izbora stigli rezultati...idemoooo novi krug!

Ljuba

pre 12 godina

Moja plata je 24000, a o tom vasem proseku mogu samo da sanjam. Da mi nije roditelja i tazbine, ne bih imao ni za racune, a dvoje dece ne znaju sta je uzina ako ne ponesu sendvic u skolu. Sta ce meni trgovinski lanci, meni su lanci oko vrata.

Marko

pre 12 godina

Da se razumemo,u Srbiji ima vise para i bolje se zivi nego sto pokazuje zvanicna statistika. Siva ekonomija je ogromna,mnogi su placeni na ruke u celini ili delimicno. A da ne pominjemo da se oko 5 milijardi evra godisnje slije iz inostranstva od gastarbajtera,sto onih starih sto rade fizicke poslove po Nemackoj i Svici,sto ovih novih obrazovanih iz Kanada,Australija i Novih Zelanda. Kad bi smo mi stvarno svi ziveli od prosecne plate od oko 400 evra, ne bi smo imali ni za bioskop,a kamoli za letovanja po Halkidikiju.

Trovach

pre 12 godina

Krajem 80-ih sam imao platu oko 800 DM sto bi danas bilo otprilike u evrima. Firma u kojoj sam radio je mogla dati i vece plate (super smo stajali-skracenica ASP), ali su rukovodioci napravili mali kiks jer nisu povecali plate pre Markovicevog "zamrzavanja". Ipak, kada bismo otisli u provod u Budimpestu, za 5 dana bismo spicili prosecnu madjarsku platu, a da ni ne osetimo. Kada smo pre 2 godine ponovo bili u Madjarskoj, "malo" vise smo pazili na trosenje. Malo je falilo da na Balatonu spavamo u kolima.

vojvoda

pre 12 godina

pametni ljudi, kod njih ne pali slatka reč političara i lažni prosek plat proteklih 15god. Sad Vam je ostalo da lažete samo sebe...

lex

pre 12 godina

Nadam se da cete uskoro da shvatite. Trgovci ostvaruju profit 5-10% od ukupnog prometa, u najboljem slucaju. Cesto su i na gubitku. S obzirom da su kod nas promet mali, jer porodica ima za trosenje mesecno, ako oboje rade, 200-300e u vr' glave, u ostatku Srbije i manje. U normalnoj zapadnoj zemlji dvoje u kucu donesu 2000e, i moze i pola da potrosi u marketu.
Takodje, fama je da su kod nas marze abnormalne. Tacno je da su na nekim proizvodima marze i 30-40%, ali ima i onih sa 5 i manje. Verujte da je 80% robe koja se prodaje sa malim marzama, jer spadaju u osnovne zivotne namirnice, koje se uglavnom kupuju.
Da je kod nas takva Meka za trgovce, svi bi se otimali da dodju ovde, a stranih lanaca nema nigde. U Hrvatskoj ih ima 10. Nazalost, dok standard ne bude bolji, nece biti ni ozbiljnije konkurencije na trzistu. Zdrava privreda je kljuc za vecu potrosnju.

seven

pre 12 godina

To se zna odavno,Na svaki tekst o dolasku Lidl-a,Ikea i ostalih jakih stranih lanaca ostavio bih komentar,da je glavni razlog nedolaska,slaba kupovna moc .Minimalan prosek plata bi trebao biti 400e,da te komanije posluju ovde,kod nas je plata realno 250e,plus ogromna vojska nezaoslenih oko 2miliona.Uslovi,stvoreni za izbegavanje.

neko

pre 12 godina

Mislim da je za trgovinske lance mnogo bitnije koliki je mesecni prihod prosecne porodice.

Dakle, ne toliko kolika je zvanicna plata, nego kakvo je stanje na terenu.

Recimo, ako je u Bugarskoj nezaposlenost 12%, a prosecna plata ista kao kod nas, uz vecu stopu aktivnog stanovnistva, onda dolazimo do zakljucka da u porodici radi dvoje(a nekad i troje) sto donese 350*2(3)= 700 do 1000 evra u proseku.

Ako je u Srbiji prosecna plata 350 evra, a radi samo jedan clan porodice, onda su prihodi 350 evra.

Dakle, to je sustina. Ne sama prosecna plata. Mozemo imati duplo manje zaposlenih i prosecnu platu od 500 evra, ali to ne znaci da je stanje bolje.

Ovo sto sam naveo se odnosi pre svega na prehrambene trgovine, ali je ovo naravno previse grubo receno.

Prave analize posmatraju da li postoji dovoljno ljudi koji bi imali mogucnosti da kupuju robu iz te trgovine i po kojim cenama. Njih prosecna plata ne interesuje previse, nego da li imaju ciljnu grupu ili ne.

Naravno, veoma bitna stvar je prognoza za naredni period. Da li ce zemlja napredovati ili ne? Kojom brzinom?

Aca

pre 12 godina

Kada nam plate budu 500e cene ce biti takve da ce biti jos gore nego sada. Pola zivota mi je proslo cekajuci bolje dane, a kako vidim nista ne ide na bolje nego na gore.

E moj političaru....

pre 12 godina

"Ljudi ne razumeju da nikada nece doci vreme kada ce plate biti 500 ili 1000 ili 4000 e!To treba zakonom da se odredi kao minimalac (Politicar, 24. mart 2014 17:50)"

Vidi se da si političar - to je kao kad bi odredio zakonom da svi moraju da voze auto najmanje u vrednosti novog "golfa" i da ga menjaju svake dve godine. Slažem se sa idejom, jer vozim od toga lošiji auto - samo, ko će to da plati? I ovo malo ljudi koji su uložili pare u Srbiju pobeglo bi glavom bez obzira - nisu oni došli ovde da svoje pare nama razdele, nego da nešto zarade. Ako ne mogu da zarade regularnih 10% godišnje, neće ni dolaziti. S druge strane, država nema para da leči desetoro bolesne dece, a ne da isplaćuje "minimalce" od 500 evra. Malo matematike - ako odrediš odnos 1:4 u platama (najmanja ka najvećoj), prosek bi bio najmanje 650 evra neto, ili za 800 hiljada ljudi na državnom kazanu preko pola milijarde evra. Neto. Mesečno. Uz milion "i kusur" penzionera sa penzijama od 75% prosečne plate (znači, oko 490 evra po čoveku), to je najmanje cela milijarda mesečno ili 12 milijardi godišnje neto, samo za plate u državnoj službi i penzije. Da ova država može samo da proizvede i proda robe za 12 milijardi evra godišnje (a kamoli da te pare zaradi - trebalo bi da obrnemo najmanje 10 puta više novca od toga), bili bismo raj na Zemlji. Sve u svemu - jesi li ti čoveče pri sebi kad ovako nešto predlažeš, ili ti je ministar Bačević neki blizak rođak?

Dule_KG

pre 12 godina

Pa šta će nam veliki prodavci? Da budemo window shoppers? Ljudi, pa treba valjda da postoje neki prioriteti i neki redosled. Prvo se prave pare, pa se onda troše.

kosmajacsale

pre 12 godina

mmf se pita za sve a u srbiji ce rast od 1-2% biti rast u 2014,15,16,17 tek se u 2018 ocekuje rast 3.5-4. 2020 oko 5 % kada pocinju da rastu plate i standard , sve ispod 4, 5% nema rast cisto vegetiranje. znaci ne sanjajte ne slusajte vuciceve bajke nego probajte da odete ne tracite vreme u nadi i mastanju u srbiji. tu boljitka nema nikada nekog osetnog . najvaznije nema mladih nema trzista ko da kupuje gradi trosi kada se stalno smanjujemo i starimo.u narednih 30 godina necemo preci 500e realnih ne ovih vladinih laznih statistika

NOLE

pre 12 godina

70% Srbije zivi u Siromastvu sa 120 eura primanja, i onaj Fiat je dosao na racun budzeta Srbije .

Presiromasna zemlja za bilo kakvo ulaganje i ostvarenje profita

Stefano

pre 12 godina

Nije vazno kolika ti je plata, nego koliko mozes za nju da dobijes.

U Parizu sa 500 Eura mozes taman pod most, a u nekom selu u Srbiji budes (trenutno) glavni badza.

Problem su ogromni izdaci, koji rastu nenormalno brzo.

