Ponedeljak, 15.07.2019.

10:20

Direktor NASA otkrio zašto Amerikanci nikad više nisu kročili na Mesec

Izvor: B92

Direktor NASA otkrio zašto Amerikanci nikad više nisu kroèili na Mesec IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

146 Komentari

Sortiraj po:

Ruslan

pre 4 godine

I pored svih anomalija koje su Amrikanci prikazali prilikom "leta" na Mesecu, mi i dan danas nemamo toliko snazne rakete da dospeju do Meseca i ponesu dosta vliki i udoban modul koji bi mogao da smesti posadu i sve sto je potrebno.
U tom poduhvatu najveci problem je bio bezbedni prolazak ljudske posade kroz Van Alenove prstenove. NASA tvrdi da su oni prosli kroz zonu najmanjeg zracenja, veoma magicno? Medjutin treci prsten, koji je otkriven 2012 ima 25 puta jacu radijaciju od predhodna dva, pa ipak americki astronauti su "preziveli"? Mozda oni smatraju da kada su amerikanci "leteli" nije se znalo za treci prsten, pa su tako uspeli da "prezive"? Molim vas, pa to su price za decu!

nicco

pre 4 godine

Da li znate da u ruci drzite racunar (smartphone) koji je verovatno mocniji od sve ukupnog IBM racunarskog centra koji je pratio misiju Apollo 11. O kameri i prenosu podataka da ne pricamo. Sta vise reci na tu temu, u 2019 im skupo.

nicco

pre 4 godine

Nesto mi je mnogo blizu ovaj horizont. Kao da mogu da trknu i okupaju se u horizontu. Da oni nisu na nekoj Hawai plazi ili mozda na nekoj crvenoj steni na Rocky Mountains?

ende

pre 4 godine

Zemlja je ravna ploca - nije.
Pored nebeskih tela, postoje tamna energija i crne rupe - postoje.
Darvinova teorija evolucije - tacna.
Klimatske promene se desavaju - desavaju se.
Iluminati postoje - postoje.
Amerikanci su bili na Mesecu - nisu.

Može biti samo je*an

pre 4 godine

Samo je Mujo bio na mesecu...
I njegov konj...
Postoji o tome i ona pesma -
"Mujo kuje konja po mesecu ..!!!"
Sve ostalo je farsa...

Branko

pre 4 godine

Sa svime se slažem, međutim nije mi jasno kako su sleteli na mesec i kako poleteli nazad. Sem da na mesecu postoji pista i rampa za lansiranje raketa...kad ni sada nemaju tehniku za povratak sa bilo koje planete....

Kontras

pre 4 godine

Niti ste vi bili na Mesecu, niti planirate. Pogledaj na sta vam lici "objasnjenje", a tek te slike gde vam senke objekata padaju u razlicitim smerovima pod navodno jednim udaljenim izvorom svetlosti - Suncem.

Neki pitaju zasto im rusi i kinezi ne osporavaju navodno sletanje na Mesec. To je zato sto su i ruska i kineska i evropska "agencija za svemirska istrazivanja" izrazito povezane sa Nasa i njihov "svemirski program" je takodje lazan.

Zemlja je staticna i verovatno ravna ploca, a Mesec je najverovatnije svetlosni disk. I svi u Nasa to znaju, kao i svi najmocniji ljudi na svetu. Kao i sve vise "obicnih" ljudi.

Objavite. Hvala.

NASA

pre 4 godine

Samo ću reći da kiseonik nije uvek potreban za eksploziju za one sto pitaju kako radi raketni motor. Osnovna podela raketnih motora je na hladne i tople. Za generisanje potiska, hladni koriste dinamiku fluida, a topli termodinamičke procese.Prema vidu energije proizvodnje reaktivne struje, dele se na hemijske, električne, nuklearne i plazmene
Mada, posle 2 decenije rada u USA sumnjam u istinu sa Mesecom

zed

pre 4 godine

sve je to balistika... ko može napraviti balističku raketu može gađati Mesec.. samo je u teretu i veličini razlika sve ostalo je isto.. :)

supernova

pre 4 godine

Čekaj, ako odem na kraj sela, i do tamo potrošim brdo novca, a tamo ne nadjem ništa što mi je zanimljivo, koji ću peršun opet u tom selu... Ići ću u neko drugo selo, potrosicu još više novca, možda nadjem nešto što mi znači....!!! A i stvar je prestiža, niko pre mene nije bio tamo... Ja sam pomerio granice!!! Ja sam superioran i svi možete samo da me gledate... Rečeno prostim načinom...

JoXim

pre 4 godine

Mene interesuje jedna stvar i hteo bih da pitam. Nije provokacija ili nesto slicno. Koliko znam za sagorevanje u motoru je potreban kiseonik. Ne mesecu ga nema, pa me interesuje kako je mogla ta raketa da sleti i kasnije da uzleti sa Meseca. Ako se ne varam, u ovim misijama na Mars recimo, roveri koji su poslati na Mars su spustani nekakvim naduvanim loptama i padobranima a ne raketom. Cak su prvi pokusaji bacanja rovera na tlo Marsa valjda bili neuspesni. Unapred zahvalan na odgovoru.
(Gorki, 15. jul 2019 20:54)

Kiseonik se kao i raketno gorivo skladišti unutar letelice i tako koristi pošto inače rad motora ne bi bio moguć.

Diktat

pre 4 godine

Pored svih,kako nauka kaže, nepobitih dokaza ja, kao neko ko nije neobrazovan već posedujem solidna znanja iz mnogih oblasti intimno sumnjam u čovekovo osvajanje Meseca sezdesetih godina proslog veka.Moja logika je sledeća.Ako uzmemo da su u to vreme mlazni avioni bili u upotrebi skoro dve decenije ali da su i pored stalnih usavrsavanja bile fatalne i česte nesrece istih naročio prilikom borbenih i složenih dejstava po meni da bi se uspešno izveo najsloženiji projekat do tada u ljudskoj istoriji sigurno je da je moralo, prostom logikom i analogijom, da bude na stotine mrtvih astronauta pri pokušajima realizacije svake od faza tako složenog leta dok se ne bi došlo do zadovoljavajućeg nivoa obučenosti i dok se ne bi otklonile sve potencijalne greške koje praktično ne mogu da se uvek planiraju dok se ne dogode.Prosto ne verujem da je sve moglo da prođe besprekorno u samo par pokušaja.Da ne pričam kako su prolazili piloti na prvim špijunskim letovima pri samim pokušajima letenja na velikim visinama.Znam kada je reč o Sovjetskom savezu da je prilikom ispitivanja performansi novih aviona i motora bilo na hiljade poginulih pilota a jedan od njih bio je i Gagarin.

Ma sta kazes

pre 4 godine

Tesko da bi danas sa svom modernom tehnologijom, robotikom itd, uspeli tek tako da slete na mesec, a jos teze da bi se vratili sa njega, a ne pre pedeset godina sa kompjuterime snage digitrona i u onim kantama od tehnike.

Locutus

pre 4 godine

Mene interesuje jedna stvar i hteo bih da pitam. Nije provokacija ili nesto slicno. Koliko znam za sagorevanje u motoru je potreban kiseonik. Ne mesecu ga nema, pa me interesuje kako je mogla ta raketa da sleti i kasnije da uzleti sa Meseca. Ako se ne varam, u ovim misijama na Mars recimo, roveri koji su poslati na Mars su spustani nekakvim naduvanim loptama i padobranima a ne raketom. Cak su prvi pokusaji bacanja rovera na tlo Marsa valjda bili neuspesni. Unapred zahvalan na odgovoru.
(Gorki, 15. jul 2019 20:54)

Mars ima atmosferu, doduše tanku ali ima. Zato padobran ima smisla. Na Mesecu padobran ne pomaže. Drugo, roboti su otišli na Mars da ostanu tamo pa im ne treba gorivo za nazad. Inače osim padobrana potrebni su i raketni motori za bezbedno sletanje.

Što se tiče goriva, naravno da treba kiseonik. Postoje posebni tankovi sa kiseonikom ili je već u startu pomešano sa grivom (ne znam tačno nisam inženjer NASA). Kako bi inače išle rakete na svemirsku stanicu? Tamo takođe nema kiseonika.

zexxxx

pre 4 godine

niste vi nikada "vise" sleteli zato sto nikada niste ni bili i to je dokazano 50 puta sa 100 dokaza i ne znam o cemu se tu vise raspravlja i ne kontam da se 60-tih godina moglo otici na mesec a 2019 ne moze malo je nelogicno i ne znam da li stvarno oni misle da smo mi ljudi tolike ovce..ne znam sve mi ovo zvuci smesno jako ali ajde ja sam obican smrtnik i sta ja znam pored toliko naucnika i bitnih ljudi..

zokizoki

pre 4 godine

I kad jednog dana Amerikanci priznaju da nisu bili na mesecu,ovi naši fizičari će i dalje pričati kako Rusi i Kinezi to nisu demantovali.Inače to im je najači dokaz,pa niko nije demantovao ni da je vuk oduvao prasićima kuću,pa to neznači da jeste.

teorija zavere

pre 4 godine

Ajd sad malo ciste logike. Sletanje na mesec, jedan od najbitnijih dogadjaja u istoriji covecanstva, a oni zature orignalne snimke? Neki komentatori ovde kazu da su Ameri utvrdili da tamo nema nicega, pa zasto bi trosili pare na nove misije? U tih nekoliko sletanja su potpuno istrazili Mesec? Sto se finansiranja tice, cisto da vas podsetim da je postojao Spejs satl, koji je vise puta leteo u svemir, nosio satelite, vracao satelite, dakle verovatno je mogao da leti i orbitira oko Meseca, a oni, opet nekim malim modulom da slete na mesec. Nije kod fotografija problem sto se vijori zastava. TO moze da bude posledica inercije. Problem su razliciti uglovi senki. Ne mogu modul, astronaut I kamen da imaju razlicite uglove senki, ako je sunce jedini izvor svetlosti. To je moguce ako se koristi svetlo koje je mnogo blize, poput studijskog svetla ;)

SEXaS

pre 4 godine

што се мене тиче не мора уопште да се оглашава све док не буде хтео да призна да нису слетели на месец

g4

pre 4 godine

U vreme "Apolo" programa racunari su imali par kilobajta memorije, a koliko imaju danas? Nema sanse da su bili na Mesecu, sa takvim racunarom.

Gorki

pre 4 godine

Mene interesuje jedna stvar i hteo bih da pitam. Nije provokacija ili nesto slicno. Koliko znam za sagorevanje u motoru je potreban kiseonik. Ne mesecu ga nema, pa me interesuje kako je mogla ta raketa da sleti i kasnije da uzleti sa Meseca. Ako se ne varam, u ovim misijama na Mars recimo, roveri koji su poslati na Mars su spustani nekakvim naduvanim loptama i padobranima a ne raketom. Cak su prvi pokusaji bacanja rovera na tlo Marsa valjda bili neuspesni. Unapred zahvalan na odgovoru.

Kiks

pre 4 godine

O čemu ovaj priča. Gleda nas u oci smeje se i laže. Pa NASA je posetila i poslala "probes" na sve planete naše galaksije i van nje uključujući "Jupiter, Saturn, Neptun, Uran i Pluton. I na neke od njihovih "moons. Sve je to koštalo bilione $$$ Pogledajte nedavnu seriju "Planets" od BBC (pet epizoda) a pa će vam sve biti jasno.

ablendujem

pre 4 godine

Ameri nemaju pare? Da na Mesecu ispišu logo koka-kole? Čisto sumnjam. Pre bi se reklo da su tamo, nešto i nekoga zatekli i da su uvideli da nisu dobrodošli. Inače bi do sada uveliko postojale turističke ture do Meseca.
(Orion, 15. jul 2019 10:33)
Ha ha kao u vicu.
Čekaju na ruse da oboje mesec u crveno.

Jaggy

pre 4 godine

Nije mi jasno da ako čovek kao biće teži da opstane i da osvoji mesec i druge planete, zašto to ne sprovodi na globalnom planu gde bi sve zemlje sveta imale tu mogućnost da učestvuju u projektu i finansiranju umesto što troše resurse na oružije i ratove.. Ljudska svest mora da pređe na viši nivo i da svi kao ljudska bića težimo da očuvamo ovu našu planetu kao trenutno jedino mesto za život i da uporedo radimo na tome da se širimo i na druge planete u svemiru.. Sa ovim nivoom svesti mi srljamo u ambis i nestaćemo kao vrsta za sto godina.. Sve države treba da daju svoj doprinos, svoje naučnike, svoje ideje i određena sredstva da bi se osigurala budućnost generacija koje dolaze

Nenad

pre 4 godine

Ajde malo da koristimo logiku. Ponovno sletanje na mjesec bi kostalo minimum 100 milijardi dolara. Odes tamo nema nista i vratis se nazad. Pa naravno da se nece odobriti budzet za to.

only fools and horses

pre 4 godine

Sletanje na mesec nije praceno samo putem televizije. Svi teleskopi na svetu (i opticki i radio) su tada bili upereni ka mesecu.
(markonjero, 15. jul 2019 11:46)

Da, da. svi teleskopi su gledali kako Nil Amstrong maše sa meseca.

