Petak, 30.04.2021.

13:52

Zašto ne bi trebalo da farbate jaja na Veliki petak? VIDEO

Izvor: B92

Zašto ne bi trebalo da farbate jaja na Veliki petak? VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

Uskok

pre 2 godine

@joe
Za poznavaoca Joea i slične, subota je i po starom i po novom zavetu dan odmora. Nisu li fariseji u novom zavetu Hristu spočitavali da čuda radi u subotu, na neradan dan (wtf). Dodatno, jedan kardio hirurg treba da spasi nekoga operacijom u subotu/nedelju, a pri tome je vernik . Šta da radi mučenik?
Dodatno: svetost subote kao neradnog dana je prebačena (sic!) na nedelju na vaseljenskom saboru , tamo negde dok smo svi bili ista crkva.
Dodatno: ako smo mi Srbi primili hrišćanstvo od Vizantije, posledično Grčke, što nam nisu svi običaji isti kao kod njih? Što htedosmo da se odvojimo od njih? Kako smo to različiti od Katolika koji se isto odvojiše (prema pravoslavnoj verziji priče) od Vizantije.
Dodatno: ovo ti, Joe poznavaoče svega i imaoče svog mišljenja, piše ateist.
Dodatno: Boga nema. Religije svih boja i vrsta(a ima ih koliko hoćeš, izguglaj) su društveni dogovor. Manipulacija. Poput dogovora da za jedan papir na kom piše 100 dinara može kupiti jedan burek. Kapiraš foru? Dogovor.

Nadoljub

pre 2 godine

Jos si zaboravio da dodas "Molicu se za tebe".
Moze li neko skolovan da mi objasni zasto religioznost nema svoju sifru na listi mentalnih bolesti?
(Ruzicasti jednorog, 01. maj 2021 14:07)

Zato je i pisano:

25. Jer je ludost Božija mudrija od ljudi, i slabost je Božija jača od ljudi.
26. Jer pogledajte znanje svoje, braćo, da nema ni mnogo premudrih po telu, ni mnogo silnih ni mnogo plemenitih;
27. Nego što je ludo pred svetom ono izabra Bog da posrami premudre; i što je slabo pred svetom ono izabra Bog da posrami jako;
28. I što je neplemenito pred svetom i uništeno izabra Bog, i što nije, da uništi ono što jeste,
29. Da se ne pohvali nijedno telo pred Bogom.
(Biblija, 1. Poslanica Korinćanima 1:25-29)

Milost ti i mir od Boga i Gospoda Isusa Hrista.

Petar II

pre 2 godine

Vas koje je Tito naselio po Vojvodini i Beogradu, vi verujte u crvenu ideologiju.Mi to razumemo, dosli ste iz tog krša i pasivnih krajeva, dobili poslic, drustveni stan, jos od proletera izigravate poslednjih godina gradjane, otkupili stan za 100e, normalno je da verujete u Broza.Bezemljasima i gologuziji su uvek bile velike oci na tudju umovinu, rad, stabilnu i pravnu drzavu, gde se tradicionalne vrednosti postuju.Ne znam sto toliko kukuricete kad je opste poznato da komunisticka deca vladaju Srbijom, vasi su na vlasti, ali su izgubili bivsu drzavu, pa se jedan deo vratio kuci i sad izigrava patriote ili neoliberale.Ista partija, dve frakcije.

Petar

pre 2 godine

@wer
ta nemojte se zestiti, zato sto vas odaje crveni sluzav trag.Nekoliko nedolicnih i nemoralnih ne mogu naruziti pravoslavno hrišćanstvo.Drzite se vasih ofanziva i ostalih bajki,a to izigravanje neutralnosti i toboze kritike i jednih i drugih mogu samo ovi novoverci, poklonici neoliberalnih i neomarksistickih ideja.Vi lako nalazite zamensku veru, vamo je to od danas do sutra.Kad vam jedna vera odumre, a vi odmah nadjete novo uhlebljenje.Kakvi ljudi, takva i vera i obrnuto.

Velja

pre 2 godine

@"zasto tako agresivno i istrajno sirite svoju propoved ljudima koji ipak veruju, postuju tradiciju"

U šta tačno veruju? Da li veruju ili poštuju tradiciju? Sveto Pismo kaže da je pridržavanje tradicije a neverovanje u Boga i samom Bogu mrsko.

wer

pre 2 godine

(Petar, 1. maj 2021 22:09)

sedi pero, moli, niko ti ne brani..
moli se i za ove vase popove sto lece lopatama
i vladike sto se u trenucima slabosti odaju gej akcijama
i nemaj iluziju da ste nesto bolji od crvenih petokraka,
iz iste se price samo je predmet ideopoklonstva malo drugaciji.

i nemoj puno da nam se zestis kada te malo zavitlavamo,
razloga ima na pretek,
a i zabavno je :)

al nemoj da

Petar

pre 2 godine

A otkud toliko interesovanje ateista, komunista za religiju.Ako ste svojom svescu i razumom tako napredni, zasto tako agresivno i istrajno sirite svoju propoved ljudima koji ipak veruju, postuju tradiciju.Gledajte svoja posla, vasa vera je propala za 50g, a hriscanska filozofija i vera traje 2000g.Vi ste obecavali raj na zemlji za zivota, ali sta bi od toga?Ostavite verujuce na miru i umuknite vise.

Ivan V

pre 2 godine

Ono kad narod koji nema pojma sta je spiritualnost i kome se na pojmove Budizam, meditacija, joga dize kosa na glavi, jer su ubedjeni da se radi o djavoljoj raboti, diskutuje o tome kad je pravilno farbati jaja, a taj cin smatra najvecim mogucem spiritualnom dostignucem.
(eugen, 1. maj 2021 12:01)

I budisti imaju lokalne i pratece obicaje o kojima raspravljaju kao mi o jajima... Ne banalizuj.

Ruzicasti jednorog

pre 2 godine

Ne, Zok1, Bibliju ti tumači Sveti Duh, a Crkva o kojoj govoriš nije Hristova crkva, nego državna institucija koja ima svoje interese moći, vladanja i predstavlja ceremonijalni centar laži i svojevrsni pogrebni zavod. Mnogo je laži uneto tokom mnogih vekova i učenja proroka, Hrista i apostola zamenjena su idolopoklonstvom. U njoj nećeš naći učenje o spasenju i novom rodjenju odozgo od Boga o kome je Gospod Isus govorio Nikodimu u 3. glavi Jevandjelja po Jovanu, o toj velikoj promeni kada sve staro prodje i sve novo postade. Varaju vas sveštenici kada vam tvrde da je njihova Ustanova formirala Pismo. Autor Pisma je Bog kroz više od 40 pisaca koje je On izabrao po Svojoj Savršenoj volji za posao objavljivanja Njegove Reči i volje i koji su u tu svrhu bili nadahnuti od Boga. Neka ti Gospod otvori oči srca da možeš da prihvatiš Njegovu Istinu, jer sve u svetu je obrnuto od onoga kako zaista jeste, od istine. Sve izgleda drugačije i velika je moć prevare, samo Bog može da otvori čoveku duhovne oči. Prazninu i nezadovoljstvo koje nosiš u sebi ne možeš da ispuniš praznom religijom, treba ti Hrist u tebi. Moli Ga i doći će ti jer nije daleko ni od koga od nas. Bio sam pravoslavac, ali Njegovom milošću obasjala me je svetlost spasonosnog Jevandjelja blagodati Hristove. Božiji blagoslov tebi i tvom domu.
(Nadoljub, 30. april 2021 21:23)

Jos si zaboravio da dodas "Molicu se za tebe".
Moze li neko skolovan da mi objasni zasto religioznost nema svoju sifru na listi mentalnih bolesti?

wer

pre 2 godine

jedino sto se ne sme,
i svi pismeni i krsteni zanju:
ne sme da se zavrce sija crnom pevcu na crnu nedelju,
i ne sme da se koristi vise od 8GB ram-a na svetog iliju

eugen

pre 2 godine

Ono kad narod koji nema pojma sta je spiritualnost i kome se na pojmove Budizam, meditacija, joga dize kosa na glavi, jer su ubedjeni da se radi o djavoljoj raboti, diskutuje o tome kad je pravilno farbati jaja, a taj cin smatra najvecim mogucem spiritualnom dostignucem.

Komša

pre 2 godine

U Rusiji se farbaju jaja cetvrtkom...,toliko smo veliki vjernici da ni ne znamo prave vjerske obicaje.
(nikola, 30. april 2021 21:21) 

A mi smo Rusi?
Šaranje jaja,kao i vecina drugih običaja je nešto što je preuzeto u trenutku prihvatanja Hrišcanstva.
Ti obicaji nisu ni medju nama Srbima potpuno isti jer je svaki kraj imao nešto specifično,svoje.
Pa na to dodaj kasniji razvoj drustva,migracije iz sela u gradove,promenu mačina života itd.
I onda vremenom,prvo u gradovima dolazi do promena te ono što je nelada davno (cak i pre Hriscanstva) bio obred postaje simbolika
Recimo - vise ne ručavamo na podu posutom slamom pred Božic,nego se mo baci slame po podu.Simbolično.
Gledanje na formu u takvim uslovima ne samo da ponistava tradiciju (koja se sastoji iz milion porodicnih tradicija) vec obesmisljava i sustinu Hriscanstva koju ne dotiču naši prastari običaji - to je kao kada bismo post sveli na dijetu i zagledali svakom u zalogaj pa prema tome meriti "koliki je hrišcanin".




A o uzimanju običaja drigih naroda kao nekog repera kako treba činiti da ne govorimo.

Pljuvac svih stilova

pre 2 godine

Zar stvarno mislite da potoji verzija Boga po religiji? Bog postoji, ali ne kako ga Kuran, Biblija i ostali 'sveti' spisi opisuju. Farbanje jaja, kao i ostali obicaji su nebuloze. Svaka religija uci ljude da zavise od Boga i da se plase istog. Ne uce ljude kako da spoznaju unutrasnji mir, kako darazmisljaju, kako da razviju svoj duh, kako da se sjedine sa prirodom i univerzumom. Budizam verovatno najbolje i najblize opisuje sta je Bog, ali budizam nije religija. Religija je pisana rec koje se samo prenosi, dok je budizam misao koja se razvija.

Dag Kristi

pre 2 godine

Svako mesto ima različite paganske običaje. Eto npr, u mom kraju, običaj koji datira stotinama godina je da se po Badnjak ide predveče, a u svim emisijama se potencira ujutru. Evo i ovo za četvrtak. Šta god da se radi, nije pogrešno, bitna je namera, i vera u ono što se radi.

Boris

pre 2 godine

Volite i postujte sve ljude, svi smo od jednog Boga.

Religija je jedna vrsta kontrole nad ljudima i njihovim delima, i nije nastala od Boga.

pizza pametnica

pre 2 godine

Usla na komentare kad ih je bilo 50 i odusevila se. Hvala vam, vratili ste mi veru u b92. Vec mesecima govorim sebi da treba da obrisem aplikaciju, ali ne mogu, navucena sam..... "sta ti je navika, navikla deca da ih tucem kasikom za cipele i nece ...."

