Sreda, 18.01.2023.

12:08

Hrvati ga ukidaju posle 46 godina

Izvor: index.hr

Hrvati ga ukidaju posle 46 godina IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

105 Komentari

Sortiraj po:

glineni golubovi

pre 1 godinu

Pobiše se ovde međusobno kroasani iz BIH i ovi "autohtoni", da dokažu ko je veći Hrvat, u prevodu čiji deda nije Srbin. Pobednik kao nagradu neće morati da pokazuje gde krije dedinu ikonu na tavanu hahaha

Lego

pre 1 godinu

Činjenica je da JMBG krši privatnost podataka. Ali ako se ovi naši za to uhvate, napraviće cirkus kao oko tablica. Zamena dokumenata, takse, redovi, ma ne smem ni da pomislim... Ali sigurno će to jednom uraditi.
(Zeolit, 18. januar 2023 15:07)

OIB se dobio đabe i na adresu. I postepoeno je dolazio na dokumente, dakle, nitko nije morao mjenjat osobnu(ličnu) ili bilo koji drugi dokument dok mu nije iseteko. Zato se i JMBG gasi nakon 14 godina od kad se prestao koristiti.

Lego

pre 1 godinu

Jmbg zaista jeste jedinstven.
(ja, 18. januar 2023 15:03)

Netocno, mislim, teoretski je tocno, ali postojao je "bug" u sistemu i 80tih godina se desilo da su se neki JMBGovi dupliciriali. To tada nije stvaralo probleme, ali u danasnje doba stvara.

OIB je puno sigurniji, zbog spomenutog BUG-a a i zbog toga sto "skriva" podatke. Prije samo na temelju JMBG-a, ako mi je to jedini podatak kojeg imam, mogu znati da ce mi doci osoba koja je stara x godina, kojeg je spola, a mi koji smo se nagledali tih JMBGova, smo vec i znali di je osoba rođena na podrucju bivse Juge.

Kad imam samo OIB ne znam nista. moze i koza doci pred mene.

EU citizen

pre 1 godinu

To zato sto se u SLO ko i u SRB i dalje koristi Jmbg ?
A sto se tice tvoje hr, daleko ste losiji od SRB po svim parametrima sem per capita GdP i to zato sto vas je duplo manje, ali i to cemo stici i prestici, ne brini..
(C i n i k, 18. januar 2023 16:08)
Ajde nam sad ti navedi koji su to parametri i usput izvor iz kojega si citirao? Izjave Vučića i Maloga se ne računaju, samo da znaš.

Ivar

pre 1 godinu

Hrvata iz BiH ima oko 20% i navodnu nisu ni pametni ni radni i nitko ih u Hrvatskoj ne voli, ali su uspjeli, tako neinteligentni, lijeni i omraženi, uzeti sva vodeća mjesta u društvu i spriječiti pametne, marljive i većinske Hrvate, njih oko 80%, u istim namjerama. Kako im je to samo uspjelo?
(Joj moj ti, Ja iz HR, 18. januar 2023 17:40)
Hrvati iz BiH su najvrjednija grupa i naj naprednija u svakom smislu. Bio sam na vjencanju jednom, hrvatska sela su space shuttle za sva ostala, srpska kao da su ostala zaglavljena u srednjem vijeku. Kuce sve iste, jadno, prljavo i ti pricas o nekoj naprednosti. U Jugoslaviji, da vam nije bilo Slovenaca i Hrvata bili bi u rangu Angole i Botswane.

13

pre 1 godinu

Sve ima dobre i loše strane. JMBG ima i prednosti i mana, OIB ima prednosti i mana. Krađa identiteta nikad nije bila lakša, desava se i da veliki sistemi budu pokradeni ili da nemarom izgube podatke i učine ih dostupne kriminalcima. Desava se da lični podaci budu ukradeni od strane hakera.

deni es

pre 1 godinu

nište se tu ne menja u suštini jer ostaju IMIN
izvanredno mali iskompeksirani nebitni
(dalje, 18. januar 2023 15:45) # Link komentara

a neiskompleksirani srbi raspravljaju o ukidanju nekog broja u hrvatskoj koji se prakticno ne koristi 15 godina

KKK-666

pre 1 godinu

Kako su se nametnuli u sredini u kojoj ih niko ne voli i u kojoj su manjina od 20%.
Molim te objasni ili priznaj da nisi Hrvat.
(mržnja iz ljubomore, 18. januar 2023 16:39)

Isto onako kako je 20% Srba vladalo, rado bi ih zamijenio za ove danasnje.

KKK-666

pre 1 godinu

E dobro da si ti tako pametan jer sam se bas zabrinuo da nma ni 1 bota iz hr da odgovara na moje komentare...
Na trenutak sam pomislio da ste mozda krenuli na madjarske ili austrijske sajtove ili ne daj Boze na slovenacke...
Al onda sam shvatio da vam jezici tesko idu i da ipak vise volite na srpskom da se glupirate..
(C i n i k, 18. januar 2023 15:58)

Zato su spomenute stranice prepune umnih komentara lingviste cinika.

Filip

pre 1 godinu

zato sto se u SLO ko i u SRB i dalje koristi Jmbg ?
A sto se tice tvoje hr, daleko ste losiji od SRB po svim parametrima sem per capita GdP i to zato sto vas je duplo manje, ali i to cemo stici i prestici, ne brini..

@(C i n i k, 18. januar 2023 16:08) # Link komentar

Zar niste trebali prestići Hr tamo negdje 2019.godine?

Pogledaj liste Hdindex, Desi, infrastruktura, rizik siromaštva, kreditne rejtinge, sigurnost zemlje.. Hrvatska nije Austrija, ali teško da joj je Srbija blizu na bilo kojoj razvojnoj listi.

Sve najbolje građanima Srbije, iskreno!

chevanton

pre 1 godinu

(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

Uh znači Hrvate iz BiH se doživljava kao manje pametne i sposobne ali zauzeli sve najvažnije pozicije...
Infantilno razmišljanje prijatelju. U biti jadno i pokvareno razmišljanje.

sdfhgfdhf

pre 1 godinu

"Ovo ne interesuje ni 99% Hrvata..
(Lekskomp i najdraže komšije, 18. januar 2023 13:38)"

Zapravo, ovo ne interesuje 100% nepismenih ljudi u Hrvatskoj, dok pismene interesuje. Ti se pronađi.

Joj moj ti, Ja iz HR

pre 1 godinu

(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

@
Logika za medalju.
Hrvata iz BiH ima oko 20% i navodnu nisu ni pametni ni radni i nitko ih u Hrvatskoj ne voli, ali su uspjeli, tako neinteligentni, lijeni i omraženi, uzeti sva vodeća mjesta u društvu i spriječiti pametne, marljive i većinske Hrvate, njih oko 80%, u istim namjerama. Kako im je to samo uspjelo?

Komša

pre 1 godinu

"JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH."

Kapiram da je JMBG u HR isti kao u ostalim drzavama ex yu (ispravite ako grešim).

Dve cifre dan rodjenja
Dve za mesec
Tri za godinu (bez hiljade)
710 - dečaci
715 - devojčice

I na kraju tei cifre.
Jedino da se neka od te tri cifre odnosi na republiku,oblast ili grad ,mada sumnjam u to - logicnije mi je da oznacava redni broj deteta rodjenog tog dana ili tako nesto...

I sad - kako znas ko je odakle na osnovu broja?

Sine ratio

pre 1 godinu

Sta bih dao za ovaj pasos sa slike...
(..., 18. januar 2023 14:13)

Nađi si muža da ste na papiru vjenčani, žene se teže nalaze, to niko ne provjerava, a imaš apsolutno sva ista prava ko i hetero brakovi!

Horhe

pre 1 godinu

Kakva Jugoslavija, o čemu ti.??
(Jurica, 18. januar 2023 14:09)

@
Mnogo je lupetanja svakoraznog u komentarima čitatelja, ima neznanja, neinformiranosti, ima izmanipuliranih ljudi, ima bijesnih, ima ljubomornih, ima paranoje i teoretičara zavjere, ima onih koji žele izmanipulirati, ima emotivnih, ima hladnih, ima neinteligentnih, ima zadrtih nacionalista, ima fejk dobrica, ima sveg i svašta. Ali ima i normalnih, umjerenih, pristojnih, konstruktivnih, solidno informiranih, objektivnih... nazalost takvi su u manjini ali ima ih. Neki žale za Jugom i ne mogu da je prežale.

Onkel Dagobert

pre 1 godinu

Sta bih dao za ovaj pasos sa slike...
(..., 18. januar 2023 14:13)

Šta da se ne "zaposliš" kod nekog vašeg organiziranog kriminalca, oni svi imaju hrvatska državljanstva!

mržnja iz ljubomore

pre 1 godinu

(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

@
Iz tvog posta od par redaka slijedi zaključak:
1. Čak i ako si kojim slučajem etnički Hrvat (u što sumnjam) pokazuješ da si netolerantan i kvariš sliku Hrvatske.
2. Ako si Hrvat i još cijeniš pamet i obrazovanje zašto pišeš lošim hrvatskim.
3. Ako si pametan i tolerantan kako možeš ljude etiketirati regionalno kad Gaussova krivulja vrijedi za inteligenciju i za još mnogo toga.
4. Kontradiktoran si sam sebi, ako su Hrvati iz Bosne i Vojvodine manje sposobni, pametni, vrijedni i pametni, kako su onda zauzeli sve važne pozicije, a ima ih tek 20% u odnosu na “autohtone” Hrvate?
5.Kako možeš tvrditi “niko ih nevoli” (imaš i gramatićku grešku) a nisi napravio nikakvo istraživanje. Možeš govoriti samo u svoje ime (koje pretpostavljam nije hrvatsko).
6.Kad bi bilo točno da Hrvate iz BiH niko ne voli kako to da ima toliko “mješanih” brakova sa “autohtonim” Hrvatima.
7.Ako nisu vrijedni kako to da ih ima toliko medu poznatima i uspješnima, od politike, novinarstva, književnosti, glazbe, slikarstva, sporta, biznisa do estrade. Kako su se nametnuli u sredini u kojoj ih niko ne voli i u kojoj su manjina od 20%.
Molim te objasni ili priznaj da nisi Hrvat.

WC1986

pre 1 godinu

Mislim...a koga to sem građana Hrvatske zanima?
(marko_sthlm, 18. januar 2023 13:17)

Možeš i kao građanin Srbije da imaš njihov OIB broj, koji je odavno suštinski zamenio JMBG. Zato ga i sada ukidaju, kad već godinama imaju funkcionalnu zamenu.

Deep Throat

pre 1 godinu

Svako ko u Jmbg nakon broja rođenja ima broj 33 znači da je Hrvat i katolik.
(Inače, 18. januar 2023 14:31)

Ajde ne lupaj, to znači da je rođen u Zagrebu!

Na primjer

0101980330023 znači prvo je datum rođenja, 33 da je rođen u Zagrebu, onda ako je idući broj 0 to znači muško i 5 znači žensko.

I onda ovi zadnji brojevi se izračunavaju po nekoj formuli da su utvrdi autentičnost JMBG-a!

Ako zamijenim datum rođenja u fiktivni moj JMBG je 0102979330023, osim datuma rođenja ovo nakon 330023 su točne znamenke mojeg JMBG-a!

petao Sofronije

pre 1 godinu

Ja nisam cuo ni za jedan slucaj zloupotrebe JMBG, iako sadrzi datum rodjenja, pol i regiju rodjenja, dok npr. u americi SSN ljudi cuvaju ko zmija noge jer su zloupotrebe i kradje identiteta ceste, iako je taj broj slucajno dodeljen i ne znaci nista.

C i n i k

pre 1 godinu

Hrvatska i Slovenija daleko odmakla od regiona.
(bili i ostali europa, 18. januar 2023 13:06)


To zato sto se u SLO ko i u SRB i dalje koristi Jmbg ?
A sto se tice tvoje hr, daleko ste losiji od SRB po svim parametrima sem per capita GdP i to zato sto vas je duplo manje, ali i to cemo stici i prestici, ne brini..

C i n i k

pre 1 godinu

Bravo! Konačno neke normalne vesti iz HR. Lepo bi bilo kada bi i Srbija bila pametna kao i ostatak sveta da zameni JMBG.
(Aleksandar, 18. januar 2023 12:48)


A sto bi SRB to menjala?
Ex YU je projekat Jmbg preuzela iz D sistema koji se i danas koristi, koristi se i u svim ex Yu republikama sem eto sada u hr ali je to potpuno nebitno, jer ako je opravdanje da nmozes da saznas kad je nko rodjen ili sl, pa to je komicno, ako ce nko da sazna sve o tebi nmora da ima Jmbg, stavise..
U USA imas licni soc broj koji ima br koji znaci dal si musko ili zensko i u kojoj si drzavi prijavljen..
Anonimnost u vreme IT tehnologije je besmislena..

stef

pre 1 godinu

zigosati ljude kao stoku identifikacionim brojem koji otkriva starost, pol, datum rodjenja, mesto rodjenja i verovatno i druge informacije je obicaj iz komunistickih vremena. To bi trebalo ukinuti potpuno. Ako je potrebna identifikacija za odredjenu stvar ( npr. vozacka ili zdravstvena knjizica) onda izdati tu odredjenu legitimaciju. Ali samo ime i slika a ne sve privatne informacije do treceg kolena. Isto i za registarske tablice za kola. Niposto ne bi trebalo da ukazuju na poreklo, grad i slicno. Nego samo da identifikuju auto.

