Nedelja, 01.07.2012.

16:28

CERN: Božja čestica pronađena 99%

Izvor: B92

CERN: Božja èestica pronaðena 99% IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

94 Komentari

Sortiraj po:

siroke narodne mase :)

pre 11 godina

Nemam preveliko znanje o kvatnoj mehanici. Za koju se inace kaze da je ni fizicari ne razumeju.Kao i svak druga teorija, ako postoj eksperiment kojim nesto moze da se dokaze ili ospori, to se pokusa? Znaci Higsov bozon je vrlo vazan u teorestkom delu kvantne mehanike..Tacnije kvantna mehanika predvidja postojanje cestice. Sta to znaci? Da ako postoji takva cestica razumeli smo neki njen deo,tacnije fizicari su razumeli.A ako ne postoji,nisu na pravom putu i da su sve pogresno shvatili,opet ti fizicari.i tada bi se reklo da su na samom pocetku,jer ipak mi ovde komentarisemo i razmenjujemo misljenja(kompjuter).
Ja cekam 100%. I naravno ogradili su se zbog prosle sramote.

p.s Impozatna teorija, verovatno najveca u svetu fizke do sadasnjeg vremena...

imoo sam 3 iz matisha

pre 11 godina

upravo sam procitao svih 91 komentar i nije mi dobro!!!zapravo odushevljen sam!!!samo ne znam shta sam hteo reci i nempojma shta da napisem!!!odoh da pojedem pashtetu,izvinite!!!!

Joca

pre 11 godina

@ (jimifix, 2. jul 2012 08:50)

Za religiju su takođe potrebni dokazi. Niko nije postao istinski religiozan dok se lično nije uverio dokazima. Ti su dokazi specifični za svaku osobu pojedinačno, jer ih nadzire sam Bog (koji je čoveku bliži nego dah, bliži nego krvotok), i suptilno bira najbolji način da se konkretnoj ličnosti u konkretnim okolnostima otkrije. Nerazumevanje ovog procesa nastaje usled različite prirode dokaza, stoga što oni ne podležu tek tako našoj ljudskoj logici i raznim kulturološkim predubeđenjima. Čovek otvorenog duha i racionalnog bića bi ovo morao razumeti i prihvatiti.
+++
Verovatno si ateista, i kao takav grešiš što vernike kvalifikuješ ružnim izrazom. Time kompromituješ sve ateiste, a među njima ima mnoštvo divnih, plemenitih i dobrih ljudi.
.

Fredy House

pre 11 godina

A onda pomislite i sami sta ima vise smisla - ovakav kompleksan svet od NICEGA ili od BOGA .. ? ;)
(Igoritza, 2. jul 2012 06:50)
Kaze se: ni iz cega.
Pa cak i da postoji taj supersvesni inteligentni entitet koji nas je uredio ovako kompleksno kako je nastao ON? I iz cega?
Opet mozemo da idemo u nedogled sta je bilo pre ovoga i pre onoga.....
Sve sami strucnjaci, CERN place za vama....

damage inc.

pre 11 godina

Kolicinu glupih komentara i gluposti na ovu temu je nemoguce izmeriti bilo kojim instrumentom. Zalosno je sto ljudi koji ni najelementarnije znaje o fizici nemaju, daju sebi za pravo da potcenjuju i komentarisu na tako bedan nacin nucna dostignuca. Nacija kojoj su idoli kriminalci, "opasni momci sa asfalta", lazne patriJote, Tarot majstori, beli magovi, grand "pevaci i pevacice", toreticari raznih zavera, ucesnici Farme i drugih slicnih visokointelektualnih emisija, gde su najcitanija stiva Kurir, Press, Svet i Skandal... daje sebi za pravo da se smeje nauci. Pa bar cutite i pokusajte da shvatite koliko nista ne znate i kako ste zavrsili skolu (ako ste je zavrsili), bagro primitivna!

The last frontier

pre 11 godina

Veliko otkrice, bura, odjeknuce gromko kao prdez u hramu Svetog Save, i tako i nestati.
Naucnici nece imati pojma sta ce s tim saznanjem jer ce samo doci do rebusa i milijardu novih teorija, sto samo ukazuje koliko smo mi jos mali
da bismo uopste razumeli Svemir i to ko smo, odakle dolazimo...

Kiklop

pre 11 godina

U moru bisera treba ipak izdvojiti onaj koji kaze "pa dobro, pronasli su H. bozon i sta sad dalje s tim?"
Evo da se krecemo u sferi "prakticnih" stvari koji su korisne ovdje i sada, posto oni idejama ocigledno dalje ne dobacuju od toga da budu siti, da im je tlo, i kad se razbole da ih neko izlijeci. Dakle, takvi ljudi cak i kompleksne stvari poput raznih skenera, smatraju otkricem jednog covjeka - sjeo coJek i sklopio mashinu i masina RADI - e tooo je naucnik moj brajko! A ne ovi sto otkrivaju tamo neke smijesne stvari oko misterije mase, gravitacije i tako dalje.. To su beskorisne stvari. Oni cak znaju da to nikad nece moci biti upotrijebljeno nigdje prakticno, a o nekom tek beskorisnom filozofskom doprinosu da i ne govorimo!
To sto je onaj coJek otkrio penicilin sasvim slucajno, eksperimentisuci nesto, ili sto je isto tako rendgenski zrak "pronadjen" slucajno, na osnovu nekog drugog otkrica - ma to su budalastine.

penny

pre 11 godina

@gfserbia
Kralju, kako je tebi dobro!
Internet je prepun kako dobrih dokumentaraca tako i onih loših koji koriste već dobro oprobani recept da na račun ljudskih (primarnih) osobina (strah od nepoznatog) "prodaju" svoju priču. Ovo što ti navodiš liči mi na lošu interpretaciju jednog od njih pre nego li na tvoj naučni stav...

Rascia

pre 11 godina

@MITA o sabiranju relativističke brzine: još nisam doživeo da neko javno i u pisanoj formi daje tako čvrst dokaz o svojem površnom znanju, funkcionalnom analfabetizmu, nekompetetivnosti i veoma ograničenom umu.

Dragan

pre 11 godina

Koja gomila budala krstari ovde i salje zlurade komentare na teme od poskupljenja krastavaca do vrhunske fizike.Ako bi statisticari to obradjivali ispalo bi da je mentalno stanje nacije stvarno ugrozeno.
Sve vise se mirim sa cinjenicom da nama ovde ne moze biti bolje.

malo se (ne) razumem

pre 11 godina

..jeste, uhvatice cesticu za drsku.... milijarde su spljiskali u program a da ih covek pita da stav prst na celi i upitaju se sami ZASTO? cisto sumnjam da bi znali odgovor... je... ih cestice i ostala prasina

Misko

pre 11 godina

Verujem da su naucnici dokazali da ta cestica postoji, ali sta s tim???
Koja je svrha tih pronalazaka, osim sto su ti naucnici zgrnuli ogromne pare?

Igoritza

pre 11 godina

Hejteri Boga, cisto da vam priblizim materiju:

Od kako je Ajnstajn i drugar mu Nils Bor postavili osnove kvantnih polja, doslo se do zakljucka da 4 fundamentalne sile u univerzumu imaju odredjene korelacije koje se posmatraju na makro nivou, te otud nastaje Kosmoloski argument i teorija o fino podesenom svemiru:

1. 3D prostor - ni u jednoj drugoj konfiguraciji, 4 sile ne bi imale smisla, ni korelacija, da formiraju bilo sta, osim u 3D prostoru

2. odnos materije-antimaterije: Jedini pokusaj naucnog objasnjenja je ponudio Sakharov, a ta teorija se trenutno drzi na najtanjim staklenim nogama

3. odnos samih fundamentalnih interakcija: svaka druga konfiguracija jacine bi dovela do - nicega. atomski broj maksimuma 4, nepostojanje masivnih objekata, nepostojanje hemije.

4. Gravitacija: zasto je ona reda velicine, toliko manja od ostalih 4. (sad jos vise intrigira ako je pronadjen Higs) i zasto je toliko CUDNA sila (za ovo treba malo jace poznavanje, jako je cudna)

Sve ovo dovodi do toga da se "fino podeseni univerzum" jednostavno ne moze zanemariti. postoje anti-teorije u vidu Multiverzuma, "spontane kreacije" koju furaju Steva Hoking i Kraus, ali sto nauka ide napred, sve je izvesnije da je "NEKI ENTITET" koji poseduje intelekt - sastavio svemir. pridruziti postojanje univerzuma "slucajnosti koja je nastala iz NISTA" je danas, pokusaj Zilotskih Ateista da pljucnu po Bogu. A onda pomislite i sami sta ima vise smisla - ovakav kompleksan svet od NICEGA ili od BOGA .. ? ;)

vrlodobar 2

pre 11 godina

to sto su pojedinci naucili prosecno da googlaju, i vesto se koriste ctrl c ctrl v tasterima, ne daje im za pravo da nas sve siluju tim svojim otkricem, neki od nas bi da bar u odeljku nauka ne budu vredjani po intelektu; imate politiku, gastronomiju...aj pa lepo tamo prosipajte mud(r)ost! Ostavite nauku naucnicima!

buga

pre 11 godina

Moraju još neke pokuse odraditi da bi dobili postotak sigurnosti 99,99999 posto. Mislim da bi bilo bolje da provjere kablove, zadnji put je kabal bio savijen kada su mjerili brzinu neutrina, bili su 100 posto sigurni pa onda trt milojka zapelo na kablu. Sve mi se čini da troše pare bez veze, pa usljed krize malo nek se vidi da ljudi rade.

VK

pre 11 godina

As an atheist, Higgs is reported by Robert Evans of CNN to be displeased that the particle is nicknamed the "God particle"[14]. Higgs is afraid the term "might offend people who are religious".[15][16] This nickname for the Higgs boson is usually attributed to Leon Lederman, but it is actually the result of Lederman's publisher's censoring. Originally Lederman intended to call it "the goddamn particle", because of its elusiveness.[17]
In December 2011 CERN reported that two independent experiments at the Large Hadron Collider had seen "tantalising hints" of the existence of the Higgs boson.[18] If the Higgs boson is found at CERN, Higgs and the others who contributed to the Brout-Englert-Higgs-Guralnik-Hagen-Kibble mechanism may receive a Nobel Prize.[1]

pjovan

pre 11 godina

@gfserbia

Tesko tebi... Malo je strucnjaka koji bi ti mogli pomoci, traume koje si u detinjstvu preziveo/la mora da su bile razarajuce!!!

Prometej

pre 11 godina

Nakon ovoliko procitanih gluposti od kojih se smrznes na +35 jednostavno moram da reagujem,nadam se da ce pomenuti procitati:

@zabluda ; Naucnici nemaju sta da kriju ili da se "vade" kad pogrese.To se u stvari i ne moze nazvati bas greskom,jer oni samo iskljucuju postavljene teorije koje su opovrgnute nekom dokazanom cinjenicom-merenjem ili eksperimentom.Na taj nacin oni nalaze odgovarajucu teoriju koja postaje zakon jer je u skladu sa svim merenjima.Tako to funkcionise.
Stoga analogija sa Kolumbom ne stoji.

@Matematicar ; Ocigledno imas negativan odnos prema pojedinim oblastima matematike da si ih cak i preskocio,mada ne znam kako ti je to poslo za rukom posto si "matematicar",zvanje jelte.

@h1ghwaymen ; Naucnici "ne veruju" u teoriju.Vec nakon sto je postave,dodju na ideju,oni nju proveravaju eksperimentom.Vec pomenuto.

@Magnetizam ; Nije i nisi zanimljiv

@Čorbačov ; 99,99% nije razlomak i ne moze se skratiti.

@Sale ; Pogresno misljenje,narod treba edukovati,ali se Srbima ne moze na klasican nacin prezentovati materija ovog kova.Najpre 2-3 pasusa koja definisu pojavu koja se razmatra,npr. objsnjenje sta je Higsov bozon u vise recenica kao uvertira,tako da citalac moze da se istovremeno i edukuje da ne bi ovako lupetali,a onda tek poslednje vesti iz oblasti.

Nastavak u sledecem postu.Molim moderatore da objave.

Prometej

pre 11 godina

Higsova uloga je da bude taj koji cestici saopstava informaciju o masi.Kao sto foton prenosilac elektromagnetne sile.E sad,Higsov bozon stvara Higsovo polje.Tako cestice koje vise interaguju sa tim poljem imaju vecu masu dok one koje manje interaguju imaju manju masu.One cestice koje uopste ne interaguju krecu se brzinom svetlosti.Jer ocigledno interakcija sa Higsom na neki nacin onemogucava kretanje brzinom svetlosti.Princip po kom se to desava je na naucnicima da objasne nakon sto otkriju Higsa,a nakon sto ga otkriju znace njegovu tacnu energiju i znace gde da ga nadju a onda posmatranja itd..

