Četvrtak, 28.06.2012.

16:23

"Zbog Železare neko mora u zatvor"

Savetnik za strana ulaganja Milan Kovačević kaže da je odluka vlade Srbije da otkupi Železaru Smederevo bila pogrešna.

Izvor: Beta

"Zbog Železare neko mora u zatvor" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

61 Komentari

Sortiraj po:

Smederevac

pre 13 godina

Koje elementarno neznanje i nepoznavanje situacije ovog čoveka koji sebe zove konsultantom (savetnikom) za strana ulaganja. Ako on savetuje strane ulagače, onda odosmo u aut. Prvo, projektovani kapacitet je 2,2 miliona tona, a amerikanci su 2006 proizvodili 2,2 miliona i to je činjenica. Drugo, Čeličana je generisala 13% izvoza a 5% BDP-a, to je velika razlika. I treće, dok su smederevski radnici trpali pare u budžet da bi ste se vi beograđani širili i baškarili, sve je bilo u redu, sad kad je došlo vreme da republika malo uloži i pokrene priču u železari koja je perspektivna, uz određena odricanja, sad odjednom "stručnjaci" navode da je treba ugasiti. Ugasite vi vašu Nemanjinu, Knez Mihajlovu, Delta Siti i Ušće, jer to košta ovu zemlju 10 puta više nego muka i znoj smederevskih metalaca.

markonato

pre 13 godina

Alo bre,
o čemu Vi pričate, ako Ameri nisu uspeli da od nje naprave pare onda niko ne može.Ne zanosite se mnogo , gde je profit tu je i Amer, vrlo prosto da prostije ne može da bude. Zato KATANAC što pre, a fala bogu oko Smedereva je dobra zemlja za vinogradarstvo...

Miodrg Ćosić

pre 13 godina

Poštovana gospodo,
da li je taj gospodin Kovačević ikada ukoračio u Železaru i da li zna koliko je ona važna za Srpsku privredu. Neka cenjenigospodin navede svoje uspešne privredne poduhvate, a ovako lupetati proizvoljno čista glupost i sramota. Gde pronađoste takve velike i uspešne savetnike.

Vama pozdrav, nemojte dozvoliti da neupućeni ljudi u tenutku budu veliki , a u stvari nemaju pojma o poslovanju, gde li takvi rastu. Najveće štete ima sa takvima privreda Srbije.Dajte da sve te i takve pametne glavice izvezemo da nam svane.

Srle

pre 13 godina

@Ona jeste bila veliki izvoznik, sa oko pet odsto ukupnog izvoza zemlje, ali kako mi nemamo rudu, koks, sve smo to uvozili, pa je tako odnos uvoza Železare i izvoza bio u najboljim danima jedan prema jedan. To znači da je doprinos Železare bruto društvenom proizvodu bio nula", rekao je on.

komentar:
Čovek nema blage veze sa ekonomijom. BDP ne čini samo neto izvoz. Doprinos BDPu je jednak ukupnoj dodatoj vrednosti. Definitivno smo nepismena nacija, i ne piše nam se ništa dobro.
(Nebojsa, 1. jul 2012 20:13)
-----
A da li biste vi gospodine Pismeni objasnili nama ekonomskim laicima sta je to dodata vrednost ako se radi proizvodnja koja donosi gubitak ? ! ?

Nebojsa

pre 13 godina

@Ona jeste bila veliki izvoznik, sa oko pet odsto ukupnog izvoza zemlje, ali kako mi nemamo rudu, koks, sve smo to uvozili, pa je tako odnos uvoza Železare i izvoza bio u najboljim danima jedan prema jedan. To znači da je doprinos Železare bruto društvenom proizvodu bio nula", rekao je on.

komentar:
Čovek nema blage veze sa ekonomijom. BDP ne čini samo neto izvoz. Doprinos BDPu je jednak ukupnoj dodatoj vrednosti. Definitivno smo nepismena nacija, i ne piše nam se ništa dobro.

milan

pre 13 godina

Japan uvozi rudu jer gotov proizvod imaju kome prodati (u svojoj drzavi)! Velikim auto proizvodjacima, itd, itd.! A kome ce nas Sartid u Srbiji da proda, i da monopol uvedemo nebi mogli ni 10% kapaciteta iskoristiti! Tako da malo razmislite kada dajete primere, jer nisu druge zemlje Srbija, i ako zivimo na istoj planeti, svi se razlikujemo, neko ima ruda (a industriju nema) pa mu je zelezara isplatljiva i potrebna dok neko ima jaku industriju nema rudnog bogastva, ali i pored toga mu je zelezara isplatljiva i potrebna kao da ima rudna bogastva! Ove dve mogucnosti su presudni za opstanak zelezare, a na zalost mi ne ispunjvamo ni jedan uslov! Mada postoji i treci, isforsirani uslov, uvoz sirovine i njena prerada za izvoz (to se do sada radilo i nije se proslavilo sa tim), ovaj uslov je najrizicniji, najneprofitabilniji i iz naseg iskustva jako bolan!

Zelezarac

pre 13 godina

@Boban O sampinjonima: Ako nisi tada radio u zelezari onda se molim te suzdrzi od komentara na pamet. Miloseviceva vlast je u to vreme nagurala 12 000 zaposlenih u tu zelezaru koja je rekordne kolicine proizvodnje postigla sa 5500 zaposlenih. Pored same zelezare Sartid - Matkovic je tada imao i gomilu vanprivrednih izmisljotina kako bi smestio toliki narod, komsije, tetke, sinovce. Pored cuvenih sampinjona zelezari su natuknuli na ledja i sportske radnje, turisticke agencije, proizvodnju paletica, camaca i zilion drugih "delatnosti" za isisavanje para iz zelezare. Da, zelezara je radila i u prvom i u drugom svetskom ratu i cak tokom embarga je uspevala da proturi sirovine ali 99 godina koliko postoji NIKADA nije bila ugasena i sve to vreme je modernizovana. US STEEL je svidelo se to nekome ili ne, potpuno obnovio fabriku i dogradio nova postrojenja za ekonomicniji rad visokih peci koji ce pomoci da se troskovi proizvodnje znacajno smanje. To je sagradjeno samo treba da se pusti u pogon medjutim ocigledno da ovoj novoj vladi vise odgovara da gasi zelezaru na korist onih koji ce uvoziti celik skuplji za onoliko koliko se ugrade u cenu.

Aleksandar

pre 13 godina

za (Zelezarac, 29. jun 2012 09:42)

Apsolutno podržavam vaš komentar.

Samo da dodam, da tokom 1970-tih kada je tadašnji MKS (Metalurški kombinat Smederevo) tražio neki kredit, angažovali su jednog od mojih ukućana, koji je radio u banci koja je bila glavni kreditor MKSa (i SARTIDa potom sve do privatizacije) - da bi videli stanje i moguće probleme.
U to vreme kada je MKS (poznata kao nova železara) izgrađen u saradnji sa SSSRom, istovremeno su izgrađene iste takve još dve u Finskoj i Holandiji, sa sličnom tehnologijom, kapacitetima, organizacijom i tržištima.
Rezultat je bio da je finska železara imala oko 4.700 zaposlenih, holandska skoro 3.500, a tadašnji MKS imao oko 12.000zaposlenih (9.000 sam kombnat + kooperanti - tada su bili u okviru SOUR).

Današnji US STeel ima i dalje više zaposlenih nego finci i holanđani.

Što se tiče uvoza koksa - moglo je i kod nas da se napravi koksara da se htelo ulagati (naravno kada imamo savetnike koji misle da uvozimo "rudu koksa", onda ne ide).
Japan uvozi i ugalj i rudu, pa su opet konkurentni.

A to što je opala prodaja US Steel, to je i delom zbog krize pad potrežnje, a da ne pominjem da je i kod nas pad potražnje usled uništenja privrede i "burazerskih dogovora" - most na Adi je građen uz kineski čelik (valjda je bolja provizija bila)

Još jedan primer:NIS je bio jedinstven slučaj monopoliste sa gubitkom, što govori o našoj upravi.

Dinkovski

pre 13 godina

haha, a najveci proizvodjac celika u svetu "Arcelor Mital" upravo ulaze u makedonsku celicanu i to velike pare. Da li je moguce da Srbija ima tako ljigave i nesposobne vodje??? Pogledajte samo onog Nikezica...

Boban

pre 13 godina

@zelezarac
a, to sto nije gasena za vreme sankcija...vazi....a sampinjoni, a glad?
ljudi, najteze je biti iskren premam samome sebi!

lepo je ziveti u proslosti....ali neprakticno!

Pilot

pre 13 godina

Neverovatno da se ovaj čovek razume u sve ! Vrlo je važno da Srbija ima svoj nacionalni interes. Nije slučajno da su amerikanci kupili željezaru jer žele da kontrolišu našu namensku industriju. Treba održavati železaru i razvijati namensku industriju pa će se kupci lako naći.Knjiški miševi će lako izračunati da se ništa naše ne isplati i da sve treba uvoziti. Ustvari njima se isplati da pričaju ono zašta su plaćeni. Avijacija je uz čeljezaru !

Zelezarac

pre 13 godina

Par informacija za eksperte koji komentarisu vesti o zelezari na internetu. Zelezara je napravljena 1913 godine zato vas molim da prestanete da pricate taj vic o Titu i gvozdju i grozdju jer to s njim veze nema. U njegovo vreme je zelezara modernizovana (da sad neko ne pomisli da je ova danas zelezara ISTA kao i 1913.) Nije istina da je smederevska zelezara UVEK poslovala negativno i sa gubicima. To plasiraju oni koji bi da uvoze celik i zaradjuju na tome. Sve zelezare na svetu prilagodjavaju kolicinu proizvodnje sa cenom na trzistu i nikada ni jedna ne proizvodi PUNIM kapacitetom SVE VREME. Jednostavno kada je cena celika visoka proizvodi se vise i tada se zaradjuje MNOGO kada je cena niska proizvodi se manje da bi se izgubilo MANJE. Srbija pravi celik vec 99 godina, nije gasila zelezaru ni u prvom ni drugom svetskom ratu ni u doba Milosevica pod sankcijama. Ako ova nova vlada ugasi zelezaru onda su tu u pitanju stetocine koje se rode jednom u 100 godina. Molim B92 da u buduce pitaju za misljenje inzenjere metalurgije koji ovaj posao zaista znaju i ne brukajte se, molim vas, vise sa ovakvim "savetnicima za strana ulaganja" koji govore o rudnicima CELIKA I KOKSA. I jos napamet kalkulisu izvoz-uvoz. Molim vas zaista. Hvala

Vladimir

pre 13 godina

Tako je, zatvaraj! Evo i Soko Stark izvozi cokolade ali zato uvozi kakao da bi napravili te cokolade. Izvoz-uvoz=NULA. Katanac i mars na ulicu! Zatvarajte te fabrike vise pa da nam krene jednom. Na tom mestu lepo da naprave mega markete u kojima cemo da kupujemo sargarepe iz Argentine. Gde ste vi jos videli da neko lepo zivi od fabrika?

krstivoje

pre 13 godina

Sve sto je naveo covek je potpuno tacno.Podjimo redom,odmah posle rata bivsi diktator Joska sloser obisao je region smedereva i tada priupitao clanove komiteta cega ima u tom regionu,oni mu zdusno odgovorise GROZDJA,posto je sloser bio poljak jevrejskog porekla ON nije znao ni tri reci srbskog i razumeo ih je da tu ima GVOZDJA,kad su se vratili na dedinje im on je uz dupli viski Pepici dao nalog da se u smederevu napravi velika zelezara i stvori radnicka klasa umesto seljacke na koju je bio alergican.Tako je pocela istorija arcenja narodnih dobara kroz partiske kadrove koja traje do danasnjih dana.Klonirane komunjare su lopovskom revolucijom 2000- napravili niz bahanalija kad je zelezara u pitanju,to je sve uredno zapisano u evropskim izvestajima.Prvo treba razjasniti misteriju prodaje zelezare amerima,KO JE TU sve omastio dzepove i koliko,i naravno da je zbog omascenih dzepova drzava gurnuta opet u bulu kada su je preuzeli od amera za 1 $,na to su ih ameri jednostavno prisilili inace bi objavili sav drek koji su prilikom kupovine platili.Valjda ce pod pritiskom evrope i taj lopovluk biti procesuiran.Gasenjem zelezare zavrsice se konacno komunisticka farsa u tom regionu srbije.

