- Komentari -
  1. U Vojvodini je musko ime Cveta, ne Cveto. P.S. Brajan izdominirao!
    (Mile, 12. februar 2020 15:21)

    # Link komentara

  2. @Jovan
    Pa naravno, zato sto su vladari za zene uzimali zene iz inostranstva.
    Nisu majke Nemanjica bile Srpkinje, cak su Nemanjici vecinski imali strane gene, jer su im majke, babe itd. bile Mlecanke, Nemice, Bugarke, Grkinje, itd.
    Vladari nikada nisu izgledali kao narod.
    Tipican primer su i Turci koji su imali plavokose i crvenokose sultane, jer su ih radjale zene porobljenih naroda.
     (Joc@, 10. februar 2020 23:13)

    # Link komentara

  3. Rajko je od Radoslav, Radivoj... Poznajem jednog Rajicu.
    Brajan - od brat. Nastavak je slovenski - an. Isto kao i Mil-an, Ljub-an, Živ-an.
    Meni je inače hit muško ime u Sremu - Cveće. Ne Cvetko, nego baš Cveće. Kažu da je to Svetozar od milja.
    Što se tiče Dinaraca, postoje dve vrste, tamni, kao Crnogorci, Hercegovci i Dalmatinci, ali i plavi, takozvani nordidski tip, sa svetlim očima, kožom i kosom.
    Ako pogledate rimske freske sa juga Srbije, videćete da mnogi Nišlije liče na Konstantina, koji je sa naših prostora. Manite se gluposti o Turcima. Tuga je što se ljudi koji nemaju pojma trpaju da sve komentarišu. Ili su plaćeni da uništavaju nacionalnu svest ovde.
    (Nastavnik, 10. februar 2020 22:55)

    # Link komentara

  4. Još ćete izmisliti kako ljudi pre hrišćanstva nisu ni imali imena.
    (CATAPA, 10. februar 2020 00:30) 

    Ви верници у теорију претварања жабе у принца сте мајстори бесконачно закривљеног разумевања.

    Ствар је проста.

    Иван, Јованић, Јанче и Иваниш су добили име по Светом Јовану.
    Петар и Каменко по Светом Петру.
    Ђурашин и Ђурађ по Светом Ђорђу.
    Никола по Светом Николи.
    Рајан и Рајко по хришћанском рају.
    Брајан по брату у Христу.
    Коста по Светом Константину . Хребељан по Светом Лазару Хребељановићу.
    Божич по Рођењу Христовом.
    Душица по хришћанској души.
    Васиљко по Светим Василију Великом. Парокин по парохији.
    Бранислав, Добрислав, Берислав, Радислав по крсној слави.
    Бокчин чини дела по Богу.
    Богдан је дат од Бога.
    Добрашин и Добровац по хришћанском добру.
    Арсеније по Светом Арсенију Великом.
    Гаврило по Светом Архангелу Гаврилу.
    Доситеј по Светом преподобном Доситеју.
    Евгеније по Светом мученику Евгенију.
    Желимир по граду мира- Јерусалиму.
    Јоаким по Светом Јоакиму, оцу Пресвете Богородице.
    Дабижив по Путу, Истини и Животу...
     (Вечност +, 10. februar 2020 21:14)

    # Link komentara

  5. То су све хришћанска имена.
    (Вечност +, 9. februar 2020 20:58)
    Bulazniš ili si ironičan? Većina od imena koja si pobrojao su starija od bilo kakvog hriščanstva, a i ta "hrišćanska" su većinom podjednako stara grčka ili jevrejska koja su ušla u Slovene hriščanskom kontaminacijom, u ono vreme potpuno identičnim pomodarstvom kakvim su kasnije ulazila i 'francuska', 'anglijska' ili 'nemecka' imena. Baš isto kao i danas, u tom primitivizmu je prednjačila ondašnja takozvana (samozvana) elita.

    Još ćete izmisliti kako ljudi pre hrišćanstva nisu ni imali imena.
    (CATAPA, 10. februar 2020 00:30) 

    Ви верници у теорију претварања жабе у принца сте мајстори бесконачно закривљеног разумевања.

    Ствар је проста.

    Иван, Јованић, Јанче и Иваниш су добили име по Светом Јовану.
    Петар и Каменко по Светом Петру.
    Ђурашин и Ђурађ по Светом Ђорђу.
    Никола по Светом Николи.
    Рајан и Рајко по хришћанском рају.
    Брајан по брату у Христу.
    Коста по Светом Константину . Хребељан по Светом Лазару Хребељановићу.
    Божич по Рођењу Христовом.
    Душица по хришћанској души.
    Васиљко по Светим Василију Великом. Парокин по парохији.
    Бранислав, Добрислав, Берислав, Радислав по крсној слави.
    Бокчин чини дела по Богу.
    Богдан је дат од Бога.
    Добрашин и Добровац по хришћанском добру.
    Арсеније по Светом Арсенију Великом.
    Гаврило по Светом Архангелу Гаврилу.
    Доситеј по Светом преподобном Доситеју.
    Евгеније по Светом мученику Евгенију.
    Желимир по граду мира- Јерусалиму.
    Јоаким по Светом Јоакиму, оцу Пресвете Богородице.
    Дабижив по Путу, Истини и Животу...
     (Вечност +, 10. februar 2020 21:13)

    # Link komentara

  6. Berisha (onaj koji bere) kao i Krasnic+i Krasnici,
    to su od Srba koji su postali Albanci, i sami znate da je zabranjeno Srpsko ime u Albaniji
    (istoricar, 10. februar 2020 18:24)

    # Link komentara

  7. Joc@

    Nema nikakvog pokrića u tome da je turski gen dominantan na ovim prostorima, utvrdili švajcarski genetičari da su ovde dominantni slovenski i ilirski geni. A ti sa tvojim Turcima možeš da učiš alternativnu istoriju, mislim da bi ti se dopao film Turci dolaze, tu su sebe prikazali kao pravedne i jake borce a Lazara kao ludog tiranina.
    (Marko, 10. februar 2020 17:49)

    # Link komentara

  8. Poznajem jednog simpatičnog, pametnog, lepo vaspitanog desetogodišnjeg Đurađa, odličnog učenika, obožavaoca pasa mešanaca i pasa svih rasa, živi u niškom naselju Crvena zvezda - u onom delu koji se graniči sa delom u kom su Romi većinsko stanovništvo.
    (Samosvesna građanka, 10. februar 2020 17:43)

    # Link komentara

  9. Sećam se kad je za fudbalsku reprezentaciju Nigerije igrao Sundey Oliseh, naš komentator ga je zvao Nedeljko Oliseh.
    (Aca maca, 10. februar 2020 17:38)

    # Link komentara

  10. Interesantno je da Srbi nisu imali prezimena sve do 19. stoljeca
    (i, 9. februar 2020 19:19)
    Da budemo precizniji, interesantno da ih nisu imali sve do kraja 19. veka
    (Dule, 10. februar 2020 16:33)

    # Link komentara

  11. Brajan mi je vrh. Još ako su na spisku Fredi, Rodžer i Džon, žurka može da počne.
    (Faruk je kralj, 10. februar 2020 16:23)

    # Link komentara

  12. @Beoman
    Svi znaju da je Zlatan svedsko ime a ne englesko.
    (Stojko, 10. februar 2020 15:03)

    # Link komentara

  13. Mozda nam danas i nisu tako lepa ta stara imena, ali kad cujem kakva imena daju deci povraca mi se. Eo, ao,uno, ino...mislim...ne znam sta hoce da postignu? Mir u glavi se ne postize davanjem deci suludih imena!
    (I'am not a robot, 10. februar 2020 14:38)

    # Link komentara

  14. Ako malo pretrazite, videcete da postoje prezimena Rajanovic i Brajanovic, pa s toga ne treba da cudi da su imena bila Rajan i Brajan.
    (Superhik, 10. februar 2020 14:35)

    # Link komentara

  15. mnogi komentari zvuce kao da su iz 19stog veka kad nije postojala DNK analiza, jos jednom je utvrdjeno da govor mrznje ne prolazi u nauci, Srbi su pre svega poreklom halogrupa koja je pre 20.000 godina prezivela period kad je led okovao skoro sve delove Evrope, na Balkanu su preziveli uz to dodajte slovenske, germanske halogrupe .
    (seljadin, 10. februar 2020 14:13)

    # Link komentara

  16. Kako smo krenuli uskoro ce u Srbiji najpopularnija imena biti Srbomrz, Srbojeb, Srboguz, Alboslav, Hrvoljub, Turkomir, Šćiprilo i Metomije itd. Čitajući neke komentare to mi deluje kao neminovnost.
    (BSK, 10. februar 2020 13:52)

    # Link komentara

  17. @(neko, 10. februar 2020 11:11)

    Hajde ti lepo obidji nase crkve i manastire i pogledaj kako su izgledali nasi velikasi na freskama koje su sacuvane i koje su oslikane pre Turske okupacije. Ako si lenj na Guglu nadji freske i vidi kako je izgledao car Dusan, kralj Milutin i ostali. Retko ces videti nekog "plavusana", vec su svi smedji ili crni.
    (Jovan, 10. februar 2020 13:36)

    # Link komentara

  18. na tim popisima ljudi su se i sprdali i davali neka budi bog s nama imena ,mnoga od tih a i ovih iznetih ovde i mnogo drugih su postala prezimena pa tako i danas imamo u krajnjoj meri čudna ,smešna prezimena kao i normalna (Bogdanović od Bogdana,Marković od Marka i sl. ) ova čudna ne bih da nabrajam ali ste se sigurno susreli barem jednom sa njima.
     (Lemy L., 10. februar 2020 12:41)

    # Link komentara

  19. Nema 'Cvetka'
    (Joy, 09. februar 2020 17:33)

    Ja poznajem jesnog Cvetka.
    Ne, stvarno.Tako se zove čovek.
    (Njaah, 09. februar 2020 22:59)

    I ja, Cvetkova pijaca:)
     (Smuleco, 10. februar 2020 12:11)

    # Link komentara

  20. Kako može ime po krvoločnoj životinji biti lepo?
    (Vuk, 9. februar 2020 18:31)

    Danas mi dajemo deci "lepa" imena (šta god nekome bilo "lepo").

    Ali nije uvek bilo tako. Nekad je ime bilo mnogo važnije nego što je danas i nije služilo samo za oslovljavanje, nego je trebalo da ima mističnu i duhovnu moć koja štiti nosioca imena.

