Četvrtak, 12.11.2020.

13:07

Pronađena lobanja stara dva miliona godina: Novi detalji o ljudskoj evoluciji

Izvor: B92

Pronaðena lobanja stara dva miliona godina: Novi detalji o ljudskoj evoluciji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

47 Komentari

Sortiraj po:

Srednji vek zauvek

pre 3 godine

Teorija evolucije je prevazidjena zato sto se pokazala kao netacna, nebitno je zasto, ali je netacna.
(Jovan, 13. novembar 2020 11:26)

Pa nemoj sad "Nebitno je zasto". Da cujemo!
Teorija u nauci se ne dokazuje. Ona ne moze biti tacna ili netacna. Ona moze biti svrsishodna ili ne. Naucni zakoni se dokazuju, a teorija je krovna konstrukcija koja daje usmerenje naucnim istrazivanjima.

No, imas li ti neku bolju? Bolja mora biti u stanju da rastumaci sve prethodne naucne zakone i sve eksperimente koji su te zakone dokazivali pa jos i da objasni nove, do sada neobjasnjene. Dakle, posao nije ni najmanje lak.
Ako nemas novu, hajde bar da cujemo kako je i kad Teorija evolucije oborena. Ja priznajem da nisam cuo za to, a verujem da bi se o tome pricalo. Obicno se ne obara stara, dok se ne nadje nova.

Zivo me zanima.

Jovan

pre 3 godine

@ljudi koji odbacuju evoluciju ili:

1. Ne znaju sta je evolucija
2. Ne zele da shvate sta je evolucija
3. Ne mogu da shvate sta je evolucija

Sto je apsolutno ne bitno za evoluciju koja je nepobitna cinjenica kao i gravitacija.
Pitanje "zasto i dalje postoje majmuni ako smo nastali od majmuna?" jasno potvrdjuje ove 3 stavke gore.
(Pavle, 12. novembar 2020 23:53)

Nepobitna cinjenica kao gravitacija? Nije budala onaj sto procita nesto, vec onaj koji poveruje u sve sto procita i jos pocne da drobi ostalima kako je pametniji zato sto je procitao nesto. Teorija evolucije je prevazidjena zato sto se pokazala kao netacna, nebitno je zasto, ali je netacna. Ciste spekulacije iz 19 veka, koje zbog neimanja bolje teorije se jos uvek forsira kao nesto sto je relevantno, iako je pogresna.

Trovach

pre 3 godine

@glukozamin...Naravno da sve vrste u nekom ekosistemu uticu jedne na druge, ali Paranthropus se odvojio od nasih predaka toliko davno da nikakvog kasnijeg mesanja vrsta nije bilo. U tom smislu (genetski) nisu imali veze sa evolucijom roda Homo.

penzioner

pre 3 godine

nsuka i obrazovanje je dobro, ali i ograncava. onaj ko ne zna lakse mu je da ima "open mind", a samim tim i otkrivsnje novog u nauci. Treba stalno istrazivati. Pa i knjige ponekad grese.

BoKi

pre 3 godine

Evolucija nije niz dogadjaja niti lanac sa “karikama” kako je to pogrešno tumačeno od strane laika krajem 19. veka. Ona je drvo koje se neprestano razgranava, tako što neke grane daju nove izdanke i nastavljaju, a neke presušuju.

bojan

pre 3 godine

Nije tačno ova lobanja je pre tri miliona godina ustvari jednu možda četiri ustvari bolje da verujemo njima naučnicima ipak oni bolje znaju kako se živelo pre i šta se dešavalo u nazovimo "tom periodu" mislim dokle vise!

DwaliN

pre 3 godine

Žalosna činjenica je što sa sigurnošću ne možemo da kažemo šta je bilo pre 2000 godina , jer su pisani dokazi veoma retki . Još žalosnika činjenica je to što nemamo tačnu već okvirnu perspektivu o određivanju starosti kostiju . Ugljenikovom metodom određivanja starosti koja se jelte , smatra najtačnijom - možemo ići najviše do 50 000 godina u prošlost . Sve preko toga smatra se greškom, ponajviše zbog fluktacija sunčevog magnetnog polja al da ne dužim i da ne smaram. Šta hoću da napišem ?
Određivanje starosti kostiju od 2 miliona godina, ovde više služi više kao dodavanje karike u lancu koji nedostaje , pa ovu vest više možemo smatrati kao takvu .

