Ponedeljak, 19.04.2021.

13:07

Uspeo istorijski let helikoptera na Marsu FOTO/VIDEO

Izvor: B92

Uspeo istorijski let helikoptera na Marsu FOTO/VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

102 Komentari

Sortiraj po:

Igor

pre 3 godine

@Prvi kontrolisani let letilice na drugoj planeti....??? Ček, ček je li to onda priznaju da na mesecu nisu nikad ni bili? Pa ko je onda kontrolisao ona silna poletanja modula sa meseca u programu Apolo???
(kaja_damu, 20. april 2021 08:35)

Uspeo si dva puta da se demantujes u jednoj recenici. Mesec je.... pa mesec, nije planeta. Let i poletanje sa necega nije isto. Ljudi su poletali sa meseca, a ovo chudo leti na marsu. Poletanje sa meseca nije moglo da se obustavi, jednom kad je upaljen motor, to je bilo to. Ili ce poleteti ili ce se srusiti ako nesto otkaze. Nije postojala nikakva sansa da se neko predomisli i da pokusa ponovo. Ovaj helihopter, poleti, leti napred-nazad, levo-desno, gore-dole, kontolise koliko dugo ce da leti i gde ce da sleti. Pa za par sola ponovo, dok napuni baterije.

Interesantno pitanje koje bi se moglo postaviti naucnicima je zasto nisu ostavili mogucnost da se spravica vrati roveru na dopunu baterija i zagrevanje, pa i eventualnu zamenu baterije posle X ciklusa radi produzetka njenog zivotnog veka. Kapiram da je ovo demonstracija tehnologije, ali opet...

Trovach

pre 3 godine

@Miloš...Atmosferu nase planete nasim jezikom zovemo vazduh. Potpuno je nevazno kog sastava je atmosfera ako svojom gustinom omogucava uzgon kod helikoptera. Cak ni sastav nase atmosfere nije uvek bio isti. Povremeno je nivo kiseonika bio mnogo visi, a pre nastanka organizama koji vrse fotosintezu skoro da ga uopste nije bilo(slicno kao na Marsu, ali je nasa atmosfera mnogo gusca). U atmosferi bogatoj kiseonikom zivot ni ne bi mogao nastati.

mozdana veza

pre 3 godine

I jos jedno pitanje: na kakav pogon leti do marsa????
(srdjan, 19. april 2021 23:26)

Na poluljudski, takvi za kaznu sede u sondi i pedalaju do besvesti

Superhik

pre 3 godine

Meni je (malo) čudno zašto Ameri ne "povedoše"(bar) jednog Rusa na Mesec - ne bi morali stalno da se pravdaju teoretičarima !

Lav

pre 3 godine

Druze, meni nije jasno kako ti ako si neverni toma znas uopste kakva je gore gustina vazduha i ima li pritiska ili nema, si bio gore? Ne, naravno da nisi, nego verujes u jedno, a u nesto drugo ne verujes, a ne mozes nista da proveris svakako, nisi bio tamo i neces... Ili verujes nauci ili ne, a ne kako ti odgovara...
(Milos Petrovic, 19. april 2021 17:25)
Kako onda ti znaš da je moguće sve to što se tvrdi? Video na internetu, tv-u?

aalborg

pre 3 godine

Treba im tri svetlosne godine da okruze Mars,e moji Amerikanci,da niste dobro potkovali Rusima nikad ne bi ni videli svemirsku stanicu :)
(cvrko, 19. april 2021 18:23)

Rođače, svetlosna godina je jedinica mere za dužinu (kao i metar, kilometar), a ne za vreme..

Korvin

pre 3 godine

I jos jedno pitanje: na kakav pogon leti do marsa????
(srdjan, 19. april 2021 23:26)

Na srpsku glupost. Kad su videli komentare zaključili su da je toliko ima da mogu da naprave raketu bržu od svetlosti.

kaja_damu

pre 3 godine

Prvi kontrolisani let letilice na drugoj planeti....??? Ček, ček je li to onda priznaju da na mesecu nisu nikad ni bili? Pa ko je onda kontrolisao ona silna poletanja modula sa meseca u programu Apolo???

sifra piralen i male veverice

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40


da smo u srednjem veku , ovaj bi stavljo na lomacu i drzao baklju ...

Kanda

pre 3 godine

Pitanje za pametne odakle na Marsu CO2,tj ugljen dioksid????(koji se sastoji od 1atom ugljenika i 2 atoma kiseonika spojenih kovalentnom vezom) ko ili sta je proizvelo kiseonik na Marsu???

Toronto

pre 3 godine

 I jos jedno pitanje: na kakav pogon leti do marsa????
(srdjan, 19. april 2021 23:26)

Najkraći odgovor bi bio na inerciju. Naime, postoji jedan manevar koji se zove Hohmann transfer orbita, vrlo efikasan po pitanju brzine i energije. Koriste se same orbite Zemlje i Marsa, i,vozilo se postavlja u eliptičnu orbitu oko Sunca koja spaja ove dve cirkularne orbite. Posle postavljanja vozila u zemljinu orbitu potrebno je još samo jedno paljenje motora da se izvrši sam manevar posfavpjanja u tu transfer orbitu i još jedno paljenje motora da bi se ušlo u Marsovu orbitu. NASA je koristila Atlas V raketu za ovu misiju. Prvi stepen sa ruskim r180 motorima koristi kerozin kao gorivo i tečni kiseonik kao oksidans. U prvom stepenu su i 4 bustera sa čvrstim raketnim gorivom koji koriste aluminijumski prah kao gorivo i amonijum perhlorat kao oksidans. Drugi stepem, Kentaur, koristi kao gorivo tečni vodonik i tečni kiseonik kao oksidans.

neutralni fe

pre 3 godine

Nazalost velika vecina srba u ovo ne veruje i misli da je namesteno...tupi i zaostali narod koji ima pravo glasa i kojim se manipulise vekovima
(Todor, 19. april 2021 19:21)

Auuuu Todore al si ljut na Srbe!
Sta li je u pitanju,a? Da ti neko ženu ne kontrolise vise od tebe,a? Malo se raspitaj okolo,mozda te to izjeda!
(vuk, 19. april 2021 21:15)

to su tvoje fobije a ne njegove.

Cinique

pre 3 godine

Nisam nešto siguran u čemu je bilo kakva korist od ovog, odnosno koje informacije može da pruži, a koje površinski "dron" ne može? Visina leta ovog drona, helikoptera, whatevera je ionako veoma limitirana, komanda njime ionako nije "u realnom vremenu" i ne može da bude dok se ne realizuje kvantna telekomanda i komunikacija. Nije čak ni prvi put da je "nešto poletelo sa Marsa" a čak ni prvi put da je poletelo i vratilo se na površinu Marsa. Ne razumem zašto je ovo toliko značajno, kamoli "istorijski" značajno? Da li se nakon ovoga išta više zna o Marsu nego pre ovog "istorijskog leta"? Ne bih rekao.

Куп је битан

pre 3 godine

Joj sta nam ameri rade hahaha
50 godina nam pokazuju crtane filmove i opet neko veruje u to! Strasno!
(vuk, 19. april 2021 21:18)

Ако су Американци лагали о лету на Месец и осталим истраживањима свемира, зашто те лажи онда није разоткрио СССР? Замислимо само какав би то био ударац за САД у сред Хладног рата, да их главни ривал ухвати у лажи!

XXX

pre 3 godine

Ljudi, da li ste primetili da osoblje u kontrolnoj sobi čine većinom mladi ljudi. Zadivljujuće. Mogu samo da im zavide ovi sto pominju razna studija i pustinje po USA.

Лuster

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Ovaj mali helikopter ima propeler a ne džet pogon!

istovario ga

pre 3 godine

Joj sta nam ameri rade hahaha
50 godina nam pokazuju crtane filmove i opet neko veruje u to! Strasno!
(vuk, 19. april 2021 21:18)

Joj sta nam takvi kao ti rade.
Vise od 100 godina veruju u najvece i najludje gluposti, teorije i snimke, prave stetu na svakom koraku, evoluiraju unazad a istina i realnost im je smesna, sumnjiva, previse jednostavna, neverovatna!
Jezivo!

vucina

pre 3 godine

Joj sta nam ameri rade hahaha
50 godina nam pokazuju crtane filmove i opet neko veruje u to! Strasno!
(vuk, 19. april 2021 21:18)

Vuce kako ti znas da je to crtani film, ko ti je rekao, kakav relevantan izvor imas. Otprilike kao sto si ti zakljucio ovo iznad tako i ja mogu da zakljucim npr, da imas veliku potrbu da za sav svoj jad i bedu nadjes nekog krivca (recimo ameri npr. ili rusi ili kinezi ili ko god vec - premda na ovom projektu radi gomila ljudi koji nisu ameri po poreklu al aj sad to nije bitno, pazi pa cak i nase gore list). Posto ja o tebi znam koliko i ti o svemiru (nista) moja izjava je lupetanje kao i ova tvoja odozgo.