    Zato su ljudi davali imena po jakim životinjama jer je to trebalo da prenese snagu i moć životinje na dete i budućeg čoveka. Otuda razni Vukovi i od toga izvedena imena.

    Na primer, bolešljiva i slabašna deca su često dobijala ime Živko ili Živan (Živka, Živana) jer su se roditelji nadali da će ime zaštititi dete od bolesti. Slično važi i za imena Stojan, Stojko, Stojanka, Trpimir i sva druga koja asociraju na snagu.

    Ime je nekda bilo toliko važno da se čak nije ni smelo izgovarati tek tako, u bilo kojoj prilici. U nekim krajevima Makedonije bio je običaj da žena udajom preuzme ne samo prezime, nego i ime muža. Ako se muž zvao, npr. Boško, ona je za javnost postajala Boškovica i nikad nije izgovarala ime muža u javnosti, da ne čuje zlo.
    (Don Giovanni, 10. februar 2020 12:02)

    # Link komentara

  21. Poznavao sam jednog Dabiživa u Banatu. Zvali ga deda Dabiško.
     (abraham, 10. februar 2020 12:02)

    # Link komentara

  22. Dobrašin Praščević (general jna, načelnik Varaždinskog korpusa 1990)
     (abraham, 10. februar 2020 11:59)

    # Link komentara

  23. Moj ćaća se zvao Arsenije.
    (TAĐEDIN, 9. februar 2020 21:15)

    To potiče od rimskog Arsenius, a preuzeto je od grčkog Arsenios, što značio nešto kao "jak, muževan". Otuda i prezime Arsenijević.

    U Francuskoj je nekada bilo popularno muško ime Arsène, a najslavniji je čuveni džentlmen-lopov Arsène Lupin.

    U Španiji i latinskoj Americi to je Arsenio.

    Ne znam samo da li ima neke veze sa hemijskim elementom "arsen" i vrlo opasnim otrovom "arsenik".
    (Maslačak, 10. februar 2020 11:44)

    # Link komentara

  24. Nema 'Cvetka'
    (Joy, 09. februar 2020 17:33)

    Ima, i to prilično odavno. Cvetko, Cvetan, žensko Cvetka i Cvetana.

    U Beogradu imaš čuvenu "Cvetkovu mehanu" (pored je "Cvetkova pijaca") koja postoji još "od pre onog rata", što znači vrlo, vrlo davno.

    Ne znam samo da li je to baš izvorno sprsko ime, ili samo direktan prevod od rimskog Florian (žensko Flora).
    (Maslačak, 10. februar 2020 11:26)

    # Link komentara

  25. I sta sada? Da li su Srbi, "Vinčanci", Kelti, Iliri, Sloveni, Vlasi ?!?! Oni sami kazu da su bili Sloveni Da su bili "plavi i bledunjavi". Doduse zbunjuje i to da su posle odlaska Turaka naprasno postali tamniji. Sada uporno tvrde da su čistokrvni Srbi. I to samo oni koji su "pravoslavci" !!!!! I to ne bilo kakvi, vec "Svetosavskog duha"!!!!
     (neko, 10. februar 2020 11:11)

    # Link komentara

  26. (max, 9. februar 2020 20:01)
    Jezik albanski jeg največi dokaz,ilirski jezik.
    (Miki, 10. februar 2020 11:07)

    # Link komentara

  27. A koji je ovaj Srbin Berisha?
    (Guzonjin sin, 10. februar 2020 11:04)

    # Link komentara

  28. @Brajan - Wikipedia
    Brajan is a Serbian male given name. It may refer to: Brajan Nenezić (born 1953), Yugoslav footballer; Petar (fl. 1332), nicknamed Brajan, a Serbian count that ...

    (Eldorado, 9. februar 2020 23:23)
    Moji su preci bili hajduci i posto su bili ljuta guja prema osmanlijama i arapima i zidovima imali su veliki ugled po spanjolskoj, poljskoj, prusiji, rusiji i engleskoj. Jedan od mojih preka je odlazio u britaniju i iz mancestera doveo svoju zenu irlandku. jos da dodam da je znao sa sobom povesti na brod pedesetak irlandkiinja i proda ih nasim seljacima za supruge dok reknes cakija i cene su bile velike 40 dukada za jednu a za nevinu 70 dukata. Te zene su bile dobre u narodnom kolu jer ako znas rajverdans i jos je lakse onaj lindjo i slicno. te zene su imale veliki status u famelijama i davale su imena rajan, brajan, cindi, kata, kejt, david, elinor, carli i tako dalje. za neupucene da irci su bili potlaceni u engleskoj sve dok nisu poceli se naseljavati arapi, indijsci, pakistanci i afrikanci u engleskoj. zelim reci da su zene sanjale da napuste englesku kao sto nase sad zene beze u tamo njima i slika je obrnuta. ima engleza sa imenom zlatan, bogdan, milan ali to nisu engleska imena bez obzira da su rodjeni englezi. aj cao.
    (Beoman, 10. februar 2020 10:59)

    # Link komentara

  29. Kamenko je reko bice kisni dan...
    (mzex, 10. februar 2020 10:49)

    # Link komentara

  30. Miloše Vatroslave ! 5000 godina?!?! Srbi?!?! Da li ti je dobro???
     (neko, 10. februar 2020 10:48)

    # Link komentara

  31. (max, 9. februar 2020 20:01) Srbi su na ove prostore vracali medju svoje saplemenike, koji su ostali da zive pod Rimom. Zato nije bilo zabiljezenih ratova i sukoba. Takodje, ti dolasci u vrijeme kad se na osnovu spisa smatra da su dosli Sloveni su bili veoma limitirani, a neki areholozi ih procjenjuju na ne vise od 5 %. Jezik koji su govorili dosljaci i oni koji su zivjeli ovdje pod Rimom je bio gotovo isti. Siptari dolaze ovdje tek u 11. vijeku, a vole da koriste i naziv starosjedilackog plemena Albani, koje su dobrim dijelom asilimovali. Opisi Ilira ne odgovaraju opisima danasnjih Siptara, vec iskljucivo Srba, Hrvata i Bosnjaka.
    (Astorian, 10. februar 2020 10:41)

    # Link komentara

  32. Zato što nisu srbi,albanci ortodoksi nisu srbi.
    (Miki, 10. februar 2020 10:40)

    # Link komentara

  33. @Sponge bob
    Nije samo u Americi vec u vecini zapadnih zemalja skracuju nasa imena kada te zovu jer im pre svega nije bas lako da izgovaraju. Tako npr Francuzi zovu Vladimira ‘ej Vlad’, ili Ako je zensko i Miljana njima ne teško jer bi rekli ‘Milžana’, a vi im kažete da nije Milžana vec Miljana, onda gledaju da l imate nadimak da vas tako zovu jer im je lakše. Za mnogo imena skrate pre svega jer im je lakse da izgovaraju. Francuzi npr imaju imena poput Jean, Jaques itd sto se izgovara Žon, Žak i dodjes ti ‘Svetislav’ :D Krene da lomi jezik, ne zna kako će i šta će :D Recite im neko naše prezime tipa Stanojevic ili Stamatovic, kada bi video na papiru malo bi se pomucio dok ga izgovori :D
    (kako da ne, 10. februar 2020 10:30)

    # Link komentara

  34. Zar Zagorka nije hrvatsko? A koliko vidim ovde ima i nekih šiptarskih imena.
    (NikolaBg, 09. februar 2020 23:10)

    Ako ti je Hrvatsko Zagorje asocijacija da bi postavio ovako besmisleno pitanje, onda u redu! Za druge oblasti koje se lokalno nazivaju "Zagorje" nisi čuo jer si neobrazovan, isto onoliko koliko si zlonameran. Ali, šta očekivati od mešanca Hrvata i Šiptarke!?
     (Mali Muhamed, 10. februar 2020 10:27)

    # Link komentara

  35. Od kada su Bogdan Diklić i Želimir Žilnik Srbi? Da me se pogrešno ne razume, stvarno ništa nemam protiv ljudi i nisam ovo pitao u nacionalističkom modu...
    (ekonomista, 10. februar 2020 10:01)

    # Link komentara

  36. Zagorka-zena snazna, gorda, zdrava i ponosita kao gora.
    Poznata Srpkinja ovog imena: Zagorka Zaza Patrnozic. :)
    (Scepan, 10. februar 2020 09:59)

    # Link komentara

  37. U 9veku Srpski župani su se zvali :
    Prosigoj
    Vlastimir
    Višeslav
    Mutimir
    Radoslav
    Stojimir
    Gojnik
    Klonimir
    Časlav
    Bran
    Pribislav
    Pavle
    Zaharije
    Vukan
    Meni licno favoriti Prosigoj,Mutimir i Klonimir
     (dm, 10. februar 2020 09:58)

    # Link komentara

  38. Ово нису чудна имена, ово су српска имена.
    Чудна имена су Данијел, Виктор, Леа, Стефанела...
     (М, 10. februar 2020 09:50)

    # Link komentara

  39. (Todor, 9. februar 2020 17:17)

    Da se ti pitas nesto danas bi se zvao Muhamed, Todore. Ne mogu da podnesem ovaj podanicki mentalitet koji bi podvijalo rep pred svim i svacim. Draza je meni moja slobodna i divlja zemlja od bilo koje imperije. Nije sramota biti siromasan, sramota je biti alav na tudje. Zato su Turci i dobili opanak preko njuske.
    (Mandrak, 10. februar 2020 09:45)

    # Link komentara

  40. Zgorka i Zagor
     (jest, 10. februar 2020 09:19)

    # Link komentara

  41. Pitomir i Sisoje.
     (DokHoliday, 10. februar 2020 09:17)

    # Link komentara

  42. kad pogledam i pročitam ove komentare postane mi jasno zašto se nalazimo tu gde se nalazimo. jednostavno ne može drugačije. to je to. čovek ladno napisa - “ženu oplodilo više muškaraca...”
    dalje, genijalci, pravilo prve bračne noći nije postojalo kod nas već na zapadu, dalje, nisu turci nas menjali već mi njih. srpski jezik je na turskom dvoru bio službeni jezik, turski na srpskom nije. oko 20 procenata turaka ima srpsko poreklo. najvece vojskovodje koje su imali su srpskog porekla... ko je tu koga menjao? oni nas!? jok more!
    (tony, 10. februar 2020 09:16)