Јелена

pre 2 godine

Zapanjujuce koliki broj ljudi komentarise verske obicaje i religiju a da pri tome apsolutno nema pojma o tome.
(Xoro, 30. april 2021 21:27)

Зашто не би коментарисали? Цео живот фарбам јаја на Велики петак и сад одједном јаја треба фарбати четвртком. Држим се традиције и онога што је радила моја мајка, баба, прабаба. Код нас се јаја фарбају петком, и до краја живота ћу их фарбати на Велики петак

Vlak

pre 2 godine

Pokojni patrijarh Irinej, dok je bio vladika niški mi je u mojoj kući, na moje pitanje kada se farbaju jaja? odgovorio kratko: na Veliki petak.

zilot

pre 2 godine

Ne, Zok1, Bibliju ti tumači Sveti Duh, a Crkva o kojoj govoriš nije Hristova crkva, nego državna institucija koja ima svoje interese moći, vladanja i predstavlja ceremonijalni centar laži i svojevrsni pogrebni zavod. Mnogo je laži uneto tokom mnogih vekova i učenja proroka, Hrista i apostola zamenjena su idolopoklonstvom. U njoj nećeš naći učenje o spasenju i novom rodjenju odozgo od Boga o kome je Gospod Isus govorio Nikodimu u 3. glavi Jevandjelja po Jovanu, o toj velikoj promeni kada sve staro prodje i sve novo postade. Varaju vas sveštenici kada vam tvrde da je njihova Ustanova formirala Pismo. Autor Pisma je Bog kroz više od 40 pisaca koje je On izabrao po Svojoj Savršenoj volji za posao objavljivanja Njegove Reči i volje i koji su u tu svrhu bili nadahnuti od Boga. Neka ti Gospod otvori oči srca da možeš da prihvatiš Njegovu Istinu, jer sve u svetu je obrnuto od onoga kako zaista jeste, od istine. Sve izgleda drugačije i velika je moć prevare, samo Bog može da otvori čoveku duhovne oči. Prazninu i nezadovoljstvo koje nosiš u sebi ne možeš da ispuniš praznom religijom, treba ti Hrist u tebi. Moli Ga i doći će ti jer nije daleko ni od koga od nas. Bio sam pravoslavac, ali Njegovom milošću obasjala me je svetlost spasonosnog Jevandjelja blagodati Hristove. Božiji blagoslov tebi i tvom domu.
(Nadoljub, 30. april 2021 21:23)


Iz edicije "Nije se desilo"

Јабучило

pre 2 godine

"U Starom zavetu postoji priča o Adamu i Evi i prvi dan nedelje je nedelja, to bi značilo da je šesti dan petak a sedmi dan je subota, pa samim tim je vrlo bitno da subota zaista i bude neradna", naglašava Jovanović.

То је тако по јеврејском рачунању. Код њих је шабат (субота) последњи дан у седмици, дан одмора.

Код нас је тај дан одмора недеља. Зато се тако и зове јер се "не дела".

Koča

pre 2 godine

Neki kažu četvrtkom sigurno nikako petkom a drugi kažu petkom sigurno a nikako četvrtkom... Hm... Po "onom pravom"... Da se ne ogrešimo ako li jaje ne pojedemo? A najgore bi bilo od pogrešnog dana da nam se podmetne. Samo da pitam - a da neko vidi u onoj, kako se kaže Bibliji. To je ona knjiga kao hrišćanstva. Tek me zanima da li je neko od hrišćana farbao jaja i tačno koji dan? Mislim, valjda bi tu trebalo videti da li je nešto po "onom pravom"? Posebno iz onih delova, kako se zove one knjige? Valjda knjige hrišćana... Ovaj... Biblije! Da! Tu su bili neki ljudi koji su živeli posle Hrista a koji su direktno sa njim sarađivali, slušali, bili očevici pa su čuli kako je po "onom pravom". Jesu li oni u nekom momentu farbali bilo šta? Kojom farbom? Koji dan? Mislim ako je Biblija knjiga hrišćanstva. Ako nije ok. Idem kod babe da vidim kako je bilo u staroslovenskoj religiji

sergio

pre 2 godine

Obicaji, tradicija, simbolika, forma,...s kojom rukom, sa koliko prsta se krsti... to je kod srba bitno. Sustina, a to je hriscanstvo, nikoga ne zanima. Pa i samu vjeru zovu svetosavskom sto je u sustini bogohuljenje. Sveti Sava se verovatno okrece u grobu kad cuje da mu crkvu zovu svetosavskom, a ne hriscanskom.

Natocimo sampanj pice!

pre 2 godine

A kazu li sta za one nalepnice za jaja sto idu uz Telegraf? Jel ok da stavim Kisicku ili Nestorovica na sveze ofarbana jaja?

Komša

pre 2 godine

Moja baba je farbala jaja petkom...moja majka farba jaja petkom...i ja farbam jaja petkom i nemam nameru da menjam dan farbanja! Drzim se porodicne tradicije. A sto se tice odmora na Veliki petak, farbanje jaja i nije neki tezak posao, tako da nema razloga farbati ih cetvrtkom.
(I'am not a robot, 30. april 2021 21:59) 

Tako je.
Tradicija nije u sukobu sa verom.
Od Badnjaka do vaskršnjih jaja,Cveti ,materica,paterica i svih ostalih praznika i običaja.
Kome se ne svidja Svetosavlje nek se "učlani" gde god hoce.
Nek šara jaja svako onako kako mu je predato.

Lange

pre 2 godine

Ima sekta , zvali smo ih subotari, isto pričaju što i ovaj dečko. A izgleda da su neki od njih obukli mantije naše crkve da nam prodaju njihovu priču. Nedelja je crkveno slovo, a Novi zavet je za hrišćane bitniji od Starog.
(joe, 30. april 2021 19:56)

Ako su subotari sekta, onda je i SPC sekta. To su oni progladili za sektu jer su im konkurencija.

Žorž

pre 2 godine

Kad god farbali jaja,kad se to radi sa puno ljubavi i vjere,nije pogrešno.Bitno je postiti i poštovati najtuzniji dan u našoj vjeri hrišćanskoj.

I'am not a robot

pre 2 godine

Moja baba je farbala jaja petkom...moja majka farba jaja petkom...i ja farbam jaja petkom i nemam nameru da menjam dan farbanja! Drzim se porodicne tradicije. A sto se tice odmora na Veliki petak, farbanje jaja i nije neki tezak posao, tako da nema razloga farbati ih cetvrtkom.

Hm

pre 2 godine

Posto njihovi verski zakoni ne dopuštaju nejevrejima ulazak u judaizam, morali su nešto smisliti i evo ga- hrišćanstvo. Zato je sve isto, samo malo različito.
(vanja, 30. april 2021 19:45)
Japanac moze preci u judaizam i tada se smatra Jevrejinom

peki

pre 2 godine

Farbanje jaja je vezano za priču o Mariji Magdaleni i caru Tiberiju. Ne, priča nije iz Biblije, ali nije ni Biblija valjda jedina knjiga koja je iz tog vremena. Koga zanima priča neka progugla
(vlada, 30. april 2021 19:29)

Šanse da se Marija Magdalena susrela sa bilo kojim carem za vreme svog života su maltene jednake nuli.

Nadoljub

pre 2 godine

(Zok1, 30. april 2021 19:24)

Ne, Zok1, Bibliju ti tumači Sveti Duh, a Crkva o kojoj govoriš nije Hristova crkva, nego državna institucija koja ima svoje interese moći, vladanja i predstavlja ceremonijalni centar laži i svojevrsni pogrebni zavod. Mnogo je laži uneto tokom mnogih vekova i učenja proroka, Hrista i apostola zamenjena su idolopoklonstvom. U njoj nećeš naći učenje o spasenju i novom rodjenju odozgo od Boga o kome je Gospod Isus govorio Nikodimu u 3. glavi Jevandjelja po Jovanu, o toj velikoj promeni kada sve staro prodje i sve novo postade. Varaju vas sveštenici kada vam tvrde da je njihova Ustanova formirala Pismo. Autor Pisma je Bog kroz više od 40 pisaca koje je On izabrao po Svojoj Savršenoj volji za posao objavljivanja Njegove Reči i volje i koji su u tu svrhu bili nadahnuti od Boga. Neka ti Gospod otvori oči srca da možeš da prihvatiš Njegovu Istinu, jer sve u svetu je obrnuto od onoga kako zaista jeste, od istine. Sve izgleda drugačije i velika je moć prevare, samo Bog može da otvori čoveku duhovne oči. Prazninu i nezadovoljstvo koje nosiš u sebi ne možeš da ispuniš praznom religijom, treba ti Hrist u tebi. Moli Ga i doći će ti jer nije daleko ni od koga od nas. Bio sam pravoslavac, ali Njegovom milošću obasjala me je svetlost spasonosnog Jevandjelja blagodati Hristove. Božiji blagoslov tebi i tvom domu.

una

pre 2 godine

@Treba uvesti porez na vernike i crkvu kao u Nemačkoj. Da sve crkve i njeni vernici lepo plaćaju porez državi, pa da vidim koliko bi pravih pravoslavaca ostalo :-))
(Dušan silni, 30. april 2021 18:55)
To je uradjeno npr. u Brazilu, gde je sirotinja najvise verujuca i za hranu nema, ali clanarinu crkvi placa i to , mislim, 30 % ukupnih prihoda... Niko tamo nije odustao od religije, samo od osnovnih namernica za zivot. Verujem i ja u boga, al u trange frange svestenike ne. Nazalost, tamo su im mozak isprali. Sreca, imaju okean, e to im je od Boga.

Edgar

pre 2 godine

Nn, Vaskrs nije zabava, kao ni ostali praznici, tvoje tumačenje je miljenje ateiste s kojim se vernici ne slažu.
Islam, judeizam, hrišćanstvo su još uvek žive religije, ma koliko se ostali trudili da od njih naprave nešto smešno i staromodno.
Potvrda mojih reči je i tragedija koja se upravo dogodila u Izraelu.

Baba Stanojka

pre 2 godine

I onda se cudimo sto se udaljavamo od religije. Pa kad imamo ovakve likove da predaju veronauku. Covek prica kao najveci sektas... koliku gomilu gluposti je izjavio u kratkom vremenskom periodu treba da mu oduzmu licencu za rad sa decom.

Sve suprotno od pravoslavlja pa cak i od hrišćanstva. Uzas.

Srednji vek zauvek

pre 2 godine

Treba imati vere, a ne razuma za ovo. Zato se kaže 'vernik' a ne 'razumnik'.
(Realno, 30. april 2021 17:04)

Upravo tako. I ljudi se hvale time sto su nerazumnici, misle da je to neka vrlina i da ih to cini boljim ljudima. Vera bez dokaza nije vrlina. To je naivnost.
A najludji su oni koji misle da je nesto dokazano time sto pise u Bibliji.