Voleo bih da pomenem cinjenicu da je CERN do sada izveo oko trilion sudara.Zamislite tu kolicinu informacija koju naucnici treba da obrade.Doduse imaju pomoc superkompjutera :)

One gluposti sa Rusima,sabiranjem brzina pri sudaru i ljude koji su MITI lupili plus necu ni da komentarisem.Samo ih treba pomaziti po glavi.

Vader

pre 11 godina

Koliko "inteligentnih" ljudi ovde ima :D
Apsolutno se slazem da ovakvi tekstovi nisu za siroke narodne mase, neko ko ne zna fiziku jako dobro ovo ne moze da razume. A posebno bez nekog dodatnog objasnjenja. Sigurna sam da sire narodne mase cak ne znaju ni sta je sigma (verujem da ni autor teksta ne zna, kao ni osoba koja se potpisala sa matematicar).
Iskreno, mislim da je Ajnstajn jako pogresio sto je svoju teoriju pokusao da priblizi obicnim ljudima. Zato se desava da ljudi o toj teoriji toliko raspravljaju, a da nemaju pojma. I "nalaze" greske u njoj :D
Vezano za Teslu: On je bio genijalan, tu nema sumnje, ali zaista nema nikakve veze sa Higsovim bozonom. Nego se ljudi u Srbiji uvek hvataju za njega kad je bilo kakva tema vezana za nauku, a kad ih neko pita cime se on bavio, ovako odgovaraju:
http://www.youtube.com/watch?v=72S6u_bHawI
Idite ljudi bolje i gledajte grand i spanske serije i velikog brata, nisu rasprave o nauci za vas :)

Prometej

pre 11 godina

@MITA ; Dolazim i do kontraverznog MITE.Kolicina gluposti koju si ti ispisao preti da napravi mini crnu rupu.
Dakle:

Higsov bozon nije brzi od svetlosti,niti je ista brze od svetlosti.To je naucno dokazano,nema sta da brines.Inace,i da se Higs bozon krece brzinom svetlosti(a ne krece se) on ne bi smeo da ima masu,jer znamo da TR zabranjuje kretanje tela koje poseduje masu.Higs bozon je inace (po nuklearnim standardima) veoma masivna cestica i analogno je nosilac velike kolicine energije.
Higsov bozon i niti jedna cestica nije vestacka.
Ne pustaju se elektroni vec protoni,jer je elektron lepton i nema podstrukturu,dok je proton hadron i sastoji se od dva gornja kvarka(naelektrisanja 2/3) i jednog donjeg(-1/3).
Uzgred,protoni se ne 'pustaju' vec se ispaljuju i usmeravaju veoma jakim magnetima koji ubrzavaju protone do 99.9999% brzine svetlosti.U tom procesu,proton dobija ogromnu kineticku energiju,analogno povecanjem brzine[E=(mv^2)/2].
Nakon sudara ta ogromna energija se oslobadja u vidu ogromnog broja cestica(koje imaju masu).Naime u tom raspadu nadju se skoro sve poznate cestica.Znaci ne dolazi do raspada na gradivne cestica(3 kvarka).E sad fora je u moru tih cestica naci Higsov bozon.To se ne radi bauljenjem,vec se postepeno iskljucuju vrednosti energije na kojima je verovatnoca da se Higs nadje jednaka nuli.Oni u stvari pokusavaju da predvide na koji nacin ce se Higs stvoriti u tom dzumbusu u kom se vecina cestica kao i Higs raspadaju u vrlo malom vremenskom intervalu!

jovan

pre 11 godina

@gfserbia: Ja pocinjem da sumnjam da vi dobijate informacije od svetog Petra licno, a moguce je i da je visi rang u pitanju. U suprotnom ne znam zasto bi mi ostali morali na slepo da verujemo vasem misticizmu. Ne bi bilo lose da znate da je teret dokaza na onome ko iznosi pozitivna tvrdjenja. Ja mogu da tvdim da Marsovci postoje i da zive duboko pod zemljom. Ovo bih morao sam dokazati a ne traziti od svakog ko mi ne veruje da dokaze da nisam u pravu.

franjo

pre 11 godina

"Pet vodećih stručnjaka na polju teoretske fizike pozvani su da prisustvuju konferenciji, što je pokrenulo brojne spekulacije o tome da je pronađena Božja čestica. "
Kao sto pise: "pokrenulo brojne spekulacije", a kao sto vidite i komentare.

kum i kumica

pre 11 godina

Mashta je brza od svetlosti i ona je jedini razlog sto je nekom geniju, kao npr. Tesli ili Ajnstajnu, palo na pamet nesto tako revolucionarno i novo. Naravno da je morao da ima predznanje iz te oblasti, ali opet te ideje nisu plod beskrajnog usiljenog kombinovanja i racunanja tipa "corave koke i zrna", vec su plod vizije tj. maste i takve ideje nastaju u vrlo kratkom roku, a kasnije tek slede proracuni i dokazivanja.

pored Wall st

pre 11 godina

@Maraja
Evropa polazuje zanos u trosenju para iz budeta, para koje placaju svu stanovnici EU pokrivajuci taj "zanos"...I poslije Tita, Tito...

Pedja

pre 11 godina

Zvuci mi skroz neozbiljno da jedna tako krupna institucija za jednu tako kljucnu teoriju izlazi u javnost sa vescu da je "99%" potvrdjena. Ili su ga nasli, ili neka ga dalje traze. I do sada smo znali da "mozda" postoji.

gmbh

pre 11 godina

@MITA
netacno da je ajnstajn imao keca iz matematike - imao je sve vrhunske ocene iz fizike i matematike i srodnih predmeta, dok je imao problema sa ostalim nevezanim sa tom tematikom. iskazivao je bunt protiv strogih pravila u sistemu obrazovanja, za koja je smatrao da ogranicavaju kreativnost. infantilno je pretpostavljati da je taj bunt bio usmeren ka naukama, jer je upravo njih savladavao bez muke. da nije savladao i elementarne i slozene koncepte ovih nauka, ostao bi samo jedan zabludeli i besmisleni gfserbia svog vremena. mada, danas i takvi mogu pronaci svoj smisao u trolovanju. bar zabavljaju dokonu javnost.

Sir Oliver

pre 11 godina

@qq LOL. niko nikad ocima nije video ni jednu cesticu pa opet verujemo da postoje. Evo ti si na primer poslao svoj komentar sa nekog elektronskog 'sokocala'. Da li je to zato jer verujes u elektrone ili oni zaista postoje?

Profesor,Docent,Magistar Nino

pre 11 godina

slabi su danas naučnici to je činjenica :( od postanka prvog čoveka pre 728 miliona godina pa do danas nisu uspeli da nađu antimateriju sa kojom bi smo za 19 -20 minuta stigli na neku planetu koja je udaljena na primer 300 miliona svetlosnih godina !
Ja evo javno govorim da znam 99% kako da pronađem antimateriju i to najmanje 100 tona u jednom danu, ali neću namerno da otkrivam neka mozgaju a zato su i plaćeni iz budžeta.

ovo je samo 50 % formule

G+o+O+-+G-LxLJ+E-K = 82
K+W+Q+Q+Q+-+-Z+X+NJ = 0,54

Scruples

pre 11 godina

Uzivam u grcevima anti-intelektualaca. Djecaci i djevojke omalovazavaju nauku na svakom koraku dok su opkoljeni rezultatima i uspjesima iste. Nisu niti svjesni vlastitog licemjerja. Prilicno zalosno, ne?

@gfserbia - prijatelju, iznesi u svijet svoja saznanja o anti-fraktalnim poremecajima nadgravitacijskih snopova te protonskim odstupannjima faznih neutrona. Pokazi svima svoje znanje. Preklinjem te.

mali radojica

pre 11 godina

Sa obzirom da sam se nadao da ce tim aceleratorom proizvesti apokalipticnu eksploziju mogu da kazem da mi je pao kamen sa srca! Dakle, nasli su njihov bozon, planeta je opstala, dakle ura! Covecanstvo da slavi ovaj dan, prezivesmo! poz ;)

MITA

pre 11 godina

@jovica

da ja kao MITA nisam lupio mlu glupost...Vi se jovice nebih pojavili i jos konkretnije objasnili cinjenicu. Dakle bio je sudar protona i 70 miliona stepeni, pa zar se ti nenaziva PLAZMA ?? KOjom przinom se sudare vozovi ako jedan ide 100km/h, a drugi 70km/h , jer da nije bilo brzine...nebih se ni sudarili !

qq

pre 11 godina

hahahahahahaha koja smejurija. znaci, neko ko nikad nije video tu cesticu on VERUJE da ona postoji, i to je opravdano, drustveno prihvatljivo i sasvim logicno. on je naucnik. a kad vernik kaze da veruje u Boga, on je budala u zaslepljen. znaci licemerje na najnizem stepenu casti.

jovanca

pre 11 godina

@Mita. Optuzujete druge za pisanje gluposti a sami ste izbacili tonu od njih. Nema nikakvih snopova brzih od svetlosti i teorija relativnosti je u potpunosti "ugradjena" u standardni model. Ne sudaraju se elektroni vec protoni i energije su daleko daleko vise od onih koje navodite. Trenutne su oko 8 TeV po cestici sto je oko 70 miliona milijardi stepeni.

Sir Oliver

pre 11 godina

Posto vidim da mnoge iritira naziv 'Bozja' cestica samo da kazem da je to ime koje su izmislili novinari da bi zvucalo spektakularnije.

Maraja

pre 11 godina

Nauka je fascinantna stvar...ali, izgleda ne za nas u Srbiji. Sudeći po nekim komentarima sve je to nekakvo zamajavanje, suvišno i nepotrebno, devijantno i štetno čak! Najžalosnije je što se komentarišu samo zablude i greške u istraživanjima, kao da je moguće saznavati bez grešenja. Nekad su čak greške dovele do najvećih otkrića. Takav uskogrudi stav o nauci kod nas se preneo i na životnu filozofiju - ići samo sigurnim putem do cilja po svaku cenu. Ta cena može biti i korupcija, udvorištvo, laž, krađa, prodaja duše i tela. Evropa još ponekad pokaže zanos renesansnih vekova koji su rodili novu civilizaciju. A nas su nažalost zaobišli i ostavili u mračnim mitovima starog i srednjeg veka. Hoće li nas i danas zaobići?

gfserbia

pre 11 godina

Evo vam cinjenice,dokazite suprotno..
CERN je zamajavanje javnosti,tajne sluzbe cuvaju prave izume i formule
fizika elementarnih cestica je kvazi nauka
brzina svetlosti nije najveca
svemir je fraktalno uredjen
antigravitacioni pogon je jednostavan za napraviti kao i free energy
zavera drzi nauku pod kontrolom,sto se javne fizike tice nismo daleko napredovali od kamenog doba

Da dokazem antigravitaciju i nadsvetlosno putovanje,prvo cu dati argument protiv definicije gravitacije.
Gravitacija kaze da materijalni objekat privlaci druge materijalne objekte.
Uzmimo samo broj atoma u vidljivom univerzumu 10^80
To znaci da svaki atom privlaci svaki drugi atom,ne privlaci impulsno nego konstantno sa beskonacnom vremenskom preciznoscu i medjusobnim dejstvom i rasporedom svih ostalih
To je nesto sto se jedino se moze predstaviti poput fraktala
To onda znaci da je sva struktura materije i prostora koji nas cini fraktalna i mora imati beskonacno detalja,sto znaci da ako uzmemo jedan atom,sva struktura u njemu se dinamicki menja bilo da se krecemo ili ne,jer se uvek krecemu u odnosu na nesto vece,kao stu su nebeska tela,galaksije i makro strukture.
To znaci da i kada nase telo stoji u mestu atomi nisu staticni, nego se u njima desava beskonacno promena fraktalne strukture, a makro struktura tela ostane prividno ista
Samo je fazon da ove stalne fraktalne fluktuacije prostora/materije, reorganizuju na specifican nacin, i telo moze biti teleportovano ili putovati nadsvetlosno
higsboson=fail

MITA

pre 11 godina

Anstajn je imao 1 (keca) iz matematike u osnovnoj skoli, pa je naknadno naucio matematiku i posto svetski priznat matematicar> Tako su i mnogi naucnici bili shvaceni da su Sarlatani, a o njima su davali ocene GLUPI tipusi, pa su vremenom Naucnici shvaceni i priznati, pa nemojte ovde deliti poklonjene ocene dvojke iz Fizike

Mr. Spock

pre 11 godina

@MITA
Ti si vec oborio Ajnstajnovu Teoriju relativiteta tvrdnjom da ce ukupna brzina biti 600000 km/s! A i taj Ajnstajn, sta on zna...

gmbh

pre 11 godina

Sto volim kad se javljaju ovi cinici da sa visine prokomentarisu naucna dostignuca. A garant su imali jedva poklonjenu dvojku iz fizike. E, zato, gospodo, ne moze da vam bude jasno sta je znacaj naucnih istrazivanja i ulaganja novca u CERN. Sreca, pa se vi ne pitate...

sladjan petkovic

pre 11 godina

pitanja:
kad je svemir nastao?da li je pre toga postojalo vreme kao takvo?
gde je, u kom prostoru nastao svemir?da li je prostor postojao pre toga?
šta se podrazumeva pod svemirom?solarni sistem?mlečni put?samo poznate galaksije?da li su vreme i prostor deo svemira ili su posebni entiteti?
molekuli,atomi,protoni,kvarkovi.....to su delovi tajne...to nije suština tajne....ali eto, neko će dobiti nobelovu nagradu...za ništa...