    # Link komentara

  43. @Goga
    Au, sto se ti nalupa :-) Ne znam koju si istoriju ucila, ali budi ljubazna pa podijeli sa nama koji je to period kad je Cetinje bilo 200 godina pod Turcima. Ja znam za 200-godisnji period pod vladikama koji nijesu bili Petrovici, pa jos jedan 150-godisnji pod vladikama Petrovicima. Prije tih perioda nesto malo Crnojevici, a od druge polovine XIX vijeka Petrovici koji nijesu bili vladike. Turci jesu dolazili, rusili i palili ali se nikad nijesu zadrzali na Cetinju. E, ako ti znas bolje, molim te da me, a i sve nas sa portala, prosvijetlis. Na kraju, ako je to uopste vazno, a vjerovatno ces me prozvati, nisam 'Dukljanin/Montenegrin/Milogorac' vec Srbin iz Stare Crne Gore.
     (Lav Lazo, 10. februar 2020 08:45)

    # Link komentara

  44. Elendur sin Isildura
    (dr zarubica, 10. februar 2020 08:36)

    # Link komentara

  45. Alb "Arsenije- po albanskom znaci- ar: znaci zlato , a rijec "seni" znaci =stvar , , znaci ime "arsenije znaci nesto od zlata , na dialektom ( Albanskom) koji se govori i dan danas u kosovo , to je nesto od zlata"

    Albanski jezik je napravljen 1896 u Bitolju ili Prilepu, ne secam se tacno. Sastavljali su ga eksperti iz Vatikana a finansirala Austrougarska Monarhija. Od tada je zlato ar. Tada su nekoliko meseci pravili albanski jezik i formirali albansku naciju. A do tada su na tom prostoru zivela plemena kojih je bilo nesto oko 23 evidentiranih.
    Arsenije uopste nema koren u toj lingvistici. (izvor: UTICAJ AUSTROUGARSKE IMPERIJE NA STVARANJE ALBANSKE NACIJE. Teodora Toleva · Tweet. Žanrovi: Istorija. Izdavač: Filip Višnjić. Broj strana: 596
    (simon, 10. februar 2020 08:21)

    # Link komentara

  46. @Eldorado

    Ko ti je rekao tu laž da su Kelti osnovali Beograd? Nemci, Englezi ?

    Na tom prostoru je postojao grad, megalopolis Vinča daleko pre svih tih naroda koji se pominju kao navodni osnivači. Pre njega tu je bilo Starčevo.

    Kelti su samo 1 od grana nas Srba koja se u 1 seobi i osvajanjima odvojila od nas baš kao i Gali ali su posle dolazili kako bi pokupili nova znanja kao što je to bilo 2000 g.p.n.e. kada su Srbi usavršili metalurgiju i proizvodnju mačeva i štitova što je kasnije i dokazano sa pronalaskom rudnika i mača Nina Belova u Iraku starog preko 4000 godina kada niko sem Srba nije imao tu tehnologiju proizvodnje sablji i mačeva.

    A nazive su svi oni pokupili od nas baš kao što se mogu pronaći silni toponimi poput serb,serbis, sorab i sl. na putu Srpskih osvajanja sve do Indije na istok i u pola Evrope na sever a naročito u Nemačkoj.

    Svi dokazi pistoje samo ih treba pronaći i prostudirati i sve je jasnije.

    Nemojte slepo ko papagaji prenositi lažnu istoriju i netačne podatke.
    (Nino Belov, 10. februar 2020 08:05)

    # Link komentara

  47. Ne znam ni za jednog Hercegovca sa imenom Kamenko ali što se tiče prostora Republike Hrvatske prema dostupnim podacima to je najčešće ime kod purgera iz Zagreba, Zagoraca i Varaždinaca, ima ga i među Slovencima u Sloveniji. Meni je to zanimljivo staro slavensko ime, kao što je već netko napisao, slavenska verzija "Petra"
    (Varaždinec, 10. februar 2020 07:47)

    # Link komentara

  48. Leto gospodnje 2020, glasački spisak u Srbalja:
    Radiša, siromah
    Radojka, sirota
    Stanoje, mrtvak
    Božidar, mrtvak itd.

    Sve sirotinja i mrtvaci...
     (Deda Miloje, 10. februar 2020 07:43)

    # Link komentara

  49. Arsenije- po albanskom znaci- ar: znaci zlato , a rijec "seni" znaci =stvar , , znaci ime "arsenije znaci nesto od zlata , na dialektom ( Albanskom) koji se govori i dan danas u kosovo , to je nesto od zlata
    (Alb, 9. februar 2020 21:41)

    Sad će tebe neki aljbanski "istoričar" da citira, onda to stavi u svoj "doktorat" kao tezu da su Albanci na Kosovu oduvek, pa će vaše učiteljice da uče decu u školi da ste vi narod najstariji.

    Imaš na wikipediji piše da je od grčkog Arsenios, što znači "muževan", ali ti si već to uvrteo u glavu, i verovatno misliš da je pola sveta usvojilo albanska imena a i da ste vi sve izmislili, samo vam niko to ne priznaje, ali eto albanska Vikipedija kaže da si ti u pravu, pa mora da si u pravu.
    (Dule, 10. februar 2020 07:35)

    # Link komentara

  50. Beograd su osnovali Kelti, Scordisci su živeli na teritoriji nekadašnje Srbije, geografska imena širom Srbije su ustvari Keltska, genetski smo sličniji Ircima nego Rusima...
    (Eldorado, 09. februar 2020 23:23)
    Urazeru kakvi irci. Mi smo pola oerzijanci a pola ostalo. Pogledaj iranske muskarce pa nase sa juga srbije i samo ce ti se kazati
    (abchotto, 10. februar 2020 07:32)

    # Link komentara

  51. Turci su u XV veku bili mnogo uspešniji u popisivanju stanovništva od nas, danas, sa sve digitalizacijom.
    (Radašin, 10. februar 2020 07:21)

    # Link komentara

  52. u svakom slucaju lepsa imena nego ova danas sa tri slova Ena Ema Ela Una Tara Sara Mia!!!???
    (Elvis je ziv, 10. februar 2020 06:49)

    # Link komentara

  53. @Ardi: Boriša i Beriša imaju koren u borbi i berbi, ni u snu nemaju veze sa albancima. Ta imena su bila zastupljena na svim teritorijama gde su živeli Srbi.
    Sa druge strane, Albancima su poarbanašeni Srbi ostavili i prezimena kao što su Malići (mali), Krasnići (krasan, crven), Bogdani (Bogom dani) itd. Na stranu to što su Iliri nemaju nikakve veze sa Albancima.
     (Krkobrk, 10. februar 2020 06:03)

    # Link komentara

  54. Joc@ - Ostavio si ovde više komentara na temu prve bračne noći, organizovanih silovanja i sl. Ne sumnjam u to da je bili pojedinačnih slučajeva, ali i genetika i istorija te demantuju. Niti postoje turski tragovi u Y-DNA kod Srba, niti postoje istorijski dokumenti koji to potvrđuju.
    (zoki, 10. februar 2020 04:02)

    # Link komentara

  55. U starom crkvenom popisu iz mog sela (svi stanovnici su pobegli sa Čarnojevićem a kasnije ih je zamenilo novo stanovništvo iz Crne Gore) najčešća imena su bila Brajan i Rajan
    (Ljiljana, 10. februar 2020 03:48)

    # Link komentara

  56. Tursk popis, latinicom, u 15. veku. Pa stvarnoZzz
    (Nikolaj, 10. februar 2020 01:17)

    # Link komentara

  57. Kada čujem Teo i Leo nemam napretka mjesec dana.
     (cugcvang, 10. februar 2020 01:15)

    # Link komentara

  58. Imenica "raj" je grčkog porekla. Tu je i reč "raja" koja je turskog porekla. Pre će biti da su Raja i Rajko nešto od toga.
    (Locutus,

    Otkud onda Brajan i Rajan kod Engleza kad Turaka tamo nije bilo. A za onog koji kaže da su kelti osnovali Beograd, ja bih pre rekao da smo mi osnovali Englesku što otprilike govori Relja Novaković u delu - Nepoznati Crnjanski, drevni Srbi na britanskom tlu
    (udarac rasenskih bogova, 10. februar 2020 00:54)

    # Link komentara

  59. Brajan i Rajan
    Sada znamo da irci imaju imena od nas.
    Brajan od Brajka
    Rajan od Rajka
     (matriks u srba, 10. februar 2020 00:53)

    # Link komentara

  60. Нико да помене веома старо име међу Србима - Часлав.
     (Милаш, 10. februar 2020 00:41)

    # Link komentara

  61. @BTW
    Ne zanima me preterano tema, ali istorijski nije tacno to sto pises. Turci su vise puta napadali Cetinje, a Crnu Goru svakog proleca i leta. Taj debilizam da im konji nisu imali tamo sta da jedu je na nivou deteta od 2 godine, i to ne bas pametnog. Sta mislis, kako su hranili konje u silnim pustinjama koje su osvojili? A kako to da ljudi u Crnoj Gori ne pomrese od gladi, kad Turci nisu imali sta da jedu? Ne vredjaj pretke, nije Crna Gora bez razloga srpska Sparta. Mora da si neki Hrvat pa si ljubomoran.
     (Joc@, 10. februar 2020 00:41)

    # Link komentara

  62. djeljana???
     (23, 10. februar 2020 00:34)

    # Link komentara

  63. @seljadin
    Kakav govor mrznje? Govoriti o genetici govor mrznje? Mozda ako neko smatra neki narod inferiornim. Ja ne, tako da toga s moje strane nema.
    Genetika je nauka, precizna i jasna. Genetski su Srbi najblizi Turcima, a razlog za to je jasan. Turci su vekovima vladali Srbima i kao i svaki osvajaci, sirili svoje gene.
    Onaj ko misli da Srbi imaju slicnosti sa Skandinavcima i Rusima npr, ima problem sa vidom, logikom, zdravim razumom, a onda i genetikom. Da li si nekada video kako izgledaju Svedjani, Norvezani, Rusi, Poljaci?
    Genetska istrazivanja jasno i nedvosmisleno pokazuju da Srbi imaju dominantne turske gene.
    Sto se tice ove price o NBA kosarkasima, vaterpolistima, itd, nadam se da nisi ozbiljan. Suprotno onome sto te uce sportski komentatori i tabloidi, ne odredjuje genetika uspeh neke nacije u sportu. Nego sistem, organizacija i interesovanje naroda. Ako vaterpolo nije popularan i isplativ sport u Turskoj, naravno da nece biti uspesni. Ta fasisticka shvatanja o genetskoj superiornosti su odavno prevazidjena.
    Kako to da Kinezi nisu genetski bili predodredjeni za uspehe u sportu do skoro? Nekada osvajali manje medalja na OI od Rumunije, danas posle SAD-A najveca sportska sila.
    Kako su Spanci sada najveca evropska kosarkaska sila, a nekada ih mi pobedjivali gde god smo stigli? Ili su promenili genetski kod, ili su stvorili sistem koji funkcionise. Sta mislis da je realnije?
    Sto se naucnika tice, kao i svaki turbo Srbin, znas za trojicu, uvek Tesla, Pupin, Milankovic...
    Ne cudi onda sto ne znas za turske velikane nauke. Prvo, bas u oblasti DNK imaju Nobelovca, a proveri ko je dao najprecizniju mapu sveta u srednjem veku, mnogo pre zapadnjaka. Pa onda vidi ciji su matematicari i astronomi dominirali vekovima.
    Raspitaj se i ko je konstruisao prvog funkcionalnog robota i to pre 800 godina... Sve je to lako pronaci, ali lakse je verovati da su nas, pola Evrope, citavu severnu Afriku i Bliski Istok vekovima u ropstvu drzali neki glupaci, genetski inferiorni...
     (Joc@, 10. februar 2020 00:33)