Cist narcizam, nezrelost i odustajanje od odgovornosti. Vrlo lose ljudske osobine i razlog da sa takvima treba biti na posebnom oprezu u svakodnevnom zivotu.

Zok1

pre 2 godine

(Nadoljub, 30. april 2021 17:03) Novi Zavet je INTERNI DOKUMENT crkve, nastao u Crkvi i za Crkvu. Svako ima pravo da ga čita, ali je Crkva ta koja ga autentično tumači. Tačka. Što se tiče samog izlaganja oca-đakona, neke stvari su malo konfuzne. Veliki Četvrtak i Velika Subota su bili "crvena slova" dok nam Austrijanci nisu pročešljali kalendar, pošto pre toga Srbi nisu hteli da rade skoro svaki treći dan radi crkvenih praznika. Ukoliko bi to primenili danas, to bi značilo da završavamo rad na Veliku Sredu, a počinjemo u Sredu posle Uskrsa. Malo dugačko, posebno kada se uzme u obzir srpsko shvatanje crvenog slova, pa mnogi ne uključuju ni mašinu za veš. Smisao crkvenih praznika je odvajanje vremena za molitvu, a ne samo odmor kao takav.

Mil'ca

pre 2 godine

Na Veliki Patak je Isus umro na krstu da iskupi grehe celog čovečanstva, a već trećeg dana je vaskrsao da nam donese šarena jaja i čokoladne zeke. Ovo kako sada slavimo Uskrs nema veze sa biblijom, SPC je već uvrstila jaja u svoj repertoar, a zeke će kada nađu povoljnog dobavljača.

Hm

pre 2 godine

Zato što je veliki petak već bio po tačnijem kalendaru? Zato što je farbanje jaja paganski običaj i jedna od tradicija koja je osuđena u bibliji?
(Stvarno?, 30. april 2021 18:09)

Uskrs veze nema sa kalendarom vec sa mesecom i ravnodnevicom, svi pravoslavni ga slave isti dan bez obzira na kalendar

vanja

pre 2 godine

Stari zavet je jevrejska biblija, a kao sto znamo oni ne rade subotom, kako njihova biblija i propisuje. Mi smo sekta judaizma, oni su nasu veru i osmislili. Želeli su više ljudi u jednobozackpj religiji, da bi se suprotstavili Rimu, koji je praktikovao mnogobozacku religiju. Posto njihovi verski zakoni ne dopuštaju nejevrejima ulazak u judaizam, morali su nešto smisliti i evo ga- hrišćanstvo. Zato je sve isto, samo malo različito.

nn

pre 2 godine

Da li je jos nekome ovo presmijesno ili samo meni? Da bi vjerovao u ovo, stvarno moraš da iskljucis mozak i sve tragove elementarne logike.
Ako neko iskreno vjeruje, sigurno ne uzima ovakve stvari za ozbiljno.
Sto se mene tice, Vaskrs kao i svi drugi hriscanski, islamski ili npr jevrejski praznici su zabava, dio tradicije, obicaja i nista vise.

vlada

pre 2 godine

Farbanje jaja je vezano za priču o Mariji Magdaleni i caru Tiberiju. Ne, priča nije iz Biblije, ali nije ni Biblija valjda jedina knjiga koja je iz tog vremena. Koga zanima priča neka progugla

joe

pre 2 godine

Ima sekta , zvali smo ih subotari, isto pričaju što i ovaj dečko. A izgleda da su neki od njih obukli mantije naše crkve da nam prodaju njihovu priču. Nedelja je crkveno slovo, a Novi zavet je za hrišćane bitniji od Starog.

Stvarno?

pre 2 godine

Zato što je veliki petak već bio po tačnijem kalendaru? Zato što je farbanje jaja paganski običaj i jedna od tradicija koja je osuđena u bibliji?

Najcrnji

pre 2 godine

Живим на западу, у Ирској и што сам дуже овде све више волим наш народ. Највећи српски православни 'талибан' већи је демократа од најљевљег ирског либерала.

Dušan silni

pre 2 godine

Treba uvesti porez na vernike i crkvu kao u Nemačkoj. Da sve crkve i njeni vernici lepo plaćaju porez državi, pa da vidim koliko bi pravih pravoslavaca ostalo :-))

Realno

pre 2 godine

Pogledah video i saznah da Svemogući i Svevideći Bog može da se umori i da ponekad spava. Pošto je pri stvaranju spavao u subotu, onda subota treba da bude neradna, a nedelju nam je kao neradnu nametnula Crkva sa crvenim slovom u kalendaru.

Koja je to dogma, jbt. Da ovo nije naša zvanična religija i ovaj i svi koji uče o ovome bi leteli iz studija. Imam skoro 6 banki i svako malo neka korekcija u vezi učenja, svako malo neka nova interpretacija, svako malo 'ne nije to zbog toga nego je to zbog ovoga' a 'ovo je pravilno a ovo ne'. Da se razumemo kao Srbin bih stvarno voleo da verujem, da 100% pripadam svome srpstvu, ali kako kada znam da ovo što je sada ovaj đakon rekao ima neko da izvitoperi već za 10 godina.

Treba imati vere, a ne razuma za ovo. Zato se kaže 'vernik' a ne 'razumnik'.

Skakac_sa_Bgd_mostova

pre 2 godine

sve su ovo paganski običaji,,ni slovo ni ti citat u Novom Zavetu ne postoji o ovome,,tako da je uopšte nebitno kad se farbaju jaja jer to sa Isusom nema nikakve veze,,,

jeste to tradicionalistički običaj , ali nema veze sa Novim Zavetom i ne samo ovo nego i mnogo drugih stvari koje se praktikuju od strane crkve nemaju veze sa Novim Zavetom,,pa se pitam onda,,koje je uopšte učenje crkve?

Nadoljub

pre 2 godine

Farbanje jaja nema veza sa hrišćanstvom. Toga nema u Bibliji. Taj običaj potiče iz paganske religije poštovanja jajeta kao simbola života, kao što slavljenje slava potiče iz paganske religije slavljenja kućnih bogova-idola. I jedno i drugo su deo paganskog oblika hrišćanstva, koje nema nikakvih veza sa Hristom i Biblijskim hrišćanstvom. Božiji gnev se otkriva, posebno na tvrdovratim narodima, kao što je naš, koji imaju takve oblike lažnog hrišćanstva, što i istorija potvrdjuje, jer smo imali 500 godina ropstva pod Osmanlijama, žestoka stradanja u 1. i 2. svetskom ratu. Sve vreme u Srbiji je borba za vlast izmedju Nemanjinih sinova, zatim Izmedju Dušana i Stefana Dečanskog, zatim u vreme Kosovske bitke, pa izmedju Karadjordja i Miloša, o 20. veku da ne govorim. Sve je ispisano bratskom, familijarnom i kumovskom krvlju i uz sva stradanja kroz koja je prošao naš narod mislim da smo pod teškom Božijim kaznom zbog lažnog hrišćanstva. Posle komunizma, u modernom vremenu, umesto da prihvatimo Biblijsko hrišćanstvo, ljudi ponovo počinju da, nepopravljivo neguju stari, paganski vid hrišćanstva, što može samo da izazove dalje kažnjavanje. Milost je Božija što uopšte postojimo. Osnova vere treba da nam bude samo Biblija jer na Njenom završetku piše da ništa ne treba dodavati niti oduzimati od Nje. Srbi, pravoslavci su dodali Crkveno Predanje, katolici su dodali Crkvenu Predaju i sve je to vid paganstva, idolopoklonstva, strašnog greha koji se radi protiv razapetog i vaskrslog Gospoda Isusa Hrista.

Najcrnji

pre 2 godine

Живим на западу, у Ирској и што сам дуже овде све више волим наш народ. Највећи српски православни 'талибан' већи је демократа од најљевљег ирског либерала.

Skakac_sa_Bgd_mostova

pre 2 godine

sve su ovo paganski običaji,,ni slovo ni ti citat u Novom Zavetu ne postoji o ovome,,tako da je uopšte nebitno kad se farbaju jaja jer to sa Isusom nema nikakve veze,,,

jeste to tradicionalistički običaj , ali nema veze sa Novim Zavetom i ne samo ovo nego i mnogo drugih stvari koje se praktikuju od strane crkve nemaju veze sa Novim Zavetom,,pa se pitam onda,,koje je uopšte učenje crkve?

Realno

pre 2 godine

Pogledah video i saznah da Svemogući i Svevideći Bog može da se umori i da ponekad spava. Pošto je pri stvaranju spavao u subotu, onda subota treba da bude neradna, a nedelju nam je kao neradnu nametnula Crkva sa crvenim slovom u kalendaru.

Koja je to dogma, jbt. Da ovo nije naša zvanična religija i ovaj i svi koji uče o ovome bi leteli iz studija. Imam skoro 6 banki i svako malo neka korekcija u vezi učenja, svako malo neka nova interpretacija, svako malo 'ne nije to zbog toga nego je to zbog ovoga' a 'ovo je pravilno a ovo ne'. Da se razumemo kao Srbin bih stvarno voleo da verujem, da 100% pripadam svome srpstvu, ali kako kada znam da ovo što je sada ovaj đakon rekao ima neko da izvitoperi već za 10 godina.

Treba imati vere, a ne razuma za ovo. Zato se kaže 'vernik' a ne 'razumnik'.

Natocimo sampanj pice!

pre 2 godine

A kazu li sta za one nalepnice za jaja sto idu uz Telegraf? Jel ok da stavim Kisicku ili Nestorovica na sveze ofarbana jaja?

Mil'ca

pre 2 godine

Na Veliki Patak je Isus umro na krstu da iskupi grehe celog čovečanstva, a već trećeg dana je vaskrsao da nam donese šarena jaja i čokoladne zeke. Ovo kako sada slavimo Uskrs nema veze sa biblijom, SPC je već uvrstila jaja u svoj repertoar, a zeke će kada nađu povoljnog dobavljača.

Dušan silni

pre 2 godine

Treba uvesti porez na vernike i crkvu kao u Nemačkoj. Da sve crkve i njeni vernici lepo plaćaju porez državi, pa da vidim koliko bi pravih pravoslavaca ostalo :-))

joe

pre 2 godine

Ima sekta , zvali smo ih subotari, isto pričaju što i ovaj dečko. A izgleda da su neki od njih obukli mantije naše crkve da nam prodaju njihovu priču. Nedelja je crkveno slovo, a Novi zavet je za hrišćane bitniji od Starog.

I'am not a robot

pre 2 godine

Moja baba je farbala jaja petkom...moja majka farba jaja petkom...i ja farbam jaja petkom i nemam nameru da menjam dan farbanja! Drzim se porodicne tradicije. A sto se tice odmora na Veliki petak, farbanje jaja i nije neki tezak posao, tako da nema razloga farbati ih cetvrtkom.

nn

pre 2 godine

Da li je jos nekome ovo presmijesno ili samo meni? Da bi vjerovao u ovo, stvarno moraš da iskljucis mozak i sve tragove elementarne logike.
Ako neko iskreno vjeruje, sigurno ne uzima ovakve stvari za ozbiljno.
Sto se mene tice, Vaskrs kao i svi drugi hriscanski, islamski ili npr jevrejski praznici su zabava, dio tradicije, obicaja i nista vise.

peki

pre 2 godine

Farbanje jaja je vezano za priču o Mariji Magdaleni i caru Tiberiju. Ne, priča nije iz Biblije, ali nije ni Biblija valjda jedina knjiga koja je iz tog vremena. Koga zanima priča neka progugla
(vlada, 30. april 2021 19:29)

Šanse da se Marija Magdalena susrela sa bilo kojim carem za vreme svog života su maltene jednake nuli.

