Nedelja, 12.01.2020.

15:50

Sačuvala je srpstvo i veru u Boga: Vekovima odolevala neprijateljskoj ruci FOTO

Izvor: B92

Saèuvala je srpstvo i veru u Boga: Vekovima odolevala neprijateljskoj ruci FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

vadzola

pre 4 godine

Srbija treba da se vrati Perunu i mnogim bozanstvima, zanimljivije bi bilo - bila bi turisticka atrakcija, ne bi moralo da se prasta svakome ko sad pod ovim Isusom, a i ne bi morali da okrecemo drugi obraz kad nas neko osamari. Takodje, ne bi se izgladnjivali postovima ko neki suvonjavi Jevrejcici od prije 2000 i kusur godina. Srbi, probudite se, ne lezi vam hriscanstvo. Vratite se paganizmu dok jos nije prekasno.

Bila sam slepa.. sada vidim

pre 4 godine

Nisam u Novom zavetu nasla te praznike koji su navedeni u tekstu. Slavim samo naseg Gospoda Isusa Hrista i molim se da ljudima otvori oci.

Х.П.В

pre 4 godine

za vreme turske vladavine imalo je srpstvo sva prava,i nemojte lagati ljude da nije srpstvo imalo nikakva prava h vreme osmanlijske vladavine
(kosovo nije srbija, 12. januar 2020 21:18) Да Бог да' ти најмилији уживали таква права наредних пет вјекова.

ferdinand

pre 4 godine

Vise ljudi vidim ispred ambasade Nemacke nego u crkvi.
(Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 12. januar 2020 19:28)


PrOlivere, preterano smaraš.

Didi

pre 4 godine

Najveci problem nisu bili Turci vec poturice i oni su pravili pokolje. Ima i danas ona"gora poturica od turcina".Opet mi sami sebi najveci neprijatelji.

Hammer

pre 4 godine

Mi nismo stara Srbija. Mi smo bili Bugarsko carstvo pre nego ste nas okupirali. A i 1912e nas niste oslobodili vec okupirali umesto Turaka.

@(Makedonec, 12. januar 2020 18:31)



Ne zmam odakle pre da počnem, da li od Vuka Brankovića čija je vojska 1392-e godine branila Skoplje pred njegov konačni pad pod tursku okupaciju ili da počnem od 1912-e godine kada su vojvoda Radomir Putnik i srpska prva armija oslobodili Skoplje, Prileb, Bitolj...
Možda bi bilo najbolje da se prisetimo činjenice da je Skoplje srpski carski grad u kome je car Dušan krunisan za cara, a da su u Prilepu stolovali Mrnjavčevići i kraljević Marko.
Ako beš hoćeš, možemo da se vratimo i još dalje u prošlost, kada je s početka 7-og veka n.e. vizantijski(romejski) car Konstantin II sa područja reke Vardar raselio nekakve Slovene i naselio ih u Malu Aziju gde su oni dobili svoju episkopiju i svoj grad Gordoserbon u istoimenoj oblasti zvanoj Serbohorija. Taj Gordoserbon prvi put se pominje 680-e godine, godinu dana ranije pre nego što su Bugari 681-e godine došli na Balkan.

Auuu

pre 4 godine

#C i n i k боље је некоментарисати ствари о којима ама баш ништа незнаш. Какве си само глупости натрпао у коментар

Frka od Rusa

pre 4 godine

Ovaj Cinik u svakom komentaru iskazuje germansku prestravljenost od Rusa, a sve toboz zabrinut za nas Srbe. Sitori mali Hrčki.....

"Stefan Tvrtko u Hrista Boga kralj Srba Bosne i Primorske"

pre 4 godine

O tome da je Srbija robovala pod Turcima najbolje govori to što je Istanbul obnovio Pećku patrijaršiju. Veran saveznik, od Nikopolja nadalje
(Ivan, 12. januar 2020 23:52)




Pećku patrijaršiju je obnovio Mehmed paša Sokolović, jedan od retkih poturčenih Srba koji nije zaboravio svoje pravo poreklo, da su se Turci ili drugi azijatski muslimani šta pitali ne bi bilo ni "C" od crkve. Samo na području današnje Severne Makedonije pre dolaska azijskih muslimana postojalo je preko 370 srpskih srednjevekovnih crkava i manastira, danas ih je svega 70-ak, da ih narod nije obnavljao ne bi ih bilo ni toliko.

A što se Nikopolja tiče, iz perspektive Srba, potpuno je svejedno, da li će ih okupirati osvajačka katolička krstaška armada koja je u svojim krstaškim ratovima bila prva strana koja je pustila bratsku hrišćansku krv pravoslavcima ili će to biti muslimanski okupatorski faktor iz Azije. Ratovali su Srbi i protiv jednih i protiv drugih, što se ne može reći za ovdašnje katolike i muslimane koji su vazda bili samo na strani katoličke okupatorske Ugarske i Austro-Ugarske ili na strani muslimanske okupatorske Otomanske imperije.

"Stefan Tvrtko u Hrista Boga kralj Srba Bosne i Primorske"

pre 4 godine

Zaista ti zli Turci se nisu ničim bavili do rušenjem srpskih crkava i manastira,otuda niti jedan nemanjićki manastir ne preteče pod Turcima.Kako onda dođe do obnavljanja Pećke Patrijaršije pod tim azijatskim zlikovcima?Kako se izgradiše i silni manastiri pod tim antihrišćanskim tiraninom.Pravoslavlje si i raširilo u Bosnu pod Turcima,koji su davali privilegije pravoslavnom stanovništvu naseljavajući praznu i opustjelu zemlju,a najveći broj bosanskih manastira se izgradi za vrijeme turske vladavine,pravoslavlja u Bosni ne bi do pojave Turaka,dok je u Herecegovini bilo prisutno,a iz Herecegovine su i kretale najviće migracije pravoslavnog stanovništva ka Bosni i Dalmaciji.E ovo vam je istorija zasnovana na ovjektivnosti,a ne 19 vijekovnom romantizmu i antiturskom sentimentu,kada je to bilo i razumljivo.Pravoslavlje je pod Turcima prošlo daleko bolje nego li to tumače nacionalistički istoričari.


(PeruN, 12. januar 2020 19:18)




Totalna neistina! Pravoslavlje je u Bosni postojalo odvajkada, sva srednjevekovna jevanđelja iz Bosne koja su sačuvana do dan danas svedoče o tome, jer su po svojoj sadržini pravoslavne knjige što se vidi iz njihovih tekstova. Najilustrativnije takvo jevanđelje je Kopitarevo jevanđelje koje opisuje pravoslavnu liturgiju, ko ne veruje ima internet pa neka proveri. Većina stanovnika srednjevekovne Bosne su bili pravoslavni hrišćani, a bilo je i drugih manjih hrišćanskih konfesija, uglavnom Bogumila koji su bili nešto poput pravoslavne sekte.

cokan

pre 4 godine

Srpska crkva je remetilački faktor na balkanu.Srbija izdvaja ogroman novac svih nas i finansira sopstene kočničare ekonomskog razvoja.Zabluda je da su srbi opstali zahvaljujući crkvi, pre bi se reklo da je crkva opstala zahvaljujući srbima.Crkva dobija novac iz buđžeta, i nema obaveze prema državo ne plaća struju vodu grejanje poreze..itd.Materijalno su zbrinuti imaju penzije i soc.i ako u fond nisu uplatili ni din.Najveći nosioci kriminala su u crkvenim velikodostojnicima, na njihovom kapitalu pozavideo bi i al kapone...itd.Sve su to belosvetski hoštapleri i prevaranti koji zaglupljuju narod.Ali dok je ovaca za šišanje biće i vune.....

cokan

pre 4 godine

Da se srbija nije oslobodila od turaka, danas bi nam običnom narodu bilo bolje.Pa šta je to sad bolje u srbiji nego u turskoj? Oslobodili su nas od nemaca, a bolje da nisu.Šta to fali sad nemcima.?Mislim da se srbi moraju osloboditi prvo samih sebe.Srbi nemaju neprijatelje van srbije glavni su neprijatelji su u Beogradu srpskim institucijama i u Hramu na vračaru.

Veliki brat

pre 4 godine

@(banjica, 12. januar 2020 22:23)

Da, a posebno to za menjače novca, jer se u Hramu sve plaćalo u jevrejskim ili tirskim šekelima, a za trgovinu van Hrama korišćen je standardan grčki i rimski novac. Za plaćanje poreza Hramu i kupovinu životinje za žrtvovanje, što je obično bio golub ili jagnje.

Dakle, ovi "menjači novca" su u stvari ekvivalent današnjim "dilerima", samo što su bili unutar Hrama - otprilike, kao kad bi kod nas bili u porti neke crkve ili čak na samom ulazu u crkvu, gde bi građanima prodavali npr. srebrnjake koji bi se potom davali kao prilog crkvi ili manastiru.