Sve ima dva kraja.

oleg

pre 12 godina

@(Trovach, 24. mart 2014 18:13)

Jeste, prijatelju, ali je seselj onda zakljucio da je ante markovic drzavni neprijatelj no1, a sloba da je bolje da lizemo ruski shoe-pack nego da zivimo ko sav normalan svet. A onda vam kriv William za bombardovanje. Uzivajte u vasoj "slobodi"

Akhenaton

pre 12 godina

Kod mene u selu je prosečna plata već oko 500€. Samo što od oko 100 radno sposobnih ljudi, rade samo dvojica i imaju plate po oko 500€ a i gazda im, od 12 mogućih plata u godini, isplati samo 7.

srbin

pre 12 godina

Na ovako visoke cene SVEGA minimalac MORA biti 500 eura ! Kada narod plati komunalije nista mu ne ostane za POTROSNJU ! Pa ni pijace ne mogu da rade a ne neki ozbiljni investitori (sem ako ih drzava ne casti kao Fiat) nadam se da ce rodizelji uspeti da odhrane i iskoluju decu sa trenutnim standardom...

Zoran M.

pre 12 godina

Pa gde je to normalno da porez plaćaš unapred? Pre nego se isplati plata zaposlenog država traži uplatu poreza, kao što plaćaš i PDV pre nego li ti je novac legao na račun. Jel to učenje moralu ili imamo posla sa posesivnom državnom administracijom (političkom "elitom") koga gleda samo svoje du** a za rođene građane je boli uvo.

pox

pre 12 godina

G. Lovreta je sjajan profesor i veliki znalac. Ne znam da li je on rekao za 500€ plate. Čisto sumnjam, jer IKEA je ušla u Rumuniju, a tamo su plate niže. Očigledno to nije jedini faktor. Možda da ministar Velja objasni kako ide konverzija zemljišta i zašto se ništa ne gradi na rubovima Beograda.

Politicar

pre 12 godina

Ljudi ne razumeju da nikada nece doci vreme kada ce plate biti 500 ili 1000 ili 4000 e!To treba zakonom da se odredi kao minimalac...bez toga... nema nista...Za minimalac od 500 e se moramo izboriti ... sto pre to bolje za nas...da li cemo se izboriti za to sutra ili za 100 godina videcemo...

brankoL

pre 12 godina

Pre dve-tri godine sam bio u Svajcarskoj poslom , da vam ne pricam ( oci k'o u srne) ...Cene povrca u hipermarketu potpuno iste kao sto sam ih 'ostavio' ovde (!) ali zato 'junk' hrana ( u to ubrajam i grickalice) skupa do bola. Sprijateljio se sa nekim ljudima koji su rodjeni tamo i posle price kako je tamo a kako kod nas -vise su njemu oci bile 'k'o u srne" ...i sad se secam tugaljivog pogleda i pitanja:'pa prijatelju sta vi jedete?' jer sam mu objasnio da treba platiti 'evropsku cenu' struje ,vode,goriva ...ali od STVARNIH 300 eura koliko sam tada dobijao platu ...ne mogu oni da zamisle 'kako nasa masta moze svasta' .... al' sta sad ...Nije mi krivo zbog Ikee kao IKEE ( da se ne lazemo kvalitet je kao nas Forma ideale -znaci nista posebno ) nego mi je krivo zato sto 'nasi' nemaju konkurenciju ( ako ne mogu da snize cene onda nek poboljsaju kvalitet ! ) Onda s'pravom mogu reci 'kupujmo domace' a ovako '....ima dusu' :)

Mile

pre 12 godina

Dosli bi oni i za manje, problem je sto ovde ne postoji pre svega politicka i pravna regulativa, ne mogu ljudi da se po 2-3 godine bave prikupljanjem papira i potkupljivanjem opstinskih funkcionera.

logika

pre 12 godina

Tacno je da je Lidl jeftniji od mnogih drugih lanaca (a pri tome je prilicno kvalitetan)... ipak, smesno zvuci kada jeftiniji lanac nece da dodje jer su gradjani siromasni, dok oni skuplji lanci nemaju problem sa tim. Gde je tu logika?

adje

pre 12 godina

Putin ce vam pomoci da prezivite....hahahaha.....gde ste rusofili nemate hleba da jedete a napalili se na putina i eto vam ga putin da vam pomogne....daleko je putin od vas...gledajte svoja posla i ne treba da povecavate platu nego treba da uskladite cene prema platama npr u evropi je minimalna plata 1200 eura a litar jestivog ulja je 1.19 a kod nas je minimalna plata 100 eura a jestivo ulje najgoreg kvaliteta je 1 euro sto znaci da jestivo ulje kod nad treba da je po pravilu 0.10 eurocenti u odnosu na minimalnu platu znaci u evropi mozes da kupis 1000 litara ulja a kod nas za minimalnu platu 100 litara...mediji ako kriju zivotni standard od gradjana ne mogu od nas koji zivimo u evropi i dodjemo u srbiju i vidimo kako je katastrofalan zivot nenormalno skup....a sistem gori nego u africke zemlje sve kriminalci do kriminalca i lopovi do lopova....nikad kod nas nece doci vreme da gradjani zive dobro takav je sistem da pojedinci zive od istorije patriotizma srpske bolesti itd...

Nikola

pre 12 godina

A sta ce oni nama? Samo mi nemojte o nizim cenama!.. Hocemo li mi nesto stvarati? Hocemo li unapredjivati nasu ekonomiju, vise novca tako imati? Mi se hvalimo sto ce neko da dodje da nam uzme pare! Pa i ekonomski sistem nase zemlje treba da bude nas proizvod, nasa renta. I da se mi pitamo za njega! Ali neeeee... Drugi ce doci, mi cemo da radimo za njih! Samo kod nas nas najobrazovaniji sloj sanja da radi za drugoga, ne daj Boze da preuzme odgovornost!

pustara

pre 12 godina

u ovu prokletu pustinju neko da dodje,..,dobar vic. gde niko ne radi, ko i radi ima platu oko 150, 200 evra, a sad kad izotpustaju ovih 100000 i smanje i plate i penzije, onda ce i ovo malo stranih firmi da pobegne u najsirem luku odavde..

Iskusni fizikalac u Nemackoj

pre 12 godina

Kao prvo za opstu informaciju - oni stari gastarbajteri su davno pomrli ili su u penziji. Ovo sto danas zivi u Nemackoj je uglavnom muljator i probisvet. Ostali su deca gastarbajtera i poneki skolovaniji srecnik kome su priznali diplomu. Narod iz Srbije kupuje u Lidlu kad bas mora. Inace mnogo radje preferira Turske prodavnice i Turske proizvode. Niti hrana u Lidlu, niti namestaj u IKEA-i predstavlja ukus prosecnog Srpskog coveka. Kada udjete u stepeniste neke zgrade u kojoj zive i Srbi i Turci, iz svakog stana izvire skoro pa identicna muzika i mirisi iste kuhinje.

Magyar

pre 12 godina

Bitno je da Rusi mogu zavrnuti plin a 50% komentara zadnjih 20-tak dana je bilo tog tipa...šta će Srbiji da dolazi zapadni kapital kad Srbija ima Rusiju koja može da zavrne plin tim istim zapadnjacima koji bi da investiraju u nama dragu Srbiju - na kraju krajeva sav taj plin koji bi trebao da ide u EU Rusi će da preusmere u Srbiju i onda će Srbi da žive od Ruskog plina pa tako da nam ne treba ni EU niti njihove investicije.

Obecanje

pre 12 godina

Ako plata u srbiji bude ikad bila vise od tih tricavih 500 evra (U luxemburgu je 2000,imaju stanovnistvo petine beograda,a teritorija im je kao bg) ja cu da pojedem celu rolnu tolet papira sa jogurtom !!!!

Apatinka

pre 12 godina

U Apatinu na salteru lokalne poreske administracije radi jedan sluzbenik koji je olicenje svih najgorih osobina koje postoje u drzavnoj administraciji. Neljubazan, nervozan, nadrndan, a povrh svega neinteligentan. Prosle nedelje sam morala tamo otici da proverim stanje na racunima za firmu. Ono je uzas, ali bukvalno uzas. Nije mi jasno kako se moglo desiti da neko takav radi na tako odgovornom mestu i na koji nacin je on tamo dospeo? Pa nije ni cudo da je administracija losa i spora sa takvima. Kako da investitori ostanu ako im lupas samare kad dodju?

Peja

pre 12 godina

Ponovicu ono sto sam rekao i za Ikeu pre nedelju dana, inostrani lanci ne dolaze jer nashi ovde "feudalci" uvek traze neki harach da bi mogli ovde da trguju.