Djorgo

pre 11 godina

Kakva zemlja takvi i komentari ... :(.

Ovo je trijumf naucnog i drustvenog pristupa jednom aspektu prirode. Piter Higgs je pre 50-ak godina dosao na genijalnu ideju o postojanju nove cestice, koja je kasnije uklopljena u jednu drugu izvanrednu i veoma lepu ideju o krerianju mase kroz proces spontanog narusenja simetrije. Nakon toga su ulozene milijarde dolara, a kad SAD vise nije to mogla da prati pojavila se Evropa... Da bi se polse mnogo muka i problema doslo do potvrde da cestica postoji. To naravno za mnoge ne mora da znaci nista. Ali za one koje interesuje i ``niz`` a ne samo ``uz Kalemegdan`` znaci puno. Za fiziku to znaci da je Standardni model kompletna i tacna teorija i da se moze nastaviti ka svemu onome sto se zove ``Fizika iza standardnog modela``. A tu nas verovatno ceka vise posla i iznednadjenja nego u celokupnoj istoriji fizike do sada. Koliko je pratece tehnologije razvijeno i da je njena vrednost na trzistu verovatno mnogo veca nego sto je ulozeno u CERN i akcelarator da ne govorimo. Hvala.

Šuplja priča kao nacionalna disciplina

pre 11 godina

Čitajući vaše komentare primećujem da niko ne zna ništa o ovoj čestici i njenoj važnosti za nauku. Ipak ste osetili potrebu da iznesete mišljenje o nečemu o čemu ništa ne znate. To objašnjava mnogo toga što se dešava u našoj zemlji.

MITA

pre 11 godina

Sudeci po komentarima...Srbija je puna strucnjaka za Fiziku !
Pojma nemaju sta je "Bozija cestica" a kometarisu sa svojim GLUPOSTIMA...
Naime, trebalo je stvoriti merni instrument i nacin merenja brzine "bozije cestice", jer je brza od svetlosti 300.000km/s.
Da bih se doslo do vestacke "Bozije cestice"...pustena su dva elektrona brzinom svetlosti da se sudare i renutku sudara im je brzina 600.000km/s jer idu jedan drugom u susret brzinom od 300.000km/s. Nakon sudara dodje do raspadanja ta dva elektrona i plazme (milijardu C stepeni), te je potrebno to sve registovati mernim instrumentima i potvrditi da se od sudara dva elektrona pojavila "Bozija cestica", a koja ipak nije isla brzinom vecom od 600.000km/s. Rusi su takva istrazivanja i hvatanje "Bozije cestice" radili duboko pod zemljom u Rudnicima sa nadom da ce sloj zemlje usporiti "Boziju cesticu" ali nisu bili sigurni sta su nasli. U prirodi se dogadjaju stalno sudari elektrona i pojava "Bozijih cestica" ali tu pojavu nije niko prakticno dokazao. Problem je , da "Bozija cestica" Opovrgava Anstajnovu teoriju Relaviteta, jer ona pozna najvecu brzinu od 300.000km/s, pa dali je to svetlosni zrak ili elektro magnetnio tales (radio-talas)...svejedno je, ali uvek je konstantna brzina od 300.000km/s i navodno nema vece u Univerzumu !!

fizicar

pre 11 godina

@mathematicar: Kao matematicaru, trebalo bi da ti je pojam statisticke greske mnogom jasniji. Nije to fundamentalno ogranicenje pa ce se pouzdanost rezultata uvecavati sa vremenom i za ocekivati je da pre nego sto LHC pauzira sledece godine pouzdanost dostigne i 7 sigma. Trebalo bi da znas da je i fizika aksiomatski organizovana pa sa nekakve logicke strukture ne vidim nikakvu superiornost matematike u odnosu na fiziku.

djordjevic

pre 11 godina

@Sale,

Mislim da gresis i to MNOGO kada kazes da ovo nije tema za siroke mase. Nego sta je!!! Mislim da je tvoja logika da ljudi ne treba o ovome da citaju jer ne znaju mnogo o tome...Pa kako onda da nauce? Jel to nauka treba da ostane za samo 0.0000001% populacije koji je u stanju da uradi nesto konstruktivno u polju nauke? Ja sam bas za to da je ovakvih vesti sve vise i da ljudi vise citaju, da vise znaju, mozda nekog klinca ovo zaoglica i zbog toga ode na fiziku/hemiju/matematiku/statisitku...Izmedju ostalog, o cemu da citaju umesto ovoga?

Зоран

pre 11 godina

"Zato je matematika kraljica nauka. Tu nema 99%, 99,9999995% tu samo ima ili jeste ili nije.
(Matematicar, 1. jul 2012 17:14)"

Има, математичару. Читај мало Гедела који је показао...вероватно знаш и сам, да у један теорија не може да докаже да је она сама непротивуречна, мораш да изађеш у другу теорију да би доказао ову прву. Али да ли је непротивуречна ова друга теорија? Ако није, онда и доказ о непротивуречности прве пада у воду. Да би другу доказао мораш да одеш у трећу.

Математичари су почетком прошлог века толико то прихватили к срцу да су многи пали у меланхолију. Веровали су да је истинтост математике савршена.

Rajko

pre 11 godina

Suvise apstraktno da bi se shvatilo. Ako je i ovo tacno, onda se opet postavlja pita je kako je pre 13 milijatdi godina nastao higsov bosom ako nije postojalo materije. Materija se ne moze ni iz cega stvoriti valjda?

dlaka u jajetu

pre 11 godina

obraduje me kad ljudi u srbiji frkću i nipodoštavaju najnovija naučna otkrića u svetu. podseti me da smo najpametniji narod na planeti i sve već znamo.

pa tesla je bio naš, bre!

XXL

pre 11 godina

Ne znam šta bi to tačno trebala biti ta "Božja" čestica niti kakva je njena važnost, samo znam da u posljednje vrijeme naučne teorije niču kao pečurke poslije kiše. I isto tako brzo nestaju. Ljudima se plasiraju razne izvanredne priče koje (vjerovatno) služe samo za zabavljanje širokih narodnih masa i, počesto, za skretanje misli sa pravih problema. Gospoda u CERN-u imaju budžet od nekoliko milijardi evra godišnje, a šta su do sada riješili? I u čemu je važnost takvih naučnih otkrića u trenutku globalne kada velik dio čovječanstva bukvalno strijepi za vlastiti život... Razumijem da fizičari ne treba da rješavaju probleme iz polja politike i/ili ekonomije, ali isto tako ne bi trebali da pišu kojekakve science-fiction romančiće i od nauke prave lakrdiju. Tako je teorijska fizika postala jedno od područja nemjenjeno pranju novca iz državnih kasa i ispirnju mozga ionako zaglupljenog čovječanstva. Tužna istina!

zabluda

pre 11 godina

pre par stotina godina, jedan bese siguran 100% da je otkrio indiju! ko to ono bese...? tako i naucnici stalno otkrivaju nesto novo, pa se posle ispostavi da to nije ono sto su mislili da jeste... pitanje je samo vremena kada ce to posle priznati...

h1ghwaymen

pre 11 godina

@zabluda
Upravo tako. A oni koji su tvrdili prvu teoriju, pa kasnije kada je opovrgnuta, tvrdili onu noviju, dakle nisu nista konkretno znali, vec su VEROVALI u prezentirano im. Dakle naucnici su vernici sa kompleksom.

Sale

pre 11 godina

Bez uvrede ali ovo nije vest kojom bi trebalo da se bave siroke mase. Jednostavno ljudi ni ne znaju sta je to higsov boson, niti sta znaci ovo otkrice pa ce poceti da lupaju na sve strane. Al ukratko, od ove cestice ne moze da se napravi nikakvo oruzje, ona je svuda oko nas i ne moze da se "uhvati", ovo otkrice samo upotpunjava teoriju u fizici i to je to. I apsolutno nema nikakve veze sa dokazivanjem ili povrgavanjem boga.

Čorbačov

pre 11 godina

'Očekuje se da će naučnici u CERN-u objaviti da su 99,99 odsto sigurni'... pa kad skratimo ovaj razlomak, ispadne da pretpostavljaju kao i do sada.

Sale

pre 11 godina

Bez uvrede ali ovo nije vest kojom bi trebalo da se bave siroke mase. Jednostavno ljudi ni ne znaju sta je to higsov boson, niti sta znaci ovo otkrice pa ce poceti da lupaju na sve strane. Al ukratko, od ove cestice ne moze da se napravi nikakvo oruzje, ona je svuda oko nas i ne moze da se "uhvati", ovo otkrice samo upotpunjava teoriju u fizici i to je to. I apsolutno nema nikakve veze sa dokazivanjem ili povrgavanjem boga.

djordjevic

pre 11 godina

@Sale,

Mislim da gresis i to MNOGO kada kazes da ovo nije tema za siroke mase. Nego sta je!!! Mislim da je tvoja logika da ljudi ne treba o ovome da citaju jer ne znaju mnogo o tome...Pa kako onda da nauce? Jel to nauka treba da ostane za samo 0.0000001% populacije koji je u stanju da uradi nesto konstruktivno u polju nauke? Ja sam bas za to da je ovakvih vesti sve vise i da ljudi vise citaju, da vise znaju, mozda nekog klinca ovo zaoglica i zbog toga ode na fiziku/hemiju/matematiku/statisitku...Izmedju ostalog, o cemu da citaju umesto ovoga?

Šuplja priča kao nacionalna disciplina

pre 11 godina

Čitajući vaše komentare primećujem da niko ne zna ništa o ovoj čestici i njenoj važnosti za nauku. Ipak ste osetili potrebu da iznesete mišljenje o nečemu o čemu ništa ne znate. To objašnjava mnogo toga što se dešava u našoj zemlji.

Djorgo

pre 11 godina

Kakva zemlja takvi i komentari ... :(.

Ovo je trijumf naucnog i drustvenog pristupa jednom aspektu prirode. Piter Higgs je pre 50-ak godina dosao na genijalnu ideju o postojanju nove cestice, koja je kasnije uklopljena u jednu drugu izvanrednu i veoma lepu ideju o krerianju mase kroz proces spontanog narusenja simetrije. Nakon toga su ulozene milijarde dolara, a kad SAD vise nije to mogla da prati pojavila se Evropa... Da bi se polse mnogo muka i problema doslo do potvrde da cestica postoji. To naravno za mnoge ne mora da znaci nista. Ali za one koje interesuje i ``niz`` a ne samo ``uz Kalemegdan`` znaci puno. Za fiziku to znaci da je Standardni model kompletna i tacna teorija i da se moze nastaviti ka svemu onome sto se zove ``Fizika iza standardnog modela``. A tu nas verovatno ceka vise posla i iznednadjenja nego u celokupnoj istoriji fizike do sada. Koliko je pratece tehnologije razvijeno i da je njena vrednost na trzistu verovatno mnogo veca nego sto je ulozeno u CERN i akcelarator da ne govorimo. Hvala.

dlaka u jajetu

pre 11 godina

obraduje me kad ljudi u srbiji frkću i nipodoštavaju najnovija naučna otkrića u svetu. podseti me da smo najpametniji narod na planeti i sve već znamo.

pa tesla je bio naš, bre!

gmbh

pre 11 godina

Sto volim kad se javljaju ovi cinici da sa visine prokomentarisu naucna dostignuca. A garant su imali jedva poklonjenu dvojku iz fizike. E, zato, gospodo, ne moze da vam bude jasno sta je znacaj naucnih istrazivanja i ulaganja novca u CERN. Sreca, pa se vi ne pitate...

Sir Oliver

pre 11 godina

Posto vidim da mnoge iritira naziv 'Bozja' cestica samo da kazem da je to ime koje su izmislili novinari da bi zvucalo spektakularnije.

Зоран

pre 11 godina

"Zato je matematika kraljica nauka. Tu nema 99%, 99,9999995% tu samo ima ili jeste ili nije.
(Matematicar, 1. jul 2012 17:14)"

Има, математичару. Читај мало Гедела који је показао...вероватно знаш и сам, да у један теорија не може да докаже да је она сама непротивуречна, мораш да изађеш у другу теорију да би доказао ову прву. Али да ли је непротивуречна ова друга теорија? Ако није, онда и доказ о непротивуречности прве пада у воду. Да би другу доказао мораш да одеш у трећу.

