Četvrtak, 13.02.2014.

10:56

Radnici EPS-a izborili pozajmice

Sindikat EPS-a, Vlada Srbije i poslovodstvo postigli su sporazum. Dobijaju pozajmicu, ali ostaju solidarni porez i zabrana zapošljavanja.

Izvor: Beta

Radnici EPS-a izborili pozajmice IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

98 Komentari

Sortiraj po:

Aleksandar

pre 11 godina

@(čukamenicaja, 13. februar 2014 12:33)

A čiji misliš da je taj ugalj, mašine kojima se kopa i transportuje, elektrane u kojima se taj ugalj spaljuje i pretvara u el. energiju, dalekovodi kojima se ta ista energija prenosi... Da vam to nije ćaća ostavio pa da od profita isplaćujete sebi ničim zasužene bonuse?

'ajmo ovako, da EPS građanima plati rudnu rentu, rate sa kamatama za sve pare koje je država (poreski obveznici) dala EPS-u da izgradi šta je izgradio i tako to - pa ako ostane para onda delite međusobno koliko hoćete.

Ili evo daj ti meni milion evra, ja ću od toga napraviti voćnjak i prodavati tebi voće po uslovima koje ja smislim, i sav profit ću stavljati sebi u džep jer eto ja radim u voćnjaku i prodajem tebi voće pa je logično da novac zarađen od prodaje voća - pripadne meni.

Aleksandar

pre 11 godina

pozajmica se vraca, jos uvek vracamo proslu, odbija nam se od plate.
(markonjero, 13. februar 2014 16:21)

Pozajmica se uzima od banke i vraća sa kamatom. Eventualno od prijatelja po uslovima po kojima se dogovorite. Pozajmica se NE UZIMA od preduzeća u vlasništvu svih nas i još pride zaštićenog monopolom. Ako takvo preduzeće ima viška novca isti treba da uloži u unapređenje svog poslovanja a ako nema planove za tako nešto da vlasnicima, odnosno građanima, isplati dividende - ili direktno, ili kroz smanjenje cene usluga.

Posao EPS-a nije da nekoga beskamatno kreditira. Nismo ga zato pravili i ne želimo da tome služi.

EPSSSSSSSSSS..T

pre 11 godina

Ne bi ovi nikom nista dali za dzabe.Kakva crna pozajmica u grob ce nas oterati.To je samo da se narod glodje dok oni ne zavrse svoj posao.NARODE NE NASEDAJ.Nemojte biti kivni na obicne radnike.Oni zaradjuju dok drugi mazu kajmak a pozajmica je samo sarena laza.Pozajmicu dobijes,vratis a sta posle....Mislite o tome...Daj Boze da se srbi sloze i da bude posla za sve i para za normalan zivot svima,svaki dan,svaki mesec,godinama...stizu nova deca alooo....buducnost,posao,late

posmatrac

pre 11 godina

Srbija nezaustavljivo ide ka bankrotu.Dali je ljudima u EPSU jasno da oni i druge institucije svake dodine Srbiju zaduzi jednu ipo milijardu dolara i baci sve to na plate ljudima koji su višak(40 posto vas je visak naprimer toliko su Rusi otpustili iz NIS-a).Zadužujeto svoju i našu decu ali živi bili pa videli skoro ce tome doci kraj

dragan

pre 11 godina

Evo bisera EPSa -dobio danas racun - pise stanje skupe struje 1feb bilo po racunu 71446,danas 13feb ja ocitao stanje 71192.Ovu firmu smesta rasformirati,easturiti EPS otpustiti svu administraciju.Gradovi nek kupuju struju direktno kod proizvodjaca.Pazite po racunu placate OIE,i trosak javnog snabdevaca+postarina+angazovana snaga

koshke

pre 11 godina

Komentar za "drzava u drzavi" Ako si obavesten da EPS posluje sa gubitkom od neznam koliko milijardi onda bi trebao da znas koliko drzava duguje EPSu tako sto je preuzela na sebe dugove za struju pojedinih fabrika I preduzeca kada su propale a to se meri sa nekoliko stostina miliona ali ne dinara sto bi bila sica nego evra pa ti sad vidi ko I sa kolikim gubitkom posluje kada EPS svaku godinu zavrsi sa prebacajem plana u proizvodnji

Pokojni Toza

pre 11 godina

Sad mi treba da im damo pozajmice jer su to pare poreskih obveznika a NE DRZAVNE PARE. (Milla, 13. februar 2014 11:28) Ne lupetaj Milla. U kolubari kopaju ugalj, od njega se pravi struja, struja je ROBA, naplaćuje se - od tih para treba da se da pozajmica, TO nisu pare poreskih obveznika.
(čukamenicaja, 13. februar 2014 12:33)

Ta ROBA se pravi od uglja koji pripada državi, odnosno građanima tj. poreskim obveznicima, što će reći...

Dejan P.

pre 11 godina

Otkud ovoliko "RUDARA" u Kolubari kad su rudnici KOLUBARE POVRSINSKI KOPOVI.
Kolika je administracija, koliko ih radi na POVRSINSKIM KOPOVIMA na masinama i koliko ih ukupno ima po Beogradu, u kancelarijama u odmaralistima? JESU LI TO SVE RUDARI? Ili se preko plata "RUDARA" Kolubare cuva socijalni mir u zemlji i namiruju razne partijske firme.
Koliko velikih masina - kopa rudu, koliko utovarivaca utovara rudu, koliko kamiona prevozi rudu, koliko kompozicija prevozi rudu?
IZGLEDA DA "RUDARI" Kolubare s obzirom na njihov broj ASOVIMA KOPAJU RUDU, A LOPATAMA JE TOVARE.
ILI MI SE SAMO CINI..........

serpa

pre 11 godina

Neznam kako radnici eps-a opravdavaju svoje plate sa izgovoro MI SMO ZARADILI , pa gospodo niste vi zaradili nego je zaradila elektrana, a ta elektrana je napravljena sa novcem svih gradjana A VI RADITE ZA PLATU.Kako onda da zarade policajci, lekari, vojska, penzioneri...

crni domino

pre 11 godina

Od kada je "pozajmica" 13.a plata!?
Kako su to oni "zaradili" pa mogu da daju "pozajmice"!? Sta su oni proizveli!?
Narode glasajte za naprednjake, uskoro ce i privatni sektor morati da daje "pozajmice"!
A mozda to moze da izdejstvuje samo Zorana Mihajlovic za svoj resor!?
Sta na to kaze mali ministar Djak, voleli bi da znamo!?

Nisam ja

pre 11 godina

Neki pravnik neka pošalje žalbu ustavnom sudu. Po čemu oni mogu da dobiju kredit bez kamate a mi ostali moramo u banku i da plaćamo kamate? Šta smo mi ostali, budale?
Razumem da onaj što kopa ugalj i što živi kraće i dobije takav kredit, ali po čemu neki u kancelariji što je našao svoje uhlebljenje zaslužuje takav kredit? Ako imate viška para, smanjite cenu struje svim građanima. Mi smo vlasnici te firme. Niste vi banka da dajete kredite

jjj

pre 11 godina

Ja bih da postignem sporazum sa EPS-om da me vise ne potkradaju.Posle decembarskog racuna za struju i januarski je oko 2.5 puta veci.Ja mislio samo novogodisnje iznenadjenje...

radnik proizvodnje na TENT-u preko PROTENT-a

pre 11 godina

Znaci vaznije im je bilo da dobiju po 50000 nego da preuzmu 300 radnika koji rade u proizvodnji preko posrednicke firme PROTENT.Iako je vise nego jasno da bi tako ustedeli velike pare jer se za njih placa 270 din po radnom satu a PROTENT im od toga daje 127din,do pre dva meseca to je bilo 122din po satu.Sramota! Imam 4 stepen elektrotehnicke i 12 god staza i plata mi je 40500 sa toplim obrokom!

Deja Vu

pre 11 godina

Ljudi izvan EPS-a su ogorčeni, jer nisu upoznati sa stvarnim stanjem, a serviraju im se iritantne priče: velike plate, beneficije, bonusi, pozajmice koje se "ne vraćaju" itd. Istina je malo drugačija: rukovodeći kadar nije dorastao svom poslu, mnogi se i "ne mešaju" u isti nego se bave sporednim stvarima a radnici rade, u veoma teškim uslovima, zahtevne i odgovorne poslove.

Preduzeća elektroprivrede prva su na listi onih koji pune budžet i održavaju vanprivredu koliko - toliko u životu! Ali, uprkos pozitivnom poslovanju, onemogućena je kolektivnim ugovorom regulisana raspodela dobiti radnicima, preti smanjenje zarada po više osnova (noćni rad, minuli rad, topli obrok, regres), a sindikat se tobož bori za pozajmicu! Nije nego!

Ako je pozajmica stvar odluke poslovodstva, ako je podela dobiti zakonom i po KU regulisana, zašto se onda ide u ministarstvo ili kod PPV na poklonjenje. Onda se lome brave i daju odgovori i saopštenja koja niko ne razume, a direktori ne smeju da se bore za svoje radnike To što su radnici i dalje nezadovoljni, nikoga ne zanima. Pa i u komentarima možemo da pročitamo: ako vi nećete da radite, ima ko hoće. A to znači: ZA BILO KOJU PLATU! Jadno.

Nisu plate u EPS-u velike, nego država nema snage da natera privatnike da pošteno plate svoje radnike, da im uplaćuju doprinose, da im omoguće pravo na bolovanje, god. odmor, topli obrok itd.

Biće minusa, ali zamislite se malo.

limb

pre 11 godina

Nece vama pomoci ni Radulovic ni Vucic ni niko ako sami sebi ne pomognemo. Dokle god razmisljamo da ako meni nije dobro ne moze ni tebi nece nam biti dobro, to je ona dobra stara: "da komsiji umre krava". Losi smo kao narod, kako da ocekujemo da nam bude bolje kad zavirujemo u tudje avlije, pa cak i dzepove. Poznajem ljude koji rade na kopovima i elektranama pod neljudskim uslovima, niko od zaposlenih ne dozivi petu godinu u penziji. Pozajmica o kojoj se prica se izdvaja iz EPS-ovog budzeta, jer za razliku od ostalih javnih preduzeca EPS proizvodi i prodaje.

atymen

pre 11 godina

pametnom dosta...idu izbori..nesposona vlada..SNS..a ostali nek rade i cute za minimalac..a ovi iz EPS..nem nam se smeju sto smo ovce za sisanje..i da i posle ovoga da glasamo za radikale-naprednjake..jer i za ovaj sramotni korak..kriva je DS..NATO..EU..i strani placenici..

kamatica

pre 11 godina

Pozajmnica, naravno da je treba vratiti. Da li je sa kamatom???????
PIO I fond za zdravstveno osiguranje, opljackani a njegovi korisnici pozajmljuju sa velikim kamatama od banaka da bi mogli da prezive i kupuje lekove. Banke ostvarile profit od 40%, da li toliko i EPS zaradjuje na pozajmnicama. Ako nema kamate javicemo se i mi za pozajmnicu. Mislim na sve gradjane Srbije, koji su i gradili energetskim sistem. Nije pao sa neba.

