Petak, 11.09.2020.

09:52

Ovo potpuno menja istoriju kakvu danas znamo

Izvor: B92

Ovo potpuno menja istoriju kakvu danas znamo IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

Trovach

pre 3 godine

@Dusan...Nismo evoluirali da postanemo imuni na prehladu jer tako banalna bolest ne utice na nase razmnozavanje. Nismo imuni cak ni na velike boginje, ali ih neko ipak prezivi (moja baka na primer jos posle 1. sv. rata).

Trovach

pre 3 godine

@Dejan...Promena na nivou gena je obicno losa i pogubna za taj organizam. Desi se nekada pozitivna mutacija kada neki organizam stekne neku malu prednost za daljnje prezivljavanje i, posledicno, razmnozavanje. Da nije bilo tih malih promena mi bismo se i dalje njihali na granama i ne biso se sporili oko ovakve teme, vec nego oko nekog obroka. To ne bi bila banana, jer je ona poreklom iz Azije i ljudi su je doneli (povratnim putem) u Afriku.

Dejan

pre 3 godine

Neka nam objasne ovi "mudri" ljudi koji poštuju nauku a ne vole Tvorca, kako to evolucija funkcioniše na nivou gena!? Kako dodavanje ili oduzimanje ili izmena informacije doprinosi boljem funkcionisanju programa!? Darvin nije imao taj prblem jer nije ni znao za gene ali današnji "naučnici" imaju ozbiljan problem kada obaraju Boga!

Dusan

pre 3 godine

Neverujem u evoluciju.Covek nije evoluirao da bude imun na obicnu prehladu a ja treba da poverujem da se fizicki drasticno promenio ili zivotinje.Inace kad su poceli da izlaze cd pa dvd bilo je na njima vek trajanja 50 godina.Onda vesti na tv-u u Francuskoj izgubili pola arhive zato sto su podaci na dvd propali posle nekin 10 godina.A kolika je greska a hiljadu ili milion.

Morali bismo propasti da već nismo propali

pre 3 godine

ne znam šta ovdje nije jasno, pa to stvorenje nastalo je od srba
(Purger, 11. septembar 2020 13:29)

Da li ti "to stvorenje" identifikuješ sa sobim?

Ostin A

pre 3 godine

Ovo nije neobično jer je riba pronađena u Mongoliji, jer tada se 2 tektonske ploče nisu sudarila i počele da od sudara prave Himalaje. Ono što je čudno je upravo evolucija. Postojala je riba sa skeletom, što znači da je možda ta životinja naš predak. Između ajkule i nekih vodozemaca.

kro-manjon

pre 3 godine

Komentari su dokaz da od čoveka lako može nastati majmun. Nemoj slučajno da se neko od vas ikada više uputio u bolnicu ili apoteku, to je sve delo nauke-te komunjarsko-đavolje rabote. I odmah da spalite sve svoje kompjutere, telefone, televizore sve je to delo prljavih naučnika. Potom pravac crkva da se pričestite, i pomolite se za spasenje sebe i svojih bližnjih, time ignorišući božanski plan, zarad svojih malih ličnih interesa.
(A za Hristovo rođenje - masovno klanje životinja, 11. septembar 2020 23:14)

Care moj doktori postojali i pre komunjara i pre Hrista. Sa naukom su došli drugi problemi. Udaljili smo se od prirode. To je glavni problem.

A za Hristovo rođenje - masovno klanje životinja

pre 3 godine

Komentari su dokaz da od čoveka lako može nastati majmun. Nemoj slučajno da se neko od vas ikada više uputio u bolnicu ili apoteku, to je sve delo nauke-te komunjarsko-đavolje rabote. I odmah da spalite sve svoje kompjutere, telefone, televizore sve je to delo prljavih naučnika. Potom pravac crkva da se pričestite, i pomolite se za spasenje sebe i svojih bližnjih, time ignorišući božanski plan, zarad svojih malih ličnih interesa.

holivudski frizer

pre 3 godine

izvinite ali mi ljudi ne znamo ni sta je bilo 1941 A da znamo sta je bilo pre 400 pa jos miliona godina. Kako bi bilo da prvo pogledamo sta ima tu blizu hehe!

neko nebitan

pre 3 godine

Samo jos jedan dokaz za potop i vodu koja se naglo povukla i ostavila milione nasukanih bica na kopnu. Otud i fosili, ali posebna je laz datiranje, no o tom potom.
(Jovan, 11. septembar 2020 20:25)
Iz vašeg detaljnog izlaganja vidim da imate dokaze za obaranje teorije evolucije, kretanja tektonskih ploča, datiranja pomoću radioaktivnog ugljenika c14. Za tako nešto dobijate nobela i bar milonče kao nagradu al ste u moralnoj nedoumici dal da to sve lepo izložite jer ćete oboriti pola savremene naučne delatnosti i ostaviti na ulici bez posla desetine hiljada naučnika i saradnika.

JivaNS

pre 3 godine

Zivele su toliko miliona godina, ali ovo im je zadnja (milionska) godina. Uništili smo 68% posto flore i faune za pola veka, uskoro ce biti damo ovakvih, fosilnih ajk. po nekim muuejima

@jadnicak

pre 3 godine

Mene je sramota tvoje neobrazovanosti. Da li ti uopšte znaš šta teorija znači u nauci? Verovatno si fudbaler pa misliš da je teorija kad trener Zoki nacrta akciju a praksa kad ti trčiš pored linije kao Dragiša Binić. Učini nam svima uslugu i baci kamen visoko pa stani na mesto na koje će da padne. Neće ti biti ništa, teorija gravitacije je samo teorija.

andreas kisser

pre 3 godine

Problem je sto se nauka prema mitovima odnosi kao prema SF stivu, sto oni sigurno nisu. Bezbroj mitova je potvrdjeno, jedan od njih je Troja.
(toba, 11. septembar 2020 19:38)

prijatelju, da nema nauke, ti ne bi ni znao za te mitove :) svasta covek moze da procita ovde.

Ateist

pre 3 godine

čitam komentare i ne verujem koliko plitkoumnih i neprosvećenih ljudi ovde ima koji bi sve da pripišu nekom tamo čiki koga zovu bog kome je bilo dostadno pa se 7 , pardon 6 dana igrao i stvarao zemlju i zivot njoj
koliko glup treba biti pa verovati u to
strašno

PHD, MSC of nothing

pre 3 godine

Ma samo sto nisam poverovao u ovu dokazanu TEORIJU, vise verujum u "Gospodara Prstenova", prestanite da zamajavate narod ovim glupostima. Flora i fauna su unikatni kao i ceo univerzum, ako nisu onda princ treba da evoluira u zabu a ja u ajkulu, pa da se ponosno na srpski pozdravim sa:"Desi brate ajkula, sta ima"?

johnny

pre 3 godine

Daj bre koga zavaravaju sa ovim ciframa, 410 miliona godina, covece ne mozemo ljudski da se setimo sta je bilo prije mesec dana... A tu kao fosil star 410 000 000 godina... Vazi, cucemo se...

Trovach

pre 3 godine

Darvin nista nije objasnio i nije znao da je Zemlja stara 4,5 milijardi godina. On je primetio da jedna vrsta moze evoluirati u vise vrsta, ako uslovi i okolnosti to odredjuju i omoguce. Gledajte na evoluciju kao na razgranato stablo jabuke, a ne kao na jelku koja ima samo jedan vrh. Mi nismo proizvod usmerene i namerne evolucije, vec samo jedan izbojak na grani (koja se skoro osusila) koji je izuzetno strogom selekcijom postao ovo sto danas jeste. Mogli smo izumreti i da Neandertalci i danas "vladaju" Evropom u malim grupama i da se nista ne promeni ni za jos milion godina. Jednostavno, nasa vrsta se nije bojala promena, ali mi se cini da smo se sada uljuljkali jer nam je trenutno dobro. Promene su ono sto nam je danas najpotrebnije.

Jovan

pre 3 godine

Samo jos jedan dokaz za potop i vodu koja se naglo povukla i ostavila milione nasukanih bica na kopnu. Otud i fosili, ali posebna je laz datiranje, no o tom potom.