zoran

pre 3 godine

Ako je u Južnoj Africi verovatno se tiče porekla crnaca, ne belaca.
(Mnogi ljudi i danas postaju majmuni, 12. novembar 2020 17:46
Homo sapiens se pojavio u Africi u blizini ekvatora (severna Kenija - jugozapadna Etiopija) bili smo tamnoputi (!) To je povezano sa vitaminom D – sunce stvara u našoj koži vitamin D. Kako smo se proširili na sve delove planete zbog praćenja krda životinja (zemljina kora je tada bila jednistvena površina) počelo je "prolagođavanje" okolišu. Na severu gde nema dovoljno sunčeve svetlosti pomoću stvaranja - svetle kože - stvoreni su uslovi za dovoljan dotok vitamina D. To je onaj vitamin koji može da nam pomogne da ne dobijemo covid, važan je za naš imuni sustem.

Бранко

pre 3 godine

Знају да је лобања стара 2 милиона година, а не знају шта ће са једним малим вирусом који је зауставио свет.

Predrag Markovic

pre 3 godine

Fascinantno!
(Predrag Markovic, 12. novembar 2020 17:03)


Šta je fascinantno...kad pronadješ par lobanja različitih oblika a onda maštaš kako su ovi bili ovakvi a oni onakvi?
Pa i danas imamo različite oblike ljudskih lobanja pa živimo u istom vremenskom okviru iako kad bi se koristili logikom nekih "naučnika" mogli bi da maštamo kako su neki današnji "prelazna" vrsta do "savrmenog čoveka".
(mislim, dakle postojim, 12. novembar 2020 17:57)

Fascinantno je to kako tvoja logika funkcionise a kazes za sebe da mislis.
Moj iskren savet ti je da cutis u drustvu sledeci put, delovaces mudrije.

dude

pre 3 godine

Ako je u Južnoj Africi verovatno se tiče porekla crnaca, ne belaca.
(Mnogi ljudi i danas postaju majmuni, 12. novembar 2020 17:46)

naravno. belci su pre 30tak hiljada godina pali direktno sa šljive na površinu evrope. vidim da si pazio na časovima istorije.

Pavle

pre 3 godine

ljudi koji odbacuju evoluciju ili:

1. Ne znaju sta je evolucija
2. Ne zele da shvate sta je evolucija
3. Ne mogu da shvate sta je evolucija

Sto je apsolutno ne bitno za evoluciju koja je nepobitna cinjenica kao i gravitacija.
Pitanje "zasto i dalje postoje majmuni ako smo nastali od majmuna?" jasno potvrdjuje ove 3 stavke gore.

dude

pre 3 godine

Neverovatno je, a i za naučno posmatranje, kako uvek najneobrazovaniji imaju potrebu da komentarišu.
(Arheolog, 12. novembar 2020 18:40)

..tragedija je da isti danas imaju mogućnost plasirati nebuloze preko interneta. kombinacija neobrazovanja i upitne inteligencije sa globalnom povezanošću je ubitačna.

Igi

pre 3 godine

Koja evolucija,onaj ko veruje u darvinovu teoriju je naivnik.Oni koji su menjali nas DNK.I dan danas su medju nama. Pazi da nije postali smo od majmuna haha a zašto majmuni i dalje ostaju samo majmuni 😂

glukozamin

pre 3 godine

Neverovatno je, a i za naučno posmatranje, kako uvek najneobrazovaniji imaju potrebu da komentarišu.
(Arheolog, 12. novembar 2020 18:40)

Nije neverovatno i neradi se tu toliko o potrebi. Oni jednostavno imaju tu slobodu baš zato što ne znaju pa nisu ni svesni koliko ne znaju i onda pišu šta god. Obično gluposti.

zoran stokic

pre 3 godine

To su manje bitni detalji. Pre 66 miliona god kada su zbog nagle promene klime, slučajnost pada meteorita, izumrli dinosaorusi "sisari" su dobili šansu za svoj razvoj - naš zajednički predak je – lamur, slede rani majmuni, homoidi – svi oni su biljojedi koji su 24h u potrazi za hranom. Od Australopitecusa počeli smo da jedemo meso, ono sadrži više belančevina od biljaka, počinje smanjenje odgan za varenje i povećanje mozga, menja se način opstanka, mi postajemo i kulturna bića preživljavamo pomoću metode „izumevanja“. Pre 2 mil god kada je opet došlo do nage promene klime, novi slučajni pad metorita, u Africi se proširila suša, jezera su se smanjila, šume se proredile, nestale savane u tom sprženom afričkom krajoliku Homo sapiens se prilagodio toj slučajnosti tako što je započeo hodati na dve noge - postao je spora, bespomoćna, nenaoružana životinja, da bi preživeo morao se naoružati, te unaprediti socijalne kontakte, onoliko koliko je bilo potrebno za uspešan lov, praćenja krda životinja, stvoren je jezik gde su rečenice sastavljene od pokretnih jednica. Takav jezik nam omogućije da „odlažemo“ akcije, da planiramo budućnost. Izmislili smo kremen, nož, harpun, vatru.. Prateći kretanja krda životinja raseljavamo iz severne Afrike, na Javi smo pre 700 hiljda g, a pre 400 hiljada g u Kini i severnoj Evropi, tada je započeo ciklus od 3 odvojena ledena doba, pekinški čovek zato živi u pećini, vatre je obezbedila opstanak a kuvana hrana je dodatno uvećala naš mozak...