A npr kako se ne zapitas kako ni jedna zvanicna institucija ni ruska ni kineska ni iranska ni iracka itd. nije izdala demanti ovih nasinih uspeha, niti je nasa izdala demantije i tvrdila da ovi drugi nesto nisu uradili kad su uradili. Mogu odmah da ti kazem, to je zbog toga, jer iako u svakom drustvu postoji gomila plebsa koja se pali na te takve izjave kao sto je tvoja, ipak u tim zemljama tim pametnim stvarima se bave pametni ljudi... A plebs se bavi kardasijanovima, farmama, isl. Totalno nespojive stvarnosti.

Lav Lazo

pre 3 godine

@Goran S
Ma kakvi. Ne može helikopter od 2 kila da sleti na Mars. Tamo su jaki vjetrovi, pogotovo kad dune jugo s proljeća i nemoguće je da se tolika letilica spusti. Let treba izvesti s jeseni, ali ne pozne pošto tada zna da padne snijeg po pola metra, nego neđe početkom oktobra. A helikopter ni tada ne smije biti lakši od 7-8 kila. Ništa ne znate a komentarišete!

vuk

pre 3 godine

Nazalost velika vecina srba u ovo ne veruje i misli da je namesteno...tupi i zaostali narod koji ima pravo glasa i kojim se manipulise vekovima
(Todor, 19. april 2021 19:21)

Auuuu Todore al si ljut na Srbe!
Sta li je u pitanju,a? Da ti neko ženu ne kontrolise vise od tebe,a? Malo se raspitaj okolo,mozda te to izjeda!

Trovach

pre 3 godine

Mnogi ne znaju sta znaci rec atmosfera i misle da vazduh na svim planetama mora biti isti kao na Zemlji, ili u suprotnom, ne postoji. Na Veneri je mnogo gusci nego na Zemlji, ali se uglavnom sastoji od CO2 i sumporne kiseline, dok je i na Titanu gusca atmosfera nego na Zemlji, a mnogo je manji, pa je i gravitacija malo veca nego na nasem Mesecu. To znaci da bismo da Vincijeve nacrte tamo mogli upotrebiti da se eventualni astronauti mogu kretati letenjem. Naravno, jako je hladno, pa bi svemirsko odelo bilo zdepasto i pretesko za mahanje nekim "krilima".

Mad Max

pre 3 godine

licno ON pilotirao, ako me razumete!!
(Huan Pablo Don Fernando, 19. april 2021 17:52)

Uzeo je sam da pilotira i da vidi da li neko sme da mu zabrani.

planet of the apes

pre 3 godine

Inace, gustina atmosfere na Marsu je oko 1% one na Zemlji, kao da ste na Zemlji na visini oko 25-30km... veliki uspeh, iza koga stoji ogroman rad. Ideja je bila luda, ali vredelo je truda.

Mad Max

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Nema kiseonika a on je samo jedan od sastojaka ,,vazduha''.

istovario ga

pre 3 godine

Zanimljivo da je povrsina Marsa ista kao u filmovima koje smo gledali pre 20 leta..
(nisam robot, 19. april 2021 17:17)

Samo onima koji su skoro izasli iz pecine pa ne znaju da su prve fotke s Marsa stigle pre 55 godina

momke

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Nema kiseonika, a ne vazduha.

Sanja Tavic

pre 3 godine

Ajao, sad ce razni prodavci, frizeri, mesari, pekari, automehanicari i ostali fizikalci, studenti ekonomskog, pravnog, megazeza i tako tih nebitnih fakulteta, oni sa trogodisnjom srednjom i oni sto su jedva imali 2 iz fizike da nam objasne kako je ovo prevara od strane nase ahahahaha.

planet of the apes

pre 3 godine

I zato je ovo veliki uspeh, jer je sve uradjeno samo prema racunima na papiru.
(Daniel, 19. april 2021 16:22)

Kolko se secam testiran je u slicnim uslovima koji vladaju na Marsu, u prostoriji u kojoj mogu da smanje koncentraciju vazduha i dovedu je do zeljenog nivoa, tako da nije bas sve samo na proracunu, ali ne umanjuje uspeh.

Todor

pre 3 godine

Nazalost velika vecina srba u ovo ne veruje i misli da je namesteno...tupi i zaostali narod koji ima pravo glasa i kojim se manipulise vekovima

hypatija

pre 3 godine

Čovek, nastao je negde u Africi pre nekih 200.000 godina. Pre otprilike 50.000 godina krenuo je da osvaja ostatak planete Zemlje . Zadnjih 100 godina je osvojio i nastanio najhladnije i najnepristupačnije delove planete. A danas smo svedoci početka osvajanja druge planete. Zaista fascinantno i vredno svakog divjenja. Šta više uprkos svim boleštinama i ratovima koji su pratili ljudski rod na tom putu ima nas skoro 8 milijardi.

BB8

pre 3 godine

Od čega su ovi tragovi sa leve strane od letilice?
(momo, 19. april 2021 16:14)

Pa od rovera, od cega ce biti
(istovario ga, 19. april 2021 16:51)

Rover driftuje u dokolici...

bali

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Vazduha ima ali nije istog sastava zemaljskog. Ako cemo tacnije, letelice lete tako gde ima atmosfere, vazduh je samo deo nje. Uostalom sastav su opisali drugi citaoci.

milan

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40)

Zasto bi neko izmisljao nesto sto nema nikakve osim naucne vrednosti? Svemirska istrazivanja sluze iskljucivo samo ljudskoj znatizelji. Ljudi vole da saznaju sto vise o Marsu kao sto znaju o Zemlji. Mesec je potpuno istrazen i napusten jer je skapirano da je u pitanju samo jedna mrtva lebdeca okrugla stena. Merkur je kao veci Mesec. Voleli bi i o Suncu, Veneri, Jupiteru, Saturnu... ali je trenutno tehnicki neizvodljivo. Na Veneri svaka masina prezivi samo par minuta a o Suncu i da ne govorimo. U Jupiterovoj i Saturnovoj atmosferi svaka masina ekplodira u paramparcad. Ne verujem da ce nesto specijalno da nadju na Marsu, manje vise je slicno kao na Mesecu. Najveci problem je sto sve to mnogo kosta i za sada je cisto bacanje para ali ipak pobedjuje lkudska znatizelja.

Шопинг тура

pre 3 godine

Могли су код Кинеза да купе дечији хеликоптер нису морали да иду чак на Марс.

Milos Petrovic

pre 3 godine

"Leteo helikopter na planeti gotovo bez atmosfere, sa maltene nikakvim pritiskom i gustinom vazduha.... A ti narode gutaj samo":

Druze, meni nije jasno kako ti ako si neverni toma znas uopste kakva je gore gustina vazduha i ima li pritiska ili nema, si bio gore? Ne, naravno da nisi, nego verujes u jedno, a u nesto drugo ne verujes, a ne mozes nista da proveris svakako, nisi bio tamo i neces... Ili verujes nauci ili ne, a ne kako ti odgovara...

Berliner

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Vazduha nema, ali atmosfere ima, iako znam da je za vas neupućene vazduh = atmosfera. Atmosfera Marsa se sastoji od 96% ugljen-dioksida, ostalo je argon, azot, itd...Pritisak je 100 puta manji nego na Zemlji, ali je zato gravitacija Marsa 38% gravitacije Zemlje, pa je let helikoptera i te kako moguć. U nižim delovima Marsa, gde se i rade istraživanja, pritisak iznosi oko 8,5 milibara. Uostalom, pitaj Ruse, oni su izveli prvo uspešno sletanje na Mars 1971.

Petar

pre 3 godine

@Goran S Tako je nema letenja bez vazduha ali na Marsu ima vazduha. Taj vazduh ne mozes da udises jer je znacajno drugacijeg sastava od ovog na Zemlji. Jako malo vremena ti treba da uz pomoc struje, racunara, i intrneta pronadjes neku informaciju, a jos manje da napises komentar i odvalis neku glupost, a mislis da si pametniji od naucnika iz svemirske agencije... Svaka cast i tebi i hiljadama vas koji su neverne Tome. Da su se takvi ljudi poput tebe pitali za mnoge stvari u istorjiji covecanstva, danas bi palili vatru udarajuci kamen o kamen.

Berliner

pre 3 godine

Mars u Arizoni ili Nevadi?
(Vidoje, 19. april 2021 15:32)

U Đavoljoj varoši, ali ti taj snimak ne smeš gledati, ozračiće te preko ekrana. Spusti roletne i stavi ćebe na prozor, isto kao što si radio u avgustu '99.kad je bilo pomračenje Sunca.