Paja

pre 11 godina

Nije mi jasno - zasto drzava daje pozajmice kad za to postoji banka? Jel smo ovde svi isti - zasto onda pozajmicu od drzave ne moze da uzme svako? Oni kao pune budzet - pa punimo ga mi svi kroz PDV 20% i ostale poreze i doprinose. Sramota! Uf sto bih voleo da ostanu ispod cenzusa da se resimo vec jednom te bede - to je pre 15 godina trebalo da bude ali... znaju vec svi zasto nismo.

dipl. el. inz. u TE Kostolac

pre 11 godina

Imam 4 godine radnog staza i osnovnu platu oko 90 000 dinara, jedino uvecanje na to su prekovremeni sati ako ih ima, sa prekovremena 32 sata (koliko max. moze biti po zakonu) izasao bih oko 130 000 (ali to se nikada nije desilo) kolege koje rade po smenama imaju uvecanje za nocni rad, ali smenski radnici nemaju prekovreme sate, tako da je njima plata fiksna, tehnicar u proizvodnji koji radi smenski sa najboljim koeficijentom maximalno moze da primi do 90 000, to je tacno, ali i to je retkost u eps-u. Rukovodeca mesta su oko 200 000. To je sto se plata tice. A sto se tice uslova rada (bar kad su termoelektrane u pitanju) retko ko od radnika proizvodnje i doceka penziju, uglavnom najteze bolesti kose radnike elektrane. Proizvodnja je zadnjih godina rekordna u eps-u, i svake sledece godine se po pravilu nadmasi prethodna. Nije ovde ko 90-tih kada se tolerisalo svasta. E sad struktura zaposlenih je takva da se mora podmladjivati, tacno je to da ima viskova zaposlenih po direkcijama, ali oni imaju daleko manje plate nego mi u elektranama i kopovima, a kada za deset godina, vecina dobrih kadrova ode u penziju, nece imati ko da ih zameni, ako se na vreme ne pripreme kadrovi. Za inzinjera treba do 5 godina, za tehnicara i do 2 godine.

drzava u drzavi..

pre 11 godina

Pod hitno treba izvrsiti racionalizaciju javnog sektora!Jer realni sektor u privredi,ne moze vise da ih prati!Postali su veliki balast!Svoje gubitasko poslovanje,koje je izrazeno u desetinama miljardi dinara,pokusavaju da prelome preko dzepova gradjana Srbije.A rad bez pozitivnog rezultata i nije rad!Pod obrazlozenjem da su gubitasi zbog cene struje a nigde ne kazu i zbog izdrzavanja preglomaznog administrativnog aparata..Pa nam povecanje cena struje,danas pada tesko...Zato sto se samo cene dizu a sve drugo ostaje isto u tim javnim preduzecima!Pa dovode ostatak privrede tim stalnim poskupljenjima u nepravnopravan polozaj i ako oni mozda imaju i vise kredibiliteta da nesto traze,ali nemaju tu mnogoljudnu snagu i ucenjivacki potencijal!I tako nam samo komplikuju i ovako tesku situaciju...Sta da kazu onda hirurzi,lekari,sudije,policajci i svi ostali..Da i oni prekinu sa radom,dok im vlada ne ispuni sindikalne zelje..To je dokaz da se sa tim mora prestati i da se racionalizacija javnog sektora mora hitno resiti..Mora se ziveti od svog rada i rezultata rada a nikako od ucena!Srbija to ne moze vise da izdrzi a drzava to smo svi mi!To nije nesto iracionalno!Danas ovako skupu dzavu,koju vise ne moze da prati realni sektor u privredi,mozemo proglasiti bolesnikom..I kojom brzinom i nacinom je budemo lecili,tako ce se i oporavljati!Ako se lose leci,pasce u komu..I zato su potrebne reforme ali pre njih i racionalizacija javnog sektora...Inace reforma nece imati nikakve koristi!

робокап

pre 11 godina

Чекај да се пресаберем.Комшија бивши директор Електромораве (Пензионер) + 2 сина у Електродистрибуцији + ћерка (ИСТО) + ПОЗАЈМИЦА (150000)= 5000000 за Фебруар.Моја жена у локалној самоуправи са факултетом има за ове паре да ради Г О Д И Н У ДАНА:

vlad

pre 11 godina

Ja radim u Kolubari i pozajmicu uopšte nismo tražili. Pa još otplaćujemo prethodnu. Tražimo samo da se izuzmemo od solidarnog poreza zato što nismo nikome na grbači t.j. nas niko ne finansira. Plan za 2014 smo ispunili 2 meseca ranije. Gde su naše 2 plate? Ali iz ove zlunamerne koji rade u privatnom sektoru pitao bi 2 stvari:
- Koliko primaju na ruke (za ta primanja ne plaćaju doprinose iz poreze državi)
- Za koliko će se smanjiti prihod njihovih firmi kada radnici iz državnog sektora prime manje plate (platiće i oni solidarni porez po sistemu spojenih sudova)
Na kraju molim radnike ove napaćene Srbije da ne nasedaju na provokacije političara iz ne ratuju međusobno samo zato što jedni rade u privatnom a drugi uz javnom sektoru. Tako ćemo na kraju dobiti robove umesto radnika ali kajmak će skupljati tajkunima iz političari.

MirkoNS

pre 11 godina

@Milan Krstic i slicni

Nije nama problem sto su oni dobili pozajmicu, niti smo im zavidni i slicno. Problem sto ta je ta "pozajmica" dobijena tako sto je svima nama ostalima ponesto oduzeto (nekom lek i lecenje, nekom povoljna subvencija da krene neki posao, poneka zakrpljena rupa, itd). Dakle, nismo mi od onih "da komsiji crkne krava", nego smo od onih "necu da crknem ja da bi zivela komsijina krava".

Kop - Drmno

pre 11 godina

Većina komentariše, a pojma nema.

Prvo, Kop mesečnu platu za radnike ZARADI bukvalno za jedan dan (proizvodnja je 24h), a ceo celcati ostatak ide kompletno državi, dakle gubitašima, opštinskim parazitima, socijali i penzionerima.

Drugo, prošla pozajmica se uredno VRAĆA i odbija svakog meseca.

Treće, socijalni porez je nepravedan, jer pored toga što EPS državni budžet puni sa 50% sada se pride i radnici kažnjavaju. Kao da imate lokal ili stan, iznajmljujete ga pravnom licu ili porodici, pa pored kirije im uzimate i reket, van pameti!

Četvrto, Kop je proizvodnja, a ne administracija, ljudi rade i na -30 i +40, u blatu, prašini, radna mesta su opasna, poslovi rizični, ali proizvodnja ne sme ni da uspori, ni da stane, ljudi se sile, forsiraju, rizikuju život i zdravlje, sad njih treba kazniti?! Suludo!

Peto, svi kukate sada na EPS, a da dođe gazda, kao što vidim mnogi priželjkuju, zapitajte se koliko bi plaćali cenu struje, da li sada socijalno-dotiranu, ili punu ekonomsku? Bila bi realna, a to znači bar nekoliko puta veća, odmah da znate.

Slažem se da ima puno birokratije i lenština (opštine, agencije, neproizvodno-potrošačke javne službe), ali ne mogu se svi strpati u isti koš, oni koji troše i mahom i u većini lenčare, i oni koji zarađuju, za sebe, i za ove koje ne rade, a pritom mnogi to čine u jako teškim uslovima. Kancelarija u centru koja troši i teren koji zarađuje u blatnjavoj ili prašnjavoj rupi na košavi i ledu nisu isto!!

seljak iz kragujevca...

pre 11 godina

@tent, šta kukaš sram te bilo, ja kao lekar na birou čekam šestu godinu, vozim taxi za 20.000 mesečno, eh što ja nemam platu preko 60.000 pa bih se oberučke solidarisao.

misko

pre 11 godina

Samo im vi popuštajte a briga vas za radnike u privatnim firmama ali isti ti će vam srušiti reforme na isti način kao što su i 5 oktobra 2000.srušili režim.

Marko

pre 11 godina

A zašto se mi ostali pozajmljujemo u bankama, a 'gospodi' se omogućavaju pozajmice preko preduzeća i to preko naše grbače.
Jel' to razlog za čudne račune?

suri_orao

pre 11 godina

Da li je moguce da EPS lelemudi uslovljavaju Vladu Srbije strajkom ako im se ne isplati "pozajmica", da se izuzmu solidarnog poreza i zabrane zaposljavanja? Da li je moguce da saka dzabalebarosa kroji sudbinu drzave? Kakva smo mi to drzava? Umesto da im svima koji zele da strajkuju podele radne knjizice pa na biro, neka tamo strajkuju, ova drzava je, po ko zna koji put, pokleknula pred naletom neradnika i parazita. Ali sve je to dzabe, ne da SNS svoje glasace.

Iva

pre 11 godina

Postovani,
Zna se, ako je nesto pozajmica, onda se vraca.....Nije istina da se ne vraca - niste obavesteni. Drugo, koliko je ovaj zakon o solidarnom porezu ustavan, on diskriminise izvesne kategorije stanovnistva, visoko obrazovane i dobro placene i to samo u javnom sektoru. U privatnom sektoru, kod poslodavaca koji su polupismeni i ne placaju svoje radnike i ne prijavljuju ih - to drzava tolerise.... Samo da privuce strani kapital.I ako je Vlada osnivac EPS-a, moze joj se. A nije cisto budz.firma, jos je jedna od retkih koja u ovoj jadnoj drzavi nesto proizvodi, tj.puni budzet. Nisu tu plate velike, nego su vama , gospodo, plate male. Nemojte zbog toga da mrzite ljude.

čukamenicaja

pre 11 godina

A je li to ona čuvena EPS "pozajmica" svojim radnicima koju niko nikad nije vratio?
(Mare, 13. februar 2014 11:13)
Ne lupetaj Mare, prvo se malo raspitaj.

Silver Surfer

pre 11 godina

Uvek je najbolje traziti i protestovati u vreme predizborne kampanje. Ova vlada kao i sve prethodne pokazuje popustljivost u ovom periodu tako da ce svi dobiti manje, vise, ono sto traze. Zbog toga reformski kurs ostaje samo prazna prica. Tako ce biti i posle izbora. Ako se politika bazira na tome da se podilazi najsiromasnijen delu stanovnistva, a takva je nazalost velika vecina Srbije, umesto da se kreiraju uslovi da ljudi postepeno popravljaju svoj zivotni standard, onda, mi kao drustvo nemamo dobru perspektivu. Solidarni porez, ne sluzi da pomogne bilo kome, vec da etiketira one koji zaradjuju a hapsenje tajkuna ili pretnja hapsenjem jalovu utehu obicnim gradjanima ali i opasnu sliku da su svi koji imaju teski lopovi. Nije stvar osuditi Miskovica ili Beka, jer u Riseljeovskom pravnom sistemu kao sto je nas svako moze da bude osudjen vec je potrebno osuditi one koji su im sve to omogucili ukoliko je njihovo bogacenje bio protivzakonito. Demontiranje takvog sistema bio bi kurs prave reformske vlade. A Zorana Mihajlovic mi je jedna od najlosijih karika u ovoj vladi. Za sve ima odgovor i pitanje osim za desavanja u svom ministarstvu. To je sigurno kvalifikuje za sledeci mandat.

Pera

pre 11 godina

Znaci lekari jos jednom ispadaju najvece ovce.

Najduze skolovanje, najduzi i najtezi put do diplome, najteze naci posao, najodgovorniji posao, izlozeni kojekakvim osudama, rade u nistavnim uslovima i imaju smanjenu platu koja od 2008 nije povecavana a ne da nemaju 13-tu nego se prekovremeno ne placa!

Sve ce to doci na svoje za desetak godina kada ne bude specijalista, kada ovi sto uveliko rade odu u penziju.

Goran

pre 11 godina

Njima bas treba pozajmica. Ima ih bar duplo vise nego sto treba, ne rade nista i imaju najvece plata pa jos plus pozajmica. Naravno, pozajmicu niko nikad nije vratio. Dok pola Srbije jedva sastavlja kraj sa krajem njima poklanjaju tolike pare. Ako im je lose neka predju u privatne firme. Inace U EPS radnci sa srednjom skolom imaju oko 90.000 dinara, plus razne beneficije!!!!

Boki

pre 11 godina

@Milla Nemojte se previše nadati. Kada dođu strane firme i konkurencija, struja više neće biti socijalna kategorija i plaćaćete mnogo više. U EPS-u ima mnogo radnika koji rade u izuzetno teškim uslovima i vrlo opasan posao.