Komša

pre 2 godine

Moja baba je farbala jaja petkom...moja majka farba jaja petkom...i ja farbam jaja petkom i nemam nameru da menjam dan farbanja! Drzim se porodicne tradicije. A sto se tice odmora na Veliki petak, farbanje jaja i nije neki tezak posao, tako da nema razloga farbati ih cetvrtkom.
(I'am not a robot, 30. april 2021 21:59) 

Tako je.
Tradicija nije u sukobu sa verom.
Od Badnjaka do vaskršnjih jaja,Cveti ,materica,paterica i svih ostalih praznika i običaja.
Kome se ne svidja Svetosavlje nek se "učlani" gde god hoce.
Nek šara jaja svako onako kako mu je predato.

Hm

pre 2 godine

Zato što je veliki petak već bio po tačnijem kalendaru? Zato što je farbanje jaja paganski običaj i jedna od tradicija koja je osuđena u bibliji?
(Stvarno?, 30. april 2021 18:09)

Uskrs veze nema sa kalendarom vec sa mesecom i ravnodnevicom, svi pravoslavni ga slave isti dan bez obzira na kalendar

una

pre 2 godine

@Treba uvesti porez na vernike i crkvu kao u Nemačkoj. Da sve crkve i njeni vernici lepo plaćaju porez državi, pa da vidim koliko bi pravih pravoslavaca ostalo :-))
(Dušan silni, 30. april 2021 18:55)
To je uradjeno npr. u Brazilu, gde je sirotinja najvise verujuca i za hranu nema, ali clanarinu crkvi placa i to , mislim, 30 % ukupnih prihoda... Niko tamo nije odustao od religije, samo od osnovnih namernica za zivot. Verujem i ja u boga, al u trange frange svestenike ne. Nazalost, tamo su im mozak isprali. Sreca, imaju okean, e to im je od Boga.

Nadoljub

pre 2 godine

Farbanje jaja nema veza sa hrišćanstvom. Toga nema u Bibliji. Taj običaj potiče iz paganske religije poštovanja jajeta kao simbola života, kao što slavljenje slava potiče iz paganske religije slavljenja kućnih bogova-idola. I jedno i drugo su deo paganskog oblika hrišćanstva, koje nema nikakvih veza sa Hristom i Biblijskim hrišćanstvom. Božiji gnev se otkriva, posebno na tvrdovratim narodima, kao što je naš, koji imaju takve oblike lažnog hrišćanstva, što i istorija potvrdjuje, jer smo imali 500 godina ropstva pod Osmanlijama, žestoka stradanja u 1. i 2. svetskom ratu. Sve vreme u Srbiji je borba za vlast izmedju Nemanjinih sinova, zatim Izmedju Dušana i Stefana Dečanskog, zatim u vreme Kosovske bitke, pa izmedju Karadjordja i Miloša, o 20. veku da ne govorim. Sve je ispisano bratskom, familijarnom i kumovskom krvlju i uz sva stradanja kroz koja je prošao naš narod mislim da smo pod teškom Božijim kaznom zbog lažnog hrišćanstva. Posle komunizma, u modernom vremenu, umesto da prihvatimo Biblijsko hrišćanstvo, ljudi ponovo počinju da, nepopravljivo neguju stari, paganski vid hrišćanstva, što može samo da izazove dalje kažnjavanje. Milost je Božija što uopšte postojimo. Osnova vere treba da nam bude samo Biblija jer na Njenom završetku piše da ništa ne treba dodavati niti oduzimati od Nje. Srbi, pravoslavci su dodali Crkveno Predanje, katolici su dodali Crkvenu Predaju i sve je to vid paganstva, idolopoklonstva, strašnog greha koji se radi protiv razapetog i vaskrslog Gospoda Isusa Hrista.

Žorž

pre 2 godine

Kad god farbali jaja,kad se to radi sa puno ljubavi i vjere,nije pogrešno.Bitno je postiti i poštovati najtuzniji dan u našoj vjeri hrišćanskoj.

Zok1

pre 2 godine

(Nadoljub, 30. april 2021 17:03) Novi Zavet je INTERNI DOKUMENT crkve, nastao u Crkvi i za Crkvu. Svako ima pravo da ga čita, ali je Crkva ta koja ga autentično tumači. Tačka. Što se tiče samog izlaganja oca-đakona, neke stvari su malo konfuzne. Veliki Četvrtak i Velika Subota su bili "crvena slova" dok nam Austrijanci nisu pročešljali kalendar, pošto pre toga Srbi nisu hteli da rade skoro svaki treći dan radi crkvenih praznika. Ukoliko bi to primenili danas, to bi značilo da završavamo rad na Veliku Sredu, a počinjemo u Sredu posle Uskrsa. Malo dugačko, posebno kada se uzme u obzir srpsko shvatanje crvenog slova, pa mnogi ne uključuju ni mašinu za veš. Smisao crkvenih praznika je odvajanje vremena za molitvu, a ne samo odmor kao takav.

Lange

pre 2 godine

Ima sekta , zvali smo ih subotari, isto pričaju što i ovaj dečko. A izgleda da su neki od njih obukli mantije naše crkve da nam prodaju njihovu priču. Nedelja je crkveno slovo, a Novi zavet je za hrišćane bitniji od Starog.
(joe, 30. april 2021 19:56)

Ako su subotari sekta, onda je i SPC sekta. To su oni progladili za sektu jer su im konkurencija.

vanja

pre 2 godine

Stari zavet je jevrejska biblija, a kao sto znamo oni ne rade subotom, kako njihova biblija i propisuje. Mi smo sekta judaizma, oni su nasu veru i osmislili. Želeli su više ljudi u jednobozackpj religiji, da bi se suprotstavili Rimu, koji je praktikovao mnogobozacku religiju. Posto njihovi verski zakoni ne dopuštaju nejevrejima ulazak u judaizam, morali su nešto smisliti i evo ga- hrišćanstvo. Zato je sve isto, samo malo različito.

Baba Stanojka

pre 2 godine

I onda se cudimo sto se udaljavamo od religije. Pa kad imamo ovakve likove da predaju veronauku. Covek prica kao najveci sektas... koliku gomilu gluposti je izjavio u kratkom vremenskom periodu treba da mu oduzmu licencu za rad sa decom.

Sve suprotno od pravoslavlja pa cak i od hrišćanstva. Uzas.

vlada

pre 2 godine

Farbanje jaja je vezano za priču o Mariji Magdaleni i caru Tiberiju. Ne, priča nije iz Biblije, ali nije ni Biblija valjda jedina knjiga koja je iz tog vremena. Koga zanima priča neka progugla

Stvarno?

pre 2 godine

Zato što je veliki petak već bio po tačnijem kalendaru? Zato što je farbanje jaja paganski običaj i jedna od tradicija koja je osuđena u bibliji?

eugen

pre 2 godine

Ono kad narod koji nema pojma sta je spiritualnost i kome se na pojmove Budizam, meditacija, joga dize kosa na glavi, jer su ubedjeni da se radi o djavoljoj raboti, diskutuje o tome kad je pravilno farbati jaja, a taj cin smatra najvecim mogucem spiritualnom dostignucem.

wer

pre 2 godine

jedino sto se ne sme,
i svi pismeni i krsteni zanju:
ne sme da se zavrce sija crnom pevcu na crnu nedelju,
i ne sme da se koristi vise od 8GB ram-a na svetog iliju

Јелена

pre 2 godine

Zapanjujuce koliki broj ljudi komentarise verske obicaje i religiju a da pri tome apsolutno nema pojma o tome.
(Xoro, 30. april 2021 21:27)

Зашто не би коментарисали? Цео живот фарбам јаја на Велики петак и сад одједном јаја треба фарбати четвртком. Држим се традиције и онога што је радила моја мајка, баба, прабаба. Код нас се јаја фарбају петком, и до краја живота ћу их фарбати на Велики петак

Hm

pre 2 godine

Posto njihovi verski zakoni ne dopuštaju nejevrejima ulazak u judaizam, morali su nešto smisliti i evo ga- hrišćanstvo. Zato je sve isto, samo malo različito.
(vanja, 30. april 2021 19:45)
Japanac moze preci u judaizam i tada se smatra Jevrejinom

Srednji vek zauvek

pre 2 godine

Treba imati vere, a ne razuma za ovo. Zato se kaže 'vernik' a ne 'razumnik'.
(Realno, 30. april 2021 17:04)

Upravo tako. I ljudi se hvale time sto su nerazumnici, misle da je to neka vrlina i da ih to cini boljim ljudima. Vera bez dokaza nije vrlina. To je naivnost.
A najludji su oni koji misle da je nesto dokazano time sto pise u Bibliji.

Cist narcizam, nezrelost i odustajanje od odgovornosti. Vrlo lose ljudske osobine i razlog da sa takvima treba biti na posebnom oprezu u svakodnevnom zivotu.

Pljuvac svih stilova

pre 2 godine

Zar stvarno mislite da potoji verzija Boga po religiji? Bog postoji, ali ne kako ga Kuran, Biblija i ostali 'sveti' spisi opisuju. Farbanje jaja, kao i ostali obicaji su nebuloze. Svaka religija uci ljude da zavise od Boga i da se plase istog. Ne uce ljude kako da spoznaju unutrasnji mir, kako darazmisljaju, kako da razviju svoj duh, kako da se sjedine sa prirodom i univerzumom. Budizam verovatno najbolje i najblize opisuje sta je Bog, ali budizam nije religija. Religija je pisana rec koje se samo prenosi, dok je budizam misao koja se razvija.

Vlak

pre 2 godine

Pokojni patrijarh Irinej, dok je bio vladika niški mi je u mojoj kući, na moje pitanje kada se farbaju jaja? odgovorio kratko: na Veliki petak.

Komša

pre 2 godine

U Rusiji se farbaju jaja cetvrtkom...,toliko smo veliki vjernici da ni ne znamo prave vjerske obicaje.
(nikola, 30. april 2021 21:21) 

A mi smo Rusi?
Šaranje jaja,kao i vecina drugih običaja je nešto što je preuzeto u trenutku prihvatanja Hrišcanstva.
Ti obicaji nisu ni medju nama Srbima potpuno isti jer je svaki kraj imao nešto specifično,svoje.
Pa na to dodaj kasniji razvoj drustva,migracije iz sela u gradove,promenu mačina života itd.
I onda vremenom,prvo u gradovima dolazi do promena te ono što je nelada davno (cak i pre Hriscanstva) bio obred postaje simbolika
Recimo - vise ne ručavamo na podu posutom slamom pred Božic,nego se mo baci slame po podu.Simbolično.
Gledanje na formu u takvim uslovima ne samo da ponistava tradiciju (koja se sastoji iz milion porodicnih tradicija) vec obesmisljava i sustinu Hriscanstva koju ne dotiču naši prastari običaji - to je kao kada bismo post sveli na dijetu i zagledali svakom u zalogaj pa prema tome meriti "koliki je hrišcanin".