JocaBoca

pre 3 godine

Danas to na svom mobilnom moze da vidi svaki imbecil, pri tome dovodeci u sumnju to da li je Zemlja uopste okrugla...
(mare, 19. april 2021 14:50)

Sve si lepo rekao.
Leteli su, ali na mobilnom...

Daniel

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Kako to mislis “bez vazduha”?

Mars ima atmosferu, samo je ona mnogo redja nego Zemljina atmosfera (skoro 100 puta redja).

Zato rotor helikoptera mora da vrti propeler mnogo brze nego sto mora na Zemlji da bi odrzao letelicu u vazduhu.

I zato je ovo veliki uspeh, jer je sve uradjeno samo prema racunima na papiru.

zoran stokic

pre 3 godine

@mare Antički filozofi su smatrali da kao što je ptici data sposobnost letenja, a ribi sposobnost plivanja, isto tako je čoveku data sposobnost mišljenja, i to jednom zauvek; ova ideja se održala dva milenijuma, ali je netačna i vodi nas u pogrešnom smeru, ravnopločaši su samo jedan od dokaza za to. Mišljenje nam nije dato na poklon, nego njega svaka generacija iznova izgrađuje, stiče, mukotrpno, malo-pomalo, putem obrazovanja, tj. kulture. Ne postoji „apriorni“ način organizovanja iskustva Homo sapijensa, on zavisi od refertnog okvira (kulturne matrice), ti okviri utiče na percepciju, način mišljenja, ponašanje, sliku sveta i sposobnosti, prostorno-vremenske procese, problem preticanja... Homo sapijens je prošao kroz magisku, mitsku, religisku, naučnu – fazu. Ako u razvoju ostanemo na nivou mita tj. u "mitskom referentnom okviru" onda su nam svi događaji ili prijateljski ili neprijateljski, dobroćudni ili zloćudni; "mrzim" SAD, znači sve što uradi NASA je "nepijateljska laž". Ovaj bi let trebalo posvetiti Brunu čija je knjiga: "La Cena de le ceneri" (1584., London) iz dogmatskog dremeža prodrma savremenike. Njegove spise je do detalja upoznao Galilej, ali ga nigde u svojim knjigama ne spominje iz opreza prema inkviziciji. Monarh heroj Bruno, nenameravano je „otvorio oči“ crkvi - koja je iz njegovih spisa uvidela svu opasnost koju sa sobom nosi nova astronomuja kada je u pitanju stvar vere; Kopernikova je astronomija stavljena na indeks zabranjenih knjiga 1616.

let 3

pre 3 godine

Za marsovce je to neindentifikovani leteci objekat. Snimci su zapalili marsovski internet, gore marsovske drustvene mreze. Marsovska jelena karleusa pjeni da je to od marsovskog 5g. Marsovski miroljub ide pod mac. Ceka se reakcija marsovskog sebastijana kurca.

multikopter

pre 3 godine

Na slici lici na sever Kolorada
(Splavar, 19. april 2021 14:55)

Jok brate, u Simanovcima, treci hangar do Zadruge. Tamo se rade i oni Mitrovicevi dronovi i Elonova raketa/satl (za sad samo eksplozije, puste je s krana na plafonu i snimaju slow motion)

Profesor

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40)

Dragi ZLOBEX-u, pozdrav sa Marsa. Iako su se svi smejali Brunu i Koperniku, ispade da su bili u pravu. Šteta je što ne vidiš da je ovo jedno od najvećih dostignuća nauke-leteti u atmosferi koja baš i nije atmosfera standardnim aerodinamičkim zakonima koji su sazdani na atmosferi Zemlje. Buduće generacije će o ovome pričati kao što se mi dičimo Njutnom i Teslom. Shvati i biće nama svima lakše. A devojkama i momcima iz NASE njihov profesor želi sve najbolje u osvajanju prostranstava gde čovek još nije kročio. BRAVO!

Vojidžer

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40) # Link komentara

Bas me interesuje da li postoje ikakvi argumenti za ovu izjavu, dokazivi, i ako postoje molim dokaz.
Ili je to samo potreba da se svoj mediokritetski zivot ucini znacajnijim ponistavajuci uspehe pametnijih od sebe.
(nezlobex, 19. april 2021 14:56)

Zašto li ja poverovah da se ZLOBEX zeza i zavitlava, da ne kažem troluje... i ostale misterije univerzuma.

Неко123

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Хахаха, мислим да имамо победника! По теби Хеликоптер ради на кисеоник је ли? Шта људе није блам да напишу то је невероватно!

T

pre 3 godine

@elektro Znaš kada je poslednja ruska ili sovjetska letelica sletela na drugo nebesko telo ili uopšte istraživala drugo nebesko telo? Vega 2 iz 1984. godine. To je bilo pre 37 godina.

Bgd

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40)

Naravno. A sve sa ciljem manipulacije i dovođenja u zabludu vaskolikog srpstva. Srećom tu su vrhunski eksperti sa "youtube univerziteta" da razotkriju prevarante.

Johny

pre 3 godine

Svaka cast! Potvrdjen koncept leta u atmosferi Marsa. NASA jos ima dobrih poteza. Desetine godina su ispred drugih, tako bilo, tako je i sada.

mare

pre 3 godine

Cesto pomislim sta bi Djordano Bruno, Kopernik ili Galilej dali da su mogli u svoje vreme ovako lepo i jasno da vide povsinu Marsa ili Meseca.. Koliko su vremena provodili zamisljajuci u svojim glavama. Danas to na svom mobilnom moze da vidi svaki imbecil, pri tome dovodeci u sumnju to da li je Zemlja uopste okrugla...

Vojidžer

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40)

Jašta, koliko para svi srgaše, ne samo Ameri, no i Rusi, pa od skora i Kinezi, da ne spominjem Indiju... i sve to ne bi li nas zamajavali :D

nezlobex

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40) # Link komentara

Bas me interesuje da li postoje ikakvi argumenti za ovu izjavu, dokazivi, i ako postoje molim dokaz.
Ili je to samo potreba da se svoj mediokritetski zivot ucini znacajnijim ponistavajuci uspehe pametnijih od sebe.

mare

pre 3 godine

Cesto pomislim sta bi Djordano Bruno, Kopernik ili Galilej dali da su mogli u svoje vreme ovako lepo i jasno da vide povsinu Marsa ili Meseca.. Koliko su vremena provodili zamisljajuci u svojim glavama. Danas to na svom mobilnom moze da vidi svaki imbecil, pri tome dovodeci u sumnju to da li je Zemlja uopste okrugla...

Vojidžer

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40)

Jašta, koliko para svi srgaše, ne samo Ameri, no i Rusi, pa od skora i Kinezi, da ne spominjem Indiju... i sve to ne bi li nas zamajavali :D

nezlobex

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40) # Link komentara

Bas me interesuje da li postoje ikakvi argumenti za ovu izjavu, dokazivi, i ako postoje molim dokaz.
Ili je to samo potreba da se svoj mediokritetski zivot ucini znacajnijim ponistavajuci uspehe pametnijih od sebe.

Profesor

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40)

Dragi ZLOBEX-u, pozdrav sa Marsa. Iako su se svi smejali Brunu i Koperniku, ispade da su bili u pravu. Šteta je što ne vidiš da je ovo jedno od najvećih dostignuća nauke-leteti u atmosferi koja baš i nije atmosfera standardnim aerodinamičkim zakonima koji su sazdani na atmosferi Zemlje. Buduće generacije će o ovome pričati kao što se mi dičimo Njutnom i Teslom. Shvati i biće nama svima lakše. A devojkama i momcima iz NASE njihov profesor želi sve najbolje u osvajanju prostranstava gde čovek još nije kročio. BRAVO!

Johny

pre 3 godine

Svaka cast! Potvrdjen koncept leta u atmosferi Marsa. NASA jos ima dobrih poteza. Desetine godina su ispred drugih, tako bilo, tako je i sada.

hypatija

pre 3 godine

Čovek, nastao je negde u Africi pre nekih 200.000 godina. Pre otprilike 50.000 godina krenuo je da osvaja ostatak planete Zemlje . Zadnjih 100 godina je osvojio i nastanio najhladnije i najnepristupačnije delove planete. A danas smo svedoci početka osvajanja druge planete. Zaista fascinantno i vredno svakog divjenja. Šta više uprkos svim boleštinama i ratovima koji su pratili ljudski rod na tom putu ima nas skoro 8 milijardi.

Petar

pre 3 godine

@Goran S Tako je nema letenja bez vazduha ali na Marsu ima vazduha. Taj vazduh ne mozes da udises jer je znacajno drugacijeg sastava od ovog na Zemlji. Jako malo vremena ti treba da uz pomoc struje, racunara, i intrneta pronadjes neku informaciju, a jos manje da napises komentar i odvalis neku glupost, a mislis da si pametniji od naucnika iz svemirske agencije... Svaka cast i tebi i hiljadama vas koji su neverne Tome. Da su se takvi ljudi poput tebe pitali za mnoge stvari u istorjiji covecanstva, danas bi palili vatru udarajuci kamen o kamen.