Trovach

pre 12 godina

Plate ce nam biti vise kada opet budemo proizvodili. Nekadasnje firme: EI Nis, Sloboda Cacak, Sever Subotica... Plus 5-10 puta vise krava, svinja, ovaca... Sada svi samo trgujemo i jedni drugima preprodajemo sve manje ostatke svoje bede. Najgore u svemu tome je sto to ovi koji nas vode, kao, ne vide. Prodaju nam mu*a za bubrege, dok pune svoje dzepove, a mi samo gledamo i blejimo.

Realno!

pre 12 godina

Pa dobro, bre, Srbi, a sta ste vi mislili? Da ce da dodju medju ovu gologuziju gde robu ne bi mogli da prodaju i da zarade, pa na glavu da se postave?

bole

pre 12 godina

Najzad je neko pronašao "rupu na saksiji" samo se postavlja pitanje kako do te plate.Teško do tog proseka ako država "štiti" postojeći minimalac,a on u stvari i pokazuje koliko država ceni i misli o svom narodu.

Unity3D

pre 12 godina

e tugo
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mm, 24. mart 2014 20:19)

Mislim da nikada nisam pročitao sažetiji a sveobuhvatniji komentar na internetu.

seljadin

pre 12 godina

kad odete u Berlin, svratite do Poljske, Boleslaviec, i slični gradovi, pa ćete videti da tamo rade sve ove marke, a da su beda ko mi pod sankcijama...

Durlika

pre 12 godina

Da, da , pre deset dana sam bio u Bugarskoj ( Sofiji ) imaju i Ikeu i Lidl a sigurno nemaju 500€ prosek plata !!
Nego, ne žele da se takmiče sa monopolistima Srbije !!

Kobajasi Maru

pre 12 godina

Malo je 500 evra. Treba da stremimo bar za hiljadu vise. Tek to je pristojan novac. Dakle, cilj je 1500 evra prosek. To je samo 8-9 evra po satu. Moguce?

Vlada

pre 12 godina

Prosečna plata 500 evra?! Kod nas je zvanično blizu 400, realno oko 300, a ako želimo da ispunimo taj uslov možemo u javnom sektoru da dignemo platu za 30% i eto proseka. Njima baš treba.

Mile

pre 12 godina

Glupost. To uošte nije razlog njihovog nedolaska ovde. Konkretno Špar se povlači iz Češke ovih dana, fokusira se na tržišta na kojima ima veći udeo,a generalno nikome više ne cvetaju ruže, recesija je gotovo svuda već 6 godina, niko nema viška novca za investiranje, Metro grupa koja je vlasnik Real hipermarketa se povlači s ovim formatom iz cele istočne Evrope i fokusira na Nemačko tržište...Carrefour se povukao iz Grčke tj prodao polovinu svom grčkom partneru itd.itd...

Realna

pre 12 godina

Prodje nam mladost cekajuci takvu platu,pa ne trazimo mi mnogo,jednostavno toliko da mozemo da poplacamo racune,da imamo za hranu do iduce plate,da mozemo da otputujemo jednom godisnje negde,pa pre su nam albumi bili prepuni porodicnih fotografija sa odmora,a sad!Alo drzavo daj nam da pristojno zivimo!Samo toliko,ne trazim mnogo!

Damijan

pre 12 godina

pa nesto ne mislim da je bas tako. izvinite, na sajmu turizma je samo toyota prodala 79 vozila!!!! a gde je ostatak od preko 50 razlicitih marki automobila. zatim kika posluje sada vec godinama u srbiji, merkur, da ne pricam o ideji koja sad vec masovno otvara lance i u manjim mestima u srbiji. da ne pricam o tome da su srbi kada su bili najsiromasniji u istoriji, razvili turizam severne grcke, doduse zato sto je bila blizu, ali ipak uticali na omasovljenje turizam u parajlijama, na halkidikiju itd itd.. dakle, prosecan srbin i te kako kupuje. da ne pricam o tome da bi i samo jedna ikeina velika prodavnica u beogradu sasvim dobro poslovala, s obzirom da ima prelepe proizvode, a veoma jeftine. da ne podsecam na odlaske nasih ljudi u budimpestu, zagreb i sl bas u kupovinu ikeinih proizvoda.. mislim da je ipak po sredi nekakav uslov koji ti prodajni giganti postavljaju: jeftinija renta i slicne stvari koje bi isle direktno njima u korist.

podanik

pre 12 godina

""Prosečna zarada od najmanje 500 evra je za velike svetske trgovce zlatni standard, ne dolaze ako ovaj preduslov nije ispunjen"

kakva nebuloza. Pa kako su onda dosli u Rumuniju i Bugarsku, gde su plate daleko manje od 500e , manje cak i od nasih ?? Nego da se nadamo da ce im nova vlast traziti manje provizije od zutih koji im nisu dali bez ugrdjivanja da udju na ovo trziste.

eTule

pre 12 godina

Trgovacki lanci su u istocnu europu poceli dolazit pocetkom 21st i tada je prosjecna placa u vecini zemalja bila 200-300e samo su slovenija i hrvatska sa 680/470e stajale bolje tako da teza o 500e ne stoji bas. Ja bi se prije ogledo na godisnju inflaciju od 7-10%. A i politicku nestabilnost u zadnjih 20g.

Nbg

pre 12 godina

Evo ovako, sve što Srbija može da proizvede u srbiji e upravo tim proizvodima zabraniti uvoz iz Kine. Na taj način ćemo uništiti naše uvoznike, ali ćemo pokrenuti preduztnike. Mislim da li je moguće da ne znamo da napravimo cement. A laporca ima gde hoćeš...

NN

pre 12 godina

Pa to onda znaci da nikada nece doci, jer sa ovakvim kadrovima koje ima vladajuca stranka oni nikada nece uspeti da podignu da plate budu skoro svima preko 500 evra, a ne samo mnogima u javnom sektoru i lazno statisticki , pa onda ispada da nam je prosek preko 400 evra a onda u Beogradu kod mnogih privatnika radite za 20000 do 25000 dinara bez prijave ...

dzoniNS

pre 12 godina

@Damijan
Merkur u Novom Sadu posluje katastrofalno, smanjuje se broj radnika a svoj prostor iznajmljuju drugima. I to zbog toga što drže cene kakve ljudi ovde ne mogu da priušte. Dok Idea ima drugačiji koncept, oni idu na količinu, otvaraju velik broj prodavnica i svaka ima po malo profita. Ovi veliki lanci bi otvorili svega par prodavnica u Srbiji, a ne bi mogli da se pokriju sa njima što se tiče troškova, a kamoli da zarade.

Branko V.

pre 12 godina

Sad se tek vidi koliko su smešne priče o tome da će u srbiji doći veliki lanci i sniziti cene. Velike trgovinske lance zanima samo velika kupovna moć i veliki broj kupaca. Kad se misli na broj kupca oni broje samo one koji primaju platu a oni na birou su za njih čiste nule.

Toto

pre 12 godina

Prvo, treba biti svestan da plata u Srbiji ne postoji. Hranarina, socijalna pomoć, koska pred štrajk ili ustanak, su neki adekvatni nazivi. Plata ili zarada je novčana nadoknada za rad od koje primalac može da jede, da se obuče, da se leči i popravi zube, plati grejanje i, daj bože, izdržava malu decu i sl. Plati prethodi dobro obavljen posao, a tome prethodi da neko nudi posao. Ovome prethodi da je neko pokrenuo proizvodnju i traži radnika-budućeg primaoca plate, a ovome da postoje zakoni koji istu aktivnost pomažu, a ne da je uništavaju. Svemu tome prethodi da postoji država sa svojim predstavnicima u vidu institucija koje beskompromisno nose najbolji ljudi i koji pomoću kvalitetnih zakona upravljaju ovim procesom koji se gradi decenijama da bude kako valja...vi sada sami procenite šta od navedenog postoji u Srbiji, pa zaključite kada će Srbin imati platu ili zaradu.

500 e

pre 12 godina

kakva kultura kakvi bakrači sve je malo jednostavnije a tiče se politike (a to je paravan krupnog kapitala), nas su mučili sankcijama pa ni to nije bilo dovoljno nego su nas i bombardovali. privreda i infrastruktuura skroz razorena. prvo su razbili sfrj pa rasturili srbiju u svakom smislu a najznačajnije je u ekonomskom. naša privreda je bila vezana za zapadne partnere a oni su odlučili da mi ne treba da proizvodimo ništa već da im služimo kao robovi i zamorčići.

ex sns

pre 12 godina

Pa prosecna plata bar zvanicno,i jeste blizu 500 € a ako pogledamo Bgd onda mnogo vise.Mislim da su ovo malo preterane price kako bi se skrenula paznja sa pravog problema,lose propise i nedavanje dozvola investitorima.