Nikada nikome izvini

pre 11 godina

Ajmo sad svi mi koji smo u privatnim firmama,nezaposleni,penzioneri...da pretimo generalnim strajkom...pa kome ne bi dobro dosla pozajmica od 50-ak hiljada dinara...a sta cemo sa gradjanima koji pretplatili decembarski racun za struju...hoce im EPS isplatiti bankarsku kamatu za kreditiranje??? Isto vazi i Srbijagas

čukamenicaja

pre 11 godina

Sad mi treba da im damo pozajmice jer su to pare poreskih obveznika a NE DRZAVNE PARE.
(Milla, 13. februar 2014 11:28)
Ne lupetaj Milla. U kolubari kopaju ugalj, od njega se pravi struja, struja je ROBA, naplaćuje se - od tih para treba da se da pozajmica, TO nisu pare poreskih obveznika.

54

pre 11 godina

@ Milla

Novac nije budzetski, nego prihod od naplate el. energije, a sto se tice pozajmice, verujem da su je ugradili u Kolektivni ugovor, te ne vidim nista sporno !
Nije moj problem sto neko ima vise, nego sto ja imam malo !
JA treba da se izborim da imam vise, niko mi to nece dati, moram SAM !!!

aca pirot

pre 11 godina

Ajde onda svi mi koji radimo u privredi da tražimo pozajmicu, a da mi radimo kod privatnika tako da je to NEMOGUĆE.
Zbog ovoga ima da glasam za Radulovića.

Petar

pre 11 godina

Da li to znači da oni koji ne dobiju pozajmicu treba da glasaju protiv SNS-a?
Da. I mi smo živi ljudi, jedemo hleb, pijemo mleko, plaćamo rtv pretplatu...

Sramota, ako ima dajte svima jednako ili nema nikome.

Miki

pre 11 godina

Da li je moguće da radnicima EPS-a trebaju pozajmice? Znači ne pristaju u Vladi ni na jednu ucenu, ali moraju da pristanu na ucenu zbog izbora, jel to ta zajednička solidarnost i odricanje zarad bolje budućnosti? Cccc, sramota. Ništa nisu bolji od prethodnih, ovoj državi nema pomoći.

docice vama radule kad- tad

pre 11 godina

a ja da uzimam od banke minus od 50000 sa 40% kamate i još me do devetog kolena proveravaju dal da mi odobre, vama plaćam kamatu za svaki dan kašnjenja u plaćanju struje, imate plate po 100 000 I JOŠ POVRH SVEGA POZAJMICA BESKAMATNA, PA STVARNO JE DOSTA BILO!

DNK

pre 11 godina

NBS, EPS, Agencija za kontrolu leta...dobiju i regres i trinaestu platu i pozajmicu, iako Vlada to ne preporučuje, a Vojska dobije q...!!! Doduše, uzeli su im solidarni porez, kao i ostalima.
A kad je frka, 'de si Đuka!? Vodovod za Užice može preko noći! Pa, dokle više vojnici da budu ovce i da ćute i trpe!!!??? Ustaj vojsko!

Jovan

pre 11 godina

Neki rekose da idu izbori pa se zbog toga daju razni ustupci. E zbog takvih ustupaka pojedincima ja i moja porodica necemo glasati za one koji misle da su vec pobedili.

stevan

pre 11 godina

Majko moja mila. opljačkali narod sa neosnovano uvećanim računima pa sada dele povišice. Ajde narode, svi u red pa dajte Vučiću i ministarki Mihajlović glas na izborima kad niste zaslužili bolje. Srećan vam 17.mart.2014. godine, samo nisam siguran da će te preživeti do 17.marta.2015. godine, jer od demagogije SNS-a nećete napuniti svoje stomake.

dr who

pre 11 godina

"Sindikat radnika EPS-a navodi da nije sasvim zadovoljan ishodom pregovora, ali navodi da razume ekonomske i političke uslove zbog predstojećih parlamentarnih izbora."

Da su ovaj sindikat poslali na Kosovo, dosad bi ga vratili sa sve odštetom.

jack kole

pre 11 godina

Paraziti zaseli na grbacu pa sibaj, teraj i jaši, dok konj ne padne i ne crkne. Vecina zaposlena preko stranaka, preko rodjaka i na mufte, i to znaju al ne haju. Kad zafali para, onda odokativno zacepe narod preko laznih i napumpanih racuna za struju. Ima puno izraza za ovaj soj ljudi... da, da sve to sto sada pomislite, pa verovatno jos gore.

Milan

pre 11 godina

EPS je država u državi! Iživljavaju se dok ljudi kod privatnika preživljavaju! Ali javni sektor je sigurno biračko telo, pa im država omogućava da se iživljavaju! PRIVATIZACIJA!!!

dule

pre 11 godina

Sramota od ove drzave i vlade sta radi,kome daje pozajmice,po kom osnovu kada zaposleni u Eps-u imaju ogromne,nezasluzeno velike plate i njima treba pozajmica!Ko je ovde lud.Sta ce nekome pozajmica ako ima ogromnu platu?Nemaju obraza ti koji su trazili pozajmice pri tolikim platama ni osnovno vaspitanje.Jadno i bedno.

BKG

pre 11 godina

Pa moje kolege i ja imamo najodgovorniju proizvodnju u Srbiji (obrazovnu), pa nikad nismo bili u situaciji da tražimo, a kamoli dobijemo, neku pozajmicu.
Samo gnev naroda može da izazove ova tzv vest.

Kica

pre 11 godina

Bas bi voleo kada bi neko od ovih komentatora dosao na 5 radnih dana u kop , pa da vide kako neradnici zaradjuju platu. Lako je kuckati na netu i sr...
Svaka pozajmica se vraca.

tent

pre 11 godina

Hvala vam najlepše, ne treba mi, prethodnu uredno vraćam, ostalo još 20000. Na jednoj strani mi uzimate kroz solidarni porez, na drugoj mi pozajmljujete. Pa ko koga tu zeza? Najgore je što će sad svi da nas pljuju kao da smo stvarno nešto dobili i da smo glasačka mašinerija ne znam ti čija. Tuga od sindikata i od države.

garavi

pre 11 godina

sta ti je kupovina glasova i ljudi ? sa pozajmicom kupujes glasove ! lepo lepo ste se setili ! eeeejjj prodali bi drzavu za 100€ !

jack kole

pre 11 godina

A i super vam je naslov, cuj radnici EPS-a izborili...?
Mozda je tacnije - zaposleni preko partija, rodjaka, svalera, na mufte i ostali jos jednom ucenili ostale gradjane Srbije na cijoj grbaci planduju i lencare i dobijaju debele plate za to, a i to im je malo pa iste te gradjane naveliko kradu preko racuna za struju. Samo napred - u propast!

Milla

pre 11 godina

Resenje-Omoguciti da se ukljuce privatne/strane firme za snabdevanje el. energijom pa da bude konkurencije. Sad mi treba da im damo pozajmice jer su to pare poreskih obveznika a NE DRZAVNE PARE. Koja banana drzava! Treba da menjamo vlade svake nedelje,bez izbora i gluposti,dok ne ubodemo pravu.

Milan Krstic

pre 11 godina

E sto ste zlonamerni i ljubomorni...pa sta ako su dobili pozajmice..pa jel vi ne bi voleli da dobijete...kako covek moze da bude tako pakostan i da ne zeli onom drugom bolje...i dokle god idemo sa misljenjem "sta se buni,ja bi radio i za 20.000 dinara" nece biti bolje...ruzno je sto tako pisete i razmisljate...nek dobiju i 200.000 pozajmicu ako mogu...ja to zelim i sebi i vama,sto da ne,ako moze...

MirkoNS

pre 11 godina

Ume li neko da objasni koji je smisao pozajmice i koji je razlog za trazenje iste?

Takodje, da li ja kao gradjanin RS mogu da trazim pozajmicu od Vlade ili recimo da napravim Udruzenje gradanja, pa mi trazimo da Vlada svakome od nas pozajmi po 50k?

EX EPS-ovac

pre 11 godina

Ovde su ljudi, pomešani lončići. Sindikat EPS-a traži ukidanje zabrane zapošljavanja a Vlada neda! Kad dođe mrak onda Vlada(=partije na vlasti), potajno zapošljavaju nove (svoje) a to Sindikat kobajagi ne primećuje. "Pozajmica" je tu valda da se Vlasi ne dosete. Zar zaista mislimo da su svi ljudi budale i ne vide!

Milka Preplašena

pre 11 godina

Naravno da su se izborili. Srbija je jedno ružno palanačko pozorište gde svi maju svoju ulogu. Publika je uvek tu - polipismen ipoluobrazovan srpski narod. Kakav narod - takve vođe! Mi smo ih birali.

Milka Preplašena

pre 11 godina

Naravno da su se izborili. Srbija je jedno ružno palanačko pozorište gde svi maju svoju ulogu. Publika je uvek tu - polipismen ipoluobrazovan srpski narod. Kakav narod - takve vođe! Mi smo ih birali.

dule

pre 11 godina

Sramota od ove drzave i vlade sta radi,kome daje pozajmice,po kom osnovu kada zaposleni u Eps-u imaju ogromne,nezasluzeno velike plate i njima treba pozajmica!Ko je ovde lud.Sta ce nekome pozajmica ako ima ogromnu platu?Nemaju obraza ti koji su trazili pozajmice pri tolikim platama ni osnovno vaspitanje.Jadno i bedno.

Milla

pre 11 godina

Resenje-Omoguciti da se ukljuce privatne/strane firme za snabdevanje el. energijom pa da bude konkurencije. Sad mi treba da im damo pozajmice jer su to pare poreskih obveznika a NE DRZAVNE PARE. Koja banana drzava! Treba da menjamo vlade svake nedelje,bez izbora i gluposti,dok ne ubodemo pravu.

dr who

pre 11 godina

"Sindikat radnika EPS-a navodi da nije sasvim zadovoljan ishodom pregovora, ali navodi da razume ekonomske i političke uslove zbog predstojećih parlamentarnih izbora."

Da su ovaj sindikat poslali na Kosovo, dosad bi ga vratili sa sve odštetom.

EX EPS-ovac

pre 11 godina

Ovde su ljudi, pomešani lončići. Sindikat EPS-a traži ukidanje zabrane zapošljavanja a Vlada neda! Kad dođe mrak onda Vlada(=partije na vlasti), potajno zapošljavaju nove (svoje) a to Sindikat kobajagi ne primećuje. "Pozajmica" je tu valda da se Vlasi ne dosete. Zar zaista mislimo da su svi ljudi budale i ne vide!

stevan

pre 11 godina

Majko moja mila. opljačkali narod sa neosnovano uvećanim računima pa sada dele povišice. Ajde narode, svi u red pa dajte Vučiću i ministarki Mihajlović glas na izborima kad niste zaslužili bolje. Srećan vam 17.mart.2014. godine, samo nisam siguran da će te preživeti do 17.marta.2015. godine, jer od demagogije SNS-a nećete napuniti svoje stomake.

Miki

pre 11 godina

Da li je moguće da radnicima EPS-a trebaju pozajmice? Znači ne pristaju u Vladi ni na jednu ucenu, ali moraju da pristanu na ucenu zbog izbora, jel to ta zajednička solidarnost i odricanje zarad bolje budućnosti? Cccc, sramota. Ništa nisu bolji od prethodnih, ovoj državi nema pomoći.

docice vama radule kad- tad

pre 11 godina

a ja da uzimam od banke minus od 50000 sa 40% kamate i još me do devetog kolena proveravaju dal da mi odobre, vama plaćam kamatu za svaki dan kašnjenja u plaćanju struje, imate plate po 100 000 I JOŠ POVRH SVEGA POZAJMICA BESKAMATNA, PA STVARNO JE DOSTA BILO!

aca pirot

pre 11 godina

Ajde onda svi mi koji radimo u privredi da tražimo pozajmicu, a da mi radimo kod privatnika tako da je to NEMOGUĆE.
Zbog ovoga ima da glasam za Radulovića.

seljak iz kragujevca...

pre 11 godina

@tent, šta kukaš sram te bilo, ja kao lekar na birou čekam šestu godinu, vozim taxi za 20.000 mesečno, eh što ja nemam platu preko 60.000 pa bih se oberučke solidarisao.