Gordan

pre 3 godine

Mozda je ova riba ujedno i rodjak onoga ko pokusava da nas obmane raznim majmunarijama i ostalim teorijama da smo svi nastali od jednog pretka.Mene neka ne svrstavaju u te njihove teorije jer se narod vec previse osvijestio da bi i dalje vjerovao u te budalastine.

MethodManWu

pre 3 godine

@Jadnicak i necivilizovan

Stvarno nisam pristalica teorije evolucije, ali teorija da je neko odjednom stvorio sve iz ničega je još smiješnija. A što se tiče ovog "otkrića koje mijenja istoriju", evo od kako otkriše ovaj fosil sve se promijenilo, i svaki dan se mijenja haha ma hajte molim vas, besposlice i gluposti, nemaju pametnija posla nego da traže neke fosile i da im se "iščuđavaju" i još kao promijeniće tok istorije. Jeste, posle ovog otkrića Kosovski boj je bio 1388. godine, a ne 1389. kao što je bilo prije otkrića ove nebuloze od koje nema nikakve koristi, već su samo bespotrebno potrošili ko zna koliko para u bespotrebna istraživanja.

toba

pre 3 godine

Значи потоп се догодио, Библија је победила, комуњаре, или како они кажу прогресивци, на апаратима.
(DJ KRMAK, 11. septembar 2020 11:13)

Biblija se bazira i oslanja na dosta starije mitove, nista tu nije autenticno. Cuo si nadam se za Ep o Gilgamesu. Stariji je par hiljada godina od Biblije a govori o potopu skoro na identican nacin.
Problem je sto se nauka prema mitovima odnosi kao prema SF stivu, sto oni sigurno nisu. Bezbroj mitova je potvrdjeno, jedan od njih je Troja.

Straight Outta München

pre 3 godine

“Od zabe moze nastati princ”—- ma daj, da li si ti normalan, idi pregledaj glavu....
“Od zabe moze nastati princ ali za to treba 300 miliona godina” —— Bravo, pa naravno, to je nauka...Naravno da moze.

rekt

pre 3 godine

Ajkula u mongolskim planinama? To je kao da pronađu fosil Tasmanijskog đavola na Fruškoj gori.
(Srki, 11. septembar 2020 11:00)
Ili mozak u tvojoj glavi.

Purger

pre 3 godine

Joca
i
Purger


Od šale do gluposti je mali korak a često ga i nema - ruska narodna poslovica.
(Samosvesna građanka, 11. septembar 2020 18:11)
------------------------------------------

slažem se. da bi imao dozu humora u sebi moraš imati nešto u glavi- narodna ne znam čija

Doktor drmr

pre 3 godine

Dobro bilo je većih poplava i cunamija kroz praistoriju i antiku kako se završavalo ledeno doba i topili se glečari i od vulkana i zemljoteresa, a pošto su ljudi živeli pored obale izgledalo je kao da je smak sveta, ali ovi fosili stari 400 miliona godina to je bilo još pre dinosaurusa tad još nije ni postojao život na zemlji nego samo u moru..

Jadnicak i necivilizovan

pre 3 godine

Ja sam mislio da je nauka egzaktna disciplina... A oni predaju TEORIJE (o evoluciji) u skolama. Prodje 2 veka...jos uvek samo teorija...jedina teorija. Jako im je bitno da izbace Boga iz price, jer onda mogu da pretenduju da Ga zamene (da pisu svoje zakone, izmisljaju svoj moral i oblikuju populaciju kako zele). Ide im na zivce sto ima nas "primitivnih" koji se jos koprcamo i pitamo...a sta je bilo pre "velikog praska"....a pre toga...A PRE....to ih izludjuje!

Trovach

pre 3 godine

Verovatno je Potopa bilo, ali lokalnog karaktera. Nekad je Crno more bilo jezero dok nije pukao tanki zemljouz na sadasnjem Bosforu, pa se voda Mediterana slila i naglo povisila nivo dotadasnjeg jezera. Moguce je da je doslo i do nekog drugog katastrofalnog dogadjaja, ali samo u tom podrucju, ili na Bliskom istoku i taj dogadjaj se kasnije prepricavao i verovatno preuvelicavao. Nekada je ceo Svet bilo podrucje u krugu od par stotina, ili hiljadu kilometara udaljenosti. Zemlja vise nije "Vodeni Svet" od pojave prvog suprkontinenta Rodinije (ili je mozda cak bio i jedan manji pre nje).

Lebovitz

pre 3 godine

Koje to "mnoge religije"? Pominje se jedino u persijskim mitovima od kojih je većim delom i nastala judeo, potom i hrišćanska religija. U indijskim nema pomena, u egipatskim nema, u grčkim postoji samo mit o Atlantidi, ali u verziji da je samo ona potonula (nestala), a ne da je "svet poplavljen".

Koje onda "mnoge religije"? Samo persijska od koje su je i Jevreji preuzeli.
(Risto Sotona, 11. septembar 2020 14:37)

Мит о великом потопу се налази у предањима многих народа, између осталог у сумерском Епу о Гилгамешу, грчком Деукалиону и јеврејском предању о Нојевој барци, индијском спису Махабхарата, библији.

Ovo spominje Wikipedia na srpskom. U engleskoj verziji se još spominju kineska i skandinavska mitologija, irska predanja i predanja drevnih Maja i nekih drugih indijanskih plemena u S. Americi, pa čak i u mitologiji aboridžinskih plemena u Australiji.

Nauka se danas slaže da ova vrsta kolektivnog sjećanja nije slučajna i da se vjerovatno u prošlosti desila neka vrsta kataklizme, ne globalno, nego lokalno, dok su ljudi još uvijek bili na relativno malom prostoru i prije nego što su se raširili po ostalim kontinentima.

bio video otisao

pre 3 godine

Sve civilizacije imaju mit o potopu i on se poklapa sa krajem poslednjeg ledenog doba kada je doslo do velikog otapanja leda i shodno tome i poplava. Naravno i tada je bila (manjina) nadprosecno inteligentnih ljudi pa su neki barem razumeli sta se desava i napravili brod sa kojim su uspeli da spasu dosta imovine a verovatno i stoke - tako imamo i mit o Nojevoj barci.

Hmelj

pre 3 godine

@Risto sotona: Zapravo, u grčkoj mitologiji postoji mit o Deukalionu i Piri koji upravo priča o potopu poput onog biblijskog. Doduše, ne pominju svi antički izvori potop kada govore o Deukalionu, tako da je moguće da je to kasnije dodato. Takođe, mitovi o mesopotamskom Utnapištimu su stariji od grčkih, tako da je i to mogući uzor. No, kako bilo, grčka mitologija zaista sadrži priču o "biblijskom" potopu.

brle

pre 3 godine

Ovi što kuckaju komentare sebe radi, bolje da se malo informišu na netu, lako je, jer ovako ispadaju krajnje neobrazovani. Recimo, izgled kontinenata kroz zemljinu istoriju, počev od Pangeje. enter!!!

Risto Sotona

pre 3 godine

A što se "biblijskog" potopa tiče, ne znam zašto ljudi ne veruju da se to desilo. Mnoge religije ga pominju i moguće je da se nešto što je odjednom podiglo nivo vode zaista desilo i ostalo (globalno) u narodnim predanjima, pa tako ušlo i u religije. To što piše u Bibliji ne mora da znači da nije tačno.
(Šta god, 11. septembar 2020 12:57)
Koje to "mnoge religije"? Pominje se jedino u persijskim mitovima od kojih je većim delom i nastala judeo, potom i hrišćanska religija. U indijskim nema pomena, u egipatskim nema, u grčkim postoji samo mit o Atlantidi, ali u verziji da je samo ona potonula (nestala), a ne da je "svet poplavljen".

Koje onda "mnoge religije"? Samo persijska od koje su je i Jevreji preuzeli.

Boris Banović

pre 3 godine

Darvin je lepo objasnio, samo 400 miliona godina gore dole, ne može ni on baš u dan da kaže kad je majmun nastao od čoveka ! Mada ovi danas to rade od nas vrlo uspešno, čak i bez plastične hirurgije !

Jerotije

pre 3 godine

Starost tih ostataka nije dobro utvrdjena.Ali to i nije lako obzirom da postojece metode to ne omogucavaju.Mada se namece stav da su mnogo mladji,verovatno je zivotinja uginula u trenutku i za vreme potopa.A to je po predanjima sa svih strana sveta bilo pre oko 4,5 hiljada godina.

