Petak, 21.02.2020.

20:25

"Želim da umrem": Sudbina maltretiranog dečaka potresa svet, podrška stiže i iz Holivuda VIDEO

Izvor: B92

"Želim da umrem": Sudbina maltretiranog deèaka potresa svet, podrška stiže i iz Holivuda VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

Ратко Младић

pre 4 godine

Sistem je citav los. Pa eto samo pogledajte kakve su stvari zabranjene na tv-u i slicno, a svjedoci smo da svaki dan gledamo filmove dje se ubijaju i rade najuzasnije zlocine. Nego smo svi ususkani

Leti vreme

pre 4 godine

U osnovnoj smo nekoliko zvaka ubacili u kosu decaka koji je bio ženski petko kako se tada govorilo pa je učiteljica krenula redom, uhvati za zulufe i podigne pa iz forhenda zalepi samarcinu koji prebaci mangupa preko klupe. A bila zdravo debela, obim ruke 50, levom podigne katedru a desnom uglavi karton da se ne ljulja. Nikad vise nam nije palo na pamet popreko da ga pogledamo .

Smesno

pre 4 godine

(Multinacionalac, 22. februar 2020 08:19)
Ma daj i meni je majka Hrvatica i nikada me niko nije nista pitao. Bar ne u Beogradu. Ima nas ovde koliko hoces iz takvih brakova.

Xli

pre 4 godine

Da je kojim slucajem ovo moje dete skoli i roditeljima nasilnika bi bile urucene tuzbe prvi dan. Dete je dete, rodilo se na ovom svetu i ima pravo da bude zasticeno zato sto je zivo i ima emocije kao ti ili ja. Zakon je jasan, molim lepo, kraj price. Vi primitivci koji mislite da resavate to batinama izgleda da zivite na nekim planinama/pecinama gde civilizacija jos nije stigla? Cisto da vas obavestim da mozete da zavrsite u zatvoru ako tucete decu + mogu lako da vam budu oduzeta.

Mi smo specijalci

pre 4 godine

Zapadnjacko, kapitalisticko drustvo stvara takve karaktere.
(Hrundi Bakshi, 21. februar 2020 22:41)
Skoro u busu jedna nasa baba, odgajena u komunizmu, glasno protestuje sto tu blizu sedi majka sa malim Daunovcem inace miran kao bubica i objasnjava da "takva deca" ne treba da ulaze u gradski prevoz.
Nama ne treba ni kapitalizam mi smo po prirodi nadobudni bahati narcisi puni strahova. Pa gledam u parku majke kako sa mrznjom gledaju svu decu koja nisu njihova, posebno ako su lepsa ili spretnija. Mi smo bolesni totalno.

verba volant

pre 4 godine

Dva dečaka,naša deca, sada odrasli ljudi, su takodje učestvovali u vršnjačkom nasilju. Gledajući svoje roditelje kako se mešaju u svako nasilje na koje naidju i oni su se uvek stavljali na stranu slabijeg. Često su dolazili kući raščupani, znojavi, ponekad i sa nekom masnicom. Ali nisu odustajali.
Sada kada su odrasli više strepim. Mladji je naročito spreman da reaguje. Medjutim sada su nasilnici snažni, iako i on nije naivan, i što me, naročito, zabrinjava često naoružani. Kad mu to napomenem pita me: Šta, zar treba da prodjem kao da se ništa ne dešava?
No, nije mu od boga, nego od roda.

Lav Lazo

pre 4 godine

Eee, zivote! Ovo treba prikazivati djeci, pricati sa njima, uciti ih da zastite slabije i nemocne. Upravo sam svojoj dvojici djecaka objasnio ovu situaciju, placu kao kisa! Sportisti su, medju najj

Dzon Goti

pre 4 godine

Izbjeglica iz hrvatske,iz krajine,osnovna,bilo isto šikaniranje,ijekavica sa ekavicom se kosila,devojcice volele,ali decaci ne,i uvek tu prednjači jedan Indijanac da bi bio u centru pažnje,i tako ajde biće bolje,pa si sam,a njih vise,i vuklo se to,dok jednog dana nisam uzeo neku okrnjenu ciglu,i sa pola metra ga pogodio u glavu,tada se sve završilo,nema vise cimanja,znam ja da to nije resenje,ali u mom slučaju je bilo! Podrška za malog,budi jak druže!

Slavonac

pre 4 godine

Došao 94' u Bg ne svojom voljom..već zato što sam SRBIN. U sedmom i osmom me zezali da sam HRVAT. Pomislio sam, ajde mala su deca a bili su svi stariji od mene jer smo mi u HR kretali sa šest u školu, pa ne znaju zašto sam došao. Isto je bilo u srednjoj školi..zadirkivanje, naglasak, i dan danas se neko našali a ti si Hrvat i drugačije gledaju na mene. Uvek je bilo dece mangupa koji maltretiraju drugu decu,svi smo to gledali u školi..a biće toga sve više kako stvari stoje. Sve više autistične dece u svetu..pa i ovde a niko ništa ne radi po tom pitanju.

Elvis Prisli

pre 4 godine

Ja sam isao u skolu pored koje je bila ustanova za decu ometenu u razvoju. U istom skolskom dvoristu su skola i ta posebna zgrada. Nismo se igrali sa njima ali nikad nikom od nas nije palo da maltretira tu decu. Ali to je bilo neko drugo vreme, davnih osamdesetih...

Mrkva

pre 4 godine

Ovo su sve gluposti i totalno pogrešan pristup.
Deca se uče kako su jednaka, a neki su rođeni viši i jači.
U mom odeljenju smo se ja i još jedan drug izdvojili jer smo bili viši i jači od ostalih.
Kada bi se neka dvojica potukla, nas je učiteljica podizala i pitala šta smo mi radili. Kada bi se neko iz našeg odeljenja potukao sa nekim iz drugog odeljenja, ona bi isto nas krivila što nismo branili svog druga.

Praktično, davala nam je ulogu starijeg brata i ti viši i jači su učeni ne da maltretiraju slabije, već da ih brane.
Ogromna razlika.

Ja od 1. do 8. razreda nikada nisam maltretirao slabije, upravo suprotno.
U 4. razredu sam i ošamario jednog, pa mu i razbio nos i pičila mu je krv iz nosa i učiteljica mi ništa nije uradila. A zašto? Zato što je maltretirao drugaricu, a ona je bila muka, iz sela, umro joj je otac, sirotinja, a on se iživljavao nad njom.

Dakle, pitanje je: gde su ti jači, šta oni rade? Gde su oni da brane slabije?
Glupaci hoće da izbrišu hijerarhiju i da su svi isti, a nisu.

Danas se jači udružuju i maltretiraju sve ostale, a učitelji, nastavnici se prave BLESAVI TOTALNO i kao: sve to potiče iz porodice.

Da, 50% potiče iz porodice, 50% potiče od toga šta se dešava u školi i kako je izgrađena hijerarhija među decom.

To što jači maltretira slabijeg u školi je zbog toga što je on tamo jači, a nije iskanalisan od učitelja kako da se ponaša od prvog dana, od 1-og razreda.

Multinacionalac

pre 4 godine

Ja sam pola Hrvat po majci i cesto sam maltretiran u drustvu.Interesantno nisu me maltretirali u skoli i 90tih jer sam iz malog sela gde se svi znaju i znali su da su moji časni pošteni ljudi.Ali zadnjih 10tak godina dozivljavam čuđenje od nekih ljudi kao ,,jos si tu? Sta tražiš u Srbiji,, tako da razmišljam da seodselim.Ionako je vec pola mojih prijatelja u inostranstvu.Zao mi je sto je tako ali uvek je posleratno vreme gore od ratnog.Pamticu zauvek lepe momente iz ove zemlje i dobre ljude ali ne zelim da moje dete dozivljava isto sto i ja.Ono sad ima 4 godine i jos ne oseca to ali kad malo porastu vidim da vec u skolama pocinje maltretiranje.

boban

pre 4 godine

sta pisati a da se ne postidis da zivimo svi mi u ovakvo drustvo. procitaj komentare nekih ovde, koji sami vrse nasilje a to ne shvata da su oni isti.

savest

pre 4 godine

Protiv ovakvih stvari se ne bori snimanjem twiter klipova gde jos vise maltletiras dete, strasno. Protiv bilo kog vida nasilja !!!!

chef

pre 4 godine

Saosecam se sa malom dusom. Prošao kroz isto. Imao sreće da se izborim sa tim na svoj način. Svakako ne uporedivo.
Snagu šaljem. Istraj!

Bot

pre 4 godine

Rpditelji su glupani teski.

Brigu o svom detetu podrazumevaju pod: Je li jeo tri puta? Ima li novu majicu i patike? Da li mu je hladno na +10 stepeni? Moze dete da prezivi i bez tri obroka svaki dan i bez novih patika i na "hladnoci" od 10 stepeni, nece mu biti ama bas nista.

A nigde brige o tome da li je njihovo dete nasilnik u skoli? Strasno da sam roditelj ovog deteta, ma u stvari da sam samo komsija otisao bih u skolu, izmlatio sve te balave nevaspitane klince. A kad bi mi dosli njihovi roditelji da se zale izmlatio bih i njih.

ccc

pre 4 godine

neki pametnjakovic je ovde napisao da niko nije kriv sto deca maltretiraju drugu decu jer smo po prirodi zli. alo prijatelju postoji vaspitanje, edukovanje te dece sta je dobro a sta ne, da znaju da razlikuju svoje ponasanje prema nekom ko je nezasticen i da se shodno tome ponasaju lepo prema toj osobi. prvo bi tebe trebali da edukuju jer sam ubedjen da ti svojoj deci sve dopustas i da su tvoja deca zla kao sto kazes i da te bas briga zbog toga. Imam brata koji je ometen u razvoju i niko ga nikada nije zezao zbog toga jer je bio zasticen, niko nije smeo zbog burazera i mene ali da nas nije bilo bio bi ceo zivot izlozen ponizavanju, possmehu itd.zbog roditelja kao sto si ti. na svu srecu ima nas i ljudi ga vole, objasnjeno je svima od malih nogu da nece niko takav postati, da nije prenosivo i nase drustvo ga obozava i prema njemu se ponasaju kao prema bilo kojoj drugoj osobi. tako treba da ucite svoju decu od malih nogu a ne da ih vucete ka sebi kada vidite dete u kolicima, koje ne moze lepo da hoda kao da su gubavi, i oni su ljudi i treba ove sto pisu negativno da bude sramota i da se stide jer na zalost postoje i ljudi koji au ometeni u razvoju ili imaju neki invaliditet i njima je potrebna dodatna ljubav i paznja kako bi se osecali prihvaceno, a ne podrugljivi pogledi, prozivanje itd.

Belmont

pre 4 godine

rado bih zaboravio,
pročitao sam u novinama
da je u osnovnoj školi dečak silovao vršnjaka u Požarevcu. pre par godina sam to pročitao.
mislim da niko nije imao gore iskustvo u školi od njega. a ko zna sta se jos desi ali
ne izadje u novinama. i sta sad raditi tom decaku ili roditeljima? ali pogledajte uredjene drzave, UAE, finska... tamo nema vrsnjackog nasilja. kod nas političari decu vode u privatne skole.
ovo kod nas su stvarno debilane.

Vesna

pre 4 godine

Ne znam kako postupiti pametno i razumno u ovakvoj situaciji, ali svaki roditelj je dužan da štiti svoje dete od zlostavljanja i spreči nasilje nad njim, nebitno je na koji način.