A za žrtvovanje životinja, šta reći, pa kod nas je i dalje ostao običaj tog "žrtvovanja" kroz božićnu pečenicu, iznošenje pečenog pileta ili mesa neke druge životinje na groblje za Zadušnice, itd.

I Crkva ništa ne čini da te običaje suzbije...

A onda se čudimo šta nam se sve dešava, sa jedne strane biramo najgore i najnesposobnije političare i uvek imamo opravdanje za takav izbor, a sa druge očekujemo neko čudo ili pomoć od neke više sile, a zagađujemo zemlju i reke na sve strane, ne poštujemo pretke ni Crkvu (ne moramo da budemo neki veliki vernici niti da idemo u Crkvu, ali možemo da je poštujemo kao i one vernike koji poštuju sve verske običaje).

samo vas gledamo

pre 4 godine

@mix
A i Cele Kula je podsetnik na vasu organizovanu drzavu. I prasice smo jeli vise nego iko da ih nam ne bi otimali... Ja pamtim, zbog svih onih koji su se zrtvovali da moja Srbija i ja danas postojimo. Necu vam nikad zaboraviti zla, da nam se ne bi ikad ponovo desila. Ova crkvica je simbol svega sto jesmo.

Куп је битан

pre 4 godine

(PeruN, 12. januar 2020 19:18)

Православља није било у Босни пре Турака? Е свашта се може прочитати. А ко је онда живео у Босни? Будисти, индуси? Зашто се краљ Твртко крунисао у Милешеви? Зашто босански бан у својој повељи Дубровчанима пише како "их моји Срби неће дирати"? Ово је провидан покушај да се још једном прогура стара неистина о тзв. богумилима у Босни. Никакви богумили нису постојали. Довољно је само прочитати шта је о томе још 1941. писао Васо Глушац. Ако православља није било у Босни како је онда Сребреница могла да буде метох руског манастира са Хиландара? Ако православља није било о Босни, како је онда манастир Тавна основан још у 14. веку? Манастир у Добруну основан је нпр. 1343., манастир Св. Тројице у Возући задужбина је краља Драгутина. Овде нема простора да се наброје сви спрски манастири у Босни. Многи су манастири страдали након доласка Турака.

nb

pre 4 godine

@ Dogodine u Prizrenu

Ne lupaj. Pavle Bakic je bio turski podanik, koji je imao svoj posed u okolini Arandjelovca. Kasnije je presao u Ugarsku sa narodom i dobio je posede u Ugarskoj. Umro je u Djakovu, danasnja Hrvatska, 1537. godine. Srbija je pala pod tursku vlast padom Smedereva, 1459. godine.

Dobro Informisan

pre 4 godine

@Goran

Nisu samo Turci nabijali na kolac. Imas na Vikipediji na engleskom fotografiju coveka nabijenog na kolac 1918. godine u Poljskoj.

C i n i k

pre 4 godine

Inace ovo tamo je pravi,izvorni srpski krst.
Ovo sto nam danas podmece Spc je direktna akvizicija iz Moskve.
Menjaju nam ruje sve,i izgled krsta i arhitekturu nasih novopodignutih crkava.
Te nove crkve i hramovi koji nicu ko pecurke posle kise po SRB nisu nasa crkveno/istorijska arhitektura,nego ruska,na zalost.

Ivan

pre 4 godine

O tome da je Srbija robovala pod Turcima najbolje govori to što je Istanbul obnovio Pećku patrijaršiju. Veran saveznik, od Nikopolja nadalje

Stefan

pre 4 godine

Ako nekoga zanima detaljna lokacija: Kada krenete od Arilja prema Ivanjici, posle 9km nailazite na selo Divljaku, i samo skrenete levo preko mosta, pa prvo desno, zatim nastavite pravo uz reku, videcete i table. Poslednji kilometar je preporucljivo ici peske, mada se moze ici i kolima, kome kola nisu bas niska, ali poslednjih par stotina metara se mora ici peske. Valja napomenuti da je poslednjih 5-6 metara prilaza crkvici je prilican uspon, ali sam ja vodio dete od 5 godina, nekoliko puta. Pogled je neverovatan. Oko crkvice se nalaze zidine starog grada Nikole Altomanovica iz 14. veka, koji je prilicno ostecen u bitci izmedju Altomanovica i kneza Lazara, nekoliko godina pre Kosovskog boja, kada je grad i napusten.

banjica

pre 4 godine

Vise ljudi vidim ispred ambasade Nemacke nego u crkvi.
(Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 12. januar 2020 19:28)

Ja više prosjaka vidim ispred crkve nego ispred ambasade Nemačke. A kada smo se već dotakli materijalnog (prosjaci imaju veze sa tim), novcu i prodavnicama sveća nije mesto u crkvi. Posebno mu nije mesto na ikonama. A evo i zašto (obratiti pažnju na kraj citata):

"I beše blizu Pasha judejska, te ode Isus gore u Jerusalim. I nađe prodavce volova, ovaca, golubova i menjače novca kako sede u hramu. Tada načini bič od uzica i izagna sve iz hrama, i ovce i volove, menjačima prosu novce i ispretura stolove, a onima što prodavahu golubove reče: nosite to odavde, ne činite od doma Oca moga kuću trgovačku."

Jevanđelje po Jovanu, 2:13-16

Goran

pre 4 godine

Svasta ,neko dole rece za Otomansku imperiju da je bila napredna!!?? Ako se nabijanje na kolac smatra naprednim onda jeste. To bre bila zatucana na genocidu stvorena monstruozna anahrona tvorevina. Tamo dokle su vladali zaostajanje je jos primetno.

dogodine u Prizrenu

pre 4 godine

Srpsko carstvo zauzimano je vek i po od 1389 -1537(poslednji srpski despot Pavle Bakić, Aranđelovac-Šumadija)
Posle 250 g.na istom mestu Karađorđe diže ustanak i kreće vek oslobađanja Srbije od severa do juga...

Roćevac

pre 4 godine

Makedonac.
Boj na Kosovu je bio 1389. godine.
I od tad se računa robstvo pod turcima. Inače zauzimanje celokupne Srbije je bilo postepeno i trajalo je oko 100 godina. A za vas makedonce i vaše postojanje je druga priča, ali ta koju ti pričaš ne pije vodu.

kosovo nije srbija

pre 4 godine

za vreme turske vladavine imalo je srpstvo sva prava,i nemojte lagati ljude da nije srpstvo imalo nikakva prava h vreme osmanlijske vladavine

Mix

pre 4 godine

Srbija nije robovala pod Otomanima nego je bila deo uređene drzavne zajednice kakvu današnja Srbija ne može ni da zamisli. Isto važi i za AU. Srbija nikad neće imati takve temelje i sisteme društvenog uređenja.

Gagula

pre 4 godine

Mi nismo stara Srbija. Mi smo bili Bugarsko carstvo pre nego ste nas okupirali. A i 1912e nas niste oslobodili vec okupirali umesto Turaka.
(Makedonec, 12. januar 2020 18:31)

Jeste zato samo u srpskom delu Makedonije postoje Makedonci dok u bugarskom i grčkom samo Bugari i Grci. I zato vas ne priznaju ni Bugari ni Grci kao naciju. Da vas mi nismo "okupirali" ne bi danas bilo Makedonije a ni Makedonaca.

Jovan

pre 4 godine

@Mi nismo stara Srbija. Mi smo bili Bugarsko carstvo pre nego ste nas okupirali. A i 1912e nas niste oslobodili vec okupirali umesto Turaka.
(Makedonec, 12. januar 2020 18:31=

Idi prosetaj do Crne Gore severno od Skoplja, pa onda kazi nesto.

siki

pre 4 godine

@(Bane, 12. januar 2020 18:26)

Srba je bilo i daleko pre nametanja hrišćanstva. Da ne ulazim u raspravu kakve srbi imaju veze sa jevrejskom religijom nastalom 3000km odavde? Zašto bi pravoslavlje bilo odgovorno za očuvanje nacije? I danas ima srba i pravoslavaca i muslimana i budista (malo) i ateista...

PeruN

pre 4 godine

Zaista ti zli Turci se nisu ničim bavili do rušenjem srpskih crkava i manastira,otuda niti jedan nemanjićki manastir ne preteče pod Turcima.Kako onda dođe do obnavljanja Pećke Patrijaršije pod tim azijatskim zlikovcima?Kako se izgradiše i silni manastiri pod tim antihrišćanskim tiraninom.Pravoslavlje si i raširilo u Bosnu pod Turcima,koji su davali privilegije pravoslavnom stanovništvu naseljavajući praznu i opustjelu zemlju,a najveći broj bosanskih manastira se izgradi za vrijeme turske vladavine,pravoslavlja u Bosni ne bi do pojave Turaka,dok je u Herecegovini bilo prisutno,a iz Herecegovine su i kretale najviće migracije pravoslavnog stanovništva ka Bosni i Dalmaciji.E ovo vam je istorija zasnovana na ovjektivnosti,a ne 19 vijekovnom romantizmu i antiturskom sentimentu,kada je to bilo i razumljivo.Pravoslavlje je pod Turcima prošlo daleko bolje nego li to tumače nacionalistički istoričari.

