- Komentari -
  1. I pusaci puse, pise da stete sebi i okolini, drugima, zasto onda epidemiolozi ne ukinu cigarete???
    (Nenad, 29. oktobar 2020 07:20)

    # Link komentara

  2. Ankh, imaš pravo da odlučuješ u svoja četiri zida, izvan njih važe zakoni Republike Srbije, pa i Zakon o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti.
    (Nada, 28. oktobar 2020 13:36

    Pročitaj taj zakon pa ćeš videti da zavisi samo od mene.
     (Ankh, 28. oktobar 2020 22:47)

    # Link komentara

  3. Nosim masku jer je to jedino sto mogu da uradim. Nosim je i kad mi u goste dodje sestra sa porodicom.
    (Slucaj, 28. oktobar 2020 22:08)

    # Link komentara

  4. @Nada, tražite u apoteci da Vam daju maske zapakove u kutiju sa deklaracijom. Nemojte da se iznenadite ako Vam ne daju, ali u Češkoj su morali da stave deklaraciju i na njoj doslovce piše "maske ne štite od kovida".
    Pa zašto ih onda nosimo ako ne štite? Zato što svaka vlada radi isto i svaka se iživljava na građanima jer im se može.
    (rebro, 28. oktobar 2020 21:30)

    # Link komentara

  5. Virus postoji bez obzira na ignorisanje pametnih egoista.
    (Borax, 28. oktobar 2020 19:41)

    # Link komentara

  6. Više verujem Dr Nestorović nego "struci", onda je logično da ne nosim masku.
     (biciklista, 28. oktobar 2020 17:56)

    # Link komentara

  7. vidim ovde gomilu onih koji ponavljaju 'maska me ne štiti, ja se sam štitim i mislim svojom glavom' i mislim da treba ponavljati do besumočnosti da nošenjem maski štitimo druge i da si ti zaštićeniji, tj da je manja šansa da virus stigne to tebe ako svi oko tebe nose maske.
    znači meni ide u korist da ostali nose maske, ja i ne moram, ali ako svakom ide u korist da svi oko njega nose maske onda svi moraju da ih nose. malo solidarnosti, ljudi, da li je moguće da ste toliko sebični?

    a za onog što mu maska kvari oblik brade sam se slatko ismejala, ne verujući šta čitam :)
    (cat, 28. oktobar 2020 14:55)

    # Link komentara

  8. O cemu pricate pa lekari ne nose maske, i ti isti sto pricaju da se nose maske ne nose ih. Da je taj virus stvarno toliko opasan zar bi Vucic kod Trampa i svi oni oko njih stajali bez maske? Nije bitno sta pricaju, vidi se sta rade! Epidemijolog je rekao da se skrivanjem u staklenom zvonu, ovom prilikom iza maske, stvaraju uslovi da se zarazite velikom brzinom. Ako dozvolite svom organzmu da stice imunitet dok ste okruzeni bakterijama i virusima oko vas u odredjenoj meri, u ovom slucaju stavljanjem maske u grupi ljudi i skidanjem maske kada ste sami ili sa malim brojem ljudi na odredjenoj udaljenosti sticete imunitet i ne dovodite sebe u opasnost da zarazite po ubrzanom postupku. A ovi apeli deluju kao da je upravo to skrivena namera.
    (Ja, 28. oktobar 2020 14:24)

    # Link komentara

  9. U prodavnici svaki put stavljam masku kada udje musterija. Bude to 50-100-150 puta na dan, ali ne mogu sebi priustiti da platim kaznu. I jedna bi mi bila previse. Vec me usi bole od nje i ne mogu da shvatim da je polovini musterija tesko da samo jednom stave masku. Kada musterijama nesto pocnem objasnjavati, najcesce me zbog maske ne razumeju, pa je spustim ispod brade kao dr Kon. Predsednik uopste ne nosi masku, ali samo cekam junaka da me kazni zbog nepravilnog nosenja maske. Letece perje.
    (Trovach, 28. oktobar 2020 14:14)

    # Link komentara

  10. Masku nesmetano mogu da nose samo ljudi naviknuti na amove.Slobadan covek ne.A delotvornost maske se moze vrlo lako ispitati ako uzmete da obijete jedan zid sa jednon preko usta.Inace najsitnija cestica prasine je i vise hiljada puta krupnije od jednog virusa :)
     (Ринсвинд, 28. oktobar 2020 13:42)

    # Link komentara

  11. Ankh, imaš pravo da odlučuješ u svoja četiri zida, izvan njih važe zakoni Republike Srbije, pa i Zakon o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti.
    (Nada, 28. oktobar 2020 13:36)

    # Link komentara

  12. Ja kad slucajno pogledam Discovery i tamo bude emisija gde se proucava neki viroloski fenomen, oni mucenici obuku skafander pa preko toga vazdusno odelo sa odvojenim izvorom kiseonika i nose 2 para rukavica preko toga, posle slusanja nase struke poceo sam da im se smejem, mislim se "druze sta se mucis, samo stavi masku i operi ruke kad izadjes!"