Neko iz mase...

pre 4 godine

Ovo je strašno. Moj mlađi sin je nestašan 8-godišnjak koji se bori za mesto na vrhu, ali nikada neće dirati slabije. Stariji sin je zdrav, prav, jak kao bik jer trenira plivanje od 5. godine, ali je povučen, stidljiv i on trpi svašta u društvu samo zbog toga...
Ne mogu da zamislim kroz čega prolaze deca koja imaju neki psihički/fizički poremećaj, kroz čega prolaze roditelji i familija.
Najveća želja osoba sa posebnim potrebama je da se drugi ophode prema njima normalno.

weeknd

pre 4 godine

@

"Kada se na Tibetu rodi dete, odma ga kupaju u potocima. Verujem da je većina svesna hladnoće potoka po planinama Srbije, Bosne i sl.

Sad zamislite mikro klimu Tibeta, Himalaja, i one brzake.

Ako dete onako pomodrelo preživi, spremno je došlo na ovaj svet da se bori. Ako ne preživi oni smatraju da su ga poštedeli patnje.

(Neka ljudska bića jednostavno nemaju pravo da budu jaka..., 21. februar 2020 21:52) "


Ne znam u kom veku su to radili ali nisu mudri bili, jer bolje da su im radili neki test plemenosti i dobrote, pa one zle pustali niz potok, danas bi svet bio mnogo lepse mesto jer bi genetika vremenom iskorenila zlo.... Ali kukolj se od zita razdvaja na drugom mestu..

Dragan

pre 4 godine

pa to ti je Australija! pa gde vam je kultura? čuvena Engleska kultura. zar ta deca nemaju roditelje da ih nauče odnosu do bolesnih vršnjaka?
pa gde je tu policija?

Protoss

pre 4 godine

Ljudi, sve je ovo u redu, dati potpunu podrsku nemocnom detetu.. Ljudi a Sirija, Iraq, 99 ta?? Sta je sa ovim bolesnim svetom pa da se deca dele na one koja su manje ili vise vredna.. O cemu mi polesimo ovde?? Koga lazemo i pravimo se da smo veliki ljudi.

Никола87

pre 4 godine

Зло јесте прирођено деци, али чињеница јесте да су људска природа и систем / култура у кумству које траје вероватно колико сама цивилизација. Сви ти стандардни обрасци избора жртве (деца са деформитетима, психичким поремећајима, ексцентричним понашањем, несвакидашњег етничког порекла...) својевремено су важили у неким културним, религиозним или националним обрасцима. И зато што су, јунговски речено, преци терали тај културни фазон вековима, он се временом укотвио у несвесно њихових потомака, они се рађају са генерацијски те генетски усађеним предиспозицијама да одржавају припадност "чопору" а да мрзе и прогоне све што "одскаче" из њега.

Bane

pre 4 godine

Nešto najstrašnije što sam video posle dugo vremena. Zamislite tu malu nedužnu dušicu kroz koji bol i patnju prolazi, zaista srce mi se cepa.
Ne znam šta bih uradio tim malim siledžijama i njihovim roditeljima. Ne dao Bog, ne bih imao milosti zaista!

pero

pre 4 godine

Takvu uplakanu i razmaženu dečicu i treba tući dok ne nauče da budu muško i da se odbrane a ne da posle svakog šamara trče mamici u krilo.

Marko Timotijevic

pre 4 godine

(Pljuvac svih stilova, 21. februar 2020 23:59)
Nadam se da to stvarno ne mislis. Svi bi trebali da stanemo na stranu decaka a pogotovo poznate licnosti koje ce mozda i imati uticaj na ovakve stvari..

bigserb

pre 4 godine

Dusa me boli kad gledam dete od 9 godina koje zeli da ga neko ubije!
Deca nisu kriva zbog takvog ponasanja, krivi su roditelji i obrazovni sistem, ucimo decu svakakvim glupostima, ali ih ne ucimo da budu ljudi!
Nadam se da ce ovom decaku konacno biti bolje, da ce ovaj video promeniti nesto u njegovom zivotu na bolje!

Ivan

pre 4 godine

Rođen sam '80 godine i ne tako davno (87'-95') sam išao u osnovnu školu u Beogradu, sećam se da je tad učiteljica te kasnije i nastavnici smeli đaku da opale šamar, počupaju ga za zulufe/kosu ili mu zavrnu uvo... Onaj ko je napravio veću glupost bivao je kažnjen a na početku svakog 3. časa javno je direktor ili pedagog (zamenik direktora) škole preko razglasa obaveštavao sve učenike ko je za šta kažnjen ili izbačen iz škole. Roditelji takvih đaka su bili osramoćeni na svakom roditeljskom sastanku a posle takvog sastanka sutra dan ti isti problemi bi bili manji od makovog zrna... Niko nikog nije vređao, tuče su bile skoro nemoguća pojava i ne sećam se da je nekad neko dete bilo poniženo, vređano ili fizički povređeno! Izgleda da se vremenom takav sistem vrednosti urušio! Danas sam direktor u međunarodnij firmi, putujem širom sveta i pokušavam bar nešto od tih starih vrednosti da sačuvam i primenim u podizanju dece. I samo želim da kažem jedno veliko hvala tim učiteljima, nastavnicima, pedagozima i direktorima!

ide i dalje od ovog

pre 4 godine

Otac sam sina koji sada ima 3 godine, kada je imao 2.5 godine, pocela su starija djeca na igralistu da mu se smiju jer ne zeli da mu vicu beba, poslije nije htio da idemo na igraliste. Ovo što se dešava ovom klincu, je meni najveci strah. Spreman sam i na radikalne mjere ako bi doslo do ovog.

Skakač Sa Beogradskih Mostova

pre 4 godine

nitko se ne rađa s mržnjom, mržnja dolazi s odgojem kao kod nas na balkanu...a ništa nemoze biti gori nego mržnja u djeci...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (xd, 21. februar 2020 20:48)

nisi u pravu,,upravo na deci se vidi najbolje ono što svi mi kao ljudi rođenjem nosimo u sebi,a to je praroditeljski greh,,i to ti ne govorim iz teološkog nego iz naučnog gledišta,,upravo nas taj praroditeljski greh čini nesavršenima,,

btw dok sam gledao snimak pustio sam suzu,,,jbt jadno dete i ko zna šta on svakodnevno mora da trpi,,

NikolaBg

pre 4 godine

Joj Bože mukica, zaplakao sam. Ne znam kako bi se ponašala naša deca u školi, mada pošto radim u istoj mislim da ne bi bili loši, ali uvek ima loše dece i njihovih roditelja.

maunt5

pre 4 godine

Ovo je zastrasujuce,pa se pitam kakva je to humanost ili zelja roditelja da ostave ovako malo muceno bice da celog svog zivota pati ?
Gde je tu ljubav?
maunt5

Pljuvac svih stilova

pre 4 godine

Sad kad krenu poznati da se utrkuju u izjavama i saosecanjima.. Bolesno je koliko svi sve koriste za samopromociju,dok ovo dete,a i milioni druge dece pate..

Moca NS

pre 4 godine

Ja verujem...Da svi mi koji smo videli ovo, a ima nas mnoštvo, te ako je svako od nas iskreno, najdublje moguće iz sopstvene duše, saučestvovao u patnji i bolu nesrećnog dečaka...Da, ja čvrsto verujem da smo mi, baš tom energijom našeg čistog uma i čista srca doprineli da se ON sada oseća bolje i zaštićenije.

Tužni

pre 4 godine

Srce mi se slama gledajući dete plače a u to doba nebi trebalo niočemu da brine. Mir Božji i utehu nek mu ljudi dobre naravi donesu tako da dobrotu oseti i shvati da nije sam. I u dobru i zlu. Rešenje uvek postoji ako ljudi to žele. Dobar sistem i kazne su uvek rešenje. I send you all my love little lion.

Breba

pre 4 godine

"Zanimljivo je što se svi zgražaju nad ovim slučajem, a ovde se ponašaju prema takvoj deci kao da su nevidljiva ili da ne kažem nešto gore.
Često viđam slučajeve kada fine mame zgrabe svoju zabezeknutu decu kada naiđu na decu u kolicima. Ponašaju se primitivno kao da je to sa čime žive ta deca prenosno.
Bilo bi bolje da objasne svojoj deci i na taj način pomognu i tim mališanima i njihovim napaćenim roditeljima da se barem za nijansu osećaju bolje i kao da su deo društvene zajednice.
Tako malo a tako daleko."

Potpuna istina. Odrastao sam pored skole za specijalnu decu i mi kao deca bezali smo sto dalje od njih kao da su gubavi kada izađu iz skole. Niko nam nikad nije objasnio nista i zasto su specijalni i pricao sa nama o razlicitostima i postovanju istih. Ni roditelji, ni skola, ni decje obrazovne emisije. A odatle sve krece, ne treba puno.

uzas

pre 4 godine

i mene su maltretirala druga deca kad sam bio mali..
i ostaju oziljci.
i nije bas tacno u potpunosti ono: sta te ne ubije ojaca te.
istina je da samo posebnim tehnikama jacanja samopouzdanja uspevas da se izdignes i ojacas.
Drugim recima: radom na sebi. Upornim radom i ponavljanjem nekih stvari. Verom i ponavljanjem i malim pobedama. Pa sve vecim.
Ali oziljci su uvek tu. Ne bole vise ali su tu zauvek.

pex

pre 4 godine

Razmisljam, da sam otac jednog od tih malih nasilnika koji se izivljavaju na jadnom djecaku, tukao bih ga dok mu bukvalno to zlo ne izbijem iz glave. Batina je iz raja izasla.
(Djape, 21. februar 2020 21:35)

Ono sto balkanska plemena nikada nece moci da shvate je da kada jednom primenite nasilje nad detetom,vi ste mu pokazali da zapravo postojie trenutci i scenariji kada je ono dozvoljeno. Upravo zato deca postjau nasilna jer su tako naucena. Posle se samo menja parametar zasto oni nekoga maltetiraju, da li je to druga boja koze, parking mesto, ljubavni problem, ili nesto sasvim nevezano. Princip je isti, nasilje radja nasilje.

Jović

pre 4 godine

Doselio sam se iz Republike Srpske 89, otac oficir dobio prekomandu, i imao sam 'bosanski' naglasak zbog kog su me skoro sva deca ismevala, posledice su ostale, stidljiv i povučen sada već odrastao čovek.
Osim kad se napijem, tad se otvorim i baš sam raspoložen za druženje :D Još kad bih bio pijan 24h :D

jovan

pre 4 godine

Ovakve stvari su samo dokaz da smo kao vrsta jos uvek mnogo zaostali i intelektualno nerazvijeni, nije ni čudo što unistavamo planetu. Neki klinci u tom uzrastu mogu da budu pravi mali đavoli, i ako sistem ne funkcioniše dobro i nema adekvatne kontrole u školi, dogodi se ovako nešto. Puna podrška malom, bas mi je drago da je njegova prica obišla svet. Svi ti komentari podrške mu neće sigurno odmoći.

Zevs

pre 4 godine

Mog brata, su isto su maltretirali. Došo par puta, kući sav uplakan. Prvo, sam njemu nalupao par šamara, zbog kukavičluka. Kažem mu, ti treba, sutra da braniš, državu i porodicu, a ti mi ovde kmečiš. Onda, smo ja i par ortaka delija, otišli i našli te momke, i pojasnili im neke stvari, znači šamarao sam ih nogama. Čvrsta ruka, sve rešava.

Nana

pre 4 godine

Zanimljivo je što se svi zgražaju nad ovim slučajem, a ovde se ponašaju prema takvoj deci kao da su nevidljiva ili da ne kažem nešto gore.
Često viđam slučajeve kada fine mame zgrabe svoju zabezeknutu decu kada naiđu na decu u kolicima. Ponašaju se primitivno kao da je to sa čime žive ta deca prenosno.
Bilo bi bolje da objasne svojoj deci i na taj način pomognu i tim mališanima i njihovim napaćenim roditeljima da se barem za nijansu osećaju bolje i kao da su deo društvene zajednice.
Tako malo a tako daleko.