ml

pre 13 godina

ako se dobro sjecam,zeljezara je data bivsim vlasnicima za neke pare ali oslobodjena duga.dakle tadasnja vlada je preuzela dug na sebe(citaj nas poreske obveznike).bivsi vlasnici su preuzeli zeljezaru bez duga i za ovo vrijeme do sada su izvlacili pare i napravili novi dug koji je vlada otkupila za 1 euro koji cemo platiti mi opet.odgovor na slijedece pitanje ce razjasniti sve.da li u vladi srbije rade ljudi koji ne shvataju o cemu se tu radi.odgovor je,naravno ne.pa sta je zakljucak.ljudi pljackaju vas vase vlastite vodje.pogledajte kako se otimaju za polozaje.i svaki od vas koji misli da mu je vodja ili stranka posteni je za lijecenje.

trejder

pre 13 godina

GDP = private consumption + gross investment + government spending + (exports − imports), dakle ima veze sa bruto drustvenim proizvodom

m

pre 13 godina

Cekaj, a kad je Kole kupio za 3 marke prezaduzene secerane, onda je kupovina bila kriminal, a sad je prodaja? Jaoj, Srblji, ko vas ne zna zlatom bi vas platio.

sumorni

pre 13 godina

Ne postoje rudnici čelika i koksa. Nigde na svetu.

""To nije sasvim tačno. Ona jeste bila veliki izvoznik, sa oko pet odsto ukupnog izvoza zemlje, ali kako mi nemamo rudu, koks, sve smo to uvozili, pa je tako odnos uvoza Železare i izvoza bio u najboljim danima jedan prema jedan. To znači da je doprinos Železare bruto društvenom proizvodu bio nula", rekao je on."

Da pojasnimo, odnos uvoz-izvoz nema nikakve veze sa BGP. U BGP ulazi sve ono što se u jednoj zemlji PROIZVEDE.

Bez obzira dali sa profitom, ili gubitkom.

Dajte molim vas, nemoguće je da su ovo vaše reči. Jedino je logično da vaše izlaganje nije dobro prenešeno. Ovo nije nivo ni učenika srednje ekonomske škole.

Inače, slažem se da mora biti zatvorena, i to što pre, jer gubitci u proizvodnji su daleko veći od plata 5,000 radnika na prinudnom odmoru.

ALi, na žalost, verujem da je ostavljena da bi se u kolonama u ovom državnom preduzeću koje je juče dobilo dozvolu da slobodno radi, a o gubitcima ne razmišlja, uposlili članovi i simpatizeri ovih novih na vlasti...

******

pljacka veka

pre 13 godina

Pljacka veka je bio taj zakup Sartida, od strane USS, na 99 godina!
Zakup ih je kostao 20ak miliona dolara, a sama kolicina ZLATA (stotinak kilograma!), koja se godinama, od izgradnje peci talozila na dnu, kao najtezi metal, prevazilazi vrednost svega onoga, sta se nalazi na poljani, gde je izgradjena zeljezara!
Amerikanci su to uredno pokupili i odneli, u tom poslu ih je obezbedjivala srpska policija, i da nista drugo nisu uradili za ono vreme, koliko su topili gvodje u Smederevu, uradili bi odlican posao, za sebe!
Koliko je tacno zlada tu bilo i koliko su odneli, nikada necemo saznati.

kaiser

pre 13 godina

"Da taj je za 1eu kupio 400 mil. gubitaka zelezare. *******
(Beli, 28. jun 2012 21:26)"

Zapravo, dug je u tom momentu bio 0 (nula evra). Ima sve nna netu.

Obzirom da je prodata za nekoliko desetina miliona Evra, a otkupljena za 1 Evro, razlika je u našu korist.

Otkupljena je iz poznatih razloga, više puta navedenih, počev od strateškog interesa države za čeličanom, pa do samog socijalnog momenta - 5.000 radnika. I na to niko, pogotovo radnici železare nisu imali nikakvih primedbi, naprotiv.

Da otklonimo svaku sumnju, ja sam kagorično bio PROTIV otkupa, jer sam znao šta sledi, a to je upravo ovo. 5.000 ljudi na našem teretu.

ALi, pravi razlog za "********" je došao tek juče, kada je "dogovoreno" od strane populista na vlasti da se železara ne gasi, već da radi sa gubitkom. Dali ste im dozvolu da rade u državnoj firmi, bez obzira na rezultate. Onaj sindikalac u emisiji nije mogao da sakrije oči koje mu se cakle.

A svako zna da su mesečni gubitci koja železara pravi VEĆI od 5.000 plata ljudima koji su na prinudnom odmoru.

Amerikanci su izračunali da je optimalno potrebno 5.000 radnika, a tvrdim da će u železari za par meseci raditi najmanje duplo njih, jer će populisti koji su na vlasti maksimalno napuniti sve gde još ima mesta na državnim jaslama.*********

EU

pre 13 godina

Tooo...gasi samo..skoluj konobare i turisticke radnike jer industrije nece biti.. tako smo ugasili i proizvodnju svih elektricnih i ostalih masina pa ih sada uvozimo a i prave ih ovde stranci koji ih izvoze u Rusiju i izvlace profit... Analiticar je lepo biti mnogo prostora u javnim medijima bez ikakve odgovornosti. *********

milan

pre 13 godina

Dva pitanja:
Gde ste vi bili dosada, niste li kao strucnjak sa tim znanjem a do sada cutali automatski i saucesnik.
Drugo pitanje, da nije drzava ili ko vec mislila na prvom mestu na radna mesta oko 5000.

pejapeja

pre 13 godina

Kad sve saberes i oduzmes i sve viceve procitas, ispada da je onaj Tito nesto i pravio a i danas se nesto njegovo krcmi.Dali mu je trbala zelezara u Smederevu?- trebala mu je svakako ma gde ona bila, trebala je kao osnova za razvitak drugih tehnologija i fabrika.Dobro nemogu da kazem i sad se ulaze u nove tehnologije.Narocito su razvijeni sistemi banaka za izvlacenje para od jadnih ljudi.U Titovo vreme su banke vodili glupsoni i davali kredite sa malom kamatom jer nije bilo ovih pametnih mendzanera ili sta su vec.Znaci fabrike su proizvodile,tehnologija se pratila i nije se kaskalo.Sada vladaju intelegentne tehnologije lopovluka, kradja i prevara a ne glupave zelezarske peroizvodnje.

Vladimir

pre 13 godina

AMAN ljudi, smederevska zelezara proizvodi VALJANE proizvode a ne profile i cevi za most na adi. Molim vas informiste se pre nego sto uporno ponavljate iste komentare koje nemaju veze sa zivotom. TAKODJE zelezare NE PRETAPAJU staro gvozdje. Staro gvozdje se koristi u zanemarljivo malim kolicinama u procesu konvertovanja sirovog gvozdja u celik i sluzi samo za podesavanje kvaliteta celika i njegovih svojstava. Celik ne moze da se pretapa iz toga bi dobio bezvredno djubre koje ne sluzi nicemu. Molim vas sve imate na vikipediji o zelezari. Na srpskom.

Vladimir

pre 13 godina

Aham. I onda posto se ugasi zelezara sve ostale firme koje prave bilo sta od celika ce morati da se zatvore jer bi morali da uvoze taj celik a po njegovoj racunici bi i to bilo nula jer dzabe izvezes vagon ako moras da uvezes celik da bi ga napravio (?!)

Vladimir

pre 13 godina

Ucesce zelezare u izvozu nije bila 5% vec 10-15% i tu se ne racuna izvoz drugih domacih firmi koje su od istog tog celika izvozili svoje proizvode. Ovu njegovu racunicu kako je uvoz jednak izvozu ne mogu ni da komentarisem. Zapanjen sam da osoba koja se predstavlja kao savetnik za strana ulaganja racuna na nivou zabavista. Inace sva ekstraktivna industrija (crna, obojena industrija, nafta) pa i poljoprivreda su podlozne periodicnim skokovima i padovima cena i ti ciklusi se smenjuju na 5-10 godina. Ni jedna takva fabrika na svetu ne proizvodi uvek punim kapacitetom vec proizvodnju prilagodjava traznji na trzistu. Na svom vrhuncu zelezara je proizvodila najvise jer je i cena celika bila najvisa u istoriji, ikada. Tako da ucesce u BDP ne da nije nula vec je to donelo Srbiji ogromnu svotu deviznih rezervi. Sve u svemu gasenje zelezare bi bila tragedija jer pokrenuti ugasenu zelezaru kosta koliko i most na adi. Ne preterujem.

Vladimir

pre 13 godina

Ne daj boze da je ovaj covek savetnik za privredu u Japanu. Japan nema ni trunku sirovina i SVE uvozi a ima 100 celicana i nemaju problem sa periodicnim skokovima i padovima cena celika. Ovaj bi verovatno savetovao i Japanu da lepo pogasi celu industriju i gaji samo pirinac. Uzgred je i neobavesten jer je US STEEL na vrhincu proizvodio 1.9 miliona tona sto je mnogo vise od 50% a pored rude i koksa zelezarama treba jos zilion drugih stvari tako da ima na stotine domacih dobavljaca. Ovaj covek je zlonameran i to na radost uvoznika celicnih proizvoda. Neko mora i to da radi.

Vladimir

pre 13 godina

Rudnike celika i koksa?!? Hahahah majko moja ko njega placa da bude savetnik? :D To je kao da je rekao kako nemamo rudnik spageta i makarona :)

Boban

pre 13 godina

Sredina XX veka, Smederevo, SFRJ
Pita Marshal: Sta uspeva ovde?
Odgovara politkomesar: Grozdje, Druze Tito..

Gvozdje, kazes, pa onda da pravimo Zeljezaru...

Svi cute...rezultat znamo

Draža

pre 13 godina

Kako bre nula udeo u GDP?! A 5500 radnika i njihove zarade?! Da bi te zarade bile isplaćene, dok je radio, svakog meseca je ovaj izvoznik menjao desetine miliona evra u dinar.
Ovaj čovek jednostavno ne vlada problematikom.

Katanac

pre 13 godina

Gospodo komentatori.Zelezara Smederevo od kada je osnovana nikada nije poslovala pozitivno. Postoji ona anegdota. kada je Tito bio u Smedervu pitao je sta uspeva.Oni mu rekli grozdje. On pogresno cuo i razumeo gvozdje.I naredio da sepravi celicana. Zeljezara zaivisna od uvoza.Ne isplativa.Da bi bilaproduktivna treba da proizvodi 100 hiljada tona.Ona proizvodi oko 60 hiljada. Smederevski celik skup.Uinvesticionim radovima u Srbiji nikonije kupovao smedervski celik zbog skupoce.Kada je gradjen most na Adi, celicni elementi dovozeni iz Kine.Da li drzava treba da placa 5000 radnika. Ne treba. Smedervo i okolina su poiljoprivredni kraj. Zelezaru treba zatvoriti da ne bude na grbaci drzave i gradjana Srbije

Novosadjanin

pre 13 godina

@james bond

Sedi jedan. Za vas i one koji su vam dali pluseve - BDP se racuna kao:
BDP = Potrosnja + Investicije + Potrosnja vlade + Izvoz - Uvoz

Prema tome ako izvezete i uvezete istu sumu, vas doprinos BDP je nula.