Verujete da su otisci Armstronga, koji su i dalje na površini meseca izmišljotina? 
Dobro, lepo istraživanja kažu da je ovde IQ ispod prosečnog...
(Nesha, 15. jul 2019 11:39)

Otisci? O čemu vi pričate, gde su otisci i ko kaže da još stoje na površini meseca.
Zar stvarno mislite da bi otisci još stajali posle 50 godina? Možda i imate pravo za prosečan IQ, ima ovde previše ljudi nalik vama.

EU Citizen

pre 4 godine

To je sasvim OK, u svemir treba ds. lete ljudi koji u to. investiraju kapital da bi zaradili, to je najbolji i makbrži način da osvojimo galaksiju :) Na samom početku, u klimi hladnog rata, država je imala svoju ulogu, i astronautika je bil stvar presriža, ali danas to trena da nide pre svega donar. biznis, a mogićnosti su neograničene. Biće malo teže dok se ne zalaufa, ali kad kreen, svemir. je granica :))

toni

pre 4 godine

Strah me je citati zatucane komentare pa bolje da ne citam.
Verujem da 90% tih nema pojma da je ukupno bilo 7 sletanja na Mesec sa ljudskom posadom a ne samo jedno 69te...

Mire

pre 4 godine

Na nesrecu ove zemlje upravo zive generacije koje imaju manje obrazovanja od svojih roditelja.
Supljine u znanju nadoknadjuju informacijama s interneta i usmenim predanjem.
Dakle Zemlja je ravna ploca, kosmonauti nisu bili na mesecu, vampiri nocu ustaju, vakcine ubijaju decu, rak se travom leci i tako.

Jelena

pre 4 godine

Kad se samo setim svih lazi, podmetacina i izmisljotina zapada ne mogu a da ne primetim jednu mudru kinesku izreku koja glasi: "Usima ne verujem, ocima verujem", a ja dodajem da kinezi nisu znali za Holivud kojim zapad pokusava ceo svet da ubede da ce belo crno, a crno belo.

Alija Sirotanović

pre 4 godine

Ah, počinjem da verujem, da je stvarno došlo vreme za asteroid i jedan kolektivni reset. Da sleteli su na mesec, sve je bilo projektivano samo za to, nije bilo nemoguće. Vratili bi se tamo, da postoje komercijalne osnove, jednostavno na Mesecu nema ništa što bi bilo ekonomski isplativo eksploatisati. Zašto u sred Sahare, ne postoje gradovi, fabrike, rudnici...?

Mile

pre 4 godine

Ameri i Rusi su prijatelji u svemiru, a na zemlji su neprijatelji.Zato sto obe strane lazu i tako uzmaju porez od svojih gradjana za navodne svemirske letove, nekakve nepostojece stanice, rakete i sl.

Nasawood

pre 4 godine

Rusi i kinezi nikada neće dovoditi u pitanje sletanje na mesec jer su deo priče. Rusi su kidnapovani oktobarskom revolucijom i od tada ih vode ljudi koji su na vlasti u svim tim zemljama. Pogotovu u kini u kojoj vlada komunistički kapitalizam. Jaz izmedju njih je showprogram za raju. Ko gleda videće. A nasa ce se stalno izgovarati nečim. Rasmislite samo kako izgleda jedan nosač aviona i koliko tehnike je tu smešteno i koliko košta. A ova konzervica je kostala navodno pet puta više. Za šta bre? I gde je u kapsuli mesto za gorivo? Dajmo ljudi ne biti slepi i naivni. Gorko je uvideti da su nas lagali ali je bolje ikada nego nikada.

^_^

pre 4 godine

Ja iskreno mislim, da su stvarno bili tamo I to jos pre 50 godina sa onom zastarelom tehnologijom... Do sad su morali da putuju kroz svemir I to Ono... Savijanje svemira. Smao pogledajte kompjutere danas I sta je bilo 60ih...

Гопн1

pre 4 godine

Па добро бре што не рече да више није имало смисла,да је за даље потребна боља технологија...финансије не пију воду.

Perica

pre 4 godine

Ma bili su, kako nisu? Moja prababa bila u šemi sa jednim od tih astronauta. Taj joj slao pisma sa Meseca. Deda mi pričao da su se jedne noći dok je on bio dečak pojavili neki ljudi u crnom i odneli ta pisma.

Nažalost mi u Srbiji smo u prvoj rečenici

pre 4 godine

"Ko ne zna, a ne zna da ne zna - opasan je
- izbegavajte ga!
Ko ne zna, a zna da ne zna - dete je
- naučite ga!
Ko zna, a ne zna da zna - spava
- probudite ga!
Ko zna i zna da zna - mudar je
- sledite ga!"

Locutus

pre 4 godine

Kad pogledam tehnologiju tog vremena,izgleda kao da su leteli u tosteru,Sto vise gledam emisije o tome,sve im manje verujem.Kružili oko Meseca,da, sleteli,ne.
(kamen sa Meseca, 15. jul 2019 12:30)

Elektronika je napredovala, ali raketni motor je isti kao i pre 70 godina.
Recimo, turbo-motori su se koristili u avijaciji još 1920. godine, znači pre 100 godina. Kada se skine elektronika, motori sa unutrašnjim sagorevanjem su manje više isti kao i tada.

xxxx

pre 4 godine

Prvi vestacki satelit u svemiru, prva zivotinja u svemiru, prve fotografije na tamne strane meseca, prvi covek u svemiru, prva zena u svemiru, prvo setanje u svemiru, prva letelica na Mesecu, prva letelica na drugoj planeti, prva svemirska stanica, prva letelica na Marsu, sve Sovjeti. Amerikanci, prvi covek na Mesecu. I Ameri kazu da su dobili trku u svemiru? Zanimljivo

MilankoVW

pre 4 godine

Upravo je kljuc u Van Halenovom pojasu radioaktivnih cestica. Gledali ste seriju Cernobil, videli ste kako je pao helikopter kada se priblizio radijaciji i kada je nemacki robot projektovan da izdrzi radijacione cestice prestao da radi. E pa zamislite Cernobil u svemiru ali barem 100 puta jace e zato ni jedni ni drugi nisu odmakli dalje od fotosopa i studija u Arizoni. Ne moze neziva materija da probije Van Halenov pojas a kamo li ziva. Ukljucite farove. Nije tesko.

hari

pre 4 godine

Hahaha, koliko samo komentara o navodnom fake sletanju Amera na Mesec, pa sramota stvarno.

Jesu sleteli. Pod jedan, Rusi su sami priznali, pod dva, niti jedna tajna ne moze da se cuva toliko dugo, cak 50 godina...da zaista nisu sleteli isplivao bi neki dokaz za to...

Nisu bili samo jednom, kako mnogi u zabludi misle, vec su 6 puta sleteli na mesec brodovima sa ljudskom posadom...

Ne lete vise jer se struktura finansiranja znatno promenila, i danas je, iako mnogi misle da novca ima vise nego ikad, znatno skuplje otici na Mesec nego 1969. Osim toga, jedan od verovatnih razloga je sto bi troskovi novog sletanja na Mesec bili znatno veci od koristi koju bi bilo ko dobio od toga...a niko vise nece da baca pare na puki avanturizam...ko ima, iz svog dzepa nek plati pa nek leti...

Demar Derosan

pre 4 godine

Jedan od glavnih inzenjera na projektu Apolo bio je Majk Vucelic, Srbin koji je 50 ih godina proslog veka otisao u Ameriku. Bio je zaduzen za saniranje nepredvidjenih problema tokom leta, tako da je njegovo spasavanje posade jednom prilikom ostalo upamceno za sva vremena. Dobio je orden od americog predsednika za to, a bio je u Beogradu 2009. i odrzao predavanje, a preminuo je 2012. Velika faca je on bio, samo se malo o njemu zna, tako da ovim komentarom zelim da podstaknem da procitate nesto o njemu, zasluzio je, slava mu.

Soko

pre 4 godine

Velikim skepticima i nadasve poznavaocima pravog stanja stvari na geopolitickom planu najtoplije preporucujem jednu, ali barnjednu knjigu mesecno. Moze i slikovnica, za pocetak. Nakon 10ak godina čitanja, mozda nam svima bude bolje...

Bgd89

pre 4 godine

Da je postojala i najmanja sumnja u to da su Amerikanci sleteli na Mesec, da li vi mislite da KGB i Sovjeti to ne bi znali, ili bar pustili crva sumnje tada? Pa to je bilo u najgore doba Hladnog rata, tad su čekali i najmanje greške jedni drugih. Šta je ljudi sa vama? Pa Sovjeti bi jedva dočekali da su Ameri to lažirali. Malo zdravog razuma samo.

СВЕМИЈЕЈАСНО

pre 4 godine

Присуствовао сам једном сусрету у Москви на коме је у неформалном разговору руски астронаут, на нашу шаљиву констатацију да Американци нису били на месецу, он уз баш озбиљан израз лица рекао да јесу, стварно су били. Прешли смо на друге теме...
Народе, нема потребе за теоријама завере, били су горе. Зашто више не иду? Па зато што нема никакве сврхе. То кошта ђаво и по а тамо је само прашњава стенчуга и ништа више.

Jah

pre 4 godine

Sleteli su na mesec inače Rusi bi ih razotkrili brzo.
Neka razloga da se ponovi ide na mesec jer tamo nema ničega, samo je bacanje para.
Bitnije je da se otkrivaju druge planete i da se leti na Mars nego ići na mesec.

Vlado Banja Luka

pre 4 godine

Danas ne postoji nijedan naucni egzaktan dokaz da su ljudi bili na Mjesecu. Ne postoje nijedna prava jasna fotografija tzv mjesta sletanja. Niko nikad tako nesto nije snimio, ni teleskopom, ni orbiterom, ni roverom (kineski, japanski, itd). Doduse, NASA tvrdi da iznad Mjeseca orbitira LRO (lunarni orbiter) koji je kao snimio ta mjesta, ali te fotke su apsolutni nejasne i mutne i ustvari lazne su...Kada sateliti na Zemlji trebaju snimiti ruske rakete i tenkove npr u Siriji, tada se vidi i fabricki broj sasije! Dalje, sve tzv orginalne trake i telemetrijske podatke o istorijskom letu, NASA je navodno unistila. Tone i tone naucnog materijala. Zaturila negdje!? Ne mogu se vjestaciti. Kamenje sa Mjeseca je okamenjeno drvo...

novica d

pre 4 godine

- Da "više nikada nisu vratili na Mesec jer od tog trenutka nije bilo dovoljno sredstava za takve kosmičke programe.." bas tako je bilo !! Tokom 1970-1971. je pocela ekonomska kriza u SAD a 1973. (posle arapsko-izraelskog rata) je pocela svetska naftna kriza koja je prilicno pogodila SAD.
- A sto se tice programa Apolo, sve imate na Nasinom dokumentarcu na linku
http://farposst.ru/1486659631-apollon-lunnaya-missiya-apollo-missions-to-the-moon.html

gzola

pre 4 godine

Ostaje činjenica da ste ko ošale' išli tad više puta sve sa roverima, vozikali se gore igrali golf.. a sad skupo. Pa dajte račun da svi uplatimo sirotinjo uboga

Niks feršten

pre 4 godine

Zilijarde za naoruzanje a nemaju da odu na Mesec i Mars. Pricam ti price.
(wc, 15. jul 2019 10:44)

Pa nije baš, godišnji budžet za vojsku im je "tričavih" 400-600 milijardi!

Andjela

pre 4 godine

Kao prvo, jos uvek nije 100% dokazano da na mesecu ima kiseonika, pa se samim tim postavlja jedno logicno pitanje kako je moguce da se zastava vijori? I prema tome, kao drugo, dosta nam je vise vas amerikanaca sa vasim objavama, vasim naucnicima, vasim dokazivanjima, u bilo cemu! Nego, ko ce s vama, pa vas Rambo zaboga, sam potuce celu Rusiju.....

Mare

pre 4 godine

Sta li cete sad izmisliti kao razlog.Pa vi svakim danom se sve vise upetljavate u spostvene lazi.Sad je novac u pitanju a do juce je bio VanAlenov pojas a pre toga ste izjavili da ste unistili tehnologiju koja vam je omogucila odlazak na Mesec.Dogovorite se sta je u pitanju.Onaj ko ne prati vase izjave mozda i nasedne ali ima ljudinkoji prate sta pricate.Uzimate milijarde od sopstvenih gradjana za kojekakva snimanja u studiju.Svaka cast nema sta.
(deki 185, 15. jul 2019 10:45)

Vidim kako ti pratis, sa informacijama iz Trećeg oka.

1.Van Alenov pojas oko Meseca, kao nikada nije spomenuo niti jedan priznati naucnik a posebno ne Nasa.

2. NASA nikada nije rekla da je unistena tehnologija koju su koristili za sletanje na Mesec, vec da je unistena originalna traka sa snimkom sletanja.

Tako da, ajde molim te, ne komentarisi ono sto ne znas i ne pratis.

kamen sa Meseca

pre 4 godine

Kad pogledam tehnologiju tog vremena,izgleda kao da su leteli u tosteru,Sto vise gledam emisije o tome,sve im manje verujem.Kružili oko Meseca,da, sleteli,ne.

Nikola bg

pre 4 godine

Ajde ostavite se Rusa... Sumnjivo mi je sve u vezi Meseca i kako je covek krocio na Mesec. A to da nema resursa do sad bi i Rusi vec krocili na Mesec tako da to pricajte maloj deci. Mislim da su u pitanju vecite igre Rusije i Amerike.