Goran

pre 11 godina

Njima bas treba pozajmica. Ima ih bar duplo vise nego sto treba, ne rade nista i imaju najvece plata pa jos plus pozajmica. Naravno, pozajmicu niko nikad nije vratio. Dok pola Srbije jedva sastavlja kraj sa krajem njima poklanjaju tolike pare. Ako im je lose neka predju u privatne firme. Inace U EPS radnci sa srednjom skolom imaju oko 90.000 dinara, plus razne beneficije!!!!

Jovan

pre 11 godina

Neki rekose da idu izbori pa se zbog toga daju razni ustupci. E zbog takvih ustupaka pojedincima ja i moja porodica necemo glasati za one koji misle da su vec pobedili.

Pera

pre 11 godina

Znaci lekari jos jednom ispadaju najvece ovce.

Najduze skolovanje, najduzi i najtezi put do diplome, najteze naci posao, najodgovorniji posao, izlozeni kojekakvim osudama, rade u nistavnim uslovima i imaju smanjenu platu koja od 2008 nije povecavana a ne da nemaju 13-tu nego se prekovremeno ne placa!

Sve ce to doci na svoje za desetak godina kada ne bude specijalista, kada ovi sto uveliko rade odu u penziju.

DNK

pre 11 godina

NBS, EPS, Agencija za kontrolu leta...dobiju i regres i trinaestu platu i pozajmicu, iako Vlada to ne preporučuje, a Vojska dobije q...!!! Doduše, uzeli su im solidarni porez, kao i ostalima.
A kad je frka, 'de si Đuka!? Vodovod za Užice može preko noći! Pa, dokle više vojnici da budu ovce i da ćute i trpe!!!??? Ustaj vojsko!

garavi

pre 11 godina

sta ti je kupovina glasova i ljudi ? sa pozajmicom kupujes glasove ! lepo lepo ste se setili ! eeeejjj prodali bi drzavu za 100€ !

Silver Surfer

pre 11 godina

Uvek je najbolje traziti i protestovati u vreme predizborne kampanje. Ova vlada kao i sve prethodne pokazuje popustljivost u ovom periodu tako da ce svi dobiti manje, vise, ono sto traze. Zbog toga reformski kurs ostaje samo prazna prica. Tako ce biti i posle izbora. Ako se politika bazira na tome da se podilazi najsiromasnijen delu stanovnistva, a takva je nazalost velika vecina Srbije, umesto da se kreiraju uslovi da ljudi postepeno popravljaju svoj zivotni standard, onda, mi kao drustvo nemamo dobru perspektivu. Solidarni porez, ne sluzi da pomogne bilo kome, vec da etiketira one koji zaradjuju a hapsenje tajkuna ili pretnja hapsenjem jalovu utehu obicnim gradjanima ali i opasnu sliku da su svi koji imaju teski lopovi. Nije stvar osuditi Miskovica ili Beka, jer u Riseljeovskom pravnom sistemu kao sto je nas svako moze da bude osudjen vec je potrebno osuditi one koji su im sve to omogucili ukoliko je njihovo bogacenje bio protivzakonito. Demontiranje takvog sistema bio bi kurs prave reformske vlade. A Zorana Mihajlovic mi je jedna od najlosijih karika u ovoj vladi. Za sve ima odgovor i pitanje osim za desavanja u svom ministarstvu. To je sigurno kvalifikuje za sledeci mandat.

Petar

pre 11 godina

Da li to znači da oni koji ne dobiju pozajmicu treba da glasaju protiv SNS-a?
Da. I mi smo živi ljudi, jedemo hleb, pijemo mleko, plaćamo rtv pretplatu...

Sramota, ako ima dajte svima jednako ili nema nikome.

Milan

pre 11 godina

EPS je država u državi! Iživljavaju se dok ljudi kod privatnika preživljavaju! Ali javni sektor je sigurno biračko telo, pa im država omogućava da se iživljavaju! PRIVATIZACIJA!!!

BKG

pre 11 godina

Pa moje kolege i ja imamo najodgovorniju proizvodnju u Srbiji (obrazovnu), pa nikad nismo bili u situaciji da tražimo, a kamoli dobijemo, neku pozajmicu.
Samo gnev naroda može da izazove ova tzv vest.

Nikada nikome izvini

pre 11 godina

Ajmo sad svi mi koji smo u privatnim firmama,nezaposleni,penzioneri...da pretimo generalnim strajkom...pa kome ne bi dobro dosla pozajmica od 50-ak hiljada dinara...a sta cemo sa gradjanima koji pretplatili decembarski racun za struju...hoce im EPS isplatiti bankarsku kamatu za kreditiranje??? Isto vazi i Srbijagas

tent

pre 11 godina

Hvala vam najlepše, ne treba mi, prethodnu uredno vraćam, ostalo još 20000. Na jednoj strani mi uzimate kroz solidarni porez, na drugoj mi pozajmljujete. Pa ko koga tu zeza? Najgore je što će sad svi da nas pljuju kao da smo stvarno nešto dobili i da smo glasačka mašinerija ne znam ti čija. Tuga od sindikata i od države.

jack kole

pre 11 godina

A i super vam je naslov, cuj radnici EPS-a izborili...?
Mozda je tacnije - zaposleni preko partija, rodjaka, svalera, na mufte i ostali jos jednom ucenili ostale gradjane Srbije na cijoj grbaci planduju i lencare i dobijaju debele plate za to, a i to im je malo pa iste te gradjane naveliko kradu preko racuna za struju. Samo napred - u propast!

Boki

pre 11 godina

@Milla Nemojte se previše nadati. Kada dođu strane firme i konkurencija, struja više neće biti socijalna kategorija i plaćaćete mnogo više. U EPS-u ima mnogo radnika koji rade u izuzetno teškim uslovima i vrlo opasan posao.

čukamenicaja

pre 11 godina

A je li to ona čuvena EPS "pozajmica" svojim radnicima koju niko nikad nije vratio?
(Mare, 13. februar 2014 11:13)
Ne lupetaj Mare, prvo se malo raspitaj.

54

pre 11 godina

@ Milla

Novac nije budzetski, nego prihod od naplate el. energije, a sto se tice pozajmice, verujem da su je ugradili u Kolektivni ugovor, te ne vidim nista sporno !
Nije moj problem sto neko ima vise, nego sto ja imam malo !
JA treba da se izborim da imam vise, niko mi to nece dati, moram SAM !!!

MirkoNS

pre 11 godina

Ume li neko da objasni koji je smisao pozajmice i koji je razlog za trazenje iste?

Takodje, da li ja kao gradjanin RS mogu da trazim pozajmicu od Vlade ili recimo da napravim Udruzenje gradanja, pa mi trazimo da Vlada svakome od nas pozajmi po 50k?

Kop - Drmno

pre 11 godina

Većina komentariše, a pojma nema.

Prvo, Kop mesečnu platu za radnike ZARADI bukvalno za jedan dan (proizvodnja je 24h), a ceo celcati ostatak ide kompletno državi, dakle gubitašima, opštinskim parazitima, socijali i penzionerima.

Drugo, prošla pozajmica se uredno VRAĆA i odbija svakog meseca.

Treće, socijalni porez je nepravedan, jer pored toga što EPS državni budžet puni sa 50% sada se pride i radnici kažnjavaju. Kao da imate lokal ili stan, iznajmljujete ga pravnom licu ili porodici, pa pored kirije im uzimate i reket, van pameti!

Četvrto, Kop je proizvodnja, a ne administracija, ljudi rade i na -30 i +40, u blatu, prašini, radna mesta su opasna, poslovi rizični, ali proizvodnja ne sme ni da uspori, ni da stane, ljudi se sile, forsiraju, rizikuju život i zdravlje, sad njih treba kazniti?! Suludo!

Peto, svi kukate sada na EPS, a da dođe gazda, kao što vidim mnogi priželjkuju, zapitajte se koliko bi plaćali cenu struje, da li sada socijalno-dotiranu, ili punu ekonomsku? Bila bi realna, a to znači bar nekoliko puta veća, odmah da znate.

Slažem se da ima puno birokratije i lenština (opštine, agencije, neproizvodno-potrošačke javne službe), ali ne mogu se svi strpati u isti koš, oni koji troše i mahom i u većini lenčare, i oni koji zarađuju, za sebe, i za ove koje ne rade, a pritom mnogi to čine u jako teškim uslovima. Kancelarija u centru koja troši i teren koji zarađuje u blatnjavoj ili prašnjavoj rupi na košavi i ledu nisu isto!!

Iva

pre 11 godina

Postovani,
Zna se, ako je nesto pozajmica, onda se vraca.....Nije istina da se ne vraca - niste obavesteni. Drugo, koliko je ovaj zakon o solidarnom porezu ustavan, on diskriminise izvesne kategorije stanovnistva, visoko obrazovane i dobro placene i to samo u javnom sektoru. U privatnom sektoru, kod poslodavaca koji su polupismeni i ne placaju svoje radnike i ne prijavljuju ih - to drzava tolerise.... Samo da privuce strani kapital.I ako je Vlada osnivac EPS-a, moze joj se. A nije cisto budz.firma, jos je jedna od retkih koja u ovoj jadnoj drzavi nesto proizvodi, tj.puni budzet. Nisu tu plate velike, nego su vama , gospodo, plate male. Nemojte zbog toga da mrzite ljude.

Kica

pre 11 godina

Bas bi voleo kada bi neko od ovih komentatora dosao na 5 radnih dana u kop , pa da vide kako neradnici zaradjuju platu. Lako je kuckati na netu i sr...
Svaka pozajmica se vraca.

Milan Krstic

pre 11 godina

E sto ste zlonamerni i ljubomorni...pa sta ako su dobili pozajmice..pa jel vi ne bi voleli da dobijete...kako covek moze da bude tako pakostan i da ne zeli onom drugom bolje...i dokle god idemo sa misljenjem "sta se buni,ja bi radio i za 20.000 dinara" nece biti bolje...ruzno je sto tako pisete i razmisljate...nek dobiju i 200.000 pozajmicu ako mogu...ja to zelim i sebi i vama,sto da ne,ako moze...

jack kole

pre 11 godina

Paraziti zaseli na grbacu pa sibaj, teraj i jaši, dok konj ne padne i ne crkne. Vecina zaposlena preko stranaka, preko rodjaka i na mufte, i to znaju al ne haju. Kad zafali para, onda odokativno zacepe narod preko laznih i napumpanih racuna za struju. Ima puno izraza za ovaj soj ljudi... da, da sve to sto sada pomislite, pa verovatno jos gore.

vlad

pre 11 godina

Ja radim u Kolubari i pozajmicu uopšte nismo tražili. Pa još otplaćujemo prethodnu. Tražimo samo da se izuzmemo od solidarnog poreza zato što nismo nikome na grbači t.j. nas niko ne finansira. Plan za 2014 smo ispunili 2 meseca ranije. Gde su naše 2 plate? Ali iz ove zlunamerne koji rade u privatnom sektoru pitao bi 2 stvari:
- Koliko primaju na ruke (za ta primanja ne plaćaju doprinose iz poreze državi)
- Za koliko će se smanjiti prihod njihovih firmi kada radnici iz državnog sektora prime manje plate (platiće i oni solidarni porez po sistemu spojenih sudova)
Na kraju molim radnike ove napaćene Srbije da ne nasedaju na provokacije političara iz ne ratuju međusobno samo zato što jedni rade u privatnom a drugi uz javnom sektoru. Tako ćemo na kraju dobiti robove umesto radnika ali kajmak će skupljati tajkunima iz političari.

serpa

pre 11 godina

Neznam kako radnici eps-a opravdavaju svoje plate sa izgovoro MI SMO ZARADILI , pa gospodo niste vi zaradili nego je zaradila elektrana, a ta elektrana je napravljena sa novcem svih gradjana A VI RADITE ZA PLATU.Kako onda da zarade policajci, lekari, vojska, penzioneri...

čukamenicaja

pre 11 godina

Sad mi treba da im damo pozajmice jer su to pare poreskih obveznika a NE DRZAVNE PARE.
(Milla, 13. februar 2014 11:28)
Ne lupetaj Milla. U kolubari kopaju ugalj, od njega se pravi struja, struja je ROBA, naplaćuje se - od tih para treba da se da pozajmica, TO nisu pare poreskih obveznika.