    Ne nosim masku na otvorenom jer mi vredja inteligenciju, u radnjama stavim cisto da ne pravim problem osoblju iskreno!
    (Pera, 28. oktobar 2020 13:03)

    # Link komentara

  13. Zasto se vakcinisani plase nevakcinisanih, kad su vakcinisani?
    (ZLOBEX, 28. oktobar 2020 10:28)

    Već sam ranije objašnjavao stvari oko vakcinacije ali ti ili nisi čitao ili nisi u stanju da shvatiš pročitano. U svakom slučaju neće mi biti teško da ponovim. Postoje ljudi koji zbog prirode svog zdravstvenog stanja ne mogu da budu vakcinisani. Vakcinacija smanjuje mogućnost širenja zaraze sa zdravih na ugrožene grupe stanovništva.
     (da li je malo jasnije?, 28. oktobar 2020 12:59)

    # Link komentara

  14. Ljudi moraju da shvate da je nošenje maski zaštita drugih od tebe a ne zaštita samih sebe, tek kada budu imali empatiju prema drugima onda će početi da nose maske.
     (Anita, 28. oktobar 2020 12:32)

    # Link komentara

  15. Srki A ti mislis ako nosis masku da si pametan, drustveno odgovoran, bla bla bla? Kon(j)izam na delu!
    (Srbin, 28. oktobar 2020 12:30)

    # Link komentara

  16. @pocelo je Problem sa citanjem naucnih studija je otprilike ovakav. Zamisli da citas o primeni instituta renvoi u medjunarodnom privatnom pravu i da treba da na osnovu istog, utvrdis koje ce se kolizione norme, kog pravnog sistema, primenjivati na tvoj slucaj. Da li ces taj problem resiti sam i izvuci zakljucak, ili ces hteti da ti to pojasni neki advokat, koji se specijalizovao za tu oblast prava? Ja, npr. mogu da odgovorim na to pitanje, jer ja sam taj advokat kome bi se obratio, ali zato ne citam naucne studije, jer niti sam lekar, niti epidemiolog, niti virusolog, pa da mogu imati, cak ni osnovno predznanje, za tumacenje istih.
    (Pseudoharms, 28. oktobar 2020 12:29)

    # Link komentara

  17. Maske nigde nisu dale dobar rezultat, nigde. Sedam meseci se maskiraju ljudi sirom sveta i situacija sve gora. Pa ko onda da veruje u tu vrstu zastite
     (dragan, 28. oktobar 2020 11:38)

    # Link komentara

  18. Ako je maska u stanju da zaštiti makar 1% stanovništva ima razloga za njeno nošenje. Malo li je 70 hiljada ljudi? E sad, da li ima onih koji su egoisti i ne pokazuju empatiju prema komšijama, sugrađanima, sunarodnicima... Ima ih i to previše. Sad je kasno menjati ih. Roditelji su zatajili.
     (a i država jer ih toleriše, 28. oktobar 2020 11:34)

    # Link komentara

  19. Ljudi koji ne nose masku su oni koji misle svojom glavom i kriticki razmisljaju, citaju naucne studije, umesto da slepo veruju medijima. Upravo oni koji ne nose maske su savesni, a ne uspavani poslusnici sistema.
    (pocelo je, 28. oktobar 2020 09:58)

    Čitanje naučnih studija od strane laika ne znači da će laik umeti da razume pročitano. I nošenje maski nije preporuka nekoga ko je završio novinarstvo nego nekoga ko je završio medicinu. Idi u Nemačku pa probaj da im objasniš zašto ne nosiš masku.
     (naučne studije iz "Trećeg oka", 28. oktobar 2020 11:25)

    # Link komentara

  20. Iskreno nosim ja ali ponekad dobijem anksioznost i klaustofobiju noseći je i zbog toga kad mogu je skinem
    (aki88, 28. oktobar 2020 11:20)