Op

pre 3 godine

Ne znam sta narod uopste uci u toku obrazovanja kad je ovoliko neobrazovan.
Pomeranje kontinenata-osnovna skola
Razlike i evolucija beskicmenjaka, hrskavicara, kicmenjaka-osnovna skola.
Geografija, biologija... zar to niko nije voleo?

Srki

pre 3 godine

Jel to znaci da je nekad cela planeta bila pod vodom? I da ju je sve manje? (b, 11. septembar 2020 11:41)

Ne, nije bila cela pod vodom. To je izmišljotina onog Deretića.

latinče

pre 3 godine

А где је овде стварање света за 7 (седам) дана....... овде се нешто не слаже..... или је неко погрешио....

Locutus

pre 3 godine

Ajkula u mongolskim planinama? To je kao da pronađu fosil Tasmanijskog đavola na Fruškoj gori.
(Srki, 11. septembar 2020 11:00)

Očigledno nemaš ni najmanju predstavu kako nastaju planine.

Neke planine rastu kada se sudare tektonske ploče, neke kada se pomere, a neke pod uticajem vulkana.

Himalaji su nastali na mestu gde je Indija udarila u Aziju i svake godine porastu u visinu za više od 1 cm. Pri ovoj brzini rasta, na svakih milion godina porastu za oko 1 km u visinu. Naravno, rast nije linerna funkcija vremena, ali suština je ista. Pre 100 miliona godina Fruška gora nije uopšte postojala.

kraja

pre 3 godine

"Значи потоп се догодио, Библија је победила, комуњаре, или како они кажу прогресивци, на апаратима."

...evolucija pomenuta vise puta u textu, ali si ti procitao samo ono sto je tvoj domet...
...inace, da su ti potrebni "aparati" u bibliji ne bi pronasao ni jedan...
...u "komunizmu" da...

andreas kisser

pre 3 godine

Значи потоп се догодио, Библија је победила, комуњаре, или како они кажу прогресивци, на апаратима.
(DJ KRMAK, 11. septembar 2020 11:13)

da li je ovo neki sarkazam? prosto mi zvuci neverovatno da postoje ovoliko neobrazovani ljudi, koji misle da je svet (raspored kopnene i vodene mase na planeti) uvek izgledao isto! lose nam se pise.

Šta god

pre 3 godine

Himalaji se trenutno podizu za 1cm godisnje, dakle 10km za milion godina i to je tačno. Fosil ribe stare 400 miliona godina na planini nije šok, pošto se tektonske ploče stalno pomeraju i tlo se uzdiže i spušta.

Ono što povremeno bude čudno jesu fosili riba stari 15-20.000 godina na planinama. To onda vrlo stavlja sumnju na to otkud one tamo.

A što se "biblijskog" potopa tiče, ne znam zašto ljudi ne veruju da se to desilo. Mnoge religije ga pominju i moguće je da se nešto što je odjednom podiglo nivo vode zaista desilo i ostalo (globalno) u narodnim predanjima, pa tako ušlo i u religije. To što piše u Bibliji ne mora da znači da nije tačno.

DJ KRMAK

pre 3 godine

Значи потоп се догодио, Библија је победила, комуњаре, или како они кажу прогресивци, на апаратима.

Trovach

pre 3 godine

Mozda se ova vrsta u to vreme vec odvojila od ajkula, pa nije njihov predak. I danas se u akvarijumima drze oklopni somici (koridorasi) koji imaju kostani skelet. Kada nastane kostani skelet, nema nazad i vracanje na hrskavicav. Evolucija ne ide u rikverc. Ni konj vise nikada nece ponovo imati vise od 1 prsta.

Рајко

pre 3 godine

@GlasBrisela
То је само твоје субјективно мишљење.Са друге стране генетика је недвосмислено доказала да хрваћани потичу од пацова.

ljuba

pre 3 godine

To je nekada bilo dno, usled pomeranja tektonskih ploca to nekadasnje dno se izdiglo iznad nivoa mora i tako su nastali Himalaji kojima se i dan danas povecava visina (nesto smesno godisnje) ali za par miliona godina nije...

b

pre 3 godine

Jel to znaci da je nekad cela planeta bila pod vodom? I da ju je sve manje? I da u buducnosti bice najbitniji resurs? A mi u nju izlivamo fekalije, otpad iz fabrika, pravimo mini elektrane i isusujemo reke, prodajemo izvorista...vrlo inteligentno... Zastita zivotne sredine treba da bude prioritet.

Srki

pre 3 godine

To je nekada bilo dno, usled pomeranja tektonskih ploca to nekadasnje dno se izdiglo iznad nivoa mora i tako su nastali Himalaji kojima se i dan danas povecava visina (nesto smesno godisnje) ali za par miliona godina nije...
(ljuba, 11. septembar 2020 11:37)

"Хималаје насељава 52,7 милиона људи и они се пружају кроз пет држава Пакистан, Индија, Кина, Бутан и Непал."

Piše ti lepo da je ovaj fosil pronađen u mongolskim planinama, tako da ne znam zbog čega uopšte pričaš o Himalajima koji nemaju veze sa Mongolijom!

IvanV

pre 3 godine

Ne znam koliko je ovo nova vest, u toku sam sa biologijom i paleontologijom (amaterski) i poznato mi je vec neko vreme da su ajkule evoluirale od riba sa koštanim skeletom i ako se ranije verovalo da nisu... Možda je fosil novo otkriven ali tkva tvrdnja postoji vec neko vreme.

andreas kisser

pre 3 godine

Значи потоп се догодио, Библија је победила, комуњаре, или како они кажу прогресивци, на апаратима.
(DJ KRMAK, 11. septembar 2020 11:13)

da li je ovo neki sarkazam? prosto mi zvuci neverovatno da postoje ovoliko neobrazovani ljudi, koji misle da je svet (raspored kopnene i vodene mase na planeti) uvek izgledao isto! lose nam se pise.

Рајко

pre 3 godine

@GlasBrisela
То је само твоје субјективно мишљење.Са друге стране генетика је недвосмислено доказала да хрваћани потичу од пацова.

ljuba

pre 3 godine

To je nekada bilo dno, usled pomeranja tektonskih ploca to nekadasnje dno se izdiglo iznad nivoa mora i tako su nastali Himalaji kojima se i dan danas povecava visina (nesto smesno godisnje) ali za par miliona godina nije...

rekt

pre 3 godine

Ajkula u mongolskim planinama? To je kao da pronađu fosil Tasmanijskog đavola na Fruškoj gori.
(Srki, 11. septembar 2020 11:00)
Ili mozak u tvojoj glavi.

Op

pre 3 godine

Ne znam sta narod uopste uci u toku obrazovanja kad je ovoliko neobrazovan.
Pomeranje kontinenata-osnovna skola
Razlike i evolucija beskicmenjaka, hrskavicara, kicmenjaka-osnovna skola.
Geografija, biologija... zar to niko nije voleo?

Šta god

pre 3 godine

Himalaji se trenutno podizu za 1cm godisnje, dakle 10km za milion godina i to je tačno. Fosil ribe stare 400 miliona godina na planini nije šok, pošto se tektonske ploče stalno pomeraju i tlo se uzdiže i spušta.

Ono što povremeno bude čudno jesu fosili riba stari 15-20.000 godina na planinama. To onda vrlo stavlja sumnju na to otkud one tamo.

A što se "biblijskog" potopa tiče, ne znam zašto ljudi ne veruju da se to desilo. Mnoge religije ga pominju i moguće je da se nešto što je odjednom podiglo nivo vode zaista desilo i ostalo (globalno) u narodnim predanjima, pa tako ušlo i u religije. To što piše u Bibliji ne mora da znači da nije tačno.

Locutus

pre 3 godine

Ajkula u mongolskim planinama? To je kao da pronađu fosil Tasmanijskog đavola na Fruškoj gori.
(Srki, 11. septembar 2020 11:00)

Očigledno nemaš ni najmanju predstavu kako nastaju planine.

Neke planine rastu kada se sudare tektonske ploče, neke kada se pomere, a neke pod uticajem vulkana.