Gastritis

pre 1 godinu

Problem JMBG-a je što ako znaš nečiji rođendan, znaš više od pola potrebnih podataka, a i ostalih 6 brojeva se relativno lako odrede.

OIB su nasumični brojevi koje nitko ne može otkriti za nekog drugog.

OIB je i porezni broj. To će i Srbija morati napraviti. U Hrvatskoj već postoji jako dugo.
(ludi splico, 18. januar 2023 14:24)

Bez da ulazim u rasprave o nacionalizmu, JMBG ima svoje slabosti i slazem se da ce Srbija pre ili kasnije morati da ga zameni.

Zeolit

pre 1 godinu

Činjenica je da JMBG krši privatnost podataka. Ali ako se ovi naši za to uhvate, napraviće cirkus kao oko tablica. Zamena dokumenata, takse, redovi, ma ne smem ni da pomislim... Ali sigurno će to jednom uraditi.

vjeko

pre 1 godinu

Još kad bi objasnio šta bi tu bilo pametno. Osim silnih tehničkih problema i troškova zamena dokumenata ne vidim šta bi se dobilo zamenom JMBG neki drugim brojem.
(GoranH, 18. januar 2023 13:12)

Nema nikakve zamjene dokumenata.Na svim osobnim kartama je OIB.

Goran

pre 1 godinu

Bar jedan broj uvek postoji za identifikaciju bez obzira kako se zove. Recimo, svako je ili rodjen u Velikoj Britaniji ili je legalno usao sa nekim imigracionim dokumentom. U oba slucaja ce imati ili broj sertifikata kada se rodi ili broj pasosa. Kod nas izvod iz maticne knjige rodjenih nema neki poseban broj pod kojim je zaveden ali mi zato imamo maticni broj. Potpuno je svejedno kako se taj broj zove.

Sasa

pre 1 godinu

@ Ja iz HR

Kakve si ti gluposti napisao prijatelju, nisi ni svestan. Postoje dobri i losi ljudi. Da li je iz BG-a, NS-a, Vranja, Nisa, Zagreba, Niksica, apsolutno je nebitno. Ja sam licno misljenja da nikada necu otici u Hrvatsku na more, ali da delim ljude ovako kako si ti napisao, je apsolutna bolest.

Zdravko M. from Bukova Gora

pre 1 godinu

JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH. HDZ-njarama na vlasti to smeta, jer je većina njih podrijetlom iz BiH, njih se inače doživljava manje pametne, sposobne i vrijedne, kao nekog ko nagrđuje sliku hrvatskog bića. Oni su zauzeli sve važnije funkcije u državi ili svojoj sredini i niko ih nevoli od nas normalnih autohtonih Hrvata.

Autohtoni Hrvati pametniji, sposobniji, vrijedniji i ljepši, a bosanski Hrvati na svim važnim funkcijama, kako na državnom, tako i lokalnom nivou :-). Ne bih se složio baš sa tvojom izjavom. Ljepši možda jeste, ali ovaj ostatak je glupost :-).

vjeko

pre 1 godinu

Problem JMBG-a je što ako znaš nečiji rođendan, znaš više od pola potrebnih podataka, a i ostalih 6 brojeva se relativno lako odrede.

OIB su nasumični brojevi koje nitko ne može otkriti za nekog drugog.

OIB je i porezni broj. To će i Srbija morati napraviti. U Hrvatskoj već postoji jako dugo.
(ludi splico, 18. januar 2023 14:24)

Otkrije se i te kako,nije problem.

srecko

pre 1 godinu

JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH. HDZ-njarama na vlasti to smeta, jer je većina njih podrijetlom iz BiH, njih se inače doživljava manje pametne, sposobne i vrijedne, kao nekog ko nagrđuje sliku hrvatskog bića. Oni su zauzeli sve važnije funkcije u državi ili svojoj sredini i niko ih nevoli od nas normalnih autohtonih Hrvata. Sličan problem je i u Srbiji, samo vi to nesmete javno reći. Vama su kobajagi svi Srbi isti, ali nisu. Razlika je velika. To znate i vi, to vam ja nemoram reći. Autohtoni Srbin iz Srbije ili Vojvodine je daleko bolji čovjek od onih pridošlica u BG, NS, Vojvodinu i Srbiju.
(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

Evo i ja sam autohtoni Hrvat i sasvim mi je svejedno gdje je tko rodjen. Volim sve dobre ljude, a nisu mi simpaticni nepismeni mrzitelji poput tebe.

C i n i k

pre 1 godinu

na zalost ili na srecu preglup si da bi shvatio da nije isto...
ali znamo ti si Cinik i nema potrebe s tobom ista raspravljati sto dolazi iz HR
(H20, 18. januar 2023 13:50)


E dobro da si ti tako pametan jer sam se bas zabrinuo da nma ni 1 bota iz hr da odgovara na moje komentare...
Na trenutak sam pomislio da ste mozda krenuli na madjarske ili austrijske sajtove ili ne daj Boze na slovenacke...
Al onda sam shvatio da vam jezici tesko idu i da ipak vise volite na srpskom da se glupirate..

sve je relativno

pre 1 godinu

Svako ko u Jmbg nakon broja rođenja ima broj 33 znači da je Hrvat i katolik.
(Inače, 18. januar 2023 14:31)

Lupaš.
Nakon broja rođenja(7 cifara) sa dve cifre je oznaka republike tj regije gde je rođen(1 BiH, 2 Cg, 3 Hr, 4 Mk, 5 Slo, 6- nije korišćeno?, 7-SR, 8-AP Voj, 9- AP Kos. Npr: Banja Luka 10, Mostar 15, Nikšić 26, Zagreb 33, Karlovac 34, Skoplje 45, Slovenija- sve 50; Beograd 71, Podunavlje 76, Zrenjanin 85, Peć 93.

Sledeće tri su jedinstveni broj, gde je pol, i poslednji je kontrolni koji se dobija po nekoj formuli na osnovu prethodnih. Moguće da je u ova 4 poslednja sadržana nacionalnost, ali u prvih 9 nije sigurno.

C i n i k

pre 1 godinu

Svako ko u Jmbg nakon broja rođenja ima broj 33 znači da je Hrvat i katolik.
(Inače, 18. januar 2023 14:31)


Misim da je adekvatniji br za vas 666...

KKK-666

pre 1 godinu

Mislim...a koga to sem građana Hrvatske zanima?
(marko_sthlm, 18. januar 2023 13:17)

Ne zanima niti nas, ne koristimo ga vec vise od desetljeca ali je sada stigao dan do kojega je bio citiran u zakonu.

ja

pre 1 godinu

@ (Stepski vuk, 18. januar 2023 14:29)

Problem s matičnim brojem je taj što svako može da sazna mnogo toga o vama na osnovu njega - ne postoji nikakvo kodiranje, pa svako može da vidi datum rođenja, gde je neko rođen i pol, što se može zloupotrebiti u moderno vreme, jer takve informacije daju puno materijala nekom ko je vičan socijalnom inženjeringu (hakeri npr.) da izvuče sve informacije da bi vam ukrao identitet ili provalio lozinke. Jedan od razloga ukidanja jmbg-a u Hrvatskoj je zaštita ličnih podataka koju zahteva GDPR. A to da jmbg nije jedinstven je najobičnija glupost. Ne postoji mogućnost da dve osobe dobiju isti jmbg. Prvih 7 cifara je datum rođenja, sledeće dve su oznaka regiona gde je osoba rođena, sledeće 3 su pravi matićni broj, koji se dodeljuje po redosledu upisivanja u matične knjige (ne može da se dodeli isti broj, jer matičari obrađuju jedan predmet za drugim) i to tako da prvih 500 označavaju muškarce, a drugih 500 žene i poslednji je kontrolni broj koji služi tome da se dodatno uvede sigurnost i mehanizam kontrole da se izbegne greška prilikom dodeljivanja broja. Jmbg zaista jeste jedinstven.

KKK-666

pre 1 godinu

Ukidanje JMBGa je pametna stvar, makar sa aspekta oniih silnuh formulara, gde prvo moras da upises JMBG, a odmah iza toga datum rodjenja.

Vise niko nece biti u prilici da ti objasnjava ociglednu glupost.
(Zoran, 18. januar 2023 13:10)

Moras upisati OIB, tebi je svejedno, ali nekome tko gleda sa strane nije.

Aca

pre 1 godinu

Tre i mi Srbi da ga ukinemo ionako ga samo koriste izvrsitelji da proganjaju ljude. Covek ne treba da ima stalni broj vec da se prema imanu i adresi raspoznaje

vjeko

pre 1 godinu

JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH. HDZ-njarama na vlasti to smeta, jer je većina njih podrijetlom iz BiH, njih se inače doživljava manje pametne, sposobne i vrijedne, kao nekog ko nagrđuje sliku hrvatskog bića. Oni su zauzeli sve važnije funkcije u državi ili svojoj sredini i niko ih nevoli od nas normalnih autohtonih Hrvata. Sličan problem je i u Srbiji, samo vi to nesmete javno reći. Vama su kobajagi svi Srbi isti, ali nisu. Razlika je velika. To znate i vi, to vam ja nemoram reći. Autohtoni Srbin iz Srbije ili Vojvodine je daleko bolji čovjek od onih pridošlica u BG, NS, Vojvodinu i Srbiju.
(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

Ti si iz HR kao ja iz Tunguzije

KKK-666

pre 1 godinu

Jmbg i licni broj su 2 iste stvari, samo vrv da posto Jmbg podseca na ex Yu da je moralo da se preimenuje..

@(C i n i k

JMBG je zamijenjen s OIB brojem (osobni identifikacijski broj) još 2009. godine.

Zbog toga jer bivši JMBG na prvu otkriva sve informacije i osobi (datum rođenja, spol i dr.)

Kakva Jugoslavija, o čemu ti.??
(Jurica, 18. januar 2023 14:09)

Po rogovima ga prepoznas.

dragan

pre 1 godinu

@Ja iz HR: Cenim možda i neku otvorenost, ali ja u Srbiji stvarno nemam neke probleme sa ljudima ili potomcima ljudi koji su izbegli ili se doselili iz HRV ili BiH. Jako ih je puno i nekako smo i navikli na razne naglaske, priče, imena. Isti mi je onaj što je došao iz Šapca, Knina ili Sarajeva. Možda je Beograd u pitanju, ali ako se neko zove Miladin Švarc, Mateo Kostić ili Radmila Hasanović to neće izazvati podizanje obrva ili podozrenje. Možda kod dece.

Dr.

pre 1 godinu

Za neupućene - JMBG nije "kodiran", tj. samo letimičnim uvidom u njega imate masu ličnih podataka na dlanu. Informatika je malo napredovala u zadnjih 60-ak godina, pa otud i OIB.

Darko

pre 1 godinu

JMBG i OIB imaju istu zadaću, ali u današnje vrijeme JMBG krši zakone o zaštiti i privatnosti podataka i ne štiti od zloupotreba je otkriva svakome važne osobne podatke, navedene u tekstu.

Jurica

pre 1 godinu

Jmbg i licni broj su 2 iste stvari, samo vrv da posto Jmbg podseca na ex Yu da je moralo da se preimenuje..

@(C i n i k

JMBG je zamijenjen s OIB brojem (osobni identifikacijski broj) još 2009. godine.

Zbog toga jer bivši JMBG na prvu otkriva sve informacije i osobi (datum rođenja, spol i dr.)

Kakva Jugoslavija, o čemu ti.??

KKK-666

pre 1 godinu

Prva prosečna plata u evrima im je 1027 evra i od narednog meseca raste 30-100 evra. Polako stižu slovensku 1280 evra.
(Lepa tuđa, 18. januar 2023 14:28)

LOL, a jesi ovca.

KKK-666

pre 1 godinu

JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH. HDZ-njarama na vlasti to smeta, jer je većina njih podrijetlom iz BiH, njih se inače doživljava manje pametne, sposobne i vrijedne, kao nekog ko nagrđuje sliku hrvatskog bića. Oni su zauzeli sve važnije funkcije u državi ili svojoj sredini i niko ih nevoli od nas normalnih autohtonih Hrvata. Sličan problem je i u Srbiji, samo vi to nesmete javno reći. Vama su kobajagi svi Srbi isti, ali nisu. Razlika je velika. To znate i vi, to vam ja nemoram reći. Autohtoni Srbin iz Srbije ili Vojvodine je daleko bolji čovjek od onih pridošlica u BG, NS, Vojvodinu i Srbiju.
(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

Istina samo da bi to vidio ne treba ti JMBG, vola po rogovima prepoznas.

dnevna doza prosecnog komentatora

pre 1 godinu

Svako ko u Jmbg nakon broja rođenja ima broj 33 znači da je Hrvat i katolik.
(Inače, 18. januar 2023 14:31)

A bas katolik a? Evo ja sve hrvate i srbe koje poznajem su ateisti i mrzitelji religija, ali realno ne bih se ni druzio sa vernicima, to mi vredja inteligenciju.