    # Link komentara

  64. То су све хришћанска имена.
    (Вечност +, 9. februar 2020 20:58)
    Bulazniš ili si ironičan? Većina od imena koja si pobrojao su starija od bilo kakvog hriščanstva, a i ta "hrišćanska" su većinom podjednako stara grčka ili jevrejska koja su ušla u Slovene hriščanskom kontaminacijom, u ono vreme potpuno identičnim pomodarstvom kakvim su kasnije ulazila i 'francuska', 'anglijska' ili 'nemecka' imena. Baš isto kao i danas, u tom primitivizmu je prednjačila ondašnja takozvana (samozvana) elita.

    Još ćete izmisliti kako ljudi pre hrišćanstva nisu ni imali imena.
    (CATAPA, 10. februar 2020 00:30)

    # Link komentara

  65. Kamenko je zapravo naša verzija imena Petar (što znači kamen pa otuda Kamenko; na ital. je kamen - pietra, ime Pietro, recimo strip crtač Pietro Dall'Agnol). Tako da to ime u svojoj osnovi takođe nije naše.
    (Kamen k'o..., 09. februar 2020 17:44)
    Sta isprica, prijatelju? Nije nase, jer si ga ti preveo na italijanski...Kamenko je nase ime izvedeno od NASE reci kamen. Zasto bi ga prevodio?
    A, ime Petar ( tj.ja) je biblijsko ime, valjda to svi znaju. I svi hriscanski narodi imaju svoje oblike: Petar, Piter, Pietro itd. Tesko da ces naci budistu ili muslimana sa imenom Petar. Staro ime, naravno, nije Sveti Petat prvi Petar u istoriji. Samo se rasiirilo po celom hriscanskom svetu, zbog njega, kao i mnoga druga biblijska imena. Petar vuce koren iz starogrckog petros (stena).
     (Pera Magic Mitic, 10. februar 2020 00:14)

    # Link komentara

  66. Kažem ja da je Kobe bio binsr.

    A moj deda se zvao Stavrija.
    (Petar, 10. februar 2020 00:09)

    # Link komentara

  67. sve ovo govori koliko su danasnji ljudi na prostoru srbije makedonije crne gore bosne i hercegovine jedan te isti slovenski narod
    (реално, 10. februar 2020 00:09)

    # Link komentara

  68. Ono što mogu da primetim, barem posmatrajući rodoslov moje porodice, je da su se klasična hrišćanska imena najviše davala generacijama rođenim pred kraj 19. veka. Kod mene u porodici su to Todor, Ilija, Anastasija, Natalija, Petar, Đorđe, Nikoleta, Jelena,... Što se više odmiče od tog perioda, sve manje hrišćaniskih imena ima i primat preuzimaju, uglavnom, tipična slovenska (srpska) imena - Svetozar, Kojadin, Danica, Sokol, Stojadin, Ljubica, Stojmen, Zlatan, Blagoje, Radmila, Cveta,... Verovatno je razlog tome što je ta generacija s kraja 19. veka bila prva koja je živela u slobodnoj srpskoj državi (reč je o jugu Srbije), pa su dobili slobodu da ispovedaju svoju veru, a i hrišćanstvo je doživelo renesansu kad više nije bilo Turaka da guše verske slobode, pa se to, pojačano akcentovanje hrišćanstva, osećalo u svim segmentima društva, uključujući tu i davanje imena. Isto tako se vidi da su, u doba komunizma, sve negde do 1980-ih godina, dominirala slovenska i internacionalna imena - od 1980-ih, pa sve negde do 2000. godine, hrišćanska imena doživljavaju novu renesansu. Takođe je vrlo primetna promena mode, jer bi, obično, generaciju u kojoj su dominirala hrišćanska imena, smenjivala generacija u kojoj su primat imala slovenska imena. I obrnuto. U ovoj poslednjoj generaciji, apsolutni primat imaju slovenska i internacionalna imena - Mia, Danica, Radoš, Vila, Vladana, Daša, Gala, Vuka,...
    (ja, 10. februar 2020 00:03)

    # Link komentara

  69. Danas kad bi neko detetu dao ime Joakim bilo bi sta daje ta japanska imena, zar nemamo tako divna srpska imena?
     (MS, 10. februar 2020 00:01)

    # Link komentara

  70. @Hammer

    Gavrilo i Ivaniš (Ivan/Jovan su isti obilci) su hebrejska imena (Gabriel, Johanah),
    Beriša je albansko...

    @(n00b1, 9. februar 2020 19:34)



    Gavrilo je srpsko ime izvedeno od imenice "Gavran", pa je otuda i Gavrilo, poznato je da su Srbi, bar ranije, svojoj deci davali imena i po pticama, ostala slična imena su: Golub, Soko, Jastreb, Grlica i slično.
    Ivan i Ivaniš su izvedeni od imenice "Iva", to je staroslovenski naziv za jednu svrtu drveta, odatle su izvedeni i Ivo i Ivan i Ivaniš i druga slična imena, a po etimologiji druga srpska slična imena su: Jablan, Hrastivoje(ima ga i sada), Jelka i slično.

    Beriša je izvedeno od glagola "brati" pa Beriša, kao na primer što je od glagola i prideva "puniti" i "puno" izvedeno Puniša i slično.
    (Hammer, 9. februar 2020 23:54)

    # Link komentara

  71. Lepsa nego danas deci sto daju.
     (kmortal3, 9. februar 2020 23:41)

    # Link komentara

  72. Naravno da nisu. Prvo, Turci su izuzetno pazili na to sta rade te zene, u slucaju da se detetu nesto desi, stradala bi citava porodica, procitaj malo koliko su temeljni i oprezni bili. Nisu priznavali tu decu, ali su im ta deca bila vazna zbog sirenja svojih gena.Cesto bi vise Turaka oplodilo zenu iste noci, kako glavni Turcin ne bi bio siguran cije je dete, da ne bi bio milostiv kasnije.
    A drugo - zamisli samo koliko bi zla morala biti zena da ubije bebu.

    (Joc@, 9. februar 2020 22:14)



    Turci su onda toj svojoj deci davali imenas po roditeljima i praroditeljima svojim, pa je tako dečak najčešće dobijao ime tipa: Mujo, Haso, Amir, Samir, Muhamed, Mehmed..., a devojčice: Samira, Almira Alma, Aida i tako dalje i tako dalje; i kad danas pogledaš na primer Nasera Orića, Muamera Zukorlića, Sulejmana Ugljanina i Esada Džudževića, pa ih uporediš sa sultanom Erdoganom odma ti bude jasno da je Erdogan za njih ko Šveđanin, verovatno je on srpskog porekla, dok je ova pobrojana gospoda mešovitog porekla.
    (ban Kulin, 9. februar 2020 23:39)

    # Link komentara

  73. Joc@, ima li istine da su Srbi dobili gene od Turaka ? ili je to samo govor mrznje ?
    Evo malo nauke, DNK je dokazao da su Srbi I halogrupa (Balkan, Skandinavija, Severna Nemacka) i R1a, R1b itd. dokaz je i koliko sportista ima Srba u NBA, na ATP listi, vaterpolista, itd a koliko Turaka kojih ima 10 puta više, Albanaca i ostalih ? Da li su oni dali Teslu, Milankovića, Pupina ili nikoga sličnog svetu ?
    Znači DNK je DNK i tu nema mitologije, sport je sport, nauka je nauka.
    (seljadin, 9. februar 2020 23:30)

    # Link komentara

  74. Brajan - Wikipedia
    Brajan is a Serbian male given name. It may refer to: Brajan Nenezić (born 1953), Yugoslav footballer; Petar (fl. 1332), nicknamed Brajan, a Serbian count that ...

    Nikada nisam čuo za Brajana i Rajana ali lepa imena svakako. Što se tiče Kelta, imamo dodirnih tačaka. Beograd su osnovali Kelti, Scordisci su živeli na teritoriji nekadašnje Srbije, geografska imena širom Srbije su ustvari Keltska, genetski smo sličniji Ircima nego Rusima...
    (Eldorado, 9. februar 2020 23:23)

    # Link komentara

  75. Popis iz 1455. Za oblast Vuka Brankovica, a to je otprilike ovo sto je danas Kosovo. Popisano je 13 000 srpskih kuca, i 46 albanskih.
    Original se cuva u Istambulu. Defter vilajet Vlk. Tu su imena Djuradj,Todor, Vlk, Vlkasin,Brajan...

    Srbija treba sve dokumente iz arhiva u Turskoj koji se odnose na nas da prevede na srpski i da postavi javno na internet, da ne bi slusali izmisljotine i lazi o nama.