glukozamin

pre 3 godine

Rod Paranthropus se odvojio od roda Australopithecus pre nego sto se od ovog drugog odvojio rod Homo, tako da smo u jako dalekom srodstvu. Mozda nam je A. afarensis zajednicki predak, a mozda i neka starija vrsta. Uglavnom, ova vrsta nema nikakve veze sa ljudskom evolucijom.
(Trovach, 12. novembar 2020 17:37)

Ima veze ako su živeli u isto vreme. U tom slučaju su bar posredno uticali jedni na druge. Ako razvoj zuba Paranthropusa pokazuje promene u njegovoj ishrani to onda znači da je time oslobodio resurse za ishranu Homoa. Šta će ti veći uticaj. Nisam stručnjak, ali samo logično razmišljanje te upućuje na ovo.

Black fish

pre 3 godine

Makroevolucija je velika zabluda nauke koja će kad tad biti odbačena kao činjenica. Danas postoji toliko dokaza i činjenica o besmislu makroevolucije da je insistiranje ma njoj sad već stvar neinformisanosti.

Brane Lala

pre 3 godine

Tako će i homosapiense iskopati jednom, kao grešku evolucije. Zakrzljale noge, nesrazmerno veliki palčeve na šakama, pogurene kičme. Neće moći da shvate šta se desilo.

mislim, dakle postojim

pre 3 godine

Fascinantno!
(Predrag Markovic, 12. novembar 2020 17:03)


Šta je fascinantno...kad pronadješ par lobanja različitih oblika a onda maštaš kako su ovi bili ovakvi a oni onakvi?
Pa i danas imamo različite oblike ljudskih lobanja pa živimo u istom vremenskom okviru iako kad bi se koristili logikom nekih "naučnika" mogli bi da maštamo kako su neki današnji "prelazna" vrsta do "savrmenog čoveka".

Trovach

pre 3 godine

Rod Paranthropus se odvojio od roda Australopithecus pre nego sto se od ovog drugog odvojio rod Homo, tako da smo u jako dalekom srodstvu. Mozda nam je A. afarensis zajednicki predak, a mozda i neka starija vrsta. Uglavnom, ova vrsta nema nikakve veze sa ljudskom evolucijom.

Rodoljub

pre 3 godine

"...homo erektus ima veliki mozak i male zube, dok Paranthropus robustus predstavlja dijametralno suprotan eksperiment evolucije", kaže dr Anđelina Lisi"

Површност овог закључка је равна оној из серије Монти Пајтон! И они су "струка"?

Brane Lala

pre 3 godine

Tako će i homosapiense iskopati jednom, kao grešku evolucije. Zakrzljale noge, nesrazmerno veliki palčeve na šakama, pogurene kičme. Neće moći da shvate šta se desilo.

Trovach

pre 3 godine

Rod Paranthropus se odvojio od roda Australopithecus pre nego sto se od ovog drugog odvojio rod Homo, tako da smo u jako dalekom srodstvu. Mozda nam je A. afarensis zajednicki predak, a mozda i neka starija vrsta. Uglavnom, ova vrsta nema nikakve veze sa ljudskom evolucijom.