Breba

pre 4 godine

"Razmisljam, da sam otac jednog od tih malih nasilnika koji se izivljavaju na jadnom djecaku, tukao bih ga dok mu bukvalno to zlo ne izbijem iz glave. Batina je iz raja izasla."

Sta reći... I tako je mali i naucio da izbija zlo iz glave drugima. U krug. Vecina onih sto zlostavljaju druge su i sami bili zlostavljani.

Tolerancija i postovanje drugih se uce konstantnim razgovorom, obrazovanjem i primjerom od malena i od porodice i drustva. Ako ovo ne upali, onda je to psihijatrijski slucaj i treba strucna pomoć. Kakve batine i gluposti.

Edukacija je krucijalna

pre 4 godine

Identicno se i meni desavalo.
Razlog je drukciji.
Sutirali su me mesecima. Nisam zeleo u skolu. Psihicko i fizicko zlostavljanje su postali forma zivota. Najteze mi jeste bilo kada odem u toalet, bolelo je, mokrio tada jesam krv. Posledice ucestalog udaranja pesnicama, sutiranja u donji deo ledja, bubrege. Razlog nije vazan jer ne opravdava nasilje. Ali, zarad istine, razlog je bilo poreklo i etiketa (Bosanac, izbeglica). Drugo pre nego prvo. Sistem je tada zakazao, identicno je i kada je ovaj decak u pitanju. Apaticni roditelji koji su bili ista takva deca, prenose apatiju na decu, a ona onda na svoju decu. Obrazac je jasan.

Hrundi Bakshi

pre 4 godine

Zapadnjacko, kapitalisticko drustvo stvara takve karaktere. Uce ih od malih nogu da samo moc i uspeh su najbitniji i da slabe treba gaziti i onome ko se davi pomoci tako sto ces da mu gurnes glavu dublje.
A ovamo su veliki hriscani.
Mali ce uz podrsku i ljubav bliznjih izgurati i jednog dana postati uspesan, i mozda ce bas on kao takav pomoci nekom od tih malih monstruma kad postanu marginalci u drustvu, da ne upotrebim tezu rec.
Ne daj se, momce

Oliver

pre 4 godine

Ne slazem se sa komentarima da su roditelji nasilnika ili skola i drustvo krivi za vrsnjacko nasilje. Za to je kriva ljudska priroda u kojoj postoji zlo. Deca su nasa prava priroda,to je originalna ljudska priroda,deca su zla,ekstremno narcisticna,surova,zavidna i sadisticka pri cemu im niko nije rekao da budu takva,nego su takva,jer nam je takva priroda. U svakom od nas cuci veliko seme zla kao i veliko seme dobra. Niko od roditelja nije rekao svojoj deci: e sutra ima da maltretiras onog malog s ahondroplazijom koji izgleda cudno. Ne,oni su to sami poceli da rade,jer je zlo imanentno ljudskoj prirodi,ono je urodjeno. Zato ce ovoga uvek biti,nikad nece moci da se deluje preventivno,nego iskljucivo kad se vec desi. A kad se vec desi,onda je najveca odgovornost skole,nastavnika i direktora koji odmah moraju da razgovaraju sa nasilnicima i njihovim roditeljima,te da kaznjavaju ako se nasilje ponavlja,a ne da trpaju pod tepih kao sto uvek rade.

Hanibal

pre 4 godine

U pravu je majka, zakazali smo u svakom smislu! Umesto da škola bude mesto za učenje i zabavu, najbezbrižniji period života, deca se suočavaju s ovakvim stvarima, bilo da su s ove ili one strane, tj. nasilnici ili oni nad kojima se vrši nasilje.

Snoid

pre 4 godine

Podrska za malisu! Saljem ti jak zagrljaj. Ne mogu da osetim bol i patnju kroz koju prolazis, ali verujem da ce na kraju sve biti u redu za tebe.

Sasa

pre 4 godine

Sve ovo jeste greska roditelja, koji ne edukuju decu, sistema koji takodje zakazuje, cim ne reaguje na svakodnevno zlostsvljanje ovog jadnog decaka koji nije ni za sta kriv.

Djape

pre 4 godine

Razmisljam, da sam otac jednog od tih malih nasilnika koji se izivljavaju na jadnom djecaku, tukao bih ga dok mu bukvalno to zlo ne izbijem iz glave. Batina je iz raja izasla.

duk1

pre 4 godine

Oh jednom zauvek, da li ce vise nekome pasti na pamet zakon da roditelj nasilika plati dobru svotu $$$ roditelju zrtve za dokazano nasilje nad detetom, kladim se da bi sve same bubice bile u skolama, jos kada bi i skola u kome se desilo nasilje placala, pa skole bi postale mirnija mesta od crkvi.

Neka ljudska bića jednostavno nemaju pravo da budu jaka...

pre 4 godine

Možete da me razumete kako hoćete... mnoge kulture su ovo praktikovale na sličan način, ja ću dati jedan primer. On mi je u sećanju dok sam se zanimao za Tibet i mislio da tamo ima neke mistike naročite.

Kada se na Tibetu rodi dete, odma ga kupaju u potocima. Verujem da je većina svesna hladnoće potoka po planinama Srbije, Bosne i sl.

Sad zamislite mikro klimu Tibeta, Himalaja, i one brzake.

Ako dete onako pomodrelo preživi, spremno je došlo na ovaj svet da se bori. Ako ne preživi oni smatraju da su ga poštedeli patnje.

Hrišćanstvo s druge strane sugeriše da je Božiji dar imati hendikepirano dete, jer tad najpre porodica ima upućenost na ispunjenje jedne od Božijih zapovesti:"Voli bližnjeg svog, kao sebe sama."

Ali ovde problem nastaje što hrišćanski svet, a posebno zapadno tzv. hrišćanstvo, koje nisam siguran ni H od Hrista da su sačuvali, a ono takvo razara i ovo istočno Hrišćanstvo dobrano... uopšte nema upućenost na Božije zapovesti, već satanske!

"Život je jedan, i ne misli da druge!" Dakle pomirenje sa smrću, odbacivanje večnosti, posprdavanje sa vrlimom... i GAŽENJE SLABIH!

Da smo hrišćani, ovakva deca možda bi i bila blagoslov... u ovim okolnostima, ili u pakao idu ona, ili oni koji se o njih ogreše. Okreni-obrni jadnik je uzrok patnje. Umesto blagoslova.

Zato jako grozno zvuči, ali Istina je bolna:

"Budi jak da bi bio moćan.
Budi jak da bi bio koristan.
Budi jak da bi bio slobodan!"

Bole Bossanac

pre 4 godine

Nažalost život je takav, djeca vrlo često znaju biti veoma zločesta, žao mi je dječaka srce mi puca 💔 , pokušavam skontat šta je najbolje za dječaka,? LJUBAV je jedini i najbolji lijek. Psihičko zlostaljanje u školi je uvijek prisutno, ono uglavnom kasnije prestaje kada djeca malo porastu, to je tužno, vrlo tužno 😭

BDj

pre 4 godine

A da malo manje brbljaš (6 minuta bre!) i zagrliš ga čvrsto onako malog i uplakanog? Što se nas običnog sveta tiče, bilo je dovoljno i 30 sekundi da shvatimo, ostatak vremena si trebala da posvetiš njemu

Amila_

pre 4 godine

Pokojni Aleksa Jankovic iz Srbije,
rahmetli Mahir Rakovac... :(

Mi zivimo u svijetu i vremenu u kojima djeca pate...biraju smrt samo da bi prestalo...da bi prestalo.

I bice samo jos gore!
Za ovo ne postoji rjesenje.
Ne postoji, jer problemi imaju preduboko korijenje - u porodici, na televiziji i internetu, na ulici...posvuda.

manga

pre 4 godine

Strašno, nijedna država nije pošteđena ovakvih primera, svuda ima vrsnjackog nasilja koje može ostaviti trajne posledice. Deca se moraju učiti empatiji, inače postaju nasilnici, još gora je situacija kada to posmatraju kod kuće i misle da je to normalno ponašanje.

uzas

pre 4 godine

i mene su maltretirala druga deca kad sam bio mali..
i ostaju oziljci.
i nije bas tacno u potpunosti ono: sta te ne ubije ojaca te.
istina je da samo posebnim tehnikama jacanja samopouzdanja uspevas da se izdignes i ojacas.
Drugim recima: radom na sebi. Upornim radom i ponavljanjem nekih stvari. Verom i ponavljanjem i malim pobedama. Pa sve vecim.
Ali oziljci su uvek tu. Ne bole vise ali su tu zauvek.

Breba

pre 4 godine

"Zanimljivo je što se svi zgražaju nad ovim slučajem, a ovde se ponašaju prema takvoj deci kao da su nevidljiva ili da ne kažem nešto gore.
Često viđam slučajeve kada fine mame zgrabe svoju zabezeknutu decu kada naiđu na decu u kolicima. Ponašaju se primitivno kao da je to sa čime žive ta deca prenosno.
Bilo bi bolje da objasne svojoj deci i na taj način pomognu i tim mališanima i njihovim napaćenim roditeljima da se barem za nijansu osećaju bolje i kao da su deo društvene zajednice.
Tako malo a tako daleko."

Potpuna istina. Odrastao sam pored skole za specijalnu decu i mi kao deca bezali smo sto dalje od njih kao da su gubavi kada izađu iz skole. Niko nam nikad nije objasnio nista i zasto su specijalni i pricao sa nama o razlicitostima i postovanju istih. Ni roditelji, ni skola, ni decje obrazovne emisije. A odatle sve krece, ne treba puno.

Nana

pre 4 godine

Zanimljivo je što se svi zgražaju nad ovim slučajem, a ovde se ponašaju prema takvoj deci kao da su nevidljiva ili da ne kažem nešto gore.
Često viđam slučajeve kada fine mame zgrabe svoju zabezeknutu decu kada naiđu na decu u kolicima. Ponašaju se primitivno kao da je to sa čime žive ta deca prenosno.
Bilo bi bolje da objasne svojoj deci i na taj način pomognu i tim mališanima i njihovim napaćenim roditeljima da se barem za nijansu osećaju bolje i kao da su deo društvene zajednice.
Tako malo a tako daleko.

duk1

pre 4 godine

Oh jednom zauvek, da li ce vise nekome pasti na pamet zakon da roditelj nasilika plati dobru svotu $$$ roditelju zrtve za dokazano nasilje nad detetom, kladim se da bi sve same bubice bile u skolama, jos kada bi i skola u kome se desilo nasilje placala, pa skole bi postale mirnija mesta od crkvi.

Amila_

pre 4 godine

Pokojni Aleksa Jankovic iz Srbije,
rahmetli Mahir Rakovac... :(

Mi zivimo u svijetu i vremenu u kojima djeca pate...biraju smrt samo da bi prestalo...da bi prestalo.

I bice samo jos gore!
Za ovo ne postoji rjesenje.
Ne postoji, jer problemi imaju preduboko korijenje - u porodici, na televiziji i internetu, na ulici...posvuda.

Edukacija je krucijalna

pre 4 godine

Identicno se i meni desavalo.
Razlog je drukciji.
Sutirali su me mesecima. Nisam zeleo u skolu. Psihicko i fizicko zlostavljanje su postali forma zivota. Najteze mi jeste bilo kada odem u toalet, bolelo je, mokrio tada jesam krv. Posledice ucestalog udaranja pesnicama, sutiranja u donji deo ledja, bubrege. Razlog nije vazan jer ne opravdava nasilje. Ali, zarad istine, razlog je bilo poreklo i etiketa (Bosanac, izbeglica). Drugo pre nego prvo. Sistem je tada zakazao, identicno je i kada je ovaj decak u pitanju. Apaticni roditelji koji su bili ista takva deca, prenose apatiju na decu, a ona onda na svoju decu. Obrazac je jasan.