MirkoNS

pre 11 godina

@Milan Krstic i slicni

Nije nama problem sto su oni dobili pozajmicu, niti smo im zavidni i slicno. Problem sto ta je ta "pozajmica" dobijena tako sto je svima nama ostalima ponesto oduzeto (nekom lek i lecenje, nekom povoljna subvencija da krene neki posao, poneka zakrpljena rupa, itd). Dakle, nismo mi od onih "da komsiji crkne krava", nego smo od onih "necu da crknem ja da bi zivela komsijina krava".

Deja Vu

pre 11 godina

Ljudi izvan EPS-a su ogorčeni, jer nisu upoznati sa stvarnim stanjem, a serviraju im se iritantne priče: velike plate, beneficije, bonusi, pozajmice koje se "ne vraćaju" itd. Istina je malo drugačija: rukovodeći kadar nije dorastao svom poslu, mnogi se i "ne mešaju" u isti nego se bave sporednim stvarima a radnici rade, u veoma teškim uslovima, zahtevne i odgovorne poslove.

Preduzeća elektroprivrede prva su na listi onih koji pune budžet i održavaju vanprivredu koliko - toliko u životu! Ali, uprkos pozitivnom poslovanju, onemogućena je kolektivnim ugovorom regulisana raspodela dobiti radnicima, preti smanjenje zarada po više osnova (noćni rad, minuli rad, topli obrok, regres), a sindikat se tobož bori za pozajmicu! Nije nego!

Ako je pozajmica stvar odluke poslovodstva, ako je podela dobiti zakonom i po KU regulisana, zašto se onda ide u ministarstvo ili kod PPV na poklonjenje. Onda se lome brave i daju odgovori i saopštenja koja niko ne razume, a direktori ne smeju da se bore za svoje radnike To što su radnici i dalje nezadovoljni, nikoga ne zanima. Pa i u komentarima možemo da pročitamo: ako vi nećete da radite, ima ko hoće. A to znači: ZA BILO KOJU PLATU! Jadno.

Nisu plate u EPS-u velike, nego država nema snage da natera privatnike da pošteno plate svoje radnike, da im uplaćuju doprinose, da im omoguće pravo na bolovanje, god. odmor, topli obrok itd.

Biće minusa, ali zamislite se malo.

suri_orao

pre 11 godina

Da li je moguce da EPS lelemudi uslovljavaju Vladu Srbije strajkom ako im se ne isplati "pozajmica", da se izuzmu solidarnog poreza i zabrane zaposljavanja? Da li je moguce da saka dzabalebarosa kroji sudbinu drzave? Kakva smo mi to drzava? Umesto da im svima koji zele da strajkuju podele radne knjizice pa na biro, neka tamo strajkuju, ova drzava je, po ko zna koji put, pokleknula pred naletom neradnika i parazita. Ali sve je to dzabe, ne da SNS svoje glasace.

робокап

pre 11 godina

Чекај да се пресаберем.Комшија бивши директор Електромораве (Пензионер) + 2 сина у Електродистрибуцији + ћерка (ИСТО) + ПОЗАЈМИЦА (150000)= 5000000 за Фебруар.Моја жена у локалној самоуправи са факултетом има за ове паре да ради Г О Д И Н У ДАНА:

misko

pre 11 godina

Samo im vi popuštajte a briga vas za radnike u privatnim firmama ali isti ti će vam srušiti reforme na isti način kao što su i 5 oktobra 2000.srušili režim.

posmatrac

pre 11 godina

Srbija nezaustavljivo ide ka bankrotu.Dali je ljudima u EPSU jasno da oni i druge institucije svake dodine Srbiju zaduzi jednu ipo milijardu dolara i baci sve to na plate ljudima koji su višak(40 posto vas je visak naprimer toliko su Rusi otpustili iz NIS-a).Zadužujeto svoju i našu decu ali živi bili pa videli skoro ce tome doci kraj

Dejan P.

pre 11 godina

Otkud ovoliko "RUDARA" u Kolubari kad su rudnici KOLUBARE POVRSINSKI KOPOVI.
Kolika je administracija, koliko ih radi na POVRSINSKIM KOPOVIMA na masinama i koliko ih ukupno ima po Beogradu, u kancelarijama u odmaralistima? JESU LI TO SVE RUDARI? Ili se preko plata "RUDARA" Kolubare cuva socijalni mir u zemlji i namiruju razne partijske firme.
Koliko velikih masina - kopa rudu, koliko utovarivaca utovara rudu, koliko kamiona prevozi rudu, koliko kompozicija prevozi rudu?
IZGLEDA DA "RUDARI" Kolubare s obzirom na njihov broj ASOVIMA KOPAJU RUDU, A LOPATAMA JE TOVARE.
ILI MI SE SAMO CINI..........

Nisam ja

pre 11 godina

Neki pravnik neka pošalje žalbu ustavnom sudu. Po čemu oni mogu da dobiju kredit bez kamate a mi ostali moramo u banku i da plaćamo kamate? Šta smo mi ostali, budale?
Razumem da onaj što kopa ugalj i što živi kraće i dobije takav kredit, ali po čemu neki u kancelariji što je našao svoje uhlebljenje zaslužuje takav kredit? Ako imate viška para, smanjite cenu struje svim građanima. Mi smo vlasnici te firme. Niste vi banka da dajete kredite

crni domino

pre 11 godina

Od kada je "pozajmica" 13.a plata!?
Kako su to oni "zaradili" pa mogu da daju "pozajmice"!? Sta su oni proizveli!?
Narode glasajte za naprednjake, uskoro ce i privatni sektor morati da daje "pozajmice"!
A mozda to moze da izdejstvuje samo Zorana Mihajlovic za svoj resor!?
Sta na to kaze mali ministar Djak, voleli bi da znamo!?

dipl. el. inz. u TE Kostolac

pre 11 godina

Imam 4 godine radnog staza i osnovnu platu oko 90 000 dinara, jedino uvecanje na to su prekovremeni sati ako ih ima, sa prekovremena 32 sata (koliko max. moze biti po zakonu) izasao bih oko 130 000 (ali to se nikada nije desilo) kolege koje rade po smenama imaju uvecanje za nocni rad, ali smenski radnici nemaju prekovreme sate, tako da je njima plata fiksna, tehnicar u proizvodnji koji radi smenski sa najboljim koeficijentom maximalno moze da primi do 90 000, to je tacno, ali i to je retkost u eps-u. Rukovodeca mesta su oko 200 000. To je sto se plata tice. A sto se tice uslova rada (bar kad su termoelektrane u pitanju) retko ko od radnika proizvodnje i doceka penziju, uglavnom najteze bolesti kose radnike elektrane. Proizvodnja je zadnjih godina rekordna u eps-u, i svake sledece godine se po pravilu nadmasi prethodna. Nije ovde ko 90-tih kada se tolerisalo svasta. E sad struktura zaposlenih je takva da se mora podmladjivati, tacno je to da ima viskova zaposlenih po direkcijama, ali oni imaju daleko manje plate nego mi u elektranama i kopovima, a kada za deset godina, vecina dobrih kadrova ode u penziju, nece imati ko da ih zameni, ako se na vreme ne pripreme kadrovi. Za inzinjera treba do 5 godina, za tehnicara i do 2 godine.

radnik proizvodnje na TENT-u preko PROTENT-a

pre 11 godina

Znaci vaznije im je bilo da dobiju po 50000 nego da preuzmu 300 radnika koji rade u proizvodnji preko posrednicke firme PROTENT.Iako je vise nego jasno da bi tako ustedeli velike pare jer se za njih placa 270 din po radnom satu a PROTENT im od toga daje 127din,do pre dva meseca to je bilo 122din po satu.Sramota! Imam 4 stepen elektrotehnicke i 12 god staza i plata mi je 40500 sa toplim obrokom!

limb

pre 11 godina

Nece vama pomoci ni Radulovic ni Vucic ni niko ako sami sebi ne pomognemo. Dokle god razmisljamo da ako meni nije dobro ne moze ni tebi nece nam biti dobro, to je ona dobra stara: "da komsiji umre krava". Losi smo kao narod, kako da ocekujemo da nam bude bolje kad zavirujemo u tudje avlije, pa cak i dzepove. Poznajem ljude koji rade na kopovima i elektranama pod neljudskim uslovima, niko od zaposlenih ne dozivi petu godinu u penziji. Pozajmica o kojoj se prica se izdvaja iz EPS-ovog budzeta, jer za razliku od ostalih javnih preduzeca EPS proizvodi i prodaje.

jjj

pre 11 godina

Ja bih da postignem sporazum sa EPS-om da me vise ne potkradaju.Posle decembarskog racuna za struju i januarski je oko 2.5 puta veci.Ja mislio samo novogodisnje iznenadjenje...

Paja

pre 11 godina

Nije mi jasno - zasto drzava daje pozajmice kad za to postoji banka? Jel smo ovde svi isti - zasto onda pozajmicu od drzave ne moze da uzme svako? Oni kao pune budzet - pa punimo ga mi svi kroz PDV 20% i ostale poreze i doprinose. Sramota! Uf sto bih voleo da ostanu ispod cenzusa da se resimo vec jednom te bede - to je pre 15 godina trebalo da bude ali... znaju vec svi zasto nismo.

koshke

pre 11 godina

Komentar za "drzava u drzavi" Ako si obavesten da EPS posluje sa gubitkom od neznam koliko milijardi onda bi trebao da znas koliko drzava duguje EPSu tako sto je preuzela na sebe dugove za struju pojedinih fabrika I preduzeca kada su propale a to se meri sa nekoliko stostina miliona ali ne dinara sto bi bila sica nego evra pa ti sad vidi ko I sa kolikim gubitkom posluje kada EPS svaku godinu zavrsi sa prebacajem plana u proizvodnji

dragan

pre 11 godina

Evo bisera EPSa -dobio danas racun - pise stanje skupe struje 1feb bilo po racunu 71446,danas 13feb ja ocitao stanje 71192.Ovu firmu smesta rasformirati,easturiti EPS otpustiti svu administraciju.Gradovi nek kupuju struju direktno kod proizvodjaca.Pazite po racunu placate OIE,i trosak javnog snabdevaca+postarina+angazovana snaga

atymen

pre 11 godina

pametnom dosta...idu izbori..nesposona vlada..SNS..a ostali nek rade i cute za minimalac..a ovi iz EPS..nem nam se smeju sto smo ovce za sisanje..i da i posle ovoga da glasamo za radikale-naprednjake..jer i za ovaj sramotni korak..kriva je DS..NATO..EU..i strani placenici..

drzava u drzavi..

pre 11 godina

Pod hitno treba izvrsiti racionalizaciju javnog sektora!Jer realni sektor u privredi,ne moze vise da ih prati!Postali su veliki balast!Svoje gubitasko poslovanje,koje je izrazeno u desetinama miljardi dinara,pokusavaju da prelome preko dzepova gradjana Srbije.A rad bez pozitivnog rezultata i nije rad!Pod obrazlozenjem da su gubitasi zbog cene struje a nigde ne kazu i zbog izdrzavanja preglomaznog administrativnog aparata..Pa nam povecanje cena struje,danas pada tesko...Zato sto se samo cene dizu a sve drugo ostaje isto u tim javnim preduzecima!Pa dovode ostatak privrede tim stalnim poskupljenjima u nepravnopravan polozaj i ako oni mozda imaju i vise kredibiliteta da nesto traze,ali nemaju tu mnogoljudnu snagu i ucenjivacki potencijal!I tako nam samo komplikuju i ovako tesku situaciju...Sta da kazu onda hirurzi,lekari,sudije,policajci i svi ostali..Da i oni prekinu sa radom,dok im vlada ne ispuni sindikalne zelje..To je dokaz da se sa tim mora prestati i da se racionalizacija javnog sektora mora hitno resiti..Mora se ziveti od svog rada i rezultata rada a nikako od ucena!Srbija to ne moze vise da izdrzi a drzava to smo svi mi!To nije nesto iracionalno!Danas ovako skupu dzavu,koju vise ne moze da prati realni sektor u privredi,mozemo proglasiti bolesnikom..I kojom brzinom i nacinom je budemo lecili,tako ce se i oporavljati!Ako se lose leci,pasce u komu..I zato su potrebne reforme ali pre njih i racionalizacija javnog sektora...Inace reforma nece imati nikakve koristi!