Daniel

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Kako to mislis “bez vazduha”?

Mars ima atmosferu, samo je ona mnogo redja nego Zemljina atmosfera (skoro 100 puta redja).

Zato rotor helikoptera mora da vrti propeler mnogo brze nego sto mora na Zemlji da bi odrzao letelicu u vazduhu.

I zato je ovo veliki uspeh, jer je sve uradjeno samo prema racunima na papiru.

Berliner

pre 3 godine

Mars u Arizoni ili Nevadi?
(Vidoje, 19. april 2021 15:32)

U Đavoljoj varoši, ali ti taj snimak ne smeš gledati, ozračiće te preko ekrana. Spusti roletne i stavi ćebe na prozor, isto kao što si radio u avgustu '99.kad je bilo pomračenje Sunca.

Неко123

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Хахаха, мислим да имамо победника! По теби Хеликоптер ради на кисеоник је ли? Шта људе није блам да напишу то је невероватно!

Bgd

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40)

Naravno. A sve sa ciljem manipulacije i dovođenja u zabludu vaskolikog srpstva. Srećom tu su vrhunski eksperti sa "youtube univerziteta" da razotkriju prevarante.

Berliner

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Vazduha nema, ali atmosfere ima, iako znam da je za vas neupućene vazduh = atmosfera. Atmosfera Marsa se sastoji od 96% ugljen-dioksida, ostalo je argon, azot, itd...Pritisak je 100 puta manji nego na Zemlji, ali je zato gravitacija Marsa 38% gravitacije Zemlje, pa je let helikoptera i te kako moguć. U nižim delovima Marsa, gde se i rade istraživanja, pritisak iznosi oko 8,5 milibara. Uostalom, pitaj Ruse, oni su izveli prvo uspešno sletanje na Mars 1971.

Milos Petrovic

pre 3 godine

"Leteo helikopter na planeti gotovo bez atmosfere, sa maltene nikakvim pritiskom i gustinom vazduha.... A ti narode gutaj samo":

Druze, meni nije jasno kako ti ako si neverni toma znas uopste kakva je gore gustina vazduha i ima li pritiska ili nema, si bio gore? Ne, naravno da nisi, nego verujes u jedno, a u nesto drugo ne verujes, a ne mozes nista da proveris svakako, nisi bio tamo i neces... Ili verujes nauci ili ne, a ne kako ti odgovara...

bali

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Vazduha ima ali nije istog sastava zemaljskog. Ako cemo tacnije, letelice lete tako gde ima atmosfere, vazduh je samo deo nje. Uostalom sastav su opisali drugi citaoci.

multikopter

pre 3 godine

Na slici lici na sever Kolorada
(Splavar, 19. april 2021 14:55)

Jok brate, u Simanovcima, treci hangar do Zadruge. Tamo se rade i oni Mitrovicevi dronovi i Elonova raketa/satl (za sad samo eksplozije, puste je s krana na plafonu i snimaju slow motion)

milan

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40)

Zasto bi neko izmisljao nesto sto nema nikakve osim naucne vrednosti? Svemirska istrazivanja sluze iskljucivo samo ljudskoj znatizelji. Ljudi vole da saznaju sto vise o Marsu kao sto znaju o Zemlji. Mesec je potpuno istrazen i napusten jer je skapirano da je u pitanju samo jedna mrtva lebdeca okrugla stena. Merkur je kao veci Mesec. Voleli bi i o Suncu, Veneri, Jupiteru, Saturnu... ali je trenutno tehnicki neizvodljivo. Na Veneri svaka masina prezivi samo par minuta a o Suncu i da ne govorimo. U Jupiterovoj i Saturnovoj atmosferi svaka masina ekplodira u paramparcad. Ne verujem da ce nesto specijalno da nadju na Marsu, manje vise je slicno kao na Mesecu. Najveci problem je sto sve to mnogo kosta i za sada je cisto bacanje para ali ipak pobedjuje lkudska znatizelja.

zoran stokic

pre 3 godine

@mare Antički filozofi su smatrali da kao što je ptici data sposobnost letenja, a ribi sposobnost plivanja, isto tako je čoveku data sposobnost mišljenja, i to jednom zauvek; ova ideja se održala dva milenijuma, ali je netačna i vodi nas u pogrešnom smeru, ravnopločaši su samo jedan od dokaza za to. Mišljenje nam nije dato na poklon, nego njega svaka generacija iznova izgrađuje, stiče, mukotrpno, malo-pomalo, putem obrazovanja, tj. kulture. Ne postoji „apriorni“ način organizovanja iskustva Homo sapijensa, on zavisi od refertnog okvira (kulturne matrice), ti okviri utiče na percepciju, način mišljenja, ponašanje, sliku sveta i sposobnosti, prostorno-vremenske procese, problem preticanja... Homo sapijens je prošao kroz magisku, mitsku, religisku, naučnu – fazu. Ako u razvoju ostanemo na nivou mita tj. u "mitskom referentnom okviru" onda su nam svi događaji ili prijateljski ili neprijateljski, dobroćudni ili zloćudni; "mrzim" SAD, znači sve što uradi NASA je "nepijateljska laž". Ovaj bi let trebalo posvetiti Brunu čija je knjiga: "La Cena de le ceneri" (1584., London) iz dogmatskog dremeža prodrma savremenike. Njegove spise je do detalja upoznao Galilej, ali ga nigde u svojim knjigama ne spominje iz opreza prema inkviziciji. Monarh heroj Bruno, nenameravano je „otvorio oči“ crkvi - koja je iz njegovih spisa uvidela svu opasnost koju sa sobom nosi nova astronomuja kada je u pitanju stvar vere; Kopernikova je astronomija stavljena na indeks zabranjenih knjiga 1616.

Куп је битан

pre 3 godine

Joj sta nam ameri rade hahaha
50 godina nam pokazuju crtane filmove i opet neko veruje u to! Strasno!
(vuk, 19. april 2021 21:18)

Ако су Американци лагали о лету на Месец и осталим истраживањима свемира, зашто те лажи онда није разоткрио СССР? Замислимо само какав би то био ударац за САД у сред Хладног рата, да их главни ривал ухвати у лажи!

istovario ga

pre 3 godine

Zanimljivo da je povrsina Marsa ista kao u filmovima koje smo gledali pre 20 leta..
(nisam robot, 19. april 2021 17:17)

Samo onima koji su skoro izasli iz pecine pa ne znaju da su prve fotke s Marsa stigle pre 55 godina

planet of the apes

pre 3 godine

Inace, gustina atmosfere na Marsu je oko 1% one na Zemlji, kao da ste na Zemlji na visini oko 25-30km... veliki uspeh, iza koga stoji ogroman rad. Ideja je bila luda, ali vredelo je truda.

Mad Max

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Nema kiseonika a on je samo jedan od sastojaka ,,vazduha''.

Sanja Tavic

pre 3 godine

Ajao, sad ce razni prodavci, frizeri, mesari, pekari, automehanicari i ostali fizikalci, studenti ekonomskog, pravnog, megazeza i tako tih nebitnih fakulteta, oni sa trogodisnjom srednjom i oni sto su jedva imali 2 iz fizike da nam objasne kako je ovo prevara od strane nase ahahahaha.

istovario ga

pre 3 godine

Joj sta nam ameri rade hahaha
50 godina nam pokazuju crtane filmove i opet neko veruje u to! Strasno!
(vuk, 19. april 2021 21:18)

Joj sta nam takvi kao ti rade.
Vise od 100 godina veruju u najvece i najludje gluposti, teorije i snimke, prave stetu na svakom koraku, evoluiraju unazad a istina i realnost im je smesna, sumnjiva, previse jednostavna, neverovatna!
Jezivo!

Todor

pre 3 godine

Nazalost velika vecina srba u ovo ne veruje i misli da je namesteno...tupi i zaostali narod koji ima pravo glasa i kojim se manipulise vekovima

momke

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Nema kiseonika, a ne vazduha.

XXX

pre 3 godine

Ljudi, da li ste primetili da osoblje u kontrolnoj sobi čine većinom mladi ljudi. Zadivljujuće. Mogu samo da im zavide ovi sto pominju razna studija i pustinje po USA.

let 3

pre 3 godine

Za marsovce je to neindentifikovani leteci objekat. Snimci su zapalili marsovski internet, gore marsovske drustvene mreze. Marsovska jelena karleusa pjeni da je to od marsovskog 5g. Marsovski miroljub ide pod mac. Ceka se reakcija marsovskog sebastijana kurca.

vucina

pre 3 godine

Joj sta nam ameri rade hahaha
50 godina nam pokazuju crtane filmove i opet neko veruje u to! Strasno!
(vuk, 19. april 2021 21:18)

Vuce kako ti znas da je to crtani film, ko ti je rekao, kakav relevantan izvor imas. Otprilike kao sto si ti zakljucio ovo iznad tako i ja mogu da zakljucim npr, da imas veliku potrbu da za sav svoj jad i bedu nadjes nekog krivca (recimo ameri npr. ili rusi ili kinezi ili ko god vec - premda na ovom projektu radi gomila ljudi koji nisu ameri po poreklu al aj sad to nije bitno, pazi pa cak i nase gore list). Posto ja o tebi znam koliko i ti o svemiru (nista) moja izjava je lupetanje kao i ova tvoja odozgo.