Математичари су почетком прошлог века толико то прихватили к срцу да су многи пали у меланхолију. Веровали су да је истинтост математике савршена.

Maraja

pre 11 godina

Nauka je fascinantna stvar...ali, izgleda ne za nas u Srbiji. Sudeći po nekim komentarima sve je to nekakvo zamajavanje, suvišno i nepotrebno, devijantno i štetno čak! Najžalosnije je što se komentarišu samo zablude i greške u istraživanjima, kao da je moguće saznavati bez grešenja. Nekad su čak greške dovele do najvećih otkrića. Takav uskogrudi stav o nauci kod nas se preneo i na životnu filozofiju - ići samo sigurnim putem do cilja po svaku cenu. Ta cena može biti i korupcija, udvorištvo, laž, krađa, prodaja duše i tela. Evropa još ponekad pokaže zanos renesansnih vekova koji su rodili novu civilizaciju. A nas su nažalost zaobišli i ostavili u mračnim mitovima starog i srednjeg veka. Hoće li nas i danas zaobići?

Mr. Spock

pre 11 godina

@MITA
Ti si vec oborio Ajnstajnovu Teoriju relativiteta tvrdnjom da ce ukupna brzina biti 600000 km/s! A i taj Ajnstajn, sta on zna...

zabluda

pre 11 godina

pre par stotina godina, jedan bese siguran 100% da je otkrio indiju! ko to ono bese...? tako i naucnici stalno otkrivaju nesto novo, pa se posle ispostavi da to nije ono sto su mislili da jeste... pitanje je samo vremena kada ce to posle priznati...

qq

pre 11 godina

hahahahahahaha koja smejurija. znaci, neko ko nikad nije video tu cesticu on VERUJE da ona postoji, i to je opravdano, drustveno prihvatljivo i sasvim logicno. on je naucnik. a kad vernik kaze da veruje u Boga, on je budala u zaslepljen. znaci licemerje na najnizem stepenu casti.

fizicar

pre 11 godina

@mathematicar: Kao matematicaru, trebalo bi da ti je pojam statisticke greske mnogom jasniji. Nije to fundamentalno ogranicenje pa ce se pouzdanost rezultata uvecavati sa vremenom i za ocekivati je da pre nego sto LHC pauzira sledece godine pouzdanost dostigne i 7 sigma. Trebalo bi da znas da je i fizika aksiomatski organizovana pa sa nekakve logicke strukture ne vidim nikakvu superiornost matematike u odnosu na fiziku.

jovanca

pre 11 godina

@Mita. Optuzujete druge za pisanje gluposti a sami ste izbacili tonu od njih. Nema nikakvih snopova brzih od svetlosti i teorija relativnosti je u potpunosti "ugradjena" u standardni model. Ne sudaraju se elektroni vec protoni i energije su daleko daleko vise od onih koje navodite. Trenutne su oko 8 TeV po cestici sto je oko 70 miliona milijardi stepeni.

MITA

pre 11 godina

Sudeci po komentarima...Srbija je puna strucnjaka za Fiziku !
Pojma nemaju sta je "Bozija cestica" a kometarisu sa svojim GLUPOSTIMA...
Naime, trebalo je stvoriti merni instrument i nacin merenja brzine "bozije cestice", jer je brza od svetlosti 300.000km/s.
Da bih se doslo do vestacke "Bozije cestice"...pustena su dva elektrona brzinom svetlosti da se sudare i renutku sudara im je brzina 600.000km/s jer idu jedan drugom u susret brzinom od 300.000km/s. Nakon sudara dodje do raspadanja ta dva elektrona i plazme (milijardu C stepeni), te je potrebno to sve registovati mernim instrumentima i potvrditi da se od sudara dva elektrona pojavila "Bozija cestica", a koja ipak nije isla brzinom vecom od 600.000km/s. Rusi su takva istrazivanja i hvatanje "Bozije cestice" radili duboko pod zemljom u Rudnicima sa nadom da ce sloj zemlje usporiti "Boziju cesticu" ali nisu bili sigurni sta su nasli. U prirodi se dogadjaju stalno sudari elektrona i pojava "Bozijih cestica" ali tu pojavu nije niko prakticno dokazao. Problem je , da "Bozija cestica" Opovrgava Anstajnovu teoriju Relaviteta, jer ona pozna najvecu brzinu od 300.000km/s, pa dali je to svetlosni zrak ili elektro magnetnio tales (radio-talas)...svejedno je, ali uvek je konstantna brzina od 300.000km/s i navodno nema vece u Univerzumu !!

damage inc.

pre 11 godina

Kolicinu glupih komentara i gluposti na ovu temu je nemoguce izmeriti bilo kojim instrumentom. Zalosno je sto ljudi koji ni najelementarnije znaje o fizici nemaju, daju sebi za pravo da potcenjuju i komentarisu na tako bedan nacin nucna dostignuca. Nacija kojoj su idoli kriminalci, "opasni momci sa asfalta", lazne patriJote, Tarot majstori, beli magovi, grand "pevaci i pevacice", toreticari raznih zavera, ucesnici Farme i drugih slicnih visokointelektualnih emisija, gde su najcitanija stiva Kurir, Press, Svet i Skandal... daje sebi za pravo da se smeje nauci. Pa bar cutite i pokusajte da shvatite koliko nista ne znate i kako ste zavrsili skolu (ako ste je zavrsili), bagro primitivna!

XXL

pre 11 godina

Ne znam šta bi to tačno trebala biti ta "Božja" čestica niti kakva je njena važnost, samo znam da u posljednje vrijeme naučne teorije niču kao pečurke poslije kiše. I isto tako brzo nestaju. Ljudima se plasiraju razne izvanredne priče koje (vjerovatno) služe samo za zabavljanje širokih narodnih masa i, počesto, za skretanje misli sa pravih problema. Gospoda u CERN-u imaju budžet od nekoliko milijardi evra godišnje, a šta su do sada riješili? I u čemu je važnost takvih naučnih otkrića u trenutku globalne kada velik dio čovječanstva bukvalno strijepi za vlastiti život... Razumijem da fizičari ne treba da rješavaju probleme iz polja politike i/ili ekonomije, ali isto tako ne bi trebali da pišu kojekakve science-fiction romančiće i od nauke prave lakrdiju. Tako je teorijska fizika postala jedno od područja nemjenjeno pranju novca iz državnih kasa i ispirnju mozga ionako zaglupljenog čovječanstva. Tužna istina!

Čorbačov

pre 11 godina

'Očekuje se da će naučnici u CERN-u objaviti da su 99,99 odsto sigurni'... pa kad skratimo ovaj razlomak, ispadne da pretpostavljaju kao i do sada.

Prometej

pre 11 godina

Higsova uloga je da bude taj koji cestici saopstava informaciju o masi.Kao sto foton prenosilac elektromagnetne sile.E sad,Higsov bozon stvara Higsovo polje.Tako cestice koje vise interaguju sa tim poljem imaju vecu masu dok one koje manje interaguju imaju manju masu.One cestice koje uopste ne interaguju krecu se brzinom svetlosti.Jer ocigledno interakcija sa Higsom na neki nacin onemogucava kretanje brzinom svetlosti.Princip po kom se to desava je na naucnicima da objasne nakon sto otkriju Higsa,a nakon sto ga otkriju znace njegovu tacnu energiju i znace gde da ga nadju a onda posmatranja itd..

Voleo bih da pomenem cinjenicu da je CERN do sada izveo oko trilion sudara.Zamislite tu kolicinu informacija koju naucnici treba da obrade.Doduse imaju pomoc superkompjutera :)

One gluposti sa Rusima,sabiranjem brzina pri sudaru i ljude koji su MITI lupili plus necu ni da komentarisem.Samo ih treba pomaziti po glavi.

Prometej

pre 11 godina

@MITA ; Dolazim i do kontraverznog MITE.Kolicina gluposti koju si ti ispisao preti da napravi mini crnu rupu.
Dakle:

Higsov bozon nije brzi od svetlosti,niti je ista brze od svetlosti.To je naucno dokazano,nema sta da brines.Inace,i da se Higs bozon krece brzinom svetlosti(a ne krece se) on ne bi smeo da ima masu,jer znamo da TR zabranjuje kretanje tela koje poseduje masu.Higs bozon je inace (po nuklearnim standardima) veoma masivna cestica i analogno je nosilac velike kolicine energije.
Higsov bozon i niti jedna cestica nije vestacka.
Ne pustaju se elektroni vec protoni,jer je elektron lepton i nema podstrukturu,dok je proton hadron i sastoji se od dva gornja kvarka(naelektrisanja 2/3) i jednog donjeg(-1/3).
Uzgred,protoni se ne 'pustaju' vec se ispaljuju i usmeravaju veoma jakim magnetima koji ubrzavaju protone do 99.9999% brzine svetlosti.U tom procesu,proton dobija ogromnu kineticku energiju,analogno povecanjem brzine[E=(mv^2)/2].
Nakon sudara ta ogromna energija se oslobadja u vidu ogromnog broja cestica(koje imaju masu).Naime u tom raspadu nadju se skoro sve poznate cestica.Znaci ne dolazi do raspada na gradivne cestica(3 kvarka).E sad fora je u moru tih cestica naci Higsov bozon.To se ne radi bauljenjem,vec se postepeno iskljucuju vrednosti energije na kojima je verovatnoca da se Higs nadje jednaka nuli.Oni u stvari pokusavaju da predvide na koji nacin ce se Higs stvoriti u tom dzumbusu u kom se vecina cestica kao i Higs raspadaju u vrlo malom vremenskom intervalu!

Dragan

pre 11 godina

Koja gomila budala krstari ovde i salje zlurade komentare na teme od poskupljenja krastavaca do vrhunske fizike.Ako bi statisticari to obradjivali ispalo bi da je mentalno stanje nacije stvarno ugrozeno.
Sve vise se mirim sa cinjenicom da nama ovde ne moze biti bolje.

h1ghwaymen

pre 11 godina

@zabluda
Upravo tako. A oni koji su tvrdili prvu teoriju, pa kasnije kada je opovrgnuta, tvrdili onu noviju, dakle nisu nista konkretno znali, vec su VEROVALI u prezentirano im. Dakle naucnici su vernici sa kompleksom.

gfserbia

pre 11 godina

Evo vam cinjenice,dokazite suprotno..
CERN je zamajavanje javnosti,tajne sluzbe cuvaju prave izume i formule
fizika elementarnih cestica je kvazi nauka
brzina svetlosti nije najveca
svemir je fraktalno uredjen
antigravitacioni pogon je jednostavan za napraviti kao i free energy
zavera drzi nauku pod kontrolom,sto se javne fizike tice nismo daleko napredovali od kamenog doba

Da dokazem antigravitaciju i nadsvetlosno putovanje,prvo cu dati argument protiv definicije gravitacije.
Gravitacija kaze da materijalni objekat privlaci druge materijalne objekte.
Uzmimo samo broj atoma u vidljivom univerzumu 10^80
To znaci da svaki atom privlaci svaki drugi atom,ne privlaci impulsno nego konstantno sa beskonacnom vremenskom preciznoscu i medjusobnim dejstvom i rasporedom svih ostalih
To je nesto sto se jedino se moze predstaviti poput fraktala
To onda znaci da je sva struktura materije i prostora koji nas cini fraktalna i mora imati beskonacno detalja,sto znaci da ako uzmemo jedan atom,sva struktura u njemu se dinamicki menja bilo da se krecemo ili ne,jer se uvek krecemu u odnosu na nesto vece,kao stu su nebeska tela,galaksije i makro strukture.
To znaci da i kada nase telo stoji u mestu atomi nisu staticni, nego se u njima desava beskonacno promena fraktalne strukture, a makro struktura tela ostane prividno ista
Samo je fazon da ove stalne fraktalne fluktuacije prostora/materije, reorganizuju na specifican nacin, i telo moze biti teleportovano ili putovati nadsvetlosno
higsboson=fail

sladjan petkovic

pre 11 godina

pitanja:
kad je svemir nastao?da li je pre toga postojalo vreme kao takvo?
gde je, u kom prostoru nastao svemir?da li je prostor postojao pre toga?
šta se podrazumeva pod svemirom?solarni sistem?mlečni put?samo poznate galaksije?da li su vreme i prostor deo svemira ili su posebni entiteti?
molekuli,atomi,protoni,kvarkovi.....to su delovi tajne...to nije suština tajne....ali eto, neko će dobiti nobelovu nagradu...za ništa...

Prometej

pre 11 godina

Nakon ovoliko procitanih gluposti od kojih se smrznes na +35 jednostavno moram da reagujem,nadam se da ce pomenuti procitati:

@zabluda ; Naucnici nemaju sta da kriju ili da se "vade" kad pogrese.To se u stvari i ne moze nazvati bas greskom,jer oni samo iskljucuju postavljene teorije koje su opovrgnute nekom dokazanom cinjenicom-merenjem ili eksperimentom.Na taj nacin oni nalaze odgovarajucu teoriju koja postaje zakon jer je u skladu sa svim merenjima.Tako to funkcionise.
Stoga analogija sa Kolumbom ne stoji.