Himalaji su nastali na mestu gde je Indija udarila u Aziju i svake godine porastu u visinu za više od 1 cm. Pri ovoj brzini rasta, na svakih milion godina porastu za oko 1 km u visinu. Naravno, rast nije linerna funkcija vremena, ali suština je ista. Pre 100 miliona godina Fruška gora nije uopšte postojala.

Srki

pre 3 godine

Jel to znaci da je nekad cela planeta bila pod vodom? I da ju je sve manje? (b, 11. septembar 2020 11:41)

Ne, nije bila cela pod vodom. To je izmišljotina onog Deretića.

Boris Banović

pre 3 godine

Darvin je lepo objasnio, samo 400 miliona godina gore dole, ne može ni on baš u dan da kaže kad je majmun nastao od čoveka ! Mada ovi danas to rade od nas vrlo uspešno, čak i bez plastične hirurgije !

b

pre 3 godine

Jel to znaci da je nekad cela planeta bila pod vodom? I da ju je sve manje? I da u buducnosti bice najbitniji resurs? A mi u nju izlivamo fekalije, otpad iz fabrika, pravimo mini elektrane i isusujemo reke, prodajemo izvorista...vrlo inteligentno... Zastita zivotne sredine treba da bude prioritet.

neko nebitan

pre 3 godine

Samo jos jedan dokaz za potop i vodu koja se naglo povukla i ostavila milione nasukanih bica na kopnu. Otud i fosili, ali posebna je laz datiranje, no o tom potom.
(Jovan, 11. septembar 2020 20:25)
Iz vašeg detaljnog izlaganja vidim da imate dokaze za obaranje teorije evolucije, kretanja tektonskih ploča, datiranja pomoću radioaktivnog ugljenika c14. Za tako nešto dobijate nobela i bar milonče kao nagradu al ste u moralnoj nedoumici dal da to sve lepo izložite jer ćete oboriti pola savremene naučne delatnosti i ostaviti na ulici bez posla desetine hiljada naučnika i saradnika.

DJ KRMAK

pre 3 godine

Значи потоп се догодио, Библија је победила, комуњаре, или како они кажу прогресивци, на апаратима.

kraja

pre 3 godine

"Значи потоп се догодио, Библија је победила, комуњаре, или како они кажу прогресивци, на апаратима."

...evolucija pomenuta vise puta u textu, ali si ti procitao samo ono sto je tvoj domet...
...inace, da su ti potrebni "aparati" u bibliji ne bi pronasao ni jedan...
...u "komunizmu" da...

Lebovitz

pre 3 godine

Koje to "mnoge religije"? Pominje se jedino u persijskim mitovima od kojih je većim delom i nastala judeo, potom i hrišćanska religija. U indijskim nema pomena, u egipatskim nema, u grčkim postoji samo mit o Atlantidi, ali u verziji da je samo ona potonula (nestala), a ne da je "svet poplavljen".

Koje onda "mnoge religije"? Samo persijska od koje su je i Jevreji preuzeli.
(Risto Sotona, 11. septembar 2020 14:37)

Мит о великом потопу се налази у предањима многих народа, између осталог у сумерском Епу о Гилгамешу, грчком Деукалиону и јеврејском предању о Нојевој барци, индијском спису Махабхарата, библији.

Ovo spominje Wikipedia na srpskom. U engleskoj verziji se još spominju kineska i skandinavska mitologija, irska predanja i predanja drevnih Maja i nekih drugih indijanskih plemena u S. Americi, pa čak i u mitologiji aboridžinskih plemena u Australiji.

Nauka se danas slaže da ova vrsta kolektivnog sjećanja nije slučajna i da se vjerovatno u prošlosti desila neka vrsta kataklizme, ne globalno, nego lokalno, dok su ljudi još uvijek bili na relativno malom prostoru i prije nego što su se raširili po ostalim kontinentima.

Trovach

pre 3 godine

Mozda se ova vrsta u to vreme vec odvojila od ajkula, pa nije njihov predak. I danas se u akvarijumima drze oklopni somici (koridorasi) koji imaju kostani skelet. Kada nastane kostani skelet, nema nazad i vracanje na hrskavicav. Evolucija ne ide u rikverc. Ni konj vise nikada nece ponovo imati vise od 1 prsta.

@jadnicak

pre 3 godine

Mene je sramota tvoje neobrazovanosti. Da li ti uopšte znaš šta teorija znači u nauci? Verovatno si fudbaler pa misliš da je teorija kad trener Zoki nacrta akciju a praksa kad ti trčiš pored linije kao Dragiša Binić. Učini nam svima uslugu i baci kamen visoko pa stani na mesto na koje će da padne. Neće ti biti ništa, teorija gravitacije je samo teorija.

brle

pre 3 godine

Ovi što kuckaju komentare sebe radi, bolje da se malo informišu na netu, lako je, jer ovako ispadaju krajnje neobrazovani. Recimo, izgled kontinenata kroz zemljinu istoriju, počev od Pangeje. enter!!!

andreas kisser

pre 3 godine

Problem je sto se nauka prema mitovima odnosi kao prema SF stivu, sto oni sigurno nisu. Bezbroj mitova je potvrdjeno, jedan od njih je Troja.
(toba, 11. septembar 2020 19:38)

prijatelju, da nema nauke, ti ne bi ni znao za te mitove :) svasta covek moze da procita ovde.

A za Hristovo rođenje - masovno klanje životinja

pre 3 godine

Komentari su dokaz da od čoveka lako može nastati majmun. Nemoj slučajno da se neko od vas ikada više uputio u bolnicu ili apoteku, to je sve delo nauke-te komunjarsko-đavolje rabote. I odmah da spalite sve svoje kompjutere, telefone, televizore sve je to delo prljavih naučnika. Potom pravac crkva da se pričestite, i pomolite se za spasenje sebe i svojih bližnjih, time ignorišući božanski plan, zarad svojih malih ličnih interesa.

Hmelj

pre 3 godine

@Risto sotona: Zapravo, u grčkoj mitologiji postoji mit o Deukalionu i Piri koji upravo priča o potopu poput onog biblijskog. Doduše, ne pominju svi antički izvori potop kada govore o Deukalionu, tako da je moguće da je to kasnije dodato. Takođe, mitovi o mesopotamskom Utnapištimu su stariji od grčkih, tako da je i to mogući uzor. No, kako bilo, grčka mitologija zaista sadrži priču o "biblijskom" potopu.

IvanV

pre 3 godine

Ne znam koliko je ovo nova vest, u toku sam sa biologijom i paleontologijom (amaterski) i poznato mi je vec neko vreme da su ajkule evoluirale od riba sa koštanim skeletom i ako se ranije verovalo da nisu... Možda je fosil novo otkriven ali tkva tvrdnja postoji vec neko vreme.

Risto Sotona

pre 3 godine

A što se "biblijskog" potopa tiče, ne znam zašto ljudi ne veruju da se to desilo. Mnoge religije ga pominju i moguće je da se nešto što je odjednom podiglo nivo vode zaista desilo i ostalo (globalno) u narodnim predanjima, pa tako ušlo i u religije. To što piše u Bibliji ne mora da znači da nije tačno.
(Šta god, 11. septembar 2020 12:57)
Koje to "mnoge religije"? Pominje se jedino u persijskim mitovima od kojih je većim delom i nastala judeo, potom i hrišćanska religija. U indijskim nema pomena, u egipatskim nema, u grčkim postoji samo mit o Atlantidi, ali u verziji da je samo ona potonula (nestala), a ne da je "svet poplavljen".

Koje onda "mnoge religije"? Samo persijska od koje su je i Jevreji preuzeli.