Jović

pre 4 godine

Doselio sam se iz Republike Srpske 89, otac oficir dobio prekomandu, i imao sam 'bosanski' naglasak zbog kog su me skoro sva deca ismevala, posledice su ostale, stidljiv i povučen sada već odrastao čovek.
Osim kad se napijem, tad se otvorim i baš sam raspoložen za druženje :D Još kad bih bio pijan 24h :D

Snoid

pre 4 godine

Podrska za malisu! Saljem ti jak zagrljaj. Ne mogu da osetim bol i patnju kroz koju prolazis, ali verujem da ce na kraju sve biti u redu za tebe.

Djape

pre 4 godine

Razmisljam, da sam otac jednog od tih malih nasilnika koji se izivljavaju na jadnom djecaku, tukao bih ga dok mu bukvalno to zlo ne izbijem iz glave. Batina je iz raja izasla.

Oliver

pre 4 godine

Ne slazem se sa komentarima da su roditelji nasilnika ili skola i drustvo krivi za vrsnjacko nasilje. Za to je kriva ljudska priroda u kojoj postoji zlo. Deca su nasa prava priroda,to je originalna ljudska priroda,deca su zla,ekstremno narcisticna,surova,zavidna i sadisticka pri cemu im niko nije rekao da budu takva,nego su takva,jer nam je takva priroda. U svakom od nas cuci veliko seme zla kao i veliko seme dobra. Niko od roditelja nije rekao svojoj deci: e sutra ima da maltretiras onog malog s ahondroplazijom koji izgleda cudno. Ne,oni su to sami poceli da rade,jer je zlo imanentno ljudskoj prirodi,ono je urodjeno. Zato ce ovoga uvek biti,nikad nece moci da se deluje preventivno,nego iskljucivo kad se vec desi. A kad se vec desi,onda je najveca odgovornost skole,nastavnika i direktora koji odmah moraju da razgovaraju sa nasilnicima i njihovim roditeljima,te da kaznjavaju ako se nasilje ponavlja,a ne da trpaju pod tepih kao sto uvek rade.

pex

pre 4 godine

Razmisljam, da sam otac jednog od tih malih nasilnika koji se izivljavaju na jadnom djecaku, tukao bih ga dok mu bukvalno to zlo ne izbijem iz glave. Batina je iz raja izasla.
(Djape, 21. februar 2020 21:35)

Ono sto balkanska plemena nikada nece moci da shvate je da kada jednom primenite nasilje nad detetom,vi ste mu pokazali da zapravo postojie trenutci i scenariji kada je ono dozvoljeno. Upravo zato deca postjau nasilna jer su tako naucena. Posle se samo menja parametar zasto oni nekoga maltetiraju, da li je to druga boja koze, parking mesto, ljubavni problem, ili nesto sasvim nevezano. Princip je isti, nasilje radja nasilje.

Breba

pre 4 godine

"Razmisljam, da sam otac jednog od tih malih nasilnika koji se izivljavaju na jadnom djecaku, tukao bih ga dok mu bukvalno to zlo ne izbijem iz glave. Batina je iz raja izasla."

Sta reći... I tako je mali i naucio da izbija zlo iz glave drugima. U krug. Vecina onih sto zlostavljaju druge su i sami bili zlostavljani.

Tolerancija i postovanje drugih se uce konstantnim razgovorom, obrazovanjem i primjerom od malena i od porodice i drustva. Ako ovo ne upali, onda je to psihijatrijski slucaj i treba strucna pomoć. Kakve batine i gluposti.

Moca NS

pre 4 godine

Ja verujem...Da svi mi koji smo videli ovo, a ima nas mnoštvo, te ako je svako od nas iskreno, najdublje moguće iz sopstvene duše, saučestvovao u patnji i bolu nesrećnog dečaka...Da, ja čvrsto verujem da smo mi, baš tom energijom našeg čistog uma i čista srca doprineli da se ON sada oseća bolje i zaštićenije.

NikolaBg

pre 4 godine

Joj Bože mukica, zaplakao sam. Ne znam kako bi se ponašala naša deca u školi, mada pošto radim u istoj mislim da ne bi bili loši, ali uvek ima loše dece i njihovih roditelja.

Sasa

pre 4 godine

Sve ovo jeste greska roditelja, koji ne edukuju decu, sistema koji takodje zakazuje, cim ne reaguje na svakodnevno zlostsvljanje ovog jadnog decaka koji nije ni za sta kriv.

Hanibal

pre 4 godine

U pravu je majka, zakazali smo u svakom smislu! Umesto da škola bude mesto za učenje i zabavu, najbezbrižniji period života, deca se suočavaju s ovakvim stvarima, bilo da su s ove ili one strane, tj. nasilnici ili oni nad kojima se vrši nasilje.

Bole Bossanac

pre 4 godine

Nažalost život je takav, djeca vrlo često znaju biti veoma zločesta, žao mi je dječaka srce mi puca 💔 , pokušavam skontat šta je najbolje za dječaka,? LJUBAV je jedini i najbolji lijek. Psihičko zlostaljanje u školi je uvijek prisutno, ono uglavnom kasnije prestaje kada djeca malo porastu, to je tužno, vrlo tužno 😭

jovan

pre 4 godine

Ovakve stvari su samo dokaz da smo kao vrsta jos uvek mnogo zaostali i intelektualno nerazvijeni, nije ni čudo što unistavamo planetu. Neki klinci u tom uzrastu mogu da budu pravi mali đavoli, i ako sistem ne funkcioniše dobro i nema adekvatne kontrole u školi, dogodi se ovako nešto. Puna podrška malom, bas mi je drago da je njegova prica obišla svet. Svi ti komentari podrške mu neće sigurno odmoći.

Pljuvac svih stilova

pre 4 godine

Sad kad krenu poznati da se utrkuju u izjavama i saosecanjima.. Bolesno je koliko svi sve koriste za samopromociju,dok ovo dete,a i milioni druge dece pate..

manga

pre 4 godine

Strašno, nijedna država nije pošteđena ovakvih primera, svuda ima vrsnjackog nasilja koje može ostaviti trajne posledice. Deca se moraju učiti empatiji, inače postaju nasilnici, još gora je situacija kada to posmatraju kod kuće i misle da je to normalno ponašanje.

Tužni

pre 4 godine

Srce mi se slama gledajući dete plače a u to doba nebi trebalo niočemu da brine. Mir Božji i utehu nek mu ljudi dobre naravi donesu tako da dobrotu oseti i shvati da nije sam. I u dobru i zlu. Rešenje uvek postoji ako ljudi to žele. Dobar sistem i kazne su uvek rešenje. I send you all my love little lion.

BDj

pre 4 godine

A da malo manje brbljaš (6 minuta bre!) i zagrliš ga čvrsto onako malog i uplakanog? Što se nas običnog sveta tiče, bilo je dovoljno i 30 sekundi da shvatimo, ostatak vremena si trebala da posvetiš njemu

Zevs

pre 4 godine

Mog brata, su isto su maltretirali. Došo par puta, kući sav uplakan. Prvo, sam njemu nalupao par šamara, zbog kukavičluka. Kažem mu, ti treba, sutra da braniš, državu i porodicu, a ti mi ovde kmečiš. Onda, smo ja i par ortaka delija, otišli i našli te momke, i pojasnili im neke stvari, znači šamarao sam ih nogama. Čvrsta ruka, sve rešava.

Hrundi Bakshi

pre 4 godine

Zapadnjacko, kapitalisticko drustvo stvara takve karaktere. Uce ih od malih nogu da samo moc i uspeh su najbitniji i da slabe treba gaziti i onome ko se davi pomoci tako sto ces da mu gurnes glavu dublje.
A ovamo su veliki hriscani.
Mali ce uz podrsku i ljubav bliznjih izgurati i jednog dana postati uspesan, i mozda ce bas on kao takav pomoci nekom od tih malih monstruma kad postanu marginalci u drustvu, da ne upotrebim tezu rec.
Ne daj se, momce

Neka ljudska bića jednostavno nemaju pravo da budu jaka...

pre 4 godine

Možete da me razumete kako hoćete... mnoge kulture su ovo praktikovale na sličan način, ja ću dati jedan primer. On mi je u sećanju dok sam se zanimao za Tibet i mislio da tamo ima neke mistike naročite.

Kada se na Tibetu rodi dete, odma ga kupaju u potocima. Verujem da je većina svesna hladnoće potoka po planinama Srbije, Bosne i sl.

Sad zamislite mikro klimu Tibeta, Himalaja, i one brzake.

Ako dete onako pomodrelo preživi, spremno je došlo na ovaj svet da se bori. Ako ne preživi oni smatraju da su ga poštedeli patnje.

Hrišćanstvo s druge strane sugeriše da je Božiji dar imati hendikepirano dete, jer tad najpre porodica ima upućenost na ispunjenje jedne od Božijih zapovesti:"Voli bližnjeg svog, kao sebe sama."

Ali ovde problem nastaje što hrišćanski svet, a posebno zapadno tzv. hrišćanstvo, koje nisam siguran ni H od Hrista da su sačuvali, a ono takvo razara i ovo istočno Hrišćanstvo dobrano... uopšte nema upućenost na Božije zapovesti, već satanske!

"Život je jedan, i ne misli da druge!" Dakle pomirenje sa smrću, odbacivanje večnosti, posprdavanje sa vrlimom... i GAŽENJE SLABIH!

Da smo hrišćani, ovakva deca možda bi i bila blagoslov... u ovim okolnostima, ili u pakao idu ona, ili oni koji se o njih ogreše. Okreni-obrni jadnik je uzrok patnje. Umesto blagoslova.

Zato jako grozno zvuči, ali Istina je bolna:

"Budi jak da bi bio moćan.
Budi jak da bi bio koristan.
Budi jak da bi bio slobodan!"

Mi smo specijalci

pre 4 godine

Zapadnjacko, kapitalisticko drustvo stvara takve karaktere.
(Hrundi Bakshi, 21. februar 2020 22:41)
Skoro u busu jedna nasa baba, odgajena u komunizmu, glasno protestuje sto tu blizu sedi majka sa malim Daunovcem inace miran kao bubica i objasnjava da "takva deca" ne treba da ulaze u gradski prevoz.
Nama ne treba ni kapitalizam mi smo po prirodi nadobudni bahati narcisi puni strahova. Pa gledam u parku majke kako sa mrznjom gledaju svu decu koja nisu njihova, posebno ako su lepsa ili spretnija. Mi smo bolesni totalno.

Dzon Goti

pre 4 godine

Izbjeglica iz hrvatske,iz krajine,osnovna,bilo isto šikaniranje,ijekavica sa ekavicom se kosila,devojcice volele,ali decaci ne,i uvek tu prednjači jedan Indijanac da bi bio u centru pažnje,i tako ajde biće bolje,pa si sam,a njih vise,i vuklo se to,dok jednog dana nisam uzeo neku okrnjenu ciglu,i sa pola metra ga pogodio u glavu,tada se sve završilo,nema vise cimanja,znam ja da to nije resenje,ali u mom slučaju je bilo! Podrška za malog,budi jak druže!

verba volant

pre 4 godine

Dva dečaka,naša deca, sada odrasli ljudi, su takodje učestvovali u vršnjačkom nasilju. Gledajući svoje roditelje kako se mešaju u svako nasilje na koje naidju i oni su se uvek stavljali na stranu slabijeg. Često su dolazili kući raščupani, znojavi, ponekad i sa nekom masnicom. Ali nisu odustajali.
Sada kada su odrasli više strepim. Mladji je naročito spreman da reaguje. Medjutim sada su nasilnici snažni, iako i on nije naivan, i što me, naročito, zabrinjava često naoružani. Kad mu to napomenem pita me: Šta, zar treba da prodjem kao da se ništa ne dešava?
No, nije mu od boga, nego od roda.