@Matematicar ; Ocigledno imas negativan odnos prema pojedinim oblastima matematike da si ih cak i preskocio,mada ne znam kako ti je to poslo za rukom posto si "matematicar",zvanje jelte.

@h1ghwaymen ; Naucnici "ne veruju" u teoriju.Vec nakon sto je postave,dodju na ideju,oni nju proveravaju eksperimentom.Vec pomenuto.

@Magnetizam ; Nije i nisi zanimljiv

@Čorbačov ; 99,99% nije razlomak i ne moze se skratiti.

@Sale ; Pogresno misljenje,narod treba edukovati,ali se Srbima ne moze na klasican nacin prezentovati materija ovog kova.Najpre 2-3 pasusa koja definisu pojavu koja se razmatra,npr. objsnjenje sta je Higsov bozon u vise recenica kao uvertira,tako da citalac moze da se istovremeno i edukuje da ne bi ovako lupetali,a onda tek poslednje vesti iz oblasti.

Nastavak u sledecem postu.Molim moderatore da objave.

Scruples

pre 11 godina

Uzivam u grcevima anti-intelektualaca. Djecaci i djevojke omalovazavaju nauku na svakom koraku dok su opkoljeni rezultatima i uspjesima iste. Nisu niti svjesni vlastitog licemjerja. Prilicno zalosno, ne?

@gfserbia - prijatelju, iznesi u svijet svoja saznanja o anti-fraktalnim poremecajima nadgravitacijskih snopova te protonskim odstupannjima faznih neutrona. Pokazi svima svoje znanje. Preklinjem te.

gmbh

pre 11 godina

@MITA
netacno da je ajnstajn imao keca iz matematike - imao je sve vrhunske ocene iz fizike i matematike i srodnih predmeta, dok je imao problema sa ostalim nevezanim sa tom tematikom. iskazivao je bunt protiv strogih pravila u sistemu obrazovanja, za koja je smatrao da ogranicavaju kreativnost. infantilno je pretpostavljati da je taj bunt bio usmeren ka naukama, jer je upravo njih savladavao bez muke. da nije savladao i elementarne i slozene koncepte ovih nauka, ostao bi samo jedan zabludeli i besmisleni gfserbia svog vremena. mada, danas i takvi mogu pronaci svoj smisao u trolovanju. bar zabavljaju dokonu javnost.

Vader

pre 11 godina

Koliko "inteligentnih" ljudi ovde ima :D
Apsolutno se slazem da ovakvi tekstovi nisu za siroke narodne mase, neko ko ne zna fiziku jako dobro ovo ne moze da razume. A posebno bez nekog dodatnog objasnjenja. Sigurna sam da sire narodne mase cak ne znaju ni sta je sigma (verujem da ni autor teksta ne zna, kao ni osoba koja se potpisala sa matematicar).
Iskreno, mislim da je Ajnstajn jako pogresio sto je svoju teoriju pokusao da priblizi obicnim ljudima. Zato se desava da ljudi o toj teoriji toliko raspravljaju, a da nemaju pojma. I "nalaze" greske u njoj :D
Vezano za Teslu: On je bio genijalan, tu nema sumnje, ali zaista nema nikakve veze sa Higsovim bozonom. Nego se ljudi u Srbiji uvek hvataju za njega kad je bilo kakva tema vezana za nauku, a kad ih neko pita cime se on bavio, ovako odgovaraju:
http://www.youtube.com/watch?v=72S6u_bHawI
Idite ljudi bolje i gledajte grand i spanske serije i velikog brata, nisu rasprave o nauci za vas :)

Rascia

pre 11 godina

@MITA o sabiranju relativističke brzine: još nisam doživeo da neko javno i u pisanoj formi daje tako čvrst dokaz o svojem površnom znanju, funkcionalnom analfabetizmu, nekompetetivnosti i veoma ograničenom umu.

Sir Oliver

pre 11 godina

@qq LOL. niko nikad ocima nije video ni jednu cesticu pa opet verujemo da postoje. Evo ti si na primer poslao svoj komentar sa nekog elektronskog 'sokocala'. Da li je to zato jer verujes u elektrone ili oni zaista postoje?

vrlodobar 2

pre 11 godina

to sto su pojedinci naucili prosecno da googlaju, i vesto se koriste ctrl c ctrl v tasterima, ne daje im za pravo da nas sve siluju tim svojim otkricem, neki od nas bi da bar u odeljku nauka ne budu vredjani po intelektu; imate politiku, gastronomiju...aj pa lepo tamo prosipajte mud(r)ost! Ostavite nauku naucnicima!

jovan

pre 11 godina

@gfserbia: Ja pocinjem da sumnjam da vi dobijate informacije od svetog Petra licno, a moguce je i da je visi rang u pitanju. U suprotnom ne znam zasto bi mi ostali morali na slepo da verujemo vasem misticizmu. Ne bi bilo lose da znate da je teret dokaza na onome ko iznosi pozitivna tvrdjenja. Ja mogu da tvdim da Marsovci postoje i da zive duboko pod zemljom. Ovo bih morao sam dokazati a ne traziti od svakog ko mi ne veruje da dokaze da nisam u pravu.

Igoritza

pre 11 godina

Hejteri Boga, cisto da vam priblizim materiju:

Od kako je Ajnstajn i drugar mu Nils Bor postavili osnove kvantnih polja, doslo se do zakljucka da 4 fundamentalne sile u univerzumu imaju odredjene korelacije koje se posmatraju na makro nivou, te otud nastaje Kosmoloski argument i teorija o fino podesenom svemiru:

1. 3D prostor - ni u jednoj drugoj konfiguraciji, 4 sile ne bi imale smisla, ni korelacija, da formiraju bilo sta, osim u 3D prostoru

2. odnos materije-antimaterije: Jedini pokusaj naucnog objasnjenja je ponudio Sakharov, a ta teorija se trenutno drzi na najtanjim staklenim nogama

3. odnos samih fundamentalnih interakcija: svaka druga konfiguracija jacine bi dovela do - nicega. atomski broj maksimuma 4, nepostojanje masivnih objekata, nepostojanje hemije.

4. Gravitacija: zasto je ona reda velicine, toliko manja od ostalih 4. (sad jos vise intrigira ako je pronadjen Higs) i zasto je toliko CUDNA sila (za ovo treba malo jace poznavanje, jako je cudna)

Sve ovo dovodi do toga da se "fino podeseni univerzum" jednostavno ne moze zanemariti. postoje anti-teorije u vidu Multiverzuma, "spontane kreacije" koju furaju Steva Hoking i Kraus, ali sto nauka ide napred, sve je izvesnije da je "NEKI ENTITET" koji poseduje intelekt - sastavio svemir. pridruziti postojanje univerzuma "slucajnosti koja je nastala iz NISTA" je danas, pokusaj Zilotskih Ateista da pljucnu po Bogu. A onda pomislite i sami sta ima vise smisla - ovakav kompleksan svet od NICEGA ili od BOGA .. ? ;)

Rajko

pre 11 godina

Suvise apstraktno da bi se shvatilo. Ako je i ovo tacno, onda se opet postavlja pita je kako je pre 13 milijatdi godina nastao higsov bosom ako nije postojalo materije. Materija se ne moze ni iz cega stvoriti valjda?

MITA

pre 11 godina

Anstajn je imao 1 (keca) iz matematike u osnovnoj skoli, pa je naknadno naucio matematiku i posto svetski priznat matematicar> Tako su i mnogi naucnici bili shvaceni da su Sarlatani, a o njima su davali ocene GLUPI tipusi, pa su vremenom Naucnici shvaceni i priznati, pa nemojte ovde deliti poklonjene ocene dvojke iz Fizike

pjovan

pre 11 godina

@gfserbia

Tesko tebi... Malo je strucnjaka koji bi ti mogli pomoci, traume koje si u detinjstvu preziveo/la mora da su bile razarajuce!!!

Fredy House

pre 11 godina

A onda pomislite i sami sta ima vise smisla - ovakav kompleksan svet od NICEGA ili od BOGA .. ? ;)
(Igoritza, 2. jul 2012 06:50)
Kaze se: ni iz cega.
Pa cak i da postoji taj supersvesni inteligentni entitet koji nas je uredio ovako kompleksno kako je nastao ON? I iz cega?
Opet mozemo da idemo u nedogled sta je bilo pre ovoga i pre onoga.....
Sve sami strucnjaci, CERN place za vama....

Kiklop

pre 11 godina

U moru bisera treba ipak izdvojiti onaj koji kaze "pa dobro, pronasli su H. bozon i sta sad dalje s tim?"
Evo da se krecemo u sferi "prakticnih" stvari koji su korisne ovdje i sada, posto oni idejama ocigledno dalje ne dobacuju od toga da budu siti, da im je tlo, i kad se razbole da ih neko izlijeci. Dakle, takvi ljudi cak i kompleksne stvari poput raznih skenera, smatraju otkricem jednog covjeka - sjeo coJek i sklopio mashinu i masina RADI - e tooo je naucnik moj brajko! A ne ovi sto otkrivaju tamo neke smijesne stvari oko misterije mase, gravitacije i tako dalje.. To su beskorisne stvari. Oni cak znaju da to nikad nece moci biti upotrijebljeno nigdje prakticno, a o nekom tek beskorisnom filozofskom doprinosu da i ne govorimo!
To sto je onaj coJek otkrio penicilin sasvim slucajno, eksperimentisuci nesto, ili sto je isto tako rendgenski zrak "pronadjen" slucajno, na osnovu nekog drugog otkrica - ma to su budalastine.

Joca

pre 11 godina

@ (jimifix, 2. jul 2012 08:50)

Za religiju su takođe potrebni dokazi. Niko nije postao istinski religiozan dok se lično nije uverio dokazima. Ti su dokazi specifični za svaku osobu pojedinačno, jer ih nadzire sam Bog (koji je čoveku bliži nego dah, bliži nego krvotok), i suptilno bira najbolji način da se konkretnoj ličnosti u konkretnim okolnostima otkrije. Nerazumevanje ovog procesa nastaje usled različite prirode dokaza, stoga što oni ne podležu tek tako našoj ljudskoj logici i raznim kulturološkim predubeđenjima. Čovek otvorenog duha i racionalnog bića bi ovo morao razumeti i prihvatiti.
+++
Verovatno si ateista, i kao takav grešiš što vernike kvalifikuješ ružnim izrazom. Time kompromituješ sve ateiste, a među njima ima mnoštvo divnih, plemenitih i dobrih ljudi.
.

penny

pre 11 godina

@gfserbia
Kralju, kako je tebi dobro!
Internet je prepun kako dobrih dokumentaraca tako i onih loših koji koriste već dobro oprobani recept da na račun ljudskih (primarnih) osobina (strah od nepoznatog) "prodaju" svoju priču. Ovo što ti navodiš liči mi na lošu interpretaciju jednog od njih pre nego li na tvoj naučni stav...

imoo sam 3 iz matisha

pre 11 godina

upravo sam procitao svih 91 komentar i nije mi dobro!!!zapravo odushevljen sam!!!samo ne znam shta sam hteo reci i nempojma shta da napisem!!!odoh da pojedem pashtetu,izvinite!!!!

VK

pre 11 godina

As an atheist, Higgs is reported by Robert Evans of CNN to be displeased that the particle is nicknamed the "God particle"[14]. Higgs is afraid the term "might offend people who are religious".[15][16] This nickname for the Higgs boson is usually attributed to Leon Lederman, but it is actually the result of Lederman's publisher's censoring. Originally Lederman intended to call it "the goddamn particle", because of its elusiveness.[17]
In December 2011 CERN reported that two independent experiments at the Large Hadron Collider had seen "tantalising hints" of the existence of the Higgs boson.[18] If the Higgs boson is found at CERN, Higgs and the others who contributed to the Brout-Englert-Higgs-Guralnik-Hagen-Kibble mechanism may receive a Nobel Prize.[1]

franjo

pre 11 godina

"Pet vodećih stručnjaka na polju teoretske fizike pozvani su da prisustvuju konferenciji, što je pokrenulo brojne spekulacije o tome da je pronađena Božja čestica. "
Kao sto pise: "pokrenulo brojne spekulacije", a kao sto vidite i komentare.

The last frontier

pre 11 godina

Veliko otkrice, bura, odjeknuce gromko kao prdez u hramu Svetog Save, i tako i nestati.
Naucnici nece imati pojma sta ce s tim saznanjem jer ce samo doci do rebusa i milijardu novih teorija, sto samo ukazuje koliko smo mi jos mali
da bismo uopste razumeli Svemir i to ko smo, odakle dolazimo...