    # Link komentara

  21. Duze nosenje maske lose utice na kozu lica. Pritom nosim bradu i jako me nervira sto se oblik brade pokvari i posle treba vremena da je 'ispravim'. Takodje nosim naocare i magle mi se kad nosim masku. Pa ipak je nosim uvek u zatvorenom prostoru. Problem kod maske je sto stalno skidas i stavljas a to nije higijenski. Ljudi koji namerno ne nose masku i time se hvale me nerviraju jer glumataju silu i anarhiju.
    (jole, 28. oktobar 2020 10:58)

    # Link komentara

  22. 99 % Onih koji ne nose maske veruju u teoriju zavere, duboku drzavu , Trampa kao sveca, ravnu zemlju...
    (mAKS, 28. oktobar 2020 10:58)

    # Link komentara

  23. Kad mi neko pokaze VALIDNU naucnu studiju (a ne klipove sa sajta arapskog hotela) koja dokazuje da postoji ZNACAJAN procenat (neka to bude i 1%) sanse da zarazim nekog ili da me neko zarazi tako sto se na ulici mimoidjemo za 0,1 sekundu i on ili ja otprilike disemo u smeru onog drugog - nosicu masku i napolju. Za unutra, guzve, redove - OK, mada i tu cekam objasnjenje zasto se nismo tako panicno branili od H1N1? Nije isti virus, ali je itekako neprijatan. Pa ipak, otkad smo postali toliko frazilni? Pretprosle godine kolega "na nogama" odradio grip u kancelariji, nismo ga kupali alkoholom. Nismo se zarazili, a i da jesmo - prelezis, idemo dalje, zivot ide dalje. Ne razumem histeriju!
    (Runzo Objektivni, 28. oktobar 2020 10:57)

    # Link komentara

  24. Ono što ljudi ne kapiraju je da na masci mora da piše da ne štiti od virusa, jer da piše da štiti, proizvođač bi morao da garantuje da ako nosiš masku da se nećeš zaraziti, što jelte nije slučaj. To ne znači da su maske beskorisne, samo znači da nisu stoprocentna zaštita. Ali i 95% je manje od 100%, a tolika je šansa da se ne zarazite ako svi nosite maske i držite fizičku distancu. U Japanu je praktično deo kulture da ako si bolestan da nosiš masku jer to smanjuje šansu da zaraziš nekog drugog, zato na primer tamo nema toliko slučajeva kao u Americi gde se ljudi ponašaju kao da će od maske da im ispadnu creva što bi naš narod rekao. Ista je logika i sa vezivanjem sigurnosnog pojasa u automobilu. Nijedan proizvođač automobila neće reći da pojas štiti od smrtnog ishoda u slučaju saobraćajne nesreće, jer niko ne može da garantuje da sto posto nećeš poginuti ako podletiš pod šleper ali si vezao pojas. To i dalje ne znači da su pojasevi beskorisni i da je to samo način da nas vlast kontroliše jer je više puta pokazano da nošenje sigurnosnog pojasa smanjuje šansu za smrtni ishod u slučaju saobraćajne nesreće. Što se konkrentno maski tiče, realno bi se ovakav model mogao primeniti na bilo koju vrstu kapljične infekcije od prehlade, preko gripa, pa i korone.
    (neko random ime, 28. oktobar 2020 10:57)

    # Link komentara

  25. Dobio sam taj virus i evo prolazi.
    Masku nisam nosio pre bolesti, masku necu nositi ni posle ovog gripa.
    Postoje ljudi koji razmisljaju svojom glavom i postoje oni kojima ta glava sluzi samo da trknu do frizera po novi modni hit.
    (Marko, 28. oktobar 2020 10:56)

    # Link komentara

  26. Ja nosim masku, ali samo u zatvorenom prostoru i autobusu. Znam da maska pruža zaštita minimalnu do nikakvu, ali kontam da je i minimalna zaštita bolja od nikakve zaštite. Zato sebe štitim tako što koliko god mogu izbegavam pretrpane zatvorene prostore i autobuse.

    I to mi je otprilike to. Drugo ne znam šta da uradim, a odavno mi je više nego dosta od svih masnih laži, zastrašivanja i kontradiktornih informacija kojima nas vlast i tzv."struka" neprestano zasipaju svakog dana već devet meseci. Zato više ne verujem nikome!

    Čak i retko čitam vesti o epidemiji jer sam stekao utisak da ni vlast, ni tzv."struka" prosto nemaju pojma šta bi trebalo uraditi i šta bi zaista bilo delotvorno, a pri tome je očigledno da vlast bahato i bezobzirno koristi pandemiju za sebe i svoje ciljeve!