Boki Bgd.

pre 4 godine

Firma Kodak je saopštila da ne postoji film koji može da funkcioniše na temperaturama od - 160 c do + 120 c(plus radijacija),Firma Hasselblad saopštila da u takvim uslovima njihova kamera nebi funkcionisala.Pa sa čime i kako su snimali i odakle sve one fotke ako sve nije bilo u studiju i pustinjama Arizone.Upleli su se u laži kao pile u kučine.

Mile Dodik

pre 4 godine

Zasto opet NASA pocinje ove price kada su najumniji ljudi ovoga sveta dokazali da uopste ne postoji ni Mesec,niti ijedna planeta. Sve ovo je obican san.

XXL

pre 4 godine

Obzirom da smo pre 50.g. svi bili prikovani za televizore crno/bele lampaše i pratili sletanje na Mesec čovek se zbilja pita da l' je to stvarno moguće? Naravno ako se uzme sva savremena tehnologija toga vremena i ugrađenog najmodernijeg kompjutera od 8mb u kapsuli. Da se izvedu svi ti manevri i faze leta čima su bili puni časopisi objašnjavajući tok i plan leta i ona finta okretanje rakete i uzimanje mesečevog modula pa opet okret i pravac Mesec. Iako sam slušao predavanja čuvenog ing. Milivoja Jugina i gledao snimke koje je donosio i materijale ... pitanja i sumnja i dalje postoji ...

Nesha

pre 4 godine

Kapiram da je 90% komentatora ubeđeno da je Zemlja u centru kosmosa, i da je stvorio bog i posadio na kornjačina leđa koja plovi na leđima kitova...

Vi zaista verujete da SAD nisu sletele na mesec a da bi im Rusi to prećutali?
Verujete da su otisci Armstronga, koji su i dalje na površini meseca izmišljotina?
Verujete da Kinezi do sada ne bi objavili da nikada niko nije bio na Mesecu, a uveliko imaju tehnologiju da to dokažu?

Dobro, lepo istraživanja kažu da je ovde IQ ispod prosečnog...

.

pre 4 godine

Може неко од скептика да ми објасни како то да совјети НИКАД нису доводили у питање слетање на месец усред хладног рата?

markonjero

pre 4 godine

Mene samo zanima kako ljudima koji ne veruju u sletanje na mesec nije palo na pamet da su rusi svim mogucim sredstvima pratili to sletanje, i da se ono nije dogodilo ta vest bi istog dana bila objavljena. Sletanje na mesec nije praceno samo putem televizije. Svi teleskopi na svetu (i opticki i radio) su tada bili upereni ka mesecu.

Miroslav Ivić

pre 4 godine

Kako je srbistan mogao proizvesti avion (utva), bager(14.okt), sijalicu(tesla) i rešo(magnohrom). Sagraditi elektranu(đerdap, tesla), branu, prugu i put, sopstvenom snagom. Nekad daavno.

Srbija danas nije u stanju da proizvede paradajz, tkaninu, papir, sijalicu, ili nešto složenije.
Serblji rade proste, manuelne posliće, poput konobarisanja, za stranog poslodavca, javljaju se na telefon u kolcetrima, pletu žice kao pruće i čiste stepenište po nemačkim bolnicama i hrvatskim restoranima.

Ko bi reko ćuda da se dese, zar ne.

AB

pre 4 godine

Kad citam komentare prosecnih srbendi, sramota me svoje nacionalnosti. Najveca opasnost i zlo po ljude nije neznanje, nego ubedjenost u nesto pogresno. Poluobavesteni ljudi koji sumnjaju u sletanje na mesec je samo jedan u nizu tih opasnosti i nazadovanju nauke pa i covecanstva. Umesto da svoje sumnje i nevericu potvrdjujete citanjem (i ako sumnjam da ista ti ljudi citaju, uglavnom cuju od sebi slicnih), procitajte kako se sletelo na mesec, proces istrazivanja, primene istrazivanja, nacin poletanja i sletanja itd

Dule Astro

pre 4 godine

"Zilijarde za naoruzanje a nemaju da odu na Mesec i Mars. Pricam ti price.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (wc, 15. jul 2019 10:44)"
Pa šta ti tu nije jasno (i svima što su ti dali plus)? Sve pare idu na vojsku i ostale gluposti, pa samim tim nema dovoljno novca za svemirski program.
60-ih je svemirski program bilo "oružje" u hladnom ratu i nije se štedelo da se pokaže da su bolji od Rusa.

Skakutali po mome

pre 4 godine

Zatrebale pare iz budžeta, vreme je za vanzemaljsku pretnju, ajmo malo to bolje te scenarije pišite. Ovo može i malo dete. Nekad su ljudi bili tako naivni da bi sve poverovali što im serviraju na TV. Tako i skakutanje po Mesecu.

LGT

pre 4 godine

Naravno razloga je najmanje tri. I to pare, pare i pare. Ma šta mislili o sadašnjem rivalstvu sa Rusijom ono je za Amere dečije obdanište u odnosu na "hladni rat". Nasa je dobijala 1000 puta više para da bi se Ameri prvi iskrcali na Mesec. Danas to nije više ona NASA iz šezdesetih.

A Tramp samo priča i qrči se, ne dreši kesu, tako da teška posla.

Boycie

pre 4 godine

Drago mi je kad vidim da ima osvescenih ljudi. Kakva bre NASA, CERN, kakav crni Carls Darwin... sve je laz, ali istina se polako promalja iz svih uglova.

belgrado

pre 4 godine

..i onda kao, otkud teorije zavere?!
pa '69 ste sleteli,slikali se,poboli zastavu..
a danas,tetki lekove?!

podseca na pricu o beogradskom metrou :d

унклија

pre 4 godine

За све паметне коментаторе, да, користе руске ракете да би стигле на МСС, зато што су се Руси фокусирали на орбиту, а Американци на истраживање далеког свемира, до Јупитера је стигла америчка ракета. И данас то уопште није такмичење него сарадња између Руса и Американаца у свемиру, тако да нема разлога да се пржите

Mitar

pre 4 godine

More mutni ste vi. Kao slucajno ste izbrisali sve snimke o sletanju na mesec.

Ko ne veruje, ima gugl. Samo ukucajte "nasa erased tapes".
(Nisu teorije zavere, ovo je istinito. Njihova izjava)

deki 185

pre 4 godine

Sta li cete sad izmisliti kao razlog.Pa vi svakim danom se sve vise upetljavate u spostvene lazi.Sad je novac u pitanju a do juce je bio VanAlenov pojas a pre toga ste izjavili da ste unistili tehnologiju koja vam je omogucila odlazak na Mesec.Dogovorite se sta je u pitanju.Onaj ko ne prati vase izjave mozda i nasedne ali ima ljudinkoji prate sta pricate.Uzimate milijarde od sopstvenih gradjana za kojekakva snimanja u studiju.Svaka cast nema sta.

che

pre 4 godine

Nisu ni pre toga, nego zamena teze, da se skrenu price da li su ikada bili tamo. Dovoljan je samo snimak zemlje velicine meseca(gledano sa zemlje) koja ne rotira, kao i MoonRover koji se volsebno pojavio na mesecu iako u tananom modulu jedva da ima mesta za 3 astronauta

Blek

pre 4 godine

Ko je igrao igru Kerbal Space Program, zna da je sletanje na mesec (a pogotovo povratak sa njega) prilicno tezak zadatak. Cak i u uproscenim okolnostima i idealnim uslovima, gde nema nikakvih havarija i otkaza. Naravno, nije nemoguce, ja verujem da u ipak sleteli.

Nikolic M

pre 4 godine

Na linku ispod imate dobar Nasin dokumentarac o svim misijama iz programa Apolo. Vredi ga pogledati pored ostalog i zato sto sadrzi snimke sa doceka astronauta koji su sleteli na Mesec na beogradskom aerodromu i na
Terazijama.
http://farposst.ru/1486659631-apollon-lunnaya-missiya-apollo-missions-to-the-moon.html

Milojko

pre 4 godine

Amerikanci i njihova "pobeda" u svemirskoj trci izgleda ovako:
Pre godinu dana gledam dva brata kako se trkaju po ulici. Kaže ovaj manji: Trkamo se do tate. Pobedi veći. Posle mu kaže: Ne, trkamo se do bandere. Pobedi veći. Posle mu kaže: Ne, trkamo se do klupe. Pobedi veći. Na kraju mali, koji je stajao pored majke, kaže: Ne, trkamo se do mame. I mali pobedi!

oxoxoposum

pre 4 godine

u 2019 ne mozete bez rusa stici ni do stanice Mir, a pre 50 godina ste isli na mesec. pre 500 godina ste ziveli na ravnoj tepsiji, pre 8000 godina je stvorena planeta.

Orion

pre 4 godine

Ameri nemaju pare? Da na Mesecu ispišu logo koka-kole? Čisto sumnjam. Pre bi se reklo da su tamo, nešto i nekoga zatekli i da su uvideli da nisu dobrodošli. Inače bi do sada uveliko postojale turističke ture do Meseca.

deki 185

pre 4 godine

Sta li cete sad izmisliti kao razlog.Pa vi svakim danom se sve vise upetljavate u spostvene lazi.Sad je novac u pitanju a do juce je bio VanAlenov pojas a pre toga ste izjavili da ste unistili tehnologiju koja vam je omogucila odlazak na Mesec.Dogovorite se sta je u pitanju.Onaj ko ne prati vase izjave mozda i nasedne ali ima ljudinkoji prate sta pricate.Uzimate milijarde od sopstvenih gradjana za kojekakva snimanja u studiju.Svaka cast nema sta.

Miroslav Ivić

pre 4 godine

Kako je srbistan mogao proizvesti avion (utva), bager(14.okt), sijalicu(tesla) i rešo(magnohrom). Sagraditi elektranu(đerdap, tesla), branu, prugu i put, sopstvenom snagom. Nekad daavno.

Srbija danas nije u stanju da proizvede paradajz, tkaninu, papir, sijalicu, ili nešto složenije.
Serblji rade proste, manuelne posliće, poput konobarisanja, za stranog poslodavca, javljaju se na telefon u kolcetrima, pletu žice kao pruće i čiste stepenište po nemačkim bolnicama i hrvatskim restoranima.

Ko bi reko ćuda da se dese, zar ne.

oxoxoposum

pre 4 godine

u 2019 ne mozete bez rusa stici ni do stanice Mir, a pre 50 godina ste isli na mesec. pre 500 godina ste ziveli na ravnoj tepsiji, pre 8000 godina je stvorena planeta.

Blek

pre 4 godine

Ko je igrao igru Kerbal Space Program, zna da je sletanje na mesec (a pogotovo povratak sa njega) prilicno tezak zadatak. Cak i u uproscenim okolnostima i idealnim uslovima, gde nema nikakvih havarija i otkaza. Naravno, nije nemoguce, ja verujem da u ipak sleteli.

Milojko

pre 4 godine

Amerikanci i njihova "pobeda" u svemirskoj trci izgleda ovako:
Pre godinu dana gledam dva brata kako se trkaju po ulici. Kaže ovaj manji: Trkamo se do tate. Pobedi veći. Posle mu kaže: Ne, trkamo se do bandere. Pobedi veći. Posle mu kaže: Ne, trkamo se do klupe. Pobedi veći. Na kraju mali, koji je stajao pored majke, kaže: Ne, trkamo se do mame. I mali pobedi!

Mitar

pre 4 godine

More mutni ste vi. Kao slucajno ste izbrisali sve snimke o sletanju na mesec.

Ko ne veruje, ima gugl. Samo ukucajte "nasa erased tapes".
(Nisu teorije zavere, ovo je istinito. Njihova izjava)

Mare

pre 4 godine

Sta li cete sad izmisliti kao razlog.Pa vi svakim danom se sve vise upetljavate u spostvene lazi.Sad je novac u pitanju a do juce je bio VanAlenov pojas a pre toga ste izjavili da ste unistili tehnologiju koja vam je omogucila odlazak na Mesec.Dogovorite se sta je u pitanju.Onaj ko ne prati vase izjave mozda i nasedne ali ima ljudinkoji prate sta pricate.Uzimate milijarde od sopstvenih gradjana za kojekakva snimanja u studiju.Svaka cast nema sta.
(deki 185, 15. jul 2019 10:45)

Vidim kako ti pratis, sa informacijama iz Trećeg oka.

1.Van Alenov pojas oko Meseca, kao nikada nije spomenuo niti jedan priznati naucnik a posebno ne Nasa.

2. NASA nikada nije rekla da je unistena tehnologija koju su koristili za sletanje na Mesec, vec da je unistena originalna traka sa snimkom sletanja.

Tako da, ajde molim te, ne komentarisi ono sto ne znas i ne pratis.

Nesha

pre 4 godine

Kapiram da je 90% komentatora ubeđeno da je Zemlja u centru kosmosa, i da je stvorio bog i posadio na kornjačina leđa koja plovi na leđima kitova...

Vi zaista verujete da SAD nisu sletele na mesec a da bi im Rusi to prećutali?
Verujete da su otisci Armstronga, koji su i dalje na površini meseca izmišljotina?
Verujete da Kinezi do sada ne bi objavili da nikada niko nije bio na Mesecu, a uveliko imaju tehnologiju da to dokažu?