    To je ogroman posao, i to drzava treba temeljno da uradi, da se prikupi i prevede svako slovo iz svih deftere i svih drugih dokumenata.
    (ozbiljna drzava, 9. februar 2020 23:12)

    # Link komentara

  76. Bogca ti, Turci u XV veku imali bolji popis stanovnista nego mi danas u XXI!
     (doktor-beznadja, 9. februar 2020 23:10)

    # Link komentara

  77. "Nikad nije bilo turskih popisa u Crnoj Gori, narocito ne na Cetinju, u CG Turci nikada nisu imali vlast, pa tamo su vladale crnogorske Vladike, ne kao u Srbiji turske dahije"

    Grešiš, Turci nisu tamo zalazili jer konji nisu imali šta da jedu... čitaj malo, pre nego što kreneš da pišeš.
    (BTW, 9. februar 2020 23:10)

    # Link komentara

  78. Zar Zagorka nije hrvatsko? A koliko vidim ovde ima i nekih šiptarskih imena.
     (NikolaBg, 9. februar 2020 23:10)

    # Link komentara

  79. Za Nenad, koji komentarise svoje ime: Jos za vreme Cara Dusana, neki njegov blagajnik/ministar finansija nazovi ga kako god, se zvao Nenad. Inace je bio i neki manastir podigao. Ne drzim tacne godine i titule u glavi ali proguglaj malo pa ces verovatno vec naci. Nenad je veoma staro slovensko/srpsko ime. I cak, koliko se secam,ne znaci da si nenadano dosao na svet ili da za tebe nema nade ili tako nesto, sto se cesto ljudi zezaju, vec da se kao ratnik nenadano pojavljujes, pa unistavas neprijatelja. Totalno nepredvidljiv i opasan - a na netu ces naci jako glupa tumacenja da to znaci da su te roditelji nenadano napravili ili da ti se nisu nadali (zato sto ti koji to pisu i odredjuju znacenje imena polaze sa danasnjeg stanovista umesto da se stave u ulogu tadasnjih ljudi).
     (Pera, 9. februar 2020 23:00)

    # Link komentara

  80. Nema 'Cvetka'
    (Joy, 09. februar 2020 17:33)

    Ja poznajem jesnog Cvetka.
    Ne, stvarno.Tako se zove čovek.
     (Njaah, 9. februar 2020 22:59)

    # Link komentara

  81. Gavrilo...poznati Srbin Gavrilo Princip...nemamo nijednog drugog za primer?
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (C i n i k, 9. februar 2020 19:20)

    Gavrilo Gavrilović :D
    (Eldorado, 9. februar 2020 22:59)

    # Link komentara

  82. Borisav
    Srboslav
    Srbomir
    Dragiša
    ...
     (Србин 100%, 9. februar 2020 22:56)

    # Link komentara

  83. lepa imena Andrija Dimitrije Budlmir Veselin Borivoje Bozidar.Mileta Mihajlo Zivojin.Angelina Smiljka Dara Ikonija Sretenija Ksenija Milja.
     (mima, 9. februar 2020 22:54)

    # Link komentara

  84. Joc@

    ...kazes cesto bi vise ljudi "oplodilo" zenu iste veceri...???
    Mislis SILOVALI!!!
     (mich, 9. februar 2020 22:52)

    # Link komentara

  85. @Toto
    Nikad nije bilo turskih popisa u Crnoj Gori, narocito ne na Cetinju, u CG Turci nikada nisu imali vlast, pa tamo su vladale crnogorske Vladike, ne kao u Srbiji turske dahije.
     (pop, 9. februar 2020 22:45)

    # Link komentara

  86. Najgori smo narod, ovakva imena da se zaborave,strašno.
     (Slušaj bre Emanuele, 9. februar 2020 22:24)

    # Link komentara

  87. Auu, kakvog cirkusa.
     (Komifo, 9. februar 2020 22:20)

    # Link komentara

  88. У Црној Гори је, и те како, било турских пописа. И муслимана и џамија на Цетињу и у околини.
    (Тото, 9. februar 2020 22:17)

    # Link komentara

  89. Imena mojih čukunbaba i paračukunbaba: Evgenija, Ljubica, Jelena, Stojana, Rusa, Lota, Stojanka, Darinka, Zagorka.
    (Jovana, 9. februar 2020 22:16)

    # Link komentara

  90. @cvetaros
    Naravno da nisu. Prvo, Turci su izuzetno pazili na to sta rade te zene, u slucaju da se detetu nesto desi, stradala bi citava porodica, procitaj malo koliko su temeljni i oprezni bili. Nisu priznavali tu decu, ali su im ta deca bila vazna zbog sirenja svojih gena.Cesto bi vise Turaka oplodilo zenu iste noci, kako glavni Turcin ne bi bio siguran cije je dete, da ne bi bio milostiv kasnije.
    A drugo - zamisli samo koliko bi zla morala biti zena da ubije bebu.
     (Joc@, 9. februar 2020 22:14)

    # Link komentara

  91. Moje ime je Tadija, slavenizirano hebrejsko ime Tadei koji je kod Slovenaca Tadej ili Poljaka Tadeusz a znači hrabri ili odvažni.
    Najpoznatiji moj imenjak je Apostol Juda Tadei, Svetac zaštitnik Armenije i osnivač apostolske Crkve iz 1. stoljeća.
    Jako sam sretan da su mi roditelji nadjenuli takvo ime a ne npr. Robert.
     (TedThüringen, 9. februar 2020 22:13)

    # Link komentara

  92. Damjan, Kaica...
    (Eva, 9. februar 2020 22:09)

    # Link komentara

  93. A Raja, Gaja i Vlaja? Gde su?
     (Paja, 9. februar 2020 22:04)

    # Link komentara

  94. Evo pred sobom imam pdf tog turskog popisa. Lako se može naći, ima i na scribd itd... Dakle, "Oblast Brankovića, Opširni katastarski popis iz 1455 godine", prevod Orijentalni institut u Sarajevu 1972 godina. Vwćina imena su normalna i danas se koriste, odnosno bar su se koristila u generaciji naših očeva i dedova. Recimo strana 132, selo Ribnik, spisak muških glava: Pop Nikola, Radislav, Petko, Đura, Branko, Radica, Stepan, Drale, Radislav, Dimitrij, Vladota, Vlčić (Vučić), Boja, Jovan, Novak, Novica, Miladin, Bogoslav, Bogdan, Dragutin, Vlatko, Radivoj, Rade, Jovan, Radislav, Dabiživ, Đuraš, Oliver, Stanko, Raša, Novica, Miloš, Bogoje, Dragoš, Prijezda, Staniša, Ostojan, Božidar, Božić, Vladislav, Kostadin, Rajan, Olivera (udovica), Vladihna (udovica).
    (Miloš Vatroslav, 9. februar 2020 22:04)

    # Link komentara

  95. a hahahahaha
     (Torcida_Trebinje, 9. februar 2020 21:59)

    # Link komentara

  96. Jablan i Zlatibor...
     (Smuleco, 9. februar 2020 21:55)

    # Link komentara

  97. Prica nam jedna baba u Makedoniji o roditeljima koji su dali detetu ime "lavor". Pitala ih, mislite Davor, ne rekli si Lavor, hteli smo nesto neobicno. E rece, bas su ga udesili, ali sta ce ljudi, kad ne znaju "strane" jezike...
     (chupavi, 9. februar 2020 21:54)

    # Link komentara

  98. Zumbul i Neven...
     (Smuleco, 9. februar 2020 21:54)

    # Link komentara

  99. Lepa imena, osim Zavide sve ostale sam i sretao, tako da i nisu bas toliko neuobicajena
    (Miladin, 09. februar 2020 18:01)

    Aha, jeste..
     (Smuleco, 9. februar 2020 21:53)

    # Link komentara

  100. Meni je jedna od najvećih nasih istoriskih misterija veza sa lužičkim Srbima?!,zasto bi se nazivali srbima ako to nisu,uraditi dnk analizu veceg obima i resimo ovo pitanje zauvek!
    (Balkanikus, 9. februar 2020 21:52)

    # Link komentara

  101. @mossi. Bio je popis u Hercegovini a ona je obuhvatala i deo danasnje Crne Gore do Niksica.
    (Pera, 9. februar 2020 21:52)

    # Link komentara

  102. bred . .staro srpsko ime od bredašin
     (Jeremy (grobar Jefimije), 9. februar 2020 21:51)

    # Link komentara

  103. Hristifor i Vićentije...
     (Smuleco, 9. februar 2020 21:49)

    # Link komentara

  104. @mossi Bilo bi pametnije da se zapitaš zašto su jedino Crnogorci davali djeci muslimanska imena.Inače Cetinje je bilo pod Turskom vlašću više od 200 godina,više od nekih krajeva kao što je Vojna Krajina u Hrvatskoj,Boka,Vojvodina.
    (Goga, 9. februar 2020 21:48)

    # Link komentara

  105. Radonja niposto nije zaboravljeno ime, narocito medju Crnogorcima. Profesor ruskog u mojoj srednjoj skoli se zvao Radonja.
    Radica je vrlo cesto ime (i musko i zensko) medju Srbima koji su se sa Carnojevicem doselili u Vojvodinu.
    Berislav i Dobrisa su danas cesta imena medju Hrvatima.
    (B, 9. februar 2020 21:48)

    # Link komentara

  106. brate ako je Rajan Rajko, zasto ti Brajan nije Brajko?
     (Jeremy (grobar Jefimije), 9. februar 2020 21:47)

    # Link komentara

  107. @ Vanja Petrović, 09. februar 2020 20:24

    Interesatno je da Kosta ima isti koren kao i kost, sto opet znaci nesto sto je cvrsto.

    Ko kaze da je latinska ili grcka rec starija od nase?
     (chupavi, 9. februar 2020 21:46)

    # Link komentara

  108. braca Rajan su bili srbi ladno
     (Jeremy (grobar Jefimije), 9. februar 2020 21:45)

    # Link komentara

  109. Arsenije- po albanskom znaci- ar: znaci zlato , a rijec "seni" znaci =stvar , , znaci ime "arsenije znaci nesto od zlata , na dialektom ( Albanskom) koji se govori i dan danas u kosovo , to je nesto od zlata
    (Alb, 9. februar 2020 21:41)

    # Link komentara

  110. Gučota i Žikalo..pobedili:)
     (Smuleco, 9. februar 2020 21:34)

    # Link komentara

  111. Ma zezao narod Turke sta vam je...
    (Micko, 9. februar 2020 21:32)

    # Link komentara

  112. U Crnoj Gori nije bilo turskih popisa ...pitam se zasto
    (mossi, 9. februar 2020 21:29)

    # Link komentara

  113. Miyaki je srpsko ime od Mija, a Roger od Rodja ....nemo se lazemo!
     (Flesh, 9. februar 2020 21:20)

    # Link komentara

  114. Gavrilo...poznati Srbin Gavrilo Princip...nemamo nijednog drugog za primer?

    Da, ovo je kao sto su komunjare mislile da je Sveti Sava dobio ime po Savi Kovacevicu.