Marko

pre 11 godina

A zašto se mi ostali pozajmljujemo u bankama, a 'gospodi' se omogućavaju pozajmice preko preduzeća i to preko naše grbače.
Jel' to razlog za čudne račune?

Pokojni Toza

pre 11 godina

Sad mi treba da im damo pozajmice jer su to pare poreskih obveznika a NE DRZAVNE PARE. (Milla, 13. februar 2014 11:28) Ne lupetaj Milla. U kolubari kopaju ugalj, od njega se pravi struja, struja je ROBA, naplaćuje se - od tih para treba da se da pozajmica, TO nisu pare poreskih obveznika.
(čukamenicaja, 13. februar 2014 12:33)

Ta ROBA se pravi od uglja koji pripada državi, odnosno građanima tj. poreskim obveznicima, što će reći...

EPSSSSSSSSSS..T

pre 11 godina

Ne bi ovi nikom nista dali za dzabe.Kakva crna pozajmica u grob ce nas oterati.To je samo da se narod glodje dok oni ne zavrse svoj posao.NARODE NE NASEDAJ.Nemojte biti kivni na obicne radnike.Oni zaradjuju dok drugi mazu kajmak a pozajmica je samo sarena laza.Pozajmicu dobijes,vratis a sta posle....Mislite o tome...Daj Boze da se srbi sloze i da bude posla za sve i para za normalan zivot svima,svaki dan,svaki mesec,godinama...stizu nova deca alooo....buducnost,posao,late

kamatica

pre 11 godina

Pozajmnica, naravno da je treba vratiti. Da li je sa kamatom???????
PIO I fond za zdravstveno osiguranje, opljackani a njegovi korisnici pozajmljuju sa velikim kamatama od banaka da bi mogli da prezive i kupuje lekove. Banke ostvarile profit od 40%, da li toliko i EPS zaradjuje na pozajmnicama. Ako nema kamate javicemo se i mi za pozajmnicu. Mislim na sve gradjane Srbije, koji su i gradili energetskim sistem. Nije pao sa neba.

Aleksandar

pre 11 godina

pozajmica se vraca, jos uvek vracamo proslu, odbija nam se od plate.
(markonjero, 13. februar 2014 16:21)

Pozajmica se uzima od banke i vraća sa kamatom. Eventualno od prijatelja po uslovima po kojima se dogovorite. Pozajmica se NE UZIMA od preduzeća u vlasništvu svih nas i još pride zaštićenog monopolom. Ako takvo preduzeće ima viška novca isti treba da uloži u unapređenje svog poslovanja a ako nema planove za tako nešto da vlasnicima, odnosno građanima, isplati dividende - ili direktno, ili kroz smanjenje cene usluga.

Posao EPS-a nije da nekoga beskamatno kreditira. Nismo ga zato pravili i ne želimo da tome služi.

Aleksandar

pre 11 godina

@(čukamenicaja, 13. februar 2014 12:33)

A čiji misliš da je taj ugalj, mašine kojima se kopa i transportuje, elektrane u kojima se taj ugalj spaljuje i pretvara u el. energiju, dalekovodi kojima se ta ista energija prenosi... Da vam to nije ćaća ostavio pa da od profita isplaćujete sebi ničim zasužene bonuse?

'ajmo ovako, da EPS građanima plati rudnu rentu, rate sa kamatama za sve pare koje je država (poreski obveznici) dala EPS-u da izgradi šta je izgradio i tako to - pa ako ostane para onda delite međusobno koliko hoćete.

Ili evo daj ti meni milion evra, ja ću od toga napraviti voćnjak i prodavati tebi voće po uslovima koje ja smislim, i sav profit ću stavljati sebi u džep jer eto ja radim u voćnjaku i prodajem tebi voće pa je logično da novac zarađen od prodaje voća - pripadne meni.

čukamenicaja

pre 11 godina

Sad mi treba da im damo pozajmice jer su to pare poreskih obveznika a NE DRZAVNE PARE.
(Milla, 13. februar 2014 11:28)
Ne lupetaj Milla. U kolubari kopaju ugalj, od njega se pravi struja, struja je ROBA, naplaćuje se - od tih para treba da se da pozajmica, TO nisu pare poreskih obveznika.

Iva

pre 11 godina

Postovani,
Zna se, ako je nesto pozajmica, onda se vraca.....Nije istina da se ne vraca - niste obavesteni. Drugo, koliko je ovaj zakon o solidarnom porezu ustavan, on diskriminise izvesne kategorije stanovnistva, visoko obrazovane i dobro placene i to samo u javnom sektoru. U privatnom sektoru, kod poslodavaca koji su polupismeni i ne placaju svoje radnike i ne prijavljuju ih - to drzava tolerise.... Samo da privuce strani kapital.I ako je Vlada osnivac EPS-a, moze joj se. A nije cisto budz.firma, jos je jedna od retkih koja u ovoj jadnoj drzavi nesto proizvodi, tj.puni budzet. Nisu tu plate velike, nego su vama , gospodo, plate male. Nemojte zbog toga da mrzite ljude.

Milan Krstic

pre 11 godina

E sto ste zlonamerni i ljubomorni...pa sta ako su dobili pozajmice..pa jel vi ne bi voleli da dobijete...kako covek moze da bude tako pakostan i da ne zeli onom drugom bolje...i dokle god idemo sa misljenjem "sta se buni,ja bi radio i za 20.000 dinara" nece biti bolje...ruzno je sto tako pisete i razmisljate...nek dobiju i 200.000 pozajmicu ako mogu...ja to zelim i sebi i vama,sto da ne,ako moze...

Kica

pre 11 godina

Bas bi voleo kada bi neko od ovih komentatora dosao na 5 radnih dana u kop , pa da vide kako neradnici zaradjuju platu. Lako je kuckati na netu i sr...
Svaka pozajmica se vraca.

čukamenicaja

pre 11 godina

A je li to ona čuvena EPS "pozajmica" svojim radnicima koju niko nikad nije vratio?
(Mare, 13. februar 2014 11:13)
Ne lupetaj Mare, prvo se malo raspitaj.

54

pre 11 godina

@ Milla

Novac nije budzetski, nego prihod od naplate el. energije, a sto se tice pozajmice, verujem da su je ugradili u Kolektivni ugovor, te ne vidim nista sporno !
Nije moj problem sto neko ima vise, nego sto ja imam malo !
JA treba da se izborim da imam vise, niko mi to nece dati, moram SAM !!!

Boki

pre 11 godina

@Milla Nemojte se previše nadati. Kada dođu strane firme i konkurencija, struja više neće biti socijalna kategorija i plaćaćete mnogo više. U EPS-u ima mnogo radnika koji rade u izuzetno teškim uslovima i vrlo opasan posao.

Goran

pre 11 godina

Njima bas treba pozajmica. Ima ih bar duplo vise nego sto treba, ne rade nista i imaju najvece plata pa jos plus pozajmica. Naravno, pozajmicu niko nikad nije vratio. Dok pola Srbije jedva sastavlja kraj sa krajem njima poklanjaju tolike pare. Ako im je lose neka predju u privatne firme. Inace U EPS radnci sa srednjom skolom imaju oko 90.000 dinara, plus razne beneficije!!!!

tent

pre 11 godina

Hvala vam najlepše, ne treba mi, prethodnu uredno vraćam, ostalo još 20000. Na jednoj strani mi uzimate kroz solidarni porez, na drugoj mi pozajmljujete. Pa ko koga tu zeza? Najgore je što će sad svi da nas pljuju kao da smo stvarno nešto dobili i da smo glasačka mašinerija ne znam ti čija. Tuga od sindikata i od države.

seljak iz kragujevca...

pre 11 godina

@tent, šta kukaš sram te bilo, ja kao lekar na birou čekam šestu godinu, vozim taxi za 20.000 mesečno, eh što ja nemam platu preko 60.000 pa bih se oberučke solidarisao.

suri_orao

pre 11 godina

Da li je moguce da EPS lelemudi uslovljavaju Vladu Srbije strajkom ako im se ne isplati "pozajmica", da se izuzmu solidarnog poreza i zabrane zaposljavanja? Da li je moguce da saka dzabalebarosa kroji sudbinu drzave? Kakva smo mi to drzava? Umesto da im svima koji zele da strajkuju podele radne knjizice pa na biro, neka tamo strajkuju, ova drzava je, po ko zna koji put, pokleknula pred naletom neradnika i parazita. Ali sve je to dzabe, ne da SNS svoje glasace.

dule

pre 11 godina

Sramota od ove drzave i vlade sta radi,kome daje pozajmice,po kom osnovu kada zaposleni u Eps-u imaju ogromne,nezasluzeno velike plate i njima treba pozajmica!Ko je ovde lud.Sta ce nekome pozajmica ako ima ogromnu platu?Nemaju obraza ti koji su trazili pozajmice pri tolikim platama ni osnovno vaspitanje.Jadno i bedno.

docice vama radule kad- tad

pre 11 godina

a ja da uzimam od banke minus od 50000 sa 40% kamate i još me do devetog kolena proveravaju dal da mi odobre, vama plaćam kamatu za svaki dan kašnjenja u plaćanju struje, imate plate po 100 000 I JOŠ POVRH SVEGA POZAJMICA BESKAMATNA, PA STVARNO JE DOSTA BILO!

vlad

pre 11 godina

Ja radim u Kolubari i pozajmicu uopšte nismo tražili. Pa još otplaćujemo prethodnu. Tražimo samo da se izuzmemo od solidarnog poreza zato što nismo nikome na grbači t.j. nas niko ne finansira. Plan za 2014 smo ispunili 2 meseca ranije. Gde su naše 2 plate? Ali iz ove zlunamerne koji rade u privatnom sektoru pitao bi 2 stvari:
- Koliko primaju na ruke (za ta primanja ne plaćaju doprinose iz poreze državi)
- Za koliko će se smanjiti prihod njihovih firmi kada radnici iz državnog sektora prime manje plate (platiće i oni solidarni porez po sistemu spojenih sudova)
Na kraju molim radnike ove napaćene Srbije da ne nasedaju na provokacije političara iz ne ratuju međusobno samo zato što jedni rade u privatnom a drugi uz javnom sektoru. Tako ćemo na kraju dobiti robove umesto radnika ali kajmak će skupljati tajkunima iz političari.

Milla

pre 11 godina

Resenje-Omoguciti da se ukljuce privatne/strane firme za snabdevanje el. energijom pa da bude konkurencije. Sad mi treba da im damo pozajmice jer su to pare poreskih obveznika a NE DRZAVNE PARE. Koja banana drzava! Treba da menjamo vlade svake nedelje,bez izbora i gluposti,dok ne ubodemo pravu.

Milan

pre 11 godina

EPS je država u državi! Iživljavaju se dok ljudi kod privatnika preživljavaju! Ali javni sektor je sigurno biračko telo, pa im država omogućava da se iživljavaju! PRIVATIZACIJA!!!

MirkoNS

pre 11 godina

@Milan Krstic i slicni

Nije nama problem sto su oni dobili pozajmicu, niti smo im zavidni i slicno. Problem sto ta je ta "pozajmica" dobijena tako sto je svima nama ostalima ponesto oduzeto (nekom lek i lecenje, nekom povoljna subvencija da krene neki posao, poneka zakrpljena rupa, itd). Dakle, nismo mi od onih "da komsiji crkne krava", nego smo od onih "necu da crknem ja da bi zivela komsijina krava".