Miloš

pre 13 godina

"Prema rečima Kovačevića, obaveze smederevske železare su bile oko 70 (milijardi dinara), a vrednost imovine 35 milijardi dinara. "Dakle, onaj ko je platio evro za Železaru, morao bi da ide u zatvor""

Prvo, voleo bih da znam koje je to krivično delo. Ako ja kupim polovni auto, i platim ga više nego što treba, neko mora u zatvor?

Drugo, država je bila jasna da se železara kupuje ne zbog ogromne tržišne vrednosti i fantastičnog poslovnog potencijala (da je to tako, USS ne bi odlazio), nego da hiljade radnika ne bi izgubili posao. I izračunato je, pretpostavljam, da je posao za te ljude vredniji od ove gore razlike.

Poštujem liberalnu ekonomsku misao, ali ona očigledno ovde nije dominantna. I to nije krivično delo.

Ivan

pre 13 godina

Cvetkovic je tvrdio da nema dugova nadam se da ce on odgovarati prvi!
a sve se to jos onda videlo po zavrsnim racunima za 2009 i 2010.

maki

pre 13 godina

Ova drzava ima ima 10 miliona savetnika za strana ulaganja I samo 5 hiljada radnika zelezare . jasno je ko ce koga da pojede. Prijatno !

Mracne nulte

pre 13 godina

realna izjava, na zalost, u Srbiji je 90 % nepismenih koji misle da nama trebaju i Zelezara i maline i brodogradiliste i jos milion drugih Potemkinovih sela koji drzavnom budzetu samo izvlace novac...
(milan-br.1, 28. jun 2012 17:46)

************

Evo ti pametnice nam reci sta nam treba? Verovatno jos uvoza, da nista ne proizvodimo je li? Pa ta se politika i vodi, sprovodi i pospesuje, zato sve i propada genije.

Srbin iz Rusije

pre 13 godina

Razlika izmedju duga i imovine zelezare je 35 MILIJARDI dinara ili oko 300 MILIONA EVRA... Za Tadica, Cvetkovica i njihove ''drugare'' iz prethodne i sadasnje vlade koji su odgovorni za dug Smedereva predlazem resenje po sistemu: ''mir, mir, mir - niko nije kriv''. Zato cemo da razapnemo i streljamo studenta Stefana Vlajkovica za, na prevaru uzetih, 6-7 hiljada Evra i falsifikovanu diplomu - za primer ostalima.

Citalac

pre 13 godina

Cinjenica- otisli Amerikanci

Pitanje - zasto ?

Odgovor- proizvode gubitke.

Ok. jasno

Otkupila drzava- pitanje zasto ?

Odgovor- da bi "kupila " socijalni mir , POSEBNO PRED IZBORE !

Ok. Jasno.

Posto kupila- odgovor za dinar-komentar skupo.

Ok. i to je jasno.

Ono sto nije, zasto ici u zatvor i kako covek moze da " tresne " ( naravno "neko", ali bez ko ), tako nesto u javnim medijima.

Mozemo govoriti o moralu, etici, politici, laznim nadanjima i obecanjima, bacanju prasine u oci zaposlenima, ali " ladno reci " neko mora u zatvor, na nacin kako je receno i napisano " je, za moje pojmove javne reci, suvise !

milan

pre 13 godina

Ako nema zelezare onda pada prica o tome da ce "nas" Fiat biti ceo od srpskih materijala! Dakle, katastrofa Kragujevac se nastavlja i nakon ulozenih milijardu evra koje smo poklonili italijanima!

Bulevarac

pre 13 godina

A zasto su Amerikanci dosli, kao slucajno, i bili tu par godina i otisli ?
Da li to nekoga mozda interesuje, da li su oni tako neozbiljni da udju u posao i ne znaju da ce biti u minusu ? Sumnjam, mislim da su imali ugovoreni posao otkupa celika, koji nam je ostao od privatizacije. Najkvalitetniji celik iz firmi je rasprodat i kada tog celika vise nije bilo, Amerikanci su otisli. Mozda su samo i zato dosli da otkupo od nas celik koji je stajao tako tu po firmama a niciji je, pa oni to rasprodali uz pomoc nas, kada mi nismo mogli, i ottisli, da nije mozda to?

Tako se kalio celik

pre 13 godina

Ljudi pogledajte film Želimira Žilnika "TAKO SE KALIO ČELIK" iz 1988. (ima na you tube)- sve je rečeno u filmu a dešava se I danas! -NEVEROVATNO KAKVA DRŽAVA I NAROD!!Ne treba nam drugi da nam govori koliko smo "pokvareni" sami SEBI!!!

Pera

pre 13 godina

Zbog Železare neko mora u zatvor?
Bez brige "neko", izbori su prosli, ko nije usao u isti miran je do sledecih - lopovi navalite na posao, ne gubite vreme, sve je manje toga ostalo da se ocerupa, konkurencija je jaka!

gaga

pre 13 godina

Sve sami na sa stotine korupcionaški dragulji , a nikome ne fali ništa.
Naprotiv,jedan od njih svojom kameneolskom prevrtljivotšću opet u vladi,
Prava imitacija života.

milan-br.1

pre 13 godina

realna izjava, na zalost, u Srbiji je 90 % nepismenih koji misle da nama trebaju i Zelezara i maline i brodogradiliste i jos milion drugih Potemkinovih sela koji drzavnom budzetu samo izvlace novac...

Branko V.

pre 13 godina

Mene interesuje dali uopšte ima nešto u Srbiji što se koristi sa 100% kapaciteta i dali ima išta da se kod nas isplati??? Ovako ispada da nam se ništa ne isplati i da sve treba da uvozimo samo ne znam odakle nam pare.

Dejan

pre 13 godina

Najveca proizvodnja je bila 1 680 000t. Ali kako je dosta nepismenih i neobavestenih u ovoj zemlji tako nam i ide. Ministri ne barataju stvarnim ciframa. novinari ne razlikuju pojam Željezara i Čeličana, sindikalcima se ljuljaju velike plate pa nije ni čudo što svašta čitamo. Samo će radnici da "izvise" dok neki budu visili po raznoraznim belosvetskim letovalištima

Как закалялась сталь

pre 13 godina

Nisam ekonomista, ali ni mogi koji se kod nas izdaju za ekonomske eksperte, očigledno, nisu se nimalo proslavili u svojoj struci.

Pre svega, kako je moguće da vrednost ukupne imovine smederevske železare bude 35 mlrd. dinara, odnosno (prema današnjem kursu), oko 376 milona dolara? Moguće je da su u tom iznosu procenjene zalihe proizvoda, ali to nikako ne može da bude ukupna vrednost imovine ove firme (samo jedna od dve visoke peći vredi mnogo, mnogo više od navedenog iznosa).

Osim toga, "rudnici čelika i koksa" ne postoje, jer ne postoji ruda čelika, već rude gvožđa, i to sulfidne i karbonatne; koks takođe nije ruda, već proizvod koji se dobija (u koksarama) destilacijom uglja (npr. kamenog). Sve ovo se uči u osnovnoj školi.

Ipak, slažem se da je smederevsku železaru trebalo ugasiti kao nerentabilnu, i to odavno. Javna je tajna da su Amerikanci u taj posao ušli iz strateško-političkih razloga, a profit su ostvarili prevashodno pretapanjem rezanog (starog) gvožđa u Srbiji: vagona, tenkova, topova, brodova, itd. Kada je toga ponestalo, i kada je cena gvožđa i čelika u svetu drastično pala, jednostavno su se spakovali i otišli. Da su zaista hteli da ostanu, unapredili bi tehnologiju (investirali u ključna postojenja), i to bi se videlo - mediji bi to objavili na sva zvona kao ogromnu stranu investiciju i politički uspeh državnoh vrha.

Sta ste radili ovog maja ?

pre 13 godina

"Dakle, onaj ko je platio evro za Železaru, morao bi da ide u zatvor",

Verovatno Mica kuvarica ili Pera domar iz Nemanjine.

Sta ste radili ovog maja ?

pre 13 godina

"Dakle, onaj ko je platio evro za Železaru, morao bi da ide u zatvor",

Verovatno Mica kuvarica ili Pera domar iz Nemanjine.

Dejan

pre 13 godina

Najveca proizvodnja je bila 1 680 000t. Ali kako je dosta nepismenih i neobavestenih u ovoj zemlji tako nam i ide. Ministri ne barataju stvarnim ciframa. novinari ne razlikuju pojam Željezara i Čeličana, sindikalcima se ljuljaju velike plate pa nije ni čudo što svašta čitamo. Samo će radnici da "izvise" dok neki budu visili po raznoraznim belosvetskim letovalištima

Как закалялась сталь

pre 13 godina

Nisam ekonomista, ali ni mogi koji se kod nas izdaju za ekonomske eksperte, očigledno, nisu se nimalo proslavili u svojoj struci.

Pre svega, kako je moguće da vrednost ukupne imovine smederevske železare bude 35 mlrd. dinara, odnosno (prema današnjem kursu), oko 376 milona dolara? Moguće je da su u tom iznosu procenjene zalihe proizvoda, ali to nikako ne može da bude ukupna vrednost imovine ove firme (samo jedna od dve visoke peći vredi mnogo, mnogo više od navedenog iznosa).

Osim toga, "rudnici čelika i koksa" ne postoje, jer ne postoji ruda čelika, već rude gvožđa, i to sulfidne i karbonatne; koks takođe nije ruda, već proizvod koji se dobija (u koksarama) destilacijom uglja (npr. kamenog). Sve ovo se uči u osnovnoj školi.

Ipak, slažem se da je smederevsku železaru trebalo ugasiti kao nerentabilnu, i to odavno. Javna je tajna da su Amerikanci u taj posao ušli iz strateško-političkih razloga, a profit su ostvarili prevashodno pretapanjem rezanog (starog) gvožđa u Srbiji: vagona, tenkova, topova, brodova, itd. Kada je toga ponestalo, i kada je cena gvožđa i čelika u svetu drastično pala, jednostavno su se spakovali i otišli. Da su zaista hteli da ostanu, unapredili bi tehnologiju (investirali u ključna postojenja), i to bi se videlo - mediji bi to objavili na sva zvona kao ogromnu stranu investiciju i politički uspeh državnoh vrha.

milan-br.1

pre 13 godina

realna izjava, na zalost, u Srbiji je 90 % nepismenih koji misle da nama trebaju i Zelezara i maline i brodogradiliste i jos milion drugih Potemkinovih sela koji drzavnom budzetu samo izvlace novac...

Branko V.

pre 13 godina

Mene interesuje dali uopšte ima nešto u Srbiji što se koristi sa 100% kapaciteta i dali ima išta da se kod nas isplati??? Ovako ispada da nam se ništa ne isplati i da sve treba da uvozimo samo ne znam odakle nam pare.

Pera

pre 13 godina

Zbog Železare neko mora u zatvor?
Bez brige "neko", izbori su prosli, ko nije usao u isti miran je do sledecih - lopovi navalite na posao, ne gubite vreme, sve je manje toga ostalo da se ocerupa, konkurencija je jaka!

Vladimir

pre 13 godina

Ne daj boze da je ovaj covek savetnik za privredu u Japanu. Japan nema ni trunku sirovina i SVE uvozi a ima 100 celicana i nemaju problem sa periodicnim skokovima i padovima cena celika. Ovaj bi verovatno savetovao i Japanu da lepo pogasi celu industriju i gaji samo pirinac. Uzgred je i neobavesten jer je US STEEL na vrhincu proizvodio 1.9 miliona tona sto je mnogo vise od 50% a pored rude i koksa zelezarama treba jos zilion drugih stvari tako da ima na stotine domacih dobavljaca. Ovaj covek je zlonameran i to na radost uvoznika celicnih proizvoda. Neko mora i to da radi.

gaga

pre 13 godina

Sve sami na sa stotine korupcionaški dragulji , a nikome ne fali ništa.
Naprotiv,jedan od njih svojom kameneolskom prevrtljivotšću opet u vladi,
Prava imitacija života.