Leti vreme

pre 4 godine

U osnovnoj smo nekoliko zvaka ubacili u kosu decaka koji je bio ženski petko kako se tada govorilo pa je učiteljica krenula redom, uhvati za zulufe i podigne pa iz forhenda zalepi samarcinu koji prebaci mangupa preko klupe. A bila zdravo debela, obim ruke 50, levom podigne katedru a desnom uglavi karton da se ne ljulja. Nikad vise nam nije palo na pamet popreko da ga pogledamo .

ccc

pre 4 godine

neki pametnjakovic je ovde napisao da niko nije kriv sto deca maltretiraju drugu decu jer smo po prirodi zli. alo prijatelju postoji vaspitanje, edukovanje te dece sta je dobro a sta ne, da znaju da razlikuju svoje ponasanje prema nekom ko je nezasticen i da se shodno tome ponasaju lepo prema toj osobi. prvo bi tebe trebali da edukuju jer sam ubedjen da ti svojoj deci sve dopustas i da su tvoja deca zla kao sto kazes i da te bas briga zbog toga. Imam brata koji je ometen u razvoju i niko ga nikada nije zezao zbog toga jer je bio zasticen, niko nije smeo zbog burazera i mene ali da nas nije bilo bio bi ceo zivot izlozen ponizavanju, possmehu itd.zbog roditelja kao sto si ti. na svu srecu ima nas i ljudi ga vole, objasnjeno je svima od malih nogu da nece niko takav postati, da nije prenosivo i nase drustvo ga obozava i prema njemu se ponasaju kao prema bilo kojoj drugoj osobi. tako treba da ucite svoju decu od malih nogu a ne da ih vucete ka sebi kada vidite dete u kolicima, koje ne moze lepo da hoda kao da su gubavi, i oni su ljudi i treba ove sto pisu negativno da bude sramota i da se stide jer na zalost postoje i ljudi koji au ometeni u razvoju ili imaju neki invaliditet i njima je potrebna dodatna ljubav i paznja kako bi se osecali prihvaceno, a ne podrugljivi pogledi, prozivanje itd.

Mrkva

pre 4 godine

Ovo su sve gluposti i totalno pogrešan pristup.
Deca se uče kako su jednaka, a neki su rođeni viši i jači.
U mom odeljenju smo se ja i još jedan drug izdvojili jer smo bili viši i jači od ostalih.
Kada bi se neka dvojica potukla, nas je učiteljica podizala i pitala šta smo mi radili. Kada bi se neko iz našeg odeljenja potukao sa nekim iz drugog odeljenja, ona bi isto nas krivila što nismo branili svog druga.

Praktično, davala nam je ulogu starijeg brata i ti viši i jači su učeni ne da maltretiraju slabije, već da ih brane.
Ogromna razlika.

Ja od 1. do 8. razreda nikada nisam maltretirao slabije, upravo suprotno.
U 4. razredu sam i ošamario jednog, pa mu i razbio nos i pičila mu je krv iz nosa i učiteljica mi ništa nije uradila. A zašto? Zato što je maltretirao drugaricu, a ona je bila muka, iz sela, umro joj je otac, sirotinja, a on se iživljavao nad njom.

Dakle, pitanje je: gde su ti jači, šta oni rade? Gde su oni da brane slabije?
Glupaci hoće da izbrišu hijerarhiju i da su svi isti, a nisu.

Danas se jači udružuju i maltretiraju sve ostale, a učitelji, nastavnici se prave BLESAVI TOTALNO i kao: sve to potiče iz porodice.

Da, 50% potiče iz porodice, 50% potiče od toga šta se dešava u školi i kako je izgrađena hijerarhija među decom.

To što jači maltretira slabijeg u školi je zbog toga što je on tamo jači, a nije iskanalisan od učitelja kako da se ponaša od prvog dana, od 1-og razreda.

chef

pre 4 godine

Saosecam se sa malom dusom. Prošao kroz isto. Imao sreće da se izborim sa tim na svoj način. Svakako ne uporedivo.
Snagu šaljem. Istraj!

Slavonac

pre 4 godine

Došao 94' u Bg ne svojom voljom..već zato što sam SRBIN. U sedmom i osmom me zezali da sam HRVAT. Pomislio sam, ajde mala su deca a bili su svi stariji od mene jer smo mi u HR kretali sa šest u školu, pa ne znaju zašto sam došao. Isto je bilo u srednjoj školi..zadirkivanje, naglasak, i dan danas se neko našali a ti si Hrvat i drugačije gledaju na mene. Uvek je bilo dece mangupa koji maltretiraju drugu decu,svi smo to gledali u školi..a biće toga sve više kako stvari stoje. Sve više autistične dece u svetu..pa i ovde a niko ništa ne radi po tom pitanju.

Lav Lazo

pre 4 godine

Eee, zivote! Ovo treba prikazivati djeci, pricati sa njima, uciti ih da zastite slabije i nemocne. Upravo sam svojoj dvojici djecaka objasnio ovu situaciju, placu kao kisa! Sportisti su, medju najj

Neko iz mase...

pre 4 godine

Ovo je strašno. Moj mlađi sin je nestašan 8-godišnjak koji se bori za mesto na vrhu, ali nikada neće dirati slabije. Stariji sin je zdrav, prav, jak kao bik jer trenira plivanje od 5. godine, ali je povučen, stidljiv i on trpi svašta u društvu samo zbog toga...
Ne mogu da zamislim kroz čega prolaze deca koja imaju neki psihički/fizički poremećaj, kroz čega prolaze roditelji i familija.
Najveća želja osoba sa posebnim potrebama je da se drugi ophode prema njima normalno.

Smesno

pre 4 godine

(Multinacionalac, 22. februar 2020 08:19)
Ma daj i meni je majka Hrvatica i nikada me niko nije nista pitao. Bar ne u Beogradu. Ima nas ovde koliko hoces iz takvih brakova.

weeknd

pre 4 godine

@

"Kada se na Tibetu rodi dete, odma ga kupaju u potocima. Verujem da je većina svesna hladnoće potoka po planinama Srbije, Bosne i sl.

Sad zamislite mikro klimu Tibeta, Himalaja, i one brzake.

Ako dete onako pomodrelo preživi, spremno je došlo na ovaj svet da se bori. Ako ne preživi oni smatraju da su ga poštedeli patnje.

(Neka ljudska bića jednostavno nemaju pravo da budu jaka..., 21. februar 2020 21:52) "


Ne znam u kom veku su to radili ali nisu mudri bili, jer bolje da su im radili neki test plemenosti i dobrote, pa one zle pustali niz potok, danas bi svet bio mnogo lepse mesto jer bi genetika vremenom iskorenila zlo.... Ali kukolj se od zita razdvaja na drugom mestu..

bigserb

pre 4 godine

Dusa me boli kad gledam dete od 9 godina koje zeli da ga neko ubije!
Deca nisu kriva zbog takvog ponasanja, krivi su roditelji i obrazovni sistem, ucimo decu svakakvim glupostima, ali ih ne ucimo da budu ljudi!
Nadam se da ce ovom decaku konacno biti bolje, da ce ovaj video promeniti nesto u njegovom zivotu na bolje!

Ivan

pre 4 godine

Rođen sam '80 godine i ne tako davno (87'-95') sam išao u osnovnu školu u Beogradu, sećam se da je tad učiteljica te kasnije i nastavnici smeli đaku da opale šamar, počupaju ga za zulufe/kosu ili mu zavrnu uvo... Onaj ko je napravio veću glupost bivao je kažnjen a na početku svakog 3. časa javno je direktor ili pedagog (zamenik direktora) škole preko razglasa obaveštavao sve učenike ko je za šta kažnjen ili izbačen iz škole. Roditelji takvih đaka su bili osramoćeni na svakom roditeljskom sastanku a posle takvog sastanka sutra dan ti isti problemi bi bili manji od makovog zrna... Niko nikog nije vređao, tuče su bile skoro nemoguća pojava i ne sećam se da je nekad neko dete bilo poniženo, vređano ili fizički povređeno! Izgleda da se vremenom takav sistem vrednosti urušio! Danas sam direktor u međunarodnij firmi, putujem širom sveta i pokušavam bar nešto od tih starih vrednosti da sačuvam i primenim u podizanju dece. I samo želim da kažem jedno veliko hvala tim učiteljima, nastavnicima, pedagozima i direktorima!

Bot

pre 4 godine

Rpditelji su glupani teski.

Brigu o svom detetu podrazumevaju pod: Je li jeo tri puta? Ima li novu majicu i patike? Da li mu je hladno na +10 stepeni? Moze dete da prezivi i bez tri obroka svaki dan i bez novih patika i na "hladnoci" od 10 stepeni, nece mu biti ama bas nista.

A nigde brige o tome da li je njihovo dete nasilnik u skoli? Strasno da sam roditelj ovog deteta, ma u stvari da sam samo komsija otisao bih u skolu, izmlatio sve te balave nevaspitane klince. A kad bi mi dosli njihovi roditelji da se zale izmlatio bih i njih.

Elvis Prisli

pre 4 godine

Ja sam isao u skolu pored koje je bila ustanova za decu ometenu u razvoju. U istom skolskom dvoristu su skola i ta posebna zgrada. Nismo se igrali sa njima ali nikad nikom od nas nije palo da maltretira tu decu. Ali to je bilo neko drugo vreme, davnih osamdesetih...

Xli

pre 4 godine

Da je kojim slucajem ovo moje dete skoli i roditeljima nasilnika bi bile urucene tuzbe prvi dan. Dete je dete, rodilo se na ovom svetu i ima pravo da bude zasticeno zato sto je zivo i ima emocije kao ti ili ja. Zakon je jasan, molim lepo, kraj price. Vi primitivci koji mislite da resavate to batinama izgleda da zivite na nekim planinama/pecinama gde civilizacija jos nije stigla? Cisto da vas obavestim da mozete da zavrsite u zatvoru ako tucete decu + mogu lako da vam budu oduzeta.

maunt5

pre 4 godine

Ovo je zastrasujuce,pa se pitam kakva je to humanost ili zelja roditelja da ostave ovako malo muceno bice da celog svog zivota pati ?
Gde je tu ljubav?
maunt5

Multinacionalac

pre 4 godine

Ja sam pola Hrvat po majci i cesto sam maltretiran u drustvu.Interesantno nisu me maltretirali u skoli i 90tih jer sam iz malog sela gde se svi znaju i znali su da su moji časni pošteni ljudi.Ali zadnjih 10tak godina dozivljavam čuđenje od nekih ljudi kao ,,jos si tu? Sta tražiš u Srbiji,, tako da razmišljam da seodselim.Ionako je vec pola mojih prijatelja u inostranstvu.Zao mi je sto je tako ali uvek je posleratno vreme gore od ratnog.Pamticu zauvek lepe momente iz ove zemlje i dobre ljude ali ne zelim da moje dete dozivljava isto sto i ja.Ono sad ima 4 godine i jos ne oseca to ali kad malo porastu vidim da vec u skolama pocinje maltretiranje.

Никола87

pre 4 godine

Зло јесте прирођено деци, али чињеница јесте да су људска природа и систем / култура у кумству које траје вероватно колико сама цивилизација. Сви ти стандардни обрасци избора жртве (деца са деформитетима, психичким поремећајима, ексцентричним понашањем, несвакидашњег етничког порекла...) својевремено су важили у неким културним, религиозним или националним обрасцима. И зато што су, јунговски речено, преци терали тај културни фазон вековима, он се временом укотвио у несвесно њихових потомака, они се рађају са генерацијски те генетски усађеним предиспозицијама да одржавају припадност "чопору" а да мрзе и прогоне све што "одскаче" из њега.