Demo Kratos

pre 1 godinu

JMBG je komunistička ostavština po kojoj je svaki policajac mogao pogledom na taj broj odmah saznati koje ste nacionalnosti i vere... Demokratska Evropa ne dozvoljava takve gluposti.

Ja iz HR

pre 1 godinu

JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH. HDZ-njarama na vlasti to smeta, jer je većina njih podrijetlom iz BiH, njih se inače doživljava manje pametne, sposobne i vrijedne, kao nekog ko nagrđuje sliku hrvatskog bića. Oni su zauzeli sve važnije funkcije u državi ili svojoj sredini i niko ih nevoli od nas normalnih autohtonih Hrvata. Sličan problem je i u Srbiji, samo vi to nesmete javno reći. Vama su kobajagi svi Srbi isti, ali nisu. Razlika je velika. To znate i vi, to vam ja nemoram reći. Autohtoni Srbin iz Srbije ili Vojvodine je daleko bolji čovjek od onih pridošlica u BG, NS, Vojvodinu i Srbiju.

ludi splico

pre 1 godinu

Problem JMBG-a je što ako znaš nečiji rođendan, znaš više od pola potrebnih podataka, a i ostalih 6 brojeva se relativno lako odrede.

OIB su nasumični brojevi koje nitko ne može otkriti za nekog drugog.

OIB je i porezni broj. To će i Srbija morati napraviti. U Hrvatskoj već postoji jako dugo.

Andrei

pre 1 godinu

na nekom predavanju 90-tih sam cuo od za mene kompetentih ljudi da je u JMBG bila kodirana i religija (pravoslavna, katolicka i islam). Ne znam koliko je to tacno, moguce je da su koristili regiju da pretpostave religioznu pripadnost. Kako god, sustina predavanja je bila kako je SFRJ jos u pocetku mislila na to da se zna ko je cije vere, sto su bili savovi po kojim se raspala...

Sapienti sat

pre 1 godinu

Jako dobar sistem matične evidencije. Slovenci i dalje koriste JMBG (EMŠO) iz bivše SFRJ kao i BiH, Srbija i CG. Ne vjerujem da su tu Hrvati nešto napredniji ili usklađeniji sa nekim EU direktivama ali eto...

nisam ja, ja je

pre 1 godinu

Jmbg i licni broj su 2 iste stvari, samo vrv da posto Jmbg podseca na ex Yu da je moralo da se preimenuje..
(C i n i k, 18. januar 2023 12:50)

Nisu iste stvari. OIB je daleko funkcinalniji, a i sigruniji. Otkako je uveden OIB, JMBG vec godinama postoji paralelno s njim, a u praksi ne sluzi skoro nicemu.

etizop

pre 1 godinu

Realno najbolji izum Yugo administracije. Sutra ćete morati pamtiti neki social security number, jer vas državna baza podataka mora svrstati negde.
(Pera Srbin, 18. januar 2023 12:43)
OIB ili porezni broj u hrvatskoj postoji od 2011 bez njega ne možeš ništa ali doslovno ništa

Sinaloa

pre 1 godinu

Pametno. Ukida se jer neko ko zna vaš datum rođenja i da ste iz Beograda npr, može da pogodi 12 od 15 cifara JMBG.
Ili obrnuto. Ako vam pročita JMBG znaće puno o vama. Dakle zaštita privatnosti.

OIB je kodiran na način da ne otkriva ama baš ništa. A i ima dve cifre manje.

Zoran

pre 1 godinu

Ukidanje JMBGa je pametna stvar, makar sa aspekta oniih silnuh formulara, gde prvo moras da upises JMBG, a odmah iza toga datum rodjenja.

Vise niko nece biti u prilici da ti objasnjava ociglednu glupost.

kaokakao

pre 1 godinu

Taj JMBG je jedna od glupljih stvari. Kao nesto povjerljivo a svako moze da ti vidi broj, od banke, ljekara, itd itd. Treba za identifikaciju da postoji idetifikacija putem cipa ili kao platna kartica i to je to. Nema sta neko da ima uvid u neke brojeve i uz pomoc toga broja da ima pristup odredjenim informacijama. Gdje god treba da se identifikujes koristis to.

Sapienti sat

pre 1 godinu

Jako dobar sistem matične evidencije. Slovenci i dalje koriste JMBG (EMŠO) iz bivše SFRJ kao i BiH, Srbija i CG. Ne vjerujem da su tu Hrvati nešto napredniji ili usklađeniji sa nekim EU direktivama ali eto...

ivan

pre 1 godinu

JMBG se ne koristi već nekoliko godina. Sada je i službeno ugašen, već nekoliko godina aktualan je OIB koji se koristi u svim dokumentima.

Kaboom

pre 1 godinu

za one koji ne razumeju - jmbg odaje previse podataka o osobi i moze biti koriscen za diskriminacoji po polu, poreklu godistu.
oib u hr, ili lbo kod nas ne pokazuju te podatke na izvolte.

GoranH

pre 1 godinu

Bravo! Konačno neke normalne vesti iz HR. Lepo bi bilo kada bi i Srbija bila pametna kao i ostatak sveta da zameni JMBG.
(Aleksandar, 18. januar 2023 12:48)

Još kad bi objasnio šta bi tu bilo pametno. Osim silnih tehničkih problema i troškova zamena dokumenata ne vidim šta bi se dobilo zamenom JMBG neki drugim brojem.

super mario

pre 1 godinu

Pa taj JMBG je mozda najpamentnija stvar smisljena... Zasto ga ukidati>

Ovi su poceli kao mi 10001 problem u administraciji ali ajde da menjamo onaj koji zapravo radi...
(Stefan, 18. januar 2023 12:39)

Dakle ukida se zato jer postoji OIB.
(mario, 18. januar 2023 12:52)

A razlika je...?

Time Traveler

pre 1 godinu

Pa koliko sam čitao uveden je uglavnom jer zadovoljava zahteve Europske Unije za potrebe međunarodne razmene podataka jer ima manje od 12 cifara. A drugo jer ne pokazuje neke lične podatke o određenoj osobi. Ako pogledamo JMBG može se saznati neki detalji o rođenju osobe na primer. Dok kod OIB ne možete ništa zaključiti brojevi nemaju veze sa nekim ličnim odrednicama.

crle

pre 1 godinu

Dakle ukida se zato jer postoji OIB.
(mario, 18. januar 2023 12:52)


Baš si našao kome ćeš objašnjavati. Kao da oni znaju što jw OIB.

H20

pre 1 godinu

Jmbg i licni broj su 2 iste stvari, samo vrv da posto Jmbg podseca na ex Yu da je moralo da se preimenuje..
(C i n i k, 18. januar 2023 12:50)

na zalost ili na srecu preglup si da bi shvatio da nije isto...
ali znamo ti si Cinik i nema potrebe s tobom ista raspravljati sto dolazi iz HR

šef tamne strane meseca

pre 1 godinu

Ukida se iz prostog razloga što u sebi sadrži cifru koja se odnosi na POL deteta. Po novim pravilima zapadnjaka to je vrlo upitna kategorija, o kojoj dete treba da odluči kad poraste. E, pa da se neko ne bi našao uvređen time što mu neko kaže da je muško ili žensko, sada je JMBG problem. Sve više mrzim ovaj svet!!!

strucnjak

pre 1 godinu

JMBG je u Hrvatskoj ukinut, jer se lako otkriva, a jednom kada neko dozna vas maticni broj put za kradju identiteta je otvoren. To ocekuje i Srbiju uskoro, s tim sto ce garantovano traziti od ljudi da idu licno na neki salter da podignu svoj novi broj i da ce se zato stvoriti redovi ...

mario

pre 1 godinu

Pa taj JMBG je mozda najpamentnija stvar smisljena... Zasto ga ukidati>

Ovi su poceli kao mi 10001 problem u administraciji ali ajde da menjamo onaj koji zapravo radi...
(Stefan, 18. januar 2023 12:39)
Dakle ukida se zato jer postoji OIB.

Stefan

pre 1 godinu

Pa taj JMBG je mozda najpamentnija stvar smisljena... Zasto ga ukidati>

Ovi su poceli kao mi 10001 problem u administraciji ali ajde da menjamo onaj koji zapravo radi...

Pera Srbin

pre 1 godinu

Realno najbolji izum Yugo administracije. Sutra ćete morati pamtiti neki social security number, jer vas državna baza podataka mora svrstati negde.

Pera Srbin

pre 1 godinu

Realno najbolji izum Yugo administracije. Sutra ćete morati pamtiti neki social security number, jer vas državna baza podataka mora svrstati negde.

Stefan

pre 1 godinu

Pa taj JMBG je mozda najpamentnija stvar smisljena... Zasto ga ukidati>

Ovi su poceli kao mi 10001 problem u administraciji ali ajde da menjamo onaj koji zapravo radi...

mario

pre 1 godinu

Pa taj JMBG je mozda najpamentnija stvar smisljena... Zasto ga ukidati>

Ovi su poceli kao mi 10001 problem u administraciji ali ajde da menjamo onaj koji zapravo radi...
(Stefan, 18. januar 2023 12:39)
Dakle ukida se zato jer postoji OIB.

srecko

pre 1 godinu

JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH. HDZ-njarama na vlasti to smeta, jer je većina njih podrijetlom iz BiH, njih se inače doživljava manje pametne, sposobne i vrijedne, kao nekog ko nagrđuje sliku hrvatskog bića. Oni su zauzeli sve važnije funkcije u državi ili svojoj sredini i niko ih nevoli od nas normalnih autohtonih Hrvata. Sličan problem je i u Srbiji, samo vi to nesmete javno reći. Vama su kobajagi svi Srbi isti, ali nisu. Razlika je velika. To znate i vi, to vam ja nemoram reći. Autohtoni Srbin iz Srbije ili Vojvodine je daleko bolji čovjek od onih pridošlica u BG, NS, Vojvodinu i Srbiju.
(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

Evo i ja sam autohtoni Hrvat i sasvim mi je svejedno gdje je tko rodjen. Volim sve dobre ljude, a nisu mi simpaticni nepismeni mrzitelji poput tebe.

ludi splico

pre 1 godinu

Problem JMBG-a je što ako znaš nečiji rođendan, znaš više od pola potrebnih podataka, a i ostalih 6 brojeva se relativno lako odrede.

OIB su nasumični brojevi koje nitko ne može otkriti za nekog drugog.

OIB je i porezni broj. To će i Srbija morati napraviti. U Hrvatskoj već postoji jako dugo.

Jurica

pre 1 godinu

Jmbg i licni broj su 2 iste stvari, samo vrv da posto Jmbg podseca na ex Yu da je moralo da se preimenuje..

@(C i n i k

JMBG je zamijenjen s OIB brojem (osobni identifikacijski broj) još 2009. godine.

Zbog toga jer bivši JMBG na prvu otkriva sve informacije i osobi (datum rođenja, spol i dr.)

Kakva Jugoslavija, o čemu ti.??

H20

pre 1 godinu

Jmbg i licni broj su 2 iste stvari, samo vrv da posto Jmbg podseca na ex Yu da je moralo da se preimenuje..
(C i n i k, 18. januar 2023 12:50)

na zalost ili na srecu preglup si da bi shvatio da nije isto...
ali znamo ti si Cinik i nema potrebe s tobom ista raspravljati sto dolazi iz HR

Darko

pre 1 godinu

JMBG i OIB imaju istu zadaću, ali u današnje vrijeme JMBG krši zakone o zaštiti i privatnosti podataka i ne štiti od zloupotreba je otkriva svakome važne osobne podatke, navedene u tekstu.

Ja iz HR

pre 1 godinu

JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH. HDZ-njarama na vlasti to smeta, jer je većina njih podrijetlom iz BiH, njih se inače doživljava manje pametne, sposobne i vrijedne, kao nekog ko nagrđuje sliku hrvatskog bića. Oni su zauzeli sve važnije funkcije u državi ili svojoj sredini i niko ih nevoli od nas normalnih autohtonih Hrvata. Sličan problem je i u Srbiji, samo vi to nesmete javno reći. Vama su kobajagi svi Srbi isti, ali nisu. Razlika je velika. To znate i vi, to vam ja nemoram reći. Autohtoni Srbin iz Srbije ili Vojvodine je daleko bolji čovjek od onih pridošlica u BG, NS, Vojvodinu i Srbiju.

Sinaloa

pre 1 godinu

Pametno. Ukida se jer neko ko zna vaš datum rođenja i da ste iz Beograda npr, može da pogodi 12 od 15 cifara JMBG.
Ili obrnuto. Ako vam pročita JMBG znaće puno o vama. Dakle zaštita privatnosti.