CCCC

pre 4 godine

@optimista
Sto su onda Aja Sofiju u Istambulu prvo pretvorili u dzmiju, dogradjivali joj minarete, strugali joj freske, stavljali muslimanske ukrase, pa je onda i u muzej pretvorili da bi na njoj zaradjivali? Da, bas su je sacuvali za hriscanske vernike. Bajke su za manipulaciju, a ne za dokazivanje cinjenica.

Ali to njihovo zlo koje su nam cinili nije zaboravljeno, vec nam davalo novu hrabrost i odvaznost da sacuvamo svoju veru i da sacuvamo svoju Srbiju.

Makedonec

pre 4 godine

Od pada Obrenovca 1459 do prvog Srpskog ustanka ipak nije 5 vekova nego 3,5 veka. Ako se uzima u obzir Stara Srbija, od 1392 kad su Trci zauzeli Skopje do 1912, kad su Srbi oslobodili Staru Srbiju, onda jeste 5 vekova.
(Edhem, 12. januar 2020 17:20)
Mi nismo stara Srbija. Mi smo bili Bugarsko carstvo pre nego ste nas okupirali. A i 1912e nas niste oslobodili vec okupirali umesto Turaka.

петар

pre 4 godine

Не знам шта им значи "Uskrsavanje kralja Krstitelja" ? Вероватно су мислили на Усековање главе светог Јована Крститеља. А ово сујеверје да ће се грешници сурвати у понор, везе са православљем нема. Сви смо грешни и баш таквим нам је црква највише потребна. Тако да свако ко жели да је посети, колико год да је грешан, слободно, биће му само на корист.

miki

pre 4 godine

Gradina ne datira iz 13. veka, nego su tu ostaci rimake kule strazare koji su mnogo stariji. Imate u okolnim manastirima podatke, u Klisuri.

Bane

pre 4 godine

Srboljube i ja sam ateista, ali da nije bilo te crkve i tog hrišćanstva ko zna da li bi bilo Srba i Srbije danas. Glupo je iz naše perspektive u 2020. godini praviti se pametan, makar poštuj ulogu te crkve i hrišćanstva u očuvanju nacije.

Zna se ko podvaljuje

pre 4 godine

@optimista, srpski i turski udzbenici se razlikuju u perspektivama - turci smatraju da su bili blagi i tolerantni prrma Srbima, a Srbi znaju kakvi su turci zapravo bili. Zato nam se udzbenici razlikuju. Turci ne samo da su zabranjivali pravoslavlje, vec su rusili crkve, manastire i sve sto im je smetalo kao imperiji. Sprovodjeni su i genocidi, pa tako u velikom broju podrucja uopste nema pravoslavaca, vec ih naseljavaju muslimani koji tu nikada nisu ziveli. To su cinjenice. E, sad, kako je i zasto dolazilo do tih zlocina - to je vec druga tema. Svako carstvo tako radi, pa je tako radilo i tursko. Ipak, ne mozemo da negiramo te zlocine jer se neko ljuti zbog istine. Turska i islam su za nas pravoslavne sinonim za zlo, stradanje i patnju u periodu u kome su oni terorisali nas na balkanu. Ipak, danas niko u Srbiji ne misli zlo Turcima ili nesto lose o islamu. Ljudi ko ljudi, vera ko vera - ima ih svakakvih. Ali da nam se servira prica kako su turci bili dobri... to moze da isprovocira samo neke stare i bolne teme koje bi naljutile narode koji su nastali delovanjem turaka i islama na ovim prostorima.

Ps. Islam ne trpi ucenja hriscana i jevreja, vec ih smatra za jeretike i cesto ih zbog toga stavlja pod represiju pa cak i ubistva.

ban Kulin

pre 4 godine

Opet neistine iz starih srpskih udzbenika. Pravoslavno hriscanstvo nije nikada bilo zabranjivano pod turcima. Da jeste poslije 500 (ili 250) godina ne hriscana vise bilo. Razlog je politicki (da ne otudje hriscanske podanike) i vjerski (islam smatra hriscane i jevreje narodima knjige koji vjeruju u istog Boga ali na drugaciji nacin).
(optimista, 12. januar 2020 17:18)

U ime islama i Alaha, na ovim prostorima su počinjeni najstrašniji zločini i zverstva nad hrišćanima koji su na sopstvenoj teritoriji vekovima tretirani kao robovi i to važi i za Srbe i za Bugare, Grke, Jermene, Ugare...

sterlu

pre 4 godine

sramite se, preci vam se prevrcu po grobovima! izdali ste svoju istinsku veru zarad ove iz azije koju su vam nametnuli rimljani! sramite se!

Srboljub

pre 4 godine

"Knjige, braćo moja, knjige, a ne zvona i praporce."... niti krstače i crkve. "Dositej je doneo u Srbiju krompir i prosvetiteljstvo. Krompir se primio."

Edhem

pre 4 godine

Od pada Obrenovca 1459 do prvog Srpskog ustanka ipak nije 5 vekova nego 3,5 veka. Ako se uzima u obzir Stara Srbija, od 1392 kad su Trci zauzeli Skopje do 1912, kad su Srbi oslobodili Staru Srbiju, onda jeste 5 vekova.

optimista

pre 4 godine

Opet neistine iz starih srpskih udzbenika. Pravoslavno hriscanstvo nije nikada bilo zabranjivano pod turcima. Da jeste poslije 500 (ili 250) godina ne hriscana vise bilo. Razlog je politicki (da ne otudje hriscanske podanike) i vjerski (islam smatra hriscane i jevreje narodima knjige koji vjeruju u istog Boga ali na drugaciji nacin).

Adriano_Galliani

pre 4 godine

Srbija je robovala u proseku 250 godina pod Turcima (recimo Beograd). Mislim da je krajnje vreme da istina počne da se govori.
(Bio sam i znam, 12. januar 2020 16:48)

Jeste, ali je BG bio i Austrijski i Madjarski. Zemun kompletno npr.

Србин

pre 4 godine

Овакве ће цркве ускоро Срби у Црној Гори да праве ако Србија нешто не предузме.

Gagula

pre 4 godine

Mi nismo stara Srbija. Mi smo bili Bugarsko carstvo pre nego ste nas okupirali. A i 1912e nas niste oslobodili vec okupirali umesto Turaka.
(Makedonec, 12. januar 2020 18:31)

Jeste zato samo u srpskom delu Makedonije postoje Makedonci dok u bugarskom i grčkom samo Bugari i Grci. I zato vas ne priznaju ni Bugari ni Grci kao naciju. Da vas mi nismo "okupirali" ne bi danas bilo Makedonije a ni Makedonaca.

Србин

pre 4 godine

Овакве ће цркве ускоро Срби у Црној Гори да праве ако Србија нешто не предузме.

Edhem

pre 4 godine

Od pada Obrenovca 1459 do prvog Srpskog ustanka ipak nije 5 vekova nego 3,5 veka. Ako se uzima u obzir Stara Srbija, od 1392 kad su Trci zauzeli Skopje do 1912, kad su Srbi oslobodili Staru Srbiju, onda jeste 5 vekova.

Srboljub

pre 4 godine

"Knjige, braćo moja, knjige, a ne zvona i praporce."... niti krstače i crkve. "Dositej je doneo u Srbiju krompir i prosvetiteljstvo. Krompir se primio."

optimista

pre 4 godine

Opet neistine iz starih srpskih udzbenika. Pravoslavno hriscanstvo nije nikada bilo zabranjivano pod turcima. Da jeste poslije 500 (ili 250) godina ne hriscana vise bilo. Razlog je politicki (da ne otudje hriscanske podanike) i vjerski (islam smatra hriscane i jevreje narodima knjige koji vjeruju u istog Boga ali na drugaciji nacin).

ban Kulin

pre 4 godine

Opet neistine iz starih srpskih udzbenika. Pravoslavno hriscanstvo nije nikada bilo zabranjivano pod turcima. Da jeste poslije 500 (ili 250) godina ne hriscana vise bilo. Razlog je politicki (da ne otudje hriscanske podanike) i vjerski (islam smatra hriscane i jevreje narodima knjige koji vjeruju u istog Boga ali na drugaciji nacin).
(optimista, 12. januar 2020 17:18)

U ime islama i Alaha, na ovim prostorima su počinjeni najstrašniji zločini i zverstva nad hrišćanima koji su na sopstvenoj teritoriji vekovima tretirani kao robovi i to važi i za Srbe i za Bugare, Grke, Jermene, Ugare...

Bane

pre 4 godine

Srboljube i ja sam ateista, ali da nije bilo te crkve i tog hrišćanstva ko zna da li bi bilo Srba i Srbije danas. Glupo je iz naše perspektive u 2020. godini praviti se pametan, makar poštuj ulogu te crkve i hrišćanstva u očuvanju nacije.