Vesna

pre 4 godine

Ne znam kako postupiti pametno i razumno u ovakvoj situaciji, ali svaki roditelj je dužan da štiti svoje dete od zlostavljanja i spreči nasilje nad njim, nebitno je na koji način.

boban

pre 4 godine

sta pisati a da se ne postidis da zivimo svi mi u ovakvo drustvo. procitaj komentare nekih ovde, koji sami vrse nasilje a to ne shvata da su oni isti.

ide i dalje od ovog

pre 4 godine

Otac sam sina koji sada ima 3 godine, kada je imao 2.5 godine, pocela su starija djeca na igralistu da mu se smiju jer ne zeli da mu vicu beba, poslije nije htio da idemo na igraliste. Ovo što se dešava ovom klincu, je meni najveci strah. Spreman sam i na radikalne mjere ako bi doslo do ovog.

Marko Timotijevic

pre 4 godine

(Pljuvac svih stilova, 21. februar 2020 23:59)
Nadam se da to stvarno ne mislis. Svi bi trebali da stanemo na stranu decaka a pogotovo poznate licnosti koje ce mozda i imati uticaj na ovakve stvari..

Belmont

pre 4 godine

rado bih zaboravio,
pročitao sam u novinama
da je u osnovnoj školi dečak silovao vršnjaka u Požarevcu. pre par godina sam to pročitao.
mislim da niko nije imao gore iskustvo u školi od njega. a ko zna sta se jos desi ali
ne izadje u novinama. i sta sad raditi tom decaku ili roditeljima? ali pogledajte uredjene drzave, UAE, finska... tamo nema vrsnjackog nasilja. kod nas političari decu vode u privatne skole.
ovo kod nas su stvarno debilane.

Bane

pre 4 godine

Nešto najstrašnije što sam video posle dugo vremena. Zamislite tu malu nedužnu dušicu kroz koji bol i patnju prolazi, zaista srce mi se cepa.
Ne znam šta bih uradio tim malim siledžijama i njihovim roditeljima. Ne dao Bog, ne bih imao milosti zaista!

Protoss

pre 4 godine

Ljudi, sve je ovo u redu, dati potpunu podrsku nemocnom detetu.. Ljudi a Sirija, Iraq, 99 ta?? Sta je sa ovim bolesnim svetom pa da se deca dele na one koja su manje ili vise vredna.. O cemu mi polesimo ovde?? Koga lazemo i pravimo se da smo veliki ljudi.

Dragan

pre 4 godine

pa to ti je Australija! pa gde vam je kultura? čuvena Engleska kultura. zar ta deca nemaju roditelje da ih nauče odnosu do bolesnih vršnjaka?
pa gde je tu policija?

Skakač Sa Beogradskih Mostova

pre 4 godine

nitko se ne rađa s mržnjom, mržnja dolazi s odgojem kao kod nas na balkanu...a ništa nemoze biti gori nego mržnja u djeci...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (xd, 21. februar 2020 20:48)

nisi u pravu,,upravo na deci se vidi najbolje ono što svi mi kao ljudi rođenjem nosimo u sebi,a to je praroditeljski greh,,i to ti ne govorim iz teološkog nego iz naučnog gledišta,,upravo nas taj praroditeljski greh čini nesavršenima,,

btw dok sam gledao snimak pustio sam suzu,,,jbt jadno dete i ko zna šta on svakodnevno mora da trpi,,

savest

pre 4 godine

Protiv ovakvih stvari se ne bori snimanjem twiter klipova gde jos vise maltletiras dete, strasno. Protiv bilo kog vida nasilja !!!!

pero

pre 4 godine

Takvu uplakanu i razmaženu dečicu i treba tući dok ne nauče da budu muško i da se odbrane a ne da posle svakog šamara trče mamici u krilo.

Ратко Младић

pre 4 godine

Sistem je citav los. Pa eto samo pogledajte kakve su stvari zabranjene na tv-u i slicno, a svjedoci smo da svaki dan gledamo filmove dje se ubijaju i rade najuzasnije zlocine. Nego smo svi ususkani

Zevs

pre 4 godine

Mog brata, su isto su maltretirali. Došo par puta, kući sav uplakan. Prvo, sam njemu nalupao par šamara, zbog kukavičluka. Kažem mu, ti treba, sutra da braniš, državu i porodicu, a ti mi ovde kmečiš. Onda, smo ja i par ortaka delija, otišli i našli te momke, i pojasnili im neke stvari, znači šamarao sam ih nogama. Čvrsta ruka, sve rešava.

Neka ljudska bića jednostavno nemaju pravo da budu jaka...

pre 4 godine

Možete da me razumete kako hoćete... mnoge kulture su ovo praktikovale na sličan način, ja ću dati jedan primer. On mi je u sećanju dok sam se zanimao za Tibet i mislio da tamo ima neke mistike naročite.

Kada se na Tibetu rodi dete, odma ga kupaju u potocima. Verujem da je većina svesna hladnoće potoka po planinama Srbije, Bosne i sl.

Sad zamislite mikro klimu Tibeta, Himalaja, i one brzake.

Ako dete onako pomodrelo preživi, spremno je došlo na ovaj svet da se bori. Ako ne preživi oni smatraju da su ga poštedeli patnje.

Hrišćanstvo s druge strane sugeriše da je Božiji dar imati hendikepirano dete, jer tad najpre porodica ima upućenost na ispunjenje jedne od Božijih zapovesti:"Voli bližnjeg svog, kao sebe sama."

Ali ovde problem nastaje što hrišćanski svet, a posebno zapadno tzv. hrišćanstvo, koje nisam siguran ni H od Hrista da su sačuvali, a ono takvo razara i ovo istočno Hrišćanstvo dobrano... uopšte nema upućenost na Božije zapovesti, već satanske!

"Život je jedan, i ne misli da druge!" Dakle pomirenje sa smrću, odbacivanje večnosti, posprdavanje sa vrlimom... i GAŽENJE SLABIH!

Da smo hrišćani, ovakva deca možda bi i bila blagoslov... u ovim okolnostima, ili u pakao idu ona, ili oni koji se o njih ogreše. Okreni-obrni jadnik je uzrok patnje. Umesto blagoslova.

Zato jako grozno zvuči, ali Istina je bolna:

"Budi jak da bi bio moćan.
Budi jak da bi bio koristan.
Budi jak da bi bio slobodan!"

maunt5

pre 4 godine

Ovo je zastrasujuce,pa se pitam kakva je to humanost ili zelja roditelja da ostave ovako malo muceno bice da celog svog zivota pati ?
Gde je tu ljubav?
maunt5

Pljuvac svih stilova

pre 4 godine

Sad kad krenu poznati da se utrkuju u izjavama i saosecanjima.. Bolesno je koliko svi sve koriste za samopromociju,dok ovo dete,a i milioni druge dece pate..

Hrundi Bakshi

pre 4 godine

Zapadnjacko, kapitalisticko drustvo stvara takve karaktere. Uce ih od malih nogu da samo moc i uspeh su najbitniji i da slabe treba gaziti i onome ko se davi pomoci tako sto ces da mu gurnes glavu dublje.
A ovamo su veliki hriscani.
Mali ce uz podrsku i ljubav bliznjih izgurati i jednog dana postati uspesan, i mozda ce bas on kao takav pomoci nekom od tih malih monstruma kad postanu marginalci u drustvu, da ne upotrebim tezu rec.
Ne daj se, momce

BDj

pre 4 godine

A da malo manje brbljaš (6 minuta bre!) i zagrliš ga čvrsto onako malog i uplakanog? Što se nas običnog sveta tiče, bilo je dovoljno i 30 sekundi da shvatimo, ostatak vremena si trebala da posvetiš njemu

Djape

pre 4 godine

Razmisljam, da sam otac jednog od tih malih nasilnika koji se izivljavaju na jadnom djecaku, tukao bih ga dok mu bukvalno to zlo ne izbijem iz glave. Batina je iz raja izasla.

Oliver

pre 4 godine

Ne slazem se sa komentarima da su roditelji nasilnika ili skola i drustvo krivi za vrsnjacko nasilje. Za to je kriva ljudska priroda u kojoj postoji zlo. Deca su nasa prava priroda,to je originalna ljudska priroda,deca su zla,ekstremno narcisticna,surova,zavidna i sadisticka pri cemu im niko nije rekao da budu takva,nego su takva,jer nam je takva priroda. U svakom od nas cuci veliko seme zla kao i veliko seme dobra. Niko od roditelja nije rekao svojoj deci: e sutra ima da maltretiras onog malog s ahondroplazijom koji izgleda cudno. Ne,oni su to sami poceli da rade,jer je zlo imanentno ljudskoj prirodi,ono je urodjeno. Zato ce ovoga uvek biti,nikad nece moci da se deluje preventivno,nego iskljucivo kad se vec desi. A kad se vec desi,onda je najveca odgovornost skole,nastavnika i direktora koji odmah moraju da razgovaraju sa nasilnicima i njihovim roditeljima,te da kaznjavaju ako se nasilje ponavlja,a ne da trpaju pod tepih kao sto uvek rade.

pex

pre 4 godine

Razmisljam, da sam otac jednog od tih malih nasilnika koji se izivljavaju na jadnom djecaku, tukao bih ga dok mu bukvalno to zlo ne izbijem iz glave. Batina je iz raja izasla.
(Djape, 21. februar 2020 21:35)

Ono sto balkanska plemena nikada nece moci da shvate je da kada jednom primenite nasilje nad detetom,vi ste mu pokazali da zapravo postojie trenutci i scenariji kada je ono dozvoljeno. Upravo zato deca postjau nasilna jer su tako naucena. Posle se samo menja parametar zasto oni nekoga maltetiraju, da li je to druga boja koze, parking mesto, ljubavni problem, ili nesto sasvim nevezano. Princip je isti, nasilje radja nasilje.

Breba

pre 4 godine

"Razmisljam, da sam otac jednog od tih malih nasilnika koji se izivljavaju na jadnom djecaku, tukao bih ga dok mu bukvalno to zlo ne izbijem iz glave. Batina je iz raja izasla."

Sta reći... I tako je mali i naucio da izbija zlo iz glave drugima. U krug. Vecina onih sto zlostavljaju druge su i sami bili zlostavljani.

Tolerancija i postovanje drugih se uce konstantnim razgovorom, obrazovanjem i primjerom od malena i od porodice i drustva. Ako ovo ne upali, onda je to psihijatrijski slucaj i treba strucna pomoć. Kakve batine i gluposti.

Jović

pre 4 godine

Doselio sam se iz Republike Srpske 89, otac oficir dobio prekomandu, i imao sam 'bosanski' naglasak zbog kog su me skoro sva deca ismevala, posledice su ostale, stidljiv i povučen sada već odrastao čovek.
Osim kad se napijem, tad se otvorim i baš sam raspoložen za druženje :D Još kad bih bio pijan 24h :D

Moca NS

pre 4 godine

Ja verujem...Da svi mi koji smo videli ovo, a ima nas mnoštvo, te ako je svako od nas iskreno, najdublje moguće iz sopstvene duše, saučestvovao u patnji i bolu nesrećnog dečaka...Da, ja čvrsto verujem da smo mi, baš tom energijom našeg čistog uma i čista srca doprineli da se ON sada oseća bolje i zaštićenije.

pero

pre 4 godine

Takvu uplakanu i razmaženu dečicu i treba tući dok ne nauče da budu muško i da se odbrane a ne da posle svakog šamara trče mamici u krilo.

Snoid

pre 4 godine

Podrska za malisu! Saljem ti jak zagrljaj. Ne mogu da osetim bol i patnju kroz koju prolazis, ali verujem da ce na kraju sve biti u redu za tebe.