OIB je kodiran na način da ne otkriva ama baš ništa. A i ima dve cifre manje.

nisam ja, ja je

pre 1 godinu

Jmbg i licni broj su 2 iste stvari, samo vrv da posto Jmbg podseca na ex Yu da je moralo da se preimenuje..
(C i n i k, 18. januar 2023 12:50)

Nisu iste stvari. OIB je daleko funkcinalniji, a i sigruniji. Otkako je uveden OIB, JMBG vec godinama postoji paralelno s njim, a u praksi ne sluzi skoro nicemu.

Dr.

pre 1 godinu

Za neupućene - JMBG nije "kodiran", tj. samo letimičnim uvidom u njega imate masu ličnih podataka na dlanu. Informatika je malo napredovala u zadnjih 60-ak godina, pa otud i OIB.

KKK-666

pre 1 godinu

JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH. HDZ-njarama na vlasti to smeta, jer je većina njih podrijetlom iz BiH, njih se inače doživljava manje pametne, sposobne i vrijedne, kao nekog ko nagrđuje sliku hrvatskog bića. Oni su zauzeli sve važnije funkcije u državi ili svojoj sredini i niko ih nevoli od nas normalnih autohtonih Hrvata. Sličan problem je i u Srbiji, samo vi to nesmete javno reći. Vama su kobajagi svi Srbi isti, ali nisu. Razlika je velika. To znate i vi, to vam ja nemoram reći. Autohtoni Srbin iz Srbije ili Vojvodine je daleko bolji čovjek od onih pridošlica u BG, NS, Vojvodinu i Srbiju.
(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

Istina samo da bi to vidio ne treba ti JMBG, vola po rogovima prepoznas.

Demo Kratos

pre 1 godinu

JMBG je komunistička ostavština po kojoj je svaki policajac mogao pogledom na taj broj odmah saznati koje ste nacionalnosti i vere... Demokratska Evropa ne dozvoljava takve gluposti.

strucnjak

pre 1 godinu

JMBG je u Hrvatskoj ukinut, jer se lako otkriva, a jednom kada neko dozna vas maticni broj put za kradju identiteta je otvoren. To ocekuje i Srbiju uskoro, s tim sto ce garantovano traziti od ljudi da idu licno na neki salter da podignu svoj novi broj i da ce se zato stvoriti redovi ...

Time Traveler

pre 1 godinu

Pa koliko sam čitao uveden je uglavnom jer zadovoljava zahteve Europske Unije za potrebe međunarodne razmene podataka jer ima manje od 12 cifara. A drugo jer ne pokazuje neke lične podatke o određenoj osobi. Ako pogledamo JMBG može se saznati neki detalji o rođenju osobe na primer. Dok kod OIB ne možete ništa zaključiti brojevi nemaju veze sa nekim ličnim odrednicama.

etizop

pre 1 godinu

Realno najbolji izum Yugo administracije. Sutra ćete morati pamtiti neki social security number, jer vas državna baza podataka mora svrstati negde.
(Pera Srbin, 18. januar 2023 12:43)
OIB ili porezni broj u hrvatskoj postoji od 2011 bez njega ne možeš ništa ali doslovno ništa

crle

pre 1 godinu

Dakle ukida se zato jer postoji OIB.
(mario, 18. januar 2023 12:52)


Baš si našao kome ćeš objašnjavati. Kao da oni znaju što jw OIB.

Kaboom

pre 1 godinu

za one koji ne razumeju - jmbg odaje previse podataka o osobi i moze biti koriscen za diskriminacoji po polu, poreklu godistu.
oib u hr, ili lbo kod nas ne pokazuju te podatke na izvolte.

šef tamne strane meseca

pre 1 godinu

Ukida se iz prostog razloga što u sebi sadrži cifru koja se odnosi na POL deteta. Po novim pravilima zapadnjaka to je vrlo upitna kategorija, o kojoj dete treba da odluči kad poraste. E, pa da se neko ne bi našao uvređen time što mu neko kaže da je muško ili žensko, sada je JMBG problem. Sve više mrzim ovaj svet!!!

ivan

pre 1 godinu

JMBG se ne koristi već nekoliko godina. Sada je i službeno ugašen, već nekoliko godina aktualan je OIB koji se koristi u svim dokumentima.

kaokakao

pre 1 godinu

Taj JMBG je jedna od glupljih stvari. Kao nesto povjerljivo a svako moze da ti vidi broj, od banke, ljekara, itd itd. Treba za identifikaciju da postoji idetifikacija putem cipa ili kao platna kartica i to je to. Nema sta neko da ima uvid u neke brojeve i uz pomoc toga broja da ima pristup odredjenim informacijama. Gdje god treba da se identifikujes koristis to.

dnevna doza prosecnog komentatora

pre 1 godinu

Svako ko u Jmbg nakon broja rođenja ima broj 33 znači da je Hrvat i katolik.
(Inače, 18. januar 2023 14:31)

A bas katolik a? Evo ja sve hrvate i srbe koje poznajem su ateisti i mrzitelji religija, ali realno ne bih se ni druzio sa vernicima, to mi vredja inteligenciju.

Zoran

pre 1 godinu

Ukidanje JMBGa je pametna stvar, makar sa aspekta oniih silnuh formulara, gde prvo moras da upises JMBG, a odmah iza toga datum rodjenja.

Vise niko nece biti u prilici da ti objasnjava ociglednu glupost.

KKK-666

pre 1 godinu

Prva prosečna plata u evrima im je 1027 evra i od narednog meseca raste 30-100 evra. Polako stižu slovensku 1280 evra.
(Lepa tuđa, 18. januar 2023 14:28)

LOL, a jesi ovca.

GoranH

pre 1 godinu

Bravo! Konačno neke normalne vesti iz HR. Lepo bi bilo kada bi i Srbija bila pametna kao i ostatak sveta da zameni JMBG.
(Aleksandar, 18. januar 2023 12:48)

Još kad bi objasnio šta bi tu bilo pametno. Osim silnih tehničkih problema i troškova zamena dokumenata ne vidim šta bi se dobilo zamenom JMBG neki drugim brojem.

KKK-666

pre 1 godinu

Jmbg i licni broj su 2 iste stvari, samo vrv da posto Jmbg podseca na ex Yu da je moralo da se preimenuje..

@(C i n i k

JMBG je zamijenjen s OIB brojem (osobni identifikacijski broj) još 2009. godine.

Zbog toga jer bivši JMBG na prvu otkriva sve informacije i osobi (datum rođenja, spol i dr.)

Kakva Jugoslavija, o čemu ti.??
(Jurica, 18. januar 2023 14:09)

Po rogovima ga prepoznas.

Onkel Dagobert

pre 1 godinu

Sta bih dao za ovaj pasos sa slike...
(..., 18. januar 2023 14:13)

Šta da se ne "zaposliš" kod nekog vašeg organiziranog kriminalca, oni svi imaju hrvatska državljanstva!

Filip

pre 1 godinu

zato sto se u SLO ko i u SRB i dalje koristi Jmbg ?
A sto se tice tvoje hr, daleko ste losiji od SRB po svim parametrima sem per capita GdP i to zato sto vas je duplo manje, ali i to cemo stici i prestici, ne brini..

@(C i n i k, 18. januar 2023 16:08) # Link komentar

Zar niste trebali prestići Hr tamo negdje 2019.godine?

Pogledaj liste Hdindex, Desi, infrastruktura, rizik siromaštva, kreditne rejtinge, sigurnost zemlje.. Hrvatska nije Austrija, ali teško da joj je Srbija blizu na bilo kojoj razvojnoj listi.

Sve najbolje građanima Srbije, iskreno!

KKK-666

pre 1 godinu

E dobro da si ti tako pametan jer sam se bas zabrinuo da nma ni 1 bota iz hr da odgovara na moje komentare...
Na trenutak sam pomislio da ste mozda krenuli na madjarske ili austrijske sajtove ili ne daj Boze na slovenacke...
Al onda sam shvatio da vam jezici tesko idu i da ipak vise volite na srpskom da se glupirate..
(C i n i k, 18. januar 2023 15:58)

Zato su spomenute stranice prepune umnih komentara lingviste cinika.

Sapienti sat

pre 1 godinu

Jako dobar sistem matične evidencije. Slovenci i dalje koriste JMBG (EMŠO) iz bivše SFRJ kao i BiH, Srbija i CG. Ne vjerujem da su tu Hrvati nešto napredniji ili usklađeniji sa nekim EU direktivama ali eto...

deni es

pre 1 godinu

nište se tu ne menja u suštini jer ostaju IMIN
izvanredno mali iskompeksirani nebitni
(dalje, 18. januar 2023 15:45) # Link komentara

a neiskompleksirani srbi raspravljaju o ukidanju nekog broja u hrvatskoj koji se prakticno ne koristi 15 godina

super mario

pre 1 godinu

Pa taj JMBG je mozda najpamentnija stvar smisljena... Zasto ga ukidati>

Ovi su poceli kao mi 10001 problem u administraciji ali ajde da menjamo onaj koji zapravo radi...
(Stefan, 18. januar 2023 12:39)

Dakle ukida se zato jer postoji OIB.
(mario, 18. januar 2023 12:52)

A razlika je...?

mržnja iz ljubomore

pre 1 godinu

(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

@
Iz tvog posta od par redaka slijedi zaključak:
1. Čak i ako si kojim slučajem etnički Hrvat (u što sumnjam) pokazuješ da si netolerantan i kvariš sliku Hrvatske.
2. Ako si Hrvat i još cijeniš pamet i obrazovanje zašto pišeš lošim hrvatskim.
3. Ako si pametan i tolerantan kako možeš ljude etiketirati regionalno kad Gaussova krivulja vrijedi za inteligenciju i za još mnogo toga.
4. Kontradiktoran si sam sebi, ako su Hrvati iz Bosne i Vojvodine manje sposobni, pametni, vrijedni i pametni, kako su onda zauzeli sve važne pozicije, a ima ih tek 20% u odnosu na “autohtone” Hrvate?
5.Kako možeš tvrditi “niko ih nevoli” (imaš i gramatićku grešku) a nisi napravio nikakvo istraživanje. Možeš govoriti samo u svoje ime (koje pretpostavljam nije hrvatsko).
6.Kad bi bilo točno da Hrvate iz BiH niko ne voli kako to da ima toliko “mješanih” brakova sa “autohtonim” Hrvatima.
7.Ako nisu vrijedni kako to da ih ima toliko medu poznatima i uspješnima, od politike, novinarstva, književnosti, glazbe, slikarstva, sporta, biznisa do estrade. Kako su se nametnuli u sredini u kojoj ih niko ne voli i u kojoj su manjina od 20%.
Molim te objasni ili priznaj da nisi Hrvat.

chevanton

pre 1 godinu

(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

Uh znači Hrvate iz BiH se doživljava kao manje pametne i sposobne ali zauzeli sve najvažnije pozicije...
Infantilno razmišljanje prijatelju. U biti jadno i pokvareno razmišljanje.

petao Sofronije

pre 1 godinu

Ja nisam cuo ni za jedan slucaj zloupotrebe JMBG, iako sadrzi datum rodjenja, pol i regiju rodjenja, dok npr. u americi SSN ljudi cuvaju ko zmija noge jer su zloupotrebe i kradje identiteta ceste, iako je taj broj slucajno dodeljen i ne znaci nista.

Sapienti sat

pre 1 godinu

Jako dobar sistem matične evidencije. Slovenci i dalje koriste JMBG (EMŠO) iz bivše SFRJ kao i BiH, Srbija i CG. Ne vjerujem da su tu Hrvati nešto napredniji ili usklađeniji sa nekim EU direktivama ali eto...

Sine ratio

pre 1 godinu

Sta bih dao za ovaj pasos sa slike...
(..., 18. januar 2023 14:13)

Nađi si muža da ste na papiru vjenčani, žene se teže nalaze, to niko ne provjerava, a imaš apsolutno sva ista prava ko i hetero brakovi!

WC1986

pre 1 godinu

Mislim...a koga to sem građana Hrvatske zanima?
(marko_sthlm, 18. januar 2023 13:17)

Možeš i kao građanin Srbije da imaš njihov OIB broj, koji je odavno suštinski zamenio JMBG. Zato ga i sada ukidaju, kad već godinama imaju funkcionalnu zamenu.

C i n i k

pre 1 godinu

Hrvatska i Slovenija daleko odmakla od regiona.
(bili i ostali europa, 18. januar 2023 13:06)


To zato sto se u SLO ko i u SRB i dalje koristi Jmbg ?
A sto se tice tvoje hr, daleko ste losiji od SRB po svim parametrima sem per capita GdP i to zato sto vas je duplo manje, ali i to cemo stici i prestici, ne brini..

Deep Throat

pre 1 godinu

Svako ko u Jmbg nakon broja rođenja ima broj 33 znači da je Hrvat i katolik.
(Inače, 18. januar 2023 14:31)

Ajde ne lupaj, to znači da je rođen u Zagrebu!