zoran stokic

pre 3 godine

To su manje bitni detalji. Pre 66 miliona god kada su zbog nagle promene klime, slučajnost pada meteorita, izumrli dinosaorusi "sisari" su dobili šansu za svoj razvoj - naš zajednički predak je – lamur, slede rani majmuni, homoidi – svi oni su biljojedi koji su 24h u potrazi za hranom. Od Australopitecusa počeli smo da jedemo meso, ono sadrži više belančevina od biljaka, počinje smanjenje odgan za varenje i povećanje mozga, menja se način opstanka, mi postajemo i kulturna bića preživljavamo pomoću metode „izumevanja“. Pre 2 mil god kada je opet došlo do nage promene klime, novi slučajni pad metorita, u Africi se proširila suša, jezera su se smanjila, šume se proredile, nestale savane u tom sprženom afričkom krajoliku Homo sapiens se prilagodio toj slučajnosti tako što je započeo hodati na dve noge - postao je spora, bespomoćna, nenaoružana životinja, da bi preživeo morao se naoružati, te unaprediti socijalne kontakte, onoliko koliko je bilo potrebno za uspešan lov, praćenja krda životinja, stvoren je jezik gde su rečenice sastavljene od pokretnih jednica. Takav jezik nam omogućije da „odlažemo“ akcije, da planiramo budućnost. Izmislili smo kremen, nož, harpun, vatru.. Prateći kretanja krda životinja raseljavamo iz severne Afrike, na Javi smo pre 700 hiljda g, a pre 400 hiljada g u Kini i severnoj Evropi, tada je započeo ciklus od 3 odvojena ledena doba, pekinški čovek zato živi u pećini, vatre je obezbedila opstanak a kuvana hrana je dodatno uvećala naš mozak...

glukozamin

pre 3 godine

Neverovatno je, a i za naučno posmatranje, kako uvek najneobrazovaniji imaju potrebu da komentarišu.
(Arheolog, 12. novembar 2020 18:40)

Nije neverovatno i neradi se tu toliko o potrebi. Oni jednostavno imaju tu slobodu baš zato što ne znaju pa nisu ni svesni koliko ne znaju i onda pišu šta god. Obično gluposti.

dude

pre 3 godine

Ako je u Južnoj Africi verovatno se tiče porekla crnaca, ne belaca.
(Mnogi ljudi i danas postaju majmuni, 12. novembar 2020 17:46)

naravno. belci su pre 30tak hiljada godina pali direktno sa šljive na površinu evrope. vidim da si pazio na časovima istorije.

Pavle

pre 3 godine

ljudi koji odbacuju evoluciju ili:

1. Ne znaju sta je evolucija
2. Ne zele da shvate sta je evolucija
3. Ne mogu da shvate sta je evolucija

Sto je apsolutno ne bitno za evoluciju koja je nepobitna cinjenica kao i gravitacija.
Pitanje "zasto i dalje postoje majmuni ako smo nastali od majmuna?" jasno potvrdjuje ove 3 stavke gore.

mislim, dakle postojim

pre 3 godine

Fascinantno!
(Predrag Markovic, 12. novembar 2020 17:03)


Šta je fascinantno...kad pronadješ par lobanja različitih oblika a onda maštaš kako su ovi bili ovakvi a oni onakvi?
Pa i danas imamo različite oblike ljudskih lobanja pa živimo u istom vremenskom okviru iako kad bi se koristili logikom nekih "naučnika" mogli bi da maštamo kako su neki današnji "prelazna" vrsta do "savrmenog čoveka".

dude

pre 3 godine

Neverovatno je, a i za naučno posmatranje, kako uvek najneobrazovaniji imaju potrebu da komentarišu.
(Arheolog, 12. novembar 2020 18:40)

..tragedija je da isti danas imaju mogućnost plasirati nebuloze preko interneta. kombinacija neobrazovanja i upitne inteligencije sa globalnom povezanošću je ubitačna.

Predrag Markovic

pre 3 godine

Fascinantno!
(Predrag Markovic, 12. novembar 2020 17:03)


Šta je fascinantno...kad pronadješ par lobanja različitih oblika a onda maštaš kako su ovi bili ovakvi a oni onakvi?
Pa i danas imamo različite oblike ljudskih lobanja pa živimo u istom vremenskom okviru iako kad bi se koristili logikom nekih "naučnika" mogli bi da maštamo kako su neki današnji "prelazna" vrsta do "savrmenog čoveka".
(mislim, dakle postojim, 12. novembar 2020 17:57)

Fascinantno je to kako tvoja logika funkcionise a kazes za sebe da mislis.
Moj iskren savet ti je da cutis u drustvu sledeci put, delovaces mudrije.

glukozamin

pre 3 godine

Rod Paranthropus se odvojio od roda Australopithecus pre nego sto se od ovog drugog odvojio rod Homo, tako da smo u jako dalekom srodstvu. Mozda nam je A. afarensis zajednicki predak, a mozda i neka starija vrsta. Uglavnom, ova vrsta nema nikakve veze sa ljudskom evolucijom.
(Trovach, 12. novembar 2020 17:37)

Ima veze ako su živeli u isto vreme. U tom slučaju su bar posredno uticali jedni na druge. Ako razvoj zuba Paranthropusa pokazuje promene u njegovoj ishrani to onda znači da je time oslobodio resurse za ishranu Homoa. Šta će ti veći uticaj. Nisam stručnjak, ali samo logično razmišljanje te upućuje na ovo.