Dragan

pre 4 godine

pa to ti je Australija! pa gde vam je kultura? čuvena Engleska kultura. zar ta deca nemaju roditelje da ih nauče odnosu do bolesnih vršnjaka?
pa gde je tu policija?

uzas

pre 4 godine

i mene su maltretirala druga deca kad sam bio mali..
i ostaju oziljci.
i nije bas tacno u potpunosti ono: sta te ne ubije ojaca te.
istina je da samo posebnim tehnikama jacanja samopouzdanja uspevas da se izdignes i ojacas.
Drugim recima: radom na sebi. Upornim radom i ponavljanjem nekih stvari. Verom i ponavljanjem i malim pobedama. Pa sve vecim.
Ali oziljci su uvek tu. Ne bole vise ali su tu zauvek.

Amila_

pre 4 godine

Pokojni Aleksa Jankovic iz Srbije,
rahmetli Mahir Rakovac... :(

Mi zivimo u svijetu i vremenu u kojima djeca pate...biraju smrt samo da bi prestalo...da bi prestalo.

I bice samo jos gore!
Za ovo ne postoji rjesenje.
Ne postoji, jer problemi imaju preduboko korijenje - u porodici, na televiziji i internetu, na ulici...posvuda.

NikolaBg

pre 4 godine

Joj Bože mukica, zaplakao sam. Ne znam kako bi se ponašala naša deca u školi, mada pošto radim u istoj mislim da ne bi bili loši, ali uvek ima loše dece i njihovih roditelja.

duk1

pre 4 godine

Oh jednom zauvek, da li ce vise nekome pasti na pamet zakon da roditelj nasilika plati dobru svotu $$$ roditelju zrtve za dokazano nasilje nad detetom, kladim se da bi sve same bubice bile u skolama, jos kada bi i skola u kome se desilo nasilje placala, pa skole bi postale mirnija mesta od crkvi.

Edukacija je krucijalna

pre 4 godine

Identicno se i meni desavalo.
Razlog je drukciji.
Sutirali su me mesecima. Nisam zeleo u skolu. Psihicko i fizicko zlostavljanje su postali forma zivota. Najteze mi jeste bilo kada odem u toalet, bolelo je, mokrio tada jesam krv. Posledice ucestalog udaranja pesnicama, sutiranja u donji deo ledja, bubrege. Razlog nije vazan jer ne opravdava nasilje. Ali, zarad istine, razlog je bilo poreklo i etiketa (Bosanac, izbeglica). Drugo pre nego prvo. Sistem je tada zakazao, identicno je i kada je ovaj decak u pitanju. Apaticni roditelji koji su bili ista takva deca, prenose apatiju na decu, a ona onda na svoju decu. Obrazac je jasan.

Nana

pre 4 godine

Zanimljivo je što se svi zgražaju nad ovim slučajem, a ovde se ponašaju prema takvoj deci kao da su nevidljiva ili da ne kažem nešto gore.
Često viđam slučajeve kada fine mame zgrabe svoju zabezeknutu decu kada naiđu na decu u kolicima. Ponašaju se primitivno kao da je to sa čime žive ta deca prenosno.
Bilo bi bolje da objasne svojoj deci i na taj način pomognu i tim mališanima i njihovim napaćenim roditeljima da se barem za nijansu osećaju bolje i kao da su deo društvene zajednice.
Tako malo a tako daleko.

Tužni

pre 4 godine

Srce mi se slama gledajući dete plače a u to doba nebi trebalo niočemu da brine. Mir Božji i utehu nek mu ljudi dobre naravi donesu tako da dobrotu oseti i shvati da nije sam. I u dobru i zlu. Rešenje uvek postoji ako ljudi to žele. Dobar sistem i kazne su uvek rešenje. I send you all my love little lion.

Breba

pre 4 godine

"Zanimljivo je što se svi zgražaju nad ovim slučajem, a ovde se ponašaju prema takvoj deci kao da su nevidljiva ili da ne kažem nešto gore.
Često viđam slučajeve kada fine mame zgrabe svoju zabezeknutu decu kada naiđu na decu u kolicima. Ponašaju se primitivno kao da je to sa čime žive ta deca prenosno.
Bilo bi bolje da objasne svojoj deci i na taj način pomognu i tim mališanima i njihovim napaćenim roditeljima da se barem za nijansu osećaju bolje i kao da su deo društvene zajednice.
Tako malo a tako daleko."

Potpuna istina. Odrastao sam pored skole za specijalnu decu i mi kao deca bezali smo sto dalje od njih kao da su gubavi kada izađu iz skole. Niko nam nikad nije objasnio nista i zasto su specijalni i pricao sa nama o razlicitostima i postovanju istih. Ni roditelji, ni skola, ni decje obrazovne emisije. A odatle sve krece, ne treba puno.

Multinacionalac

pre 4 godine

Ja sam pola Hrvat po majci i cesto sam maltretiran u drustvu.Interesantno nisu me maltretirali u skoli i 90tih jer sam iz malog sela gde se svi znaju i znali su da su moji časni pošteni ljudi.Ali zadnjih 10tak godina dozivljavam čuđenje od nekih ljudi kao ,,jos si tu? Sta tražiš u Srbiji,, tako da razmišljam da seodselim.Ionako je vec pola mojih prijatelja u inostranstvu.Zao mi je sto je tako ali uvek je posleratno vreme gore od ratnog.Pamticu zauvek lepe momente iz ove zemlje i dobre ljude ali ne zelim da moje dete dozivljava isto sto i ja.Ono sad ima 4 godine i jos ne oseca to ali kad malo porastu vidim da vec u skolama pocinje maltretiranje.

manga

pre 4 godine

Strašno, nijedna država nije pošteđena ovakvih primera, svuda ima vrsnjackog nasilja koje može ostaviti trajne posledice. Deca se moraju učiti empatiji, inače postaju nasilnici, još gora je situacija kada to posmatraju kod kuće i misle da je to normalno ponašanje.

Protoss

pre 4 godine

Ljudi, sve je ovo u redu, dati potpunu podrsku nemocnom detetu.. Ljudi a Sirija, Iraq, 99 ta?? Sta je sa ovim bolesnim svetom pa da se deca dele na one koja su manje ili vise vredna.. O cemu mi polesimo ovde?? Koga lazemo i pravimo se da smo veliki ljudi.

savest

pre 4 godine

Protiv ovakvih stvari se ne bori snimanjem twiter klipova gde jos vise maltletiras dete, strasno. Protiv bilo kog vida nasilja !!!!

jovan

pre 4 godine

Ovakve stvari su samo dokaz da smo kao vrsta jos uvek mnogo zaostali i intelektualno nerazvijeni, nije ni čudo što unistavamo planetu. Neki klinci u tom uzrastu mogu da budu pravi mali đavoli, i ako sistem ne funkcioniše dobro i nema adekvatne kontrole u školi, dogodi se ovako nešto. Puna podrška malom, bas mi je drago da je njegova prica obišla svet. Svi ti komentari podrške mu neće sigurno odmoći.

Bole Bossanac

pre 4 godine

Nažalost život je takav, djeca vrlo često znaju biti veoma zločesta, žao mi je dječaka srce mi puca 💔 , pokušavam skontat šta je najbolje za dječaka,? LJUBAV je jedini i najbolji lijek. Psihičko zlostaljanje u školi je uvijek prisutno, ono uglavnom kasnije prestaje kada djeca malo porastu, to je tužno, vrlo tužno 😭

Ivan

pre 4 godine

Rođen sam '80 godine i ne tako davno (87'-95') sam išao u osnovnu školu u Beogradu, sećam se da je tad učiteljica te kasnije i nastavnici smeli đaku da opale šamar, počupaju ga za zulufe/kosu ili mu zavrnu uvo... Onaj ko je napravio veću glupost bivao je kažnjen a na početku svakog 3. časa javno je direktor ili pedagog (zamenik direktora) škole preko razglasa obaveštavao sve učenike ko je za šta kažnjen ili izbačen iz škole. Roditelji takvih đaka su bili osramoćeni na svakom roditeljskom sastanku a posle takvog sastanka sutra dan ti isti problemi bi bili manji od makovog zrna... Niko nikog nije vređao, tuče su bile skoro nemoguća pojava i ne sećam se da je nekad neko dete bilo poniženo, vređano ili fizički povređeno! Izgleda da se vremenom takav sistem vrednosti urušio! Danas sam direktor u međunarodnij firmi, putujem širom sveta i pokušavam bar nešto od tih starih vrednosti da sačuvam i primenim u podizanju dece. I samo želim da kažem jedno veliko hvala tim učiteljima, nastavnicima, pedagozima i direktorima!

Xli

pre 4 godine

Da je kojim slucajem ovo moje dete skoli i roditeljima nasilnika bi bile urucene tuzbe prvi dan. Dete je dete, rodilo se na ovom svetu i ima pravo da bude zasticeno zato sto je zivo i ima emocije kao ti ili ja. Zakon je jasan, molim lepo, kraj price. Vi primitivci koji mislite da resavate to batinama izgleda da zivite na nekim planinama/pecinama gde civilizacija jos nije stigla? Cisto da vas obavestim da mozete da zavrsite u zatvoru ako tucete decu + mogu lako da vam budu oduzeta.

Sasa

pre 4 godine

Sve ovo jeste greska roditelja, koji ne edukuju decu, sistema koji takodje zakazuje, cim ne reaguje na svakodnevno zlostsvljanje ovog jadnog decaka koji nije ni za sta kriv.

Leti vreme

pre 4 godine

U osnovnoj smo nekoliko zvaka ubacili u kosu decaka koji je bio ženski petko kako se tada govorilo pa je učiteljica krenula redom, uhvati za zulufe i podigne pa iz forhenda zalepi samarcinu koji prebaci mangupa preko klupe. A bila zdravo debela, obim ruke 50, levom podigne katedru a desnom uglavi karton da se ne ljulja. Nikad vise nam nije palo na pamet popreko da ga pogledamo .

Hanibal

pre 4 godine

U pravu je majka, zakazali smo u svakom smislu! Umesto da škola bude mesto za učenje i zabavu, najbezbrižniji period života, deca se suočavaju s ovakvim stvarima, bilo da su s ove ili one strane, tj. nasilnici ili oni nad kojima se vrši nasilje.

Neko iz mase...

pre 4 godine

Ovo je strašno. Moj mlađi sin je nestašan 8-godišnjak koji se bori za mesto na vrhu, ali nikada neće dirati slabije. Stariji sin je zdrav, prav, jak kao bik jer trenira plivanje od 5. godine, ali je povučen, stidljiv i on trpi svašta u društvu samo zbog toga...
Ne mogu da zamislim kroz čega prolaze deca koja imaju neki psihički/fizički poremećaj, kroz čega prolaze roditelji i familija.
Najveća želja osoba sa posebnim potrebama je da se drugi ophode prema njima normalno.

verba volant

pre 4 godine

Dva dečaka,naša deca, sada odrasli ljudi, su takodje učestvovali u vršnjačkom nasilju. Gledajući svoje roditelje kako se mešaju u svako nasilje na koje naidju i oni su se uvek stavljali na stranu slabijeg. Često su dolazili kući raščupani, znojavi, ponekad i sa nekom masnicom. Ali nisu odustajali.
Sada kada su odrasli više strepim. Mladji je naročito spreman da reaguje. Medjutim sada su nasilnici snažni, iako i on nije naivan, i što me, naročito, zabrinjava često naoružani. Kad mu to napomenem pita me: Šta, zar treba da prodjem kao da se ništa ne dešava?
No, nije mu od boga, nego od roda.