A npr kako se ne zapitas kako ni jedna zvanicna institucija ni ruska ni kineska ni iranska ni iracka itd. nije izdala demanti ovih nasinih uspeha, niti je nasa izdala demantije i tvrdila da ovi drugi nesto nisu uradili kad su uradili. Mogu odmah da ti kazem, to je zbog toga, jer iako u svakom drustvu postoji gomila plebsa koja se pali na te takve izjave kao sto je tvoja, ipak u tim zemljama tim pametnim stvarima se bave pametni ljudi... A plebs se bavi kardasijanovima, farmama, isl. Totalno nespojive stvarnosti.

T

pre 3 godine

@elektro Znaš kada je poslednja ruska ili sovjetska letelica sletela na drugo nebesko telo ili uopšte istraživala drugo nebesko telo? Vega 2 iz 1984. godine. To je bilo pre 37 godina.

planet of the apes

pre 3 godine

I zato je ovo veliki uspeh, jer je sve uradjeno samo prema racunima na papiru.
(Daniel, 19. april 2021 16:22)

Kolko se secam testiran je u slicnim uslovima koji vladaju na Marsu, u prostoriji u kojoj mogu da smanje koncentraciju vazduha i dovedu je do zeljenog nivoa, tako da nije bas sve samo na proracunu, ali ne umanjuje uspeh.

Trovach

pre 3 godine

Mnogi ne znaju sta znaci rec atmosfera i misle da vazduh na svim planetama mora biti isti kao na Zemlji, ili u suprotnom, ne postoji. Na Veneri je mnogo gusci nego na Zemlji, ali se uglavnom sastoji od CO2 i sumporne kiseline, dok je i na Titanu gusca atmosfera nego na Zemlji, a mnogo je manji, pa je i gravitacija malo veca nego na nasem Mesecu. To znaci da bismo da Vincijeve nacrte tamo mogli upotrebiti da se eventualni astronauti mogu kretati letenjem. Naravno, jako je hladno, pa bi svemirsko odelo bilo zdepasto i pretesko za mahanje nekim "krilima".

Vojidžer

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40) # Link komentara

Bas me interesuje da li postoje ikakvi argumenti za ovu izjavu, dokazivi, i ako postoje molim dokaz.
Ili je to samo potreba da se svoj mediokritetski zivot ucini znacajnijim ponistavajuci uspehe pametnijih od sebe.
(nezlobex, 19. april 2021 14:56)

Zašto li ja poverovah da se ZLOBEX zeza i zavitlava, da ne kažem troluje... i ostale misterije univerzuma.

BB8

pre 3 godine

Od čega su ovi tragovi sa leve strane od letilice?
(momo, 19. april 2021 16:14)

Pa od rovera, od cega ce biti
(istovario ga, 19. april 2021 16:51)

Rover driftuje u dokolici...

vuk

pre 3 godine

Nazalost velika vecina srba u ovo ne veruje i misli da je namesteno...tupi i zaostali narod koji ima pravo glasa i kojim se manipulise vekovima
(Todor, 19. april 2021 19:21)

Auuuu Todore al si ljut na Srbe!
Sta li je u pitanju,a? Da ti neko ženu ne kontrolise vise od tebe,a? Malo se raspitaj okolo,mozda te to izjeda!

Mad Max

pre 3 godine

licno ON pilotirao, ako me razumete!!
(Huan Pablo Don Fernando, 19. april 2021 17:52)

Uzeo je sam da pilotira i da vidi da li neko sme da mu zabrani.

Лuster

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Ovaj mali helikopter ima propeler a ne džet pogon!

JocaBoca

pre 3 godine

Danas to na svom mobilnom moze da vidi svaki imbecil, pri tome dovodeci u sumnju to da li je Zemlja uopste okrugla...
(mare, 19. april 2021 14:50)

Sve si lepo rekao.
Leteli su, ali na mobilnom...

aalborg

pre 3 godine

Treba im tri svetlosne godine da okruze Mars,e moji Amerikanci,da niste dobro potkovali Rusima nikad ne bi ni videli svemirsku stanicu :)
(cvrko, 19. april 2021 18:23)

Rođače, svetlosna godina je jedinica mere za dužinu (kao i metar, kilometar), a ne za vreme..

Шопинг тура

pre 3 godine

Могли су код Кинеза да купе дечији хеликоптер нису морали да иду чак на Марс.

mozdana veza

pre 3 godine

I jos jedno pitanje: na kakav pogon leti do marsa????
(srdjan, 19. april 2021 23:26)

Na poluljudski, takvi za kaznu sede u sondi i pedalaju do besvesti

sifra piralen i male veverice

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40


da smo u srednjem veku , ovaj bi stavljo na lomacu i drzao baklju ...

Korvin

pre 3 godine

I jos jedno pitanje: na kakav pogon leti do marsa????
(srdjan, 19. april 2021 23:26)

Na srpsku glupost. Kad su videli komentare zaključili su da je toliko ima da mogu da naprave raketu bržu od svetlosti.

Toronto

pre 3 godine

 I jos jedno pitanje: na kakav pogon leti do marsa????
(srdjan, 19. april 2021 23:26)

Najkraći odgovor bi bio na inerciju. Naime, postoji jedan manevar koji se zove Hohmann transfer orbita, vrlo efikasan po pitanju brzine i energije. Koriste se same orbite Zemlje i Marsa, i,vozilo se postavlja u eliptičnu orbitu oko Sunca koja spaja ove dve cirkularne orbite. Posle postavljanja vozila u zemljinu orbitu potrebno je još samo jedno paljenje motora da se izvrši sam manevar posfavpjanja u tu transfer orbitu i još jedno paljenje motora da bi se ušlo u Marsovu orbitu. NASA je koristila Atlas V raketu za ovu misiju. Prvi stepen sa ruskim r180 motorima koristi kerozin kao gorivo i tečni kiseonik kao oksidans. U prvom stepenu su i 4 bustera sa čvrstim raketnim gorivom koji koriste aluminijumski prah kao gorivo i amonijum perhlorat kao oksidans. Drugi stepem, Kentaur, koristi kao gorivo tečni vodonik i tečni kiseonik kao oksidans.

Lav Lazo

pre 3 godine

@Goran S
Ma kakvi. Ne može helikopter od 2 kila da sleti na Mars. Tamo su jaki vjetrovi, pogotovo kad dune jugo s proljeća i nemoguće je da se tolika letilica spusti. Let treba izvesti s jeseni, ali ne pozne pošto tada zna da padne snijeg po pola metra, nego neđe početkom oktobra. A helikopter ni tada ne smije biti lakši od 7-8 kila. Ništa ne znate a komentarišete!

neutralni fe

pre 3 godine

Nazalost velika vecina srba u ovo ne veruje i misli da je namesteno...tupi i zaostali narod koji ima pravo glasa i kojim se manipulise vekovima
(Todor, 19. april 2021 19:21)

Auuuu Todore al si ljut na Srbe!
Sta li je u pitanju,a? Da ti neko ženu ne kontrolise vise od tebe,a? Malo se raspitaj okolo,mozda te to izjeda!
(vuk, 19. april 2021 21:15)

to su tvoje fobije a ne njegove.

Trovach

pre 3 godine

@Miloš...Atmosferu nase planete nasim jezikom zovemo vazduh. Potpuno je nevazno kog sastava je atmosfera ako svojom gustinom omogucava uzgon kod helikoptera. Cak ni sastav nase atmosfere nije uvek bio isti. Povremeno je nivo kiseonika bio mnogo visi, a pre nastanka organizama koji vrse fotosintezu skoro da ga uopste nije bilo(slicno kao na Marsu, ali je nasa atmosfera mnogo gusca). U atmosferi bogatoj kiseonikom zivot ni ne bi mogao nastati.

Igor

pre 3 godine

@Prvi kontrolisani let letilice na drugoj planeti....??? Ček, ček je li to onda priznaju da na mesecu nisu nikad ni bili? Pa ko je onda kontrolisao ona silna poletanja modula sa meseca u programu Apolo???
(kaja_damu, 20. april 2021 08:35)

Uspeo si dva puta da se demantujes u jednoj recenici. Mesec je.... pa mesec, nije planeta. Let i poletanje sa necega nije isto. Ljudi su poletali sa meseca, a ovo chudo leti na marsu. Poletanje sa meseca nije moglo da se obustavi, jednom kad je upaljen motor, to je bilo to. Ili ce poleteti ili ce se srusiti ako nesto otkaze. Nije postojala nikakva sansa da se neko predomisli i da pokusa ponovo. Ovaj helihopter, poleti, leti napred-nazad, levo-desno, gore-dole, kontolise koliko dugo ce da leti i gde ce da sleti. Pa za par sola ponovo, dok napuni baterije.