Jovan

pre 4 godine

@Mi nismo stara Srbija. Mi smo bili Bugarsko carstvo pre nego ste nas okupirali. A i 1912e nas niste oslobodili vec okupirali umesto Turaka.
(Makedonec, 12. januar 2020 18:31=

Idi prosetaj do Crne Gore severno od Skoplja, pa onda kazi nesto.

Adriano_Galliani

pre 4 godine

Srbija je robovala u proseku 250 godina pod Turcima (recimo Beograd). Mislim da je krajnje vreme da istina počne da se govori.
(Bio sam i znam, 12. januar 2020 16:48)

Jeste, ali je BG bio i Austrijski i Madjarski. Zemun kompletno npr.

PeruN

pre 4 godine

Zaista ti zli Turci se nisu ničim bavili do rušenjem srpskih crkava i manastira,otuda niti jedan nemanjićki manastir ne preteče pod Turcima.Kako onda dođe do obnavljanja Pećke Patrijaršije pod tim azijatskim zlikovcima?Kako se izgradiše i silni manastiri pod tim antihrišćanskim tiraninom.Pravoslavlje si i raširilo u Bosnu pod Turcima,koji su davali privilegije pravoslavnom stanovništvu naseljavajući praznu i opustjelu zemlju,a najveći broj bosanskih manastira se izgradi za vrijeme turske vladavine,pravoslavlja u Bosni ne bi do pojave Turaka,dok je u Herecegovini bilo prisutno,a iz Herecegovine su i kretale najviće migracije pravoslavnog stanovništva ka Bosni i Dalmaciji.E ovo vam je istorija zasnovana na ovjektivnosti,a ne 19 vijekovnom romantizmu i antiturskom sentimentu,kada je to bilo i razumljivo.Pravoslavlje je pod Turcima prošlo daleko bolje nego li to tumače nacionalistički istoričari.

Zna se ko podvaljuje

pre 4 godine

@optimista, srpski i turski udzbenici se razlikuju u perspektivama - turci smatraju da su bili blagi i tolerantni prrma Srbima, a Srbi znaju kakvi su turci zapravo bili. Zato nam se udzbenici razlikuju. Turci ne samo da su zabranjivali pravoslavlje, vec su rusili crkve, manastire i sve sto im je smetalo kao imperiji. Sprovodjeni su i genocidi, pa tako u velikom broju podrucja uopste nema pravoslavaca, vec ih naseljavaju muslimani koji tu nikada nisu ziveli. To su cinjenice. E, sad, kako je i zasto dolazilo do tih zlocina - to je vec druga tema. Svako carstvo tako radi, pa je tako radilo i tursko. Ipak, ne mozemo da negiramo te zlocine jer se neko ljuti zbog istine. Turska i islam su za nas pravoslavne sinonim za zlo, stradanje i patnju u periodu u kome su oni terorisali nas na balkanu. Ipak, danas niko u Srbiji ne misli zlo Turcima ili nesto lose o islamu. Ljudi ko ljudi, vera ko vera - ima ih svakakvih. Ali da nam se servira prica kako su turci bili dobri... to moze da isprovocira samo neke stare i bolne teme koje bi naljutile narode koji su nastali delovanjem turaka i islama na ovim prostorima.

Ps. Islam ne trpi ucenja hriscana i jevreja, vec ih smatra za jeretike i cesto ih zbog toga stavlja pod represiju pa cak i ubistva.

петар

pre 4 godine

Не знам шта им значи "Uskrsavanje kralja Krstitelja" ? Вероватно су мислили на Усековање главе светог Јована Крститеља. А ово сујеверје да ће се грешници сурвати у понор, везе са православљем нема. Сви смо грешни и баш таквим нам је црква највише потребна. Тако да свако ко жели да је посети, колико год да је грешан, слободно, биће му само на корист.

CCCC

pre 4 godine

@optimista
Sto su onda Aja Sofiju u Istambulu prvo pretvorili u dzmiju, dogradjivali joj minarete, strugali joj freske, stavljali muslimanske ukrase, pa je onda i u muzej pretvorili da bi na njoj zaradjivali? Da, bas su je sacuvali za hriscanske vernike. Bajke su za manipulaciju, a ne za dokazivanje cinjenica.

Ali to njihovo zlo koje su nam cinili nije zaboravljeno, vec nam davalo novu hrabrost i odvaznost da sacuvamo svoju veru i da sacuvamo svoju Srbiju.

Roćevac

pre 4 godine

Makedonac.
Boj na Kosovu je bio 1389. godine.
I od tad se računa robstvo pod turcima. Inače zauzimanje celokupne Srbije je bilo postepeno i trajalo je oko 100 godina. A za vas makedonce i vaše postojanje je druga priča, ali ta koju ti pričaš ne pije vodu.

banjica

pre 4 godine

Vise ljudi vidim ispred ambasade Nemacke nego u crkvi.
(Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 12. januar 2020 19:28)

Ja više prosjaka vidim ispred crkve nego ispred ambasade Nemačke. A kada smo se već dotakli materijalnog (prosjaci imaju veze sa tim), novcu i prodavnicama sveća nije mesto u crkvi. Posebno mu nije mesto na ikonama. A evo i zašto (obratiti pažnju na kraj citata):

"I beše blizu Pasha judejska, te ode Isus gore u Jerusalim. I nađe prodavce volova, ovaca, golubova i menjače novca kako sede u hramu. Tada načini bič od uzica i izagna sve iz hrama, i ovce i volove, menjačima prosu novce i ispretura stolove, a onima što prodavahu golubove reče: nosite to odavde, ne činite od doma Oca moga kuću trgovačku."

Jevanđelje po Jovanu, 2:13-16

Stefan

pre 4 godine

Ako nekoga zanima detaljna lokacija: Kada krenete od Arilja prema Ivanjici, posle 9km nailazite na selo Divljaku, i samo skrenete levo preko mosta, pa prvo desno, zatim nastavite pravo uz reku, videcete i table. Poslednji kilometar je preporucljivo ici peske, mada se moze ici i kolima, kome kola nisu bas niska, ali poslednjih par stotina metara se mora ici peske. Valja napomenuti da je poslednjih 5-6 metara prilaza crkvici je prilican uspon, ali sam ja vodio dete od 5 godina, nekoliko puta. Pogled je neverovatan. Oko crkvice se nalaze zidine starog grada Nikole Altomanovica iz 14. veka, koji je prilicno ostecen u bitci izmedju Altomanovica i kneza Lazara, nekoliko godina pre Kosovskog boja, kada je grad i napusten.

Goran

pre 4 godine

Svasta ,neko dole rece za Otomansku imperiju da je bila napredna!!?? Ako se nabijanje na kolac smatra naprednim onda jeste. To bre bila zatucana na genocidu stvorena monstruozna anahrona tvorevina. Tamo dokle su vladali zaostajanje je jos primetno.

dogodine u Prizrenu

pre 4 godine

Srpsko carstvo zauzimano je vek i po od 1389 -1537(poslednji srpski despot Pavle Bakić, Aranđelovac-Šumadija)
Posle 250 g.na istom mestu Karađorđe diže ustanak i kreće vek oslobađanja Srbije od severa do juga...

siki

pre 4 godine

@(Bane, 12. januar 2020 18:26)

Srba je bilo i daleko pre nametanja hrišćanstva. Da ne ulazim u raspravu kakve srbi imaju veze sa jevrejskom religijom nastalom 3000km odavde? Zašto bi pravoslavlje bilo odgovorno za očuvanje nacije? I danas ima srba i pravoslavaca i muslimana i budista (malo) i ateista...

C i n i k

pre 4 godine

Inace ovo tamo je pravi,izvorni srpski krst.
Ovo sto nam danas podmece Spc je direktna akvizicija iz Moskve.
Menjaju nam ruje sve,i izgled krsta i arhitekturu nasih novopodignutih crkava.
Te nove crkve i hramovi koji nicu ko pecurke posle kise po SRB nisu nasa crkveno/istorijska arhitektura,nego ruska,na zalost.

miki

pre 4 godine

Gradina ne datira iz 13. veka, nego su tu ostaci rimake kule strazare koji su mnogo stariji. Imate u okolnim manastirima podatke, u Klisuri.

Ivan

pre 4 godine

O tome da je Srbija robovala pod Turcima najbolje govori to što je Istanbul obnovio Pećku patrijaršiju. Veran saveznik, od Nikopolja nadalje

Dobro Informisan

pre 4 godine

@Goran

Nisu samo Turci nabijali na kolac. Imas na Vikipediji na engleskom fotografiju coveka nabijenog na kolac 1918. godine u Poljskoj.

kosovo nije srbija

pre 4 godine

za vreme turske vladavine imalo je srpstvo sva prava,i nemojte lagati ljude da nije srpstvo imalo nikakva prava h vreme osmanlijske vladavine

Makedonec

pre 4 godine

Od pada Obrenovca 1459 do prvog Srpskog ustanka ipak nije 5 vekova nego 3,5 veka. Ako se uzima u obzir Stara Srbija, od 1392 kad su Trci zauzeli Skopje do 1912, kad su Srbi oslobodili Staru Srbiju, onda jeste 5 vekova.
(Edhem, 12. januar 2020 17:20)
Mi nismo stara Srbija. Mi smo bili Bugarsko carstvo pre nego ste nas okupirali. A i 1912e nas niste oslobodili vec okupirali umesto Turaka.