Rodoljub

pre 3 godine

"...homo erektus ima veliki mozak i male zube, dok Paranthropus robustus predstavlja dijametralno suprotan eksperiment evolucije", kaže dr Anđelina Lisi"

Површност овог закључка је равна оној из серије Монти Пајтон! И они су "струка"?

Igi

pre 3 godine

Koja evolucija,onaj ko veruje u darvinovu teoriju je naivnik.Oni koji su menjali nas DNK.I dan danas su medju nama. Pazi da nije postali smo od majmuna haha a zašto majmuni i dalje ostaju samo majmuni 😂

Black fish

pre 3 godine

Makroevolucija je velika zabluda nauke koja će kad tad biti odbačena kao činjenica. Danas postoji toliko dokaza i činjenica o besmislu makroevolucije da je insistiranje ma njoj sad već stvar neinformisanosti.

Srednji vek zauvek

pre 3 godine

Teorija evolucije je prevazidjena zato sto se pokazala kao netacna, nebitno je zasto, ali je netacna.
(Jovan, 13. novembar 2020 11:26)

Pa nemoj sad "Nebitno je zasto". Da cujemo!
Teorija u nauci se ne dokazuje. Ona ne moze biti tacna ili netacna. Ona moze biti svrsishodna ili ne. Naucni zakoni se dokazuju, a teorija je krovna konstrukcija koja daje usmerenje naucnim istrazivanjima.

No, imas li ti neku bolju? Bolja mora biti u stanju da rastumaci sve prethodne naucne zakone i sve eksperimente koji su te zakone dokazivali pa jos i da objasni nove, do sada neobjasnjene. Dakle, posao nije ni najmanje lak.
Ako nemas novu, hajde bar da cujemo kako je i kad Teorija evolucije oborena. Ja priznajem da nisam cuo za to, a verujem da bi se o tome pricalo. Obicno se ne obara stara, dok se ne nadje nova.

Zivo me zanima.

Jovan

pre 3 godine

@ljudi koji odbacuju evoluciju ili:

1. Ne znaju sta je evolucija
2. Ne zele da shvate sta je evolucija
3. Ne mogu da shvate sta je evolucija

Sto je apsolutno ne bitno za evoluciju koja je nepobitna cinjenica kao i gravitacija.
Pitanje "zasto i dalje postoje majmuni ako smo nastali od majmuna?" jasno potvrdjuje ove 3 stavke gore.
(Pavle, 12. novembar 2020 23:53)

Nepobitna cinjenica kao gravitacija? Nije budala onaj sto procita nesto, vec onaj koji poveruje u sve sto procita i jos pocne da drobi ostalima kako je pametniji zato sto je procitao nesto. Teorija evolucije je prevazidjena zato sto se pokazala kao netacna, nebitno je zasto, ali je netacna. Ciste spekulacije iz 19 veka, koje zbog neimanja bolje teorije se jos uvek forsira kao nesto sto je relevantno, iako je pogresna.

zoran

pre 3 godine

Ako je u Južnoj Africi verovatno se tiče porekla crnaca, ne belaca.
(Mnogi ljudi i danas postaju majmuni, 12. novembar 2020 17:46
Homo sapiens se pojavio u Africi u blizini ekvatora (severna Kenija - jugozapadna Etiopija) bili smo tamnoputi (!) To je povezano sa vitaminom D – sunce stvara u našoj koži vitamin D. Kako smo se proširili na sve delove planete zbog praćenja krda životinja (zemljina kora je tada bila jednistvena površina) počelo je "prolagođavanje" okolišu. Na severu gde nema dovoljno sunčeve svetlosti pomoću stvaranja - svetle kože - stvoreni su uslovi za dovoljan dotok vitamina D. To je onaj vitamin koji može da nam pomogne da ne dobijemo covid, važan je za naš imuni sustem.

DwaliN

pre 3 godine

Žalosna činjenica je što sa sigurnošću ne možemo da kažemo šta je bilo pre 2000 godina , jer su pisani dokazi veoma retki . Još žalosnika činjenica je to što nemamo tačnu već okvirnu perspektivu o određivanju starosti kostiju . Ugljenikovom metodom određivanja starosti koja se jelte , smatra najtačnijom - možemo ići najviše do 50 000 godina u prošlost . Sve preko toga smatra se greškom, ponajviše zbog fluktacija sunčevog magnetnog polja al da ne dužim i da ne smaram. Šta hoću da napišem ?
Određivanje starosti kostiju od 2 miliona godina, ovde više služi više kao dodavanje karike u lancu koji nedostaje , pa ovu vest više možemo smatrati kao takvu .