Interesantno pitanje koje bi se moglo postaviti naucnicima je zasto nisu ostavili mogucnost da se spravica vrati roveru na dopunu baterija i zagrevanje, pa i eventualnu zamenu baterije posle X ciklusa radi produzetka njenog zivotnog veka. Kapiram da je ovo demonstracija tehnologije, ali opet...

Superhik

pre 3 godine

Meni je (malo) čudno zašto Ameri ne "povedoše"(bar) jednog Rusa na Mesec - ne bi morali stalno da se pravdaju teoretičarima !

Cinique

pre 3 godine

Nisam nešto siguran u čemu je bilo kakva korist od ovog, odnosno koje informacije može da pruži, a koje površinski "dron" ne može? Visina leta ovog drona, helikoptera, whatevera je ionako veoma limitirana, komanda njime ionako nije "u realnom vremenu" i ne može da bude dok se ne realizuje kvantna telekomanda i komunikacija. Nije čak ni prvi put da je "nešto poletelo sa Marsa" a čak ni prvi put da je poletelo i vratilo se na površinu Marsa. Ne razumem zašto je ovo toliko značajno, kamoli "istorijski" značajno? Da li se nakon ovoga išta više zna o Marsu nego pre ovog "istorijskog leta"? Ne bih rekao.

kaja_damu

pre 3 godine

Prvi kontrolisani let letilice na drugoj planeti....??? Ček, ček je li to onda priznaju da na mesecu nisu nikad ni bili? Pa ko je onda kontrolisao ona silna poletanja modula sa meseca u programu Apolo???

Lav

pre 3 godine

Druze, meni nije jasno kako ti ako si neverni toma znas uopste kakva je gore gustina vazduha i ima li pritiska ili nema, si bio gore? Ne, naravno da nisi, nego verujes u jedno, a u nesto drugo ne verujes, a ne mozes nista da proveris svakako, nisi bio tamo i neces... Ili verujes nauci ili ne, a ne kako ti odgovara...
(Milos Petrovic, 19. april 2021 17:25)
Kako onda ti znaš da je moguće sve to što se tvrdi? Video na internetu, tv-u?

Kanda

pre 3 godine

Pitanje za pametne odakle na Marsu CO2,tj ugljen dioksid????(koji se sastoji od 1atom ugljenika i 2 atoma kiseonika spojenih kovalentnom vezom) ko ili sta je proizvelo kiseonik na Marsu???

Шопинг тура

pre 3 godine

Могли су код Кинеза да купе дечији хеликоптер нису морали да иду чак на Марс.

JocaBoca

pre 3 godine

Danas to na svom mobilnom moze da vidi svaki imbecil, pri tome dovodeci u sumnju to da li je Zemlja uopste okrugla...
(mare, 19. april 2021 14:50)

Sve si lepo rekao.
Leteli su, ali na mobilnom...

vuk

pre 3 godine

Nazalost velika vecina srba u ovo ne veruje i misli da je namesteno...tupi i zaostali narod koji ima pravo glasa i kojim se manipulise vekovima
(Todor, 19. april 2021 19:21)

Auuuu Todore al si ljut na Srbe!
Sta li je u pitanju,a? Da ti neko ženu ne kontrolise vise od tebe,a? Malo se raspitaj okolo,mozda te to izjeda!

Johny

pre 3 godine

Svaka cast! Potvrdjen koncept leta u atmosferi Marsa. NASA jos ima dobrih poteza. Desetine godina su ispred drugih, tako bilo, tako je i sada.

mare

pre 3 godine

Cesto pomislim sta bi Djordano Bruno, Kopernik ili Galilej dali da su mogli u svoje vreme ovako lepo i jasno da vide povsinu Marsa ili Meseca.. Koliko su vremena provodili zamisljajuci u svojim glavama. Danas to na svom mobilnom moze da vidi svaki imbecil, pri tome dovodeci u sumnju to da li je Zemlja uopste okrugla...

Лuster

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Ovaj mali helikopter ima propeler a ne džet pogon!

nezlobex

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40) # Link komentara

Bas me interesuje da li postoje ikakvi argumenti za ovu izjavu, dokazivi, i ako postoje molim dokaz.
Ili je to samo potreba da se svoj mediokritetski zivot ucini znacajnijim ponistavajuci uspehe pametnijih od sebe.

hypatija

pre 3 godine

Čovek, nastao je negde u Africi pre nekih 200.000 godina. Pre otprilike 50.000 godina krenuo je da osvaja ostatak planete Zemlje . Zadnjih 100 godina je osvojio i nastanio najhladnije i najnepristupačnije delove planete. A danas smo svedoci početka osvajanja druge planete. Zaista fascinantno i vredno svakog divjenja. Šta više uprkos svim boleštinama i ratovima koji su pratili ljudski rod na tom putu ima nas skoro 8 milijardi.

Vojidžer

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40)

Jašta, koliko para svi srgaše, ne samo Ameri, no i Rusi, pa od skora i Kinezi, da ne spominjem Indiju... i sve to ne bi li nas zamajavali :D

istovario ga

pre 3 godine

Joj sta nam ameri rade hahaha
50 godina nam pokazuju crtane filmove i opet neko veruje u to! Strasno!
(vuk, 19. april 2021 21:18)

Joj sta nam takvi kao ti rade.
Vise od 100 godina veruju u najvece i najludje gluposti, teorije i snimke, prave stetu na svakom koraku, evoluiraju unazad a istina i realnost im je smesna, sumnjiva, previse jednostavna, neverovatna!
Jezivo!

let 3

pre 3 godine

Za marsovce je to neindentifikovani leteci objekat. Snimci su zapalili marsovski internet, gore marsovske drustvene mreze. Marsovska jelena karleusa pjeni da je to od marsovskog 5g. Marsovski miroljub ide pod mac. Ceka se reakcija marsovskog sebastijana kurca.

milan

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40)

Zasto bi neko izmisljao nesto sto nema nikakve osim naucne vrednosti? Svemirska istrazivanja sluze iskljucivo samo ljudskoj znatizelji. Ljudi vole da saznaju sto vise o Marsu kao sto znaju o Zemlji. Mesec je potpuno istrazen i napusten jer je skapirano da je u pitanju samo jedna mrtva lebdeca okrugla stena. Merkur je kao veci Mesec. Voleli bi i o Suncu, Veneri, Jupiteru, Saturnu... ali je trenutno tehnicki neizvodljivo. Na Veneri svaka masina prezivi samo par minuta a o Suncu i da ne govorimo. U Jupiterovoj i Saturnovoj atmosferi svaka masina ekplodira u paramparcad. Ne verujem da ce nesto specijalno da nadju na Marsu, manje vise je slicno kao na Mesecu. Najveci problem je sto sve to mnogo kosta i za sada je cisto bacanje para ali ipak pobedjuje lkudska znatizelja.

Todor

pre 3 godine

Nazalost velika vecina srba u ovo ne veruje i misli da je namesteno...tupi i zaostali narod koji ima pravo glasa i kojim se manipulise vekovima

Lav Lazo

pre 3 godine

@Goran S
Ma kakvi. Ne može helikopter od 2 kila da sleti na Mars. Tamo su jaki vjetrovi, pogotovo kad dune jugo s proljeća i nemoguće je da se tolika letilica spusti. Let treba izvesti s jeseni, ali ne pozne pošto tada zna da padne snijeg po pola metra, nego neđe početkom oktobra. A helikopter ni tada ne smije biti lakši od 7-8 kila. Ništa ne znate a komentarišete!

Куп је битан

pre 3 godine

Joj sta nam ameri rade hahaha
50 godina nam pokazuju crtane filmove i opet neko veruje u to! Strasno!
(vuk, 19. april 2021 21:18)

Ако су Американци лагали о лету на Месец и осталим истраживањима свемира, зашто те лажи онда није разоткрио СССР? Замислимо само какав би то био ударац за САД у сред Хладног рата, да их главни ривал ухвати у лажи!

Profesor

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40)

Dragi ZLOBEX-u, pozdrav sa Marsa. Iako su se svi smejali Brunu i Koperniku, ispade da su bili u pravu. Šteta je što ne vidiš da je ovo jedno od najvećih dostignuća nauke-leteti u atmosferi koja baš i nije atmosfera standardnim aerodinamičkim zakonima koji su sazdani na atmosferi Zemlje. Buduće generacije će o ovome pričati kao što se mi dičimo Njutnom i Teslom. Shvati i biće nama svima lakše. A devojkama i momcima iz NASE njihov profesor želi sve najbolje u osvajanju prostranstava gde čovek još nije kročio. BRAVO!