Mi smo specijalci

pre 4 godine

Zapadnjacko, kapitalisticko drustvo stvara takve karaktere.
(Hrundi Bakshi, 21. februar 2020 22:41)
Skoro u busu jedna nasa baba, odgajena u komunizmu, glasno protestuje sto tu blizu sedi majka sa malim Daunovcem inace miran kao bubica i objasnjava da "takva deca" ne treba da ulaze u gradski prevoz.
Nama ne treba ni kapitalizam mi smo po prirodi nadobudni bahati narcisi puni strahova. Pa gledam u parku majke kako sa mrznjom gledaju svu decu koja nisu njihova, posebno ako su lepsa ili spretnija. Mi smo bolesni totalno.

Skakač Sa Beogradskih Mostova

pre 4 godine

nitko se ne rađa s mržnjom, mržnja dolazi s odgojem kao kod nas na balkanu...a ništa nemoze biti gori nego mržnja u djeci...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (xd, 21. februar 2020 20:48)

nisi u pravu,,upravo na deci se vidi najbolje ono što svi mi kao ljudi rođenjem nosimo u sebi,a to je praroditeljski greh,,i to ti ne govorim iz teološkog nego iz naučnog gledišta,,upravo nas taj praroditeljski greh čini nesavršenima,,

btw dok sam gledao snimak pustio sam suzu,,,jbt jadno dete i ko zna šta on svakodnevno mora da trpi,,

Marko Timotijevic

pre 4 godine

(Pljuvac svih stilova, 21. februar 2020 23:59)
Nadam se da to stvarno ne mislis. Svi bi trebali da stanemo na stranu decaka a pogotovo poznate licnosti koje ce mozda i imati uticaj na ovakve stvari..

ccc

pre 4 godine

neki pametnjakovic je ovde napisao da niko nije kriv sto deca maltretiraju drugu decu jer smo po prirodi zli. alo prijatelju postoji vaspitanje, edukovanje te dece sta je dobro a sta ne, da znaju da razlikuju svoje ponasanje prema nekom ko je nezasticen i da se shodno tome ponasaju lepo prema toj osobi. prvo bi tebe trebali da edukuju jer sam ubedjen da ti svojoj deci sve dopustas i da su tvoja deca zla kao sto kazes i da te bas briga zbog toga. Imam brata koji je ometen u razvoju i niko ga nikada nije zezao zbog toga jer je bio zasticen, niko nije smeo zbog burazera i mene ali da nas nije bilo bio bi ceo zivot izlozen ponizavanju, possmehu itd.zbog roditelja kao sto si ti. na svu srecu ima nas i ljudi ga vole, objasnjeno je svima od malih nogu da nece niko takav postati, da nije prenosivo i nase drustvo ga obozava i prema njemu se ponasaju kao prema bilo kojoj drugoj osobi. tako treba da ucite svoju decu od malih nogu a ne da ih vucete ka sebi kada vidite dete u kolicima, koje ne moze lepo da hoda kao da su gubavi, i oni su ljudi i treba ove sto pisu negativno da bude sramota i da se stide jer na zalost postoje i ljudi koji au ometeni u razvoju ili imaju neki invaliditet i njima je potrebna dodatna ljubav i paznja kako bi se osecali prihvaceno, a ne podrugljivi pogledi, prozivanje itd.

Dzon Goti

pre 4 godine

Izbjeglica iz hrvatske,iz krajine,osnovna,bilo isto šikaniranje,ijekavica sa ekavicom se kosila,devojcice volele,ali decaci ne,i uvek tu prednjači jedan Indijanac da bi bio u centru pažnje,i tako ajde biće bolje,pa si sam,a njih vise,i vuklo se to,dok jednog dana nisam uzeo neku okrnjenu ciglu,i sa pola metra ga pogodio u glavu,tada se sve završilo,nema vise cimanja,znam ja da to nije resenje,ali u mom slučaju je bilo! Podrška za malog,budi jak druže!

Smesno

pre 4 godine

(Multinacionalac, 22. februar 2020 08:19)
Ma daj i meni je majka Hrvatica i nikada me niko nije nista pitao. Bar ne u Beogradu. Ima nas ovde koliko hoces iz takvih brakova.

Ратко Младић

pre 4 godine

Sistem je citav los. Pa eto samo pogledajte kakve su stvari zabranjene na tv-u i slicno, a svjedoci smo da svaki dan gledamo filmove dje se ubijaju i rade najuzasnije zlocine. Nego smo svi ususkani

ide i dalje od ovog

pre 4 godine

Otac sam sina koji sada ima 3 godine, kada je imao 2.5 godine, pocela su starija djeca na igralistu da mu se smiju jer ne zeli da mu vicu beba, poslije nije htio da idemo na igraliste. Ovo što se dešava ovom klincu, je meni najveci strah. Spreman sam i na radikalne mjere ako bi doslo do ovog.

bigserb

pre 4 godine

Dusa me boli kad gledam dete od 9 godina koje zeli da ga neko ubije!
Deca nisu kriva zbog takvog ponasanja, krivi su roditelji i obrazovni sistem, ucimo decu svakakvim glupostima, ali ih ne ucimo da budu ljudi!
Nadam se da ce ovom decaku konacno biti bolje, da ce ovaj video promeniti nesto u njegovom zivotu na bolje!

Bane

pre 4 godine

Nešto najstrašnije što sam video posle dugo vremena. Zamislite tu malu nedužnu dušicu kroz koji bol i patnju prolazi, zaista srce mi se cepa.
Ne znam šta bih uradio tim malim siledžijama i njihovim roditeljima. Ne dao Bog, ne bih imao milosti zaista!

Никола87

pre 4 godine

Зло јесте прирођено деци, али чињеница јесте да су људска природа и систем / култура у кумству које траје вероватно колико сама цивилизација. Сви ти стандардни обрасци избора жртве (деца са деформитетима, психичким поремећајима, ексцентричним понашањем, несвакидашњег етничког порекла...) својевремено су важили у неким културним, религиозним или националним обрасцима. И зато што су, јунговски речено, преци терали тај културни фазон вековима, он се временом укотвио у несвесно њихових потомака, они се рађају са генерацијски те генетски усађеним предиспозицијама да одржавају припадност "чопору" а да мрзе и прогоне све што "одскаче" из њега.

weeknd

pre 4 godine

@

"Kada se na Tibetu rodi dete, odma ga kupaju u potocima. Verujem da je većina svesna hladnoće potoka po planinama Srbije, Bosne i sl.

Sad zamislite mikro klimu Tibeta, Himalaja, i one brzake.

Ako dete onako pomodrelo preživi, spremno je došlo na ovaj svet da se bori. Ako ne preživi oni smatraju da su ga poštedeli patnje.

(Neka ljudska bića jednostavno nemaju pravo da budu jaka..., 21. februar 2020 21:52) "


Ne znam u kom veku su to radili ali nisu mudri bili, jer bolje da su im radili neki test plemenosti i dobrote, pa one zle pustali niz potok, danas bi svet bio mnogo lepse mesto jer bi genetika vremenom iskorenila zlo.... Ali kukolj se od zita razdvaja na drugom mestu..

Vesna

pre 4 godine

Ne znam kako postupiti pametno i razumno u ovakvoj situaciji, ali svaki roditelj je dužan da štiti svoje dete od zlostavljanja i spreči nasilje nad njim, nebitno je na koji način.

Belmont

pre 4 godine

rado bih zaboravio,
pročitao sam u novinama
da je u osnovnoj školi dečak silovao vršnjaka u Požarevcu. pre par godina sam to pročitao.
mislim da niko nije imao gore iskustvo u školi od njega. a ko zna sta se jos desi ali
ne izadje u novinama. i sta sad raditi tom decaku ili roditeljima? ali pogledajte uredjene drzave, UAE, finska... tamo nema vrsnjackog nasilja. kod nas političari decu vode u privatne skole.
ovo kod nas su stvarno debilane.

Bot

pre 4 godine

Rpditelji su glupani teski.

Brigu o svom detetu podrazumevaju pod: Je li jeo tri puta? Ima li novu majicu i patike? Da li mu je hladno na +10 stepeni? Moze dete da prezivi i bez tri obroka svaki dan i bez novih patika i na "hladnoci" od 10 stepeni, nece mu biti ama bas nista.

A nigde brige o tome da li je njihovo dete nasilnik u skoli? Strasno da sam roditelj ovog deteta, ma u stvari da sam samo komsija otisao bih u skolu, izmlatio sve te balave nevaspitane klince. A kad bi mi dosli njihovi roditelji da se zale izmlatio bih i njih.

Mrkva

pre 4 godine

Ovo su sve gluposti i totalno pogrešan pristup.
Deca se uče kako su jednaka, a neki su rođeni viši i jači.
U mom odeljenju smo se ja i još jedan drug izdvojili jer smo bili viši i jači od ostalih.
Kada bi se neka dvojica potukla, nas je učiteljica podizala i pitala šta smo mi radili. Kada bi se neko iz našeg odeljenja potukao sa nekim iz drugog odeljenja, ona bi isto nas krivila što nismo branili svog druga.

Praktično, davala nam je ulogu starijeg brata i ti viši i jači su učeni ne da maltretiraju slabije, već da ih brane.
Ogromna razlika.

Ja od 1. do 8. razreda nikada nisam maltretirao slabije, upravo suprotno.
U 4. razredu sam i ošamario jednog, pa mu i razbio nos i pičila mu je krv iz nosa i učiteljica mi ništa nije uradila. A zašto? Zato što je maltretirao drugaricu, a ona je bila muka, iz sela, umro joj je otac, sirotinja, a on se iživljavao nad njom.

Dakle, pitanje je: gde su ti jači, šta oni rade? Gde su oni da brane slabije?
Glupaci hoće da izbrišu hijerarhiju i da su svi isti, a nisu.

Danas se jači udružuju i maltretiraju sve ostale, a učitelji, nastavnici se prave BLESAVI TOTALNO i kao: sve to potiče iz porodice.

Da, 50% potiče iz porodice, 50% potiče od toga šta se dešava u školi i kako je izgrađena hijerarhija među decom.

To što jači maltretira slabijeg u školi je zbog toga što je on tamo jači, a nije iskanalisan od učitelja kako da se ponaša od prvog dana, od 1-og razreda.

Elvis Prisli

pre 4 godine

Ja sam isao u skolu pored koje je bila ustanova za decu ometenu u razvoju. U istom skolskom dvoristu su skola i ta posebna zgrada. Nismo se igrali sa njima ali nikad nikom od nas nije palo da maltretira tu decu. Ali to je bilo neko drugo vreme, davnih osamdesetih...

boban

pre 4 godine

sta pisati a da se ne postidis da zivimo svi mi u ovakvo drustvo. procitaj komentare nekih ovde, koji sami vrse nasilje a to ne shvata da su oni isti.

chef

pre 4 godine

Saosecam se sa malom dusom. Prošao kroz isto. Imao sreće da se izborim sa tim na svoj način. Svakako ne uporedivo.
Snagu šaljem. Istraj!

Slavonac

pre 4 godine

Došao 94' u Bg ne svojom voljom..već zato što sam SRBIN. U sedmom i osmom me zezali da sam HRVAT. Pomislio sam, ajde mala su deca a bili su svi stariji od mene jer smo mi u HR kretali sa šest u školu, pa ne znaju zašto sam došao. Isto je bilo u srednjoj školi..zadirkivanje, naglasak, i dan danas se neko našali a ti si Hrvat i drugačije gledaju na mene. Uvek je bilo dece mangupa koji maltretiraju drugu decu,svi smo to gledali u školi..a biće toga sve više kako stvari stoje. Sve više autistične dece u svetu..pa i ovde a niko ništa ne radi po tom pitanju.

Lav Lazo

pre 4 godine

Eee, zivote! Ovo treba prikazivati djeci, pricati sa njima, uciti ih da zastite slabije i nemocne. Upravo sam svojoj dvojici djecaka objasnio ovu situaciju, placu kao kisa! Sportisti su, medju najj