Profesor,Docent,Magistar Nino

pre 11 godina

slabi su danas naučnici to je činjenica :( od postanka prvog čoveka pre 728 miliona godina pa do danas nisu uspeli da nađu antimateriju sa kojom bi smo za 19 -20 minuta stigli na neku planetu koja je udaljena na primer 300 miliona svetlosnih godina !
Ja evo javno govorim da znam 99% kako da pronađem antimateriju i to najmanje 100 tona u jednom danu, ali neću namerno da otkrivam neka mozgaju a zato su i plaćeni iz budžeta.

ovo je samo 50 % formule

G+o+O+-+G-LxLJ+E-K = 82
K+W+Q+Q+Q+-+-Z+X+NJ = 0,54

malo se (ne) razumem

pre 11 godina

..jeste, uhvatice cesticu za drsku.... milijarde su spljiskali u program a da ih covek pita da stav prst na celi i upitaju se sami ZASTO? cisto sumnjam da bi znali odgovor... je... ih cestice i ostala prasina

Pedja

pre 11 godina

Zvuci mi skroz neozbiljno da jedna tako krupna institucija za jednu tako kljucnu teoriju izlazi u javnost sa vescu da je "99%" potvrdjena. Ili su ga nasli, ili neka ga dalje traze. I do sada smo znali da "mozda" postoji.

buga

pre 11 godina

Moraju još neke pokuse odraditi da bi dobili postotak sigurnosti 99,99999 posto. Mislim da bi bilo bolje da provjere kablove, zadnji put je kabal bio savijen kada su mjerili brzinu neutrina, bili su 100 posto sigurni pa onda trt milojka zapelo na kablu. Sve mi se čini da troše pare bez veze, pa usljed krize malo nek se vidi da ljudi rade.

pored Wall st

pre 11 godina

@Maraja
Evropa polazuje zanos u trosenju para iz budeta, para koje placaju svu stanovnici EU pokrivajuci taj "zanos"...I poslije Tita, Tito...

Misko

pre 11 godina

Verujem da su naucnici dokazali da ta cestica postoji, ali sta s tim???
Koja je svrha tih pronalazaka, osim sto su ti naucnici zgrnuli ogromne pare?

MITA

pre 11 godina

@jovica

da ja kao MITA nisam lupio mlu glupost...Vi se jovice nebih pojavili i jos konkretnije objasnili cinjenicu. Dakle bio je sudar protona i 70 miliona stepeni, pa zar se ti nenaziva PLAZMA ?? KOjom przinom se sudare vozovi ako jedan ide 100km/h, a drugi 70km/h , jer da nije bilo brzine...nebih se ni sudarili !

mali radojica

pre 11 godina

Sa obzirom da sam se nadao da ce tim aceleratorom proizvesti apokalipticnu eksploziju mogu da kazem da mi je pao kamen sa srca! Dakle, nasli su njihov bozon, planeta je opstala, dakle ura! Covecanstvo da slavi ovaj dan, prezivesmo! poz ;)

kum i kumica

pre 11 godina

Mashta je brza od svetlosti i ona je jedini razlog sto je nekom geniju, kao npr. Tesli ili Ajnstajnu, palo na pamet nesto tako revolucionarno i novo. Naravno da je morao da ima predznanje iz te oblasti, ali opet te ideje nisu plod beskrajnog usiljenog kombinovanja i racunanja tipa "corave koke i zrna", vec su plod vizije tj. maste i takve ideje nastaju u vrlo kratkom roku, a kasnije tek slede proracuni i dokazivanja.

siroke narodne mase :)

pre 11 godina

Nemam preveliko znanje o kvatnoj mehanici. Za koju se inace kaze da je ni fizicari ne razumeju.Kao i svak druga teorija, ako postoj eksperiment kojim nesto moze da se dokaze ili ospori, to se pokusa? Znaci Higsov bozon je vrlo vazan u teorestkom delu kvantne mehanike..Tacnije kvantna mehanika predvidja postojanje cestice. Sta to znaci? Da ako postoji takva cestica razumeli smo neki njen deo,tacnije fizicari su razumeli.A ako ne postoji,nisu na pravom putu i da su sve pogresno shvatili,opet ti fizicari.i tada bi se reklo da su na samom pocetku,jer ipak mi ovde komentarisemo i razmenjujemo misljenja(kompjuter).
Ja cekam 100%. I naravno ogradili su se zbog prosle sramote.

p.s Impozatna teorija, verovatno najveca u svetu fizke do sadasnjeg vremena...

zabluda

pre 11 godina

pre par stotina godina, jedan bese siguran 100% da je otkrio indiju! ko to ono bese...? tako i naucnici stalno otkrivaju nesto novo, pa se posle ispostavi da to nije ono sto su mislili da jeste... pitanje je samo vremena kada ce to posle priznati...

XXL

pre 11 godina

Ne znam šta bi to tačno trebala biti ta "Božja" čestica niti kakva je njena važnost, samo znam da u posljednje vrijeme naučne teorije niču kao pečurke poslije kiše. I isto tako brzo nestaju. Ljudima se plasiraju razne izvanredne priče koje (vjerovatno) služe samo za zabavljanje širokih narodnih masa i, počesto, za skretanje misli sa pravih problema. Gospoda u CERN-u imaju budžet od nekoliko milijardi evra godišnje, a šta su do sada riješili? I u čemu je važnost takvih naučnih otkrića u trenutku globalne kada velik dio čovječanstva bukvalno strijepi za vlastiti život... Razumijem da fizičari ne treba da rješavaju probleme iz polja politike i/ili ekonomije, ali isto tako ne bi trebali da pišu kojekakve science-fiction romančiće i od nauke prave lakrdiju. Tako je teorijska fizika postala jedno od područja nemjenjeno pranju novca iz državnih kasa i ispirnju mozga ionako zaglupljenog čovječanstva. Tužna istina!

qq

pre 11 godina

hahahahahahaha koja smejurija. znaci, neko ko nikad nije video tu cesticu on VERUJE da ona postoji, i to je opravdano, drustveno prihvatljivo i sasvim logicno. on je naucnik. a kad vernik kaze da veruje u Boga, on je budala u zaslepljen. znaci licemerje na najnizem stepenu casti.

h1ghwaymen

pre 11 godina

@zabluda
Upravo tako. A oni koji su tvrdili prvu teoriju, pa kasnije kada je opovrgnuta, tvrdili onu noviju, dakle nisu nista konkretno znali, vec su VEROVALI u prezentirano im. Dakle naucnici su vernici sa kompleksom.

gfserbia

pre 11 godina

Evo vam cinjenice,dokazite suprotno..
CERN je zamajavanje javnosti,tajne sluzbe cuvaju prave izume i formule
fizika elementarnih cestica je kvazi nauka
brzina svetlosti nije najveca
svemir je fraktalno uredjen
antigravitacioni pogon je jednostavan za napraviti kao i free energy
zavera drzi nauku pod kontrolom,sto se javne fizike tice nismo daleko napredovali od kamenog doba

Da dokazem antigravitaciju i nadsvetlosno putovanje,prvo cu dati argument protiv definicije gravitacije.
Gravitacija kaze da materijalni objekat privlaci druge materijalne objekte.
Uzmimo samo broj atoma u vidljivom univerzumu 10^80
To znaci da svaki atom privlaci svaki drugi atom,ne privlaci impulsno nego konstantno sa beskonacnom vremenskom preciznoscu i medjusobnim dejstvom i rasporedom svih ostalih
To je nesto sto se jedino se moze predstaviti poput fraktala
To onda znaci da je sva struktura materije i prostora koji nas cini fraktalna i mora imati beskonacno detalja,sto znaci da ako uzmemo jedan atom,sva struktura u njemu se dinamicki menja bilo da se krecemo ili ne,jer se uvek krecemu u odnosu na nesto vece,kao stu su nebeska tela,galaksije i makro strukture.
To znaci da i kada nase telo stoji u mestu atomi nisu staticni, nego se u njima desava beskonacno promena fraktalne strukture, a makro struktura tela ostane prividno ista
Samo je fazon da ove stalne fraktalne fluktuacije prostora/materije, reorganizuju na specifican nacin, i telo moze biti teleportovano ili putovati nadsvetlosno
higsboson=fail

sladjan petkovic

pre 11 godina

pitanja:
kad je svemir nastao?da li je pre toga postojalo vreme kao takvo?
gde je, u kom prostoru nastao svemir?da li je prostor postojao pre toga?
šta se podrazumeva pod svemirom?solarni sistem?mlečni put?samo poznate galaksije?da li su vreme i prostor deo svemira ili su posebni entiteti?
molekuli,atomi,protoni,kvarkovi.....to su delovi tajne...to nije suština tajne....ali eto, neko će dobiti nobelovu nagradu...za ništa...

MITA

pre 11 godina

Sudeci po komentarima...Srbija je puna strucnjaka za Fiziku !
Pojma nemaju sta je "Bozija cestica" a kometarisu sa svojim GLUPOSTIMA...
Naime, trebalo je stvoriti merni instrument i nacin merenja brzine "bozije cestice", jer je brza od svetlosti 300.000km/s.
Da bih se doslo do vestacke "Bozije cestice"...pustena su dva elektrona brzinom svetlosti da se sudare i renutku sudara im je brzina 600.000km/s jer idu jedan drugom u susret brzinom od 300.000km/s. Nakon sudara dodje do raspadanja ta dva elektrona i plazme (milijardu C stepeni), te je potrebno to sve registovati mernim instrumentima i potvrditi da se od sudara dva elektrona pojavila "Bozija cestica", a koja ipak nije isla brzinom vecom od 600.000km/s. Rusi su takva istrazivanja i hvatanje "Bozije cestice" radili duboko pod zemljom u Rudnicima sa nadom da ce sloj zemlje usporiti "Boziju cesticu" ali nisu bili sigurni sta su nasli. U prirodi se dogadjaju stalno sudari elektrona i pojava "Bozijih cestica" ali tu pojavu nije niko prakticno dokazao. Problem je , da "Bozija cestica" Opovrgava Anstajnovu teoriju Relaviteta, jer ona pozna najvecu brzinu od 300.000km/s, pa dali je to svetlosni zrak ili elektro magnetnio tales (radio-talas)...svejedno je, ali uvek je konstantna brzina od 300.000km/s i navodno nema vece u Univerzumu !!

Čorbačov

pre 11 godina

'Očekuje se da će naučnici u CERN-u objaviti da su 99,99 odsto sigurni'... pa kad skratimo ovaj razlomak, ispadne da pretpostavljaju kao i do sada.

Rajko

pre 11 godina

Suvise apstraktno da bi se shvatilo. Ako je i ovo tacno, onda se opet postavlja pita je kako je pre 13 milijatdi godina nastao higsov bosom ako nije postojalo materije. Materija se ne moze ni iz cega stvoriti valjda?

MITA

pre 11 godina

Anstajn je imao 1 (keca) iz matematike u osnovnoj skoli, pa je naknadno naucio matematiku i posto svetski priznat matematicar> Tako su i mnogi naucnici bili shvaceni da su Sarlatani, a o njima su davali ocene GLUPI tipusi, pa su vremenom Naucnici shvaceni i priznati, pa nemojte ovde deliti poklonjene ocene dvojke iz Fizike

Sale

pre 11 godina

Bez uvrede ali ovo nije vest kojom bi trebalo da se bave siroke mase. Jednostavno ljudi ni ne znaju sta je to higsov boson, niti sta znaci ovo otkrice pa ce poceti da lupaju na sve strane. Al ukratko, od ove cestice ne moze da se napravi nikakvo oruzje, ona je svuda oko nas i ne moze da se "uhvati", ovo otkrice samo upotpunjava teoriju u fizici i to je to. I apsolutno nema nikakve veze sa dokazivanjem ili povrgavanjem boga.

malo se (ne) razumem

pre 11 godina

..jeste, uhvatice cesticu za drsku.... milijarde su spljiskali u program a da ih covek pita da stav prst na celi i upitaju se sami ZASTO? cisto sumnjam da bi znali odgovor... je... ih cestice i ostala prasina

Misko

pre 11 godina

Verujem da su naucnici dokazali da ta cestica postoji, ali sta s tim???
Koja je svrha tih pronalazaka, osim sto su ti naucnici zgrnuli ogromne pare?

The last frontier

pre 11 godina

Veliko otkrice, bura, odjeknuce gromko kao prdez u hramu Svetog Save, i tako i nestati.
Naucnici nece imati pojma sta ce s tim saznanjem jer ce samo doci do rebusa i milijardu novih teorija, sto samo ukazuje koliko smo mi jos mali
da bismo uopste razumeli Svemir i to ko smo, odakle dolazimo...

Šuplja priča kao nacionalna disciplina

pre 11 godina

Čitajući vaše komentare primećujem da niko ne zna ništa o ovoj čestici i njenoj važnosti za nauku. Ipak ste osetili potrebu da iznesete mišljenje o nečemu o čemu ništa ne znate. To objašnjava mnogo toga što se dešava u našoj zemlji.