Trovach

pre 3 godine

Verovatno je Potopa bilo, ali lokalnog karaktera. Nekad je Crno more bilo jezero dok nije pukao tanki zemljouz na sadasnjem Bosforu, pa se voda Mediterana slila i naglo povisila nivo dotadasnjeg jezera. Moguce je da je doslo i do nekog drugog katastrofalnog dogadjaja, ali samo u tom podrucju, ili na Bliskom istoku i taj dogadjaj se kasnije prepricavao i verovatno preuvelicavao. Nekada je ceo Svet bilo podrucje u krugu od par stotina, ili hiljadu kilometara udaljenosti. Zemlja vise nije "Vodeni Svet" od pojave prvog suprkontinenta Rodinije (ili je mozda cak bio i jedan manji pre nje).

bio video otisao

pre 3 godine

Sve civilizacije imaju mit o potopu i on se poklapa sa krajem poslednjeg ledenog doba kada je doslo do velikog otapanja leda i shodno tome i poplava. Naravno i tada je bila (manjina) nadprosecno inteligentnih ljudi pa su neki barem razumeli sta se desava i napravili brod sa kojim su uspeli da spasu dosta imovine a verovatno i stoke - tako imamo i mit o Nojevoj barci.

Ateist

pre 3 godine

čitam komentare i ne verujem koliko plitkoumnih i neprosvećenih ljudi ovde ima koji bi sve da pripišu nekom tamo čiki koga zovu bog kome je bilo dostadno pa se 7 , pardon 6 dana igrao i stvarao zemlju i zivot njoj
koliko glup treba biti pa verovati u to
strašno

Trovach

pre 3 godine

Darvin nista nije objasnio i nije znao da je Zemlja stara 4,5 milijardi godina. On je primetio da jedna vrsta moze evoluirati u vise vrsta, ako uslovi i okolnosti to odredjuju i omoguce. Gledajte na evoluciju kao na razgranato stablo jabuke, a ne kao na jelku koja ima samo jedan vrh. Mi nismo proizvod usmerene i namerne evolucije, vec samo jedan izbojak na grani (koja se skoro osusila) koji je izuzetno strogom selekcijom postao ovo sto danas jeste. Mogli smo izumreti i da Neandertalci i danas "vladaju" Evropom u malim grupama i da se nista ne promeni ni za jos milion godina. Jednostavno, nasa vrsta se nije bojala promena, ali mi se cini da smo se sada uljuljkali jer nam je trenutno dobro. Promene su ono sto nam je danas najpotrebnije.

Straight Outta München

pre 3 godine

“Od zabe moze nastati princ”—- ma daj, da li si ti normalan, idi pregledaj glavu....
“Od zabe moze nastati princ ali za to treba 300 miliona godina” —— Bravo, pa naravno, to je nauka...Naravno da moze.

toba

pre 3 godine

Значи потоп се догодио, Библија је победила, комуњаре, или како они кажу прогресивци, на апаратима.
(DJ KRMAK, 11. septembar 2020 11:13)

Biblija se bazira i oslanja na dosta starije mitove, nista tu nije autenticno. Cuo si nadam se za Ep o Gilgamesu. Stariji je par hiljada godina od Biblije a govori o potopu skoro na identican nacin.
Problem je sto se nauka prema mitovima odnosi kao prema SF stivu, sto oni sigurno nisu. Bezbroj mitova je potvrdjeno, jedan od njih je Troja.

JivaNS

pre 3 godine

Zivele su toliko miliona godina, ali ovo im je zadnja (milionska) godina. Uništili smo 68% posto flore i faune za pola veka, uskoro ce biti damo ovakvih, fosilnih ajk. po nekim muuejima

Srki

pre 3 godine

To je nekada bilo dno, usled pomeranja tektonskih ploca to nekadasnje dno se izdiglo iznad nivoa mora i tako su nastali Himalaji kojima se i dan danas povecava visina (nesto smesno godisnje) ali za par miliona godina nije...
(ljuba, 11. septembar 2020 11:37)

"Хималаје насељава 52,7 милиона људи и они се пружају кроз пет држава Пакистан, Индија, Кина, Бутан и Непал."

Piše ti lepo da je ovaj fosil pronađen u mongolskim planinama, tako da ne znam zbog čega uopšte pričaš o Himalajima koji nemaju veze sa Mongolijom!

Doktor drmr

pre 3 godine

Dobro bilo je većih poplava i cunamija kroz praistoriju i antiku kako se završavalo ledeno doba i topili se glečari i od vulkana i zemljoteresa, a pošto su ljudi živeli pored obale izgledalo je kao da je smak sveta, ali ovi fosili stari 400 miliona godina to je bilo još pre dinosaurusa tad još nije ni postojao život na zemlji nego samo u moru..

latinče

pre 3 godine

А где је овде стварање света за 7 (седам) дана....... овде се нешто не слаже..... или је неко погрешио....

Jadnicak i necivilizovan

pre 3 godine

Ja sam mislio da je nauka egzaktna disciplina... A oni predaju TEORIJE (o evoluciji) u skolama. Prodje 2 veka...jos uvek samo teorija...jedina teorija. Jako im je bitno da izbace Boga iz price, jer onda mogu da pretenduju da Ga zamene (da pisu svoje zakone, izmisljaju svoj moral i oblikuju populaciju kako zele). Ide im na zivce sto ima nas "primitivnih" koji se jos koprcamo i pitamo...a sta je bilo pre "velikog praska"....a pre toga...A PRE....to ih izludjuje!

johnny

pre 3 godine

Daj bre koga zavaravaju sa ovim ciframa, 410 miliona godina, covece ne mozemo ljudski da se setimo sta je bilo prije mesec dana... A tu kao fosil star 410 000 000 godina... Vazi, cucemo se...

Jovan

pre 3 godine

Samo jos jedan dokaz za potop i vodu koja se naglo povukla i ostavila milione nasukanih bica na kopnu. Otud i fosili, ali posebna je laz datiranje, no o tom potom.

Purger

pre 3 godine

Joca
i
Purger


Od šale do gluposti je mali korak a često ga i nema - ruska narodna poslovica.
(Samosvesna građanka, 11. septembar 2020 18:11)
------------------------------------------

slažem se. da bi imao dozu humora u sebi moraš imati nešto u glavi- narodna ne znam čija

holivudski frizer

pre 3 godine

izvinite ali mi ljudi ne znamo ni sta je bilo 1941 A da znamo sta je bilo pre 400 pa jos miliona godina. Kako bi bilo da prvo pogledamo sta ima tu blizu hehe!

Jerotije

pre 3 godine

Starost tih ostataka nije dobro utvrdjena.Ali to i nije lako obzirom da postojece metode to ne omogucavaju.Mada se namece stav da su mnogo mladji,verovatno je zivotinja uginula u trenutku i za vreme potopa.A to je po predanjima sa svih strana sveta bilo pre oko 4,5 hiljada godina.

Gordan

pre 3 godine

Mozda je ova riba ujedno i rodjak onoga ko pokusava da nas obmane raznim majmunarijama i ostalim teorijama da smo svi nastali od jednog pretka.Mene neka ne svrstavaju u te njihove teorije jer se narod vec previse osvijestio da bi i dalje vjerovao u te budalastine.

PHD, MSC of nothing

pre 3 godine

Ma samo sto nisam poverovao u ovu dokazanu TEORIJU, vise verujum u "Gospodara Prstenova", prestanite da zamajavate narod ovim glupostima. Flora i fauna su unikatni kao i ceo univerzum, ako nisu onda princ treba da evoluira u zabu a ja u ajkulu, pa da se ponosno na srpski pozdravim sa:"Desi brate ajkula, sta ima"?

Dejan

pre 3 godine

Neka nam objasne ovi "mudri" ljudi koji poštuju nauku a ne vole Tvorca, kako to evolucija funkcioniše na nivou gena!? Kako dodavanje ili oduzimanje ili izmena informacije doprinosi boljem funkcionisanju programa!? Darvin nije imao taj prblem jer nije ni znao za gene ali današnji "naučnici" imaju ozbiljan problem kada obaraju Boga!

