Kada pokušavate da smršate, smanjivanje obroka deluje kao neizbežan potez. Međutim, stalna glad koja vas prati, jedan je od glavnih razloga zbog kojih ne možete da istrajete.
Autor: Fox News
Ipak, možete utišati krčanje creva, a da ne unesete suvišne kalorije. Zapravo, određene namirnice mogu da pošalju signal vašem mozgu da ste pojeli dovoljno. Mi vam predstavljamo najefikasnije među njima.
Pojedite jednu jabuku oko pola sata pre obroka. Voda i vlakna će vas držati sitim, pa ćete manje pojesti. Zašto treba da jedete jabuke?
Mahunarke
Mahunarke poput leblebija, sočiva, pasulja i graška su bogate proteinima, ali i vlaknima, antioksidansima, vitaminima B grupe i gvožđem. Ako ishranu obogatite ovim namirnicama, ređe ćete osećati glad, pokazalo je nedavno istraživanje objavljeno u žurnalu "Obesity". Najčuvanija "tajna" JNA dostupna civilima
Supa
Studija sprovedena na Pen Stejt univerzitetu pokazala je da osobe koje pojedu činiju niskokalorične bistre supe pre obroka, unesu i do 20 odsto manje kalorija tokom jela.
Zapravo, sve fermentisane namirnice ojačavaju vezu između mozga i creva. One stimulišu proizvodnju hormona koji potpomažu "signalizaciju" tela, a uz to su prepune probiotika, zdravih bakterija koje regulišu varenje. Dva lica kiselog kupusa
Ljuta paprika
Možda vam je već poznato da kapsaicin, sastojak ljutih papričica, ubrzava metabolizam. Nedavna studija sprovedena u Mastrihtu u Holandiji pokazuje da ovaj sastojak potiskuje apetit.
Istraživanje objavljeno u žurnalu "Appetite" otkrilo je da dodavanje četvrtine kašičice ljute mlevene paprike svakom obroku podstiče osećaj sitosti. Štaviše, neki učesnici studije su jeli oko 75 odsto svog uobičajenog dnevnog unosa hrane, ali nisu osećali glad.
Kada vam se jede nešto slatko, uzmite tamnu čokoladu. Istraživanja pokazuju da ona snižava krvni pritisak i štiti srce i mozak.
Takođe, ona će vas bolje zasititi od mlečne čokolade i umanjiće vam želju za slatkišima i grickalicama. Studija objavljena u žurnalu "Nutrition & Diabetes" pokazala je da su ispitanici unosili oko 17 odsto manje kalorija tokom obroka kom je prethodila doza tamne čokolade.
Ako za doručak jedete jaja, velika je verovatnoća da ćete biti siti do ručka. Njihova moć leži u proteinima, pokazalo je istraživanje Univerziteta Misuri u Kolumbiji.
Naime, doručak sačinjen od 30 do 39 grama proteina smanjuje napade gladi i održava sitost do ručka. Štaviše, istraživači su otkrili da osobe koje tako doručkuju unose manje kalorija kasnije tokom dana.
Iako je kaloričan, kikiriki vam mogu pomoći da jedete manje. U Britanskom žurnalu nutricionizma objavljena je studija u kojoj su žene koje su jele kikiriki puter za doručak bile sitije i do 12 sati kasnije, nego one koje su se odlučile za obrok koji nije sadržao ovu namirnicu.
I orašasti plodovi poput badema i lešnika imaju sličnu moć, zahvaljujući kombinaciji nezasićenih masti, proteina i vlakana.
Ako imate običaj da za doručak jedete pahuljice, razmislite o tome da ih zamenite ovsenom kašom. Zahvaljujući njoj možete biti duže siti, a jedna studija je pokazala da osobe koje za doručak jedu ovsenu kašu s mlekom imaju i ređe napade gladi. Pet novih pravila za zdravo srce
Voda
Nedostatak tečnosti u organizmu može učiniti da vaše telo poveruje da ste gladni. Simptomi dehidracije i gladi su slični: bezvoljnost, slabe kognitivne funkcije i loše raspoloženje.
Zato, sledeći put kada vam se prijede neki slatkiš u poslepodnevnim satima, prvo popijte veliku čašu vode i sačekajte desetak minuta. Velike su šanse da će vas glad proći i da ćete "uštedeti" mnogo kalorija. Umesto kafe - topla voda sa limunom
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Najbolji srpski teniser Novak Đoković doživeo je krah i završio učešće u Sinsinatiju već u drugom kolu porazom od Tijaga Agustina Tirantea rezultatom 6:2, 4:6, 4:6.
Evropa se suočava sa velikim talasom šumskih požara, a ekstremne temperature i dugotrajna suša otežavaju njihovo gašenje. Požari su zahvatili više delova kontinenta, a među najteže pogođenim zemljama su Francuska, Španija, Grčka, Nemačka, Italija, Hrvatska...