Boban

pre 13 godina

Sredina XX veka, Smederevo, SFRJ
Pita Marshal: Sta uspeva ovde?
Odgovara politkomesar: Grozdje, Druze Tito..

Gvozdje, kazes, pa onda da pravimo Zeljezaru...

Svi cute...rezultat znamo

Vladimir

pre 13 godina

Rudnike celika i koksa?!? Hahahah majko moja ko njega placa da bude savetnik? :D To je kao da je rekao kako nemamo rudnik spageta i makarona :)

Citalac

pre 13 godina

Cinjenica- otisli Amerikanci

Pitanje - zasto ?

Odgovor- proizvode gubitke.

Ok. jasno

Otkupila drzava- pitanje zasto ?

Odgovor- da bi "kupila " socijalni mir , POSEBNO PRED IZBORE !

Ok. Jasno.

Posto kupila- odgovor za dinar-komentar skupo.

Ok. i to je jasno.

Ono sto nije, zasto ici u zatvor i kako covek moze da " tresne " ( naravno "neko", ali bez ko ), tako nesto u javnim medijima.

Mozemo govoriti o moralu, etici, politici, laznim nadanjima i obecanjima, bacanju prasine u oci zaposlenima, ali " ladno reci " neko mora u zatvor, na nacin kako je receno i napisano " je, za moje pojmove javne reci, suvise !

Zelezarac

pre 13 godina

Par informacija za eksperte koji komentarisu vesti o zelezari na internetu. Zelezara je napravljena 1913 godine zato vas molim da prestanete da pricate taj vic o Titu i gvozdju i grozdju jer to s njim veze nema. U njegovo vreme je zelezara modernizovana (da sad neko ne pomisli da je ova danas zelezara ISTA kao i 1913.) Nije istina da je smederevska zelezara UVEK poslovala negativno i sa gubicima. To plasiraju oni koji bi da uvoze celik i zaradjuju na tome. Sve zelezare na svetu prilagodjavaju kolicinu proizvodnje sa cenom na trzistu i nikada ni jedna ne proizvodi PUNIM kapacitetom SVE VREME. Jednostavno kada je cena celika visoka proizvodi se vise i tada se zaradjuje MNOGO kada je cena niska proizvodi se manje da bi se izgubilo MANJE. Srbija pravi celik vec 99 godina, nije gasila zelezaru ni u prvom ni drugom svetskom ratu ni u doba Milosevica pod sankcijama. Ako ova nova vlada ugasi zelezaru onda su tu u pitanju stetocine koje se rode jednom u 100 godina. Molim B92 da u buduce pitaju za misljenje inzenjere metalurgije koji ovaj posao zaista znaju i ne brukajte se, molim vas, vise sa ovakvim "savetnicima za strana ulaganja" koji govore o rudnicima CELIKA I KOKSA. I jos napamet kalkulisu izvoz-uvoz. Molim vas zaista. Hvala

Katanac

pre 13 godina

Gospodo komentatori.Zelezara Smederevo od kada je osnovana nikada nije poslovala pozitivno. Postoji ona anegdota. kada je Tito bio u Smedervu pitao je sta uspeva.Oni mu rekli grozdje. On pogresno cuo i razumeo gvozdje.I naredio da sepravi celicana. Zeljezara zaivisna od uvoza.Ne isplativa.Da bi bilaproduktivna treba da proizvodi 100 hiljada tona.Ona proizvodi oko 60 hiljada. Smederevski celik skup.Uinvesticionim radovima u Srbiji nikonije kupovao smedervski celik zbog skupoce.Kada je gradjen most na Adi, celicni elementi dovozeni iz Kine.Da li drzava treba da placa 5000 radnika. Ne treba. Smedervo i okolina su poiljoprivredni kraj. Zelezaru treba zatvoriti da ne bude na grbaci drzave i gradjana Srbije

maki

pre 13 godina

Ova drzava ima ima 10 miliona savetnika za strana ulaganja I samo 5 hiljada radnika zelezare . jasno je ko ce koga da pojede. Prijatno !

Draža

pre 13 godina

Kako bre nula udeo u GDP?! A 5500 radnika i njihove zarade?! Da bi te zarade bile isplaćene, dok je radio, svakog meseca je ovaj izvoznik menjao desetine miliona evra u dinar.
Ovaj čovek jednostavno ne vlada problematikom.

pejapeja

pre 13 godina

Kad sve saberes i oduzmes i sve viceve procitas, ispada da je onaj Tito nesto i pravio a i danas se nesto njegovo krcmi.Dali mu je trbala zelezara u Smederevu?- trebala mu je svakako ma gde ona bila, trebala je kao osnova za razvitak drugih tehnologija i fabrika.Dobro nemogu da kazem i sad se ulaze u nove tehnologije.Narocito su razvijeni sistemi banaka za izvlacenje para od jadnih ljudi.U Titovo vreme su banke vodili glupsoni i davali kredite sa malom kamatom jer nije bilo ovih pametnih mendzanera ili sta su vec.Znaci fabrike su proizvodile,tehnologija se pratila i nije se kaskalo.Sada vladaju intelegentne tehnologije lopovluka, kradja i prevara a ne glupave zelezarske peroizvodnje.

Vladimir

pre 13 godina

Tako je, zatvaraj! Evo i Soko Stark izvozi cokolade ali zato uvozi kakao da bi napravili te cokolade. Izvoz-uvoz=NULA. Katanac i mars na ulicu! Zatvarajte te fabrike vise pa da nam krene jednom. Na tom mestu lepo da naprave mega markete u kojima cemo da kupujemo sargarepe iz Argentine. Gde ste vi jos videli da neko lepo zivi od fabrika?

Ivan

pre 13 godina

Cvetkovic je tvrdio da nema dugova nadam se da ce on odgovarati prvi!
a sve se to jos onda videlo po zavrsnim racunima za 2009 i 2010.

Vladimir

pre 13 godina

AMAN ljudi, smederevska zelezara proizvodi VALJANE proizvode a ne profile i cevi za most na adi. Molim vas informiste se pre nego sto uporno ponavljate iste komentare koje nemaju veze sa zivotom. TAKODJE zelezare NE PRETAPAJU staro gvozdje. Staro gvozdje se koristi u zanemarljivo malim kolicinama u procesu konvertovanja sirovog gvozdja u celik i sluzi samo za podesavanje kvaliteta celika i njegovih svojstava. Celik ne moze da se pretapa iz toga bi dobio bezvredno djubre koje ne sluzi nicemu. Molim vas sve imate na vikipediji o zelezari. Na srpskom.

Tako se kalio celik

pre 13 godina

Ljudi pogledajte film Želimira Žilnika "TAKO SE KALIO ČELIK" iz 1988. (ima na you tube)- sve je rečeno u filmu a dešava se I danas! -NEVEROVATNO KAKVA DRŽAVA I NAROD!!Ne treba nam drugi da nam govori koliko smo "pokvareni" sami SEBI!!!

Dinkovski

pre 13 godina

haha, a najveci proizvodjac celika u svetu "Arcelor Mital" upravo ulaze u makedonsku celicanu i to velike pare. Da li je moguce da Srbija ima tako ljigave i nesposobne vodje??? Pogledajte samo onog Nikezica...

Novosadjanin

pre 13 godina

@james bond

Sedi jedan. Za vas i one koji su vam dali pluseve - BDP se racuna kao:
BDP = Potrosnja + Investicije + Potrosnja vlade + Izvoz - Uvoz

Prema tome ako izvezete i uvezete istu sumu, vas doprinos BDP je nula.

Mracne nulte

pre 13 godina

realna izjava, na zalost, u Srbiji je 90 % nepismenih koji misle da nama trebaju i Zelezara i maline i brodogradiliste i jos milion drugih Potemkinovih sela koji drzavnom budzetu samo izvlace novac...
(milan-br.1, 28. jun 2012 17:46)

************

Evo ti pametnice nam reci sta nam treba? Verovatno jos uvoza, da nista ne proizvodimo je li? Pa ta se politika i vodi, sprovodi i pospesuje, zato sve i propada genije.

milan

pre 13 godina

Ako nema zelezare onda pada prica o tome da ce "nas" Fiat biti ceo od srpskih materijala! Dakle, katastrofa Kragujevac se nastavlja i nakon ulozenih milijardu evra koje smo poklonili italijanima!

Aleksandar

pre 13 godina

za (Zelezarac, 29. jun 2012 09:42)

Apsolutno podržavam vaš komentar.

Samo da dodam, da tokom 1970-tih kada je tadašnji MKS (Metalurški kombinat Smederevo) tražio neki kredit, angažovali su jednog od mojih ukućana, koji je radio u banci koja je bila glavni kreditor MKSa (i SARTIDa potom sve do privatizacije) - da bi videli stanje i moguće probleme.
U to vreme kada je MKS (poznata kao nova železara) izgrađen u saradnji sa SSSRom, istovremeno su izgrađene iste takve još dve u Finskoj i Holandiji, sa sličnom tehnologijom, kapacitetima, organizacijom i tržištima.
Rezultat je bio da je finska železara imala oko 4.700 zaposlenih, holandska skoro 3.500, a tadašnji MKS imao oko 12.000zaposlenih (9.000 sam kombnat + kooperanti - tada su bili u okviru SOUR).

Današnji US STeel ima i dalje više zaposlenih nego finci i holanđani.

Što se tiče uvoza koksa - moglo je i kod nas da se napravi koksara da se htelo ulagati (naravno kada imamo savetnike koji misle da uvozimo "rudu koksa", onda ne ide).
Japan uvozi i ugalj i rudu, pa su opet konkurentni.

A to što je opala prodaja US Steel, to je i delom zbog krize pad potrežnje, a da ne pominjem da je i kod nas pad potražnje usled uništenja privrede i "burazerskih dogovora" - most na Adi je građen uz kineski čelik (valjda je bolja provizija bila)

Još jedan primer:NIS je bio jedinstven slučaj monopoliste sa gubitkom, što govori o našoj upravi.

ml

pre 13 godina

ako se dobro sjecam,zeljezara je data bivsim vlasnicima za neke pare ali oslobodjena duga.dakle tadasnja vlada je preuzela dug na sebe(citaj nas poreske obveznike).bivsi vlasnici su preuzeli zeljezaru bez duga i za ovo vrijeme do sada su izvlacili pare i napravili novi dug koji je vlada otkupila za 1 euro koji cemo platiti mi opet.odgovor na slijedece pitanje ce razjasniti sve.da li u vladi srbije rade ljudi koji ne shvataju o cemu se tu radi.odgovor je,naravno ne.pa sta je zakljucak.ljudi pljackaju vas vase vlastite vodje.pogledajte kako se otimaju za polozaje.i svaki od vas koji misli da mu je vodja ili stranka posteni je za lijecenje.

Srbin iz Rusije

pre 13 godina

Razlika izmedju duga i imovine zelezare je 35 MILIJARDI dinara ili oko 300 MILIONA EVRA... Za Tadica, Cvetkovica i njihove ''drugare'' iz prethodne i sadasnje vlade koji su odgovorni za dug Smedereva predlazem resenje po sistemu: ''mir, mir, mir - niko nije kriv''. Zato cemo da razapnemo i streljamo studenta Stefana Vlajkovica za, na prevaru uzetih, 6-7 hiljada Evra i falsifikovanu diplomu - za primer ostalima.