MethodManWu

pre 3 godine

@Jadnicak i necivilizovan

Stvarno nisam pristalica teorije evolucije, ali teorija da je neko odjednom stvorio sve iz ničega je još smiješnija. A što se tiče ovog "otkrića koje mijenja istoriju", evo od kako otkriše ovaj fosil sve se promijenilo, i svaki dan se mijenja haha ma hajte molim vas, besposlice i gluposti, nemaju pametnija posla nego da traže neke fosile i da im se "iščuđavaju" i još kao promijeniće tok istorije. Jeste, posle ovog otkrića Kosovski boj je bio 1388. godine, a ne 1389. kao što je bilo prije otkrića ove nebuloze od koje nema nikakve koristi, već su samo bespotrebno potrošili ko zna koliko para u bespotrebna istraživanja.

kro-manjon

pre 3 godine

Komentari su dokaz da od čoveka lako može nastati majmun. Nemoj slučajno da se neko od vas ikada više uputio u bolnicu ili apoteku, to je sve delo nauke-te komunjarsko-đavolje rabote. I odmah da spalite sve svoje kompjutere, telefone, televizore sve je to delo prljavih naučnika. Potom pravac crkva da se pričestite, i pomolite se za spasenje sebe i svojih bližnjih, time ignorišući božanski plan, zarad svojih malih ličnih interesa.
(A za Hristovo rođenje - masovno klanje životinja, 11. septembar 2020 23:14)

Care moj doktori postojali i pre komunjara i pre Hrista. Sa naukom su došli drugi problemi. Udaljili smo se od prirode. To je glavni problem.

Morali bismo propasti da već nismo propali

pre 3 godine

ne znam šta ovdje nije jasno, pa to stvorenje nastalo je od srba
(Purger, 11. septembar 2020 13:29)

Da li ti "to stvorenje" identifikuješ sa sobim?

Ostin A

pre 3 godine

Ovo nije neobično jer je riba pronađena u Mongoliji, jer tada se 2 tektonske ploče nisu sudarila i počele da od sudara prave Himalaje. Ono što je čudno je upravo evolucija. Postojala je riba sa skeletom, što znači da je možda ta životinja naš predak. Između ajkule i nekih vodozemaca.

Dusan

pre 3 godine

Neverujem u evoluciju.Covek nije evoluirao da bude imun na obicnu prehladu a ja treba da poverujem da se fizicki drasticno promenio ili zivotinje.Inace kad su poceli da izlaze cd pa dvd bilo je na njima vek trajanja 50 godina.Onda vesti na tv-u u Francuskoj izgubili pola arhive zato sto su podaci na dvd propali posle nekin 10 godina.A kolika je greska a hiljadu ili milion.

Trovach

pre 3 godine

@Dejan...Promena na nivou gena je obicno losa i pogubna za taj organizam. Desi se nekada pozitivna mutacija kada neki organizam stekne neku malu prednost za daljnje prezivljavanje i, posledicno, razmnozavanje. Da nije bilo tih malih promena mi bismo se i dalje njihali na granama i ne biso se sporili oko ovakve teme, vec nego oko nekog obroka. To ne bi bila banana, jer je ona poreklom iz Azije i ljudi su je doneli (povratnim putem) u Afriku.

Trovach

pre 3 godine

@Dusan...Nismo evoluirali da postanemo imuni na prehladu jer tako banalna bolest ne utice na nase razmnozavanje. Nismo imuni cak ni na velike boginje, ali ih neko ipak prezivi (moja baka na primer jos posle 1. sv. rata).

DJ KRMAK

pre 3 godine

Значи потоп се догодио, Библија је победила, комуњаре, или како они кажу прогресивци, на апаратима.

b

pre 3 godine

Jel to znaci da je nekad cela planeta bila pod vodom? I da ju je sve manje? I da u buducnosti bice najbitniji resurs? A mi u nju izlivamo fekalije, otpad iz fabrika, pravimo mini elektrane i isusujemo reke, prodajemo izvorista...vrlo inteligentno... Zastita zivotne sredine treba da bude prioritet.

Jadnicak i necivilizovan

pre 3 godine

Ja sam mislio da je nauka egzaktna disciplina... A oni predaju TEORIJE (o evoluciji) u skolama. Prodje 2 veka...jos uvek samo teorija...jedina teorija. Jako im je bitno da izbace Boga iz price, jer onda mogu da pretenduju da Ga zamene (da pisu svoje zakone, izmisljaju svoj moral i oblikuju populaciju kako zele). Ide im na zivce sto ima nas "primitivnih" koji se jos koprcamo i pitamo...a sta je bilo pre "velikog praska"....a pre toga...A PRE....to ih izludjuje!

Risto Sotona

pre 3 godine

A što se "biblijskog" potopa tiče, ne znam zašto ljudi ne veruju da se to desilo. Mnoge religije ga pominju i moguće je da se nešto što je odjednom podiglo nivo vode zaista desilo i ostalo (globalno) u narodnim predanjima, pa tako ušlo i u religije. To što piše u Bibliji ne mora da znači da nije tačno.
(Šta god, 11. septembar 2020 12:57)
Koje to "mnoge religije"? Pominje se jedino u persijskim mitovima od kojih je većim delom i nastala judeo, potom i hrišćanska religija. U indijskim nema pomena, u egipatskim nema, u grčkim postoji samo mit o Atlantidi, ali u verziji da je samo ona potonula (nestala), a ne da je "svet poplavljen".

Koje onda "mnoge religije"? Samo persijska od koje su je i Jevreji preuzeli.

Jerotije

pre 3 godine

Starost tih ostataka nije dobro utvrdjena.Ali to i nije lako obzirom da postojece metode to ne omogucavaju.Mada se namece stav da su mnogo mladji,verovatno je zivotinja uginula u trenutku i za vreme potopa.A to je po predanjima sa svih strana sveta bilo pre oko 4,5 hiljada godina.

Рајко

pre 3 godine

@GlasBrisela
То је само твоје субјективно мишљење.Са друге стране генетика је недвосмислено доказала да хрваћани потичу од пацова.

Jovan

pre 3 godine

Samo jos jedan dokaz za potop i vodu koja se naglo povukla i ostavila milione nasukanih bica na kopnu. Otud i fosili, ali posebna je laz datiranje, no o tom potom.

Srki

pre 3 godine

Jel to znaci da je nekad cela planeta bila pod vodom? I da ju je sve manje? (b, 11. septembar 2020 11:41)

Ne, nije bila cela pod vodom. To je izmišljotina onog Deretića.

johnny

pre 3 godine

Daj bre koga zavaravaju sa ovim ciframa, 410 miliona godina, covece ne mozemo ljudski da se setimo sta je bilo prije mesec dana... A tu kao fosil star 410 000 000 godina... Vazi, cucemo se...

MethodManWu

pre 3 godine

@Jadnicak i necivilizovan

Stvarno nisam pristalica teorije evolucije, ali teorija da je neko odjednom stvorio sve iz ničega je još smiješnija. A što se tiče ovog "otkrića koje mijenja istoriju", evo od kako otkriše ovaj fosil sve se promijenilo, i svaki dan se mijenja haha ma hajte molim vas, besposlice i gluposti, nemaju pametnija posla nego da traže neke fosile i da im se "iščuđavaju" i još kao promijeniće tok istorije. Jeste, posle ovog otkrića Kosovski boj je bio 1388. godine, a ne 1389. kao što je bilo prije otkrića ove nebuloze od koje nema nikakve koristi, već su samo bespotrebno potrošili ko zna koliko para u bespotrebna istraživanja.

PHD, MSC of nothing

pre 3 godine

Ma samo sto nisam poverovao u ovu dokazanu TEORIJU, vise verujum u "Gospodara Prstenova", prestanite da zamajavate narod ovim glupostima. Flora i fauna su unikatni kao i ceo univerzum, ako nisu onda princ treba da evoluira u zabu a ja u ajkulu, pa da se ponosno na srpski pozdravim sa:"Desi brate ajkula, sta ima"?

andreas kisser

pre 3 godine

Значи потоп се догодио, Библија је победила, комуњаре, или како они кажу прогресивци, на апаратима.
(DJ KRMAK, 11. septembar 2020 11:13)

da li je ovo neki sarkazam? prosto mi zvuci neverovatno da postoje ovoliko neobrazovani ljudi, koji misle da je svet (raspored kopnene i vodene mase na planeti) uvek izgledao isto! lose nam se pise.

Gordan

pre 3 godine

Mozda je ova riba ujedno i rodjak onoga ko pokusava da nas obmane raznim majmunarijama i ostalim teorijama da smo svi nastali od jednog pretka.Mene neka ne svrstavaju u te njihove teorije jer se narod vec previse osvijestio da bi i dalje vjerovao u te budalastine.

holivudski frizer

pre 3 godine

izvinite ali mi ljudi ne znamo ni sta je bilo 1941 A da znamo sta je bilo pre 400 pa jos miliona godina. Kako bi bilo da prvo pogledamo sta ima tu blizu hehe!