    Tako da je meni svega dosta i slušam samo sebe. Pokušavam da se zaštitim kako znam i umem, ali na vlast i tzv."struku" odavno više ne računam!
    (Maslačak, 28. oktobar 2020 10:49)

    # Link komentara

  27. Srbi nisu nacija, nisu narod, još su pleme, a plemena nisu nosila maske. Ni nemanja feudalac nije nosio masku i nikada nije imao koronu.
    (Petar, 28. oktobar 2020 10:49)

    # Link komentara

  28. Maska nije nikakva zastita za onoga koji je nosi, vec je cilj da se drugi ne zaraze. Nositi napolju je besmisleno, sto su svi iz Kriznog staba pricali do pre neki dan, kada su promenili misljenje. Unutra je vec druga prica, manja je distanca izmedju ljudi a (ne)kultura je ista. Zbog tog cestog menjanja misljenja i laziranja podataka, ljudi vise ne veruju Kriznom stabu. Takodje ne pomaze ni to sto svako malo imamo obracanje politicara po ovom pitanju (cuvene konferencije predsednika) i od silne dramaturgije ljudima se smuci zivot. Pogotovo kada njih vidi na primeru ponasanja (to vam je kao sa decom, bilo bi lepo kada bi oni slusali sta pricate umesto da uce od roditelja na primeru).
    U Aziji je to nosenje maski pocelo kao trend pre 20+g, delom zbog kulture, da osoba koja nosi masku ne zarazi ostale, delom zbog zagadjenja vazduha.
    (drvobradi, 28. oktobar 2020 10:47)

    # Link komentara

  29. Ajde ukapirajte već jednom da je to što piše na kutijama za maske napisano samo iz pravnih razloga, da ih neko ne bi tužio. Da piše "smanjuje šanse da se zarazite", da li biste nosili??
     (autošovinista, 28. oktobar 2020 10:45)

    # Link komentara

  30. Razlog nenosenja maske je, pre svega, egoizam isprepleten sa manjkom obrazovanja.

    U pitanju su vecinom ignoranti koji su u zivotu procitali, recimo, "Mikijev zabavnik" a misle da sve najbolje znaju, nespremni da se odreknu trunke sopstvenog konformizma, naprosto glupavi sebicnjaci.

    Korona ce proci, gorenavedeni ostaju, kako da se od njih stitimo?
     (Terzio, 28. oktobar 2020 10:37)

    # Link komentara

  31. Ovo za veru u lekare je najbitnije. Nekada su lekari imali status polubozanstva, sto je potpuno ocekivano. "Vracali su zivot", to je bilo glediste. Sad nakon svega ovoga, narocito od medijski istaknutih lekara, nije ni cudo sto je poverenje opalo. A poverenje je najbitnije, u bilo kom segmentu zivota.
    (Posmatrac, 28. oktobar 2020 10:33)

    # Link komentara

  32. Ne nose ih verovatno oni koji misle da su maske čipovane a takvih imamo na pretek.
    (jazavac, 28. oktobar 2020 10:31)

    # Link komentara

  33. Masku nosim samo iz razloga sto je to naredjeno. Kao nekad u JNA.
    (budjavi, 28. oktobar 2020 09:54)

    Маску, скини!
     (Јабучило, 28. oktobar 2020 10:28)

    # Link komentara

  34. (Srki, 28. oktobar 2020 09:48)

    Zasto se vakcinisani plase nevakcinisanih, kad su vakcinisani?
    (ZLOBEX, 28. oktobar 2020 10:28)

    # Link komentara

  35. Srbski inat. Najčešće kad mu nikako nije mesto. Zato i radimo za 300e i živimo kao beda.
     (Bili boj, 28. oktobar 2020 10:27)

    # Link komentara

  36. Vidim ovi po Evropi se iznosiše maski i baš im je pomoglo, Česi, Nemci, Slovenci, Italijani, Španci, svi nose maske bolje nego Srbi, a rezultati nošenja fasciniraju.
     (Mnogo je za jedno fotografisanje, 28. oktobar 2020 10:27)

    # Link komentara

  37. Ljudi koji ne nose masku su oni koji misle svojom glavom i kriticki razmisljaju, citaju naucne studije, umesto da slepo veruju medijima. Upravo oni koji ne nose maske su savesni, a ne uspavani poslusnici sistema.
    (pocelo je, 28. oktobar 2020 09:58)

    hahahahahaaaaa šta sam rekao u mom prvom kometaru? Tipičan primer "covid Čegevariste".
    (Srki, 28. oktobar 2020 10:24)