Na primjer

0101980330023 znači prvo je datum rođenja, 33 da je rođen u Zagrebu, onda ako je idući broj 0 to znači muško i 5 znači žensko.

I onda ovi zadnji brojevi se izračunavaju po nekoj formuli da su utvrdi autentičnost JMBG-a!

Ako zamijenim datum rođenja u fiktivni moj JMBG je 0102979330023, osim datuma rođenja ovo nakon 330023 su točne znamenke mojeg JMBG-a!

C i n i k

pre 1 godinu

Bravo! Konačno neke normalne vesti iz HR. Lepo bi bilo kada bi i Srbija bila pametna kao i ostatak sveta da zameni JMBG.
(Aleksandar, 18. januar 2023 12:48)


A sto bi SRB to menjala?
Ex YU je projekat Jmbg preuzela iz D sistema koji se i danas koristi, koristi se i u svim ex Yu republikama sem eto sada u hr ali je to potpuno nebitno, jer ako je opravdanje da nmozes da saznas kad je nko rodjen ili sl, pa to je komicno, ako ce nko da sazna sve o tebi nmora da ima Jmbg, stavise..
U USA imas licni soc broj koji ima br koji znaci dal si musko ili zensko i u kojoj si drzavi prijavljen..
Anonimnost u vreme IT tehnologije je besmislena..

Andrei

pre 1 godinu

na nekom predavanju 90-tih sam cuo od za mene kompetentih ljudi da je u JMBG bila kodirana i religija (pravoslavna, katolicka i islam). Ne znam koliko je to tacno, moguce je da su koristili regiju da pretpostave religioznu pripadnost. Kako god, sustina predavanja je bila kako je SFRJ jos u pocetku mislila na to da se zna ko je cije vere, sto su bili savovi po kojim se raspala...

vjeko

pre 1 godinu

JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH. HDZ-njarama na vlasti to smeta, jer je većina njih podrijetlom iz BiH, njih se inače doživljava manje pametne, sposobne i vrijedne, kao nekog ko nagrđuje sliku hrvatskog bića. Oni su zauzeli sve važnije funkcije u državi ili svojoj sredini i niko ih nevoli od nas normalnih autohtonih Hrvata. Sličan problem je i u Srbiji, samo vi to nesmete javno reći. Vama su kobajagi svi Srbi isti, ali nisu. Razlika je velika. To znate i vi, to vam ja nemoram reći. Autohtoni Srbin iz Srbije ili Vojvodine je daleko bolji čovjek od onih pridošlica u BG, NS, Vojvodinu i Srbiju.
(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

Ti si iz HR kao ja iz Tunguzije

C i n i k

pre 1 godinu

na zalost ili na srecu preglup si da bi shvatio da nije isto...
ali znamo ti si Cinik i nema potrebe s tobom ista raspravljati sto dolazi iz HR
(H20, 18. januar 2023 13:50)


E dobro da si ti tako pametan jer sam se bas zabrinuo da nma ni 1 bota iz hr da odgovara na moje komentare...
Na trenutak sam pomislio da ste mozda krenuli na madjarske ili austrijske sajtove ili ne daj Boze na slovenacke...
Al onda sam shvatio da vam jezici tesko idu i da ipak vise volite na srpskom da se glupirate..

sdfhgfdhf

pre 1 godinu

"Ovo ne interesuje ni 99% Hrvata..
(Lekskomp i najdraže komšije, 18. januar 2023 13:38)"

Zapravo, ovo ne interesuje 100% nepismenih ljudi u Hrvatskoj, dok pismene interesuje. Ti se pronađi.

KKK-666

pre 1 godinu

Kako su se nametnuli u sredini u kojoj ih niko ne voli i u kojoj su manjina od 20%.
Molim te objasni ili priznaj da nisi Hrvat.
(mržnja iz ljubomore, 18. januar 2023 16:39)

Isto onako kako je 20% Srba vladalo, rado bi ih zamijenio za ove danasnje.

13

pre 1 godinu

Sve ima dobre i loše strane. JMBG ima i prednosti i mana, OIB ima prednosti i mana. Krađa identiteta nikad nije bila lakša, desava se i da veliki sistemi budu pokradeni ili da nemarom izgube podatke i učine ih dostupne kriminalcima. Desava se da lični podaci budu ukradeni od strane hakera.

KKK-666

pre 1 godinu

Mislim...a koga to sem građana Hrvatske zanima?
(marko_sthlm, 18. januar 2023 13:17)

Ne zanima niti nas, ne koristimo ga vec vise od desetljeca ali je sada stigao dan do kojega je bio citiran u zakonu.

vjeko

pre 1 godinu

Još kad bi objasnio šta bi tu bilo pametno. Osim silnih tehničkih problema i troškova zamena dokumenata ne vidim šta bi se dobilo zamenom JMBG neki drugim brojem.
(GoranH, 18. januar 2023 13:12)

Nema nikakve zamjene dokumenata.Na svim osobnim kartama je OIB.

Goran

pre 1 godinu

Bar jedan broj uvek postoji za identifikaciju bez obzira kako se zove. Recimo, svako je ili rodjen u Velikoj Britaniji ili je legalno usao sa nekim imigracionim dokumentom. U oba slucaja ce imati ili broj sertifikata kada se rodi ili broj pasosa. Kod nas izvod iz maticne knjige rodjenih nema neki poseban broj pod kojim je zaveden ali mi zato imamo maticni broj. Potpuno je svejedno kako se taj broj zove.

stef

pre 1 godinu

zigosati ljude kao stoku identifikacionim brojem koji otkriva starost, pol, datum rodjenja, mesto rodjenja i verovatno i druge informacije je obicaj iz komunistickih vremena. To bi trebalo ukinuti potpuno. Ako je potrebna identifikacija za odredjenu stvar ( npr. vozacka ili zdravstvena knjizica) onda izdati tu odredjenu legitimaciju. Ali samo ime i slika a ne sve privatne informacije do treceg kolena. Isto i za registarske tablice za kola. Niposto ne bi trebalo da ukazuju na poreklo, grad i slicno. Nego samo da identifikuju auto.

Komša

pre 1 godinu

"JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH."

Kapiram da je JMBG u HR isti kao u ostalim drzavama ex yu (ispravite ako grešim).

Dve cifre dan rodjenja
Dve za mesec
Tri za godinu (bez hiljade)
710 - dečaci
715 - devojčice

I na kraju tei cifre.
Jedino da se neka od te tri cifre odnosi na republiku,oblast ili grad ,mada sumnjam u to - logicnije mi je da oznacava redni broj deteta rodjenog tog dana ili tako nesto...

I sad - kako znas ko je odakle na osnovu broja?

Joj moj ti, Ja iz HR

pre 1 godinu

(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

@
Logika za medalju.
Hrvata iz BiH ima oko 20% i navodnu nisu ni pametni ni radni i nitko ih u Hrvatskoj ne voli, ali su uspjeli, tako neinteligentni, lijeni i omraženi, uzeti sva vodeća mjesta u društvu i spriječiti pametne, marljive i većinske Hrvate, njih oko 80%, u istim namjerama. Kako im je to samo uspjelo?

Lego

pre 1 godinu

Činjenica je da JMBG krši privatnost podataka. Ali ako se ovi naši za to uhvate, napraviće cirkus kao oko tablica. Zamena dokumenata, takse, redovi, ma ne smem ni da pomislim... Ali sigurno će to jednom uraditi.
(Zeolit, 18. januar 2023 15:07)

OIB se dobio đabe i na adresu. I postepoeno je dolazio na dokumente, dakle, nitko nije morao mjenjat osobnu(ličnu) ili bilo koji drugi dokument dok mu nije iseteko. Zato se i JMBG gasi nakon 14 godina od kad se prestao koristiti.

Horhe

pre 1 godinu

Kakva Jugoslavija, o čemu ti.??
(Jurica, 18. januar 2023 14:09)

@
Mnogo je lupetanja svakoraznog u komentarima čitatelja, ima neznanja, neinformiranosti, ima izmanipuliranih ljudi, ima bijesnih, ima ljubomornih, ima paranoje i teoretičara zavjere, ima onih koji žele izmanipulirati, ima emotivnih, ima hladnih, ima neinteligentnih, ima zadrtih nacionalista, ima fejk dobrica, ima sveg i svašta. Ali ima i normalnih, umjerenih, pristojnih, konstruktivnih, solidno informiranih, objektivnih... nazalost takvi su u manjini ali ima ih. Neki žale za Jugom i ne mogu da je prežale.

Gastritis

pre 1 godinu

Problem JMBG-a je što ako znaš nečiji rođendan, znaš više od pola potrebnih podataka, a i ostalih 6 brojeva se relativno lako odrede.

OIB su nasumični brojevi koje nitko ne može otkriti za nekog drugog.

OIB je i porezni broj. To će i Srbija morati napraviti. U Hrvatskoj već postoji jako dugo.
(ludi splico, 18. januar 2023 14:24)

Bez da ulazim u rasprave o nacionalizmu, JMBG ima svoje slabosti i slazem se da ce Srbija pre ili kasnije morati da ga zameni.

ja

pre 1 godinu

@ (Stepski vuk, 18. januar 2023 14:29)

Problem s matičnim brojem je taj što svako može da sazna mnogo toga o vama na osnovu njega - ne postoji nikakvo kodiranje, pa svako može da vidi datum rođenja, gde je neko rođen i pol, što se može zloupotrebiti u moderno vreme, jer takve informacije daju puno materijala nekom ko je vičan socijalnom inženjeringu (hakeri npr.) da izvuče sve informacije da bi vam ukrao identitet ili provalio lozinke. Jedan od razloga ukidanja jmbg-a u Hrvatskoj je zaštita ličnih podataka koju zahteva GDPR. A to da jmbg nije jedinstven je najobičnija glupost. Ne postoji mogućnost da dve osobe dobiju isti jmbg. Prvih 7 cifara je datum rođenja, sledeće dve su oznaka regiona gde je osoba rođena, sledeće 3 su pravi matićni broj, koji se dodeljuje po redosledu upisivanja u matične knjige (ne može da se dodeli isti broj, jer matičari obrađuju jedan predmet za drugim) i to tako da prvih 500 označavaju muškarce, a drugih 500 žene i poslednji je kontrolni broj koji služi tome da se dodatno uvede sigurnost i mehanizam kontrole da se izbegne greška prilikom dodeljivanja broja. Jmbg zaista jeste jedinstven.

Aca

pre 1 godinu

Tre i mi Srbi da ga ukinemo ionako ga samo koriste izvrsitelji da proganjaju ljude. Covek ne treba da ima stalni broj vec da se prema imanu i adresi raspoznaje

Lego

pre 1 godinu

Jmbg zaista jeste jedinstven.
(ja, 18. januar 2023 15:03)

Netocno, mislim, teoretski je tocno, ali postojao je "bug" u sistemu i 80tih godina se desilo da su se neki JMBGovi dupliciriali. To tada nije stvaralo probleme, ali u danasnje doba stvara.

OIB je puno sigurniji, zbog spomenutog BUG-a a i zbog toga sto "skriva" podatke. Prije samo na temelju JMBG-a, ako mi je to jedini podatak kojeg imam, mogu znati da ce mi doci osoba koja je stara x godina, kojeg je spola, a mi koji smo se nagledali tih JMBGova, smo vec i znali di je osoba rođena na podrucju bivse Juge.

Kad imam samo OIB ne znam nista. moze i koza doci pred mene.

sve je relativno

pre 1 godinu

Svako ko u Jmbg nakon broja rođenja ima broj 33 znači da je Hrvat i katolik.
(Inače, 18. januar 2023 14:31)

Lupaš.
Nakon broja rođenja(7 cifara) sa dve cifre je oznaka republike tj regije gde je rođen(1 BiH, 2 Cg, 3 Hr, 4 Mk, 5 Slo, 6- nije korišćeno?, 7-SR, 8-AP Voj, 9- AP Kos. Npr: Banja Luka 10, Mostar 15, Nikšić 26, Zagreb 33, Karlovac 34, Skoplje 45, Slovenija- sve 50; Beograd 71, Podunavlje 76, Zrenjanin 85, Peć 93.

Sledeće tri su jedinstveni broj, gde je pol, i poslednji je kontrolni koji se dobija po nekoj formuli na osnovu prethodnih. Moguće da je u ova 4 poslednja sadržana nacionalnost, ali u prvih 9 nije sigurno.

KKK-666

pre 1 godinu

Ukidanje JMBGa je pametna stvar, makar sa aspekta oniih silnuh formulara, gde prvo moras da upises JMBG, a odmah iza toga datum rodjenja.

Vise niko nece biti u prilici da ti objasnjava ociglednu glupost.
(Zoran, 18. januar 2023 13:10)

Moras upisati OIB, tebi je svejedno, ali nekome tko gleda sa strane nije.

Zdravko M. from Bukova Gora

pre 1 godinu

JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH. HDZ-njarama na vlasti to smeta, jer je većina njih podrijetlom iz BiH, njih se inače doživljava manje pametne, sposobne i vrijedne, kao nekog ko nagrđuje sliku hrvatskog bića. Oni su zauzeli sve važnije funkcije u državi ili svojoj sredini i niko ih nevoli od nas normalnih autohtonih Hrvata.