    Fuj
    (Lola, 9. februar 2020 21:18)

    # Link komentara

  115. Mnogi potomci od ovdje navedenih su danas bosanci a ne Srbi!
     (Arch Enemy, 9. februar 2020 21:16)

    # Link komentara

  116. Moj ćaća se zvao Arsenije.
     (TAĐEDIN, 9. februar 2020 21:15)

    # Link komentara

  117. Joc@, takvu decu su majke ubijale odmah po rodjenju, tako da nama ipak ne tece turska krv...
    (cvetaros, 9. februar 2020 21:10)

    # Link komentara

  118. разгаћислава
     (диско нинџа, 9. februar 2020 21:10)

    # Link komentara

  119. Gavrilo ili latinsko Gavriel dolazi od Hebrejskog i znaci: Bog je moja snaga (bog mi daje snagu)
    (Daniel, 9. februar 2020 21:08)

    # Link komentara

  120. kamenko = petar
    (mhm, 9. februar 2020 21:07)

    # Link komentara

  121. латиницом су сигурно била исписана ова имена.
     (Тхе Терибле, 9. februar 2020 21:06)

    # Link komentara

  122. @S obzirom na zakon prve bracne noci, preci danasnjih Srba zvali su se Mehmed, Alija, Ibrahim itd.
    (Joc@, 9. februar 2020 20:08

    To bi ti voleo, ali nije istina, sto dokazuju i DNK analize, koje su radjene a i mnogo ljudi ih je uradilo za sebe samoinicijativno.
    Eto ja sam Srbin iz juzne Srbije blizu Bujanovca, znaci deo Srbije koji je pod Turcima bio najduze.
    Imam 0% turskih gena, a imam 85% slovenskih, skandinavskih 5%, 3% askenazi, 7% Iberijskih gena.
    (Jovan, 9. februar 2020 21:05)

    # Link komentara

  123. Иван, Јованиш, Петар, Ђурашин, Никола, Рајан, Брајан, Рајко, Коста, Хребељан, Јанче, Божич, Душица, Васиљко, Парокин, Бранислав, Бокчин, Богдан, Добрислав, Добрашин, Добровац, Радислав, Арсеније, Гаврило, Доситеј, Ђурађ, Евгеније, Желимир, Иваниш, Јоаким, Каменко, Берислав, Дабижив...
    То су све хришћанска имена.
     (Вечност +, 9. februar 2020 20:58)

    # Link komentara

  124. I dan-danas nam se deca cudno zovu: Volfgang, Najdzel, Zan-Klod, Tarzan, Marli...
    (DEDA CVETKO, 9. februar 2020 20:57)

    # Link komentara

  125. Вишеслав, Просигој, Мутимир, Сисоје, Трпимир, Вукан, Борна, ... Сва ова имена одавно нису у употреби међу Србима. Ово последње, Борна које је носио српски кнез из садашње Тимочке крајине чија кнежевина се простирала до Далмације у последње време је популарно код Хрвата.
    (Драган, 9. februar 2020 20:56)

    # Link komentara

  126. @Nego, gdje se zametnuo praistorijski srpski sufiks (v)ić?
    (Kresho, 9. februar 2020 17:54)

    Nigde se nije zametnuo, njega je imala vlastela. Obican narod nije u to doba.
    (Milos, 9. februar 2020 20:56)

    # Link komentara

  127. Ako se ne varam Gavrilo je naš oblik za Gabriel, tako da nije grčko, ali nije ni srpsko ime.
     (nowave7, 9. februar 2020 20:54)

    # Link komentara

  128. Moji mališani su Javana, Morana i Ognjen
    (maslačač, 9. februar 2020 20:51)

    # Link komentara

  129. I Rajan i Brajan su srpska imena!

    Rajan od imenice "raj" što simbolizuje bogatstvo, "raj na zemlji", "bogati kao u raju", Rajko, dakle Rajan je isto ime kao i Rajko.

    A Brajan od imenice "brat" ili braca, braco, "brajko moj", Bracan, Braca ili Brajan.
    (Hammer, 9. februar 2020 17:30)

    Imenica "raj" je grčkog porekla. Tu je i reč "raja" koja je turskog porekla. Pre će biti da su Raja i Rajko nešto od toga.
    (Locutus, 9. februar 2020 20:40)

    # Link komentara

  130. Zavida, ali od glagola zavideti, je pravo Srpsko ime ?
     (hajnehaj, 9. februar 2020 20:31)

    # Link komentara

  131. Мени најлепша стара српска имена су Бисенија, Цвета, Мина, Лане, Cojka, Невен/а, Љуба...

    Добрислав, Коста, Радислав, Божидар, Богдан..... су сигурно латинска или грчка имена.
    (Средоје Центрић, 9. februar 2020 18:50)

    Коста води порекло од грчког имена Константинос (Κωνσταντῖνος, Kōnstantînos), а, касније и од латинског Constantinus што значи постојаност, чврстоћа...итд.
    (Vanja Petrović, 9. februar 2020 20:24)

    # Link komentara

  132. Jedna tvar mi pade na pamet:

    Das sinu ime Kamenko, sledeca scena on mator kod doktora zbog erektilnih problema i pita doktor :Vase ime? A on :Kamenko!
    (Realistic, 9. februar 2020 20:19)

    # Link komentara

  133. Очекују се коментари , арбанаса или "илира" , како су то заправо њихова имена :)) Или пак , аутохтоних "дукљана" , старосједилаца ..😂
    (митар пфк, 9. februar 2020 20:19)

    # Link komentara

  134. Goran Zoran su staro slovenska imena
    Gora-Goran. zora...Zoran .
     (tom pus, 9. februar 2020 20:13)

    # Link komentara

  135. A sta cemo sa Jeremijom Krsticem?!
    Opevan u pesmi, nije izvorno (a sta je to izvorno, jedino ako stvarno nismo ako nismo nebeski narod)
    Sta ce onda Iranci da kazu?!
    (Shomi, 9. februar 2020 20:09)

    # Link komentara

  136. S obzirom na zakon prve bracne noci, preci danasnjih Srba zvali su se Mehmed, Alija, Ibrahim itd.
     (Joc@, 9. februar 2020 20:08)

    # Link komentara

  137. Svaka cast za članak,toliko malo znamo o našoj istoriji da je to sramota. Imena su zanimljiva,Rajan i Brajan su čini mi se keltskog porekla,jer ih imaju Irci,ako neko zna vise voleo bih da mi odgovori,mozda gresim.
    (bojan, 09. februar 2020 17:09)
    Rajko Rajan srpska reč Raj.
     (Урке, 9. februar 2020 20:03)

    # Link komentara

  138. pa pogledajte samo imena naših vladara koji su vladali Srbijom pre 1000. godine nažalost danas ni jedno od tih imena ne koristimo
     (Vule, 9. februar 2020 20:01)

    # Link komentara

  139. Mnogi od ivi imena su albanski: Herak, Bojku, Beriša, Boriša..itd
    (Ardi, 09. februar 2020 17:49)

    Nisu albanska vec mozda ilirska. Srbi su nastali mesavinom Slovena, Ilira i ostalih. Pa nisu Sloveni dosli na praznu teritoriju niti su pobili i proterali svo predslovensko ilirsko i ostalo stanovnistvo. Slovenizacija je proces koji trajao veoma dugo. Najbrze nakon oslobodjenja od Turaka. Albanci su samo deo Ilira i ostalih sa teritorije danasnje Albanije. Kakve veze imaju Albanci sa Ilirima u Dalmaciji i njenom zaledju. Genetska istrazivanija nam govore da su danasnji Srbi dobrim delom predslovenski starosedeoci. Isto tako medju danasnjim Albancima ima dosta slovenskih gena.
     (max, 9. februar 2020 20:01)

    # Link komentara

  140. Milan
    Poznati srbin Milan Iz NS
    Tj. Ja
    (Xaxaxaxa, 9. februar 2020 19:58)

    # Link komentara

  141. Dobrislav, siromah....
     (pera, 9. februar 2020 19:57)

    # Link komentara

  142. Ništa čudno, stara južno-slovenska imena, narodna. Tek poneko biblijsko. Ima tu i toga da osvajači nisu znači lepo da zapišu što su čuli. Dobri su mi komšije koji se trude da u čisto slovenskom vide nešto drugo.
     (Slav, 9. februar 2020 19:56)

    # Link komentara

  143. Neverovatno koliko je ljudima bitna stavka "naše", pa još uz zamišljanje da se to nešto staro " naše" baš nikad nikako nije pomešalo da nečim "tuđim". Naravno, samo naše je ispravno. Sad, što sme se naravno i mešali, i primali razne kulturološke uticije, a bogami širili i svoje, dotle da se to ne da više raspetljati, to nema veze. Jer samo " naše" valja. Iako ni ne znamo da su Rajan i Brajan naši :)
    (Bb, 9. februar 2020 19:55)

    # Link komentara

  144. Rajan Gosling, holivudski glumac I teski srbenda......
     (radetoronto, 9. februar 2020 19:46)

    # Link komentara

  145. Rihana
     (hesperus, 9. februar 2020 19:43)

    # Link komentara

  146. Nema Senada,Esada,Ibrahima,Amre...itd.
     (Pera, 9. februar 2020 19:43)

    # Link komentara

  147. Cmaroslav.
     (Sofronije 2, 9. februar 2020 19:42)

    # Link komentara

  148. @Ante
    Grci imaju Petros, sto je u prevodu Kamenko
    (Dejan, 9. februar 2020 19:38)

    # Link komentara

  149. Ali nije bilo žena tada u Srbiji!?
     (Aki, 9. februar 2020 19:35)

    # Link komentara

  150. @Hammer

    Gavrilo i Ivaniš (Ivan/Jovan su isti obilci) su hebrejska imena (Gabriel, Johanah),
    Beriša je albansko...
    (n00b1, 9. februar 2020 19:34)

    # Link komentara

  151. > Izvorno srpska imena su slovenskog porekla i imaju koren iz našeg jezika.
    To po onoj teoriji da su starosedeoci nestali kad su se pojavili plavusani sa Urala.
    (Crnogorac iz Leskovac, 9. februar 2020 19:31)

    # Link komentara

  152. Па сад... Име Богдан јесте словенско али је настало као превод грчког имена Теодосиос (Θεοδόσιος), вероватно у време контакта Словена са Византијом.
    (Ноле, 9. februar 2020 17:41)
    Inače ,Srbi nisu znali za Boga dok nisu upoznsli Grke?
    Vaša tvrdnja ne stoji,isto kao i ona da je ime Kamen (ko) samo prevod imena Petar.

    Imaju one isto značenje ali vi polazite od ideje da smo mi prevodioci a ne Srbi/Sloveni.