Бранко

pre 3 godine

Знају да је лобања стара 2 милиона година, а не знају шта ће са једним малим вирусом који је зауставио свет.

BoKi

pre 3 godine

Evolucija nije niz dogadjaja niti lanac sa “karikama” kako je to pogrešno tumačeno od strane laika krajem 19. veka. Ona je drvo koje se neprestano razgranava, tako što neke grane daju nove izdanke i nastavljaju, a neke presušuju.

Trovach

pre 3 godine

@glukozamin...Naravno da sve vrste u nekom ekosistemu uticu jedne na druge, ali Paranthropus se odvojio od nasih predaka toliko davno da nikakvog kasnijeg mesanja vrsta nije bilo. U tom smislu (genetski) nisu imali veze sa evolucijom roda Homo.

penzioner

pre 3 godine

nsuka i obrazovanje je dobro, ali i ograncava. onaj ko ne zna lakse mu je da ima "open mind", a samim tim i otkrivsnje novog u nauci. Treba stalno istrazivati. Pa i knjige ponekad grese.

bojan

pre 3 godine

Nije tačno ova lobanja je pre tri miliona godina ustvari jednu možda četiri ustvari bolje da verujemo njima naučnicima ipak oni bolje znaju kako se živelo pre i šta se dešavalo u nazovimo "tom periodu" mislim dokle vise!

mislim, dakle postojim

pre 3 godine

Fascinantno!
(Predrag Markovic, 12. novembar 2020 17:03)


Šta je fascinantno...kad pronadješ par lobanja različitih oblika a onda maštaš kako su ovi bili ovakvi a oni onakvi?
Pa i danas imamo različite oblike ljudskih lobanja pa živimo u istom vremenskom okviru iako kad bi se koristili logikom nekih "naučnika" mogli bi da maštamo kako su neki današnji "prelazna" vrsta do "savrmenog čoveka".

Igi

pre 3 godine

Koja evolucija,onaj ko veruje u darvinovu teoriju je naivnik.Oni koji su menjali nas DNK.I dan danas su medju nama. Pazi da nije postali smo od majmuna haha a zašto majmuni i dalje ostaju samo majmuni 😂

Black fish

pre 3 godine

Makroevolucija je velika zabluda nauke koja će kad tad biti odbačena kao činjenica. Danas postoji toliko dokaza i činjenica o besmislu makroevolucije da je insistiranje ma njoj sad već stvar neinformisanosti.

Rodoljub

pre 3 godine

"...homo erektus ima veliki mozak i male zube, dok Paranthropus robustus predstavlja dijametralno suprotan eksperiment evolucije", kaže dr Anđelina Lisi"

Површност овог закључка је равна оној из серије Монти Пајтон! И они су "струка"?

Pavle

pre 3 godine

ljudi koji odbacuju evoluciju ili:

1. Ne znaju sta je evolucija
2. Ne zele da shvate sta je evolucija
3. Ne mogu da shvate sta je evolucija

Sto je apsolutno ne bitno za evoluciju koja je nepobitna cinjenica kao i gravitacija.
Pitanje "zasto i dalje postoje majmuni ako smo nastali od majmuna?" jasno potvrdjuje ove 3 stavke gore.

Brane Lala

pre 3 godine

Tako će i homosapiense iskopati jednom, kao grešku evolucije. Zakrzljale noge, nesrazmerno veliki palčeve na šakama, pogurene kičme. Neće moći da shvate šta se desilo.