Porez na imovinu povecan 500% od 2007. do 2011. ! A 2014 ?

pre 12 godina

Nije problem naterati plate na 500 Evra, samo podignes poreze i cene drzavno kntrolisanih "proizvoda", pozatvaras fabrike ciji radnici primaju niske plate i evo ga trazeni prosek ! Uostalom to se i radi od 2000. nista drugo ! Od cega je prosek plate u Bg preko 500 Evra ? Od proizvodnje ? Od poljoprivrede ? Od izvoza ? Ne, nego od poreza, akciza, globa, naknada, procenta, troska, zaduzenja, kamata, i PDVa na sve to !

Banjalucanin

pre 12 godina

Dajte ljudi poredite plate sa Svajcarskom ,pa nikad u istoriji nismo bili blizu njih,oni su posebna lopovska nacija.Aj sad neobrazovani udarite minus i govorite kako si svajcarci fini ljudi.I jos jedan mi minus udarite za Njemacku,ljudi pobili pola svijeta,a ove sto nisu pobili pod kredite stavili.Uspijesne zemlje jesu,ali kako vi kazete CIVILIZOVANE,KULTURNE,TOLERANTNE nisu niti ce ikada biti.Kao sto nijedna zemlja,nacija,nije tolerantna prema pridoslicama.Sto je i normalno,samim tim sto dodjes u njegovu zemlju ti njemu otimas iz usta.

Mare

pre 12 godina

(Dule_KG, 24. mart 2014 19:52)

Evo da ti objasnim- kad imas ikeu ona uvek deo proizvoda nabavlja od domacih proizvodjaca i onda ih dalje prodaje. Tako u svakoj ikeinoj radnji u eu imas npr karakteristicne bugarske case ili rumunske tanjire. A znas li kad bi ti isti izvezli svoje proizvode u eu? Imaju dva puta- put slepog creva evrope ili put ka clanstvu u eu. A slepo crevo se vremenom odstrani.

buzzz

pre 12 godina

este, prijatelju, ali je seselj onda zakljucio da je ante markovic drzavni neprijatelj no1, a sloba da je bolje da lizemo ruski shoe-pack nego da zivimo ko sav normalan svet. A onda vam kriv William za bombardovanje. Uzivajte u vasoj "slobodi"
(oleg, 24. mart 2014 19:39)

Kada Ante Marković nije dobio(novčanu)podršku sa zapada da izvrši svoje reforme sve je palo u vodu.Tada,1990-te,zapadu(SAD) je glavna preokupacija bilo rušenje SSSR-a,druge svetske super sile,a mi smo izgubili značaj.A Slobi nije bilo do Rusije,već do komunizma.Propustio je pad Berlinskog zida.Zato je i napravio veliki sporazum sa Kinom,jer je verovao da je to povratak u socijalizam,a ne zato što je bio vizionar ogromnog Kineskog ekonomskog buma.Tada su taj sporazum svi ismevali,a danas?

Zarko

pre 12 godina

Ne posluje austrijski Spar ali posluje Spar Grcka,u cemu je razlika? Bugarska je puna supermarketa pa je plata 200evra? Prvo, Billa nije prisutna ni u nekim zapadnim zemljama,jos 2007 ona je ispitivala trziste ali je procenila da je za nju neisplativo.

pera

pre 12 godina

u Srbiji su najveće socijalne razlike u Evropi imate 5 posto stanovništva koji mogu sebi da priušte sve i 95 na ivici gladi gde ih do bankrota deli samo jedna neisplaćena zarada ili penzija. drugo, trgovinski lanci neće doći jer samo par stotina hiljada kupaca ima platežnu moć, uostalom vidite kako je prošao delez i to svi vodeći lanci znaju. to što se po bg voze džipovi nije merilo, otiđite malo severnije od ns i malo južnije od lazarevca, sve je pustinja.

Duci0167

pre 12 godina

Sta je sa Rumunima i Bugarima? Tamo plate nisu 500€ pa imaju sve te lance...potrošačke?
(Dr Smislov, 25. mart 2014 00:36)

DA ti objasnim kad se stalno hvatate na njih da bi dokazali kako je EU pukla ili puca. To su te iste drzave i narodi kao mi! Mislili su da ce bez muke dobiti standard kao magicnim stapicem. Ima da se radi,da se menja drustvo i sistem. Dzabe ulazis u EU ako ostajes prost,tvrdoglav i usput se opires. Takvog te ne bi ni clanstvo EU i USA izvadilo. Narodi koji prihvate norme zivljenja Evrope i ponasanja (recimo da im ulice budu ciste sto je kod nas nemoguca misija jer smo strokavi) imaju sanse da na kraju docekaju visok standard,miran zivot sa manje stresa. Kapirate sada vase nebuloze oko cepanja i eventualnog raspada EU???

lerma

pre 12 godina

@Zoranic
samo se zaludjuj sa tim ciframa, taj iznos koji si naveo moze da ima samo dobar strucnjak u jakoj firmi, posle 20tak godina skolovanja. 70.000eura na godisnjem nivou je odlicna plata i za zapad koji malobrojni imaju. Mnogo vise njih radi za 1500-2500 bruto. a to je tek razlika koju kod nas mnogi ne shvataj. kod nas se plata izrazava u neto iznosu koji primamo na ruke tj racun, a preko u bruto iznosima tj zajedno sa porezima i doprinosima drzavi.

beli

pre 12 godina

Realno ljudi, skoro sam bio u hrvatskoj i dotakli smo se teme standarda zivota i proseka plate, oni imaju duplo vece plate od nas, znaci kod njih obican vojnik ima 650e platu, a kod nas toliku platu imaju majori u vojsci, hrana i rezije su im skuplji i ista je nezaposlenost kao kod nas, mozda cak i veca, jedino sto sam ja rekao, mi da imamo plate kao oni i ove cene hrane i rezija, pa.srbija bi bila zamlja iz snova.

Ika

pre 12 godina

U ovoj zemlji je i veci prosecni prihod medecni od 500 e po ststistici.
Ovo zbog sabiranja plata nepotrebnih 250 poslanika,nepotrebnih agencija cije poslove bi trebalo da obavljaju ministarstva,ogromnog broja nepotrebnih sluzbenika u opstinama i regionima, sa bednim platama radnika u takozvanim pvatizovanim radionicama.
Posto su radnici iz tih preduzeca-radionica u ogromnom broju u odnosu na prve sa velikim platama,to ovi veliki lanci normalno i da nisu zainteresovani da budu u Srbiji za potrosace koji jedva prezivljavaju ,odnosno da su im oni sa visokim nezasluzenim platama odlicni kupci u drugim zemljama.
Prema tome statistika u Srbiji je zasnovana po principu sabiranja baba i zaba,a ne po delatnostima i drugim merilima.

anonimus

pre 12 godina

haha u pravu su veliki lanci što ne dolaze. šta treba on da ulozi ogromne pare i da mu niko ne ulazi u radnju jer narod nema para da kupi cacakalice?? iskreno, naslov me je nasmejao.

krimpo

pre 12 godina

Nama plata nije dozvoljena 250 evra,vec naredjena.
Meni koliko je poznato,mesecna primanja narodnih poslanika je visa od 250 evra,vec privrednici nece da daju vise i udju u nov sistem.
Ja u citavoj aziji,evropi umam zaradu koja je u rasponi od 2000 do 4000(usd-eur) u zavisnosti od ugovorenog posla i kolicine mesecno,dok ovde za isti meni kazu 400 evra i to im je mnogo.Naravno preko nema ni slobodna nedelja.
Radi se o nameri nasih experata,a ne o realnom stanju.
Ja nemam pojma kako smo svi u stanju da radimo yu svaki boziji dan u inostranstvu,ovde kao nestrucni,ne obrazovani,neradni,nesposobni

Pametnjaković

pre 12 godina

Gde god se pojave veliki lanci, tu plate padaju za 50% u roku od par godina. Tako da sigurno neće da dolaze za neku siću, jer bi beležili gubitke, a ne zaradu.

slobo

pre 12 godina

dakle nikad!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bole, 25. mart 2014 07:55)
# Link komentara
чудно а Вучић обећао

Marko

pre 12 godina

Da se razumemo,u Srbiji ima vise para i bolje se zivi nego sto pokazuje zvanicna statistika. Siva ekonomija je ogromna,mnogi su placeni na ruke u celini ili delimicno. A da ne pominjemo da se oko 5 milijardi evra godisnje slije iz inostranstva od gastarbajtera,sto onih starih sto rade fizicke poslove po Nemackoj i Svici,sto ovih novih obrazovanih iz Kanada,Australija i Novih Zelanda. Kad bi smo mi stvarno svi ziveli od prosecne plate od oko 400 evra, ne bi smo imali ni za bioskop,a kamoli za letovanja po Halkidikiju.