Sanja Tavic

pre 3 godine

Ajao, sad ce razni prodavci, frizeri, mesari, pekari, automehanicari i ostali fizikalci, studenti ekonomskog, pravnog, megazeza i tako tih nebitnih fakulteta, oni sa trogodisnjom srednjom i oni sto su jedva imali 2 iz fizike da nam objasne kako je ovo prevara od strane nase ahahahaha.

kaja_damu

pre 3 godine

Prvi kontrolisani let letilice na drugoj planeti....??? Ček, ček je li to onda priznaju da na mesecu nisu nikad ni bili? Pa ko je onda kontrolisao ona silna poletanja modula sa meseca u programu Apolo???

vucina

pre 3 godine

Joj sta nam ameri rade hahaha
50 godina nam pokazuju crtane filmove i opet neko veruje u to! Strasno!
(vuk, 19. april 2021 21:18)

Vuce kako ti znas da je to crtani film, ko ti je rekao, kakav relevantan izvor imas. Otprilike kao sto si ti zakljucio ovo iznad tako i ja mogu da zakljucim npr, da imas veliku potrbu da za sav svoj jad i bedu nadjes nekog krivca (recimo ameri npr. ili rusi ili kinezi ili ko god vec - premda na ovom projektu radi gomila ljudi koji nisu ameri po poreklu al aj sad to nije bitno, pazi pa cak i nase gore list). Posto ja o tebi znam koliko i ti o svemiru (nista) moja izjava je lupetanje kao i ova tvoja odozgo.

A npr kako se ne zapitas kako ni jedna zvanicna institucija ni ruska ni kineska ni iranska ni iracka itd. nije izdala demanti ovih nasinih uspeha, niti je nasa izdala demantije i tvrdila da ovi drugi nesto nisu uradili kad su uradili. Mogu odmah da ti kazem, to je zbog toga, jer iako u svakom drustvu postoji gomila plebsa koja se pali na te takve izjave kao sto je tvoja, ipak u tim zemljama tim pametnim stvarima se bave pametni ljudi... A plebs se bavi kardasijanovima, farmama, isl. Totalno nespojive stvarnosti.

Kanda

pre 3 godine

Pitanje za pametne odakle na Marsu CO2,tj ugljen dioksid????(koji se sastoji od 1atom ugljenika i 2 atoma kiseonika spojenih kovalentnom vezom) ko ili sta je proizvelo kiseonik na Marsu???

Неко123

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Хахаха, мислим да имамо победника! По теби Хеликоптер ради на кисеоник је ли? Шта људе није блам да напишу то је невероватно!

momke

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Nema kiseonika, a ne vazduha.

Milos Petrovic

pre 3 godine

"Leteo helikopter na planeti gotovo bez atmosfere, sa maltene nikakvim pritiskom i gustinom vazduha.... A ti narode gutaj samo":

Druze, meni nije jasno kako ti ako si neverni toma znas uopste kakva je gore gustina vazduha i ima li pritiska ili nema, si bio gore? Ne, naravno da nisi, nego verujes u jedno, a u nesto drugo ne verujes, a ne mozes nista da proveris svakako, nisi bio tamo i neces... Ili verujes nauci ili ne, a ne kako ti odgovara...

Mad Max

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Nema kiseonika a on je samo jedan od sastojaka ,,vazduha''.

Lav

pre 3 godine

Druze, meni nije jasno kako ti ako si neverni toma znas uopste kakva je gore gustina vazduha i ima li pritiska ili nema, si bio gore? Ne, naravno da nisi, nego verujes u jedno, a u nesto drugo ne verujes, a ne mozes nista da proveris svakako, nisi bio tamo i neces... Ili verujes nauci ili ne, a ne kako ti odgovara...
(Milos Petrovic, 19. april 2021 17:25)
Kako onda ti znaš da je moguće sve to što se tvrdi? Video na internetu, tv-u?

XXX

pre 3 godine

Ljudi, da li ste primetili da osoblje u kontrolnoj sobi čine većinom mladi ljudi. Zadivljujuće. Mogu samo da im zavide ovi sto pominju razna studija i pustinje po USA.

istovario ga

pre 3 godine

Zanimljivo da je povrsina Marsa ista kao u filmovima koje smo gledali pre 20 leta..
(nisam robot, 19. april 2021 17:17)

Samo onima koji su skoro izasli iz pecine pa ne znaju da su prve fotke s Marsa stigle pre 55 godina

Berliner

pre 3 godine

Mars u Arizoni ili Nevadi?
(Vidoje, 19. april 2021 15:32)

U Đavoljoj varoši, ali ti taj snimak ne smeš gledati, ozračiće te preko ekrana. Spusti roletne i stavi ćebe na prozor, isto kao što si radio u avgustu '99.kad je bilo pomračenje Sunca.

zoran stokic

pre 3 godine

@mare Antički filozofi su smatrali da kao što je ptici data sposobnost letenja, a ribi sposobnost plivanja, isto tako je čoveku data sposobnost mišljenja, i to jednom zauvek; ova ideja se održala dva milenijuma, ali je netačna i vodi nas u pogrešnom smeru, ravnopločaši su samo jedan od dokaza za to. Mišljenje nam nije dato na poklon, nego njega svaka generacija iznova izgrađuje, stiče, mukotrpno, malo-pomalo, putem obrazovanja, tj. kulture. Ne postoji „apriorni“ način organizovanja iskustva Homo sapijensa, on zavisi od refertnog okvira (kulturne matrice), ti okviri utiče na percepciju, način mišljenja, ponašanje, sliku sveta i sposobnosti, prostorno-vremenske procese, problem preticanja... Homo sapijens je prošao kroz magisku, mitsku, religisku, naučnu – fazu. Ako u razvoju ostanemo na nivou mita tj. u "mitskom referentnom okviru" onda su nam svi događaji ili prijateljski ili neprijateljski, dobroćudni ili zloćudni; "mrzim" SAD, znači sve što uradi NASA je "nepijateljska laž". Ovaj bi let trebalo posvetiti Brunu čija je knjiga: "La Cena de le ceneri" (1584., London) iz dogmatskog dremeža prodrma savremenike. Njegove spise je do detalja upoznao Galilej, ali ga nigde u svojim knjigama ne spominje iz opreza prema inkviziciji. Monarh heroj Bruno, nenameravano je „otvorio oči“ crkvi - koja je iz njegovih spisa uvidela svu opasnost koju sa sobom nosi nova astronomuja kada je u pitanju stvar vere; Kopernikova je astronomija stavljena na indeks zabranjenih knjiga 1616.

Trovach

pre 3 godine

Mnogi ne znaju sta znaci rec atmosfera i misle da vazduh na svim planetama mora biti isti kao na Zemlji, ili u suprotnom, ne postoji. Na Veneri je mnogo gusci nego na Zemlji, ali se uglavnom sastoji od CO2 i sumporne kiseline, dok je i na Titanu gusca atmosfera nego na Zemlji, a mnogo je manji, pa je i gravitacija malo veca nego na nasem Mesecu. To znaci da bismo da Vincijeve nacrte tamo mogli upotrebiti da se eventualni astronauti mogu kretati letenjem. Naravno, jako je hladno, pa bi svemirsko odelo bilo zdepasto i pretesko za mahanje nekim "krilima".

multikopter

pre 3 godine

Na slici lici na sever Kolorada
(Splavar, 19. april 2021 14:55)

Jok brate, u Simanovcima, treci hangar do Zadruge. Tamo se rade i oni Mitrovicevi dronovi i Elonova raketa/satl (za sad samo eksplozije, puste je s krana na plafonu i snimaju slow motion)

BB8

pre 3 godine

Od čega su ovi tragovi sa leve strane od letilice?
(momo, 19. april 2021 16:14)

Pa od rovera, od cega ce biti
(istovario ga, 19. april 2021 16:51)

Rover driftuje u dokolici...

Bgd

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40)

Naravno. A sve sa ciljem manipulacije i dovođenja u zabludu vaskolikog srpstva. Srećom tu su vrhunski eksperti sa "youtube univerziteta" da razotkriju prevarante.

Berliner

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Vazduha nema, ali atmosfere ima, iako znam da je za vas neupućene vazduh = atmosfera. Atmosfera Marsa se sastoji od 96% ugljen-dioksida, ostalo je argon, azot, itd...Pritisak je 100 puta manji nego na Zemlji, ali je zato gravitacija Marsa 38% gravitacije Zemlje, pa je let helikoptera i te kako moguć. U nižim delovima Marsa, gde se i rade istraživanja, pritisak iznosi oko 8,5 milibara. Uostalom, pitaj Ruse, oni su izveli prvo uspešno sletanje na Mars 1971.