Igoritza

pre 11 godina

Hejteri Boga, cisto da vam priblizim materiju:

Od kako je Ajnstajn i drugar mu Nils Bor postavili osnove kvantnih polja, doslo se do zakljucka da 4 fundamentalne sile u univerzumu imaju odredjene korelacije koje se posmatraju na makro nivou, te otud nastaje Kosmoloski argument i teorija o fino podesenom svemiru:

1. 3D prostor - ni u jednoj drugoj konfiguraciji, 4 sile ne bi imale smisla, ni korelacija, da formiraju bilo sta, osim u 3D prostoru

2. odnos materije-antimaterije: Jedini pokusaj naucnog objasnjenja je ponudio Sakharov, a ta teorija se trenutno drzi na najtanjim staklenim nogama

3. odnos samih fundamentalnih interakcija: svaka druga konfiguracija jacine bi dovela do - nicega. atomski broj maksimuma 4, nepostojanje masivnih objekata, nepostojanje hemije.

4. Gravitacija: zasto je ona reda velicine, toliko manja od ostalih 4. (sad jos vise intrigira ako je pronadjen Higs) i zasto je toliko CUDNA sila (za ovo treba malo jace poznavanje, jako je cudna)

Sve ovo dovodi do toga da se "fino podeseni univerzum" jednostavno ne moze zanemariti. postoje anti-teorije u vidu Multiverzuma, "spontane kreacije" koju furaju Steva Hoking i Kraus, ali sto nauka ide napred, sve je izvesnije da je "NEKI ENTITET" koji poseduje intelekt - sastavio svemir. pridruziti postojanje univerzuma "slucajnosti koja je nastala iz NISTA" je danas, pokusaj Zilotskih Ateista da pljucnu po Bogu. A onda pomislite i sami sta ima vise smisla - ovakav kompleksan svet od NICEGA ili od BOGA .. ? ;)

djordjevic

pre 11 godina

@Sale,

Mislim da gresis i to MNOGO kada kazes da ovo nije tema za siroke mase. Nego sta je!!! Mislim da je tvoja logika da ljudi ne treba o ovome da citaju jer ne znaju mnogo o tome...Pa kako onda da nauce? Jel to nauka treba da ostane za samo 0.0000001% populacije koji je u stanju da uradi nesto konstruktivno u polju nauke? Ja sam bas za to da je ovakvih vesti sve vise i da ljudi vise citaju, da vise znaju, mozda nekog klinca ovo zaoglica i zbog toga ode na fiziku/hemiju/matematiku/statisitku...Izmedju ostalog, o cemu da citaju umesto ovoga?

buga

pre 11 godina

Moraju još neke pokuse odraditi da bi dobili postotak sigurnosti 99,99999 posto. Mislim da bi bilo bolje da provjere kablove, zadnji put je kabal bio savijen kada su mjerili brzinu neutrina, bili su 100 posto sigurni pa onda trt milojka zapelo na kablu. Sve mi se čini da troše pare bez veze, pa usljed krize malo nek se vidi da ljudi rade.

Pedja

pre 11 godina

Zvuci mi skroz neozbiljno da jedna tako krupna institucija za jednu tako kljucnu teoriju izlazi u javnost sa vescu da je "99%" potvrdjena. Ili su ga nasli, ili neka ga dalje traze. I do sada smo znali da "mozda" postoji.

MITA

pre 11 godina

@jovica

da ja kao MITA nisam lupio mlu glupost...Vi se jovice nebih pojavili i jos konkretnije objasnili cinjenicu. Dakle bio je sudar protona i 70 miliona stepeni, pa zar se ti nenaziva PLAZMA ?? KOjom przinom se sudare vozovi ako jedan ide 100km/h, a drugi 70km/h , jer da nije bilo brzine...nebih se ni sudarili !

pored Wall st

pre 11 godina

@Maraja
Evropa polazuje zanos u trosenju para iz budeta, para koje placaju svu stanovnici EU pokrivajuci taj "zanos"...I poslije Tita, Tito...

gmbh

pre 11 godina

Sto volim kad se javljaju ovi cinici da sa visine prokomentarisu naucna dostignuca. A garant su imali jedva poklonjenu dvojku iz fizike. E, zato, gospodo, ne moze da vam bude jasno sta je znacaj naucnih istrazivanja i ulaganja novca u CERN. Sreca, pa se vi ne pitate...

Djorgo

pre 11 godina

Kakva zemlja takvi i komentari ... :(.

Ovo je trijumf naucnog i drustvenog pristupa jednom aspektu prirode. Piter Higgs je pre 50-ak godina dosao na genijalnu ideju o postojanju nove cestice, koja je kasnije uklopljena u jednu drugu izvanrednu i veoma lepu ideju o krerianju mase kroz proces spontanog narusenja simetrije. Nakon toga su ulozene milijarde dolara, a kad SAD vise nije to mogla da prati pojavila se Evropa... Da bi se polse mnogo muka i problema doslo do potvrde da cestica postoji. To naravno za mnoge ne mora da znaci nista. Ali za one koje interesuje i ``niz`` a ne samo ``uz Kalemegdan`` znaci puno. Za fiziku to znaci da je Standardni model kompletna i tacna teorija i da se moze nastaviti ka svemu onome sto se zove ``Fizika iza standardnog modela``. A tu nas verovatno ceka vise posla i iznednadjenja nego u celokupnoj istoriji fizike do sada. Koliko je pratece tehnologije razvijeno i da je njena vrednost na trzistu verovatno mnogo veca nego sto je ulozeno u CERN i akcelarator da ne govorimo. Hvala.

Profesor,Docent,Magistar Nino

pre 11 godina

slabi su danas naučnici to je činjenica :( od postanka prvog čoveka pre 728 miliona godina pa do danas nisu uspeli da nađu antimateriju sa kojom bi smo za 19 -20 minuta stigli na neku planetu koja je udaljena na primer 300 miliona svetlosnih godina !
Ja evo javno govorim da znam 99% kako da pronađem antimateriju i to najmanje 100 tona u jednom danu, ali neću namerno da otkrivam neka mozgaju a zato su i plaćeni iz budžeta.

ovo je samo 50 % formule

G+o+O+-+G-LxLJ+E-K = 82
K+W+Q+Q+Q+-+-Z+X+NJ = 0,54

dlaka u jajetu

pre 11 godina

obraduje me kad ljudi u srbiji frkću i nipodoštavaju najnovija naučna otkrića u svetu. podseti me da smo najpametniji narod na planeti i sve već znamo.

pa tesla je bio naš, bre!

Joca

pre 11 godina

@ (jimifix, 2. jul 2012 08:50)

Za religiju su takođe potrebni dokazi. Niko nije postao istinski religiozan dok se lično nije uverio dokazima. Ti su dokazi specifični za svaku osobu pojedinačno, jer ih nadzire sam Bog (koji je čoveku bliži nego dah, bliži nego krvotok), i suptilno bira najbolji način da se konkretnoj ličnosti u konkretnim okolnostima otkrije. Nerazumevanje ovog procesa nastaje usled različite prirode dokaza, stoga što oni ne podležu tek tako našoj ljudskoj logici i raznim kulturološkim predubeđenjima. Čovek otvorenog duha i racionalnog bića bi ovo morao razumeti i prihvatiti.
+++
Verovatno si ateista, i kao takav grešiš što vernike kvalifikuješ ružnim izrazom. Time kompromituješ sve ateiste, a među njima ima mnoštvo divnih, plemenitih i dobrih ljudi.
.

Зоран

pre 11 godina

"Zato je matematika kraljica nauka. Tu nema 99%, 99,9999995% tu samo ima ili jeste ili nije.
(Matematicar, 1. jul 2012 17:14)"

Има, математичару. Читај мало Гедела који је показао...вероватно знаш и сам, да у један теорија не може да докаже да је она сама непротивуречна, мораш да изађеш у другу теорију да би доказао ову прву. Али да ли је непротивуречна ова друга теорија? Ако није, онда и доказ о непротивуречности прве пада у воду. Да би другу доказао мораш да одеш у трећу.

Математичари су почетком прошлог века толико то прихватили к срцу да су многи пали у меланхолију. Веровали су да је истинтост математике савршена.

jovanca

pre 11 godina

@Mita. Optuzujete druge za pisanje gluposti a sami ste izbacili tonu od njih. Nema nikakvih snopova brzih od svetlosti i teorija relativnosti je u potpunosti "ugradjena" u standardni model. Ne sudaraju se elektroni vec protoni i energije su daleko daleko vise od onih koje navodite. Trenutne su oko 8 TeV po cestici sto je oko 70 miliona milijardi stepeni.

Kiklop

pre 11 godina

U moru bisera treba ipak izdvojiti onaj koji kaze "pa dobro, pronasli su H. bozon i sta sad dalje s tim?"
Evo da se krecemo u sferi "prakticnih" stvari koji su korisne ovdje i sada, posto oni idejama ocigledno dalje ne dobacuju od toga da budu siti, da im je tlo, i kad se razbole da ih neko izlijeci. Dakle, takvi ljudi cak i kompleksne stvari poput raznih skenera, smatraju otkricem jednog covjeka - sjeo coJek i sklopio mashinu i masina RADI - e tooo je naucnik moj brajko! A ne ovi sto otkrivaju tamo neke smijesne stvari oko misterije mase, gravitacije i tako dalje.. To su beskorisne stvari. Oni cak znaju da to nikad nece moci biti upotrijebljeno nigdje prakticno, a o nekom tek beskorisnom filozofskom doprinosu da i ne govorimo!
To sto je onaj coJek otkrio penicilin sasvim slucajno, eksperimentisuci nesto, ili sto je isto tako rendgenski zrak "pronadjen" slucajno, na osnovu nekog drugog otkrica - ma to su budalastine.

Maraja

pre 11 godina

Nauka je fascinantna stvar...ali, izgleda ne za nas u Srbiji. Sudeći po nekim komentarima sve je to nekakvo zamajavanje, suvišno i nepotrebno, devijantno i štetno čak! Najžalosnije je što se komentarišu samo zablude i greške u istraživanjima, kao da je moguće saznavati bez grešenja. Nekad su čak greške dovele do najvećih otkrića. Takav uskogrudi stav o nauci kod nas se preneo i na životnu filozofiju - ići samo sigurnim putem do cilja po svaku cenu. Ta cena može biti i korupcija, udvorištvo, laž, krađa, prodaja duše i tela. Evropa još ponekad pokaže zanos renesansnih vekova koji su rodili novu civilizaciju. A nas su nažalost zaobišli i ostavili u mračnim mitovima starog i srednjeg veka. Hoće li nas i danas zaobići?

mali radojica

pre 11 godina

Sa obzirom da sam se nadao da ce tim aceleratorom proizvesti apokalipticnu eksploziju mogu da kazem da mi je pao kamen sa srca! Dakle, nasli su njihov bozon, planeta je opstala, dakle ura! Covecanstvo da slavi ovaj dan, prezivesmo! poz ;)

kum i kumica

pre 11 godina

Mashta je brza od svetlosti i ona je jedini razlog sto je nekom geniju, kao npr. Tesli ili Ajnstajnu, palo na pamet nesto tako revolucionarno i novo. Naravno da je morao da ima predznanje iz te oblasti, ali opet te ideje nisu plod beskrajnog usiljenog kombinovanja i racunanja tipa "corave koke i zrna", vec su plod vizije tj. maste i takve ideje nastaju u vrlo kratkom roku, a kasnije tek slede proracuni i dokazivanja.

fizicar

pre 11 godina

@mathematicar: Kao matematicaru, trebalo bi da ti je pojam statisticke greske mnogom jasniji. Nije to fundamentalno ogranicenje pa ce se pouzdanost rezultata uvecavati sa vremenom i za ocekivati je da pre nego sto LHC pauzira sledece godine pouzdanost dostigne i 7 sigma. Trebalo bi da znas da je i fizika aksiomatski organizovana pa sa nekakve logicke strukture ne vidim nikakvu superiornost matematike u odnosu na fiziku.

Mr. Spock

pre 11 godina

@MITA
Ti si vec oborio Ajnstajnovu Teoriju relativiteta tvrdnjom da ce ukupna brzina biti 600000 km/s! A i taj Ajnstajn, sta on zna...