Dobro, lepo istraživanja kažu da je ovde IQ ispod prosečnog...

kamen sa Meseca

pre 4 godine

Kad pogledam tehnologiju tog vremena,izgleda kao da su leteli u tosteru,Sto vise gledam emisije o tome,sve im manje verujem.Kružili oko Meseca,da, sleteli,ne.

Mire

pre 4 godine

Na nesrecu ove zemlje upravo zive generacije koje imaju manje obrazovanja od svojih roditelja.
Supljine u znanju nadoknadjuju informacijama s interneta i usmenim predanjem.
Dakle Zemlja je ravna ploca, kosmonauti nisu bili na mesecu, vampiri nocu ustaju, vakcine ubijaju decu, rak se travom leci i tako.

markonjero

pre 4 godine

Mene samo zanima kako ljudima koji ne veruju u sletanje na mesec nije palo na pamet da su rusi svim mogucim sredstvima pratili to sletanje, i da se ono nije dogodilo ta vest bi istog dana bila objavljena. Sletanje na mesec nije praceno samo putem televizije. Svi teleskopi na svetu (i opticki i radio) su tada bili upereni ka mesecu.

che

pre 4 godine

Nisu ni pre toga, nego zamena teze, da se skrenu price da li su ikada bili tamo. Dovoljan je samo snimak zemlje velicine meseca(gledano sa zemlje) koja ne rotira, kao i MoonRover koji se volsebno pojavio na mesecu iako u tananom modulu jedva da ima mesta za 3 astronauta

.

pre 4 godine

Може неко од скептика да ми објасни како то да совјети НИКАД нису доводили у питање слетање на месец усред хладног рата?

Dule Astro

pre 4 godine

"Zilijarde za naoruzanje a nemaju da odu na Mesec i Mars. Pricam ti price.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (wc, 15. jul 2019 10:44)"
Pa šta ti tu nije jasno (i svima što su ti dali plus)? Sve pare idu na vojsku i ostale gluposti, pa samim tim nema dovoljno novca za svemirski program.
60-ih je svemirski program bilo "oružje" u hladnom ratu i nije se štedelo da se pokaže da su bolji od Rusa.

gzola

pre 4 godine

Ostaje činjenica da ste ko ošale' išli tad više puta sve sa roverima, vozikali se gore igrali golf.. a sad skupo. Pa dajte račun da svi uplatimo sirotinjo uboga

toni

pre 4 godine

Strah me je citati zatucane komentare pa bolje da ne citam.
Verujem da 90% tih nema pojma da je ukupno bilo 7 sletanja na Mesec sa ljudskom posadom a ne samo jedno 69te...

Orion

pre 4 godine

Ameri nemaju pare? Da na Mesecu ispišu logo koka-kole? Čisto sumnjam. Pre bi se reklo da su tamo, nešto i nekoga zatekli i da su uvideli da nisu dobrodošli. Inače bi do sada uveliko postojale turističke ture do Meseca.

Nenad

pre 4 godine

Ajde malo da koristimo logiku. Ponovno sletanje na mjesec bi kostalo minimum 100 milijardi dolara. Odes tamo nema nista i vratis se nazad. Pa naravno da se nece odobriti budzet za to.

Niks feršten

pre 4 godine

Zilijarde za naoruzanje a nemaju da odu na Mesec i Mars. Pricam ti price.
(wc, 15. jul 2019 10:44)

Pa nije baš, godišnji budžet za vojsku im je "tričavih" 400-600 milijardi!

AB

pre 4 godine

Kad citam komentare prosecnih srbendi, sramota me svoje nacionalnosti. Najveca opasnost i zlo po ljude nije neznanje, nego ubedjenost u nesto pogresno. Poluobavesteni ljudi koji sumnjaju u sletanje na mesec je samo jedan u nizu tih opasnosti i nazadovanju nauke pa i covecanstva. Umesto da svoje sumnje i nevericu potvrdjujete citanjem (i ako sumnjam da ista ti ljudi citaju, uglavnom cuju od sebi slicnih), procitajte kako se sletelo na mesec, proces istrazivanja, primene istrazivanja, nacin poletanja i sletanja itd

Demar Derosan

pre 4 godine

Jedan od glavnih inzenjera na projektu Apolo bio je Majk Vucelic, Srbin koji je 50 ih godina proslog veka otisao u Ameriku. Bio je zaduzen za saniranje nepredvidjenih problema tokom leta, tako da je njegovo spasavanje posade jednom prilikom ostalo upamceno za sva vremena. Dobio je orden od americog predsednika za to, a bio je u Beogradu 2009. i odrzao predavanje, a preminuo je 2012. Velika faca je on bio, samo se malo o njemu zna, tako da ovim komentarom zelim da podstaknem da procitate nesto o njemu, zasluzio je, slava mu.

JoXim

pre 4 godine

Mene interesuje jedna stvar i hteo bih da pitam. Nije provokacija ili nesto slicno. Koliko znam za sagorevanje u motoru je potreban kiseonik. Ne mesecu ga nema, pa me interesuje kako je mogla ta raketa da sleti i kasnije da uzleti sa Meseca. Ako se ne varam, u ovim misijama na Mars recimo, roveri koji su poslati na Mars su spustani nekakvim naduvanim loptama i padobranima a ne raketom. Cak su prvi pokusaji bacanja rovera na tlo Marsa valjda bili neuspesni. Unapred zahvalan na odgovoru.
(Gorki, 15. jul 2019 20:54)

Kiseonik se kao i raketno gorivo skladišti unutar letelice i tako koristi pošto inače rad motora ne bi bio moguć.

унклија

pre 4 godine

За све паметне коментаторе, да, користе руске ракете да би стигле на МСС, зато што су се Руси фокусирали на орбиту, а Американци на истраживање далеког свемира, до Јупитера је стигла америчка ракета. И данас то уопште није такмичење него сарадња између Руса и Американаца у свемиру, тако да нема разлога да се пржите

Nažalost mi u Srbiji smo u prvoj rečenici

pre 4 godine

"Ko ne zna, a ne zna da ne zna - opasan je
- izbegavajte ga!
Ko ne zna, a zna da ne zna - dete je
- naučite ga!
Ko zna, a ne zna da zna - spava
- probudite ga!
Ko zna i zna da zna - mudar je
- sledite ga!"

Mile Dodik

pre 4 godine

Zasto opet NASA pocinje ove price kada su najumniji ljudi ovoga sveta dokazali da uopste ne postoji ni Mesec,niti ijedna planeta. Sve ovo je obican san.

Jaggy

pre 4 godine

Nije mi jasno da ako čovek kao biće teži da opstane i da osvoji mesec i druge planete, zašto to ne sprovodi na globalnom planu gde bi sve zemlje sveta imale tu mogućnost da učestvuju u projektu i finansiranju umesto što troše resurse na oružije i ratove.. Ljudska svest mora da pređe na viši nivo i da svi kao ljudska bića težimo da očuvamo ovu našu planetu kao trenutno jedino mesto za život i da uporedo radimo na tome da se širimo i na druge planete u svemiru.. Sa ovim nivoom svesti mi srljamo u ambis i nestaćemo kao vrsta za sto godina.. Sve države treba da daju svoj doprinos, svoje naučnike, svoje ideje i određena sredstva da bi se osigurala budućnost generacija koje dolaze

zexxxx

pre 4 godine

niste vi nikada "vise" sleteli zato sto nikada niste ni bili i to je dokazano 50 puta sa 100 dokaza i ne znam o cemu se tu vise raspravlja i ne kontam da se 60-tih godina moglo otici na mesec a 2019 ne moze malo je nelogicno i ne znam da li stvarno oni misle da smo mi ljudi tolike ovce..ne znam sve mi ovo zvuci smesno jako ali ajde ja sam obican smrtnik i sta ja znam pored toliko naucnika i bitnih ljudi..

only fools and horses

pre 4 godine

Sletanje na mesec nije praceno samo putem televizije. Svi teleskopi na svetu (i opticki i radio) su tada bili upereni ka mesecu.
(markonjero, 15. jul 2019 11:46)

Da, da. svi teleskopi su gledali kako Nil Amstrong maše sa meseca.

Verujete da su otisci Armstronga, koji su i dalje na površini meseca izmišljotina? 
Dobro, lepo istraživanja kažu da je ovde IQ ispod prosečnog...
(Nesha, 15. jul 2019 11:39)

Otisci? O čemu vi pričate, gde su otisci i ko kaže da još stoje na površini meseca.
Zar stvarno mislite da bi otisci još stajali posle 50 godina? Možda i imate pravo za prosečan IQ, ima ovde previše ljudi nalik vama.

СВЕМИЈЕЈАСНО

pre 4 godine

Присуствовао сам једном сусрету у Москви на коме је у неформалном разговору руски астронаут, на нашу шаљиву констатацију да Американци нису били на месецу, он уз баш озбиљан израз лица рекао да јесу, стварно су били. Прешли смо на друге теме...
Народе, нема потребе за теоријама завере, били су горе. Зашто више не иду? Па зато што нема никакве сврхе. То кошта ђаво и по а тамо је само прашњава стенчуга и ништа више.

novica d

pre 4 godine

- Da "više nikada nisu vratili na Mesec jer od tog trenutka nije bilo dovoljno sredstava za takve kosmičke programe.." bas tako je bilo !! Tokom 1970-1971. je pocela ekonomska kriza u SAD a 1973. (posle arapsko-izraelskog rata) je pocela svetska naftna kriza koja je prilicno pogodila SAD.
- A sto se tice programa Apolo, sve imate na Nasinom dokumentarcu na linku
http://farposst.ru/1486659631-apollon-lunnaya-missiya-apollo-missions-to-the-moon.html

XXL

pre 4 godine

Obzirom da smo pre 50.g. svi bili prikovani za televizore crno/bele lampaše i pratili sletanje na Mesec čovek se zbilja pita da l' je to stvarno moguće? Naravno ako se uzme sva savremena tehnologija toga vremena i ugrađenog najmodernijeg kompjutera od 8mb u kapsuli. Da se izvedu svi ti manevri i faze leta čima su bili puni časopisi objašnjavajući tok i plan leta i ona finta okretanje rakete i uzimanje mesečevog modula pa opet okret i pravac Mesec. Iako sam slušao predavanja čuvenog ing. Milivoja Jugina i gledao snimke koje je donosio i materijale ... pitanja i sumnja i dalje postoji ...

Locutus

pre 4 godine

Kad pogledam tehnologiju tog vremena,izgleda kao da su leteli u tosteru,Sto vise gledam emisije o tome,sve im manje verujem.Kružili oko Meseca,da, sleteli,ne.
(kamen sa Meseca, 15. jul 2019 12:30)

Elektronika je napredovala, ali raketni motor je isti kao i pre 70 godina.
Recimo, turbo-motori su se koristili u avijaciji još 1920. godine, znači pre 100 godina. Kada se skine elektronika, motori sa unutrašnjim sagorevanjem su manje više isti kao i tada.

Alija Sirotanović

pre 4 godine

Ah, počinjem da verujem, da je stvarno došlo vreme za asteroid i jedan kolektivni reset. Da sleteli su na mesec, sve je bilo projektivano samo za to, nije bilo nemoguće. Vratili bi se tamo, da postoje komercijalne osnove, jednostavno na Mesecu nema ništa što bi bilo ekonomski isplativo eksploatisati. Zašto u sred Sahare, ne postoje gradovi, fabrike, rudnici...?

Locutus

pre 4 godine

Mene interesuje jedna stvar i hteo bih da pitam. Nije provokacija ili nesto slicno. Koliko znam za sagorevanje u motoru je potreban kiseonik. Ne mesecu ga nema, pa me interesuje kako je mogla ta raketa da sleti i kasnije da uzleti sa Meseca. Ako se ne varam, u ovim misijama na Mars recimo, roveri koji su poslati na Mars su spustani nekakvim naduvanim loptama i padobranima a ne raketom. Cak su prvi pokusaji bacanja rovera na tlo Marsa valjda bili neuspesni. Unapred zahvalan na odgovoru.
(Gorki, 15. jul 2019 20:54)

Mars ima atmosferu, doduše tanku ali ima. Zato padobran ima smisla. Na Mesecu padobran ne pomaže. Drugo, roboti su otišli na Mars da ostanu tamo pa im ne treba gorivo za nazad. Inače osim padobrana potrebni su i raketni motori za bezbedno sletanje.

Što se tiče goriva, naravno da treba kiseonik. Postoje posebni tankovi sa kiseonikom ili je već u startu pomešano sa grivom (ne znam tačno nisam inženjer NASA). Kako bi inače išle rakete na svemirsku stanicu? Tamo takođe nema kiseonika.

teorija zavere

pre 4 godine

Ajd sad malo ciste logike. Sletanje na mesec, jedan od najbitnijih dogadjaja u istoriji covecanstva, a oni zature orignalne snimke? Neki komentatori ovde kazu da su Ameri utvrdili da tamo nema nicega, pa zasto bi trosili pare na nove misije? U tih nekoliko sletanja su potpuno istrazili Mesec? Sto se finansiranja tice, cisto da vas podsetim da je postojao Spejs satl, koji je vise puta leteo u svemir, nosio satelite, vracao satelite, dakle verovatno je mogao da leti i orbitira oko Meseca, a oni, opet nekim malim modulom da slete na mesec. Nije kod fotografija problem sto se vijori zastava. TO moze da bude posledica inercije. Problem su razliciti uglovi senki. Ne mogu modul, astronaut I kamen da imaju razlicite uglove senki, ako je sunce jedini izvor svetlosti. To je moguce ako se koristi svetlo koje je mnogo blize, poput studijskog svetla ;)

hari

pre 4 godine

Hahaha, koliko samo komentara o navodnom fake sletanju Amera na Mesec, pa sramota stvarno.