Damijan

pre 12 godina

pa nesto ne mislim da je bas tako. izvinite, na sajmu turizma je samo toyota prodala 79 vozila!!!! a gde je ostatak od preko 50 razlicitih marki automobila. zatim kika posluje sada vec godinama u srbiji, merkur, da ne pricam o ideji koja sad vec masovno otvara lance i u manjim mestima u srbiji. da ne pricam o tome da su srbi kada su bili najsiromasniji u istoriji, razvili turizam severne grcke, doduse zato sto je bila blizu, ali ipak uticali na omasovljenje turizam u parajlijama, na halkidikiju itd itd.. dakle, prosecan srbin i te kako kupuje. da ne pricam o tome da bi i samo jedna ikeina velika prodavnica u beogradu sasvim dobro poslovala, s obzirom da ima prelepe proizvode, a veoma jeftine. da ne podsecam na odlaske nasih ljudi u budimpestu, zagreb i sl bas u kupovinu ikeinih proizvoda.. mislim da je ipak po sredi nekakav uslov koji ti prodajni giganti postavljaju: jeftinija renta i slicne stvari koje bi isle direktno njima u korist.

Aron

pre 12 godina

Da je ovo normalna zemlja mi bi imali 500 evra prosečnu platu.Jer realno više nezaslužujemo s obzirom na kulturni nivo obrazovanih i običnih ljudi.Paralela može da se napravi sa Poljskom,Češkom i Slovačkom gde su plate negde oko 700,800 evra.I oni su baš i za toliko kulturniji od nas što se tiče reda,rada i diccipline.I to su fakti.

Politicar

pre 12 godina

Ljudi ne razumeju da nikada nece doci vreme kada ce plate biti 500 ili 1000 ili 4000 e!To treba zakonom da se odredi kao minimalac...bez toga... nema nista...Za minimalac od 500 e se moramo izboriti ... sto pre to bolje za nas...da li cemo se izboriti za to sutra ili za 100 godina videcemo...

ex sns

pre 12 godina

Pa prosecna plata bar zvanicno,i jeste blizu 500 € a ako pogledamo Bgd onda mnogo vise.Mislim da su ovo malo preterane price kako bi se skrenula paznja sa pravog problema,lose propise i nedavanje dozvola investitorima.

podanik

pre 12 godina

""Prosečna zarada od najmanje 500 evra je za velike svetske trgovce zlatni standard, ne dolaze ako ovaj preduslov nije ispunjen"

kakva nebuloza. Pa kako su onda dosli u Rumuniju i Bugarsku, gde su plate daleko manje od 500e , manje cak i od nasih ?? Nego da se nadamo da ce im nova vlast traziti manje provizije od zutih koji im nisu dali bez ugrdjivanja da udju na ovo trziste.

oleg

pre 12 godina

@(Trovach, 24. mart 2014 18:13)

Jeste, prijatelju, ali je seselj onda zakljucio da je ante markovic drzavni neprijatelj no1, a sloba da je bolje da lizemo ruski shoe-pack nego da zivimo ko sav normalan svet. A onda vam kriv William za bombardovanje. Uzivajte u vasoj "slobodi"

Nikola

pre 12 godina

A sta ce oni nama? Samo mi nemojte o nizim cenama!.. Hocemo li mi nesto stvarati? Hocemo li unapredjivati nasu ekonomiju, vise novca tako imati? Mi se hvalimo sto ce neko da dodje da nam uzme pare! Pa i ekonomski sistem nase zemlje treba da bude nas proizvod, nasa renta. I da se mi pitamo za njega! Ali neeeee... Drugi ce doci, mi cemo da radimo za njih! Samo kod nas nas najobrazovaniji sloj sanja da radi za drugoga, ne daj Boze da preuzme odgovornost!

buzzz

pre 12 godina

este, prijatelju, ali je seselj onda zakljucio da je ante markovic drzavni neprijatelj no1, a sloba da je bolje da lizemo ruski shoe-pack nego da zivimo ko sav normalan svet. A onda vam kriv William za bombardovanje. Uzivajte u vasoj "slobodi"
(oleg, 24. mart 2014 19:39)

Kada Ante Marković nije dobio(novčanu)podršku sa zapada da izvrši svoje reforme sve je palo u vodu.Tada,1990-te,zapadu(SAD) je glavna preokupacija bilo rušenje SSSR-a,druge svetske super sile,a mi smo izgubili značaj.A Slobi nije bilo do Rusije,već do komunizma.Propustio je pad Berlinskog zida.Zato je i napravio veliki sporazum sa Kinom,jer je verovao da je to povratak u socijalizam,a ne zato što je bio vizionar ogromnog Kineskog ekonomskog buma.Tada su taj sporazum svi ismevali,a danas?

seljadin

pre 12 godina

kad odete u Berlin, svratite do Poljske, Boleslaviec, i slični gradovi, pa ćete videti da tamo rade sve ove marke, a da su beda ko mi pod sankcijama...

adje

pre 12 godina

Putin ce vam pomoci da prezivite....hahahaha.....gde ste rusofili nemate hleba da jedete a napalili se na putina i eto vam ga putin da vam pomogne....daleko je putin od vas...gledajte svoja posla i ne treba da povecavate platu nego treba da uskladite cene prema platama npr u evropi je minimalna plata 1200 eura a litar jestivog ulja je 1.19 a kod nas je minimalna plata 100 eura a jestivo ulje najgoreg kvaliteta je 1 euro sto znaci da jestivo ulje kod nad treba da je po pravilu 0.10 eurocenti u odnosu na minimalnu platu znaci u evropi mozes da kupis 1000 litara ulja a kod nas za minimalnu platu 100 litara...mediji ako kriju zivotni standard od gradjana ne mogu od nas koji zivimo u evropi i dodjemo u srbiju i vidimo kako je katastrofalan zivot nenormalno skup....a sistem gori nego u africke zemlje sve kriminalci do kriminalca i lopovi do lopova....nikad kod nas nece doci vreme da gradjani zive dobro takav je sistem da pojedinci zive od istorije patriotizma srpske bolesti itd...

Mile

pre 12 godina

Glupost. To uošte nije razlog njihovog nedolaska ovde. Konkretno Špar se povlači iz Češke ovih dana, fokusira se na tržišta na kojima ima veći udeo,a generalno nikome više ne cvetaju ruže, recesija je gotovo svuda već 6 godina, niko nema viška novca za investiranje, Metro grupa koja je vlasnik Real hipermarketa se povlači s ovim formatom iz cele istočne Evrope i fokusira na Nemačko tržište...Carrefour se povukao iz Grčke tj prodao polovinu svom grčkom partneru itd.itd...

Banjalucanin

pre 12 godina

Dajte ljudi poredite plate sa Svajcarskom ,pa nikad u istoriji nismo bili blizu njih,oni su posebna lopovska nacija.Aj sad neobrazovani udarite minus i govorite kako si svajcarci fini ljudi.I jos jedan mi minus udarite za Njemacku,ljudi pobili pola svijeta,a ove sto nisu pobili pod kredite stavili.Uspijesne zemlje jesu,ali kako vi kazete CIVILIZOVANE,KULTURNE,TOLERANTNE nisu niti ce ikada biti.Kao sto nijedna zemlja,nacija,nije tolerantna prema pridoslicama.Sto je i normalno,samim tim sto dodjes u njegovu zemlju ti njemu otimas iz usta.

lex

pre 12 godina

Nadam se da cete uskoro da shvatite. Trgovci ostvaruju profit 5-10% od ukupnog prometa, u najboljem slucaju. Cesto su i na gubitku. S obzirom da su kod nas promet mali, jer porodica ima za trosenje mesecno, ako oboje rade, 200-300e u vr' glave, u ostatku Srbije i manje. U normalnoj zapadnoj zemlji dvoje u kucu donesu 2000e, i moze i pola da potrosi u marketu.
Takodje, fama je da su kod nas marze abnormalne. Tacno je da su na nekim proizvodima marze i 30-40%, ali ima i onih sa 5 i manje. Verujte da je 80% robe koja se prodaje sa malim marzama, jer spadaju u osnovne zivotne namirnice, koje se uglavnom kupuju.
Da je kod nas takva Meka za trgovce, svi bi se otimali da dodju ovde, a stranih lanaca nema nigde. U Hrvatskoj ih ima 10. Nazalost, dok standard ne bude bolji, nece biti ni ozbiljnije konkurencije na trzistu. Zdrava privreda je kljuc za vecu potrosnju.

srbin

pre 12 godina

Na ovako visoke cene SVEGA minimalac MORA biti 500 eura ! Kada narod plati komunalije nista mu ne ostane za POTROSNJU ! Pa ni pijace ne mogu da rade a ne neki ozbiljni investitori (sem ako ih drzava ne casti kao Fiat) nadam se da ce rodizelji uspeti da odhrane i iskoluju decu sa trenutnim standardom...