Deja Vu

pre 11 godina

Ljudi izvan EPS-a su ogorčeni, jer nisu upoznati sa stvarnim stanjem, a serviraju im se iritantne priče: velike plate, beneficije, bonusi, pozajmice koje se "ne vraćaju" itd. Istina je malo drugačija: rukovodeći kadar nije dorastao svom poslu, mnogi se i "ne mešaju" u isti nego se bave sporednim stvarima a radnici rade, u veoma teškim uslovima, zahtevne i odgovorne poslove.

Preduzeća elektroprivrede prva su na listi onih koji pune budžet i održavaju vanprivredu koliko - toliko u životu! Ali, uprkos pozitivnom poslovanju, onemogućena je kolektivnim ugovorom regulisana raspodela dobiti radnicima, preti smanjenje zarada po više osnova (noćni rad, minuli rad, topli obrok, regres), a sindikat se tobož bori za pozajmicu! Nije nego!

Ako je pozajmica stvar odluke poslovodstva, ako je podela dobiti zakonom i po KU regulisana, zašto se onda ide u ministarstvo ili kod PPV na poklonjenje. Onda se lome brave i daju odgovori i saopštenja koja niko ne razume, a direktori ne smeju da se bore za svoje radnike To što su radnici i dalje nezadovoljni, nikoga ne zanima. Pa i u komentarima možemo da pročitamo: ako vi nećete da radite, ima ko hoće. A to znači: ZA BILO KOJU PLATU! Jadno.

Nisu plate u EPS-u velike, nego država nema snage da natera privatnike da pošteno plate svoje radnike, da im uplaćuju doprinose, da im omoguće pravo na bolovanje, god. odmor, topli obrok itd.

Biće minusa, ali zamislite se malo.

Kop - Drmno

pre 11 godina

Većina komentariše, a pojma nema.

Prvo, Kop mesečnu platu za radnike ZARADI bukvalno za jedan dan (proizvodnja je 24h), a ceo celcati ostatak ide kompletno državi, dakle gubitašima, opštinskim parazitima, socijali i penzionerima.

Drugo, prošla pozajmica se uredno VRAĆA i odbija svakog meseca.

Treće, socijalni porez je nepravedan, jer pored toga što EPS državni budžet puni sa 50% sada se pride i radnici kažnjavaju. Kao da imate lokal ili stan, iznajmljujete ga pravnom licu ili porodici, pa pored kirije im uzimate i reket, van pameti!

Četvrto, Kop je proizvodnja, a ne administracija, ljudi rade i na -30 i +40, u blatu, prašini, radna mesta su opasna, poslovi rizični, ali proizvodnja ne sme ni da uspori, ni da stane, ljudi se sile, forsiraju, rizikuju život i zdravlje, sad njih treba kazniti?! Suludo!

Peto, svi kukate sada na EPS, a da dođe gazda, kao što vidim mnogi priželjkuju, zapitajte se koliko bi plaćali cenu struje, da li sada socijalno-dotiranu, ili punu ekonomsku? Bila bi realna, a to znači bar nekoliko puta veća, odmah da znate.

Slažem se da ima puno birokratije i lenština (opštine, agencije, neproizvodno-potrošačke javne službe), ali ne mogu se svi strpati u isti koš, oni koji troše i mahom i u većini lenčare, i oni koji zarađuju, za sebe, i za ove koje ne rade, a pritom mnogi to čine u jako teškim uslovima. Kancelarija u centru koja troši i teren koji zarađuje u blatnjavoj ili prašnjavoj rupi na košavi i ledu nisu isto!!

drzava u drzavi..

pre 11 godina

Pod hitno treba izvrsiti racionalizaciju javnog sektora!Jer realni sektor u privredi,ne moze vise da ih prati!Postali su veliki balast!Svoje gubitasko poslovanje,koje je izrazeno u desetinama miljardi dinara,pokusavaju da prelome preko dzepova gradjana Srbije.A rad bez pozitivnog rezultata i nije rad!Pod obrazlozenjem da su gubitasi zbog cene struje a nigde ne kazu i zbog izdrzavanja preglomaznog administrativnog aparata..Pa nam povecanje cena struje,danas pada tesko...Zato sto se samo cene dizu a sve drugo ostaje isto u tim javnim preduzecima!Pa dovode ostatak privrede tim stalnim poskupljenjima u nepravnopravan polozaj i ako oni mozda imaju i vise kredibiliteta da nesto traze,ali nemaju tu mnogoljudnu snagu i ucenjivacki potencijal!I tako nam samo komplikuju i ovako tesku situaciju...Sta da kazu onda hirurzi,lekari,sudije,policajci i svi ostali..Da i oni prekinu sa radom,dok im vlada ne ispuni sindikalne zelje..To je dokaz da se sa tim mora prestati i da se racionalizacija javnog sektora mora hitno resiti..Mora se ziveti od svog rada i rezultata rada a nikako od ucena!Srbija to ne moze vise da izdrzi a drzava to smo svi mi!To nije nesto iracionalno!Danas ovako skupu dzavu,koju vise ne moze da prati realni sektor u privredi,mozemo proglasiti bolesnikom..I kojom brzinom i nacinom je budemo lecili,tako ce se i oporavljati!Ako se lose leci,pasce u komu..I zato su potrebne reforme ali pre njih i racionalizacija javnog sektora...Inace reforma nece imati nikakve koristi!

misko

pre 11 godina

Samo im vi popuštajte a briga vas za radnike u privatnim firmama ali isti ti će vam srušiti reforme na isti način kao što su i 5 oktobra 2000.srušili režim.

serpa

pre 11 godina

Neznam kako radnici eps-a opravdavaju svoje plate sa izgovoro MI SMO ZARADILI , pa gospodo niste vi zaradili nego je zaradila elektrana, a ta elektrana je napravljena sa novcem svih gradjana A VI RADITE ZA PLATU.Kako onda da zarade policajci, lekari, vojska, penzioneri...

Miki

pre 11 godina

Da li je moguće da radnicima EPS-a trebaju pozajmice? Znači ne pristaju u Vladi ni na jednu ucenu, ali moraju da pristanu na ucenu zbog izbora, jel to ta zajednička solidarnost i odricanje zarad bolje budućnosti? Cccc, sramota. Ništa nisu bolji od prethodnih, ovoj državi nema pomoći.

aca pirot

pre 11 godina

Ajde onda svi mi koji radimo u privredi da tražimo pozajmicu, a da mi radimo kod privatnika tako da je to NEMOGUĆE.
Zbog ovoga ima da glasam za Radulovića.

робокап

pre 11 godina

Чекај да се пресаберем.Комшија бивши директор Електромораве (Пензионер) + 2 сина у Електродистрибуцији + ћерка (ИСТО) + ПОЗАЈМИЦА (150000)= 5000000 за Фебруар.Моја жена у локалној самоуправи са факултетом има за ове паре да ради Г О Д И Н У ДАНА:

Marko

pre 11 godina

A zašto se mi ostali pozajmljujemo u bankama, a 'gospodi' se omogućavaju pozajmice preko preduzeća i to preko naše grbače.
Jel' to razlog za čudne račune?

crni domino

pre 11 godina

Od kada je "pozajmica" 13.a plata!?
Kako su to oni "zaradili" pa mogu da daju "pozajmice"!? Sta su oni proizveli!?
Narode glasajte za naprednjake, uskoro ce i privatni sektor morati da daje "pozajmice"!
A mozda to moze da izdejstvuje samo Zorana Mihajlovic za svoj resor!?
Sta na to kaze mali ministar Djak, voleli bi da znamo!?

koshke

pre 11 godina

Komentar za "drzava u drzavi" Ako si obavesten da EPS posluje sa gubitkom od neznam koliko milijardi onda bi trebao da znas koliko drzava duguje EPSu tako sto je preuzela na sebe dugove za struju pojedinih fabrika I preduzeca kada su propale a to se meri sa nekoliko stostina miliona ali ne dinara sto bi bila sica nego evra pa ti sad vidi ko I sa kolikim gubitkom posluje kada EPS svaku godinu zavrsi sa prebacajem plana u proizvodnji

DNK

pre 11 godina

NBS, EPS, Agencija za kontrolu leta...dobiju i regres i trinaestu platu i pozajmicu, iako Vlada to ne preporučuje, a Vojska dobije q...!!! Doduše, uzeli su im solidarni porez, kao i ostalima.
A kad je frka, 'de si Đuka!? Vodovod za Užice može preko noći! Pa, dokle više vojnici da budu ovce i da ćute i trpe!!!??? Ustaj vojsko!

Dejan P.

pre 11 godina

Otkud ovoliko "RUDARA" u Kolubari kad su rudnici KOLUBARE POVRSINSKI KOPOVI.
Kolika je administracija, koliko ih radi na POVRSINSKIM KOPOVIMA na masinama i koliko ih ukupno ima po Beogradu, u kancelarijama u odmaralistima? JESU LI TO SVE RUDARI? Ili se preko plata "RUDARA" Kolubare cuva socijalni mir u zemlji i namiruju razne partijske firme.
Koliko velikih masina - kopa rudu, koliko utovarivaca utovara rudu, koliko kamiona prevozi rudu, koliko kompozicija prevozi rudu?
IZGLEDA DA "RUDARI" Kolubare s obzirom na njihov broj ASOVIMA KOPAJU RUDU, A LOPATAMA JE TOVARE.
ILI MI SE SAMO CINI..........

kamatica

pre 11 godina

Pozajmnica, naravno da je treba vratiti. Da li je sa kamatom???????
PIO I fond za zdravstveno osiguranje, opljackani a njegovi korisnici pozajmljuju sa velikim kamatama od banaka da bi mogli da prezive i kupuje lekove. Banke ostvarile profit od 40%, da li toliko i EPS zaradjuje na pozajmnicama. Ako nema kamate javicemo se i mi za pozajmnicu. Mislim na sve gradjane Srbije, koji su i gradili energetskim sistem. Nije pao sa neba.

BKG

pre 11 godina

Pa moje kolege i ja imamo najodgovorniju proizvodnju u Srbiji (obrazovnu), pa nikad nismo bili u situaciji da tražimo, a kamoli dobijemo, neku pozajmicu.
Samo gnev naroda može da izazove ova tzv vest.

Nikada nikome izvini

pre 11 godina

Ajmo sad svi mi koji smo u privatnim firmama,nezaposleni,penzioneri...da pretimo generalnim strajkom...pa kome ne bi dobro dosla pozajmica od 50-ak hiljada dinara...a sta cemo sa gradjanima koji pretplatili decembarski racun za struju...hoce im EPS isplatiti bankarsku kamatu za kreditiranje??? Isto vazi i Srbijagas

posmatrac

pre 11 godina

Srbija nezaustavljivo ide ka bankrotu.Dali je ljudima u EPSU jasno da oni i druge institucije svake dodine Srbiju zaduzi jednu ipo milijardu dolara i baci sve to na plate ljudima koji su višak(40 posto vas je visak naprimer toliko su Rusi otpustili iz NIS-a).Zadužujeto svoju i našu decu ali živi bili pa videli skoro ce tome doci kraj

stevan

pre 11 godina

Majko moja mila. opljačkali narod sa neosnovano uvećanim računima pa sada dele povišice. Ajde narode, svi u red pa dajte Vučiću i ministarki Mihajlović glas na izborima kad niste zaslužili bolje. Srećan vam 17.mart.2014. godine, samo nisam siguran da će te preživeti do 17.marta.2015. godine, jer od demagogije SNS-a nećete napuniti svoje stomake.