Boris Banović

pre 3 godine

Darvin je lepo objasnio, samo 400 miliona godina gore dole, ne može ni on baš u dan da kaže kad je majmun nastao od čoveka ! Mada ovi danas to rade od nas vrlo uspešno, čak i bez plastične hirurgije !

Ateist

pre 3 godine

čitam komentare i ne verujem koliko plitkoumnih i neprosvećenih ljudi ovde ima koji bi sve da pripišu nekom tamo čiki koga zovu bog kome je bilo dostadno pa se 7 , pardon 6 dana igrao i stvarao zemlju i zivot njoj
koliko glup treba biti pa verovati u to
strašno

Srki

pre 3 godine

To je nekada bilo dno, usled pomeranja tektonskih ploca to nekadasnje dno se izdiglo iznad nivoa mora i tako su nastali Himalaji kojima se i dan danas povecava visina (nesto smesno godisnje) ali za par miliona godina nije...
(ljuba, 11. septembar 2020 11:37)

"Хималаје насељава 52,7 милиона људи и они се пружају кроз пет држава Пакистан, Индија, Кина, Бутан и Непал."

Piše ti lepo da je ovaj fosil pronađen u mongolskim planinama, tako da ne znam zbog čega uopšte pričaš o Himalajima koji nemaju veze sa Mongolijom!

Trovach

pre 3 godine

Mozda se ova vrsta u to vreme vec odvojila od ajkula, pa nije njihov predak. I danas se u akvarijumima drze oklopni somici (koridorasi) koji imaju kostani skelet. Kada nastane kostani skelet, nema nazad i vracanje na hrskavicav. Evolucija ne ide u rikverc. Ni konj vise nikada nece ponovo imati vise od 1 prsta.

Šta god

pre 3 godine

Himalaji se trenutno podizu za 1cm godisnje, dakle 10km za milion godina i to je tačno. Fosil ribe stare 400 miliona godina na planini nije šok, pošto se tektonske ploče stalno pomeraju i tlo se uzdiže i spušta.

Ono što povremeno bude čudno jesu fosili riba stari 15-20.000 godina na planinama. To onda vrlo stavlja sumnju na to otkud one tamo.

A što se "biblijskog" potopa tiče, ne znam zašto ljudi ne veruju da se to desilo. Mnoge religije ga pominju i moguće je da se nešto što je odjednom podiglo nivo vode zaista desilo i ostalo (globalno) u narodnim predanjima, pa tako ušlo i u religije. To što piše u Bibliji ne mora da znači da nije tačno.

Straight Outta München

pre 3 godine

“Od zabe moze nastati princ”—- ma daj, da li si ti normalan, idi pregledaj glavu....
“Od zabe moze nastati princ ali za to treba 300 miliona godina” —— Bravo, pa naravno, to je nauka...Naravno da moze.

A za Hristovo rođenje - masovno klanje životinja

pre 3 godine

Komentari su dokaz da od čoveka lako može nastati majmun. Nemoj slučajno da se neko od vas ikada više uputio u bolnicu ili apoteku, to je sve delo nauke-te komunjarsko-đavolje rabote. I odmah da spalite sve svoje kompjutere, telefone, televizore sve je to delo prljavih naučnika. Potom pravac crkva da se pričestite, i pomolite se za spasenje sebe i svojih bližnjih, time ignorišući božanski plan, zarad svojih malih ličnih interesa.

Op

pre 3 godine

Ne znam sta narod uopste uci u toku obrazovanja kad je ovoliko neobrazovan.
Pomeranje kontinenata-osnovna skola
Razlike i evolucija beskicmenjaka, hrskavicara, kicmenjaka-osnovna skola.
Geografija, biologija... zar to niko nije voleo?

latinče

pre 3 godine

А где је овде стварање света за 7 (седам) дана....... овде се нешто не слаже..... или је неко погрешио....

Purger

pre 3 godine

Joca
i
Purger


Od šale do gluposti je mali korak a često ga i nema - ruska narodna poslovica.
(Samosvesna građanka, 11. septembar 2020 18:11)
------------------------------------------

slažem se. da bi imao dozu humora u sebi moraš imati nešto u glavi- narodna ne znam čija

rekt

pre 3 godine

Ajkula u mongolskim planinama? To je kao da pronađu fosil Tasmanijskog đavola na Fruškoj gori.
(Srki, 11. septembar 2020 11:00)
Ili mozak u tvojoj glavi.

bio video otisao

pre 3 godine

Sve civilizacije imaju mit o potopu i on se poklapa sa krajem poslednjeg ledenog doba kada je doslo do velikog otapanja leda i shodno tome i poplava. Naravno i tada je bila (manjina) nadprosecno inteligentnih ljudi pa su neki barem razumeli sta se desava i napravili brod sa kojim su uspeli da spasu dosta imovine a verovatno i stoke - tako imamo i mit o Nojevoj barci.

kraja

pre 3 godine

"Значи потоп се догодио, Библија је победила, комуњаре, или како они кажу прогресивци, на апаратима."

...evolucija pomenuta vise puta u textu, ali si ti procitao samo ono sto je tvoj domet...
...inace, da su ti potrebni "aparati" u bibliji ne bi pronasao ni jedan...
...u "komunizmu" da...

toba

pre 3 godine

Значи потоп се догодио, Библија је победила, комуњаре, или како они кажу прогресивци, на апаратима.
(DJ KRMAK, 11. septembar 2020 11:13)

Biblija se bazira i oslanja na dosta starije mitove, nista tu nije autenticno. Cuo si nadam se za Ep o Gilgamesu. Stariji je par hiljada godina od Biblije a govori o potopu skoro na identican nacin.
Problem je sto se nauka prema mitovima odnosi kao prema SF stivu, sto oni sigurno nisu. Bezbroj mitova je potvrdjeno, jedan od njih je Troja.

andreas kisser

pre 3 godine

Problem je sto se nauka prema mitovima odnosi kao prema SF stivu, sto oni sigurno nisu. Bezbroj mitova je potvrdjeno, jedan od njih je Troja.
(toba, 11. septembar 2020 19:38)

prijatelju, da nema nauke, ti ne bi ni znao za te mitove :) svasta covek moze da procita ovde.

ljuba

pre 3 godine

To je nekada bilo dno, usled pomeranja tektonskih ploca to nekadasnje dno se izdiglo iznad nivoa mora i tako su nastali Himalaji kojima se i dan danas povecava visina (nesto smesno godisnje) ali za par miliona godina nije...

Dejan

pre 3 godine

Neka nam objasne ovi "mudri" ljudi koji poštuju nauku a ne vole Tvorca, kako to evolucija funkcioniše na nivou gena!? Kako dodavanje ili oduzimanje ili izmena informacije doprinosi boljem funkcionisanju programa!? Darvin nije imao taj prblem jer nije ni znao za gene ali današnji "naučnici" imaju ozbiljan problem kada obaraju Boga!

Locutus

pre 3 godine

Ajkula u mongolskim planinama? To je kao da pronađu fosil Tasmanijskog đavola na Fruškoj gori.
(Srki, 11. septembar 2020 11:00)

Očigledno nemaš ni najmanju predstavu kako nastaju planine.

Neke planine rastu kada se sudare tektonske ploče, neke kada se pomere, a neke pod uticajem vulkana.

Himalaji su nastali na mestu gde je Indija udarila u Aziju i svake godine porastu u visinu za više od 1 cm. Pri ovoj brzini rasta, na svakih milion godina porastu za oko 1 km u visinu. Naravno, rast nije linerna funkcija vremena, ali suština je ista. Pre 100 miliona godina Fruška gora nije uopšte postojala.

brle

pre 3 godine

Ovi što kuckaju komentare sebe radi, bolje da se malo informišu na netu, lako je, jer ovako ispadaju krajnje neobrazovani. Recimo, izgled kontinenata kroz zemljinu istoriju, počev od Pangeje. enter!!!