    # Link komentara

  38. ! To je inat. Ti koji neće da nose masku su sebi uvrteli u glavu da su time neki buntovnici protiv sistema, političara, Peđe i Dare, "vakserskog lobija" itd. Znate ono: "Ne mora meni niko da priča, čitao sam neke studije i umem da mislim svojom glavom". Misle ako idu bez maske da je to Čegevarizam na delu.
    (Srki, 28. oktobar 2020 09:48

    Tebi na ambalaži maske koju kupiš piše da ne štiti od virusa. Ali tebi je i to mnogo za čitanje, zato i imaš stav koga treba da se stidiš.
     (Ankh, 28. oktobar 2020 10:18)

    # Link komentara

  39. Generalno, ne j.... ni državu, ni kojekakve nazor autoritete ni 2%.
    Ali brnjicu nosim, jer smanjujm rizik i sebi i drugima, znanim i neznanim.
    Kada bi svi doprinijeli, u opsegu svojih kapaciteta, da bar nešto bude bolje, vjerujem da bi i svima nama, kao masi, u svemu bilo bolje.
    (gost, 28. oktobar 2020 10:17)

    # Link komentara

  40. Prosle godine sam proveo skoro 6 meseci bez prekida u Meksiko Sitiju , gde kako zbog losih cigara, smrada iz usta sagovornika i moje paranoje kupio swat gas masku za 1800$ sa hladjenjem lica da bi tamo opstao.
    Mrzim ljude, asocijalan sam, paranoican i samotnjak, iako znam da vodim tim i zavrsavam katastrofalne projekte.
    Kafice i skupine ljudi izbegavam, ne podnosim nametanje misljenja ovih neukih zaverenika, mrzim cekanje na kasi, sedim sam za stolom za doruckom, na plazu idem da budem sam i narucujem iskljucivo najskuplji eskort.
    Ako je ceo svet postao ovakav, postujem pravila. Niko meni ne ugrozava slobodu dok mi ne zadire u moja 4 zida. Napolju sam "kamufliran" da licim na okolinu.
    Zato, ne ugrozavam druge i mnogo mi smetaju pametnjakovici koji masku ne nose ukoliko neko koga volim ili ja ne moze da dobije adekvatno lecenje ukoliko zaglavi u bolnicu ili mi razboli zubara/fizioterapeuta...kod dr. opste prakse ne mogu da odem po bekap lekove za teren!
    (Voč dzukac, 28. oktobar 2020 10:06)

    # Link komentara

  41. Krizni štab nikada nije odgovorio na pitanje - kolika je zaštita od virusa, kada preko lica stavite običnu krpu ili masku koja se prodaje za male pare.
    Sa druge strane, nijedan doktor ne ulazi u kovid bolnicu bez skafandera, a i sami proizvođači maski deklarišu da njihov proizvod nije zaštita od virusa.
    Onda se čovek zamisli: svake godine imamo epidemije gripa, pa nikome nije palo na pamet da se od istog štiti maskom koja se sad preporučuje za koronu.
    Ljudi vole da im sve sve lepo objasni, neka krizni štab prione na posao...
     (Života, 28. oktobar 2020 10:01)

    # Link komentara

  42. Nije polovina, unutra vecina nosi maske...
    (natasa, 28. oktobar 2020 09:59)

    # Link komentara

  43. Ljudi koji ne nose masku su oni koji misle svojom glavom i kriticki razmisljaju, citaju naucne studije, umesto da slepo veruju medijima. Upravo oni koji ne nose maske su savesni, a ne uspavani poslusnici sistema.
    (pocelo je, 28. oktobar 2020 09:58)

    # Link komentara

  44. Masku nosim samo iz razloga sto je to naredjeno. Kao nekad u JNA.
     (budjavi, 28. oktobar 2020 09:54)

    # Link komentara

  45. Jedino kinezi i japanci imaju naviku da nose maske. Ja ne želim da imam navike kao kinezi i japanci. Na ambalaži maske piše da ne štiti od virusa. Imam pravo da odlučujem. Kraj svake diskusije.
     (Ankh, 28. oktobar 2020 09:54)

    # Link komentara

  46. Ne! To je inat. Ti koji neće da nose masku su sebi uvrteli u glavu da su time neki buntovnici protiv sistema, političara, Peđe i Dare, "vakserskog lobija" itd. Znate ono: "Ne mora meni niko da priča, čitao sam neke studije i umem da mislim svojom glavom". Misle ako idu bez maske da je to Čegevarizam na delu.
    (Srki, 28. oktobar 2020 09:48)

    # Link komentara