Magyar

pre 12 godina

Bitno je da Rusi mogu zavrnuti plin a 50% komentara zadnjih 20-tak dana je bilo tog tipa...šta će Srbiji da dolazi zapadni kapital kad Srbija ima Rusiju koja može da zavrne plin tim istim zapadnjacima koji bi da investiraju u nama dragu Srbiju - na kraju krajeva sav taj plin koji bi trebao da ide u EU Rusi će da preusmere u Srbiju i onda će Srbi da žive od Ruskog plina pa tako da nam ne treba ni EU niti njihove investicije.

Pametnjaković

pre 12 godina

Gde god se pojave veliki lanci, tu plate padaju za 50% u roku od par godina. Tako da sigurno neće da dolaze za neku siću, jer bi beležili gubitke, a ne zaradu.

logika

pre 12 godina

Tacno je da je Lidl jeftniji od mnogih drugih lanaca (a pri tome je prilicno kvalitetan)... ipak, smesno zvuci kada jeftiniji lanac nece da dodje jer su gradjani siromasni, dok oni skuplji lanci nemaju problem sa tim. Gde je tu logika?

Dule_KG

pre 12 godina

Pa šta će nam veliki prodavci? Da budemo window shoppers? Ljudi, pa treba valjda da postoje neki prioriteti i neki redosled. Prvo se prave pare, pa se onda troše.

500 e

pre 12 godina

kakva kultura kakvi bakrači sve je malo jednostavnije a tiče se politike (a to je paravan krupnog kapitala), nas su mučili sankcijama pa ni to nije bilo dovoljno nego su nas i bombardovali. privreda i infrastruktuura skroz razorena. prvo su razbili sfrj pa rasturili srbiju u svakom smislu a najznačajnije je u ekonomskom. naša privreda je bila vezana za zapadne partnere a oni su odlučili da mi ne treba da proizvodimo ništa već da im služimo kao robovi i zamorčići.

E moj političaru....

pre 12 godina

"Ljudi ne razumeju da nikada nece doci vreme kada ce plate biti 500 ili 1000 ili 4000 e!To treba zakonom da se odredi kao minimalac (Politicar, 24. mart 2014 17:50)"

Vidi se da si političar - to je kao kad bi odredio zakonom da svi moraju da voze auto najmanje u vrednosti novog "golfa" i da ga menjaju svake dve godine. Slažem se sa idejom, jer vozim od toga lošiji auto - samo, ko će to da plati? I ovo malo ljudi koji su uložili pare u Srbiju pobeglo bi glavom bez obzira - nisu oni došli ovde da svoje pare nama razdele, nego da nešto zarade. Ako ne mogu da zarade regularnih 10% godišnje, neće ni dolaziti. S druge strane, država nema para da leči desetoro bolesne dece, a ne da isplaćuje "minimalce" od 500 evra. Malo matematike - ako odrediš odnos 1:4 u platama (najmanja ka najvećoj), prosek bi bio najmanje 650 evra neto, ili za 800 hiljada ljudi na državnom kazanu preko pola milijarde evra. Neto. Mesečno. Uz milion "i kusur" penzionera sa penzijama od 75% prosečne plate (znači, oko 490 evra po čoveku), to je najmanje cela milijarda mesečno ili 12 milijardi godišnje neto, samo za plate u državnoj službi i penzije. Da ova država može samo da proizvede i proda robe za 12 milijardi evra godišnje (a kamoli da te pare zaradi - trebalo bi da obrnemo najmanje 10 puta više novca od toga), bili bismo raj na Zemlji. Sve u svemu - jesi li ti čoveče pri sebi kad ovako nešto predlažeš, ili ti je ministar Bačević neki blizak rođak?

Mile

pre 12 godina

Dosli bi oni i za manje, problem je sto ovde ne postoji pre svega politicka i pravna regulativa, ne mogu ljudi da se po 2-3 godine bave prikupljanjem papira i potkupljivanjem opstinskih funkcionera.

Trovach

pre 12 godina

Krajem 80-ih sam imao platu oko 800 DM sto bi danas bilo otprilike u evrima. Firma u kojoj sam radio je mogla dati i vece plate (super smo stajali-skracenica ASP), ali su rukovodioci napravili mali kiks jer nisu povecali plate pre Markovicevog "zamrzavanja". Ipak, kada bismo otisli u provod u Budimpestu, za 5 dana bismo spicili prosecnu madjarsku platu, a da ni ne osetimo. Kada smo pre 2 godine ponovo bili u Madjarskoj, "malo" vise smo pazili na trosenje. Malo je falilo da na Balatonu spavamo u kolima.

pox

pre 12 godina

G. Lovreta je sjajan profesor i veliki znalac. Ne znam da li je on rekao za 500€ plate. Čisto sumnjam, jer IKEA je ušla u Rumuniju, a tamo su plate niže. Očigledno to nije jedini faktor. Možda da ministar Velja objasni kako ide konverzija zemljišta i zašto se ništa ne gradi na rubovima Beograda.

g...

pre 12 godina

Interesantno je kako se najave o dolasku velikih lanaca razlikuju u zavisnosti od perioda u kome daju. Pocetkom godine, citaj "pre izbora", pune novine naslova o dolasku svega i svakoga (ponajvise Lidl-a)...sada...jednostavno istrazivanje je pokazalo da nam je standard nizak i oni nisu zainteresovani da posluju u ovako jadnim i siromasnim zemljama. Tacka! Valjda su te istrazivanja bila temeljna pa su eto sada posle izbora stigli rezultati...idemoooo novi krug!

brankoL

pre 12 godina

Pre dve-tri godine sam bio u Svajcarskoj poslom , da vam ne pricam ( oci k'o u srne) ...Cene povrca u hipermarketu potpuno iste kao sto sam ih 'ostavio' ovde (!) ali zato 'junk' hrana ( u to ubrajam i grickalice) skupa do bola. Sprijateljio se sa nekim ljudima koji su rodjeni tamo i posle price kako je tamo a kako kod nas -vise su njemu oci bile 'k'o u srne" ...i sad se secam tugaljivog pogleda i pitanja:'pa prijatelju sta vi jedete?' jer sam mu objasnio da treba platiti 'evropsku cenu' struje ,vode,goriva ...ali od STVARNIH 300 eura koliko sam tada dobijao platu ...ne mogu oni da zamisle 'kako nasa masta moze svasta' .... al' sta sad ...Nije mi krivo zbog Ikee kao IKEE ( da se ne lazemo kvalitet je kao nas Forma ideale -znaci nista posebno ) nego mi je krivo zato sto 'nasi' nemaju konkurenciju ( ako ne mogu da snize cene onda nek poboljsaju kvalitet ! ) Onda s'pravom mogu reci 'kupujmo domace' a ovako '....ima dusu' :)

NOLE

pre 12 godina

70% Srbije zivi u Siromastvu sa 120 eura primanja, i onaj Fiat je dosao na racun budzeta Srbije .

Presiromasna zemlja za bilo kakvo ulaganje i ostvarenje profita

Durlika

pre 12 godina

Da, da , pre deset dana sam bio u Bugarskoj ( Sofiji ) imaju i Ikeu i Lidl a sigurno nemaju 500€ prosek plata !!
Nego, ne žele da se takmiče sa monopolistima Srbije !!

Iskusni fizikalac u Nemackoj

pre 12 godina

Kao prvo za opstu informaciju - oni stari gastarbajteri su davno pomrli ili su u penziji. Ovo sto danas zivi u Nemackoj je uglavnom muljator i probisvet. Ostali su deca gastarbajtera i poneki skolovaniji srecnik kome su priznali diplomu. Narod iz Srbije kupuje u Lidlu kad bas mora. Inace mnogo radje preferira Turske prodavnice i Turske proizvode. Niti hrana u Lidlu, niti namestaj u IKEA-i predstavlja ukus prosecnog Srpskog coveka. Kada udjete u stepeniste neke zgrade u kojoj zive i Srbi i Turci, iz svakog stana izvire skoro pa identicna muzika i mirisi iste kuhinje.