A o uzimanju običaja drigih naroda kao nekog repera kako treba činiti da ne govorimo.

Dag Kristi

pre 2 godine

Svako mesto ima različite paganske običaje. Eto npr, u mom kraju, običaj koji datira stotinama godina je da se po Badnjak ide predveče, a u svim emisijama se potencira ujutru. Evo i ovo za četvrtak. Šta god da se radi, nije pogrešno, bitna je namera, i vera u ono što se radi.

Nadoljub

pre 2 godine

(Zok1, 30. april 2021 19:24)

Ne, Zok1, Bibliju ti tumači Sveti Duh, a Crkva o kojoj govoriš nije Hristova crkva, nego državna institucija koja ima svoje interese moći, vladanja i predstavlja ceremonijalni centar laži i svojevrsni pogrebni zavod. Mnogo je laži uneto tokom mnogih vekova i učenja proroka, Hrista i apostola zamenjena su idolopoklonstvom. U njoj nećeš naći učenje o spasenju i novom rodjenju odozgo od Boga o kome je Gospod Isus govorio Nikodimu u 3. glavi Jevandjelja po Jovanu, o toj velikoj promeni kada sve staro prodje i sve novo postade. Varaju vas sveštenici kada vam tvrde da je njihova Ustanova formirala Pismo. Autor Pisma je Bog kroz više od 40 pisaca koje je On izabrao po Svojoj Savršenoj volji za posao objavljivanja Njegove Reči i volje i koji su u tu svrhu bili nadahnuti od Boga. Neka ti Gospod otvori oči srca da možeš da prihvatiš Njegovu Istinu, jer sve u svetu je obrnuto od onoga kako zaista jeste, od istine. Sve izgleda drugačije i velika je moć prevare, samo Bog može da otvori čoveku duhovne oči. Prazninu i nezadovoljstvo koje nosiš u sebi ne možeš da ispuniš praznom religijom, treba ti Hrist u tebi. Moli Ga i doći će ti jer nije daleko ni od koga od nas. Bio sam pravoslavac, ali Njegovom milošću obasjala me je svetlost spasonosnog Jevandjelja blagodati Hristove. Božiji blagoslov tebi i tvom domu.

Јабучило

pre 2 godine

"U Starom zavetu postoji priča o Adamu i Evi i prvi dan nedelje je nedelja, to bi značilo da je šesti dan petak a sedmi dan je subota, pa samim tim je vrlo bitno da subota zaista i bude neradna", naglašava Jovanović.

То је тако по јеврејском рачунању. Код њих је шабат (субота) последњи дан у седмици, дан одмора.

Код нас је тај дан одмора недеља. Зато се тако и зове јер се "не дела".

Boris

pre 2 godine

Volite i postujte sve ljude, svi smo od jednog Boga.

Religija je jedna vrsta kontrole nad ljudima i njihovim delima, i nije nastala od Boga.

sergio

pre 2 godine

Obicaji, tradicija, simbolika, forma,...s kojom rukom, sa koliko prsta se krsti... to je kod srba bitno. Sustina, a to je hriscanstvo, nikoga ne zanima. Pa i samu vjeru zovu svetosavskom sto je u sustini bogohuljenje. Sveti Sava se verovatno okrece u grobu kad cuje da mu crkvu zovu svetosavskom, a ne hriscanskom.

Edgar

pre 2 godine

Nn, Vaskrs nije zabava, kao ni ostali praznici, tvoje tumačenje je miljenje ateiste s kojim se vernici ne slažu.
Islam, judeizam, hrišćanstvo su još uvek žive religije, ma koliko se ostali trudili da od njih naprave nešto smešno i staromodno.
Potvrda mojih reči je i tragedija koja se upravo dogodila u Izraelu.

pizza pametnica

pre 2 godine

Usla na komentare kad ih je bilo 50 i odusevila se. Hvala vam, vratili ste mi veru u b92. Vec mesecima govorim sebi da treba da obrisem aplikaciju, ali ne mogu, navucena sam..... "sta ti je navika, navikla deca da ih tucem kasikom za cipele i nece ...."

zilot

pre 2 godine

Ne, Zok1, Bibliju ti tumači Sveti Duh, a Crkva o kojoj govoriš nije Hristova crkva, nego državna institucija koja ima svoje interese moći, vladanja i predstavlja ceremonijalni centar laži i svojevrsni pogrebni zavod. Mnogo je laži uneto tokom mnogih vekova i učenja proroka, Hrista i apostola zamenjena su idolopoklonstvom. U njoj nećeš naći učenje o spasenju i novom rodjenju odozgo od Boga o kome je Gospod Isus govorio Nikodimu u 3. glavi Jevandjelja po Jovanu, o toj velikoj promeni kada sve staro prodje i sve novo postade. Varaju vas sveštenici kada vam tvrde da je njihova Ustanova formirala Pismo. Autor Pisma je Bog kroz više od 40 pisaca koje je On izabrao po Svojoj Savršenoj volji za posao objavljivanja Njegove Reči i volje i koji su u tu svrhu bili nadahnuti od Boga. Neka ti Gospod otvori oči srca da možeš da prihvatiš Njegovu Istinu, jer sve u svetu je obrnuto od onoga kako zaista jeste, od istine. Sve izgleda drugačije i velika je moć prevare, samo Bog može da otvori čoveku duhovne oči. Prazninu i nezadovoljstvo koje nosiš u sebi ne možeš da ispuniš praznom religijom, treba ti Hrist u tebi. Moli Ga i doći će ti jer nije daleko ni od koga od nas. Bio sam pravoslavac, ali Njegovom milošću obasjala me je svetlost spasonosnog Jevandjelja blagodati Hristove. Božiji blagoslov tebi i tvom domu.
(Nadoljub, 30. april 2021 21:23)


Iz edicije "Nije se desilo"

Petar

pre 2 godine

A otkud toliko interesovanje ateista, komunista za religiju.Ako ste svojom svescu i razumom tako napredni, zasto tako agresivno i istrajno sirite svoju propoved ljudima koji ipak veruju, postuju tradiciju.Gledajte svoja posla, vasa vera je propala za 50g, a hriscanska filozofija i vera traje 2000g.Vi ste obecavali raj na zemlji za zivota, ali sta bi od toga?Ostavite verujuce na miru i umuknite vise.

wer

pre 2 godine

(Petar, 1. maj 2021 22:09)

sedi pero, moli, niko ti ne brani..
moli se i za ove vase popove sto lece lopatama
i vladike sto se u trenucima slabosti odaju gej akcijama
i nemaj iluziju da ste nesto bolji od crvenih petokraka,
iz iste se price samo je predmet ideopoklonstva malo drugaciji.

i nemoj puno da nam se zestis kada te malo zavitlavamo,
razloga ima na pretek,
a i zabavno je :)

al nemoj da

Ruzicasti jednorog

pre 2 godine

Ne, Zok1, Bibliju ti tumači Sveti Duh, a Crkva o kojoj govoriš nije Hristova crkva, nego državna institucija koja ima svoje interese moći, vladanja i predstavlja ceremonijalni centar laži i svojevrsni pogrebni zavod. Mnogo je laži uneto tokom mnogih vekova i učenja proroka, Hrista i apostola zamenjena su idolopoklonstvom. U njoj nećeš naći učenje o spasenju i novom rodjenju odozgo od Boga o kome je Gospod Isus govorio Nikodimu u 3. glavi Jevandjelja po Jovanu, o toj velikoj promeni kada sve staro prodje i sve novo postade. Varaju vas sveštenici kada vam tvrde da je njihova Ustanova formirala Pismo. Autor Pisma je Bog kroz više od 40 pisaca koje je On izabrao po Svojoj Savršenoj volji za posao objavljivanja Njegove Reči i volje i koji su u tu svrhu bili nadahnuti od Boga. Neka ti Gospod otvori oči srca da možeš da prihvatiš Njegovu Istinu, jer sve u svetu je obrnuto od onoga kako zaista jeste, od istine. Sve izgleda drugačije i velika je moć prevare, samo Bog može da otvori čoveku duhovne oči. Prazninu i nezadovoljstvo koje nosiš u sebi ne možeš da ispuniš praznom religijom, treba ti Hrist u tebi. Moli Ga i doći će ti jer nije daleko ni od koga od nas. Bio sam pravoslavac, ali Njegovom milošću obasjala me je svetlost spasonosnog Jevandjelja blagodati Hristove. Božiji blagoslov tebi i tvom domu.
(Nadoljub, 30. april 2021 21:23)

Jos si zaboravio da dodas "Molicu se za tebe".
Moze li neko skolovan da mi objasni zasto religioznost nema svoju sifru na listi mentalnih bolesti?

Petar II

pre 2 godine

Vas koje je Tito naselio po Vojvodini i Beogradu, vi verujte u crvenu ideologiju.Mi to razumemo, dosli ste iz tog krša i pasivnih krajeva, dobili poslic, drustveni stan, jos od proletera izigravate poslednjih godina gradjane, otkupili stan za 100e, normalno je da verujete u Broza.Bezemljasima i gologuziji su uvek bile velike oci na tudju umovinu, rad, stabilnu i pravnu drzavu, gde se tradicionalne vrednosti postuju.Ne znam sto toliko kukuricete kad je opste poznato da komunisticka deca vladaju Srbijom, vasi su na vlasti, ali su izgubili bivsu drzavu, pa se jedan deo vratio kuci i sad izigrava patriote ili neoliberale.Ista partija, dve frakcije.

Ivan V

pre 2 godine

Ono kad narod koji nema pojma sta je spiritualnost i kome se na pojmove Budizam, meditacija, joga dize kosa na glavi, jer su ubedjeni da se radi o djavoljoj raboti, diskutuje o tome kad je pravilno farbati jaja, a taj cin smatra najvecim mogucem spiritualnom dostignucem.
(eugen, 1. maj 2021 12:01)

I budisti imaju lokalne i pratece obicaje o kojima raspravljaju kao mi o jajima... Ne banalizuj.