Autohtoni Hrvati pametniji, sposobniji, vrijedniji i ljepši, a bosanski Hrvati na svim važnim funkcijama, kako na državnom, tako i lokalnom nivou :-). Ne bih se složio baš sa tvojom izjavom. Ljepši možda jeste, ali ovaj ostatak je glupost :-).

vjeko

pre 1 godinu

Problem JMBG-a je što ako znaš nečiji rođendan, znaš više od pola potrebnih podataka, a i ostalih 6 brojeva se relativno lako odrede.

OIB su nasumični brojevi koje nitko ne može otkriti za nekog drugog.

OIB je i porezni broj. To će i Srbija morati napraviti. U Hrvatskoj već postoji jako dugo.
(ludi splico, 18. januar 2023 14:24)

Otkrije se i te kako,nije problem.

dragan

pre 1 godinu

@Ja iz HR: Cenim možda i neku otvorenost, ali ja u Srbiji stvarno nemam neke probleme sa ljudima ili potomcima ljudi koji su izbegli ili se doselili iz HRV ili BiH. Jako ih je puno i nekako smo i navikli na razne naglaske, priče, imena. Isti mi je onaj što je došao iz Šapca, Knina ili Sarajeva. Možda je Beograd u pitanju, ali ako se neko zove Miladin Švarc, Mateo Kostić ili Radmila Hasanović to neće izazvati podizanje obrva ili podozrenje. Možda kod dece.

Zeolit

pre 1 godinu

Činjenica je da JMBG krši privatnost podataka. Ali ako se ovi naši za to uhvate, napraviće cirkus kao oko tablica. Zamena dokumenata, takse, redovi, ma ne smem ni da pomislim... Ali sigurno će to jednom uraditi.

Sasa

pre 1 godinu

@ Ja iz HR

Kakve si ti gluposti napisao prijatelju, nisi ni svestan. Postoje dobri i losi ljudi. Da li je iz BG-a, NS-a, Vranja, Nisa, Zagreba, Niksica, apsolutno je nebitno. Ja sam licno misljenja da nikada necu otici u Hrvatsku na more, ali da delim ljude ovako kako si ti napisao, je apsolutna bolest.

C i n i k

pre 1 godinu

Svako ko u Jmbg nakon broja rođenja ima broj 33 znači da je Hrvat i katolik.
(Inače, 18. januar 2023 14:31)


Misim da je adekvatniji br za vas 666...

EU citizen

pre 1 godinu

To zato sto se u SLO ko i u SRB i dalje koristi Jmbg ?
A sto se tice tvoje hr, daleko ste losiji od SRB po svim parametrima sem per capita GdP i to zato sto vas je duplo manje, ali i to cemo stici i prestici, ne brini..
(C i n i k, 18. januar 2023 16:08)
Ajde nam sad ti navedi koji su to parametri i usput izvor iz kojega si citirao? Izjave Vučića i Maloga se ne računaju, samo da znaš.

glineni golubovi

pre 1 godinu

Pobiše se ovde međusobno kroasani iz BIH i ovi "autohtoni", da dokažu ko je veći Hrvat, u prevodu čiji deda nije Srbin. Pobednik kao nagradu neće morati da pokazuje gde krije dedinu ikonu na tavanu hahaha

Ivar

pre 1 godinu

Hrvata iz BiH ima oko 20% i navodnu nisu ni pametni ni radni i nitko ih u Hrvatskoj ne voli, ali su uspjeli, tako neinteligentni, lijeni i omraženi, uzeti sva vodeća mjesta u društvu i spriječiti pametne, marljive i većinske Hrvate, njih oko 80%, u istim namjerama. Kako im je to samo uspjelo?
(Joj moj ti, Ja iz HR, 18. januar 2023 17:40)
Hrvati iz BiH su najvrjednija grupa i naj naprednija u svakom smislu. Bio sam na vjencanju jednom, hrvatska sela su space shuttle za sva ostala, srpska kao da su ostala zaglavljena u srednjem vijeku. Kuce sve iste, jadno, prljavo i ti pricas o nekoj naprednosti. U Jugoslaviji, da vam nije bilo Slovenaca i Hrvata bili bi u rangu Angole i Botswane.

Ja iz HR

pre 1 godinu

JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH. HDZ-njarama na vlasti to smeta, jer je većina njih podrijetlom iz BiH, njih se inače doživljava manje pametne, sposobne i vrijedne, kao nekog ko nagrđuje sliku hrvatskog bića. Oni su zauzeli sve važnije funkcije u državi ili svojoj sredini i niko ih nevoli od nas normalnih autohtonih Hrvata. Sličan problem je i u Srbiji, samo vi to nesmete javno reći. Vama su kobajagi svi Srbi isti, ali nisu. Razlika je velika. To znate i vi, to vam ja nemoram reći. Autohtoni Srbin iz Srbije ili Vojvodine je daleko bolji čovjek od onih pridošlica u BG, NS, Vojvodinu i Srbiju.

Stefan

pre 1 godinu

Pa taj JMBG je mozda najpamentnija stvar smisljena... Zasto ga ukidati>

Ovi su poceli kao mi 10001 problem u administraciji ali ajde da menjamo onaj koji zapravo radi...

Pera Srbin

pre 1 godinu

Realno najbolji izum Yugo administracije. Sutra ćete morati pamtiti neki social security number, jer vas državna baza podataka mora svrstati negde.

mario

pre 1 godinu

Pa taj JMBG je mozda najpamentnija stvar smisljena... Zasto ga ukidati>

Ovi su poceli kao mi 10001 problem u administraciji ali ajde da menjamo onaj koji zapravo radi...
(Stefan, 18. januar 2023 12:39)
Dakle ukida se zato jer postoji OIB.

Demo Kratos

pre 1 godinu

JMBG je komunistička ostavština po kojoj je svaki policajac mogao pogledom na taj broj odmah saznati koje ste nacionalnosti i vere... Demokratska Evropa ne dozvoljava takve gluposti.

Sapienti sat

pre 1 godinu

Jako dobar sistem matične evidencije. Slovenci i dalje koriste JMBG (EMŠO) iz bivše SFRJ kao i BiH, Srbija i CG. Ne vjerujem da su tu Hrvati nešto napredniji ili usklađeniji sa nekim EU direktivama ali eto...

super mario

pre 1 godinu

Pa taj JMBG je mozda najpamentnija stvar smisljena... Zasto ga ukidati>

Ovi su poceli kao mi 10001 problem u administraciji ali ajde da menjamo onaj koji zapravo radi...
(Stefan, 18. januar 2023 12:39)

Dakle ukida se zato jer postoji OIB.
(mario, 18. januar 2023 12:52)

A razlika je...?

šef tamne strane meseca

pre 1 godinu

Ukida se iz prostog razloga što u sebi sadrži cifru koja se odnosi na POL deteta. Po novim pravilima zapadnjaka to je vrlo upitna kategorija, o kojoj dete treba da odluči kad poraste. E, pa da se neko ne bi našao uvređen time što mu neko kaže da je muško ili žensko, sada je JMBG problem. Sve više mrzim ovaj svet!!!

Andrei

pre 1 godinu

na nekom predavanju 90-tih sam cuo od za mene kompetentih ljudi da je u JMBG bila kodirana i religija (pravoslavna, katolicka i islam). Ne znam koliko je to tacno, moguce je da su koristili regiju da pretpostave religioznu pripadnost. Kako god, sustina predavanja je bila kako je SFRJ jos u pocetku mislila na to da se zna ko je cije vere, sto su bili savovi po kojim se raspala...

Sapienti sat

pre 1 godinu

Jako dobar sistem matične evidencije. Slovenci i dalje koriste JMBG (EMŠO) iz bivše SFRJ kao i BiH, Srbija i CG. Ne vjerujem da su tu Hrvati nešto napredniji ili usklađeniji sa nekim EU direktivama ali eto...

C i n i k

pre 1 godinu

Hrvatska i Slovenija daleko odmakla od regiona.
(bili i ostali europa, 18. januar 2023 13:06)


To zato sto se u SLO ko i u SRB i dalje koristi Jmbg ?
A sto se tice tvoje hr, daleko ste losiji od SRB po svim parametrima sem per capita GdP i to zato sto vas je duplo manje, ali i to cemo stici i prestici, ne brini..

GoranH

pre 1 godinu

Bravo! Konačno neke normalne vesti iz HR. Lepo bi bilo kada bi i Srbija bila pametna kao i ostatak sveta da zameni JMBG.
(Aleksandar, 18. januar 2023 12:48)

Još kad bi objasnio šta bi tu bilo pametno. Osim silnih tehničkih problema i troškova zamena dokumenata ne vidim šta bi se dobilo zamenom JMBG neki drugim brojem.

KKK-666

pre 1 godinu

Prva prosečna plata u evrima im je 1027 evra i od narednog meseca raste 30-100 evra. Polako stižu slovensku 1280 evra.
(Lepa tuđa, 18. januar 2023 14:28)

LOL, a jesi ovca.

dnevna doza prosecnog komentatora

pre 1 godinu

Svako ko u Jmbg nakon broja rođenja ima broj 33 znači da je Hrvat i katolik.
(Inače, 18. januar 2023 14:31)

A bas katolik a? Evo ja sve hrvate i srbe koje poznajem su ateisti i mrzitelji religija, ali realno ne bih se ni druzio sa vernicima, to mi vredja inteligenciju.

C i n i k

pre 1 godinu

na zalost ili na srecu preglup si da bi shvatio da nije isto...
ali znamo ti si Cinik i nema potrebe s tobom ista raspravljati sto dolazi iz HR
(H20, 18. januar 2023 13:50)


E dobro da si ti tako pametan jer sam se bas zabrinuo da nma ni 1 bota iz hr da odgovara na moje komentare...
Na trenutak sam pomislio da ste mozda krenuli na madjarske ili austrijske sajtove ili ne daj Boze na slovenacke...
Al onda sam shvatio da vam jezici tesko idu i da ipak vise volite na srpskom da se glupirate..

kaokakao

pre 1 godinu

Taj JMBG je jedna od glupljih stvari. Kao nesto povjerljivo a svako moze da ti vidi broj, od banke, ljekara, itd itd. Treba za identifikaciju da postoji idetifikacija putem cipa ili kao platna kartica i to je to. Nema sta neko da ima uvid u neke brojeve i uz pomoc toga broja da ima pristup odredjenim informacijama. Gdje god treba da se identifikujes koristis to.

H20

pre 1 godinu

Jmbg i licni broj su 2 iste stvari, samo vrv da posto Jmbg podseca na ex Yu da je moralo da se preimenuje..
(C i n i k, 18. januar 2023 12:50)

na zalost ili na srecu preglup si da bi shvatio da nije isto...
ali znamo ti si Cinik i nema potrebe s tobom ista raspravljati sto dolazi iz HR

srecko

pre 1 godinu

JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH. HDZ-njarama na vlasti to smeta, jer je većina njih podrijetlom iz BiH, njih se inače doživljava manje pametne, sposobne i vrijedne, kao nekog ko nagrđuje sliku hrvatskog bića. Oni su zauzeli sve važnije funkcije u državi ili svojoj sredini i niko ih nevoli od nas normalnih autohtonih Hrvata. Sličan problem je i u Srbiji, samo vi to nesmete javno reći. Vama su kobajagi svi Srbi isti, ali nisu. Razlika je velika. To znate i vi, to vam ja nemoram reći. Autohtoni Srbin iz Srbije ili Vojvodine je daleko bolji čovjek od onih pridošlica u BG, NS, Vojvodinu i Srbiju.
(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

Evo i ja sam autohtoni Hrvat i sasvim mi je svejedno gdje je tko rodjen. Volim sve dobre ljude, a nisu mi simpaticni nepismeni mrzitelji poput tebe.

C i n i k

pre 1 godinu

Bravo! Konačno neke normalne vesti iz HR. Lepo bi bilo kada bi i Srbija bila pametna kao i ostatak sveta da zameni JMBG.
(Aleksandar, 18. januar 2023 12:48)


A sto bi SRB to menjala?
Ex YU je projekat Jmbg preuzela iz D sistema koji se i danas koristi, koristi se i u svim ex Yu republikama sem eto sada u hr ali je to potpuno nebitno, jer ako je opravdanje da nmozes da saznas kad je nko rodjen ili sl, pa to je komicno, ako ce nko da sazna sve o tebi nmora da ima Jmbg, stavise..
U USA imas licni soc broj koji ima br koji znaci dal si musko ili zensko i u kojoj si drzavi prijavljen..
Anonimnost u vreme IT tehnologije je besmislena..

sdfhgfdhf

pre 1 godinu

"Ovo ne interesuje ni 99% Hrvata..
(Lekskomp i najdraže komšije, 18. januar 2023 13:38)"

Zapravo, ovo ne interesuje 100% nepismenih ljudi u Hrvatskoj, dok pismene interesuje. Ti se pronađi.

crle

pre 1 godinu

Dakle ukida se zato jer postoji OIB.
(mario, 18. januar 2023 12:52)


Baš si našao kome ćeš objašnjavati. Kao da oni znaju što jw OIB.