Akhenaton

pre 12 godina

Kod mene u selu je prosečna plata već oko 500€. Samo što od oko 100 radno sposobnih ljudi, rade samo dvojica i imaju plate po oko 500€ a i gazda im, od 12 mogućih plata u godini, isplati samo 7.

eTule

pre 12 godina

Trgovacki lanci su u istocnu europu poceli dolazit pocetkom 21st i tada je prosjecna placa u vecini zemalja bila 200-300e samo su slovenija i hrvatska sa 680/470e stajale bolje tako da teza o 500e ne stoji bas. Ja bi se prije ogledo na godisnju inflaciju od 7-10%. A i politicku nestabilnost u zadnjih 20g.

Nbg

pre 12 godina

Evo ovako, sve što Srbija može da proizvede u srbiji e upravo tim proizvodima zabraniti uvoz iz Kine. Na taj način ćemo uništiti naše uvoznike, ali ćemo pokrenuti preduztnike. Mislim da li je moguće da ne znamo da napravimo cement. A laporca ima gde hoćeš...

Vlada

pre 12 godina

Prosečna plata 500 evra?! Kod nas je zvanično blizu 400, realno oko 300, a ako želimo da ispunimo taj uslov možemo u javnom sektoru da dignemo platu za 30% i eto proseka. Njima baš treba.

Ljuba

pre 12 godina

Moja plata je 24000, a o tom vasem proseku mogu samo da sanjam. Da mi nije roditelja i tazbine, ne bih imao ni za racune, a dvoje dece ne znaju sta je uzina ako ne ponesu sendvic u skolu. Sta ce meni trgovinski lanci, meni su lanci oko vrata.

Aca

pre 12 godina

Kada nam plate budu 500e cene ce biti takve da ce biti jos gore nego sada. Pola zivota mi je proslo cekajuci bolje dane, a kako vidim nista ne ide na bolje nego na gore.

beli

pre 12 godina

Realno ljudi, skoro sam bio u hrvatskoj i dotakli smo se teme standarda zivota i proseka plate, oni imaju duplo vece plate od nas, znaci kod njih obican vojnik ima 650e platu, a kod nas toliku platu imaju majori u vojsci, hrana i rezije su im skuplji i ista je nezaposlenost kao kod nas, mozda cak i veca, jedino sto sam ja rekao, mi da imamo plate kao oni i ove cene hrane i rezija, pa.srbija bi bila zamlja iz snova.

Peja

pre 12 godina

Ponovicu ono sto sam rekao i za Ikeu pre nedelju dana, inostrani lanci ne dolaze jer nashi ovde "feudalci" uvek traze neki harach da bi mogli ovde da trguju.

pustara

pre 12 godina

u ovu prokletu pustinju neko da dodje,..,dobar vic. gde niko ne radi, ko i radi ima platu oko 150, 200 evra, a sad kad izotpustaju ovih 100000 i smanje i plate i penzije, onda ce i ovo malo stranih firmi da pobegne u najsirem luku odavde..

bole

pre 12 godina

Najzad je neko pronašao "rupu na saksiji" samo se postavlja pitanje kako do te plate.Teško do tog proseka ako država "štiti" postojeći minimalac,a on u stvari i pokazuje koliko država ceni i misli o svom narodu.

Mare

pre 12 godina

(Dule_KG, 24. mart 2014 19:52)

Evo da ti objasnim- kad imas ikeu ona uvek deo proizvoda nabavlja od domacih proizvodjaca i onda ih dalje prodaje. Tako u svakoj ikeinoj radnji u eu imas npr karakteristicne bugarske case ili rumunske tanjire. A znas li kad bi ti isti izvezli svoje proizvode u eu? Imaju dva puta- put slepog creva evrope ili put ka clanstvu u eu. A slepo crevo se vremenom odstrani.

Zarko

pre 12 godina

Ne posluje austrijski Spar ali posluje Spar Grcka,u cemu je razlika? Bugarska je puna supermarketa pa je plata 200evra? Prvo, Billa nije prisutna ni u nekim zapadnim zemljama,jos 2007 ona je ispitivala trziste ali je procenila da je za nju neisplativo.

Obecanje

pre 12 godina

Ako plata u srbiji bude ikad bila vise od tih tricavih 500 evra (U luxemburgu je 2000,imaju stanovnistvo petine beograda,a teritorija im je kao bg) ja cu da pojedem celu rolnu tolet papira sa jogurtom !!!!

seven

pre 12 godina

To se zna odavno,Na svaki tekst o dolasku Lidl-a,Ikea i ostalih jakih stranih lanaca ostavio bih komentar,da je glavni razlog nedolaska,slaba kupovna moc .Minimalan prosek plata bi trebao biti 400e,da te komanije posluju ovde,kod nas je plata realno 250e,plus ogromna vojska nezaoslenih oko 2miliona.Uslovi,stvoreni za izbegavanje.

neko

pre 12 godina

Mislim da je za trgovinske lance mnogo bitnije koliki je mesecni prihod prosecne porodice.

Dakle, ne toliko kolika je zvanicna plata, nego kakvo je stanje na terenu.

Recimo, ako je u Bugarskoj nezaposlenost 12%, a prosecna plata ista kao kod nas, uz vecu stopu aktivnog stanovnistva, onda dolazimo do zakljucka da u porodici radi dvoje(a nekad i troje) sto donese 350*2(3)= 700 do 1000 evra u proseku.

Ako je u Srbiji prosecna plata 350 evra, a radi samo jedan clan porodice, onda su prihodi 350 evra.

Dakle, to je sustina. Ne sama prosecna plata. Mozemo imati duplo manje zaposlenih i prosecnu platu od 500 evra, ali to ne znaci da je stanje bolje.

Ovo sto sam naveo se odnosi pre svega na prehrambene trgovine, ali je ovo naravno previse grubo receno.

Prave analize posmatraju da li postoji dovoljno ljudi koji bi imali mogucnosti da kupuju robu iz te trgovine i po kojim cenama. Njih prosecna plata ne interesuje previse, nego da li imaju ciljnu grupu ili ne.

Naravno, veoma bitna stvar je prognoza za naredni period. Da li ce zemlja napredovati ili ne? Kojom brzinom?

Stefano

pre 12 godina

Nije vazno kolika ti je plata, nego koliko mozes za nju da dobijes.

U Parizu sa 500 Eura mozes taman pod most, a u nekom selu u Srbiji budes (trenutno) glavni badza.

Problem su ogromni izdaci, koji rastu nenormalno brzo.

Sve ima dva kraja.

Realna

pre 12 godina

Prodje nam mladost cekajuci takvu platu,pa ne trazimo mi mnogo,jednostavno toliko da mozemo da poplacamo racune,da imamo za hranu do iduce plate,da mozemo da otputujemo jednom godisnje negde,pa pre su nam albumi bili prepuni porodicnih fotografija sa odmora,a sad!Alo drzavo daj nam da pristojno zivimo!Samo toliko,ne trazim mnogo!

dzoniNS

pre 12 godina

@Damijan
Merkur u Novom Sadu posluje katastrofalno, smanjuje se broj radnika a svoj prostor iznajmljuju drugima. I to zbog toga što drže cene kakve ljudi ovde ne mogu da priušte. Dok Idea ima drugačiji koncept, oni idu na količinu, otvaraju velik broj prodavnica i svaka ima po malo profita. Ovi veliki lanci bi otvorili svega par prodavnica u Srbiji, a ne bi mogli da se pokriju sa njima što se tiče troškova, a kamoli da zarade.

lerma

pre 12 godina

@Zoranic
samo se zaludjuj sa tim ciframa, taj iznos koji si naveo moze da ima samo dobar strucnjak u jakoj firmi, posle 20tak godina skolovanja. 70.000eura na godisnjem nivou je odlicna plata i za zapad koji malobrojni imaju. Mnogo vise njih radi za 1500-2500 bruto. a to je tek razlika koju kod nas mnogi ne shvataj. kod nas se plata izrazava u neto iznosu koji primamo na ruke tj racun, a preko u bruto iznosima tj zajedno sa porezima i doprinosima drzavi.

vojvoda

pre 12 godina

pametni ljudi, kod njih ne pali slatka reč političara i lažni prosek plat proteklih 15god. Sad Vam je ostalo da lažete samo sebe...

Zoran M.

pre 12 godina

Pa gde je to normalno da porez plaćaš unapred? Pre nego se isplati plata zaposlenog država traži uplatu poreza, kao što plaćaš i PDV pre nego li ti je novac legao na račun. Jel to učenje moralu ili imamo posla sa posesivnom državnom administracijom (političkom "elitom") koga gleda samo svoje du** a za rođene građane je boli uvo.