Jesu sleteli. Pod jedan, Rusi su sami priznali, pod dva, niti jedna tajna ne moze da se cuva toliko dugo, cak 50 godina...da zaista nisu sleteli isplivao bi neki dokaz za to...

Nisu bili samo jednom, kako mnogi u zabludi misle, vec su 6 puta sleteli na mesec brodovima sa ljudskom posadom...

Ne lete vise jer se struktura finansiranja znatno promenila, i danas je, iako mnogi misle da novca ima vise nego ikad, znatno skuplje otici na Mesec nego 1969. Osim toga, jedan od verovatnih razloga je sto bi troskovi novog sletanja na Mesec bili znatno veci od koristi koju bi bilo ko dobio od toga...a niko vise nece da baca pare na puki avanturizam...ko ima, iz svog dzepa nek plati pa nek leti...

Nasawood

pre 4 godine

Rusi i kinezi nikada neće dovoditi u pitanje sletanje na mesec jer su deo priče. Rusi su kidnapovani oktobarskom revolucijom i od tada ih vode ljudi koji su na vlasti u svim tim zemljama. Pogotovu u kini u kojoj vlada komunistički kapitalizam. Jaz izmedju njih je showprogram za raju. Ko gleda videće. A nasa ce se stalno izgovarati nečim. Rasmislite samo kako izgleda jedan nosač aviona i koliko tehnike je tu smešteno i koliko košta. A ova konzervica je kostala navodno pet puta više. Za šta bre? I gde je u kapsuli mesto za gorivo? Dajmo ljudi ne biti slepi i naivni. Gorko je uvideti da su nas lagali ali je bolje ikada nego nikada.

zokizoki

pre 4 godine

I kad jednog dana Amerikanci priznaju da nisu bili na mesecu,ovi naši fizičari će i dalje pričati kako Rusi i Kinezi to nisu demantovali.Inače to im je najači dokaz,pa niko nije demantovao ni da je vuk oduvao prasićima kuću,pa to neznači da jeste.

Soko

pre 4 godine

Velikim skepticima i nadasve poznavaocima pravog stanja stvari na geopolitickom planu najtoplije preporucujem jednu, ali barnjednu knjigu mesecno. Moze i slikovnica, za pocetak. Nakon 10ak godina čitanja, mozda nam svima bude bolje...

LGT

pre 4 godine

Naravno razloga je najmanje tri. I to pare, pare i pare. Ma šta mislili o sadašnjem rivalstvu sa Rusijom ono je za Amere dečije obdanište u odnosu na "hladni rat". Nasa je dobijala 1000 puta više para da bi se Ameri prvi iskrcali na Mesec. Danas to nije više ona NASA iz šezdesetih.

A Tramp samo priča i qrči se, ne dreši kesu, tako da teška posla.

ablendujem

pre 4 godine

Ameri nemaju pare? Da na Mesecu ispišu logo koka-kole? Čisto sumnjam. Pre bi se reklo da su tamo, nešto i nekoga zatekli i da su uvideli da nisu dobrodošli. Inače bi do sada uveliko postojale turističke ture do Meseca.
(Orion, 15. jul 2019 10:33)
Ha ha kao u vicu.
Čekaju na ruse da oboje mesec u crveno.

Ma sta kazes

pre 4 godine

Tesko da bi danas sa svom modernom tehnologijom, robotikom itd, uspeli tek tako da slete na mesec, a jos teze da bi se vratili sa njega, a ne pre pedeset godina sa kompjuterime snage digitrona i u onim kantama od tehnike.

Diktat

pre 4 godine

Pored svih,kako nauka kaže, nepobitih dokaza ja, kao neko ko nije neobrazovan već posedujem solidna znanja iz mnogih oblasti intimno sumnjam u čovekovo osvajanje Meseca sezdesetih godina proslog veka.Moja logika je sledeća.Ako uzmemo da su u to vreme mlazni avioni bili u upotrebi skoro dve decenije ali da su i pored stalnih usavrsavanja bile fatalne i česte nesrece istih naročio prilikom borbenih i složenih dejstava po meni da bi se uspešno izveo najsloženiji projekat do tada u ljudskoj istoriji sigurno je da je moralo, prostom logikom i analogijom, da bude na stotine mrtvih astronauta pri pokušajima realizacije svake od faza tako složenog leta dok se ne bi došlo do zadovoljavajućeg nivoa obučenosti i dok se ne bi otklonile sve potencijalne greške koje praktično ne mogu da se uvek planiraju dok se ne dogode.Prosto ne verujem da je sve moglo da prođe besprekorno u samo par pokušaja.Da ne pričam kako su prolazili piloti na prvim špijunskim letovima pri samim pokušajima letenja na velikim visinama.Znam kada je reč o Sovjetskom savezu da je prilikom ispitivanja performansi novih aviona i motora bilo na hiljade poginulih pilota a jedan od njih bio je i Gagarin.

g4

pre 4 godine

U vreme "Apolo" programa racunari su imali par kilobajta memorije, a koliko imaju danas? Nema sanse da su bili na Mesecu, sa takvim racunarom.

xxxx

pre 4 godine

Prvi vestacki satelit u svemiru, prva zivotinja u svemiru, prve fotografije na tamne strane meseca, prvi covek u svemiru, prva zena u svemiru, prvo setanje u svemiru, prva letelica na Mesecu, prva letelica na drugoj planeti, prva svemirska stanica, prva letelica na Marsu, sve Sovjeti. Amerikanci, prvi covek na Mesecu. I Ameri kazu da su dobili trku u svemiru? Zanimljivo

SEXaS

pre 4 godine

што се мене тиче не мора уопште да се оглашава све док не буде хтео да призна да нису слетели на месец

Nikolic M

pre 4 godine

Na linku ispod imate dobar Nasin dokumentarac o svim misijama iz programa Apolo. Vredi ga pogledati pored ostalog i zato sto sadrzi snimke sa doceka astronauta koji su sleteli na Mesec na beogradskom aerodromu i na
Terazijama.
http://farposst.ru/1486659631-apollon-lunnaya-missiya-apollo-missions-to-the-moon.html

belgrado

pre 4 godine

..i onda kao, otkud teorije zavere?!
pa '69 ste sleteli,slikali se,poboli zastavu..
a danas,tetki lekove?!

podseca na pricu o beogradskom metrou :d

^_^

pre 4 godine

Ja iskreno mislim, da su stvarno bili tamo I to jos pre 50 godina sa onom zastarelom tehnologijom... Do sad su morali da putuju kroz svemir I to Ono... Savijanje svemira. Smao pogledajte kompjutere danas I sta je bilo 60ih...

Jelena

pre 4 godine

Kad se samo setim svih lazi, podmetacina i izmisljotina zapada ne mogu a da ne primetim jednu mudru kinesku izreku koja glasi: "Usima ne verujem, ocima verujem", a ja dodajem da kinezi nisu znali za Holivud kojim zapad pokusava ceo svet da ubede da ce belo crno, a crno belo.

Skakutali po mome

pre 4 godine

Zatrebale pare iz budžeta, vreme je za vanzemaljsku pretnju, ajmo malo to bolje te scenarije pišite. Ovo može i malo dete. Nekad su ljudi bili tako naivni da bi sve poverovali što im serviraju na TV. Tako i skakutanje po Mesecu.

supernova

pre 4 godine

Čekaj, ako odem na kraj sela, i do tamo potrošim brdo novca, a tamo ne nadjem ništa što mi je zanimljivo, koji ću peršun opet u tom selu... Ići ću u neko drugo selo, potrosicu još više novca, možda nadjem nešto što mi znači....!!! A i stvar je prestiža, niko pre mene nije bio tamo... Ja sam pomerio granice!!! Ja sam superioran i svi možete samo da me gledate... Rečeno prostim načinom...

Boycie

pre 4 godine

Drago mi je kad vidim da ima osvescenih ljudi. Kakva bre NASA, CERN, kakav crni Carls Darwin... sve je laz, ali istina se polako promalja iz svih uglova.

Bgd89

pre 4 godine

Da je postojala i najmanja sumnja u to da su Amerikanci sleteli na Mesec, da li vi mislite da KGB i Sovjeti to ne bi znali, ili bar pustili crva sumnje tada? Pa to je bilo u najgore doba Hladnog rata, tad su čekali i najmanje greške jedni drugih. Šta je ljudi sa vama? Pa Sovjeti bi jedva dočekali da su Ameri to lažirali. Malo zdravog razuma samo.

Perica

pre 4 godine

Ma bili su, kako nisu? Moja prababa bila u šemi sa jednim od tih astronauta. Taj joj slao pisma sa Meseca. Deda mi pričao da su se jedne noći dok je on bio dečak pojavili neki ljudi u crnom i odneli ta pisma.

Mile

pre 4 godine

Ameri i Rusi su prijatelji u svemiru, a na zemlji su neprijatelji.Zato sto obe strane lazu i tako uzmaju porez od svojih gradjana za navodne svemirske letove, nekakve nepostojece stanice, rakete i sl.

MilankoVW

pre 4 godine

Upravo je kljuc u Van Halenovom pojasu radioaktivnih cestica. Gledali ste seriju Cernobil, videli ste kako je pao helikopter kada se priblizio radijaciji i kada je nemacki robot projektovan da izdrzi radijacione cestice prestao da radi. E pa zamislite Cernobil u svemiru ali barem 100 puta jace e zato ni jedni ni drugi nisu odmakli dalje od fotosopa i studija u Arizoni. Ne moze neziva materija da probije Van Halenov pojas a kamo li ziva. Ukljucite farove. Nije tesko.

Boki Bgd.

pre 4 godine

Firma Kodak je saopštila da ne postoji film koji može da funkcioniše na temperaturama od - 160 c do + 120 c(plus radijacija),Firma Hasselblad saopštila da u takvim uslovima njihova kamera nebi funkcionisala.Pa sa čime i kako su snimali i odakle sve one fotke ako sve nije bilo u studiju i pustinjama Arizone.Upleli su se u laži kao pile u kučine.

Vlado Banja Luka

pre 4 godine

Danas ne postoji nijedan naucni egzaktan dokaz da su ljudi bili na Mjesecu. Ne postoje nijedna prava jasna fotografija tzv mjesta sletanja. Niko nikad tako nesto nije snimio, ni teleskopom, ni orbiterom, ni roverom (kineski, japanski, itd). Doduse, NASA tvrdi da iznad Mjeseca orbitira LRO (lunarni orbiter) koji je kao snimio ta mjesta, ali te fotke su apsolutni nejasne i mutne i ustvari lazne su...Kada sateliti na Zemlji trebaju snimiti ruske rakete i tenkove npr u Siriji, tada se vidi i fabricki broj sasije! Dalje, sve tzv orginalne trake i telemetrijske podatke o istorijskom letu, NASA je navodno unistila. Tone i tone naucnog materijala. Zaturila negdje!? Ne mogu se vjestaciti. Kamenje sa Mjeseca je okamenjeno drvo...

Jah

pre 4 godine

Sleteli su na mesec inače Rusi bi ih razotkrili brzo.
Neka razloga da se ponovi ide na mesec jer tamo nema ničega, samo je bacanje para.
Bitnije je da se otkrivaju druge planete i da se leti na Mars nego ići na mesec.

zed

pre 4 godine

sve je to balistika... ko može napraviti balističku raketu može gađati Mesec.. samo je u teretu i veličini razlika sve ostalo je isto.. :)

EU Citizen

pre 4 godine

To je sasvim OK, u svemir treba ds. lete ljudi koji u to. investiraju kapital da bi zaradili, to je najbolji i makbrži način da osvojimo galaksiju :) Na samom početku, u klimi hladnog rata, država je imala svoju ulogu, i astronautika je bil stvar presriža, ali danas to trena da nide pre svega donar. biznis, a mogićnosti su neograničene. Biće malo teže dok se ne zalaufa, ali kad kreen, svemir. je granica :))

Kiks

pre 4 godine

O čemu ovaj priča. Gleda nas u oci smeje se i laže. Pa NASA je posetila i poslala "probes" na sve planete naše galaksije i van nje uključujući "Jupiter, Saturn, Neptun, Uran i Pluton. I na neke od njihovih "moons. Sve je to koštalo bilione $$$ Pogledajte nedavnu seriju "Planets" od BBC (pet epizoda) a pa će vam sve biti jasno.

Gorki

pre 4 godine

Mene interesuje jedna stvar i hteo bih da pitam. Nije provokacija ili nesto slicno. Koliko znam za sagorevanje u motoru je potreban kiseonik. Ne mesecu ga nema, pa me interesuje kako je mogla ta raketa da sleti i kasnije da uzleti sa Meseca. Ako se ne varam, u ovim misijama na Mars recimo, roveri koji su poslati na Mars su spustani nekakvim naduvanim loptama i padobranima a ne raketom. Cak su prvi pokusaji bacanja rovera na tlo Marsa valjda bili neuspesni. Unapred zahvalan na odgovoru.