Mix

pre 4 godine

Srbija nije robovala pod Otomanima nego je bila deo uređene drzavne zajednice kakvu današnja Srbija ne može ni da zamisli. Isto važi i za AU. Srbija nikad neće imati takve temelje i sisteme društvenog uređenja.

sterlu

pre 4 godine

sramite se, preci vam se prevrcu po grobovima! izdali ste svoju istinsku veru zarad ove iz azije koju su vam nametnuli rimljani! sramite se!

Hammer

pre 4 godine

Mi nismo stara Srbija. Mi smo bili Bugarsko carstvo pre nego ste nas okupirali. A i 1912e nas niste oslobodili vec okupirali umesto Turaka.

@(Makedonec, 12. januar 2020 18:31)



Ne zmam odakle pre da počnem, da li od Vuka Brankovića čija je vojska 1392-e godine branila Skoplje pred njegov konačni pad pod tursku okupaciju ili da počnem od 1912-e godine kada su vojvoda Radomir Putnik i srpska prva armija oslobodili Skoplje, Prileb, Bitolj...
Možda bi bilo najbolje da se prisetimo činjenice da je Skoplje srpski carski grad u kome je car Dušan krunisan za cara, a da su u Prilepu stolovali Mrnjavčevići i kraljević Marko.
Ako beš hoćeš, možemo da se vratimo i još dalje u prošlost, kada je s početka 7-og veka n.e. vizantijski(romejski) car Konstantin II sa područja reke Vardar raselio nekakve Slovene i naselio ih u Malu Aziju gde su oni dobili svoju episkopiju i svoj grad Gordoserbon u istoimenoj oblasti zvanoj Serbohorija. Taj Gordoserbon prvi put se pominje 680-e godine, godinu dana ranije pre nego što su Bugari 681-e godine došli na Balkan.

Х.П.В

pre 4 godine

za vreme turske vladavine imalo je srpstvo sva prava,i nemojte lagati ljude da nije srpstvo imalo nikakva prava h vreme osmanlijske vladavine
(kosovo nije srbija, 12. januar 2020 21:18) Да Бог да' ти најмилији уживали таква права наредних пет вјекова.

Куп је битан

pre 4 godine

(PeruN, 12. januar 2020 19:18)

Православља није било у Босни пре Турака? Е свашта се може прочитати. А ко је онда живео у Босни? Будисти, индуси? Зашто се краљ Твртко крунисао у Милешеви? Зашто босански бан у својој повељи Дубровчанима пише како "их моји Срби неће дирати"? Ово је провидан покушај да се још једном прогура стара неистина о тзв. богумилима у Босни. Никакви богумили нису постојали. Довољно је само прочитати шта је о томе још 1941. писао Васо Глушац. Ако православља није било у Босни како је онда Сребреница могла да буде метох руског манастира са Хиландара? Ако православља није било о Босни, како је онда манастир Тавна основан још у 14. веку? Манастир у Добруну основан је нпр. 1343., манастир Св. Тројице у Возући задужбина је краља Драгутина. Овде нема простора да се наброје сви спрски манастири у Босни. Многи су манастири страдали након доласка Турака.

"Stefan Tvrtko u Hrista Boga kralj Srba Bosne i Primorske"

pre 4 godine

O tome da je Srbija robovala pod Turcima najbolje govori to što je Istanbul obnovio Pećku patrijaršiju. Veran saveznik, od Nikopolja nadalje
(Ivan, 12. januar 2020 23:52)




Pećku patrijaršiju je obnovio Mehmed paša Sokolović, jedan od retkih poturčenih Srba koji nije zaboravio svoje pravo poreklo, da su se Turci ili drugi azijatski muslimani šta pitali ne bi bilo ni "C" od crkve. Samo na području današnje Severne Makedonije pre dolaska azijskih muslimana postojalo je preko 370 srpskih srednjevekovnih crkava i manastira, danas ih je svega 70-ak, da ih narod nije obnavljao ne bi ih bilo ni toliko.

A što se Nikopolja tiče, iz perspektive Srba, potpuno je svejedno, da li će ih okupirati osvajačka katolička krstaška armada koja je u svojim krstaškim ratovima bila prva strana koja je pustila bratsku hrišćansku krv pravoslavcima ili će to biti muslimanski okupatorski faktor iz Azije. Ratovali su Srbi i protiv jednih i protiv drugih, što se ne može reći za ovdašnje katolike i muslimane koji su vazda bili samo na strani katoličke okupatorske Ugarske i Austro-Ugarske ili na strani muslimanske okupatorske Otomanske imperije.

"Stefan Tvrtko u Hrista Boga kralj Srba Bosne i Primorske"

pre 4 godine

Zaista ti zli Turci se nisu ničim bavili do rušenjem srpskih crkava i manastira,otuda niti jedan nemanjićki manastir ne preteče pod Turcima.Kako onda dođe do obnavljanja Pećke Patrijaršije pod tim azijatskim zlikovcima?Kako se izgradiše i silni manastiri pod tim antihrišćanskim tiraninom.Pravoslavlje si i raširilo u Bosnu pod Turcima,koji su davali privilegije pravoslavnom stanovništvu naseljavajući praznu i opustjelu zemlju,a najveći broj bosanskih manastira se izgradi za vrijeme turske vladavine,pravoslavlja u Bosni ne bi do pojave Turaka,dok je u Herecegovini bilo prisutno,a iz Herecegovine su i kretale najviće migracije pravoslavnog stanovništva ka Bosni i Dalmaciji.E ovo vam je istorija zasnovana na ovjektivnosti,a ne 19 vijekovnom romantizmu i antiturskom sentimentu,kada je to bilo i razumljivo.Pravoslavlje je pod Turcima prošlo daleko bolje nego li to tumače nacionalistički istoričari.


(PeruN, 12. januar 2020 19:18)




Totalna neistina! Pravoslavlje je u Bosni postojalo odvajkada, sva srednjevekovna jevanđelja iz Bosne koja su sačuvana do dan danas svedoče o tome, jer su po svojoj sadržini pravoslavne knjige što se vidi iz njihovih tekstova. Najilustrativnije takvo jevanđelje je Kopitarevo jevanđelje koje opisuje pravoslavnu liturgiju, ko ne veruje ima internet pa neka proveri. Većina stanovnika srednjevekovne Bosne su bili pravoslavni hrišćani, a bilo je i drugih manjih hrišćanskih konfesija, uglavnom Bogumila koji su bili nešto poput pravoslavne sekte.

samo vas gledamo

pre 4 godine

@mix
A i Cele Kula je podsetnik na vasu organizovanu drzavu. I prasice smo jeli vise nego iko da ih nam ne bi otimali... Ja pamtim, zbog svih onih koji su se zrtvovali da moja Srbija i ja danas postojimo. Necu vam nikad zaboraviti zla, da nam se ne bi ikad ponovo desila. Ova crkvica je simbol svega sto jesmo.

ferdinand

pre 4 godine

Vise ljudi vidim ispred ambasade Nemacke nego u crkvi.
(Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 12. januar 2020 19:28)


PrOlivere, preterano smaraš.

Didi

pre 4 godine

Najveci problem nisu bili Turci vec poturice i oni su pravili pokolje. Ima i danas ona"gora poturica od turcina".Opet mi sami sebi najveci neprijatelji.

Frka od Rusa

pre 4 godine

Ovaj Cinik u svakom komentaru iskazuje germansku prestravljenost od Rusa, a sve toboz zabrinut za nas Srbe. Sitori mali Hrčki.....

Bila sam slepa.. sada vidim

pre 4 godine

Nisam u Novom zavetu nasla te praznike koji su navedeni u tekstu. Slavim samo naseg Gospoda Isusa Hrista i molim se da ljudima otvori oci.

cokan

pre 4 godine

Srpska crkva je remetilački faktor na balkanu.Srbija izdvaja ogroman novac svih nas i finansira sopstene kočničare ekonomskog razvoja.Zabluda je da su srbi opstali zahvaljujući crkvi, pre bi se reklo da je crkva opstala zahvaljujući srbima.Crkva dobija novac iz buđžeta, i nema obaveze prema državo ne plaća struju vodu grejanje poreze..itd.Materijalno su zbrinuti imaju penzije i soc.i ako u fond nisu uplatili ni din.Najveći nosioci kriminala su u crkvenim velikodostojnicima, na njihovom kapitalu pozavideo bi i al kapone...itd.Sve su to belosvetski hoštapleri i prevaranti koji zaglupljuju narod.Ali dok je ovaca za šišanje biće i vune.....