Trovach

pre 3 godine

Darvin nista nije objasnio i nije znao da je Zemlja stara 4,5 milijardi godina. On je primetio da jedna vrsta moze evoluirati u vise vrsta, ako uslovi i okolnosti to odredjuju i omoguce. Gledajte na evoluciju kao na razgranato stablo jabuke, a ne kao na jelku koja ima samo jedan vrh. Mi nismo proizvod usmerene i namerne evolucije, vec samo jedan izbojak na grani (koja se skoro osusila) koji je izuzetno strogom selekcijom postao ovo sto danas jeste. Mogli smo izumreti i da Neandertalci i danas "vladaju" Evropom u malim grupama i da se nista ne promeni ni za jos milion godina. Jednostavno, nasa vrsta se nije bojala promena, ali mi se cini da smo se sada uljuljkali jer nam je trenutno dobro. Promene su ono sto nam je danas najpotrebnije.

neko nebitan

pre 3 godine

Samo jos jedan dokaz za potop i vodu koja se naglo povukla i ostavila milione nasukanih bica na kopnu. Otud i fosili, ali posebna je laz datiranje, no o tom potom.
(Jovan, 11. septembar 2020 20:25)
Iz vašeg detaljnog izlaganja vidim da imate dokaze za obaranje teorije evolucije, kretanja tektonskih ploča, datiranja pomoću radioaktivnog ugljenika c14. Za tako nešto dobijate nobela i bar milonče kao nagradu al ste u moralnoj nedoumici dal da to sve lepo izložite jer ćete oboriti pola savremene naučne delatnosti i ostaviti na ulici bez posla desetine hiljada naučnika i saradnika.

Doktor drmr

pre 3 godine

Dobro bilo je većih poplava i cunamija kroz praistoriju i antiku kako se završavalo ledeno doba i topili se glečari i od vulkana i zemljoteresa, a pošto su ljudi živeli pored obale izgledalo je kao da je smak sveta, ali ovi fosili stari 400 miliona godina to je bilo još pre dinosaurusa tad još nije ni postojao život na zemlji nego samo u moru..

@jadnicak

pre 3 godine

Mene je sramota tvoje neobrazovanosti. Da li ti uopšte znaš šta teorija znači u nauci? Verovatno si fudbaler pa misliš da je teorija kad trener Zoki nacrta akciju a praksa kad ti trčiš pored linije kao Dragiša Binić. Učini nam svima uslugu i baci kamen visoko pa stani na mesto na koje će da padne. Neće ti biti ništa, teorija gravitacije je samo teorija.

Dusan

pre 3 godine

Neverujem u evoluciju.Covek nije evoluirao da bude imun na obicnu prehladu a ja treba da poverujem da se fizicki drasticno promenio ili zivotinje.Inace kad su poceli da izlaze cd pa dvd bilo je na njima vek trajanja 50 godina.Onda vesti na tv-u u Francuskoj izgubili pola arhive zato sto su podaci na dvd propali posle nekin 10 godina.A kolika je greska a hiljadu ili milion.

kro-manjon

pre 3 godine

Komentari su dokaz da od čoveka lako može nastati majmun. Nemoj slučajno da se neko od vas ikada više uputio u bolnicu ili apoteku, to je sve delo nauke-te komunjarsko-đavolje rabote. I odmah da spalite sve svoje kompjutere, telefone, televizore sve je to delo prljavih naučnika. Potom pravac crkva da se pričestite, i pomolite se za spasenje sebe i svojih bližnjih, time ignorišući božanski plan, zarad svojih malih ličnih interesa.
(A za Hristovo rođenje - masovno klanje životinja, 11. septembar 2020 23:14)

Care moj doktori postojali i pre komunjara i pre Hrista. Sa naukom su došli drugi problemi. Udaljili smo se od prirode. To je glavni problem.

Trovach

pre 3 godine

Verovatno je Potopa bilo, ali lokalnog karaktera. Nekad je Crno more bilo jezero dok nije pukao tanki zemljouz na sadasnjem Bosforu, pa se voda Mediterana slila i naglo povisila nivo dotadasnjeg jezera. Moguce je da je doslo i do nekog drugog katastrofalnog dogadjaja, ali samo u tom podrucju, ili na Bliskom istoku i taj dogadjaj se kasnije prepricavao i verovatno preuvelicavao. Nekada je ceo Svet bilo podrucje u krugu od par stotina, ili hiljadu kilometara udaljenosti. Zemlja vise nije "Vodeni Svet" od pojave prvog suprkontinenta Rodinije (ili je mozda cak bio i jedan manji pre nje).

JivaNS

pre 3 godine

Zivele su toliko miliona godina, ali ovo im je zadnja (milionska) godina. Uništili smo 68% posto flore i faune za pola veka, uskoro ce biti damo ovakvih, fosilnih ajk. po nekim muuejima

IvanV

pre 3 godine

Ne znam koliko je ovo nova vest, u toku sam sa biologijom i paleontologijom (amaterski) i poznato mi je vec neko vreme da su ajkule evoluirale od riba sa koštanim skeletom i ako se ranije verovalo da nisu... Možda je fosil novo otkriven ali tkva tvrdnja postoji vec neko vreme.

Lebovitz

pre 3 godine

Koje to "mnoge religije"? Pominje se jedino u persijskim mitovima od kojih je većim delom i nastala judeo, potom i hrišćanska religija. U indijskim nema pomena, u egipatskim nema, u grčkim postoji samo mit o Atlantidi, ali u verziji da je samo ona potonula (nestala), a ne da je "svet poplavljen".

Koje onda "mnoge religije"? Samo persijska od koje su je i Jevreji preuzeli.
(Risto Sotona, 11. septembar 2020 14:37)

Мит о великом потопу се налази у предањима многих народа, између осталог у сумерском Епу о Гилгамешу, грчком Деукалиону и јеврејском предању о Нојевој барци, индијском спису Махабхарата, библији.

Ovo spominje Wikipedia na srpskom. U engleskoj verziji se još spominju kineska i skandinavska mitologija, irska predanja i predanja drevnih Maja i nekih drugih indijanskih plemena u S. Americi, pa čak i u mitologiji aboridžinskih plemena u Australiji.

Nauka se danas slaže da ova vrsta kolektivnog sjećanja nije slučajna i da se vjerovatno u prošlosti desila neka vrsta kataklizme, ne globalno, nego lokalno, dok su ljudi još uvijek bili na relativno malom prostoru i prije nego što su se raširili po ostalim kontinentima.

Ostin A

pre 3 godine

Ovo nije neobično jer je riba pronađena u Mongoliji, jer tada se 2 tektonske ploče nisu sudarila i počele da od sudara prave Himalaje. Ono što je čudno je upravo evolucija. Postojala je riba sa skeletom, što znači da je možda ta životinja naš predak. Između ajkule i nekih vodozemaca.

Trovach

pre 3 godine

@Dejan...Promena na nivou gena je obicno losa i pogubna za taj organizam. Desi se nekada pozitivna mutacija kada neki organizam stekne neku malu prednost za daljnje prezivljavanje i, posledicno, razmnozavanje. Da nije bilo tih malih promena mi bismo se i dalje njihali na granama i ne biso se sporili oko ovakve teme, vec nego oko nekog obroka. To ne bi bila banana, jer je ona poreklom iz Azije i ljudi su je doneli (povratnim putem) u Afriku.

Hmelj

pre 3 godine

@Risto sotona: Zapravo, u grčkoj mitologiji postoji mit o Deukalionu i Piri koji upravo priča o potopu poput onog biblijskog. Doduše, ne pominju svi antički izvori potop kada govore o Deukalionu, tako da je moguće da je to kasnije dodato. Takođe, mitovi o mesopotamskom Utnapištimu su stariji od grčkih, tako da je i to mogući uzor. No, kako bilo, grčka mitologija zaista sadrži priču o "biblijskom" potopu.

Trovach

pre 3 godine

@Dusan...Nismo evoluirali da postanemo imuni na prehladu jer tako banalna bolest ne utice na nase razmnozavanje. Nismo imuni cak ni na velike boginje, ali ih neko ipak prezivi (moja baka na primer jos posle 1. sv. rata).

Morali bismo propasti da već nismo propali

pre 3 godine

ne znam šta ovdje nije jasno, pa to stvorenje nastalo je od srba
(Purger, 11. septembar 2020 13:29)

Da li ti "to stvorenje" identifikuješ sa sobim?