Bulevarac

pre 13 godina

A zasto su Amerikanci dosli, kao slucajno, i bili tu par godina i otisli ?
Da li to nekoga mozda interesuje, da li su oni tako neozbiljni da udju u posao i ne znaju da ce biti u minusu ? Sumnjam, mislim da su imali ugovoreni posao otkupa celika, koji nam je ostao od privatizacije. Najkvalitetniji celik iz firmi je rasprodat i kada tog celika vise nije bilo, Amerikanci su otisli. Mozda su samo i zato dosli da otkupo od nas celik koji je stajao tako tu po firmama a niciji je, pa oni to rasprodali uz pomoc nas, kada mi nismo mogli, i ottisli, da nije mozda to?

m

pre 13 godina

Cekaj, a kad je Kole kupio za 3 marke prezaduzene secerane, onda je kupovina bila kriminal, a sad je prodaja? Jaoj, Srblji, ko vas ne zna zlatom bi vas platio.

Miloš

pre 13 godina

"Prema rečima Kovačevića, obaveze smederevske železare su bile oko 70 (milijardi dinara), a vrednost imovine 35 milijardi dinara. "Dakle, onaj ko je platio evro za Železaru, morao bi da ide u zatvor""

Prvo, voleo bih da znam koje je to krivično delo. Ako ja kupim polovni auto, i platim ga više nego što treba, neko mora u zatvor?

Drugo, država je bila jasna da se železara kupuje ne zbog ogromne tržišne vrednosti i fantastičnog poslovnog potencijala (da je to tako, USS ne bi odlazio), nego da hiljade radnika ne bi izgubili posao. I izračunato je, pretpostavljam, da je posao za te ljude vredniji od ove gore razlike.

Poštujem liberalnu ekonomsku misao, ali ona očigledno ovde nije dominantna. I to nije krivično delo.

EU

pre 13 godina

Tooo...gasi samo..skoluj konobare i turisticke radnike jer industrije nece biti.. tako smo ugasili i proizvodnju svih elektricnih i ostalih masina pa ih sada uvozimo a i prave ih ovde stranci koji ih izvoze u Rusiju i izvlace profit... Analiticar je lepo biti mnogo prostora u javnim medijima bez ikakve odgovornosti. *********

Zelezarac

pre 13 godina

@Boban O sampinjonima: Ako nisi tada radio u zelezari onda se molim te suzdrzi od komentara na pamet. Miloseviceva vlast je u to vreme nagurala 12 000 zaposlenih u tu zelezaru koja je rekordne kolicine proizvodnje postigla sa 5500 zaposlenih. Pored same zelezare Sartid - Matkovic je tada imao i gomilu vanprivrednih izmisljotina kako bi smestio toliki narod, komsije, tetke, sinovce. Pored cuvenih sampinjona zelezari su natuknuli na ledja i sportske radnje, turisticke agencije, proizvodnju paletica, camaca i zilion drugih "delatnosti" za isisavanje para iz zelezare. Da, zelezara je radila i u prvom i u drugom svetskom ratu i cak tokom embarga je uspevala da proturi sirovine ali 99 godina koliko postoji NIKADA nije bila ugasena i sve to vreme je modernizovana. US STEEL je svidelo se to nekome ili ne, potpuno obnovio fabriku i dogradio nova postrojenja za ekonomicniji rad visokih peci koji ce pomoci da se troskovi proizvodnje znacajno smanje. To je sagradjeno samo treba da se pusti u pogon medjutim ocigledno da ovoj novoj vladi vise odgovara da gasi zelezaru na korist onih koji ce uvoziti celik skuplji za onoliko koliko se ugrade u cenu.

Pilot

pre 13 godina

Neverovatno da se ovaj čovek razume u sve ! Vrlo je važno da Srbija ima svoj nacionalni interes. Nije slučajno da su amerikanci kupili željezaru jer žele da kontrolišu našu namensku industriju. Treba održavati železaru i razvijati namensku industriju pa će se kupci lako naći.Knjiški miševi će lako izračunati da se ništa naše ne isplati i da sve treba uvoziti. Ustvari njima se isplati da pričaju ono zašta su plaćeni. Avijacija je uz čeljezaru !

Vladimir

pre 13 godina

Aham. I onda posto se ugasi zelezara sve ostale firme koje prave bilo sta od celika ce morati da se zatvore jer bi morali da uvoze taj celik a po njegovoj racunici bi i to bilo nula jer dzabe izvezes vagon ako moras da uvezes celik da bi ga napravio (?!)

pljacka veka

pre 13 godina

Pljacka veka je bio taj zakup Sartida, od strane USS, na 99 godina!
Zakup ih je kostao 20ak miliona dolara, a sama kolicina ZLATA (stotinak kilograma!), koja se godinama, od izgradnje peci talozila na dnu, kao najtezi metal, prevazilazi vrednost svega onoga, sta se nalazi na poljani, gde je izgradjena zeljezara!
Amerikanci su to uredno pokupili i odneli, u tom poslu ih je obezbedjivala srpska policija, i da nista drugo nisu uradili za ono vreme, koliko su topili gvodje u Smederevu, uradili bi odlican posao, za sebe!
Koliko je tacno zlada tu bilo i koliko su odneli, nikada necemo saznati.

milan

pre 13 godina

Japan uvozi rudu jer gotov proizvod imaju kome prodati (u svojoj drzavi)! Velikim auto proizvodjacima, itd, itd.! A kome ce nas Sartid u Srbiji da proda, i da monopol uvedemo nebi mogli ni 10% kapaciteta iskoristiti! Tako da malo razmislite kada dajete primere, jer nisu druge zemlje Srbija, i ako zivimo na istoj planeti, svi se razlikujemo, neko ima ruda (a industriju nema) pa mu je zelezara isplatljiva i potrebna dok neko ima jaku industriju nema rudnog bogastva, ali i pored toga mu je zelezara isplatljiva i potrebna kao da ima rudna bogastva! Ove dve mogucnosti su presudni za opstanak zelezare, a na zalost mi ne ispunjvamo ni jedan uslov! Mada postoji i treci, isforsirani uslov, uvoz sirovine i njena prerada za izvoz (to se do sada radilo i nije se proslavilo sa tim), ovaj uslov je najrizicniji, najneprofitabilniji i iz naseg iskustva jako bolan!

Srle

pre 13 godina

@Ona jeste bila veliki izvoznik, sa oko pet odsto ukupnog izvoza zemlje, ali kako mi nemamo rudu, koks, sve smo to uvozili, pa je tako odnos uvoza Železare i izvoza bio u najboljim danima jedan prema jedan. To znači da je doprinos Železare bruto društvenom proizvodu bio nula", rekao je on.

komentar:
Čovek nema blage veze sa ekonomijom. BDP ne čini samo neto izvoz. Doprinos BDPu je jednak ukupnoj dodatoj vrednosti. Definitivno smo nepismena nacija, i ne piše nam se ništa dobro.
(Nebojsa, 1. jul 2012 20:13)
-----
A da li biste vi gospodine Pismeni objasnili nama ekonomskim laicima sta je to dodata vrednost ako se radi proizvodnja koja donosi gubitak ? ! ?

Nebojsa

pre 13 godina

@Ona jeste bila veliki izvoznik, sa oko pet odsto ukupnog izvoza zemlje, ali kako mi nemamo rudu, koks, sve smo to uvozili, pa je tako odnos uvoza Železare i izvoza bio u najboljim danima jedan prema jedan. To znači da je doprinos Železare bruto društvenom proizvodu bio nula", rekao je on.

komentar:
Čovek nema blage veze sa ekonomijom. BDP ne čini samo neto izvoz. Doprinos BDPu je jednak ukupnoj dodatoj vrednosti. Definitivno smo nepismena nacija, i ne piše nam se ništa dobro.

kaiser

pre 13 godina

"Da taj je za 1eu kupio 400 mil. gubitaka zelezare. *******
(Beli, 28. jun 2012 21:26)"

Zapravo, dug je u tom momentu bio 0 (nula evra). Ima sve nna netu.

Obzirom da je prodata za nekoliko desetina miliona Evra, a otkupljena za 1 Evro, razlika je u našu korist.

Otkupljena je iz poznatih razloga, više puta navedenih, počev od strateškog interesa države za čeličanom, pa do samog socijalnog momenta - 5.000 radnika. I na to niko, pogotovo radnici železare nisu imali nikakvih primedbi, naprotiv.

Da otklonimo svaku sumnju, ja sam kagorično bio PROTIV otkupa, jer sam znao šta sledi, a to je upravo ovo. 5.000 ljudi na našem teretu.

ALi, pravi razlog za "********" je došao tek juče, kada je "dogovoreno" od strane populista na vlasti da se železara ne gasi, već da radi sa gubitkom. Dali ste im dozvolu da rade u državnoj firmi, bez obzira na rezultate. Onaj sindikalac u emisiji nije mogao da sakrije oči koje mu se cakle.

A svako zna da su mesečni gubitci koja železara pravi VEĆI od 5.000 plata ljudima koji su na prinudnom odmoru.

Amerikanci su izračunali da je optimalno potrebno 5.000 radnika, a tvrdim da će u železari za par meseci raditi najmanje duplo njih, jer će populisti koji su na vlasti maksimalno napuniti sve gde još ima mesta na državnim jaslama.*********

trejder

pre 13 godina

GDP = private consumption + gross investment + government spending + (exports − imports), dakle ima veze sa bruto drustvenim proizvodom

Vladimir

pre 13 godina

Ucesce zelezare u izvozu nije bila 5% vec 10-15% i tu se ne racuna izvoz drugih domacih firmi koje su od istog tog celika izvozili svoje proizvode. Ovu njegovu racunicu kako je uvoz jednak izvozu ne mogu ni da komentarisem. Zapanjen sam da osoba koja se predstavlja kao savetnik za strana ulaganja racuna na nivou zabavista. Inace sva ekstraktivna industrija (crna, obojena industrija, nafta) pa i poljoprivreda su podlozne periodicnim skokovima i padovima cena i ti ciklusi se smenjuju na 5-10 godina. Ni jedna takva fabrika na svetu ne proizvodi uvek punim kapacitetom vec proizvodnju prilagodjava traznji na trzistu. Na svom vrhuncu zelezara je proizvodila najvise jer je i cena celika bila najvisa u istoriji, ikada. Tako da ucesce u BDP ne da nije nula vec je to donelo Srbiji ogromnu svotu deviznih rezervi. Sve u svemu gasenje zelezare bi bila tragedija jer pokrenuti ugasenu zelezaru kosta koliko i most na adi. Ne preterujem.

markonato

pre 13 godina

Alo bre,
o čemu Vi pričate, ako Ameri nisu uspeli da od nje naprave pare onda niko ne može.Ne zanosite se mnogo , gde je profit tu je i Amer, vrlo prosto da prostije ne može da bude. Zato KATANAC što pre, a fala bogu oko Smedereva je dobra zemlja za vinogradarstvo...

sumorni

pre 13 godina

Ne postoje rudnici čelika i koksa. Nigde na svetu.

""To nije sasvim tačno. Ona jeste bila veliki izvoznik, sa oko pet odsto ukupnog izvoza zemlje, ali kako mi nemamo rudu, koks, sve smo to uvozili, pa je tako odnos uvoza Železare i izvoza bio u najboljim danima jedan prema jedan. To znači da je doprinos Železare bruto društvenom proizvodu bio nula", rekao je on."

Da pojasnimo, odnos uvoz-izvoz nema nikakve veze sa BGP. U BGP ulazi sve ono što se u jednoj zemlji PROIZVEDE.

Bez obzira dali sa profitom, ili gubitkom.

Dajte molim vas, nemoguće je da su ovo vaše reči. Jedino je logično da vaše izlaganje nije dobro prenešeno. Ovo nije nivo ni učenika srednje ekonomske škole.