Auuu

pre 4 godine

#C i n i k боље је некоментарисати ствари о којима ама баш ништа незнаш. Какве си само глупости натрпао у коментар

nb

pre 4 godine

@ Dogodine u Prizrenu

Ne lupaj. Pavle Bakic je bio turski podanik, koji je imao svoj posed u okolini Arandjelovca. Kasnije je presao u Ugarsku sa narodom i dobio je posede u Ugarskoj. Umro je u Djakovu, danasnja Hrvatska, 1537. godine. Srbija je pala pod tursku vlast padom Smedereva, 1459. godine.

vadzola

pre 4 godine

Srbija treba da se vrati Perunu i mnogim bozanstvima, zanimljivije bi bilo - bila bi turisticka atrakcija, ne bi moralo da se prasta svakome ko sad pod ovim Isusom, a i ne bi morali da okrecemo drugi obraz kad nas neko osamari. Takodje, ne bi se izgladnjivali postovima ko neki suvonjavi Jevrejcici od prije 2000 i kusur godina. Srbi, probudite se, ne lezi vam hriscanstvo. Vratite se paganizmu dok jos nije prekasno.

Veliki brat

pre 4 godine

@(banjica, 12. januar 2020 22:23)

Da, a posebno to za menjače novca, jer se u Hramu sve plaćalo u jevrejskim ili tirskim šekelima, a za trgovinu van Hrama korišćen je standardan grčki i rimski novac. Za plaćanje poreza Hramu i kupovinu životinje za žrtvovanje, što je obično bio golub ili jagnje.

Dakle, ovi "menjači novca" su u stvari ekvivalent današnjim "dilerima", samo što su bili unutar Hrama - otprilike, kao kad bi kod nas bili u porti neke crkve ili čak na samom ulazu u crkvu, gde bi građanima prodavali npr. srebrnjake koji bi se potom davali kao prilog crkvi ili manastiru.

A za žrtvovanje životinja, šta reći, pa kod nas je i dalje ostao običaj tog "žrtvovanja" kroz božićnu pečenicu, iznošenje pečenog pileta ili mesa neke druge životinje na groblje za Zadušnice, itd.

I Crkva ništa ne čini da te običaje suzbije...

A onda se čudimo šta nam se sve dešava, sa jedne strane biramo najgore i najnesposobnije političare i uvek imamo opravdanje za takav izbor, a sa druge očekujemo neko čudo ili pomoć od neke više sile, a zagađujemo zemlju i reke na sve strane, ne poštujemo pretke ni Crkvu (ne moramo da budemo neki veliki vernici niti da idemo u Crkvu, ali možemo da je poštujemo kao i one vernike koji poštuju sve verske običaje).

cokan

pre 4 godine

Da se srbija nije oslobodila od turaka, danas bi nam običnom narodu bilo bolje.Pa šta je to sad bolje u srbiji nego u turskoj? Oslobodili su nas od nemaca, a bolje da nisu.Šta to fali sad nemcima.?Mislim da se srbi moraju osloboditi prvo samih sebe.Srbi nemaju neprijatelje van srbije glavni su neprijatelji su u Beogradu srpskim institucijama i u Hramu na vračaru.

Srboljub

pre 4 godine

"Knjige, braćo moja, knjige, a ne zvona i praporce."... niti krstače i crkve. "Dositej je doneo u Srbiju krompir i prosvetiteljstvo. Krompir se primio."

Makedonec

pre 4 godine

Od pada Obrenovca 1459 do prvog Srpskog ustanka ipak nije 5 vekova nego 3,5 veka. Ako se uzima u obzir Stara Srbija, od 1392 kad su Trci zauzeli Skopje do 1912, kad su Srbi oslobodili Staru Srbiju, onda jeste 5 vekova.
(Edhem, 12. januar 2020 17:20)
Mi nismo stara Srbija. Mi smo bili Bugarsko carstvo pre nego ste nas okupirali. A i 1912e nas niste oslobodili vec okupirali umesto Turaka.

PeruN

pre 4 godine

Zaista ti zli Turci se nisu ničim bavili do rušenjem srpskih crkava i manastira,otuda niti jedan nemanjićki manastir ne preteče pod Turcima.Kako onda dođe do obnavljanja Pećke Patrijaršije pod tim azijatskim zlikovcima?Kako se izgradiše i silni manastiri pod tim antihrišćanskim tiraninom.Pravoslavlje si i raširilo u Bosnu pod Turcima,koji su davali privilegije pravoslavnom stanovništvu naseljavajući praznu i opustjelu zemlju,a najveći broj bosanskih manastira se izgradi za vrijeme turske vladavine,pravoslavlja u Bosni ne bi do pojave Turaka,dok je u Herecegovini bilo prisutno,a iz Herecegovine su i kretale najviće migracije pravoslavnog stanovništva ka Bosni i Dalmaciji.E ovo vam je istorija zasnovana na ovjektivnosti,a ne 19 vijekovnom romantizmu i antiturskom sentimentu,kada je to bilo i razumljivo.Pravoslavlje je pod Turcima prošlo daleko bolje nego li to tumače nacionalistički istoričari.

Mix

pre 4 godine

Srbija nije robovala pod Otomanima nego je bila deo uređene drzavne zajednice kakvu današnja Srbija ne može ni da zamisli. Isto važi i za AU. Srbija nikad neće imati takve temelje i sisteme društvenog uređenja.

kosovo nije srbija

pre 4 godine

za vreme turske vladavine imalo je srpstvo sva prava,i nemojte lagati ljude da nije srpstvo imalo nikakva prava h vreme osmanlijske vladavine

Ivan

pre 4 godine

O tome da je Srbija robovala pod Turcima najbolje govori to što je Istanbul obnovio Pećku patrijaršiju. Veran saveznik, od Nikopolja nadalje

optimista

pre 4 godine

Opet neistine iz starih srpskih udzbenika. Pravoslavno hriscanstvo nije nikada bilo zabranjivano pod turcima. Da jeste poslije 500 (ili 250) godina ne hriscana vise bilo. Razlog je politicki (da ne otudje hriscanske podanike) i vjerski (islam smatra hriscane i jevreje narodima knjige koji vjeruju u istog Boga ali na drugaciji nacin).

sterlu

pre 4 godine

sramite se, preci vam se prevrcu po grobovima! izdali ste svoju istinsku veru zarad ove iz azije koju su vam nametnuli rimljani! sramite se!

Србин

pre 4 godine

Овакве ће цркве ускоро Срби у Црној Гори да праве ако Србија нешто не предузме.

Zna se ko podvaljuje

pre 4 godine

@optimista, srpski i turski udzbenici se razlikuju u perspektivama - turci smatraju da su bili blagi i tolerantni prrma Srbima, a Srbi znaju kakvi su turci zapravo bili. Zato nam se udzbenici razlikuju. Turci ne samo da su zabranjivali pravoslavlje, vec su rusili crkve, manastire i sve sto im je smetalo kao imperiji. Sprovodjeni su i genocidi, pa tako u velikom broju podrucja uopste nema pravoslavaca, vec ih naseljavaju muslimani koji tu nikada nisu ziveli. To su cinjenice. E, sad, kako je i zasto dolazilo do tih zlocina - to je vec druga tema. Svako carstvo tako radi, pa je tako radilo i tursko. Ipak, ne mozemo da negiramo te zlocine jer se neko ljuti zbog istine. Turska i islam su za nas pravoslavne sinonim za zlo, stradanje i patnju u periodu u kome su oni terorisali nas na balkanu. Ipak, danas niko u Srbiji ne misli zlo Turcima ili nesto lose o islamu. Ljudi ko ljudi, vera ko vera - ima ih svakakvih. Ali da nam se servira prica kako su turci bili dobri... to moze da isprovocira samo neke stare i bolne teme koje bi naljutile narode koji su nastali delovanjem turaka i islama na ovim prostorima.

Ps. Islam ne trpi ucenja hriscana i jevreja, vec ih smatra za jeretike i cesto ih zbog toga stavlja pod represiju pa cak i ubistva.

ban Kulin

pre 4 godine

Opet neistine iz starih srpskih udzbenika. Pravoslavno hriscanstvo nije nikada bilo zabranjivano pod turcima. Da jeste poslije 500 (ili 250) godina ne hriscana vise bilo. Razlog je politicki (da ne otudje hriscanske podanike) i vjerski (islam smatra hriscane i jevreje narodima knjige koji vjeruju u istog Boga ali na drugaciji nacin).
(optimista, 12. januar 2020 17:18)

U ime islama i Alaha, na ovim prostorima su počinjeni najstrašniji zločini i zverstva nad hrišćanima koji su na sopstvenoj teritoriji vekovima tretirani kao robovi i to važi i za Srbe i za Bugare, Grke, Jermene, Ugare...