zoran stokic

pre 3 godine

To su manje bitni detalji. Pre 66 miliona god kada su zbog nagle promene klime, slučajnost pada meteorita, izumrli dinosaorusi "sisari" su dobili šansu za svoj razvoj - naš zajednički predak je – lamur, slede rani majmuni, homoidi – svi oni su biljojedi koji su 24h u potrazi za hranom. Od Australopitecusa počeli smo da jedemo meso, ono sadrži više belančevina od biljaka, počinje smanjenje odgan za varenje i povećanje mozga, menja se način opstanka, mi postajemo i kulturna bića preživljavamo pomoću metode „izumevanja“. Pre 2 mil god kada je opet došlo do nage promene klime, novi slučajni pad metorita, u Africi se proširila suša, jezera su se smanjila, šume se proredile, nestale savane u tom sprženom afričkom krajoliku Homo sapiens se prilagodio toj slučajnosti tako što je započeo hodati na dve noge - postao je spora, bespomoćna, nenaoružana životinja, da bi preživeo morao se naoružati, te unaprediti socijalne kontakte, onoliko koliko je bilo potrebno za uspešan lov, praćenja krda životinja, stvoren je jezik gde su rečenice sastavljene od pokretnih jednica. Takav jezik nam omogućije da „odlažemo“ akcije, da planiramo budućnost. Izmislili smo kremen, nož, harpun, vatru.. Prateći kretanja krda životinja raseljavamo iz severne Afrike, na Javi smo pre 700 hiljda g, a pre 400 hiljada g u Kini i severnoj Evropi, tada je započeo ciklus od 3 odvojena ledena doba, pekinški čovek zato živi u pećini, vatre je obezbedila opstanak a kuvana hrana je dodatno uvećala naš mozak...

Predrag Markovic

pre 3 godine

Fascinantno!
(Predrag Markovic, 12. novembar 2020 17:03)


Šta je fascinantno...kad pronadješ par lobanja različitih oblika a onda maštaš kako su ovi bili ovakvi a oni onakvi?
Pa i danas imamo različite oblike ljudskih lobanja pa živimo u istom vremenskom okviru iako kad bi se koristili logikom nekih "naučnika" mogli bi da maštamo kako su neki današnji "prelazna" vrsta do "savrmenog čoveka".
(mislim, dakle postojim, 12. novembar 2020 17:57)

Fascinantno je to kako tvoja logika funkcionise a kazes za sebe da mislis.
Moj iskren savet ti je da cutis u drustvu sledeci put, delovaces mudrije.

Jovan

pre 3 godine

@ljudi koji odbacuju evoluciju ili:

1. Ne znaju sta je evolucija
2. Ne zele da shvate sta je evolucija
3. Ne mogu da shvate sta je evolucija

Sto je apsolutno ne bitno za evoluciju koja je nepobitna cinjenica kao i gravitacija.
Pitanje "zasto i dalje postoje majmuni ako smo nastali od majmuna?" jasno potvrdjuje ove 3 stavke gore.
(Pavle, 12. novembar 2020 23:53)

Nepobitna cinjenica kao gravitacija? Nije budala onaj sto procita nesto, vec onaj koji poveruje u sve sto procita i jos pocne da drobi ostalima kako je pametniji zato sto je procitao nesto. Teorija evolucije je prevazidjena zato sto se pokazala kao netacna, nebitno je zasto, ali je netacna. Ciste spekulacije iz 19 veka, koje zbog neimanja bolje teorije se jos uvek forsira kao nesto sto je relevantno, iako je pogresna.

Бранко

pre 3 godine

Знају да је лобања стара 2 милиона година, а не знају шта ће са једним малим вирусом који је зауставио свет.

glukozamin

pre 3 godine

Neverovatno je, a i za naučno posmatranje, kako uvek najneobrazovaniji imaju potrebu da komentarišu.
(Arheolog, 12. novembar 2020 18:40)

Nije neverovatno i neradi se tu toliko o potrebi. Oni jednostavno imaju tu slobodu baš zato što ne znaju pa nisu ni svesni koliko ne znaju i onda pišu šta god. Obično gluposti.

Trovach

pre 3 godine

Rod Paranthropus se odvojio od roda Australopithecus pre nego sto se od ovog drugog odvojio rod Homo, tako da smo u jako dalekom srodstvu. Mozda nam je A. afarensis zajednicki predak, a mozda i neka starija vrsta. Uglavnom, ova vrsta nema nikakve veze sa ljudskom evolucijom.

bojan

pre 3 godine

Nije tačno ova lobanja je pre tri miliona godina ustvari jednu možda četiri ustvari bolje da verujemo njima naučnicima ipak oni bolje znaju kako se živelo pre i šta se dešavalo u nazovimo "tom periodu" mislim dokle vise!

dude

pre 3 godine

Neverovatno je, a i za naučno posmatranje, kako uvek najneobrazovaniji imaju potrebu da komentarišu.
(Arheolog, 12. novembar 2020 18:40)

..tragedija je da isti danas imaju mogućnost plasirati nebuloze preko interneta. kombinacija neobrazovanja i upitne inteligencije sa globalnom povezanošću je ubitačna.

glukozamin

pre 3 godine

Rod Paranthropus se odvojio od roda Australopithecus pre nego sto se od ovog drugog odvojio rod Homo, tako da smo u jako dalekom srodstvu. Mozda nam je A. afarensis zajednicki predak, a mozda i neka starija vrsta. Uglavnom, ova vrsta nema nikakve veze sa ljudskom evolucijom.
(Trovach, 12. novembar 2020 17:37)