NN

pre 12 godina

Pa to onda znaci da nikada nece doci, jer sa ovakvim kadrovima koje ima vladajuca stranka oni nikada nece uspeti da podignu da plate budu skoro svima preko 500 evra, a ne samo mnogima u javnom sektoru i lazno statisticki , pa onda ispada da nam je prosek preko 400 evra a onda u Beogradu kod mnogih privatnika radite za 20000 do 25000 dinara bez prijave ...

Kobajasi Maru

pre 12 godina

Malo je 500 evra. Treba da stremimo bar za hiljadu vise. Tek to je pristojan novac. Dakle, cilj je 1500 evra prosek. To je samo 8-9 evra po satu. Moguce?

Apatinka

pre 12 godina

U Apatinu na salteru lokalne poreske administracije radi jedan sluzbenik koji je olicenje svih najgorih osobina koje postoje u drzavnoj administraciji. Neljubazan, nervozan, nadrndan, a povrh svega neinteligentan. Prosle nedelje sam morala tamo otici da proverim stanje na racunima za firmu. Ono je uzas, ali bukvalno uzas. Nije mi jasno kako se moglo desiti da neko takav radi na tako odgovornom mestu i na koji nacin je on tamo dospeo? Pa nije ni cudo da je administracija losa i spora sa takvima. Kako da investitori ostanu ako im lupas samare kad dodju?

Duci0167

pre 12 godina

Sta je sa Rumunima i Bugarima? Tamo plate nisu 500€ pa imaju sve te lance...potrošačke?
(Dr Smislov, 25. mart 2014 00:36)

DA ti objasnim kad se stalno hvatate na njih da bi dokazali kako je EU pukla ili puca. To su te iste drzave i narodi kao mi! Mislili su da ce bez muke dobiti standard kao magicnim stapicem. Ima da se radi,da se menja drustvo i sistem. Dzabe ulazis u EU ako ostajes prost,tvrdoglav i usput se opires. Takvog te ne bi ni clanstvo EU i USA izvadilo. Narodi koji prihvate norme zivljenja Evrope i ponasanja (recimo da im ulice budu ciste sto je kod nas nemoguca misija jer smo strokavi) imaju sanse da na kraju docekaju visok standard,miran zivot sa manje stresa. Kapirate sada vase nebuloze oko cepanja i eventualnog raspada EU???

krimpo

pre 12 godina

Nama plata nije dozvoljena 250 evra,vec naredjena.
Meni koliko je poznato,mesecna primanja narodnih poslanika je visa od 250 evra,vec privrednici nece da daju vise i udju u nov sistem.
Ja u citavoj aziji,evropi umam zaradu koja je u rasponi od 2000 do 4000(usd-eur) u zavisnosti od ugovorenog posla i kolicine mesecno,dok ovde za isti meni kazu 400 evra i to im je mnogo.Naravno preko nema ni slobodna nedelja.
Radi se o nameri nasih experata,a ne o realnom stanju.
Ja nemam pojma kako smo svi u stanju da radimo yu svaki boziji dan u inostranstvu,ovde kao nestrucni,ne obrazovani,neradni,nesposobni

Realno!

pre 12 godina

Pa dobro, bre, Srbi, a sta ste vi mislili? Da ce da dodju medju ovu gologuziju gde robu ne bi mogli da prodaju i da zarade, pa na glavu da se postave?

Unity3D

pre 12 godina

e tugo
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mm, 24. mart 2014 20:19)

Mislim da nikada nisam pročitao sažetiji a sveobuhvatniji komentar na internetu.

Porez na imovinu povecan 500% od 2007. do 2011. ! A 2014 ?

pre 12 godina

Nije problem naterati plate na 500 Evra, samo podignes poreze i cene drzavno kntrolisanih "proizvoda", pozatvaras fabrike ciji radnici primaju niske plate i evo ga trazeni prosek ! Uostalom to se i radi od 2000. nista drugo ! Od cega je prosek plate u Bg preko 500 Evra ? Od proizvodnje ? Od poljoprivrede ? Od izvoza ? Ne, nego od poreza, akciza, globa, naknada, procenta, troska, zaduzenja, kamata, i PDVa na sve to !

kosmajacsale

pre 12 godina

mmf se pita za sve a u srbiji ce rast od 1-2% biti rast u 2014,15,16,17 tek se u 2018 ocekuje rast 3.5-4. 2020 oko 5 % kada pocinju da rastu plate i standard , sve ispod 4, 5% nema rast cisto vegetiranje. znaci ne sanjajte ne slusajte vuciceve bajke nego probajte da odete ne tracite vreme u nadi i mastanju u srbiji. tu boljitka nema nikada nekog osetnog . najvaznije nema mladih nema trzista ko da kupuje gradi trosi kada se stalno smanjujemo i starimo.u narednih 30 godina necemo preci 500e realnih ne ovih vladinih laznih statistika

Trovach

pre 12 godina

Plate ce nam biti vise kada opet budemo proizvodili. Nekadasnje firme: EI Nis, Sloboda Cacak, Sever Subotica... Plus 5-10 puta vise krava, svinja, ovaca... Sada svi samo trgujemo i jedni drugima preprodajemo sve manje ostatke svoje bede. Najgore u svemu tome je sto to ovi koji nas vode, kao, ne vide. Prodaju nam mu*a za bubrege, dok pune svoje dzepove, a mi samo gledamo i blejimo.

pera

pre 12 godina

u Srbiji su najveće socijalne razlike u Evropi imate 5 posto stanovništva koji mogu sebi da priušte sve i 95 na ivici gladi gde ih do bankrota deli samo jedna neisplaćena zarada ili penzija. drugo, trgovinski lanci neće doći jer samo par stotina hiljada kupaca ima platežnu moć, uostalom vidite kako je prošao delez i to svi vodeći lanci znaju. to što se po bg voze džipovi nije merilo, otiđite malo severnije od ns i malo južnije od lazarevca, sve je pustinja.

Toto

pre 12 godina

Prvo, treba biti svestan da plata u Srbiji ne postoji. Hranarina, socijalna pomoć, koska pred štrajk ili ustanak, su neki adekvatni nazivi. Plata ili zarada je novčana nadoknada za rad od koje primalac može da jede, da se obuče, da se leči i popravi zube, plati grejanje i, daj bože, izdržava malu decu i sl. Plati prethodi dobro obavljen posao, a tome prethodi da neko nudi posao. Ovome prethodi da je neko pokrenuo proizvodnju i traži radnika-budućeg primaoca plate, a ovome da postoje zakoni koji istu aktivnost pomažu, a ne da je uništavaju. Svemu tome prethodi da postoji država sa svojim predstavnicima u vidu institucija koje beskompromisno nose najbolji ljudi i koji pomoću kvalitetnih zakona upravljaju ovim procesom koji se gradi decenijama da bude kako valja...vi sada sami procenite šta od navedenog postoji u Srbiji, pa zaključite kada će Srbin imati platu ili zaradu.

anonimus

pre 12 godina

haha u pravu su veliki lanci što ne dolaze. šta treba on da ulozi ogromne pare i da mu niko ne ulazi u radnju jer narod nema para da kupi cacakalice?? iskreno, naslov me je nasmejao.

Ika

pre 12 godina

U ovoj zemlji je i veci prosecni prihod medecni od 500 e po ststistici.
Ovo zbog sabiranja plata nepotrebnih 250 poslanika,nepotrebnih agencija cije poslove bi trebalo da obavljaju ministarstva,ogromnog broja nepotrebnih sluzbenika u opstinama i regionima, sa bednim platama radnika u takozvanim pvatizovanim radionicama.
Posto su radnici iz tih preduzeca-radionica u ogromnom broju u odnosu na prve sa velikim platama,to ovi veliki lanci normalno i da nisu zainteresovani da budu u Srbiji za potrosace koji jedva prezivljavaju ,odnosno da su im oni sa visokim nezasluzenim platama odlicni kupci u drugim zemljama.
Prema tome statistika u Srbiji je zasnovana po principu sabiranja baba i zaba,a ne po delatnostima i drugim merilima.

Branko V.

pre 12 godina

Sad se tek vidi koliko su smešne priče o tome da će u srbiji doći veliki lanci i sniziti cene. Velike trgovinske lance zanima samo velika kupovna moć i veliki broj kupaca. Kad se misli na broj kupca oni broje samo one koji primaju platu a oni na birou su za njih čiste nule.

slobo

pre 12 godina

dakle nikad!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bole, 25. mart 2014 07:55)
# Link komentara
чудно а Вучић обећао