KKK-666

pre 1 godinu

JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH. HDZ-njarama na vlasti to smeta, jer je većina njih podrijetlom iz BiH, njih se inače doživljava manje pametne, sposobne i vrijedne, kao nekog ko nagrđuje sliku hrvatskog bića. Oni su zauzeli sve važnije funkcije u državi ili svojoj sredini i niko ih nevoli od nas normalnih autohtonih Hrvata. Sličan problem je i u Srbiji, samo vi to nesmete javno reći. Vama su kobajagi svi Srbi isti, ali nisu. Razlika je velika. To znate i vi, to vam ja nemoram reći. Autohtoni Srbin iz Srbije ili Vojvodine je daleko bolji čovjek od onih pridošlica u BG, NS, Vojvodinu i Srbiju.
(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

Istina samo da bi to vidio ne treba ti JMBG, vola po rogovima prepoznas.

ludi splico

pre 1 godinu

Problem JMBG-a je što ako znaš nečiji rođendan, znaš više od pola potrebnih podataka, a i ostalih 6 brojeva se relativno lako odrede.

OIB su nasumični brojevi koje nitko ne može otkriti za nekog drugog.

OIB je i porezni broj. To će i Srbija morati napraviti. U Hrvatskoj već postoji jako dugo.

Sinaloa

pre 1 godinu

Pametno. Ukida se jer neko ko zna vaš datum rođenja i da ste iz Beograda npr, može da pogodi 12 od 15 cifara JMBG.
Ili obrnuto. Ako vam pročita JMBG znaće puno o vama. Dakle zaštita privatnosti.

OIB je kodiran na način da ne otkriva ama baš ništa. A i ima dve cifre manje.

Jurica

pre 1 godinu

Jmbg i licni broj su 2 iste stvari, samo vrv da posto Jmbg podseca na ex Yu da je moralo da se preimenuje..

@(C i n i k

JMBG je zamijenjen s OIB brojem (osobni identifikacijski broj) još 2009. godine.

Zbog toga jer bivši JMBG na prvu otkriva sve informacije i osobi (datum rođenja, spol i dr.)

Kakva Jugoslavija, o čemu ti.??

KKK-666

pre 1 godinu

Jmbg i licni broj su 2 iste stvari, samo vrv da posto Jmbg podseca na ex Yu da je moralo da se preimenuje..

@(C i n i k

JMBG je zamijenjen s OIB brojem (osobni identifikacijski broj) još 2009. godine.

Zbog toga jer bivši JMBG na prvu otkriva sve informacije i osobi (datum rođenja, spol i dr.)

Kakva Jugoslavija, o čemu ti.??
(Jurica, 18. januar 2023 14:09)

Po rogovima ga prepoznas.

Komša

pre 1 godinu

"JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH."

Kapiram da je JMBG u HR isti kao u ostalim drzavama ex yu (ispravite ako grešim).

Dve cifre dan rodjenja
Dve za mesec
Tri za godinu (bez hiljade)
710 - dečaci
715 - devojčice

I na kraju tei cifre.
Jedino da se neka od te tri cifre odnosi na republiku,oblast ili grad ,mada sumnjam u to - logicnije mi je da oznacava redni broj deteta rodjenog tog dana ili tako nesto...

I sad - kako znas ko je odakle na osnovu broja?

chevanton

pre 1 godinu

(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

Uh znači Hrvate iz BiH se doživljava kao manje pametne i sposobne ali zauzeli sve najvažnije pozicije...
Infantilno razmišljanje prijatelju. U biti jadno i pokvareno razmišljanje.

Kaboom

pre 1 godinu

za one koji ne razumeju - jmbg odaje previse podataka o osobi i moze biti koriscen za diskriminacoji po polu, poreklu godistu.
oib u hr, ili lbo kod nas ne pokazuju te podatke na izvolte.

nisam ja, ja je

pre 1 godinu

Jmbg i licni broj su 2 iste stvari, samo vrv da posto Jmbg podseca na ex Yu da je moralo da se preimenuje..
(C i n i k, 18. januar 2023 12:50)

Nisu iste stvari. OIB je daleko funkcinalniji, a i sigruniji. Otkako je uveden OIB, JMBG vec godinama postoji paralelno s njim, a u praksi ne sluzi skoro nicemu.

Darko

pre 1 godinu

JMBG i OIB imaju istu zadaću, ali u današnje vrijeme JMBG krši zakone o zaštiti i privatnosti podataka i ne štiti od zloupotreba je otkriva svakome važne osobne podatke, navedene u tekstu.

Dr.

pre 1 godinu

Za neupućene - JMBG nije "kodiran", tj. samo letimičnim uvidom u njega imate masu ličnih podataka na dlanu. Informatika je malo napredovala u zadnjih 60-ak godina, pa otud i OIB.

stef

pre 1 godinu

zigosati ljude kao stoku identifikacionim brojem koji otkriva starost, pol, datum rodjenja, mesto rodjenja i verovatno i druge informacije je obicaj iz komunistickih vremena. To bi trebalo ukinuti potpuno. Ako je potrebna identifikacija za odredjenu stvar ( npr. vozacka ili zdravstvena knjizica) onda izdati tu odredjenu legitimaciju. Ali samo ime i slika a ne sve privatne informacije do treceg kolena. Isto i za registarske tablice za kola. Niposto ne bi trebalo da ukazuju na poreklo, grad i slicno. Nego samo da identifikuju auto.

mržnja iz ljubomore

pre 1 godinu

(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

@
Iz tvog posta od par redaka slijedi zaključak:
1. Čak i ako si kojim slučajem etnički Hrvat (u što sumnjam) pokazuješ da si netolerantan i kvariš sliku Hrvatske.
2. Ako si Hrvat i još cijeniš pamet i obrazovanje zašto pišeš lošim hrvatskim.
3. Ako si pametan i tolerantan kako možeš ljude etiketirati regionalno kad Gaussova krivulja vrijedi za inteligenciju i za još mnogo toga.
4. Kontradiktoran si sam sebi, ako su Hrvati iz Bosne i Vojvodine manje sposobni, pametni, vrijedni i pametni, kako su onda zauzeli sve važne pozicije, a ima ih tek 20% u odnosu na “autohtone” Hrvate?
5.Kako možeš tvrditi “niko ih nevoli” (imaš i gramatićku grešku) a nisi napravio nikakvo istraživanje. Možeš govoriti samo u svoje ime (koje pretpostavljam nije hrvatsko).
6.Kad bi bilo točno da Hrvate iz BiH niko ne voli kako to da ima toliko “mješanih” brakova sa “autohtonim” Hrvatima.
7.Ako nisu vrijedni kako to da ih ima toliko medu poznatima i uspješnima, od politike, novinarstva, književnosti, glazbe, slikarstva, sporta, biznisa do estrade. Kako su se nametnuli u sredini u kojoj ih niko ne voli i u kojoj su manjina od 20%.
Molim te objasni ili priznaj da nisi Hrvat.

petao Sofronije

pre 1 godinu

Ja nisam cuo ni za jedan slucaj zloupotrebe JMBG, iako sadrzi datum rodjenja, pol i regiju rodjenja, dok npr. u americi SSN ljudi cuvaju ko zmija noge jer su zloupotrebe i kradje identiteta ceste, iako je taj broj slucajno dodeljen i ne znaci nista.

KKK-666

pre 1 godinu

Kako su se nametnuli u sredini u kojoj ih niko ne voli i u kojoj su manjina od 20%.
Molim te objasni ili priznaj da nisi Hrvat.
(mržnja iz ljubomore, 18. januar 2023 16:39)

Isto onako kako je 20% Srba vladalo, rado bi ih zamijenio za ove danasnje.

strucnjak

pre 1 godinu

JMBG je u Hrvatskoj ukinut, jer se lako otkriva, a jednom kada neko dozna vas maticni broj put za kradju identiteta je otvoren. To ocekuje i Srbiju uskoro, s tim sto ce garantovano traziti od ljudi da idu licno na neki salter da podignu svoj novi broj i da ce se zato stvoriti redovi ...

etizop

pre 1 godinu

Realno najbolji izum Yugo administracije. Sutra ćete morati pamtiti neki social security number, jer vas državna baza podataka mora svrstati negde.
(Pera Srbin, 18. januar 2023 12:43)
OIB ili porezni broj u hrvatskoj postoji od 2011 bez njega ne možeš ništa ali doslovno ništa

Time Traveler

pre 1 godinu

Pa koliko sam čitao uveden je uglavnom jer zadovoljava zahteve Europske Unije za potrebe međunarodne razmene podataka jer ima manje od 12 cifara. A drugo jer ne pokazuje neke lične podatke o određenoj osobi. Ako pogledamo JMBG može se saznati neki detalji o rođenju osobe na primer. Dok kod OIB ne možete ništa zaključiti brojevi nemaju veze sa nekim ličnim odrednicama.

Aca

pre 1 godinu

Tre i mi Srbi da ga ukinemo ionako ga samo koriste izvrsitelji da proganjaju ljude. Covek ne treba da ima stalni broj vec da se prema imanu i adresi raspoznaje

C i n i k

pre 1 godinu

Svako ko u Jmbg nakon broja rođenja ima broj 33 znači da je Hrvat i katolik.
(Inače, 18. januar 2023 14:31)


Misim da je adekvatniji br za vas 666...

glineni golubovi

pre 1 godinu

Pobiše se ovde međusobno kroasani iz BIH i ovi "autohtoni", da dokažu ko je veći Hrvat, u prevodu čiji deda nije Srbin. Pobednik kao nagradu neće morati da pokazuje gde krije dedinu ikonu na tavanu hahaha

ivan

pre 1 godinu

JMBG se ne koristi već nekoliko godina. Sada je i službeno ugašen, već nekoliko godina aktualan je OIB koji se koristi u svim dokumentima.

Zoran

pre 1 godinu

Ukidanje JMBGa je pametna stvar, makar sa aspekta oniih silnuh formulara, gde prvo moras da upises JMBG, a odmah iza toga datum rodjenja.

Vise niko nece biti u prilici da ti objasnjava ociglednu glupost.

Horhe

pre 1 godinu

Kakva Jugoslavija, o čemu ti.??
(Jurica, 18. januar 2023 14:09)

@
Mnogo je lupetanja svakoraznog u komentarima čitatelja, ima neznanja, neinformiranosti, ima izmanipuliranih ljudi, ima bijesnih, ima ljubomornih, ima paranoje i teoretičara zavjere, ima onih koji žele izmanipulirati, ima emotivnih, ima hladnih, ima neinteligentnih, ima zadrtih nacionalista, ima fejk dobrica, ima sveg i svašta. Ali ima i normalnih, umjerenih, pristojnih, konstruktivnih, solidno informiranih, objektivnih... nazalost takvi su u manjini ali ima ih. Neki žale za Jugom i ne mogu da je prežale.

Onkel Dagobert

pre 1 godinu

Sta bih dao za ovaj pasos sa slike...
(..., 18. januar 2023 14:13)

Šta da se ne "zaposliš" kod nekog vašeg organiziranog kriminalca, oni svi imaju hrvatska državljanstva!

WC1986

pre 1 godinu

Mislim...a koga to sem građana Hrvatske zanima?
(marko_sthlm, 18. januar 2023 13:17)

Možeš i kao građanin Srbije da imaš njihov OIB broj, koji je odavno suštinski zamenio JMBG. Zato ga i sada ukidaju, kad već godinama imaju funkcionalnu zamenu.

Joj moj ti, Ja iz HR

pre 1 godinu

(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

@
Logika za medalju.
Hrvata iz BiH ima oko 20% i navodnu nisu ni pametni ni radni i nitko ih u Hrvatskoj ne voli, ali su uspjeli, tako neinteligentni, lijeni i omraženi, uzeti sva vodeća mjesta u društvu i spriječiti pametne, marljive i većinske Hrvate, njih oko 80%, u istim namjerama. Kako im je to samo uspjelo?

Sine ratio

pre 1 godinu

Sta bih dao za ovaj pasos sa slike...
(..., 18. januar 2023 14:13)

Nađi si muža da ste na papiru vjenčani, žene se teže nalaze, to niko ne provjerava, a imaš apsolutno sva ista prava ko i hetero brakovi!

vjeko

pre 1 godinu

Problem JMBG-a je što ako znaš nečiji rođendan, znaš više od pola potrebnih podataka, a i ostalih 6 brojeva se relativno lako odrede.

OIB su nasumični brojevi koje nitko ne može otkriti za nekog drugog.