VK

pre 11 godina

As an atheist, Higgs is reported by Robert Evans of CNN to be displeased that the particle is nicknamed the "God particle"[14]. Higgs is afraid the term "might offend people who are religious".[15][16] This nickname for the Higgs boson is usually attributed to Leon Lederman, but it is actually the result of Lederman's publisher's censoring. Originally Lederman intended to call it "the goddamn particle", because of its elusiveness.[17]
In December 2011 CERN reported that two independent experiments at the Large Hadron Collider had seen "tantalising hints" of the existence of the Higgs boson.[18] If the Higgs boson is found at CERN, Higgs and the others who contributed to the Brout-Englert-Higgs-Guralnik-Hagen-Kibble mechanism may receive a Nobel Prize.[1]

Vader

pre 11 godina

Koliko "inteligentnih" ljudi ovde ima :D
Apsolutno se slazem da ovakvi tekstovi nisu za siroke narodne mase, neko ko ne zna fiziku jako dobro ovo ne moze da razume. A posebno bez nekog dodatnog objasnjenja. Sigurna sam da sire narodne mase cak ne znaju ni sta je sigma (verujem da ni autor teksta ne zna, kao ni osoba koja se potpisala sa matematicar).
Iskreno, mislim da je Ajnstajn jako pogresio sto je svoju teoriju pokusao da priblizi obicnim ljudima. Zato se desava da ljudi o toj teoriji toliko raspravljaju, a da nemaju pojma. I "nalaze" greske u njoj :D
Vezano za Teslu: On je bio genijalan, tu nema sumnje, ali zaista nema nikakve veze sa Higsovim bozonom. Nego se ljudi u Srbiji uvek hvataju za njega kad je bilo kakva tema vezana za nauku, a kad ih neko pita cime se on bavio, ovako odgovaraju:
http://www.youtube.com/watch?v=72S6u_bHawI
Idite ljudi bolje i gledajte grand i spanske serije i velikog brata, nisu rasprave o nauci za vas :)

Fredy House

pre 11 godina

A onda pomislite i sami sta ima vise smisla - ovakav kompleksan svet od NICEGA ili od BOGA .. ? ;)
(Igoritza, 2. jul 2012 06:50)
Kaze se: ni iz cega.
Pa cak i da postoji taj supersvesni inteligentni entitet koji nas je uredio ovako kompleksno kako je nastao ON? I iz cega?
Opet mozemo da idemo u nedogled sta je bilo pre ovoga i pre onoga.....
Sve sami strucnjaci, CERN place za vama....

Sir Oliver

pre 11 godina

Posto vidim da mnoge iritira naziv 'Bozja' cestica samo da kazem da je to ime koje su izmislili novinari da bi zvucalo spektakularnije.

gmbh

pre 11 godina

@MITA
netacno da je ajnstajn imao keca iz matematike - imao je sve vrhunske ocene iz fizike i matematike i srodnih predmeta, dok je imao problema sa ostalim nevezanim sa tom tematikom. iskazivao je bunt protiv strogih pravila u sistemu obrazovanja, za koja je smatrao da ogranicavaju kreativnost. infantilno je pretpostavljati da je taj bunt bio usmeren ka naukama, jer je upravo njih savladavao bez muke. da nije savladao i elementarne i slozene koncepte ovih nauka, ostao bi samo jedan zabludeli i besmisleni gfserbia svog vremena. mada, danas i takvi mogu pronaci svoj smisao u trolovanju. bar zabavljaju dokonu javnost.

pjovan

pre 11 godina

@gfserbia

Tesko tebi... Malo je strucnjaka koji bi ti mogli pomoci, traume koje si u detinjstvu preziveo/la mora da su bile razarajuce!!!

Dragan

pre 11 godina

Koja gomila budala krstari ovde i salje zlurade komentare na teme od poskupljenja krastavaca do vrhunske fizike.Ako bi statisticari to obradjivali ispalo bi da je mentalno stanje nacije stvarno ugrozeno.
Sve vise se mirim sa cinjenicom da nama ovde ne moze biti bolje.

damage inc.

pre 11 godina

Kolicinu glupih komentara i gluposti na ovu temu je nemoguce izmeriti bilo kojim instrumentom. Zalosno je sto ljudi koji ni najelementarnije znaje o fizici nemaju, daju sebi za pravo da potcenjuju i komentarisu na tako bedan nacin nucna dostignuca. Nacija kojoj su idoli kriminalci, "opasni momci sa asfalta", lazne patriJote, Tarot majstori, beli magovi, grand "pevaci i pevacice", toreticari raznih zavera, ucesnici Farme i drugih slicnih visokointelektualnih emisija, gde su najcitanija stiva Kurir, Press, Svet i Skandal... daje sebi za pravo da se smeje nauci. Pa bar cutite i pokusajte da shvatite koliko nista ne znate i kako ste zavrsili skolu (ako ste je zavrsili), bagro primitivna!

Sir Oliver

pre 11 godina

@qq LOL. niko nikad ocima nije video ni jednu cesticu pa opet verujemo da postoje. Evo ti si na primer poslao svoj komentar sa nekog elektronskog 'sokocala'. Da li je to zato jer verujes u elektrone ili oni zaista postoje?

Prometej

pre 11 godina

@MITA ; Dolazim i do kontraverznog MITE.Kolicina gluposti koju si ti ispisao preti da napravi mini crnu rupu.
Dakle:

Higsov bozon nije brzi od svetlosti,niti je ista brze od svetlosti.To je naucno dokazano,nema sta da brines.Inace,i da se Higs bozon krece brzinom svetlosti(a ne krece se) on ne bi smeo da ima masu,jer znamo da TR zabranjuje kretanje tela koje poseduje masu.Higs bozon je inace (po nuklearnim standardima) veoma masivna cestica i analogno je nosilac velike kolicine energije.
Higsov bozon i niti jedna cestica nije vestacka.
Ne pustaju se elektroni vec protoni,jer je elektron lepton i nema podstrukturu,dok je proton hadron i sastoji se od dva gornja kvarka(naelektrisanja 2/3) i jednog donjeg(-1/3).
Uzgred,protoni se ne 'pustaju' vec se ispaljuju i usmeravaju veoma jakim magnetima koji ubrzavaju protone do 99.9999% brzine svetlosti.U tom procesu,proton dobija ogromnu kineticku energiju,analogno povecanjem brzine[E=(mv^2)/2].
Nakon sudara ta ogromna energija se oslobadja u vidu ogromnog broja cestica(koje imaju masu).Naime u tom raspadu nadju se skoro sve poznate cestica.Znaci ne dolazi do raspada na gradivne cestica(3 kvarka).E sad fora je u moru tih cestica naci Higsov bozon.To se ne radi bauljenjem,vec se postepeno iskljucuju vrednosti energije na kojima je verovatnoca da se Higs nadje jednaka nuli.Oni u stvari pokusavaju da predvide na koji nacin ce se Higs stvoriti u tom dzumbusu u kom se vecina cestica kao i Higs raspadaju u vrlo malom vremenskom intervalu!

Prometej

pre 11 godina

Higsova uloga je da bude taj koji cestici saopstava informaciju o masi.Kao sto foton prenosilac elektromagnetne sile.E sad,Higsov bozon stvara Higsovo polje.Tako cestice koje vise interaguju sa tim poljem imaju vecu masu dok one koje manje interaguju imaju manju masu.One cestice koje uopste ne interaguju krecu se brzinom svetlosti.Jer ocigledno interakcija sa Higsom na neki nacin onemogucava kretanje brzinom svetlosti.Princip po kom se to desava je na naucnicima da objasne nakon sto otkriju Higsa,a nakon sto ga otkriju znace njegovu tacnu energiju i znace gde da ga nadju a onda posmatranja itd..

Voleo bih da pomenem cinjenicu da je CERN do sada izveo oko trilion sudara.Zamislite tu kolicinu informacija koju naucnici treba da obrade.Doduse imaju pomoc superkompjutera :)

One gluposti sa Rusima,sabiranjem brzina pri sudaru i ljude koji su MITI lupili plus necu ni da komentarisem.Samo ih treba pomaziti po glavi.

vrlodobar 2

pre 11 godina

to sto su pojedinci naucili prosecno da googlaju, i vesto se koriste ctrl c ctrl v tasterima, ne daje im za pravo da nas sve siluju tim svojim otkricem, neki od nas bi da bar u odeljku nauka ne budu vredjani po intelektu; imate politiku, gastronomiju...aj pa lepo tamo prosipajte mud(r)ost! Ostavite nauku naucnicima!

Scruples

pre 11 godina

Uzivam u grcevima anti-intelektualaca. Djecaci i djevojke omalovazavaju nauku na svakom koraku dok su opkoljeni rezultatima i uspjesima iste. Nisu niti svjesni vlastitog licemjerja. Prilicno zalosno, ne?

@gfserbia - prijatelju, iznesi u svijet svoja saznanja o anti-fraktalnim poremecajima nadgravitacijskih snopova te protonskim odstupannjima faznih neutrona. Pokazi svima svoje znanje. Preklinjem te.

franjo

pre 11 godina

"Pet vodećih stručnjaka na polju teoretske fizike pozvani su da prisustvuju konferenciji, što je pokrenulo brojne spekulacije o tome da je pronađena Božja čestica. "
Kao sto pise: "pokrenulo brojne spekulacije", a kao sto vidite i komentare.

jovan

pre 11 godina

@gfserbia: Ja pocinjem da sumnjam da vi dobijate informacije od svetog Petra licno, a moguce je i da je visi rang u pitanju. U suprotnom ne znam zasto bi mi ostali morali na slepo da verujemo vasem misticizmu. Ne bi bilo lose da znate da je teret dokaza na onome ko iznosi pozitivna tvrdjenja. Ja mogu da tvdim da Marsovci postoje i da zive duboko pod zemljom. Ovo bih morao sam dokazati a ne traziti od svakog ko mi ne veruje da dokaze da nisam u pravu.

Rascia

pre 11 godina

@MITA o sabiranju relativističke brzine: još nisam doživeo da neko javno i u pisanoj formi daje tako čvrst dokaz o svojem površnom znanju, funkcionalnom analfabetizmu, nekompetetivnosti i veoma ograničenom umu.

Prometej

pre 11 godina

Nakon ovoliko procitanih gluposti od kojih se smrznes na +35 jednostavno moram da reagujem,nadam se da ce pomenuti procitati:

@zabluda ; Naucnici nemaju sta da kriju ili da se "vade" kad pogrese.To se u stvari i ne moze nazvati bas greskom,jer oni samo iskljucuju postavljene teorije koje su opovrgnute nekom dokazanom cinjenicom-merenjem ili eksperimentom.Na taj nacin oni nalaze odgovarajucu teoriju koja postaje zakon jer je u skladu sa svim merenjima.Tako to funkcionise.
Stoga analogija sa Kolumbom ne stoji.

@Matematicar ; Ocigledno imas negativan odnos prema pojedinim oblastima matematike da si ih cak i preskocio,mada ne znam kako ti je to poslo za rukom posto si "matematicar",zvanje jelte.

@h1ghwaymen ; Naucnici "ne veruju" u teoriju.Vec nakon sto je postave,dodju na ideju,oni nju proveravaju eksperimentom.Vec pomenuto.

@Magnetizam ; Nije i nisi zanimljiv

@Čorbačov ; 99,99% nije razlomak i ne moze se skratiti.

@Sale ; Pogresno misljenje,narod treba edukovati,ali se Srbima ne moze na klasican nacin prezentovati materija ovog kova.Najpre 2-3 pasusa koja definisu pojavu koja se razmatra,npr. objsnjenje sta je Higsov bozon u vise recenica kao uvertira,tako da citalac moze da se istovremeno i edukuje da ne bi ovako lupetali,a onda tek poslednje vesti iz oblasti.

Nastavak u sledecem postu.Molim moderatore da objave.

penny

pre 11 godina

@gfserbia
Kralju, kako je tebi dobro!
Internet je prepun kako dobrih dokumentaraca tako i onih loših koji koriste već dobro oprobani recept da na račun ljudskih (primarnih) osobina (strah od nepoznatog) "prodaju" svoju priču. Ovo što ti navodiš liči mi na lošu interpretaciju jednog od njih pre nego li na tvoj naučni stav...

imoo sam 3 iz matisha

pre 11 godina

upravo sam procitao svih 91 komentar i nije mi dobro!!!zapravo odushevljen sam!!!samo ne znam shta sam hteo reci i nempojma shta da napisem!!!odoh da pojedem pashtetu,izvinite!!!!

siroke narodne mase :)

pre 11 godina

Nemam preveliko znanje o kvatnoj mehanici. Za koju se inace kaze da je ni fizicari ne razumeju.Kao i svak druga teorija, ako postoj eksperiment kojim nesto moze da se dokaze ili ospori, to se pokusa? Znaci Higsov bozon je vrlo vazan u teorestkom delu kvantne mehanike..Tacnije kvantna mehanika predvidja postojanje cestice. Sta to znaci? Da ako postoji takva cestica razumeli smo neki njen deo,tacnije fizicari su razumeli.A ako ne postoji,nisu na pravom putu i da su sve pogresno shvatili,opet ti fizicari.i tada bi se reklo da su na samom pocetku,jer ipak mi ovde komentarisemo i razmenjujemo misljenja(kompjuter).
Ja cekam 100%. I naravno ogradili su se zbog prosle sramote.

p.s Impozatna teorija, verovatno najveca u svetu fizke do sadasnjeg vremena...