Inače, slažem se da mora biti zatvorena, i to što pre, jer gubitci u proizvodnji su daleko veći od plata 5,000 radnika na prinudnom odmoru.

ALi, na žalost, verujem da je ostavljena da bi se u kolonama u ovom državnom preduzeću koje je juče dobilo dozvolu da slobodno radi, a o gubitcima ne razmišlja, uposlili članovi i simpatizeri ovih novih na vlasti...

******

Boban

pre 13 godina

@zelezarac
a, to sto nije gasena za vreme sankcija...vazi....a sampinjoni, a glad?
ljudi, najteze je biti iskren premam samome sebi!

lepo je ziveti u proslosti....ali neprakticno!

Smederevac

pre 13 godina

Koje elementarno neznanje i nepoznavanje situacije ovog čoveka koji sebe zove konsultantom (savetnikom) za strana ulaganja. Ako on savetuje strane ulagače, onda odosmo u aut. Prvo, projektovani kapacitet je 2,2 miliona tona, a amerikanci su 2006 proizvodili 2,2 miliona i to je činjenica. Drugo, Čeličana je generisala 13% izvoza a 5% BDP-a, to je velika razlika. I treće, dok su smederevski radnici trpali pare u budžet da bi ste se vi beograđani širili i baškarili, sve je bilo u redu, sad kad je došlo vreme da republika malo uloži i pokrene priču u železari koja je perspektivna, uz određena odricanja, sad odjednom "stručnjaci" navode da je treba ugasiti. Ugasite vi vašu Nemanjinu, Knez Mihajlovu, Delta Siti i Ušće, jer to košta ovu zemlju 10 puta više nego muka i znoj smederevskih metalaca.

milan

pre 13 godina

Dva pitanja:
Gde ste vi bili dosada, niste li kao strucnjak sa tim znanjem a do sada cutali automatski i saucesnik.
Drugo pitanje, da nije drzava ili ko vec mislila na prvom mestu na radna mesta oko 5000.

Miodrg Ćosić

pre 13 godina

Poštovana gospodo,
da li je taj gospodin Kovačević ikada ukoračio u Železaru i da li zna koliko je ona važna za Srpsku privredu. Neka cenjenigospodin navede svoje uspešne privredne poduhvate, a ovako lupetati proizvoljno čista glupost i sramota. Gde pronađoste takve velike i uspešne savetnike.

Vama pozdrav, nemojte dozvoliti da neupućeni ljudi u tenutku budu veliki , a u stvari nemaju pojma o poslovanju, gde li takvi rastu. Najveće štete ima sa takvima privreda Srbije.Dajte da sve te i takve pametne glavice izvezemo da nam svane.

krstivoje

pre 13 godina

Sve sto je naveo covek je potpuno tacno.Podjimo redom,odmah posle rata bivsi diktator Joska sloser obisao je region smedereva i tada priupitao clanove komiteta cega ima u tom regionu,oni mu zdusno odgovorise GROZDJA,posto je sloser bio poljak jevrejskog porekla ON nije znao ni tri reci srbskog i razumeo ih je da tu ima GVOZDJA,kad su se vratili na dedinje im on je uz dupli viski Pepici dao nalog da se u smederevu napravi velika zelezara i stvori radnicka klasa umesto seljacke na koju je bio alergican.Tako je pocela istorija arcenja narodnih dobara kroz partiske kadrove koja traje do danasnjih dana.Klonirane komunjare su lopovskom revolucijom 2000- napravili niz bahanalija kad je zelezara u pitanju,to je sve uredno zapisano u evropskim izvestajima.Prvo treba razjasniti misteriju prodaje zelezare amerima,KO JE TU sve omastio dzepove i koliko,i naravno da je zbog omascenih dzepova drzava gurnuta opet u bulu kada su je preuzeli od amera za 1 $,na to su ih ameri jednostavno prisilili inace bi objavili sav drek koji su prilikom kupovine platili.Valjda ce pod pritiskom evrope i taj lopovluk biti procesuiran.Gasenjem zelezare zavrsice se konacno komunisticka farsa u tom regionu srbije.

Citalac

pre 13 godina

Cinjenica- otisli Amerikanci

Pitanje - zasto ?

Odgovor- proizvode gubitke.

Ok. jasno

Otkupila drzava- pitanje zasto ?

Odgovor- da bi "kupila " socijalni mir , POSEBNO PRED IZBORE !

Ok. Jasno.

Posto kupila- odgovor za dinar-komentar skupo.

Ok. i to je jasno.

Ono sto nije, zasto ici u zatvor i kako covek moze da " tresne " ( naravno "neko", ali bez ko ), tako nesto u javnim medijima.

Mozemo govoriti o moralu, etici, politici, laznim nadanjima i obecanjima, bacanju prasine u oci zaposlenima, ali " ladno reci " neko mora u zatvor, na nacin kako je receno i napisano " je, za moje pojmove javne reci, suvise !

Boban

pre 13 godina

Sredina XX veka, Smederevo, SFRJ
Pita Marshal: Sta uspeva ovde?
Odgovara politkomesar: Grozdje, Druze Tito..

Gvozdje, kazes, pa onda da pravimo Zeljezaru...

Svi cute...rezultat znamo

krstivoje

pre 13 godina

Sve sto je naveo covek je potpuno tacno.Podjimo redom,odmah posle rata bivsi diktator Joska sloser obisao je region smedereva i tada priupitao clanove komiteta cega ima u tom regionu,oni mu zdusno odgovorise GROZDJA,posto je sloser bio poljak jevrejskog porekla ON nije znao ni tri reci srbskog i razumeo ih je da tu ima GVOZDJA,kad su se vratili na dedinje im on je uz dupli viski Pepici dao nalog da se u smederevu napravi velika zelezara i stvori radnicka klasa umesto seljacke na koju je bio alergican.Tako je pocela istorija arcenja narodnih dobara kroz partiske kadrove koja traje do danasnjih dana.Klonirane komunjare su lopovskom revolucijom 2000- napravili niz bahanalija kad je zelezara u pitanju,to je sve uredno zapisano u evropskim izvestajima.Prvo treba razjasniti misteriju prodaje zelezare amerima,KO JE TU sve omastio dzepove i koliko,i naravno da je zbog omascenih dzepova drzava gurnuta opet u bulu kada su je preuzeli od amera za 1 $,na to su ih ameri jednostavno prisilili inace bi objavili sav drek koji su prilikom kupovine platili.Valjda ce pod pritiskom evrope i taj lopovluk biti procesuiran.Gasenjem zelezare zavrsice se konacno komunisticka farsa u tom regionu srbije.

Miloš

pre 13 godina

"Prema rečima Kovačevića, obaveze smederevske železare su bile oko 70 (milijardi dinara), a vrednost imovine 35 milijardi dinara. "Dakle, onaj ko je platio evro za Železaru, morao bi da ide u zatvor""

Prvo, voleo bih da znam koje je to krivično delo. Ako ja kupim polovni auto, i platim ga više nego što treba, neko mora u zatvor?

Drugo, država je bila jasna da se železara kupuje ne zbog ogromne tržišne vrednosti i fantastičnog poslovnog potencijala (da je to tako, USS ne bi odlazio), nego da hiljade radnika ne bi izgubili posao. I izračunato je, pretpostavljam, da je posao za te ljude vredniji od ove gore razlike.

Poštujem liberalnu ekonomsku misao, ali ona očigledno ovde nije dominantna. I to nije krivično delo.

milan-br.1

pre 13 godina

realna izjava, na zalost, u Srbiji je 90 % nepismenih koji misle da nama trebaju i Zelezara i maline i brodogradiliste i jos milion drugih Potemkinovih sela koji drzavnom budzetu samo izvlace novac...

Vladimir

pre 13 godina

Ne daj boze da je ovaj covek savetnik za privredu u Japanu. Japan nema ni trunku sirovina i SVE uvozi a ima 100 celicana i nemaju problem sa periodicnim skokovima i padovima cena celika. Ovaj bi verovatno savetovao i Japanu da lepo pogasi celu industriju i gaji samo pirinac. Uzgred je i neobavesten jer je US STEEL na vrhincu proizvodio 1.9 miliona tona sto je mnogo vise od 50% a pored rude i koksa zelezarama treba jos zilion drugih stvari tako da ima na stotine domacih dobavljaca. Ovaj covek je zlonameran i to na radost uvoznika celicnih proizvoda. Neko mora i to da radi.

pljacka veka

pre 13 godina

Pljacka veka je bio taj zakup Sartida, od strane USS, na 99 godina!
Zakup ih je kostao 20ak miliona dolara, a sama kolicina ZLATA (stotinak kilograma!), koja se godinama, od izgradnje peci talozila na dnu, kao najtezi metal, prevazilazi vrednost svega onoga, sta se nalazi na poljani, gde je izgradjena zeljezara!
Amerikanci su to uredno pokupili i odneli, u tom poslu ih je obezbedjivala srpska policija, i da nista drugo nisu uradili za ono vreme, koliko su topili gvodje u Smederevu, uradili bi odlican posao, za sebe!
Koliko je tacno zlada tu bilo i koliko su odneli, nikada necemo saznati.

Katanac

pre 13 godina

Gospodo komentatori.Zelezara Smederevo od kada je osnovana nikada nije poslovala pozitivno. Postoji ona anegdota. kada je Tito bio u Smedervu pitao je sta uspeva.Oni mu rekli grozdje. On pogresno cuo i razumeo gvozdje.I naredio da sepravi celicana. Zeljezara zaivisna od uvoza.Ne isplativa.Da bi bilaproduktivna treba da proizvodi 100 hiljada tona.Ona proizvodi oko 60 hiljada. Smederevski celik skup.Uinvesticionim radovima u Srbiji nikonije kupovao smedervski celik zbog skupoce.Kada je gradjen most na Adi, celicni elementi dovozeni iz Kine.Da li drzava treba da placa 5000 radnika. Ne treba. Smedervo i okolina su poiljoprivredni kraj. Zelezaru treba zatvoriti da ne bude na grbaci drzave i gradjana Srbije

Draža

pre 13 godina

Kako bre nula udeo u GDP?! A 5500 radnika i njihove zarade?! Da bi te zarade bile isplaćene, dok je radio, svakog meseca je ovaj izvoznik menjao desetine miliona evra u dinar.
Ovaj čovek jednostavno ne vlada problematikom.

Как закалялась сталь

pre 13 godina

Nisam ekonomista, ali ni mogi koji se kod nas izdaju za ekonomske eksperte, očigledno, nisu se nimalo proslavili u svojoj struci.

Pre svega, kako je moguće da vrednost ukupne imovine smederevske železare bude 35 mlrd. dinara, odnosno (prema današnjem kursu), oko 376 milona dolara? Moguće je da su u tom iznosu procenjene zalihe proizvoda, ali to nikako ne može da bude ukupna vrednost imovine ove firme (samo jedna od dve visoke peći vredi mnogo, mnogo više od navedenog iznosa).

Osim toga, "rudnici čelika i koksa" ne postoje, jer ne postoji ruda čelika, već rude gvožđa, i to sulfidne i karbonatne; koks takođe nije ruda, već proizvod koji se dobija (u koksarama) destilacijom uglja (npr. kamenog). Sve ovo se uči u osnovnoj školi.

Ipak, slažem se da je smederevsku železaru trebalo ugasiti kao nerentabilnu, i to odavno. Javna je tajna da su Amerikanci u taj posao ušli iz strateško-političkih razloga, a profit su ostvarili prevashodno pretapanjem rezanog (starog) gvožđa u Srbiji: vagona, tenkova, topova, brodova, itd. Kada je toga ponestalo, i kada je cena gvožđa i čelika u svetu drastično pala, jednostavno su se spakovali i otišli. Da su zaista hteli da ostanu, unapredili bi tehnologiju (investirali u ključna postojenja), i to bi se videlo - mediji bi to objavili na sva zvona kao ogromnu stranu investiciju i politički uspeh državnoh vrha.