Paja

pre 11 godina

Nije mi jasno - zasto drzava daje pozajmice kad za to postoji banka? Jel smo ovde svi isti - zasto onda pozajmicu od drzave ne moze da uzme svako? Oni kao pune budzet - pa punimo ga mi svi kroz PDV 20% i ostale poreze i doprinose. Sramota! Uf sto bih voleo da ostanu ispod cenzusa da se resimo vec jednom te bede - to je pre 15 godina trebalo da bude ali... znaju vec svi zasto nismo.

dipl. el. inz. u TE Kostolac

pre 11 godina

Imam 4 godine radnog staza i osnovnu platu oko 90 000 dinara, jedino uvecanje na to su prekovremeni sati ako ih ima, sa prekovremena 32 sata (koliko max. moze biti po zakonu) izasao bih oko 130 000 (ali to se nikada nije desilo) kolege koje rade po smenama imaju uvecanje za nocni rad, ali smenski radnici nemaju prekovreme sate, tako da je njima plata fiksna, tehnicar u proizvodnji koji radi smenski sa najboljim koeficijentom maximalno moze da primi do 90 000, to je tacno, ali i to je retkost u eps-u. Rukovodeca mesta su oko 200 000. To je sto se plata tice. A sto se tice uslova rada (bar kad su termoelektrane u pitanju) retko ko od radnika proizvodnje i doceka penziju, uglavnom najteze bolesti kose radnike elektrane. Proizvodnja je zadnjih godina rekordna u eps-u, i svake sledece godine se po pravilu nadmasi prethodna. Nije ovde ko 90-tih kada se tolerisalo svasta. E sad struktura zaposlenih je takva da se mora podmladjivati, tacno je to da ima viskova zaposlenih po direkcijama, ali oni imaju daleko manje plate nego mi u elektranama i kopovima, a kada za deset godina, vecina dobrih kadrova ode u penziju, nece imati ko da ih zameni, ako se na vreme ne pripreme kadrovi. Za inzinjera treba do 5 godina, za tehnicara i do 2 godine.

dragan

pre 11 godina

Evo bisera EPSa -dobio danas racun - pise stanje skupe struje 1feb bilo po racunu 71446,danas 13feb ja ocitao stanje 71192.Ovu firmu smesta rasformirati,easturiti EPS otpustiti svu administraciju.Gradovi nek kupuju struju direktno kod proizvodjaca.Pazite po racunu placate OIE,i trosak javnog snabdevaca+postarina+angazovana snaga

jack kole

pre 11 godina

A i super vam je naslov, cuj radnici EPS-a izborili...?
Mozda je tacnije - zaposleni preko partija, rodjaka, svalera, na mufte i ostali jos jednom ucenili ostale gradjane Srbije na cijoj grbaci planduju i lencare i dobijaju debele plate za to, a i to im je malo pa iste te gradjane naveliko kradu preko racuna za struju. Samo napred - u propast!

Pokojni Toza

pre 11 godina

Sad mi treba da im damo pozajmice jer su to pare poreskih obveznika a NE DRZAVNE PARE. (Milla, 13. februar 2014 11:28) Ne lupetaj Milla. U kolubari kopaju ugalj, od njega se pravi struja, struja je ROBA, naplaćuje se - od tih para treba da se da pozajmica, TO nisu pare poreskih obveznika.
(čukamenicaja, 13. februar 2014 12:33)

Ta ROBA se pravi od uglja koji pripada državi, odnosno građanima tj. poreskim obveznicima, što će reći...

Milka Preplašena

pre 11 godina

Naravno da su se izborili. Srbija je jedno ružno palanačko pozorište gde svi maju svoju ulogu. Publika je uvek tu - polipismen ipoluobrazovan srpski narod. Kakav narod - takve vođe! Mi smo ih birali.

limb

pre 11 godina

Nece vama pomoci ni Radulovic ni Vucic ni niko ako sami sebi ne pomognemo. Dokle god razmisljamo da ako meni nije dobro ne moze ni tebi nece nam biti dobro, to je ona dobra stara: "da komsiji umre krava". Losi smo kao narod, kako da ocekujemo da nam bude bolje kad zavirujemo u tudje avlije, pa cak i dzepove. Poznajem ljude koji rade na kopovima i elektranama pod neljudskim uslovima, niko od zaposlenih ne dozivi petu godinu u penziji. Pozajmica o kojoj se prica se izdvaja iz EPS-ovog budzeta, jer za razliku od ostalih javnih preduzeca EPS proizvodi i prodaje.

Nisam ja

pre 11 godina

Neki pravnik neka pošalje žalbu ustavnom sudu. Po čemu oni mogu da dobiju kredit bez kamate a mi ostali moramo u banku i da plaćamo kamate? Šta smo mi ostali, budale?
Razumem da onaj što kopa ugalj i što živi kraće i dobije takav kredit, ali po čemu neki u kancelariji što je našao svoje uhlebljenje zaslužuje takav kredit? Ako imate viška para, smanjite cenu struje svim građanima. Mi smo vlasnici te firme. Niste vi banka da dajete kredite

radnik proizvodnje na TENT-u preko PROTENT-a

pre 11 godina

Znaci vaznije im je bilo da dobiju po 50000 nego da preuzmu 300 radnika koji rade u proizvodnji preko posrednicke firme PROTENT.Iako je vise nego jasno da bi tako ustedeli velike pare jer se za njih placa 270 din po radnom satu a PROTENT im od toga daje 127din,do pre dva meseca to je bilo 122din po satu.Sramota! Imam 4 stepen elektrotehnicke i 12 god staza i plata mi je 40500 sa toplim obrokom!

dr who

pre 11 godina

"Sindikat radnika EPS-a navodi da nije sasvim zadovoljan ishodom pregovora, ali navodi da razume ekonomske i političke uslove zbog predstojećih parlamentarnih izbora."

Da su ovaj sindikat poslali na Kosovo, dosad bi ga vratili sa sve odštetom.

EX EPS-ovac

pre 11 godina

Ovde su ljudi, pomešani lončići. Sindikat EPS-a traži ukidanje zabrane zapošljavanja a Vlada neda! Kad dođe mrak onda Vlada(=partije na vlasti), potajno zapošljavaju nove (svoje) a to Sindikat kobajagi ne primećuje. "Pozajmica" je tu valda da se Vlasi ne dosete. Zar zaista mislimo da su svi ljudi budale i ne vide!

garavi

pre 11 godina

sta ti je kupovina glasova i ljudi ? sa pozajmicom kupujes glasove ! lepo lepo ste se setili ! eeeejjj prodali bi drzavu za 100€ !

Pera

pre 11 godina

Znaci lekari jos jednom ispadaju najvece ovce.

Najduze skolovanje, najduzi i najtezi put do diplome, najteze naci posao, najodgovorniji posao, izlozeni kojekakvim osudama, rade u nistavnim uslovima i imaju smanjenu platu koja od 2008 nije povecavana a ne da nemaju 13-tu nego se prekovremeno ne placa!

Sve ce to doci na svoje za desetak godina kada ne bude specijalista, kada ovi sto uveliko rade odu u penziju.

Petar

pre 11 godina

Da li to znači da oni koji ne dobiju pozajmicu treba da glasaju protiv SNS-a?
Da. I mi smo živi ljudi, jedemo hleb, pijemo mleko, plaćamo rtv pretplatu...

Sramota, ako ima dajte svima jednako ili nema nikome.

jjj

pre 11 godina

Ja bih da postignem sporazum sa EPS-om da me vise ne potkradaju.Posle decembarskog racuna za struju i januarski je oko 2.5 puta veci.Ja mislio samo novogodisnje iznenadjenje...

EPSSSSSSSSSS..T

pre 11 godina

Ne bi ovi nikom nista dali za dzabe.Kakva crna pozajmica u grob ce nas oterati.To je samo da se narod glodje dok oni ne zavrse svoj posao.NARODE NE NASEDAJ.Nemojte biti kivni na obicne radnike.Oni zaradjuju dok drugi mazu kajmak a pozajmica je samo sarena laza.Pozajmicu dobijes,vratis a sta posle....Mislite o tome...Daj Boze da se srbi sloze i da bude posla za sve i para za normalan zivot svima,svaki dan,svaki mesec,godinama...stizu nova deca alooo....buducnost,posao,late

jack kole

pre 11 godina

Paraziti zaseli na grbacu pa sibaj, teraj i jaši, dok konj ne padne i ne crkne. Vecina zaposlena preko stranaka, preko rodjaka i na mufte, i to znaju al ne haju. Kad zafali para, onda odokativno zacepe narod preko laznih i napumpanih racuna za struju. Ima puno izraza za ovaj soj ljudi... da, da sve to sto sada pomislite, pa verovatno jos gore.

Jovan

pre 11 godina

Neki rekose da idu izbori pa se zbog toga daju razni ustupci. E zbog takvih ustupaka pojedincima ja i moja porodica necemo glasati za one koji misle da su vec pobedili.

atymen

pre 11 godina

pametnom dosta...idu izbori..nesposona vlada..SNS..a ostali nek rade i cute za minimalac..a ovi iz EPS..nem nam se smeju sto smo ovce za sisanje..i da i posle ovoga da glasamo za radikale-naprednjake..jer i za ovaj sramotni korak..kriva je DS..NATO..EU..i strani placenici..

MirkoNS

pre 11 godina

Ume li neko da objasni koji je smisao pozajmice i koji je razlog za trazenje iste?

Takodje, da li ja kao gradjanin RS mogu da trazim pozajmicu od Vlade ili recimo da napravim Udruzenje gradanja, pa mi trazimo da Vlada svakome od nas pozajmi po 50k?

Aleksandar

pre 11 godina

pozajmica se vraca, jos uvek vracamo proslu, odbija nam se od plate.
(markonjero, 13. februar 2014 16:21)

Pozajmica se uzima od banke i vraća sa kamatom. Eventualno od prijatelja po uslovima po kojima se dogovorite. Pozajmica se NE UZIMA od preduzeća u vlasništvu svih nas i još pride zaštićenog monopolom. Ako takvo preduzeće ima viška novca isti treba da uloži u unapređenje svog poslovanja a ako nema planove za tako nešto da vlasnicima, odnosno građanima, isplati dividende - ili direktno, ili kroz smanjenje cene usluga.

Posao EPS-a nije da nekoga beskamatno kreditira. Nismo ga zato pravili i ne želimo da tome služi.

Silver Surfer

pre 11 godina

Uvek je najbolje traziti i protestovati u vreme predizborne kampanje. Ova vlada kao i sve prethodne pokazuje popustljivost u ovom periodu tako da ce svi dobiti manje, vise, ono sto traze. Zbog toga reformski kurs ostaje samo prazna prica. Tako ce biti i posle izbora. Ako se politika bazira na tome da se podilazi najsiromasnijen delu stanovnistva, a takva je nazalost velika vecina Srbije, umesto da se kreiraju uslovi da ljudi postepeno popravljaju svoj zivotni standard, onda, mi kao drustvo nemamo dobru perspektivu. Solidarni porez, ne sluzi da pomogne bilo kome, vec da etiketira one koji zaradjuju a hapsenje tajkuna ili pretnja hapsenjem jalovu utehu obicnim gradjanima ali i opasnu sliku da su svi koji imaju teski lopovi. Nije stvar osuditi Miskovica ili Beka, jer u Riseljeovskom pravnom sistemu kao sto je nas svako moze da bude osudjen vec je potrebno osuditi one koji su im sve to omogucili ukoliko je njihovo bogacenje bio protivzakonito. Demontiranje takvog sistema bio bi kurs prave reformske vlade. A Zorana Mihajlovic mi je jedna od najlosijih karika u ovoj vladi. Za sve ima odgovor i pitanje osim za desavanja u svom ministarstvu. To je sigurno kvalifikuje za sledeci mandat.

Aleksandar

pre 11 godina

@(čukamenicaja, 13. februar 2014 12:33)

A čiji misliš da je taj ugalj, mašine kojima se kopa i transportuje, elektrane u kojima se taj ugalj spaljuje i pretvara u el. energiju, dalekovodi kojima se ta ista energija prenosi... Da vam to nije ćaća ostavio pa da od profita isplaćujete sebi ničim zasužene bonuse?

'ajmo ovako, da EPS građanima plati rudnu rentu, rate sa kamatama za sve pare koje je država (poreski obveznici) dala EPS-u da izgradi šta je izgradio i tako to - pa ako ostane para onda delite međusobno koliko hoćete.

Ili evo daj ti meni milion evra, ja ću od toga napraviti voćnjak i prodavati tebi voće po uslovima koje ja smislim, i sav profit ću stavljati sebi u džep jer eto ja radim u voćnjaku i prodajem tebi voće pa je logično da novac zarađen od prodaje voća - pripadne meni.