Ima veze ako su živeli u isto vreme. U tom slučaju su bar posredno uticali jedni na druge. Ako razvoj zuba Paranthropusa pokazuje promene u njegovoj ishrani to onda znači da je time oslobodio resurse za ishranu Homoa. Šta će ti veći uticaj. Nisam stručnjak, ali samo logično razmišljanje te upućuje na ovo.

dude

pre 3 godine

Ako je u Južnoj Africi verovatno se tiče porekla crnaca, ne belaca.
(Mnogi ljudi i danas postaju majmuni, 12. novembar 2020 17:46)

naravno. belci su pre 30tak hiljada godina pali direktno sa šljive na površinu evrope. vidim da si pazio na časovima istorije.

DwaliN

pre 3 godine

Žalosna činjenica je što sa sigurnošću ne možemo da kažemo šta je bilo pre 2000 godina , jer su pisani dokazi veoma retki . Još žalosnika činjenica je to što nemamo tačnu već okvirnu perspektivu o određivanju starosti kostiju . Ugljenikovom metodom određivanja starosti koja se jelte , smatra najtačnijom - možemo ići najviše do 50 000 godina u prošlost . Sve preko toga smatra se greškom, ponajviše zbog fluktacija sunčevog magnetnog polja al da ne dužim i da ne smaram. Šta hoću da napišem ?
Određivanje starosti kostiju od 2 miliona godina, ovde više služi više kao dodavanje karike u lancu koji nedostaje , pa ovu vest više možemo smatrati kao takvu .

Srednji vek zauvek

pre 3 godine

Teorija evolucije je prevazidjena zato sto se pokazala kao netacna, nebitno je zasto, ali je netacna.
(Jovan, 13. novembar 2020 11:26)

Pa nemoj sad "Nebitno je zasto". Da cujemo!
Teorija u nauci se ne dokazuje. Ona ne moze biti tacna ili netacna. Ona moze biti svrsishodna ili ne. Naucni zakoni se dokazuju, a teorija je krovna konstrukcija koja daje usmerenje naucnim istrazivanjima.

No, imas li ti neku bolju? Bolja mora biti u stanju da rastumaci sve prethodne naucne zakone i sve eksperimente koji su te zakone dokazivali pa jos i da objasni nove, do sada neobjasnjene. Dakle, posao nije ni najmanje lak.
Ako nemas novu, hajde bar da cujemo kako je i kad Teorija evolucije oborena. Ja priznajem da nisam cuo za to, a verujem da bi se o tome pricalo. Obicno se ne obara stara, dok se ne nadje nova.

Zivo me zanima.

zoran

pre 3 godine

Ako je u Južnoj Africi verovatno se tiče porekla crnaca, ne belaca.
(Mnogi ljudi i danas postaju majmuni, 12. novembar 2020 17:46
Homo sapiens se pojavio u Africi u blizini ekvatora (severna Kenija - jugozapadna Etiopija) bili smo tamnoputi (!) To je povezano sa vitaminom D – sunce stvara u našoj koži vitamin D. Kako smo se proširili na sve delove planete zbog praćenja krda životinja (zemljina kora je tada bila jednistvena površina) počelo je "prolagođavanje" okolišu. Na severu gde nema dovoljno sunčeve svetlosti pomoću stvaranja - svetle kože - stvoreni su uslovi za dovoljan dotok vitamina D. To je onaj vitamin koji može da nam pomogne da ne dobijemo covid, važan je za naš imuni sustem.

BoKi

pre 3 godine

Evolucija nije niz dogadjaja niti lanac sa “karikama” kako je to pogrešno tumačeno od strane laika krajem 19. veka. Ona je drvo koje se neprestano razgranava, tako što neke grane daju nove izdanke i nastavljaju, a neke presušuju.

Trovach

pre 3 godine

@glukozamin...Naravno da sve vrste u nekom ekosistemu uticu jedne na druge, ali Paranthropus se odvojio od nasih predaka toliko davno da nikakvog kasnijeg mesanja vrsta nije bilo. U tom smislu (genetski) nisu imali veze sa evolucijom roda Homo.

penzioner

pre 3 godine

nsuka i obrazovanje je dobro, ali i ograncava. onaj ko ne zna lakse mu je da ima "open mind", a samim tim i otkrivsnje novog u nauci. Treba stalno istrazivati. Pa i knjige ponekad grese.