C i n i k

pre 4 godine

Inace ovo tamo je pravi,izvorni srpski krst.
Ovo sto nam danas podmece Spc je direktna akvizicija iz Moskve.
Menjaju nam ruje sve,i izgled krsta i arhitekturu nasih novopodignutih crkava.
Te nove crkve i hramovi koji nicu ko pecurke posle kise po SRB nisu nasa crkveno/istorijska arhitektura,nego ruska,na zalost.

siki

pre 4 godine

@(Bane, 12. januar 2020 18:26)

Srba je bilo i daleko pre nametanja hrišćanstva. Da ne ulazim u raspravu kakve srbi imaju veze sa jevrejskom religijom nastalom 3000km odavde? Zašto bi pravoslavlje bilo odgovorno za očuvanje nacije? I danas ima srba i pravoslavaca i muslimana i budista (malo) i ateista...

Bane

pre 4 godine

Srboljube i ja sam ateista, ali da nije bilo te crkve i tog hrišćanstva ko zna da li bi bilo Srba i Srbije danas. Glupo je iz naše perspektive u 2020. godini praviti se pametan, makar poštuj ulogu te crkve i hrišćanstva u očuvanju nacije.

Adriano_Galliani

pre 4 godine

Srbija je robovala u proseku 250 godina pod Turcima (recimo Beograd). Mislim da je krajnje vreme da istina počne da se govori.
(Bio sam i znam, 12. januar 2020 16:48)

Jeste, ali je BG bio i Austrijski i Madjarski. Zemun kompletno npr.

CCCC

pre 4 godine

@optimista
Sto su onda Aja Sofiju u Istambulu prvo pretvorili u dzmiju, dogradjivali joj minarete, strugali joj freske, stavljali muslimanske ukrase, pa je onda i u muzej pretvorili da bi na njoj zaradjivali? Da, bas su je sacuvali za hriscanske vernike. Bajke su za manipulaciju, a ne za dokazivanje cinjenica.

Ali to njihovo zlo koje su nam cinili nije zaboravljeno, vec nam davalo novu hrabrost i odvaznost da sacuvamo svoju veru i da sacuvamo svoju Srbiju.

Goran

pre 4 godine

Svasta ,neko dole rece za Otomansku imperiju da je bila napredna!!?? Ako se nabijanje na kolac smatra naprednim onda jeste. To bre bila zatucana na genocidu stvorena monstruozna anahrona tvorevina. Tamo dokle su vladali zaostajanje je jos primetno.

Edhem

pre 4 godine

Od pada Obrenovca 1459 do prvog Srpskog ustanka ipak nije 5 vekova nego 3,5 veka. Ako se uzima u obzir Stara Srbija, od 1392 kad su Trci zauzeli Skopje do 1912, kad su Srbi oslobodili Staru Srbiju, onda jeste 5 vekova.

Gagula

pre 4 godine

Mi nismo stara Srbija. Mi smo bili Bugarsko carstvo pre nego ste nas okupirali. A i 1912e nas niste oslobodili vec okupirali umesto Turaka.
(Makedonec, 12. januar 2020 18:31)

Jeste zato samo u srpskom delu Makedonije postoje Makedonci dok u bugarskom i grčkom samo Bugari i Grci. I zato vas ne priznaju ni Bugari ni Grci kao naciju. Da vas mi nismo "okupirali" ne bi danas bilo Makedonije a ni Makedonaca.

cokan

pre 4 godine

Srpska crkva je remetilački faktor na balkanu.Srbija izdvaja ogroman novac svih nas i finansira sopstene kočničare ekonomskog razvoja.Zabluda je da su srbi opstali zahvaljujući crkvi, pre bi se reklo da je crkva opstala zahvaljujući srbima.Crkva dobija novac iz buđžeta, i nema obaveze prema državo ne plaća struju vodu grejanje poreze..itd.Materijalno su zbrinuti imaju penzije i soc.i ako u fond nisu uplatili ni din.Najveći nosioci kriminala su u crkvenim velikodostojnicima, na njihovom kapitalu pozavideo bi i al kapone...itd.Sve su to belosvetski hoštapleri i prevaranti koji zaglupljuju narod.Ali dok je ovaca za šišanje biće i vune.....

cokan

pre 4 godine

Da se srbija nije oslobodila od turaka, danas bi nam običnom narodu bilo bolje.Pa šta je to sad bolje u srbiji nego u turskoj? Oslobodili su nas od nemaca, a bolje da nisu.Šta to fali sad nemcima.?Mislim da se srbi moraju osloboditi prvo samih sebe.Srbi nemaju neprijatelje van srbije glavni su neprijatelji su u Beogradu srpskim institucijama i u Hramu na vračaru.

Jovan

pre 4 godine

@Mi nismo stara Srbija. Mi smo bili Bugarsko carstvo pre nego ste nas okupirali. A i 1912e nas niste oslobodili vec okupirali umesto Turaka.
(Makedonec, 12. januar 2020 18:31=

Idi prosetaj do Crne Gore severno od Skoplja, pa onda kazi nesto.

Roćevac

pre 4 godine

Makedonac.
Boj na Kosovu je bio 1389. godine.
I od tad se računa robstvo pod turcima. Inače zauzimanje celokupne Srbije je bilo postepeno i trajalo je oko 100 godina. A za vas makedonce i vaše postojanje je druga priča, ali ta koju ti pričaš ne pije vodu.

nb

pre 4 godine

@ Dogodine u Prizrenu

Ne lupaj. Pavle Bakic je bio turski podanik, koji je imao svoj posed u okolini Arandjelovca. Kasnije je presao u Ugarsku sa narodom i dobio je posede u Ugarskoj. Umro je u Djakovu, danasnja Hrvatska, 1537. godine. Srbija je pala pod tursku vlast padom Smedereva, 1459. godine.

banjica

pre 4 godine

Vise ljudi vidim ispred ambasade Nemacke nego u crkvi.
(Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 12. januar 2020 19:28)

Ja više prosjaka vidim ispred crkve nego ispred ambasade Nemačke. A kada smo se već dotakli materijalnog (prosjaci imaju veze sa tim), novcu i prodavnicama sveća nije mesto u crkvi. Posebno mu nije mesto na ikonama. A evo i zašto (obratiti pažnju na kraj citata):

"I beše blizu Pasha judejska, te ode Isus gore u Jerusalim. I nađe prodavce volova, ovaca, golubova i menjače novca kako sede u hramu. Tada načini bič od uzica i izagna sve iz hrama, i ovce i volove, menjačima prosu novce i ispretura stolove, a onima što prodavahu golubove reče: nosite to odavde, ne činite od doma Oca moga kuću trgovačku."

Jevanđelje po Jovanu, 2:13-16

vadzola

pre 4 godine

Srbija treba da se vrati Perunu i mnogim bozanstvima, zanimljivije bi bilo - bila bi turisticka atrakcija, ne bi moralo da se prasta svakome ko sad pod ovim Isusom, a i ne bi morali da okrecemo drugi obraz kad nas neko osamari. Takodje, ne bi se izgladnjivali postovima ko neki suvonjavi Jevrejcici od prije 2000 i kusur godina. Srbi, probudite se, ne lezi vam hriscanstvo. Vratite se paganizmu dok jos nije prekasno.

петар

pre 4 godine

Не знам шта им значи "Uskrsavanje kralja Krstitelja" ? Вероватно су мислили на Усековање главе светог Јована Крститеља. А ово сујеверје да ће се грешници сурвати у понор, везе са православљем нема. Сви смо грешни и баш таквим нам је црква највише потребна. Тако да свако ко жели да је посети, колико год да је грешан, слободно, биће му само на корист.

ferdinand

pre 4 godine

Vise ljudi vidim ispred ambasade Nemacke nego u crkvi.
(Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 12. januar 2020 19:28)


PrOlivere, preterano smaraš.

miki

pre 4 godine

Gradina ne datira iz 13. veka, nego su tu ostaci rimake kule strazare koji su mnogo stariji. Imate u okolnim manastirima podatke, u Klisuri.

dogodine u Prizrenu

pre 4 godine

Srpsko carstvo zauzimano je vek i po od 1389 -1537(poslednji srpski despot Pavle Bakić, Aranđelovac-Šumadija)
Posle 250 g.na istom mestu Karađorđe diže ustanak i kreće vek oslobađanja Srbije od severa do juga...

"Stefan Tvrtko u Hrista Boga kralj Srba Bosne i Primorske"

pre 4 godine

Zaista ti zli Turci se nisu ničim bavili do rušenjem srpskih crkava i manastira,otuda niti jedan nemanjićki manastir ne preteče pod Turcima.Kako onda dođe do obnavljanja Pećke Patrijaršije pod tim azijatskim zlikovcima?Kako se izgradiše i silni manastiri pod tim antihrišćanskim tiraninom.Pravoslavlje si i raširilo u Bosnu pod Turcima,koji su davali privilegije pravoslavnom stanovništvu naseljavajući praznu i opustjelu zemlju,a najveći broj bosanskih manastira se izgradi za vrijeme turske vladavine,pravoslavlja u Bosni ne bi do pojave Turaka,dok je u Herecegovini bilo prisutno,a iz Herecegovine su i kretale najviće migracije pravoslavnog stanovništva ka Bosni i Dalmaciji.E ovo vam je istorija zasnovana na ovjektivnosti,a ne 19 vijekovnom romantizmu i antiturskom sentimentu,kada je to bilo i razumljivo.Pravoslavlje je pod Turcima prošlo daleko bolje nego li to tumače nacionalistički istoričari.