    Kod nas je, nažalost prisutno taj neki podcenjujuci stav prema svrmu što je autohtono.Unapred se predpostavlja da smo neke reči uzeli od nekoga i da smo samo mi ti koji su primali kulturne impulse...


    Šta smo preveli kada smo izveli reč "bogat"?

    Reč "bog" je veoma stara - indoevropska je sigurno i to možete pronaći na internetu bez problema.
    (Komša, 9. februar 2020 19:23)

    # Link komentara

  153. Gavrilo...poznati Srbin Gavrilo Princip...nemamo nijednog drugog za primer?
     (C i n i k, 9. februar 2020 19:20)

    # Link komentara

  154. Interesantno je da Srbi nisu imali prezimena sve do 19. stoljeca
     (i, 9. februar 2020 19:19)

    # Link komentara

  155. rajko, ako ti je lep turski nadimak, svaka čast. nadam se da si shvatio da je u pitanju tursko ime, ko i vecina ovih nadimaka.
     (Saša, 9. februar 2020 19:17)

    # Link komentara

  156. Nista cudno, kao sto sada polako neataju imena poput Radoslav, Milutin, Milosav, Milisav, Radovan, Milan itd.....
     (zastomineobjavitekomentar, 9. februar 2020 19:10)

    # Link komentara

  157. Ja znam da je moje ime Nenad slovenskog porekla, a ne biblijskog i drago mi je sto su roditelji mi dali takvo ime. Igrom slucaja imao sam kolegu Indijca koji mi je rekao da je moje ime na sanskritu "powerfull name" sta god to znacilo, nismo usli u detalje. Inace u tom popisu iz 1455 se pojavljuje ime kao Nenada.
    (Nenad, 9. februar 2020 19:10)

    # Link komentara

  158. dodite u ameriku pa da vidite kakva srpska imena nas narod daje ovde svojoj djeci koja se rodiila ovde pocevski od moga brata koji se ridio u srbiji- ima cerku a zive se Ashley (Ašli). Amerikanci uvijek skrate ili promjene imena sa Jovan na John. Petar na Pete,zato sam dao sinu ime Stefan to nema promjene dok nije dosao njegov prijatelj kuca na vrata i pita "dije Stef". Znam klinca pa se zafrkavam sa njim pa mu kazem " ovde nema Stef" i zatvorim vrata. hihih jadno djete vise nikada ga nije zvao Stef vec Stefan.
     (Sponge Bob, 9. februar 2020 19:08)

    # Link komentara

  159. Haha sloveni , ko jos prica normalan o tome.., kakvi bre sloveni...obicna izmisljotina
    (ciro, 9. februar 2020 19:04)

    # Link komentara

  160. A sada su imena takva da kada roditelji pozovu dete u parku, odmah dotrce tri kera.
     (Aca, 9. februar 2020 18:56)

    # Link komentara

  161. Krešo
    Ovde se govori o imenima,a ne prezimenima.Druga je tema.
     (Boban, 9. februar 2020 18:55)

    # Link komentara

  162. A Mićun, siromah, šta će...
     (Drogan, 9. februar 2020 18:54)

    # Link komentara

  163. Од набројаних словенска су Богдан, Желимир, Завида и Каменко. Остало су грчка, латинска и јеврејска.
    (Јабучило, 09. februar 2020 17:10)

    Добрислав, Коста, Радислав, Божидар, Богдан..... су сигурно латинска или грчка имена.
     (Средоје Центрић, 9. februar 2020 18:50)

    # Link komentara

  164. 1. Nićifor
    2. Kuzman
    3. Makarije
    4. Sotir
    5. Komljen
    6. Jordan
    Ili ženska imena
    1. Paraskeva
    2. Jefimija
    3. Bisenija
    Pa se ti rodi u porodici sa idejom da ti daju neka od ovih imena.
     (Can be only one., 9. februar 2020 18:42)

    # Link komentara

  165. Kako može ime po krvoločnoj životinji biti lepo?
     (Vuk, 9. februar 2020 18:31)

    # Link komentara

  166. Ma bolje je sada: Ela, Ema, Lena, Lana, Iva, Lara, Laura, Tifani...
     (Meteoropata psihopata, 9. februar 2020 18:28)

    # Link komentara

  167. Mnogi od ivi imena su albanski: Herak, Bojku, Beriša, Boriša..itd
    (Ardi, 9. februar 2020 17:49) Beriša od Berislav, uostalom piše da mu je otac bio Branko. Herak od grčkog Herakle, Bojko je srpsko ime. Dozvoljavam da je moglo biti i Albanaca sa tim imenima, ali nisu bila ekskluzivno albanska. Međutim, treba imati na umu da su ova imena zapisivali Turci, onako kako su ih oni čuli i znali zapisati. Zato su moguće neke greške, posebno kod samoglasnika.
    (Zoki, 9. februar 2020 18:20)

    # Link komentara

  168. Meni je oduvek čudno i neobično bilo ime Kosta (Kostadin). Otkud potiče i šta znači? Da li ima bilo kakve veze s kostima?

    Danas je izgleda pomalo zaboravljeno, a nekad je očigledno bilo popularno, kad imamo relativno često prezime po njemu, Kostić.
    (Maslačak, 9. februar 2020 18:16)

    # Link komentara

  169. Од набројаних словенска су Богдан, Желимир, Завида и Каменко. Остало су грчка, латинска и јеврејска.
    (Јабучило, 9. februar 2020 17:10)

    Bog-dan = prevod grčkog imena Theo-doros :-)
    (čitalac, 9. februar 2020 18:14)

    # Link komentara

  170. Zanimljivo a u isto vreme je i glupo govoriti da su neka imena kojih imas medju hrvatima i srbima govoriti da su srpska ili hrvatska. Neka definitivno jesu...kao npr Jovo...ali npr Marko ne mora biti...mi znamo za kraljevica marka...ali ne znamo da li je pre njega postojao neki Marko, obicni seljak tamo negde u hrvatskoj...
    Inace...imamo evandjelista marka, marka aurelija, marka antonija itd...dakle to je latinsko ime, nikako ni srpsko ni hrvatsko. Kao sto je nikola grcko...
    (Mrka, 9. februar 2020 18:13)

    # Link komentara

  171. Evo nekih srpskih imena prikupljenih iz Huma i Bosne, a koja se pomenju u tamošnjim srednjevekovnim vladarskim poveljama mnogo pre najezde Turaka:

    Vlade, Radoje, Ratko, Mirko, Vukoje, Vukac, Vuk, Vukašin, Pribislav, Ostoja,
    Hegen, Vlatko, Bjelica, Purća, Branko, Vukosav, Dobrašin, Priboje, Bjeljak,
    Tvrtko, Stefan...
    ("Stefan Tvrtko u Hrista Boga kralj Srba Bosne i Primorske", 9. februar 2020 18:10)

    # Link komentara

  172. Ugarski kralj našeg porekla Matija Korvin sin Sibinjanin Janka je imao sina Ivaniša
    (Dejan, 9. februar 2020 18:10)

    # Link komentara

  173. A ne bice Una,Tea,Lea,Ema...Mozda nasi preci nisu imali raznih udobnosti i komfora modernog doba al su bar imena znali nadenuti svojoj deci.A jel vidite odmah su uradili popis posle osvajanja?Dal medju imenima ima i nekog Arbanasa u zemlji Brankovica(Kosovo, deo Makedonije)
    (Petar, 9. februar 2020 18:09)

    # Link komentara

  174. Od Ivaniša mastadiše Ivaniševići.
    Pozdrav mojoj prijateljici Ljubici Ivanišević iz Sonte.
     (TedThüringen, 9. februar 2020 18:07)

    # Link komentara

  175. Rajan i Brajan su čini mi se keltskog porekla,jer ih imaju Irci
    (bojan, 9. februar 2020 17:09)

    Rajan je zapravo varijanta imena Rajko, Rade, Radislav, Radoje, Radojica ... asocira na rad, radost, raj ... Brajan je varijanta od Brajko i Bratko, asocira na brata. Znas kad kazu: e moj brajko ...
    (mika, 9. februar 2020 18:05)

    # Link komentara

  176. Lepa imena, osim Zavide sve ostale sam i sretao, tako da i nisu bas toliko neuobicajena
    (Miladin, 9. februar 2020 18:01)

    # Link komentara

  177. A sad Rea,Mia,Cia...
     (23, 9. februar 2020 18:00)

    # Link komentara

  178. Arsenije, baš lepo ime.
    Amarkord...Legendarni košarkaš Partizana s' kraja 70-ih i početka 80-ih godina prošlog veka, Arsenije Pešić. Halom na NBG još odzvanja: "Arsenije Genije, Arsenije Genije, Arsenije Genije!!!"
     (Moca NS, 9. februar 2020 18:00)

    # Link komentara

  179. Čudne su dve stvari. Prvo, to što je nekome čudno izvorno srpsko ime, a nisu mu čudna armenska, asirska,jevrejska, grčka pa i svekolika besmislena imena koja nose danas srpska deca. Drugo, mnogo važnije, je činjenica da glavnu ulogu u zameni izvornih imena ima srpska crkva.
    (petar, 9. februar 2020 17:55)

    # Link komentara

  180. Ја своје име које је старо преко 1000 година, пронађох а и надимак Рајан, који сам добио док сам живјео у Аустралији..Лијеп осјећај кад знаш да припадаш нечему старом, нечему аутохтоному ..
     (Рајко Ђукановић, 9. februar 2020 17:54)

    # Link komentara

  181. Nego, gdje se zametnuo praistorijski srpski sufiks (v)ić?
     (Kresho, 9. februar 2020 17:54)

    # Link komentara

  182. Mnogi od ivi imena su albanski: Herak, Bojku, Beriša, Boriša..itd
    (Ardi, 9. februar 2020 17:49)

    # Link komentara

  183. E ovo mi je zanimljivo, da sam pronašao ime Kamenko.
    Kolega s posla ima to ime, vječito smo u dilemi odkud to.
    Zanimljivo je da je čisti Hrvat i to iz Hercegovine, i to iz sela gdje su 100% Hrvati, stoljećima..
    Kaže da nije jedini Kamenko, nego prenesena iz porodičnog stabla.
    Naravno da ga zovemo - Kremenko.
    (Ante, 9. februar 2020 17:48)

    # Link komentara

  184. Jos neka zanimljiva imena sa slike:
    Nenadin, Šilja, Hrebeljan, Rašojko, Grub, Gučota, Janče, Bokčin, Vasiljko, Lukmir, Žikalo.
     (Djole, 9. februar 2020 17:48)