Rat u Ukrajini – 1.632. dan. Zvanični Kijev je poslao ponudu Moskvi, preko posrednika, o obustavi napada na civilne ciljeve u Crnom moru, dok Kremlj ćuti. Za to vreme napadi se nastavljaju. NATO je digao avione zbog dronova u vazdušnom prostoru Letonije.
Ministarstvo odbrane Rusije saopštilo je da je tokom noći protivvazdušna odbrana presrela i uništila 598 ukrajinskih dronova iznad ruskih regiona i voda Azovskog i Crnog mora.
Trka "Beogradska brza desetka", u organizaciji Beogradskog maratona, održaće se 5. septembra od 18 časova, a očekuje se da će na startu biti više od 4.000 učesnika.
Ministarstvo odbrane Rusije saopštilo je da je tokom noći protivvazdušna odbrana presrela i uništila 598 ukrajinskih dronova iznad ruskih regiona i voda Azovskog i Crnog mora.
Najbolji srpski teniser Novak Đoković doživeo je krah i završio učešće u Sinsinatiju već u drugom kolu porazom od Tijaga Agustina Tirantea rezultatom 6:2, 4:6, 4:6.
Novak Đoković završio je učešće na Mastersu u Sinsinatiju već posle prvog meča, a nakon poraza od Tijaga Agustina Tirantea govorio je o zdravstvenom problemu koji ga prati godinama.
Ministarstvo odbrane Rusije saopštilo je da je tokom noći protivvazdušna odbrana presrela i uništila 598 ukrajinskih dronova iznad ruskih regiona i voda Azovskog i Crnog mora.
Libansko ministarstvo zdravlja saopštilo je da je najmanje 11 ljudi ubijeno u izraelskim napadima na jug Libana u subotu, u jednom od najsmrtonosnijih napada u poslednjih nekoliko nedelja.
Tropska oluja Lala ojačala je danas u uragan dok se približava Velikom ostrvu američke savezne države Havaji, saopštile su lokalne vlasti navodeći da je za Veliko ostrvo na snazi upozorenje na uragan.
Predsednica Narodne skupštine Ana Brnabić rekla je da se rektor Beogradskog univerziteta Vladan Đokić još uvek nije oglasio na temu pada te državne institucije na Šangajskoj listi.
Iako je Sabalenka od tenisa zaradila više od 50 miliona dolara samo od turnira, a sigurno bar još toliko od sponzora, njen verenik je mnogo bogatiji i procenjuje se da je "težak" više od 300 miliona dolara.
Njena umerena konzumacija povezuje se sa manjim rizikom od gojaznosti, kardiovaskularnih bolesti, određenih vrsta raka, Alchajmerove bolesti, respiratornih problema, pa čak i nekih psiholoških tegoba.
Nakon 12 nedelja, grupa koja je konzumirala nemasne mlečne proizvode uz kalorijsku restrikciju zabeležila je najveće smanjenje sistolnog krvnog pritiska – za oko 4,25 mmHg.
S obzirom na to da temperature ne popuštaju, milioni ljudi mogli bi biti izloženi povećanom riziku od dehidratacije i toplotnog udara, a stručnjaci upozoravaju i da određeni lekovi mogu dodatno povećati osetljivost organizma.
Topao biljni čaj može biti jednostavan način da nakon noćnog sna nadoknadite tečnost i nežno pokrenete probavni sistem. Gastroenterolozi izdvajaju čaj od đumbira, nane i kamilice, ali i toplu vodu i vodu sa limunom.
Za većinu ljudi tuširanje, kiša ili obično znojenje predstavljaju sasvim normalne stvari, naročito tokom vrelih letnjih dana. Međutim, za tridesetčetvorogodišnju Kimberli Mils iz Hjustona u SAD to može značiti sate bola.
Valve je zvanično uveo sekciju za Overwatch na zvanični Counter-Strike 2 sajt. Glavna svrha ovog sistema biće obuka i unapređenje VACnet anti-cheat modela.
Counter-Strike mečevi često umeju da budu neizvesni, ali ponekad prerastu u prave maratone koji testiraju ne samo veštinu igrača, već i njihovu koncentraciju, izdržljivost i mentalnu snagu.
Godox C100 je neobična kompaktna kamera koja koristi poluprovidno kućište, omogućavajući korisniku da kadrira fotografiju dok istovremeno vidi šta se nalazi iza samog uređaja.
Nova studija pokazuje da električni automobili tokom celog životnog veka emituju 40 do 60 odsto manje štetnih gasova od benzinskih vozila, čak i u oblastima gde se struja proizvodi iz fosilnih goriva.
Policija je ostala zatečena kada je na telefonu fudbalera pronašla snimke vožnje BMW-a X3 M brzinom od čak 307 km/h. Zbog niza opasnih prekršaja završio je iza rešetaka na četiri godine.
Komentari 13
Pogledaj komentare