(PeruN, 12. januar 2020 19:18)




Totalna neistina! Pravoslavlje je u Bosni postojalo odvajkada, sva srednjevekovna jevanđelja iz Bosne koja su sačuvana do dan danas svedoče o tome, jer su po svojoj sadržini pravoslavne knjige što se vidi iz njihovih tekstova. Najilustrativnije takvo jevanđelje je Kopitarevo jevanđelje koje opisuje pravoslavnu liturgiju, ko ne veruje ima internet pa neka proveri. Većina stanovnika srednjevekovne Bosne su bili pravoslavni hrišćani, a bilo je i drugih manjih hrišćanskih konfesija, uglavnom Bogumila koji su bili nešto poput pravoslavne sekte.

Hammer

pre 4 godine

Mi nismo stara Srbija. Mi smo bili Bugarsko carstvo pre nego ste nas okupirali. A i 1912e nas niste oslobodili vec okupirali umesto Turaka.

@(Makedonec, 12. januar 2020 18:31)



Ne zmam odakle pre da počnem, da li od Vuka Brankovića čija je vojska 1392-e godine branila Skoplje pred njegov konačni pad pod tursku okupaciju ili da počnem od 1912-e godine kada su vojvoda Radomir Putnik i srpska prva armija oslobodili Skoplje, Prileb, Bitolj...
Možda bi bilo najbolje da se prisetimo činjenice da je Skoplje srpski carski grad u kome je car Dušan krunisan za cara, a da su u Prilepu stolovali Mrnjavčevići i kraljević Marko.
Ako beš hoćeš, možemo da se vratimo i još dalje u prošlost, kada je s početka 7-og veka n.e. vizantijski(romejski) car Konstantin II sa područja reke Vardar raselio nekakve Slovene i naselio ih u Malu Aziju gde su oni dobili svoju episkopiju i svoj grad Gordoserbon u istoimenoj oblasti zvanoj Serbohorija. Taj Gordoserbon prvi put se pominje 680-e godine, godinu dana ranije pre nego što su Bugari 681-e godine došli na Balkan.

Х.П.В

pre 4 godine

za vreme turske vladavine imalo je srpstvo sva prava,i nemojte lagati ljude da nije srpstvo imalo nikakva prava h vreme osmanlijske vladavine
(kosovo nije srbija, 12. januar 2020 21:18) Да Бог да' ти најмилији уживали таква права наредних пет вјекова.

Veliki brat

pre 4 godine

@(banjica, 12. januar 2020 22:23)

Da, a posebno to za menjače novca, jer se u Hramu sve plaćalo u jevrejskim ili tirskim šekelima, a za trgovinu van Hrama korišćen je standardan grčki i rimski novac. Za plaćanje poreza Hramu i kupovinu životinje za žrtvovanje, što je obično bio golub ili jagnje.

Dakle, ovi "menjači novca" su u stvari ekvivalent današnjim "dilerima", samo što su bili unutar Hrama - otprilike, kao kad bi kod nas bili u porti neke crkve ili čak na samom ulazu u crkvu, gde bi građanima prodavali npr. srebrnjake koji bi se potom davali kao prilog crkvi ili manastiru.

A za žrtvovanje životinja, šta reći, pa kod nas je i dalje ostao običaj tog "žrtvovanja" kroz božićnu pečenicu, iznošenje pečenog pileta ili mesa neke druge životinje na groblje za Zadušnice, itd.

I Crkva ništa ne čini da te običaje suzbije...

A onda se čudimo šta nam se sve dešava, sa jedne strane biramo najgore i najnesposobnije političare i uvek imamo opravdanje za takav izbor, a sa druge očekujemo neko čudo ili pomoć od neke više sile, a zagađujemo zemlju i reke na sve strane, ne poštujemo pretke ni Crkvu (ne moramo da budemo neki veliki vernici niti da idemo u Crkvu, ali možemo da je poštujemo kao i one vernike koji poštuju sve verske običaje).

Didi

pre 4 godine

Najveci problem nisu bili Turci vec poturice i oni su pravili pokolje. Ima i danas ona"gora poturica od turcina".Opet mi sami sebi najveci neprijatelji.

Dobro Informisan

pre 4 godine

@Goran

Nisu samo Turci nabijali na kolac. Imas na Vikipediji na engleskom fotografiju coveka nabijenog na kolac 1918. godine u Poljskoj.

"Stefan Tvrtko u Hrista Boga kralj Srba Bosne i Primorske"

pre 4 godine

O tome da je Srbija robovala pod Turcima najbolje govori to što je Istanbul obnovio Pećku patrijaršiju. Veran saveznik, od Nikopolja nadalje
(Ivan, 12. januar 2020 23:52)




Pećku patrijaršiju je obnovio Mehmed paša Sokolović, jedan od retkih poturčenih Srba koji nije zaboravio svoje pravo poreklo, da su se Turci ili drugi azijatski muslimani šta pitali ne bi bilo ni "C" od crkve. Samo na području današnje Severne Makedonije pre dolaska azijskih muslimana postojalo je preko 370 srpskih srednjevekovnih crkava i manastira, danas ih je svega 70-ak, da ih narod nije obnavljao ne bi ih bilo ni toliko.

A što se Nikopolja tiče, iz perspektive Srba, potpuno je svejedno, da li će ih okupirati osvajačka katolička krstaška armada koja je u svojim krstaškim ratovima bila prva strana koja je pustila bratsku hrišćansku krv pravoslavcima ili će to biti muslimanski okupatorski faktor iz Azije. Ratovali su Srbi i protiv jednih i protiv drugih, što se ne može reći za ovdašnje katolike i muslimane koji su vazda bili samo na strani katoličke okupatorske Ugarske i Austro-Ugarske ili na strani muslimanske okupatorske Otomanske imperije.

Bila sam slepa.. sada vidim

pre 4 godine

Nisam u Novom zavetu nasla te praznike koji su navedeni u tekstu. Slavim samo naseg Gospoda Isusa Hrista i molim se da ljudima otvori oci.

Куп је битан

pre 4 godine

(PeruN, 12. januar 2020 19:18)

Православља није било у Босни пре Турака? Е свашта се може прочитати. А ко је онда живео у Босни? Будисти, индуси? Зашто се краљ Твртко крунисао у Милешеви? Зашто босански бан у својој повељи Дубровчанима пише како "их моји Срби неће дирати"? Ово је провидан покушај да се још једном прогура стара неистина о тзв. богумилима у Босни. Никакви богумили нису постојали. Довољно је само прочитати шта је о томе још 1941. писао Васо Глушац. Ако православља није било у Босни како је онда Сребреница могла да буде метох руског манастира са Хиландара? Ако православља није било о Босни, како је онда манастир Тавна основан још у 14. веку? Манастир у Добруну основан је нпр. 1343., манастир Св. Тројице у Возући задужбина је краља Драгутина. Овде нема простора да се наброје сви спрски манастири у Босни. Многи су манастири страдали након доласка Турака.

Frka od Rusa

pre 4 godine

Ovaj Cinik u svakom komentaru iskazuje germansku prestravljenost od Rusa, a sve toboz zabrinut za nas Srbe. Sitori mali Hrčki.....

Stefan

pre 4 godine

Ako nekoga zanima detaljna lokacija: Kada krenete od Arilja prema Ivanjici, posle 9km nailazite na selo Divljaku, i samo skrenete levo preko mosta, pa prvo desno, zatim nastavite pravo uz reku, videcete i table. Poslednji kilometar je preporucljivo ici peske, mada se moze ici i kolima, kome kola nisu bas niska, ali poslednjih par stotina metara se mora ici peske. Valja napomenuti da je poslednjih 5-6 metara prilaza crkvici je prilican uspon, ali sam ja vodio dete od 5 godina, nekoliko puta. Pogled je neverovatan. Oko crkvice se nalaze zidine starog grada Nikole Altomanovica iz 14. veka, koji je prilicno ostecen u bitci izmedju Altomanovica i kneza Lazara, nekoliko godina pre Kosovskog boja, kada je grad i napusten.

Auuu

pre 4 godine

#C i n i k боље је некоментарисати ствари о којима ама баш ништа незнаш. Какве си само глупости натрпао у коментар

samo vas gledamo

pre 4 godine

@mix
A i Cele Kula je podsetnik na vasu organizovanu drzavu. I prasice smo jeli vise nego iko da ih nam ne bi otimali... Ja pamtim, zbog svih onih koji su se zrtvovali da moja Srbija i ja danas postojimo. Necu vam nikad zaboraviti zla, da nam se ne bi ikad ponovo desila. Ova crkvica je simbol svega sto jesmo.