Гопн1

pre 4 godine

Па добро бре што не рече да више није имало смисла,да је за даље потребна боља технологија...финансије не пију воду.

Andjela

pre 4 godine

Kao prvo, jos uvek nije 100% dokazano da na mesecu ima kiseonika, pa se samim tim postavlja jedno logicno pitanje kako je moguce da se zastava vijori? I prema tome, kao drugo, dosta nam je vise vas amerikanaca sa vasim objavama, vasim naucnicima, vasim dokazivanjima, u bilo cemu! Nego, ko ce s vama, pa vas Rambo zaboga, sam potuce celu Rusiju.....

Nikola bg

pre 4 godine

Ajde ostavite se Rusa... Sumnjivo mi je sve u vezi Meseca i kako je covek krocio na Mesec. A to da nema resursa do sad bi i Rusi vec krocili na Mesec tako da to pricajte maloj deci. Mislim da su u pitanju vecite igre Rusije i Amerike.

Može biti samo je*an

pre 4 godine

Samo je Mujo bio na mesecu...
I njegov konj...
Postoji o tome i ona pesma -
"Mujo kuje konja po mesecu ..!!!"
Sve ostalo je farsa...

Branko

pre 4 godine

Sa svime se slažem, međutim nije mi jasno kako su sleteli na mesec i kako poleteli nazad. Sem da na mesecu postoji pista i rampa za lansiranje raketa...kad ni sada nemaju tehniku za povratak sa bilo koje planete....

ende

pre 4 godine

Zemlja je ravna ploca - nije.
Pored nebeskih tela, postoje tamna energija i crne rupe - postoje.
Darvinova teorija evolucije - tacna.
Klimatske promene se desavaju - desavaju se.
Iluminati postoje - postoje.
Amerikanci su bili na Mesecu - nisu.

nicco

pre 4 godine

Da li znate da u ruci drzite racunar (smartphone) koji je verovatno mocniji od sve ukupnog IBM racunarskog centra koji je pratio misiju Apollo 11. O kameri i prenosu podataka da ne pricamo. Sta vise reci na tu temu, u 2019 im skupo.

Kontras

pre 4 godine

Niti ste vi bili na Mesecu, niti planirate. Pogledaj na sta vam lici "objasnjenje", a tek te slike gde vam senke objekata padaju u razlicitim smerovima pod navodno jednim udaljenim izvorom svetlosti - Suncem.

Neki pitaju zasto im rusi i kinezi ne osporavaju navodno sletanje na Mesec. To je zato sto su i ruska i kineska i evropska "agencija za svemirska istrazivanja" izrazito povezane sa Nasa i njihov "svemirski program" je takodje lazan.

Zemlja je staticna i verovatno ravna ploca, a Mesec je najverovatnije svetlosni disk. I svi u Nasa to znaju, kao i svi najmocniji ljudi na svetu. Kao i sve vise "obicnih" ljudi.

Objavite. Hvala.

NASA

pre 4 godine

Samo ću reći da kiseonik nije uvek potreban za eksploziju za one sto pitaju kako radi raketni motor. Osnovna podela raketnih motora je na hladne i tople. Za generisanje potiska, hladni koriste dinamiku fluida, a topli termodinamičke procese.Prema vidu energije proizvodnje reaktivne struje, dele se na hemijske, električne, nuklearne i plazmene
Mada, posle 2 decenije rada u USA sumnjam u istinu sa Mesecom

nicco

pre 4 godine

Nesto mi je mnogo blizu ovaj horizont. Kao da mogu da trknu i okupaju se u horizontu. Da oni nisu na nekoj Hawai plazi ili mozda na nekoj crvenoj steni na Rocky Mountains?

Ruslan

pre 4 godine

I pored svih anomalija koje su Amrikanci prikazali prilikom "leta" na Mesecu, mi i dan danas nemamo toliko snazne rakete da dospeju do Meseca i ponesu dosta vliki i udoban modul koji bi mogao da smesti posadu i sve sto je potrebno.
U tom poduhvatu najveci problem je bio bezbedni prolazak ljudske posade kroz Van Alenove prstenove. NASA tvrdi da su oni prosli kroz zonu najmanjeg zracenja, veoma magicno? Medjutin treci prsten, koji je otkriven 2012 ima 25 puta jacu radijaciju od predhodna dva, pa ipak americki astronauti su "preziveli"? Mozda oni smatraju da kada su amerikanci "leteli" nije se znalo za treci prsten, pa su tako uspeli da "prezive"? Molim vas, pa to su price za decu!

deki 185

pre 4 godine

Sta li cete sad izmisliti kao razlog.Pa vi svakim danom se sve vise upetljavate u spostvene lazi.Sad je novac u pitanju a do juce je bio VanAlenov pojas a pre toga ste izjavili da ste unistili tehnologiju koja vam je omogucila odlazak na Mesec.Dogovorite se sta je u pitanju.Onaj ko ne prati vase izjave mozda i nasedne ali ima ljudinkoji prate sta pricate.Uzimate milijarde od sopstvenih gradjana za kojekakva snimanja u studiju.Svaka cast nema sta.

oxoxoposum

pre 4 godine

u 2019 ne mozete bez rusa stici ni do stanice Mir, a pre 50 godina ste isli na mesec. pre 500 godina ste ziveli na ravnoj tepsiji, pre 8000 godina je stvorena planeta.

che

pre 4 godine

Nisu ni pre toga, nego zamena teze, da se skrenu price da li su ikada bili tamo. Dovoljan je samo snimak zemlje velicine meseca(gledano sa zemlje) koja ne rotira, kao i MoonRover koji se volsebno pojavio na mesecu iako u tananom modulu jedva da ima mesta za 3 astronauta

Orion

pre 4 godine

Ameri nemaju pare? Da na Mesecu ispišu logo koka-kole? Čisto sumnjam. Pre bi se reklo da su tamo, nešto i nekoga zatekli i da su uvideli da nisu dobrodošli. Inače bi do sada uveliko postojale turističke ture do Meseca.

kamen sa Meseca

pre 4 godine

Kad pogledam tehnologiju tog vremena,izgleda kao da su leteli u tosteru,Sto vise gledam emisije o tome,sve im manje verujem.Kružili oko Meseca,da, sleteli,ne.

Mitar

pre 4 godine

More mutni ste vi. Kao slucajno ste izbrisali sve snimke o sletanju na mesec.

Ko ne veruje, ima gugl. Samo ukucajte "nasa erased tapes".
(Nisu teorije zavere, ovo je istinito. Njihova izjava)

Mare

pre 4 godine

Sta li cete sad izmisliti kao razlog.Pa vi svakim danom se sve vise upetljavate u spostvene lazi.Sad je novac u pitanju a do juce je bio VanAlenov pojas a pre toga ste izjavili da ste unistili tehnologiju koja vam je omogucila odlazak na Mesec.Dogovorite se sta je u pitanju.Onaj ko ne prati vase izjave mozda i nasedne ali ima ljudinkoji prate sta pricate.Uzimate milijarde od sopstvenih gradjana za kojekakva snimanja u studiju.Svaka cast nema sta.
(deki 185, 15. jul 2019 10:45)

Vidim kako ti pratis, sa informacijama iz Trećeg oka.

1.Van Alenov pojas oko Meseca, kao nikada nije spomenuo niti jedan priznati naucnik a posebno ne Nasa.

2. NASA nikada nije rekla da je unistena tehnologija koju su koristili za sletanje na Mesec, vec da je unistena originalna traka sa snimkom sletanja.

Tako da, ajde molim te, ne komentarisi ono sto ne znas i ne pratis.

Milojko

pre 4 godine

Amerikanci i njihova "pobeda" u svemirskoj trci izgleda ovako:
Pre godinu dana gledam dva brata kako se trkaju po ulici. Kaže ovaj manji: Trkamo se do tate. Pobedi veći. Posle mu kaže: Ne, trkamo se do bandere. Pobedi veći. Posle mu kaže: Ne, trkamo se do klupe. Pobedi veći. Na kraju mali, koji je stajao pored majke, kaže: Ne, trkamo se do mame. I mali pobedi!

Blek

pre 4 godine

Ko je igrao igru Kerbal Space Program, zna da je sletanje na mesec (a pogotovo povratak sa njega) prilicno tezak zadatak. Cak i u uproscenim okolnostima i idealnim uslovima, gde nema nikakvih havarija i otkaza. Naravno, nije nemoguce, ja verujem da u ipak sleteli.

only fools and horses

pre 4 godine

Sletanje na mesec nije praceno samo putem televizije. Svi teleskopi na svetu (i opticki i radio) su tada bili upereni ka mesecu.
(markonjero, 15. jul 2019 11:46)

Da, da. svi teleskopi su gledali kako Nil Amstrong maše sa meseca.

Verujete da su otisci Armstronga, koji su i dalje na površini meseca izmišljotina? 
Dobro, lepo istraživanja kažu da je ovde IQ ispod prosečnog...
(Nesha, 15. jul 2019 11:39)

Otisci? O čemu vi pričate, gde su otisci i ko kaže da još stoje na površini meseca.
Zar stvarno mislite da bi otisci još stajali posle 50 godina? Možda i imate pravo za prosečan IQ, ima ovde previše ljudi nalik vama.

Boycie

pre 4 godine

Drago mi je kad vidim da ima osvescenih ljudi. Kakva bre NASA, CERN, kakav crni Carls Darwin... sve je laz, ali istina se polako promalja iz svih uglova.

Nesha

pre 4 godine

Kapiram da je 90% komentatora ubeđeno da je Zemlja u centru kosmosa, i da je stvorio bog i posadio na kornjačina leđa koja plovi na leđima kitova...

Vi zaista verujete da SAD nisu sletele na mesec a da bi im Rusi to prećutali?
Verujete da su otisci Armstronga, koji su i dalje na površini meseca izmišljotina?
Verujete da Kinezi do sada ne bi objavili da nikada niko nije bio na Mesecu, a uveliko imaju tehnologiju da to dokažu?

Dobro, lepo istraživanja kažu da je ovde IQ ispod prosečnog...

Diktat

pre 4 godine

Pored svih,kako nauka kaže, nepobitih dokaza ja, kao neko ko nije neobrazovan već posedujem solidna znanja iz mnogih oblasti intimno sumnjam u čovekovo osvajanje Meseca sezdesetih godina proslog veka.Moja logika je sledeća.Ako uzmemo da su u to vreme mlazni avioni bili u upotrebi skoro dve decenije ali da su i pored stalnih usavrsavanja bile fatalne i česte nesrece istih naročio prilikom borbenih i složenih dejstava po meni da bi se uspešno izveo najsloženiji projekat do tada u ljudskoj istoriji sigurno je da je moralo, prostom logikom i analogijom, da bude na stotine mrtvih astronauta pri pokušajima realizacije svake od faza tako složenog leta dok se ne bi došlo do zadovoljavajućeg nivoa obučenosti i dok se ne bi otklonile sve potencijalne greške koje praktično ne mogu da se uvek planiraju dok se ne dogode.Prosto ne verujem da je sve moglo da prođe besprekorno u samo par pokušaja.Da ne pričam kako su prolazili piloti na prvim špijunskim letovima pri samim pokušajima letenja na velikim visinama.Znam kada je reč o Sovjetskom savezu da je prilikom ispitivanja performansi novih aviona i motora bilo na hiljade poginulih pilota a jedan od njih bio je i Gagarin.

MilankoVW

pre 4 godine

Upravo je kljuc u Van Halenovom pojasu radioaktivnih cestica. Gledali ste seriju Cernobil, videli ste kako je pao helikopter kada se priblizio radijaciji i kada je nemacki robot projektovan da izdrzi radijacione cestice prestao da radi. E pa zamislite Cernobil u svemiru ali barem 100 puta jace e zato ni jedni ni drugi nisu odmakli dalje od fotosopa i studija u Arizoni. Ne moze neziva materija da probije Van Halenov pojas a kamo li ziva. Ukljucite farove. Nije tesko.

Nasawood

pre 4 godine

Rusi i kinezi nikada neće dovoditi u pitanje sletanje na mesec jer su deo priče. Rusi su kidnapovani oktobarskom revolucijom i od tada ih vode ljudi koji su na vlasti u svim tim zemljama. Pogotovu u kini u kojoj vlada komunistički kapitalizam. Jaz izmedju njih je showprogram za raju. Ko gleda videće. A nasa ce se stalno izgovarati nečim. Rasmislite samo kako izgleda jedan nosač aviona i koliko tehnike je tu smešteno i koliko košta. A ova konzervica je kostala navodno pet puta više. Za šta bre? I gde je u kapsuli mesto za gorivo? Dajmo ljudi ne biti slepi i naivni. Gorko je uvideti da su nas lagali ali je bolje ikada nego nikada.

zexxxx

pre 4 godine

niste vi nikada "vise" sleteli zato sto nikada niste ni bili i to je dokazano 50 puta sa 100 dokaza i ne znam o cemu se tu vise raspravlja i ne kontam da se 60-tih godina moglo otici na mesec a 2019 ne moze malo je nelogicno i ne znam da li stvarno oni misle da smo mi ljudi tolike ovce..ne znam sve mi ovo zvuci smesno jako ali ajde ja sam obican smrtnik i sta ja znam pored toliko naucnika i bitnih ljudi..

g4

pre 4 godine

U vreme "Apolo" programa racunari su imali par kilobajta memorije, a koliko imaju danas? Nema sanse da su bili na Mesecu, sa takvim racunarom.

markonjero

pre 4 godine

Mene samo zanima kako ljudima koji ne veruju u sletanje na mesec nije palo na pamet da su rusi svim mogucim sredstvima pratili to sletanje, i da se ono nije dogodilo ta vest bi istog dana bila objavljena. Sletanje na mesec nije praceno samo putem televizije. Svi teleskopi na svetu (i opticki i radio) su tada bili upereni ka mesecu.

zokizoki

pre 4 godine

I kad jednog dana Amerikanci priznaju da nisu bili na mesecu,ovi naši fizičari će i dalje pričati kako Rusi i Kinezi to nisu demantovali.Inače to im je najači dokaz,pa niko nije demantovao ni da je vuk oduvao prasićima kuću,pa to neznači da jeste.