Petar

pre 3 godine

@Goran S Tako je nema letenja bez vazduha ali na Marsu ima vazduha. Taj vazduh ne mozes da udises jer je znacajno drugacijeg sastava od ovog na Zemlji. Jako malo vremena ti treba da uz pomoc struje, racunara, i intrneta pronadjes neku informaciju, a jos manje da napises komentar i odvalis neku glupost, a mislis da si pametniji od naucnika iz svemirske agencije... Svaka cast i tebi i hiljadama vas koji su neverne Tome. Da su se takvi ljudi poput tebe pitali za mnoge stvari u istorjiji covecanstva, danas bi palili vatru udarajuci kamen o kamen.

bali

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Vazduha ima ali nije istog sastava zemaljskog. Ako cemo tacnije, letelice lete tako gde ima atmosfere, vazduh je samo deo nje. Uostalom sastav su opisali drugi citaoci.

planet of the apes

pre 3 godine

Inace, gustina atmosfere na Marsu je oko 1% one na Zemlji, kao da ste na Zemlji na visini oko 25-30km... veliki uspeh, iza koga stoji ogroman rad. Ideja je bila luda, ali vredelo je truda.

Cinique

pre 3 godine

Nisam nešto siguran u čemu je bilo kakva korist od ovog, odnosno koje informacije može da pruži, a koje površinski "dron" ne može? Visina leta ovog drona, helikoptera, whatevera je ionako veoma limitirana, komanda njime ionako nije "u realnom vremenu" i ne može da bude dok se ne realizuje kvantna telekomanda i komunikacija. Nije čak ni prvi put da je "nešto poletelo sa Marsa" a čak ni prvi put da je poletelo i vratilo se na površinu Marsa. Ne razumem zašto je ovo toliko značajno, kamoli "istorijski" značajno? Da li se nakon ovoga išta više zna o Marsu nego pre ovog "istorijskog leta"? Ne bih rekao.

Vojidžer

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40) # Link komentara

Bas me interesuje da li postoje ikakvi argumenti za ovu izjavu, dokazivi, i ako postoje molim dokaz.
Ili je to samo potreba da se svoj mediokritetski zivot ucini znacajnijim ponistavajuci uspehe pametnijih od sebe.
(nezlobex, 19. april 2021 14:56)

Zašto li ja poverovah da se ZLOBEX zeza i zavitlava, da ne kažem troluje... i ostale misterije univerzuma.

T

pre 3 godine

@elektro Znaš kada je poslednja ruska ili sovjetska letelica sletela na drugo nebesko telo ili uopšte istraživala drugo nebesko telo? Vega 2 iz 1984. godine. To je bilo pre 37 godina.

Daniel

pre 3 godine

Jedno pitanje!!!
Kako je helikopter leteo na Marsu, ako tamo nema vazduha?
Bez vazduha nema ni letenja.
(Goran S, 19. april 2021 15:20)

Kako to mislis “bez vazduha”?

Mars ima atmosferu, samo je ona mnogo redja nego Zemljina atmosfera (skoro 100 puta redja).

Zato rotor helikoptera mora da vrti propeler mnogo brze nego sto mora na Zemlji da bi odrzao letelicu u vazduhu.

I zato je ovo veliki uspeh, jer je sve uradjeno samo prema racunima na papiru.

neutralni fe

pre 3 godine

Nazalost velika vecina srba u ovo ne veruje i misli da je namesteno...tupi i zaostali narod koji ima pravo glasa i kojim se manipulise vekovima
(Todor, 19. april 2021 19:21)

Auuuu Todore al si ljut na Srbe!
Sta li je u pitanju,a? Da ti neko ženu ne kontrolise vise od tebe,a? Malo se raspitaj okolo,mozda te to izjeda!
(vuk, 19. april 2021 21:15)

to su tvoje fobije a ne njegove.

Superhik

pre 3 godine

Meni je (malo) čudno zašto Ameri ne "povedoše"(bar) jednog Rusa na Mesec - ne bi morali stalno da se pravdaju teoretičarima !

planet of the apes

pre 3 godine

I zato je ovo veliki uspeh, jer je sve uradjeno samo prema racunima na papiru.
(Daniel, 19. april 2021 16:22)

Kolko se secam testiran je u slicnim uslovima koji vladaju na Marsu, u prostoriji u kojoj mogu da smanje koncentraciju vazduha i dovedu je do zeljenog nivoa, tako da nije bas sve samo na proracunu, ali ne umanjuje uspeh.

Mad Max

pre 3 godine

licno ON pilotirao, ako me razumete!!
(Huan Pablo Don Fernando, 19. april 2021 17:52)

Uzeo je sam da pilotira i da vidi da li neko sme da mu zabrani.

Toronto

pre 3 godine

 I jos jedno pitanje: na kakav pogon leti do marsa????
(srdjan, 19. april 2021 23:26)

Najkraći odgovor bi bio na inerciju. Naime, postoji jedan manevar koji se zove Hohmann transfer orbita, vrlo efikasan po pitanju brzine i energije. Koriste se same orbite Zemlje i Marsa, i,vozilo se postavlja u eliptičnu orbitu oko Sunca koja spaja ove dve cirkularne orbite. Posle postavljanja vozila u zemljinu orbitu potrebno je još samo jedno paljenje motora da se izvrši sam manevar posfavpjanja u tu transfer orbitu i još jedno paljenje motora da bi se ušlo u Marsovu orbitu. NASA je koristila Atlas V raketu za ovu misiju. Prvi stepen sa ruskim r180 motorima koristi kerozin kao gorivo i tečni kiseonik kao oksidans. U prvom stepenu su i 4 bustera sa čvrstim raketnim gorivom koji koriste aluminijumski prah kao gorivo i amonijum perhlorat kao oksidans. Drugi stepem, Kentaur, koristi kao gorivo tečni vodonik i tečni kiseonik kao oksidans.

sifra piralen i male veverice

pre 3 godine

Snimljeno u holivudskom studiju.
(ZLOBEX, 19. april 2021 14:40


da smo u srednjem veku , ovaj bi stavljo na lomacu i drzao baklju ...

Korvin

pre 3 godine

I jos jedno pitanje: na kakav pogon leti do marsa????
(srdjan, 19. april 2021 23:26)

Na srpsku glupost. Kad su videli komentare zaključili su da je toliko ima da mogu da naprave raketu bržu od svetlosti.

mozdana veza

pre 3 godine

I jos jedno pitanje: na kakav pogon leti do marsa????
(srdjan, 19. april 2021 23:26)

Na poluljudski, takvi za kaznu sede u sondi i pedalaju do besvesti

Igor

pre 3 godine

@Prvi kontrolisani let letilice na drugoj planeti....??? Ček, ček je li to onda priznaju da na mesecu nisu nikad ni bili? Pa ko je onda kontrolisao ona silna poletanja modula sa meseca u programu Apolo???
(kaja_damu, 20. april 2021 08:35)

Uspeo si dva puta da se demantujes u jednoj recenici. Mesec je.... pa mesec, nije planeta. Let i poletanje sa necega nije isto. Ljudi su poletali sa meseca, a ovo chudo leti na marsu. Poletanje sa meseca nije moglo da se obustavi, jednom kad je upaljen motor, to je bilo to. Ili ce poleteti ili ce se srusiti ako nesto otkaze. Nije postojala nikakva sansa da se neko predomisli i da pokusa ponovo. Ovaj helihopter, poleti, leti napred-nazad, levo-desno, gore-dole, kontolise koliko dugo ce da leti i gde ce da sleti. Pa za par sola ponovo, dok napuni baterije.

Interesantno pitanje koje bi se moglo postaviti naucnicima je zasto nisu ostavili mogucnost da se spravica vrati roveru na dopunu baterija i zagrevanje, pa i eventualnu zamenu baterije posle X ciklusa radi produzetka njenog zivotnog veka. Kapiram da je ovo demonstracija tehnologije, ali opet...

Trovach

pre 3 godine

@Miloš...Atmosferu nase planete nasim jezikom zovemo vazduh. Potpuno je nevazno kog sastava je atmosfera ako svojom gustinom omogucava uzgon kod helikoptera. Cak ni sastav nase atmosfere nije uvek bio isti. Povremeno je nivo kiseonika bio mnogo visi, a pre nastanka organizama koji vrse fotosintezu skoro da ga uopste nije bilo(slicno kao na Marsu, ali je nasa atmosfera mnogo gusca). U atmosferi bogatoj kiseonikom zivot ni ne bi mogao nastati.

aalborg

pre 3 godine

Treba im tri svetlosne godine da okruze Mars,e moji Amerikanci,da niste dobro potkovali Rusima nikad ne bi ni videli svemirsku stanicu :)
(cvrko, 19. april 2021 18:23)

Rođače, svetlosna godina je jedinica mere za dužinu (kao i metar, kilometar), a ne za vreme..