OIB je i porezni broj. To će i Srbija morati napraviti. U Hrvatskoj već postoji jako dugo.
(ludi splico, 18. januar 2023 14:24)

Otkrije se i te kako,nije problem.

dragan

pre 1 godinu

@Ja iz HR: Cenim možda i neku otvorenost, ali ja u Srbiji stvarno nemam neke probleme sa ljudima ili potomcima ljudi koji su izbegli ili se doselili iz HRV ili BiH. Jako ih je puno i nekako smo i navikli na razne naglaske, priče, imena. Isti mi je onaj što je došao iz Šapca, Knina ili Sarajeva. Možda je Beograd u pitanju, ali ako se neko zove Miladin Švarc, Mateo Kostić ili Radmila Hasanović to neće izazvati podizanje obrva ili podozrenje. Možda kod dece.

Zdravko M. from Bukova Gora

pre 1 godinu

JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH. HDZ-njarama na vlasti to smeta, jer je većina njih podrijetlom iz BiH, njih se inače doživljava manje pametne, sposobne i vrijedne, kao nekog ko nagrđuje sliku hrvatskog bića. Oni su zauzeli sve važnije funkcije u državi ili svojoj sredini i niko ih nevoli od nas normalnih autohtonih Hrvata.

Autohtoni Hrvati pametniji, sposobniji, vrijedniji i ljepši, a bosanski Hrvati na svim važnim funkcijama, kako na državnom, tako i lokalnom nivou :-). Ne bih se složio baš sa tvojom izjavom. Ljepši možda jeste, ali ovaj ostatak je glupost :-).

Sasa

pre 1 godinu

@ Ja iz HR

Kakve si ti gluposti napisao prijatelju, nisi ni svestan. Postoje dobri i losi ljudi. Da li je iz BG-a, NS-a, Vranja, Nisa, Zagreba, Niksica, apsolutno je nebitno. Ja sam licno misljenja da nikada necu otici u Hrvatsku na more, ali da delim ljude ovako kako si ti napisao, je apsolutna bolest.

Filip

pre 1 godinu

zato sto se u SLO ko i u SRB i dalje koristi Jmbg ?
A sto se tice tvoje hr, daleko ste losiji od SRB po svim parametrima sem per capita GdP i to zato sto vas je duplo manje, ali i to cemo stici i prestici, ne brini..

@(C i n i k, 18. januar 2023 16:08) # Link komentar

Zar niste trebali prestići Hr tamo negdje 2019.godine?

Pogledaj liste Hdindex, Desi, infrastruktura, rizik siromaštva, kreditne rejtinge, sigurnost zemlje.. Hrvatska nije Austrija, ali teško da joj je Srbija blizu na bilo kojoj razvojnoj listi.

Sve najbolje građanima Srbije, iskreno!

vjeko

pre 1 godinu

JMBG se kod nas ukida u prvom redu jer se iz njega moglo vidjeti ko je rođen u HR, a ko u BiH. HDZ-njarama na vlasti to smeta, jer je većina njih podrijetlom iz BiH, njih se inače doživljava manje pametne, sposobne i vrijedne, kao nekog ko nagrđuje sliku hrvatskog bića. Oni su zauzeli sve važnije funkcije u državi ili svojoj sredini i niko ih nevoli od nas normalnih autohtonih Hrvata. Sličan problem je i u Srbiji, samo vi to nesmete javno reći. Vama su kobajagi svi Srbi isti, ali nisu. Razlika je velika. To znate i vi, to vam ja nemoram reći. Autohtoni Srbin iz Srbije ili Vojvodine je daleko bolji čovjek od onih pridošlica u BG, NS, Vojvodinu i Srbiju.
(Ja iz HR, 18. januar 2023 14:28)

Ti si iz HR kao ja iz Tunguzije

ja

pre 1 godinu

@ (Stepski vuk, 18. januar 2023 14:29)

Problem s matičnim brojem je taj što svako može da sazna mnogo toga o vama na osnovu njega - ne postoji nikakvo kodiranje, pa svako može da vidi datum rođenja, gde je neko rođen i pol, što se može zloupotrebiti u moderno vreme, jer takve informacije daju puno materijala nekom ko je vičan socijalnom inženjeringu (hakeri npr.) da izvuče sve informacije da bi vam ukrao identitet ili provalio lozinke. Jedan od razloga ukidanja jmbg-a u Hrvatskoj je zaštita ličnih podataka koju zahteva GDPR. A to da jmbg nije jedinstven je najobičnija glupost. Ne postoji mogućnost da dve osobe dobiju isti jmbg. Prvih 7 cifara je datum rođenja, sledeće dve su oznaka regiona gde je osoba rođena, sledeće 3 su pravi matićni broj, koji se dodeljuje po redosledu upisivanja u matične knjige (ne može da se dodeli isti broj, jer matičari obrađuju jedan predmet za drugim) i to tako da prvih 500 označavaju muškarce, a drugih 500 žene i poslednji je kontrolni broj koji služi tome da se dodatno uvede sigurnost i mehanizam kontrole da se izbegne greška prilikom dodeljivanja broja. Jmbg zaista jeste jedinstven.

Zeolit

pre 1 godinu

Činjenica je da JMBG krši privatnost podataka. Ali ako se ovi naši za to uhvate, napraviće cirkus kao oko tablica. Zamena dokumenata, takse, redovi, ma ne smem ni da pomislim... Ali sigurno će to jednom uraditi.

Deep Throat

pre 1 godinu

Svako ko u Jmbg nakon broja rođenja ima broj 33 znači da je Hrvat i katolik.
(Inače, 18. januar 2023 14:31)

Ajde ne lupaj, to znači da je rođen u Zagrebu!

Na primjer

0101980330023 znači prvo je datum rođenja, 33 da je rođen u Zagrebu, onda ako je idući broj 0 to znači muško i 5 znači žensko.

I onda ovi zadnji brojevi se izračunavaju po nekoj formuli da su utvrdi autentičnost JMBG-a!

Ako zamijenim datum rođenja u fiktivni moj JMBG je 0102979330023, osim datuma rođenja ovo nakon 330023 su točne znamenke mojeg JMBG-a!

deni es

pre 1 godinu

nište se tu ne menja u suštini jer ostaju IMIN
izvanredno mali iskompeksirani nebitni
(dalje, 18. januar 2023 15:45) # Link komentara

a neiskompleksirani srbi raspravljaju o ukidanju nekog broja u hrvatskoj koji se prakticno ne koristi 15 godina

KKK-666

pre 1 godinu

E dobro da si ti tako pametan jer sam se bas zabrinuo da nma ni 1 bota iz hr da odgovara na moje komentare...
Na trenutak sam pomislio da ste mozda krenuli na madjarske ili austrijske sajtove ili ne daj Boze na slovenacke...
Al onda sam shvatio da vam jezici tesko idu i da ipak vise volite na srpskom da se glupirate..
(C i n i k, 18. januar 2023 15:58)

Zato su spomenute stranice prepune umnih komentara lingviste cinika.

sve je relativno

pre 1 godinu

Svako ko u Jmbg nakon broja rođenja ima broj 33 znači da je Hrvat i katolik.
(Inače, 18. januar 2023 14:31)

Lupaš.
Nakon broja rođenja(7 cifara) sa dve cifre je oznaka republike tj regije gde je rođen(1 BiH, 2 Cg, 3 Hr, 4 Mk, 5 Slo, 6- nije korišćeno?, 7-SR, 8-AP Voj, 9- AP Kos. Npr: Banja Luka 10, Mostar 15, Nikšić 26, Zagreb 33, Karlovac 34, Skoplje 45, Slovenija- sve 50; Beograd 71, Podunavlje 76, Zrenjanin 85, Peć 93.

Sledeće tri su jedinstveni broj, gde je pol, i poslednji je kontrolni koji se dobija po nekoj formuli na osnovu prethodnih. Moguće da je u ova 4 poslednja sadržana nacionalnost, ali u prvih 9 nije sigurno.

KKK-666

pre 1 godinu

Mislim...a koga to sem građana Hrvatske zanima?
(marko_sthlm, 18. januar 2023 13:17)

Ne zanima niti nas, ne koristimo ga vec vise od desetljeca ali je sada stigao dan do kojega je bio citiran u zakonu.

Gastritis

pre 1 godinu

Problem JMBG-a je što ako znaš nečiji rođendan, znaš više od pola potrebnih podataka, a i ostalih 6 brojeva se relativno lako odrede.

OIB su nasumični brojevi koje nitko ne može otkriti za nekog drugog.

OIB je i porezni broj. To će i Srbija morati napraviti. U Hrvatskoj već postoji jako dugo.
(ludi splico, 18. januar 2023 14:24)

Bez da ulazim u rasprave o nacionalizmu, JMBG ima svoje slabosti i slazem se da ce Srbija pre ili kasnije morati da ga zameni.

vjeko

pre 1 godinu

Još kad bi objasnio šta bi tu bilo pametno. Osim silnih tehničkih problema i troškova zamena dokumenata ne vidim šta bi se dobilo zamenom JMBG neki drugim brojem.
(GoranH, 18. januar 2023 13:12)

Nema nikakve zamjene dokumenata.Na svim osobnim kartama je OIB.

KKK-666

pre 1 godinu

Ukidanje JMBGa je pametna stvar, makar sa aspekta oniih silnuh formulara, gde prvo moras da upises JMBG, a odmah iza toga datum rodjenja.

Vise niko nece biti u prilici da ti objasnjava ociglednu glupost.
(Zoran, 18. januar 2023 13:10)

Moras upisati OIB, tebi je svejedno, ali nekome tko gleda sa strane nije.

Goran

pre 1 godinu

Bar jedan broj uvek postoji za identifikaciju bez obzira kako se zove. Recimo, svako je ili rodjen u Velikoj Britaniji ili je legalno usao sa nekim imigracionim dokumentom. U oba slucaja ce imati ili broj sertifikata kada se rodi ili broj pasosa. Kod nas izvod iz maticne knjige rodjenih nema neki poseban broj pod kojim je zaveden ali mi zato imamo maticni broj. Potpuno je svejedno kako se taj broj zove.

13

pre 1 godinu

Sve ima dobre i loše strane. JMBG ima i prednosti i mana, OIB ima prednosti i mana. Krađa identiteta nikad nije bila lakša, desava se i da veliki sistemi budu pokradeni ili da nemarom izgube podatke i učine ih dostupne kriminalcima. Desava se da lični podaci budu ukradeni od strane hakera.

Ivar

pre 1 godinu

Hrvata iz BiH ima oko 20% i navodnu nisu ni pametni ni radni i nitko ih u Hrvatskoj ne voli, ali su uspjeli, tako neinteligentni, lijeni i omraženi, uzeti sva vodeća mjesta u društvu i spriječiti pametne, marljive i većinske Hrvate, njih oko 80%, u istim namjerama. Kako im je to samo uspjelo?
(Joj moj ti, Ja iz HR, 18. januar 2023 17:40)
Hrvati iz BiH su najvrjednija grupa i naj naprednija u svakom smislu. Bio sam na vjencanju jednom, hrvatska sela su space shuttle za sva ostala, srpska kao da su ostala zaglavljena u srednjem vijeku. Kuce sve iste, jadno, prljavo i ti pricas o nekoj naprednosti. U Jugoslaviji, da vam nije bilo Slovenaca i Hrvata bili bi u rangu Angole i Botswane.

EU citizen

pre 1 godinu

To zato sto se u SLO ko i u SRB i dalje koristi Jmbg ?
A sto se tice tvoje hr, daleko ste losiji od SRB po svim parametrima sem per capita GdP i to zato sto vas je duplo manje, ali i to cemo stici i prestici, ne brini..
(C i n i k, 18. januar 2023 16:08)
Ajde nam sad ti navedi koji su to parametri i usput izvor iz kojega si citirao? Izjave Vučića i Maloga se ne računaju, samo da znaš.

Lego

pre 1 godinu

Jmbg zaista jeste jedinstven.
(ja, 18. januar 2023 15:03)

Netocno, mislim, teoretski je tocno, ali postojao je "bug" u sistemu i 80tih godina se desilo da su se neki JMBGovi dupliciriali. To tada nije stvaralo probleme, ali u danasnje doba stvara.

OIB je puno sigurniji, zbog spomenutog BUG-a a i zbog toga sto "skriva" podatke. Prije samo na temelju JMBG-a, ako mi je to jedini podatak kojeg imam, mogu znati da ce mi doci osoba koja je stara x godina, kojeg je spola, a mi koji smo se nagledali tih JMBGova, smo vec i znali di je osoba rođena na podrucju bivse Juge.

Kad imam samo OIB ne znam nista. moze i koza doci pred mene.

Lego

pre 1 godinu

Činjenica je da JMBG krši privatnost podataka. Ali ako se ovi naši za to uhvate, napraviće cirkus kao oko tablica. Zamena dokumenata, takse, redovi, ma ne smem ni da pomislim... Ali sigurno će to jednom uraditi.
(Zeolit, 18. januar 2023 15:07)

OIB se dobio đabe i na adresu. I postepoeno je dolazio na dokumente, dakle, nitko nije morao mjenjat osobnu(ličnu) ili bilo koji drugi dokument dok mu nije iseteko. Zato se i JMBG gasi nakon 14 godina od kad se prestao koristiti.