Koča

pre 2 godine

Neki kažu četvrtkom sigurno nikako petkom a drugi kažu petkom sigurno a nikako četvrtkom... Hm... Po "onom pravom"... Da se ne ogrešimo ako li jaje ne pojedemo? A najgore bi bilo od pogrešnog dana da nam se podmetne. Samo da pitam - a da neko vidi u onoj, kako se kaže Bibliji. To je ona knjiga kao hrišćanstva. Tek me zanima da li je neko od hrišćana farbao jaja i tačno koji dan? Mislim, valjda bi tu trebalo videti da li je nešto po "onom pravom"? Posebno iz onih delova, kako se zove one knjige? Valjda knjige hrišćana... Ovaj... Biblije! Da! Tu su bili neki ljudi koji su živeli posle Hrista a koji su direktno sa njim sarađivali, slušali, bili očevici pa su čuli kako je po "onom pravom". Jesu li oni u nekom momentu farbali bilo šta? Kojom farbom? Koji dan? Mislim ako je Biblija knjiga hrišćanstva. Ako nije ok. Idem kod babe da vidim kako je bilo u staroslovenskoj religiji

Petar

pre 2 godine

@wer
ta nemojte se zestiti, zato sto vas odaje crveni sluzav trag.Nekoliko nedolicnih i nemoralnih ne mogu naruziti pravoslavno hrišćanstvo.Drzite se vasih ofanziva i ostalih bajki,a to izigravanje neutralnosti i toboze kritike i jednih i drugih mogu samo ovi novoverci, poklonici neoliberalnih i neomarksistickih ideja.Vi lako nalazite zamensku veru, vamo je to od danas do sutra.Kad vam jedna vera odumre, a vi odmah nadjete novo uhlebljenje.Kakvi ljudi, takva i vera i obrnuto.

Velja

pre 2 godine

@"zasto tako agresivno i istrajno sirite svoju propoved ljudima koji ipak veruju, postuju tradiciju"

U šta tačno veruju? Da li veruju ili poštuju tradiciju? Sveto Pismo kaže da je pridržavanje tradicije a neverovanje u Boga i samom Bogu mrsko.

Uskok

pre 2 godine

@joe
Za poznavaoca Joea i slične, subota je i po starom i po novom zavetu dan odmora. Nisu li fariseji u novom zavetu Hristu spočitavali da čuda radi u subotu, na neradan dan (wtf). Dodatno, jedan kardio hirurg treba da spasi nekoga operacijom u subotu/nedelju, a pri tome je vernik . Šta da radi mučenik?
Dodatno: svetost subote kao neradnog dana je prebačena (sic!) na nedelju na vaseljenskom saboru , tamo negde dok smo svi bili ista crkva.
Dodatno: ako smo mi Srbi primili hrišćanstvo od Vizantije, posledično Grčke, što nam nisu svi običaji isti kao kod njih? Što htedosmo da se odvojimo od njih? Kako smo to različiti od Katolika koji se isto odvojiše (prema pravoslavnoj verziji priče) od Vizantije.
Dodatno: ovo ti, Joe poznavaoče svega i imaoče svog mišljenja, piše ateist.
Dodatno: Boga nema. Religije svih boja i vrsta(a ima ih koliko hoćeš, izguglaj) su društveni dogovor. Manipulacija. Poput dogovora da za jedan papir na kom piše 100 dinara može kupiti jedan burek. Kapiraš foru? Dogovor.

Nadoljub

pre 2 godine

Jos si zaboravio da dodas "Molicu se za tebe".
Moze li neko skolovan da mi objasni zasto religioznost nema svoju sifru na listi mentalnih bolesti?
(Ruzicasti jednorog, 01. maj 2021 14:07)

Zato je i pisano:

25. Jer je ludost Božija mudrija od ljudi, i slabost je Božija jača od ljudi.
26. Jer pogledajte znanje svoje, braćo, da nema ni mnogo premudrih po telu, ni mnogo silnih ni mnogo plemenitih;
27. Nego što je ludo pred svetom ono izabra Bog da posrami premudre; i što je slabo pred svetom ono izabra Bog da posrami jako;
28. I što je neplemenito pred svetom i uništeno izabra Bog, i što nije, da uništi ono što jeste,
29. Da se ne pohvali nijedno telo pred Bogom.
(Biblija, 1. Poslanica Korinćanima 1:25-29)

Milost ti i mir od Boga i Gospoda Isusa Hrista.

Nadoljub

pre 2 godine

Farbanje jaja nema veza sa hrišćanstvom. Toga nema u Bibliji. Taj običaj potiče iz paganske religije poštovanja jajeta kao simbola života, kao što slavljenje slava potiče iz paganske religije slavljenja kućnih bogova-idola. I jedno i drugo su deo paganskog oblika hrišćanstva, koje nema nikakvih veza sa Hristom i Biblijskim hrišćanstvom. Božiji gnev se otkriva, posebno na tvrdovratim narodima, kao što je naš, koji imaju takve oblike lažnog hrišćanstva, što i istorija potvrdjuje, jer smo imali 500 godina ropstva pod Osmanlijama, žestoka stradanja u 1. i 2. svetskom ratu. Sve vreme u Srbiji je borba za vlast izmedju Nemanjinih sinova, zatim Izmedju Dušana i Stefana Dečanskog, zatim u vreme Kosovske bitke, pa izmedju Karadjordja i Miloša, o 20. veku da ne govorim. Sve je ispisano bratskom, familijarnom i kumovskom krvlju i uz sva stradanja kroz koja je prošao naš narod mislim da smo pod teškom Božijim kaznom zbog lažnog hrišćanstva. Posle komunizma, u modernom vremenu, umesto da prihvatimo Biblijsko hrišćanstvo, ljudi ponovo počinju da, nepopravljivo neguju stari, paganski vid hrišćanstva, što može samo da izazove dalje kažnjavanje. Milost je Božija što uopšte postojimo. Osnova vere treba da nam bude samo Biblija jer na Njenom završetku piše da ništa ne treba dodavati niti oduzimati od Nje. Srbi, pravoslavci su dodali Crkveno Predanje, katolici su dodali Crkvenu Predaju i sve je to vid paganstva, idolopoklonstva, strašnog greha koji se radi protiv razapetog i vaskrslog Gospoda Isusa Hrista.

Dušan silni

pre 2 godine

Treba uvesti porez na vernike i crkvu kao u Nemačkoj. Da sve crkve i njeni vernici lepo plaćaju porez državi, pa da vidim koliko bi pravih pravoslavaca ostalo :-))

nn

pre 2 godine

Da li je jos nekome ovo presmijesno ili samo meni? Da bi vjerovao u ovo, stvarno moraš da iskljucis mozak i sve tragove elementarne logike.
Ako neko iskreno vjeruje, sigurno ne uzima ovakve stvari za ozbiljno.
Sto se mene tice, Vaskrs kao i svi drugi hriscanski, islamski ili npr jevrejski praznici su zabava, dio tradicije, obicaja i nista vise.

Lange

pre 2 godine

Ima sekta , zvali smo ih subotari, isto pričaju što i ovaj dečko. A izgleda da su neki od njih obukli mantije naše crkve da nam prodaju njihovu priču. Nedelja je crkveno slovo, a Novi zavet je za hrišćane bitniji od Starog.
(joe, 30. april 2021 19:56)

Ako su subotari sekta, onda je i SPC sekta. To su oni progladili za sektu jer su im konkurencija.

vanja

pre 2 godine

Stari zavet je jevrejska biblija, a kao sto znamo oni ne rade subotom, kako njihova biblija i propisuje. Mi smo sekta judaizma, oni su nasu veru i osmislili. Želeli su više ljudi u jednobozackpj religiji, da bi se suprotstavili Rimu, koji je praktikovao mnogobozacku religiju. Posto njihovi verski zakoni ne dopuštaju nejevrejima ulazak u judaizam, morali su nešto smisliti i evo ga- hrišćanstvo. Zato je sve isto, samo malo različito.

Stvarno?

pre 2 godine

Zato što je veliki petak već bio po tačnijem kalendaru? Zato što je farbanje jaja paganski običaj i jedna od tradicija koja je osuđena u bibliji?

Najcrnji

pre 2 godine

Живим на западу, у Ирској и што сам дуже овде све више волим наш народ. Највећи српски православни 'талибан' већи је демократа од најљевљег ирског либерала.

Realno

pre 2 godine

Pogledah video i saznah da Svemogući i Svevideći Bog može da se umori i da ponekad spava. Pošto je pri stvaranju spavao u subotu, onda subota treba da bude neradna, a nedelju nam je kao neradnu nametnula Crkva sa crvenim slovom u kalendaru.

Koja je to dogma, jbt. Da ovo nije naša zvanična religija i ovaj i svi koji uče o ovome bi leteli iz studija. Imam skoro 6 banki i svako malo neka korekcija u vezi učenja, svako malo neka nova interpretacija, svako malo 'ne nije to zbog toga nego je to zbog ovoga' a 'ovo je pravilno a ovo ne'. Da se razumemo kao Srbin bih stvarno voleo da verujem, da 100% pripadam svome srpstvu, ali kako kada znam da ovo što je sada ovaj đakon rekao ima neko da izvitoperi već za 10 godina.

Treba imati vere, a ne razuma za ovo. Zato se kaže 'vernik' a ne 'razumnik'.

Nadoljub

pre 2 godine

(Zok1, 30. april 2021 19:24)

Ne, Zok1, Bibliju ti tumači Sveti Duh, a Crkva o kojoj govoriš nije Hristova crkva, nego državna institucija koja ima svoje interese moći, vladanja i predstavlja ceremonijalni centar laži i svojevrsni pogrebni zavod. Mnogo je laži uneto tokom mnogih vekova i učenja proroka, Hrista i apostola zamenjena su idolopoklonstvom. U njoj nećeš naći učenje o spasenju i novom rodjenju odozgo od Boga o kome je Gospod Isus govorio Nikodimu u 3. glavi Jevandjelja po Jovanu, o toj velikoj promeni kada sve staro prodje i sve novo postade. Varaju vas sveštenici kada vam tvrde da je njihova Ustanova formirala Pismo. Autor Pisma je Bog kroz više od 40 pisaca koje je On izabrao po Svojoj Savršenoj volji za posao objavljivanja Njegove Reči i volje i koji su u tu svrhu bili nadahnuti od Boga. Neka ti Gospod otvori oči srca da možeš da prihvatiš Njegovu Istinu, jer sve u svetu je obrnuto od onoga kako zaista jeste, od istine. Sve izgleda drugačije i velika je moć prevare, samo Bog može da otvori čoveku duhovne oči. Prazninu i nezadovoljstvo koje nosiš u sebi ne možeš da ispuniš praznom religijom, treba ti Hrist u tebi. Moli Ga i doći će ti jer nije daleko ni od koga od nas. Bio sam pravoslavac, ali Njegovom milošću obasjala me je svetlost spasonosnog Jevandjelja blagodati Hristove. Božiji blagoslov tebi i tvom domu.

Skakac_sa_Bgd_mostova

pre 2 godine

sve su ovo paganski običaji,,ni slovo ni ti citat u Novom Zavetu ne postoji o ovome,,tako da je uopšte nebitno kad se farbaju jaja jer to sa Isusom nema nikakve veze,,,

jeste to tradicionalistički običaj , ali nema veze sa Novim Zavetom i ne samo ovo nego i mnogo drugih stvari koje se praktikuju od strane crkve nemaju veze sa Novim Zavetom,,pa se pitam onda,,koje je uopšte učenje crkve?