AB

pre 4 godine

Kad citam komentare prosecnih srbendi, sramota me svoje nacionalnosti. Najveca opasnost i zlo po ljude nije neznanje, nego ubedjenost u nesto pogresno. Poluobavesteni ljudi koji sumnjaju u sletanje na mesec je samo jedan u nizu tih opasnosti i nazadovanju nauke pa i covecanstva. Umesto da svoje sumnje i nevericu potvrdjujete citanjem (i ako sumnjam da ista ti ljudi citaju, uglavnom cuju od sebi slicnih), procitajte kako se sletelo na mesec, proces istrazivanja, primene istrazivanja, nacin poletanja i sletanja itd

Mile Dodik

pre 4 godine

Zasto opet NASA pocinje ove price kada su najumniji ljudi ovoga sveta dokazali da uopste ne postoji ni Mesec,niti ijedna planeta. Sve ovo je obican san.

Jelena

pre 4 godine

Kad se samo setim svih lazi, podmetacina i izmisljotina zapada ne mogu a da ne primetim jednu mudru kinesku izreku koja glasi: "Usima ne verujem, ocima verujem", a ja dodajem da kinezi nisu znali za Holivud kojim zapad pokusava ceo svet da ubede da ce belo crno, a crno belo.

Mire

pre 4 godine

Na nesrecu ove zemlje upravo zive generacije koje imaju manje obrazovanja od svojih roditelja.
Supljine u znanju nadoknadjuju informacijama s interneta i usmenim predanjem.
Dakle Zemlja je ravna ploca, kosmonauti nisu bili na mesecu, vampiri nocu ustaju, vakcine ubijaju decu, rak se travom leci i tako.

gzola

pre 4 godine

Ostaje činjenica da ste ko ošale' išli tad više puta sve sa roverima, vozikali se gore igrali golf.. a sad skupo. Pa dajte račun da svi uplatimo sirotinjo uboga

XXL

pre 4 godine

Obzirom da smo pre 50.g. svi bili prikovani za televizore crno/bele lampaše i pratili sletanje na Mesec čovek se zbilja pita da l' je to stvarno moguće? Naravno ako se uzme sva savremena tehnologija toga vremena i ugrađenog najmodernijeg kompjutera od 8mb u kapsuli. Da se izvedu svi ti manevri i faze leta čima su bili puni časopisi objašnjavajući tok i plan leta i ona finta okretanje rakete i uzimanje mesečevog modula pa opet okret i pravac Mesec. Iako sam slušao predavanja čuvenog ing. Milivoja Jugina i gledao snimke koje je donosio i materijale ... pitanja i sumnja i dalje postoji ...

Perica

pre 4 godine

Ma bili su, kako nisu? Moja prababa bila u šemi sa jednim od tih astronauta. Taj joj slao pisma sa Meseca. Deda mi pričao da su se jedne noći dok je on bio dečak pojavili neki ljudi u crnom i odneli ta pisma.

toni

pre 4 godine

Strah me je citati zatucane komentare pa bolje da ne citam.
Verujem da 90% tih nema pojma da je ukupno bilo 7 sletanja na Mesec sa ljudskom posadom a ne samo jedno 69te...

Skakutali po mome

pre 4 godine

Zatrebale pare iz budžeta, vreme je za vanzemaljsku pretnju, ajmo malo to bolje te scenarije pišite. Ovo može i malo dete. Nekad su ljudi bili tako naivni da bi sve poverovali što im serviraju na TV. Tako i skakutanje po Mesecu.

teorija zavere

pre 4 godine

Ajd sad malo ciste logike. Sletanje na mesec, jedan od najbitnijih dogadjaja u istoriji covecanstva, a oni zature orignalne snimke? Neki komentatori ovde kazu da su Ameri utvrdili da tamo nema nicega, pa zasto bi trosili pare na nove misije? U tih nekoliko sletanja su potpuno istrazili Mesec? Sto se finansiranja tice, cisto da vas podsetim da je postojao Spejs satl, koji je vise puta leteo u svemir, nosio satelite, vracao satelite, dakle verovatno je mogao da leti i orbitira oko Meseca, a oni, opet nekim malim modulom da slete na mesec. Nije kod fotografija problem sto se vijori zastava. TO moze da bude posledica inercije. Problem su razliciti uglovi senki. Ne mogu modul, astronaut I kamen da imaju razlicite uglove senki, ako je sunce jedini izvor svetlosti. To je moguce ako se koristi svetlo koje je mnogo blize, poput studijskog svetla ;)

supernova

pre 4 godine

Čekaj, ako odem na kraj sela, i do tamo potrošim brdo novca, a tamo ne nadjem ništa što mi je zanimljivo, koji ću peršun opet u tom selu... Ići ću u neko drugo selo, potrosicu još više novca, možda nadjem nešto što mi znači....!!! A i stvar je prestiža, niko pre mene nije bio tamo... Ja sam pomerio granice!!! Ja sam superioran i svi možete samo da me gledate... Rečeno prostim načinom...

Mile

pre 4 godine

Ameri i Rusi su prijatelji u svemiru, a na zemlji su neprijatelji.Zato sto obe strane lazu i tako uzmaju porez od svojih gradjana za navodne svemirske letove, nekakve nepostojece stanice, rakete i sl.

Ma sta kazes

pre 4 godine

Tesko da bi danas sa svom modernom tehnologijom, robotikom itd, uspeli tek tako da slete na mesec, a jos teze da bi se vratili sa njega, a ne pre pedeset godina sa kompjuterime snage digitrona i u onim kantama od tehnike.

Nenad

pre 4 godine

Ajde malo da koristimo logiku. Ponovno sletanje na mjesec bi kostalo minimum 100 milijardi dolara. Odes tamo nema nista i vratis se nazad. Pa naravno da se nece odobriti budzet za to.

belgrado

pre 4 godine

..i onda kao, otkud teorije zavere?!
pa '69 ste sleteli,slikali se,poboli zastavu..
a danas,tetki lekove?!

podseca na pricu o beogradskom metrou :d

SEXaS

pre 4 godine

што се мене тиче не мора уопште да се оглашава све док не буде хтео да призна да нису слетели на месец

Vlado Banja Luka

pre 4 godine

Danas ne postoji nijedan naucni egzaktan dokaz da su ljudi bili na Mjesecu. Ne postoje nijedna prava jasna fotografija tzv mjesta sletanja. Niko nikad tako nesto nije snimio, ni teleskopom, ni orbiterom, ni roverom (kineski, japanski, itd). Doduse, NASA tvrdi da iznad Mjeseca orbitira LRO (lunarni orbiter) koji je kao snimio ta mjesta, ali te fotke su apsolutni nejasne i mutne i ustvari lazne su...Kada sateliti na Zemlji trebaju snimiti ruske rakete i tenkove npr u Siriji, tada se vidi i fabricki broj sasije! Dalje, sve tzv orginalne trake i telemetrijske podatke o istorijskom letu, NASA je navodno unistila. Tone i tone naucnog materijala. Zaturila negdje!? Ne mogu se vjestaciti. Kamenje sa Mjeseca je okamenjeno drvo...

.

pre 4 godine

Може неко од скептика да ми објасни како то да совјети НИКАД нису доводили у питање слетање на месец усред хладног рата?

novica d

pre 4 godine

- Da "više nikada nisu vratili na Mesec jer od tog trenutka nije bilo dovoljno sredstava za takve kosmičke programe.." bas tako je bilo !! Tokom 1970-1971. je pocela ekonomska kriza u SAD a 1973. (posle arapsko-izraelskog rata) je pocela svetska naftna kriza koja je prilicno pogodila SAD.
- A sto se tice programa Apolo, sve imate na Nasinom dokumentarcu na linku
http://farposst.ru/1486659631-apollon-lunnaya-missiya-apollo-missions-to-the-moon.html

^_^

pre 4 godine

Ja iskreno mislim, da su stvarno bili tamo I to jos pre 50 godina sa onom zastarelom tehnologijom... Do sad su morali da putuju kroz svemir I to Ono... Savijanje svemira. Smao pogledajte kompjutere danas I sta je bilo 60ih...

Andjela

pre 4 godine

Kao prvo, jos uvek nije 100% dokazano da na mesecu ima kiseonika, pa se samim tim postavlja jedno logicno pitanje kako je moguce da se zastava vijori? I prema tome, kao drugo, dosta nam je vise vas amerikanaca sa vasim objavama, vasim naucnicima, vasim dokazivanjima, u bilo cemu! Nego, ko ce s vama, pa vas Rambo zaboga, sam potuce celu Rusiju.....

Dule Astro

pre 4 godine

"Zilijarde za naoruzanje a nemaju da odu na Mesec i Mars. Pricam ti price.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (wc, 15. jul 2019 10:44)"
Pa šta ti tu nije jasno (i svima što su ti dali plus)? Sve pare idu na vojsku i ostale gluposti, pa samim tim nema dovoljno novca za svemirski program.
60-ih je svemirski program bilo "oružje" u hladnom ratu i nije se štedelo da se pokaže da su bolji od Rusa.

Gorki

pre 4 godine

Mene interesuje jedna stvar i hteo bih da pitam. Nije provokacija ili nesto slicno. Koliko znam za sagorevanje u motoru je potreban kiseonik. Ne mesecu ga nema, pa me interesuje kako je mogla ta raketa da sleti i kasnije da uzleti sa Meseca. Ako se ne varam, u ovim misijama na Mars recimo, roveri koji su poslati na Mars su spustani nekakvim naduvanim loptama i padobranima a ne raketom. Cak su prvi pokusaji bacanja rovera na tlo Marsa valjda bili neuspesni. Unapred zahvalan na odgovoru.

Miroslav Ivić

pre 4 godine

Kako je srbistan mogao proizvesti avion (utva), bager(14.okt), sijalicu(tesla) i rešo(magnohrom). Sagraditi elektranu(đerdap, tesla), branu, prugu i put, sopstvenom snagom. Nekad daavno.

Srbija danas nije u stanju da proizvede paradajz, tkaninu, papir, sijalicu, ili nešto složenije.
Serblji rade proste, manuelne posliće, poput konobarisanja, za stranog poslodavca, javljaju se na telefon u kolcetrima, pletu žice kao pruće i čiste stepenište po nemačkim bolnicama i hrvatskim restoranima.

Ko bi reko ćuda da se dese, zar ne.

Kiks

pre 4 godine

O čemu ovaj priča. Gleda nas u oci smeje se i laže. Pa NASA je posetila i poslala "probes" na sve planete naše galaksije i van nje uključujući "Jupiter, Saturn, Neptun, Uran i Pluton. I na neke od njihovih "moons. Sve je to koštalo bilione $$$ Pogledajte nedavnu seriju "Planets" od BBC (pet epizoda) a pa će vam sve biti jasno.

Boki Bgd.

pre 4 godine

Firma Kodak je saopštila da ne postoji film koji može da funkcioniše na temperaturama od - 160 c do + 120 c(plus radijacija),Firma Hasselblad saopštila da u takvim uslovima njihova kamera nebi funkcionisala.Pa sa čime i kako su snimali i odakle sve one fotke ako sve nije bilo u studiju i pustinjama Arizone.Upleli su se u laži kao pile u kučine.

hari

pre 4 godine

Hahaha, koliko samo komentara o navodnom fake sletanju Amera na Mesec, pa sramota stvarno.

Jesu sleteli. Pod jedan, Rusi su sami priznali, pod dva, niti jedna tajna ne moze da se cuva toliko dugo, cak 50 godina...da zaista nisu sleteli isplivao bi neki dokaz za to...

Nisu bili samo jednom, kako mnogi u zabludi misle, vec su 6 puta sleteli na mesec brodovima sa ljudskom posadom...