    # Link komentara

  185. Osude Kamenka, Rasojka, i Milojka na smrt, i ponude im da izaberu izmedju giljotine i puske kao sredstva za upokojenje. Hrabri Kamenko izabere giljotinu, stavi glavu na predvidjeno mesto, dzelat povuce polugu, secivo se pokrene, ali se zaglavi na pola puta, pa odlucise da to protumace kao znak od Boga, vrate nekako secivo na vrh giljotine, a Kamenka oslobode. Kada su Rasojka, koji je sve to posmatrao sa Milojkom, pitali sta ce on, izabra covek giljotinu u sekundi. Ponovi se sve, secivo se zaglavi na pola puta, i Rasojka pustise kuci. "Milojko, ti si na redu, sta biras", upitase dzelati. "Braco, deder vi meni napunite tu pusku, vidite da vam ova skalamerija ne radi".
     (dr1, 9. februar 2020 17:46)

    # Link komentara

  186. Treba da deci što više dajemo lepa izvorna slovenska imena. Mi smo na prvom mestu Sloveni. Ta imena su u duhu našeg jezika i njih su naši preci davali deci i pre 5 hiljada godina. Malo treba odmoriti sa biblijom. Ne moramo svi da se zovemo po nekim ranim hrišćanskim religijskim fanaticima.
    (Miloš Vatroslav, 9. februar 2020 17:45)

    # Link komentara

  187. @Јабучило
    Kamenko je zapravo naša verzija imena Petar (što znači kamen pa otuda Kamenko; na ital. je kamen - pietra, ime Pietro, recimo strip crtač Pietro Dall'Agnol). Tako da to ime u svojoj osnovi takođe nije naše.
    (Kamen k'o..., 9. februar 2020 17:44)

    # Link komentara

  188. Од набројаних словенска су Богдан, Желимир, Завида и Каменко. Остало су грчка, латинска и јеврејска.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Јабучило, 9. februar 2020 17:10) # Link komentara

    Па сад... Име Богдан јесте словенско али је настало као превод грчког имена Теодосиос (Θεοδόσιος), вероватно у време контакта Словена са Византијом.
    (Ноле, 9. februar 2020 17:41)

    # Link komentara

  189. bojan
    Rajan i Brajan jesu česta imena kod keltskih naroda što znači da su stari Kelti zapravo poreklom Srbi!
     (Palona, 9. februar 2020 17:41)

    # Link komentara

  190. Од набројаних словенска су Богдан, Желимир, Завида и Каменко. Остало су грчка, латинска и јеврејска.

    @(Јабучило, 9. februar 2020 17:10)

    Radin, Radonja, Mićum, Boriša, Prijezda, Prijo, Beriša, Dobrašin, Dobrovac, Gavrilo, Ivaniš..., grčka i hebrejska imena???

    More ajde, baš me interesuje šta Milin znači na grčkom i hebrejskom!
    (Hammer, 9. februar 2020 17:40)

    # Link komentara

  191. Većina imena koje ste nabrojali nisu izvorno srpska i nisu preterano lepa. Izvorno srpska imena su slovenskog porekla i imaju koren iz našeg jezika. Primera radi Zoran je ime zabeležno u srednjovekovnim popisima, ima koren iz našeg jezika i pravo je staro srpsko ime iako ga većina ljudi vezuje za period druge polovine 20-tog veka. Samo je prevelika masovnost uništila čarobnu lepotu tog imena. Nekad su nam moderna i česta bila imena poput Zoran, Goran, Branko, Ognjen, Milan, Vesna, Nevena, Milena... sve naša slovenska i tipično južnoslovenska i srpska imena. Danas su nekome modernija i lepša ružna i strana imena poput Vasilije (sa neizrecivo ružnim nadimkom Vaso) i Dimitrije ili Mito. Čudna vremena dođoše.
    (naučite koja su imena naša, 9. februar 2020 17:36)

    # Link komentara

  192. Nema Kremenka?
    (idu Kobre, 9. februar 2020 17:35)

    # Link komentara

  193. Eto ja dadoh sinu ime Bogdan,cisto da se ne zaboravi istorija
     (GanDra Šajkaš, 9. februar 2020 17:33)

    # Link komentara

  194. Nema 'Cvetka'
     (Joy, 9. februar 2020 17:33)

    # Link komentara

  195. Jedini narod u Evropi koji ima više autentičnih nacionalnih imena od Srba su Finci.Treba da budemo ponosni na to i da njegujemo i dalje tu tradiciju.
    (Radenko, 9. februar 2020 17:33)

    # Link komentara

  196. Svaka cast za članak,toliko malo znamo o našoj istoriji da je to sramota. Imena su zanimljiva,Rajan i Brajan su čini mi se keltskog porekla,jer ih imaju Irci,ako neko zna vise voleo bih da mi odgovori,mozda gresim.
    (bojan, 09. februar 2020 17:09)
    Da, imaju ih Irci, a za poreklo nisam siguran da je keltsko! Ali nasi Rajan i Brajan, nemaju sigurno nikakve veze ni sa Ircima, ni sa Keltima! Rajan je izveden od imenice raj, kao i Rajko! A ime Brajan je izvedeno od imenice brat, pa osim tog imena imamo i Bratko, Bratislav, Bratimir...
     (sir oliver, 9. februar 2020 17:32)

    # Link komentara

  197. Познати Каменко - Катић...
    (dimandi, 9. februar 2020 17:31)

    # Link komentara

  198. Svaka cast za članak,toliko malo znamo o našoj istoriji da je to sramota. Imena su zanimljiva,Rajan i Brajan su čini mi se keltskog porekla,jer ih imaju Irci,ako neko zna vise voleo bih da mi odgovori,mozda gresim.

    @(bojan, 9. februar 2020 17:09)

    I Rajan i Brajan su srpska imena!

    Rajan od imenice "raj" što simbolizuje bogatstvo, "raj na zemlji", "bogati kao u raju", Rajko, dakle Rajan je isto ime kao i Rajko.

    A Brajan od imenice "brat" ili braca, braco, "brajko moj", Bracan, Braca ili Brajan.
    (Hammer, 9. februar 2020 17:30)

    # Link komentara

  199. Brajan i Rajan jako zanimljiva imena, tim pre što ih delimo sa Ostrvljanima. Samo što je kod nas koren imena izveden iz druge reči - Rajan verovatno od raj. Rajan - Rajko - Rajić, Brajan - Brajko - Brajić. Iako nisam nacionalista, lepo mi je ime Srboljub (i nadimak Srba; tako mi se zove stric), ali većini ljudi se nažalost ne sviđa i izgovaraju ga kvazi-pogrdno-''seljački'' kao srBOljub. Od muških imena kod nas volim Dušan (ujak), Đorđe, Pavle, Neven, Tode (od Teodoros)... Od ženskih Višnja, Marina, Petra, Pavla, Milica. Omiljena imena su kao ljudske ćudi, svako ima različita, i normalno je da će nečije ime-favorit drugoj osobi biti bezveze. Meni je recimo žao što je sve manje Jelena, a sve više Helena, Elena i Lena. Jelena je lepo ime.
    (Sva imena, 9. februar 2020 17:28)

    # Link komentara

  200. brajan o‘petrović
    (dude, 9. februar 2020 17:20)

    # Link komentara

  201. O Brajane... ...Prokleta je Amerika i zlato što sja, šta mi vredi tvoja karijera, kada para, nemam ja.
    (Mediocritical, 09. februar 2020 17:07)
    Kralju,kada su se davala ova srpska imena USA nije postojala.Živeli su Indijanci na slobodi i blagostanju.U svom prostranstvu i prirodi...Sad ono što ih je ostalo žive u rezervatima..
    (dnevna doza prosecnog Srbende, 9. februar 2020 17:20)

    # Link komentara

  202. Prva asocijacija na želimira treba da bude žoc ?
     (shile, 9. februar 2020 17:20)

    # Link komentara

  203. Bogdan, Vuk, Vukašin... najlepša muška imena.
     (Dalija, 9. februar 2020 17:19)

    # Link komentara

  204. Zato su sad Teo, Leo...
    (Mister No, 9. februar 2020 17:19)

    # Link komentara

  205. Ovaj Boban, covek sa modernim imenom, upropastio sina - dao mu seljobersko ime Radohna...
     (Kuper Gari, 9. februar 2020 17:19)

    # Link komentara

  206. Danas je vrlo popularan Puniša.
    (Mile, 9. februar 2020 17:17)

    # Link komentara

  207. Popis iz 1455. godine... Toliko o pustom turskom i civilizaciji "koja nas je unazadila"...
    Mi Srbi ni dan, danas nemamo precizan popis, tj. broj stanovnika... Ondašnja Turska je u poredjenju sa današnjom Srbijom bila uredjena država...
     (Todor, 9. februar 2020 17:17)

    # Link komentara

  208. U mojoj okolini,što fizičkoj,što rodbinskoj, muška imena koja se davaju zadnjih godina su samo Stefan,Novak,Luka. Čini mi se, da se pola parkića sa decom odaziva na neko od tih imena.
     (Moskwich, 9. februar 2020 17:12)

    # Link komentara

  209. Ima jako lepih imena ali ima brate i ružnih.Ime ne čini čoveka već njegov karakter i ponašanje...Znam da su u mom kraju muškoj deci davali najviše imena u cašt srpskih kraljeva.Moj djed nosi ime Aleksandar zbog kralja Aleksandra Karađorđevića rođenog iste godine kada je ovaj ubijen...Valjda takve tradicije bile..
    (dnevna doza prosecnog Srbende, 9. februar 2020 17:12)

    # Link komentara

  210. Mićun siromah.. e taj je neki moj rođo
     (abraham, 9. februar 2020 17:12)

    # Link komentara

  211. Од набројаних словенска су Богдан, Желимир, Завида и Каменко. Остало су грчка, латинска и јеврејска.
     (Јабучило, 9. februar 2020 17:10)

    # Link komentara

  212. Svaka cast za članak,toliko malo znamo o našoj istoriji da je to sramota. Imena su zanimljiva,Rajan i Brajan su čini mi se keltskog porekla,jer ih imaju Irci,ako neko zna vise voleo bih da mi odgovori,mozda gresim.
     (bojan, 9. februar 2020 17:09)

    # Link komentara

  213. O Brajane...
    ...Prokleta je Amerika i zlato što sja, šta mi vredi tvoja karijera, kada para, nemam ja.
     (Mediocritical, 9. februar 2020 17:07)

    # Link komentara