Mil'ca

pre 2 godine

Na Veliki Patak je Isus umro na krstu da iskupi grehe celog čovečanstva, a već trećeg dana je vaskrsao da nam donese šarena jaja i čokoladne zeke. Ovo kako sada slavimo Uskrs nema veze sa biblijom, SPC je već uvrstila jaja u svoj repertoar, a zeke će kada nađu povoljnog dobavljača.

joe

pre 2 godine

Ima sekta , zvali smo ih subotari, isto pričaju što i ovaj dečko. A izgleda da su neki od njih obukli mantije naše crkve da nam prodaju njihovu priču. Nedelja je crkveno slovo, a Novi zavet je za hrišćane bitniji od Starog.

Srednji vek zauvek

pre 2 godine

Treba imati vere, a ne razuma za ovo. Zato se kaže 'vernik' a ne 'razumnik'.
(Realno, 30. april 2021 17:04)

Upravo tako. I ljudi se hvale time sto su nerazumnici, misle da je to neka vrlina i da ih to cini boljim ljudima. Vera bez dokaza nije vrlina. To je naivnost.
A najludji su oni koji misle da je nesto dokazano time sto pise u Bibliji.

Cist narcizam, nezrelost i odustajanje od odgovornosti. Vrlo lose ljudske osobine i razlog da sa takvima treba biti na posebnom oprezu u svakodnevnom zivotu.

una

pre 2 godine

@Treba uvesti porez na vernike i crkvu kao u Nemačkoj. Da sve crkve i njeni vernici lepo plaćaju porez državi, pa da vidim koliko bi pravih pravoslavaca ostalo :-))
(Dušan silni, 30. april 2021 18:55)
To je uradjeno npr. u Brazilu, gde je sirotinja najvise verujuca i za hranu nema, ali clanarinu crkvi placa i to , mislim, 30 % ukupnih prihoda... Niko tamo nije odustao od religije, samo od osnovnih namernica za zivot. Verujem i ja u boga, al u trange frange svestenike ne. Nazalost, tamo su im mozak isprali. Sreca, imaju okean, e to im je od Boga.

Edgar

pre 2 godine

Nn, Vaskrs nije zabava, kao ni ostali praznici, tvoje tumačenje je miljenje ateiste s kojim se vernici ne slažu.
Islam, judeizam, hrišćanstvo su još uvek žive religije, ma koliko se ostali trudili da od njih naprave nešto smešno i staromodno.
Potvrda mojih reči je i tragedija koja se upravo dogodila u Izraelu.

vlada

pre 2 godine

Farbanje jaja je vezano za priču o Mariji Magdaleni i caru Tiberiju. Ne, priča nije iz Biblije, ali nije ni Biblija valjda jedina knjiga koja je iz tog vremena. Koga zanima priča neka progugla

Hm

pre 2 godine

Zato što je veliki petak već bio po tačnijem kalendaru? Zato što je farbanje jaja paganski običaj i jedna od tradicija koja je osuđena u bibliji?
(Stvarno?, 30. april 2021 18:09)

Uskrs veze nema sa kalendarom vec sa mesecom i ravnodnevicom, svi pravoslavni ga slave isti dan bez obzira na kalendar

Zok1

pre 2 godine

(Nadoljub, 30. april 2021 17:03) Novi Zavet je INTERNI DOKUMENT crkve, nastao u Crkvi i za Crkvu. Svako ima pravo da ga čita, ali je Crkva ta koja ga autentično tumači. Tačka. Što se tiče samog izlaganja oca-đakona, neke stvari su malo konfuzne. Veliki Četvrtak i Velika Subota su bili "crvena slova" dok nam Austrijanci nisu pročešljali kalendar, pošto pre toga Srbi nisu hteli da rade skoro svaki treći dan radi crkvenih praznika. Ukoliko bi to primenili danas, to bi značilo da završavamo rad na Veliku Sredu, a počinjemo u Sredu posle Uskrsa. Malo dugačko, posebno kada se uzme u obzir srpsko shvatanje crvenog slova, pa mnogi ne uključuju ni mašinu za veš. Smisao crkvenih praznika je odvajanje vremena za molitvu, a ne samo odmor kao takav.

Baba Stanojka

pre 2 godine

I onda se cudimo sto se udaljavamo od religije. Pa kad imamo ovakve likove da predaju veronauku. Covek prica kao najveci sektas... koliku gomilu gluposti je izjavio u kratkom vremenskom periodu treba da mu oduzmu licencu za rad sa decom.

Sve suprotno od pravoslavlja pa cak i od hrišćanstva. Uzas.

eugen

pre 2 godine

Ono kad narod koji nema pojma sta je spiritualnost i kome se na pojmove Budizam, meditacija, joga dize kosa na glavi, jer su ubedjeni da se radi o djavoljoj raboti, diskutuje o tome kad je pravilno farbati jaja, a taj cin smatra najvecim mogucem spiritualnom dostignucem.

Komša

pre 2 godine

Moja baba je farbala jaja petkom...moja majka farba jaja petkom...i ja farbam jaja petkom i nemam nameru da menjam dan farbanja! Drzim se porodicne tradicije. A sto se tice odmora na Veliki petak, farbanje jaja i nije neki tezak posao, tako da nema razloga farbati ih cetvrtkom.
(I'am not a robot, 30. april 2021 21:59) 

Tako je.
Tradicija nije u sukobu sa verom.
Od Badnjaka do vaskršnjih jaja,Cveti ,materica,paterica i svih ostalih praznika i običaja.
Kome se ne svidja Svetosavlje nek se "učlani" gde god hoce.
Nek šara jaja svako onako kako mu je predato.

Natocimo sampanj pice!

pre 2 godine

A kazu li sta za one nalepnice za jaja sto idu uz Telegraf? Jel ok da stavim Kisicku ili Nestorovica na sveze ofarbana jaja?

Petar

pre 2 godine

A otkud toliko interesovanje ateista, komunista za religiju.Ako ste svojom svescu i razumom tako napredni, zasto tako agresivno i istrajno sirite svoju propoved ljudima koji ipak veruju, postuju tradiciju.Gledajte svoja posla, vasa vera je propala za 50g, a hriscanska filozofija i vera traje 2000g.Vi ste obecavali raj na zemlji za zivota, ali sta bi od toga?Ostavite verujuce na miru i umuknite vise.

peki

pre 2 godine

Farbanje jaja je vezano za priču o Mariji Magdaleni i caru Tiberiju. Ne, priča nije iz Biblije, ali nije ni Biblija valjda jedina knjiga koja je iz tog vremena. Koga zanima priča neka progugla
(vlada, 30. april 2021 19:29)

Šanse da se Marija Magdalena susrela sa bilo kojim carem za vreme svog života su maltene jednake nuli.

I'am not a robot

pre 2 godine

Moja baba je farbala jaja petkom...moja majka farba jaja petkom...i ja farbam jaja petkom i nemam nameru da menjam dan farbanja! Drzim se porodicne tradicije. A sto se tice odmora na Veliki petak, farbanje jaja i nije neki tezak posao, tako da nema razloga farbati ih cetvrtkom.

Pljuvac svih stilova

pre 2 godine

Zar stvarno mislite da potoji verzija Boga po religiji? Bog postoji, ali ne kako ga Kuran, Biblija i ostali 'sveti' spisi opisuju. Farbanje jaja, kao i ostali obicaji su nebuloze. Svaka religija uci ljude da zavise od Boga i da se plase istog. Ne uce ljude kako da spoznaju unutrasnji mir, kako darazmisljaju, kako da razviju svoj duh, kako da se sjedine sa prirodom i univerzumom. Budizam verovatno najbolje i najblize opisuje sta je Bog, ali budizam nije religija. Religija je pisana rec koje se samo prenosi, dok je budizam misao koja se razvija.

Hm

pre 2 godine

Posto njihovi verski zakoni ne dopuštaju nejevrejima ulazak u judaizam, morali su nešto smisliti i evo ga- hrišćanstvo. Zato je sve isto, samo malo različito.
(vanja, 30. april 2021 19:45)
Japanac moze preci u judaizam i tada se smatra Jevrejinom

zilot

pre 2 godine

Ne, Zok1, Bibliju ti tumači Sveti Duh, a Crkva o kojoj govoriš nije Hristova crkva, nego državna institucija koja ima svoje interese moći, vladanja i predstavlja ceremonijalni centar laži i svojevrsni pogrebni zavod. Mnogo je laži uneto tokom mnogih vekova i učenja proroka, Hrista i apostola zamenjena su idolopoklonstvom. U njoj nećeš naći učenje o spasenju i novom rodjenju odozgo od Boga o kome je Gospod Isus govorio Nikodimu u 3. glavi Jevandjelja po Jovanu, o toj velikoj promeni kada sve staro prodje i sve novo postade. Varaju vas sveštenici kada vam tvrde da je njihova Ustanova formirala Pismo. Autor Pisma je Bog kroz više od 40 pisaca koje je On izabrao po Svojoj Savršenoj volji za posao objavljivanja Njegove Reči i volje i koji su u tu svrhu bili nadahnuti od Boga. Neka ti Gospod otvori oči srca da možeš da prihvatiš Njegovu Istinu, jer sve u svetu je obrnuto od onoga kako zaista jeste, od istine. Sve izgleda drugačije i velika je moć prevare, samo Bog može da otvori čoveku duhovne oči. Prazninu i nezadovoljstvo koje nosiš u sebi ne možeš da ispuniš praznom religijom, treba ti Hrist u tebi. Moli Ga i doći će ti jer nije daleko ni od koga od nas. Bio sam pravoslavac, ali Njegovom milošću obasjala me je svetlost spasonosnog Jevandjelja blagodati Hristove. Božiji blagoslov tebi i tvom domu.
(Nadoljub, 30. april 2021 21:23)


Iz edicije "Nije se desilo"

Žorž

pre 2 godine

Kad god farbali jaja,kad se to radi sa puno ljubavi i vjere,nije pogrešno.Bitno je postiti i poštovati najtuzniji dan u našoj vjeri hrišćanskoj.

wer

pre 2 godine

jedino sto se ne sme,
i svi pismeni i krsteni zanju:
ne sme da se zavrce sija crnom pevcu na crnu nedelju,
i ne sme da se koristi vise od 8GB ram-a na svetog iliju

Ruzicasti jednorog

pre 2 godine

Ne, Zok1, Bibliju ti tumači Sveti Duh, a Crkva o kojoj govoriš nije Hristova crkva, nego državna institucija koja ima svoje interese moći, vladanja i predstavlja ceremonijalni centar laži i svojevrsni pogrebni zavod. Mnogo je laži uneto tokom mnogih vekova i učenja proroka, Hrista i apostola zamenjena su idolopoklonstvom. U njoj nećeš naći učenje o spasenju i novom rodjenju odozgo od Boga o kome je Gospod Isus govorio Nikodimu u 3. glavi Jevandjelja po Jovanu, o toj velikoj promeni kada sve staro prodje i sve novo postade. Varaju vas sveštenici kada vam tvrde da je njihova Ustanova formirala Pismo. Autor Pisma je Bog kroz više od 40 pisaca koje je On izabrao po Svojoj Savršenoj volji za posao objavljivanja Njegove Reči i volje i koji su u tu svrhu bili nadahnuti od Boga. Neka ti Gospod otvori oči srca da možeš da prihvatiš Njegovu Istinu, jer sve u svetu je obrnuto od onoga kako zaista jeste, od istine. Sve izgleda drugačije i velika je moć prevare, samo Bog može da otvori čoveku duhovne oči. Prazninu i nezadovoljstvo koje nosiš u sebi ne možeš da ispuniš praznom religijom, treba ti Hrist u tebi. Moli Ga i doći će ti jer nije daleko ni od koga od nas. Bio sam pravoslavac, ali Njegovom milošću obasjala me je svetlost spasonosnog Jevandjelja blagodati Hristove. Božiji blagoslov tebi i tvom domu.
(Nadoljub, 30. april 2021 21:23)

Jos si zaboravio da dodas "Molicu se za tebe".
Moze li neko skolovan da mi objasni zasto religioznost nema svoju sifru na listi mentalnih bolesti?