Ne lete vise jer se struktura finansiranja znatno promenila, i danas je, iako mnogi misle da novca ima vise nego ikad, znatno skuplje otici na Mesec nego 1969. Osim toga, jedan od verovatnih razloga je sto bi troskovi novog sletanja na Mesec bili znatno veci od koristi koju bi bilo ko dobio od toga...a niko vise nece da baca pare na puki avanturizam...ko ima, iz svog dzepa nek plati pa nek leti...

xxxx

pre 4 godine

Prvi vestacki satelit u svemiru, prva zivotinja u svemiru, prve fotografije na tamne strane meseca, prvi covek u svemiru, prva zena u svemiru, prvo setanje u svemiru, prva letelica na Mesecu, prva letelica na drugoj planeti, prva svemirska stanica, prva letelica na Marsu, sve Sovjeti. Amerikanci, prvi covek na Mesecu. I Ameri kazu da su dobili trku u svemiru? Zanimljivo

унклија

pre 4 godine

За све паметне коментаторе, да, користе руске ракете да би стигле на МСС, зато што су се Руси фокусирали на орбиту, а Американци на истраживање далеког свемира, до Јупитера је стигла америчка ракета. И данас то уопште није такмичење него сарадња између Руса и Американаца у свемиру, тако да нема разлога да се пржите

EU Citizen

pre 4 godine

To je sasvim OK, u svemir treba ds. lete ljudi koji u to. investiraju kapital da bi zaradili, to je najbolji i makbrži način da osvojimo galaksiju :) Na samom početku, u klimi hladnog rata, država je imala svoju ulogu, i astronautika je bil stvar presriža, ali danas to trena da nide pre svega donar. biznis, a mogićnosti su neograničene. Biće malo teže dok se ne zalaufa, ali kad kreen, svemir. je granica :))

Гопн1

pre 4 godine

Па добро бре што не рече да више није имало смисла,да је за даље потребна боља технологија...финансије не пију воду.

ablendujem

pre 4 godine

Ameri nemaju pare? Da na Mesecu ispišu logo koka-kole? Čisto sumnjam. Pre bi se reklo da su tamo, nešto i nekoga zatekli i da su uvideli da nisu dobrodošli. Inače bi do sada uveliko postojale turističke ture do Meseca.
(Orion, 15. jul 2019 10:33)
Ha ha kao u vicu.
Čekaju na ruse da oboje mesec u crveno.

Alija Sirotanović

pre 4 godine

Ah, počinjem da verujem, da je stvarno došlo vreme za asteroid i jedan kolektivni reset. Da sleteli su na mesec, sve je bilo projektivano samo za to, nije bilo nemoguće. Vratili bi se tamo, da postoje komercijalne osnove, jednostavno na Mesecu nema ništa što bi bilo ekonomski isplativo eksploatisati. Zašto u sred Sahare, ne postoje gradovi, fabrike, rudnici...?

ende

pre 4 godine

Zemlja je ravna ploca - nije.
Pored nebeskih tela, postoje tamna energija i crne rupe - postoje.
Darvinova teorija evolucije - tacna.
Klimatske promene se desavaju - desavaju se.
Iluminati postoje - postoje.
Amerikanci su bili na Mesecu - nisu.

СВЕМИЈЕЈАСНО

pre 4 godine

Присуствовао сам једном сусрету у Москви на коме је у неформалном разговору руски астронаут, на нашу шаљиву констатацију да Американци нису били на месецу, он уз баш озбиљан израз лица рекао да јесу, стварно су били. Прешли смо на друге теме...
Народе, нема потребе за теоријама завере, били су горе. Зашто више не иду? Па зато што нема никакве сврхе. То кошта ђаво и по а тамо је само прашњава стенчуга и ништа више.

Nažalost mi u Srbiji smo u prvoj rečenici

pre 4 godine

"Ko ne zna, a ne zna da ne zna - opasan je
- izbegavajte ga!
Ko ne zna, a zna da ne zna - dete je
- naučite ga!
Ko zna, a ne zna da zna - spava
- probudite ga!
Ko zna i zna da zna - mudar je
- sledite ga!"

zed

pre 4 godine

sve je to balistika... ko može napraviti balističku raketu može gađati Mesec.. samo je u teretu i veličini razlika sve ostalo je isto.. :)

LGT

pre 4 godine

Naravno razloga je najmanje tri. I to pare, pare i pare. Ma šta mislili o sadašnjem rivalstvu sa Rusijom ono je za Amere dečije obdanište u odnosu na "hladni rat". Nasa je dobijala 1000 puta više para da bi se Ameri prvi iskrcali na Mesec. Danas to nije više ona NASA iz šezdesetih.

A Tramp samo priča i qrči se, ne dreši kesu, tako da teška posla.

Nikola bg

pre 4 godine

Ajde ostavite se Rusa... Sumnjivo mi je sve u vezi Meseca i kako je covek krocio na Mesec. A to da nema resursa do sad bi i Rusi vec krocili na Mesec tako da to pricajte maloj deci. Mislim da su u pitanju vecite igre Rusije i Amerike.

Nikolic M

pre 4 godine

Na linku ispod imate dobar Nasin dokumentarac o svim misijama iz programa Apolo. Vredi ga pogledati pored ostalog i zato sto sadrzi snimke sa doceka astronauta koji su sleteli na Mesec na beogradskom aerodromu i na
Terazijama.
http://farposst.ru/1486659631-apollon-lunnaya-missiya-apollo-missions-to-the-moon.html

Soko

pre 4 godine

Velikim skepticima i nadasve poznavaocima pravog stanja stvari na geopolitickom planu najtoplije preporucujem jednu, ali barnjednu knjigu mesecno. Moze i slikovnica, za pocetak. Nakon 10ak godina čitanja, mozda nam svima bude bolje...

Bgd89

pre 4 godine

Da je postojala i najmanja sumnja u to da su Amerikanci sleteli na Mesec, da li vi mislite da KGB i Sovjeti to ne bi znali, ili bar pustili crva sumnje tada? Pa to je bilo u najgore doba Hladnog rata, tad su čekali i najmanje greške jedni drugih. Šta je ljudi sa vama? Pa Sovjeti bi jedva dočekali da su Ameri to lažirali. Malo zdravog razuma samo.

Kontras

pre 4 godine

Niti ste vi bili na Mesecu, niti planirate. Pogledaj na sta vam lici "objasnjenje", a tek te slike gde vam senke objekata padaju u razlicitim smerovima pod navodno jednim udaljenim izvorom svetlosti - Suncem.

Neki pitaju zasto im rusi i kinezi ne osporavaju navodno sletanje na Mesec. To je zato sto su i ruska i kineska i evropska "agencija za svemirska istrazivanja" izrazito povezane sa Nasa i njihov "svemirski program" je takodje lazan.

Zemlja je staticna i verovatno ravna ploca, a Mesec je najverovatnije svetlosni disk. I svi u Nasa to znaju, kao i svi najmocniji ljudi na svetu. Kao i sve vise "obicnih" ljudi.

Objavite. Hvala.

Niks feršten

pre 4 godine

Zilijarde za naoruzanje a nemaju da odu na Mesec i Mars. Pricam ti price.
(wc, 15. jul 2019 10:44)

Pa nije baš, godišnji budžet za vojsku im je "tričavih" 400-600 milijardi!

Locutus

pre 4 godine

Kad pogledam tehnologiju tog vremena,izgleda kao da su leteli u tosteru,Sto vise gledam emisije o tome,sve im manje verujem.Kružili oko Meseca,da, sleteli,ne.
(kamen sa Meseca, 15. jul 2019 12:30)

Elektronika je napredovala, ali raketni motor je isti kao i pre 70 godina.
Recimo, turbo-motori su se koristili u avijaciji još 1920. godine, znači pre 100 godina. Kada se skine elektronika, motori sa unutrašnjim sagorevanjem su manje više isti kao i tada.

Jah

pre 4 godine

Sleteli su na mesec inače Rusi bi ih razotkrili brzo.
Neka razloga da se ponovi ide na mesec jer tamo nema ničega, samo je bacanje para.
Bitnije je da se otkrivaju druge planete i da se leti na Mars nego ići na mesec.

JoXim

pre 4 godine

Mene interesuje jedna stvar i hteo bih da pitam. Nije provokacija ili nesto slicno. Koliko znam za sagorevanje u motoru je potreban kiseonik. Ne mesecu ga nema, pa me interesuje kako je mogla ta raketa da sleti i kasnije da uzleti sa Meseca. Ako se ne varam, u ovim misijama na Mars recimo, roveri koji su poslati na Mars su spustani nekakvim naduvanim loptama i padobranima a ne raketom. Cak su prvi pokusaji bacanja rovera na tlo Marsa valjda bili neuspesni. Unapred zahvalan na odgovoru.
(Gorki, 15. jul 2019 20:54)

Kiseonik se kao i raketno gorivo skladišti unutar letelice i tako koristi pošto inače rad motora ne bi bio moguć.

Branko

pre 4 godine

Sa svime se slažem, međutim nije mi jasno kako su sleteli na mesec i kako poleteli nazad. Sem da na mesecu postoji pista i rampa za lansiranje raketa...kad ni sada nemaju tehniku za povratak sa bilo koje planete....

Demar Derosan

pre 4 godine

Jedan od glavnih inzenjera na projektu Apolo bio je Majk Vucelic, Srbin koji je 50 ih godina proslog veka otisao u Ameriku. Bio je zaduzen za saniranje nepredvidjenih problema tokom leta, tako da je njegovo spasavanje posade jednom prilikom ostalo upamceno za sva vremena. Dobio je orden od americog predsednika za to, a bio je u Beogradu 2009. i odrzao predavanje, a preminuo je 2012. Velika faca je on bio, samo se malo o njemu zna, tako da ovim komentarom zelim da podstaknem da procitate nesto o njemu, zasluzio je, slava mu.

Jaggy

pre 4 godine

Nije mi jasno da ako čovek kao biće teži da opstane i da osvoji mesec i druge planete, zašto to ne sprovodi na globalnom planu gde bi sve zemlje sveta imale tu mogućnost da učestvuju u projektu i finansiranju umesto što troše resurse na oružije i ratove.. Ljudska svest mora da pređe na viši nivo i da svi kao ljudska bića težimo da očuvamo ovu našu planetu kao trenutno jedino mesto za život i da uporedo radimo na tome da se širimo i na druge planete u svemiru.. Sa ovim nivoom svesti mi srljamo u ambis i nestaćemo kao vrsta za sto godina.. Sve države treba da daju svoj doprinos, svoje naučnike, svoje ideje i određena sredstva da bi se osigurala budućnost generacija koje dolaze

Locutus

pre 4 godine

Mene interesuje jedna stvar i hteo bih da pitam. Nije provokacija ili nesto slicno. Koliko znam za sagorevanje u motoru je potreban kiseonik. Ne mesecu ga nema, pa me interesuje kako je mogla ta raketa da sleti i kasnije da uzleti sa Meseca. Ako se ne varam, u ovim misijama na Mars recimo, roveri koji su poslati na Mars su spustani nekakvim naduvanim loptama i padobranima a ne raketom. Cak su prvi pokusaji bacanja rovera na tlo Marsa valjda bili neuspesni. Unapred zahvalan na odgovoru.
(Gorki, 15. jul 2019 20:54)

Mars ima atmosferu, doduše tanku ali ima. Zato padobran ima smisla. Na Mesecu padobran ne pomaže. Drugo, roboti su otišli na Mars da ostanu tamo pa im ne treba gorivo za nazad. Inače osim padobrana potrebni su i raketni motori za bezbedno sletanje.

Što se tiče goriva, naravno da treba kiseonik. Postoje posebni tankovi sa kiseonikom ili je već u startu pomešano sa grivom (ne znam tačno nisam inženjer NASA). Kako bi inače išle rakete na svemirsku stanicu? Tamo takođe nema kiseonika.

NASA

pre 4 godine

Samo ću reći da kiseonik nije uvek potreban za eksploziju za one sto pitaju kako radi raketni motor. Osnovna podela raketnih motora je na hladne i tople. Za generisanje potiska, hladni koriste dinamiku fluida, a topli termodinamičke procese.Prema vidu energije proizvodnje reaktivne struje, dele se na hemijske, električne, nuklearne i plazmene
Mada, posle 2 decenije rada u USA sumnjam u istinu sa Mesecom

Može biti samo je*an

pre 4 godine

Samo je Mujo bio na mesecu...
I njegov konj...
Postoji o tome i ona pesma -
"Mujo kuje konja po mesecu ..!!!"
Sve ostalo je farsa...

nicco

pre 4 godine

Nesto mi je mnogo blizu ovaj horizont. Kao da mogu da trknu i okupaju se u horizontu. Da oni nisu na nekoj Hawai plazi ili mozda na nekoj crvenoj steni na Rocky Mountains?

nicco

pre 4 godine

Da li znate da u ruci drzite racunar (smartphone) koji je verovatno mocniji od sve ukupnog IBM racunarskog centra koji je pratio misiju Apollo 11. O kameri i prenosu podataka da ne pricamo. Sta vise reci na tu temu, u 2019 im skupo.

Ruslan

pre 4 godine

I pored svih anomalija koje su Amrikanci prikazali prilikom "leta" na Mesecu, mi i dan danas nemamo toliko snazne rakete da dospeju do Meseca i ponesu dosta vliki i udoban modul koji bi mogao da smesti posadu i sve sto je potrebno.
U tom poduhvatu najveci problem je bio bezbedni prolazak ljudske posade kroz Van Alenove prstenove. NASA tvrdi da su oni prosli kroz zonu najmanjeg zracenja, veoma magicno? Medjutin treci prsten, koji je otkriven 2012 ima 25 puta jacu radijaciju od predhodna dva, pa ipak americki astronauti su "preziveli"? Mozda oni smatraju da kada su amerikanci "leteli" nije se znalo za treci prsten, pa su tako uspeli da "prezive"? Molim vas, pa to su price za decu!