Novosadjanin

pre 13 godina

@james bond

Sedi jedan. Za vas i one koji su vam dali pluseve - BDP se racuna kao:
BDP = Potrosnja + Investicije + Potrosnja vlade + Izvoz - Uvoz

Prema tome ako izvezete i uvezete istu sumu, vas doprinos BDP je nula.

Mracne nulte

pre 13 godina

realna izjava, na zalost, u Srbiji je 90 % nepismenih koji misle da nama trebaju i Zelezara i maline i brodogradiliste i jos milion drugih Potemkinovih sela koji drzavnom budzetu samo izvlace novac...
(milan-br.1, 28. jun 2012 17:46)

************

Evo ti pametnice nam reci sta nam treba? Verovatno jos uvoza, da nista ne proizvodimo je li? Pa ta se politika i vodi, sprovodi i pospesuje, zato sve i propada genije.

Vladimir

pre 13 godina

Rudnike celika i koksa?!? Hahahah majko moja ko njega placa da bude savetnik? :D To je kao da je rekao kako nemamo rudnik spageta i makarona :)

Bulevarac

pre 13 godina

A zasto su Amerikanci dosli, kao slucajno, i bili tu par godina i otisli ?
Da li to nekoga mozda interesuje, da li su oni tako neozbiljni da udju u posao i ne znaju da ce biti u minusu ? Sumnjam, mislim da su imali ugovoreni posao otkupa celika, koji nam je ostao od privatizacije. Najkvalitetniji celik iz firmi je rasprodat i kada tog celika vise nije bilo, Amerikanci su otisli. Mozda su samo i zato dosli da otkupo od nas celik koji je stajao tako tu po firmama a niciji je, pa oni to rasprodali uz pomoc nas, kada mi nismo mogli, i ottisli, da nije mozda to?

Boban

pre 13 godina

@zelezarac
a, to sto nije gasena za vreme sankcija...vazi....a sampinjoni, a glad?
ljudi, najteze je biti iskren premam samome sebi!

lepo je ziveti u proslosti....ali neprakticno!

Srbin iz Rusije

pre 13 godina

Razlika izmedju duga i imovine zelezare je 35 MILIJARDI dinara ili oko 300 MILIONA EVRA... Za Tadica, Cvetkovica i njihove ''drugare'' iz prethodne i sadasnje vlade koji su odgovorni za dug Smedereva predlazem resenje po sistemu: ''mir, mir, mir - niko nije kriv''. Zato cemo da razapnemo i streljamo studenta Stefana Vlajkovica za, na prevaru uzetih, 6-7 hiljada Evra i falsifikovanu diplomu - za primer ostalima.

m

pre 13 godina

Cekaj, a kad je Kole kupio za 3 marke prezaduzene secerane, onda je kupovina bila kriminal, a sad je prodaja? Jaoj, Srblji, ko vas ne zna zlatom bi vas platio.

Miodrg Ćosić

pre 13 godina

Poštovana gospodo,
da li je taj gospodin Kovačević ikada ukoračio u Železaru i da li zna koliko je ona važna za Srpsku privredu. Neka cenjenigospodin navede svoje uspešne privredne poduhvate, a ovako lupetati proizvoljno čista glupost i sramota. Gde pronađoste takve velike i uspešne savetnike.

Vama pozdrav, nemojte dozvoliti da neupućeni ljudi u tenutku budu veliki , a u stvari nemaju pojma o poslovanju, gde li takvi rastu. Najveće štete ima sa takvima privreda Srbije.Dajte da sve te i takve pametne glavice izvezemo da nam svane.

Branko V.

pre 13 godina

Mene interesuje dali uopšte ima nešto u Srbiji što se koristi sa 100% kapaciteta i dali ima išta da se kod nas isplati??? Ovako ispada da nam se ništa ne isplati i da sve treba da uvozimo samo ne znam odakle nam pare.

EU

pre 13 godina

Tooo...gasi samo..skoluj konobare i turisticke radnike jer industrije nece biti.. tako smo ugasili i proizvodnju svih elektricnih i ostalih masina pa ih sada uvozimo a i prave ih ovde stranci koji ih izvoze u Rusiju i izvlace profit... Analiticar je lepo biti mnogo prostora u javnim medijima bez ikakve odgovornosti. *********

Vladimir

pre 13 godina

Tako je, zatvaraj! Evo i Soko Stark izvozi cokolade ali zato uvozi kakao da bi napravili te cokolade. Izvoz-uvoz=NULA. Katanac i mars na ulicu! Zatvarajte te fabrike vise pa da nam krene jednom. Na tom mestu lepo da naprave mega markete u kojima cemo da kupujemo sargarepe iz Argentine. Gde ste vi jos videli da neko lepo zivi od fabrika?

Pilot

pre 13 godina

Neverovatno da se ovaj čovek razume u sve ! Vrlo je važno da Srbija ima svoj nacionalni interes. Nije slučajno da su amerikanci kupili željezaru jer žele da kontrolišu našu namensku industriju. Treba održavati železaru i razvijati namensku industriju pa će se kupci lako naći.Knjiški miševi će lako izračunati da se ništa naše ne isplati i da sve treba uvoziti. Ustvari njima se isplati da pričaju ono zašta su plaćeni. Avijacija je uz čeljezaru !

Zelezarac

pre 13 godina

@Boban O sampinjonima: Ako nisi tada radio u zelezari onda se molim te suzdrzi od komentara na pamet. Miloseviceva vlast je u to vreme nagurala 12 000 zaposlenih u tu zelezaru koja je rekordne kolicine proizvodnje postigla sa 5500 zaposlenih. Pored same zelezare Sartid - Matkovic je tada imao i gomilu vanprivrednih izmisljotina kako bi smestio toliki narod, komsije, tetke, sinovce. Pored cuvenih sampinjona zelezari su natuknuli na ledja i sportske radnje, turisticke agencije, proizvodnju paletica, camaca i zilion drugih "delatnosti" za isisavanje para iz zelezare. Da, zelezara je radila i u prvom i u drugom svetskom ratu i cak tokom embarga je uspevala da proturi sirovine ali 99 godina koliko postoji NIKADA nije bila ugasena i sve to vreme je modernizovana. US STEEL je svidelo se to nekome ili ne, potpuno obnovio fabriku i dogradio nova postrojenja za ekonomicniji rad visokih peci koji ce pomoci da se troskovi proizvodnje znacajno smanje. To je sagradjeno samo treba da se pusti u pogon medjutim ocigledno da ovoj novoj vladi vise odgovara da gasi zelezaru na korist onih koji ce uvoziti celik skuplji za onoliko koliko se ugrade u cenu.

Smederevac

pre 13 godina

Koje elementarno neznanje i nepoznavanje situacije ovog čoveka koji sebe zove konsultantom (savetnikom) za strana ulaganja. Ako on savetuje strane ulagače, onda odosmo u aut. Prvo, projektovani kapacitet je 2,2 miliona tona, a amerikanci su 2006 proizvodili 2,2 miliona i to je činjenica. Drugo, Čeličana je generisala 13% izvoza a 5% BDP-a, to je velika razlika. I treće, dok su smederevski radnici trpali pare u budžet da bi ste se vi beograđani širili i baškarili, sve je bilo u redu, sad kad je došlo vreme da republika malo uloži i pokrene priču u železari koja je perspektivna, uz određena odricanja, sad odjednom "stručnjaci" navode da je treba ugasiti. Ugasite vi vašu Nemanjinu, Knez Mihajlovu, Delta Siti i Ušće, jer to košta ovu zemlju 10 puta više nego muka i znoj smederevskih metalaca.

Sta ste radili ovog maja ?

pre 13 godina

"Dakle, onaj ko je platio evro za Železaru, morao bi da ide u zatvor",

Verovatno Mica kuvarica ili Pera domar iz Nemanjine.

milan

pre 13 godina

Ako nema zelezare onda pada prica o tome da ce "nas" Fiat biti ceo od srpskih materijala! Dakle, katastrofa Kragujevac se nastavlja i nakon ulozenih milijardu evra koje smo poklonili italijanima!

Vladimir

pre 13 godina

Ucesce zelezare u izvozu nije bila 5% vec 10-15% i tu se ne racuna izvoz drugih domacih firmi koje su od istog tog celika izvozili svoje proizvode. Ovu njegovu racunicu kako je uvoz jednak izvozu ne mogu ni da komentarisem. Zapanjen sam da osoba koja se predstavlja kao savetnik za strana ulaganja racuna na nivou zabavista. Inace sva ekstraktivna industrija (crna, obojena industrija, nafta) pa i poljoprivreda su podlozne periodicnim skokovima i padovima cena i ti ciklusi se smenjuju na 5-10 godina. Ni jedna takva fabrika na svetu ne proizvodi uvek punim kapacitetom vec proizvodnju prilagodjava traznji na trzistu. Na svom vrhuncu zelezara je proizvodila najvise jer je i cena celika bila najvisa u istoriji, ikada. Tako da ucesce u BDP ne da nije nula vec je to donelo Srbiji ogromnu svotu deviznih rezervi. Sve u svemu gasenje zelezare bi bila tragedija jer pokrenuti ugasenu zelezaru kosta koliko i most na adi. Ne preterujem.

markonato

pre 13 godina

Alo bre,
o čemu Vi pričate, ako Ameri nisu uspeli da od nje naprave pare onda niko ne može.Ne zanosite se mnogo , gde je profit tu je i Amer, vrlo prosto da prostije ne može da bude. Zato KATANAC što pre, a fala bogu oko Smedereva je dobra zemlja za vinogradarstvo...

gaga

pre 13 godina

Sve sami na sa stotine korupcionaški dragulji , a nikome ne fali ništa.
Naprotiv,jedan od njih svojom kameneolskom prevrtljivotšću opet u vladi,
Prava imitacija života.

kaiser

pre 13 godina

"Da taj je za 1eu kupio 400 mil. gubitaka zelezare. *******
(Beli, 28. jun 2012 21:26)"

Zapravo, dug je u tom momentu bio 0 (nula evra). Ima sve nna netu.

Obzirom da je prodata za nekoliko desetina miliona Evra, a otkupljena za 1 Evro, razlika je u našu korist.

Otkupljena je iz poznatih razloga, više puta navedenih, počev od strateškog interesa države za čeličanom, pa do samog socijalnog momenta - 5.000 radnika. I na to niko, pogotovo radnici železare nisu imali nikakvih primedbi, naprotiv.

Da otklonimo svaku sumnju, ja sam kagorično bio PROTIV otkupa, jer sam znao šta sledi, a to je upravo ovo. 5.000 ljudi na našem teretu.

ALi, pravi razlog za "********" je došao tek juče, kada je "dogovoreno" od strane populista na vlasti da se železara ne gasi, već da radi sa gubitkom. Dali ste im dozvolu da rade u državnoj firmi, bez obzira na rezultate. Onaj sindikalac u emisiji nije mogao da sakrije oči koje mu se cakle.

A svako zna da su mesečni gubitci koja železara pravi VEĆI od 5.000 plata ljudima koji su na prinudnom odmoru.

Amerikanci su izračunali da je optimalno potrebno 5.000 radnika, a tvrdim da će u železari za par meseci raditi najmanje duplo njih, jer će populisti koji su na vlasti maksimalno napuniti sve gde još ima mesta na državnim jaslama.*********

sumorni

pre 13 godina

Ne postoje rudnici čelika i koksa. Nigde na svetu.