Koča

pre 2 godine

Neki kažu četvrtkom sigurno nikako petkom a drugi kažu petkom sigurno a nikako četvrtkom... Hm... Po "onom pravom"... Da se ne ogrešimo ako li jaje ne pojedemo? A najgore bi bilo od pogrešnog dana da nam se podmetne. Samo da pitam - a da neko vidi u onoj, kako se kaže Bibliji. To je ona knjiga kao hrišćanstva. Tek me zanima da li je neko od hrišćana farbao jaja i tačno koji dan? Mislim, valjda bi tu trebalo videti da li je nešto po "onom pravom"? Posebno iz onih delova, kako se zove one knjige? Valjda knjige hrišćana... Ovaj... Biblije! Da! Tu su bili neki ljudi koji su živeli posle Hrista a koji su direktno sa njim sarađivali, slušali, bili očevici pa su čuli kako je po "onom pravom". Jesu li oni u nekom momentu farbali bilo šta? Kojom farbom? Koji dan? Mislim ako je Biblija knjiga hrišćanstva. Ako nije ok. Idem kod babe da vidim kako je bilo u staroslovenskoj religiji

sergio

pre 2 godine

Obicaji, tradicija, simbolika, forma,...s kojom rukom, sa koliko prsta se krsti... to je kod srba bitno. Sustina, a to je hriscanstvo, nikoga ne zanima. Pa i samu vjeru zovu svetosavskom sto je u sustini bogohuljenje. Sveti Sava se verovatno okrece u grobu kad cuje da mu crkvu zovu svetosavskom, a ne hriscanskom.

pizza pametnica

pre 2 godine

Usla na komentare kad ih je bilo 50 i odusevila se. Hvala vam, vratili ste mi veru u b92. Vec mesecima govorim sebi da treba da obrisem aplikaciju, ali ne mogu, navucena sam..... "sta ti je navika, navikla deca da ih tucem kasikom za cipele i nece ...."

Velja

pre 2 godine

@"zasto tako agresivno i istrajno sirite svoju propoved ljudima koji ipak veruju, postuju tradiciju"

U šta tačno veruju? Da li veruju ili poštuju tradiciju? Sveto Pismo kaže da je pridržavanje tradicije a neverovanje u Boga i samom Bogu mrsko.

Petar

pre 2 godine

@wer
ta nemojte se zestiti, zato sto vas odaje crveni sluzav trag.Nekoliko nedolicnih i nemoralnih ne mogu naruziti pravoslavno hrišćanstvo.Drzite se vasih ofanziva i ostalih bajki,a to izigravanje neutralnosti i toboze kritike i jednih i drugih mogu samo ovi novoverci, poklonici neoliberalnih i neomarksistickih ideja.Vi lako nalazite zamensku veru, vamo je to od danas do sutra.Kad vam jedna vera odumre, a vi odmah nadjete novo uhlebljenje.Kakvi ljudi, takva i vera i obrnuto.

Boris

pre 2 godine

Volite i postujte sve ljude, svi smo od jednog Boga.

Religija je jedna vrsta kontrole nad ljudima i njihovim delima, i nije nastala od Boga.

wer

pre 2 godine

(Petar, 1. maj 2021 22:09)

sedi pero, moli, niko ti ne brani..
moli se i za ove vase popove sto lece lopatama
i vladike sto se u trenucima slabosti odaju gej akcijama
i nemaj iluziju da ste nesto bolji od crvenih petokraka,
iz iste se price samo je predmet ideopoklonstva malo drugaciji.

i nemoj puno da nam se zestis kada te malo zavitlavamo,
razloga ima na pretek,
a i zabavno je :)

al nemoj da

Petar II

pre 2 godine

Vas koje je Tito naselio po Vojvodini i Beogradu, vi verujte u crvenu ideologiju.Mi to razumemo, dosli ste iz tog krša i pasivnih krajeva, dobili poslic, drustveni stan, jos od proletera izigravate poslednjih godina gradjane, otkupili stan za 100e, normalno je da verujete u Broza.Bezemljasima i gologuziji su uvek bile velike oci na tudju umovinu, rad, stabilnu i pravnu drzavu, gde se tradicionalne vrednosti postuju.Ne znam sto toliko kukuricete kad je opste poznato da komunisticka deca vladaju Srbijom, vasi su na vlasti, ali su izgubili bivsu drzavu, pa se jedan deo vratio kuci i sad izigrava patriote ili neoliberale.Ista partija, dve frakcije.

Nadoljub

pre 2 godine

Jos si zaboravio da dodas "Molicu se za tebe".
Moze li neko skolovan da mi objasni zasto religioznost nema svoju sifru na listi mentalnih bolesti?
(Ruzicasti jednorog, 01. maj 2021 14:07)

Zato je i pisano:

25. Jer je ludost Božija mudrija od ljudi, i slabost je Božija jača od ljudi.
26. Jer pogledajte znanje svoje, braćo, da nema ni mnogo premudrih po telu, ni mnogo silnih ni mnogo plemenitih;
27. Nego što je ludo pred svetom ono izabra Bog da posrami premudre; i što je slabo pred svetom ono izabra Bog da posrami jako;
28. I što je neplemenito pred svetom i uništeno izabra Bog, i što nije, da uništi ono što jeste,
29. Da se ne pohvali nijedno telo pred Bogom.
(Biblija, 1. Poslanica Korinćanima 1:25-29)

Milost ti i mir od Boga i Gospoda Isusa Hrista.

Uskok

pre 2 godine

@joe
Za poznavaoca Joea i slične, subota je i po starom i po novom zavetu dan odmora. Nisu li fariseji u novom zavetu Hristu spočitavali da čuda radi u subotu, na neradan dan (wtf). Dodatno, jedan kardio hirurg treba da spasi nekoga operacijom u subotu/nedelju, a pri tome je vernik . Šta da radi mučenik?
Dodatno: svetost subote kao neradnog dana je prebačena (sic!) na nedelju na vaseljenskom saboru , tamo negde dok smo svi bili ista crkva.
Dodatno: ako smo mi Srbi primili hrišćanstvo od Vizantije, posledično Grčke, što nam nisu svi običaji isti kao kod njih? Što htedosmo da se odvojimo od njih? Kako smo to različiti od Katolika koji se isto odvojiše (prema pravoslavnoj verziji priče) od Vizantije.
Dodatno: ovo ti, Joe poznavaoče svega i imaoče svog mišljenja, piše ateist.
Dodatno: Boga nema. Religije svih boja i vrsta(a ima ih koliko hoćeš, izguglaj) su društveni dogovor. Manipulacija. Poput dogovora da za jedan papir na kom piše 100 dinara može kupiti jedan burek. Kapiraš foru? Dogovor.

Јабучило

pre 2 godine

"U Starom zavetu postoji priča o Adamu i Evi i prvi dan nedelje je nedelja, to bi značilo da je šesti dan petak a sedmi dan je subota, pa samim tim je vrlo bitno da subota zaista i bude neradna", naglašava Jovanović.

То је тако по јеврејском рачунању. Код њих је шабат (субота) последњи дан у седмици, дан одмора.

Код нас је тај дан одмора недеља. Зато се тако и зове јер се "не дела".

Vlak

pre 2 godine

Pokojni patrijarh Irinej, dok je bio vladika niški mi je u mojoj kući, na moje pitanje kada se farbaju jaja? odgovorio kratko: na Veliki petak.

Dag Kristi

pre 2 godine

Svako mesto ima različite paganske običaje. Eto npr, u mom kraju, običaj koji datira stotinama godina je da se po Badnjak ide predveče, a u svim emisijama se potencira ujutru. Evo i ovo za četvrtak. Šta god da se radi, nije pogrešno, bitna je namera, i vera u ono što se radi.

Komša

pre 2 godine

U Rusiji se farbaju jaja cetvrtkom...,toliko smo veliki vjernici da ni ne znamo prave vjerske obicaje.
(nikola, 30. april 2021 21:21) 

A mi smo Rusi?
Šaranje jaja,kao i vecina drugih običaja je nešto što je preuzeto u trenutku prihvatanja Hrišcanstva.
Ti obicaji nisu ni medju nama Srbima potpuno isti jer je svaki kraj imao nešto specifično,svoje.
Pa na to dodaj kasniji razvoj drustva,migracije iz sela u gradove,promenu mačina života itd.
I onda vremenom,prvo u gradovima dolazi do promena te ono što je nelada davno (cak i pre Hriscanstva) bio obred postaje simbolika
Recimo - vise ne ručavamo na podu posutom slamom pred Božic,nego se mo baci slame po podu.Simbolično.
Gledanje na formu u takvim uslovima ne samo da ponistava tradiciju (koja se sastoji iz milion porodicnih tradicija) vec obesmisljava i sustinu Hriscanstva koju ne dotiču naši prastari običaji - to je kao kada bismo post sveli na dijetu i zagledali svakom u zalogaj pa prema tome meriti "koliki je hrišcanin".




A o uzimanju običaja drigih naroda kao nekog repera kako treba činiti da ne govorimo.

Ivan V

pre 2 godine

Ono kad narod koji nema pojma sta je spiritualnost i kome se na pojmove Budizam, meditacija, joga dize kosa na glavi, jer su ubedjeni da se radi o djavoljoj raboti, diskutuje o tome kad je pravilno farbati jaja, a taj cin smatra najvecim mogucem spiritualnom dostignucem.
(eugen, 1. maj 2021 12:01)

I budisti imaju lokalne i pratece obicaje o kojima raspravljaju kao mi o jajima... Ne banalizuj.

Јелена

pre 2 godine

Zapanjujuce koliki broj ljudi komentarise verske obicaje i religiju a da pri tome apsolutno nema pojma o tome.
(Xoro, 30. april 2021 21:27)

Зашто не би коментарисали? Цео живот фарбам јаја на Велики петак и сад одједном јаја треба фарбати четвртком. Држим се традиције и онога што је радила моја мајка, баба, прабаба. Код нас се јаја фарбају петком, и до краја живота ћу их фарбати на Велики петак