""To nije sasvim tačno. Ona jeste bila veliki izvoznik, sa oko pet odsto ukupnog izvoza zemlje, ali kako mi nemamo rudu, koks, sve smo to uvozili, pa je tako odnos uvoza Železare i izvoza bio u najboljim danima jedan prema jedan. To znači da je doprinos Železare bruto društvenom proizvodu bio nula", rekao je on."

Da pojasnimo, odnos uvoz-izvoz nema nikakve veze sa BGP. U BGP ulazi sve ono što se u jednoj zemlji PROIZVEDE.

Bez obzira dali sa profitom, ili gubitkom.

Dajte molim vas, nemoguće je da su ovo vaše reči. Jedino je logično da vaše izlaganje nije dobro prenešeno. Ovo nije nivo ni učenika srednje ekonomske škole.

Inače, slažem se da mora biti zatvorena, i to što pre, jer gubitci u proizvodnji su daleko veći od plata 5,000 radnika na prinudnom odmoru.

ALi, na žalost, verujem da je ostavljena da bi se u kolonama u ovom državnom preduzeću koje je juče dobilo dozvolu da slobodno radi, a o gubitcima ne razmišlja, uposlili članovi i simpatizeri ovih novih na vlasti...

******

Nebojsa

pre 13 godina

@Ona jeste bila veliki izvoznik, sa oko pet odsto ukupnog izvoza zemlje, ali kako mi nemamo rudu, koks, sve smo to uvozili, pa je tako odnos uvoza Železare i izvoza bio u najboljim danima jedan prema jedan. To znači da je doprinos Železare bruto društvenom proizvodu bio nula", rekao je on.

komentar:
Čovek nema blage veze sa ekonomijom. BDP ne čini samo neto izvoz. Doprinos BDPu je jednak ukupnoj dodatoj vrednosti. Definitivno smo nepismena nacija, i ne piše nam se ništa dobro.

maki

pre 13 godina

Ova drzava ima ima 10 miliona savetnika za strana ulaganja I samo 5 hiljada radnika zelezare . jasno je ko ce koga da pojede. Prijatno !

milan

pre 13 godina

Dva pitanja:
Gde ste vi bili dosada, niste li kao strucnjak sa tim znanjem a do sada cutali automatski i saucesnik.
Drugo pitanje, da nije drzava ili ko vec mislila na prvom mestu na radna mesta oko 5000.

Zelezarac

pre 13 godina

Par informacija za eksperte koji komentarisu vesti o zelezari na internetu. Zelezara je napravljena 1913 godine zato vas molim da prestanete da pricate taj vic o Titu i gvozdju i grozdju jer to s njim veze nema. U njegovo vreme je zelezara modernizovana (da sad neko ne pomisli da je ova danas zelezara ISTA kao i 1913.) Nije istina da je smederevska zelezara UVEK poslovala negativno i sa gubicima. To plasiraju oni koji bi da uvoze celik i zaradjuju na tome. Sve zelezare na svetu prilagodjavaju kolicinu proizvodnje sa cenom na trzistu i nikada ni jedna ne proizvodi PUNIM kapacitetom SVE VREME. Jednostavno kada je cena celika visoka proizvodi se vise i tada se zaradjuje MNOGO kada je cena niska proizvodi se manje da bi se izgubilo MANJE. Srbija pravi celik vec 99 godina, nije gasila zelezaru ni u prvom ni drugom svetskom ratu ni u doba Milosevica pod sankcijama. Ako ova nova vlada ugasi zelezaru onda su tu u pitanju stetocine koje se rode jednom u 100 godina. Molim B92 da u buduce pitaju za misljenje inzenjere metalurgije koji ovaj posao zaista znaju i ne brukajte se, molim vas, vise sa ovakvim "savetnicima za strana ulaganja" koji govore o rudnicima CELIKA I KOKSA. I jos napamet kalkulisu izvoz-uvoz. Molim vas zaista. Hvala

Srle

pre 13 godina

@Ona jeste bila veliki izvoznik, sa oko pet odsto ukupnog izvoza zemlje, ali kako mi nemamo rudu, koks, sve smo to uvozili, pa je tako odnos uvoza Železare i izvoza bio u najboljim danima jedan prema jedan. To znači da je doprinos Železare bruto društvenom proizvodu bio nula", rekao je on.

komentar:
Čovek nema blage veze sa ekonomijom. BDP ne čini samo neto izvoz. Doprinos BDPu je jednak ukupnoj dodatoj vrednosti. Definitivno smo nepismena nacija, i ne piše nam se ništa dobro.
(Nebojsa, 1. jul 2012 20:13)
-----
A da li biste vi gospodine Pismeni objasnili nama ekonomskim laicima sta je to dodata vrednost ako se radi proizvodnja koja donosi gubitak ? ! ?

Dejan

pre 13 godina

Najveca proizvodnja je bila 1 680 000t. Ali kako je dosta nepismenih i neobavestenih u ovoj zemlji tako nam i ide. Ministri ne barataju stvarnim ciframa. novinari ne razlikuju pojam Željezara i Čeličana, sindikalcima se ljuljaju velike plate pa nije ni čudo što svašta čitamo. Samo će radnici da "izvise" dok neki budu visili po raznoraznim belosvetskim letovalištima

Pera

pre 13 godina

Zbog Železare neko mora u zatvor?
Bez brige "neko", izbori su prosli, ko nije usao u isti miran je do sledecih - lopovi navalite na posao, ne gubite vreme, sve je manje toga ostalo da se ocerupa, konkurencija je jaka!

Tako se kalio celik

pre 13 godina

Ljudi pogledajte film Želimira Žilnika "TAKO SE KALIO ČELIK" iz 1988. (ima na you tube)- sve je rečeno u filmu a dešava se I danas! -NEVEROVATNO KAKVA DRŽAVA I NAROD!!Ne treba nam drugi da nam govori koliko smo "pokvareni" sami SEBI!!!

Vladimir

pre 13 godina

AMAN ljudi, smederevska zelezara proizvodi VALJANE proizvode a ne profile i cevi za most na adi. Molim vas informiste se pre nego sto uporno ponavljate iste komentare koje nemaju veze sa zivotom. TAKODJE zelezare NE PRETAPAJU staro gvozdje. Staro gvozdje se koristi u zanemarljivo malim kolicinama u procesu konvertovanja sirovog gvozdja u celik i sluzi samo za podesavanje kvaliteta celika i njegovih svojstava. Celik ne moze da se pretapa iz toga bi dobio bezvredno djubre koje ne sluzi nicemu. Molim vas sve imate na vikipediji o zelezari. Na srpskom.

trejder

pre 13 godina

GDP = private consumption + gross investment + government spending + (exports − imports), dakle ima veze sa bruto drustvenim proizvodom

ml

pre 13 godina

ako se dobro sjecam,zeljezara je data bivsim vlasnicima za neke pare ali oslobodjena duga.dakle tadasnja vlada je preuzela dug na sebe(citaj nas poreske obveznike).bivsi vlasnici su preuzeli zeljezaru bez duga i za ovo vrijeme do sada su izvlacili pare i napravili novi dug koji je vlada otkupila za 1 euro koji cemo platiti mi opet.odgovor na slijedece pitanje ce razjasniti sve.da li u vladi srbije rade ljudi koji ne shvataju o cemu se tu radi.odgovor je,naravno ne.pa sta je zakljucak.ljudi pljackaju vas vase vlastite vodje.pogledajte kako se otimaju za polozaje.i svaki od vas koji misli da mu je vodja ili stranka posteni je za lijecenje.

Dinkovski

pre 13 godina

haha, a najveci proizvodjac celika u svetu "Arcelor Mital" upravo ulaze u makedonsku celicanu i to velike pare. Da li je moguce da Srbija ima tako ljigave i nesposobne vodje??? Pogledajte samo onog Nikezica...

Aleksandar

pre 13 godina

za (Zelezarac, 29. jun 2012 09:42)

Apsolutno podržavam vaš komentar.

Samo da dodam, da tokom 1970-tih kada je tadašnji MKS (Metalurški kombinat Smederevo) tražio neki kredit, angažovali su jednog od mojih ukućana, koji je radio u banci koja je bila glavni kreditor MKSa (i SARTIDa potom sve do privatizacije) - da bi videli stanje i moguće probleme.
U to vreme kada je MKS (poznata kao nova železara) izgrađen u saradnji sa SSSRom, istovremeno su izgrađene iste takve još dve u Finskoj i Holandiji, sa sličnom tehnologijom, kapacitetima, organizacijom i tržištima.
Rezultat je bio da je finska železara imala oko 4.700 zaposlenih, holandska skoro 3.500, a tadašnji MKS imao oko 12.000zaposlenih (9.000 sam kombnat + kooperanti - tada su bili u okviru SOUR).

Današnji US STeel ima i dalje više zaposlenih nego finci i holanđani.

Što se tiče uvoza koksa - moglo je i kod nas da se napravi koksara da se htelo ulagati (naravno kada imamo savetnike koji misle da uvozimo "rudu koksa", onda ne ide).
Japan uvozi i ugalj i rudu, pa su opet konkurentni.

A to što je opala prodaja US Steel, to je i delom zbog krize pad potrežnje, a da ne pominjem da je i kod nas pad potražnje usled uništenja privrede i "burazerskih dogovora" - most na Adi je građen uz kineski čelik (valjda je bolja provizija bila)

Još jedan primer:NIS je bio jedinstven slučaj monopoliste sa gubitkom, što govori o našoj upravi.

Ivan

pre 13 godina

Cvetkovic je tvrdio da nema dugova nadam se da ce on odgovarati prvi!
a sve se to jos onda videlo po zavrsnim racunima za 2009 i 2010.

Vladimir

pre 13 godina

Aham. I onda posto se ugasi zelezara sve ostale firme koje prave bilo sta od celika ce morati da se zatvore jer bi morali da uvoze taj celik a po njegovoj racunici bi i to bilo nula jer dzabe izvezes vagon ako moras da uvezes celik da bi ga napravio (?!)

pejapeja

pre 13 godina

Kad sve saberes i oduzmes i sve viceve procitas, ispada da je onaj Tito nesto i pravio a i danas se nesto njegovo krcmi.Dali mu je trbala zelezara u Smederevu?- trebala mu je svakako ma gde ona bila, trebala je kao osnova za razvitak drugih tehnologija i fabrika.Dobro nemogu da kazem i sad se ulaze u nove tehnologije.Narocito su razvijeni sistemi banaka za izvlacenje para od jadnih ljudi.U Titovo vreme su banke vodili glupsoni i davali kredite sa malom kamatom jer nije bilo ovih pametnih mendzanera ili sta su vec.Znaci fabrike su proizvodile,tehnologija se pratila i nije se kaskalo.Sada vladaju intelegentne tehnologije lopovluka, kradja i prevara a ne glupave zelezarske peroizvodnje.

milan

pre 13 godina

Japan uvozi rudu jer gotov proizvod imaju kome prodati (u svojoj drzavi)! Velikim auto proizvodjacima, itd, itd.! A kome ce nas Sartid u Srbiji da proda, i da monopol uvedemo nebi mogli ni 10% kapaciteta iskoristiti! Tako da malo razmislite kada dajete primere, jer nisu druge zemlje Srbija, i ako zivimo na istoj planeti, svi se razlikujemo, neko ima ruda (a industriju nema) pa mu je zelezara isplatljiva i potrebna dok neko ima jaku industriju nema rudnog bogastva, ali i pored toga mu je zelezara isplatljiva i potrebna kao da ima rudna bogastva! Ove dve mogucnosti su presudni za opstanak zelezare, a na zalost mi ne ispunjvamo ni jedan uslov! Mada postoji i treci, isforsirani uslov, uvoz sirovine i njena prerada za izvoz (to se do sada radilo i nije se proslavilo sa tim), ovaj uslov je najrizicniji, najneprofitabilniji i iz naseg iskustva jako bolan!